Skip to content


       Szűrés lista

Az ombudsman rácsodálkozott a kevés óvodára

A tegnapi nap überalles megnyilvánulását az állampolgári jogok országgyűlési biztosának sikerült kipréselnie magából, gratulálunk neki.

2009. március 13-án írtuk, hogy sokkal kevesebb a bölcsöde, mint amekkora igény lenne rá. Péládul a 39.000 lakosú Salgótarjánban sincs, nem is beszélve a kisebb településekről, ahol egy ilyen intézmény végképp utópisztikus álomnak számít. "Ahol van bölcsőde, ott se rózsás a helyzet, 1-1,5 év a várólista, de olyat is hallani, hogy a pocakban lévő babát íratják be...Egy 20.000-es városban két bölcsőde 30-30 férőhellyel? Vicc. 120 százalékos kihasználtsággal működnek (ez egyébként az országos átlag), de ez is kevés." 

2009. április 7-én bemutattuk, ahogy a trampliminiszterasszony Klára asszonnyal karöltve magánbölcsödéket népszerűsített. "egy budaörsi családi napköziben jártak, amitől teljesen el voltak ájulva. Főleg Klára asszony, aki már régóta azt szorgalmazza, hogy szülés után az anyák mihamarabb menjenek vissza dolgozni. Most is lenyomta a szokásos álnaiv szöveget:"Nem kell Magyarországon lelkiismeret-furdalást éreznie attól egy szülőnek, egy édesapának vagy egy édesanyának, hogy bölcsődébe vagy éppen családi napközibe viszi reggelente a gyermekét, mert attól még ugyanolyan jó és szerető édesanya tud maradni"
Klára asszony Erikával (és valószínűleg a komplett kormánnyal) nagy egyetértésben a magánbölcsiben látja a megoldást. Nem véletlenül. Egy "normál" bölcsődei férőhely havi 100.000,- Ft-ba kerül az államnak. A családi napközi díja átlagosan 60-80.000,- Ft, ebből az állam 20.000,-Ft-t fizet normatív támogatásként."

Nem sokkal ezután bejelentették a Bajnai-csomagot, aminek egyik intézkedése az volt, hogy a gyed+gyes az eddig összesen 3 év helyett csak 2-ig jár majd a 2010. május 1 után született gyerekek után. Vagyis szartak rá, hogy nincs elég bölcsöde, tegye minden anyuka magánhelyre a gyerkőcöt, vagy üljön otthon vele egy évig pénz nélkül. Mert munkahelyre gyereket bevinni nem lehet, oviba csak háromévesen veszik fel, szóval teljes kapufa. A szakértői kormány nem törődött a tiltakozásokkal, megígérték, hogy majd valamikor építenek elég bölcsit, és kész. Sólyom lecseszte őket, Szabó Máté kussolt.

Egészen mostanáig.

Tegnap felébredt, személyesen olvasta el a leveleit, és valami megváltozott benne.

Lesétált az utcára, és nem csak nézett, látott. Megszólított, meghallgatott embereket, anyákat és apákat, figyelmesen végighallgatta történeteiket, majd rádöbbent, hogy a Föld nevű bolygó Magyarország nevű országában él, ahol a folyton ellenőrzött rabellátás magasabb színvonalú, mint a kisgyermekes, dolgozó családok helyzete, és felháborodásában azonnal  az új kormányhoz fordult.


"1920/2010

 

Jog van, hely nincs - az ombudsman a bölcsődei-óvodai férőhelyek problémáiról

 

Munkát vállalnának, de nap közben nem tudják kire bízni a kisgyereket. Nem jut hely az önkormányzati bölcsődében, óvodában, vagy a településen egyáltalán nincs is ilyen, a magánszféra szolgáltatását pedig nem tudják megfizetni. Sok panaszos kereste meg ezzel Szabó Máté ombudsmant, aki a Kormányhoz fordult megoldásért.

 

Csak a 10.000 lakosnál népesebb települések önkormányzatát kötelezi a jogszabály bölcsőde fenntartására, de több helyütt ennek sem tesznek eleget. Az állampolgári jogok biztosa – egyszersmind gyermekjogi biztos - vizsgálata megállapította, hogy hiányoznak azok az előírások és eszközök, amelyek a mulasztó önkormányzatokat rábírják a kötelezettség teljesítésére. A jogi szabályozás ráadásul azt sem határozza meg, hogy figyelemmel kell lenni az ellátásra jogosult gyermekek számára, illetve, hogy annak arányában kell a férőhelyeket biztosítani.

A bölcsődék 130 százalékos kihasználtsággal működnek, és ezt az egykori Szociális és Munkaügyi Minisztérium. úgy legalizálta, hogy a feltételek javítása nélkül megemelte az egy csoportban elhelyezhető kisgyermekek számát. Ennek következtében romlott az ellátás minősége, sérülhetett a gyermek védelemhez és gondoskodáshoz való joga.

Van, ahol a bölcsődei és óvodai ellátás önkormányzati feladatainak „kiváltására” üzleti alapon működő magánszervezetekkel kötnek szerződést, ám ezekre nem azok a garanciális vagy térítési szabályok érvényesek, mint az önkormányzati fenntartású intézményekre – mutatott rá az ombudsman egy további ellentmondásra. A hagyományos bölcsődei, óvodai ellátásra például szigorú szakmai követelmények vonatkoznak, az alternatív formáknál (pl. a családi napközinél) csupán laza előírások határozzák meg a működés feltételeit, közöttük a személyzet képzettségét, az ingatlan alkalmasságát.

 További probléma, hogy országosan ugyan 90 százalékos az óvodák kihasználtsága, ám a területi egyenetlenségek miatt az ország egyes vidékein elérhetetlen az ellátás. Óvoda híján – a jövő év végéig – a családi napközi, vagy házi gyermekfelügyelet jelenthetne megoldást, ám itt is tapasztalható az ellátás területi egyenetlensége: a családi napközik több mint 43% százaléka a Közép-magyarországi régióban található. A családi napközi szolgáltatás további problémája az, hogy csak kevesen kötöttek feladat-ellátási szerződést az önkormányzatokkal. Ahol nincs ilyen szerződés, ott magas a térítési díj, amit a szociálisan rászoruló gyermekek szülei nem tudnak megfizetni.

Vizsgálata nyomán Szabó Máté ombudsman felkérte a Kormányt, hogy tekintse át a gyermekek napközbeni ellátásának jogi szabályozását, a szabályozás egységességét, a szakmai garanciák érvényesülését, az ellátás ellenőrizhetőségét, a szankciórendszert. A biztos kezdeményezte, hogy a szaktárca dolgozzon ki intézkedési tervet, amellyel elérhető, hogy az önkormányzatok eleget tegyenek a gyermekek napközbeni ellátását előíró kötelezettségüknek. "

 

Végülis jobb későn felébredni, mint soha, de azért üzenem Szabó Máténak, hogy %Ł$ßפ!!!!

 

Címkék: társadalom abszurd bölcsőde

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr852232424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.08.19. 15:49:40

@laspalmas: Általában kisebb településeken csinálták így. Ha jól emlékszem Dormándon például.

stim 2010.08.19. 16:12:13

A magánbölcsöde és óvoda azért tűnik jó megoldásnak mert csak akkor fizetsz érte, ha a gyereked ott van. Most ha nincs ott a gyereked akkor is adózol érte minden év minden hónapjában ezért kevesebb pénzed marad a gyerekre. Tehát: a gyereked 3 évig járna pl. oviba de hogy legyen állami óvoda ezt egész 40 évnyi munkaidőd alatt fizeted. Na ez a szocializmus. Amikor azt hiszed, hogy ingyér' van aztán fizeted amíg tudsz dolgozni. Mindenki más gyerekére is, akinek akkor is van gyereke ha nem dolgozik tehát nem fizeti. De Te fizeted helyettük is. A kapitalizmusban azért fizetsz amit igénybe veszel és mivel fizetsz, elvárásaid is vannak érte. A szocializmusban mindenki adót csal, hogy más fizesse ki amit neki kellene. Ez a közteherviselés. Amikor kevés szem előtt levő hülye kifizeti a többi tolvaj szolgáltatását.

ZioN 2010.08.19. 16:13:06

@laspalmas: "A munkanélküliek meg ne akarjanak focicsapatot... "
Szerintem pont te mélyen hallgass az emberségről.

stim 2010.08.19. 16:14:46

Ha nincs állami szolgáltatás, kevesebb az adó és ki tudod fizetni amit kell. A léhűtők pedig ha minden pénzért van nem alanyi jogon jár vagy nekiállnak dolgozni vagy azt kapják ami jár nekik: semmit.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.19. 16:18:47

@stim: "Ha nincs állami szolgáltatás, kevesebb az adó és ki tudod fizetni amit kell." - ez részben jogos, de mi van azokkal az állami szolgáltatásokkal, amit MINDENKÉPPEN ki kell fizetned!? Rendvédelem, tűzoltóság. stb. Tehát valamilyen összegű közteherviselésre mindenképpen szükség lenne.
@ZioN: szerintem 'palmas a "munkanélküliek" és a "focicsapat" relációjában a kgst-indiánokra gondolhatott...

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 16:19:32

@xcrow: "Én kapásból azt mondanám állambácsi helyében, hogy ha anyuka / apuka otthon van egy gyerekkel ,akkor a többi gyerek NEM KAPHAT bölcsődei / óvodai ellátást. Neveljen gyereket, épp ezért van otthon."

Ém meg kapásból és sarkosan azt mondom, hogy nem vagy normális. Iskolába azért járhat a nagyobb, vagy oda se engeded?

"Leona" 2010.08.19. 16:20:59

Véleményem az van, de helyette leírom inkább a történetemet: hamarosan 40 éves leszek, kb. 15 év munkaviszonnyal. Gyerek nincs, nem is lesz, vagyis még mindig nem tudjuk megengedni magunknak. Talán most sikerül majd a másfél szobás lakást nagyobbra cserélni, de még nem biztos. Az a baj, hogy a felújításhoz hitel kellene, amit ha felvennénk , akkor megint nem lehetnénk egy keresős család.
Ha felújítunk, akkor még ismét két-három év várakozás, amikor meg már késő lenne. Szóval azon gondolkodunk, hogy maradjunk itt és mondjunk le a gyerekről.
MAgyar "családtörténet".

turcsány karcsi elvtárs 2010.08.19. 16:22:41

kevés a bölcsi meg ovi, mik vannak. gyorsan rájöttek, elvégre a kilencvenes években volt nagy bezárási hullám. olyanok mint a viccben a lassú felfogású zsiráf.
gyanítom, hogy a kórházakkal is ez lesz, megint utólag lesznek okosak

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 16:26:13

@Mariana: Másfél szobás lakásra hivatkozni, hogy azért nem vállalsz gyereket, kifogás. Tudod mit? Mondj le a gyerekről, ha fontosabb a nagyobb lakás vagy a felújítás. Mi másfél szoba bérelt lakásba vállaltuk az első kettőt, utána vettünk sajátot. Hitelre. Ha még mindig gondolkoznánk, gyerek nélkül maradtunk volna. Úgy, ahogy Te. Pedig nem volt indulásnak még másfél szoba sem a nevünkön...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.19. 16:31:58

@Mariana: Érdekes, én is fel tudtam nőni egy másfeles 54m2-ben.
Saját lakás, nem viszi el a bank, az a fontos.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 16:38:10

@ColT: Arról nem beszélve, hogy azt a másfeles keccót akkor is be lehet cserélni nagyobbra, ha a kölök már elmúlt három, és újból kétkeresős a család. Igaz, ehhez az kell, hogy a három éves ne vágja naponta a fejedhez, hogy a francba, csak másfél szobás lakásba születhettem. Ritka az ilyen gyerek, meg kell hagyni, nagyon ritka... :)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.08.19. 16:45:43

@Cyr: olvasd végig a hozzászólásomat. Azt írtam, hogy annak nem engedném ,aki a saját kényelme, lustasága miatt gyerekmegőrzőnek tekinti és használj az óvodát. Ahogy azt is írtam, iskolaelőkészítő időszakában már ok a dolog. Nyilván azt nem, hogy iskola esetén is ok, de ezt kikövetkeztethetőnek gondoltam. Bocs.
BTW, kifejtenéd, mi a gond azzal, amit írtam?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.19. 16:52:08

@Mariana:

Ha a szüleink is így gondolkodtak volna, lehet mi se születtünk volna meg...

guma 2010.08.19. 16:52:59

@turcsány karcsi elvtárs:

Igaz!

De a kórház teljesen más tészta. Ennyi kórház létszámra vetítve sehol sincs. Tehát pénz nem jut a minőségi felszerelésekre, és amíg azért megy a harc, hogy ágyszám, addig elég orvos sem lesz, és az ambuláns, vagy egynapos műtét sem. (Saját tapasztalat "5 nap kórház pici műtét", de már az nap otthon aludtam és bejártam - és nem folytatom...)

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 16:58:09

@xcrow: Nos, nem biztos, hogy kényelemből, lustaságból kerülnek a tesók oviba. Úgy gondolom, nem szabad MINDENÁRON otthon tartani a gyereket, csak, mert a tesó otthon van. Az anya is és a gyerek is csak nyer rajta, ha nem 24 órában őrlik egymást, hanem délutánonként, esténként kap a szülőtől a gyerek minőségi időt.
Senki és senki nem vagy Te ahhoz, hogy megítélj másokat, miként nevelik a gyereküket, élik az életüket, mert nem látsz bele minden percükbe. Akkor sem, ha a párod óvónő. Lehet, hgy tartalmasabb, minőségibb az az idő, amit az általad ócsárolt szülő esténként a gyerekre fordít, mint amennyit te foglalkoznál egy teljes napon át a gyerekeddel. Nem tudhatod.
Nekem négy gyerekem van, viszonylag kis korkülönbséggel (7,5; 6; 3,5; 2 évesek). A nagyok 3,5 éves koruktól jártak oviba, bölcsibe nem jártak. A kisebbek heti 2,5 napot családi napközibe járnak. Azt az időt magamra fordítom és az itthoni munkámra. Akár tetszik Neked, akár nem.
Az anya is ember, bármilyen hihetetlen, szüksége van töltődésre. És igen, volt olyan, hogy az oviba csak fél öt után értem oda, mert a kisebbek alvása elhúzódott. És nem érdekel, ha az óvónő beszól miatta és történeteket kreál arról, hogy milyen galád vagyok, mert bezzeg GYES-en (GYED-en) vagyok itthon. Bocs, a GYES-t, GYED-et általában a legkisebbért kapja az ember, nem azért, hogy a többi gyerekét is otthon tartsa, hogy az ovikban "ne foglalja a helyet". Hát ez a gond azzal, amit írtál. Biztos akad még, csak nem akarom tovább piszkálni.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2010.08.19. 16:59:36

@stim: Ebben speciel egyetértünk.
Seduxen kapitannyal is, hogy kell közös teherviselés, hogy (!) szép kátyumentes maradhasson nem csak Budapest, de a kis falvak környéke is.

Plussz senki nem csalna adót, ha látnánk, hogy nem a cigányokat tartjuk el belőle, meg a felső tizezret.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 17:02:38

@xcrow: A gyerekmegőrzőről pedig: én nem tekintem annak az óvódát, messze nem ez a feladata. Arról viszont regényeket tudnék mesélni, némelyik "pedagógus" mennyire CSAK annak tekinti...

Nyugdíjas Szektor 2010.08.19. 17:04:40

Magyarországnak KATASZTROFÁLISAK a népesedési mutatói, a gyerekes családok segítése kiemelt fontosságú kéne hogy legyen. Ehhez képest az elmúlt években a gyerekekre szánt összegeket csökkentették (már a nem emelés is reálértékben csökkenést jelent), a nyugdíjakat persze minden évben növelni kell, mert ők szavazhatnak. Igen sajátos érvelés, amikor skandináv és észak-amerikai példákat hoznak a magyar jövedelmi viszonyok között. Ezekben az országokban működik az egykeresős vagy a női részmunkaidős modell, nálunk mutatóban akad csak egy-egy példa.

blr 2010.08.19. 17:15:47

@xcrow: Az a gond az elképzeléseddel, hogy nincs tapasztalatod a gyermeknevelésben.
1. Az a gyerek, aki későn kerül óvodába, később is szocializálódik.
2. Egy csecsemő mellett egy nagyobb gyerekkel otthon foglalkozni tényleg baromi nehéz. (Pl. mit csinálsz, amikor a kisebb szoptatása közben kiabál a másik gyerek, hogy töröld ki a fenekét?)

Wish1973 2010.08.19. 17:17:26

mondjuk, ha a szülő nem dönthetne úgy az óvónővel karöltve, h a 6,5 éves gyerek csak azért maradjon plusz egy évet az oviban, mer'azjó, játsszon még egy évet, komplett óvodai csoportok mennének szépen suliba. és máris lenne ovis férőhelyek tömkelege. így nem lennének 3 évüket betöltöttek bölcsiben-mondván oda sikerült betolni., de az oviba nem fér, majd jövőre. a bölcsis férőhely is több lenne. nem 7,5, közel 8 évesen kezdenének tanulni, és nem akkor derülne ki, ha valami gikszer van. szóval, mindenki jobban járna, ha betöltött 6 év után csak különlegesen indokolt esetben maradhatnának a gyerekek az oviban.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.19. 17:23:04

@blr: "amikor a kisebb szoptatása közben kiabál a másik gyerek, hogy töröld ki a fenekét?"

Amikor??? Szerintem KIZÁRÓLAG akkor. Na jó, akkor is, ha éppen leültél enni egy falatot... :)

BISMARCK 2010.08.19. 17:26:04

@is:

Tudományosan pont, hogy igazolt. Az, hogy nem vagyunk ennyire gazdagok, az igaz.

BISMARCK 2010.08.19. 17:34:49

@xcrow:

A bölcsődével nem vitatkozom, az óvoda azonban más. Annak van nevelő feladata. Azt, amit az óvónőktől kap, azt itthon nem biztos, hogy megkapná, ill. kell nekik a többi, hasonló korú gyerek társasága.
Az megint egy más tészta, hogy én pl. nem viszem be nyitásra és délben már el is hozom (a tanító jellegű foglalkozások de. vannak)
Egészen egyszerűen az önkormányzatnak ill. a kormánynak biztosítani kell a kell férőhelyet.

soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2010.08.19. 17:40:32

"Szerintem csak az látszik, hogy nincs gyereked, és hogy mennyire rosszindulatú vagy.
Milyen 6 év? Jelenleg 1 gyerek 3 év.
Az meg nagyon szépen hangzik, hogy 4 hónap, sőt van ahol csak 6 hét, és boldog a gazdaság, de! ahogy az oroszok nem tudták megfordítani a folyó folyásirányát, úgy a piac sem tudja megváltoztatni a természet törvényeit. Csak a maga hasznára fordítja azokat.
Pár hetesen, hónaposan az egyébként meglévő anyatejtől és fészekmelegtől megfosztott gyerekből remek beteg lesz később, mind mentálisan, mind fizikailag. Rá lehet tukmálni egy csomó gyógyszert, meg mindenféle menőnek mondott dolgot, amikkel megkísérli majd a kiesett dédelgetést kompenzálni magának.
Te csak imádd nyugodtan ezt a gondosan megkomponált robotosító rendszert, én a magam részéről azt tartanám normálisnak, hogy min. 1,5-2 éves koráig az anyja otthon maradhasson a gyerekkel, ha akar. Inkább legyen szegényebb a gazdaságunk, de legyen országunk 100 év múlva is, normális, egészséges emberekkel."
Respect

anyu 2010.08.19. 17:51:59

Óbudán a szép és nem is túlzottan szennyezett levegőjü helyen lévő Kenyeres utcai bölcsödéből Hospice-t csináltak.

Hát b...szák meg. Nem a Hospice-szal van bajom, az is kell. De miért a bölcsödét alakitották át? A kisgyerekesek meg le vannak sz.... va, köllött nekik gyereket vállalni.

Jaffar 2010.08.19. 17:55:50

Nálunk sokkal gazdagabb országokban is nagy probléma a gyermekelhelyezés, de ott BELÀTJÀK, hogy bizonyos dolgokban kompromisszumokat kell kötni és igenis fontos az, hogy az any minél elöbb dolgozzon ismét, mert csak így van esély arra, hogy a család, család maradjon és ne legyen az asszony 3-6 év múlva tartós munkanélküli.

Anonimama 2010.08.19. 18:00:26

Nekem mind Szabó Máté, mind az összes többi hatalmi pozícióba került politikus hozzáállásával az a bajom, hogy elfelejtik, hogy nem Isten kegyelméből ülnek a helyükön, hanem azért, mert MI megválasztottuk őket (és az adóforintjainkból fizetjük őket). Drága politikusainknak, párthovatartozástól függetlenül, azt kellene tudatosítaniuk magukban, hogy annak a felfogásnak, hogy a hatalmon Isten kegyelméből való, kb. a középkor végével együtt leáldozott. Ilyen formán rá kellene jönniük, hogy ők vannak értünk, és nem fordítva. És ha erre rájönnének, akkor Szabó Máté is eljutna arra a szintre, hogy tudja, hogy miért is van ott, ahol, és mit kellene tennie az adófizető forintjainkból fizetett nem kevés fizetéséért.
Azt hiszem, ezt hívák utópiának...

guma 2010.08.19. 19:41:57

@Anonimama:

Bocs, de Ő nem politikus!

Hogy a mi világunkba azzá válnak az a mi szegénységi bizonyítványunk! Lásd ÁSZ, APEH, stb

Nagyon sok ember gondját, baját vizsgálták ki a hatalommal szembe! De a magyar valóságon nem tud Ő sem átlépni. (Nézd meg a honlapot érdemes! És lehet, hogy neked segít a egyszer, ha hagyják.)

Horizont 2010.08.19. 20:12:38

@Mariana:
" MAgyar "családtörténet"." Nem ez nem az, ezt úgy hívják édesem, hogy önzőség!!! Tudod mit talán jobb is , hogy nincs gyereked! Mert aki majd 40 évesen is így gondolkozik abból úgyse lett volna ÉDESANYA.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.19. 20:27:57

Mariana! Bocsáss meg kérlek, demint idősebb férfiember, két fiú apja mondom ezt: Az eber egyik legfontosabb kötelessége az utódok nem zése, s a róluk való gondoskodás, míg felnőnek.Mivel senki sem örökéletű , egyszer-minél később- Te vagy a párod egyedül marad. Belegondoltál már abba, hogy milyen iszonyú lesz a Tevagy a párod magányossága? Ha beteg leszel ki lesz veled?Idegen? Vagy bemégy egy idősek otthonába?Neem akarlak amagam dolgával terhelni, de mint nyugdíjas, most készülök az országos versmondó versenyre,-miután megnyertem a Dél- Békési régió szegdi döntőjét, Rónay György: Babits a betegágyon- című versével. Kérlek olvsd el, megtalálod a neten is. Lélekmegrázóan ír a beteg, halálán lévő, egyedül maradt költőről:

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.19. 20:33:05

Bocánat Dél-Alfölgi régiót akartam írni.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.19. 20:40:32

Hej- haj, csak hüjül az ember ahogy telik az idő! Azért is leírom hibátlanul! Dél- Alföldi régió. Na!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.19. 20:41:30

@Mariana: másfél szobás lakás? se hitel, nem albérlet? két kereső?
vazze, ennél sokkal rosszabb anyagi helyzetben is vállalnak emberek gyereket és nevelnek fel értékes emberré, és sokkal jobb helyzetben élők is nevelnek szar embereket a kölkükből.
nem nagyon függ egy gyermek vállalása, felnevelése a ti helyzetetekben anyagi okoktól.

Horizont 2010.08.19. 20:52:52

@laspalmas: a poszt nagyon jó, a téma égetően fontos - lenne. Ezzel az "utóbb rácsodálkozástól" a bicska kinyílik a zsebemben.
Ez is hosszú folyamat eredménye. A rendszerváltáskor és előtte volt sok óvoda és bölcsőde. Ne felejtkezzetek el a sok sok gyári óvodáról sem. És a '70, '80- as években volt a nagy szülési dömping a Ratkó korszak gyerekei akkor szültek. Aztán a gyárak bezáródtak, egy csomó óvoda megszűnt, a szülések száma elkezdett apadni, pénz meg már akkor se volt, de még volt a 3 éves gyes, és szépen sorban kezdték összevonni, bezárni. Kissé túlteljesítették a feladatot, közben csökkentették a gyes, gyedet ezt már nem is igazán tudom:)
Minden kigsyereknek kb. 2 éves koráig az Édesanyja mellett van a helye. Kb. onnan vágyik közösségre.Mondjuk ideális a 3éves kor. Na ez az érzelmi oldala. A realitás meg maga az élet ahol mindenkinek mást "szab meg" a lehetősége! És itt lép be állambácsi -negatívan! Nincs egyenlő esély kezdve azzal. Meg sok minden mással.
Régen körzetesítve volt és nem vihettem el máshová mint ahová tartoztunk. Amikor megszültem a 2. babát 6 hét elteltével délben mindig el kellett hoznom a nagyobbat. Senki nem morgott, semmiért. Akkor a 3 éves gyereket ha év vesztes volt a bölcsibe vették fel, hogy ne az oviba járjon 4 évet. Az akkori bölcsődéknél nem volt csodálatosabb hely:) Sajnálom, hogy a jól működő sikeres dolgokat nem mentették át. Sajnálom a mai fiatalokat akik ilyen nehéz élethelyzetbe kerültek. De a gyereknél semmi nincs csodálatosabb és anyagiak miatt lemondani erről a csodáról nem szabad.
Ha "jól csináljuk" a lemondásért busás kárpótlást kapunk. Megéri:))) Nem kicsit, nagyon!

Horizont 2010.08.19. 20:55:44

@ermi50xn6j2: Gratulálok!!! Ez szép munka volt:) Sok sikert!

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 21:07:45

@Conv: Nem szeretnék én senkit se megkövezni: az ő élete, ő így választotta magának. De ha az én gyermekemnek csak egyetlen szobás saját, hitelre vett lakása lenne, olyan boldog lenne, hogy ihaj és nagyjából jöhetne a baba.
De albérletben vannak és lesznek még valszeg jó ideig. Megpróbál annyit összehozni, hogy éppen be tudjon fizetni egy garzont, aztán hajrá hitel. Mi mást tehet? Legfeljebb megvárja, amíg feldobjuk én és a férjem a pacskerünket, de remélem, mégse erre fognak várni:)

Az igazság az, hogy a jóléti társdalmak kitermelték az önző embert, aki nem tudja, hogy valamit teljesíteni kell a világban, különben mi a fenének születtünk egyáltalán erre a bolygóra? Legtöbbünk - valljuk be - nem a zseni kategóriát súroljuk, akinek az alkotó életébe az már nem fér bele, hogy gyerek.
Egyszerű emberek vagyunk, akik egy-két utódot hagyunk magunk után. Ha nagy összefüggésében nézem ezt a dolgot, akkor kb. ennyit adunk a világnak, ennyi nyomot hagyunk magunk után. Ez se volt nagy dolog a részünkről, de most már jön az a kor, hogy egy kutyát, vagy macskát hagyunk a társadalomra magunk után...

Szegény Kodolányi...Ő még az ormánsági reformátusok egykézését ítélte el keserűen, azt hitte, innen nincs már lejjebb. És lám, még ezen a téren is van lejjebb.
Javaslom annak, akiben még van némi felelősségérzet, az tegyen egy túrát az Ormánságban. Egy életre okul belőle.

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 21:08:44

@ermi50xn6j2: Én is, én is gratulálok! A versenyhez, a fiaidhoz:)))))))))))))

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 21:09:40

@Donna (Cara)mba: Ja, és elolvasom azt a Babits verset...

Horizont 2010.08.19. 21:22:27

Ja és innen üzenem a három felnőtt gyerekemnek, hogyha Viktorunk hozzásegít és a nők 40 évi munkaviszony után elmehetnek nyugdíjba, akkor 3 év múlva bevállalnék nagy örömmel egy fél focicsapatnyi unokát ha nem jut hely a bölcsibe, oviba :))))))) Úgyhogy hajrá:DDD
Mielőtt dédnagymama korú nagyi lennék:))

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 21:27:05

@Donna (Cara)mba: Elnézést: hüjjülök erőst :(
A Babitsról szóló verset.

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 21:37:46

Itt egy link a Rónay versről, Babits a betegágyon:

jazsoli5.freeblog.hu/archives/2009/08/13/Ronay_Gyorgy_Babits_a_betegagyon/

Tényleg fantasztikus vers, ermi50xn6j!

Még egyszer csak gratulálni tudok. Még a költőről se halottam, nemhogy erről a versről:(

Köszönöm, köszönöm, köszönöm....

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.19. 21:41:00

Köszönöm a gratulációkat! Jó éjt megyek szunyálni.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.08.19. 21:45:15

Horizont, Donna ! Kösz a gratulációkat! Nagyon kedvesek vagytok!

Horizont 2010.08.19. 21:50:56

@Donna (Cara)mba:
Ó ez nagyon szívszorító, megrázó vers. Megkönnyeztem és libabőrös lettem!Kösz, hogy betetted!

@ermi50xn6j2:
Nagyon szívesen, mi nők már csak ilyenek vagyunk. Örülünk minden szép és jó dolognak:)))

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 22:02:43

@Horizont: És még a költőről se hallottam:(
Ugye, micsoda kis csodák derülnek itt ki?

BISMARCK 2010.08.19. 22:11:32

Ezt egy jóbarátom felesége írta a facebookon, reagálva egy hasonló vitára, akkor, amikor lerövidítették a GYES-t. A hölgy szociális munkás, család terapeuta és igen jól ismeri a sokat emlegetett francia modellt. Én elmentettem, mert ennél jobb összefoglalóval azóta sem találkoztam.
"1. Önző dög vagyok: Ha xy tesójára már vonatkozni fog, meg fogunk dögleni. Szerintetek hogy a szöszbe fogom megoldani, hogy a minimum 50 e ft-os magánbölcsit fizessem a kölyöknek amellett, hogy eltartom a nagyobbat, meg magunkat? Elárulom, a xy is, meg én is kb. egy százast keresünk fejenként. Ezzel igen jól állunk a magyar átlagban. Ebből fizetünk egy lakástörlesztést (kocsi még sehol, de előbb-utóbb muszáj lesz), rezsit, miegymást, a gyerek drága hobbi, ha levonjuk a magánbölcsit 2 évre (mert IGEN, nem veszik fel a gyerekeket kiscsoportba, mert nincs hely), havi ötvennel számolva, az édeskevés egy négytagú családnak. Jaj.
És itt érkeztünk el a második ponthoz:
Hahó kedves barátaim, az emberek nagy-nagy százaléka jóval kevesebbet keres havi 100-nál, tehát a magánbölcsi nem opció a számára. Tehát ha józanul nézzük, szerintem a következő várható: Van egy réteg, aki kiköhögi a magánt, vagy otthon marad anyu, apu meg dolgozik és fizet. Van az a réteg, aki eddig sem dolgozott, mert nincs neki mit (igen rájuk szokták a szociálisan kevéssé érzékenyek azt mondani, hogy dögöljenek is meg), velük annyi történik, hogy nem kapják a gyedet, tehát a gyereknek még kevesebb jut még három éves kora előtt is, mint eddig, de anyu ettől nem fog elmenni dolgozni, mert nincs mit, és nincs is arra szocializálva. Majd nem fizetnek még annyi számlát sem, mint eddig, majd utcára kerülnek, megy a pénz a hajléktalan ellátásba, meg a gyerekek gondozásba vételére, amitől higgyétek el nem lesznek jobb felnőttek, én láttam pár intézetet belülről.
És persze ott van az a réteg, aki dolgozik, de nem keres eleget a magánbölcsihez, mint például mi. Nekünk valószínűleg az lesz a megoldás, amit a franciák is csinálnak, összeállni mondjuk két másik szülővel és a három gyerek mellé közösen fogadni egy dadát. Akkor most hunyjuk be a szemünket, és képzeljük el, ki megy el feketén, havi 80-90ért napi 8 órában gyerekvigyázni. Nem valószínű, hogy Mary Poppins lenne az. Arról nem is beszélve, hogy szerintem tuti nem viszi le a három kölyköt a sarki játszóra, mert az már macerás, tehát belváros, lakásba zárva, kevéssé alkalmas felvigyázó... ez ám a fejlődési lehetőség a kisdedeknek!
Meg persze akkor azon is elfilózhatunk, hogy mit tesz ez majd a népesedéssel, ami elég egyértelmű, meg hogy mennyire igaz a demagóg duma a nem dolgozó tunya gyeses anyukákról, akik elárulom, rengetegen az utolsó évet használták fel arra, hogy tovább képezzék magukat, mert akkor már elég nagy volt hozzá a gyerek, hogy tanulni lehessen mellette. És mi lesz azokkal a pályakezdő tömegekkel, akik eddig a gyeses státuszokon szereztek gyakorlatot, amivel aztán el tudtak állandóra helyezkedni, mert az én szakmámban ez volt a gyakorlat. És igen, sokan visszamentek 2 év után dolgozni, de azért, mert a 24 rugós gyesből tényleg nem lehet megélni. Na ők most egy év után lesznek kénytelenek, mert ezen túl egy év után kapod a gyest.
Amiből persze remek jól le lehet majd vonni a következtetést, hogy jé, mindenki visszamegy úgyis dolgozni, akkor minek az a második év (mert most is ez volt az egyik érv), és sitty-sutty, ott is vagyunk, ahol a franciák. Ja, egyébként már pedzegették, hogy a felzárkózás a cél. Tegye fel a kezét, aki szerint egészséges dolog visszamenni dolgozni a kéthónapos kisbabád mellől. Szerintem beteg dolog ezt várni az anyáktól, meg is látszik az eredménye, xy elmondása szerint a franciák családi kapcsolatai, főként a nagycsaládiak hátborzongatóak. Ha nem építesz ki a gyermekeddel megfelelően erős kapcsolatot már az elején, ne csodálkozz, ha fütyül majd rád, amikor a hamut is.
És igen, egyetértek xy-al, a gyerek érzékeny kis izé, van, amelyik jól bírja majd a bölcsit, és van, amelyik jó nagyokat sérül, mert az tény, hogy a gyerek a többi gyerekkel való egész napos együttlétet 3-4 éves korától igényli, onnantól profitál belőle, addig max kibírja. Lehet, hogy xy cica kétévesen tökre élvezné a bölcsit napi 8 órában, de őszintén szólva nem hiszem, a részmunka meg kishazánkban teljesen ismeretlen fogalom.
Hű, egy csomó mindent le sem írtam, az egész tök kusza, csak az vigasztal, hogy idáig már úgysem olvastátok el. Ez a hülye téma az Achilles-inam, és utálok minden politikust, aki képes volt ezt is szétcseszni, mert eddig volt választásom, hogy dolgozom, vagy mama vagyok itthon, de most már max abban van választásom, hogy így vállalok-e még egy gyereket, és az eddigi 4-ből már csak 2-nél tartok, ami szégyen. Hát ennyi. Bocsi mindenkinek :o)"

Donna (Cara)mba 2010.08.19. 22:22:48

@BISMARCK: Ezt tényleg érdemes volt elmentened és idemásolnod.
Minden egyes politikus orrára kellene ragasztani, hogy sohase feledje: gyermekekből lesz felnőtt társadalom, amit majd igazgathatnak!

trojka 2010.08.20. 06:19:59

Nem vagyok önkormányzat párti, de azért ne feledjuk, hogy mára nagyon sok önkormányzat kivérzett. Tudok olyanrol, ahol már a pedagogusok bérét sem tudják kifizetni (nem csak az övékét), nem jut irolapra vagy a nyomtaoba tintára. A segélyeket természetesen pontosan fizetni kell, mert ha nem, jön az ombucmano. (persze, az iskolákat csöstöl kellett bezárni) Némelyik faluban hogy jutna százmillio forint bölcsöde épitésére, berendezésére, alkalmazottakra. (konyha bövités, a kicsiknek kaja). Az a legjobb az egészben,hogy van olyan hely, ahol az ovodában csak cigány van, természetesen anyuci nem dolgozik, egész nap csámborog, vagy pofázik. Akkor hol van az, hogy a gyereknek legjobb lenne három évig az anyjával lennie. Igy könnyebb, bolonduljon meg más a hulye kölykével. egyebkent, már az is valami, hogy ez az ombucmano egyáltalán szétnézett az ugyben, csak azt nem tudom, eddig miért vette fel a fietését.

Utó Pista 2010.08.20. 08:40:13

@KUCM: "akkor gondolkodjunk már el, hogy miből legyen sok uj bölcsi. Kellene, jó volna, de miből"

Pl a 13. havi nyugdíjra elbaszott 1000 milliárd forintból, meg az ingyenutazásból...

BISMARCK 2010.08.20. 08:51:42

@trojka:

Ez így van, de a "nincs pénz tehát nem tudok mit tenni" ez nem megoldás. Én Telkiben lakom, itt egy darab óvoda van, ellenben rengeteg a gyerek. Az önkormányzat mégsem épít óvodát, ill. most már legalább vmi terv van, de még egyetlen kapavágás sem történt. Itt is a legkönnyebb magatartást választották, "nincs pénz" és kész.

Utó Pista 2010.08.20. 08:55:07

@Cyr: Az ovinkba jár egy kislány, akinek az anyja főállású anya, de a férje (közös) élelmiszerboltjába dolgozik, + hozza a kislányt mindennap az oviba. Elvéve a helyet egy olyantól, akinek valóban szüksége lenne rá. Az olyan cigányokról (bocsánat hhh-k, akiknek 8 általánosa van) nem is szólva, akik csak a 20 ezer forintért íratták be a purgyét, viszont oviva nem jár.

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.20. 15:25:35

@Utó Pista: Szóval te döntöd el, hogy szüksége van-e rá. Értem. Főállású anya, tehát minimum 3 kiskorú gyerekkel rendelkezik. (ha nem, akkor nem főállású anya) A férje boltjában dolgozik. Ühüm. Eszedbe jutott már, hogy valószínűleg szükség van rá, esetleg nem tudnak megfizetni másik munkaerőt? Az megfogalmazódott benned a nagy utálkozásban, hogy egyébként 3 gyerekes anyaként rohadtul nem találna más, rugalmasabb állást? Az ő gyerekének szerinted nem jár az ovi. Mesélj, ó hatalmas ember, mégis kinek adományoznál óvodai férőhelyet?
Na ne szórakozz már...
Annak meg külön örülök, hogy eljutottunk a cigányokkal való vagdalkozásig. Az az évi 20 000 Ft (te jó ég, ilyen pitiáner összegért cigányozol?), nem csak nekik jár. Akár hiszed, akár nem, mindenkinek, akinek rendszeres gyerekvédelmi kedvezményre jogosult.

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 17:07:36

@Utó Pista: Köszönöm a linket. Nagyon szép vers. Valóban sok költőnkről feledkezünk meg. Kár. Lehet, mert túl gazdagok vagyunk ebben is és nem tudjuk megbecsülni szellemi gazdagságunkat? No, ez viszont lelki szegénységünkre vall:(

arlequin 2010.08.20. 18:43:50

@Ásómaci: szevasz mackó! nem ásnád ki a 4-es, az 5-ös és a 9-es metró alagútját? ;-)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.20. 18:45:46

@arlequin: Helló! Csak neked! Máris elkezdem kaparni :-DDD

arlequin 2010.08.20. 19:01:57

@Ásómaci:
köszi!
küldök gilisztákat, sört, áfonyát és örök életet.
szólj, ha még kell valami. bátran.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.20. 19:06:21

@arlequin: Arra gondoltam, hogy segítek a kétfarkú kutyáknak, és a 7-es metróval kezdem, a VII. (akarom mondani, a 7. ) kerületben. De még oda kell érjek Záhonyból, Sopronon keresztül.
gilisztát nem kérek, jó az emésztésem. Sör, áfonya és örök élet jöhet. Az örök élet alatt talán megcsinálom a Metrókat is.
Talán egy kis nyugalmat küldhetnél, mert mostanában abból van a legkevesebb.

arlequin 2010.08.20. 19:10:13

@Ásómaci:
hóhó!
az a nyugalom egy érdekes dolog. ha nem görcsölsz érte rögtön megkapod.

arlequin 2010.08.20. 19:40:21

@Ásómaci:

hohó!
annak is van megoldása. nem kell azt bánni.
csak rajta kell kapjad magad azon, hogy felbaszódtál.
rögtön tükörszerű lesz az egész.
szép és tiszta.
próbáld ki!

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 20:56:06

@Ásómaci: Szia Neked is, csavargó Mackó! Málnáztál mostanában?

Most éppen lihegek a nagy igyekezetemben, hogy bepótoljam, amiről eddig lemaradtam:(
Tudod, jószág is van a háznál:) Több is! Etetni, itatni, eh, kutya egy élet. Nem mint a medvéké...csupa-csupa méz és málna:))))

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 20:58:55

@arlequin: Veled már találkoztam ma, de mint a macskáim: minden alkalommal, hogy kicsit hosszabban heverésznek a kertben és jönnek be újból és újból a konyhába, köszönnek a maguk protokollja szerint.
Szal, üdv. néked Bolondok Bolondja, csergősipkás bohócok bohóca! Bolondban még mindig namber van.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.20. 21:48:25

Mindig málnázok. Épp most is ;-)
Jó éjt mindenkinek!
@arlequin: De az nem olyan izgalmas. Csak unalmas figyelem? Én Kárpátok béli barna medve vagyok, nem Kínai koala :-D

guma 2010.08.20. 22:00:56

@Ásómaci:

Helló maci, hol ástál és mit? (pici áfonya nekem jutna?)

guma 2010.08.20. 22:02:41

@arlequin:

Azért kiváncsi vagyok arra amikor a nagy nyugalom téged megszálllllllllllllll

Van ilyen?

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 22:07:49

@gtigram: Jó kérdés:) Lehet, csak jótanácsként osztogatja - másnak:)
Ingyér' , persze:)))))))))

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 22:09:01

@Ásómaci: Jojccakát és kellemetes málnázást:)
A málnázás az élet sója:)))))))

guma 2010.08.20. 22:10:11

@Utó Pista:

Talán nem kilátóra, és a sok-sok élményfürdőre amibe szinte minden önkori vastagon eladósodott! De nem sorolom mert itt durvább dolgokba sárosak az önkormányzatok........

guma 2010.08.20. 22:12:19

@Donna (Cara)mba:

Drága Donna milyen macskáid vannak?

arlequin 2010.08.20. 22:41:33

@gtigram:

nemcsak megszáll, hanem ki is irt. rettenetes, elhiheted.

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 23:00:05

Én feladom ezt az ide-oda ugrálást. Már fájnak a lábaim, holnap izomlázam lesz:)))
Egyik posztrul a másikra, egyik virágrul az másikéra:)))

Nem kénkües pokol ez....vagy mi?
Tsakk szenvedek, azmint állat...

Donna (Cara)mba 2010.08.20. 23:01:51

Szép álmokat szemeitekre! Jóéjt!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.20. 23:04:05

@Donna (Cara)mba:
kénküves menkűűű aa bizza

jóéccakságot !

guma 2010.08.20. 23:17:33

@arlequin:
Nem enged ez a fránya gép közétek (szerintem véd tőlem benneteket!)

Az a kérdésem ezek után irt vagy írt!

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.08.20. 23:22:31

@gtigram: @arlequin:

szerintem a válasz: IGEN.

jóét néktök is

trojka 2010.08.21. 07:59:16

@BISMARCK:
Igazad van, csak az a baj, hogy pl. nálunk valoban nincs pénz. annyi a cigány, mint a nyu, ezek élukön a semmittevö kissebségi önkotmányzatukkal állandoan követelnek, höbörögnek. arra viszont van pénz, hogy az önkormányzat kisbuszán a debreceni virágkarneválra, meg a fene tudja még hova ingyen utazgassanak. Természetesen, a benzinpénzt nem ök fizetik. Tudod, a választásokon elért eredményeket valamiel honorálni kell, többek között ezzel is. (konzerv, kolbász, sör, pezsgö, stb.) Öt éve anna, hogy nálunk az ökormányzat pályázatot nyujtott be ovodafelujitásra, a mai napig nem nyert semmit, pedig már a régi ovodában még a folyoson is vannak a gyerekek. Egyebkent, ezt a pályázgatást is valami hulye találta ki, hiszen sok esetben a "kedvecek" agyba-föbe nyerik a páyázatokat, ahová meg igazán kellene minden fillér, ott semmi. Annak a telepuésnek kéne adni, amelyik rá van szorulva. Igaza an annak is, aki azt irta, hogy látványto, kiláto, meg egyéb dologra költik sok helyen a pénzt, az iskoájukat meg bezárták, mert "nem tudják fenntartani". a lényeg azonban mégis csak az, hogy ez az ország be...t, nincs pénz igazán semmire. A látszolagos"jolét"oriási gazdasági problémákat takar. Na, majd ha ezeket megoldják, lehet beszélni arrol, hogy mindenhol kötelezö bölcsödéket uzemeltetni.

BISMARCK 2010.08.21. 10:30:05

@trojka:

Ez itt off de csak egy pl. a "közbeszerzésről"
A 90es években a MÁV egy svéd beszállítótól vette közvetlenül a fémforgácsoláshoz szükséges szerszámokat. Aztán meghozták a közbeszerzési törvényt a 90es évek közepén Hornék. Ez azzal járt, hogy egy darabig - úgy 10 éven keresztül - még mindig ott vették, de már egy cég közbeiktatásával. Úgy állították ki a megrendelőt, hogy a szállítási cím a MÁV telephelye volt(!) a számla a közvetítő cég címére ment. Tehát, ugyanazt a szerszámot kapták de már komoly felárral. Na, pl. ilyeneken megy el a pénz.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.21. 10:43:42

@gtigram: Természetesen, bár mostanában csak alagút-fúrásokat vállalok ;-P (a'la @arlequin: )

guma 2010.08.21. 10:46:46

@BISMARCK:

Jó példa, és talán felfogja mindenki, hogy országunkban minden így működik, aztán sírunk...

guma 2010.08.21. 10:48:14

@Ásómaci:

Köszi!

De a leletmentést azért intézed, mert a restaurátorok kenyerét ne veszélyeztesd!!!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.21. 11:09:22

@gtigram: Egyelőre nincs leletmentés a közelben, de ha lesz, szólok :-D

guma 2010.08.21. 11:29:28

@Ásómaci:

Az jó, mert (harmadszor nekivágva) abból él a fiam most.

guma 2010.08.21. 11:42:55

@Ásómaci:

privát mél ment :-D (ez lemaradt!)

guma 2010.08.21. 11:43:58

Na pici szünet, mert mindennel le vagyok maradva (csak itt ragadok folyton). Este folyt.köv

kodó tamás 2010.08.21. 13:38:10

@Kamee: rohadt kommunisták. tényleg smici disszidálni akart? hm akkor most más lenne a világ... na jó mégse. bohóc jelölt millijó van

kodó tamás 2010.08.21. 13:57:45

@Seduxen: hm az métely... a lelket elroncsa. eltereli az emberek figyelmét. beteges vágyakat jelent. a szexualitás azaz impelialista izé... szerintem egy gerinces keresztény nemzet nem dug

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.23. 08:39:45

@kodó tamás: avagy:

Gogolák elvtársnő, egy pillanatra! Ez egy új szoknya magán, igaz?
Új, Virág elvtárs.
Kurta. Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!

trojka 2010.08.23. 10:42:50

Ha szerencsétlen nöket elengednék idöben nyugdijba, talán nem is lenne annyira gond ez a bölcsi téma, mert a nagymamak tudnának vigyázni a gyerekekre ugy, mint régen. egy hatvanöt éves nagymamának már minimum 10-15 éves unokája van, hát a leglényegesebb idöben még régen dolgozott. Hogy is tudott volna vigyázni az unokára. Igaz, jöttek most a 40 évvel, csak az a baj, hogy ez nem vonatkozik mindenkire. aki tovább tanult, arra semmiképpen. Tessék csak elképzelni egy pedagogust, (cigány iskolában) aki 25-30 totál hulye gyerekkel kinlodik, hát nem tudom, ha elmegy 62-65 éves korában nyugdijba, milyen idegi állapotban fogja a sajat unokáját kezelni.
Jo reggelt...

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.08.23. 13:19:22

@blr: a szocializálódással kapcsolatban igazad van. Viszont szerinted lehetséges az, hogy anyuka 2 gyerekkel nem boldogul otthon, a kicsi mellett nem kap elég figyelmet, törődést a nagyobbik, ellenben az óvodában, 30 másik gyerekkel összezárva, ugyancsak 1 felnőtt (óvónő) felügyelete mellett meg mégis? Gondold végig, szerintem az sántít. (példád alapján: mit csinál óvónéni, amikor a orrfújás, levesszedés, víztöltés, két verekedő ovis és egy bepisilt gyerek mellett kiabálnak fenéktörlés miatt? Mert ez mindennapos szitu. Óvónéninek miért kellene tudni mindezt megoldani 30-cal, amit otthon más kettővel sem tud? Amúgy értem, amit mondasz; a maradjon otthon a gyerek anyukával megoldást a jelenlegi helyzetben érzem jó megoldásnak, amikor kevés a férőhely, az óvodák, pedagógusok pedig túlterheltek. A megoldás az lenne, ha időben mehetne ovidba a gyerek, max 15 gyerek közé, anyuka dogozni vagy otthon a másik gyerekkel. Tőlünk szerencsésebb országokban ez működik, ahogy az is, hogy gyerek csak délelőtt / délután van oviban, anyuka fél napot tud dolgozni / házimunkát végezni / stb. Egy normális világban ez így működhetne, itt még jó darabig nem lesz.)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.08.23. 13:27:04

@Cyr: bármilyen furcsa, sok gondolatoddal egyetértek. A kulcs ebben van: "délutánonként, esténként kap a szülőtől a gyerek minőségi időt". Nyilvánvaló, hogy te így csinálod, és ez nagyon is jól van. De amiért én károgtam (nomen est omen :-)), az az, hogy a többség nem így áll hozzá. Hanem úgy, hogy amíg a gyerek oviban van, addig sincs vele baj, nem neki kell törődni vele. Rossz látni rengeteg szülőn, mikor jön a gyerekéért, hogy a háta közepére sem kívánja. És tényleg tisztelet a kivételnek. Nos, szerintem ezek a gyerekek nem minőségi időt kapnak a szülőtől, mert egyszerűen sajnálják tőlük az időt. És ha lehetne, haza sem vinnék a gyereket. Saját fülemmel hallottam, mikor a bentlakásos ovi jóságáról beszélgetett két anyuka. Gyerekeik előtt... és ez egy "jó" ovi "jó" környéken (Bp., III. kerület)
Más részről pedig, látva elég sok "pedagógus" működését, nem biztos, hogy jó az, ha a gyerek 10-12 órát tölthet velük meg a "minőségi nevelésükkel". Sajnos, itt is kevés a jó szakember :-(

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.08.23. 13:32:35

@Cyr: ja, erre akartam reagálni: tudom, hogy te nem annak tekinted. Mind mondtam, a Te hozzáállásoddal semmi bajom, a többségével viszont annál több. Tudod hányszor hallottam már ezt a mondatot: nevelje már meg ezt a gyereket, mag a pedagógus. Nekik a gyerek csak nyűg, örülnek, ha nincs otthon és láb alatt. Ismétlem, nem falusi ovi nemzetiséggel, elvileg "elit" környék. És hidd el, kényelmes, lusta, törődni nem tudó szülőkkel. Néha ijesztő, amit látok.
Másik része meg a "pedagógusok", nagyon jól látod. Hidd el, erről nagyságrendekkel több rémtörténetet tudnék mesélni, ebben nőttem fel. Ahogy látom, az ún. "pedagógusok" 2/3-át szó nélkül el lehetne zavarni, alkalmatlanok.
Szóval, peace :-)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.08.23. 13:49:11

@anyu: ez sem egyedi, rengeteg helyen bezárták az óvodát-bölcsődét, elküldték a pedagógusokat, most meg csodálkoznak, hogy nincs elég férőhely. De a magyar politikus okos, huszáros lett a megoldás: megemelték a csoportlétszámot, és mindenki boldog. Csak a gyerekek, a pedagógusok és a szülők nem. Ráadásul még ezzel a remek magyaros trükkel sem oldották meg a problémát, így is kevés a hely. Már várom, mikor emelik 40 fősre a csoportlétszámot...
Én ismerek olyan helyet, ahol a tornatermet felszámolták az oviban, csoportszoba lett belőle. Meg olyat is, ahol a folyosón alszanak délután a gyerekek, mert olyan csoportlétszám van, hogy a csoportszobában nem fér el annyi ágy, ahány gyerek van. És persze az egyszem óvónéni a folyosón és a csoportszobában is felügyel egyszerre ,egy időben...
Én, ha szülő lennék, minél kevesebbet hagynám a gyerekemet ilyen közegben. Kár, hogy gyakran nincs más lehetősége a szülőknek (nem arról beszélek ,aki a gyerek miatt nem tud elmenni műkörmöshöz meg konditerembe... vagy újabb egzotikus nyaralásra gyűjteni a lóvét munkahelyen)

trojka 2010.08.25. 16:45:33

@xcrow:
Én meg a szulök kétharmadát zavarnám el nyugodtan, mert ha a gyerekuk hulye, azt miért kell a pedagogusra kenni. Én biztos, hogy nem lettem volna pedagogus, a világ összes aranyáért sem...pláne a mai világban.

süti beállítások módosítása