Skip to content


       Szűrés lista

2011-ben is marad a lyukasztós jegyrendszer?

Októberben 10 napon belül volt szerencsém 4-4 napot Prágában és Brüsszelben eltölteni, és az ottani tömegközlekedést használni. Hát igen, ég és föld ...

Az új fővárosi közgyűlés lassan neki fog állni a BKV 2011-es jegy és bérletárairól szóló döntésnek, és kíváncsian várom, hogy vajon mit fognak kezdeni a jelenlegi helyzettel.
Emelik? Nem emelik az árakat? Elkezdődik végre valami reform, vagy tovább rohasztják az egész rendszert. 

Ha van valami, ami régebbi őskövület a BKV-nál a 20 éves buszoknál (a taxisblokád 20. évfordulója kapcsán rengeteg fotót tettek ki, örömmel fedeztem fel ugyanazt a 7-es buszt az Erzsébet hídon, mint amivel reggel mentem munkába), az a lyukasztós jegyrendszer. Lyukasztani 2011-ben ...
 
Ha azt olvassuk, hogy 7 milliárdért vesz a BKV GPS alapú forgalomirányító és utastájékoztató rendszert, akkor bennem felmerül a kérdés, hogy vajon a BKV-nál / BKK-nál összeírták-e a projekteket prioritás szerint, és ezen tényleg ez szerepelt az első helyen? Nagyon fontos a forgalomirányítás, meg az utastájékoztatás is, de semmi sem lehet annál fontosabb, hogy mennyit fizetünk az utazásunkért. Ha az EU ad 7 milliárdot forintot ilyen célra, akkor az 1970-ből itt maradt, múzeumba való lyukasztókészülékek cseréjére is adhatna ...


Vitézy Dávid, az ex-Vekés új BKK főnök megerősítette, hogy "nem szeretnénk a budapesti jegyrendszer megújítását sok évig húzni, de elkapkodni sem. Más városok rendszereinek előnyeit, hibáit alaposan ki fogjuk elemezni, mielőtt a budapesti sajátosságokhoz illeszkedő rendszer bevezetéséről döntünk."

A Blikk úgy értesült, hogy "bankkártya vagy mobiltelefon válthatja ki a BKV papírra nyomtatott bérletszelvényeit. Az utasok nem ellenőröknek mutogatnák szelvényüket, hanem bankkártyájukat vagy mobiltelefonjukat illesztenék a metróállomásoknál lévő beléptetőkapukhoz. A buszokon, villamosokon az ellenőrök elektromos készülékkel ellenőriznék, fizetett-e az utas az utazásért."

Valószínűleg plasztikkártya lesz a bankkártya, de mindegy ...

A BKV az elmúlt 5-6 évben mindig előrukkolt valami új ötlettel, volt már szó sms jegyről, mellyel 60 percig utazhattunk volna, vagy chipkártyás rendszerről. Egyikből sem lett semmi, mert nem volt több tízmilliárd forint erre a célra.

Budapest:

1 db jegy 320 forint, 1 utazásra szolgál, átszállás nélkül. 1 havibérlet 9800 forint. Zónák nincsenek, a jegy és a bérlet Budapest egész területére érvényes, nem számít, ha valaki mondjuk csak a munkahelyére vagy iskolájába menet használja. Időalapú jegy csak a metróban létezik, mivel csak ott vannak felszerelve az időpecsétes készülékek. A lyukasztók nagy része mechanikus lyukasztó. A külföldik nem értik mi ez, nem is tudják kezelni, beledugják a jegyet, és várják, hogy rányomtassa a pontos időt a készülék. Országimázs.



 

Prága:

Zónák, időalapú jegyek ...

A 75 perces jegy 26 korona (290 forint), korlátlan átszállással. 30 napos bérlet 550 korona (6200 forint).

A megoldás egyszerű: minden jegykezelő a pontos időt nyomtatja a jegyre. Ennyi.

A szállodából bementünk a belvárosba egy jó knédlit enni. 4 megálló metróval és 3 megálló villamossal. Mivel gyorsan ettünk, kijött 1 db jegyből az oda-vissza utazás, vagyis 290 forintból. Budapesten ez 4 darab jegybe került volna, 1280 forintba. 290 forint vs. 1280 forint. Eszembe sem jutott bliccelni Prágában, mivel úgy éreztem, hogy abszolút korrekt árért egy korrekt szolgáltatást kapok. Budapesten pedig ...

A Veke ezt írja a Facebookon:
"A VEKE a bérletjellegű (=flat rate) megoldások felé szeretné tolni a rendszert és nem a bonyolult, sok utas számára megjegyezhetetlen és kiismerhetetlen megoldások felé. Bécsben az utasok 80%-a előreváltott éves (!) bérlettel rendelkezik, ennél fogva aztán az ellenőrzés költségei is alacsonyak, a bevételek nagy része pedig már az év elején rendelkezésre áll és tervezhetővé teszi az adott pénzügyi évet. Ráadásul aki bérletes, az nem számolgat, mivel már túl van rajta, számára megnyugtató módon "ingyenes" a szolgáltatás, azaz használja is, az élete részévé válik. Csak így lehet az autókkal felvenni a versenyt. A berlini zónák megoldása frappáns és egyszerű, van A,B,C, bérlet lehet A+B vagy B+C vagy A+B+C és ennyi. Nem bonyolítják fölöslegesen az emberek életét."

Még 2009 nyarán volt erről szó itt a blogon, akkor a BKV úgy nyilatkozott, hogy "foglalkozunk az időarányos jegy bevezetésével, ám előbb meg kellene vizsgálni, ettől növekednének vagy csökkennének-e a bevételeink. Ám irdatlan pénzbe kerülne az új rendszer bevezetése, ehhez ugyanis le kellene cserélni az 5400 darab régi lyukasztót a olyanra, amely rányomtatja a jegyre az érvényesítés időpontját. A készülékeknek darabja 200 ezer forintba kerül."

5400*200 ezer forint = irgalmatlan pénz. A BKV-nál! (Mu-ha-ha!) 1 milliárd 80 millió forint.

Egész egyszerűen a sunyi, szemét BKV éveken keresztül elszabotálta a jegyreformot, hogy továbbra is lehúzhassa az utasokat a kurva magas tarifaárakkal. A tulajdonos, a Főváros meg szart azz egészre, a Demszky-Hagyó-Horváth Csaba mesterhármassal az élen.

Brüsszel:
A metróba mentünk le "jegyet" venni. A hatalmas üvegkalitkába egy fiatal lány ült, aki kedves, mosolyogva, hibátlan angolsággal segített jegyet választanom, és mivel méterekről látszott, hogy tanácstalan turista vagyok, ingyen adott egy kihajtós-színes metrótérképet és egy kisebbet, hogy a metrón ne szerencsétlenkedjek a lepedővel. Ingyen. A jegyek közül lehetett választani:
sima, időalapú jegy (1,70 euró)
5-ös gyűjtőjegy (7,30 euró)
10-es gyűjtőjegy (12,30 euró)
napijegy (4,50 euró)
3 napos jegy (9,50 euró)

Végül a napijegyet választottam 4,50-ért, vagyis 1250 forintért. A BKV napijegy 1550 forint. Ugye, gondolhatjuk, hogy a brüsszeli fizetésből hogy odabaszhat ez a 4,5 euróba, mikor egy kurva 1,5 literes ásványvíz (mentes) a boltban 1,5 euró volt. Magyarul: mintha 3 mentes ásványvíz árából vennél Budapesten napijegyet.

És jöjjön a jegy. Egy bankkártya méretű kemény papír, mágnescsíkkal a tetején. Amikor először kezeled a géppel, rányomtatja a dátumot, és a jegy másnap éjjel 2 óráig érvényes. Pofonegyszerű.






 

A helyi lakosok azonban chipkártyás bérletet vesznek, így a metrónál 2 fajta kapu van, egy jegykezelő a mágnescsíkos jegyeseknek, és a egy chipkártya olvasó, melyhez csak oda kell érinteni a chipkártyát, már nyitja is a kaput.
A havi bérlet 25 éven aluliaknak 30 euró, 25-59 év között 45 euró, 60 év felett 35 euró. Ennyi. A chipkártya természetes feltölthető otthonról, az interneten keresztül.


Brüsszelben a metróállomások nagy részén nemcsak beléptetőkapu van, hanem kiléptető kapu is. Vagyis oda kell tartani a chipkártyát, vagy be kell dugni a készülékbe a jegyet, hogy a kapu kiengedjen. A bliccelők száma értelemszerűen nulla, az ellenőrök száma nulla.

Befelé beléptetőkapu, kifele menet kiléptetőkapu:

Kilépés jegyeseknek, a zsilip. Megnyomsz egy gombot, kinyílik a külső zsilipajtó. Bemész, bezárul az ajtó. Beteszed a jegyet a kezelőbe, kidobja, kinyílik a külső ajtó, és kimész. Egyszerre 2 ember tartózkodhat a zsilipben, ha ennél többen vannak bent, nem nyílik ki a külső ajtó. Leteszteltük. Amúgy ez így húzósnak tűnik, de meglepően gyorsan ki lehet jutni, főleg, mivel az utasok 80%-nak chipkártyás bérlete volt. 





Chipkártya kiadó automata.




Összegezve: Budapesten van Európa egyik legdrágább és legelavultabb jegyrendszere (a köztünk élő szocializmus), és lehet tervezgetni, ötletelni, projektelni, csak közben telnek-múlnak a hónapok, évek, és a lyukasztók még mindig ott vannak a járműveken...

ui:
Prágában minden nap metróztam, villamosoztam. Nem láttam egyetlen egy ellenőrt sem. Sehol.
Brüsszelben egész nap metróztunk, több vonalon, és nem láttunk egyetlen egy ellenőrt sem. Sehol.

Hazaértem, felszállok a bőrönddel a piros 7-esre, a következő megállónál megáll mellettem 3 BKV-ellenőr: Jegyeket, bérleteket ... 
Az anyátokat, azt ...

Ja, és Brüsszelben - gondolom mérnökök százainak bevonásával - sikerült megoldaniuk, hogy LÁTOD, hogy melyik állomáson jár a szerelvény. Nem azt írja, hogy hány perce ment el.

 

Címkék: budapest bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr832452079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:00:52

@mcs: A fizetéseket nézve drága, mert drágították agyra főre, de az összehasonlítás nagyon nehéz, mert soktényezős. pl. élő munka terhe, a jegytípus jellege. Bécs pl. megdöbbentem nem olcsóbb igazán, London meg drágább, Prága olcsóbb...

Gondolom készült, hiszen minden jegyáremelésről készül. Persze ez se lehet teljesen objektív. Nem is fogadta el a Közgyűlés, visszadobta, majd mégis jegyérat emelt később.

A bevezetés okaival egyetértünk, annak technikai és pénzügyi feltételeit kell megteremteni, ezeket fentebbb részletezve a nevemre keresve megtalálod.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.16. 22:04:57

@dr. Oláh Péter Balázs: "Bécs pl. megdöbbentem nem olcsóbb igazán, London meg drágább, Prága olcsóbb..."
De ezeken a helyeken a szolgáltatás színvonala nem kicsit van feljebb...

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:06:43

@megmondomdom: Attól várd a választ, aki ezt a stlust itt és otthon megengedi.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:08:18

@ColT: Így van, sok okból rossz és drága. De ettől tény, hogy nem olcsóbb, és az olcsóságról volt szó, gondolom amerikában se olyan rossz a minőség.
Korántsem vagyok biztos, hogy ha jó lenne, akkor elfogadnák ezeket az árakat.

dézi 2010.11.16. 22:14:28

@megmondomdom: Ezt az autista jelzőt arra érted, hogy többen zseninek és különös tehetségnek titulálják a szakmában és ezt te az autizmusának tudod be?

2010.11.16. 22:25:39

@dr. Oláh Péter Balázs: És mi lenne, ha azt a 4mrd-s eu pénzt a kutyawellnesses kájefté venné föl, aztán 3,8 mrd-t továbblökne a BKV-nak, vennétek belőle minden buszvezetőnek egy-egy szolimobilt, a maradékból meg járműveket csinálnátok? ;-) Az eu röhelye lesz, ha GPS-t szereltettek 20+++ éves, rozsdás IK-260-akba!

@megmondomdom: Az még semmi, nekem olyan ismerőseim is vannak, akik már visszajöttek. A szomszédomban pont egy olyan srác lakik, aki Angliából. Jó, hogy két év alatt összespórolt 2 millió forintot úgy, hogy közben élte a világát, de mégis visszajött, és azt mondta, eszibe sincs visszamenni.

dézi 2010.11.16. 22:31:53

@megmondomdom: Ő is irta egy részét, talán onnan tudhatja fejből. Újat mondtam? Ahhoz azért valamivel több hozzáértés kell mint a magoláshoz. Ebben egyetértünk?

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:36:01

@megmondomdom: A vádjaid és a feltételezéseid gondold meg alaposan, nem véd az anonimitás, könnyen lehet jogi következménye.
Gondolom nehéz megérteni, hogy én nem vagyok illetékes elvtárs.
A vádaskodásra meg végképp nem vagyok kíváncsi, sem az alpári mocskolódó stlíusra.
Ámen.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.11.16. 22:36:15

@dr. Oláh Péter Balázs:

1. nem az a kérdés, hogy máshol hogy lehet drágább, hanem az, hogy pl. new yorkban hogy lehet olcsóbb. zéró állami támogatással, lényegesen nagyobb bérigénnyel.
1,5$ a jegy, ami korlátlan átszállással bármekkora utazást tesz lehetővé a metrón és kiszálláskor még egy buszútra is jó.
a sima buszjegy 0,75$
a napijegy 4$.

ezek nominálisan a bkv árai alatt vannak, nem kicsit. napijegy majdnem fele, a buszjegy még kevesebb is.

2. nem azt kérdeztem, hogy a drágításkor készült-e hatástanulmány, hanem azt, hogy mi történne, hogy most visszavágnák felére (vagy akárcsak a new yorki szintre) az árakat.

nyilvánvaló, hogy a hosszú időre elnyújtott lassú áremelés hatásai sokkal nehezebben modellezhetők (a bevezetés előtti időkben), mint egy gyors és radikális változásé.

a fővárosi közgyűlésben ülő zombikra nyilván nincs hatással semmi, de maga a cég ismeri-e az irányt, ahova haladni akar, vagy akárcsak a választható irányokat?

tudja valaki mennyi piaci áron az elektronikus jegyrendszer bevezetése? mennyi egy beléptetőkapu? mennyi a software része a dolognak? tudja valaki, hogy egy papír alapú jegy és egy elektronikus kártya előállítása (használati élettartamra arányosítva) között mennyi a különbség? kiszámolta már valaki, hogy bérletpénztáros nénikék hány munkaórája egyenlő egy jegykiadó/kártyafeltöltő gépével? megnézte már valaki, hogy létezik-e a járatkövetésre nyilt forráskódú program?

nem a viccnek is rossz közbeszerzésekről beszélek, hanem a tényleges piaci árakról.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:45:19

@mcs: 1. Nem ismerem a rendszert, így nem tudok véleményt mondani, mindenesetre érdekes felvetés, de az összehasonlítás nehézkes továbbra is. Európában általában nem olcsó a közlekedés, de mondom, itt agyra főre emeltek, ezt egy percig nem vitatom, utasellenes, riasztó. Teljesen jogos.
2. Nem figyeltem, vagy félreértettem. Ezen én is gondolkodtam, erről tudomásom szerint nincs tanulmány. A szolgáltatási színvonal miatt nem biztos, hogy menne-szerintem, és politikailag sem. A BKK nem terjeszt elő áremelési javaslatot, ez hangzott el. A BKV meg már januártól inkompetenes lesz a tarifális kérdésekben, júliustól pedig meg semmi köze nem lesz hozzá, így már ez nem aktuális.
Az új vezetés nekilátott a tarifakoncepció kidolgozásnak, adjunk erre időt, részleteket nem tudok.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:48:06

@megmondomdom: A fizetésem 212 ezer Forint, a 600 Hagyós szerződés átvizsgálásában és a bűncselekmények feltárásban részt vettem. Lelkiismertem iszta, szűrőt pedig bekapcsolom.

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Most te fenyegetőzöl tettleg, én csak a jogi tényeket mondom, és ezeket egyre inkább kimeríted. De ez mindent elárul rólad.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 22:55:28

@csernaja obca: Nem szerelünk ezekbe trveink szerint GPS-t Egyébként az EU jóváhagyta röhögés nélkül, és olvass vissza eerről is írtam, van ilyen Pozsoban is, régi buszokban. A prudens gazdálkodást követve a BKV élt ezzel a támogatással és igénybevette, mert erre lehetett felhasználni és fel is kellett, mint ezt is leírtam miért.

dézi 2010.11.16. 22:56:54

@macskafaraok: Troll? Névvel, arccal és a poszttal kapcsolatos kérdésekre szakszerűen válaszolva? Nézd meg mit jelent a troll.

Solmenir 2010.11.16. 23:03:25

Az, hogy a mutató azt mutatja, hány perce ment el a metró, az hungarikum :-) Hűen tükrözi kis hazánk mentalitását.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 23:08:17

@Solmenir: Igen ez elég abszurd, nyilván az utasnak ez csak egy visszakövetkeztetésre alkalmas.
Bécsben nem így van.:)
Amit ehhez tartozik: a 3-as, és 1-es "metró" vonalán már nem így van, de a rendszer ott is elég gyenguska lett. Túl jót akartak, Párizsban egyszerűbb, de jobb érzésem van mégis.
A visszaszámlálás abból ered, hogy a metróknál másodperc alapú (ha igaz 1/4 perces) pontosság van, így a járművezetőnek tudnia kell, hogy késésben vagy sem, ismeri a követési időközt. Ezért ez a kijelzés, alapvetően ez nekik készült annó, aztán ezt odaadták az utasoknak is, valami gyanánt, így nem került sokba...(khmm)

dézi 2010.11.16. 23:15:31

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Olvtárs, csak mondjuk ért is hozzá és jobban belelát mint mi. Az egyetlen aki meg tudta magyarázni zero posztban feltett kérdését miszerint:
"Ha azt olvassuk, hogy 7 milliárdért vesz a BKV GPS alapú forgalomirányító és utastájékoztató rendszert, akkor bennem felmerül a kérdés, hogy vajon a BKV-nál / BKK-nál összeírták-e a projekteket prioritás szerint, és ezen tényleg ez szerepelt az első helyen?"

Megmondta miért és mire kell ez, olvass vissza, megértettük a többség le is lépett. De erre ti idejöttök borgőzösen személyes sértettségből alpáriaskodni, személyeskedni. Ezt a kocsmában kéne. Ritkán van, hogy egy poszt témájával kapcsolatban személyesen egy hozzáértő beir és ennek én örülök, ti már látom kevésbé, de ha ilyen proli stilus lesz úrrá nem lesz ez igy.

dr. Oláh Péter Balázs (törölt) · http://www.bkv.hu 2010.11.16. 23:15:45

Zéró: Ellenőrös felvetést nem értem, én találkoztam Párizsban is velük, meg nézd meg egy londoni metróállomást.
Szerencse kérdése... De Murphynak jó.:))

2010.11.17. 06:00:41

@megmondomdom: Légy erős: van űrkutatási hivatal. Csillebércen, a KFKI-ban. Sőt, a Nagy Imre Téren megtalálod a Magyar Űrhajós Szövetséget is. Van kb. 1 tagja. :-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.17. 06:01:05

Sajnos vagy inkább szerencsére nem voltam tegnap gépközelben, így lemaradtam erről a gusztustalan stílusú "vitáról". Az anyázások, egyebek persze törölve lesznek, itt nem ez a stílus dívik.
Most gondolom nagyon fasza gyereknek érzi magát az összes mocskosszájú hőzöngő, pedig semmivel sem különbek a lincselő cigányoknál. Gratulálok bazmeg.

Elftárs 2010.11.17. 07:49:56

Amúgy Bukaresten is ilyen rendszer van, igaz ott csak a metrón(kapuk, jegyek, stb)

www.metrorex.ro/tarife_p60-1

2010.11.17. 07:58:57

@dr. Oláh Péter Balázs: persze, leírtad. Értem én, csak éppen nem vígasztal, amikor szétesik alattam a busz, vagy fél órát várok a menetrend szerint 9 perc követési idejű járatra, mert délutánra már alig van működőképes 23-as. És most még nem is fagy! Mi, utasok, csak ezt lássuk az egészből: a csillagokba szökő viteldíjakat, mellette nem változik semmi, a menedzsment meg talicskával hordja el a pénzt. Értem én, hogy célzott a támogatás, de hát pont ezzel ne lehetne a BKV-nál umbuldálni egy kicsit? Kivételesen nem lehetne a magyar adóforintok magánzsebekbe forgatásának módszerét a belga pénzek buszfelújítási alapba forgatására használni?

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.11.17. 08:39:35

Emlékszem kb.: 10 éve lent a metrómegállóban aludtak a csövesek, sokszor még a metrón is. Azóta már "csak" az aluljárók néznek ki úgy mint a hajléktalanszálló, de hát ugye mit lehet tenni, az már nem bkv terület. "Micsoda fejlődés".
És hogy milyen járművekkel örvendeztetnek meg a jegy/bérlet árakért cserébe:
Olyan Ikarus buszok, amikkel tán még kádár is utazhatott volna. Amikor megfogom a kapaszkodót utána furcsa fémes szagú lesz a tenyerem tőle. Télen pedig kesztyű nélkül nem lehet hozzáérni, annyira hideg.
30-40 éves metrókocsik, némelyiken még pici tábla is virít, amin a gyártási idő és a cccp is szerepel.
20-30 éves Hannoverből kiselejtezett villamosok, amik nyáron szaunaként működnek.
A HÉV-ek is még a DDR járműiparának büszkeségét hirdetik

De azért van pár pozitív változás is, pl.: vannak új buszok, amik szerintem egész korrektek. Vannak Combino villamosaink is, amik szerintem szintén jók, csak az a rohadt hercehurca ne lett volna körülöttük.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.11.17. 08:41:22

Egy kérdés...
Anno még az 1990-es évek közepén jártak a szovjethez képest újabb fajta metrókocsik. De aztán hirtelen eltűntek. Mi lett azokkal ?

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2010.11.17. 08:45:28

Csak érdekességként jegyzem meg,a hárommilliós lélekszámú Rómában 2 metróvonal van-bár ha így halad a dolog,a duplája nálunk sosem lesz...:))))

Petrow 2010.11.17. 08:54:48

Jelzem, a metrós időkorlátos megoldásnak is vannak szépségei. Asszonyka a barátnőjével utazott, a Gyöngyösi utcától a Deákig. Le is lyukasztotta a jegyet, de mivel csak pár megállót mentek, természetesen nem nézte meg a rányomtatott időt.
Deákon kifelé menet ellenőrzésbe botlottak. Adja a jegyet, mire az ellenőr közli vele, hogy ne akarjon csalni, mert ez egy 4 órája lejárt jegy. Párom bizonygatta az igazát, majd szó szót követett, mondta, hogy OK, akkor menjenek vissza az állomáshoz és lyukasszanak.
Erre az ellenőr fogta magát, nemes egyszerűséggel széttépte a jegyet és elhajtotta őket.

Amúgy a kérdésedre Zero: nem lesz itt semmilyen jegyreform. Ugye te se gondoltad komolyan, hogy le fogják vágni az aranytojást tojó tyúkot?
Kedves VDávidunk segge alatt a ott a bársonyszék, hálából a sok évi FB tagként végzett pampogásért.
"Nem akarjuk elkapkodni" = még semmi érdemi munkát nem tettünk az ügyben, meg qrvára huszadrangú probléma
"ki kell elemezni" = ha majd a haver megalapította a tanácsadó kft-t, akkor kiadjuk neki
"a budapesti sajátosságokhoz illeszkedő rendszer bevezetéséről döntünk" = sajnos nálunk 15X drágább lesz, de legalább 80%-ban meg fogja közelíteni az olcsóbb rendszer hatékonyságát. Az első hónapban, ami után úgyis szétverik.

2010.11.17. 09:03:19

@csabapayne: Két prototípus Ganz szerelvény volt, szarabbak voltak mint az oroszok, egy idő után az egyiket felkannibalizálták a másik javítgatásához, aztán végül azt is kidobták. Szerintem nem rossz a szovjet metrókocsi, én azt sem bánnám, ha ilyet vennének a négyes vonalra is.

gidabiga 2010.11.17. 09:56:45

dr. Oláh Péter Balázs,
emelem kalapom a türelmed előtt :D

Horizont 2010.11.17. 10:32:45

@laspalmas: Neked szerencse, nekünk sajnálatos. A bunkók meg szaporodnak, nem fogynak:) Az életben is. Én azt nem értem, hogyha a poszt témájához kapcsolódva megjelenik egy szakember és van olyan rendes és kommentel és megosztja az ismereteit velünk, vannak akik rárontanak ezerrel tahó módon és rajta akarják leverni az ország összes sarát. Én akkor is örülök ha pont nem értek egyet vele. Mikor jutunk már el egy normális szintre!!!!???

@gidabiga: Társulok melléd:DD

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 10:46:41

@Androidus: Egyetértek, nem elkapkodottan kell elszórni a milliárdokat. Nagyon széles választék van abból, hogy mi lenne jobb a mostaniánál. Gyakorlatilag mind. Ok, de MELYIK? Ezt nem hasraütéssel kellene eldönteni és más folyamatok is befolyásohatják a változtatás ütemezését.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 10:55:13

@gidabiga:

szintén. nagy bátorság volt saját névvel kommentelni, mivel a BKV (jogosan) rajta van a TOP3 leggyűlöltebb magyar vállalat listáján.

...Ahoj... 2010.11.17. 10:56:54

Majd jön mindjárt Vitézy, meg Vrobee és mint a papagáj majd hajtogatja hogy BUDAPESTEN EZT NEM LEHET, BUDAPEST AZ EGY ZÓNA, az elővárosokban lesznek kialakítva a többi zónák.
Kérdem én ezektől a nagytudásúaktól tisztelettel hogy aki csepelről jár Pesterzsébetre dolgozni vagy épp Rákoskertről a kerület központba Rákoskeresztúri tescoba dolgozni az vajon meg fogja venni a 10 ezres bérletet?

Vagy épp autómentes napként kimentünk a gyerekkel játszani a Kassai térről az andrássy útra.
2 felnőtt 2 gyerek (egyiknek sincs bérlete) oda vissza FEJENKÉNT 4 jegy kellett volna.
Szerinted ez hol versenyképes a benzinárral, kocsival ennyi pénzből 5 ször megjárom.

Lehetne a MÁV ot is górcső alá venni (rájuk ugye most NEM VONATKOZIK AZ ÚJ JÁRMŰ BESZERZÉSE ALÓLI TILALOM, csak épp sír a szájuk hogy sosincs pénz, ha lemész vonattal szegedre a pároddal, sokkal drágábban jösz ki mintha kocsival mennél, a helyi közlekedést még bele se számoltam) Kell egyáltalán MÁV a népnek? Miért a mi adónkból kell fizetni ennek a mocsok vállalat luxusirodaházának milliárdos költségét valamint az új autókat a vezetők segge alá????

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 10:58:48

@Horizont:

sajnos ilyen az internet, egyre több ember kommentel ....

...Ahoj... 2010.11.17. 11:07:46

@Androidus: VEKE Dávid számos fórumon bizonygatja hogy Budapest 1 zóna lesz, nem lesz széválasztva a Belvárosi zóna (Hungária krt-on belüli zóna) valamint a Hungária krt-on kívüli területi zónák.

(lásd itt, ahogy én ANNÓ JAVASOLTAM NEKIK PÁR ÉVE:
m.blog.hu/bk/bkvfigyelo/image/bpterkep.jpg
bkvfigyelo.blog.hu/2008/11/17/hagyo_rank_erolteti_az_egyesitett_berletet_1

Mivel akkor az utason nagy része csak a belvárosi bérletet venné meg, így a BKV hatalmas jegyárbevételtől esne el. Kérdem én nem lehetne-e a mostani lógósokból/autósok átszoktatásából pótólni a kiesett jegyárbevételt? 5 ezerért én is megvenném a bérletet ha a Moszkva tér - Astoria között tudnám használni (lakhely-melóhely között) de 10 ezerért inkább autózok, a parkolás ingyen van, szennyezem a levegőt de hülye országban nem tudsz mást csinálni

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 11:35:42

@...Ahoj...: Viztéy pont annak van ellene, hogy BP egy zóna legyen. Most tájékozatlan vagy, vagy csak troll..?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 11:50:37

@...Ahoj...: Ez túl sok zóna. Iszonyúan összetett és komplikált. Ez a mainál is bonyásabb... 3-4 zóna körkörösen sokkal logikusabb lenne.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 12:03:03

@zero: Miért? Az eddigi "szakemberek" milyen értéket adtak hozzá a BKV-hoz? Kicsit kezd az az érzésem lenni, hogy a választások óta az élő fába is belekötsz, mert jobb dolgod és érved az nincs...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.17. 12:06:41

Te Zero! Elég szar életed lehet,hogy ennyit utazgatsz.Ausztria,Brüsszel,Prága.
Amúgy jó az írás.Sajnos itt tartunk.:((

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 12:07:17

@molnibalage:

Most nem arról van szó, hogy az eddigi szakemberek mit adtak, hanem hogy Vitézy Dávidnak milyen képességei, tudása, tapasztalata van egy ilyen fontos és nagy szervezet irányítására.
mert az, hogy tudja a buszjáratokat fejből, kurva kevés.
mert az, hogy 4 évig tagja volt a BKV FB-nek, szintén kurva kevés
mert az, hogy a VEKE tagja volt, kurva kevés.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 12:10:25

@Tigeri:

Ausztriában nem voltam:)
Hát, Prága meló volt, Brüsszel meg nyaralás:)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 12:10:28

@Noname Cowboy: A működő megoldásoknak elve van. 1903 óta tudjuk, hogy lehet levegőnél nehezebb repülőszerkezetet építeni. Az hogy adott cérla ma milyen kell, az komoly tervezési folyamat vége. Nem elég egy ötlet. Az alkalmazni is kell. Lásd a zónák létrhozása. Hiába jó a zóna ötlete, ha idióta módon hozod létre őket.

Lásd Ahoj komentjét.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 12:13:41

@molnibalage:

Egy posztot meghirdetek nemzetközi szinten, lehet pályázni, min. 30 oldal, 2 nyelven.
Ezután min.3 fordulós, kőkemény kiválasztás, és legjobb kapja az állás. Ha ez pont Vitézy, akkor gratulálok. Ha meg egy svéd közlekedési szakember a legjobb, akkor meg neki gratulálok.

Gondolom nincs benne a törvényekben, hogy a BKK vezetőjének magyarnak kell lennie, vagy fideszesnek, vagy Orbán rokonának ...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 12:29:25

@zero: Nem Vitézy egy maga csinál mindent. Vizéy mögött ott a VEKE. Lehet, hogy nem profik, de nem hülyék. Az éjszakai buszakapcitás 3-szorosára növelése azonos pénzből? A BKV-nál akkor miért is dolgoznak a menetrend készítők...?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.11.17. 12:31:22

Nekem az a bajom az összes ilyen "reformmal", hogy mindig sikerül a szar példákat átvenni kívülről.

A chipkártyás rendszer kapcsán nekem az a nagy félelmem, hogy a bevezetésével ki fogják csinálni a havibérleteket (még ha ilyet csak Rotterdam és Plzen kapcsán láttam) és az lesz a lózung, hogy aki keveset utazik, az menjen jeggyel, aki sokat, az meg éves bérlettel. De nagyon sok szerintem a "középutas" utazó, aki utazik ugyan eleget, de viszont nem egész évben (nekem is kijön a nyaralásaim meg a kiküldetéseim kapcsán összesen annyi, amennyivel egy havibérletet meg tudok spórolni) - meg ott vannak legjobb példának azok, akik itt csak tanulnak, illetve idényjellegűen melóznak...

Amúgy keveset utazóknak jó a chipkártya, mert valóban távolságfüggően számolja az árakat, ami már megállókra is lebontható. Hollandiában arra a néhány hébe-hóba utazásra nagyon jó volt, nagyrészt a pályaudvar és a szállás között, ritkán Amszterdam és Rotterdam területén is...

A másik aggályom a zónák felosztás. Ésszerű a prágai (van a város és utána város körül a vidék távolságarányosan) meg a berlini (a körvasút a határ) leképezése lenne, de nálunk biztos képesek lennének nem Budapestben illetve 1950 előtti és utáni Budapestben gondolkozni...

A prágai és brüsszeli metrón pedig nem azért nem bliccelnek az emberek, mert jó a szolgáltatás. Nem is azért, mert peronkapu van, illetve mert a büntetés aránytalanul magas lenne. (Prágában 950 korona, helyszínen 700.) Hanem azért, mert az orkoknak ott több jogosultságuk van, különösen az adatok felvételének terén. Ott nincs utazásból való kizárás, vagy arra hivatkozás, hogy a zsernyák ugyan elkérheti az adatomat, de az orknak nem adhatja ki...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 12:40:35

@molnibalage:

De a VEKE-t nem nevezték ki sehova, nem áll szerződésben a BKK-val ....

Cipollina 2010.11.17. 12:48:38

@zero: Itt van a bécsi tarifarendszer:

www.wienerlinien.at/wl/ep/channelView.do/channelId/-17005/pageTypeId/9083

Szingli jegy 1,80 - tetszés szerinti átszállásra érvényes, időkorlát nincs, de csak egy irányba jó (tehát oda-vissza nem mehetsz)
Napijegy: kétféle van, a shopping (8-20-ig érvényes) 4,60 EUR, a 24 órás 5,70.

Ott is olcsóbb a tömegközl. mint Bp-en.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.17. 12:49:17

@molnibalage: Elve van??? Akkor a BKV működési elvét igazítsuk egy működő városban működő tömegkölekedés elvéhez. A járatoknak és zónáknak stb ezzhez vajmi köze van. LOGIKUSAN kell felépíteni. Csak mint már fenebb is említve lett ,hogy ez senkinek sem a kifejezett érdeke. Hogy mit mind mond egy politikus azt már régóta tudjuk, hogy a kérdésük sem igaz.
Itt az érdek mindig a pénzszivattyúzás minden állami és államközeli szinten.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 13:58:33

@zero: Ez az "Orbán rokona duma" kezd unalmas lenni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 13:59:27

@zero: Remek. És te mit tudsz a blogon kívül felmutatni. Kibaszottul nagy a szád az utóbbi időben..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 14:01:00

@Noname Cowboy:

"Elve van??? Akkor a BKV működési elvét igazítsuk egy működő városban működő tömegkölekedés elvéhez"

Pont erről beszélek. Tudod te, hogy ez milyen komoly munka ? Tudid te, hogy ez mennyire nem triviális? Ha mérnök vagy, akkor illene tudnod. Ha nem, akkor úgysem érted meg, vagy nem is akarod.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.17. 14:05:52

@molnibalage: Persze, hogy az! De ha csak gányoljuk a mgelévőt akkor Te is mint mérnök tudod mi lesz az eredmény!
Amit most látsz! Mert ennek ami most működik annak a lábai igen komoly ingoványban nyugszanak.
Sajnos akármekkora munka el kell kezdeni. Mert ha tetszik ha nem összedől mint a kártyavár.
Ezért is lenne találn jó megoldás ezt az egész céget ugy ahogy van bedönteni és új alapokon tisztán logikusan ujraépíteni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 14:48:15

@Noname Cowboy: És ki mondta, hogy Vitézi gányolni akar? Csak nem haveri alapon és 3 perc "alapos megfontolás" után akar rendszert választani.

Eküszöm, hogy nem értem a sok trollt.

1. Még semmit sem tudott csinálni.
2. Voltak a VEKE-nek jó húzásai,
3. Ez INGYÉRT csinálták.
4. Vitézy = VEKE szelleme.

Kezd elegem lenni ebből a kurva ország faszkalapjaiból.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 14:49:13

@Noname Cowboy: Egy új céget nem egyik napról hozol létre. Ok, döntsed be. Aztán fél - egy évig nem lesz tömegközlekedés...

Lehet újat létrehozni, de nem 1 hét vagy hónap alatt.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.17. 15:08:15

@molnibalage: Én annyit monstam, hogy ennek a mostani cégnek nincs jövöje,. ebben a formában legalábbis. Semmivel sem többet.

Én azt sem állítottam, hogy gányolni akar. Csak azt, hogy az nem vezet sehová. Értelmezzed előbb mielőtt vádaskodsz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.17. 15:21:28

@molnibalage:

Nem is szándékozok vezető pozíciót betölteni.

Kicsit Karcos 2010.11.17. 15:32:26

A FUTÁR-ra meg a többi csodára vajon szintén olyan a szerződés, mint a 4-es metró kocsijaira, hogy Nantes-ban meg Chicagóban perelik majd le a gatyánkat, ha nem vesszük meg tízmilliárdokért végül a "rendelésre" elkészített, Nokia-dobozba csomagolt szamárfüles kockás füzeteket meg alig használt Signettákat?

Elképzelni sem merem, hány aknát hagyott hátra a demszkyzmus, hagyóizmus és hogyhívjákizmus a BKV-ban.

Mourinho már nem a király 2010.11.17. 15:50:48

@Elftárs: igen, én is voltam Bukarestben. Ugyanolyan metrójegyek vannak, mint Brüsszelben, Bombardier metró szerelvények (tiszta mindegyik), igaz gumibotos biztonsági őr van a szerelvényeken, de ez is csak azt jelenti, hogy volt egy probléma, amire reagáltak.
Jegyek, tarifák:
2 utazás: 0,7 euro (200 huf)
10 utazás: 2,1 euro
1 napos: 1,28 euro
"havi", 62 alkalom: 6,29 euro
havi: 11,64 euro
4 metróvonal összesen 67 km, 49 állomás. A mágneskártyás rendszert 1995(!!!)-ben vezették be, 2000-ben modernizálták.
Szóval nem csak Nyugatra, hanem Keletre is kicsit más a helyzet, szóval még ezzel sem lehet takarózni...

Mourinho már nem a király 2010.11.17. 15:53:24

@Anthony-Mourinho a király-: ez csak a metró, a buszra is kb. hasonló árak vannak, de van legalább 20 féle kombinációs lehetőség: metró + buszbérlet 1-2-sok buszvonalra, stb.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.17. 19:48:23

@zero: Asszem tavaly,vagy az idén év elején voltál....vagy kamuztál?:))

Kicsit Karcos 2010.11.17. 21:09:35

Mondom, mi a gond az időalapú jeggyel:

1) El akarok menni vásárolni az áruházba, 15 perc a menetidő oda, 15 vissza. 45 perc múlva indulok vissza a busszal, hopp, csúszott egy percet, vegyek még egy jegyet?

2) Kimegyek a strandra, viszek magammal "törcsit", kulcsot meg két buszjegyet. Jövök vissza, hoppá, benéztem a dugót, szálljak le félúton?

3) Meg lehet magyarázni, hogy hogy kéne, de hány embernek kell elmagyarázni?

Ezek ugyanolyan gondok, mint most, hogy az utas fizeti annak az árát, hogy a BKV átszállással oldotta meg a vonalat, és nem direktben. Mi köze ehhez az utasnak? Mint ahogy a dugóhoz is mi köze van, miközben ketyeg a jegye. Nem lenne ez Budapestnek való szisztéma, de máshová se errefelé, a magyar ember a megfizethető árú bérletet szereti, nem az autópályakaput, a forgalmi korlátos internetet és a rántott húshoz külön felszámított sütkrumplit.

Továbbra is egyetértek a VEKE-vel, az átalánydíjas rendszer a jó. Írtam az áraimat is szemléltetésképpen: napijegy 1000 HUF, hetijegy 5000 HUF, éves bérlet 20 000 HUF, kötve hiszem, hogy ennyiből ne lehetne fenntartani ugyanezt a szolgáltatást a hogyhívjákolás és a mindenáron mindenkit kompenzákolás megszüntetésével.

Nem vagyok árszakértő, csak abból tippelem ezt, hogy nálunk 40 000 Ft. az autópálya-matrica, Svájcban pedig 8000 Ft., csak ott minden autóssal megvetetik.

GG81 2010.11.17. 22:09:50

@Kicsit Karcos:
1) most mi van? elmész a boltba fix 1 jegy, haza a másik fix 1, azaz össz kettő! nah, ha beleférsz az időkorlátba megúszhatod eggyel is! derosszlenne...

2) erre biztos ki lehet találni valamit, amit már most tud a jegy, miszerint 1 járaton vá-tól vá-ig jó... tehát ha lyukasztasz akkor látszik azon a járaton lyukasztottad. nem mellesleg ez a rendszer működik már nyugaton és nem ördöngősség a megoldás. ugyanis nem a tényleges menetidőt nézik, hanem a felszállási megálló kódjából az adott helyzet (megálló) alapján a kalkulált és hivatalok utazási időt... nos, ha mondjuk a 15 perces jegybe menetrend szerint 6 megálló fér bele, de 30 perce utazol, akkor a 6-ig elmehetsz... míg az eltelt időtől függetlenül a 7. megállónál mindenképp bukta van!

3) kinek kéne elmagyarázni? aki még nem volt külföldön. ugyanis mindenhol európában igazságosabb valamiféle idő és zóna alapú rendszer van. tádá... tehát nem is 10milliónak, hanem mondjuk 1-2-nek... az meg megtanulja, mint az elsőajtózást. az órát meg mindenki ismeri, megnézi mikor kezelte a jegyet és hozzáad 1 órát... debonyolult, hisz innentől tudja egy óráig nem kell jegyet kezelnie... ezt biztos nehéz lesz megérteni.

Húszezeré' évesbérlet... egybőlmegvenném he!

GG81 2010.11.17. 22:15:29

nálam prága a favorit... paramétereiben bp-hez hasonló adottságokkal. mégis a jegy 27Kc (nincs 300HUF), a havi bérlet 550 Kc (nincs 6000HUF)... van viszont fejlett villamosvonalhálózat, éjszakai közlekedés, ugyanannyi metró, utas... csak ugye még többen fizetnek, ennyiért...!? naná, merthogy még többet is keresnek arrafelé egy picivel... tehát arányaiban még nevetségesebbek a tarifák.

bkv, az őskommunista mammutcég, csőd, vége, felfüggesztés, sóval behinteni!

Jonas-R 2010.11.17. 22:30:52

dr Olah Peter olykor kicsit bosszanto...

Ertjuk hogy forgalomiranyitas, megoldom cellainfoval 1000 jarmure 500 millabol eszkozzel...

Intelligens buszmegallo helyett jelolni kene hogy hol nyilik az ajto, es akkor feltalal a vak.. kevesebbol kijon, gazdasagot jobban porget, bar teny hogy kevesebbet lehet belole lopni.

Jonas-R 2010.11.17. 22:32:38

amugy meg az ido alapu jegy kerdeses, a zonazas viszont fontos lenne, akarcsak az automatizalas.

GG81 2010.11.17. 22:35:11

a GPS-es beruházás még nem is lenne rossz, abból a szempontból, hogy akkor tuttira lehetne venni az időszinkront a járműveken! meg ugye a kezelés helyének, azaz megállójának kódja is meglenne, a járatszám meg adott ugye amelyiken van a készülék... ezekkel az infókkal: pontos idő, pontos megállóhelykód és járatszám már működhetne biztonságosan az időalapú átszállósjegy... ami most is időalapú, olvassátok csak el! csak nem átszállós.

jah, de hogy 200ezer egy lyukasztó!!! aztaqrva, gondolom állami pénzen rendelve... ha még számításaid szerint a 7 milliárdra rájönne az a plusz 1... és, ha valóban működne, akkor 7 vagy 8 kb. mindegy lenne...

GG81 2010.11.17. 22:37:32

@Jonas-R: budapesten, a prágai módszer szerint pl. nem lenne értelme a zónázásnak, mert bp egy zóna lenne! aztán az agglomeráció koncentrikusan a többi zóna...

márha ugye egy működő példát vennénk alapul... és az ott működik, és mondom bp-tel kísértetiesen hasonló minden paramétere!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.17. 22:44:50

@csernaja obca: Nagyon be lehetsz gombázva, ha azt a bandát sírod vissza.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.17. 23:28:24

@molnibalage:

azt a szarházi bandát már megszokta, ezt a szarházi bandát most még nem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.17. 23:41:13

@molnibalage:

Vitézy Zsófia aki Orbán Viktor édesanyja testvérének a gyermeke, féltestvére Vitézy Dávidnak.

Orbán Viktor édesanyjának testvére Vitézy Lászlóhoz ment feleségül.
Az ő lánya Vitézy Zsófia, aki HírTV-s műsorvezető, mellesleg Orbán Viktor egyik gyerekének a keresztanyja.
Vitézy László később Hankiss Ágnest vette feleségül, az ő fia Vitézy Dávid.

morden2 2010.11.18. 00:11:32

@Conv: öcsém, ha így vágnád a Habsburgokat vagy az Árpádháziakat, meghajolnék előtted :D

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.11.18. 00:17:58

Zero, én kedvelem az írásaidat, de teljes utópia, amiről beszélsz...

Gondolod, hogy annál a BKVnál BÁRMIKOR csökkentik a jegyárakat, ahol a fővárosi közgyűlés minden kormány alatt, minden évben megszavazza az inflációt meghaladó jegyáremelést?

4 év alatt egy kibaszott metrót nem tudtak megépíteni, de még a szerelvényeket se tudták legyártatni.

A BKV olyan, mint Magyarország. Pofátlan, felelőtlen, öntörvényű, pénzéhes.

Jonas-R 2010.11.18. 00:29:22

@GG81: aztan azt ki mondta hogy a zona szogletes? :) koros zonarendszer kell. En speciel credites rendszert csinalnek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 00:33:00

@morden2: nem vagyok buzi, nem örülnék neki, ettől függetlenül hidd el voltam általános iskolás :)

Kicsit Karcos 2010.11.18. 01:00:24

@GG81:

"elmész a boltba fix 1 jegy, haza a másik fix 1, azaz össz kettő! nah, ha beleférsz az időkorlátba megúszhatod eggyel is"

Én szeretem előre tudni az előre tudható költségeket. Ha most el akarnék menni pl. Düsseldorfba, akkor kb. 5%-os pontossággal ki tudnám előre számolni, mennyibe fog kóstálni az út (benzin + autópálya + 3 szelet csoki), és az egész számítás nem tartana tovább 2 percnél. Ha boltba megyek, akkor meg 50-100%-os eltéréssel kelljen számolgatnom?

"ha mondjuk a 15 perces jegybe menetrend szerint 6 megálló fér bele, de 30 perce utazol, akkor a 6-ig elmehetsz... míg az eltelt időtől függetlenül a 7. megállónál mindenképp bukta van!"

Így van, aztán kezdődhet a bogarászás, hogy mennyi is a menetidő. Vitézy Dávid jól el tudna menni egy ilyen rendszeren (becsületére legyen mondva, ő sem ilyet akar), de én frászt kapnék tőle. Ha valamire költeni kell, arra nem szoktam sajnálni a pénzt, de feleslegesen egy fillért is utálok kifizetni, így vagy fizetnék a semmiért, vagy folyamatosan bújhatnám a menetrendet, hogy mennyi lesz az annyi. Ennek mi értelme van? És akkor mi van, ha át is kell szállni, akkor hogy számítod ki az órás jegy érvényességét csúcsforgalomban?

Én a tiszta, pofonegyszerű rendszereket szeretem, az éves bérlet az ilyen, az órás buszjegy az nem ilyen.

"kinek kéne elmagyarázni? aki még nem volt külföldön. ugyanis mindenhol európában igazságosabb valamiféle idő és zóna alapú rendszer van"

Igazságosabb, de nem igazságos, mert se nem költségarányos, se nem pofonegyszerű. Az én rendszerem sem költségarányos, viszont a lehető legegyszerűbb.

"az órát meg mindenki ismeri, megnézi mikor kezelte a jegyet és hozzáad 1 órát"

Ld. fentebb a dugódilemmát.

"Húszezeré' évesbérlet... egybőlmegvenném he! "

Ezt még azok is sokan megvennék, akik WC-re is kocsival járnak, mert nekik is kell néha szervizelniük az autót, és ők is megisznak néha egy sört. De aki egészen biztosan megvenné: aki diák (általános iskolástól az egyetemistáig), aki dolgozik, aki nyugdíjas. A turista meg venné a napi vagy a hetijegyet.

Neked melyik lenne a faszább, húszezerért éves bérlet vagy százötvenért órás buszjegy?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.18. 10:09:51

@Conv:

"Vitézy Zsófia aki Orbán Viktor édesanyja testvérének a gyermeke, féltestvére Vitézy Dávidnak."

Szeritnem ez nem féltestvéri rokoság, de oda se neki...
Az azt jelenetné, hogy vagy az apja O.V vagy O.V. felesége az anyja, tehát előző vagy későbbi kapcsolatból van gyerek.

Amit írsz a világvége rokonság itthoni viszonylatban de sok világban nagy részén is. Konkrétan "2,5" generációs távolság van...

Azért ez számalmas szerintem. Konkértan ilyen távoli rokonaim NEVÉT sem tudom már. Vagy én lennék szánalmas, hogy az n+1 oldalági családfát nem ismerem? Nagyanyámnak 7 testvére volt...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.11.18. 10:55:04

@molnibalage:

Gondolom neked meg nekem nincs 2,5 generációs rokonság Orbánnal, nem is lettünk BKK elnökök :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 11:02:33

@molnibalage:

hát ha két gyereknek ugyanaz az azpja azt úgy hívják, hogy féltestvérek :) mindenhol a világon :)

azon nem lepődöm meg, hogy a saját szüleid testvérének a gyerekét nem tudod kicsoda és hogy annak féltestvérét sem tudod kicsoda a már a közelmúltban bizonygatott tanulási nehézségeid fényében.
de Viktorék közös családi ünnepein akik részt vesznek azt hidd el ők tudják kicsoda :) pl aki ott van a csemetéjük keresztelőjén, az valszeg ismerős a családban :)

morden2 2010.11.18. 11:20:16

Vicces az, ahogy sikerült eljutni a lyukasztós jegyrendszertől, egy családfa ellemzésig :D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 11:53:04

@morden2: a post kérdésére elég hamar megjött authentikus helyről a válasz, szóval onnan már nem sokat lehet azon polemizálni :)

arlequin 2010.11.18. 12:27:03

@Conv: lányokról még nem volt szó?
hol van marci?

guma 2010.11.18. 13:11:32

@arlequin: offolgatot kicsit "velem"

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.18. 14:02:04

@Conv: Vizéy Zsófiának lehet, hogy féltestvére. Ettől még O.V-től kurva messze van...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.18. 14:04:54

@Conv: Félreértelmeztem a mondatot. Viézy olyan távli rokon, mint amit én írtam. A nagyanyám testvérének az unkojája. Nagyanyám egyetlen testévérnek a nevét sem tudom, mert asszem mind meghaltak, mire felnőttem vagy annyira lecsúsztak, hogy iknább megkíméletk a velük való találkozástól.

Vitézy szakmai munkásságról még mindig egy kurva szót sem írtatok. Rokonság és kor, semmi mássnal nem tudtok jönni.

Kurva szánalmas lett ez a blog. Kár érte...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 14:47:36

@molnibalage:

még mindig félreértelmezed :)
ez nem nagyanyja és nem unoka, hanem Viktor anyja testvérének a féltestvére.
közvetlen felmenő testvérének közvetlen leszármazottja.

bárnehéz ezt követni, mint a fejben deriválást :)

Vitézynek nincs szakmai munkássága és nincs előtörténete semmilyen cégvezetés terén :) még nem végzett az iskolával sem rendesen, - a Lauder Javne zsidó közösségi iskola kitűnő érettségijét követően 2004-ben kezdte meg tanulmányait az Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Gazdaságtudományi Karán, ahol 2010-ben szerzett közgazdász végzettséget, regionális település- és területfejlesztési szakirányon, most lesz 25 éves, - nemhogy vezető beosztásban bármilyen gazdasági vállalkozás vezetője lett volna, talán ezért is nem írt senki egy kurva szót sem a munkásságáról
eddig a VEKE egyesület szóvivője, elnökségi tagja, a közlekedésfejlesztés munkacsoportjának vezetője, a BKV felügyelőbizottságának tagja volt. aztán hirtelen most az ország egyik legnagyobb cége, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója lett :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 14:52:51

@Conv:
facom, a röhögéstől már írni sem bírok.
ez nem nagyanya és nem unoka, hanem Viktor anyja testvére gyerekének a féltestvére.
közvetlen felmenő testvére közvetlen leszármazottjának féltestvére.
OV-vel vérrokonság nincs, de családtag. amennyiben elfogadod, hogy egy-két felmenői és leszármazotti szintig családtagoknak számítanak a közvetlen leszármazottak :)

persze lehetne százhuszadik unokatestvér is, akkor is családtagként lenne számontartva, ha már családi eseményeken részt vesz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 14:58:22

@Conv:
szülőd testvérének a gyereke a közvetlen unokatestvéred.
Viktor esetében ez Vitézy Zsófia. Vitézy zsófia féltestvére Dávid.
magyarul Viktor közvetlen unokatestvérének féltestvére Dávid.

Namost a Te unokatestvérednek a férje a családhoz tartozik?
ha a válasz igen akkor gondold el, ha egy férj aki nem vérrokon, a családhoz számít, akkor egy féltestvér aki vérrokon, mennyire számít a családhoz.

nagyon távoli ez a rokonság? főleg személyes családi kapcsolattartás létezésekor?

guma 2010.11.18. 15:05:51

@Conv: nem hagytál még ki valamit??? D

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.18. 15:14:12

@Conv: Ezek után komlyan kérek egy családfát. Már te sem tudod követni...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.11.18. 15:14:43

Egyébként az űrgolyhós jelent ugrik be erről. Rémlik? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.18. 15:21:31

@molnibalage:

én folyamatosan ugyanazt mondom, nem tudom honnan szedted nagyanyót meg az unokákat bazzeg :)

igen beugrott nekem is, meg az erik a viking is :)

GG81 2010.11.18. 19:10:54

@Kicsit Karcos: látom megértetted... 50 meg 100%... ugyanmár... most tutti a 2 jegy. míg órásban lehet 1 is elég, de a biztonság kedvéért ugyanúgy kettőt teszel zsebre.

azért ezt az éves 20K-s bérletet bevezethetnéd... :-D a többi csak a szokásos újdonságtól való félelem, mondom, amit már a Lajtától nyugatra sokmillióan tökéletesen értenek és használnak, pont a magyarok, a híres magyar ész és agy ne tudná felfogni!?

Kicsit Karcos 2010.11.18. 21:12:18

@GG81:

" most tutti a 2 jegy. míg órásban lehet 1 is elég"

Ahogy múlnak az évek, úgy értékelem egyre többre a kiszámíthatóságot, és úgy foglalkozom egyre kevésbé azzal, hogy egy amúgy csak ritkán vásárolt valami 300 vagy 600 forintba kerül. Nyáron vettem utoljára buszjegyet, amikor nem elég, hogy szerelőnél volt a kocsim, de még siettem is. Ha egy húszas lenne a buszbérlet, azt még talán én is meggondolnám, hogy egyszer kicsattintom, utána meg ha már van, használnám is talán néha.

"a többi csak a szokásos újdonságtól való félelem, mondom, amit már a Lajtától nyugatra sokmillióan tökéletesen értenek és használnak, pont a magyarok, a híres magyar ész és agy ne tudná felfogni!?"

Jártam már a Lajtán túl, sőt éltem is, nincs bennem semmi Lajta-fóbia, csak próbálom használni az eszem, hogy mi lenne jó nekem, és mi működne jól társadalmi szinten. Amikor hallom minden tömegközlekedéssel foglalkozó helyen, hogy faszé' kell két buszjegyet venni, inkább nem veszek egyet sem, olyankor óhatatlanul eszembe jut, hogy jó lenne-e nálunk, ha percre kicentizett jegyekkel utazgatnának naponta milliók a tömegközlekedéssel. Ami működik Prágában, az nem biztos, hogy működne Budapesten is.

Kun András 2010.11.19. 13:37:10

Ismertem egy BKV beszállítót. A 90-es évek elején festéseket adott el a BKV-nak. Semmi speciálisat, Diszperzit és hasonlók.
Porschéval járt a srác. Már akkor nyilvánvaló volt, hogy mi folyik ott.

nedudáljparaszt 2010.11.19. 16:00:36

Annyi a megjegyzésem, hogy amit a cikk végén hiányolt, hogy a megállóban kiírják az összes jármű helyzetét, ez pont akkor jöhet létre, ha egységes GPS-alapú forgalomirányítás lesz (a metrót kivéve persze).

jozicsenko 2010.11.22. 11:31:36

hi!

@zero: egy apró update: www.delmagyar.hu/szeged_hirek/idoalapu_vonaljegy_szegeden/2189992/

szegeden már kisérleteznek vele...

(ahogyan itt már raknak össze villamost, trolit is: biztos folyik el pénz, de nem fénymásoló-felülvizsgálatra...)

Andreas91 2011.12.19. 12:55:02

Brüsszelhez hasonló van Moszkvában is.

süti beállítások módosítása