Skip to content


       Szűrés lista

A legjobb kezekben van a nyugdíjkérdés

Még mindig az Év Legsokkolóbb Híre, hogy Selmeczi Gabikát kinevezte Orbán nyugdíjvédelmi megbízottnak. A bejelentés óta eltelt már 40 nap, és sikerült már feldolgoznom? Hát kurvára nem sikerült.

Selmeczi Gabika védi a nyugdíjakat ... miért nem bízzuk mondjuk az  egészségügyet a másik ex-tévésre, az "állandóan-borvirágos-az-orrom-nem-is-értem-mitől" Pálffy Istvánra?

Kár, hogy a www.selmeczigabi.hu még mindig nem üzemel, egy csodálatos karrierről olvashattunk volna. (Egy klasszikus a múltból: Matula Magazin: "A 10 legvisszataszítóbb magyar nő")

Annyi azért kiderült, hogy Gabika 83-an érettségizett, majd 2 évet dolgozott a szülei vállalkozásában, vagyis a Landoló falatozóban, mint pincérnő. 89-ben üzemgazdász szakon szakon végzett a Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Főiskolán, 91-ben pedig újságírói képesítést szerzett az esztergomi Vitéz János Tanítóképzõ Fõiskolán. 2 évig a a Budaörsi Városi Tv szerkesztő-riportere, majd 94-ig az Intereska Kereskedelmi Kft. ügyvezetõ igazgatója. Azóta parlamenti képviselő ...

Gabika elmúlt 20 éves tevékenységéből (képgaléria) sajnos csak arra emlékszem, hogy kiflit evett a budaörsi Tesco-ban és elkapták ... vajon bennem van a hiba? Nem követtem volna kellő figyelemmel eme csodálatos karrier állomásait?


Október közepén Selmeczit kinevezték, azóta foggal-körömmel védi a nyugdíjunkat:
"Selmeczi Gabriella feladata, hogy összehangolja azokat a tevékenységeket, amelyekkel a magyar emberek nyugdíja biztonságba kerül, és el tudjuk hárítani azokat a kockázatokat, veszélyeket, amelyek a nyugdíjakra és a nyugdíjasokra azért leselkednek, mert a magánnyugdíjpénztárak válságba kerültek." - mutatta be Szijjártó pajtás a védelmi asszonyt.

"Senki ellen nem vagyunk, a magánnyugdíjpénztárak ellen sem, a befektetések ellen sem, de a kormány legfontosabb feladata az, hogy megvédje a nyugdíjakat." - mondta akkor Gabika.

"Szó sincs arról, hogy a magán-nyugdíjpénztárak ellen intézett volna támadást a kormány, a tisztán állam rendszerbe való visszalépés tervezett megteremtése kizárólag azt a célt szolgálja, hogy visszaadják a választás szabadságát." - nyilatkozta október végén.

Azóta viszont eltelt 1 hónap, és szerdán és csütörtökön sorozatban jöttek a jó hírek nyugdíjügyben.

Évi 900 milliárd a nyugdíjkassza hiánya. A 2700 milliárd forint a magánnyugdíjpénztárakból három évre megoldja ezt a problémát. 3*900 = 2700. A választásokig a nyugdíjprobléma megoldva, a 2014 után időszak meg leszarva.

Ma reggel Selmeczi Gabival ébredtem, reggel 6:20-tól lökte a sódert a Ma Reggelben. Ekkora parasztvakítás rég láttam, még a sokat látott Süveges Gergő is csak pislogott. Mondjuk legalább a MTV-n foglalkoznak a témával, tegnap este megnéztem az RTL Híradót, nos, ott egészen pontosan 0 másodpercet szántak erre, a fő hír az egy kisgyermek halála volt, ami roppant tragikus, évente meghalnak 90 ezren, mehetne mind breaking newsba.

02:10-től magyarázza Gabika, csodálatos az egész, a legjobb kezekben van a 3 millió nyugdíjas nyugdíja és a 7 millió leendő nyugdíjas leendő nyugdíja!

"Távol álljon tőlünk, hogy bárkit is zsarolnánk."

"Egy nagyon korrekt megoldás mellett döntött a kormány."

"Ugyanazt a rendszert hozzuk át az állami rendszerbe, mint ami várható majd a magánnyugdíj rendszerben." 

(Mondjuk tegnap kiderült, hogy az egyéni számla az állami rendszerben nem éppen ugyanaz, mint most a magánnyugdíj rendszerben.)

"Nem szeretnék sok szót vesztegetni az Unióra."

"Csak annak a pénzügyi csoportnak lesz rossz az új rendszer, aki ezt a 2700 milliárd forintot kezelte."

"-Képviselő asszony, Önnek, nekem miből lesz nyugdíjunk 20 év múlva?
-Nagyon fontos, hogy társadalombiztosítási nyugdíjrendszer az biztonságot nyújt."

"Azon vagyunk, hogy Magyarországon egy nagyon stabil nyugdíjrendszer legyen."

"Nemcsak nyugdíjat fizetünk mindenkinek, de értékálló nyugdíjat fizetünk."




Selmeczi biztos asszonynak fogalma sincs, mit legyen a világrekorder 800 ezer rokkantnyugdíjassal, a Ratkó-korszakba született leendő nyugdíjasokkal ...

Jelenleg (2008) közel 3 millió nyugdíjas van Magyarországon, 2020-ban több,mint 4 millió nyugdíjasunk lesz.
Jelenleg (2008) 800.000 rokkantnyugdíjas van Magyarországon és számuk folyamatosan növekszik.
Jelenleg (2008) 1 millió olyan munkavállaló van Magyarországon, aki minimálbérre van bejelentve és akik így minimális járulékot fizetnek.

2008-ban jelent meg egy tanulmány, melyben megvizsgálták az 1945-1959 között született 2,1 millió (!) ember helyzetét:
- 500 ezren már jelenleg is nyugdíjasok
- 150 ezren az utóbbi öt évben egyáltalán nem fizetett járadékot. Ők nem fognak nyugdíjat kapni. 
- 360 ezren várhatóan nem szerzi meg a húszéves szolgálati időt. Ők szintén nem fognak nyugdíjat kapni.
- Akik 2013 után mennek nyugdíjba, azoknál nemcsak az utolsó öt év, hanem 1988-ig visszamenően minden munkában töltött év keresetét figyelembe veszik a nyugdíj kiszámításánál, vagyis 250-300 ezer ember nyugdíjának mértéke nem éri majd el az átlagkereset 40 százalékát. Ők csak szimplán éhen halnak.
 
Itt olvasható egy remek írás arról, hogy mi a hét legnagyobb probléma, mivel szembe kellene nézni, egyet emelnék csak ki:
"Az egyetlen csoport, amelyben a szaporulat megfelelően magas, a cigányság. Természetesen nem tudunk biztos számokat, de a cigány falvak korfája eligazítást adhat. Itt a 18 év alattiak száma 50%, míg a társadalom egészében ez alig több 20 százaléknál. A trendek azt mutatják, hogy ezeknek a cigánygyerekeknek kéne a jövő nyugdíjasait eltartani, de a cigányság körében nagyon magas, becsélések szerint 60-80%-os a munkanélküliség."

Az fasza, hogy nyakukba szakadt a kincstár, és lehet lubickolni a 2700 milliárdba, csak utána mi a kurva élet lesz?

Lesz 4 millió nyugdíjas, 2 millió adózó meg 3 millió cigány?

No mindegy, a legfontosabb, hogy 2014-ben is nyerjünk, ugye?  

Címkék: fidesz válság nyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr762474100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A nyugdíj jelentéktelensége 2010.11.27. 12:39:24

Az, hogy mennyire jelentéktelen a magánynyugdíj pénztára államosítása nemzetközi, főleg pénzügyi, szempontból, az Economist egyik blogján megjelent poszton érezhető. A szerző szót ejt a kétharmados többségről, az Alkotmánybíróság jogkörének megnyírbálá...

Trackback: A magánnyugdíj és a feltörekvő kisegér 2010.11.27. 10:01:05

  Az elmúlt húsz év egyetlen igazán időtálló, ugyanakkor alapvetően felvilágosult abszolutista szellemben fogant reformját tervezi megszüntetni a kormány. Török Gábor, politológus, 2010. november 24.   Török Gábor exeszdéeszes. Neoliberális...

Trackback: Re: Mi ez a para? Minden a forgatókönyv szerint zajlik. 2010.11.27. 09:59:30

Drága Blogger! Valamit átkozottul benéztél: ezek nem viszik a kocsidat (6 milla alatti járgány ezeknek nem autó), azzal, h saját tulajdonba veszik megvédenek Téged attól, h a komcsik ellopják. Ők ugyanis soha nem hazudnak, tehát, ha egyszer azt mondták...

Trackback: A nyugdíjsztori 2010.11.26. 19:01:03

A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosításának szerdai bejelentése óta az Index címlapján több blogger szaktárs véleménye is megjelent az ügyet reflektálva. Egy közös volt bennük: az ellenvetés, az elutasítás. Olvashattunk egyéni sérelmekről, el...

Trackback: Utószó egy rekvirálás margójára 2010.11.26. 17:53:02

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% közeli adósság. Ennek és kamatainak törlesztése ko...

Trackback: Mi lesz a nyugdíjakkal? 2010.11.26. 17:25:15

Elég nagy a felhördülés ezzel a "szabad" pénztárválasztással kapcsolatban, de a tárgyilagossággal nem nagyon találkoztam, inkább csak hőbörgéssel. Leszögezném, hogy én sem repesek örömömben akkor, amikor belekényszerítenek bármibe.1998-ban se...

Trackback: Kormányzati K.O. 2010.11.26. 14:44:17

jósló mese Atyafiak, nagy össznépi felhördülés kísérte a narancssárgában szorítóba lépett kormányzati játékos legutolsó mozdulatát! Több kellemetlen szurkálása volt már Matoljki és csapata taktikájának, még a tisztánlátását is megzavarta a Magyar Nép S...

Trackback: Tényleg Matolcsyt kell szidni nyugdíjügyben? 2010.11.26. 13:47:51

Ezermilliárdok sorsáról készül dönteni a kormány, de nincs egy politikus, nincs egy médiaelemzés, amely korrekten leírná a helyzetet, hogy mindenki megértse és belássa a szükséges intézkedések indokoltságát. Hihetetlen sok félreértésről és félremagyará...

Trackback: Nesze neked adócsökkentés... 2010.11.26. 12:41:03

Tegnap kiderült, a Nyugisz ismételten segget csinált a szájából, a nagyarányú adócsökkentés helyett januártól bevezet 24%(!) jövedelemadó emelést. Persze, csak akinek van jövedelme...Nem lehet másképpen értelmezni Matolcsi elvtárs tegnapi bejelentését,...

Trackback: Nyudesz udvözölte ... én meg őket... 2010.11.26. 12:17:02

 A Fidesz nyugdíjas tagozata üdvözölte a kormány nyugdíjstratégiáját, a nyugelleátásokkal kapcsolatos döntéseit. Ez áll egy tegnapi MTI közleményben. Én meg csókútatom őket.Valahogyan nem is értem, mi az a Fidesz nyugdíjas tagozata, hiszen, ha vég...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobsys 2010.11.27. 16:23:12

Ez volt mar?

hirszerzo.hu/profit/20101127_nyugdij_kozles

"A magán-nyugdíjpénztári tagnak személyesen kell kérnie az állami nyugdíjbiztosítási igazgatási szervnél január végéig, hogy továbbra is magánpénztári tag maradhasson, ellenkező esetben automatikusan az állami nyugdíjrendszerbe kerül át, az addigi befizetései pedig a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapba kerülnek - egyebek mellett ezt tartalmazza az a törvényjavaslat, amelyet Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter terjesztett a parlament elé"

Es igy fenykepet is tudnak rolad kozolni mint a zallam es a zemberek ellensege aki szembefordul a NERel.

gakken (törölt) 2010.11.27. 16:35:48

@Kicsit Karcos: "A lónak a faszát a faji alapú gazdaságpolitikába. A többivel kb. egyetértek. "

Igazad van, helyesen: amennyiben szociálisan hátrányosan megkülönböztetett munkaerőt alkalmaznak, a vállalkozók ....
Kb ilyesmi, de jogász az nem vagyok. A lényeg, a sok maszeknek is érje meg.

Amúgy teljes hülyeség lenne EU-átlag mimimálbért adni hirtelen, ill, kötelezni rá mindenkit? Tudom, hogy "de mi a faszból, kisköcsög" jön, viszont a teljesen legatyásodott réteg - akik állítólag középosztály néven futnak - azonnal költekezni kezdene (mosógép, autó, bankbetét (ja, ez megtakarítás), lakás, ház, telek, balaton, stb; megnőne az ÁFA, beindulnának a szolgáltatók, meglódulna az idegenforgalom itthon is, szóval visszatérne a pörgés - ami igazából be sem indult soha...

vöröshigany 2010.11.27. 16:41:09

@zero:
Bármennyit foglakoztál a roki témval, rosszul ismered a számokat. Szlovákiában 2010.10.31-én 212 700 rokkant nyugdíjas volt. Az 5 milliósban. Ezek mind korhatr alatt. Egyébként érdemes utána nézni az ott történteknek, sok tanulsággal szolgál.

http://translate.google.hu/translate?hl=hu&langpair=sk|hu&u=www.socpoist.sk/pocet-vyplacanych-dochodkov--v-mesiacoch-/3150s

allegretto23 2010.11.27. 16:55:03

@gakken: ezt csinálták az írek...akik a kidurrant lufiról épp most csusszantak le a pöce aljába...meg adtak minden jöttment lengyel luvnyának az ott kipottyantott gyerekéért heti 700EUR segélyt, amit az meg jól hazavitt- ahelyett hogy ott (Írország) költött/termelt volna...

allegretto23 2010.11.27. 16:56:38

@gakken: ezt csinálták az írek...akik a kidurrant lufiról épp most csusszantak le a pöce aljába...meg adtak minden jöttment lengyel luvnyának az ott kipottyantott gyerekéért heti 700EUR segélyt, amit az meg jól hazavitt- ahelyett hogy ott (Írország) költött/termelt volna...

Id. Lencsés István 2010.11.27. 16:56:45

@paki: Szerintem édesapádat is említhetted volna, anyukádról írsz csak. Anya csak egy van, ebben igazad van! Komplexusod is van?
Írod:
"Most abba hagyom, és körbe nézem magam
a fitymám megvan
fehér bőrű vagyok
cégtulajdonos-vezető
magyar
egészséges
stb.
és nem kaphatja be senki."

Mindenki örül a férfiaknál, hogy van fitymája, ez tényleg jó. Fitymás vagy!
Fehérbörű vagy, ennek is örül mindenki, szép fehér borotvált csupasz, gondolom én! Mondjuk nem nagyon csíptem a fehérbőrű északi turistákat teli fitymával a Balatonon.
Cégtulajdonos-vezető, hát ez a legszebb, ellentmondást bizonyosan nem tűrő személyiség lehetsz. Teli fitymával!
Magyar vagy -e nem tudom, a név eredeti, amit használsz: a magyar PAKI, az mit is jelent? Pakisztáni?
Írod egészséges vagy, de orvosnál voltál-e? Fitymád mutattad-e.
Nem kaphatja be senki, ez is egy érdekes dolog. Nem kaphatja be senki, vagy nem kaphatja be senki, mert nincs mit bekapni. Fitymaszükületed van-e?

Id. Lencsés István 2010.11.27. 16:56:54

@paki: Szerintem édesapádat is említhetted volna, anyukádról írsz csak. Anya csak egy van, ebben igazad van! Komplexusod is van?
Írod:
"Most abba hagyom, és körbe nézem magam
a fitymám megvan
fehér bőrű vagyok
cégtulajdonos-vezető
magyar
egészséges
stb.
és nem kaphatja be senki."

Mindenki örül a férfiaknál, hogy van fitymája, ez tényleg jó. Fitymás vagy!
Fehérbörű vagy, ennek is örül mindenki, szép fehér borotvált csupasz, gondolom én! Mondjuk nem nagyon csíptem a fehérbőrű északi turistákat teli fitymával a Balatonon.
Cégtulajdonos-vezető, hát ez a legszebb, ellentmondást bizonyosan nem tűrő személyiség lehetsz. Teli fitymával!
Magyar vagy -e nem tudom, a név eredeti, amit használsz: a magyar PAKI, az mit is jelent? Pakisztáni?
Írod egészséges vagy, de orvosnál voltál-e? Fitymád mutattad-e.
Nem kaphatja be senki, ez is egy érdekes dolog. Nem kaphatja be senki, vagy nem kaphatja be senki, mert nincs mit bekapni. Fitymaszükületed van-e?

Dracon 2010.11.27. 16:58:32

Mér több helyen megirtam de ide is leirom hogy szerintem hogy fog működni a faji alapú foglalkoztatás amúgy magyarosan okosba.

A magyar fehérlovon nemzett szittyamagyar vállalkozónk fogja és alkalmazza a réti néger tenyészcsődört, az alkalmasság alapja minimum 10 puruttya otthon.

fizu: 2 milla,
munkakör: nem lopni a munkahelyen
Ezután a munkavállalónk megirja a söralátétnyi adóbevallását ami alapján 0 forint adót fizet.
A vállalkozóval osztozik a hasznon.
Tökéletes pénzmosoda a mai magyar valóságra optimalizálva.

1 milla új munkahely megvalósitva! adóbevételek nulla, államcsőd, szakadék, padlógáz

gakken (törölt) 2010.11.27. 17:00:20

@allegretto: "ezt csinálták az írek..."

OK, én csak érdeklődtem...

allegretto23 2010.11.27. 17:07:57

oszt kaptál is rá választ...egyébként meg nézd meg, hogy amikor jól futott a szekér, akkor akinek egy kis pénze maradt, az egyből "görögbe" ment nyaralni, új autót vett (nem Suzukit, mert azzal nem is ember), több import termék fogyott- szóval gyeplőt dobni közéjük nem jó ötlet, mert nem biztos, hogy valóban otthon költi el (különösen, ha az itthoni termék nem igazán versenyképes, viszont drága- a megnövekedett bérterhektől meg még drágább lesz)

Dracon 2010.11.27. 17:12:30

Ja ahogy ezt nem kevés közgazda hangsúlyozza:
Adócsökkentéssel nem lehet gazdasági fellendülést csinálni....
Miért?
Jellemzően a gazdagok fognak jól járni azok meg a pénzen nem vesznek extra 2 kiló parizert hanem berakják a bankba mert nem hülyék, esetleg állampapirba ha hülyék. De a lényeg hogy a fogyasztás nem fog növekedni. Ami kis fogyasztásnövekedés lesz annak a döntő része import, mivel akkor vesz egy új merdzsót pl. Osztán a merdzsó ára megy ki németbe ahol a német nyugdijas fog rajta hizni.
Szóvala matolcsi patkány által vizionált gazdagsági növekedésből szar se lesz. Erre vannak szép példák a világon, nem mi vagyunk az elsők akik ezt bepróbálták de még senkinek sem sikerült.

allegretto23 2010.11.27. 17:24:43

@Dracon: nagyon nagy országoknak- esetleg ... nyomorult 10milliónak (merjünk nagyok lenni: 16) energiafüggőségben, nyersanyagszegényen, kőkori technológiákkal, közepes színvonalú oktatással, csábító turisztikai lehetőségek híján- nemigen...

Dracon 2010.11.27. 17:29:42

@allegretto23:
Nagyon nagy országnak se sikerült! Lásd USA Bush elnöksége alatt. Pont ez volt a terv, adócsökkentés gazdaságnövekedés. Lószar se lett belőle csak egy kibaszott nagy államháztartási deficit. Osztán jött a válság, nem mellesleg a válság egyik oka pont ez volt.

gakken (törölt) 2010.11.27. 18:04:53

Rendben. De akkor arra válaszolnátok, hogy mi az értelme? Mert az összes ismerősöm rosszabbul jár, az a néhány, akinek - a gyerekek miatt - több lesz, kb eddig se fizetett adót, vagy vissza tudta igényelni - pont ezért.
Akkor miért jó ez? Én is arra gondoltam, hogy az a haverom, aki hétvégén elugrik síelni Ausztriába, meg gyereknek kérésre BMX-et vesz, meg Porsche-dzsippet lizingel, hát nem igazán tud már többet költögetni - és nyilván azt sem itthon (most az jön: majd minőségibb dolgokat vesz, dehát eddig is meg tudta tenni!), és az én havi fizetésemmel lesz neki több, nekem meg 4 ezerrel kevesebb, pedig tényleg 20-áig jövök csak ki szűkösen, a többit "okosba" oldom meg - na de ez normális 2010-ben az EU-ban?
És főleg: mi az értelme?

bobsys 2010.11.27. 18:11:48

index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/27/a_multat_idezi_a_fidesz_nyugdijrendszervaltasa/

"Az is valószínűsíthető, hogy ezzel a kötelező magánnyugdíjpénztárak többsége (18 van belőlük) tagok nélkül marad, vagy csak olyan kevéssel, hogy feltehetően nem is lesz érdemes folytatni a működést."

Es ilyenkor mivan? Maradok, de a mnyp nem kepes mukodni. Mi tortenik az ottani penzemmel? Felvehetem? Atrakjak onkentesbe? Bank betet? Vagy baszhatom?
Mert erre sehol nem talalok valaszt

Dracon 2010.11.27. 18:13:20

@gakken:
Van értelme valaki leirta hogy csak a tetves képviselo urak az adocsokkentés után összességében kb 1mrd-vel többet visznek haza. Hét persze hogy egyhangúlag szavaztak mellette.
a felső középosztály aki idáig fizette zorban ebédjét most megkapja a magáét a hosszú évek lojális magatartásáért.
a fasz matolcsi azt gondolja hogy majd ő most feltalálja a bölcsek kövét, orbán meg hisz neki mert nincs más akinek hihetne.
csak a csodafegyvernek hitt gazdasági növekedés nem fog eljönni az igazség pillanata viszont igen.
addig Te és a többi átlagos polgár tovább szopja a faszt és ehhez még desszertnek letolják a torkán hogy az előző kormán miatt szop.
Igen a maszop mélyen benne van a felelősségben DE libajnai/oszko megtette azt a kármentést amit meg lehetett tenni. Most pedig a zorbani patkánykormány lenullázza az értékét annak a szopásnak amit a nép már kénytelen volt elviselni az előző rezsim alatt.

Dracon 2010.11.27. 18:23:38

@bobsys:
Valószinű hogy néhány kassza bezárhat de pl. fogadok mindenre hogy a matolcsi patkány biztositója és az csányi féle OTP megmarad minimum, valamint nagy esélye van hogy a régi pénztárak akik nagy vagyont halmoztak fel megtartják tagjaik egy részét. A multik meg szinte biztos hogy megmaradnak, mert derogál nekik farok behúzva menekülni, és a költségeiket az anyacég kipengeti.
A tagoknak pedig szabad mozgásuk van a pénztárak között.

Dracon 2010.11.27. 18:29:51

bocs nem a matolcsi patkánynak van biztositója hanem a járai főpatkánynak, benéztem elnézést kérek matolcsi főpatkánytól hogy ilyen nemzettelen módon meggyanusitottam azzal hogy képes lenne egy biztositót irányitani.

Kicsit Karcos 2010.11.27. 18:36:20

@bobsys:

"Es ilyenkor mivan? Maradok, de a mnyp nem kepes mukodni. Mi tortenik az ottani penzemmel? Felvehetem? Atrakjak onkentesbe? Bank betet? Vagy baszhatom?
Mert erre sehol nem talalok valaszt "

Ez nem új eset, az eddig is bármikor előfordulhatott volna, hogy hirtelen lelécel egy rakás ügyfél a manyupodtól, és átviszi máshová a pénzét, mert ott jobb helyen érzi. Igen, ilyen esetben csődbe is mehet az adott manyup. Annyi változás lesz ebben, hogy eddig volt ez ellen állami garancia, ezentúl pedig nem lesz.

Agyalap 2010.11.27. 21:11:50

Ez a nő hihetetlenül ostoba. Ráadásul még nem is tagadja.
Az egyik első interjújában az volt a válasza a kérdésre: "Azt nekem nem kell tudnom." Hát ez mindent el is mond róla. Van három mondata (korrektek vagyunk, szolidárisak vagyunk, nem kényszerítünk), utána a többit nem kell tudnia.
De kell. Kellene, ha lenne agy a fejében.

Agyalap 2010.11.27. 21:12:29

@Kicsit Karcos: Sajnos tényleg baszhatjuk...

Vidéki 2010.11.27. 21:17:11

A szerző demagóg szövege: "Évi 900 milliárd a nyugdíjkassza hiánya. A 2700 milliárd forint a magánnyugdíjpénztárakból három évre megoldja ezt a problémát. 3*900 = 2700. A választásokig a nyugdíjprobléma megoldva, a 2014 után időszak meg leszarva."

Az neki semmi, hogy mostanában évi 360 milliárd forint járulékot kellett átutalni a manyup rendszerbe, ami hiányzott a felosztó-kirovó rendszerből és amit, mivel rendszeresen el vagyunk adósodva külföldi hitelből kellett fedezni évről évre hatalmas kamatfelárral az emiatt keletkezett hatalmas adósságot.

Ha prekoncepcióját bizonygatni akarja, nagyvonalúan semmibe veszi a súlyos tényeket.

Persze a propagandistát nem azért fizeteik, hogy feltárja a valóságot, hanem azért, hogy hasonlóan a szélhámosokhoz és szemfényvesztőkhöz elleplezze azt. A cél az, hogy rászedje az embereket gazdái érdekeében.

Vidéki 2010.11.27. 21:21:29

@Kicsit Karcos:
A VG tegnapi számában olvasható: "Nem lát tisztán a nyugdíjvitában? Mi segítünk!" címmel.

A cikk szerint:

"Magánnyugdíjpénztárak: az ide kerülő járulékokat a kasszák befektetik, majd később nyugdíj formájában visszafizetik a tagoknak.

"A visszafizetéssel (járadékszolgáltatással) kapcsolatos szabályozás azonban a mai napig sem készült el."

A manyupok már csaknem 14 éve működnek, de a visszafizetéssel (járadékszolgáltatással) kapcsolatos szabályozás a mai napig nem tudott elkészülni (ilyen rövid idő alatt).

Ez akkor az "ugrás a sötétbe" stratégiája azok számára, akiknek kötelezően muszáj volt be(le)lépni ebbe a "rendszerbe".

drunkenmunky 2010.11.27. 21:27:17

Harcolj a cigánykérdessel vagy ellene ciganykerdes.labrute.fr/

Kicsit Karcos 2010.11.27. 21:52:44

@Vidéki:

"Jogos kifogás ugyanakkor az, hogy igen magasan alakultak a működési költségek, az utóbbi években ezek a bevételek 5-9 százalékát felemésztették. Ugyanez a mutató tavaly még mindig 5 százalékon alakult, holott a már akkor is hatályos szabályozás szerint a működési kiadás a bevételek maximum 4,5 százalékát emésztheti fel."

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/nem-lat-tisztan-a-nyugdijvitaban-mi-segitunk-334304

Ez meg így hogy?

pakesz (törölt) 2010.11.27. 22:36:05

@fokabacsi: te meg gondold el, hogy van egy pap aki vizet predikal es amint nem latjak a hivek nekiall a palinkanak, mert a bor az mar keves neki
nezd meg Matolcsy belepett a manyupba?
kenyszeritette ot valaki?

most matolcsy bacsi is rosszul jar mint a masik idiota a lazar aki kicsenget 2 millat csak ugy becsuletszo miatt szerinted mennyit fog zsebbe visszakapni ezert???

Kicsit Karcos 2010.11.27. 22:55:29

@fokabacsi: nem kérdés, hogy degeszre keresték magukat a manyupok törvények által lényegében garantált módon, miközben a kockázatot az állam viselte, és a fenti VG-cikk állítása szerint konkrétan sikkasztás is történt a kezelt vagyonból (bár a manyuponkénti bontásra nem láttam adatot, hogy pontosan melyik, illetve amelyik, az mennyit).

Ugyanakkor az sem kérdés, hogy az állam sem szent, hasonló nagyságrendű elkúrások, sikkasztások ott is előfordulnak.

Miért támogatom mégis az államosítást, és a manyupok beszántását?

Mert remélem, hogy a nagyrészét belenyomja a kormány az adósságtörlesztésbe, aminél égetőbb problémája nincs az országnak, és kezelhetetlen, exponenciális folyamatok kezdenek elszabadulni Böszmanék tevékenysége eredményeképpen. A nyugdíjam meg majd csak lesz valahogy, az még sok idő, de az adósság már most fojtogat, és ezt az országot még át is kell adnunk a gyermekeinknek. Ehhez képest a szaros nyugdíjam nem téma, amúgy sem számítok rá, hogy egy fillért is kapni fogok, akár így, akár úgy.

Arra viszont kíváncsi leszek, hogy hogyan fognak elszámolni a pénztárak a kezelt vagyonnal. Van egy olyan érzésem, hogy berendeltek egy nagyobb mennyiségű gyertya-, kávé- és energiaital-készletet télire.

pakesz (törölt) 2010.11.27. 23:21:15

@ökörpöröly: "Kamatfelár és árfolyamromlás."

hat rafogjak majd a zsidokra, amennyi eszuk van...

pakesz (törölt) 2010.11.27. 23:39:56

@Kicsit Karcos: "Mert remélem, hogy a nagyrészét belenyomja a kormány az adósságtörlesztésbe, aminél égetőbb problémája nincs az országnak, és kezelhetetlen, exponenciális folyamatok kezdenek elszabadulni Böszmanék tevékenysége eredményeképpen."

de miert allnak meg a manyupnal?
ott van az ingatalanvagyon, arra most azonnal MINDENKINEK vetessenek fel 2 milkat
aztan meg fizessek ki

de meg jobbat mondok!
ezentul minden atutalasnal 20e Ft -t zaroljanak es adossagot csokkentsenek es majd egy egyeni cukorkapapir szamlam, ahol a good deeds yulik ott irjak jova, hogy majd 30 ev mulva valaki azt kifizeti

pakesz (törölt) 2010.11.27. 23:45:20

@Kicsit Karcos: "elszabadulni Böszmanék tevékenysége eredményeképpen."

ezt nem kellett volna...
tehat osztogatni osztogattak, mint tudjuk mar VISSZAMENOLEGESEN vissza lehet venni,
nosza a keretszamok:
- 4 db 13. havi nyugdij, boszmeszamla: 700 Mrd
- gazartamogatas evente 100 Mrd, boszmeszamla: 800 Mrd
- lakastamogatas evente 150 Mrd, boszmeszamla: 900 Mrd

ott a lehetoseg vegyek csak ezeket vissza, de megbocsass ez a legnagyobb aljadek bunko geciseg aminek epeszu normalis ember nem tapsikolhat, hogy a gyerekem neveben veszem fel a hitelt...
marpedig ez a manyup beszantas az az...

Kicsit Karcos 2010.11.28. 00:07:29

@pakesz:

"bunko geciseg aminek epeszu normalis ember nem tapsikolhat, hogy a gyerekem neveben veszem fel a hitelt..."

Ahogy írod, Feri bátyánk hitelét kezdhetjük törleszteni, ha nem akarjuk újabb adósságrendező IMF-uzsora képében a kölkökre hagyni.

Te tapsikoltál, amikor felvette az 5 négyzetmillió forintos kölcsönt?

Kicsit Karcos 2010.11.28. 00:09:20

@pakesz:

"bunko geciseg aminek epeszu normalis ember nem tapsikolhat, hogy a gyerekem neveben veszem fel a hitelt..."

Ahogy írod, Feri bátyánk hiteleit már kezdhetjük is törleszteni, ha nem akarjuk újabb adósságrendező IMF-uzsora képében a kölkökre hagyni.

Te tapsikoltál, amikor felvette az 5 négyzetmillió forintos kölcsönt?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.28. 00:40:28

@Kicsit Karcos:

pártunk és kormányunk anno ellenzékben megsavazta az Elkúrást. A Böszmeséget. de persze felelőssége egy szál se.

most pedig azt fogja megsavazni, hogy ha a feleségem mégsem akarja odaadni a számláján levő másfél milliót, akkor télvíz idején álldogálhat a 4 éves gyerekkel a fagyban, hóban.

mert pártunk és kormányunk családbarát. nem kicsit, nagyon.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.28. 01:00:01

@Kicsit Karcos:

na, akkor mesélj, mi a gecinek kell az adó a hozamra, ha nincs is hozam?

Táskás Tóni 2010.11.28. 01:19:04

@öcsi55: Amikor az észt osztották téged kerestelek a sorok között , de te sehol sem voltál, hát így jártál.

Táskás Tóni 2010.11.28. 01:22:22

@Kicsit Karcos: Nem fogod elhinni , de az IMF hitel sokkal kedvezőbb, mint amit a kormány most intézett Mo-nak. Kb 300 milliárd ft-tal kerül többe évente a piacról finanszírozni. De a hogy a kormány tevékenységét nézem ez még sokkal többe fog kerülni.

Béla Bácsi 2010.11.28. 01:38:09

Üdv mindenkinek! Kiesett egy napom a marakodásból, hál istennek (munka miatt). Végig nézegettem a sok rikácsolást és örülök, hogy a jóisten akaratából nem kellett bekennem magam disznószarral. Itt egy csomó ember játsza hülyét, uszít, vagy ha tényleg ennyire marha, akkor meg kár velük vitatkozni. Először is:
1. Senki nem állította, hogy Victor elhozta az aranykort mostmár mindannyiunknak egyszusszra.
2. A nyugdíjak körüli rendezéssel nem akartak egyszer s mindenkorra örök békét és igazságot hozni minden magyar állampolgárra.
3. Sok barom kommnetelővel ellentétben nem akarták a nyugdíjrendszert filozófiai alapokon újraépíteni.
DE:
1. Nem veszik el senki kibaszott, összekuporgatott millócskáit! Soha nem is mondták, hogy elveszik.
PUSZTÁN: egy "könyvelői trükkről" van szó. A zemberek vérrel-verejtékkel összekuporgatott milliócskáit eleddig zsidócskák "kezelgették" sokszor "minden jó igyekezetük" ellenére veszteségekkel. De sebaj, a (geci) kormány törvényileg köteles jelen (akarom mondani közelmúlt) pillanatban jótállni a kifizetendő összegekért. Ugye milyen jól hangzik? A haszon a privát szférájé, a kockázat az államé! Kedves sok-sok rikácsoló aggódócskáim: Ki a fasz is fizet végúl is az állam helyett? Na, na? Kettőt találhattok, rettegőim! (Ti biztos nem, hanem azok a szerencsétlen balfaszok, akik nem érnek rá itt ökörségeket összevakerolni, mert még csak fingjuk sincs erről a blogról, meg blogokról egyáltalán...) Szóval, a geci Szaddam Zorbánék úgy döntöttek, ha övék a kockázat, övék a kezelési jog is. (Ha bármelyik barom itt tanult volna közgazdaságot, akkor tudná, hogy ez csak jelképes, ezek a pénzek továbbra is befektetve maradnak, csak az állam PORTFÓLIÓJÁT gyarapítják.) Ezt úgy tessék felfogni, hogy az az isten tudja hány milliárd az most sincs meg kézpénzben, csak kompjúterekben van beírva, Orbánék holnaptól nem fognak teherautókkal furikázni Budapest főbb bakjai között, hogy elhurcolják Rákosi módjára a zemberek vagyonkáját. Pár bipsi gennyesre kereste itt magát ezen a sok sok "volatilitáson" a piacon, igen szép operációs költségtérítés is ütötte a markukat, most ez a kormány portfóliójára megy, növelve a likviditását, pontosan, hogy ne kelljen új pénzt nyomtatni (infláció!) vagy kölcsönöket felvenni (IMF-zsidó iga). Ha valaki nem ért valamihez miért ugat bele? Azt megértem, hogy mindenki be van szarva a pénze miatt, de könyörgöm, ne a Gyurcsányék beijesztésére sipákoljunk már!

Béla Bácsi 2010.11.28. 01:39:44

@Táskás Tóni: Akkor vedd fel te, okoska! Svájci frank alapú hitel helyett a Suzuki Swiftedre!

Kicsit Karcos 2010.11.28. 01:42:45

@mavo:

"most pedig azt fogja megsavazni, hogy ha a feleségem mégsem akarja odaadni a számláján levő másfél milliót, akkor télvíz idején álldogálhat a 4 éves gyerekkel a fagyban, hóban."

Ez tényleg nem elegáns. Amúgy miért nem Te vigyázol a gyerekre, ha - tiszteletre méltó módon - ennyire aggódsz érte? Meghatalmazott útján nem lehet elintézni?

"mi a gecinek kell az adó a hozamra, ha nincs is hozam? "

Van hozam, átlagosan évente 0,73% reálértéken, kinek több, kinek kevesebb, kinek semennyi vagy negatív.

@Táskás Tóni: nézd, kedves borsosalmákok, az IMF-nek nemcsak kamattal kell fizetni, hanem népnyúzással és a versenyképesség megvágásával is (pl. adóemelésekkel), ami a legtöbb országban sztrájkokhoz szokott vezetni, ami többek között a gazdaság teljesítményét is visszaveti. Az való igaz, hogy nem az IMF-uzsora felvétele volt az ősbűn, hanem az oda vezető út, pl. a 8 ezer milliárd forintos EU-s pénz minden látszat nélküli eltapsikolása (pedig az nem az égből pottyant, hanem az EU-nak befizetett adóinkból volt), de tudnék hozni még pár példát, ha nagyon szeretnéd.

fokabacsi 2010.11.28. 07:08:53

@Béla Bácsi: Buta ember annyi van, ha száz évig egy sem születne, akkor is a Dunát lehetne rekeszteni velük.

Meridian74 2010.11.28. 07:10:22

@Mike36: lehet h szép elképzelés, de majd ők is belátják, csak későn ha nem lesznek előbb rákényszerítve. Az Unio vagy uniók pont erre lenne jó, csak persze ott is töketlen banda ül a vezetőségben és csak a pénzt veszik fel.

De hogy ez a dolog egyáltalán nem elképzelhetetlen, Henry Ford (ha jól emlékszem) neve mindenkinek ismerős, ő miért tudta megcsinálni anno? Na persze ma állami szintű rásegítés ráhatás nélkül nem működne a dolog, de szvsz csak akarás kérdése az egész.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.28. 07:55:33

'reggelt!

www.origo.hu/uzletinegyed/20101127-selmeczi-adozniuk-kell-a-magannyugdijpenztarbol-atlepoknek.html

na erre már tényleg nem igazán tudok mit mondani, ehhez az én szókincsem szegényes.

"Aki átlép a magán-nyugdíjpénztári rendszerből az államiba, reálhozama után 16 százalékos adót kell fizetnie - jelentette be Selmeczi Gabriella"

ez volt az a pont, ahol végleg eldöntöttem, hogy maradok. a kurva anyjuk picsáját.

Baldrick68 2010.11.28. 08:01:00

@Seduxen:
Látom belinkelted.
Kiváncsi vagyok hogy a Naribotok most erre mit mondanak?
Bár szerintem biztos tapsolni fognak.

Az elvakult hívőnél kártékonyabb állat nincs.
Ha Vikor Viktorovics Viktorov fényes nappal a Hősök terének a közepére kulázna és utána a nemzeti trikolorral törölné ki a seggét és mindezt egyenesben közvetítené a TV ezek akkor is állva tapsolnának és megmagyaráznák. Pl.

1.
Tulajdonképpen St. Victor nemes fekáliájával megszentelte a hősök terét.
A nemzeti trikolor a komcsik zászlója az árpádsávos az igaz magyaroké.

2.
St. Viktor így fejezte ki hogy nem kell bálványokat imádni (hősök szobrai) mert a föld szar izé szakrális szívcsakrája a pilisben van.

Baldrick68 2010.11.28. 08:02:56

@Baldrick68:
Ja és kihagytam hogy ezért is Gyurcsány a hibás....

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.28. 08:07:42

@Baldrick68: "Ja és kihagytam hogy ezért is Gyurcsány a hibás.... " - és ezzel nem is mondtál volna hülyeséget! TI ha nem lett volna a csilliárdos "provident-gyorskölcsön", akkor legalább is nehezebb lett volna okot találni erre. mert - tetszik, vagy sem - valamiből a cehhet fizetni kell.

mondjuk ehhez a megoldáshoz nem kell diplomásnak, sem pénzügyi mágusnak lenni. Én vagyok az erősebb, elveszem ezt, mert MEGTEHETEM.

az mondjuk különös ízt ad a dolognak, hogy megbaxunk, ha nem lépsz át, de ha átlépsz, kétszer akkor is tarkónbaszunk a péklapáttal pusztán azért, mert MEGTEHETJÜK.

ja, és ettől a selmeci-ringyótól ez volt a legszánalmasabb:
"A kormány nyugdíjvédelmi megbízottja azt mondta, hogy a kabinet "eltökélt szándéka volt", hogy a reálhozamot adó- és járulékfizetési kötelezettség nélkül lehessen felvenni, egy összegben.

"A jogászok azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ez nem lehetséges, illetve igazságtalan lenne, ezért a többi tőkejövedelemhez hasonlóan fog adózni, vagyis a 16 százalékos, egykulcsos személyi jövedelemadó alá fog esni a reálhozam" - közölte Selmeczi Gabriella."

IGEN BASZDMEG? Kezdjem el csokorba szedni a Lex XY SZEMÉLYRESZABOTT törvényeiteket? Vagy a visszamenőleges hatályúakat. Szóval ezzel etesd azt, aki elhiszi!

guma 2010.11.28. 08:25:18

@Seduxen: gratulálok, jól mondod! Ez nagyon irritál mert a lényeg valóban ez : MEGTEHETJÜK..

"az mondjuk különös ízt ad a dolognak, hogy megbaxunk, ha nem lépsz át, de ha átlépsz, kétszer akkor is tarkónbaszunk a péklapáttal pusztán azért, mert MEGTEHETJÜK."

trojka 2010.11.28. 08:29:32

Nem kell ezeket bántani. Akármilyen hulyeséget tesznek, rögtön utána teszik, hogy öket kétharmados többség hatalmazta fel rá. Azért, számolni mégis tudni kéne: ha jol tudom 52 százalék ment el szavazni-tehát 48 százalák nem, ami nem kis szám. az 52-böl nem rájuk szavazott mindenki, amit bizonyit, hogy a parlamentben rajtuk kívul bent van még 3 párt. (csak mellékesen, ök nem is egy pártbol, hanem kettöböl tevödnek össze, majd elintézik a KDMP-t, mint a Kisgazdákat is)... nekem ne makogjon a média, hogy töretlen a népszeruséguk, mert ez szemenszedett hazugság, az egyre nagyobb baromságaik miatt egyre jobban kezdik utálni öket...még a rájuk szavazok is (anyám, én nem ilyen lovat akartam) ennyi.

Énbagoly 2010.11.28. 08:59:06

@Seduxen: Na, ezen akadtam ki ma reggel én is. Nem elég, hogy lenyúlják a pénzt, de még adózz is az után, ami úgyis az ő zsebükbe megy?

Énbagoly 2010.11.28. 09:03:46

@trojka: Lassan már tényleg az lesz, hogy csak az a média maradhat meg, amit ők irányítanak.
Persze, hogy azt hallod, milyen kurva népszerűek.
Csak az a gond, hogy az mszp meg akkora fasz, hogy ezt a helyzetet sem tudja kihasználni a saját javára. Csak a hányinger kerülget az ő megmozdulásaiktól is.
És nincs harmadik erő, mert akik még a parlamentbe kerültek, erősen kussolnak azóta.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.28. 09:13:13

egy mókás hír így reggelire :)))

index.hu/belfold/2010/11/27/verebes_istvan_elhatarolodik_szineszei_politikai_szerepvallalasatol/

Verebes ELHATÁROLÓDIK színészei politikai haknijától, háááát ez kész :) Ez kb olyan, mintha Ákos, vagy Ko-Ko akarna elhatárolódni a fidesztől :)))))

Vidéki 2010.11.28. 09:25:15

@Seduxen:

Írod: "Aki átlép a magán-nyugdíjpénztári rendszerből az államiba, reálhozama után 16 százalékos adót kell fizetnie - jelentette be Selmeczi Gabriella"

ez volt az a pont, ahol végleg eldöntöttem, hogy maradok. a kurva anyjuk picsáját. "

Forró fejjel spekulálsz:

Gondolj bele: a "reálhozam" gyakorlatilag nulla.

Mennyi a nullának a 16%-a?

Ettől kellene beijedned?

Vidéki 2010.11.28. 09:33:28

Vastagbőr elvtárs úgy tesz, mintha nem a gyurcsányista értelmiséghez tartozna.

Lehet, hogy azt képzeli magáról, hogy nem az, mégis részt vesz a nyugdíjasok hergelésében, akik szavazó bázisát képezik az MSZP-nek.

Ez a nyugdíjas hergelés jól bevált a 2002-es választási kampányban is, amikor azt állították, hogy az Orbán-Torgyán kormány milyen hatalmas összegeket vont el jogtalanul a nyugdíjasoktól, amely pedig a korábbi Horn kormány jóságos törvényei szerint járt volna nekik.

A 2010-es parlamenti választási kampányban is szóba hozták, hogy a gonosz Fidesz majd a "Svéd modellt" fogja bevezetni.

Lehet, hogy ettől a nyugdíjasok nem rettentek eléggé meg és most ez is hozzájárulhatott az MSZP nagyarányú választási vereségéhez.

A manyup kérdésben is a régi nótát fújják a propagandista elvtársak.

zrobasé 2010.11.28. 09:37:46

@Vidéki:
és akinek nem "majdnem nulla" ?

Vidéki 2010.11.28. 09:41:55

@Seduxen:
Meg van rőkönyödve: "Verebes ELHATÁROLÓDIK színészei politikai haknijától".

Az elítélt adócsaló Sas József viszont nem határolódott el az MSZP "demokráciavédő" nyugdíjas nagygyűlésétől, és az MSZP is vállat a vállhoz szorítva együtt küzd vele a jogállamiság kiteljesedéséért.

Vidéki 2010.11.28. 09:43:59

@zrobasé: "és akinek nem "majdnem nulla" ? "

Az veszít rajta húsz fillért. Ezért már érdemes szájat tépni.

Kartal (rezervált) 2010.11.28. 10:03:37

@trojka: @Énbagoly: ez az egész kurvára kezd hasonlítani a komcsi rendszerre. Az az igaz, amit a média harsog. Ha azt mondja, hogy a fityisz nagyon népszerű, akkor az így is van, még akkor is, ha minden második ember köp a nevük hallatán. Az az igaz. amit a Magyar Nemzet megír, de a fityisz pártközpont mondja meg, mit írjanak és hogyan. Egypártrendszer, mint a régi szép időkben. Nem is értem, miért nem tetszik ez a maszopnak, hiszen pontosan az ő receptje szerint mennek a dolgok...

Vidéki 2010.11.28. 10:23:29

@zrobasé:
Egyébként hallottál-e valamit harangozni arról, hogy létezik kamatadó Magyarországon, ami a betétek hozamának jelenleg 20%-a (jövőre 16% lesz.) ?

Te azt tartanád szuper jogállami, demokratikus és Alkotmányos megoldásnak, ha a te betéteid hozamát nem terhelné kamatadó?

A te kedvezményezett helyzeted emlékeztetne Orwell Állatfarmjára, ahol a disznók így módosították az Alkotmányt:

"Mindenki egyenlő (de vannak egyenlőbbek)!"

Kartal (rezervált) 2010.11.28. 10:25:53

@Seduxen: aha, én adózzak a reálhozam után, miközben ilyen javaslatok merülnek fel:
"
A Bankszövetség elnöke a Magyar Nemzet napilapnak elmondta, hogy "kellőképpen vonzó, egyszeri közteherfizetési kötelezettség mellett el lehetne érni, hogy a magyar költségvetésbe több milliárd eurónyi külföldön >>pihentetett<< pénz áramoljon vissza". Erdei olasz és német példákra hivatkozva azt ajánlja, hogy a kormány és a bankárok által közösen kidolgozandó jogszabálymódosítási-javaslat tartalmazza azt is, hogy "az adóhatóság utólag már ne vizsgálhassa a hazahozott pénzek eredetét". Mert ha vizsgálná, esetleg büntetőfeljelentések születnének egyre-másra ezekben az ügyekben.
"
kuruc.info/r/7/70109/

Hát a jó kurva anyjukat! Évek óta mondom: politika = legalizált maffia.

zrobasé 2010.11.28. 10:54:26

@Vidéki:
alkotmányos ? nehogymár erre a mostani alkotmányra hivatkozz, az nem tetszetős...te hivatkozol az Állatfarmra...muhaha
"Egyébként hallottál-e valamit harangozni arról, hogy létezik kamatadó Magyarországon"- igen hallottam
és te hallottál-e arról, hogy van kamatadómentesség ?

Vidéki 2010.11.28. 11:05:41

@zrobasé: "van kamatadómentesség ?"
Ha van is, ez azt bizonyítja:

"Mindenki egyenlő (de vannak egyenlőbbek)!"

Énbagoly 2010.11.28. 11:24:22

@Kartal (fekete mellényben): Szerintem már nem is titkolják, hogy azt akarják. Csak más nevet adnak neki.
Csak az a különbség, hogy ebben a dologban az mszp is jól alátett a fidesznek, mert ha nem ekkora barmok, akkor nem lett volna meg a kétharmad. Ki is írta feljebb, hogy az emberek 48%-a nem ment el szavazni? Szerintem jórészt azért, mert nem tudott volna jószívvel szavazni senkire.

zrobasé 2010.11.28. 11:33:54

@Vidéki:
azta, ez ám az érvrendszer...hisz tényleg, amig én elérhetek kamatadómentességet, addig bárki, ez tényleg nem egyenlő...az is micsoda pofátlanság, hogy egy utcaseprő nem annyi pénzt kap mint egy mérnök...soroljam ? Minek. Maradj csak meg a fideszcentrikus világképednél, lelked rajta, de azt azért ne magyarázd már meg, hogy a mindenki egyenlő a tuti recept, ill. magyarázhatod, de akkor te kommunista vagy.A szó szoros értelmében. Szived joga.

trojka 2010.11.28. 12:01:39

@Énbagoly:
totál igazad van, és Kartalnak is. most meg ráadásul, biztosan hallottátok, ezek a nemzetárulok Opusztaszeren akarják alairni (szentesiteni) azt az alkotmányt, amivel megteszik az utolso kapavágást a nemzet sírján. Nem tudom, hogy nem szakad rájuk az ég, vagy jön vissza Csaba királyfi a csillagösvényen és veri szét ezt a népnyuzo bandát. (ez vonatkozik az elözö társulatra is)...azt sem értem,hogy az MSZP-böl hogyan lett hirtelen ilyen lelkes népvédö, hiszen ök ugyanezt csinálták az "istenadta" néppel, most meg ök akarnak lenni Tell Vilmos...

Kicsit Karcos 2010.11.28. 12:15:48

@Vidéki: nem tudom, mi itt a célod, de ha az, hogy visszalépjenek az olvasók az állami nyugdíjrendszerbe, akkor szerintem inkább vonulj illegalitásba.

Már az elején írtam, tisztább és egyenesebb lett volna azt mondani, hogy át kell lépni, és pont, én így csináltam volna. Ehelyett van szomszéd megyébe utaztatás, hozamadó, sőt nyugdíjadó, kiiratkozás a közösségből, és egy rakás olyan irritáló faszság, ami, valljuk meg, mindenkinél kiveri a biztosítékot, akinek a földből kint van a feje.

Olyan, mintha valakit nem simán meghívnék egy teára, hanem felkínálnám, hogy választhatja azt is, hogy kinyomom a szemét egy kisollóval. Nem értem, mi szükség van rá. Vagyis sejtem, hogy ne mondhassák majd Strassburgban, hogy kötelezték a zembereket bármire is. De akkor is túlzásnak tűnik a dolog.

pakesz (törölt) 2010.11.28. 12:22:13

@Kicsit Karcos: nem fogod fel a beirasom masik reszet?
hogy ott van a szettapsolas, VEGYEK VISSZA MOST!!!
megtehetnek miert nem azt teszik? annak en tapsikolnek

Vidéki 2010.11.28. 13:36:29

@Kicsit Karcos:
Svédországban is élnek emberek.

Azt is el tudom képzelni, hogy ott az embereknek több eszük van, mint Vastagbőr tipusú acsarkodóknak, akik azért hörögnek és acsarkodnak (valószínűleg a haszonélvező kegyencek által ösztönözve), hogy ugyan már, lehessen nekünk egy olyan manyup rendszerünk, amelyik óriási kárt okoz ugyan az államháztartásnak, valamint hatalmas működési költségei és alacsony hozamai révén a járulékbefizetőknek, de viszont nagyon hasznos a "kecskéknek akikre rábízták a káposztát".

"Svédországban van tőkefedezeti rendszer. Természetesen az állami felosztó-kirovó rendszer mellett, annak kiegészítéseként, ahogy egyébként nálunk is működik, tehát lényegében ugyanaz a logika, írja.
Kétségtelen, hogy a tőkefedezeti rendszer súlya kisebb (az állami nyugdíjjárulék 18,5%, amiből 16% megy a nyugdíjalapba, a maradék 2,5 százalékot pedig a polgár által választott értékpapírokba fekteti AZ ÁLLAMI NYUGDÍJALPKEZELŐ INTÉZET- A szerk.), de valószínűleg a demográfiai lyuk is kisebb a rendszerben, illetve lényegesen magasabb a megtakarítási és öngondoskodási hajlandóság, jegyezte meg Oszkó. (VG 2010. 11. 26)"

Béla Bácsi 2010.11.28. 14:12:48

@Kartal (fekete mellényben): Na azért nem kell félteni a komcsikat se! Maradt még mindig elég lap és tévécsatorna, ami nincs még Victor naczionalishta szőrös keze alá hajtva...bőven! A saját nyamvadt lapjuknak meg mit kéne csinálni? Éljenezni Furcsányt?

Béla Bácsi 2010.11.28. 14:14:37

@Vidéki: Igazat beszélsz! Nem értem, miért tesz mindenki más itt úgy, mintha most engedték volna ki a gyépéről és még mellesleg halláskárosodása is van?

Ma Baker 2010.11.28. 17:08:55

@redlands: "En a tenyeknek hiszek, azok feketen-feheren itt allnak a rendelkezesemre. Nem fogok atlepni. "

Látod épp ezért nem értem a hőbörgést annyira. Megteheted, hogy nem lépsz át. Viszont aki átlép, annak a 4,5% helyett 1% körüli éves díjért fogják kezelni a pénzét és a különbözettel javul az ország fizetési mérlege, ami majdnem 100 milliárd forint. És ha neked nem lenne elég az állami nyugdíjad, akkor továbbra is magánnyugdíjazhatsz kedvedre önkéntes alapból.
Különben is, valaki magyarázza már el nekem, hogy fér össze a "kötelező" és a "magán" szó ugyanazon kifejezésben??? Mintha kötelező lakáselőtakarékosságot akasztanának a nyakamba.

Ma Baker 2010.11.28. 17:14:28

@Kicsit Karcos: "Már az elején írtam, tisztább és egyenesebb lett volna azt mondani, hogy át kell lépni, és pont, én így csináltam volna."

Így is elég nagy felfordulás van a dologból, képzeld el mekkora lenne, ha mindez tejlesen kötelező lenne. Orbánt már Sztálinnal emlegetnék egy lapon (így csak Rákosival).
Van kalapja, nincs kalapja szituáció. Nem beszélve arról, hogy a leghangosabban a tolvaj kiáltja, hogy tolvaj (MSZP)

fokabacsi 2010.11.28. 17:28:37

@Kicsit Karcos: "Arra viszont kíváncsi leszek, hogy hogyan fognak elszámolni a pénztárak a kezelt vagyonnal. "
Na az külön érdekes lesz! Berendezkedtek arra, hogy nem baj, ha veszteség van, majd az adóból visszapótolják. És ez örökké így lesz. Most meg nyakig , sőt szájszélig benne a latrinába?! Érdeklődve fogom figyelni. :-)))
Hányan fognak vezetőszíjon sétálni? De szép is volna !!!

fokabacsi 2010.11.28. 17:35:50

@Kicsit Karcos:" Arra viszont kíváncsi leszek, hogy hogyan fognak elszámolni a pénztárak a kezelt vagyonnal."
Na ez még külön érdekes lesz ! Arra rendezkedtek be, hogy sebaj ha veszteség lesz majd az "állam " kipótolja ! és ez így megy majd az idők végezetéig. Most meg nyakig a latrina alján?!
Remélem párat vezetnek majd szíjon. Évi 0,9 % kamatnyereség???? És a többi???
Lement a kamat? Hová? Zsebbe!!!:-))

Rwindx 2010.11.28. 17:38:23

@Vidéki: @zrobasé: @Seduxen:
Úgy tűnik csak akkor lehet tőkejövedelem adó (nem kamatadó!), ha valaki kp-ban kiveszi a nyereségét. Amennyiben ezt az összeget önkéntes nyugdíjpénztárba kéri át, akkor nem terheli semmilyen adó.

Marcellusca 2010.11.28. 19:09:41

@Rwindx: És mé' nem???
Szóval, ha kiveszem, akkor bosszúból (dögöljek meg, hogy kell a lóvém!) megadóztatják, ha beleöntöm a feneketlen vödörbe, akkor nem, csak minél többet nyúlhassanak le?!
Hát, rohadjanak meg!!!
És a mocskos szájukon ne ejtsék ki, hogy jogos vagy jogtalan, vagy igazságos-e!!!
Pont ők, akik személyre szóló (kezdve Borkaival) törvényeket hoztak.
Most miért nem lehetett a MANYUP befizetések hozadékát/profitját adómentessé tenni???
Elvégre ez nem egy átlag banki számla ként működik/működött.

atila68 (törölt) 2010.11.28. 19:10:55

Egyre töröm a fejem mit függönyöz evvel a MNyP akcióval a Fidesz KDNP kormány?
Mert ez csak gumicsont a médiának, és a birka népnek (én is), abban biztos vagyok.

Baldrick02 2010.11.28. 19:25:11

A cikk remek, de mennyivel lenne kevesebb nyugdíjas és mennyivel lenne kevesebb cigány, ha magánnyugdíjpénztár kötelező maradna? Így legalább tudjuk hol keressük majd a pénzünket. A magánnyugdíjpénztár tönkremegy akkor is az állam ad neked majd zabálnivalót a mi nyugdíjunkból.. A kis ügyesek meg lelépnek a pénzeddel. Dumálni lehet, de hülyeségeket felesleges.
Tájékozódni mert így csak egy rémhírterjesztő maradsz kedves Zero.
Tudomásom szerint már most nem az utolsó öt év a nyugdíjalap, hanem a régi béreket felszorozzák.
Arról nem is beszélek, hogy azért ekkora a felháborodás mert ha az összes lóvét ki kel nekik fizetni már most kiderül öreg, hogy lónyál a nyugdíjad.

Rwindx 2010.11.28. 19:39:20

@Marcellusca:
Úgy tudom van olyan szabályozás tőkejövedelmre hogy ha annak futamideje a 10 évet meghaladja és közben nem hozzáférhető, akkor az nem adóztatható. Legalábbis a befeketetés jellegű életbiztosítások esetén van ilyen szabály, hogy ez erre mennyire ráhúzható erre vagy sem, azt egy gazdasági jogász kifejti, vagy nem.

Valóban nem banki számlaként működött. Viszont ebből kifolyólag nem értem a problémát, főleg azoktól akik ragaszkodnak a magán nyugdíjbiztosításhoz. Az ÖNYP-k ezerszer magánabbak mint az MNYP-k valaha voltak, most odakerülhet minden macera nélkül az a többlet amit az mnyp-nél hozamként össze tudtak hozni. Tehát eddig is nyugdíjcélú volt a pénz és ezután is az lesz. Mi változott? A pénztár neve és jellege.

Én már több helyen is kifejtettem hogy szerintem az ÖNYP-k szolgáltatnak valódi magán nyugdíjbiztosítást, azoknak rohadtul semmi köze az államhoz illetve a nyugdíjjárulékokhoz, és teljesen önkéntes volt mindig is. Az én pénzem biztosan náluk fog landolni, úgyis évek óta tervezem hogy nyitok egy önyp számlát, meg persze én sem szeretném leadóztatni.

Georgiana (törölt) 2010.11.28. 19:53:47

@Vidéki: "Egyébként hallottál-e valamit harangozni arról, hogy létezik kamatadó Magyarországon, ami a betétek hozamának jelenleg 20%-a (jövőre 16% lesz.) ?

Te azt tartanád szuper jogállami, demokratikus és Alkotmányos megoldásnak, ha a te betéteid hozamát nem terhelné kamatadó?"

Nem akarok vulgáris lenni, kedves Vidéki, de te tényleg vidéki vagy, esetleg a föld alatt éltél mostanság. Mind az OTP, mind MKB Banknak van ún. Trezor megtakarítási számlája, ahová, ha több évre helyezed el a pénzed, akkor 5 év után nem kell kamatadót fizetned. Ez a lehetőség szinte minden banknál megtalálható a középtávú befektetéseknél, mint csalogató tényező.

E néhány tényből kiindulva ORDAS HAZUGSÁG ez: "A jogászok azonban felhívták a figyelmet arra, hogy ez nem lehetséges, illetve igazságtalan lenne, ezért a többi tőkejövedelemhez hasonlóan fog adózni, vagyis a 16 százalékos, egykulcsos személyi jövedelemadó alá fog esni" a reálhozam - közölte Selmeczi Gabriella."

Arról nem is szólva, hogy Selmeczinek jogász végzettsége van elvileg...

Eddig még elég jámbor volt a hozzáállásom, de azért ez túlzás. Ba***a meg, 5 évre van kamatadó mentesség, 13 évre nincs??

csodalámpa 2010.11.28. 20:50:58

@Georgiana: kicsit kevered a dolgokat....
kamatadót kamatjövedelem után kell fizetni - pl. bankbetét, befektetési jegy, stb. - ez a kamatjövedelem 20% -a
szja-t (16% ) pedig egyéb jövedelem után, de akkor szerintem EHO-t is(27%)
nem is értem miért nem csinálnak erre gyorsan egy új törvényt, hogy ne kelljen ebben az esetben adózni? nem tart semeddig....
ehhh.....szomorú és szánalmas az egész, bárhonnan nézem is

csodalámpa 2010.11.28. 20:54:57

@csodalámpa: egyéb jövedelemnek számít pl. az is, ha az ÖNYP számládról várakozási idő (10 év) után nemcsak a hozamot veszed fel, hanem a tőkét (vagy annak egy részét /és még nem vagy öregségi nyugdíjas)

Georgiana (törölt) 2010.11.28. 22:30:49

@csodalámpa: Igazad van, kevertem, vöröset látok a méregtől...
Viszont, ha jól tudom, akkor én az adózott jövedelmemből fizettem ki azt a plusz két százalékot, amellyel kiegészítettem a 8 %-ot a lehetséges tízre. Most adózzam le még egyszer?

Táskás Tóni 2010.11.29. 00:17:27

@redlands: A magánnyugdíjas pénzednek csak a hozama csapódik az önkénteshez atöbbit viszi a delejes ember és a kancsi.

Táskás Tóni 2010.11.29. 00:21:06

@fokabacsi: Egyik sem veszteséges, és időnként a legrosszabb az OTP volt. Csányit elvezetik?

HáBori 2010.11.29. 13:19:38

Egy kicsit hosszú lesz, bocs....

Na szóval, először is, itt páran, (gondolom fideszfanok)azt állitják, hogy a manyup számlán lévő pénz nem az én tulajdonom. Cáfolom, ill. nem is én, hanem Matolcsy úr.
Ime: www.parlament.hu/irom39/01817/01817.pdf
A parlamenthez benyújtott T/1817-es törvénytervezetével, ennek is pontosan a 17.§-ában

"17. § Az Mpt. 5. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
5
„(4) A pénztártag követelése – a tulajdonlás elve szerint – a pénztártag tulajdona, amelyre az e
törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, és az
e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap tartozik helytállni.”"

Hoppá..... hogyan is van ez? Tehát ez a követelés az én tulajdonom,-gondolom, mint a házam, autóm meg az XXXbanknál lévő folyószámlám. Ugye fideszfanok??? (ezt egyébként azért tették bele a törvénytervezetbe -a tételes indoklásuk szerint-, mert itt szüntették meg a követelésemre az állami garanciát)

Haladjunk tovább, ezek szerint ez az én magántulajdonom, viszont a következő, 18.§ így szól:
"18. § Az Mpt. 24. § (10) és (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(10) A 23. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott esetben a magán-nyugdíjpénztári tagnak a
magánnyugdíjrendszerben fennálló tagsági jogviszonya fenntartásának szándékáról – ha e törvény
eltérően nem rendelkezik – személyazonosságának ellenőrzése céljából személyesen, a
Nyugdíjbiztosítási Alap kezeléséért felelős nyugdíjbiztosítási szervnél (a továbbiakban:
nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv) kell nyilatkoznia."

Én nem vagyok jogvégzett ember, de a józan paraszti eszemre lefordítva ez azt jelenti, hogy ha meg akarom tartani a magántulajdonomat, -itt manyup számakövetelésemet, máshol/máskor esetleg a házamat, autómat egyéb számlámat????- akkor nekem kell nyilatkoznom -horribile dictu, személyesen befáradva a T. Hatósághoz-, hogy igenis tényleg és valóban úgy gondolom, hogy megtartom azt ami az enyém, amit 13éven át gondoztam, ápoltam, gyarapítottam.......

.....na ne, ne röhögtessen Matolcsy úr, ezt ugye nem gondolja senki komolyan Európa közepén, az Európai Unió tagállamában a XXI.sz-ban, állítólag jogállamban!!!

Mégegyszer..... ez az enyém, Ő mondta ki a saját törvénytervezetében, akkor miről beszélgetünk? Enyém, megtartom és kész, majd ha oda akarom adni valakinek, na majd akkor nyilatkozom arról, hogy mit akarok vele kezdeni! Értve vagyok??

De (fáradtan legyint!!!!), oké, legyen, világéletemben jó állampolgára voltam a hazának, mindig minden törvényt, szabályt betartottam, mondhatnám jogkövető magatartást tanúsítottam, most is ezt teszem, bemegyek, nyilatkozom arról, hogy ami eddig 13évig az enyém volt, azt ezután is megtartanám (mert hát ugye miért ne? én gyűjtöttem, vállalkozó vagyok, még csak nem is a munkáltatóm rakta ezt félre nekem, lévén magam vagyok a saját munkáltatóm).
És erre ön Matolcsy úr mit tesz? Hát szankcionál engem, engem az abszolút jóhiszemű, jogkövető magatartást tanúsító állampolgárát ennek az országnak!!!!

Hát, hogy a fenében is van ez? Mit is követtem el, hogy engem kitaszít a közösségből, vagy az ön szavaival kiszerződöm az állami nyugdíjrendszerből????

Mi ez a csavar, hol és mit követtem el én, hogy ezt a büntetést érdemlem?? ja, és melyik magyar Bíróság is mondja ezt ki???

De, rendben, még ezt is elfogadom, -ha eddig én (önnel, az állammal ellentétben) tudtam takarékoskodni, akkor a nyugdíjig még hátralévő másik 13évben is tudok, oké, megoldom!!

Na de már aztán az már a pofátlanság netovábbja, hogy közli velem -ugyan kitaszítottak az állami nyugdíjrendszerből- de azért ugyanúgy fizessem a nyugdíjjárulékomat továbbra is mint eddig (ja, hogy mostantól nyugdíjadó a neve, leszarom)).

....és akkor személyesen....

Tisztelt Állam úr!

Én 13évvel ezelőtt kötöttem önnel egy egyeszséget, hogy márpediglen -könnyítendő a majdani állami nyugdíjterhet- ezentúl én magam gyűjtöm és rakom félre a leendő nyugdíjam negyedrészét az ön által kijelölt pénztárba. Megegyeztünk, egymás tenyerébe csaptunk -emléxem- hogy ez a pénz az enyém, azzal a feltétellel, hogy csak akkor kapom meg ha eljön az időm. Cserébe én lemondtam a majdani állami nyugdíjam negyedrészéről, Ön pedig megígérte, hogy az így az állami büdzséből kieső részt kipótolja (tudom teher, viszont ha már megérdemelt nyugdíjas éveimet töltöm ugyanennyivel könnyebb önnek)
Ez eddig frankón működött is, bár sokszor hallottam önt panaszkodni, hogy sok a kiadás, sokba kerül ezmegaz, meg hát a hitel, meg a törlesztés, ugye, meg aztán jött ez a fránya világgazdasági válság.... Oké, én ezt mindet elhiszem, de tudja Állam úr, nekem sem könnyebb a helyzetem, nekem is drágább lett az élet, ön is drágábban mér eztazt, járulékok, adók miegymás, meg hát a Világgazdasági Válság azért engem sem került el.
De.... én eddig tartottam magunkat a megállapodásunkhoz és nagyon szeretném ha Ön Állam úr, ön is ezt tenné. Higgye el nincs már sok hátra a szerződésünkből és akkor könnyebb lesz Önnek. Addig is talán próbáljon meg kicsit felelősebben bánni azzal a fene sok (vagy kevés??) pénzzel, higgye el én is ugyanezt teszem a magam szintjén és nem Öntől várom el, hogy ugyanmár a Magyar Nemzeti Banknál lévő valuta tartalékból segítsen engem talpra állni, Szépen kérem Ön se ácsingózzon az én, öreg napjaimra félretett pénzecskémre.

Köszönöm: egy (atizmillióbólvagycsakháromból) állampolgára

atila68 (törölt) 2010.11.29. 15:25:36

@HáBori:
Te nem az Állammal állapodtál meg, hanem a Horn Gyula baráti kör megélhetési pénztáregylet egyik fiókjával.

pakesz (törölt) 2010.11.29. 18:43:48

@HáBori: az a baj, hogy a kepviselok nagy resze tudja, hogy igazad van
a mai indexes kiscsako ugy probalta elkapdosni a kepviseloket es sorra fostak hogy nyilatkozni kell...
ha az EU nem fog szankcionalni majd fog a piac, de ez mindenkinek rossz lesz, kiveve akik kitipliznek

Táskás Tóni 2010.11.29. 23:06:10

@atila68: Biztosan az OTP mnyp jutott az eszedbe, amelyik taglétszáma és vagyona eléri a mnyp-kon belül a 30%-ot.Tehát a Horn Gyula baráti kör egy pár éve átment Orbán Viktor baráti körbe.Jó sokat kellett a delejes embernek perkálni Csányinak ahhoz , hogy elengedje az OTP mnyp. kezét a sunyi Csányi. Vagy őt is a mnyp tagok 3000 milliárdjából fizetik ki? Í gy aztán hamar a seggire ver a fidesz és a delejes ember 3 millió ember megtakarított pénzének.

Táskás Tóni 2010.11.29. 23:08:35

@pakesz: Tehát akkor Orbán nyugdíjreformja , visszatérni a felosztó-kirovó rendszerbe.Bravó! Ki fogja már ezt a faszt egyszer leporolni mert nagyon ócskás.

fokabacsi 2010.11.30. 07:14:24

@Táskás Tóni:Te ezt írtad: "Egyik sem veszteséges, és időnként a legrosszabb az OTP volt". Én ezt írtam : "Na ez még külön érdekes lesz ! Arra rendezkedtek be, hogy sebaj ha veszteség lesz majd az "állam " kipótolja ! És ez így megy majd az idők végezetéig. Most meg nyakig a latrina alján?!" Nem értem. A fejenkénti 200 000-es, a lehetségesnél kevesebb hozam , neked nem veszteség ?

trojka 2010.11.30. 16:53:41

@Táskás Tóni: nem leporolni kell, hanem "kiverni"...

trojka 2010.12.02. 18:36:20

Milyen véletlen: mivel a nyugdíjpénztárak foggal-körömmel ragaszkodnak tagjaikhoz, mit adj Isten, Gabikáék sebbel-lobbal kiderítették, hogy nagy stikli van a dologban, hiányzik ennyi-meg annyi forint. eddig ez eszukbe sem jutott, de vissza kell keményen vágni azoknak, akik nem hajlandok elsö körben behodolni. igy majd a sok hulye magyar felháborodik, fejeket követel, s tömegével rohan állam bácsi védö szárnyai alá. a megtakarításaiktol pedig röhögve és hálálkodva elbucsuzhat. (kell a pénze az "ínségesekre"). Majd pedig példaképul állítják a magyart, hogy megbánta buneit és önként támogatja a szegény "segílyeseket"...(fujj)...figyelitek a médiát..."meghalt a király, éljen a király...

isten,

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.07.27. 15:14:52

Jelentem, 8 hónap alatt nem változott a helyzet.

süti beállítások módosítása