Skip to content


       Szűrés lista

Magukon is kezdhetnék a nyugdíjazást

A Fidesz a meglévők mellé egy újabb frontot nyitott meg, most éppen a bírók kerültek a célkeresztbe. A lázongó rendvédelmisek mellé most jöhetnek a lázongó bírók is, lassan bezárul a kör ...

És mindezt sikerült egy mondattal elérniük:

 


Magyarul a bírók 70 éves korhatár helyett 62 éves korukig dolgozhatnak. Ez összesen 268 bírót érint, a bírói kar 10%-át.
Tényleg csak érdekesség, hogy az Alkotmányba semmilyen más szakma nyugdíjkorhatára nincs beleírva, csak a bíróké.

"Érthetetlen az is, hogy miért érdemes a bírák nyugdíjkorhatára arra, hogy az Alaptörvény rendelkezzen róla. Egyetlen válasz kínálkozik, hogy ez a demokratikus jogállam alapelveivel ellentétes jogalkotás ne legyen megtámadható az Alkotmánybíróság előtt."  - írták a bírósági vezetők.

Indoklást nem nagyon fűztek ehhez a lépéshez, az Indexnek annyit árultak el, hogy az egyik ok az "erőforrások jobb kihasználása, mivel egy távozó, a jövedelemlétra tetejéhez közel álló bíró béréért két, nagy teherbírású fiatalt lehet alkalmazni. A másik ok pedig a magyar bírósági rendszer "vízfejűsége": a Legfelsőbb Bíróság túl nagy, és arányaiban ott dolgozik a legtöbb, a nyugdíjkorhatárhoz közelítő bíró (88 bíróból 26)."

Így az az érdekes helyzet fog előállni, hogy 268 ember szeretne dolgozni, de szó szerint kirakják őket, mehetnek nyugdíjba isten hírével.

Nos, el lehet képzelni, ezek az emberek milyen motiváltan mennek ma meg holnap meg holnapután dolgozni.

De ha már a kedves képviselők eldöntik, hogy egy bíró csak 62 éves koráig dolgozhat, akkor miért nem magukon kezdik a szabályozást?

Nem kell a nyugdíjkorhatáron felül dolgozni, el lehet menni nyugdíjba, pecázni az unokákkal, "adják át a helyet a nagy teherbírású fiataloknak".

Csak néhány példa:
Pintér Sándor belügyminiszter 63 éves.
Martonyi János külügyminiszter 67 éves.
Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter 72 éves.
Schmitt Pál álamfő 69 éves.

Képviselők:
Básthy Tamás (KDNP) 68 éves.
Harrach Péter (KDNP) 64 éves.
Hoffman Rózsa (KDNP) 63 éves.
Lanczendorfer Erzsébet (KDNP) 69 éves.
Latorcai János (KDNP) 67 éves.
Rubovszky György (KDNP) 67 éves.
Salamon László (KDNP) 64 éves.
Varga László (KDNP) 75 éves.

Wittner Mária (Fidesz) 74 éves.
Turi-Kovács Béla (Fidesz) 76 éves.
Lezsák Sándor (Fidesz) 62 éves.
Kontur Pál (Fidesz) 62 éves.
Kerényi János (Fidesz) 66 éves.
Fónagy János (Fidesz) 69 éves.

+1:
A fenti módosító javaslat szerzője, Balsai István 64 éves.

Vajon mit szólnának, ha 2012 január 1-tól "kirúgnák" őket a Parlamentből és mehetnének nyugdíjba?

Címkék: fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr942827270

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hit elvtársi csókok 2011.04.23. 16:33:38

Elvtársi és hitelvtársi csókok. Szájról szájra cuppanósan, esetleg nyálasan, férfi és férfi ember közt. Undorító. A kézre és pecsétgyűrűre adott az még undorítóan megalázó is. Pláne ha azt a Magyar Köztársasági Elnök teszi egy feudális szinten megreked...

Trackback: Kórkedvezmény 2011.04.19. 07:03:30

A politikusok szolgálati idejét kéne nyolc évben maximálni. (És utána visszakényszeríteni őket a tisztességes munka világába. Hogy Lézer is örüljön, csak tíz év igazolt munkaviszony után lehessenek választhatóak.)

Trackback: Óriásit hibáztak a tűzoltók! 2011.04.16. 21:02:19

  Egyenruhások tartottak demonstráló felvonulást szerzett jogaik megtartásáért, köztük a tűzoltók is. Össze is jöttek több tízezren. Pedig a helyi parancsnokaik mindent megtettek (kötelező túlóra elrendelés, próbariadó, szabadság kiadás megta...

Trackback: Itt az Orbán-alkotmány végleges szövege 2011.04.15. 14:12:51

Az például mit jelent, hogy a köztársasági elnök sérthetetlen?...

Trackback: Senki nem számított a magyar evolúcióra! 2011.04.15. 12:38:12

1. Bírói sorcsere Ma a teljes bírósági felsővezetés – elvi és önös személyi okból egyaránt érthető – tiltakozása ellenére beszavazta az alkotmányszövegbe az Alkotmányügyi bizottság azon módosító javaslatát, amely a bíróvá válást a 30. ...

Trackback: Minek nekünk Alkotmány? 2011.04.15. 12:12:24

 Esztergomban, ami szerintem a Fidesz kísérleti telepe ahol kicsiben tesztelik a különböző törvénytelenségeket (amiket aztán majd nagyban bevezetnek, persze úgy, hogy ha kell, módosítják hozzá a törvényeket) újabb fejezetéhez érkezett a kísérlet.&...

Trackback: Még kilenc évem van a teljes elhülyülésig 2011.04.15. 12:12:10

  Legalábbis Lézerblokkoló János szerint.  A napokban betöltöttem 53. életévemet, ami nem rázott meg túlságosan (kezdek hozzászokni a koromhoz, bár néha elfelejtkezek magamról és csikó módjára ugrándozok, de hamar észhez térítenek az ízü...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2011.04.15. 22:15:28

@foolproof:
Amúgy te kire szavaztál?
Ja más valakire?
Úgy érzed ők jobbak?
Egyenlőségjelet lehet rakni mind közé!
A rossz érzés azzal enyhül ha elkezdjük szidni azokat akik rájuk szavaztak? (nem szavaztam rájuk)

A bíróknak nyugdíjba kell menni? Istenem ez van ha az ember megöregszik:))) Izgatottan várom a döntést a polgármesterekről és a parlamenti képviselőkről! Várnám még a Köztársasági Elnök, miniszterelnök, miniszteri pozícióknál is. Helyet a következő generáció(k)nak!!Nem csak a három műszakos szalagsori munkáknál!

summásan 2011.04.16. 00:07:15

@eszkep: Az egyesült királyságban az imádott pártod 5% körül lenne, ugyan is ott nem magyar nemzet/hírlap MTV meg MR1 van hanem BBC.

summásan 2011.04.16. 00:17:24

@pj02: seggarc, amikor apám meghalt 74 volt , bíró, nettó 187000-et keresett, 2009-ben, MIÉRT HAZUDSZ ???

summásan 2011.04.16. 00:19:44

@eszkep: Náci szemetet miért linklesz ide ?

summásan 2011.04.16. 00:21:43

@Horizont: Van egy irgalmatlan nagy különbség ! Fletó demokrata Vitya nem.

trendo+ 2011.04.16. 01:40:59

Pj02: Kedves észosztó nagy arcú barátunk! Az, hogy elbeszélsz mindenki mellett és kikiáltod magad a suliudvar királyának, az csak szellemi nímandságodat bizonyítja. Ismertem már az életben néhány hozzád hasonlót. Nincs kedvem lassan, tagoltan elismételni, hogy teljesen világos, mire megy ki a játék a bírói nyugdíjhatárral. Te is megértenéd, ha nem az egódat, hanam az agyadat tartanád karban. Na szevasz.

Ironfist 2011.04.16. 07:16:43

@pj02:
"A KISZ országos vezetése, na az már politikai szerep volt, de egy gimnáziumi KISZ-titkár, mint ami Orbán volt, annak annyi köze volt a politikához, mint manapság a diákparlament elnökének."

1.-Orbán nem csak gimis, hanem egyetemi KISZ titkár is volt.
2.-Ha Orbán KISZ-titkársága nem baj, Gyurcsányé miért?

@Billy the kid:
eszkepnek (és ha már itt tartunk, Vidékinek) hiába írogatsz, és érvelsz, ők fizetett Fidesztollnokok.

@Doña ¡Cara(mba)!:
"Eddig is a szocikhoz hű bírók ültek a vezető székekben. Most fordul a dolog, Fideszpártiak kerülnek oda. Ez az egyensúly."

Aha... Hű bírók? Akik akiknek az volna a feladatuk, hogy objektíven ítéljenek? És ha tényleg vannak egyikhez hűek, akkor nem az a megoldás, hogy objektíveket a helyükre, hanem az, hogy fideszpártkatonákat, ugye? Mert így balanszos.

@karloszky:
Hát igen, az érv akkor se jut el egy fideszes fülébe, ha beleordítják...

@summásan:
" nettó 187000-et keresett, 2009-ben"
Úgy bírom, mikor valaki tényként mond el olyan dolgokat, amihez köze sincs, és aztán jön valaki, akinek az a szakterülete, és beégeti az igazsággal :D

"Náci szemetet miért linklesz ide ?"

Én is olvasom a kurucinfót, pedig engem igazán nem lehet jobboldalisággal vádolni. Elvakultság lenne, ha kizárólag az egyik oldal híreiből tájékozódnék, így olvasom mindet, és a két széléből próbálok egy reálisabb képet összerakni.

"Van egy irgalmatlan nagy különbség ! Fletó demokrata Vitya nem."

Mi? Azt mondtad, hogy Jehova? :kövezkövezkövez: :D

Horizont 2011.04.16. 08:14:56

@summásan:
Óóóóóó mit meg nem kell tudnom? Honnan vagy ilyen jól értesült?
Jaj tudod ide le alulra a pórnép lelki (+anyagi) nyomorához valahogy ez nem érkezett le!
Ügyesen titkolódzik ez Fletó! Megnevettettél így kora reggel:))

summásan 2011.04.16. 08:15:58

"" nettó 187000-et keresett, 2009-ben"
Úgy bírom, mikor valaki tényként mond el olyan dolgokat, amihez köze sincs, és aztán jön valaki, akinek az a szakterülete, és beégeti az igazsággal :D"

Alig várom már az igazságot :D

summásan 2011.04.16. 08:17:20

@Horizont: Ja értem hozzád eddig csak Vitya 120%-osan demokratikus intézkedései értek le ugye? Mint pl. a visszamenőleges törvénykezés.

Horizont 2011.04.16. 08:37:49

@summásan:
Mondtam én ilyet? Idézetet kérek! Vagy látnok vagy és tudod mi van a fejemben? Vagy nem rendelkezel a realitás érzékével?Az elfogultság nagyon nagy emberi hiba! Egyik sem rendelkezik a demokrata jelzővel!!!
Elég nagy tragédia ez számunkra!

bandika gazdája 2011.04.16. 09:40:59

@Horizont: Suttogva kérdeznék valamit! (És most tekintsünk el a Kaiser ügytől, aki már rég lógott volna ha lenne még halálbüntetés.) Itt van ugye ez a debreceni gyerek a Balla Irma fia. Előre megfontolt anyagyilkosságért - majd utána bográcsbuliba ment állítólag - kapott 8 év letöltendőt ha jól emlékszem. Én nem tudom hány éves volt a bíró - nem is érdekel - de ha az anyját meggyilkolta, majd hajnalig bulizott, miért csak 8 évet kapott? Ha meg nem tette, miért ítélték el 8 évre?! Nagy bajok vannak itt akár tetszik valakinek, akár nem! És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy tévedni emberi dolog. EGY BÍRÓ NEM TÉVEDHET! Ha ezt a fiatalembert ma felmentenék, akkor is örökre tönkretették az életét. Milyen jogon? Kap majd pármillió forint kártérítést, és akkor nem történt semmi? Én 65 éves vagyok, nem vagyok még teljesen hülye (remélem) de igenis nem vagyok a régi. Felejtek, szétszóródik a figyelmem, stb. Le kell lépni, pont. Egy bírónak pedig kétszerannyira le kell lépni, mert velem ellentétben ő emberi sorsokkal emberéletekkel dolgozik. És újra mondom a gyerekeknek munkahely kell! És a diplomás gyerekeknek nem utcagereblyézés. Lehet-, sőt felteszem, hogy a Fidesznek nem ez a megfontolás alapja (sajnos). De ettől még helyesnek tartom. Hogy ez hogy kerül az alkotmányba, azon meg már meg sem lepődöm.

bandika gazdája 2011.04.16. 09:43:37

@bandika gazdája: Azt akartam mondani, hogy talán még NEM vagyok teljesen hülye! (De ezek szerint?...) :-)

Horizont 2011.04.16. 10:06:41

@bandika gazdája:
Ne suttogva kérdezd! Üvöltenünk kéne! Teljes mellszélességgel egyezik a véleményünk!!
Itt ugyanazt @Horizont: írtam amit te! HELYET A FIATALOKNAK!!!!

avram iancu 2011.04.16. 10:10:58

@summásan: valami nem stimmel. eddig 70 év volt a felső korhatár, 74 évesen nem lehetett bíráskodni. a fizu sem ok: a bírói alap (kezdő bírói) bruttó 356000 volt, a beosztási pótlék min. 10% helyi bíróságon is, egy 70 éves bírónak (a sokadik fizetési fokozatban) nem 180000 volt a nettója ezt bármilyen bérkalkulátorral utána lehet számítani.

Ja, hozzászámíthatod azt is, hogy a bíráknak megmaradt a 13. havi illetmény és a cafetéria sem utolsó.

pj02 2011.04.16. 10:27:11

@summásan:
Egyrészt anyád a seggarc.

Másrészt pedig a bírói illetményalap 2009-ben 356 ezer forint bruttó volt, ezt a szolgálati idő szerinti szorzóval (1-1,75) megszorozva kapható meg a bíró jövedelme, amin FELÜL még beosztási pótlékot (10-60%) vezetői pótlékot (15-80%), ügyeleti és készenléti díjat, idegennyelv-pótlékot, kirendelési díjat, satöbbitt kap. Plusz költségtérítést.
net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=99700067.TV&cel=P

A 187 nettó az még a bírói alapilletmény (356e) nettójánál is kevesebb, (amit pedig a kezdő bírók kapnak), szóval apád vagy nem ennyit keresett, vagy nem bíró volt.

@trendo+:
Én is ismertem hozzád hasonló segghülye faszkalapokat, akik kitalálnak valami összeesküvés-elméletet, és az Istennek nem lehet meggyőzni őket arról, hogy faszság volt már a kiindulási pont is.

@Ironfist:
Nem volt egyetemi KISZ titkár, de még csak tagja sem volt az egyetemen a KISZ-nek.
A fidesz alapszabálya szerint nem lehetett senki a tagja, aki más ifjúsági szervezet (akkoriban ez nyilván a KISZ volt egyedül) tagja volt.
Gyurcsány nem sima egyetemi KISZ titkár volt, hanem a KISZ országos vezetésének a tagja, ő képviselte a KISZ-t a kerekasztal-tárgyalásokon.

trendo+ 2011.04.16. 10:48:55

@pj02: Stílusodhoz és úri modorodhoz, intelligens, attraktív vitakészségedhez ezúttal is gratulálva, befejezem diskurzusunkat az én részemről. Tárgyi ismereteidet, ha kevésbé pökhendin adnád elő, akár még vitatkozhatnánk is. De nálad már az alap hozzáállással baj van.

guma 2011.04.16. 10:58:46

@Horizont: de ugye nem így?!!!

www.femina.hu/hirhatter/az_arvakra_nincs_penz_vitezyekre_van

ez már egy posztot érdemel!
gyanúsan kezd az esztergomi költségvetésre hasonlítani a szitu.... :(

csak magukra költenek - senki és semmi nem számít!

pj02 2011.04.16. 11:02:56

@trendo+: Talán nem kellene észosztónak, meg szellemi nímandnak titulálni azt, aki szemmel láthatólag tájékozottabb a témában mint te, hanem el kellene ismerni, hogy faszságokat beszélsz, és akkor elkerülhető, hogy olyan stílusban válaszoljanak, ami az érzékeny lelekecskédet bántja.

Virág et. 2011.04.16. 11:28:28

@pj02: A pótlékok (beosztási, nyelvvizsga, vezetői) mind az 1. szint szerinti illetményalap százalékai, tehát nem nőnek a szolgálati évek számával, fix összegek. Ráadásul - főleg az idősebb bíróknál - nem jellemző a nyelvvizsga, valamint vezetők is csak maroknyian vannak, ezekből nem lehet általánosítani.
A szolgálati évek száma pedig a kinevezéstől függ és nem az életkortól, a szorzó pedig 3 évenként ugrik egy kategóriát. A titkári éveket ebbe be LEHET számítani, de nem kötelező, gondolom forrásfüggő.

A legtöbb bíró a kisebb bíróságokon dolgozik, nekik a 10% beosztási pótlékon felül csak a szolgálati éveik miatti szorzótábla növeli a havi bért.

A tényen nem változtat, hogy az általad leírt 8-900 ezer bruttó a megyei vezetők és az LB elnöke és elnökhelyettesein kívül nagyjából elérhetetlen mindenkinek. A valóság olyan 500-600e forint bruttó körül található. Néhány csúcsvezető fizetéséből általánosítani az egész pályára érdekes érvelési technika.

Horizont 2011.04.16. 11:32:49

@guma:
Imádom, hogy mindent megmagyaráznak, mindegy is melyik oldal? Ezt valami titkos tanfolyamon oktatják nekik??
"mivel az ágazatra vonatkozó csökkenés más ágazatokhoz képest kisebb volt, így nem mondhatjuk, hogy a gyermekotthonokon spórol a főváros, sokkal inkább azt, hogy törekedett arra, hogy a gyermekvédelmi intézményeket a szükségessé vált kiadáscsökkentések valamivel kevésbé érintsék."
De mivel az életben semmi se gömbölyű azért ez a mondat is megütötte a szemem:)
"a csökkentés miatt egy gyerekre havonta mindössze 40 ezer forint jut"
De sok családban örülnének ennyinek is!!

Kicsit (nagyon) csalódtam Vitézyben is!
"vezetői bérekre már közel 80 millió forintot fizettek ki úgy, hogy kétkezi munkás még nem is dolgozik a cégnél.Vitézy Dávid igazgatta cégnél nincs a főosztályvezetőinél alacsonyabb beosztású kolléga."

bandika gazdája 2011.04.16. 11:35:27

@guma: Nem mondtuk azt, hogy el vagyunk ájulva a Fidesztől. Igen, sajnos (nem akarok demagóg lenni, mindenki nevezze ahogy akarja) de az nem normális, hogy ilyen helyzetben kemény pénzeket vesznek el árváktól, hajléktalanoktól, betegektől, miközben pont most kell csökkenteni a gazdagok adóját, és még sorolhatnánk. Mi csak azt mondjuk, hogy kellenek a helyek a gyerekeknek, és hogy idős ember (és ezt idős emberként mondom) nem tud teljes értékű munkát végezni. Az más kérdés, hogy emögött mi van, nem tudom, nem is tudhatom. De tény, hogy egyetértek vele. Jó kérdés, hogy ez miért az alkotmányban van megfogalmazva. Nyilván van emögött valami sanda szándék. (Mi mögött nics?)

Nurrddin 2011.04.16. 11:45:34

a "tiszteletreméltó" bíró urak és hölgyek valahogy nem hallatták a hangjukat, mikor a soraik között lévők 2006 őszén gyorsított eljárásban vágtak sittre járókelőt, perui diákot, tán még kóbor macskát is, akiket a rohambogarak eléjük vittek...
azóta se hallottam hogy akár egy is bocsánatot kért volna azokért a futószalag ítéletekért

nem fog meghasadni a szívem, mégha a kivégzőosztag elé viszik őket a korhatár lejárta után, akkor sem...

karloszky 2011.04.16. 11:47:12

@Ironfist:

"Orbán nem csak gimis, hanem egyetemi KISZ titkár is volt."

Egy ilyen állítást leírni BIZONYÍTÉK nélkül, elég komolytalan dolog, nem gondolod ?

"Hát igen, az érv akkor se jut el egy fideszes fülébe, ha beleordítják..."

No, hát akkor talán címszavakban sorold fel. A "hátakkorőkis" az nem érv ;)

guma 2011.04.16. 12:00:22

@Horizont: @bandika gazdája: :)

lányok persze, hogy nem erre gondoltatok.
sajnos nem igen van időm, ezért mindig csak bedobok valamit, ami plusz felháborít, kiakaszt...

Horizont 2011.04.16. 12:02:51

@Ironfist:
"Orbán nem csak gimis, hanem egyetemi KISZ titkár is volt."
Ha csak ez lenne a legnagyobb baj vele, akkor mi lehetnénk a legvidámabb barakk az EU-ban:DDDDD

@Nurrddin:
Azért ezt az utolsó mondatodat ugye nem gondoltad komolyan??
Ha igen, akkor nagy lehet a baj a fejedben!

bandika gazdája 2011.04.16. 12:56:02

@guma: Tudjuk!:-) Itt is készül a majonézes krumpli meg a gesztenyés kifli a holnapi kölöketetéshez!

Kartal (rezervált) 2011.04.16. 13:14:34

@Horizont: Vitézi Orbán rokonságába tartozik, és több egymástól független forrás szerint pszichopata és homoszexuális... persze nem tudhatom igaz-e a hír, de a pofázmányát elnézve lehet benne valami, úgyhogy én nem tudok benne csalódni.

@bandika gazdája: azzal én is egyetértek, hogy aki 70 éves, az adja át a helyét. Nyilván nem egy 25 évest raknak oda, hanem egy 60 évest, de azért a sor alján be kell tölteni azt a helyet is, és oda fiatal fog kerülni. Egyébként nem engednék senkit nyugdíjkorhatár fölött dolgozni állami szférában. Ha akar, csináljon vállalkozást, nem érdekel, de menjen onnan a fenébe. Adja át a helyét a fiatalabbnak.

@guma: ez sajnos így van és így is marad. Mi nem vagyunk emberek, azt felejtsd el. Ember az, aki a Parlamentben dolgozik magas beosztásban. Állampolgár a fenti halmaz rokonsága. A többi csak szardarab az ülepítőben, alapanyag a statisztikához, esetleg szavazógép. Méghogy ember, hol élsz Te?

pj02 2011.04.16. 13:30:00

@Virág et.:
" A titkári éveket ebbe be LEHET számítani, de nem kötelező, gondolom forrásfüggő."
A bírói, ügyészi éveket bele kell, az egyéb, jogi szakvizsgához kötött éveket bele lehet számítani.
Tehát, ha valaki ügyészként szolgál 50 éves koráig, majd átmegy bírónak, az ötvenéves korára nem az egyes kategóriából indul.

"A legtöbb bíró a kisebb bíróságokon dolgozik, nekik a 10% beosztási pótlékon felül csak a szolgálati éveik miatti szorzótábla növeli a havi bért."
A posztban hivatkozott alkotmánykiegészítés pont nem a helyi bíróságokon dolgozó, pár év jogviszonnyal rendelkező bírókra vonatkozik, hanem arra a 10%-ra, akik valószinüleg már ilyen-olyan csoportvezetői, kollégiumvezetői, megyei vezetői pótlékokat kapnak, ugyanis koruk alapján ezek általában ezek az emberek viszik a bírósági vezetői posztokat.

"Néhány csúcsvezető fizetéséből általánosítani az egész pályára érdekes érvelési technika."
Nem az egész pályára általánosítottam, hanem azokra, akiket ez a döntés érint.

Virág et. 2011.04.16. 13:57:11

@pj02: A nyugdíjkorhatár lecsökkentése mindenkire vonatkozik. Helyi bíróságon is vannak idős bírók. A 800-900e havi bruttó vezetői pótlék nélkül nem jön ki, az érintett 268 ember nem mindegyike vezető, sőt többségük nem az.

Virág et. 2011.04.16. 14:01:16

Közben érdemes figyelni mi folyik az Oktogonnál. Ferencnek legalább volt két jó éve, mielőtt ráborult a bili 2006-ban. Viktorék csúcssebességgel rohannak a bukásuk felé már az első év után.

Életemben nem hallottam olyan tekintélyelvű rendszerről, amelyik a karhatalmat próbálja meg elidegeníteni magától. A Fidesz sokat tanult Kádártól, de ez valahogy nem jött át ezek szerint.

Nurrddin 2011.04.16. 14:16:53

@Virág et.: ugyan... ha egy kicsit szorul majd a hurok, egy tollvonással megadnak nekik minden, meg egy kis bónuszt is, és máris újra lojálisak a kormányvédelmi erők.
míg kellenek... aztán majd lesz valahogy...
pénzért tüntetnek, elvekért, erkölcsért ezek sosem tüntetnének...
legalábbis a rendőri, és a bv. állomány biztos nem...

picur3ka 2011.04.16. 14:18:01

@Virág et.:

Ennyire demagognak nem kell lenni. Basztattak ezek az Antallt is. Sajnos, az a nagy leosztas, hogy sok a voros iszap mindenfele szervezetben. A jogi palyan is. Azok is tiltakoznak, figyelted? Mindenki meg akarja tartani a szocialis berendezkedes adta kivaltsagait, amikre sajnos, nincsen penz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.16. 15:32:17

@Virág et.: "Ferencnek legalább volt két jó éve, mielőtt ráborult a bili 2006-ban"
Mielőtt magára borította.

"Életemben nem hallottam olyan tekintélyelvű rendszerről, amelyik a karhatalmat próbálja meg elidegeníteni magától. "

Na ez már való igaz, hogy fura... Lehet, hogy ezek komolyan gondolják, hogy megszorítanak :D

protoplanetáris korong 2011.04.16. 15:45:25

Kettős mérce megint. Azzal egyetértek, ha 62 év a nyugdíjkorhatár, akkor a bírók is menjenek nyugdíjba, van sok fiatal tehetség.
De akkor a képviselők és politikusok is takarodjanak 62 évesen a picsába!
Mindegyik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.16. 15:50:34

@protoplanetáris korong: "De akkor a képviselők és politikusok is takarodjanak 62 évesen a picsába!
Mindegyik. "

A fiatalabbak is mehetnek nyugodtan.

Virág et. 2011.04.16. 15:54:22

@Nurrddin: Persze, hogy pénzért tüntetnek. Amikor felszereltek, volt egy megállapodás. Annak a rájuk eső felét ők teljesítették, a másik felét meg épp most szegi meg a kormány. Értem én, hogy nincs pénz, attól még senki nem adja fel a szerzett jogait szívesen. A rendőrök, bv-sek és tűzoltók ráadásul nélkülözhetetlenek egy országban. A tesco bezárhat, ha nem éri meg kifizetni azt, amit a munkavállalók követelnek, de a tűzoltóság már nehezen.

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Nem mondhatnám, hogy értem, amit írsz. Kik azok az ezek? A belügyisek vagy a bírók? A vörös iszap alatt a kommunistákat érted? Ha igen, akkor hogy jön a hozzászólásomhoz a belügyis tüntetésről? Egyébként az egyik tiltakozó bíró pont az a nő, akit Orbánék jelöltek LB elnöknek annak idején és az MSZP nem támogatta.

róth manó 2011.04.16. 15:57:05

@Virág et.: némi korrekció. vezetői pótlékot szerintem nem maroknyi ember kap, mert az nem csak az elnökökre és helyetteseikre vonatkozik (többszáz ember önmagában), hanem pl. a megyei, ítélőtáblai, legfelsőbb bír. tanácselnökökre, csoportvezetőkre, kollégiumvezetőkre és helyetteseikre is. címpótlékot is sokan kapnak 6 év után a helyi bírák közül, egyből nem 10% a beosztási pótlékuk. ja, a kiindulópont egy 74 éves (nem létező) bíró volt az állítólagos 2009-es nettó 180 ezer ft-os fizetéssel, amennyit számításaim szerint egy gyakorlottabb titkár kap.

Virág et. 2011.04.16. 16:02:13

Ez a "nincs rá pénz" kifogás úgy nehezen eladható a belügyi dolgozóknak, ha közben látják, hogy Orbán a puszipajtásának megalkotja a rendszerváltás egyik legfeleslegesebb hivatalát, a TEK-et, amelynek a felállítását SEMMILYEN fenyegetettség nem indokolja, nem is indokolta. Ráadásul még arra is futja, hogy többtízmilliós autókat vegyenek nekik - luxusterepjárókat, amelyek mellett szakmai érveket nem lehet felsorakoztatni, mert a Q7 terepjárónak nem terepjáró (csak SUV) és a bűnüldözéshez nem kell ülésfűtés, parkradar meg beépített televízió, hogy a többi kényelmi extrát ne említsük, ami felnyomja az Audik árát.

Virág et. 2011.04.16. 16:03:58

@róth manó: Abban gondolom azért egyetértünk, hogy nem a vezetők vannak többségben? A 187e nettós témát nem érintettem, az már eleve nem jön ki, mert az illetményalap nettója is 192e volt 2009-ben.

picur3ka 2011.04.16. 16:42:01

@Virág et.:

Minden szervezet. Hogy Ormos Mari koztuk van, lenyegtelen.

A tuzoltokkal meg a mentosokkel meg szimpatizalnanak is sokan, ha nem 'csocselek' modjara tuntetnenek es nem az unneploket szetvero, korrupt rendorseggel.

egyebkent a tuzoltoknal is a fejesek akkora penzt osztanak maguknak, hogy szegyen.

bandika gazdája 2011.04.16. 16:44:34

@Virág et.: Amikor valamelyikposztban szóbakerültek a nyugdíjasok, minden fiatal követelte, hogy takarodjanak el az útból, emlékszel? Most miért a más vélemény? (Nem rád gondolok.) Csak mert Fideszék hozták a rendelkezést? Csak ismételni tudom magam: el a fiatalok útjából! (És ezt olyan nyugdíjasként mondom, akit hívnak dolgozni.) Nem vagyok lusta, de erről akkor lehetne szó, ha elég munkahely lenne a diplomás fiataloknak. A szomszédasszonyomnak megszűnt a munkahelye (diplomás mérnök) a munkaügyi központban azt mondták neki, menjen menjen el parkot söpörni, legalább jó levegőn lesz! Na nemá! (Egyébként elment gyümölcsöt válogatni, mert nem büdös neki a munka, de az idénymunka volt, már vége van.) A magánszférában senki sem védi a nyugdíjkothatárt elérőket! Mitől jár több a bíróknak? Ami pedig a rendőröket illeti, igen dolgozzanak ők is addig ameddig mások! (Akik például nem kapnak lakást mint ők, meg egybeket!) Ha meg tüntetnek, seggbe kell őket lőni gumigolyóval, hadd lássák milyen érzés. Aki pedig most Ferkót követi, nem árt ha tudja, neki (is) köszönheti, hogy ott tart ahol tart, de még a Fideszt is!

Virág et. 2011.04.16. 16:55:54

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ha észrevetted, nem is a főtisztek vannak kint az utcán, hanem az egyszeri tűzoltók, közrendőrök, bv-sek - az első front, akik a lényegi munkát végzik. Ezeket kommunistázni butaság, a többség még általánosba járt a rendszerváltáskor.

@bandika gazdája: Nem tudom, mások véleménye miért változik. Az én véleményem ugyanaz maradt. Az ELV, hogy az idősebb bírák helyett fiatalabbak legyenek többen, támogatható. Néha kívánatos is, hiszen egy idős ember már nem mindenben tud úgy lépést tartani a világgal. A kivitelezés veri ki a biztosítékot. Amikor nyugdíjkorhatárt emelünk, akkor mindig ügyelünk arra, hogy ez fokozatosan történjen, hogy a korhatárhoz közel lévők ne érezzék kicseszésnek. Fordítva ugyanez lenne kívánatos.

"Ami pedig a rendőröket illeti, igen dolgozzanak ők is addig ameddig mások!"

Nem csak a rendőrökről szól, ott van minden fegyveres és rendvédelmi testület a honvédségtől a bv-n át a katasztrófavédelemig. A korkedvezményes nyugdíj egy olyan szempont volt, ami sok ember pályaválasztását befolyásolta. Egy szemléltető példa. Ha a tescohoz elmész dolgozni, aláírtok egy munkaszerződést, amiben szerepelnek kötelezettségek és jogok. A tesconak nincs joga egyoldalúan módosítani a szerződésedet, ha mégis megteszi, bíróságra mehetsz és a pert meg is fogod nyerni. A rendvédelmi dolgozók foglalkoztatási feltételeit nem munkaszerződés, hanem a kinevezés tartalmazza, ami a jogszabályra utal vissza. Ha a kormány egyoldalúan módosítja ezeket a feltételeket, azzal úgy szeg szerződést, hogy nincs a másik félnek jogorvoslati lehetősége. Kb mintha a tesco tulajdonosai írnák a munka törvénykönyvét.
Joga van ehhez a kormánynak, ez nem kérdés. Csak a döntéseknek következményük van. Tessék csak a parlament elé nézni.

Virág et. 2011.04.16. 17:00:37

@bandika gazdája: "A magánszférában senki sem védi a nyugdíjkothatárt elérőket! Mitől jár több a bíróknak?"

Gondolom feltűnt, hogy a bírók nem a nyugdíjkorhatár felemelése, hanem lecsökkentése ellen tiltakoznak. A magánszférában pont a fordítottja szokott a probléma forrása lenni.
A kettő dolog éppen ezért egymással igen nehezen hasonlítható (egyáltalán nem, mivel fordított a cél). Egyébként a magánszéfárban a nyugdíjkorhatárt elérők elmehetnek nyugdíjba és nyugdíj mellett dolgozhatnak is, ezt nem tiltja semmi. Sok biztonsági őr (a többség) nyugdíjas rendőr vagy katona, de sok közöttük a civil vagy volt tartalékos katona.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.16. 17:03:03

Hm, ha a tűzoltók az utcán vannak, gyorsan fel kellene gyújtani pár prominens elqró (színtől függetlenül) személyiség házát, esetleg a Parlamentet...
Sztem gyorsan meglenne a döntés :D

@bandika gazdája: OK, utcai rendőröknél legyen az, hogy la 40-45 éves koráig az utcán dolgozott, akkor utána betenni irodába... Fiatal irodisták meg húzni az utcára.

Virág et. 2011.04.16. 17:08:08

@ColT: Összesen 15 000-en vannak. A többség ma is ügyel. De értem, hogy csak viccelni akartál.

"OK, utcai rendőröknél legyen az, hogy la 40-45 éves koráig az utcán dolgozott, akkor utána betenni irodába... Fiatal irodisták meg húzni az utcára. "

Ez sem megoldás. Most az van, ha valaki eléri a korkedvezményes nyugdíjkorhatárt, akkor - ha egészségügyileg nem alkalmas a jelenlegi beosztására - felajánlhatnak neki egy másikat, pl irodai munkát vagy elmehet nyugdíjba. Az új jogszabály ezt a lehetőséget kiveszi, azaz ha egy 50 éves tűzoltó a sok belélegzett füsttől vagy akármitől már nincs olyan egészségi állapotban, hogy biztonsággal végezze az operatív munkát és épp nincs szabad irodai hely (vagy éppenséggel nem alkalmas arra, mert nincs olyan szakirányú iskolai végzettsége), akkor mehet az utcára, leszerelik alkalmatlanság miatt. Nem gondolnám, hogy ez normális vagy elfogadható.

bandika gazdája 2011.04.16. 17:35:30

@Virág et.: Azért én a tüzoltókat nem venném egy kalap alá a rendőrökkel!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.16. 17:43:50

@Virág et.: Tűzoltókat másképp kezelem, mint a rendőröket. És a mentősöket is.Szerintem rájuk pont nem jellemző, hogy nyugdíjba ugrálnának.

A rendőröknél viszont kötelező lehetne, hogy ha nem fogadja el, az új beosztását, akkor utca.
Ha a jelen pillanatban irodai szolgálatot ellátó állomány megfelelő részét az utcára vezényelnék, akkor lenne ott hely.

bandika gazdája 2011.04.16. 18:11:39

@Virág et.: Nem vonom vissza amit mondtam, de Török Gábor meggyözőtt! Valóban helyesebb lett volna fokozatosan bevezetni ezt a dolgot, hogy akit érint úgy tervezhessen. Az pedig, hogy ez egy újabb szeg a kormányártok koporsójában, nem nagyon zavar. (Kicsit sem.) Az más kérdés, hogy ki jöhet utánuk? Mert ha Gyurcsány meg Veres vissza, (úgy látszik készülődnek) fusson ki merre lát!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.16. 18:16:23

:)) kolléga úr véleménye a dolgokról:

"mondjuk gondolj bele a rendőröknek azért elég kemény az a 20-30 év
úgy kell letölteni a szolgálati időt, hogy folyamatosan el kell bújni, ha cigányt lát az ember, ami rohadt nehéz azért
alig van egy-két ilyen bónusz nap, amikor gárdistákat, meg polgárőröket lehet vegzálni
de hát nem mindennap karácsony
folyamatosan rettegni, hogy járőr közben, belefut az ember valami betörésbe vagy ilyesmi, és még időben észrevenni, nehogy belekeveredjen véletlenül "

2011.04.16. 18:53:29

Épp ideje, hogy a bírák is kapjanak már valamit a jóból, mert ők azok akiket csak hódolat illet, nem bírálat.
Azt csinálnak amit akarnak, ha szarul dolgoznak, akkor is kuss van, mert ott van a bírói függetlenség.

És ne felejtsük el, ők is emberek, ők is megvehetők, nem mondom hogy mindenki, de azért van az a pénz...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.16. 19:10:07

@larifari: hogy az agyhalál nem jelent semmit azt 386 ember bizonyítja a parlamentben.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.04.16. 19:24:25

támogatom a poszt javaslatát: mindenki aki 62-t betöltötte takarodjon a munkahelyéről, mert várnak rá a fiatalabb munkanélküliek! Azt meg én szoktam javasolni , hogy egy ember elégedjen meg egy fizető állással... ugyanazon okból: jusson a munkanélkülinek is megélhetés. Tehát alkotmányozgatás helyett ezt a két fontos dolgot iktassuk törvénybe, és az alkotmányos jogokat tartsuk meg zavartalanul, ha szabad kérnem... hopp! Még egy fontos dolog: megszüntetni a költségtérítését mindazoknak, akiknek van bérük, munkájuk - amiért tisztességes fizetést kapnak. ... és minjárt nem tüntetés lesz, hanem ováció - csak lépje meg valaki ezeket (a mai kormány után) :)

bandika gazdája 2011.04.16. 19:45:57

Hol az én Hajszás Láncos barátom, aki most nagyon kivételesen egyetértene velem? :-)

Virág et. 2011.04.16. 21:04:04

@ColT: Abból a feltételezésből indulsz ki, hogy van (lesz) új beosztás. Mi van ha nincs is mit elfogadni? Akkor is utca? Azért mert megöregedett?

Horizont 2011.04.16. 21:20:14

@térfél:
"aki 62-t betöltötte takarodjon a munkahelyéről"
Ezt egy kicsit szebben is fogalmazhattad volna!
Ha megéled te is leszel egyszer 62!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.16. 21:41:58

@Virág et.: Hm.
Ha korengedményes nyugdíj után el tud menni biztonsági őrnek, akkor lehet, hogy nem is olyan öreg...

Amúgy amilyen sebességgel zajlik a yard adminisztrációja, lenne ott beosztás.

Egyébként meg lehetne olyan is, hogy ha nyugdíjasként dolgozik valaki, akkor vagy nyugdíjat kap, vagy fizut. Csúnya dolog, de működne.

Baldrick68 2011.04.16. 23:22:20

Ez érdekes:
www.rkdsz.hu/hirek/kerdeseket-inteztek-kovacs-istvan-kollegankhoz-keresere-kozzetesszuk-valaszait

"A végére, pedig amit megígértem. Megpróbálom Önnek összefoglalni a rendőri munka esszenciáját, ami épp oly lehetetlen, mintha Ön kívánna megtanítani engem a saját 43 éven át űzött szakmája fortélyaira egy levélben. Nagyon röviden sorolom fel.

A legelején szeretném elmondani, hogy véleményem szerint mindenkinek a saját munkája a „legnehezebb”, mivel ott éli meg a kudarcait, sikereit. Manapság minden területen több a kudarc. Az „élményeimet” közel 30 év tanulságaiból vonom le.

Egy rendőr számára az első és a legfontosabb nehézség, nem tud időt szakítani a családjára. Nincs ott, a családnak, mikor szükség lenne rá. Ez 30 éven át nagyon nehéz. A gyerekeim születése óta, (mindkettő kész felnőtt már) 4-5 alkalommal voltam velük szenteste, nem tudtam segíteni őket semmiben a három műszakos, minden nap változó időpontban teljesített szolgálat miatt. A család minden gondja a feleségemre hárult. És még a megélhetéshez szükséges jövedelmet sem tudtam biztosítani nekik soha.

Második legnagyobb gond a stressz. Mit jelent ez a szó. Az átlagembernél az idegeskedést. Egy rendőrnél, más. Önhöz képest fiatal korom ellenére sokat láttam sokat tapasztaltam. Láttam balestben elhunyt gyermeket, akinek egy teherautó okozott halálos koponyasérülést. A földön feküt, mellette édesanyja sírt. Én is sírtam, de azért a kicsit fóliába kellett takarnom, segítenem kellett levetkőztetni, lehelyszínelni. Minden nap eszembe jut.

Tudja ön mekkora egy 15 hónapos gyermek, aki kiságya felett kigyullad a falvédő és lángba borul a lakás? A tűz után 55 centiméteres, a kezében van az elégett macija. Láttam.

Járt már Ön éjszaka látogatóban ismeretlennél? Olyan helyen, ahol el kellett mondani, hogy a szeretett apa, anya, gyermek elhunyt? Tudja milyen érzés?

Látott már Ön olyan embert, aki felakasztotta magát, netalán, le is vágta őt?

Tudja azt, hogy ha valakit késsel szíven szúrnak a sebből folyik e a vér? És ha folyik mennyi?

Esetleg fogtak már Önre kést, azzal a szándékkal, hogy belenyomják a testébe? Ha nem, elmondom. Ilyenkor nem fél, cselekszik, de utána évekig rémálma van.

Tartotta Ön már a kezében olyan húszéves egészséges, de balesetet szenvedett fiatalt, aki nem lélegzett, és hiába próbálta lélegeztetni, elszállt belőle az élet?

Próbált már puszta kézzel szétfeszíteni autót azért, hogy kiszedje a benne lévő embert? Olyan embert, akinek a hasa alsó részétől lefelé a teljes teste felismerhetetlenségig szétroncsolódott? Közben ez az ember hangosan ordított, hogy idézem..”nem akarok meghalni, kicsi gyerekem van”. A mentő mellett halt meg 15 perc múlva. Nem tudom a nevét, szándékosan nem írtam fel. Sokszor álmodom vele. Azon gondolkodom, hogy vajon fia van-e vagy lánya.

Látta már Ön azt, hogy valamelyik munkatársának leszakítja a lábát egy autó? Hallott már Ön úgy híradást, hogy az mondták be épp, hogy az egyik kollégáját és ártatlan embereket lelőttek, olyat, aki ugyanakkor, ugyanazt csinálta, mint ön? Taposták már halálra bármely munkatársát szándékosan?

Kint volt Ön a tv székháznál? Egy kockakő kb. 3 kilogramm, a széle éles, mint a borotva. A rendőri védőfelszerelést akadály nélkül széttöri. A sípcsontot egyetlen hangos, faághoz hasonló reccsenéssel szilánkosra töri. Láttam, hallottam.

Járt már Ön bíróságon? Esetlegesen olyan ügyben, ahol alaptalanul megvádolták, emiatt fél évig nem kapott fizetést, majd miután felmentették még elégtételt sem kapott?

Önt minden nap megfigyelik? Ma 2011-ben! A számláját, a feleségét, a szeretteit ellenőrzik? Állítanak Önnek „csapdát”, hátha elkövet valamilyen bűncselekményt?

Ismer olyan törvényt, ami kimondja egységesen az Ön szakmájában dolgozókra azt, hogy hazug emberek?

Önt köpték már le? Támadták már meg? Fenyegették meg? Esetleg fenyegették meg a munkája miatt a családját, olyanokat, akik többet érnek a saját életénél? Az Ön szakmájában ténykedőket szidalmazzák nap, mint nap a sajtóban, az utcán? Az Ön szakmájában kioktatták naponta a laikusok? Ezen én már túl vagyok. Uram. Ez a stressz, nem az, hogy késik a villamos.

A harmadik gond a pénztelenség. Ez általános probléma, nem is taglalnám. Nekem a rendőri pályám alatt csak adóságot sikerült gyűjtenem. A gyermekeimnek nem tudtam megadni azt, amire szükségük lett volna. Nem tudtam a családomnak még a szerény, de viszonylag nyugodt megélhetést sem biztosítani.

A levelem végén még egyszer leírom. Nem tudom miért alakították ki a jogszabályt úgy, ahogy. De azt tudom, hogy a törvény az törvény. Ami abban le van írva azt be kell tartania még a kormánynak is függetlenül attól, hogy az kinek nyeri el a tetszését."

fokabacsi 2011.04.17. 07:50:17

"Vajon mit szólnának, ha 2012 január 1-tól "kirúgnák" őket a Parlamentből és mehetnének nyugdíjba?"
Igen! Ezeket is küldjék el nyugdíjba! Semmi szükség arra , hogy a parlament "aggok háza" legyen!
Milyen az, hogy onnan halnak ki?! Hol tud egy olyan ember érdemi munkát végezni!

avram iancu 2011.04.17. 08:03:13

@Baldrick68: évekig bíróságon dolgoztam. olyan aktákat kellett nézegetnem, amiben a balta benne állt az öreg néni fejében körötte minden csupa vér, de arra is emlékszem mind a mai napig, amiben a zongoraművész lánynak az összes ujja leégett, a teste meg összeégett. ennek ellenére sose gondoltam arra, hogy ezért nyugdíjkorkedvezményt kellene kapnom. nem tudom az orvosok, mentősök hogy vannak vele, de elég sokat ügyelnek (a családjuk csak fényképen látja őket) és elég sok undorító betegséget, halottat látnak ők is. nekik sem jár a nyugdíjkorkedvezmény. a rendőröknek fel kellene fogni, hogy bármit lehet mondani, de tarthatatlan rendszer az, hogy 43 éves korban nyugdíjba vonulnak.

Horizont 2011.04.17. 08:22:51

@avram iancu:
Azért az egy kicsit más, hogy aktákban nézegeted vagy élőben! Mondjuk én aktákban se szeretnék ennyi borzalmat látni. Természetesen tényleg ne menjenek el 43 évesen nyugdíjba, annak ellenére se, hogy minden elismerésem azoknak a rendőröknek akik ilyen munkát végeznek és nem az íróasztal mellett ülnek a Rendőrpalotában. Mindenki munkája fontos (na jó nem mindenkié:D) az összehasonlítgatás nem jó! Az sem jó, hogy egymásnak feszülünk mi emberek és a van egy MINDIG nevető harmadik! Az ember már csak olyan, hogy bármilyen előnye is van bármiben, felháborodik ha visszafelé kell lépni!Ha elvesznek valamit ami jó! Ami nekem mindig tanulság ezekből az esetekből, hogy milyen rossz ez az állandó általánosítás az élet minden területén, a másik meg az, hogy mindig azokat az embereket szidja mindenki akik "élvezik" a megadott előnyöket és nem azokat akik megadták és akik hagyták ezt a helyzetet így maradni! És ha valakik mégis hozzányúlnának elkezdődik a cirkusz! Ha már kenyér nincs....:)

bandika gazdája 2011.04.17. 09:16:56

@Horizont: Akár én is írhattam volna! De van egy nagy gondom! Magyarország ma minden áldott nap arról szól, hogy kitől mit kéne (lehetne) ELVENNI. Mi hülyék itten okosan osztályozunk, hogy "attól igen, attól meg nem", És közben fel sem tűnik, hogy valahol voltunk (alacsonyan), aztán csúsztunk lefelé, és most az a kérdés, hogy hová még lejjebb? (Már úgy értem én, hogy hová, hogy mit lehetne még lepusztítani.) Rabszolgának lenni nem öröm. De a büszkeséget szemétre hajítani ...? Nem érdemlünk jobbat mint amit kapunk! (Sajnos.)

Horizont 2011.04.17. 09:31:44

@bandika gazdája:
Ha nincs pénz akkor sajnos EL KELL VENNI!! Vagyis nem lehet miből adni! Ebben csak két dolog nagyon szar! Hogy nem igazságos az "elvétel" a másik, hogy az "elvételért " cserébe se lesz jobb a helyzet, csak nem lesz esetleg még szarabb! Az életben mindig mindenért fizetni kell (ahogy öregszem látom működik ez) csak az a baj, hogy nekünk is fizetni kell!
Ha már hagytuk őket tobzódni 21 éve.... és most is beértük egy fülkeforradalommal:)

causa sui 2011.04.17. 09:48:38

- "a három műszakos, minden nap változó időpontban teljesített szolgálat miatt." - mi is többnyire napi 12 órát dolgozunk heti 60-70 órát, nem tudjuk milyen műszakban leszünk a következő héten, sokszor hét közben kell műszakot váltani.
- "Ilyenkor nem fél, cselekszik, de utána évekig rémálma van." - nekem egyszer elkapta a kezem egy gép. Utána összevarrták, hetekig gyógyulgatott, viszont nagyon sokáig rémálmaim voltak, hogy a gép húzza be a kezem, és nem bírom kitépni onnan...
- láttam milyen, amikor valakit összevág egy megugró fűrészes vasdarab, takarítottam utána a vért. Láttam milyen, amikor a daru eltöri valaki kezét. Láttam milyen, amikor egy leeső vasdarab levágja és szétzúzza valaki ujját...
- vidéki cégeknél elég gyakori, hogy a heti 60-70 - vagy több - munkaóra után nem kap az ember fizetést, vagy lehúzzák a túlóráit, és csak alapbért kap, vagy visszaveszik a műszakpótlékot, mert valamelyik irodistának nem tetszik, hogy a melósok többet keresnek mint ő - igaz, dupla annyit dolgoznak, de mégis, hogy képzelik -, esetleg hónapokig nem is fizet a cég bért.
- "Önt köpték már le? Támadták már meg? Fenyegették meg?" - lassan mindennapos dolog, ha egy-egy cigányhorda útjából nem tudok kitérni, és ilyenkor rendőrt is hiába hívok, mert ők ÉPPEN NEM ÉRNEK RÁ!
- "Az Ön szakmájában ténykedőket szidalmazzák nap, mint nap a sajtóban, az utcán?" - nem véletlen, lásd egyel feljebb.
- "A harmadik gond a pénztelenség. Ez általános probléma, nem is taglalnám." - nálunk is az. Azzal a heti 60-70 órával több gyárban is meg lehet ám keresni a minimálbért, és a gyereket, házastársat csak fényképen látjuk hetekig.

És mindezek után elmehetek korkedvezményesen nyugdíjba?
NEM!
Mi ezt a kínlódást 65 éves korunkig kellene csináljuk. Az a baj, hogy 50 fölött szinte mindenki belerokkan, és nyomorogva él tovább. És aztán lehet anyázni, hogy mennyi Magyarországon a rokkantnyugdíjas. Túl sok. Ami nem csoda.

Mindenkinek a saját sorsa a legnehezebb. Nem akarom azt mondani, hogy a rendőröknek könnyű dolguk van, mert nem cserélnék velük, de azt hiszem, senki bérből élő embernek nincs könnyű dolga manapság. Lehet ragozni, hogy milyen nehéz és sanyarú a sorsuk, de attól tartok a miénk sem jobb. Mi viszont nyugodtan megdögölhetünk, mégcsak utánunk sem köpnek. Nekünk nincs érdekképviseletünk, nincs segítségünk, csak egy valami van: a korbács. Dolgozz, amíg megdöglesz! Ha nem tetszik a rendőröknek, tűzoltóknak valami, segítek bejutni a céghez. Pár év múlva megbeszéljük melyik a jobb. Szerintem egyik sem.

avram iancu 2011.04.17. 09:52:01

@bandika gazdája: természetesen lehet úgy látni a dolgokat, hogy a rendőrtől elveszik a nyugdíjat, a bírótól pedig az állását, de lehet úgy is látni a dolgokat, hogy a rendőrnek megadják a lehetőséget, hogy tovább dolgozzon, a bíráknak meg megadják a lehetőséget, hogy nyugdíjba menjenek. nemcsak te tudod egyoldalúan látni a valóságot.

avram iancu 2011.04.17. 10:06:17

@bandika gazdája: 1848-ban a nemesség önként lemondott az addigi adómentességéről és egyéb előjogairól, de gondolom, hogy a büszkeségéről nem. Ha körömszakadtáig nem ragaszkodik valaki egy számára előnyös, de normális ésszel tarthatatlan kiváltsághoz, az nem hiszem, hogy feláldozza a büszkeségét.

Billy the kid 2011.04.17. 10:08:55

@Virág et.: Üdítő kivétel vagy a "felheccelt tömegben", jó néha egy kis oázisra találni! :)
Teljesen egyetértek a rendvédelmi dolgozók ügyével kapcsolatban is, szerintem közérthetően és plasztikusan fogalmaztál, más kérdés, hogy ebben a bódító narancsgőzben (gázban?:)) sokan nem akarják megérteni, vagy folyamatosan befogják a fülüket, úgy meg nem könnyű az értelmes párbeszéd.
Szerintem is teljesen érthetetlen, hogy miért kell egy komplett rendvédelmi szektorral szemben frontot nyitni, feszültséget színtani, őket szembeállítani a civilekkel...persze ne legyünk szelektívek, a bírókkal, köztisztviselőkkel, egészségügyben dolgozókkal ugyanezt csinálják.
Legyünk mindezek ellenére optimisták, hátha így húsvét közeledtével fejükhöz kapnak és elkezdenek gondolkodni, azt hiszem mindenkinek így lenne jobb...

Billy the kid 2011.04.17. 10:19:58

@causa sui: Azt hiszem, ön egészen pontosan tudtak mondjuk 15 évvel ezelőtt, hogy mennyit keres egy rendőr, és hogy bizonyos feltételekkel elmehet 25 év után korkedvezményes nyugdíjba.
A Kérdésem a következő: ahelyett, hogy most a karosszékből bölcs gondolatokat tesz közkinccsé, miért nem próbálta ki magát a rendőrség kötelékei között??
A végzettsége egészen biztosan adott, és amennyiben fizikailag és mentálisan is alkalmas, számolgathatná a nyugdíjig hátralévő napokat, perceket (valószínűleg megváltozna az időérzéke!) bár most valószínűleg picit nyomná a hátát az a fránya karosszék...

fokabacsi 2011.04.17. 11:40:20

@Billy the kid: Rendőrnek lenni sem kötelező! Mint ahogy el lehet menni igazgatónak is! lehet havi 320 órában hegeszteni például! Nagyon jól lehet keresni, nettó 140 000 -et el lehet érni! Meg naponta használni a szemcseppet, mert csak úgy tudja elviselni a dolgozó! Aztán ezt lehet tenni 42 45 évig!
Fel lehet fogni normális ésszel, hogy nincs arra pénz, hogy emberek 25 év "szolgálat" után elmenjenek "nyugdíjba!
Nem tetszik el lehet menni más szakmába dolgozni! ilyen egyszerű.
átlagembert meg sem kérdik, úgy kibasszák a szűrét, ha nem tud , vagy nem akar dolgozni!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.17. 12:09:59

én úgy vagyok ezzel a korhatár dologgal, hogy évente szintfelmérés a fizikai állapotról oszt ha nem felel meg, repüljön az állományból.
rendben van legyen nekik valami korkedvezmény lehetősége (ha akar, elmehessen nyugdíjba) ez mondjuk legyen 50 év.
A tzűzoltóknál tartom a legindokoltabbanak a dolgot, de ott sem hamarabb.
50 éves kora előtt aki nem tud felmenni a 10.emeletre egy oxigénpalackkal a hátán, annak már rég nincs keresnivalója az aktív állományban akcióban résztvevőként. de nagyon még felmennie sem kell, mert egy 50 éves ember simán elkezeli a csörlőt, a pneumatikus bontót/vágót, a létrát, kocsit is tud vezetni, karbantartást tud végezni, mehet ki tűzbiztonsági sávot vágni/égetni, oktatni polgárvédelmi, tűzvédelmi ismereteket iskolákban, stb, a fiatalok meg mennek akcióba.
50 éves rendőr simán tud járőrözni, főleg ha van autó, tud körzetimegbízottaskodni, oktatni iskolákban közlekedési és közbiztonsági ismereteket, adminisztrálni, stb.
és az elmondható a katonákról is, főként ha valami sorkatonai szolgálat szerűt vissza akarnak hozni, ott elkél a felügyelet, az oktató, az adminisztrációs, és "kiszolgáló" személyzet.

Én 50 évnél húznám meg a korhatárt.

nagyjából el lehet menni a picsába a jujdesokkoló sérülésekkel, meg a veszélyes bűnözőkkel történő példálózással a rendőrök részéről pl. egy egyszerű mentőápoló sokkal több ilyennel találkozik mint ő, neki mégsem jár a mentális megterhelésre hivatkozva a korkedvezmény. És sorolhatnám a dolgokat.
Ami miatt megérdemelnek korkedvezményt, mert többet vállalnak, és többet tesznek, több kellemetlen hatás éri őket mint más civil szakmák dolgozóit, az az elhivatottságuk és a hozzáállásuk a hivatásukhoz lehetne. Mert önként vállalják a többi dolgozó polgár védelmét/mentését akár életük veszélyeztetésével. ezért elismerést érdemelnek.
anyagi értelemben biztos életet nyújtó tervezhető jövedelemmel, társadalmi-etikai hozzájárulásként/elismerésként pedig a korkedvezményes nyugdíjat, elismerve a munkájukat, biztosítva nekik egy kis életre lehetőséget míg még van mit élniük. de az, hogy egy vámos 38 évesen nyugdíjas, az túlzás, hogy egy rendőr 38 évesen nyugdíjas az túlzás. ha egészségügyi oka van rá. legyen rokinyugger, legyen leszázalékolva, és mint bárki más, ennek megfelelően vállaljon munkát, azaz, ha le van százalékolva, mert szar a térde állítólag, így nem tud járőrözni, tolvajt üldözni, akkor ne menjen biztonsági őrnek, ugyanabba a pozícióba, ahol a nem exrendőrtől megkövetelik a fizikai kondíciót, és teljesítést.
50 évesen menjen leghamarabb nyugdíjba. előtte menjen dolgozni mást, vagy legyen roki. ezek minden előnyével és hátrányával együtt.

CD-R80 2011.04.17. 12:19:27

Akkor kérdezzük meg a szerződéses katonák milyen sokkot élnek át?
Őket meg 15 év után kibasszák az utcára, hacsak nem csókolja be magát valahova.
Az más kérdés, hogy 15 év alatt mennyire épülnek le fizikailag.
Vagy nézzünk meg egy mentőst. A rendőr kb. csak egy részét éli át annak. Esetleg egy traumatológiás orvost vagy áplolót. 25év után meg esetleg elkezdheti számolni hogy már csak 10-15 év van nyugdíjig.
Millió egy körlevél meg üzenet terjeng a neten, face-en ami mind a rendőrt-hiv. katonát-tűzoltót sajnáltatja.
Ebből egyedül a tűzoltót értem meg, de ott is lehetne oktatóként dolgozni stb.
A pénzükkel egyetértek hogy kevés(kurvára) de ha nem látnám hogy az összes rendőr-katona tiszt biztonsági őrként stb. dolgozna nyugdíj mellett akkor talán a véleményem is más lenne. Vagy dolgozzon, de akkor adózzon a nyugdíja után is.

Billy the kid 2011.04.17. 13:42:06

@Conv: Kérem tisztelettel, nyitott kapukat tetszik döngetni! A hivatásos tagoknak évente van fizikai felmérő, ha ott valaki nem tud teljesíteni, kapun kívül találja magát...az 50 éves korral sincs a spanyolviasz feltalálva, ugyanis jelenleg annyi a korhatár, kizárólag súlyos egészségromlás esetén lehet korábban 25 évvel elmenni, amit egy vegyes (értsd: civil-hivatásos) összetételű bizottság állapít meg....egyéb észrevétel? :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.17. 14:19:43

@Billy the kid:
a fizikai felmérőt ismerem. duma. sok esetben még csak ott sincs a jóember, mert pl velem horgászik :) . a betartásáról beszéltem.

én úgy tudom szolgálati idő függvénye. nem kell hozzá egészségromlás.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.04.17. 14:21:55

@Conv: és tudom, hogy nem tud lefutni 500 métert, bár a beavatkozó alosztály aktív tagja :)

bandika gazdája 2011.04.17. 15:57:56

@avram iancu: @Horizont: Félreértettetek, de mindegy, azt hogy ELVENNI mindannyiunkra értettem, nemcsak a rendőrökre, a bírókra, meg mit tudom én kire! 1964 (?) az "új gazdasági mechanizmus" óta ebben az országban mást sem hallani, csak hogy most ezt még elvesszük tőletek, aztán majd kurva jó lesz nektek! Én meg már piszkosul unom!

Horizont 2011.04.17. 16:17:14

@bandika gazdája:
Én nem értettelek félre:) Csak próbáltam magyarázni az "elvételt"! 1968-ban volt az új gazdasági mechanizmus:) Már 43 éve:)))) Akkor még azért nem mondogatták ezt, hogy elveszünk és majd kurva jó lesz nektek! Akkor csak azt mondták: most kurva jó nektek! És el is hittük:DDDDDDD

bandika gazdája 2011.04.17. 16:26:54

@bandika gazdája: Azért az is megérne egy misét, hogy egy ilyen szinten eladósodott országban, ahol az állami vagyont tíz perc alatt "eladták" hova a jó édesanyjukba tették azt az iszonyat mennyiségű pénzt? Jó, a kérdés költői volt, tudom hová, de az is egy vicc, hogy azon a pár seggfejen kívül (Zuschlág meg ...) senkinek a haja szála nem görbült! Ezek meg vígan váltogatják egymást mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Ezért mondtam azt, hogy megérdemeljük!

trendo+ 2011.04.17. 16:47:27

@pj02: Tekintettel arra, hogy alapvető szövegértési problémáid vannak, vagyis nem tanultál meg tisztességesen írni-olvasni, ebből arra következtetek, hogy fiatalabb vagy, mint én. :)

Ki beszélt itt a titkárok bíróvá kinevezéséről? A hatalom megszerzése felülről indul. Vagyis a nyugdíjkorhatár manipulálása útján "automatikusan" ki lehet rúgni a bírói kar 10%-át. (Te magad is megerősíted amúgy, hogy ezek egyáltalán nem mind "komcsik":) De a lényeg, hogy a karrierjük végén levő, vezető állású bírók zöméről van szó. Ezek helyébe a tavalyi rendeletmódostás alapján a "Főbíró" azt nevez ki, akit akar. Vagyis: 1. Vákumot teremtünk alul-felül. 2. Az üres vezetői helyeket betöltjük a mi embereinkkel. 3.A megüresedett titkári helyekre frissen végzett fidesznyik jogászoat veszünk. fel. 4. Kirúgjuk a legfelsőbb bírót, mivel munkahelye, az LB megszűnik, helyette Curia lesz, új főnökkel.
És így kellőképpen át lehet politizálni a bírói kart. Erről vitatkoztam volna veled. De te nem érveltél, csak nagyképűen osztottad az észt. Kiérdemelted tőlem az általad oszogatott ...kalap jelző visszaküldését. Húzd a magad fejébe. Oda való.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.17. 18:08:28

@bandika gazdája: "Azért az is megérne egy misét, hogy egy ilyen szinten eladósodott országban, ahol az állami vagyont tíz perc alatt "eladták" hova a jó édesanyjukba tették azt az iszonyat mennyiségű pénzt?"

Na igen. Ez szokott engem érdekelni az adó kapcsán is, miszerint 50% körüli elvnással már régen vernünk kéne állami beruházásokban, stb. Svájcot, és nem lenne adósságunk...

...a magyarázat az, hogy valaki kurvamód gazdagodik itt!

bandika gazdája 2011.04.17. 18:20:41

@ColT: Méghozzá kevesen, de nagyon! Valagba kéne már rúgni őket!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.17. 18:42:14

Amúgy meg Pintér bekaphassa a f*mat, hogy a tüntető tűzoltókat basztatja! Tüzet oltani is egyenruhában mennek, ez kb. óvodás színvonalú eljárás.

bandika gazdája 2011.04.17. 18:46:56

@ColT: Van nagy szabadság meg demokrácia mi?!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.17. 18:54:57

@bandika gazdája: Nem a demokráciát féltem én, de ez egy minisztertől? Egy kisstílű kamufőnöktől is görénység, de ilyen szinten... Pintérről aki még nem tudta, hogy alkalmatlan, az ebből tudhatja...

CD-R80 2011.04.17. 20:27:22

@ColT: Erre mondta gyurcsány hogy kicsit hőbörögnek aztán hazamennek. Holnap meg ugyanúgy fel kel a nap. Nem pont így mondta de annyira nem kedvelem hogy betanuljam minden mondását.
Holnap majd más miatt hőbörög mindenki.
Oszt ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.17. 21:29:38

@CD-R80: Aki ilyet mond, annak csak azt kívánom, hogy vagy rácsok mögött keljen fel a nap, vagy sehogyan...

Marcellusca 2011.04.18. 10:45:55

Próbáljon bárki ellent mondani nekik. :(

A NER szellemében, annyi! :(((

www.fn.hu/belfold/20110418/semjen_nyusztjai_miatt_tavozik/

Marcellusca 2011.04.18. 10:47:30

Most tényleg ennyire halott a blog?
Nem történt semmi, nem kommentel senki?

A hétvégén bevittek mindenkit? :D

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.18. 10:51:30

@Marcellusca: nem baszdmeg, csak veled ellentétben nekünk van annyi eszünk, hogy tudjuk meddig szabad feszíteni a húrt :DDDD

nézd csak meg mi lesz szerencsétlen szombathelyiekkel a tegnapi "gyalázat" után. nem lennék meglepődve, ha elcsatolnák őket Ausztriához. mert az hétszentség, hogy tegnap kiiratkoztak a NER-ből...

Marcellusca 2011.04.18. 11:00:38

@Seduxen: Szombathelyiek???
Talán győriek?! :)

zrobasé 2011.04.18. 11:05:01

@Seduxen: ehh...bungó pösti..neked vazs vagy győr mindegy mi ? ehh...gratula...te, untriviális...
egyébként meg én már rég mondogatom, hogy GY-M-S megyét cakkpakk vágják át a labancokhoz...:)
(gyengébbek és Seduxen kedvéért : www.map-of-hungary.co.uk/images/gyor-moson-sopron.gif ) :D

Marcellusca 2011.04.18. 11:50:04

@Seduxen: Kit érdekel a foci? :)
Főleg a magyar. :P

Seduxen (már NEM dr.) 2011.04.18. 11:55:01

@Marcellusca: neked kaszáltak baszod. tudod kit érdekel a magyar foci? Igen, pontosan: "ŐT". És nem utolsósorban Videorbá... ööö, akarom mondani Videoton szurkoló.

prendick 2011.04.18. 14:49:05

Azért attól függetlenül, hogy Orbánék azért akarják nyugdíjba küldeni az öreg bírókat, hogy a nekik nyaló második vonal kerülhessen képbe, ne legyen már tárgyalásról a ravatalozóba típusú bíráskodás. Egy bíró szellemét erősen megviseli a munkája.
Akkor is, ha jól csinálja, de akkor is, ha állandóan a felső sugallatokra kell koncentrálnia. MIndkettő idegölő feladat. El kell jönni a pihentetés idejének. Tán még a 62 év is több úgy tízzel, mint kéne.

Ebben az országban az igazságügy még az egészségügynél is szarabb állapotban van, bármilyen takarítás csak pozitív lehet.

Horizont 2011.04.18. 18:58:52

@prendick:
"az igazságügy még az egészségügynél is szarabb állapotban van"
Nem vitatom, nem tudom ugyanis! De azt igen, hogy orvoshoz többen járnak mint bírósági tárgyalásra:)

pukancs 2011.04.18. 23:11:55

Fiatal demokraták szövetsége geci lololololollllll

süti beállítások módosítása