Skip to content


       Szűrés lista

Gesztesi nyugdíjba vonul, mert nem akar TB-járulékot fizetni

Lassan mondom, hogy mindenki megértse: el-ké-pesz-tő.

Éppen a múltkor váltott ki nagy vitát a 36 éves nyugdíjas kommandósról szóló poszt, melyben feketén-fehéren olvashatóak voltak a számok: a 3 millió nyugdíjasból több mint 600 ezer korhatár alatti.
A 276 ezer korhatár alatti öregségi nyugdíjas nyugdíja havi 31,2 milliárd forint (112 ezer ft / fő, vagyis az átlagnyugdíj feletti).

És akkor ma reggel azt olvassuk, hogy Gesztesi Károly, aki egy erős, 47 éves férfi, és rengeteg színdarabban, sorozatban, filmben játszik, fogja magát, és nyugdíjba vonul.

Októbertől havi negyvenezer lesz a járandósága, de Gesztesi annak nagyon örül, hogy megszabadul a tb-járulék fizetése alól. Persze nem vonul vissza, a jövőben is láthatjuk filmekben és a színpadon.

Nyugdíj és gázsi.

Egészen pontosan:
"- a 2007. december 31-e előtt szakmai nyugdíjba vonult kollegáink – a hatályos törvény módosítása eredményeként – 2010. január 1-e után is minden korlátozás nélkül vállalhatnak kereső tevékenységet;
- a 2008. január 1-e után szakmai nyugdíjat választók az ez évi szabályokhoz viszonyítva 50%-kal magasabb összeghatárig, a január 1-én érvényes havi minimális bér tizennyolcszorosának – jelenleg tizenkétszeres - megfelelő összegig folytathatnak kereső tevékenységet, ennek elérése után a nyugdíjat szüneteltetniük kell az év végéig.
"

Vagyis milliókat keres, de nem akar TB-járulékot fizetni. És még mindezt nagy büszkén az orrunk alá is dörgöli.

"Negyed évszázada a pályán vagyok, ezért végre egyszer kihasználom az állam által nyújtott lehetőséget. Kodály Zoltán harcolta ki egykor, hogy nyugalomba vonulhasson, aki huszonöt évet művészként eltölt a pályán. Nekem októberre ígérték a nyugdíjazásomat, remélem, addig nem változik meg a törvényi szabályozás. Túl sok pénzt nem fogok kapni, nagyjából negyvenezer forint lesz a járandóságom, de nem is ez a lényeg. Van ugyanis egy csomó olyan jelentős fizetnivaló, amelyet ezentúl nem kell lerónom." - nyilatkozta Gesztesi.

Ja, hogy Kodály Zoltán kiharcolta a 2. világháború után? Akkor elnézést!
A művész urat baszogatja a főnöke? A művész úrnak van évi 2 teljesítményértékelése? A művész urat fenyegeti a kirúgás veszélye? A művész úr megdöbben minden hónap elején, mikor megjön a nettó fizetése?

"A bányászokat, rendőröket, tűzoltókat, katonákat és művészeket megillető szakmai nyugdíjak 25 év szolgálat után teszik lehetővé a visszavonulást, esetenként húsz évvel korábban az átlagos öregségi nyugdíjkorhatárnál. Ezen szakmák művelői ugyanis olyan mértékű fizikai és pszichés megterhelésnek vannak kitéve, hogy művelőik lényegesen gyorsabban "kopnak el" kortársaiknál." - nol.hu

A művész urak és hölgyek valóban gyorsabban "kopnak" mint egy pék, vagy egy üvegfújó vagy egy kőműves?
Ki állapítja meg, hogy ki és mennyire "kopik"?

Címkék: bulvár abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr602073509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bankok Hilton 2010.06.13. 20:50:10

Bankok Hilton   „ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék”   A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadá...

Trackback: Bankok Hilton 2010.06.13. 20:49:31

Bankok Hilton   „ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék”   A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadá...

Trackback: Újabb mítosz kilőve! 2010.06.11. 13:41:51

Az inkvizíció   Ha vitába, beszélgetésbe elegyedünk egy protestáns fundamentalistával, vagy egy antikatolikus érzelmű emberrel, akkor előbb vagy utóbb szóba kerül az inkvizíció mint a Katolikus Egyház súlyos bűn- és rémtette a történelemben. A nem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

órarugógerincű felpattanó 2010.06.11. 10:07:04

Hát a sok pia betesz azért rendesen.

jozicsenko 2010.06.11. 10:10:14

mélylevegő, huh-huh-huh

SI faktor lesz itt bőven (sárgairigység)

huhh: nekem jó lesz az az 50 év munka is és a remény hogy addigra nem dől be a nyugdíjkassza..

Asidotus 2010.06.11. 10:10:37

Az, hogy kap egy 40 ezer Ft-os járadékot, az oké, megérdemli, olyat tud, amit nagyon-nagyon kevesen.
De miért is nem akar tébét fizetni? Miért nem akar hozzájárulni ehhez az országhoz? Szerintem ez kimeríti a hazaárulás fogalmát...

Marcellusca 2010.06.11. 10:11:03

Na, már megen ez a téma. :)
zero nem bír szabadulni a fóbiáitól. :D

Egyébként meg rohadjon meg Gesztesi (is)!
Nem azért megy nyugdíjba, mert elfáradt, kiégett, elege van az egészből és nyugalmat akar.
Lóf@szt!
Nem akar járulékokat fizetni.
Gondolom, a jólfizető tévés, reklám, szinkron és egyéb munkákból hamar eléri azt a bizonyos értékhatárt és felfüggeszti a nyugdíját.
Mondd már! Úgysem olyan sok.
Azt a 40 rongyocskát majdcsak kibekkeli valahogy.

Áááááá, nem kell kávé!
Hol a cigim?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.11. 10:12:00

@Nűnű:

Az hogy vki nyugdíjat kap, nem függ azzal össze, hogy mit tud :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.11. 10:12:48

@Marcellusca:

Így van, ez, meg a 13. havi örökzöld nálam :-)

r.yeti 2010.06.11. 10:14:21

Mondja már meg valaki hogy milyen "fizikai és pszichés megterhelésnek" van kitéve ez a fasz, hogy nyugdíjba vonul? Nem tudja már a Klaudiát kúrogatni és ez pszichésen megterheli a beképzelt agyát? Vagy mi a faszban kopott el?
Egyébként én (és sokan mások) tanárként pszichésen nem vagyok megterhelve a napi 7 tanórán, ahol mindig 25-30 gyerek ül, aki szarik rám és az egész iskolára?
Más szakmákat már nem is említek, mert úgy látszik, hogy ebben az országban csak a bányász, rendőr, tűzoltó, katona és művész dolgozik!

Marcellusca 2010.06.11. 10:14:38

@zero: Túúúúdom én aztatat. :D

CyberPunK 2010.06.11. 10:17:26

A sok kokain és egyébb cucc leterheli az ember szervezetét, nem tudtátok? :)

Marcellusca 2010.06.11. 10:19:08

@r.yeti: Nem akarom védeni (Isten ments!), de a szerepeket meg kell tanulni. Sokszor egyszerre több darabban is játszanak.
Az elősadások este 7-kor kezdődnek és 1/2 (gyengébbeknek 2/4! :D) 10-ig eltart. Utána még szedelőzködnek, átöltöznek és valamikor hajnalban kerülnek ágyba.
Másnap reggel/délelőtt/délután pedig próba van. Azon is illik ott lenni. Nem csak testben.
Este 7-kor meg ...

Aki dolgozott már ilyen össze-vissza munkarendben, az tudja, hogy miről beszélek.

És most jöhet, hogy bezzeg a .... :! :DDDD

Hubert J. Farnsworth 2010.06.11. 10:19:36

Eros honap lesz ez az evvegi szavazason...

f.m.j. 2010.06.11. 10:21:11

vígasztaljon az titeket, hogy 80 évesen nem fogják már sehová hívni (de lehet, hogy elöbb se) és akkor is 40 ezer lesz neki :)
a hakni szépen elmegy a tengerpartokon, meg egyéb dőzsökben, úgy fog járni, mint a Paudics Béla, akit szintén utálok, mert egy felfújt hólyag volt, és maradt is
szerintem tipikus tücsökéletmóddal eltapsolja amit összeszed, nem gondol a holnappal...

Repatarurgyán 2010.06.11. 10:21:55

Elnézést mindenkitől az alpári hangnemért, de baszódjon meg ez mocskos tetves zsírdisznó.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.06.11. 10:21:56

Egy középvezető, vagy egy felsővezető sokkal nagyobb stressznek van kitéve, mint egy színész, akkor ők is mehessenek nyugdíjba 25 év után!
Sőt, az egyetem nagyon stresszes, számítson dupla munkaviszonynak! De még a középiskola is számítson bele, hatalmas pszichés terhelést jelent, ráadásul a heti két testnevelés miatt még fizikailag is leterheli a tanulókat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.11. 10:22:10

@Marcellusca:

Igen, és?
Aki 3 műszakban tolja a szalag mellett?

f.m.j. 2010.06.11. 10:23:01

@Nűnű: na, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi az, amit ő tud

szerintem semmi rendkívüli nincs benne (elismerem, mint Shrek hang jó volt,)

egyéb?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.11. 10:23:04

@Gerusz:

Igazából az első komoly stressz az általános iskolával jön be a gyerek életébe ....

EasyRight 2010.06.11. 10:32:21

@Marcellusca: Nem kötelező ezt csinálni.
Egy ápoló szerinted 62 évesen fogja tudni emelgetni a mázsás betegeket? Vagy a kőműves 62 évesen másszon az álványra? Ők nem kopnak el?
Valamennyi korkedvezményt adnék nekik, de azért húsz év az nagyon sok. A 10 még talán oké.

2010.06.11. 10:32:38

Gesztesi meg a stresszes élet ! Abba betegedett bele, hogy a" vörösbegy" elhagyta. De miért nem lehet megváltoztatni ezt a törvényt? Mert már ideje lenne. Akkor nem volna ennyi stresszes , alkoholista,drogos müvész és celeb.Mert csak az ö életük stresszes, mindenki másé kényelmes nyugodt és kiszámitható.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.06.11. 10:33:48

Nem csak a sok ttomeny, hanem az a franya kokain is elegge marja az idegeket. Arrol nem is beszelve, hogy egyre dragabb a cucc, igy aztan mindenki belathatja, ott kell sporolni, ahol csak tud az ember.

Ugye nektek is feltunk, hogy mindig az sir az adok miatt, aki vagyonokat keres. Hat hogyne, amikor o, a kifosztott ember, sokkal tobbet fizet, mint az a budos minimalberes apolo!

Igazabol ezt a bekaporontyot akkor kell kemenyregyurt turhaval szemenkopni, amikor legkozelebb kiejti a szajan a tolerancia, vagy a szolidaritas szavakat. Remlik meg, milyen lelkesen enekelte ez a nagy emberijogi harcos a "fuck you very much" cimu okadekot? No, akkor huztam le az erkolcsi klozeton.

Hungaro Sapiens 2010.06.11. 10:40:04

@zero: Én az egész eddigi 30 évemet elég stresszesen éltem meg, ezért 5 évre visszamenőleg nyugdíjba akarok vonulni. Bár az is igaz, hogy én valószínűleg kevesebb kokót szívtam mint a Művészúr.

Kartal (rezervált) 2010.06.11. 10:44:39

@zero: Mivel olyan körnéken élek, melyet bánya tartott el évtizedekig - és mivel nincs bánya a vidék is maghalt -, eléggé megdöbbentett, hogy a ripacsot egy kalap alá veszik a bányásszal. Azért szívesen csinálnék egy kukkolóműsort, amiben a gesztesi-féle barmokat lezavarnám élesben a bányába heti öt-hat napban, napi nyolc órában, normál három műszakos munkarendben. Csak hogy tudja meg, mit jelent az, hogy "olyan mértékű fizikai és pszichés megterhelésnek vannak kitéve, hogy művelőik lényegesen gyorsabban "kopnak el" kortársaiknál."
Egy ripacs egy szinten a bányásszal. Beszarok.
@Meleardil Eressea Iluvadan: pláne.

Hungaro Sapiens 2010.06.11. 10:45:07

@Hungaro Sapiens: Ennél mélyebbre azt hiszem nem süllyedhet az ország, ha már a "TB csalással" is büszkén henceg egy celeb bulvársajtóban.

Petrow 2010.06.11. 10:45:16

@Marcellusca: nem oltani akarlak, de rengeteg olyan munkahely van, ahol a 8-10-12 órás munkaidőd vége nem a munkád vége.
Az, hogy megtanulja a szerepét, szerintem semmiben nem különbözik attól, mint amikor egy középvezetőnek kötelező továbbképzése van a szabadnapján.
Vagy amikor egy Mekiben dolgozol, ahol egy sima hambi elkészítéséhez 80-90 oldal szabályt és előírást kell benyalnod - szintén munkaidőn kívül.
Vagy éppen tanár vagy, akinek a heti X órája mellett még Y óra egyéb elfoglaltságot is teremt a munkája, természetesen munkaidőn kívül (dolgozatjavítás, készülés - önképzés, szakkör, szülői értekezlet, stb.)

Szóval hadd ne essek már hasra attól, hogy éppenséggel pár tucat oldal szerepet kell magolnia, és az esti előadás utáni duhajkodásból délelőtt be kell esnie próbára.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.06.11. 10:46:50

És tegyük hozzá, hogy miből is élnek ezek a fene nagy művések! A nívótlan, államilag támogatott szar-mocsok folmekből... Ergo zemberek pénze jöhet, TB-t fizetni nem...

Hozzáteszem Gesztesinek van pénze orvosi ellátásra, kétlem, hogy TB-re csináltatna bármit is...

Mert Pifti ajándékozott ám máshova is...

S.O.A. 2010.06.11. 10:47:38

@Meleardil Eressea Iluvadan: utolsó bekezdéseddel maradéktalanul egyetértek.

Idjeönnek pofázni, észt osztani a megfáradt 40-es celebek, hogy jótékonykodjunk az árvíz miatt, mert nagy a baj, meg fuck you, ha nem volt még meleg kapcsolatod és ezek után vigyorogva mondják a médiának, hogy nem fizetnek többet TB-t.

Ja, és Zero ne is szálljon le soha a témáról, egyszerűen hihetetlen dolgok vannak ebben a nyugdíj rendszerben. Holnaptól mi, aktív keresők fizetjük ehelyett a sertés helyett IS a TB-t, mert attól, hogy ő nem fizet, nem lett kisebb az egészségügy fenntartási költsége. És holnaptól megint csak mi fizetjük helyette IS a nyugdíjjárulékot, azaz a jelenlegi nyugdíjasok ellátását, mert attól, hogy ő is az lett, nem hogy kevesebb nem lett, hanem egyel több lett azok szám.

Kurvajó...

Őszintén remélem, hogy hosszú és inaktív öregkora lesz, havi 40 ezerrel + a jóbanrosszabb fanclub havi 1-2 Ft-os szimpátia ebédjegyeivel.

r.yeti 2010.06.11. 10:50:22

@Marcellusca: Kurvára tudom sajnálni ezek miatt! Nekem és sokan másoknak a fősulin/egyetemen nem kellett minden lófaszt megtanulni és még most is elvárják, hogy fejlesszem magam (persze saját költségen)? Az nem volt stresszes, hogy ott idegeskedtünk a vizsgák előtt? Az nem stresszes, hogy sokan naponta bemennek a munkahelyükre szopni a faszt, annak a töredékéért amit ez a senkiházi felmarkol havonta? ...és akkor ráadásul még olvasunk is egy ilyen hírt :(
Dolgozzon le 40 évet, adózzon rendesen és utána majd mehet nyugdíjért, addig meg fogja be a pofáját és ne siránkozzon állandóan!

reKorrekt 2010.06.11. 10:51:39

És még EKHÓ-znak is b+.

Ez ugye csak egy bazinga poszt?!

Tüzes Mackó 2010.06.11. 10:54:11

Szerintem igaza van Gesztesinek!

Ennyi buzi és drogos közt folyamatos aids fertőzés veszély tudatával együtt élni..... ez tényleg kemény.

Ha megússza ép végbéllel AIDS nélkül akkor megjár neki a nyugdíj!!!

Marcellusca 2010.06.11. 10:58:09

Köszönöm mindenkinek!

Látom, a kommentem eleje: "Nem akarom védeni (Isten ments!)..." az úgy elveszett mindenkinél. :)

Gondoljátok, hogy én egyenlőség jelet teszek színész és bányász, üvegfúvó, tanár, takarító, ápoló, stb., stb. közé?

Kartal (rezervált) 2010.06.11. 11:00:39

@Marcellusca: most nem azért, de mi mostanában dolgoztunk úgy, hogy este 8-ra (gyengébbek kedvéért 20.00 óra) kellett menni, reggel hatig ott dolgozni a gép mellett 130 decibel zajban, emelgetni a többtízkilós vasakat, targoncázni, programot írni... és mindezt úgy, hogy megfeleljen a minőség a kényes német meg amerikai megrendelőnek. Aztán szombat reggel hazaértem, de hétfőn hajnalban fél négykor kelhettem fel, és vissza, este négyig vagy hatig, esetleg úgy, hogy hét közben műszakot kellett váltamon... össze-vissza munka, mi? Akkor most én is elmehetek nyugdíjba öt-tíz év múlva??? Ez nem nyírja ki az ember szervezetét, csak a ripacskodás a színpadon? És tessék mondni, az összenemzeti jövedelemhez Gesztesi mennyit tett hozzá? És mi, gyári melósok?
A KSH adatai szerint az országban a születéskori várható életkor férfiaknak kb. 70 év. A nyugdíjkorhatár nekünk lassan 65 év. Gesztesinek 47 év. Ez nem vastagbőr???
Befejezem, mennem kell melózni, hogy az ilyen senkiházi ingyenélőknek legyen nyugdíja. Most még a gép mellett van 40 °C meleg is, és ugyanúgy el kell látni a közepesen nehéz/nehéz fizikai munkát is, ugyanazt a minőséget kell gyártani, mint eddig. Ez sem terheli ám meg úgy a szervezetet, mint a színészi munka, ugyan! Ezt lehet ám 65 éves korig csinálni, a színészi munkát nem, mert elhasználódik benne az ember!
Hánynom kell az egésztől

civilkontrol 2010.06.11. 11:03:53

Mindig is "szimpatikus úr" volt ...

gyedmaroz 2010.06.11. 11:04:15

Szerintem jár a nyugdíj Gesztesinek!

Ha megússza végbélroncsolódás, heroin túladagolás, vagy AIDS fertőzés nélkül ezt a stresszes művész életet megjár nekije!

Azért milyen stresszes lehet buzikkal és narkósokkal együtt dolgozni úgy hogy te normális akarsz maradni? Ha kiderülne hogy nem vagy deviáns kiebrudalnak .... ezért el kell játszani a buzilibsit hogy neved lehessen, lásd Alföldi Roberta társulatát!

Én nem bírnék ilyen légkörben még 1 évet sem nem hogy 25-t!

Megjár neki a nyugdíj!!!!!

reKorrekt 2010.06.11. 11:06:29

Most így hirtelen az Üvegtigris 2-ben alakított figurája jutott az eszembe...

reKorrekt 2010.06.11. 11:08:51

@reKorrekt: btw Roberta. Vajon ez a kereszténygyűlölő buzifatty mennyit kap a kincstárból havonta azért amit csinál?

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.06.11. 11:10:42

Gesztesi a miliomos
jogszerűen pofánkra fos.

nyugatioldal 2010.06.11. 11:10:58

Megszünt az a szabály, hogy az öregségi nyugdíjkorhatár (62 év) előtt aki nyugdíj mellett dolgozik, annak nem érheti el az éves bére a minimálbér 18 xosát (vagy ugrik a nyugdíj), de ha dolgozik is, nyugdíjjárulékot fizetnie kell (csak pénzbeli ebj-ot nem?)?

reKorrekt 2010.06.11. 11:12:21

index.hu/kultur/pol/2010/06/11/felulvizsgalna_a_finnugor-elmeletet_a_kulturalis_vezetes/

Érdekes. A rohadt szittya-nácziknak csak igazuk lesz mindenben így utólag... :)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.06.11. 11:15:07

Nem ertem a legtobb embert, aki itt rinyal..

Te huztal le x evet Liptaival?
Teged hagyott el Liptai a Darocziert??
Neked kellett Liptaival szexelned?
Neked kellett Liptai picsogasat hallgatnod?

Igenis, ebbe bele lehet oszulni, bele lehet rokkanni, bele lehet nyugdijazodni..

ti mocskos nacikok!

Kicsit Karcos 2010.06.11. 11:25:26

Hát hogy beszéltek a nyugdíjas művész öregúrról?!

"Gesztesi szállodába költözött és súlyzózik

A színész állítólag nagyon magányos volt óriási budakalászi házában, és ezért szállodába költözött, írja a Bors."

velvet.hu/blogok/gumicukor/2009/10/24/gesztesi_szallodaba_koltozottes_sulyzozik/

Tudjátok, milyen nehéz magányosan élni egy hatalmas házban? Tudjátok, milyen nehéz szállodában súlyzózni, gyúrni, vazze? És most sajnáljátok azt a fejenként pár forintot, ami egy ilyen sanyarú sorsú MŰVÉSZ ÚR lelki egyensúlyához kell? Nem tudjátok, hogy a legjobb művek mindig kiadós lakomák után születtek? Tudjátok, mennyi TB-járulékot kellene befizetni a többmilliós fizetése után?

Igenis jó példát mutatott a MŰVÉSZ ÚR a többi MŰVÉSZ ÚRNAK, hogy nemcsak bulizásból áll az élet, hanem a nyugdíjra is gondolni kell már idejekorán. Gesztesi Károly művész úr egy komoly, példamutató ember, egy igazi hazafi, egy jó magyar állampolgár, nem olyan, mint akik féltéglával döngetik a mellüket a gyárban a szalag mellett, hogy mekkora magyarok, miközben a kevéske fizetésükkel gyakorlatilag áfacsalókként tevékenykednek (havi 15 ezer forint áfa befizetése smafu, a MŰVÉSZ ÚR csak a szállodai szobája után több áfát fizet).

Ha valaki akar gyűjtést rendezni a nehéz körülmények között élő kisnyugdíjas öregúrnak, számíthat rám!

Megríkatott ez a megható történet!

Homeoffice 2010.06.11. 11:36:48

Szánalom a köbön....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.11. 11:46:54

@Marcellusca:

Akkor mondja, hogy belefáradt, nem bírja már. De ez, hogy őszintén, mosolyogva bevallja, hogy ő bizony nem akar TB-fizetni, az valami egészen elképesztő.

loláb 2010.06.11. 11:48:59

Felőlem vonuljon nyugdíjba, de egy kurva szót nem akarok hallani majd 10-20 év múlva, hogy mennyire semmi a nyugdíja, és alig tud megélni belőle, mert szerepelni már nem hívják.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.11. 11:50:05

@Gerusz:

Szerintem meg az a sok-sok ember van óriási stressznek kitéve, aki gürizik, mint az állat, és minden hónapban lavírozik a csekkek-kaja-gyerek fizetési háromszögben. Gesztesinek kétlem, hogy ezek gondot okoznának, úgyhogy igazán kussolhatna.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.06.11. 12:02:04

Majd ha esetleg 5 év múlva ne adj isten lerobban, akkor meg tele fogja sírni a sajtót hogy 40ezerből nem tud megélni.
Akkor majd mindenkinek sajnálnia kell, és gyűjteni neki.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2010.06.11. 12:04:32

Ugyan már...

Nyilván úgy van ezzel a dologgal a művész úr, hogy "azé fizessek én téjbéjt hogy a csenyétei cigányoknak odaaggyák? Azé? Hogy a csenyétei cigányábécébe elfoggyék negyven karton szinfónia hetente? A zémpézembő??? Majd faszt fizetek téjbéjt! "

Avatar 2010.06.11. 12:11:33

Én arra gondoltam, hogy mostantól színész leszek, akinek az a szerepe, hogy a jelenlegi foglalkozásomnak megfelelő munkavégzést eljátszom a főnökömnek. A főnök az előadásért a régi bruttó béremnek megfelelő fellépési díjat fizet, viszont mostantól csak ekho-t fizetek ebből, és 25 év múlva nyugdíjba megyek.

Ajánlom mindenkinek ezt a megoldást, szerintem pl. a kőműves szerepben felépített kellékfalakból álló díszletház fellépési utáni további hasznosítása ellen se lehet kifogása az államnak.

:)

Marcellusca 2010.06.11. 12:25:55

@laspalmas: Hát, ezt mondom én is.

És akkor ne lássam színpadon, moziban, tévében!

soniq 2010.06.11. 12:27:04

Nem teljesen értem minek megy nyugdíjba, színészek amúgy is ekhózni szoktak, arra meg csak kamu-adó van (a rendes bér szja- és járulékterhekkel összehasonlítva kb feleannyit adóznak). Bár lehet Gesztesi MŰVÉSZ ÚR is lehajol minden forintért:-)

kavinton 2010.06.11. 12:27:57

na ebben az a durva, hogy nem teljesen igaz a cikk. Ennél is durvább.
Magyar közlöny kapcsolodó része. kozlony.magyarorszag.hu/pdf/1750
"illetõleg egyéni vagy társas vállalkozóként kiegészítõ tevékenységet folytat, és az általa fizetendõ nyugdíjjárulék alapja meghaladja a tárgyév elsõ napján érvényes kötelezõ legkisebb munkabér havi összegének tizennyolcszorosát (a továbbiakban: éves keretösszeg), az éves keretösszeg elérését követõ hónap elsõ napjától az adott tárgyév december 31-éig, de legfeljebb az öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig a nyugdíjfolyósító szervnek a nyugdíj folyósítását szüneteltetnie kell. Ha az a)–g) pont szerinti nyugellátásban részesülõ személy által fizetendõ nyugdíjjárulék alapja az éves keretösszeget a tárgyév decemberében haladja meg, a nyugellátás szüneteltetésére nem kerül sor, de a tárgyév december havi nyugellátást – a 84. § alkalmazásával – vissza kell fizetni.”
Tehát ha jól értem : amennyiben a mellékesének a 24%-a nem éri el a havi 87500Ft 18x-sát akkor jár a nyugdíj?

jozicsenko 2010.06.11. 12:33:06

@laspalmas: @zero:

már bocs srácok, de valamit nagyon-nagyon nem értek

aki ekhozik, az ugye a TBjárulékot a minimálbér után fizeti meg: alkalmazottként, munkavállalóként, egykutya

majd efelett (25 millió Ft-ig?) egységes adót fizet, tehát jól jár

de visszatérve: minimálbérhez nem minimálnyugdíj jár?????

lyken 2010.06.11. 12:33:17

Tehát a havi 40k huf évi 480k huf összesen. Emellé munka címén begyüjthet még évi 18x73.5k huf pénzt, azaz 1.323 millio huf pénzt. Ez hónapra lebontva 110.25k. Az egész összesen havi 150k huf nyugdíjjal. Tudom, hogy ez a minimálbéreseknek jó pénznek tűnik, de valójában hülyeség. Színészként havonta netto 1 millió felett keres. Ez vagy média hack, vagy a művész úr valamilyen cégből fog megélni.

rugesz 2010.06.11. 12:35:18

elmegy nyugdijba + nemfizet TB-t. eees?? megteszi mert megteheti. mert a torvenyek lehetoseget adnak ra. hol itt a gond? kivancsi vagyok hanyan mondananak nemet ha lenne ilyen lehetoseguk!
naugye!
persze az, h ezt nagydobra veri attol meg egy ortotaho, de most oszinten, ki mit vart?

a torveny szar, azt kell szidni! eloskodo senkihazik mindig voltak es lesznek is. kb felpercenkent lehetne irni egy ilyen postot, szal nem ertem a sirast..

kavinton 2010.06.11. 12:36:09

@zero: Nézted a közlönyt? feljebb linkeltem....

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2010.06.11. 12:44:11

Az gondolom mindenkinek megvan, h "ezt az évet adózási szempontokból halottként töltöm"? (Douglas Adams: Vendéglő a világ végén). Na, ez arra emlékeztet.

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2010.06.11. 12:46:31

@rugesz: Amúgy nem feltétlenül a törvény szar (bár az), hanem egyes emberek. De hogy egy másik klasszikust idézzek: "Nem állíthatok minden pofon mellé közlekedési rendőrt", vagyis képtelenség olyan tv-t alkotni, amit valami sunyi geci ne tudna megkerülni.

rugesz 2010.06.11. 13:02:11

sztem meg a torveny szar ugy ahogy van.
eleve hanyok attol a felfogastol, h a katonak,rendorok,tuzoltok,kormanyorok,stb..szineszek!!?? ilyen es ehhez hasonlo torveny adta elonyhoz jutnak. hat a nagy faszt! teremtsek meg annak a lehetoseget, h ezek a kiemelten veszelyes, munkakorok (nemelyiknel ez erosen vitathato) extra modon meg legyenek fizetve, viszont minden egyeb torveny ugyanugy - nyugdij pl - vonatkozzon rajuk is. persze tudom en, h ezek a torvenyek mind a penzhiany okozta lyukak betomkodesere vannak, igy aztan mindig is tarsadalmi feszultseget fog szulni, ha egy full alkoholista katonatiszt 25 ev massziv ivas utan , 37 evesen nyugdijba megy mig az uvegfujo meg 65 evesen is fujja az uveget. cumi

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.11. 13:10:48

Szeeegééény úúúúgy sajnáloom!
Annak idején volt hír:Nicole Kidman régen drogozott.Dehát már 15 évesen színpadon játszott stressz feszültség stb.Mire barátnőm:És aki a textilgyárban dolgozik 15 évesen az mit szóljon?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.11. 13:13:09

Dehátő celeb meg jópofaa,meg aranyoos,meg hát sokat költ a gyerekekre.

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.11. 13:18:08

Legalább őszinte, nincs mellédumálás! Van egy ilyen lehetősége és él vele. Én is ezt csinálnám, ha tehetném. Nem ő a hibás. Akkor Kodály? Hááát, lehet...

The Drunken Master (a.k.a. Eltiron) 2010.06.11. 13:21:36

@BGy: Ez kb olyan, mint fletót szeretni az elkúrtukért.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.06.11. 13:22:46

@BGy: ??? Ha lehetosegem van, ellopjam e a cegtol a fenykepezogepet? Elvegre mas is megtenne, hat akkor hulye lennek kihagyni. Ez egy ilyen vilag. A farkastorvenyek. Mert ha nem en, akkor valaki mas. Hat akkor bolond lennek lemaradni, elvegre ki segit, ha magamon nem segitek? Aki nem el a lehetosegekkel, az csoro marad.

Mondjak meg effele onigazolo faroksagokat? Orakig tudnam folytatni. Husz eve folyik ez a hig f*s mindenhonnan. Netan feltetelezhetjuk, hogy ennyibol is ertheto, miert emelygek az undortol?

Véraláfutás2 2010.06.11. 13:26:24

@r.yeti:
És mindegyik keményen termeli a GDP-t :D

Véraláfutás2 2010.06.11. 13:27:22

@Véraláfutás2:
mert azt ugye tudjuk, hogy az ő adójuk, járulékuk egyik zsebből a másikba > állambácsinál

isti77 2010.06.11. 13:33:17

Na tessék. Gesztesi 47 évesen nyugdíjba megy, Lendvai Ildikó még majdnem kétszer ennyi idősen is aktív. Vagy csak annyinak látszik?

Haloperidol 2010.06.11. 13:35:16

Érdekes, hogy az orvosok, nővérek, tanárok miért nincsenek felsorolva az "extrém pszichés terhelésű szakmák közé??

BGy · http://babosi.blog.hu 2010.06.11. 13:44:16

@Meleardil Eressea Iluvadan: az általad említett lopás és egy törvény adta lehetőség kihasználása nem ugyanaz! Te, gondolom fizetnéd tovább szívesen a TB-t, ugye?
@The Drunken Master: ez kb. nem olyan. Fletó egy barom.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.06.11. 13:45:40

Múltkor láttam az utcán Bajor Imrét, nohát róla az isten sem mondta volna meg, hogy nem leépült kohász, úgy húzta a lábát meg annyira szét volt esve az arca. Vagy az a sok szesz miatt volt? Ha mondjuk most ilyen állapotban van, nem biztos, hogy sokáig el kell tartani...

KoboldMatyas 2010.06.11. 13:54:53

Lampavasra Gesztesit!!!

derelyegrádi szellem 2010.06.11. 14:03:43

@pszicho pete:

Ja az imit is szétbaszta a sok stressz. :-)

Nem a 30 év masszív piázás, hanem stressz.

Szerintem a stólbucit is még ehhez képest korkedvezméynezni kell, mert képzeld őt még pluszba hogy megviselhette a sok autóbaleset, meg a lebukásveszély, hogy mikor kapják el, amikor (mindig) piásan vezet. Hát csoda, hogy rákapott a kokóra is? Ennek már csak egy megoldása lehet, ha buci is nyugdíjas lehet, és mindig lezárják az egész utat, ha megyen ő haza, illetve az ingyen TB mellé még az állam térítésmentes kokókészlettel is megtámogatja. Erre a helyzetre más - legalább elviselhető, és minimálisan métányos - megoldást nem látok erre a szörnyű helyzetre, amibe a sok értünk vállalt stressz miatt került.

reKorrekt 2010.06.11. 14:09:04

@pszicho pete: Én Pálffyt láttam Csíksomlyón a búcsún. Pont ugyanígy nézett ki a te Bajorod.

derelyegrádi szellem 2010.06.11. 14:09:19

@The Drunken Master:

Én a fletót semmiért, de ezért az egyért szeretem. Kivételesen nam hazudott, tényleg elkúrta. Szerencsére nagyon, így kivégezte az SzDSz-t és kiröppentette az MDF-et is a Parlamentből (páratlan bravúr, ismerjük el), és hát az MSzP-t is hazavágta, egyelőre úgy tűnik végleg.

És ami legjobban tetszik benne, most még ő magyaráz a többi maszoposnak, hogy mi csinálnak szarul, meg mit nagyon szarul......azok meg csak néznek mint a bögölylégy, nagyon nagy....

belzebubó 2010.06.11. 14:17:21

Milyen ország ez, ahol ezt ahelyett, hogy titkolná -ha már van rá törvényes lehetősége sajnos- nagy mellénnyel bejelenti, kb., hogy ne aggódjanak a rajongók több marad a zsebébe, több utazásáról számol majd be a Blikk, több plasztikai műtétre telik majd az összes exfeleségeinek.
Mekkora prolinak kell ehhez lenni? Mi lehet ennek az embernek az értékrendje? Mit gondolt, hogy majd Mari néni akinek a múlt héten mindenét elvitte a viz azt mondja majd, de örülök, hogy Gesztesi úrnak nem kell fizetnie járulékot és több marad nála, vagy mi a fenét gondolt Gesztesi?

S.O.A. 2010.06.11. 14:20:53

@belzebubó: "Mi lehet ennek az embernek az értékrendje?"
Miért kérdezel hülyeségeket, már bocs... kúrogatta a Kaludiát... milyen értékrendről beszélünk?:))

S.O.A. 2010.06.11. 14:21:33

Egyébként világbajnok prosztó ez a szerencsétlen...

2010.06.11. 15:03:46

@kavinton: Rém kacifántos, de minek? Akinek bejelentett munkaviszonya (vagy vállalkozása) van, annak a nyugdíj kifizetését fel kell függeszteni. Osztán mindenki ossza be magának, hogy neki nyugdíjasnak jobb-e lennie, vagy munkásnak. Esetleg vállaljon részmunkaidős állást és ezzel csak egy részét veszítse el a nyugdíjának. Egyszerre nyugdíjas meg dolgozó ne lehessen senki! Akkor se, ha sok a nyugdíja, akkor se, ha kevés, akkor se, ha 2008-ba ment nyugdíjba, akkor se, ha tegnap. Hányok ettől a sok gecitől, aki zsebrevágja a nyugdíjat, mert "azért ő megdolgozott", de mellé még elveszi egyet a kevés munkahelyből is, plusz eladja még a privatizációban 1/6 árn megvett panelkéglit is életjáradékért az OTP-nek, aztán él, mint Marci hevesen: vén kecskék vadiúj luxuskocsikba feszítenek, vasorrú csoroszlyák olyan wellness szállókban áztatják a pattanásos seggüket, amit tisztességes munkásembernek kívűlről megnézni sincs pénze, és azt hiszik, hogy ez így teljesen rendjén való, ez nekik jár, sőt, ez a minimum, és "ők nem is értik, hogy lehet megélni havi 80 nettóból."

Dr Minimum 2010.06.11. 15:09:15

Gestesi egy takó gyökér, bár kétségtelenül jó színész, de nem ő tehet róla, hogy ilyen fasz törvényeink vannak... De majd akkor hogy fog sírni, amikor 70 éves lesz, nem tud majd szinészkedni, de még mindig csak 40ezres nyugdíja lesz. Bár lehet annyi sem, mert 20 év múlva már csak történelem könyvekben fogják tanítani, hogy mi is volt az a nyugdíj.

Vidéki 2010.06.11. 15:49:46

A cikkből világosan kitűnik, hogy vannak széles, nagy befolyással rendelkező rétegei a társadalomnak, amelyek képesek olyan előjogokat kiharcolni, mint 200 éve a nemesség, akik mentesültek a közteherviselés elve alól.

Ennek a nemesi gondolkodásnak szép példáját adja Gesztesi , de még jegybank elnöki munkakörben is elterjedt ez a viselkedés.

Országunkban az „emberjogászok” úgy elszaporodtak, mint a nyulak, ingerküszöbüket azonban meg sem közelíti az ekkora hatalmas méltánytalanság.

Az „emberjogászok” minden erejét leköti a bűnöző urak jogainak kiterjesztése, határokat nem ismerve.

elfelejtette 2010.06.11. 16:23:35

Meg is van az első delikvens, akire érdemes szélesíteni a TB fizetési alapot. Esetleg kaphatna ő is a 98%-os kulcsból, ha más mód nincs.

aszakács · http://www.kaldeneker.hu/ 2010.06.11. 16:26:35

szerintetek mennyi adót és járulékokat fizetett a nagyon foglalkoztatott művész, ha ennyire kevés lesz a nyugdíja?? Majd sírok helyette én is...

2010.06.11. 16:28:10

Nem értem mi ebben a hír? Mindenki ezt csinálja. Ha nem kor kedvezménnyel, akkor roki, valami kamu ürüggyel.

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.06.11. 16:36:55

Nehogymá ez bassza a csőrödet! A sok sok sok sok milliomos, milliárdos nagy és kisvállalkozó akik alig fizetnek valamit ahhoz képest amit keresnek, na ők okoznak igazi kárt többek között! Nem egy vagy akár száz színész. Egyébként meg ha akarod te is így tehetsz csak tehetségesnek kéne lenni valamiben de nagyon... Ja , hogy nem vagy?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.11. 16:38:48

@anyahajókabinajtóhajtogató:

a milliomosok is nyugdíjba mennek 47 évesen, és el is dicsekednek vele a sajtóban?

Laciii 2010.06.11. 16:41:50

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Nem kicsit kerültél önellentmondásba, Gesztesi is egy a milliomos vállalkozók közül.

53mc 2010.06.11. 16:45:14

odaadni neki amit eddig befizetett, a kamatot a válság miatt elbukta !! Szevassz!!
Ezzel egyszer és mindenkorra elszámoltunk !

53mc 2010.06.11. 16:48:38

Mondjuk valódi értéket egy fillért sem hozott létre eddigi életében

2010.06.11. 16:50:18

@Kartal (jogsértő fekete mellényben): A bányászok már nem kapnak "bányanyugdíjat" . Édesapám 2008-ban ment nyugdíjba. 30 évet dolgozott bányában, ebből 14 évig bányamentőként, és a jelenlegi nyugdíja 90 ezer forint. 88-89-ben a nyugdíjra levontak tőle 37-40ezer forintot. Aki élt már akkor, az tudja akkoriba az mennyi pénz volt. :( Azt mondták a nyugdíj igazgatóságon 2007óta már nincs bányanyugdíj. Természetesen aztán fizikailag kimerülten még 15 évet dolgozott a mezőgazdaságban is. 45 év meló után ennyi jár. Azért ez szomorú...

Smacika 2010.06.11. 16:50:23

Áhhh, ez semmi, nekem van 40 éves rendőr ismerősöm, hogy nőjön leptop a hasába és a kolera pötyögtesse.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.06.11. 17:04:17

Gesztesi bolond.. 100%-ig biztos nem vagyok benne, (annyi változás volt és van), de mintha a nyugdíj mellett dolgozókkal kicsesztek volna úgy az elmúlt pár évben, hogy a nyugdíjat is beleszámolták (és számolják) az adóalapba. Úgyhogy jobban jár, de annyira azért mégsem nagyon. Majd elkámpicsorodik egy kicsit mikor ezt megtapasztalja..

Egyébként.. Művész? Művész?! Hát az egy igen szubjektív kategória. És ő sem emberileg, sem "színművészeti" teljesítménye alapján nem az. 'Bohémkodni' lehet akármelyik kricsmiben (meg is teszik sokan és jobban mint "művészeink", /ami elnézve őket szóösszetétel: mű + vész/), nem kell ahhoz bugris csepűrágónak lenni..

Ha a színjátszás egy másik ismert népcsoportjának egy tagjától kellene idéznem, azt mondanám, hogy: 'Amit spórol a TB-n, azt költse rákra!'

(Kíváncsi vagyok, hogy volt-e annyira szarrágó, hogy SZTK-ba járt el, kihasználva, hogy az olcsóbb és az neki tulajdonképpen nagyon is jár. Baromi sokat befizethetett a közösbe, ha 40 ropit hozott össze mostanára.. A frontról az arcvonal összeomlása után /laza../ többszáz km-ket hazagyalogoló nagyapám, aki aztán mamámmal 4 gyereket becsülettel felnevelt; és a kevés háztáji mellett még azért ledolgozták az elvtársak dőzsölése érdekében a közel 40 évet (nem mintha nem hivatalosan, nem 5-6 évesen nyaranként nem lettek volna befogva aratásra, valami kisebb-nagyobb munkára..); na az ő nyugdíjuk több volt, mint ennek a féregnek. 5000 valamint 7000 jó magyar forinttal.. Az is szégyen volt, az állam szégyene, de ez a posztbéli helyzet ennek a az elhájasodott pondrónak is a szégyene, nemcsak az államnak.)

Egyébként a többnyire hülyeség, helytelenül nyugdíjas kedvezményként aposztrofált ingyenes(?) utazást azért remélem nem veszi majd igénybe.

Oenophile 2010.06.11. 17:05:13

Hogy rohadna meg ő is és a többi, 35 évesen 150 ezres nyugdíjat kapó ingyenélő is.

hercegnö 2010.06.11. 17:08:19

de ez egy hatalmas hülyeség!
a nyugdíj mellett keresett pénzeken is van adó és járulék, ha magánszemélynek fizetik ki.
plusz a nyugdíj növeli az adóalapot (aminek a 16 % flat rate után már nem lesz jelentősége)
ha cég veszi föl, akkor pedig akkor sincs, ha mellette munkaviszonyban áll, de a cég viszont fizet
nyereségadót, a tulajdonos ha kiveszi az ez utáni nyereséget akkor adózik az osztalék is.
ha nincs nyereség, mert elköltségelik, akkor pedig az a rész, ami nem valós költség, az csalás.
munkaviszonyban és nem munkaviszonyban egyaránt.

tudi 2010.06.11. 17:12:00

Éppen tegnap olvastam az északi jóléti állam Finnországban a közszolgálatban dolgozóknak 30 év munkaviszony után a havi fizujuk 65%-át kaphatják meg. Tőlem mehet, de 1 centet sem adnék neki a nyugdíjkasszából, nem minimálbért keresett ő, rakjon félre magának és éljen abból, meg nem szeret járulékot fizetni, miért ki szeret? Vagy adót fizetni?

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.06.11. 17:12:52

@BGy: "az általad említett lopás és egy törvény adta lehetőség kihasználása nem ugyanaz!"

Azt mindjart gondoltam, hogy te nem fogod erteni. Ha lehetne torvenyesen rabszolgat tartani, neked hany lenne otthon? Ha lehetne torvenyesen kutyat kinozni, lennenek hetvegen "nyuzzad elve" partik? Ha lehetne torvenyesen emberre vadszni, kivaltanad az engedelyt? Ha a valszod harom "nem", akkor igazan erthetned, hogy a torvenyes, a tisztesseges es az erkolcsos nem ugyanaz. Tudod hasonlo ervelessel mondjak bunozonek a gardistakat, mivel "torvenyt sertettek". Mit sem szamit, hogy azt a torvenyt utolag hoztak, es szemely szerint rajuk szabtak. Bezzeg ha hoznak egy torvenyt, amivel tisztara lehet mosni az ellopott penzt (offshore vagyon adomentes hazahozasa), akkor az egy tisztes, torvenytisztelo allampolgar, aki a rablott millioit ily modon legalizalja.

Igen komoly erkolcsi vakuum lehet a sziveben annak, aki embertarsait irott szabalyok, es csak azok alapjan iteli meg.

Lődörgő Hollandi 2010.06.11. 17:18:50

Nem teljesen ertem, hogy mi itt a baj. Amit csinal, az teljesen torvenyes. Kerem emelje fel a kezet az, aki valahais tobb adot/TB-t fizetett mint torvenyesen megtehetett, csak azert, mert szarul all az orszag? Ha netan van ilyen azt adakozasnak hivjak es nem adozasnak.

Kicsit Karcos 2010.06.11. 17:23:59

@csernaja obca: hozzászólásod kommunista blokkjától eltekintve, azzal a résszel teljesen egyetértek, hogy aki nyugdíjba megy, majd visszamegy dolgozni, az ne kapjon egy fillér nyugdíjat sem. Kicsit finomítva, fizesse csak tovább szépen a nyugdíjjárulékot, ennyivel is nagyobb lesz majd a nyugdíja, amikor felhagyott a munkával. Úgy kellene ezt, hogy aki a nyugdíjánál többet keres, az ne kapja tovább a nyugdíját. Vagy-vagy, válasszon, minden "progresszió" nélkül. Ez lefedi a nyugdíjkiegészítésként űzött alkalmi tanácsadást, kisebb oktatási tevékenységeket, de nem fedi le a professzionális munkaviszonyt.

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.06.11. 17:24:27

@Lődörgő Hollandi: Marpedig van ilyen, aki tobbet fizet masok segitesere mint kene. Szazaval, ezrevel sorolhatnam a peldakat. Azokat, akik penzt, idot, munkat, szemelyes javakat adnak azoknak, akiknek kevesebb van, mint nekik. Egyik sem a "nem adok, mert ugy tobb marad nekem" elvet vallja. Ez a hajas belfereg pedig szabalyosan eldicsekedett vele. Aki nem latja a kulonbseget, az teljesen potyara jott a vastagborre.

kranführer 2010.06.11. 17:33:23

Dokkmunkás kedvezmény is volt. Öt évenként egy év nyugdíjkedvezmény. Már aki elérte élve a korhatárt...

venszivar 2010.06.11. 17:35:53

@Oenophile: Általában 43- 45 évesen. De ÚGY LEGYEN .ROHADNA MEG MIND !!!!!

@Meastick_1: Nincs bányász ismerősöm,de ha a munkát s a veszélyességet néznénk,akkor egy bányásznak 10-12 év után kéne,hogy járjon az ,ami a sok ezer TÖTYÖGŐ SEMMITTEVŐ rendőrnek,ha 35 év után kéne,talán !!!A tűzoltók 25.év OK.
Színésznek ??? MIRE FEL ????

Sirrah 2010.06.11. 17:37:56

Az fáj hogy él a törvény adta lehetőséggel, bezzeg te csoró majomként nagyon becsületesen élsz mi ? A szegénység nem érdem !! Hiába próbál ebben az országban 3-4 millió ember úgy csinálni mintha az lenne.
Azt kéne nézni miért vannak ilyen törvényeink és ki hozta őket, nem gyűlöletet szítani mások ellen.

Grafithuszar 2010.06.11. 17:40:12

Azt a rohadt "%/!@&>#$ életbe! Elegem van már a művészekből. Nem értem miért lennének ők különbek a sarki zöldségesnél. Félre ne értsetek, én is járok színházba, vannak kedvenc színészeim, de semmivel nem többek a sarki péknél, aki úgyszintén nagyon profi a szakmájában, mert az ország legjobb pékárúit süti. És nejöjjön nekem senki ilyen baromsággal, hogy "jaj hogy ők reggeltől estig próbálnak, meg mennyi szöveget kell megtanulni" És? Kit érdekel? A pék is hajnalban kell és késő este fekszik. Az én munkámnak is megvan a maga hátránya, mégse nyafogok. Ha nem bírja a próbákat, akkor minek ment színésznek? Ez kb olyan mintha a sebészorvos nem bírná a vért...

vakvarju 2010.06.11. 17:53:17

@Kartal (jogsértő fekete mellényben): Ha nyugdíjba vonulása után megtartja a szerepeit, szinkronizál, vagy filmben és reklámban is szerepel, már nem lesz kitéve fizikai és pszichikai megterhelésnek? Vagy ez a megterhelés csak addig tart, amíg TB hozzájárulást kell fizetnie?

Lődörgő Hollandi 2010.06.11. 17:53:20

@Meleardil Eressea Iluvadan Legyszi mutass egy embert, aki tobb egy fillerrel tobb adot/TB-t fizet, mint amennyit feltetlenul muszaly? En meg olyat nem lattam, hogy valaki hozzacsapott volna par ezrest az adojahoz, csak azert, mert rosszul all az orszag, ugyhogy kerlek sorolj peldakat!

(Ne az adakozast hozd fel peldanak, az teljesen mas tema: annak adok es annyit, amennyit akarok, mert tudom, hogy olyan celra hasznaljak az adomanyomat, amivel egyetertek. Ki az aki tobb TB-t fizet be, mit amit muszaly?)

Madarsky 2010.06.11. 17:55:39

ahogy a Kodályos idézetben is szerepel, 25 év után nyugalomba vonulhatnak
hát akkor vonuljon nyugalomba, szerintem 25 év művészet az igenis nagy dolog, de számomra a nyugalomba vonulás az kb. az alkotás befejezését jelenti. Persze lehet még otthon egyet-egyet komponálni, festegetni, úgy hobbiszinten, de az hogy valaki "nyugalomba vonul" de az életvitele nem változik, az csak pénzügyi manőver...
aki nyugdíjasként dolgozik, az elveszi a munkahelyet a fiatalok elől... menjenek nyugdíjba, de akkor az legyen tényleg nyugdíj, és éljen a nyugdíjból, meg amit a karrierje során keresett, nincs ezzel semmi baj

kisQtya 2010.06.11. 18:03:06

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Igen, igen! Szerintem is megérdemli a nyugdíjat. Sőt, ha majd elmondja Szent Péternek, hogy a Liptai férje volt, azonnal bakancsostól mehet a Mennyországba.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.06.11. 18:03:27

"ezért végre egyszer kihasználom az állam által nyújtott lehetőséget"

Mint ha a színházakat nem állami pénzből tartanák fenn,a színészeket meg el.

smartdrive 2010.06.11. 18:05:22

Kodálynak három Kossuth-díja volt, neked mennyi?

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.06.11. 18:07:49

hmm.. látszik páran bedőltek a nyugdíjasok és főleg a nyugdíj mellett dolgozók elleni uszításnak. nekik mondanám, hogy pl. a köztisztviselők körében, akikről elterjesztették, hogy de sokan vannak (és tényleg sokan, többen mint kellenének) mentek a munkaviszonymegszüntetések, elsősorban nyugdíjazással, ahol lehetett. (lehetett..) igen ám, de nem a minisztáriumokban rugták ki a herevakaró embereket, hanem ott ahol a minisztérium eredeti profiljának megfelelő valódi munka folyt távolították el a szakembereket (a régi káderek, haverok csak maradtak valahogy)..

így aztán a "költségcsökkentés, előírt leépítés" megvolt, lehetett a "megspórolt" pénzt elkölteni kocsira, bútorra, italra, haverokra, belsős munkatársakra, és a belsős rabszolgakör korábban tőlük elvett és most duplánvisszaadott (de azt is "adóztatva") ruhapénzére.. a munkát viszont el kellett végezni továbbra is, úgyhogy visszavették a nyugdíjasokat. a többé-kevésbé szokásos eljárás. kiegészítve azzal, hogy az egyszer már bőven leadóztatott nyugdíjként visszacsepegtett jövedelmüket megint leadóztatták. és ugyanúgy dolgoznak rosszabb körülmények között, mint korábban.

olyan ez a helyzet, mintha egy gyérített táperejű földből kinőtt fenyőn; nőtt volna a "szokásos" "kártevők" mellé egy napszint közelében viruló mutáns uborkafa-fajta. mint egy elcseszett "fenyőünnepi" dísz.. és az uborkafán lakók lassan fűrészelik is a kiszipolyozott, hajlott fa törzsét, mert elég nekik, ha szűkebb keresztmetszeten jön ugyanakkora mennyiségű tápanyag.

a fenyő a közszolgálat, az uborkafa a minisztérium, ha elfűrészelik a dolgozó és nem törő keveseket a köztisztviselőkből, akkor rádől a fa az alatta ajándékot kereső sokaságra.. az első halálos áldozatok a köztisztviselők köréből lesz, aztán az állampolgárok szívják meg, hogy nincs a korábban is lerontott, de azért ennek ellenére működő közszolgálat; az uborkafa lakói meg nem lesznek napszint közelében, de a kidőlt fa körében nem lesz semmi ami a fényt elfogná tőlük, nem kell a sötétben bontogatni az előbbjött karácsony meglepetéseit.

venszivar 2010.06.11. 18:11:38

@kisQtya: Mielőtt a vörös kanca magára nem engedte,előtte azt sem lehetett tudni,hogy a világon van.

Hkacsa · http://hkacsa.blog.hu 2010.06.11. 18:13:33

Ahelyett, h befizetné a nyugdíjjárulékot és később magasabb nyugdíjt kapna, nem fizet és kevesebbet kap. Hol itt a gond? Ha eléri a normális nyugdíjkorhatárt, akkor is ennyit fog kapni.

reccs 2010.06.11. 18:14:40

@zero: Nem, ők közlik, hogy Szlovákiába költöznek adózni cégestől. Lásd Széles Gábor, az igaz magyar.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.06.11. 18:15:21

@venszivar: pedig egyszer stohl bucit játszotta a szomszédokban :-)

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2010.06.11. 18:17:03

itt is van:

www.youtube.com/watch?v=1pHLg5SPDO0

lehet, hogy 7 szarvas is volt a kocsiban :-D

valerio 2010.06.11. 18:18:25

Bocs, azért álljunk meg egy szóra!
Kissé félre vannak a kommentelők vezetve, sajnos.
Az "egyenlő munkáért egyenlő bért" elv 20 éve nem érvényes. Lehet, hogy egy művész nem tud váltott műszakban melózni gyárban, bányában, no de...hány melós, vagy magatokfajta egyszerű ember tud felmenni a színpadra, és egy előadást lejátszasni? 10000-ből 1? 100 000-ből 1?
Szerintetek a szerepet hol tanulják a színészek? A szünetben?
Nem részletezem, olvassatok utána, az előadóművészet nagyon nehéz kenyér, ráadásul a mai fiatal művészek közül már szinte senkinek sincs "munkakönyves" státusza, ergó szakmai nyugdíjba sem mehetnek, úgyhogy felesleges háborogni ezen.

heldentor 2010.06.11. 18:18:40

ezt a pofátlan zsirsertés gesztesit, aztán 10 év múlva meg majd láthatjuk a tévében visitozni, mint pauditsot, hogy milyen kevés a lóvé, neki több jár...

gusson 2010.06.11. 18:18:50

Lassan húsz éve folyamatos három műszakban tolom a melót. A kollegákkal azon szoktunk röhögni, hogy milyen klassz lesz majd annak idején járókerettel melóba vánszorogni. Utánpótlás semmi. Azé' kezdünk ébredezni, szakszervezkedni. Meglátjuk, most még van időnk.

Gesztesi =/= színművész, bármit is sugall a fosmédia.
A színész valahol Sinkovits Imrénél, Darvas Ivánnál, vagy Törőcsik Marinál kezdődik(dött).

jágör68 2010.06.11. 18:19:38

Ezt a simlis surmót!
De majd ha zsírleszívás kell, azt állambácsi fizesse mi és deazonnal!
Amúgy meg röhejes, hogy az egészségügyi dolgozóknál az ügyelet/ túlóra nem számít bele a munkaévekbe- pedig vannak még akik kényszerből- 70- 80 évesen is dolgoznak!- és összesen más naplopóhoz viszonyítva kb 70- 120 évnyi munkaórát teljesítettek!

lapos a Föld 2010.06.11. 18:19:56

ezzel a törvénnyel nincs is baj, de mióta meri egy ilyen alak magát Kodály Zoltán művészi teljesítményével - ha áttételesen is - összehasonlítani. ki sem ejthetné a nevét a száján ilyen kontextusban!!! mióta művész a gesztesi??? Kodály Zoltán olyan színművészek kortársa volt, mint Latinovits Zoltán: egy pillanatra sem gondolta volna, hogy egy gesztesi kaliberű alakot művésznek fognak valaha is hívni.

zsurzsenka 2010.06.11. 18:31:49

Én is ezt tenném.

Női mivoltomra tekintettel két helyre járok rendszeresen: fogorvoshoz és nőgyógyászhoz. Magánrendelőkbe. Ahol emberhez méltó ellátást kapok.
Ugyanakkor fizetem a nem kevés TB-t, de amikor elmegyek egy állami helyre, megaláznak, félvállról vesznek, stb. Akkor inkább fizetnék ott is, de lássanak el emberhez méltóan.
Krónikus betegségem van, tudom miről beszélek.
Ja, és pedagógus fizetésből élek.

Lehet anyázni.

agi02 2010.06.11. 18:33:15

@valerio: a párom színész. Azért nem olyan mocskosul stresszes az a meló. A próbák sokkal többet kivesznek belőllük,mint az előadások maguk, mert addigra már rutinból megy minden és ha valaki ront akkor azt te észre sem veszed. Voltam olyan előadáson ahol Zente Feri bácsi (Isten nyugosztalja) abszolúte elfelejtette a szövege nagy részét és olyan meggyőzően halandzsázott, hogy csak az vette észre aki nagyon sokatdszorra látta az előadást.

Nem a kopás miatt mennek nyugdíjba, hanem mert 50-60 év körül ugrásszerűen csökken a játszható szerepek száma. Az más kérdés, hogy nagy részük tényleg alkoholista addigra, de ez sem a stressz miatt van. Aki nem bírja a színpadot az hamar abbahagyja.

Én azt is firtatnám, hogy miért mehet pl nyugdíjba az aktatologató rendőr akinek a legnagyobb stresszt és megterhelést az életében az jelentette, hogy a lábára esett egy dosszié.

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.11. 18:36:18

És ez a vágósúlyon túli zsírdisznó mitől művész? De még ha az is lenne, mitől stresszesebb az ilyen élete, mint egy három műszakban dolgozó szalagmunkásé, akinek havi nyolcvanezerből kell kijönnie?

Horizont 2010.06.11. 18:37:03

A törvény rossz, mert kivételez bizonyos szakmákkal és csak vitát és gyűlölködést szül az emberek között, mert mások is vannak akik sokat és becsületesen dolgoznak. Egyes emberek (pl. Gesztesi félék) még rosszabbak, mert nincs semmiféle értékrendjük, nincs beleérző képességük és úgy gondolják ami jár az jár, és világgá kürtölik, hogy mekkora taplók.
Az emberek nagy része még rosszabb akik úgy gondolják, hogy csak él a helyzettel és nem visszaél.
Én olyan rendeletet hoznék, hogy aki nyugdíjas nem dolgozhat sehol, semennyiért, semmikor. Kivétel nincs!! Mennyien voltak akik elmentek nyugdíjba és ott maradtak a munkahelyükön és utána a fizu mellé még nyugdíjat is kaptak ugyanazért a munkáért!
Én nem irigylek senkitől semmit mivel azzal nekem nem lesz se jobb, se több. De azért hajmeresztő ami itt folyik hosszú évek óta (20 éve) és senki nem képes rendet rakni, megszüntetni egy csomó hányingerkeltő dolgot.
Nem vagyok se színész, se rendőr, se katona. De 37 évet ledolgoztam, tán ha 2-szer voltam táppénzen, soha egy napot nem voltam munkanélküli, közben szültem 3 gyereket, csak úgy "elvoltam" velük a munkám mellett (:DDD) és most még 9 évet kell dolgoznom 64 éves koromig:)
És akkor jön egy ilyen tahó......

Gazz 2010.06.11. 18:37:32

Ez nekem is nagyon böki a csőrömet! Megszüntetném az összes ilyen kiváltságot.
A színészek mitől kopnak el? Az alkoholizálástól?

tumpara 2010.06.11. 18:40:57

"A művész urat baszogatja a főnöke?" - Rendezőről hallottál már?

"A művész úrnak van évi 2 teljesítményértékelése?" - Csak rengeteg casting, amik eldöntik, lesz-e munkája a következő hónapokban, vagy sem.

"A művész urat fenyegeti a kirúgás veszélye?" - A színészeket minden évben sújtja a kirúgás veszélye. Évadonként változó, mennyit játszhatnak. Arról nem is beszélve, hogy bármikor jöhet egy új igazgató, rendező, aki egyáltalán nem tart igényt a munkájára.

"A művész úr megdöbben minden hónap elején, mikor megjön a nettó fizetése?" - Több tíz éves szakmai pályafutás után magas a keresete. Jó páran vannak így. És persze még többen, akik nem. Sajnos ilyen a világ.

Amúgy a poszt többi mondata tökéletesen áll (pfúj adócsaló Gesztesi), de ne menjünk át ostoba, irigységből fakadó fecsegésbe, mert nem jön át hitelesen a fő üzenet.

-vadvirág- 2010.06.11. 18:42:57

Agyrém. Remélem, hogy az a drága jó Stohl Andris is elmehet nyugdíjba hamarosan. 40 elmúlt már ő is valamennyivel.

Beosztott 2010.06.11. 18:43:13

@zsurzsenka:
...és aszociális érzékenységünk? Gesztesinek van Isten tudja mennyi gyereke. Az egész családja nem fizet semmiért?
Egyébként meg a magamfajta melós nem is tudja igénybevenni az egészségügyi szolgáltatást, mert nem érünk rá 11 órakor, vagy 14,30 órakor elmenni a rendelőbe. A reggeli időontokat meg naná, hogy levadásszák a nyugdíjban lévők. De ettől függetlenül minden hónaban befizetem/levonják a járulékaimat.
És ne kajon már a 47 éves is nyugdíjat!!!!!!!!!!!!!!!! Nem az összeg miatt. Itt milliók vágják a centiket és fohászkodnak, hogy megéljék a korhatárt.

derelyegrádi szellem 2010.06.11. 18:45:36

@Vidéki:

Én azért nagyon szeretném, ha a gezstesi semmilyen körümények között nem hasonlítanád nemességhez. Az igaz, hogy ők /1848-ig/ elvezték az adófizetés alóli kiváltságot, azonban ennek ellentétezéseként hadbavonulási kötelezettségük volt. Az meg ő "kiváltságuk" volt. És akként kellett hadba vonulniuk, hogy annak minden költségét (lovak, egyenruha, fegyer, segédek, stb) ő tartozott állni. Nem olcsó dolog ám az, volt akinek ehhez kölcsönt kellett felvennie.

Ráadáaul pl Széchenyi sem fizett adót, viszon épített Lánchidat, hozott gőzhajót, saját költségén alapított Akadémiát, és nem ő volt az egyetlen. Nézz körül városban (bármelyikben) mi minden épült nemesek egyéni vagy közadakozásából. Csak néhány példa Budapestről:

- Tisztikaszinó, most az MKB bank központja
- a volt nemzeti Színház építésére egy nemes (sajnos nem jut eszembe a neve, amit szégyellek) adott a városnak ingyen telket (Astória, most irodaház, nem ott épült meg)
- volt OPNI, azt is egy család adományozta a városnak.

meg még nagyon sok mindent.

Beosztott 2010.06.11. 18:49:10

@tumpara:
Te!
Ez egy fecsegő oldal. Itt minket nem szoktak némaságra ítélni.
És igenis, a Gesztesi ne mehessen nyugdíjba!

53mc 2010.06.11. 18:49:25

@valerio: nem vagy tisztában a "művészek " képességeivel, és tudatlanságukkal. Tisztelet a kivételnek. Gesztesy nem kivétel.

Beosztott 2010.06.11. 18:53:08

@derelyegrádi szellem:
Akikről te írtál, azokat arra nevelték és oktatták, hogy: Isten, haza, becsület, igazság. A legtöbbje meg is tanulta. Ja és szerették a hazájukat.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.06.11. 18:55:49

@tumpara: Közhelyekre sikerült még nagyobb közhelyekkel válaszolni,gratulálok.
Az irigységet meg ne keverjük már a természetes igazságérzettel.Persze nm a színész,bányász,rendőr hibája ,hogy a jogalkotók kit gondolnak(?) arra érdemesnek ,hogy hamarabb nyugdíjba menjenek,de pl. egy hátrányos térségben élő,dolgozó szociális munkás,szociális osztályon dolgozó is megérdemelné...És ne felejtsük el;a színészeket nem is olyan rosszul közpénzből tartják el,sokszor komcsi módszerekkel,nincsenek gyedül,pl.a mávnál,köz tvéknél rádióknál is vannak páran ilyen felfújt öntelt seggfejek akiknek minden JÁR,az mindegy milyen áron.

mréveiller 2010.06.11. 18:57:31

kurva stresszes életet élhet. szinkron meg az a színészkedés ami inkább ripacskodás. olyan Bajorimi színvonal

53mc 2010.06.11. 18:57:48

sok gondolkodni tudó ember látja a törvények, rendelkezések visszásságait. A törvényhozók miért nem?

Beosztott 2010.06.11. 19:00:25

@53mc:
Látják, de utólag saját kedvükre alakítják a korrekt szöveget.

gramercy 2010.06.11. 19:00:39

en is lassan mondom: hany-in-ger

53mc 2010.06.11. 19:01:34

@53mc: mert rohadt aljas tolvaj szarházi mind ! (akik ilyen törvényeket hoztak, és akik arra kényszerítenek, hogy ezek szerint éljünk)

Beosztott 2010.06.11. 19:02:02

@gramercy:
...amin a szódabikarbóna sem segít.

53mc 2010.06.11. 19:09:15

@Beosztott: a színészek korkedvezménye sosem volt korrekt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.11. 19:10:32

"A művész urak és hölgyek valóban gyorsabban "kopnak""
Hát bazzeg, amennyit isznak :)

Amúgy ez a pofátlanság teteje! Mondjuk legalább őszinte, közli hogy ő aztán nem fizet TB-t.
persze azért kezeljék kórházban is.
Hát bekaphassa!

53mc 2010.06.11. 19:12:22

tán csak nem egy szűk csoport tagjai űzik a csepűrágást, akiket mindig kivételes kedvezményekben kell részesíteni?

belzebubó 2010.06.11. 19:22:33

Egyszer Juszttal csinált interjút Szilágyi János és az anyagi helyzetét feszegette, honnan volt pénze az erdeire amiket kárpótlási jegyek felvásárlásából vett. Mire Juszt- akiről nem vagyok nagy véleménnyel de ez esetben korrekt volt- azt mondta, végighakniztuk az ország összes művházát és a szellemi szabadúszó pénzünkből jól megvoltunk mindannyian, amire mint tudjuk egyikünknek sem kellett adót fizetni, szóval ne sirjunk a kevés nyugdijunkon, mert nem korrekt. Van aki elitta és meghivta a fél falut, megmutatva mekkora bohém művész is,van aki félretette mint én.
Tehát adófizetés terén sem jártak élen ezek régebben sem, csak ezt elfelejtik.

53mc 2010.06.11. 19:25:39

@-vadvirág-: ha letelik a kábszerfgyasztás és ittasan elkövetett halálos közúti veszélyeztetésért kiróható20-30 év?

53mc 2010.06.11. 19:31:49

@belzebubó: és még ez sem igaz, mert apósom kárpótlási pénzét, pár százezer forintot, amin erdőt vett, egy az egyben elsikkasztották, per volt, igaza is volt ,csak a pénze úszott el.(vagyis a kárpótlási jegye). Tehát erdőt sem mindenki vehetett ,bármennyit is haknizott.

53mc 2010.06.11. 19:49:01

@Avatar: elismerésem. egy-két ilyen ötletből besztszellert lehet írni.Próbáld meg!

we 2010.06.11. 19:50:42

Azért ha ezt megtehetném, akkor megtenném én is.

Marengoo 2010.06.11. 20:22:39

1.
Szerintem, nem az egyént kell szidni.
Ebben az esetben a törvények megengednek valamit, ami sérti az emberek igazságérzetét.
Inkább a törvénykezés a rossz.
Senki sem grál lovag, minek tömje a feneketlen közös kasszát, ha nem muszáj.

2.
Továbbá gyanítom Gesztesi Károly tanult Paudits Béla pédájából, és nem a 40e Ft-os nyugdíjára fog támaszkodni 20 év múlva, hanem a félretett pénzére, jogdíjakra, stb.
Simán lehet, hogy szó sincs az ő esetében tücsökéletről.

guma 2010.06.11. 20:22:58

Kedves @zero!

Már ezt én ide írtam a rendőr szövegednél!

Ami elképesztő, azt ide írtam : az egyenjogúsági törvénnyel szembe megy: Ha egy bányásznak (mert rájuk sem vonatkozik a 25 év), kohásznak, tanárnak, stb azt mondják tanuljon új szakmát és dolgozzon. Akkor a táncosnak, színésznek, akta tologató rendőr és katona vezetőket miért vonjuk ki munkaerő piacról? Ők nem felelősek a sorsukért?

Kötelező eltartani az adófizetőnek. Ők szellemi szabad foglalkozásúak, más törvényekkel és szabályozásokkal, bizony hihetetlen adó kedvezményekkel (nyugdíjasnak is), amit még az akadémikusok is kihasználnak, miközben olyan juttatásokat adunk nekik költségvetésből amit nem sok állam enged meg magának!

Nézd meg a sportolóknak adott támogatások a több milliós olimpiai elismerés mellé (ami szintén élmezőnyben van a világon és a teherbíró képességünkhöz képest) akkor 35 éves ( harmincöt!) koruktól élet járadékot kapnak.

A járadékot (esetleg) csak nyugdíjas korban adnék (de akkor sokkal kevesebb milliót az éremért - lehet választani).

M I É R T járna minden egyszerre? Közben az állami díjak kitüntetések halmaza, hihetetlen összege is ide jut. De nézd meg melyik szakma tud nyugdíjas otthont barokk bútorokkal kiemelt ellátással (szinte alig ismert "művészeknek") adni, csak nem a színészeknél van ilyen...

Ezért rossz az Orbán csomag! Nemnyúl a rendszerbe! Csak elvszesz és átcsoportosít...

Horizont 2010.06.11. 20:37:07

@Roobinson:
Tücsökélet nem fér bele az életébe az olyannak aki sok asszonyt sok gyerekkel tart el és közben ő sem adja alább a "szinvonalát" :))
Megteheti amit megtesz csak halkan csendben kéne, és egy pár év múlva ne sírja ő is tele a médiát, hogy ilyen nagy művésznek "éhnyugdíj" jár csak,nyomorognia kell, milyen felháborító ez az ország!
Nem lesz mindig ilyen agyon foglakoztatott celebkarcsi!

Horizont 2010.06.11. 20:38:58

@Horizont: jav: agyonfoglalkoztatott

apuc 2010.06.11. 20:41:01

@Roobinson: Paudits-al mi van?Eltünt..

Lépes Elek 2010.06.11. 20:47:37

@Repatarurgyán: Respect. Helyettem is szoltal.

Marengoo 2010.06.11. 20:52:41

@apuc: Nem tudom, akkor hallottam utoljára róla, mikor depressziós volt, öngyilkos akart lenni.
Nem tudom hogy van.

53mc 2010.06.11. 20:54:55

@Horizont: jó szakmám van, és tanultam is ,több asszonyt, sok gyereket mégsem tudnék eltartani.(nem is ez a célom) bár van tisztességes családom. A "Nemzet színésze" korhoz van-e kötve?(havi500 000)Mindig azok kapnak, akiknek már semmi szükségük rá.

páter Bundagh 2010.06.11. 21:05:57

A villanyszerelő, buszsofőr, bányász, tetőfedő stb nem veszélyes, vagy veszélyesebb szakmák a kedvezményezetteknél?

53mc 2010.06.11. 21:11:27

itt már rég nem az a lényeg, hogy ki érdemes a kedvezményekre, hanem az, hogy a hatalom kiket akar eltarttatni.

Marengoo 2010.06.11. 21:20:01

@53mc: Egyrészt, másrészt pedig, a nyugdíba vonulás már nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve az ember nem a munkajövedelméből él, hanem az államtól kapott nyugdíjból, hanem azt, hogy nem kell tovább fizetni a nyugdíjjárulékot az állami számlára, hanem lehet fizetni a sajátra.

Borcsika 2010.06.11. 21:21:04

Csak most leltem rá a posztra, de reggel olvastam a hírt, és az alábbi mondat fogalmazódott meg bennem akkor:
"Aszt a rohadt qrva életbe, hogy dögölne meg az ilyen papucsban, Van POFÁJA ezt kiteregetni, úgy hogy elárulja, hogy a nyögdíja is 40 EFt lesz, ergo, eddig is baszott oda bevallani a teljes jövedelmét," (ez a finomított változat csak azért, hogy ne érjen a vád, hogy fasiszta vagyok. De asszem, ha eddig nem is voltam az, lassanként azzá válok.
Ha valaki 40 ezer nyugdíjat ka,p akkor nem nehéz kiszámolni, hogy a bevallott jövedelme az elmúlt 15 hónapban nem volt több br. 100000 Ft-nál, ami az jelenti, hogy rendesen csalta az adót, meg az egyéb járulékokat.. Vagyonosodási vizsgálatért fogok folyamodni, különösen, hogy tudom, hogy firkászok, meg a művészek nem úgy adóznak, mint a többi földi halandó, Így eshet az meg kérem, hogy aki húzza a belét, az 50 nm-re fizeti 20 évre a hitelt, és a szakmájában legalább annyira tehetséges, mint a fent említett személy, az éhen döglik. Ez meg, él, mint Marci Hevesen.
Undorító (az egyetlen szalonképes szó,ami eszembe jut)

Borcsika 2010.06.11. 21:23:41

@53mc: midig oda szarik a kutya, ahol már van....
ez kérlek származás-függő, ha érted mire, ill. kikre gondolok.
itt szeretném megjegyezni, nem vagyok fajgyűlölő, de van, ami már az én szememet is csípi...

Marengoo 2010.06.11. 21:23:57

@Borcsika: Mondjuk erre nem gondoltam (hogy hogyan jöhetett ki a 40e Ft).

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.06.11. 21:29:57

Börtönbe az adócsaló szarokkal!

tengelic35 2010.06.11. 21:34:12

Leszolgáltam majd 10 évet a HM-nél de ideje korán leléptem. A volt kollegáim most sorra mennek nyugdíjba 40 évesen,én mégsem írigylem őket,mert úgy néznek ki mint egy lepukkant ötvenes. Örülök,hogy idejében ott tudtam hagyni őket. Inkább megyek 65 évesen nyugdíjba,úgy,hogy saját magamnak voltam a főnöke,mint 40 évesen úgy,hogy azidáig mindenki dirigálni akarjon nekem .

Senkifia 2010.06.11. 21:35:35

@Hkacsa: az a baj,hogy a mostani nyugdíjasoknak a mostani munkavállalók-adófizetők fizetik a nyugdíját. Van 8 millió választópolgár a 10millából. ebből 4 milla olgozik, és másfél milla aki nem minimálbérre van bejelentve, ergo hozzájárul a közöshöz. És akkor ha most, a qrvasok hakni-meg filmpénzéből fizethetne a suttyó g.ci, ő elmegy nyugdíjba,mert szegény mennyire elhasznált. én is művész vagyok, csak kissé "mezítlábasabb",és nem celeb. Van nálunk is,aki elmegy 50 év alatt nyugdíjba. de közben dolgozik, és adózik is. Mert nagyon jól tudja,hogy ha nem fizet TB-t,akkor mikor majd eléri az öregségi nyugdíj korhatárt,és suttyó gennyesivel ellentétben nem milliomos a hakniktól meg filmektől, ezért éhenhalna. Persze suttyó gennyesi a nyugdíja mellett nem fog TB-t fizetni,mert a köv. 20 évben összegyűjt még jópár millát,aminek majd élhet a kamataiból. A mostani állam,meg nyugdíjas,akinek ő kéne fizsse a nyugdíját, meg dögöljön meg. Veled,velem, velünk együtt, akik fizetnek a nem évi 5-6 milliónál többes nyereségéből,hanem az évi 1-2és fél millából

Marengoo 2010.06.11. 21:35:50

@53mc: legálisan nem fizeti az állami nyugdíjjárulékot, hanem öngondoskodik

Borcsika 2010.06.11. 21:37:54

@53mc: most elolvastam, és ez csak megerősített abban, hogy egy percig se sajnáljam a "kisnyugdíjas" szinészeket

Borcsika 2010.06.11. 21:48:30

@Senkifia: bocsáss meg meg, de mind9sszesen vagyunk 3,2 millióan, akik dolgozunk, és ebből több, mint 900 ezer a közszférában (nem a pedagógusok, tűzoltók, rendőrök és az orvosok, hanem a minisztériumi faszlengetők, meg az OEP-es, APEH-es nagyguruk). Ez asszem sok egy kicsit, arányaiban, mert a fent említett magas beosztásó semittevők a mi adónkból élnek jó, és azok, akik értünk lehetnének, szart sem kapnak. Ha annakidején nem hallgatok a férjemre, és meggyőződésből elmentem volna tanítani, akkor most kb. nettó 80-at keresnék, De hallgattam rá, és elmentem a versenyszférába, megtanultam egy szakmát (autodidakta módon), és beszélek 2 nyelven a magyaron kívül. A többsége a sokszázezres fizetésűnek, még a főiskoláig sem jutott el, magyaron kívül semmilyen nyelvet nem beszél, és adott esetben majd' 616 évesen foglalja a helyet a fiataloktól, akik persze kevesebb pénzért is elvállanák, csak legyen munka. És akkor jön Gesztesikém, és bemondja a tuttit.... Amióta módosították a törvényt, már rendőrnek, és a tűzoltónak is ugyanaz a nydíjkorhatára, mint az körteseggű irodistának.
Színészkém meh 47 évesen pénzügyi okokból él a lehetőséggel. Hát szarja össze magát...

53mc 2010.06.11. 21:50:33

@Roobinson: aha. "Senkifia" utolsó két mondata világosított fel.(igaz,hogy itt már nincs trágárság,de attól még az írásának legjobb két mondata)

53mc 2010.06.11. 21:55:29

@Borcsika: nem csak a neve napján

Meridian74 2010.06.11. 22:23:26

@Marcellusca: Na, akkor elmondanám az én beosztásomat: hétköznap vagy este 22:00-6:00 vagy délelőtt 8:30-17:30, mikor hogy, hétvégén pedig 6:00-tól másnap reggel 6:00, callcenterben, ideges (de legfőképp változatos mentalitású) betelefonáló ügyfelekkel, megoldandó problémákkal.
Munkaidő keretes szerződés - pótlékok így minimális (ép ezért a mmunkaidőkeretes szerződés), de akár napi 4 órás egységekbe is beoszthatnának... persze nem kötelező csinálni, értem én.
De a munkaidő-keretes szerződés lehetőségét úgy ahogy, van betiltanám.

védőanygyal 2010.06.11. 22:34:46

Undorodom a szinészektől, meg a sleppjüktől-pl. jelmeztervező, stb....
Nekem is a bányászok jutnak mindig az eszembe, mert borzasztó, hogy nem csak nehéz de szinte a legveszélyesebb munkát végzik. Nem láttam még olyant, akit Jászai dijjal kitüntettek volna.....
Szerintem mindenki be tudna tanulni pár oldalt, főleg ha 243-szor van lehetősége ujravenni a jelenetet. Nem?
Az orvosokról ne is beszéljünk. Hálapénz?!? Pont azoktól akik a fájdalomtól szenvednek, és adnak, mert "biztosak" akarnak lenni, hogy jó ellátást fognak igy kapni. Különben ? Ja és egy-két orvos még meg is b.... a kiskoruakat, akik nem tudnak tejelni..... Remélhetőleg elenyésző ezek száma de VANNAK és LÉTEZNEK ilyenek !!!! Természetesen minden tiszteletem azoknak akik erkölcsösek, tisztességesek.
Valaki irta, hogy wellness hotelekben csak a "nép" egy része tud csak kikapcsolódni. Meg kell nézni az egyik Duna-parti hotel uszodáját. Ingyenélők 90 %-ban. És ezeket mi fizetjük, mert.......

2010.06.11. 23:29:18

@derelyegrádi szellem: Azért az a Széchenyi megérnek egy kis kutakodást... véletlenül tudom a Lánchíd történetét: mielőtt megépítette, addig is vertek ideiglenes fahidakat a dunán városi pénzből, amin mindenki ingyen átmehetett. Aztán jött Széchenyi, megcsinálta a Lánchidat, ami egy magánvállalat tulajdonában volt, és az átjárásért hídpénzt szedtek. Ezzel egy időben többé nem vertek tavasszal ideiglenes hidakat a Dunára. A végeredmény? Mindenkit lehúztak, aki át akart menni Pestről Budára vagy fordítva. És ez így is volt egészen a hetvenes évekig, amikor állami kezelésbe vették a hidat és megszüntették a sápszedést. Gondolom Széchenyi egyéb ügyeiről is lehetne efféle izgalmas részleteket találni, ha egy kicsit megvakargatnánk őket... az is volt akkora maffia, mint a Dempszli-féle, csak már a feledés homálya borítja a részleteket.

eml 2010.06.12. 00:39:08

T-Ö-R-V-É-N-Y-E-S!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.12. 08:04:22

teljesen igaz van
a törvény az törvény
ha a rendőr, meg a katona elmehet 25 (vagy még sokkal kevesebb) év semmittevés után nyugdíjba, mehessen ő is, ha a törvény megengedi

Beosztott 2010.06.12. 08:29:02

@wmiki:
De arról beszélünk, hogy rossz, diszkriminatív a jogszabály. Ilyen törvényt el kell törölni. Semmi nem indokolja, hogy bárki - szerintem indokolatlanul - nagyságrendekkel rövidebb szolgálati idő után nyugdíjba menjen. Főleg, mivel még azt is közölte, hogy természetesen tovább dolgozik. ...mert ezek szerint bírja, nem koott el túlságosan. A nyugdíjnak edig az a funkciója, hogy az elhasználódott, munkában tönkrement idősek megéljenek belőle.
Valami nagyon nem kerek ebben a témában.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.12. 08:49:25

@Beosztott: az államilag hozott törvények márcsak ilyen diszkriminatívak
egyesekre vonatkoznak, míg másokra nem
az emberek nem egyenlőek állítólag

zsoltix 2010.06.12. 09:54:54

Ha pl. egy banyasz nyugdijba megy 25 ev utan, akkor nem fog naponta lemenni banyaszni. De a szinesz ugyanazt, ugyanugy csinalja nyugdijazas utan, mint elotte, ez a nagy kulonbseg.

törökszultán 2010.06.12. 10:03:57

Tetőfedő, hivatalnok, katona, bábyász, rendőr mindenkiből lehet, de művész csak a különleges adottságokkal, tehetséggel megáldott/megvert emberből lesz. Valóban más, érzékenyebb, sérülékenyebb lelkű emberek, másként élnek meg dolgokat mint a többiek, valóban néha nehezen viselik az evvel járó streszt. Jogos az a lehetőség, hogy járjon nekik a korai nyugdij, ha óhajtják. Most ne szóljunk a nyugdij méretéről, ami nevetséges.
Gesztesi nem ebbe a kategóriába tartozik. Ő celeb. egy nulla. Fényvisszaverő felület a fotósoknak.

Lone Wolf 2010.06.12. 10:19:04

mandiner.hu/cikk/20100611_kolompar_balesetet_szenvedett

"Kolompár László az OCÖ budapesti közgyűléséről tartott autóval hazafelé, az 53-as főút és az 5305-ös alsóbbrendű út kereszteződésében nem adta meg az elsőbbséget egy másik személygépkocsinak, emiatt a két jármű összeütközött."

Túlélte... :( De még van remény!

Bonbon 2010.06.12. 10:22:49

Menj külföldre, mint sok más.
Sok embert szinte rákényszerítenek, hogy kimenjen.
A saját életed szempontjából ez még jól is alakulhat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.12. 12:55:30

@Lone Wolf: Remélem be volt b*va és bevarrják.

törökszultán 2010.06.12. 12:57:59

@Lone Wolf: Oszt dámszarvas mennyi lapúlt a verdába?

Rwindx 2010.06.12. 15:23:43

@gtigram:
És Orbán a hibás a szemét csomagjával, hogy az első 2 hete alatt nem változtatta meg. Persze nem azok akik ezt alakították így ki nekünk.
Még van kb 3 év 50 hete hogy ezt megtehesse a kormány. Persze egyetértek, jobb mihamarabb, de azért teljesen hülyének nem kéne lenni... Miért van olyan érzésem hogy azok akik hatványozottan rühellik a fideszt és orbánt, inkább várják a kolbászból a kerítést, mint azok akik nem rühellik. Az elmúlt hetek kommentjeiből mindenféle blogon határozottan ez jön le.
Én teljesen elégedetlen lennék azzal ha megindulna egy tartós stabil építkezés, ami rendbeteszi az országot. A csomag csak egy jó kezdet, és nem a vég.

Kicsit Karcos 2010.06.12. 15:29:32

@törökszultán: minden szakmát lehet jól is csinálni meg rosszul is, és egyik sem különb a másiknál. Az adott emberek közül van, aki különb a másiknál, de nem a szakmájuk.

A bányász stb. igénybevételét fizetéssel kell megfizetni, nem korengedményes nyugdíjjal. Persze akinek jobb a fizetése, az kisebb nyugdíjért előbb is elmehet nyugdíjba.

Gesztesi pl. 20 év (sacc) munkaviszony után 40-et kap, ha neki ennyi elég, akkor menjen el nyugdíjba. De ha dolgozik mellette ennek a pénznek a többszöröséért, akkor ne kapjon nyugdíjat.

Ez független attól, hogy hulladék az, amit csinál, mert van rá fizetőképes kereslet. Mint ahogy Győzikére is. Ha állami pénzből él, annak is oka van, mégpedig az, hogy választottjaink hasonló példával jártak elől, mi pedig legitimáltuk őket szavazatainkkal. Ld. még Demszkyt, akire annyian fújnak most. Hol volt ez a sok ember az elmúlt 20 évben, amikor 5x (!) választották meg őt?

Most sincs késő, ki kell csapatni az istállót. Érdemes az ilyen Gesztesi-féléket előrevenni, mert elég irritálóak.

eml 2010.06.12. 16:11:01

@Rwindx:
Igen várom a csodát. És ezt minden alkalommal elmondom, hogy még mindig zöld vasfonat a keritésem, és nem kolbász. Azért, mert szembesíteni kell a megittasodott tömegeket a felelőtlen igérethalmazzal, meg az igérőket is!.
Egyébként ha dolgoznak, azzal nincs bajom. De egyenlőre több volt a színház, mint az érdemi munka, és ez nem jó. Ez utóbbi pártállástól függetlenül senkinek sem jó, csak egyeseknek egyenlőre tetszik, mert tart még a győzelmi mámor.

Egyébként a posták újranyitása nem rossz ötlet, én azonban úgy tudnám elképzelni, hogy egyes helyeken a lottóhoz hasonlóan pl a boltban lehessen postai ügyeket intézni. Elvégre már a postán is kapni lassan állólámpát.

Horizont 2010.06.12. 17:44:48

Szegény munkában megfáradt színészeink:( Most olvasom, hogy a rendőröket szállító busszal karambolozó kisbuszban ahol heten meghaltak : "Az öt nő és két férfi másfél éve járt a 130 kilométerre lévő Mezőtúrról Szentmihályra dolgozni; a műszak 4:20-kor kezdődött - ezért mindig hajnali fél 2-kor indultak - és délután fél 4-ig tartott. A sofőrök előbb hagyhatták abba a munkát, hogy pihenjenek a hosszú út előtt." Ettől teljesen ledöbbentem! Belegondolni is szörnyű. Vajon miről szólt ezeknek a szerencsétleneknek az életük az elmúlt másfél évben a munkán kívül? És mégis becsületesen eljártak dolgozni. Ők csak melósok voltak. Modern rabszolgák. Na már csak ilyen esetek miatt se előnyös összehasonlítani munkaköröket.

minimalista 2010.06.12. 19:54:57

Ez egyszerűen hihetetlen!
index.hu/bulvar/2010/06/12/napi_260_kilometert_ingaztak_a_szerdai_tragedia_aldozatai/

Rosszabb, mint a rabszolgaság!! Hány ember dolgozhat ma ilyen körülmények között az országban, ráadásul éhbérért??!! És azt mondják, ez itt Európa. Hát nem az, ez itt Ázsia!!
Gesztesi úrnak pedig járjon csak 25 év után a nyugdíjka, hisz oly kiszolgáltatott, elesett egy ember....

Horizont 2010.06.12. 20:04:24

@minimalista: előtted ugyanerről írtam, annyira hihetetlen és döbbenetes!Kétszer is elolvastam mert azt hittem félreértettem valamit! De nem, ez a kőkemény valóság! Annyira becsülök ilyen embereket mivel nem a segélyre ácsingóznak... Nyugodjanak békében!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.13. 14:43:14

@Rwindx: Hát valahogy így, sajnos a törvényhozás nem éppen gyorsan működő valami.
2 hét alatt jó hogy eddig eljutottak.

@eml: Neked is csak ezt tudom mondani, hogy ne ennyi idő alatt ítélj. Majd ha mondjuk 1 év múlva se nagyon csináltak semmit, akkor lehet jogosan szidni.

2010.06.13. 18:32:47

@Horizont: nálunk is dolgoztak lakatosok, Balatonfelvidekről járnak be a budapesti vállalathoz, amelyik foglalkoztatja őket. Minimálberre bejelentve, a hét hét napján 10-12 órában, és tankolás után marad nekik kb. 100e nettó/fő. Múltkor villanyszerelők voltak, azok meg Győrből jártak, csóringerek.

@törökszultán: az érzékenyebb, sérülékenyebb lelkű embereknek akik néha nehezen viselik a streszt, ott a rokkant nyugdíj intézménye. Kikészült idegileg? Leszázalékolják, és kész. Nem készült ki? Akkor várja a munka. Megutálta a munkáját? Képeztesse át magát! Privilégiumokra nincs szükség.

Horizont 2010.06.13. 19:31:33

@csernaja obca: Persze tudtam eddig is, hogy van ilyen, de mégis így elolvasva annyira ledöbbentem. Gondold el éjjel 1/2 2-kor elindul és délután 1/2 4-ig nyomják! Ez brutális. Rabszolgatartás. Olvastam egyik embernek aki meghalt 6 gyereke van.
Tudom és én elismerem ha valaki tanul és felelősségteljes munkahelyen teljesít minden elismerést megérdemel, de ideje lenne a FIZIKAI munkának is visszaadni a becsületét és a normális munkakörülményeit!!!

törökszultán 2010.06.13. 19:42:06

Nem betegek, csak érzékenyebbek, mint pl. Te. Te praktikus vagy. Megoldod. Nem vagy sérülékeny, érzékeny, két lábbal állsz a földön. De azt elvárod, hogyha elmész egy szinházba /elmész?/ akkor hasson rád valami módon az előadás. Ezt akárki nem tudja elérni Neked. Azért művész, mert olyat tud, amit Te nem. Ő képes erre. Te meg nem.

törökszultán 2010.06.13. 19:44:49

@csernaja obca: Bocs, Neked válaszoltam az elöbb.

Rwindx 2010.06.13. 19:59:46

@eml: Várd, de csalódni fogsz, hacsaknem ez a célod, mert az ujjal mutogatást megfelelően alátámasztja :) Szerintem senki nem állította, és csak a szellemileg elmaradodtak gondolták/gondolják hogy tényleg kolbászból lesz a kerítés. Ahhoz dolgozni kell, sokat, nem csak a kormánynak, mindenkinek. Az új kormánynak lehetősége van megváltoztatni priorításokat, ösztönzőket jó irányba (az eddigi rosszból), ha több egyén fordul az új ösztönzőket követve, akkor az vélhetőleg az országnak, gazdaságnak jó lesz, ami pozitívan visszahat az egyén jólétére is. Ha jó az ösztönző, akkor csakis akkor ha ehhez hozzájárul a lehetőségeihez képest az egyén is. Ha szarok az ösztönzők és a priorítások, akkor akárhogyis kepesztesz semmire sem jutsz hacsaknem kontraszelekció által. Reméljük az olyan rossz ösztönzők mint az adóelkerülés, vagy a nyugdíjrendszer felesleges terhelése, mint ami a fenti posztból kitűnik, hamarosan eltűnik, a többivel együtt, de ehhez nyilvánvalóan idő kell.

Elég ha csak azt várod ami elvárható egy 4 éves kormányzástól, a jó értelemben véve.

Horizont 2010.06.13. 20:14:49

@törökszultán: Tudod régen voltak igazán nagy színészeink, akikre úgy néztünk mint egy félistenre és akiről nem is feltételeztük, hogy lemegy a sarki közértbe. Nem is ment, mert igazi MŰVÉSZ volt. És őrájuk illett mindez amit leírtál. De az a művészecske aki eladja testét lelkét mindenféle napi bulvárnak, celebecskévé minősíti magát, kitárulkozik és kiteregeti a szennyesét, részegen vezet, drogozik, falja a nőket ész nélkül és potyogtatja a gyerekeit a vakvilágba, az nem művész! De nem ám, lehet akármilyen tehetséges színész is.
"Azért művész, mert olyat tud, amit Te nem. Ő képes erre. Te meg nem." Mondhatnám, hogy ő meg arra nem képes amire én, de nem akarok demagóg lenni. Az igazán nagy MŰVÉSZ az én szememben az aki emberileg és művészileg is olyan magaslatokban van ahová csak FELNÉZNI lehet. Na pl. a Gesztesi, Stohl nem ilyenek, ők földhözragadtak maradtak.....

törökszultán 2010.06.13. 20:28:49

@Horizont: Ha elolvasod amit legelöször irtam, akkor rájössz, hogy erről beszélek.

Horizont 2010.06.13. 20:52:53

@törökszultán: Bocs most olvastam amit délelőtt írtál, neharagudj!!!:) Oké tényleg egyről írtunk. Csak lassan nagyítóval se találunk nagy MŰVÉSZEKET! Lehet, hogy a színházakban van ilyen csak nem ismeri őket az ország. Akiket ismerünk ugye azok meg siralmasak!

2010.06.13. 22:45:28

@Horizont: Dehogy! A rabszolgatartás sokkal drágább. (Vö a rabtartás napi 6-9e Ft-os költségét a fizikaidolgozók átlagosan napi 4300 Ft bruttó bérével, és sírj!) Bizony, ideje lenne rendezni a fizikai dolgozók megélhetését is, mert abszolút értékben is, relatíve is megalázóan keveset kapnak.

@törökszultán: Nekem meg erről az a véleményem, hogy ha mondjuk egy Psota Irén most, 81 évesen is színpadra tud állni, és olyat tud alkotni, amilyet egy Gesztesi sose tudott és valószínűleg sose fog tudni alkotni, akkor azért vaskos túlzás negyven évesen kiégett, idegroncs művészekről beszélni. Előfordulhat ilyen is, nem vitatom, az illetőt be kell utalni egy szanatóriumba, ha ott gyógyíthatatlannak találják, akkor meg le kell százalékolni. Aki meg egészséges és munkaképes, az dolgozzon. Vagy ha mégis nyugdíjba megy, akkor viszont ne dolgozzon, a munkanélküliek hada veri a gyárkaput!

eml 2010.06.13. 22:48:55

@ColT:
Én végigéltem az előző négy évüket.

eml 2010.06.13. 22:50:44

@Rwindx: Akkor miért igérgetett OV és pártja hülyeségeket? Hatalomért!

2010.06.13. 22:54:44

@Horizont: A művészek között azért régebben is előfordult kicsapongó életvitel, voltak részegesek, drogosok a legnagyobbak között is, szerintem ez mind magánügy, senkinek semmi köze hozzá. A baj akkor kezdődik, amikor a művészi teljesítmény a nullához konvergál. Nemrég elmentem az Örkény Színházba, és fordultam is ki a szünetben, mert kb. egy brazil szappanopera művészi színvonalát kaptam! Katasztrófa! Azt még megeszem, hogy a modern színházban jelképes a díszlet meg nincs kosztüm, no de hogy már a színészi átélés is nulla legyen, azt nem veszi be a gyomrom! Bizony, lámpással kell keresni igazi színészegyéniségeket, pedig nagy szükség volna rájuk ebben az általános igénytelenségben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.13. 23:42:05

@eml: Mily' érdekes, én is.
Akkor azt hitte mindenki hogy milyen szar.
Aztán jött ez a komcsi banda 8 évig (ki a fasz szavazott ezekre amúgy? mert én nem) és kiderült hogy van lejjebb a Fidesznél.

Politikusok esetében a kisebb rossz elvét érdemes követni, mert 0-ról indul a színvonal, és a skála mínusz végtelenig tart.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.13. 23:43:42

@eml: A komcsik miért ígérettek hülyeségeket?

eml 2010.06.14. 00:09:28

@ColT:
94-98 Magánnyugdíjpénztári tagdíj befagyasztása 6%-on, aminek szépen 9-re kellett volna felmennie. Ez a későbbi nyugdíjam fele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.14. 05:02:59

@eml: Az utána következő 8 évben a komcsik meg lerombolták a gazdaságot a gecibe. Me megemelték a korhatárt, úgy, hogy lehet 2x meghalsz mire annyi idős lennél. Végülis.
Rossz döntései minden kormánynak vannak, a pofátlanság azonban kissé csúnyább dolog.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.06.14. 10:51:41

"A művész urak és hölgyek valóban gyorsabban "kopnak" mint egy pék, vagy egy üvegfújó vagy egy kőműves?"
Bazmeg zero te olyan értzéketlen barom vagy. Szerinted mit tesz a tüdővel és az orrnyálkahártyával az a napi 2-3 grammnyi felszippantott kokó? Vagy a májjal a heti négyszeri eszméletvesztésig részegedés? Nem is beszélve a sok kikezelt szifiliszről és gonorrheáról.
Uránbányász? Lófasz! A médiaszemélyiségek az igazán veszélyeztetett dolgozók.
Oszt sajnálnád tőlük azt a korai nyugdíjat is?
El nem tudom mondani mennyire fel vagyok háborodva.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.06.14. 10:51:55

"A bányászokat, rendőröket, tűzoltókat, katonákat és művészeket megillető szakmai nyugdíjak 25 év szolgálat után teszik lehetővé a visszavonulást, esetenként húsz évvel korábban az átlagos öregségi nyugdíjkorhatárnál. Ezen szakmák művelői ugyanis olyan mértékű fizikai és pszichés megterhelésnek vannak kitéve, hogy művelőik lényegesen gyorsabban "kopnak el" kortársaiknál."

A művészúr kophatna gyorsabban is picit. És még fel tudnék sorolni egy levegővel vagy három tucatot, akik nélkül sokkal szebben sütne a nap...

Komolyan mondom leszakad a pofám! Hol van ez a csepűrágó naplopó egy bányászhoz vagy egy tűzoltóhoz? Egy Auchan-pénztáros meg egy banki call centeres százszor jobban elhasználódik, mint egy ilyen Gesztesi-féle celeb.

Ezek ellen kell valami, szaporodnak mint a bogarak...

Ideje lenne leállítani a celebgyárat, kulturális különadót kivetni a piros fejléces hetilapokra (Story és a többi szenny), valamint a celebetetős-sztárcsinálós tévéműsorokra. Lehetőleg szép nagy összeget.

derelyegrádi szellem 2010.06.14. 10:59:53

@eml:

És mi volt azzal a legnagyobb gond, persze a háromheti parlamenten, meg a koronaúsztatáson túl, meg hogy orbán otthagyta a gyerekjét az esőben, mert azokat tudom..

Valami tárgyszerűt várnék, pl akkor ennyivel és ennyivel alacsonyabb volt a GDP növekedés mint előtte vagy utána, ennyiven és ennyivel nőtt az államadósság GDP-re vetített aránya mint előttük, meg hasonlókat.

Várom.

eml 2010.06.14. 12:51:19

@derelyegrádi szellem: eml 2010.06.14. 00:09:28
@ColT:
Nyugdíjrendszer: Felosztó - Kirovó

Öregedik a népesség. Egyre több idős van, és egyre kevesebb gyerek születik. Pluszban emelkedik az átlagéletkor.
A meglevő nyugdíjasokat a meglevő aktívak nem tudják eltartani. Ezért csökkenteni kell hosszútávon a nyugdíjasok számát, és mivel le nem lehet őket lőni, ezért a korhatáremeléssel érhető el a nyugdíjasok számának csökkenése. Ez már 5-6 év alatt eredményt hoz.
A másik megoldás az aktívak növelése. Ez kétféleképpen lehetséges.
Gazdaságfehérítéssel.
Születésszám növelésével
Születésszámot növelni lehet abortusztilalommal (Ratkó), vagy kedvezményekkel, a gyermekvállalási kedv növelésével. Ez uitóbbi kettő csak 20 év múlva termel aktívakat a társadalomba, a nyugdíjakat meg most kell kifizetni.
Ráadásul 20 év alatt tovább nő az átlagos életkor is (nem sokkal), és akkor 20 év múlva is esetleg csak egálban van a rendszer.

Ezeket a lépéseket a Fidesz se kerülhette volna meg, esetleg elódázta volna.
--
A 9% helyetti 6%-ot (amit hála Meggyesinek, újra 9%) csak 60-70 éves korodban vetted volna észre, mikor is a nyugdíjad 150 ezer Ft helyett 100 ezer Ft lett volna (elméleti számok, az arány helyes).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.14. 14:22:55

@eml: Viszont ha a komcsik nem lopnak szét mindent, akkor lett volna az országnak némi tartaléka, ami kurva jól jött volna a válságban, és ugye nem úgy kezdődött volna hogy 13. havi nyugdíj leves, korhatáremelés, brutális megszorítások.

De te még mindig 1 hibát emlegetsz.
Akkor soroljuk a szocikéit? vastagbor.hu

2010.06.14. 15:04:27

@eml: Gyermekvállalási kedv? Muhaha! Itt, ahol a tízből csupán 1,2 millió ember keres átlagbruttó 280e Ft-ot, tovűbbi 1,2 millió átlag bruttó 134e Ft-t, a többi meg lófaszt se keres, mert munkanélküli! Legyen kedved gyereket vállalni ilyen jövedelmi viszonyok mellett úgy, hogy 80%-ig biztos lehetsz benne, hogy GYES után nem veszik vissza az asszonyt a munkahelyére, és újszülött kisbabával sehol máshol nem is fog munkát kapni? Sőt, ha nincs legalább egy éve állásban, akkor gyest se kap. De a szülész azért tatja a markát (200e körül van most a tarifa), meg a magánovi (mert a néhány megmaradt államiba nehezebb bejutni mint a bármelyik egyetemre), meg a súlyos tízezrekre rugó beiskolázási költségek... Nem a kedv hiányzik itt, hanem a lakosság túlnyomó többsége le van ragadva a saját _alapvető_létszükségletei_ megteremtésének gondjánál. Ezen havi 5-6e Ft adókedvezménnyel nem lehet segíteni. Brutális minimálbér-emelésre volna szükség. Legalább a duplájára.

eml 2010.06.14. 16:32:52

@ColT:
Attól hogy a szocik loptak, még a válság alatt a cégek ugyanúgy bezártak volna, és leépítések is ugyanúgy lettek volna.

A korhatáremelést már vázoltam, a 13. havi nyugdíjnak nincs meg a fedezete.

A brutális megszorítások jól hangzik, de látom nem fogtad fel, hogy Orbán 1998-ban a leendő nyugdíjad felét elvette, és most is a nyugdíjpénztárak államosítása van tervben.

eml 2010.06.14. 16:33:26

@csernaja obca:
És ezért emelik inkább a korhatárt.

eml 2010.06.14. 16:34:25

@ColT: A felosztó-kirovó rendszer és a magánnyugdíjpénztár közötti különbségekkel remélem tisztában vagy.

Rwindx 2010.06.15. 08:37:38

@eml: A 9% az csak 8%. És az állami nyugdíjalap rovására történik a befizetés tehát tökmindegy mert az össz nyugdíjbefizetésed ugyanannyi. TB + 9.5% vs TB + 8% + 1.5%

A fidesz 2006-ban ígérgetett hülyeséget, nem most.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.16. 14:58:38

Hát.. én nem voltam a teljesítményétől eddig se elájulva. Alkatra elmenne bányásznak, csak a színészkedésből jobban meg lehet élni manapság. Szívlapátot neki!

mocskostolvajbanda 2010.06.18. 17:46:33

A színészet nem napi nyolc óra hanem 14, aki csinálta/csinálja tudja, aki meg nem csinálta, az vagy próbálja ki, vagy kussoljon a témában. 25 év alatt ez 43 évnyi napi8óramunka, amivel (a 40 év+ birtokában) amúgy bárki elmehet nyugdíjba, úgyhogy teljesen reális a dolog. Mondom ezt informatikusként, és úgy hogy nem rajongok a Gesztesiért.
Üdv,
Zs

Horizont 2010.06.18. 19:57:55

@mocskostolvajbanda:
Nem tudom figyelembe venni az utasításodat és nem kussolok ha nem haragszol, bár nem vagyok színész! Csak annyit írnék neked, a szintén nem színésznek, kár volt ezzel a kommenteddel fáradni:(

mocskostolvajbanda 2010.06.18. 20:59:14

Nyilván nem írtam volna ezt, ha nem próbáltam volna, azt hittem ez lejön, de így utólag olvasva tényleg nem egyértelmű, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem. Szóval Mondom ezt úgy, hogy próbáltam, MOST informatikus vagyok, és Gesztesiért továbbra sem rajongok.
" nem kussolok ha nem haragszol"
Persze nem haragszom, szíved joga ökörségeket írogatni, ez csak egy jótanács volt.

somogy 2010.06.25. 22:11:28

A munka szabaddá teszi az összes élősködőt

igy lesz euro kompatibilis ............!!!

vakvarju 2010.06.27. 20:10:10

@ColT: Kérdezd a Fideszt! Szívesen válaszolnak, szeretik az ilyen egyenes kérdéseket.

www.rabovszky.hu 2010.06.28. 01:48:47

50 évesen öregnek számít, aki 25 évesen játszani kezdett ??
azért, mert 25 éves koráig is játékkal foglalatoskodott ??
50 év játék az valóban embert próbáló dolog...
a játékot én már 16 évesen abbahagytam, de sosem fogok megöregedni, legalábbis azon értelemben, hogy mások munkájából éldegéljek ebben a gazdasági helyzetben...

nekem a nyugdíj kifejezés azzal egyenlő, hogy nyugodjak békében.

2010.06.28. 11:04:11

Ebben az még külön gyönyörű, amit vállalkozási szinten láthatunk. Az idő előtti nyugdíj összegét a TB simán leveszi a vállalkozástól, ugyanúgy mint a táppénz felét.

Egy ilyen esetben mint az övé, ki a munkáltató? Mi mind? Annyit nekem nem ér se ő, se más hasonló.

Horizont 2010.08.06. 17:20:03

@laspalmas: a fene essen belé........Phej...vagy hogy is van???:)))

budspencer01 2011.02.25. 16:08:45

Ja, biztos azért halnak meg hamarabb a művészek mert kőkeményen dolgoztak. Ahogy költőink, íróink is hamarabb haltak. A sok kártya, nőzés, alkohol, drog, éjszakai élet, stb.
Ellenben egy kőműves, vagy kisvállalkozó akár 100 évig is elél. Hiszen kétségbeejtően könnyű munkát végeznek..
Röhej!

budspencer01 2011.02.25. 16:12:21

@mocskostolvajbanda:

kedves!

A színészek heti negyven órában dolgoznak, mint minden közalkalmazott. És azért ne nevezzük azt munkának! Mondjál a magánszektorban olyan magyar dolgozót, aki heti 40 órát dolgozik? Ilyen csak a közszférában van! Mi lenne, ha mindenki művész lenne ebben az országban? Nagy gebasz!

fokabacsi 2011.02.25. 16:53:21

És aki napi tizenkét órában hegeszti-emelgeti a vasat, az mit tegyen?? De úgy tudom, hogy már nem lehet nyugdíj mellett dolgozni, csak egy minimális ideig. Be van határolva, utána elveszik a nyugdíjat.r

Roxvox 2011.02.26. 16:05:24

Gesztesi nyugállományba vonul, Isten nyugosztalja.

süti beállítások módosítása