Skip to content


       Szűrés lista

96,8% !!! ÓRIÁSI siker !!!

Selmeczi Gabriella, nyugdíjvédelmi megbízott megtartotta a diadalmas sajtótájékoztatóját, valószínűleg napok óta erre készült. Minden mondata csodálatos:

"Óriási siker, hogy a nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az állami nyugdíjrendszert.

Mindenki jól járt a nyugdíjvédelmi programmal. Minden magyar állampolgár válláról lekerül az az iszonyatos teher, amit a magánnyugdíjrendszer okozott, hiszen adó vagy járulék formájában mindenkinek fizetnie kellett.

Az emberek visszakapták a választás szabadságát, hiába próbálták az ellenzéki politikusok az emberek bizalmát megingatni.

Az MSZP az utolsó hetekben pedig már képtelen volt eltitkolni, hogy a magánnyugdíjpénztárak mögött álló milliárdos spekuláns üzletember védik. Reakcióikból az is kiderült, hogy üzleti összefonódások is lehetnek az MSZP és az üzleti körök között.
"



Ó, Nyugdíjvédelmi Asszony, köszönöm, hogy választhattam.

Köszönöm, hogy lekerült a vállamról ez az iszonyatos teher.

Köszönöm a lehetőséget, hogy 2 700 000 forinttal segíthettem az országot.

A mai diadalmas nap árnyékában megbújik egy apró, szinte említésre sem méltó hírecske: Fellegi Tamás miniszter, aki saját hatáskörében dönthet az áram áráról, előzetes bejelentés vagy tájékoztatás nélkül, a legnagyobb kussban 6%-kal felemelte az áram árát. Tegnap megjelent a Magyar Közlönyben, és febr. 1-én, vagyis ma már hatályba is lépett az új ár. És ezt a +6%-ot az állam teszi zsebre.

Az áram áráról többször volt már szó itt a blogon is, mivel az extraprofitot (amin még a korrupciókutató is meglepődött) a kedves szocialisták voltak olyan aranyosak, hogy a krízisalapba tolták át, ahelyett hogy ... ugye, már az is kiderült, hogy nálunk nálunk a legdrágább az áram ára.

Elképesztő ez a Fidesz ... és ez még egy nagyon finom szó, amit használtam.

Magyarázat nélkül, jóformán titokban emelni az áram árát, miközben a Fidesz éve óta az extraprofitok letöréséről beszél, és hogy a háztartások rezsiköltségét csökkenteni kell. 

De az persze ÓRIÁSI nagy siker, hogy megszopattak / megzsaroltak 3 millió embert, és nagylelkűen lehetővé tették, hogy két igen rossz opció közül "választhasson" mindenki. Főleg annak a tekintetében, hogy az emberek nem pénzügyi zsenik, és amúgy is, ki tudja mi lesz 1 vagy 3 vagy 20 év múlva?

Keményen indítja a Fidesz a februárt.

Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr282630829

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szijjártó Péter nem ért a pénzügyekhez, vagy minket néz hülyének 2011.02.02. 17:39:03

A miniszterelnök személyes bullshit generátora a jóindulatú feltételezés szerint egyáltalán nem ért ahhoz, amiről beszél, amikor ismételten azt állítja, hogy a magánnyugdíjpénztárak eltőzsdézték a zemberek pénzét. Ugyanis nem tőzsdéznek, hanem minőségi...

Trackback: 102 019 2011.02.02. 11:17:48

   Ennyi maradt. Hogy tiszteletre méltóak-e, és jól számoltak, vagy megveszekedett bolondok, azt majd a jövő politikusai eldöntik.   Egy tény: ennyi tökös ember maradt, akit az úthenger nem darált le.   Ez messze nem elég a kif...

Trackback: Tisztelt Selmeczi Gabriella! 2011.02.02. 10:41:47

Most arra számítasz, hogy úgy folytatom: „Te ribanc!” Áhhh… ez olyan egyértelmű lenne. Utálok kiszámítható lenni. Engem folyamatosan sértegettek. Komolyan! Lehet, ez nem direkt, készakarva történik, de már elkezdte baszni

Trackback: Kisnyugdíjas Pom Pom 2011.02.02. 08:01:51

  index.hu/video/2011/01/20/aki_marad_megszivja_aki_megy_az_is_megszivja/

Trackback: Miféle választás??? 2011.02.02. 01:29:49

"Óriási siker, hogy a nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az állami nyugdíjrendszert" - mondta Selmeczi Gabriella annak kapcsán, hogy a mintegy hárommillió magán-nyugdíjpénztári tagból ali...

Trackback: Jaj, Gabika! 2011.02.01. 20:53:41

A mai napi adrenalinszintemről Selmeczi Gabriella gondoskodott. Ő még ott tart, hogy az MNYP elleni harc nyugdíjvédelem volt. Ez még nem lenne annyira meglepő, mert eddig se az eszéért szerette, aki szerette, de egyúttal remek látlelet az egész polit...

Trackback: Mennyi az annyi? Száááááááánalmas kiflibarbival 2011.02.01. 20:13:23

Ígérem, nem csak ez a rovat lesz.  Ígérem, nem a mentálisan gyengébbeket fogom rugdalni.  Különösen magas labda kiflibarbiba belekötni, számolni nem tud, a gazdaságról fogalma sincs, a sminkje rémes.  De, azért álljunk már meg egy szóra:...

Trackback: Százezer kiközösített: a rendszerváltozás bukása 2011.02.01. 20:06:28

A tegnapi határidő lejárta után napvilágot látott, hogy kicsivel több, mint százezer fő vállalta „önként”, hogy kiközösíttetik az állami nyugdíjrendszerből (illetve egyéb szociális juttatásokból) „most és mindörökké”. Nincs kéts...

Trackback: Pilótajáték, államilag 2011.02.01. 19:00:06

Állítom: nem a magánnyugdíjpénztárak kényszerítették szerencsejátékra az elmúlt években az embereket, hanem a kormány kényszeríti most. Méghogy eltőzsdézték, meg kockára tették... Ugyan már! Ez addig sem volt igaz, amíg Szijjártó Péter kigondolta!Talál...

Trackback: Maradtam 2011.02.01. 18:28:49

Kérem tisztelettel, én vagyok az a jogkövető állampolgár, aki a jövedelmét nem titkolja el, aki tisztességesen befizet minden adót és járulékot. Nincs szándékomban feketén dolgozni, nem akarom zsebbe kapni a fizetésem egy részét, és mindig betartom a j...

Trackback: A siker új jelentése 2011.02.01. 18:25:42

Lehet, hogy a kormányban valahol elrejtettek egy néphergelési államtitkárt? Csak ez lehet a magyarázat e közleményre:"Óriási siker, hogy a nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az állami nyugdí...

Trackback: Selmeczi az idióta... 2011.02.01. 18:15:03

Selmeczi szerint: ... kiderült az is a szocialisták reakcióiból, hogy politikai és anyagi összefonódások lehetnek az MSZP és a magánnyugdíjpénztár-tagok között.ForrásTényleg ennyire hülye vagy?

Trackback: Micsoda siker 2011.02.01. 17:32:34

Selmeczi Gabriella szerint óriási siker, hogy a nyugdíjvédelmi program keretében a magán-nyugdíjpénztári tagok 96,8 százaléka választotta az állami nyugdíjrendszert. (forrás: hvg.hu/gazdasag/20110201_selmeczi_oriasi_siker_nyugdij) Micsoda siker! Az ...

Trackback: Magánnyugdíjpénztár: Mennyi? Harminc? 2011.02.01. 17:28:03

A hírek és az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság szerint péntekig mintegy harmincezer ember nyilatkozott arról, hogy szeretne a magánnyugdíjpénztárában maradni. Nem valami sok. Sőt, kifejezetten kevés, és a várakozások alapján (számolva az "...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.02. 13:01:06

@Secnir: én egy hónapja kaptam elszámolást és szerepelt benne valami reálhozam címén (röhejesen alacsony összeg ~40-45000Ft), de nem tudom, ez az összeg mit is jelentett. Ha nem leszek lusta, előszedem azt a papírt és megnézem alaposabban. Hogy a fideSS házibank (gyk: OTP) lapít, mint szar a fűben, azon nem csodálkozom.

Lakatos Péter 2011.02.02. 13:03:08

@Borenbukk: Hát, akkor jobb, ha tudod, hogy ezzel a lépéssel kb. évi 1 milliárd EUR kamatköltséget takarított meg eddig az államnak. Ez a magánnyugdíjpénztári vagyon 9%-a. Örültem volna, ha a MNYP-ak így gazdálkodtak volna a pénzemmel.

Gontar 2011.02.02. 13:08:48

@Lakatos Péter: A kamatköltség megtakarításának nem éppen legcivilizáltabb módja az államkötvények zsarolással történő visszaszerzése. :-DDD Habár lehet mégis... de akkor miért csak a lakosságtól szerezték vissza? :-PPP

GIGALOL

Tüzes Mackó 2011.02.02. 13:09:43

@Borenbukk:
Barátom a tény:
Európa legfejlettebb régióiba nincs kötelező magánnyugdíj pénztár. Ezt többet nem írom le.
A kötelező azért nem működik mert kevés a járulékfizető sok az eltartott.
Az önkéntes meg önkéntes.

Mi nem érthető ?

zrobasé 2011.02.02. 13:15:49

@Lakatos Péter: ez az 1 MRD hogy jött ki ? pontosan, levezetve, kiszámolva kérném
@Seduxen: hálátlan vagy, neked semmi se elég :)

Homeoffice 2011.02.02. 13:17:01

@Seduxen:

Úgy látom nem érted.
AZ nem hozam. Mivel az MNYB-k befektetéseinek nagy része államkötvény, ezért az állaomkötvényből fakadó hozam nem más, mint költségvetési kiadás.
Tehát az a Te adód:)
Úgy látom nem eszel elég narancsot:)

Lakatos Péter 2011.02.02. 13:17:07

@Gontar: Elmagyarázom akkor részletesen a megtakarítást: 1. A magyar adósság CDS-e (kamatfelára) 1% ponttal csökkent az 1 hónappal ezelőttihez képest. A csökkenés annak köszönhető, hogy ennyivel jobban bíznak a külföldi befektetők hazánkban. Ha feltételezzük, hogy kb. 100 milliárd EUR külső adósságunk van, akkor az 1% pontos CDS csökkenés évi 1 milliárd EUR-nak felel meg. 2. Amire te célzol, az a magánnyugdíjpénztárak birtokában levő államkötvények után fizetendő kamat. Ennek rövidtávú kifizetését valóban megtakarítja az állam, de olyan szempontból nem, hogy a nyugdíjak megállapításakor úgyis ki kell fizetnie azoknak - nyugdíj formájában -, akik visszaléptek az állami rendszerbe. 3. Ettől függetlenül azok is jól járnak, akik MNYP-ban maradtak, ugyanis, ha csökken a CDS, akkor nőnek itthon a részvényárak a tőzsdén, azaz a MNYP-ak magasabb hozamot tudnak a tagjaik számláján jóváírni.

Lakatos Péter 2011.02.02. 13:18:34

@zrobasé: Lásd ezelőtti hozzászólásomat.

Gontar 2011.02.02. 13:20:15

@zrobasé: Az viszonylag egyszerű: a manyupok (sok egyéb befektetőhz hasonlóan) többnyire államkötvényekben is tartották a pénzüket, mely után a kibocsájtó államnak a kötvényben rögzített kamatot kell fizetnie x idő után (az x kötvényfüggő). Leegyszerűsítve: Most, hogy a zorbán-kormány elvette a manyup vagyot a saját kötvényeiket széttéphetik és mehetnek a kukába, nem kell utánnuk kamatot fizetni. :-D Erre írtam, hogy a kamatköltség csökkentésének nem éppen a legcivilizáltabb módja a kibocsátott államkötvények zsarolás útján történő visszaszerzése. :-D

Joe.UK 2011.02.02. 13:22:44

Tenyleg kotelezove kellene tenni a kozgazdasagtan oktatasat mar az altalanos iskolaban. Akkor nem lenne ennyi melysegesen sotet tudatlan barom hozzaszolo aki azt se erti amit leir.

Gontar 2011.02.02. 13:27:09

@Lakatos Péter: Ezzel két problémám van...

-A CDS a zorbánék hatalomra kerülése után folyamatosan romlott - ha jól rémlik volt pár olyan elkúrt nyilatkozatuk, ami jelentősen elősegítette ezt (csakúőgy, mint a forint leértékelődését). Tehát a saját xarjukat ne a lakosság által a saját nyugdíjukba befektetett zséből korrigálják ha lehet, hanem alkalmazzanak pl. SZAKEMBEREKET a megfelelő pozíciókba. Tdom, ez utópisztikus... méghoyg egy politikus szakemeber is lehet...
- Országuk CDS-e olyan fél-egy éven belül sokkal magasabb lesz, mint most, vagy egy hónapja - ha így folytatják... Ne tévesszen meg az átmeneti javulás. :-) Eddig az égvilágon semmit nem tettek a problémák HOSSZÚTÁVÚ megoldása érdekében, és a manyup-einstanddal is csak bebetonozták (hosszú távon) az elöregedő lakosság által okozott nyugdíjfentarthatósági problémát...

Secnir 2011.02.02. 13:27:25

akkor azoknak, akik nem tudnak olvasni a sorok között (illetve SG mellébeszéléséből nem tudják kihámozni, mi történik):
-mi történik ezzel a vagyonelemmel, amikor ez visszakerül? Ezzel mi fog történni pontosan egyébként?
-Ezzel egészen pontosan az fog történni, amit a törvény előír, 530 mrd forint bekerül a nyugdíjkasszába
(rákérdezek: Mi lesz a maradék 2500 mrd forinttal?)

-de mikor fogják az emberek látni a számokat?
-tehát én azt tudom mondani az állampolgároknak, hogy ekkor fog kugrani a nyuszi a kalapból, április vége-közepe a legelső határidő,
(rákérdezek: számítógépbe rögzítették az átlépők adatait. Miért több mint egy óra az adatok átküldése a MNYP-nak?)
-tehát továbbra is: mi fog történni?
- Akkor ők (MNYP) ööö nekiállnak, és cisnálnak ugye egy ütemtervet, hogy hogyan adják át a vagyont. A nyugdíjbiztosítónak. Iletve nem közvetlenül a nyugdíjbiztosítónak, hanem ugye az állami alapkezelőnek
(rákérdezek: freudi elszólás volt, hogy nem a Nyugdíjbiztosító kapja meg, hanem az Állami Alapkezelő?)
-Tehát azt érdemes lesz mellétenni, hogyha ezeket a pénzeket állapapírokba fektettük volna, akkor most mekkora pénzt vehetnének fel az állampolgárok, viszonyítási alapként.

- Önök tudják már, hogy kik voltak, akik szerették volna megkaparintani ezt a magányugdíjpénztári vagyont
- nyilván a magánnyugdíjpénztárak és a mögöttük álló vagyonkezelők voltak ennek a célcsoportja, ők jutottak volna hozzá ehhez a hihetetlenül nagy vagyonhoz.
(rákérdezek: az OTP például? Csányi Saándor úr, OV jóbarátja?)
-konkrétan hogyan tudjuk meg, hogy kik ők?
-Hát ezeket kell megnézni egy honlapon
(rákérdezek, melyiken?)

- Az, hogy a kötelező magánnyugdíjpénztári rendszer, mint olyan, átalakításra kerül, az ennek a szféráának keményen sérti az érdekeit.
(rákérdezek: átalakítják a magánnyugdíjpénztári rendszert? hogyan?)

hazudik mint a vízfolyás, meggyőződés és szakértelem nélkül.

Borenbukk 2011.02.02. 13:27:33

@Tüzes Mackó: Teljesen belezavarodsz a vegere. Akkor megegyszer: Mi az az alapveto kulonbseg, ami miatt az onkentes magannyugdij mukodik, a kotelezo magannyugdij meg nem mukodik?
Segitek: A mukodik/nem mukodik hatar a feloszto kirovo es a tokefedezeti kozott huzodik, csak nyilvan nem lehet azonnal atallni az utobbira, mert a jelenlegi nyugdijasokat is el kell latnunk.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.02. 13:29:20

@zrobasé: én hálátlan? hiszen megköszöntem neki :)))

@Gunther: pedig lehet, hogy most jót tenne, úgy tudom elég nagy a C-vitamin tartalma :))))

zrobasé 2011.02.02. 13:41:03

@Seduxen: ja, olvastam..."köszönje meg neked a Sedu" :)))

Lakatos Péter 2011.02.02. 13:42:34

@Gontar: Na, igen, de Görögország, Írország, Portugália, stb. CDS-e nem csökken, hanem nő. Nálunk viszont csökken, ami véleményem szerint jó jel lehet. Egyébként gondolj bele a következőbe: a szomszédod odaszar a házad elé. Hozzád éppen aznap jönnek a házad iránt érdeklődők (házvásárlók). Ott vannak az utcabeliek, látják, hogy ott van egy nagy szar a házad előtt. Megteheted azt, hogy fogod a szart és szótlanul eltakarítod, hogy a látogatóid ne lássák. De lehet, hogy mikor a szart meglátod, akkor káromkodás hagyja el első indulatodban a szádat. Azért káromkodsz, hogy az utcabelieknek a tudomására hozd ,hogy nem te szartál oda. Viszont a káromkodásodat meghallják a házadat megvásárolni akarók. Hót biztos, hogy ha meghallják, hogy ilyen szomszédod van, akkor kevesebbet kínálnak a házadért. Behelyettesítve a fenti történetbe: szomszéd=mszp, te=fidesz, utcabeliek=magyar emberek (választók), házvásárló=külföldi befektetők

Borenbukk 2011.02.02. 13:49:56

@Lakatos Péter: Khm... Kosa ennek felet tudta egyetlen nyilatkozattal. Igaz, hogy emelni, de mar igy is szep teljesitmeny.

Seduxen (már NEM dr.) 2011.02.02. 13:50:33

@zrobasé: ez valami olyan jókívánság akar lenni, mint anno a "rajzoljon körbe téged a Doszpot Péter" ? :))))

Secnir 2011.02.02. 13:52:26

@Lakatos Péter:
"Behelyettesítve a fenti történetbe: szomszéd=mszp, te=fidesz, utcabeliek=magyar emberek (választók), házvásárló=külföldi befektetők"
és segzts teljessé tenni a képletet: te ki a faszom vagy?
hát ami a történetből kimaradt.

amúgy a történet ott sántít, hogy hozzád jönnek a házvásárlók, de az NEMCSAK a te házad, hanem a szomszéd és az utcabeliek is tulajdont jogolnak belőle. Tehát nem adhatod el, kényedre kedvedre. És mivel te szarsz a szomszéd meg az utcabeliek véleményére, ők is odaszarnak eléd.

Marcellusca 2011.02.02. 13:52:42

@Secnir: Ezért mondtam, hogy agybaj. :)

Össze-vissza beszél. Se eleje, se vége.
Csak az elszólások. Amit nem sokan vesznek észre.
Mire kell egy-két hónap?
Tán, csak nem arra, hogy tovább lehessen trükközni?
Mikor ma már egyetlen program és egy Enter kérdése, hogy megjelenjen a kimutatás, a lista.

Lakatos Péter 2011.02.02. 13:57:52

@Secnir: Hát, nem vagy egy észkombájn...

Secnir 2011.02.02. 14:03:12

@Marcellusca:
hát de.
szerintem az a kimutatás már készen van. az OTP-nél már le is futtatták (mint az egyik legnagyobbnál). és tudják, hogy kb mennyi jön és mennyi marad. Áprilisig azért kell várni, hogy egyrészt finomítsanak az ügyön, másrészt ne derüljön ki, hogy nem egyből a nyugdíjfolyósító kapja meg. feltételezem azt is, hogy lesz még addig egy-két manyup irányú törvénymódosítás, én arra gyanakszom, hogy a kisebbeket be akarják záratni és a tagokat betolni az OTP-manyupba.
na ott aztán tényleg vége lesz a pénzednek. sose látod többet viszont.

Tüzes Mackó 2011.02.02. 14:09:28

@Borenbukk: Te nem olvasni, beszélni madzsar?
A kötelező magán nem működik a sok eltartott kevés aktív miatt.
Az önkéntes meg mindenki saját döntése.
Úgyhogy nem kell huhogni meg anyázni amikor Viktorék pont a fizetőképesség megtartása miatt dobták ki a rendszerből azt az idegen testet amit te is annyira szeretsz és védsz.

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:04:21

@vice: Légyszi azt is nézd meg, hogy mekkora volt a bukás 2009-ben :D Amikor pl. az OTP részvény ára a harmadára-negyedére esett vissza :D

twilight.struggle 2011.02.02. 15:16:38

@Lakatos Péter: ódesz@r szöveg ez, jobb nem jutott eszedbe?

te ezen a bolygón voltál, amikor a világgazdasági válság volt (van)?

a fidesz nem a manyupok 2009-2010-es évét hozta fel érvként az államosításra, te hol olvastál ilyet?

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:21:39

@vice: Öreg, te kaptál MNYP számlakivonatot a 2009-es évről ? Nehezedre esne elővenned ? Az akkori magyar kormány éppen a tőzsdeválság előtt hozott egy olyan rendeletet, amely a nyugdíjpénztárakat részvények vásárlására kötelezte. Pont, amikor a részvényárak a csúcson voltak. Egyébként nem kell válaszolnod. Reméle,m hogy MNYP tag maradtál, megérdemled.

dr. Aullah 2011.02.02. 15:24:21

@vice: Egy kicsit pofátlanságnak tartom most lehozni ezt a cikket. Nem tudom mikori a kimutatás, de ezt mondjuk még januárban kellett volna.

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:29:35

@Aullah: A vagyon nem ismert, ugyanis 1. a pénztárak önbevallásán alapul, nekik meg az volt az érdekük, hogy minél többet mutassanak ki 2. a vagyon egy része az aktuális tőzsdei árfolyamoktól függ. Az OTP ma 1 napon belül pl. 2%-ot esett. Tehát akár egy napon is milliárd forintok múlhatnak.

twilight.struggle 2011.02.02. 15:36:04

@Lakatos Péter: te paranoiás vagy.

akkor voltaképpen Kósa meg társai csak elégtételt vettek a tavaly év végi beszólásaikkal?

ha már a szocik nyertek a világgazdasági válságon, nekünk is csurranjon-cseppenjen már egy kis lóvé, beszéljünk hülyeségeket, hogy romoljon a forint...

Aullah: most őszintén: kinek állna érdekében elhallgatni ezt a kimutatást?

nisti60 2011.02.02. 15:36:31

@Lakatos Péter:
Sajnos Te is ugy gondolkozol mint OV. kevés a gyerek .Magyarországon a munkahelyekhez képest nagyon sok ember él.Valószinü, hogy azért nem akarnak a családok több gyereket, mert nincs bíztosítva a munka, a munakanélküli segélyből pedig nem sok nyugdíjjárulék folyik be. Majd ha a beigért 1000 000 munkahely létrejön, akkor lesz ki fizesse a nyugdíjjárulékot

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:41:49

@nisti60: A munkahelyet emberek hozzák létre. Ha van egy gyereked, lehet, hogy létrehoz egy vállalkozást és más embereket foglalkoztat. Vagy te hogy gondoltad, hogyan lesz egy munkahely ? Gyurcsány Fecó varázsol neked egyet ? Az egy másik kérdés, hogy az államnak támogatnia kell azokat, akik vállalkozást szeretnének indítani. Bár hozzáteszem, hogy annak idején a Microsoft, az Apple, a Toyota, meg egy csomó más cég, önerőből, fillérekből indult.

twilight.struggle 2011.02.02. 15:42:08

ha a fideszt végig csak a nyugdíjam megmentése vezérelte, és a kétpilléres rendszert támogatja, akkor miért nem adta meg a lehetőségét, hogy önkéntes pénztárba vigyem át a pénzem?

lófaszt nyugdíjmentés ez.

nisti60 2011.02.02. 15:45:52

@Lakatos Péter: Nálunk is megpróbálnak munkahelyet teremteni, csak a kis válalkozásokat a multik megölik, és ha akarnak bővítenek, ha akarnak leépítenek.

twilight.struggle 2011.02.02. 15:46:05

@Lakatos Péter: Microsoft? Apple? Toyota?
olyan cégekről beszélsz, ami jó, ha egymillióból egyszer jön össze.

mindenkiben van egy kis billgécc? LOL

Marcellusca 2011.02.02. 15:49:01

@Lakatos Péter:
"Ha van egy gyereked, lehet, hogy létrehoz egy vállalkozást és más embereket foglalkoztat. " - MUHAHAHA!!!

Secnir 2011.02.02. 15:49:12

OV mai nyilatkozata:
"Hozzátette, a rendszert úgy kell átalakítani, hogy a nyugdíjjellegű befizetések fedezzék a kifizetéseket."

verzió 1: járulékfizetések megmaradnak, nyugdíjak csökkennek, állam nem fizet semmit
verzió 2: járulékfizetések megnőnek, nyugdíjak maradnak, állam nem fizet semmit
verzió 3: járulékfizetések megnőnek, nyugdíjak csökkennek, állam nem fizet semmit.

szabadon lehet választani. tessék 2/3, nincs itt semi látnivaló, kérem oszoljanak.

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:51:14

@nisti60: NA VÉGRE, EBBEN EGYETÉRTÜNK !!!! Ne felejtsd el, hogy Orbánékat éppen a multik akarják megfojtani. De a multikat is két részre kell osztani. Az Audi, Mercedes, Suzuki, Opel nem teremt konkurenciát a magyar vállalkozásoknak, az ő beáramlásukat támogatni kell. Ezzel szemben a kereskedelmi vállalkozások (TESCO és társai), a külföldi bankok, a piacszerzési céllal magyar vállalkozásokat felvásárló külföldi cégek (pl. akik a cukorgyárakat, cementgyárakat megvették és bezárták), a monopolhelyzetben levő külföldi cégek (pl. közműcégek) nem használnak az országnak, hanem egyrészt kiviszik a profitot, másrészt megszüntetik a munkahelyeket, harmadrészt tönkreteszik a magyar vállalkozásokat.

Secnir 2011.02.02. 15:52:59

@Lakatos Péter:
" A munkahelyet emberek hozzák létre.
=bölcs, igen bölcs, érett gondolkodást feltételez.
Ha van egy gyereked, lehet, hogy létrehoz egy vállalkozást és más embereket foglalkoztat.
=de lehet, hogy nem.
Vagy te hogy gondoltad, hogyan lesz egy munkahely ? Gyurcsány Fecó varázsol neked egyet ?
=utoljára Orbán VIktor ígért egymilliót. Ahhoz kell egymilló gyerek a te sérült gondolatmenetedet folytatva
Az egy másik kérdés, hogy az államnak támogatnia kell azokat, akik vállalkozást szeretnének indítani.
=mert miért is kellene?
Bár hozzáteszem, hogy annak idején a Microsoft, az Apple, a Toyota, meg egy csomó más cég, önerőből, fillérekből indult.
=MS igen. Apple igen, Toyoda papa cége nem. találati arány 2:1-hez. az már kétharmad.

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:55:00

@Marcellusca: Na, ja. Apukám annak idején létrehozott egy vállalkozást, ahol embereket foglalkoztat. Én is önerőből létrehoztam egy vállalkozást és embereket foglalkoztatok. Lehet, hogy te nem vállalkozó típusú vagy, de az nem baj, mert alkalmazottakra is szükség van, nem csak vállalkozókra. Jól néznénk ki, ha mi lennénk a 4 millió vállalkozó országa....

zrobasé 2011.02.02. 15:56:20

pl. a tesco nem hozz létre új munkahelyeket ?
a cukorgyárakat fejlesztő, beleinvesztáló "szemeteket" nem azok tették tönkre akik nem voltak hajlandóak cukorrépát termelni ?
az otp magyar bank ? és ő külföldön terjeszkedik ? akkor az is mocskos szemét multi ?
milyen 1 millió munkahelyet akarunk ? szalag mellettieket, vagy magasabb hozzáadott értékűeket ? mert 1 millió, sőt 300.000 magasan kvalifikált munkaerő nincs...és max csak 30 év múlva lesz...addig meg kihúzzuk valahogy ?

Lakatos Péter 2011.02.02. 15:56:42

@Secnir: Nem te vagy az, aki a kákán is csomót keres ?

zrobasé 2011.02.02. 15:58:16

@Lakatos Péter: közelitünk afelé...pl a kisebb ausztriában jóval kevesebb vállalkozó,cég van, mint nálunk...és nem annyival arányaiban, mint amennyivel kevesebben vannak...

coco57 2011.02.02. 15:59:32

Selmeci ....!
Ha lehetne nem kéne hazudozni. Nem választották az államit hanem kényszerítették az embereket. Megzsarolták a tagokat és elhitetik ,hogy jobb lesz ha nem akkor meg már nem lesz
visszaút. Mért nem mondja meg senki , hogy a FIDESZ közeliek mind maradtak a magán nyugdíj Pénztárban "SELMECI"-vel eggyüt.

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.02.02. 16:04:11

A felhatalmazott kormány törvényt hozott.
Ha nem tetszik hogy nem vihetsz 30 centis tőrt a játszótérre, az is a te gondod, a törvény attól még törvény.

Nehogymá itt arról pofázzatok hogy ellopták ami sosem volt a tietek.

Hülyegyerekek.

Lakatos Péter 2011.02.02. 16:08:31

@zrobasé: Igen, így van. De ne felejtsd el, hogy Ausztriában nem volt államosítás. Akár 100-200 éves cégek is jogfolytonosan működhetnek. Magyarországon alig pár cég van, amely 60 éves, de a magánvállalkozások többsége csak a 80-as években vagy később jött létre. Jó lenne, de sajnos nem lehet a szocializmus 40 évét 20 év alatt bepótolni. Sajnos, az eddigi kormányok elég töketlenek voltak, de még így is sokat léptünk előre a magyar emberek vállalkozókedve és leleményessége miatt. Most a legnagyobb veszélyt a multik jelentik. Ezt személy szerint, a saját vállalkozásomnál is tapasztalom.

Secnir 2011.02.02. 16:09:46

utolsó hozzászólásom (remélem)
-Nem nagyon látom még a számokat, de mikor fogják az emberek látni a számokat?
-[...] április vége-közepe a legelső határidő, amikor lehet látni a...

segítek.
jelen pillanatban a Magánnyugdíjpénztárak összvagyona 7942 mrd HUF.
Ebből Aegon: 485, Allianz: 1473, Erste: 2348, Postás (nem is totdtam, hogy van ilyen): 1997, OTP: 589 mrd.
ha hinni lehet a privatbankar adatainak. Ahol az is le van írva, hogy a 2009-es évhez képest a Quaestor, a Dimenzió és az OTP több mint 30%-os növekedést mutatott...
HA igaz, akkor a Fidesz a "jajhátmérsírtok 5000 mrd forintér" című magánszáma érthető, hiszen majd' 8 billió forintról van szó.
ebből megy a nyugdíjakba 500 milliárd, a többi talált pénz.
Nekik

Secnir 2011.02.02. 16:10:59

ja, link:
www.privatbankar.hu/nyugdij/kotelezo_magannyugdijpenztarak/adatok

ha az én MNYP-at nézzük, az kb 6.5%-os növekedést mutat. Örülök, hogy maradhattam :-)

zrobasé 2011.02.02. 16:14:04

@Viktor_Viccnélkül:
ha veszel egy kocsit hitelre hügyegyerek, és ellopják, gondolom nem izgat, hiszen nem a tiéd volt...
ha nem a sajátjuk volt, akkor miről és miért kellett nyilatkozni a "hülyegyerekeknek" ?
és mivel látom, te ilyen törvénytisztelő vagy, hiszen ha a felhatalmazott kormány törvényt hoz, azt ugye be kell tartani (helyesen), akkor te ugye sose vettél semmit számla nélkül , és ha eladtál valamit arról is mindig adtál számlát(persze ha számlaképes vagy) etc...

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.02.02. 16:21:00

Hát a nyugdíj nem diszponzibilis, nem elérhető készpénz. Arról szól, hogy amikor eljön az idő, kapsz. Ez így is megvalósul.

És igen. A törvény bizony törvény

redriot77 2011.02.02. 16:29:51

Arra azért kíváncsi lennék hogy miként alakultak volna az arányok (államiba menők vs. mnyp-ben maradók), ha a maradás lett volna az automatikus opció és az állami nyugdíjba visszatérésről kellett volna nyilatkozni. Lehet hogy meglepő lenne az adat.

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.02.02. 16:34:31

Biztos hogy több maradt volna magánban. Viszont ez pont az mutatja, hogy így volt a fair, mert így kevesebbnek kellett nyilatkozni, és akik -- pl. én -- Vikivel tartanak, azoknak kényelmes volt.

lyken 2011.02.02. 17:11:50

@zero: sk. Mikor a magyar cégemtől kaptam a fizumat netto 48% maradt meg járulékokat is beszámítva, itt netto 70% marad meg. Magyarul, ha magyarországon 48 ft-ot akarok kapni, akkor járulékokkal a cégemnek ez 100 ft. ha sk akarok netto 48 ft-ot kapni, akkor a cégnek ez járulékokkal 69 ft-ba kerül. Azt hiszem nem hátrány, ha a bérköltség harmadával kevesebb. A fizetésem esetén egy céges fidesz kompatibilis csodaaudi ugyan nem jön ki a különbözetből, de egy fullextrás családkompatibilis octavia igen. ;)

scriptosaurus 2011.02.02. 17:54:19

@gorcsev54: Ezerfogú Mocskoskurva annak idején emlékezetem szerint az amerikai F-16-os mellett lobbizott, amikor körbeadták aláírásra az ameriukai ajánlatot.

Frank99 2011.02.02. 19:54:11

@fda: ha a piac azt kívánja, akkor igen.

normális piacgazdaságban a piac alakítja ki az árakat, vele együtt az előállításukhoz szükséges költségeket is... nem muszáj minden munkavállalónak kocsi, meg plazma, meg stb.
de ez hosszú....

Frank99 2011.02.02. 19:54:50

vissza a manyup történethez:

aki látta a Dumb és Dumber c. filmet, az tudja miről beszélek:

ez egy "megadom cetli" adjál pénzt, majd megadom, adok róla egy papírt.

ennyi, és nem több, a legtöbb ember, aki itt kommentel 20-25-35-45 év múlva megy majd nyugdíjba, ha egyáltalán lesz olyan, meg egyáltalán lesz Föld :-)

innentől az egész utópia... majd szidhatjátok Viktort -aki remélhetőleg akkor már forog a sírjában mint ventillátor- ha meg nem, akkor meg szivarozik, és röhög az elmúlt 20-25-35-45 éven....

most kell a pénz, és meg is kapták.
ezt szépen elköltik, bedugják vele a lyukakat -ami 2 évre elég- csak hogy megfeleljenek az deficit-elvárásoknak....

ennyi a történet.

a többit meg addig megálmodják, és ilyen hogy ótvar luvnyákkal -lsd. Selmeczi- meg elmeséltetik a mesét.....
aki ennél többet remél, téved.

lightby 2011.02.03. 11:58:13

Sziasztok!

Olvasom a mai hírekben, hogy a maradók (3,2 %) által "visszatartott" nyugdíjjárulék kb. 350-390 milliárd ft-t tesz ki. Azon gyököltem, hogy ez a 3%-hoz képest elég sok (ez az összes manyup pénz kb. 10-12,5 %-a, amúgy megjegyzem, már a feltételek miatt is a tehetősebbek, a sokat megtakarítottak és a nyugdíj előtt állók maradtak a rendszerben). Ekkor eszembe jutott a Pareto-elv (80-20 szabály):

"Pareto azt állította, hogy a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül a társadalomra jellemző vagyonelosztás során. [...] Egy piaci környezetben működő vállalat bevételének 80%-át általában a vevők 20%-a „termeli meg”."

(bővebben: hu.wikipedia.org/wiki/Pareto-elv)

Egy kis matek:

A jelenleg bentmaradtak 6,25-szöröse esetén a manyup tagok pontosan 20 % maradt volna a pénztáraknál. Lineáris kapcsolatot feltételezve, ez azt jelentené, hogy 12,5 %*6,25=78,125 %~80 % pénzt tartottak volna vissza. Ezek szerint érvényes lenne a Pareto-elv. Ami manyupra lefordítva azt jelentené, hogy a (tehetős) maradók 20%-a az összes manyup befizetés 80%-át tartotta volna vissza.

A kérdésem (persze utólag könnyű okosnak lenni:) ):

Ha igaz ez és látták a pénztárak ezt előre, akkor miért nem kalkuláltak ezzel, építettek erre valamilyen stratégiát, reklámot stb. Mert ha valamivel sikerül megfogni ezt a 20 %-os "magot", akkor állam bácsi kb. a 20%-át kapta volna meg a befizetéseknek, amivel max. s*gg*t töröltek volna a jelenlegi ígéreteket, kiadásokat látván. És nem ért volna semmit ez a kényszerből visszaléptetünk mindenkit stratégia...

Persze ez az egész feltételezés akkor igaz, ha tényleg érvényes itt (is) a Pareto-elv...esetleg van itt olyan banki szaki, aki ezt megtudná erősíteni?

trojka 2011.02.03. 16:52:53

@lightby: igazad van, de tévedsz, amikor azt irod, hogy a pénztárak miért nem reklámoztak...éppen azt akarják most vizsgálni, hogy mennyit költöttek reklámra, hogy ez jogos volt-e, mennyivel kárositották ezzel a tagokat...azt senki sem akarja vizsgálni, hogy a vezér amikor levelet irt a nyugdíjasoknak, vagy a pénztártagoknak, (gondolom, nem ez volt az utolso)mennyivel kárositotta az országot...de menjunk tovább. amikor megszavazták, hogy a választási kampányokra költhetö pénzek összege a csillagos ég, hát akkor miröl beszélunk?

fokabacsi 2011.02.03. 17:14:28

Ha a Manyup-ok normálisan gazdálkodtak volna akkor illett volna legalább elérni , költséglevonás után 80 % nyereséget , és akkor lehetne most joguk pofázni !! De elqrták, azt hitték örökké ki lesznek stafírozva ! Ha leveszitek az évi államiból odatett apanázst kiderül, hogy az egész horda ebből élt ! De csak rágjátok a gittet tovább , ahelyett hogy gondolkodnátok ! És ez a félcsőd sikerült nekik,annak ellenére, hogy kifizetésük eddig a több mint 12 év alatt NEM VOLT!! De most divat a fideszt szidni, mint mikor az egyik kutya elkezdi az ugatást, és az egész falka vele csahol. Mielőtt még fideszdroidoznátok, a Jobbikra szavaztam.

trojka 2011.02.03. 17:36:38

@fokabacsi: Lenin zsil, Lenin zsiv, Lenin bugyet zsity!

Kandabula 2011.02.03. 21:58:40

Miről vitatkoztok? He?

Prof. Dr. Simon Templar 2011.02.04. 15:27:49

Fentebb olvastam és nagyon igaz. Talán nem azzal kéne foglalkozni, hogy 20-30-40 év múlva az állam mit fog adni neked. Ez még mindig az a f@sz kádárista attitűd, hogy mi kitátjuk a szájunkat, állam bácsi meg beleteszi a nyugdijat, a balatoni SZOT üdülést, az orvosi ellátást ingyé'. Nem, a MANYUP-ok megszűnésével is legalább két formában öngondoskodhatnak a ZEMBEREK. Először is az önkéntes pénztárakat még támogatni is akarják, másrészt szinte mindenki elfeldkezik arról, hogy létezik egy NYESZ-nek nevezett dolog, ami a nyugdij-előtakarékossági számlát takarja. Persze, ha nem basznák el a pénzt laptopra, okostelefonra, 102 cm-s LCD tévére meg egyéb olyan fasságokra, amire igazából NINCS SZÜKSÉGÜK, akkor talán lenne pénzük betolni pénzeket önkéntesbe, NYESZ-be, egyéb megtakaritásokba...Meg lehet nézni a karácsonyi kereskedelmi statisztikákat, hogy mikből fogyott a legjobban.

Celtic 2011.02.05. 12:28:04

@majomkutya: Gergely the Huth? Nincs veletlenul Jabba nevu rokona ?

Celtic 2011.02.05. 12:55:04

@lightby: Alapbol a kozigazgatasban dolgozok nem maradtak. Pedig ott is lehetett par tizmillios csoka (nem, nem a videki tanarokra es kezdo dokikra gondolok).

Tudom mit beszelek: baratnom egyik miniszteriumban dolgozik (csak kozalkalmazott, hattermunkat vegez a min. mukodeseben). El akart menni nyilatkozni, de a fonoke megkerte, hoyg ne tegye, nem akarja elveszteni....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.02.05. 17:04:40

Egy novemberi komment a Lex Szocik című postunkhoz:

"schnee 2010.11.18. 10:31:45
@zero: a jó édes k**** anyukat! Ha nem hoznak valami extrém intézkedést (pl. aki nem lép vissza az nem kap nyugdíjat), akkor az én részemre várhatnak egy kicsit még. "

Lehet innen vették az ötletet.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2011.02.06. 16:17:26

Selmeczi Gabikáról is van egy jó sztorim.
96 ban amikor otthagytam a hadsereg ölelő karjait, elmentem dolgozni, a raktárban sok kétes eredetű olasz divatáru volt. (Talán Sztojka Iván kígyóbőr cipője is, bár a fehérre dolgozott kígyóbőr hamar kisárgul, így talán még sem.) na, mindegy egyszer betoppant Geszler Dorottya, akkori modell meg ez a kapafogú picsa, ruhát próbálni meg öltözködni. Fehérneműben grasszáltak fel alá előttem meg a kollegám előtt, később a főnököt mikor kérdeztem, hogy ezeknek nincs szégyenérzetük? azt válaszolta, mi csak robotok vagyunk, leszarják...

H.Talán 2011.02.06. 19:18:36

0, 66 % a reálhozam !
Megkaptam a hivatalos tájékoztatást: az 1998-tól a munkabérem 6 majd 8% -át kötelezően lenyúló nyugdíjpénztár közölte a reálhozamot. A teljes tőkére vetítve ez 0,66%, a hozammmal csökkentett netto tőkére vetítve 0,82% - a 2010 december 31-i állapot szerint (lezárt év).

Mivel egyik nyugdíjpénztár sem volt hajlandó közzétenni a reálhozamot, azaz a KSH évenkénti hivatalos inflációs adatával csökkentett hozam mértékét - a PSZÁF-hoz fordultam. A 97 évi 82.tv 3.sz. mellékletében szereplő képletre hivatkozva azt közölték, hogy a lezárt évekre vonatkozóan a pénztárnak meg kell mondania a reálhozamot. Tehát a fordulónapi pontos elszámolás (amelynek majd késő tavasszal lesz eredménye ...) bizonytalansága csak a végleges számokra vonatkozik, a lezárt éveknek ismerteknek kell lenniük.

Egyéni igényként rögzített bejelentésemre jött meg most a válasz az xx Nyugdíjpénztártól - válaszadási határidőn belül, de természetesen a döntési határidőn túl.
(Magát a tőkét és a hozamot azonnal frappánsan közölték az első telefoni érdeklődésre, csak a reálhozam számításhoz volt szükség néhány hétre. )

98-tól vagyok pénztártag, ez idő alatt 25 % hozam halmozódott fel. A reálhozamra közöltek egy konkrét összeget (hangsúlyozva, hogy a végleges szám majd más lesz :), ezt vetítettem a nettó tőkére (0,82%) és a teljes, hozammal növelt tőkére (0,66 %).

Mit is jelent ez a 0,66% ?

1, A xx Magánnyugdíjpénztár teljes hozama az 1998-2010 időszakra 25%, tehát ez a pénztárak között nem a legrosszabb teljesítmény. (A családunkban ismert másik pénztár ugyanezen adata pl. csak 18,7 %.) A 25 % teljes hozam alatt teljesítő pénztárak várhatóan még ennél a légypiszoknyi 0,66%.-nál is kevesebb reálhozamot fognak kimutatni.

2, A KSH hivatalos inflációs adatait használják fel a reálhozam számításhoz. Ha csak az élelmiszerek, a benzin és a közműdíjak 98-tól 2010-ig bekövetkezett árnövekedését nézzük - mint a legnagyobb fogyasztói tételeket - ki gondolja, hogy 25 % volt a növekedés 12 év alatt ?

3, Ez a 0,66% még azt a kamatot sem fedezi, amit bárki bármelyik bankban egy lekötés nélküli betétre kap. Ezek a kamatok mindenkor legalább pár %-al meghaladják az inflációs adatokat, különben kivándorolna a pénz az országból. De a kötelezően a pénztárba fizetett pénzek nem lekötés nélküliek, azok "örök" betétek. Képzeld el mekkora kamatot remélhetsz egy banknál, ahol aszondod: 12 évre lekötök egy folyamatosan növekvő összeget !

Szóval lehet teóriázni tovább a hosszú távú befektetés "biztos" sikerében...
Pont annyit adnak vissza, amennyit muszáj. Így alakult.. Tudod, válság, tőzsdekrach meg aztán az alapkezelőnek is szabad hibás döntéseket hozni, azt nem büntetik :)

Kartal (rezervált) 2011.02.06. 19:42:19

@laspalmas: mindig óvtam mindenkit attól, hogy ötleteket adjanak nagyra becsült elmebeteg vezetésünknek (nem, nem a fideszt szidom, hanem kivétel nélkül az elmúlt ötven évet). Hát lehet, hogy innen vették...

Nem tudom, mennyire a Ti témátok, de azért nézzetek rá erre: nyomorszele.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=154034
Nekem nem kell kávé egy darabig.

2011.02.06. 20:06:47

@James Onedin (aka Zöld Ember): A közalkalmazotti havi 87e nettóból (idéntől már csak 82e nettó) mégis mi a faszomat fizessek be önkéntes magánnyögdíjpénztárba??? És mielőtt még elkezdenétem fújolni, hogy "ingyenélő közalkalmazott", lehet szerezni nekem másik állást...

Prof. Dr. Simon Templar 2011.02.07. 11:42:47

@Hajszás Láncos: Nem biztos, hogy rólad beszéltem. Ha megnézed, hogy pontosan mit irtam, akkor rájössz, hogy én azokról a ZEMBEREKről irtam, akik rengeteg pénzt vernek el fasságokra, azaz olyan dolgokra, amikre NINCS IGAZÁBÓL SZÜKSÉGÜK! Ne hogy már azt akard bemesélni nekem, hogy LCD vagy 3D TV, IPhone, Tablet PC vagy egyéb kutyaf@sza nélkül nem lehet élni (és most csak az idei Karácsony slágereit soroltam, de ugyanez igaz a nagyértékű autókra is).

trojka 2011.02.07. 12:27:03

Ujságcikk: A Kehi dolga lesz majd a magánpénztárak vagyonvizsgálata.
A Kormányzati Ellenörzési Hivatal )Kehi) át fogja világítani a magánnyugdíjpénztárak vagyonát, megvizsgálja, a vagyonkezelés jo gazda gondosságával történt-e-jelentette be Selmeci Gabriella vasárnap..."
Magyarra leforditva: a Manyup-ot most bosszubol ugy szét fogják cincálni, mint foxi a lábtörlöt. addig nem fognak nyugodni, míg vezetöit ilyen-olyan uruggyel (hutlen kezelés, az állampolgárok megröviditése, stb.) a vádlottak padjára nem ultetik. Nem javasolt dolog ám egy diktatura ellen höbörögni. A Manyup helyét még sovalis be fogják hinteni és tilos lesz az országban még csak beszélni is rola. akik pedig maradtak a manyup-ban, azok sem örulhetnek, mivel állam bácsi ki fogja jelenteni, hogy a pénzuk nincs biztonságban, s mint jo atya gondoskodik a hulye gyerekéröl, csupán az aggodástol hajtva, átveszi annak felugyeletét. Ergo, az ö pénzuk is be fog vándorolni a feneketlen zsákba. Azért, kedves honfitársaim, ez a Gabika milyen munkabíro: még vasárnap is dolgozik, nem ugy mint mi nagy többségben, léhutö, lusta, ingyenélö banda. (természetesen, tisztelet azoknak, akik tényleg dolgoznak akkor is. kivétel Gabika).
ja, még valami: valaki azt irta, hogy kulföldröl irnak ékezet nélkul, hát én is igy irok igen belföldröl, mert a klaviaturámon csak három hoszu magánhangzo van. (á, é, í).

H.Talán 2011.02.07. 12:54:48

@trojka: "a Manyup-ot most bosszubol ugy szét fogják cincálni, mint foxi a lábtörlöt. addig nem fognak nyugodni, míg vezetöit ilyen-olyan uruggyel (hutlen kezelés, az állampolgárok megröviditése, stb.) a vádlottak padjára nem ultetik."

Hát wazze pont úgy leszen ez mint az olajnál meg a pártfinanszírozásnál vala, transzparensen

trojka 2011.02.07. 14:12:25

@H.Talán: "Tekintélyemet és szeretett népemet meg kell öriznem, bármi áron!"

2011.02.07. 18:30:18

@James Onedin (aka Zöld Ember): Persze, vannak, akik sok felesleges szart megvesznek, de az csak egy szűk 200-300e fős elit a 3 millió magyar munkavállalóból. A túlnyomó többség csak az állami nyugdíjban bízhat - már ha addig éhen nem pusztul.

trojka 2011.02.07. 18:49:30

@Hajszás Láncos: na, felállitottad az egyenletet: állam plusz nyugdíj egyenlö: szar.

2011.02.07. 19:14:14

@trojka: Miből gondolod? A mostani nyuggerek is milyen szépen megélnek. Az ismerőseim 150 körüli nyugdíjakat kapnak, abból már el lehet lötyögni... Még a legeslegszegényebb nyugger ismerősnek is több a nyugdíja, mint az én nettóm, pedig ő minimálbérre volt bejelentve évekig a nyugdíjazása előtt, vagyis kb. az alsó limitet kapja. Én bízom benne, hogy mikor én megyek, még akkor is geronto lesz a társadalom, még akkor is kellenek majd a csorgó nyálú, könnyen megvezethető szavazók, és lesz nekem is 16. havi nyugdíj meg lazackaviár - ha már aktív koromban nyomorgok is.

fokabacsi 2011.02.07. 19:39:07

@Hajszás Láncos: A mostani "nyuggerek" min.30 %-a a 100 kilós , huszonéves , dologtalan kigyúrt, jó pénzért leszázalékolt cigány.
Anyám nevében is kikérem, a nyuggerezést. Zabigyerekek szokása.

trojka 2011.02.07. 20:23:32

Hajszás Láncos
nem akarok belemenni már megint egy meddö vitába. én is nyugdíjas vagyok de elmondanám, hogy még nem csorog a nyálam, nem vizelek a gatyámba és nem fingok össze-vissza. Amikor dolgoztam, az én és feleségem fizetéséböl egy albérletre tellett, ezzel kész. nem volt hifi tornyunk, szines Tv, video, szgk, nem mentunk sokáig nyaralni, hanem hajtottunk, mint az állat, mert szerettunk volna mi is adni valamit a gyerekunknek. Szölö, ribizli, tökföld (héjnélkuli, ha tudod, mi az) tavasztol öszig ez volt a sláger, mert az én szuleim nem tudtak segiteni, de feleségem szulei is annyit tudtak segiteni, hogy az emlitett földeket munkára haszon fejében ideadták. Nagyon sajnálom a mai fiatalokat, mert nekik még sok esetben ez sem adatik meg, vagy ha igen, már nem bírnak annyit, mint ahogyan mi sem birtuk szuleink tempoját, de ök sem birták nagyszuleinkét. szerintem, valotlant meg ne irj, azzal nem leszel nagyobb: hol van itt 16. nyugdíj? kaviárt pedig akkor láttam, amikor ment a TV-ben a "Nem kell mindig kaviár"c. film-bár, lehet, hogy ott sem volt, csak a címben szerepelt. Az a baj, hogy segitettek az illetékesek nektek meggyulölni a nyugdíjasokat, de azért megkérdezem, ha nem haragszol: neked nincsenek szuleid? elmondanam, az én Édesapám 42 évi munkaviszony után (közben front, hadifogság) ment el nyugdíjba, rá egy honapra infarktusban meg is halt. Ö sem igy képzelte el azokat a nyugdíjas éveket, amikért a havi fizetéséböl keményen vonták a nyugdíjhozzájárulást. Ja igen, hat tagu családot tartott el a havi jövedelméböl. szerintem, ne itélj, hogy meg ne itéltessél, s egy biztos nem a mai nyugdíjasok tehetnek arrol, hogy az ország elsö hulyéi ide juttatták a fiatalokat. Még csak annyi: lányom 15 éve tanit egy cigány iskolában (két diploma, egy felsöfoku,kulonbozo tanfolyamok), most keresett 84 ezer nettot, táppénzen van (szulni fog) 45 ezer a táppénze. ebböl fizesse a rezsijét, egyen, ruházkodjon, néha talán szorakozzon is, (bár ha terhes, minek?)meg a többi. igaz, a férje is keres 80-90 ezret, de megkérdezem: ebböl várják el viktorék, hogy növekedjen a nemzet? ja, igen, ebböl még az önkéntes nyugdíj pénztárát is gyarapitsa. kulönben, ne aggodj: nem csak nektek, de nekunk sem lesz nemsokára nyugdíjunk.

2011.02.07. 20:25:01

@fokabacsi: Nyugger az nyugger, pont a álrokik leginkább, akik kiérdemelték. De ők nem kapnak túl sok manit, csak szánalmas 30-40e-ket. Íme, a hivatalos statisztika:
Összeg Fő Átlag (Ft)
0 - 149 999 Ft 2.550.522 75.098.-
150 000 - 200 000 Ft 125.735 168.694.-
200 000 - 250 000 Ft 29.534 219.079.-
250 000 - 300 000 Ft 6.904 268.756.-
300 000 - 350 000 Ft 949 312.426.-
350 000 - 400 000 Ft 142 372.956.-
400 000 - 450 000 Ft 63 420.371.-
450 000 - 500 000 Ft 22 471.530.-
500 000 - 550 000 Ft 5 518.786.-
550 000 - 600 000 Ft 1 562.390.-
600 000 Ft felett 1 741.295.-

2011.02.07. 20:39:07

@trojka: teljesen félrement az írásod, pont ezt mondom én is, amit te. Az aktívak annyit se kapnak, mint a nyuggerek, már ha egyáltalán munkát kapnak valahol. Azért 150 nettó nyugdíjból meg lehet venni a tesco gazdaságos 3800-as kaviárt, akár havonta kétszer is. 82e nettóból évente kétszer. Ha gyerek is van, vagy munka nélküli az asszony, akkor meg pár hónap, és kikapcsolják a gázt, az áramot, állami gondozásba veszik a gyereket a nem megfelelő körülményekre hivatkozva, utána jön a kilakoltatás, és a következő télen szépen megfagyhat az illető valamelyik Norma Fa közeli fóliasátorban vagy aluljáróban. Azért a szocban ennyire nem lehetett lecsúszni. Nem volt jó az ellátás, az igaz, de egy munkásszállói ágy és valami pakolós vagy más szirszar meló alá becsúszni tényleg csak szándékosan lehetett.

fokabacsi 2011.02.08. 07:02:23

@Hajszás Láncos: Nem a felvetésemre válaszoltál. Ha kevesled a fizetésed, keress másik állást. Nyugger az édesanyád. Ha volt neked olyan. Mit akarsz ezzel a tábláztattal? Arról ki tehet, hogy 250-300 000 rokkantnyugdíjas cigány csak úgy él a vakvilágba? Semmit nekik ! Aki beteg kapjon, de azt, hogy a százkilós kigyúrt kancigány le van rokkantva mindennek a teteje. És akkor még nem említettem a sok "méltányossági" nyugdíjast aki életében soha egy fillért be nem fizetett. Az iparunkat megszüntették, nincs könnyűipar, nincs feldolgozó ipar nincs mezőgazdaság, ez mind adófizető lenne, amiből lehetne fenntartani az államot, ingyen könyvet , menzát, adni a soha adót nem fizetett cigány purdénak , és "védendő fogyasztó" gyerekgyáros apjának ! Cigány -e vagy???

trojka 2011.02.08. 07:14:42

Hajszás Láncos
bocs

2011.02.08. 18:28:59

@fokabacsi: Keresni keresek, már egy éve keresek, csak éppen nem találok. Pedig valaki azt igérte, hogy majd megveszem az expresszt, és egymillió álláshirdetés között válogathatok... A táblázattal csak arra akartam rávilágítani, hogy az öregségi nyugdíjasok nagyon jó kis pénzeket kapnak, jócskán többet, mint a dolgozók. Remélem, egyszer én is csorgó nyálú vén görény leszek, és 1,5...2x annyi nyugdíjat fogok kapni, mint aki egész nap derékig a talajvízben csákányoz, és az lesz életem legnagyobb gondja, hogy melyik wellness szállóba utazzak el hétvégére az ingyenbuszon, -vonaton. ;-)

Frank99 2011.02.08. 19:51:48

@fokabacsi:

mi lenne?
vagy magát annak kiadó troll

fokabacsi 2011.02.08. 20:01:57

@Hajszás Láncos: Fordult már elő életedben, hogy a témára válaszoltál?? Vagy csak magadba beszélsz?
Milyen szakmákhoz értesz??

fokabacsi 2011.02.08. 20:03:54

@Frank99: Mellébeszél mint egy bolsi. Mint a gyurcsányi ..

Frank99 2011.02.08. 20:20:45

@Hajszás Láncos:

figyu!

irgyá' a rokonnak -lsd. volt orsós viktornak, tuti segít!!!- írd le, hogy a vastagbőr topicban cigányoztak le, tuti lesz munkád!

max. TE leszel az új szövegíró, max. visszajönnek a DAKOTA mondások, mint pl. " ne egyél a sátor mögött a sárga hóból...."

2011.02.08. 20:20:47

@fokabacsi: Te beszélsz mellé, öregem. Én csak annyit jegyeztem meg, hogy (néhány multinacionális szuperjuppitól eltekintve) a magyar bérszínvonal egyszerűen elégtelen ahhoz, hogy abból jelentős összegeket önkéntes magánnyögdíjpénztárba lehetne befizetni, a többség (most már) csak az állami nyugdíjban bízhat, hogy 20-30-40 év múlva majd ugyanolyan nyugdíjarisztokrata lesz belőlük is, mint a most a gulyáskommunista csőcselékből, aki végigamerikázta a jó kis akólmeleg kádár-rendszert, és most kilószámra veszi a lazacot a csarnokban. Erre te jössz itt nekem a rasszista dumáddal... őszintén szólva a faszomat sem érdekli. Közvetlen kollégám nyugdíjba készül (van még 76 napja), a góré próbálta rávenni, hogy maradjon még, szó szerint körberöhögte, hogy ugyan mi a faszért is maradna itt nettó havi 83e-ért gürizni, amikor a nyugdíja 120e lesz neki? Ez mondjuk nem baj, menjenek szenilis vén görények a fenébe pecázni, van elég munkanélküli, aki a helyükre álljon, de ha azt hallom, hogy "alacsony a gyermekvállalási kedv" meg hogy "mindenki nyisson önkéntes magánnyugdíjpénztári számlát aki nyugdíjat akar" akkor kinyílik a bicska a zsebemben! Nem vicces, b*meg! Harmadik DOLGOZÓ (nem rokkantnyugdíjas cigány, hanem FŐÁLLÁSBAN DOLGOZÓ) ismerősnél kapcsolják ki a gázt, a háromból egynél már villany sincs, mert nem volt hajlandó a két gyereke szájától megvonni a falatot azért, hogy a rohadt multik extraprofittal növelt számláit befizesse. Menj el hozzájuk valamelyik este, és nekik papoljál a petrojlámpa fényénél az önkéntes magánnyugdíjpénztárról, én meg majd megszámolom, hány ép csontod maradt, amikor kijössz. Szerintem egy kezem elég lesz hozzá.

2011.02.08. 20:22:43

@Frank99: Mars vissza az újpesti MSZP gyűlésre fröcsögni, hülye troll!

Frank99 2011.02.08. 20:24:28

@Hajszás Láncos:
vidéki vok, hülye cickány troll... és nem piros....

2011.02.08. 20:28:32

@Frank99: Jól van, most már ülj le, kapod a bögrét és a dedikált gyurcsányképet. :-p

Frank99 2011.02.08. 20:50:41

azért leírnék valamit:

1.
senki nem fogta a kezét senkinek sem, amikor az EjrópaiUnyióra kellett voksolni...

2. Az is igaz, hogy SENKI sem tudta, hogy mi lesz belőle (max azok, azok most profitálnak belőle, vannak jócskán!)

3. és mivel eljött a nagy büdös kapitalizmus, szopják sokan....

így van

hiába sírják vissza a Kádárt (pont azok akik sajnáltatják magukat, PONT ezt teszik) , és pont minket komcsiznak, akik látják mi történik....

sajnálom azokat, aki hittek Orsósnak, hogy majd jobb lesz...
aha, majd ha tesz róla az ország....
a panelból dumálva erősen kétlem, hogy lesz változás.

trojka 2011.02.09. 08:14:58

Na, itt az ujabb oriási siker! Abbol a pénzböl, amit mi a vöröiszap károsultjainak adtunk össze, szépen lenyulják és 1,7 milliárdért a tesoknak épitenek belöle kulturpalotát. ekkora rablást még ebben az országban egyetlen egy banda sem vitt véghez. még az sem volt akkora, mint amikor anno a Nemzeti Színház épitésére lehetett téglajegyet venni, csak éppen a színház nem épult fel. könyöügöm, meddig lehet még ilyen pofátlanul, nyiltan, aljas modon ezt a szerencsétlen magyart kirabolni? (hogy én ezeken keresztul egy lukas petákot sem fogok többet adomáyozni, az biztos!)

fokabacsi 2011.02.09. 16:35:32

@Hajszás Láncos: Fordult már elő életedben, hogy a témára válaszoltál?? Vagy csak magadba beszélsz?
Milyen szakmákhoz értesz??

süti beállítások módosítása