Skip to content


       Szűrés lista

Kenjük a MOL-ra

"A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a Mol Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt. ellen gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt. Azt gyanítják, hogy a Mol 2006 óta a piaci helyzetét kihasználva indokolatlanul emelte árait."

Jó reggelt kívánok!
Bizonyítani úgysem lehet, ahogy nem sikerült korábban sem, de könnyen rá lehet fogni a 342 forintos benzinárat a vérszívó MOL-ra.

Csak az a bökkenő, hogy a benzin áránák nagyobb része adó. Aminek a mértékéről az állam dönt.

A jövedéki adó 2010. január elsejei emelésével a benzin adótartalma 57-ről 59 százalékra nőtt, míg a gázolajé 53 százalékról 54-re emelkedett. 2009. júliusa előtt pedig csak 53% volt a benzin és 50% a gázolaj adótartalma.

0619graf1.gif
 

 
 

A benzin árának adótartalmát vizsgálva az unió 27 tagállamát vizsgálva kiderült, hogy a magyar benzinárak az 59 százaléknyi adótartalommal a tizenegyedikek a rangsorban.

Aztán jött a múlt héten a drámai hír! Óriásit esett a fogyasztás!

Üzemanyag 2010 I. negyedév 2009 I. negyedév Változás
RON95
291,297,745
338,610,479
-14.0%
RON98
7,646,746
13,257,506
-42.3%
Benzin összesen
298,944,491
351,867,985
-15.0%
Gázolaj
345,370,327
379,934,226
-9.1%
Üzemanyag összesen
644,314,818
731,802,211
-12.0%

1 év alatt a benzin fogyasztás 15%-kal esett, 53 millió literrel.




Számolgassunk:

2009 első negyedévében a benzin átlagára olyan 250 forint környékén volt. Az adótartalma 53% volt, vagyis literenként 132,5 forint ment az államnak. Így állambácsi az első negyedévben 46,6 milliárd adóbevételt vésett be a füzetébe.

Ugorjunk 1 évet, 2010 első negyedéve, 320 forintos benzinár, az 59%-a adó. Literenként 188,8 forint megy az államnak. Hoppá, dráma! Csökkent a fogyasztás! Igen ám, de az állambácsi már 56,4 milliárd bevételt vésett be a bevételi oldalra....

Vagyis 15%-kal csökkent fogyasztás, de 20%-kal több adóbevétel.

Vajon mennyire izgatja az államot, meddig emelkedik még a benzin?
A számok szépen híznak, oszt' csókolom.

Már 341 forint a benzin. Lehet számolgatni...

Címkék: mol benzin

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr871997360

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szíjjártó gumicsontvázai 2010.05.13. 15:30:06

„Minden nap csontvázak zörgésétől hangos, és minél hangosabban zörögnek, annál egyértelműbbé válik, hogy az a gazdasági vészhelyzet, amibe Magyarország belekerült, egyre súlyosabb.” Szíjjártó Péter A Fidesz szeret rettegni a csontvázaktól,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Acid 2010.05.13. 13:39:03

Hát, ez nem igazán vicces. Egy liter benzinen 60% adó, miközben a személyi jövedelemadó is eléggé magas, s ott van még az áfa is. Vajon mikor fog a nép éhen dögleni?

eszkep 2010.05.13. 13:39:03

Ha nem lenne teljesen dilettáns az MSZP, tudhatnák, hogy a benzin és főleg a gázolaj ára stratégiai jelentőséggel bír a gazdaságban. Tehánt, ha nem lennének ilyen katasztrófálisan szűklátókörűek, rájühettek volna pl. hogy a fogyasztás csökkenése miatt lényegesen kevesebb a töbletbevétel, a gazdaságnak okozott károk már nehezebben számszerűsíthetők.
De ha elhisszük ezt a marhaságot, amit írnak, akkor meg megkérdőjelezhetünk egy újabb "sikeres" privatizációt (rablást). Se így, se úgy nem jönnek ki jól a dologból...

Mr. Acid 2010.05.13. 13:39:59

Apropó, az M43-asról, vagy a Szeviépről lesz poszt?

Marcellusca 2010.05.13. 13:41:03

Ezzel "csak" az a baj, hogy amennyiben emelkedik az üzemanyag ára, az magával visz szinte mindent.
Mert az előállításhoz, szállításhoz szükség van rájuk.

Egyébként az az "érdekes", hogy mindig talál a MOL indokot az emelésre.
Ha a piaci ár emelkedik - emel, ha gyengül a forint - emel. Ezek, még természetesek is.
De!
Mikor csökken a világpiaci ár vagy erősödik a forint, akkor nem, vagy csak nagyon kis mértékben csökkenti az árait.
És talán ez (is) a probléma.

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2010.05.13. 13:42:30

Tipikus. A tolvaj kiabálja, hogy: Tolvaj, fogják meg! Ott szalad!

PublicEnemy 2010.05.13. 13:45:01

Persze,h emelkedett a bevétel,mert kénytelenek vagyunk megvenni,ha utazni akarunk.Leszarnám a benzin árát,ha itt is olyan átlagkeresetek lennének,mint Németo.-ban vagy mondjuk Ausztriában. Az üzemanyagra kiszabott adó mértéke,pedig tényleg a pofátlanság netovábbja.

Samott 2010.05.13. 13:46:25

Semmi gond, nehany napon belul uj kormanya lesz az orszagnak, minden bizonnyal csokkentik majd a jovedeki adot is. Tiltakoztak amikor emeltek, mast nem tehetnek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.13. 13:49:29

@PublicEnemy: @eszkep: ááá, az efftásaktól azt pl nem lehet elvárni, hogy megnézzenek arra vonatkozó statisztikákat, hogy pl a fuvarozók körében hány % a VISSZAESÉS. TI: aki teheti már rég nem tankol belföldön. Sőt, azt már csak halkan jegyzem meg, hogy könnyen lehet, hogy 30%-os adóterhelés mellett TÖBB BEVÉTEL keletkezne, mert TÖBBET tankolnának az emberek: alacsonyabb adóteher+több benzinvásárlás=TÖBB bevétel. De ezeknek ez magas, mint tyúknak a vonatlépcső.

Olyanok, mint a szőkenő a viccben: "Miért mondják, hogy drágult a benzin? Ma is ötezeré' tankoltam".

Ja, róbertficónak kűűűdeni kellene nyugtatót:)))

hvg.hu/vilag/20100513_fico_szlovak_valasz_kettos_allampolgarsag

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.05.13. 13:51:04

Off: ez sem gyenge: a nemzetmentő, szent, szakértői Bajnai kormány egy hangszergyártótól vett HR tanulmányokat :-)

www.origo.hu/itthon/20100513-hangszerjavito-altal-keszitett-kormanyzati-szemelyugyi-tanulmanyt-vett-a-miniszterelnoki-hivatal.html

Ha ezeket a korruptakat felgyújthatjuk, szívesen veszek hozzá pár liter benzint (hogy jobban égjenek). Sőt, kifizetem a magas adótartalmát is! :-)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.13. 13:54:40

@tothmari:

Úristen, hát már itt tartunk? Már mecseteket építenek? Ezek a barna emberek a végén még imádkozni kezdenek!

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.13. 13:57:50

1000 forintos benzinárnál, 85% adóval számolva, 75%-al kevesebb benzinfogyasztás mellett is több lenne az adóbevétel.

Miért is nem lépik meg? És akkor a sok kecseg fárer (mint én, aki napi szinten jár vele) elmehet a picsába, tényleg csak a felsőbb kaszt engedheti meg magának az autózást. És nem mellesleg a környezet is tisztább lesz.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.13. 13:59:41

@El Topo (Sgt. Elias): jobb (rosszabb) időkben a hozzád hasonlóknak ácskapcsot ütöttek a fejébe. A hazaffyak.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.13. 14:01:36

@szmoker /segílyes/:

Na mi a baj, véletlen pont van nálad egy ácskapocs?

PublicEnemy 2010.05.13. 14:02:15

@Seduxen: Ficoék megkérdeztek minket a nyelvtörvényről? Nekünk is abban a pillanatban haza kellett volna hívni a pozsonyi nagykövetet,és nem az EU-hoz rohanni sírva. Persze az előző töketlen bandától evidens volt,h nem tesznek semmit.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.05.13. 14:04:41

@El Topo (Sgt. Elias): a török megszállás alatt a muzulmánokkal kokettálókat rendszeresen kinyírták, a turbánt viselőknek pedig ácskapoccsal rögzítették azt a fején. Amúgy nem, nincs nálam ácskapocs.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.05.13. 14:07:26

@szmoker /segílyes/:

És? Hol kokettálok én muszlimokkal? Turbánt még jelezbálon sem hordtam soha.
Tehát hogy jövök én az ácskapocshoz?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.05.13. 14:09:19

@PublicEnemy: a legszebb részek sz'tem ezek:

"Ha az állampolgársági törvény módosítását elfogadják, az szerintünk a jószomszédi kapcsolatok elvének megsértését fogja jelenteni"

"durvának és arrogánsnak" minősítette azt a módot, ahogy Budapest a tervezett lépést Pozsony tudomására hozta. "Ez egoista, arrogáns és veszélyes eljárás a Fidesz részéről"

"A szlovák miniszter barátságtalan lépésnek nevezte, hogy Magyarország nem konzultált hazájával az állampolgárság kiterjesztéséről. "

valamiért deja vu érzésem van... hoppá! meg van: mintha ugyanezek a gondolatok fogalmazódtak volna meg a szlovák nyelvtörvény kapcsán. a tótok ebbe vastagon beleszartak! úgyhogy róbert a fagyi visszanyalt...

Egy kicsit karcos 2010.05.13. 14:13:01

Le kellene már számolni azzal a 2. évezredbeli felfogással, miszerint az autózás luxus, amit a proletár irigység kiszolgálása végett extra adókkal, sőt adótartalmat terhelő adókkal kell sújtani.

50 liter (kb. egy tank) benzin Magyarországon 17 254 Ft.
Ugyanennyi benzin a Kárpátalján 9 524 Ft.

A 7 730 forintos különbözetből 30Ft / kilométeres költséggel számolva 129 kilométerről még érdemes átmenni Ukrajnába tankolni, és ha még viszünk mobiltelefont, nájlonharisnyát, k_arcjátékot is nekik, visszafelé meg hozunk cigit és tüzifát, akkor még többet kereshetünk egy kiránduláson.

Csak az a kérdés, hogy fridzsiderkapitalizmust akarunk építeni, vagy országot.

kill004 2010.05.13. 14:23:29

@tothmari: Na, még ezek hiányoznak ide!

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.05.13. 14:47:13

Most láttam,hogy van új poszt.Kínomban ezúttal csak egy félhangos röhögésre futotta.
Azt hiszem békávé szindrómával állunk szemben.Vagyis:nem csökkentek inkább,hogy több legyen a fogyasztás jóval,mint a csökkenés mértéke szorozva a kieső bevétellel,hanem inkább addig tologatom felfelé az árat míg a nagyokos matekzsenik szerint nem kezd el drasztikusan csökkenni a bevétel.A benzin esetében ez egy még érdekesebb kérdés,hiszen közlekedni muszáj valahogy.Előbb feltoljuk az árait a békávé-máv-volán kombónak,hogy kénytelen legyen autóba ülni mindenki majd mikor már a többség átszokott a kocsira,akkor a benzint is fellőjük az égbe,hogy aztán újra visszaszokjanak a tömegközlekedésre.Aranyos kis játék.Szeretem.

kozgaztanar 2010.05.13. 15:09:22

Igen. Az üzemanyagárban magas az adótartam. És? Mi a kapcsolat az előbbi állítás, valamint a MOL nagykereskedelmi! ára, annak árképzési rendszere, valamint hogy az árképzés esetlegesen utal-e erőfölénnyel történő visszaélésre között?
Ez két különböző dolog. És lehet vizsgálni egyiket vagy másikat külön-külön.

Egy kicsit karcos 2010.05.13. 15:20:11

@kozgaztanar: az a kapcsolat, hogy amíg az állam lényegében munka nélkül lenyúlja a MOL által eladott termék eladási árának több mint a felét, addig abszurd a MOL-t erőfölénnyel való visszaéléssel megvádolnia egy állami hatóságnak. Az a fránya prioritás a baj, Béláim...

jozicsenko 2010.05.13. 15:26:28

sajnos ez kovácslacibá tipikus hülyesége, igazi mszp gondolkodás:

nincs péénz? emeljünk adt!

hogy mindenki más a szomszédot tápolja? nem baj, majd adót emelünk!

ahhh, a fene egye meg mindet

remélem a fidesz nem csak adót csökkent, de vele párhuzamosan elzavarja az állami szféra 100-200 ezer hereverőjét is: inkább félévig a segélyt fizessem, mnt évekig a semmit...

takarékosság és adócsökkentés ment meg minket,vagy semmi...

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.05.13. 15:48:48

Azt hiszem most van elegem Toplák úr kommentjeiből.
Indulhat a szűrés. Egyszer már bevált.

Flak 2010.05.13. 16:03:31

Újra 20 forintos benzint! :D nem is vennék kaját, csak a kis Wartburgomat tankolnám. :D

Flak 2010.05.13. 16:06:43

Az a legszörnyűbb az egészben, hogy ez is minden termék árába beépül, szóval nem csak azt érinti aki autóval jár.
Az összehasonlítás pedig sántít a nyugati országokkal, hiszen ott jóval több az átlagkereset, igazán nem húsbavágó a benzin árának növekedése. Persze nyávognak ott is, de akkor lenne igazán nemulass, ha a benzinjük ára úgy viszonyulna a fizetésükhöz, mint Magyarországon.

Flak 2010.05.13. 16:08:43

@jozicsenko: Bírnám ha lenne adócsökkentés, de annyi szar történt már ebben az országban hogy ha valamit hótziherre igérnének, abban is kételkednék. A Fidesz meg nem ígérte biztosra, még számokatr sem tett közzé. Ami azért érthető, de kicsit idegesítő is. :)

Flak 2010.05.13. 16:16:24

@Egy kicsit karcos: az autósok iránti gyűlölet és a kispolgár, panelproli gúnymosolya a benzin árának emelkedése láttán több dologra vezethető vissza: egyrészt a Kádár-rendszer még mindig itt kisért, másrészt viszont sokan (főleg a budapestiek) a dugókért az autósokat okolják. Mondjuk ebben van is valami, de ehhez a közösségi közlekedés fejlesztése kellene. Ez az amit nem érnek fel ésszel. Így aztán mindenki megy autóval (még így is olcsóbb sokszor, vagy ha nem hát gyorsabb), sopánkodik hogy drága a benzin, közben veri széjjel az agyonspórolt anyagból épült utakat. Elfogadható árú, jól szerevezett tömegközlekedés kellene, ami az autókból kiszállítaná az emebereket. A kocsi meg megmaradna plusz közlekedési eszköznek. Én így csinálom, van autóm, de busszal járok. Kisebb lenne a forgalom, nem kellene annyiszor javítani az utakat, csökkene a környezetszennyezés. Persze kevesebb benzin is fogyna és itt van a kutya elásva: ekkora benzinből származó jövedelmek mellett mikor érdeke az államnak a környezetbarát közlekedés kiépítése?

Flak 2010.05.13. 16:17:48

@szmoker /segílyes/: Aki nem gazdag, meg dögöljön meg ugye? :D Inkább ne adj ötleteket, még az is lehet hogy "odafentről" olvassák a blogot. :D

tkgabor 2010.05.13. 16:28:46

Alapból azt nem értem, hogy az adózott fizumból még áfát is fizetek mindenen. És nincs kétszeres adózás??? Nyugdíjas én már úgyse leszek, komolyabb baj esetén orvosnál is fizetni kell, oktatást lassan inkább butításnak kell hívni, rend meg szintén nem igazán van. Szóval KIDOBOTT PÉNZ MINDEN EGYES ADÓFORINT!!!

z666 2010.05.13. 16:32:16

Az is gyönyörő, hogy az ÁFA-alapba beleszámít a jövedéki adó is... Tehát még a jövedéki adót is megadóztatják!
Ez legalább 3-szoros adóztatás.

marcinátor (törölt) 2010.05.13. 16:32:26

Nehéz a matek az efftársaknak, arra még nem sikerült rájönniük, ha itthon olcsóbb lenne, mint legalább néhány környező országban, akkor talán nem mi járnánk külföldre tankolni, hanem onnan jönnének, és hagynák itt a pénzecskéjüket. Ők csak a megszorítás szentségében hisznek. Egyszer diótörővel a töküket kéne megszorítani, közben mosolyogva közölni velük, hogy "Fájni fog", ahogyan az ők is tették.

Iszapszentkukac 2010.05.13. 16:39:27

üdv!

350-es benzinár tényleg nagyon durva... és az állam mindenképp jól jár. Mint mindig, most is a kispolgár van a szopott kuki rossz végén...
Ráadásul ilyen tömegközlekedés mellett, nincs is igazán alternativa. Értem ezelatt mind az árakat mind a színvonalat...

@Seduxen: "A szlovák miniszter barátságtalan lépésnek nevezte, hogy Magyarország nem konzultált hazájával az állampolgárság kiterjesztéséről. "
Mármint milyen hazájával? :)

jágör68 2010.05.13. 18:26:50

Olyan ez, mint a regisztrációs adó, eredtiség vizsgálat stb.
Amíg az adók 70%- át csakis a teljesen átlátható jövedelmű közalkalmazottakra nyomják addig nem lesz változás.
Szeretnék APEH- kommandót látni a c- putrikban, budai villákban, vidéki c- vajdáknál, fémkereskedőknél, yacht- tulajdonosoknál, stb, stb.
Álom, álom

Füsilier 2010.05.13. 18:49:33

Sorry az OFF-ért DE NEM LEHETNE EGY CIKK a Jobbik Nemzetbiztonsági Bizottsági szerepéről,elnöki szerepvállalásáról, és annak körülményeiről ???
Tuti érdekesebb és nagyon pikáns téma lenne mint a MOL téma!
köszi!

Nagykozári 2010.05.13. 18:52:26

60%-os adó az valami olyasmi, mint amikor az útonálló rabló hagy az embernél annyi pénzt, hogy taxival még haza tudjon menni. Van egyébként még ezt is meghaladó mértékű példa az állami lenyúlásra: a hideg étkezési utalvány 90%-os adóztatása. Ezzel a vitatható dicsőségű világranglista élén állunk !

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.13. 18:53:51

@Füsilier:

Szerintem, ha Te már tudsz bármi konkrétumot, akkor írd meg a cikket, zeroék kiteszik.

Ugyanis jelenleg még azt sem tudni, hogy hova és kihez, mely minisztérium alá fognak tartozni a bizottság munkáját adó részegységei :)

Nagykozári 2010.05.13. 18:59:17

A 60 %-os adótartalom mellé odakívánkozik még a nagy és kiskereskedelmi árrés ( összességében harminc %) mögött rejtőző adó-hiszen azt a kereskedők is fizetnek- így nem hiszem, hogy túlzás lenne azt állítani, hogy az üzemanyagok összes adótartalma elérheti a 75 %-ot is !

2010.05.13. 19:03:40

Hát a MOL sem egy ártatlan bárányka, de ha jól látom, még ha holnaptól nulla forintos haszonnal adná is az üzemanyagot, akkor se menne 300 Ft alá a sok különböző állami sáp miatt. És a MOL azért valamit csinál: kutakat épít, tartálykocsikat járat stb, az állam meg csak a markát tartja a semmiért, hogy legyen mit elhordani a szalaynéknek.

Amúgy szerintem ha adócsökkentéssel lenyomnák 1 euró alá az üzemanyagot, attól sem nőne meg jelentősen a belföldi fogyasztás. DE VISZONT az összes környező eu tagországból hozzánk járnának tankolni a benzintúristák, az összes nemzetközi áruszállító kamiont szintén itt tankolnák meg, és simán meglenne ugyanaz az adóbevétel úgy, hogy azért a nép is kicsit vidámabban lenne!

Marcellusca 2010.05.13. 19:21:39

@Conv: B.M., vazze!
És ez nem az Ötvös Csöpi-féle Bögyös Maca. :)))

Don Alessandro fogja irányítani, kivéve a katonait és az Információs t.kömtuggya mit. :)

www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=108532
www.orientpress.hu/64485/RSS
www.hir24.hu/belfold/65381/szetvalasztja-a-fidesz-a-titkosszolgalatokat.html

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.13. 19:27:34

@Marcellusca:

Álj, azt még mindig nem tudni, hogy ez a három terület mit fog magába foglalni, merthogy ebben is lesz módosítás, egyébként nem lenne értelme szétválasztani őket.

jágör68 2010.05.13. 19:51:32

Ha már vastagbőr:
elfogadott EU intézkedésterv 500 milliárd EUR értékben, a 2008-as szintén 500 milliárdos "bankmentő csomag" után már mind a 460 millió EU állampolgárra fejenként kb 2000 EUR adósságot sóztak rá. Egyik tagország parlamentje sem szavazta meg. Se népszavazás. Egyiket se.
Üdv a bankokráciában!

twitter.com/hangthebankers

2010.05.13. 19:54:40

Vegyetek lovat, emberek! Kevesebbet zabál egész évben, mint egy középkategóriás autó biztosítási díja, és nincs benzin, nincs parkolási díj, nincs trafipax, nincs teljesítményadó, se semmi.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.13. 20:23:53

@jágör68:

www.nytimes.com/2010/05/13/opinion/13iht-edweisbrot.html és a kapcsolódó linkek témái

A 2000 eur adóság semmi ahhoz képest, hogy milyen hatása van a nemzetgazdaságokra a dolognak.

Elemzők szerint a Görögök megsegítése is csak arra volt jó, hogy 3 év múlva még mélyebb csődbe kerüljön Görögország.

Érdekes az a felvetés, mely szerint a Görögöknek az lett volna a legjobb, ha kilépnek az ezurozónából egyáltalán az euból és csődöt jelentenek. Ebben az esetben lett volna egyedül esélyük arra, hogy újratárgyalják az állam tartozásait elutasítsák az eus kötelezettségeket melyek együtt jelenleg a GDP 115%-át teszik ki. Ebben az esetben a legroszindulatúbb számítások szerint is talpra tudtak volna állni abban a 3 esztendőben, mely jelenlegi legjóindulatúbb számítások szerint is 3 év múlva 145%-os tartozásra tornázza fel magát a hitel és a kötelezettségek miatt.
Amiatt, hogy nem jelentettek csődöt elvesztették az újratárgyalás lehetőségét. Hírek szerint már több gazdasági érdekcsoport elkészítette a portfolióit melyek azt irányozzák, miként tudják átvállalni és minek fejében a Görögök tartozásait. (ingatlan, állami kézben lévő gazdasági ágazatok, stb)

Európában Magyarország van legközelebb ennek a produkciónak a megismétléséhez.

Horizont 2010.05.13. 20:25:12

@csernaja obca: Hol élsz te, majd jönne a lószaradó:)

2010.05.13. 20:55:57

@Horizont: Nem jön, mert a lószarból biogázt fejlesztek, és azzal fűtök télen.

@Conv: Magyarország sok szempontból előrébb van, mint Görögország. Itt már 60%-os GDP arányos államadósságnál elfogytak az ingatlanok, állami kézben lévő gazdasági ágazatok, gyurcsány alatt lekopott a közalkalmazottak 13. havija is (ami a görögöknél csak most), szóval szerintem nyugodtan küldhetnek a görögök ide egy delegációt, és tanulmányozhatják rajtunk, hogy hova vezet a nadrágszíjpolitika, meg az ország működésének világbanki hitelekből finanszírozása.

doberman 2010.05.13. 21:03:37

Zero!

Nem a "benzin adótartama", hanem a benzin adótartaLma....

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.05.13. 22:40:19

Azért ne nézzük már teljesen hülyének a GVH-t, a vizsgálata során elég egyértelműen el fogja tudni különíteni az üzemanyag árának az adórész emelése, illetve egyéb machinációk miatt bekövetkező változásait.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.05.13. 22:44:30

@jágör68:

Jó lenne nem keverni az Európai Uniót az eurózónával, mert a kettő nem ugyanaz.

Mellesleg nincs miért népszavaztatni, az euró bevezetésével az érintett tagállamok ezt vállalták; bezony, Szlovákia ezt pl. csúnyán beszopta. Ne legyünk már ennyira devizahiteles-szemléletűek, miszerint csak az előnyöket akarjuk élvezni.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.05.13. 22:46:12

@Conv:

Érdekes módon a magyarokat senki sem emlegette, viszont a portugálokat és a spanyolokat annál inkább.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.05.13. 22:49:53

@Füsilier:

Mondjuk a parlament szociális és családügyi bizottsága elnökének személye és az illető családpártisága is megérne néhány gondolatot...

Perillustris 2010.05.13. 23:07:09

"Az a legszörnyűbb az egészben, hogy ez is minden termék árába beépül, szóval nem csak azt érinti aki autóval jár."

Sebaj, jobban érvényesül a "használó fizet" elv. A szállítási költség pedig nem jelentős az általános termékek árában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.14. 04:51:54

A kétszer adóztatott adót már megírta a TC is pár éve. Rohadt dolog.
Mondjuk azért a MOL-nak sem kell egy kis g*ciségért a szomszédba mennie, szal nem sajnálom őket.
Mindenesetre OK hogy pl. útadót fizetünk a benzinben, de akkor miért nincsenek fasza utak? Hova lesz a pénz?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.05.14. 07:18:45

MOL benzin ára Aradon 1.24EURO.
Tádám!

esef 2010.05.14. 07:56:40

Egyik kedvencem, hogy a jövedéki adó után még ÁFA is fizetendő... (A másik a járulékok után fizetendő szuperbruttó SZJA...)
Komolyan elgondolkodtam, hogy átalakítom etanolüzeműre a kocsit, havi 60 ezret tankolok, szóval hamar visszajönne. Csak attól tartok, hogy azok a barmok abban a Kossuth téri házban gyorsan megemelik az alkohol adóját is.

Perillustris 2010.05.14. 09:47:09

@ColT: Nincs útadó a benzinben, de az adótartalmát bőven elviszik a közlekedéssel kapcsolatos infrastrukturális beruházások és annak fenntartása.

Marcellusca 2010.05.14. 10:32:24

@Marcellusca: Upsz. Ez nem jó helyre ment. :)

civilkontrol 2010.05.14. 11:35:36

A globális felmelegedést aggódva figyelő emberként azt mondom: Szép munka volt köcsögök
Mezei emberként csak ennyit: Szép munka köcsögök!

Mind természetvédelmi, mind anyázási szempontból indokolt lenne részünkről egy lépés.
Szépen kijelölni egy napot és aznap otthon hagyni az autót. Mindenkinek, aki nem fuvarozásból él.
Ha nincs eredmény, akkor a következő hónapban 2 napra, és igy tovább.
Lenne hatása.

Az pedig egy másik kérdés, hogy még mindig birkaként tűrjük, hogy lenyomják a torkunkon a foszilis energiaforrások pótolhatatlanságát!
Már rég elektromos autókkal rohangálhatnánk (a technológia régen rendelkezésre áll), melyekhez az energia szél, nap, ár-apály, energiából származik.
Csak épp tudatlan és erőtlen puha massza vagyunk, egoizmustól dagadó f@sszal, akik nagyobb köbcentiért az anyjukat is eladnák.
Igy pedig nem lehet asztalt boritani.

Pedig kellene!

anarcho78 2010.05.14. 12:17:01

és ha kap egy büntetést a MOL? vajon kin fogják ezt beszedni? csak nem rajtunk?

2010.05.14. 17:25:18

@civilkontrol: Te ugye valami bölcsész vagy? 300 millió liter eladott benzinben 3,63 millió megawattóra energia van. Ennek a megtermeléséhez kapásból lehetne építeni még egy ugyanolyan atomerőművet, mint a paksi! Szélerőműből meg kellene vagy 1000 db, már feltéve, hogy egyetlen szélcsendes perc sem lenne. Ez még csak a motorbenzin, hol van még a gázolaj meg a földgáz... és akkor még nem beszéltünk arról sem, hogy ha az a kb. 3-4 millió gépjármű, ami ma Magyarországon közkézen forog, mind elektromos lenne, az négy-öt évenként mekkora kupac elszulfátosodott akkumullátort hagyna maga után - márpedig az akkumullátor az nem gyenge hulladék.
A tudatlan és erőtlen puha massza szerintem az, aki azt hiszi, hogy fosszilis energiaforrások igénybevétele nélkül életünk mai komfortfokozata fenntartható. Nagy tévedés! Egyelőre nincs alternatíva. Legalábbis nem olyan embertömeg számára, mint amilyen most a Földön él. Olaj nélkül vagy az embereket kellene kivegyszerezni, vagy az életformát kellene gyökeresen megváltoztatni, hogy kevesebb helyváltoztatásra kényszerüljünk. Ezek viszont olajhasználat esetén is ugyanúgy meghozzák az eredményüket. :)

Perillustris 2010.05.14. 22:24:48

@csernaja obca: "életünk mai komfortfokozata fenntartható"

Kábé itt a válasz. Muszáj lenne lejjebb adni. Mindenkinek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.05.15. 01:37:47

@Perillustris:

Igazából nem mindenkinek, csak akinek van miből :)

civilkontrol 2010.05.17. 09:59:59

@csernaja obca:
Bájos megszólitás, bóknak veszem. Nem vagyok én sem bölcsész, sem más :o)

A pontból B pontba nem úgy jut el az ember, hogy belép a teleportba és egyszer csak B-ben találja magát. Egyértelműen érezhető, hogy az olajat mellőző energiaforrások nem hogy nem kapnak prioritást, de vissza vannak szoritva. Néhány éve szerencsére áttört a gát, de még távolról sem kap olyan figyelmet, mint amit érdemelne. Az MVM csak mostanában volt hajlandó elkezdeni átvenni az energiát pl a szélerőművektől, melyek már rég rendelkezésre álltak.
Ráadásul minden alternativ energiaforrást (szél, viz, geo, stb. ) zárójelbe tesz a napenergia, mely korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre folyamatosan.

Elvitatkozhatunk az akksik kontra benzin károsságán is. Hogy meg se emlitsem, az akku teljes mértékben újrahasznositható:
www.szelektiv.hu/hir.441.az_akkummulator_ujrahasznositas
De tegyük föl, hogy nem az. Egy elektromos autó akku készlete (4-800 kg) cirka 100 ezer KM-re szavatolt, azaz 100000 km alatt "termelsz" kb 600 Kg hulladékot.
Egy átlag autó mondjuk 7 litert fogyaszt. 100 ezer Km-en ez 7000 liter.
Szerintem nem vitás, hogy melyik károsabb, a 7000 L elégetett üzemanyag, vagy a 4-800 kg (újrahasznositható) akku, melyhez az energiát távolról sem szükséges foszilis forrásból előállitani.

Nem mondanám konteonak, hogy az olajban érdekelt társaságok hatalma nehezen megbecsülhető. Elég csak az USA "külpolitikáját" nézni. Vajon azok, akik játszi könnyedséggel képesek háborúkat inditani, nem tudják és nem akarják megvédeni érdekeiket a létüket fenyegető vivmányoktól?
Dehogynem...
Más érdekek, mint pl a tiéd, enyém, vagy a földé, aligha számitanak.

süti beállítások módosítása