Lehet, hogy még Tarlós főpolgármester sem tudja átadni a 4-es metrót, de talán majd az a főpolgármester, aki 2014 őszén nyer. ROFL!
De lesz két évig egy fasza alagutunk, üresen.
Nézzük meg alaposabban a metrókocsik szerződését.
A szerződés szerint a 60 milliárd 50%-át, 30 milliárd forintot kifizettünk, és nincs a kezünkben semmi. Ez egyelőre csak előleg, bankgarancia. Ha a BKV mondja fel a szerződést, akkor a pénz visszajön.
De ha az Alstrom bontja fel a szerződést, akkor ... hát akkor buktuk a 30 milliárdot.
De előállhat olyan helyzet, hogy az a cég bontsa fel a szerződést, aki nem volt képes 4 év alatt 1 azaz EGY DARAB, a magyar szabályoknak megfelelő metrókocsit összerakni?
Nem hisszük el, de igen, előállhat. Sőt, elő is állt.
A Demszky-Aba Botond páros mindenre képes.
1. A Típusengedélyt az Alstromnak kell beszereznie, minden költség és kockázat az Alstromé.
Idáig korrekt.
2. Fizetési feltételek.
Nekem egy kicsit furcsa, hogy a teljes ár 50%-át kell kifizetni előre, szó szerint a semmire.
3. Vis major.
Demszky új értelmet ad ennek a kifejezésnek.
Idáig azt hittem, ezt jelenti a vis major:
"A vis maior tehát olyan esemény, amelynek bekövetkezése egyrészt nem előre kiszámítható, másrészt az ember (bármilyen ember) kevés ahhoz, hogy elhárítsa akár magát az eseményt, akár következményeit.
Jellegzetesen vis maiornak tekinthetők a természeti csapások és egyéb katasztrófák – árvíz, tornádó, földrengés, hajótörés, tűzvész – valamint olyan emberi megmozdulások, amelyek ellenállhatatlan, elemi erővel hatnak – háború, forradalom, rablótámadás, stb.
A vis maior jogi fogalom is, jellegéből fakadóan sem bekövetkezéséért, sem következményeiért nem felelős senki, így ezek nem róhatók fel senkinek."
HOGY LEHET "VIS MAJOR" EGY OLYAN ENGEDÉLY, AMIT A GYÁRTÓNAK KELL MEGSZEREZNIE???
Amennyiben ez a "vis major" 6 hónapig fennáll, akkor már az Alstrom is felbonthatja a szerződést, és marad nála a lóvé (32.4-es pont).
Köszönjük, Uraim!
Mestermunka ez a javából!
Négy év (!!!) alatt sikerült felmutatni egy darab engedély nélküli szerelvényt, és 2 év késést összehozni.
Most már csak az a kérdés, hogy hány forintunkba kerül ÚJRA Demszky Gábor szándékos károkozása, vagy egyszerű alkalmatlansága.
A VEKE szerint ez így kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát. Ha az Alstromé marad a 30 milliárd, akkor vajon hány százalékot oszt vissza ezért az ajándékért cserébe?
Válaszol az Alstrom:
"Az Alstom álláspontja szerint a szerződés BKV Zrt. általi felmondásának lehetősége nem áll fenn, mivel az Alstom a metrószerelvények gyártása során a szerződés szerint járt és jár el.
laspalmas: Demszky helyében már pakolnám a bőröndöt, mert egyre közelebbinek tűnik az az időpont, mikor becsöngetnek hozzá érte. Legalábbis én ezt jósolom abból, hogy az NKH rámászott a BKV-re, amiért ugye tulajdonképpen ő a felelős. A közlekedési hatóság az Alstom-engedély elkaszálása után komolyan veszi az ellenőrzést is, és ennek eredményeképpen hamargyorsan ki is vont ma pár buszt a forgalomból.(kattintva nagyobb)
Július 14-én is volt már egy NKH-vizsgálat, akkor is buktak meg buszok, úgylátszik nem tanult belőle a közlekedési vállalat, és arra sem emlékszem, hogy reklámozta volna:
Az utolsó 100 komment: