Skip to content


       Szűrés lista

Kitört a háború: Ákos vs. torrentezők

Újabb torrentrazzia volt, 2 szervert foglalt le a rendőrség a ProArt feljelentése nyomán. A ProArt többek között Ákos új albumára hivatkozott, aminek torrentfájlja elérhető volt a szerveren. A magyar torrentszervereken a magyar zene és/vagy Ákos tiltólistára került. Tegyük hozzá, a valóban mocskos pénzlenyúlós sms-warezzel meg a fizetős ftp-ékkel megint nem foglalkoztak, lehet találgatni, hogy vajon miért nem ...

A ProArt szerzőijog-védő szervezet igazgató, Horváth Péter elmondta, hogy "a múlt héten valóban feljelentést tettünk három hazai Bittorrent-oldal ellen. A szövetség folyamatosan figyeli a magyar letöltőoldalakat, és jelzi ezek üzemeltetőinek a jogsértéseket. A múlt héten perbe fogott oldalakon hosszú ideje tapasztalják ezeket. Bár a feljelentésben Ákos múlt héten megjelent A katona imája című albumát hozták fel példaként, ez csupán egy volt az oldalakon elérhető számtalan jogsértő tartalom közül."

Vajon mit értek el ezzel?

A NAGY BÜDÖS SEMMIT!

Ákos új albuma teljes sávszélességgel tölthető a regisztráció nélküli külföldi torrent oldalakról (isohunt, piratebay), és most már olyan is letölti, aki amúgy nem is akarta ... ugye, mindig az a legédesebb, ami "tiltott".


De nézzük, mit nyilatkozott erről Ákos az origo-nak:


"Négy év munkája van A katona imája című új albumban, sok érzelmi és anyagi ráfordítás: vonóskari felvételek, nagy stúdió, rengeteg munka, aki akarja, csaknem kétórányi werkfilmben ellenőrizheti le a videómegosztókon vagy a CD-hez adott ajándék DVD-n. Ha a saját munkát nem számolom, a konkrét anyagi ráfordítás valahol hatezer példánynál térülne meg."


A CD ára 4000 ft, 6000 eladott darabnál ez 24 millió forint. Ákos nagyon okosan saját kiadónál jelenteti meg, ugyanis:



A síró zenészektől kérdezem, hogy arról a vásárlók tehetnek, hogy az eladott CD árának csak 15%-a lesz a zenészé (royalty)?

A CD-t ingyen kellene adni, promóciós célból, és ha tetszik a zene, akkor elmész az élő koncertre, és kifizeted a belépő árát, ami valóban a zenekaré, nem nyúlja le a stúdió és a kiskereskedelem.

Talán a hazai szinten rekordnak számító gázsikból összejön a következő albumra való pénz.


"A legális zeneboltokból elenyésző, szinte mikroszkopikus a bevétel, mert esélyük sincs versenyezni a torrentezéssel. Ha ötszáz forint lenne egy album, a letöltő akkor se venné meg, mert az pont ötszázzal drágább, mint a torrent."


Ákos új albuma mp3-ban a songo.hu-n lesz megvásárolható. Még a saját oldalán sem lehet mp3-ban megvenni az albumot, csak CD-n. A songo.hu-n egy mp3 album ára 2400 forint, vagyis csak annyival olcsóbb, amennyivel a CD-s árból lejön a  fizikai terjesztés költsége. Ráadásul szar DRM-es mp3 formában lehet letölteni, és egy dal vagy egy album árán legalább öt szervezet osztozkodik: a kiadó (övé a legnagyobb rész), az Artisjus (a szerzők jogvédője), az EJI (az előadók jogvédője), az állam (ÁFA), a digitális zeneáruház üzemeltetője és a fizetési megoldás szállító (SMS, bankkártya esetén).

2007-ben a quart.hu szerette volna az új Arcade Fire lemezt megvenni mp3-ban, legálisan. Nos, nem sikerült nekik. 

Egyáltalán, miért vegyem meg fizikailag a CD-t, mikor nincs is CD-lejátszóm? Ha meg is venném, akkor is mp3-at csinálnék belőle, és menne fel az összes lejátszómra.

Ja, hogy a kiadóknak nem nagyon tetszik az mp3 formátum, mert abból ők nem kapnak ANNYI pénzt, mint a CD-kből? Már elnézést, de ki nem szarja le?

Nézzük csak, milyen a kiadói logika:
"... a kiadók úgy számolnak, hogy megterveznek egy bizonyos eladást és arra vetítik az összköltségeket. Érdemes észrevenni azt a tényt, hogy ma Magyarországon egy dalból 500 letöltés kimagasló eredménynek számít. Ha a dal elkészítésére és marketingjére a kiadó 500 ezer forintot költött (ami a legritkább esetben elegendő, különösen egy új, ismeretlen produkció esetében), akkor a letöltéseket még mindig 1000 forint stúdió- és marketingköltség terheli! Ez tehát még mindig messze nem teszi nyereségessé a dalt, az összeredmény szempontjából ma még nagy szükség van a fizikai formában kapható hanghordozók eladására, vagy a jövőben a legális letöltések számottevő növekedésére.

Nézzük tovább, mit mond Ákos:


"Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyes szájtokon valóban leállították a magyar zenék megosztását. Más szájtokon meg engem kiáltottak ki első számú közellenségnek, arra a népmesei egyszerűségű kitalációra hivatkozva, hogy én feljelentettem, elkoboztam a torrentoldalakat. Úgy tűnik, nem sok embert érdekel, hogy ez kamu, és hogy sem szándékom, sem hatalmam nincs ilyesmire - viszont újra lehet böködni az Ákos-alakú vudubabát. Ezeken a fájlmegosztókon dollármilliókért készült filmek Blu-ray-kiadásait tölthetik le az emberek ingyen. Éppen az én 3990 forintos CD-m miatt tiltottak le szervereket? Ez komoly? Aki ezt beveszi, az azt is elhiszi, hogy Gyurcsány Ferenc gyerekeket talál az utcán. Ami ezután következett, az a hazai torrentezésben egy egészen új, figyelemreméltó elem. Egy magyar produkcióval szemben szervezetten, direkt károkozási szándékkal lépett fel a torrentezők egy csoportja (akik a lefoglalásokat követően szándékosan kezdték terjeszteni Ákos új albumát - a szerk.): ezt egyértelműen megfogalmazták. Az csak ráadás, hogy hamis vád alapján tették-teszik mindezt. Ezzel sajnos vége az "ártatlan fájlmegoszás" imidzsének."

 
A dollármilliókért készült filmek már durván megtermelték a profitot az amerikai mozik pénztárainál, a világ többi mozijának pénztárainál, ezután jöttek a DVD-eladások ... 5999 ft-os blu-ray lemez már valóban a lehúzás tipikus esete. Talán nem sírom el magam, ha a "szegény" filmstúdiókra gondolok.

Az ártatlan fáljmegosztásról pedig csak annyit, hogy Magyarországon a letöltés magáncélra legális. Ennyi, baszod. Még a kibaszott Mahasz is kiírja az oldalára. Majd ha mást mond a törvény, akkor pampogj.


"Ódivatú srác vagyok, CD-n hallgatok zenét, ha mp3-at töltöttem le, akkor is CD-re írtam ki. A minden képzeletet meghaladó fájlmegosztás miatt néha már az sem tud lemezt venni, aki szeretne, mert egyszerűen nincsen hol."


Ahogy fent írtam, ha legálisan, könnyen, otthonról szeretnék legálisan, nem DRM-es mp3-at venni, az is kurvára nehéz. Sajnos pont a ProArt / Mahasz / Artisjus + a kiadók miatt nem vehetünk az Itunes-ról 99 centért zenét. 


"Minek töltenéd le azt, ami már megvan? Aki ma letölt, az nem vásárol. Nem olyan bonyolult ez. 

Ha nem lehetne ingyen letölteni azt, ami az alkotóknak pénzbe kerül, az elég sok mindent megoldana, igen."


Rosszul tudod. Akik többet töltenek le, azok többet is vásárolnak. Mondjuk ha nem lenne 4000 forint egy album, lehet, többen vennék meg.

Nemrég jelent meg egy érdekes cikk, melyet Ákos biztos nem olvasott. A norvégok csináltak egy felmérést az 1999-2009 közötti 10 évről. (A skandináv országokban a legmagasabb az internetezők aránya.)
Érdekes eredményre jutottak: A zenészek kétszer annyit kerestek 2009-ben, mint 1999-ben.



"a fő bevételi források közül a lemezeladásoknál a legkisebb a zenészek részesedése. A zeneipar átalakult, a cédék (illetve a letöltött mp3-ak) sokak számára már a koncertek reklámjaként működnek, és a zenészekhez végül összbevételben több pénz jut el, a norvég felmérés szerint 114 százalékkal. A jelenségben persze szerepet játszik az is, hogy az elmúlt évtizedben a koncertek jegyárai jobban emelkedtek, mint a cédéké, illetve a nyári fesztiválszezon is sokkal sűrűbb, mint tíz éve volt, így a zenekaroknak több a fellépési lehetőségük." 

Persze Ákos arról sem beszél, hogy ha bárki vesz mondjuk egy pendrivot, akkor abból  pénz kerül az Artisjus-hoz.

Az Artisjus erre azt írta: "Azok valóban „vakon” működő átalánydíjak, amit nem a konkrétan felhasznált művek ellenértékeként kell megfizetni, hanem az általános szabad magánmásolási lehetőség érdekében. Ha a magánmásolások jelentősen visszaszorulnak majd (például azért, mert mindenki jogszerű online forrásokra szokik át), az üres hordozói díjnak is vissza kell majd szorulnia."

Szóval megfizetjük mindannyian a szabad magánmásolás lehetőségét? Akkor mi is a probléma oka, Ákos?

Nézzük csak a 2009-as számokat:
"A 2009. évben az Artisjus által beszedett jogdíjak teljes, mérleg szerinti összege 13 159 469 ezer Ft volt. Ezen belül a bel- és külföldi zenei szerzőket, szövegírókat, jogutódokat és zeneműkiadókat megillető zenei jogdíjak mértéke 9 666 017 ezer forint."

Döbbenet, de senkit nem érdekel, hogy egy egész ország vásárol nagy tételben írható CD/DVD/memórikártyát Szlovákiában, a termék valódi árának többszörösét kitevő Artisjus-adó miatt. Mennyi munkahely hiányzik emiatt az országban? Mennyi adóbevételtől esik el a magyar állam emiatt? Nem? Senkit nem érdekel?

75 forint a jogdíj minden egyes üres DVD után, miközben a termék ára olyan 50-60 forint körül mozog, mivel ennyiért lehet rendelni Szlovákiából, abban az 50-60 forintban már benne van a szlovák jogdíj és a profit is! (Ez olyan, mintha a 3 milliós autóra 5 milliós forintos regisztrációs adót kellene fizetni.)

De ez csak egy kisebb szelet az Artisjus nagy tortájában:


A bel és külföldi zenészeket megillető 9,6 milliárd 40-60% arányban oszlik fel a haza és a külföldi zenészek között. Ez azt jelenti, hogy a hazai zenészek között minden évben szétosztanak 3840 millió forintot. 

És hogy osztják fel, mi alapján? Az eladott műsoros albumok száma és a rádióban / TV-ben lejátszott darabszámok után. (Ugye értjük, miért akarják kicsinálni a Petőfi Rádiót? Aki idáig nagy szelet tortát kapott, miért törődjön bele, hogy mostantól kisebb szeletet kap, csak mert a Petőfin nem az ő számaikat játszák? A Sláger Rádió is azért volt, hogy a múltból élő zenészek kapjanak még lóvét az Artisjustól.)
A rádióban alig játszott, kevés eladott albummal rendelkező, de az egész évet végigkoncertező Fish! vagy a Subscribe lófasz jogdíjat kap Ákoshoz, a Tankcsapdához, Szinetár Dórához, Presszer Gáborhoz vagy Mága Zolihoz képest. Meg lehet nézni a Mahasz TOP-listát.

És ki döntötte el, hogy ez így legyen? 
"Az Artisjus egyesület, tehát a közgyűlése (minden tag, most körülbelül 1500-an vannak) választ egy 33 tagú választmányt. Ebből a 33 tagból kerül megválasztásra a 10 tagú vezetőség."  Nos, ők döntenek, hogy milyen szempontok alapján osszák fel a pénzt. 

Nevesítve: Az Egyesület elnöke: Bródy János. Az Egyesület Vezetőségének tagjai: Bolyki Balázs (Megasztár5), Bródy JánosHollós MátéMalek MiklósMadarász IvánSpiró GyörgySugár Miklós, Tihanyi László, Universal Music Publishing Editio Musica Budapest Zeneműkiadó Kft.,Wolf Péter.

A 3,84 milliárd felosztása nem nyilvános adat, így nem tudható, hogy ki mennyi jogdíjat kap. Pedig ugye ez fedezi a magáncélú másolás (és letöltés) okozta veszteséget is.

Szóval Ákos, ha igazán tökös gyerek vagy, akkor áruld el, hogy mennyi jogdíjat kaptál az Artisjustól, és ha ez az összeg nem fedezi a torrentezésből fakadó veszteségedet, ünnepélyes megígérem, hogy keresek egy CD-boltot, és megveszem az új albumodat!

ui:
Ákos szponzorai.

Címkék: zene torrent ákos

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr202398389

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ákos újratöltve – Az Origón kérdezték, válaszolt 2010.10.28. 00:00:12

Az Ákos féle mizéria újabb fejleménnyel bővült, méghozzá egy az Origo oldalán megjelent interjúval. Mint azt mindenki sejthette, a ProArt az ő albumaira hivatkozva jelentett fel (most már legalább konkrétan tudható) 3 oldalt. Ez a 3 oldal a DeathLord, ...

Trackback: Új közellenség a fájlcserélők közt – Ákos 2010.10.27. 23:57:51

Más blogokon sok hozzászólásban szapulják elszegényedett előadóművészünket, aki még a motorját is kénytelen eladni áron alul, mert a csúnya rossz torrentoldalak elvitték a bevételeit. Most segíteni kívánok ennek a szerencsétlen munkásembernek, hogy mik...

Trackback: Galilei-kör, szabadkőművesek, károlyi 2010.10.26. 12:27:31

"Hol van a bűnös? Amire irtózva gondoltunk, valóra vált. Ellenség bujkált közöttünk és a frontokon innen akarta elvégezni, ami a frontokon túlról nem sikerült. Az élethalálharcát vívó nemzet felháborodva követelte: Állítsák elő! Le az álarccal!......

Trackback: Ákos meg a torrent 2010.10.26. 11:48:33

Ákosra sok mindent lehet mondani, de azt, hogy hülye, nem. Tehetséges, zenéhez, üzlethez jól ért. A hírek szerint most mégis butaságot csinál. Valamilyen téveszme, hamis információ miatt, vagy csak szimplán megvezetés okán, sorban mennek neki a hazai t...

Trackback: Fizetős letöltés: DIY, Bandcamp, iTunes 2010.10.26. 11:43:16

Ez a bejegyzés főként zenekarok és online zenevásárlók számára lehet érdekes. Elfogadjuk, hogy a netezők döntő többsége nem tud, vagy nem akar letöltésekért fizetni, ezért is tettük ingyen letölthetővé az utolsó két lemezt. Hogy akkor miért akarna bárk...

Trackback: Demagógdíj 2010.10.26. 11:37:01

Az Ákos-ügy kapcsán eszembe jutott némi demagóg analógia.A zenész ugye egyszer írja meg a dalt, de sokszor kap érte jogdíjatEnnek a logikának a kiterjesztésével mindenki jól járna.A óvónő, a tanár ugye csak egyszer neveli fel a gyerekünket - de a gyere...

Trackback: Torrent letöltés: a BitBarát és a Deathlord szerverét elmeszelték 2010.10.26. 09:50:22

Hétvégén lefoglalták a BitBarát és a Deathlord szerverét, de nem elérhető a Z-Tracker, a BigTorrent és a Filetorrents sem. Ákos az új albumát 4000 forintért kínálja, miközben ezért az összegért három hónapnyi Spotify vagy 5 hónapnyi Last.fm előfizetést...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goompah 2010.10.26. 20:20:20

@sceletor: Nem rossz az az angol ének. A kiejtésed is OK, ami magyar énekeseknél ritka, többnyire az vágja haza az angolul előadott zenéiket.

A FLAC veszteségmentes formátum, a legtöbb normális hordozható lejátszó is ismeri. A FLAC fájl mérete kb. 50-60 százaléka a tömörítetlen WAV-nak, persze erősen függ a zenétől. Ráadásul free és open source, tehát nem kell utána jogdíjat fizetni.

@Kicsit Karcos: " valami egyéb "lágyító" hatású kísérő hangszert, vagy éppen egy női vokált. Aztán még ami nem tetszett, az az angol nyelvű szöveg, szerintem valami magyarítás jó lenne a zenébe."

Isten őrizz! Ez elég erős heavy metal beütésű rock (vagy rock beütésű heavy metal?), nem kell lágyítás, női vokál még kevésbé. Nekem a néhol öblös és bizony brutális (a szó kimondottan jó értelmében) hang nagyon tetszik, van benne energia és lendület. Nem kell hozzá afféle "hess, hess, te csúnya ellenség" típusú lágyítás.

arlequin 2010.10.26. 20:21:21

@Bárzongorista: ez itt most simán taknyolás amit csinálsz. igenis a mai viszonyokról beszélünk. a stúdió/kiadó/producer szentháromság mindent tönkretesz, mert mindenki pénzt akar látni. az igazi mecénás önzetlenül ad. ismerek ilyet.

hovatovább: ha nem táncolsz, akkor attól félek a zenét sem ismered amit játszol, hacsaknem mozartról van szó.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 20:21:36

@atpijkamo:

Nem. Itt a zenészekről volt szó.

Erre válaszoltam ui.
"Akármilyen kínos, a zenészek pedig előbb-utóbb vissza kell hogy térjenek a "munkához" kénytelenek lesznek tovább alkotni,"

Van egy jó vicced?

ROBERTO 2010.10.26. 20:23:04

@Bárzongorista: Az a baj, hogy általánosítasz, amikor azt hangoztatod, hogy "szegényebb népréteg is minőségi zenét hallgathat" , én erre reagáltam, jelezvén, hogy túl sok a szemét a piacon abból, ami a "szegényebb népréteg" -hez eljut :-)

Joaquin 2010.10.26. 20:23:17

Valahogy az interjúkból úgy tűnik nekem, hogy minden "nagyobb" zenész meg van győződve róla, hogy nekik ez a rengeteg pénz jár. A világ pofátlanul túlfizetett emberei között vannak, tényleg ennyire fontosak lennének? Nekem biztos nem, hát szavazok a pénztárcámmal.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 20:24:08

Nyugaton már rég rájöttek az értelmesebb zenészek, mit kell: sz@rrá turnézni magukat. Az új lemezt így is, úgy is le fogják tölteni nem kevesen ahelyett, hogy megvennék. A koncertbelépti viszont kiszámolható biztos haszon.
Arról nem beszélve, hogy furcsamód pont a Napster indította hullámnak köszönhetően kanyarodik a zene megint vissza a valódi lényegéhez: az élő előadáshoz. Hál isten.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 20:25:14

@arlequin:

Lemaradtál valahol a társalgásban.
így kezdődött:

"Aztán mégis itt voltak velünk a zenészek már az emberi történelem kezdete óta. "

És erre volt a válasz:

"Kedves hebrencs, ebben nagyon tévedsz! Mielőtt a hangrögzítés elterjedt volna, a minőségi, képzett zenészek által írt és játszott zene csak a kiváltságosok szórakozása volt."

"hovatovább: ha nem táncolsz, akkor attól félek a zenét sem ismered amit játszol, "

Érdekes elképzeléseid vannak a zenéről...

ROBERTO 2010.10.26. 20:28:26

@Goompah: "Isten őrizz! Ez elég erős heavy metal beütésű rock (vagy rock beütésű heavy metal?), nem kell lágyítás, női vokál még kevésbé. "

Nem hiszem, hogy a hangzás és az összhang rovására menne egy kis "Hammond orgona" aláfestés :-)

Goompah 2010.10.26. 20:32:12

@ROBERTO: Akkor már inkább egy szóló, nem aláfestés.

De szerintem bízzuk sceletorra. :)

arlequin 2010.10.26. 20:32:55

@Bárzongorista: nekem nincsenek elképzeléseim. nekem tapasztalataim vannak. ha pedig kiváltságos, hát legyen.

adós maradtál a zenéd fajtájával...

attól félek, hogy te is egy barkácsoló vagy.

Kicsit Karcos 2010.10.26. 20:42:24

@Goompah: @ROBERTO:

Majd tudják biztos, hogy kell csinálni, csak a véleményemet írtam le, ha már van;)

A Hammond orgona szerintem nem menne a zene, legalábbis a Lélek-gyilkos (Lélekgyilkos?) alá, de az tipikusan olyan hangszer, ami úgy "lágyít", hogy a zene erejéből nem vesz el, sőt hozzáad. A csöpögős metálzene nekem sem az esetem, én sem arra gondoltam, talán nem is a lágyítás volt a jó szó, inkább a "tartomány kitöltése". Klasszikus felállásban (ének, gitár, basszer, dob) nagyon kevesen tudnak nagyon nagyot alkotni, ilyen az általam említett Mr. Big, de négy virtuóz az más tészta, mint bármi más. Ezért szokták bevetni a ritmusgitárt, a vokált, a billentyűt, a hegedűt, a szájharmonikát, a dorombot, bármit.

@sceletor:

"1,3 millió nézőből egy sem "vetemedett" még arra, hogy konkrétan támogasson"

Már meg ne haragudj, de hol a Donate gomb a honlapodon?:) Hát hogy támogassunk Téged egy kattintással? Pedig ennél szerintem nincs jobb, gyors és egyszerű, bevett dolog is, és még csak bele sem szól senki, hogy mire költsd el, amit küldött, aki így ad, az arra ad, amit kapott, vagy esetleg amiben titkon bízik, nem arra, amit elvár.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 20:53:21

@arlequin:

Ha már személyeskedünk...

Én itt névvel, arccal vállalom magam. Elég lenne egy kattintás, hogy vagdalkozás helyett józan ítéletet mondj. Szívesen fogadom a megalapozott kritikákat.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 21:08:39

@Zabalint: Hangzóanyag a beugró nálam. Ha jók a dalok, megnézem a bandát, hogy mit művelnek élőben. Nem egynek lettem hűséges koncertrejárója, akkora bulikat tolnak. Jó, mondjuk ezek a hagyományos hangszeres zenék, ahol koncerten is illik úgy megszólalni, mint a lemezen. De minimum pöccre tudni a kottát.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 21:12:04

@ROBERTO:

Kedves Roberto, a dolog nagyszerűsége pont abban van, hogy mindenki olyan zenét hallgat ma már, amilyet szeret. Akinek igénye van rá, minőségit, akinek nincs, az gagyit.

De most már LEHET nekünk, nem nagyon gazdag embereknek is jó zenéhez hozzájutni. És ez régen bizony nem így volt.

arlequin 2010.10.26. 21:14:19

@Bárzongorista: látod ember. pont erről beszélek. te csak húzod alájuk a nótát, de nem veszel részt a közösben. nem táncolsz. és ez nagy hiba.

ez nem korrekt. nem beszélve a zongoráról, ami egy rettenetesen diktatórikus hangszer. ráadásul individualista. képtelen úgy játszani, hogy ne vigye a prímet.

olyan mint az orgona kicsiben: mindig uralkodni akar. szinte. persze az embernek kiterjedt tanulmányokat kell folytasson a maga helyzetével/hangszerével kapcsolatban. akkor tud szembesülni az előnyökkel/hátrányokkal.

ha pedig már itt vagyunk, áruld el nekem hány zenét jegyzel/írtál. ha pedig írtál valaha zenét, tudnod kell, hogy az persze nehézség, de legfőképpen befogadás és átadás kérdése, nem pedig az egyéni csillogások álomkertje...

no csak ennyi. lehet majd leszel olyan is aki nem zongorista, hanem akit nem a hangszer használ hanem pedig fordítva.
addig is egy lehetőség a kacajra, olyanoktól akik táncolják a zenéjüket és tudnak magukon nevetni:

www.youtube.com/watch?v=Xui7x_KF7bY

arlequin 2010.10.26. 21:17:28

@Bárzongorista: !!!

ja és igen!

te személyeskedsz?

mert én nem.

ha igen, mehetek az anyám pi§%!jába.

de te is. mert nem volt benned a megértés látása.

egyébként pedig: naná hogy személyeskedek. te mit csinálsz amikor játszol?! az nem személyeskedés.
na ne kamuzz nekem össze-vissza. ne gyere ezzel a hazug látással, amit magad is tagadsz.

kösssz...

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 21:24:48

@arlequin:
"nem táncolsz. és ez nagy hiba."

Nem értelek. Miért is kellene mindenkinek táncolnia? Miért is kellene mindenkinek egyforma zenét játszania? Virágozzék minden virág!

Igudesman és Joo régi nagy kedvencem, a legjobb szerintem:

www.youtube.com/watch?v=WOQaK7NHY-4&feature=related

(szakmai ártalom. :))) )

Apropó:

Te ki vagy?

arlequin 2010.10.26. 21:28:53

@Bárzongorista:

aki zenél, de nem táncol, az nem is zenél. sőt. nem is érti a zenét.

én ki vagyok? egy senki.

most pedig te szépen átéled a piano lessont.
végre valaki megadja neked ;-DDD

nem erre vártál?

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 21:29:43

@arlequin:

"attól félek, hogy te is egy barkácsoló vagy. "

Erről beszélek. Mikor is eltértél a blog témájától és kifejezetten a másik (én) személyére tettél dehonesztáló megjegyzést.

Hogy mit csinálok, amikor játszom, az nem tartozik ide. Itt egy teoretikus vita folyt, amit én kiegészítettem azzal, hogy bizony a minőségi zenéhez való hozzáférés az csak a mai kor gyermekének természetes.

Kicsit Karcos 2010.10.26. 21:30:53

@arlequin: NE lődd le már a zongoristát:)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 21:43:07

@arlequin:

"aki zenél, de nem táncol, az nem is zenél. sőt. nem is érti a zenét."

Hm. Szegény Itzhak Perlman. Most jól megadtad neki. Glen Gouldról, Ray Charlesról nem is beszélve.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 22:00:44

@Escobar888: Most jut eszembe: Hú, mik vannak! KISS koncert után meg lehet venni a hallott koncert anyagát pen drive-on ott a helyszínen. Egy ilyenre a hazai zenemogulok hogy reagálnának szerintetek?

arlequin 2010.10.26. 22:05:36

@Kicsit Karcos: golyót? dehogy. az drága. maradok a szófosásnál.

@Bárzongorista: méltóztatnál válaszolni a kérdéseimre? köszönöm. felvetéseimet fenntartom.
a kivételei erősítik a szabályt. mellesleg a helyedben utánanéznék, hogy ki hogyan táncolt közülük. kösz. légy jó.
nem adtam meg senkinek. ha értenéd a hangszeredet, akkor bele sem jöttél volna ebbe a csapdába. hisz' a hangszer táncol, nemde?
én kérek elnézést...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.26. 22:23:13

@arlequin: "hisz' a hangszer táncol, nemde? "
Nem, az a szellemidézés :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 22:25:16

@Seduxen: Bezony, mennyi ilyen van. Rendszerváltás körüli magyar albumok a privatizált kiadó csődje miatt elérhetetlenek. Pedig...

Goompah 2010.10.26. 22:28:37

@Bárzongorista: Jajjaj, amit ez a két fószer Rachmaninovval művel... :D De jók, halálra röhögtem magam.

Azért a végén áttértem az igazira, imádom Rachmaninov zenéjét:

www.youtube.com/watch?v=JAoQoZBTqLs&NR=1

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 22:31:34

@no-night: Vinyl-szerelem ismerős? Rendes áhitat van olykor bennem. :D

Goompah 2010.10.26. 22:36:21

@Bárzongorista: És azt se feledjük, hogy soha a történelem során annyiféle zenéhez nem tudott az ember hozzéférni, mint ma, a hangrögzítésnek köszönhetően. Monteverdi és Mahler, Palestrina és Prokofjev, stb.

turcsány karcsi elvtárs 2010.10.26. 22:37:30

hahh! még a telefonok és a fényképezők memóriakártyája után is szednek jogdíjjat!
a másolás megöli a zenét, mondják ők, de sokkal nagyobb a választék, mint 10-20 éve. ha nem lehetne belőle megélni, sokkan kevesebben csinálnák ( tényleg csak a tehetségek és az elhivatottak). megjegyzem pont az ilyen ákos és gigasztár félék rostálódnának ki.

egyébként a belga jut eszembe: az utolsó 4 lemezük ingyenes, a korábbiak is direkt olcsóbban jelentek meg az átlagtól, sőt felhívták a rajongóik figyelmét, h ha x összeg felett látják valahol, inkább hagyják ott. kedves ákos ilyet is lehet ám csinálni, a szerzői kiadás sok előnyt jelent mind a művész, mind a rajongói számára!

Goompah 2010.10.26. 22:39:11

@Verminaard:

"a lefoglalt szerverek gazdáinak küldeném Ákostól a Valami végetért című nótát :)"

Ne reménykedj, pár hét múlva újraindulnak. De ha nem, akkor is maradt épp elég tracker, szerencsére.

A "nagy fogás" után meddig állt az nCore? Nem egészen 3 hétig. :D

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 22:40:02

@Conv: Egy kedves barátom készítette az oldalt, de eddig nem volt rá panasz, sőt, mindenki dícsérni szokta.. Mi a baj vele?

A bókot pedig köszönjük.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 22:42:12

@ROBERTO: :-) Amúgy pár poszttal feljebb ott volt, hogy kitől idéztem.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.26. 22:44:22

@Tila.: A tok az már 2/3? Vagy a korongot törjem 3 darabba és vigyek haza belőle 2-t?

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 22:44:43

@Goompah: Kösz, igyekeztem nem hunglish-ül énekelni! :-) Nekem is az a halálom egyébként! Rendesen fáj hallgatni a hazai angolul próbálkozók nagy többségét! ( tisztelet a kivételnek ).

A FLAC-ről meg kösz a felvilágosítást, megint tanultam vmi újat.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 22:54:11

@ROBERTO: Így van, a mi zenénkben eleve nem megszokott a hammond, jómagam nem is igazán kedvelem, bár a classic hard rock zenékben néhol működik. Én abban hiszek, hogy kiáll négy ember, és letiltja mindenki orcáját a maga paraszt valójában, á lá nagyon régi Metallica, netán Pantera. Szerintem kevés magával ragadóbb dolog van a színpadon 4 zenész tapintható "erejénél", ha érted mire gondolok.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 22:57:28

@Kicsit Karcos: Na látod, ez a Donate téma is kimaradt eddig az életemből -pedig elvétve már láttam itt-ott -, nem tudom ezt hogy lehetne elhelyezni pl. a honlapon, de leginkább a YouTube-nál lenne érdekes, mert mindenki azt nézi, továbbá ez hogy lenne legális, stb.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.10.26. 23:02:34

@sceletor:
hááát, akkor ha ajándék, nem pedig fizetett szolgáltatás, akkor semmi, mert ez egy pár dolláros flashden sablon.
Egyébként nincs vele gond, csak az UTF-8 karakterkódolást be kellene állítani, mert nem jelennek meg a hosszú ékezetes karakterek, el kéne tüntetni a menüsávnál a menüre kattintáskor megjelenő almenüsávot, bele kellene a flash moziba integrálni a vendégkönyvet, az index oldalt sozni kellene, mondjuk a többi tartalmat is, ami ugye el van kicsit furcsáncsinálózva, mivel a sablon képes önmagában két vagy több nyelvet kezelni, nem kéne ugyanazt az swf és xml tartalmat megduplázni két külön mappába, stb :) de amúgy szép, meg olyan izés mozgós fullflash :)

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 23:03:31

@arlequin:

"ki hogyan táncolt közülük."

Itzhak Perlman:
"Négyéves korában polio fertőzést kapott, aminek következtében járóképessége sérült, jelenleg koncertjein ülve játszik"

Stb.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.26. 23:12:47

@turcsány karcsi elvtárs: "még a telefonok és a fényképezők memóriakártyája után is szednek jogdíjjat!"

Pontosan. A magyar jog mindenképpen büntet valakit. Zenét lop valai? rendben, fizettessük meg a kárt másokkal.

A rendőrség ugyanez. Ha van kirívó gyilkosság, valakit leültetnek. Nem feltétlenül az elkövetőt. A lényeg, hogy valaki bünhődjön.

pazola 2010.10.26. 23:15:01

Ez az album nem jo.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 23:15:05

@Conv: A helyzet az, hogy mivel "ajándék", így már nincs pofám zaklatni a készítőjét, hogy ezeket megcsinálja... az ékezetek mondjuk engem is nagyon zavarnak, ahogy néhány más dolog is, pl. a vendégkönyv, vagy hogy nem tudtunk egy szavazatszámlálót beilleszteni. A korábbi honlapomat több, mint 25 ezren nézték meg 2 év alatt, pedig az nagyon low volt ehhez képest, úgyhogy jó lenne látni, hogy ezt hányan látogatják. A nyitó oldalt is csak 1 évvel később, nemrég csinálta meg a srác, addig csak angolul volt...Na, látod, ezért is jó lenne, ha lenne némi pénz a zenélésben, hogy az ember ne mindig mások jóindulatára legyen utalva, hanem tudjon fizetni érte - másnak is munkát és megélhetést biztosítva ezzel.

arlequin 2010.10.26. 23:15:26

@Bárzongorista: azt hiszem te nem akarod megérteni.
remélem később mástól elfogadod ugyanezt.
nem fogom elsírni magam egy olyan embertől, aki megismerte hangszere táncát, s egy másik - aki beszél róla itt - nem ért belőle semmit.
no meg aztán perlman. nézzél rá. együtt táncol vele a hangszer.
de te ennyire setét vagy, hogy egy sima példázatot nem értesz meg?
hejj... komám.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.10.26. 23:28:33

@arlequin:

Hát, én az ilyenekhez nem értek. Én csak egy egyszerű zeneipari szakmunkás vagyok.
Már egyszer próbáltam, hogy belesz.rtam a zongorába, de nem értették.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.10.26. 23:34:57

@sceletor:

no akkor majd megdonátollak :) egy kicsit benneteket, hogy visszanyerd a bizalmad a netben, kapsz/tok a zenekarral egy honlapot, donátolós rendszerrel, zenehallgatásos, videonézős, le és feltöltős lehetőséggel, hírkezeléses, kommentelős, interaktívos, közösségi kompatibilises, admin felületes, amilyent akartokost :)

persze, ha elfogadjátok.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.26. 23:46:56

@Conv: Húúúúú bakker, elakadt a szavam...nagyon szépen köszönjük, természetesen tisztelettel elfogadjuk...úgy látszik azért akadnak még igazán remek emberek!

Kérlek küldj egy e-mailt a lovrekkrisztian kukac yahoo pont com címre, hogy megbeszélhessük a továbbiakat, vagy adj te egy címet, és írok én egy mail-t.

Köszi még egyszer!!!

guma 2010.10.26. 23:51:03

@sceletor:
Az enyém is... (nem sűrűn tapasztal ilyet az ember!)
@Conv: :
Gratulálok neked!

Rwindx 2010.10.26. 23:55:21

@neccharisnyás útonálló:
Ha Mo-n csinálják rájuk küldenek valami kommandót :) ugyanis saját művedet sem forgalmazhatod a megfelelő sarc befizetése nélkül...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.27. 00:05:17

@Rwindx: Bp.-i buli után is csinálták. Á, biztos ment előtte a vastag boríték a tudodkinek. Pont, mint a Sziget esetében.

Kicsit Karcos 2010.10.27. 00:11:50

@sceletor:

Ezeket találtam:

www.youtube.com/nonprofits leírás a youtube-os mikéntről

www.youtube.com/user/clintonfoundationorg egy példa donátgombbal

www.americanhungarianfederation.org/culturalnews_gazsa.htm egy magyar együttes a szükséges 501c3 bejegyzéssel

www.wikihow.com/Start-a-501c3-Nonprofit-Organization leírás az 501c3 szervezet bejegyzéséről

Ennyit tudok hozzátenni, valószínűleg egy jogásszal lenne érdemes végigmenni a folyamaton, de működőnek tűnik a dolog.

Meg nyilván érdemes linkelni a honlapodat a videók mellől, a honlapodra meg azt teszel, amit akarsz (vagy amit Conv bevállal, ha megbízod;).

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.27. 00:23:05

@Kicsit Karcos: Köszi az infókat, holnap alaposan átnézem őket!

Akinek pedig tetszett a muzsikánk, az itt tudja "lájkolni" a Facebook oldalunkat. ( itt gyakorlatilag minden történésről naprakész információkat közlünk )

www.facebook.com/pages/Lovreck/105511286172674

Mindenkinek köszönet a támogatásért, hálásak vagyunk!

Kicsit Karcos 2010.10.27. 00:37:13

@sceletor: még egy kis adalék:

Egy iroda, ami a bejegyzéssel foglalkozik:

Call Us Toll-Free
(888) 361-9445
Office hours are Monday thru Friday, 8:30 am - 5:00 pm (CDT

www.501c3.org/start-a-nonprofit/get-501c3-status.html

Nem tűnik vészesnek az ára:

It costs around US$50 to incorporate in most states.

www.ewildagain.org/nonprofit/501c3.htm

Egy honlap, ahol rögtön be is jegyeztetheted az alapítványt:

www.clickandinc.com/business-formation/non-profit/order-nonprofit.asp

Egyéb leírás:

smallbusiness.findlaw.com/business-structures/non-profit/incorporate-non-profit-how-to-form.html

Hope this helps. Gondolom, az angol nyelvvel elboldogulsz, ha már énekelni tudsz rajta:) Sok sikert!

zigzeg 2010.10.27. 00:37:52

Volt pár éve talán Indexen egy felmérés a torrentelésről. Ott az jött ki, hogy a torrentelők jelentős része nem torrentelne, ha legálisan, reális áron, kényelmesen letölthetné a zenéket. Személy szerint én nem torrentelek, van sokszáz eredeti CD-m, azokból csinálok MP3-at az iPodom-ra, és a f@szom kivan azzal, hogy az iPod után tizenezret fizetek az Artisjusnak, hogy nem lehet csak kis kiadóknál MP3-at venni, a nagy kiadók meg jönnek a XXI. században életképtelen terjesztési modelleikkel, meg az Amazon-on a Geographical Restrictions üzeneteikkel.

Ákoska azt meg megnézem, hogy mit csinálsz az írható CD-re kiírt MP3-aiddal pár év CD rot után.

Kicsit Karcos 2010.10.27. 00:41:07

@sceletor: szívesen, ha beválik, ajánld Ákosnak is, haha:) Jó éjt mindenkinek.

guma 2010.10.27. 00:59:28

@Kicsit Karcos:

Ritkán lépek be mostanában, de ezért muszáj!

Gratulálok!!!
Ezt a segítő készséget olyan jó volt újra tapasztalni...

Foli · http://worldofoli.tumblr.com 2010.10.27. 09:40:35

Tényleg jó írás, köszönöm én is.

+ nCore + 2010.10.27. 10:19:27

Ákos kapd be ! Probálj eladható zenét írni / lopni ( a harmadik számot a Beatlestől nyúltad le köcsög buzi ) s még ugatsz ? Ezután a TILTÓLISTÁMRA teszem a CD / DVD vásárlást !
Kimondottan csak P2P anyagot használok

Lájon L. Ricsi 2010.10.27. 10:58:01

A fenti kismillió hozzászólás nagy részét átfutva a következő gondolatok jutottak eszembe:

1. Az egész cirkuszban Ákos az áldozat, mert az ő nevét felhasználva indították a razziát, holott rengeteg más embernek okoz bevételkiesést, ha ingyen megszerzik a munkája gyümölcsét. Ezért nem Ákosba kellene belerúgni, kedves hölgyek/urak. Senkit nem érdekel az ügy kapcsán, hogy szeretitek-e Ákost és a zenéjét vagy sem, ez teljesen közömbös jelen esetben. Menjetek akkor és hallgassatok mondjuk egy kis Beyoncét és Katy Perry-t, mert ők nem magyar zenét játszanak és tényleg annyival jobbak. Szánalmas.

2. Én is sokat torrentezem. De azt gondolom, hogy aki letölt ingyen, az maradjon csendben és örüljön, hogy luk van a seggén és ezt megteheti. A film, zene, játék stb. nem jár ingyen senkinek, mint ahogy a boltban is fizetned kell, ha cipőt vásárolsz. A fenti hozzászólások nagy része mindössze magyarázatot próbál találni arra, hogy miért nem fizetünk egy termékért, hiszen ingyen is be lehet szerezni. Mondom, én is letöltök, de nem szidom teleszájjal a filmgyártókat és a zenészeket, hogy rohadjanak meg, így is elég gazdagok.

3. Ugyanakkor azokkal, akik azt kifogásolták, hogy miért kell jogdíjat fizetnem másoknak az üres cd/dvd/pendrive stb. vásárlásakor mélységesen egyet kell értenem. Én nagyon szeretek fotózni, tehát, ha a SAJÁT képeimet ki akarom írni DVD-re vagy pendrive-re teszem, akkor a mai rendszer szerint másoknak fizetek a képek miatt. Ez nevetséges és felháborító is egyben.
De ennek a letöltésekhez és a torrentezéshez semmi köze.

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.27. 11:40:55

@Lájon L. Ricsi:

"De ennek a letöltésekhez és a torrentezéshez semmi köze"

Pedig pont, hogy ahhoz van köze, ha nem is közvetlenül! Meghallgattam már néhány Artisjus előadást a témában személyesen is ( érdeklődőknek ajánlom a zenészbázis.hu -n a kutakodást, vannak fent videók ) és az adathordozókra kirótt általánydíjból próbálják meg valamelyest kompenzálni azt az óriási bevételkiesést, amit az ingyenes letöltések okoznak. Te is azt mondod, hogy letöltesz, ingyen!
Nos, akkor te a pendrive-val és DVD-vel kompenzálsz egy kicsit ( mivel több, mint valószínű, jóval nagyobb értékű jogvédett tartalmat töltesz le ingyen, mint amennyit az adathordozók által befizetnél )
A felháborodás valahol persze jogos, de értsétek meg, hogy amíg az ingyen letöltés megy, addig csak ez az út marad a jogvédő szervezeteknek!

Most épp azon dolgoznak, hogy egy nagyon minimális általányt vessenek ki a műsorszolgáltatókra, akik jelenleg nulla, azaz nulla Ft jogdíjat fizetnek, viszont a reklámjaikban meg azt látod, hogy internetezz, tölts le korlátlanul zenét, ha előfizetsz, zenelejátszós mobilt kapsz, stb-stb!
Tehát a UPC, T-Home, mobil, online és társaik minden az előfizetők által befizetett profitot lenyelnek, abból semmi sem jut azoknak, akiknek a termékei miatt a népek előfizetnek!

Ez az összeg egyébként még a teljes bevételeik 1%-át sem érné el, a szolgáltatók mégsem akarnak engedni, mert ez náluk prestige kérdés, azt gondolják ugyanis, hogy hogy most engednek, akkor a követelések nőni fognak.

Az egész rendszer úgy rossz, ahogy van, és ebben gyakorlatilag mindenki hibás, a kiadók, a jogvédők, a szolgáltatócégek, és a fogyasztók is.

Érdemi konszenzusra viszont szinte senki sem hajlandó! Az igazi baj viszont az, hogy a többség bármiféle valós tájékozottság nélkül puffogtatja a hülye frázisait, ahelyett, hogy inkább utánanézne, hogy miről is beszél. Akkor talán átlátná egy kicsit a helyzetet, és könnyebben jutnánk egyről a kettőre..

ArnoldBácsi 2010.10.27. 12:51:38

a faszom fog közel 700 kommentet végigolvasni.

Eyesis 2010.10.27. 12:56:57

@sceletor: van igazság abban, amit mondasz. Sőt, abban teljesen egyetértek, hogy a jelenlegi rendszer rossz. Az azért figyelembe kéne venned viszont, hogy egy jóléti társadalomban, ahol nem okoz gondot a társadalom 99%-nak a megélhetést, ott persze, hogy szívesen költenek olyan luxus termékekre is, mint a zene. Itthon azért jellemzően a megélhetésért küzdenek az emberek.

Ha mondjuk veszek egy gépjárművet, akkor fizessek álltalányt a sebességére, mert vannak gyorshajtók? Miért erőltetitek, hogy ha x ember letölt egy albumot, akkor ez x*album ára veszteség?! Még ha zenét is tölt a nép, miből gondoljátok, hogy magyar zenét? Külföldi ember nem tud magyar zenét letölteni? Ha internetezek miért feltételezik rólam, hogy illegális tartalmakat akarok letölteni? Szülessen egyből mindenki a börtönben, és bizonygassuk azt, hogy nem fogunk rosszalkodni?

Ha el akarod juttatni az emberekhez, hogy van egy új albumod, reklámoznod kell, ami jó drága. Ha kikerül egy ilyen oldalra és letölti x ember, máris ingyen reklámod van, akiknek ha tetszik hallgatni fogja, és más emberekhez is eljut, hogy de jó kis zene, még ha le is tölti, adja tovább, és már be se férsz a kis pincébe, amikor koncertezni akarsz... Ha Te azért kérsz pénzt mert x ember letöltötte az albumod, akkor azok, akinek tetszik a zenéd, és járnak a koncertjeidre, meg követeljék Tőled, hogy akkor a reklámért fizess?

Eleve baromságnak tartom, hogy egy zenész jogdíjait halála után még a családja bezsebelheti.. Nehéz felértékelni egy nem fizikai terméket... Ha csinálok egy asztalt akkor annak egy ára van, anyagtól formától különbözően, de nem is tudom eladni csak egyszer... Zenét el tudod többször is adni, ha nem CD-re adod ki... Innentől kezdve az ára sokkal kisebb kell legyen, hiszen nincs semmi költség rajta csak annyi, amíg el nem készül a flac vagy mp3... meg kell találni a legnagyobb árat, amiért még a legtöbb bevételt éred el... nem egyszerűbb annyit fizetni egy zenéért, amennyit neked ért, utólag, adományként?

persze a számonként 99 cent is jó megoldás lehet, bár ami az amcsiknak 99 cent, az a magyarnak kb. 50 Forint... de nem is az ár a lényeg, hanem a reális elosztás....

Eyesis 2010.10.27. 13:06:11

@Lájon L. Ricsi: különösen a torrentezéshez, hiszen a késsel vágás sem illegális, csak bizonyos esetekben... ha azt akartad írni, hogy torrent kliensel töltesz le filmet meg zenét, akkor írd ezt...

Egy zene nem egy cipő... egy cipő anyagból van, elő kell állítani, Te csak felveszed, a zene csak egy útmutatás, amit valamilyen eszközön át a Te eszközeid elő tudnak állítani, és hallgatod...

Lájon L. Ricsi 2010.10.27. 13:15:40

@Eyesis: A zene és a cipő ebből a szempontból nem különbözik. Ezzel az erővel a könyvekért sem kellen fizetni, az írók pedig éhenhalnának. Mindegyik egy termék, amit mások munkával állítanak elő és mint ahogy semmi sincsen ingyen az életben, ez sincsen csak úgy. Fizetni kell érte.
Mint mondtam, én is letöltök, de én legalább csendben maradok és nem szidok mindenkit teliszájjal, aki a saját érdekeit próbálja csak védeni. Ezenkívül nem túrkálok mások zsebeiben, hogy vajon mennyit kereshet....

Eyesis 2010.10.27. 13:24:15

@Lájon L. Ricsi: a könyvek is olcsóbbak ebookban, mint kinyomtatva :) amúgy egy oldalon vagyunk :) de nekem akkor sem kell CD, nekem mp3 vagy flac kell, attól függően mennyire szeretem a zenét :) és nekem az kell, hogy aki a zenét csinálta, annak tudjak érte fizetni :) vagy ha nem is teljesen de legalább a javát ő kapja az adományomból :)

Lovrek Krisztian · https://www.youtube.com/c/krisztianlovrek 2010.10.27. 13:37:27

@Eyesis: A kollektív bűnösség elve persze, hogy nem jó, de mondom, ezt a jelenlegi helyzet okozta kényszer szülte.

Szellemi terméket egy fizikai termékkel teljesen felesleges hasonlítgatni, mert nem egy kategória. Egy művészeti alkotás értékét nehéz meghatározni, főleg, ha zenéről van szó, ami máshogy működik, mint mondjuk egy szobor, vagy festmény, ahhoz mérni pedig, hogy hány -mondjuk- asztalt ér az adott mű, még nagyobb botorság.

Vegyük mondjuk a fizetős szoftverek esetét, ahol ugyancsak egyszer kell megírni a programot, és azt alkalmasint akár x millió ember fogja kifizetni. Mondjuk megveszel egy Windows op rendszert 40 ezer Ft-ért, és egy gépre telepítheted.
Gondolod, hogy a termék kifejlesztése csak 40 ezer Ft-ba került? Örülnél, ha x millió dollárt kéne fizetned érte? Naná, hogy nem!

Vagy honnan tudod, hogy azon hány ember hány évig dolgozott, annak az embertömegnek hány évnyi tanulmánya, tapasztalata, szaktudása van benne?
Sehonnan! A költségeket próbálják mindig úgy elosztani, hogy azok lehetőleg az eladások során megtérüljenek. Nyilván ennek megfelelő mértékben fektetnek az adott dologba.

Ha tudod, hogy csak 100 vevőd lesz a cuccodra, nem fogsz bele milliókat ölni, mert belebuksz, ha viszont már ismert a neved és tudod, hogy akár sok millióan megveszik majd, akkor akár sok milliót beleölsz, hogy az a lehető legjobb legyen!

A zenészeknél ugyanez van. Egy átlagos zenekar hangszerparkja több millió Ft-ba kerül, egy lemez rögzítése szintén!
Ez utóbbit korábban a kiadók fizették, ma már a zenésszel fizettetik meg, aki viszont nem keres pénzt a tevékenységével, mert nincsenek se jogdíjak, se lemezeladásból származó royality.

Amikor kezdőként létrehozol egy szellemi terméket, akkor csak remélni tudod, hogy a produktumod sikeres lesz, és sokan megveszik majd, de erre be nem futott cégek, zenészek számára semmi biztosíték nincs! Azonban az eddigi rendszer értelmében bizonyos közületek, mondjuk a zenénél maradva lemezcégek vállalták a kockázatot, ha láttak benne(d) fantáziát, mert megtehették.
Mert tudták, hogy ha be is bukik a dolog, és senki nem veszi majd, a már befutott és sikeres előadók eladásainak profitjából fedezni tudják a bukta okozta hiányt, és nem kell bezárni a boltot.

Ma viszont ott tartunk, hogy mivel a rengeteg ingyen letöltés miatt nem fogynak a gyári lemezek, és a kiadóknak gyakorlatilag nincs bevételük, így nincs is miből bevállalni a kockázatot, r-go nem tudnak támogatni senki újat, muszáj nekik a régiekre támaszkodni.
Ez viszont oda vezet, hogy szépen meghal a zene, mert nem lesznek zenészek, akik ezzel tudnak foglalkozni, és nem mellesleg hallgathatod a sok évtizedes dalokat örökké!
Az egész egy rendszer, nem érdemes máshogy vizsgálni, mint egyben!

Még egyszer mondom, nem állítom, hogy a mostani rendszer jó, mert nem az! A világ valóban megváltozott, és tudni kellett volna vele változni, amit a kiadók nem tettek meg, mert nem kapcsoltak időben, de mondom, ennek mi zenészek isszuk meg a levét leginkább!

Ezért kellene konszenzus. De amikor már egy komplett generáció felnőtt úgy, hogy nem tudja mit jelent fizetni egy lemezért, akkor elég nehéz bármit is tenni, azt gondolom... Ezért nem helyeslem, ha valaki élteti az ingyen letöltést!

Abban persze tök igazad van, hogy a zene valahol luxuscikk, amikor az embereknek kenyérre és hiteltörlesztésre megy minden pénze, ezért is vergődik most ez a szakma talán leginkább. De hát erről megint nem a szerencsétlen zenészek tehetnek.. A zene pedig kell, minden embernek szüksége van rá, nincs élet nélküle, soha nem is volt!

A piac mindenütt óriási, és a verseny is az, továbbá a közönség figyelme ma már millió felé oszlik, hiszen az internetnek köszönhetően nagyon sokan célirányosan keresnek, tehát egy csomó minden elkerülheti a figyelmüket, amit egyébként esetleg meg is szerethetnének.
Ezért is nincsenek ma már akkora zenei trendek pl., mert nem néhány médium irányítja a teljes közízlést -persze bizonyos rétegeket még mindig - de akik már aktív netezők, azok sok esetben megtalálják, amit keresnek, nem kell hozzá TV, rádió, újság, így rájuk ezek nem is igazán hatnak.
Ez persze tök jó dolog!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.27. 14:18:00

@sceletor: "A kollektív bűnösség elve persze, hogy nem jó, de mondom, ezt a jelenlegi helyzet okozta kényszer szülte."

Leszarom a nyomorukat, haljanak éhen, vagy foglakozzanak mással. Azért, mert veszek egy fényképezőgépet, ne gazdagodjon már lagzilajcsi!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.27. 15:19:07

Ákombákom ritka jól jár ezzel az egésszel. Tegnap ez a cikk, ma interjú az újságban. Sőt! Bementem média boltba, hát ott is a lemeze szólt. Ha az új volt az, megjegyzem, ölég kakira sikeredett. Sőt, ramatyul kakira. Reméltem, hogy a szám végén előadót váltanak, de egy újabb Ákombákom örökbecsű következett. Stílus meg legalább olyan, mint mióta Joviék eltévedtek az autópályán. Szal ha van az NBH-nak valami titkos földalatti vallatókabinja, melegen ajánlom az albumot kínzási segédeszköznek. Ez még a talibánt is megtöri. :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.27. 15:22:50

@sceletor: Ne add fel, csináld, amihez tehetséged van. Én egész lelkemmel támogatlak. Inkább látnám a te bandád lemezét a bolt polcán, mint Sláger Tibóét.
Mert az övét láttam! És a mulatósblog nélkül nem is tudnám, hogy ki fia borja. Tán jobb is lenne. Mert akkor nem nyílt volna ki a bicska a zsebemben.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.10.27. 18:25:39

Letöltöttem. A negyedik számnál úgy gondoltam, hogy bűn seedelni egy ekkora szart.
Részlet 4 év kemény munkájából:

" Nincsen más csak, csak a hit és a dac
A tiéd csak az maradt, amit másoknak adsz. ( ohohohoh)

Refrém:
Mindig a fénybe nézz! Mert szebbet még soha nem láttál.
Biztos a fénybe érsz! Ha fel tudsz állni mikor elbuktál" stb.

A popszakma szókincse..

gibard27 2010.10.27. 18:38:23

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Mint fentebb már kifejtettem, Ákosnak, a zenéjének és az új albumának semmi köze a torrentszerverek lefoglaláláshoz. Az ő nevét bedobták a hírek közé,mert ismert ember és ugrik rá mindenki. Pontosan emiatt mondom, hogy senkit nem érdekel, hogy mit gondolsz az új ablumról, a zenéről vagy a dalszövegekről, mert az ügynek semmi köze mindehhez. Ha nem tetszik, akkor töröld le, ki nem szarja le a véleményed. Menj és tegyél be inkább SP-t vagy Kozsót, mert az ő szövegeik igazán igényesek mindig.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.10.27. 18:46:53

@gibard27: Kösz, már letöröltem. Igazad van, a lemez tartalmának nincs köze a postban kifejtett témához, de mivel már mindenki kivesézte az érdemi részt, gondoltam foglalkozok a "belbeccsel."

Köszönöm, hogy felajánlottad kedvenceidet, de most inkább hallgatom tovább Diana Krall-t.

EvilHedgehog 2010.10.27. 19:18:32

@gibard27: Valamennyi van...ha én ezt megveszem, kibontom, lejátszom...elfintorodom..gond nélkül visszaveszik? Mert a fogyasztóvédelmi törvény szerint nem köteles.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.28. 14:07:20

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
Ó, basszus! Akkor TÉNYLEG az új albumát hallottam!!!!
De most akkor ezek után minek lemezt venni? Bemész adott műszaki áruházba és végighallgathatod az egészet, míg válogatsz a nyomtatópatronok között.
Meg vihogva borulsz be a gondolák közé, mikor Lukács Laci a Csapda koncertlemezen elereszt egy ízes k.anyádat az egész hodály füle hallatára. :D

saabi 2010.10.28. 16:44:45

@norbert79: konvertáld veszteségmentes formátumba. Az természetes, ha valamit veszteségesbe konvertálsz, az veszteséggel történik.

igazi hős 2010.10.28. 20:23:57

@saabi: Pont azért írta a FLAC-ot, ami gyakorlatilag az egyetlen elterjedt veszteségmentes tömörítés. (Most jönnek az APE hívők, hogy az jobb, de a zsebre tehető zenelejátszók között nincs ami támogatná.) Igaz a FLAC is 96/24-nél lesz igazán ütős, de akkor már nem az MP3 a hasonlítási alap hanem a DTS-HD (hogy veszteséges tömörítésről is szó legyen). És ezzel vissza is értünk az eredeti témához: CD minőség felett csak mutatóba találni itthon zenét, azt is horror árban, torrenten viszont rengeteg 96/24-es album van fent (DTS vagy FLAC , ízlés szerint).

Funi 2010.11.01. 02:24:12

egy csomó baromságot találtam a cikkben, de ami talán fontosabb: 1. Ákos ódivatú kisfiú és amit letölt (?!) azt is kiírja CD-re - sok értelme nincs, nem fog szebben szólni, hiszen az mp3 korlátai megmaradnak. 2. nemrég hallottam egy kutatásról, ami azt az eredményt hozta, hogy aki letölt, többet vásárol, a magyarázat pedig egyszerű: meg akarok győződni arról, hogy tetszeni fog a cucc (pl. az album), ha pedig tetszett, szeretném normális minőségben hallgatni, tehát elmegyek és megveszem. hozzáteszem, a konkrét albumot nem ismerem, de amúgy szeretem Ákost a zenéjével, lehet köveket dobálni;)

fokabacsi 2010.11.01. 07:23:04

Én nem vagyok ismerős ezekben a körökben. Érdeklődöm, hogy ki volt az, aki belőve halálra gázolta a rendőr hadnagyot ? Nagyobbrészt klasszikus zenét hallgatok, vagy trash-metált. Egy a lényeg, ne legyen nyálas. Legyen karaktere.

rolika 2010.11.02. 07:47:00

Feleségem nagyon szereti Ákos zenéjét, ezt az albumot is begyűjtötte eredetiben.
Érdekes, hogy nem írtok arról, hogy a cd mellett egy dvd-korong is helyet kap a tokban, amin (egy csomó -szerintem felesleges- extra mellett) 5.1-ben is meghallgathatók a számok. Na, ahogy az szól... De csak mp3-zzatok :-)

igazi hős 2010.11.02. 10:47:24

@rolika: Utcára, metrón bringán nem kell jobb az MP3-nál. Ha már házimozi, akkor nem AC3, hanem DTS-HD. "Na, ahogy az szól... De csak ..." :-)

zala 2010.11.02. 16:36:31

@rolika:

Ha már a minőségi hangzás mellett szólalsz fel, javaslom kérdezz meg egy vájtfülűt - már ha ismersz ilyet - mit szól a házimozin, ötpontegyen való zenehallgatáshoz.

Gábor a Jobbszélső 2010.11.02. 17:07:00

@zala: hát zenét sztereóban hallgatunk :-) Legfeljebb koncertvideó mehet 5,1-ben!
Nem beszélve arról, hogy egy 50e Ft-os sztereó erősítő reggelire elnyammog bármilyen max 300e Ft-os házimozi erősítőt.

igazi hős 2010.11.02. 18:17:03

@Gábor a Jobbszélső: Én is így hittem, amíg meg nem hallgattam pár "ellenpéldát". Sztereó addig tökéletes, amíg középen ülsz. Az 5.1 meg akkor is jól szól, ha már a fronthangfalak síkja mögé mész.

zala 2010.11.02. 18:51:09

@Gábor a Jobbszélső:
Koncertvideón életszerű lehet az 5.1, ha a hátulról pl. a közönség zaját hallod halkan bekeverve, illetve ha a kameraváltásokat követi a hangszerek hangjainak virtuális áthelyezése, bár ez utóbbi nagyon idegesítő is lehet ha sok a vágás. Nem saját vélemény, hanem vájtfülűtől kölcsönöztem.

@igazi hős: valószínűleg nem értelek meg jól, hiszen a sztereót nem középről kell hallgatni, hanem egy egyenlő oldalú háromszög egyik csúcsából, míg a másik kettőben vannak a hangfalak (és fontos, hogy mögötted legyen még üres tér is). Sőt ahogy elképzelem amit írsz, ha az 5.1 fronthangfalak síkja mögé mész, akkor már a tv mögött vagy :). Írtam, hogy nem értelek :P

igazi hős 2010.11.03. 00:08:56

@zala: A "közép" alatt ugyanazt értettük, ahol a 2 hangfal hangkúp közepe metszi egymást.
Minek tévé a zenehallgatáshoz? Komolyabban: igen, minden irányban kimehetsz a hangfalak által bezárt térből. "Hátra" (a front mögé) kevesebbet, oldalra sokat, de a sztereóhoz képest mindenütt sokkal gazdagabb marad a hangzás. (Ebben lehet, hogy a falak is szerepet játszanak, és végtelen méretű szobában vagy hangelnyelő falaknál nem így lenne.)

zala 2010.11.03. 18:16:29

@igazi hős: tv nyilván nem kell a zenehallgatáshoz csak az 5.1-nél a fronthangfalak között ott szokott lenni, ezért említettem
most azt hiszem értem amit írsz és el is tudom fogadni, hogy te így látod, így szereted, sőt talán még én is szeretném így, ha lenne, ami nincs :).

nálam hozzáértőbb ismerősömmel beszélgetve azonban azt szűrtem le, hogy számukra az a fontos hogy úgy szóljon, ahogy az eredetiben szólna, műfajtól függetlenül és hát ezt pl a sub nagyon nem teszi lehetővé, ezért számukra az 5.1 mint zenehallgatásra alkalmas megoldás szóba sem jöhet.
amúgy én nagyot néztem akkor is, mikor a sok-sok százezres erősítő frontlapján egyetlen tekerő bizgentyű volt: a hangerő :)

igazi hős 2010.11.03. 19:36:58

@zala: Amit a subról írsz azzal teljesen egyetértek, nálam is 5.0-s rendszer van, két "rendes" fronthangfal és 3 apró doboz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.04. 02:11:59

Én három dupla CD-t szoktam venni két órai fizetésemből Írországban... Jó, hogy akcióban (3 album 20 euróért), de mindig találok olyat, ami érdekel is és valóban szerettem volna. Ez otthon nem megy... Eleve, még itteni áron sem lehet kapni, tehát kb. 5400 Ft-ért sehol nem kapsz három darab akár szimpla CD-t, nemhogy duplát és nemhogy a fizetésedhez igazítva.

Most nem az Auchan kasszánál található "válogatásokról" van szó, meg hogy valami noname kiscsaj elénekli Whitney Houston legjobb dalait, ára 990.-, hanem "igazi" előadókról, DJ-kről, satöbbi.

A Best of Bon Jovi speciel 6 euró volt. Eredetiben. 35 perc munkám bére. Ehhez tessék igazítani az árakat és lesz felvevő piac is. Amúgy mióta kicseréltem a kocsiban a gyári lejátszót, ami nem olvasta a tömörített, írott lemezeket, azóta be van dugva egy 8 GB-os pendrive, kurva sok zenével rajta, oszt' csókolom... Az eddig megvett lemezeimet pedig mp3-ra konvertáltam és azt is felküldtem rá.

Kicsit Karcos 2010.11.15. 01:15:30

Ja, majdnem kihagytam a legjobb letöltési eszközt:

www.usenext.com/

Villámgyors, a választék embertelen (laza 2,5 petabyte), a keresés egyszerű, igaz, fizetős, kb. 100 eurótól indul évente, de valamit valamiért.

Próbáltam már, de én egyszerűen nem tudom kihasználni, ez olyanoknak való, akik ipari szinten űzik a letöltést, vagy nem akarnak torrenttel és hasonlókkal szöszmötölni.

Egyébként az idén 30 éves Usenet hírcsoportjaihoz csatolt cuccok között keres, de amit ezek között nincs, az szinte nincs is, és ezeket nagyrészt nem lehet másképpen elérni, hacsak valaki fel nem regisztrálta magát az összes Usenet hírcsoportra.

NagyLáb 2014.11.09. 15:08:50

mióta gerinctelen pártmajom lett utálom mint a szart, pont azt a világot élteti amit megénekelt a 84-ben

NagyLáb 2014.11.09. 15:09:43

akkor se kéne a zenéje ha ingyen adná

süti beállítások módosítása