Skip to content


       Szűrés lista

Formabontó reklámmal kampányol az egy százalékért a Református Egyház

Május 20-ig lehet leadni a rendelkezést a 1+1% felajánlásáról. (Nyilatkozat itt.) 1%-ot felajánlhatunk civil szervezeteknek (kereső itt), a +1 százalékot pedig valamelyik egyháznak vagy a kiemelt költségvetési előirányzatnak, ami idén a "Nemzeti Tehetség Program feladatai" címen fut (lista itt). A listából annyi mindjárt ki is derül, hogy 187 egyház "jelentkezett be" a +1 százalékért.

Remélem, hogy akik adóznak nem felejtik el leadni ezt a papírt, a civil szervezetnek minden 1 százalék óriási nagy segítséget jelent.
 
Május 20-ig még van 2 hónap, de lassan beindul a reklámgépezet az 1 százalékért, az állatvédők beteg állatokkal kampányolnak, a gyermekvédők éhes gyermekekkel és így tovább ... de hogyan reklámozzák az egyházat, hogy nekik ajánljuk fel azt a +1 százalékot?


A Református egyház egy merőben "szokatlan" reklámfilmmel jelentkezett, melyet Gács Tamás rendezett 4 millió forintból, aki elmondta, hogy az egyháztól csak az alapötletet kapták meg, de teljesen szabad kezet kaptak.



Gács szerint a film inkább szól a társadalmi felelősségvállalásról, mint magáról a református értékekről. "A kampányból befolyó összeg karitatív tevékenységekre, nem pedig a templomok fenntartására megy" - mondta, majd hozzátette, hogy a film szándékosan nem a hagyományos református közönségnek készült, amelyet "már nem kell meggyőzni".

HVG szerint az alapkoncepció mögött a civilek, egyházak és az APEH konfliktusa áll. Évek óta probléma a felajánlások átláthatatlansága, a hibás bevallások száma, és hogy a NAV nem ad ki név nélküli, település vagy megyei szintű kimutatást sem a felajánlott 1 százalékokról.

A kampányvideó viszont elérte a célját. Egyfelől arról beszélnek, hogy mit is jelentenek a filmben látottak (bürokratikus adóhivatal?, nehézkes 1%-os felajánlási rendszer?), másrészt pedig hogy ilyen videóval kell-e kampányolnia a Református Egyháznak?

Még a Református Egyház tagjait is megosztja a saját kampányfilmjük, a parokia.hu szedte össze a véleményeket:

"Megdöbbentem a film láttán, mert kiugrik az egyszázalékos kampányfilmek közül. A legtöbb egyszázalékos kampányban a kéregetés jelenik meg, itt nem. Az alapítványok, egyesületek, egyházak próbálják megtalálni azokat a hívószavakat, amelyek alapján azt remélik, hogy megkaphatják az egyszázalékos felajánlásokat. A református egyház filmje kifigurázza a felajánlások rendszerének legnagyobb problémáját, az átláthatatlanságot." - Kodácsy Tamás egyetemi lelkész

"Nem tudom értelmezni a filmet a Magyarországi Református Egyház filmjeként. Ez egy rendezői film, csakhogy nem ekként jelenik meg. Nem tudom, hogy kinek szól, kinek a nevében, és miért pont ezzel a képi anyaggal. A film – önmagában véve, elvonatkoztatva a kontextustól – abszolút profi munka, de még áttételesen sem fedezem fel benne a reformátusságot. Ebből a filmből a magyar reformátusság nem ismer rá önmagára. (...) Óvakodnék attól, hogy a filmet széles körben, például a televízióban sugározzuk. Nem tudom, hogy mondjuk Kercaszomoron vagy Sárospatakon a magyar református emberek miként fogadják. Bizonyos internetes portálokon, rétegmédiumokban azonban lehetne közölni." -  Köntös László főjegyző, Dunántúli Református Egyházkerület

"A félperces alkotás mindenféle szempontból tévedés: falanszternek mutatja a világot, az adóhatóságot lehetetlen, frusztráló üzemnek (körlépcsőzés, önkényesen elbíráló dolgozók – hol lehet szemétkosárba dobni a felajánlást?), falusi postás viszi a bevallásokat, a bemenetnél fojtogatási jelenetet látunk, egy Zeppelin kering az égen – mintha Poroszországban lennénk a 20. század elején. Egyetlen pozitív üzenete sincs a reklámnak, csak annyi, hogy 186 ezer embernek már sikerült elfogadtatnia felajánlását. Ez az APEH-ot hamis színben tünteti fel, és senkit nem ösztönöz adója egy százalékának felajánlására, főleg, ha azt sugalljuk, hogy körlépcsőznie kell, s a folyosói falon képregénykivonatot nézhet, az APEH pedig kívül malom, belül tehénfejő üzem." - Szabó István püspök, Dunamelléki Református Egyházkerület.

A Református Egyház külön oldallal, Facebookos oldallal, saját Androidos és Iphone-os alkalmazással támogatja a kampányt. Bravó, így kell csinálni.

Várjuk a Katolikus Egyház kampányfilmjét. Fel van adva a lecke, mert ez egy remek kampányvideó lett.

Címkék: reklám videó társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr472752336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2011.03.19. 11:56:40

ööö...
...nincs bajom az 1%-os felajánlással.
Azokkal van, akik ILYENKOR nyújtogatják a markukat.
1. az egyházakat, mivel az állam dotálja őket - illetve a gyülekezet, kizárnám ebből az 1%-os játékból...
1.2. az év többi részében vajmi keveset hallok arról, hogy az egyházak mit csinálnak az érdekünkben, azon kívül, hogy Jehova tanúi időnként becsöngetnek hozzánk az Őrtorony című viccújsággal
2. kórházi szervezeteket kizárnám, mivel őket az állam dotálja
3. alapítványokat, amelyeknek a működése átláthatatlan, kizárnám

a maradék 2 közül lehetne válogatni.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2011.03.19. 12:01:51

Ha valaha bármit is hajlandó lennék felajánlani bármilyen egyháznak, ilyesmivel győzhetnének meg.

Tleilaxu · http://djofftopic.blog.hu 2011.03.19. 12:04:31

@somewhat damaged: az, Brazil, és Equilibrium (városkép, amikor a két cleric autója behajt a külső kapun).

2011.03.19. 12:09:39

@Tleilaxu: nagyon szép hommage :)

hoplita 2011.03.19. 12:13:02

@Secnir:

".....1. az egyházakat, mivel az állam dotálja őket - illetve a gyülekezet, kizárnám ebből az 1%-os játékból......"

öööö....
Barom vagy.
Ha hallgattál volna...:(

scr 2011.03.19. 12:13:42

A film nagyon jó, reklámnak viszont nem túl hatásos. Jól mondja Köntös László : "Bizonyos internetes portálokon, rétegmédiumokban azonban lehetne közölni." Az egyházakkal szemben ellensége, esetleg közömbös közönség körében lehet image-javító hatása.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.19. 12:18:36

@scr:

Miért kellene a reklámnak mindenkinek szólnia? A reformátusok kinek adnák az +1%-ot? Nem ők a célközönség .... a célközönség pont nem a reformátusok, és pont ezért hatásos ... ezután inkánn én is őket írnám be, pedig távol áll tőlem minden egyház. Kár hogy már csütörtökön leadtam a papírost.

Énbagoly 2011.03.19. 12:19:29

@Secnir: pont hogy az államnak nem kellene dotálni az egyházakat. Éljenek meg abból, amit a hívektől kapnak. És ha átvállalnak állami feladatokat, akkor azért ugyanúgy kapják meg a fejpénzt, mint a nem egyházi iskolák, vagy kórházak.
És gyűjtsenek adományokat. Pl. egy ilyen 1 százalékos kampánnyal.
Nekem tetszik, pedig sosem adok az pénzt.

Secnir 2011.03.19. 12:23:02

@Énbagoly:
ez tiszta sor. ha ismernél :) tudnád, hogy régóta piszkálja a csőrömet az, hogy az egyházak kvázi semmi ellenszolgáltatásért cserébe kapnak milliárdokat az államtól.űés akkor még +1 % is?
naneeee

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 12:25:02

A film tkp. nem rossz, mert teljesen átjön belőle az a hangulat, hogy a Magyarországi Református Egyház csupa rosszarcú gengszterből áll, akik maffiaszervezetet működtetnek...
Amióta van 1%, mindig a ref. egyháznak adtam, idén NEM fogom, hanem parlagfűre, és egy idő óta már egy fillért nem vagyok hajlandó bedobni a perselybe sem, lévén hogy a dicső egyházi vezetés a szó szoros értelmében MINDENT ellop, ami a kezébe kerül, és a szárított kutyaszarnál értékesebb. Gondolom, nem egyedül vagyok, úgyhogy a fiúk részéről teljesen logikus elgondolás, hogy az egyházon kívülieket célozzák meg a kampányukkal, mert belül elapadnak az erőforrásaik. Persze ettől a pillanattól nem egyházról van szó, hanem állami kiváltságokkal ellátott tarhálószervezetről, amely megvalósítja a tökéletes üzletet: 0 befektetéssel x pozitív szám értékű pénzhez jut, és még abban, aki ad, kelti fel a bűntudatot. Ha ez tényleg egyház lenne, akkor éljen a perselyből.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.19. 12:26:57

Azért mindenesetre már hálás vagyok, hogy nem a szokásos koldulós stratégiát vitték.

Annyira felvillanyozó, mikor az embernek egy félórás utazás során 200szor nyomják a képébe az éhező gyerekeket, meg kutyákat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.19. 12:29:29

@TaTa86.:

ja, május 20-ig rákos kisgyerek-kivert kutyák-éhező gyerekek körforgás a reklámokban

Reset Elek 2011.03.19. 12:30:27

@Énbagoly: Tökéletesen egyetértek. És én még adnék is rá a kevésből amim van. Évente 5-10 ezer ft adomány nem vág földhöz de másnak sokat segíthet.
Az alap feladatait meg minden egyház lássa el a híveitől beszedett egyházadóból.

mim 2011.03.19. 12:32:08

Szerintem nem olyan bonyolult, hogy kiknek szól és miről.
Miről szól: 'Ön a bolondok házának (állam/ adóhivatal) adná adója 1%át? Ne tegye! A család az egyetlen menedék és mi a családot támogatjuk (lásd első pár másodperc).'
Kinek szól: Azoknak, akiket a "kéregetők" nem tudtak meggyőzni, de nem szándékoznak az államnak hagyni az 1%ot.

Arról lehet vitatkozni, hogy az állam bolondok háza e (a másik lehetőség egy eléggé fasiszta diktatúra ábrázolása a kocsis elrablással (nem fojtogatás) de az üzenet számomra érthető.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.19. 12:33:24

@mim:

Ja, ne hagy bent az államnak a 1+1%-odat Amúgy meg le a bürokráciával :)

hoplita 2011.03.19. 12:36:18

@Secnir:
Azt nem tudhatom, hogy miből táplálkozik az egyházellenes vehemenciád, de mielőtt marhaságokat beszélsz, nézz már utána, hogy például a református egyház milyen feladatokat lát el és milyen támogatást nyújt ehhez az az állam, amely előszeretettel veti ki a nyakából azokat a feladatokat.
Közoktatási, egészségügyi, szociális, egyebek...

Tudom, véleményt mondtál...de a vélemény és segglyuk relációt nálam már korábban, többen, többször is emlegették...

hoplita 2011.03.19. 12:37:46

@Énbagoly:
Na, még egy kis antiklerikális huhogó..:(

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 12:38:36

@zero: Kösz, még nem volt eddig lelkierőm beleolvasni az adópakkba... jó lesz ide a tehetséggondozás is, vagy bármi, ami nem egyház. Esetleg maradhat a nagy csomagban rendelkezés nélkül is.
Valaki végülis úgyis ellopja, de az állami tolvajokat legalább 50-100 évente egyszer fel szokták akasztgatni egy forradalomban, és ha szerencsém van, a most élők egy része bele fog esni a szórásba, a papokat és talpnyalóikat meg sosem.

Dr. Bélus___ 2011.03.19. 12:40:09

Ez lehetne a "ÉLŐ FÉNY EGYHÁZ" (tech. szám 1919) reklámfilmje is, nem? Magyarul: SZAR.

Énbagoly 2011.03.19. 12:44:50

@Secnir: valahogy így gondoltam én is, annak ellenére, hogy csak a kommentjeidet olvasom. :)

@Reset Elek: sokan gondolják így, de ezt most nem divat fennen hangoztatni. Ilyenkor jönnek azok, akik majd háborognak emiatt.
Lásd: @hoplita:

hoplita 2011.03.19. 12:52:31

@Énbagoly:
Én nem háborgok, baszki.
Megmondom, hogy minek tartalak benneteket és kész..
Orruknál tovább csak alig-alig látó embereknek.

@Adrienne-Éva:
Te is 21. századi, felvilágosult korunk (vég)terméke vagy.
A te tehetségedet ki gondozta, hogy csak ennyire futotta...?:)))

@Marcellusca (I'm happy):
Nekem se teccik...a nagy formabontás általában ilyen szarban testesül meg.
A kivétel meg csak a szabályt erősíti.

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 13:06:24

@hoplita: A XIX. századnál modernebb gondolatokat már elvből sem szoktam elolvasni, meghallgatni, stb., de szívesebben maradok a XVI-XVII. századnál, ha lehet...
Az említett alakulattal a bajom, azon túl, hogy ismerem belülről, mint a rossz pénzt, éppen az, hogy a XVI. századi elméleti alapvetését elárulta, elhagyta, és így felesleges. Változtasd meg, hozd vissza, hogy ne csak a beszedhető pénzzel törődjék, sőt azzal ne, hanem Istennel, mert az lenne a feladata, és nálam hűbb leánya nem lesz a gyülekezetnek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.19. 13:09:49

Én is úgy vagyok vele, hogy ha adakozhatnékom van, akkor közvetlenül megyek, Máltai szeretetszolgálat, stb (ruhákat már rengeteget vittem ki, de a szedett-vedett bútoraimat is odaadom majd ha végre le tudom cserélni).

Az 1%-kal meg úgy vagyok, hogy a magyar államnak adom. Egyrészt az állam feladata LENNE a szociális segítségnyújtás, másrészt elég szar helyzetben vagyunk.

Azzal meg nem tudok mit csinálni, hogy az állam ellopja.

hoplita 2011.03.19. 13:15:33

@Adrienne-Éva:
Csinálj bármit pénz nélkül....
Csak Istennel törődjék...?
Ez a legrosszabb vulgármarxizmus szintje.....de kurva ismerős.

hoplita 2011.03.19. 13:17:29

@ColT:
Kénytelen vagyok azt mondani, hogy szinte majdnem mindegy kinek adod, csak az államnak ne.
Ő fogja a legkisebb hatékonysággal felhasználni, abból nyúlnak le a legtöbbet.

Secnir 2011.03.19. 13:18:41

@hoplita:
"nézz már utána, hogy például a református egyház milyen feladatokat lát el és milyen támogatást nyújt ehhez az az állam, amely előszeretettel veti ki a nyakából azokat a feladatokat.
Közoktatási, egészségügyi, szociális, egyebek..."

én ugyan nem nézek utána, mert ilyen faszságokat nem álltottam.
linkelj ide te cikkeket, amik azzal foglalkoznak, hogy a református egyház mondjuk orvosokat pénzel, stb.
mondjuk ötöt az elmúlt évből.

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 13:24:56

@hoplita: Jézus Krisztus úgy látszik, vulgármaterialista volt. Teljesen ingyen és bérmentve megváltott, még tanított is, és sokakat még gyógyított is. A kasszát meg, mint az köztudott, az Iskárióti Júdás kezelte, el is lopta.
Lehet, hogy nem vagyok mindig teljesen érthető, bocsánat. "Csak Istennel törődjék", a világért sem azt mondom, hogy vonuljon vissza és csak prédikáljon! Azt mondom, hogy valósítsa meg Krisztus országát abban a körben, amit elér. És ha ez csak a saját főembereit jelenti, akkor legalább a saját főembereit kényszerítse rá, hogy ne a mammont szolgálják!

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 13:27:15

@Secnir: Orvost nem tudok, még akár lehet, hogy van olyan is. De hogy a közoktatási feladatokat úgy látja el, hogy sokkal jobb lenne, ha egyáltalán nem foglalkozna ilyennel, hanem hagyná bárki másnak, arra nyugodtan fogadhatsz akár egymillióban is, és akkor legalább a te megélhetéseden sokat segítettek.

Zuzu Petals 2011.03.19. 13:47:08

@Adrienne-Éva: Nyugdíjas otthont meg így visznek: add a házad + a nyugdíjad, aztán jöhetsz egy szobába valakivel. Nagyanyám akart menni, hogy az milyen jó lesz neki, de a havi 80ezres lehúzás már neki is sok volt, pedig mindent odaad nekik, amit csak tud.

Marcellusca 2011.03.19. 13:53:43

@zero: Én pont emiatt ajánlgatom fel az 1+1%-aimat.
Hogy annyival is kevesebb maradjon a Zállamnak, amit elherdálhat, (egy bizonyos) kisebbségnek adhat.

dr. Aullah 2011.03.19. 13:54:22

Megnéztem a videót.
Nézzük mit tudtam meg belőle:
Szar a bürokratikus rendszer. (Ezt eddig is tudtuk). Adjam a pénzemet nekik, mert... Ők majd a pénzemből... hoppá, hiszen nem mondanak semmit csak azt, hogy ide a lóvét.
Egyháznak? Max A Söregyháznak adakoznék.
Egyedi videó? Igen.
Informatív? Nem.
Jó reklám?... szerintem nem.
Az egyház tartsa el magát a híveiből.
"A Református egyház egy merőben "szokatlan" reklámfilmmel jelentkezett, melyet Gács Tamás rendezett 4 millió forintból,"
Nos a film, mint mondtam nem rossz, viszont sokkal több érzelmet lehetett volna bele rakni. Kicsit olyan az érzésem, hogy a rendező nem látta a lényeget, csak jól odaszólt.

Mellesleg kinéztem már a kutya menhelyet, ahova adom.

bandika gazdája 2011.03.19. 14:00:18

@Secnir: Bár ebbe megint nem kívánok beszállni, és református sem vagyok pld. a Bethesda Gyermekkórházat a Református Egyház működteti! Csak azért mndom, mert kértél egy példát, hogy pénzel-e orvosokat pld. Igen!

charlie 2011.03.19. 14:00:56

Hol készült a videó? Hol van ilyen gyártelep?

bandika gazdája 2011.03.19. 14:03:23

@Zuzu Petals: Csak halkan jegyzem meg, hogy az állami nyugdíjasházakban is 84.000 Ft a térítési díj havonta!

bandika gazdája 2011.03.19. 14:08:28

@Aullah: Nem kell az egyházaknak adnod ha nem akarsz (én sem akarok) de csak a tájékoztatás miatt írom ide: KÉT 1%-RÓL RENDELKEZHETSZ! AZ EGYIK LEHET A KUTYAMENHELY (vagyis bármilyen civil kezdeményezés vagy alapítvány) A MÁSIK LEHET EGY EGYHÁZ - HA AKAROD! Ha nem akarod nem kell! Mindegy ki lopja el!

Zuzu Petals 2011.03.19. 14:09:19

@bandika gazdája: Jahh, de akkor minek is kapnak pénzt az államtól, és erre még mindek kuncsorognakilletve minek nekik a nagyértékű ingatlan? Kicsit azért sokallom ezt a dolgot, bár lehet, én vagyok túl skót...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:09:41

Mindig a reformátusoknak adom a +1%-ot, egyrészt mert az vagyok, másrészt meg nem akarom benthagyni .

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:27:13

@Énbagoly:

Van külön egyházfinanszírozás (a történelmünkben betöltött szerepükre, társadalomépítő tevékenységükre, elkobzott ingatlanjaikra való tekintettel pl.) és van az állami feladatok átvállalása miatt kapott normatív támogatás.
Ez a legjobb összefoglaló, amit találtam:
www.mtatk.hu/interreg/kotet2/20_fedor.pdf

Soknak tűnhet az összeg, de jusson eszedbe a sok szirszarra ellopott alkalmankénti 10-20 milliárd, a nyamvadt metróról nem is beszélve. Azokhoz képest semmi, és ezerszer hasznosabb.

eszkep 2011.03.19. 14:28:16

@Secnir: Nyugtass meg, hogy csak szórakozol velünk, nem vagy ennyire tudatlan...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:29:31

@Reset Elek:

Ezt a tartsák el a hívek dolgot először én a pártokra vezetném be.....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:36:04

@Adrienne-Éva:

Te talán a katolikusokról beszélsz, az általam ismert néhány papjuk tényleg csak a pénzzel törődik. Fullos kocsi, csicsa ruha a reverenda alatt, tengerparti nyaralás stb.
A református lelkipásztorok meg nevelgetik a 3-4 gyereküket, kicsit ricsaj és fennforgás van, de jókedv és átlagos életszínvonal, folyton táborokat, kirándulásokat, adománygyűjtéseket szerveznek. Szóval külsőségekben talán nem annyira, de lelkiekben és életvitelükben mindenképpen "bibliaiabbak" a katolikusoknál.

Horizont 2011.03.19. 14:38:04

A film szerintem nagyon kiváló le a kalappal. Mondjuk reklámfilmnek nem nevezném.Tisztára az '50-es évek jöttek be nekem, és egy kicsit félelmetes az összhatása:) Olyan kíváncsi lennék, hol készülhetett?
Én mindig odaadom a 2 x 1%-omat, bárkinek csak ne maradjon bent az államnak. Mindig gyerekeknek adom. Keresztelés szempontjából katolikus lennék, de "neheztelek" az egyházukra úgy általában:) Pont a református egyháznak adtam, tehetséggondozásra!Persze mivel a fizetésem nem horribilis ezért nem hatalmas összeg az a bizonyos 1% sem, de sok kicsi sokra megy! Talán.
A véleményem meg az, hogy se egyháznak, se pártoknak nem kéne állami pénzt adni. Tartsák el magukat.

bandika gazdája 2011.03.19. 14:38:48

@laspalmas: Egyetértek! (Nem mintha számítana!)

eszkep 2011.03.19. 14:38:54

@Énbagoly: Nem tudom, mit értesz "dotálás" alatt? Az egyházak - most nem Hitgyülire és egyéb "megélhetési egyházra" gondolok - számos olyan feladatot lát el, amelyek nem a hitélethez kapcsolódnak. Jellemzően ide tartozik az oktatás, szociális-, egészségügy amiért ugyanúgy állami normatíva jár nekik, ahogy az önkormányzati tulajdonban lévő iskoláknak.

eszkep 2011.03.19. 14:40:29

@bandika gazdája: Hehe... Szerintem hamar anarchiába süllyede az ország...

Énbagoly 2011.03.19. 14:41:02

@laspalmas: átnéztem.
És amit rögtön nem értek, az például az, hogy miért kell az államnak fizetni a hittanoktatást?
Minden iskola biztosít helyet a hittanoktatásra, ingyen. Ez miért nem elég?
A másik pedig, hogy miért kell az 5000 főnél kisebb településeken dolgozó egyházi személyeknek jövedelempótlékot adni?

És szerintem az nem feltétlenül indok az összegre, hogy a politikusok mennyi mindenre basszák el a pénzt.
Miért kell az állam, vagyis az emberek pénzéből ennyit költeni az egyházakra? És ebben benne vannak azok is, akik nem vallásosak.

Énbagoly 2011.03.19. 14:42:43

@eszkep: Nézd meg @laspalmas: linkjét.
Meg az előző kommentemet.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:44:01

@Zuzu Petals:

A piaci nyugdíjotthonok nem ugyanígy működnek?
Az tetszene, hogy ne kapjanak állami pénzt + tök ingyen vagy jelképes összegért vegyék fel a nagymamádat, akinek aztán te örökölhetnéd a házát? Szerinted nekik nem kell munkabért meg villanyszámlát fizetniük, és fényevők? Ó egek.....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 14:48:49

@Zuzu Petals:

Komcsi divat volt bűnbaknak tekinti és irigykedni az egyházakra, nekem pl a metróra elkúrt 4-500 (?) milliárd sokkal jobban fáj, mint az ő állami támogatásuk.

2011.03.19. 14:54:37

Haha, tiszta 1984 ez a spot. De bennem ugyan nem ébresztett adakozókedvet, főleg nem a református egyház iránt. Szerintem baklövés. Jó film, de egyszerűen nem az alkalomhoz és a megrendelőhöz illő.

Kicsi Kacsa 2011.03.19. 14:57:45

@eszkep: bocsi, de tudod mennyibe fáj egy családnak az egyházi iskola? És itt konkrétan az egyházira gondolok, nem pedig az egyházi jellegűre. (anno 8 egyházi iskola működhetett az átkosban. A kollégium egy havi átlagfizetésbe került. Erre jött még a tandíj. És már akkor is volt fejkvóta...) Szóval nekem az az egyházi iskola, amit papok, szerzetesek, apácák működtetnek, ők tanítanak, illetve még ide sorolom a Refit is Debrecenben. De az ilyen-olyan szent ez, szent az, amit az önkormányzat működtet némi egyházi összefogással, na az nem egyházi. Számtalan példa van rá, kezdve mondjuk a Budai Szent Margit gimnázium (ahol anyám még az apácákhoz járt, de már mint Martos Flóra Gimnázium tanulója érettségizett 51-ben), ami ugyan az apácáké, de nincs csak pár igen idős apáca már, és remény se nagyon van a rend "feltámasztására", vagy vegyük pl a szintén Budán található Szent Gellért gimnáziumot, amit teljesen az önkormányzat működtet némi egyházi támogatással, de nem szerzetesek!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 15:00:25

@Énbagoly:

Az összeg nagyságával lehet vitatkozni, én se értek vele egyet maradéktalanul, de hogy kapnak a történelmi egyházak, az szerintem abszolút jogos, hisz elválaszthatatlanok az országtól.

eszkep 2011.03.19. 15:04:49

@Énbagoly: "És amit rögtön nem értek, az például az, hogy miért kell az államnak fizetni a hittanoktatást?"

Most szelektálni kellene, hogy mely "tantárgyak" után járjunk normatíva? Ami után nem járna, azért miért nem?

"Minden iskola biztosít helyet a hittanoktatásra, ingyen. Ez miért nem elég?"
Szerintem itt az egyházak saját ingatlanjaiban tartott oktatásról van szó. Ott is pénzbe kerül a világítás, gáz, víz. Tévedések elkerülése végett az egyházak és az önkormányzatok által üzemeltetett intézmények normatívája sem fedezi a működési költségeket, a különbözetet "saját zsebből" kell így is kigazdálkodnia az önkormányzatoknak, egyháznak.
(gondolom itt a Vastagbőrőn nem sokan tudják, miért adósodtak el az önkormányzatok, főleg 2006 óta, csak a Zero-féle maszlagot ismerik).

"A másik pedig, hogy miért kell az 5000 főnél kisebb településeken dolgozó egyházi személyeknek jövedelempótlékot adni?"
Gondolom azért, (de ez csak tipp) hogy az amúgy is nagyon rossz népsűrűségi eloszlás ne romoljon tovább a vidék kárára. (Mo. aránytalanuk "vízfejű" Budapest miatt, még most is, hogy már valamelyest csökkent a lakossága, ha minden igaz, most 1,9 millió fő).

"ingyen"
Mi van "ingyen" 2011-ben az EU-ban?

"Miért kell az állam, vagyis az emberek pénzéből ennyit költeni az egyházakra?"
A normatívák nem az "egyházakra" jár hanem az általuk működtetett oktatási-, egészségügyi-, szociális feladatok elvégzéséért, amit csinálnak. Pénz nélkül ezeket nem tudnák fenntartani, az így megszűnő intézményeket pótolni kellene, ugyancsak állami pénzből. (az ateista és keresztény szülők csemetéinek is valahova járnia kell iskolába...) Jellemzően egyébként az egyházi működésű iskolák jobban gazdálkodnak, mint az önkormányzatiak.

2011.03.19. 15:07:16

@Énbagoly: ...és manapság azért már szerintem jócskán többségben vannak azok, akik nem vallásosak! Nekem legalábbis összesen két vallásos ismerősöm van, de azok se járnak templomba, csak néha olvasgatják a Bibliát. Na persze, ha egy bigott ország lennénk, akkor védhető lenne az egyházak állami dotációja, de nem vagyunk!

eszkep 2011.03.19. 15:09:09

@Kicsi Kacsa: "bocsi, de tudod mennyibe fáj egy családnak az egyházi iskola?"
?????????
Válaszold meg légyszíves számszerűen a saját kérdésedet, erre most kíváncsi vagyok...

"(anno 8 egyházi iskola működhetett az átkosban. A kollégium egy havi átlagfizetésbe került. Erre jött még a tandíj. És már akkor is volt fejkvóta...)"
Az átkosban egyházi működtetésű iskola????? Én még nem hallottam róla, de attól még akár lehetett is, mindenesetre meglepő... De már bocsánat! baromira nem érdekel, hogy ha volt az átkosban egyházi iskola, ott mennyit kellett fizetni!!! Tudtommal 2011-et írunk, de lehet, hogy tévedek.

scr 2011.03.19. 15:11:33

@zero: persze, hogy nem kell mindenkihez szólni egy reklámnak, de nem árt, ha visszahozza az árát (4 millió a készítés plusz a megjelenések).

Énbagoly 2011.03.19. 15:13:15

@laspalmas: Te vallásos vagy, én nem. Ebben úgysem fogunk egyetérteni. :)

@eszkep:
A hittan szerencsére nem kötelező tantárgy. Amikor végig lehet csinálni úgy egy általános iskolát, hogy pl. kémiából egy szem kísérlet sincs, vagy sok iskolának nincsen normális tornaterme, akkor vitatnám a hittan támogatásának szükségességét.

Van gyereked? Mert nekem van, és úgy tapasztaltam, hogy minden általános iskolában helyet, és persze fűtést, és világítást is biztosítanak a hittanhoz.

Pont a kisebb településeken van nagyobb hitélet. Ott a nagyobb a vallásosság.

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 15:16:34

@Zuzu Petals: Talált, süllyedt! (Bár ebben azt hiszem, az állami is ugyanolyan.)

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2011.03.19. 15:26:01

@laspalmas: Nem vitatom, hogy a katolikusokra is többségében jellemző ez a mentalitás. Én ismerek három-négy katolikus papot, aki valóban keresztyéni életvitelű. Nem ismerek többezret, és nagyrészükre bizonyosan az igaz, amit mondasz, mert miért lennének ők jobbak, amikor doktrinálisan sem azok?
Viszont ami szépet és jót elmondasz a ref. papokról, az mit számít nekem? Van 3-4 gyerekük, nagyszerű. Felnevelik, abból mindből pap és papné lesz, van egy klassz beltenyészet, ami megél a hívek és az állam adta lóvéból, de tanítani, példát adni nekünk nem tud. Az átlagos életszínvonalat én csak alulról fogom tudni bámulni, többségünkkel együtt, ehhez én dolgozom - a vicc kedvéért pontosan azt a munkát, amit elvileg a lelkésznek kéne megtennie, de nem teszi. Én legalábbis ritkán látom, hogy teszi.
Kézből kontráznék arra, hogy "lelkiekben biblikusak". A többségük farizeus. Egy egyházszervezet, amely megtűri a békepapokat és kommunista besúgókat, és nem b@sza ki őket nagy ívben, az nekem szinte semmiről ne beszéljen, de lelkiekről főleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.19. 15:43:42

@Adrienne-Éva: Nemtom, miért lenne a pap gyerekeiből pap és papné?

Pont ismerek református lelkészt, nagyon jó arc :)

És ismerek olyan embert is, akinek az apja református pap volt, a csávó meg környezetmérnök.

Kicsi Kacsa 2011.03.19. 15:46:43

@eszkep: Volt az átkosban egyházi iskola.
Pesten kettő: Piarista Gimnázium a Mikszáth téren, Patrona Hungariea a Knézich utcában.
Pannonhalmán és Győrben a Bencések, Esztergomban és Szentendrén a Ferencesek, Kecskeméten a Piaristák, Debrecenben a Svetits. A Patrona meg a Svetits a Miasszonyunkról Nevezett Szegény Iskolanővérek gimnáziuma volt. Nézz csak utána. Anno, amikor az egyikbe a felsoroltak közül jártam, akkor 1000 forint volt csak a kolesz (1974-78).

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 15:48:23

@Énbagoly:

Nem tartom magam vallásosnak, nem járok templomba, nem olvasok Bibliát/egyebet, csupán elismerem a történelmet.
Vitatkozni meg nincs kedvem. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.03.19. 15:49:20

@Adrienne-Éva:

Veled sem fogok vitatkozni, nyilván mások a tapasztalataink.

Kicsi Kacsa 2011.03.19. 15:52:29

@Kicsi Kacsa: Pár éve egy ismerősöm gyereke járt oda, kolesz akkor a minimálbér feletti összeg volt.

Énbagoly 2011.03.19. 16:09:45

@laspalmas: Ki mondta, hogy nincs bizonytalanabb a múltnál? Én egyetértek vele. :)
Nézd meg csak a közelmúltat, amiből valamikor majd történelem lesz. Hányféle igazság is van? Csak olvasd végig a saját blogbejegyzéseidet. :)

És a múltban sem voltak jobbak az emberek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.03.19. 16:57:12

@scr:

egy átlagfizu adójának az 1% olyan 15-20 ezer forint.
+200 fejajánlóval be is jött ez a 4 millió.

Muci nevű ló 2011.03.19. 17:56:27

Kampányidőszakban mindig eszembe jut a Gyermekrák Alapítvány, akik minden évben k*rva sok pénzt kapnak 1%-os felajánlásokból, aminek töredékét költik arra, amire kéne, a többi "működési költség és tartalék". Egyszer ha ráértek, olvassatok utána.

Bella Péter · http://reposzt.hu/ 2011.03.19. 18:08:58

Akit érdekel, hogy mire/kire is költik a reformátusok az egy százalékokat: http://www.facebook.com/pages/Református-1-0066/196931366995625?sk=app_4949752878

2011.03.19. 18:15:22

@Muci nevű ló: Sok ilyen alapítvány van. És jónéhány egyházat is kizárólag ezért jegyeztetnek be. De hát miért is pont ez a szegmense ne lenne velejéig romlott a társadalomnak?

Zuzu Petals 2011.03.19. 18:16:32

@laspalmas: Tudod, nekem minden indokolatlanul kiadott forint számít, mert szar helyzet van. Amúgy szerencsés vagy, hogy ilyen református közösség van körülötted,mert én tudok alkoholisat papról (meghalt nemrég), olyanről, aki kiadta ukázba a híveknek, hogy szedjék össze a pénzt a paplakjának igencsak luxusszintű felújítására, és még egy olyat is, aki a falusi nyugdíjasokkal végezteti el az összes háztáji és háztartási munkát, és velük tartatja rendben a templlomot és a parókiát is. Emellett mindenhol csengetnek a perselybe is. Ezzel szemben tudok 1 db református papot, aki korrektül végezte a munkáját,és nemfogadott el segítséget, hanem valóban megtett mindent a hívekért.
És már ne is haragudj, de mi a lófaszért kéne nekik megkapni a többtízmillát érő birtokot. Ja,és menj a fenébe, mert én pont leszarom az örökséget, csak viszályt szül az ilyesmi, felőlem oda is adhatja. De ha már az ultrahívő nagyanyám is sokallja az összeget, akkor ott lehet valami bibi. Ne magyarázd már meg nekem, hogy 80ezer+állami normatíva forintból nem lehet ellátni egy nyugdíjast, aki mellesleg teljesen jó állapotban van, csak a nagy telekkel nem bír (és most eladni sem tudja, hogy kisebbet vegyen). Ja és mellsleg ebből az összegből ő úgy tartja fenn magát, hogy még marad is egy kevés. Én úgy látom, hogy a papok is csak olyan tolvajok, mint a politikusok, csak ők talán még alattomosabbak néha.
Én nem vagyok hívő, és bizony sokkal jobban örülnék, ha az egyházi juttatások inkább egyből a célhoz érnének el (beteg gyerekek, oktatás), és kimaradna a körből ez a lehúzó banda, mert elhiheted, hogy nem puszta jótétségből tevékenykednek.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2011.03.19. 19:33:11

Basszus, ez a film zseniális. A hangulata marha jó. A rendezőt kellene egy kicsit megtámogatni, hátha tudna egy ilyen képi világgal egy egész estés filmet csinálni. Egyébként egy dolog kimaradt a filmből mint ötlet. Amikor valaki bevisz egy papírt, amit egy unott alkalmazott bedob egy fiókba aminek lyukas az alja, alatta meg egy kuka van, vagy egy papírdaráló :)

lyken 2011.03.19. 19:56:06

Equilibrium feeling. Támogatni a rendezőt, jó a stílusa. Nekem inkább az a problémám, hogy miért kötelező az egyik 1%-ot egyháznak adni?

2011.03.19. 21:19:46

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Egy érdekes képi világ egy egész estés filmre kicsit kevés. Ha nem hiszed, nézdd meg a Meteo c. magyar filmet! (Monory Mész András 1989)

@lyken: nem kötelező. Ha nem nyilatkozol róla, bekerül a nagykalapba, és lesz belőle audi a mi szeretett vezetőinknek.

guma 2011.03.20. 08:48:45

"honnan tudod, hogy Isten szól és nem az agyunk válaszol"
nekem tetszik ez a fiatalok által indított program!

ezt kellett volna valahogy felhasználni a propagandához!
ötletes, informális, fiatalos, felkészült...

nem értek egyet, az állami támogatással.
ha egyházi valami, miért állja teljes költségeit intézményeiknél, amikor az államit az önkormányzatnak ki kell egészíteni helyi ADÓFONTOKKAL!

mitől lesz egyházi, ha nincs fenntartási kötelezettsége? - árulja ezt el valaki!

bandika gazdája 2011.03.20. 09:09:09

@lyken: Ki mondta, hogy kötelező?!

guma 2011.03.20. 09:22:30

bocsánat a link lemaradt!

www.youtube.com/watch?v=NgYPAeEb9D0&feature=related

közlöm nem vagyok vallásos!
de nagyon értékelem a fiatalok útkeresését, ötletességét, tudását és TENNI akarását a jobb életért, közérzetért!

Becsülöm, ha így közvetítenek hitet, gondolatokat.

capor_ 2011.03.20. 11:53:21

@Secnir:

Ha szeretnéd tudni mit tesznek az egyházak érted/értünk akkor járj templomba! :) (Persze ezen kívül is aktívak pl segélyszervezetek stb. )

fogash 2011.03.21. 12:28:22

@zero: "egy átlagfizu adójának az 1% olyan 15-20 ezer forint."

A bruttó 204eFt (2010es magyar átlagbér) után, két gyerekkel, adójóváírás érvényesítésével havi 29eFt = évi 348eFt adót fizetsz a mostani bevallásodban. Ennek 1%-a 3480Ft. Mintha tévedtél volna egy nagyságrendet...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.03.21. 13:39:06

Eccer csináltam ilyen felajánlást.Visszaküldték,hogy nem jó,formai okok miatt asszem.Ötezerért próbálkozhattam volna újra.Elvették a kedvem.Következő évben nem akart senki ilyet csinálni a melóhelyen.:((

nyugiba 2011.03.21. 20:42:50

Adrienne-Éva !
Ha tényleg belülről ismered a református egyházat, akkor tudhatnád, hogy az egyház elsősorban a gyülekekezeteiben él, nem pedig a vezetőségben. Szerintem a gyülekezetek többségében hiteles lelkészek és presbiterek munkálkodnak. A hierarchiával már nekem is több bajom van. Ha tőlük sérelem is ért, kérlek, ne vetítsd ki az egész egyházra.

De ettől függetlenül igenis szükség van mindkét 1%-ra. Például a közegyház által működtetett oktatási és szociális intézmények számára ill. a gyülekezeti alapítványok számára. Mi pl. Budafokon minden állami támogatás nélkül, a hívek adományaiból évi kb. 2mFt-ot költünk egy diakónusra, aki idős embereket látogat, az őrbottyáni szeretetotthon támogatást szervezi, stb. Az, hogy az állam tartja el az egyházakat, az egy nagy humbug. A mi gyülekezeti költségvetésünk döntő részét a gyülekezeti tagok az adózott jövedelmekből adják össze.

Bocsi, hogy egy kicsit hosszú voltam.

Áldás, Békesség!!!

2011.03.22. 02:08:21

...ez a film kimeríti a WTF?! fogalmát... amúgy nem lenne rossz, de nem nekünk, nem tőlük, nem erről...

Donna (Cara)mba 2011.03.22. 10:42:17

@nyugiba: Én nem ismerem más egyházak működését, de a reformátusét azért valamelyest igen:)

Igen, fizetek egyházi adót is, az 1%-omat a ref. egyháznak adom. Ez a magánügyem, tudom.

DE: ha egy egyház óvodát, iskolát működtet, akkor mi alapon diszkriminálják azokat a gyerekeket, akiket oda írat be anyja, apja?
Vagy református egyház által üzemeltetett kórházban gyógyítanak, vagy idős anyukád ilyenben lakik, mert ápolásra szorul, te meg minimum 8 órában dolgozol, ha ágyhoz kötött és nem vagy kőgazdag, nehezen tudod otthagyni a munkahelyed. Abból a kb. 24 ezer Ft. ápolási pénzből és a mama mondjuk 75 ezer forintos nyugdíjából bajos lenne megélni, komoly kezelésekért fizetni.

Summa summarum: a gyerek/beteg stb. után járó "fejpénz", amit minden más hasonló állami intézmény megkap, AZ AZ ADOTT GYERMEK, ÖREG után jár, VILÁGNÉZETILEG FÜGGETLENÜL!!!!!

A GYEREK AZ AKKOR IS GYEREK ha történetesen református:)

Az meg már hadd legyen az én dolgom, hogy a gyerekem milyen világnézetben, szellemiségben nevelem fel.

GYEREK AZ ATEISTA SZÜLŐK GYEREKE IS ÉS GYEREK A VALLÁSOS SZÜLŐK GYEREK IS!

Ezért jár az állami normatíva MINDENKINEK, aki óvodába, iskolába jár!

Érdekesség: mindig meglepődök, hány olyan emberrel találkozok istentiszteleten (pedig elég ritkán járok, sajnos), akikről soha az életben nem gondoltam volna se azt hogy református, azt meg hogy vallásos, pláne nem.
A múltkoriban éppen a fiatal könyvelőnőnkkel és férjével találkoztam, beszélgettünk, és kérdeztem hogy mit keresnek itt?
Kérdezem: ti reformátusok vagytok? Mondják nem, egyikőjük sem az, de a gyereküket református óvodába adták, mert ott látják jó helyen megoldottnak a gyermek óvodai nevelését. Magánóvodára nincs pénzük.

Tudod te milyen egy állami óvoda pölö? Vidéken. Pesten nem tudom.
És még bekerülni sem lehet, mert előre veszik a hátrányos helyzetűeket, annak a gyereknek, akinek apukája, anyukája dolgozik, szinte nulla esélye a bekerülésre.

Valakinek csak meg kell oldania ezeket a társadalmi problémákat is, és az állam qrvára nem hajlandó biztosítani gyermeked megfelelő nevelését, biztonságát.

Ja, és noch etwas: a református egyházak egész eddigi történelmük során SZEGÉNY eklézsiák voltak:)
Lelkészeink sem járnak fekete, elsőtétített, 30 millás Audikban...

Mivel pedig nálunk a lelkész nősülhet, válhat, a papi pálya nyitva áll a nők előtt is: sztem azért nem egy zakkant társaság a miénk;DDD

Ui.: A film nagyon teccik;D
Ebből is látni, nem vaskalaposok társasága vogymuk;)))

A mi egyházunk tényleg nyitott és meglepődnél, mennyire igazán demokratikus felépítésű:) A gyülekezet maga választja előljáróit, maga választ lelkészt magának:)
Ha a politikában legalább ennyire érvényesülne a demokrácia, az alulról építkezés szelleme: á, ilyet még elgondolni se tudok:(

guma 2011.03.22. 12:31:05

@Donna (Cara)mba: jó volt olvasni összefoglalód, gondolataid. :)))

egy kérdés nem lett világos nekem, és valóban szeretném, ha segítenél megérteni ezt az oldalt.

ezt írod (és bocsánat, de felcserelém a gondolati sorrended, hogy megértsd mi a "gondom") :
"Valakinek csak meg kell oldania ezeket a társadalmi problémákat is, és az állam qrvára nem hajlandó biztosítani gyermeked megfelelő nevelését, biztonságát.
......
Summa summarum: a gyerek/beteg stb. után járó "fejpénz", amit minden más hasonló állami intézmény megkap, AZ AZ ADOTT GYERMEK, ÖREG után jár, VILÁGNÉZETILEG FÜGGETLENÜL!!!!!"

ez az amivel senki nem vitatkozott!
azt a fejpénzt kapták amit az állami intézmények - de a többit (amit az önkormányzatoknak más adókból, illetve más szolgáltatás terhére kellett hozzátennie) azt most megkapják (visszamenőleg is!) az egyházak!

vagyis állami fenntartással működnek a továbbiakban!!!

kérdezem - ez mitől egyházi, ha minden feltételt az állam biztosít?
pont ezért az önkormányzatok sorra passzolják át iskoláikat egyházaknak (van ahol már tiltakozik is az egyház emiatt!), mert így automatikusan az állam áll mindent!

felvett bennem még egy kérdést : ezzel a megoldással a tanárok "szelektálását" is lerendezi az állam és lassan megszűnnek a tisztán állami iskolák?

talán érthető, hogy nem az egyház ellenesség csak az "értetlenség" veti fel bennem a kérdéseket!
mert még az ellenőrzés sem az ezekben az iskolákban a közszolgálati feladatok ellátásánál (nem a tudás átadásáról, fegyelemről beszélek!) mint a világi iskolákban.

erre jó példa : "Egy volt ferences diák levele hívta fel a figyelmet az egyik esztergomi magántelevízió felvételére, amelyen Bayer Zsolt tart előadást a médiatörvényről a ferences gimnázium diákjainak. A gyerekek politikai iránymutatást is kaptak az iskola igazgatójától, P. Tokár Jánostól.
.....
(a volt tanuló azért írt, mert:) Szerinte ugyanis szembemegy a neves gimnázium a hagyományaival és értékeivel, amikor teret enged a publicistának.

A felvétel végén P. Tokár János is, az iskola igazgatója is megszól"
( www.youtube.com/watch?v=vCp0OuMwzf8&feature=more_related )

na én ettől tartok, és nem attól, hogy valaki gyakorolja a hitét!
tehát bennem kérdések halmaza van, de a legfontosabb ez : egyházira van pénz, államira nincs?

Donna (Cara)mba 2011.03.22. 15:26:29

@guma: Sajnálom, nem tudom a választ. Amiről írtam, azt laikusként tettem. Kutathatnék hogy amint írod "de a többit (amit az önkormányzatoknak más adókból, illetve más szolgáltatás terhére kellett hozzátennie) azt most megkapják (visszamenőleg is!) az egyházak!" - milyen utólagos pénz. Ha lesz rá időm, információs csatornám, megteszem.

Itt nálunk az önkormányzat most is zárja sora be az állami gyerekintézményeket, vagy valami elképesztő nívótlanságon üzemelteti. Lassan sajnos a jobb tanárok is kivonulnak onnan, mert ott egy gyerek nyugodtan képen vághatja a tanárnőjét, jól összeverheti, semmi konzekvenciája nem lesz.

Ilyet református egyházi iskolában nehéz elképzelni, mert akkor a "gyerekes csínytevő" szülője kereshet csemetéjének más helyet, vagy alkalmazkodik a csemete az elvárt fegyelemhez (nem porosz fegyelem, nem kell azért annyira aggódni:)

Én kifejezetten a református egyházról írtam, és arról, hogy soha a történelmünk során nem volt se herdáló egyház, se feladatait komolyan nem vevő egyház.

Ha időm engedi, talán utána járok a református egyházi működtetésű iskolák, óvodák, öregotthonok finanszírozása után.
Ha én öregkoromra bejutok egy luxus állami öregotthonba, gondom egy szál se világnézettel, semmivel;D

De ha arra nem fogja futni (nem fogja), akkor inkább egy egyházit választok...

A csuda tudja, miért...;D

Annyit tudok, én még életemben nem találkoztam olyan saját vallásombeli lelkésszel, akivel ne vitatkozhattam volna bármiről, bármilyen álláspontot foglalva egy adott kérdésben. Legfeljebb nem értett egyet velem.

Annyi fantasztikus új, fiatal lelkészünk és lelkésznőnk van (aki sminkelheti is magát, sőt, aki haldokló apósomhoz járt házhoz másfél éven keresztül, mert az idősgondozás is a feladata volt, olyan csinos volt, hogy nem semmi:)
Művelt, jól képzett, tele társadalmi felelősséggel. Volt vagy 27 éves és nem derogált neki egy órát beszélgetni ágyhoz kötött apósommal, hozott sokszor neki sütit, megitatta, ha kellett, undort az arcán sohase tapasztaltam. Mindig egy nagyon kedves mosoly derengett az arcán, és ha nem a szószéken prédikált, hétköznap kibontva, lobogva hordta sötétszőke haját, mint bármelyik "civil", a farmer feszült rajta, és valami kis pólóban járkált, egy jókora táskával a vállán.
Aztán sajnos elkerült a faluból, férjhez ment egy orvoshoz és most máshol szolgál:(

Csak ő törődött hivatalból apósommal. Pedig volt a falunak ezért fizetett idősgondozója, azt hiszem talán ketten voltak.

Remélem, ilyen lesz az állami ellátás is, ilyen ténylegesen emberközpontú.

Hidd el, nem a kakaóbiztos számítógépen múlik a nevelés minősége....
Ennyi pénzt egy egyházi óvoda százmillió más fontos dologra költene, ebben biztos lehetsz, ilyen marhaság eszébe nem jutna, számítógépből meg megelégedne egy olyan kommersz géppel, mint amin jónéhányan dolgozunk.

süti beállítások módosítása