Skip to content


       Szűrés lista

Forró lesz a nyár: 600 ezer nyugdíjast vonnak be az államadósság elleni harcba

2010. január 19, levelet hozott a postás:



Ön levágta és eltette a garancialevelet? Mert bekövetkezett az, amit írtak, komoly veszélybe kerültek Magyarországon a nyugdíjak ...

"A Fidesz szerint a nyugdíjasoknak garanciára van szükségük. Biztosítanunk kell, hogy mindenki, aki ma nyugdíjat kap, a jövőben is hiánytalanul megkapja a nyugdíját."

Nézzük, hogy kívánják a garanciát érvényesíteni.

Bár már kész van az új, szuperalkotmány, az csak 2012. január 1-én fog hatályba lépni, így még a hatályos alkotmányt hegesztik:



Magyarul: ha nem vagy még 62 éves, de már nyugdíjat kapsz, akkor kikúrnak a nyugdíjrendszerből, és ha valóban rokkant vagy, akkor szociális ellátást kapsz, de ha nem vagy rokkant, akkor nem kapsz semmit sem, és mehetsz munkát keresni, a hivatalos indoklás szerint "a jövendő generációk érdekeire és várható terheire tekintettel".

Mindezt jegyezte Dr. Balsai István, úgy, hogy 2, azaz kettő nappal előtte maga az igazságügy miniszter, Navracsics közölte, hogy ők (a Fidesz) nem terveznek ilyesmit tenni, mert az alkotmányellenes lenne ... 

"Nincs szó arról, hogy a korkedvezménnyel nyugdíjba vonulók helyzetét felülvizsgálná a kormány. Nem biztos abban, alkotmányos megoldás az, hogy ha valaki már nyugdíjba ment egy meghatározott jogi konstelláció mellett, akkor annak a nyugdíját utólag felülvizsgálják."
 
Nos, ez a probléma megoldva, hiszen az alkotmánymódosítás felett az Alkotmánybíróságnak nincs fennhatósága ...

Nem nagyon szarozik a Fidesz, az ötletet hétfőn dobta be Pintér a szakszervezetekkel folytatott tárgyaláson, pénteken meg már be is volt szépen nyújtva az Országgyűlésnek a törvénymódosítás.

Nézzük a számokat, hány embert és milyen összegeket érint a 3 millió nyugdíjasból:

238 ezer korhatár alatti nyugdíjas, havi 28,7 milliárd forint.



337 ezer korhatár alatti rokkantnyugdíjas, havi 24,6 milliárd forint.



Korhatár alatti öregségi nyugdíjban részesülők:



Korhatár alatti rokkantnyugdíjban részesülők:



Látható, hogy az érintettek nagy része 1950-1954 között született, vagyis most 57-61 évesek, és 62 év a nyugdíjkorhatár ....

Már itt a blogon is többször beszámoltunk a korengedményes és a rokkantsági nyugdíjrendszer anomáliáiról, a 40 éves, makkegészséges nyugdíjas kommandósról, katonáról (itt, itt, itt, itt és itt). Ezek az esetek, amiket elég szépen bemutattak (többek között Origo, Házon kívül) joggal háborították fel az embereket.

De itt most a Fidesz megint dettó ugyanazt csinálja, mint a 2 millió forint feletti végkielégítések különadójánál. A pár tucat "pofátlan" végkielégítés miatt hoztak egy olyan, általános törvényt, amely eme pár tucat eset mellett több ezer olyan embert is érint, aki életében nem kapott pofátlan végkielégítést ... de ez ugye kit érdekel?

Úgy látom, a fürdővízzel együtt kiöntik a gyermeket is ... nem gondolnak bele, hogy milyen riadalmat okoz ez a lépés a Zemberekben? Hogy 600 ezer - nagy részük 57 és 61 év közötti - valószínűleg teljesen becsületes, egy életet ledolgozott ember életét teszik tönkre? Akik nem csaltak, nem loptak, a hatályos jogszabályoknak megfelelően jártak el, mikor korengedményes nyugdíjba mentek. A Véleményvezér találó hasonlata: olyan ez, mint kézigránáttal halászni.

MILYEN MUNKA VILÁGÁBA TÉRJENEK VISSZA, MIKOR HIVATALOSAN "CSAK" 650 EZER EMBERNEK NINCS MUNKÁJA???
 
Ez olyan elképesztő pofátlan kormányzati arrogancia, mely még a magánnyugdíjak elvételét is lekörözi.

Ez után mi következik? Mert nem látom, hogy bármilyen morális, erkölcsi vagy törvényi határ lenne a Fidesznél.

A rendvédelmi szakszervezetek érthetően teljesen kiborultak, valószínűleg Pintér sem fog lemenni közéjük, mert felhúzzák egy lámpavasra, és abban sem vagyok biztos, hogy megállnak a Parlament lépcsőjén ... csodálatos látvány lesz a lángoló Parlament és az ezt végignéző dühös tűzoltók kompozíciója ... mert egyik sem fog a tömlő után kapkodni.

"Hatvanéves embereket akarnak az állományba, hogy másszanak a kosárban? Hol helyezkedik el az, aki tíz éve nyugdíjba vonult? Ki fogunk menni megint az utcára. Komolyan aggódunk, hogy meddig tudjuk a törvényes kereteken belül tartani a fiúkat. A vonulós tűzoltóknak nincs semmi veszítenivalója, ráadásul az egész életüket életveszélyben élik, lemondva az alkotmányos jogaikról. Már az április 16-i tüntetésen is voltak olyan hangok a tűzoltók között, hogy be kellene mennünk az Országházba. Akkor is, ha zárva van az ajtó." - nyilatkozta ma Árok Kornél, a HTFSZ (tűzoltószakszervezet) elnöke

Hogy érdemes-e egyáltalán a Fidesszel tárgyalni, azt azt hiszem világosan kiderül a Miniszterelnökség közleményéből, amit szombaton adtak ki. Sok szót nem pazaroltak el rá, az már biztos.

"Az elmúlt nyolc év szocialista kormányai súlyos örökséget hagytak hátra, a Gyurcsány-korszakban ugyanis a végletekig eladósították Magyarországot. Most a legfontosabb cél, hogy az államadósságot le tudjuk győzni, ehhez szükség van az ország megújítására, és mindenkinek a munkájára, aki dolgozni tud. Magyarország nincs abban a helyzetben, hogy lemondhasson negyvenegynéhány éves tapasztalt, életerős emberek munkájáról; éppen ellenkezőleg: a nyugdíjkorhatár eléréséig biztosítani kell számukra a munkalehetőséget. Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője."

Természetesen Gyurcsány a hibás!
Nem csak a 40 évesekről van szó b'meg Szijjártó, hanem a 60-61 évesekről is.

Augusztus 20-án szerintem újra felállítják a kordonokat, október 23-ba meg jobb, ha bele sem gondolunk.

A Fidesz egy év, 365 nap alatt elérte, amit Gyurcsány Ferenc is csak 4 évnyi kőkemény munkájával tudott elérni: majdnem minden társadalmi csoporttal frontot nyitott, a ZP-be járó tiniktől kezdve 61 éves nyugdíjas tűzoltóig beszámítva.

2009. május 16.
Orbán Viktor beszéde a Polgári Szociális Bázis rendezvényén, Budapesten:


"Amikor figyelem a kormánykoalíciós érveket a szociális juttatások megvonásakor, a nyugdíjcsökkentéskor, a gyes, a gyed átalakításakor, a családi pótlék megadóztatásakor, tisztelt Hölgyeim és Uraim, én úgy látom, hogy Magyarországon most már nemcsak odáig merészkedik el a kormány, hogy azt mondja, hogy akik nem dolgoznak, nem állnak munkában, nem hajtanak közvetlen hasznot, nem átképezhetők, egyáltalán nem vethetőek be a munka frontján, hogy az ő nyelvükön próbáljak beszélni, nem egyszerűen csak indifferensek – mert ilyet már mondtak korábban is –, lassan olybá tűnnek fel, mintha ők lennének a közellenség. Akik ingyenélők lennének, akik kiennék a többieket a vagyonukból, akik a haladás útjában állnak. Olyan emberek, akik lehúztak 30-40-50 évet munkában. Hogyan lehet őket akadálynak tekinteni? (...)

Amikor tehát arra biztatom Önöket, hogy menjenek el június hetedikén választani, akkor nem egyszerűen csak egy leendő kormányprogram nevében és érdekében teszem ezt, hanem az elementáris emberi méltóság nevében is. Azok az emberek, akik ma nem munkából élnek, hanem valamilyen ellátást kapnak vagy azért, mert korábban hosszú-hosszú éveket ledolgoztak, vagy azért, mert most a családjukról gondoskodnak és gyermeket nevelnek, ezek az emberek is megérdemlik a tiszteletet és az elismerést, kijár nekik az emberi méltóság tisztelete. Na, ezt kell megvédenünk! Az emberi méltóság, mindannyiunk emberi méltóságának a tiszteletét kell megvédenünk június hetedikén!"


Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

Címkék: politika fidesz válság pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr582906884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar-azeri háború története 2011.05.16. 11:38:32

A háború az Eurovíziós Dalfesztivállal kezdődött. Pedig az elején minden rendben volt. A magyarok találtak egy közepes tehetségű dívát, aki hajlandó is volt elvállalni, hogy rendkívül idétlen ruhában elénekel egy zenei klisékkel jócskán teletűzd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.05.16. 16:44:26

@butab: Ha az állam annyira pénzt akar spórolni/keresni, akkor a politikusok nagy részét kibaszni, a fizetésüket meg a juttatásaikat meg egynegyedére csökkenteni. Persze, mindezek mellett felül is kell vizsgálni a rokkantnyugdíjasokat. Meg sok mindenki mást is...

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 16:50:35

Ezeknek nem volt elég a fülkeforradalom. Valódit akarnak.
Én mindenesetre nem ejtek könnyet, amikor majd a bokáik között fütyül a szél az Andrássy úton.

kissspeter53 · http://csakhogyeztistudd.blog.hu/ 2011.05.16. 16:55:21

Nincs pénz semmire, mert az államadósságot fizetni kell, még ha beledöglünk is, mint ahogy Botos Katalin mondta. És hogy kinek fizetünk? Íme:
csakhogyeztistudd.blog.hu/2011/05/11/kinek_fizetjuk_az_allamadossagot

Sátán meg a Jocó 2011.05.16. 17:11:45

Ja, megint szegényt Gyurcsányt szidják az államadósság miatt.

Szegényke, hisz ő "csak" megduplázta azt.

trojka 2011.05.16. 17:14:42

Sajnos, elöfordulhat, hogy ez a nyár nem csak forro lesz, hanem véres is. Valaki szoljon már ezeknek a marháknak, hogy most szakítják el a piros zsinort a léggömbben, az összes gáz egyszerre fog távozni, az még hagyján lenne, ha ök lezuhannak, de az örultségukkel egy egész országot fognak a gajdeszba vinni, ha már oda nem vitték!

Tokány 2011.05.16. 17:26:55

Többé-kevésbé rendőrcsaládból származom, közeli rokonságban vannak páran. Aláirom, vannak olyanok akik az "aktatologató" csoportba tartoztak, és nem feltétlenül kéne korkedvezményes nyugdijban részesülniük. Néhányan viszont meglehetősen kemény vonalon mozogtak, sok szeretettel kivánom Vityáéknak, hogy húzzanak le a vizsgálóknál/nyomozóknál pár évet. Nagyon keményen meg tudja viselni az embereket, ha vizihullákat kell nézegetnie, vagy gyilkossági ügyekben nyomoznia.

A dolog szépsége, hogy borzasztó egyszerűen lehetne diverzifikálni, egy excel táblára is fel lehetne vésni, hogy milyen pozicióhoz milyen szorzó tartozik a ledolgozott éveket tekintve. Persze ehhez cseppnyi ész kéne, sokkal egyszerűbb a retardált, ámde nagyranőtt Pistike módjára einstandolni az üveggolyókat.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.16. 17:35:29

@Tokány:
ezt a vízihullás nézegetős dolgot nem nagyon értem, ha nem bírja nem kell csinálnia. menjen parkolóőrnek.
az orvosok, mentősök, boncnokok, még, ha törvényszéki orvosszakértők is, akkor sem mehetnek hamarabb nyugdíjba, mert ők sok hullát látnak, sőt a kezeik közt halnak meg emberek.

drazsé 2011.05.16. 17:37:33

@Tokány:

igen, nagyjából jól le is írja a "rendőrnyugdíj-kérdés" a kormány képességeit kb mindenhez:

adva van egy valós probléma (adott eesetben a szolgálati nyugdíj) ami tényleg egy kicsit visszás, anomáliák vannak benne, stbstbstb

valóban, reformra szorul az egész (vagy ez bűnös szó?)

meg lehetne csinálni jól is - igaz, az rengeteg munkába kerülne, főleg, ha rendesen végigmennének a problémán (mert szépen jönnének sorban a további anomáliák, hülye szabályozások, viszonylag tempósan e lehetne jutni a szolgálati nyugdíjtól... nem is tudom, messzire)
de ez izzadságos, sok álmatlan éjszakával és egyeztetéssel jár, meg sokat kell gondolkozni
nem, mi tudjuk a tutit, kirakjuk az sztalra - és már módosíthatjuk is a friss, ropogós alkotmányt...

jó vége nem lesz, az biztos

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 17:46:51

@laspalmas: erre nekem is van ötletem, nem ilyen szép, nem ennyire mocskos, tehát nem lehetek politikus, de azért ide vésem:
- állami korrupció visszaszorítása: három év alatt minimum 1200 milliárd megtakarítás (valószínűleg sokkal több lenne, de ne tervezzünk túl);
- amúgy sem létező cigányintegrációra szánt pénzek ki sem adása: három év alatt minimum 500 milliárd megtakarítás;
- egy politikus csak egy fizetést kaphat, mindegy, hány helyen tölt be ilyen-olyan állásokat (parlamenti képviselő + polgármester + 6 bizottságban tag + stb), költségtérítés nincs, kocsi, telefon saját pénzből: három év alatt nemtom hány milliárd megtakarítás. A vicc, hogy ez lenne a legkisebb tétel a háromból, de a kurva anyjukat, legalább érezzék ők is a megszorításokat!

Szerény véleményem szerint az idei évet nem ússzuk meg polgárháború, de minimum éhséglázadások nélkül. Fekete év lesz ez.

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 17:51:58

Ja, és délben hallgattam a rádiót. Én azt hittem, csak egy rossz szófordulat az "elmút nyóc év kormányzása" és a "de hát világgazdasági vááság vót", mivel soha nem gondoltam, hogy épeszű ember 2011 májusában erre hivatkozni mer. Most azonban Esztergom város képviselő testületének fideszes nemtom kije ezeket így egymás után ellőtte, bele a pofámba. Le is kapcsoltam a rádiót, pedig legszívesebben vele tettem volna ugyanezt.

Tokány 2011.05.16. 17:55:58

@Conv: Az általad felsorolt embereknek nem kell gyilkosokat elfogniuk és nem kell mondjuk gyilkosságnál helyszinelniük. Az meg, hogy ha valaki nem birja, menjen parkolóőrnek, gyönyörű demagógia. Igen, előbb vagy utóbb mindenki megtanulja kezelni ezt is, de az, hogy nincs rá hatással, épelméjű emberről szerintem nem lehet elmondani. Nagyapám (és a család) egyik nagyon jó barátja jut mindig eszembe, már 90 éves. Iszonyatosan kemény ember, megjárta a világháborút, ott volt a Don kanyarnál, túlélte az orosz hadifogságot is. A háború után gyilkossági nyomozó volt Pesten, időnként meséte, hogy sokmindent megélt, de például ha halott gyereket látott, az rettenetesen megviselte, igyekezte elkerülni ezeket az ügyeket.

Tokány 2011.05.16. 18:00:46

@Kartal (rezervált): Hozzátenném még a magamét:

- falusi önkormányzatok megszüntetése-összevonása (nehogy már minden párszáz fős településnek saját polgármestere és önkormányzata legyen... minek?)
- állami pénznyelők (MÁV pl.) gatyába rázása, de pl. egy kollégám testvére a Postánál dolgozik részmunkaidőben, és az a dolga, hogy egyik irodából a másikba elvigye az aktákat (erre külön embert tartanak)

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 18:01:03

@drazsé: nekem úgy tűnik, mintha most tavasszal a kormány tagjai megőrültek volna. Eddig sem voltak túl ép eszűek - aki az, az nem megy politikusnak -, de amit most elkezdtek csinálni, abban a józan paraszti ész legkisebb szikráját sem lehet felfedezni.Össze-vissza vagdalkoznak, kétnaponta ellentmondanak saját maguknak, semmi határozott irányvonal, semmi hosszútávú tervezés, csak próbálkozások és improvizációk tömege. Mint egy kábszerdíler, aki hétfőn este jön rá, hogy kedden reggel le kell adja a lét a főnökének, de közben azt elitta, és most félelemtől félőrülten bárkit megtámad, csak jöjjön össze a lóvé minél hamarabb, szarik a következményekre. Kb ez megy itt is.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.05.16. 18:03:18

az a bekeretezett izé, a "Fidesz garancia" nevű dolog az most a Hírcsárda vicce ?
mert nagyon üt ;-D

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 18:03:37

@Tokány: na, most akkor három év alatt megspóroltunk a kormánynak minimum 2000 milliárdot, úgyhogy azt hiszem ez meg kell érjen nekik pár száz milliót tanácsadói díjnak. Fele-fele arányban osztozunk, ok?

Nem tudom nevessek vagy sírjak.

sárkányfő 2011.05.16. 18:04:04

@Viktus:
Vazz, az államnak pénzre van szüksége, államkötvényt bocsát ki, és akkor most baj, hogy a manyup megveszi és hitelez az államnak? Az állam kötelezte amúgy a manyupokat hogy 50%-ban államkötványt vegyenek, korábban ez csak 25% volt.
Bár a tanulság most már az, hogy aki nyugdíjat akar magának az vagy külfödi pénzkezelőhöz viszi a pénzét, ahová nem ér el orbán keze, vagy a legjobba, ha kihúz mindenestül nyugatra és elfelejti ezt a szarfészket, ahol a legnagyobb rabló maffia maga az állam. Épp most olvastam pár napja, valami 15% gondolkodik kivándorálson, megértem őket....

A kérdéseim pedig értelmesek voltak, ha nem érted, magadban keresd a hibát, bár kétlem hogy ilyenre képes lennél. Egészen hülyéknek szóló, szájbarágós szinten ismét elmagyarázom. Utolsó esély, ha most se érted, többet nem segítek: Orbán többek közt az államra, az állami garanciára és aállami biztonságra is hivatkozott, amikor visszazsarolta a népeket a manyupból. Eddig megvan, tudsz követni? (ez már akkor is abszurd és pofátlan dolog volt, mert ő egy 20-30 év múlva regnáló kormány nevében nem ígérhet semmit, pláne hogy épp miatta pont akkor fog összeomlani a nyugdíjrendszer. de erre most ne is figyelj, mellékszál, csak megzavar téged.)
Most pedig még a saját választási ígéretét, és éppen a nyugdíj kapcsán tett ígéretét szegi meg. tehát ő maga a példa arra, hogy az államban és a fidesz/állam által garanták nyugdíjban még fideszes "garancialevél" birtokában sem lehet számítani. Tehát amit most művel Orbán az épp arra bizonyíték, hogy az államtól menekülni kell, mert az szószegő, hamis, közben meg aki csak onnan kap nyugdíjat, az kiszolgáltatott. Tudom, ez bővebb mint egy tőmondat, de talán most sikerült megértened...

Marcellusca 2011.05.16. 18:12:59

Lesz majd egy Lex Lex Borkai is?

F@sz kivan a kivételezett, 40-es, volt katona képviselőkkel! :D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.16. 18:15:29

@Tokány:
nem demagógia a dolog, a mentők, hullaszállítók ugyanúgy ott vannak a gyilkosság, baleset, stb helyszínen. az orvosok, mentősök sokkal több halott gyereket látnak. mégsem hivatkoznak erre, hogy ezért nekik hamarabb kell nyugdíjba menni. a nyomozati munka meg nagyrészt szellemi munka, a helyszínelők, szakértők adatait kell elemezniük, nem nagyítóval görnyedve járják a várost, a gyilkosokat, rablókat megint csak nem a nyomozó fogja el, hanem jelenleg éppen a TEK, vagy bármilyen beavatkozó csoport emberei.

előre tudja mindenki mit vállal a hivatásával. ahogyan a gyilkossági nyomozó, úgy az orvos is. ha a gyilkosságis nyomozónak jár a nyugdíj korkedvezmény, akkor járjon az orvosnak is a fentiekre hivatkozva.

Marcellusca 2011.05.16. 18:21:05

@laspalmas: Pont ezt böfögtem a múlt héten. :)
Ha, ezt (is) és minden "rendvédelmis-tervet" átvernek, véghez visznek, akkor nem lesz megállj.
Onnantól bárki, bármikor sorra kerülhet.
És VISSZAMENŐLEG!!!

Szóval mindenkinek kuss, mert lehet, hogy az elmúlt 5(-10-15-20) évre fizetett "szabadságpénzt" vagy cafeteriát is lehet visszafizetni! :(((

Marcellusca 2011.05.16. 18:29:05

@Conv: Szerintem Neked is járjon! :P

Mert micsoda megterhelés egy (vagy több) monitor előtt üldögélni és klimpírozni a klaviatúrán egész nap, mindezt programozásnak, honlap készítésnek titulálva.

Grigorij Pantyelejevics 2011.05.16. 18:29:23

Az államadósságot "le kell győzni" alsó és alsó-közép rétegek tömegeinek megnyomorításával, ellehetetlenítésével. De a milliárdos Orbán család adóját le lehet felezni, az nem kell a nagy adósság elleni harchoz. :P

egy biztos. ennél ordenáré, pofátlanabb kormányunk soha nem volt.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.16. 18:34:14

@Marcellusca:
ez a része, az ide klimpírozás, a szórakozás, pihenés része a dolognak :)
összességében nem vesz el a napi 14-16 óra munkából egy órácskát. azonban támogatom a javaslatot, és kiegészíteném a piros autós avatarok tulajdonosainak kedvezményezettségével :)

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 18:35:00

@Marcellusca: ezért írtam én az egyszeri rendőr naplóját, csak kevesen értették a sorok közötti tartalmat.

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 18:39:17

"Ifj. Bogdán János, az MCF Roma Összefogás Párt elnökhelyettese, aki az ORÖ-ben is képviselő azt mondta az [origo]-nak, pártjában csak "roma vizslának" nevezik Farkast, mert az általa vizsgált időszakban az ÁSZ-jelentés szerint százmilliárdok tűnhettek el a cigányság felzárkóztatására szánt pénzből." - na erről büfögtem fentebb. Éves szinten mennyi is tűnt el? Miért nem adta még mindig le a vizsgálati eredményt? És ha egyszer le meri végre adni, azt vajon hány évtizedre titkosítják???

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.16. 18:44:12

@Conv: Közelítsük a kérdést másik irányból. Ne a jövőről beszéljünk, és ne a jelenlegi dolgozók engedményeinek elvételéről. Szorítkozunk szigorúan visszamenőlegesen módosulókra. Mert ez mostani szabály nem a jelenleg alkalmazásban állók ellen szól, hanem a cél a visszamenőlegesség.

Nézzük kicsit sorba szedve:

1. Tudnak biztosítani olyan munkát amivel hozzá tudnak járulni az ország előrébb viteléhez?
Nem

2. Tudnak egyáltalán bármilyen munkát adni (nem közmunka)?
Nem

3. Vissza tudják aktiválni Őket a nyugdíjazásuk kori szervezethez?
Részben (vámost és határőrt nem)

4. Szükség van ezeknek az embereknek a munkájára?
Nagyobbrészt azaz 90 %-nak nem.

5. Olcsóbb lesz az államnak?
Nem. Mert egy alezredes, ezredes, őrnagy fizuja nagyobbrészt a rangtól és nem a beosztásból jön össze. Mint a közalkalmazottnál a szint, vagy a köztisztségviselőnél a szintszorzó. Ergo tehát ha az alezredes libát őriz akkor is piszok sokba kerül majd az államnak értelmetlenül.

6. Mi az üzenete ennek a lépésnek?
Nincs jog állam, nincs jogbiztonság. Amit ma úgy gondolsz, hogy jog szerint téged megillet, azt x év múlva visszamenőlegesen el lehet venni majd akár mire hivatkozva. Ez az adó elkerülést és a törvény elkerülést fogja csak erősíteni. Hiszen az állami törvények semmit nem garantálnak csak mára. Ez az üzenet egyértelmű és célba is fog érni. A hatás nem azonnali, de hosszú évek alatt szép munkát végez majd. Az ország nem most fog széthullani és csődbe menni hanem majd 10-20 év múlva. Mellesleg a felvett kölcsönök is ilyen tájon járnak le, mármint amiket a mostani nagy államadósság elleni küzdelemben vettünk és még veszünk fel.

==T== 2011.05.16. 18:48:24

@==T==: nézd, semmi nem indokolja, hogy egy rendőr/tűzoltó 40 évesen elmenjen nyugdíjba, amikor egy gyári munkás, egy földművelő vagy egy építőipari munkás nem teheti meg ezt. A Tomcat által említett beosztásban az állomány igen kis része van, és szerintem tőlünk nyugatra ők is tovább maradnak szolgálatban.

==T== 2011.05.16. 18:55:20

@==T==: Ez @Wendiii: -nek ment volna.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.16. 18:59:53

@Viktus:
OFF lesz de a kkv-s dologra reagálnom kell.

Ez az őrület a kkv-k körül a FIDESZ részéről egy agyrém. Elmondom röviden miért. Két féle kkv-t különböztetünk meg:

1. A lokális piacra termel.
2. Nagyvállalatok számára beszállító.

A lokális piacra termelő kkv például pékség, asztalos, stb... Ezek a cégek már mindenhol ott vannak, léteznek. Újabbakra nincs szükség, nem kell több kenyér mert a mostanit sem veszik meg. A probléma, hogy nincs a termékeiknek felvevő piaca. Sőt a piacuk szűkül hála a16%-nak. Mert így a tényleges vásárló közönségüktől vontak el fizetéseket és strukturáltak át az Ő termékeiket is vásárló, de a plusz pénzt elkaszinózó, elnyaraló, külföldi luxusra elköltő vagyonos réteghez. Mert egy trendi újgazdagnak kell még két iphone, meg két ipad, de ettől a kkv simán csődbe megy. Ergo lehet itt mindenféle Széchényi terv, bármilyen idióta baromság, ha nincs piaca a termékének, nem fog fejleszteni. Minek fejlesztene, mert így is ellátja a piacot. Ha fejleszt nem létszámot növel hanem hatékonyságot, azaz olcsóbban, jobbat többet, esetleg még létszám csökkentéssel is, hiszen azzal csökken a költség. Ergo ez a szektor nem fog nőni míg nem jelenik meg kereslet a piacon, az pedig nem lesz mivel 16 % elintézte.

A nagy vállatok beszállító. Ők ki vannak téve a "multik" kényének kedvének. Amíg van megrendelés van munka. Itt sincs szükség bővülésre, és nem is lesz. Itt is áll az, hogy a fejlesztést hatékonyság és költség csökkentésre fogja használni. Modernebb gépek kevesebb drága élőmunka. Tehát itt sem lehet bővülést elérni, csak ha lesznek új nagyvállalatok akik keresleti oldalon megjelenek az elméletben. Ergo ismét nem lesz bővülés.

Az FIDESZ sajnos annyira buta emberekből áll, akik az orruknál sem látnak tovább. Egy csomó idióta jogász aki még a saját szakmájában is csak kontárkodik. Nem értem, ezek 98-2002-ben is ilyen hülyék voltak, vagy azóta elhülyültek. Az utóbbi érzem valószínűnek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.16. 19:02:35

@Nikosi: akkor vegyük aszerint amit írtam.
nem vagyok híve a visszafelé történő jogszabályoknak.
én arról beszéltem, hogy az eddig működő rendszert fel kell számolni, a jövőre tekintettel.
a felülvizsgálatokat nem ellenzem, de hogy aki szabályosan és jogosultan lett nyugdíjas azt visszahívják, csak a kora miatt, azt igen. de ha kiderül valakiről, hogy csalással lett nyugdíjas, rokkantnyugdíjas attól el kell venni a nyugdíjat. nem kell visszahelyezni az állományba, keressen magának munkát.

fura módon van egy személyes példám; édesapámnak mind a két lába le van vágva, 56-ban lökték a villamos alá. legutóbb tavaly volt rokkant nyugdíj miatti orvosi felülvizsgálaton, hogy jár-e neki a megállapított 100%-os rokkantsági nyugdíj. 300 kilométert utazott oda, 300-at vissza a vizsgálatra a bizottság elé.
érted, lehet, hogy kinőttek a lábai. öt évente felülvizsgálják.
de a 45 éves nyugdíjas rendőrt akinek jaj de fáj a dereka, meg izületes a térde, (itt fociznak délutánonként a pályán a ház mellett, amikor nem melózik) nem vegyék elő, pedig le van jelentve a nyugdíj mellett dolgozni vállalkozóként biztonsági őrként.

azt mondom, lófaszt.

Billy the kid 2011.05.16. 19:06:21

Valszleg a következő bejelentett széll kálmán cunami azokat fogja érinteni, akik most a rendőrök nyugdíján hőbörögnek. Akkor kicsit meg fog változni pofájuk szerkezete + a leányzó fekvése.

perrymason 2011.05.16. 19:12:27

Nem értem mi ez a nagy felháborodás?
1. az MSZP-től megvédték a nyugdíjat (nem náluk van)
2. a nyugdíjpénztárakat nem privatizálták...hanem államosították.
3. a jövőről beszélnek a levélben, az meg még nincs. Vagy már elkezdődött ? :D Honnan tudják egyesek, hogy nem lesz nyugdíj? Visszajöttek a jövőből vagy kaptak róla értesítést?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.16. 19:12:37

@Billy the kid:
Így bizony előbb vagy utóbb mindenkire sor kerül, mert ugye az államadósság egy dolog, de hát miből fogják kihúzni a következő kormányzásig, ha 14-ben elbuknának Azt is össze kell ám lopni még most. Ha nincs miből tenni kell róla, hogy legyen miből. Na ezen is dolgozik már a kormány.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.16. 19:23:11

@Conv: Legyen tiszta itt nem a kamu rokkantakról van szó (legyen vásárolt roma rokkant, vagy összekamuzott rendőr rokkant). Itt egy már nem csalással megszerzett jogosultságról van szó. Aki kamuzott húzón ahova akar. Egyen sünt ezzel egyet értünk. De itt nem csak ez a réteg az érintett. Itt mindenki lehet az, kamu vagy nem kamu. (Amúgy meg őszinte részvétem édesapádnak, és ez amit leírtál egy idióta rendszer idióta működése. Na ezt kéne fel számolni.)

Az meg hogy a (Lézer) Jancsi bohóc azt mondja, hogy csak a rendőr, tűzoltó, vámos, határőr-re lesz alkalmazva, nem zárja ki, hogy később bárkire alkalmazzák majd. Mert a módosítás (mármint amit az alkotmányba tesznek) nem nevesít senkit. Ez egy töltött puska akivel bárki bármikor zsarolható, lelőhető kényére kedvére a hatalomnak.

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 19:29:52

'A Jobbik szerint a kormány több tízezer embert és családjaikat küldi a "megélhetési vágóhídra" a Lázár János és Balsai István által pénteken beterjesztett alkotmánymódosító javaslattal - jelentette ki Bertha Szilvia hétfői sajtótájékoztatóján.
A módosítás kimondaná, hogy az általános öregségi nyugdíjkorhatár betöltése előtt folyósított nyugellátás törvényben meghatározottak szerint csökkenthető és szociális ellátássá alakítható, ha pedig az ellátást igénybe vevő munkaképes, akkor megszüntethető. A Jobbik szerint a Fidesz-kormány nemhogy egymillió új munkahelyet nem teremtett, hanem jelenleg 80 ezer munkahellyel kevesebb van az országban. Dolgozni pedig csak akkor lehet, ha van hol és van mit és ha az állam megteremtette a szabályozási környezetet - hangsúlyozta Bertha Szilvia.
Ezzel szemben - folytatta az ellenzéki politikus - a most tervezett intézkedés értelmében elsősorban 50 évnél idősebb, megromlott egészségi állapotú embereket próbál meg a kormány visszaterelni a munkaerőpiacra. Felhívta a figyelmet arra, hogy ezen emberek többsége nagy eséllyel nem fogja megélni a nyugdíjkorhatárt, az ilyen és ehhez hasonló lépések pedig - mondta - már a népirtás kategóriájába tartoznak.
(MTI)"

no comment

@Nikosi: én is ezt mondom évek óta. Ehhez "csak" józan paraszti ész kell, az összefüggések alapszintű felismerése. Úgy tűnik az állami szférában ez ma már hiánycikk.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.16. 19:36:17

@Nikosi:
nem is értek egyet ezzel a fityiszes ötlettel, hogy visszamenőlegesen visszahívogassanak bárkit, aki jogszerűen és törvényesen ment nyugdíjba mert akkor az volt a rendszer, csak mert most nem úgy gondolják, hogy jogos volt a korkedvezmény.
de én gyanítom, hogy az egészségi okokból nyugdíjasoknak 70%-a kamu. és ezeket visszamenőlegesen is meg kell fingatni, azzal, hogy elveszik/felülvizsgálják a rokkantságát.
nem olyan nehéz kiszűrni azt a réteget akinek tuti a nyugdíja, (szívműtét, transzplantációk, amputáció, részleges, vagy teljes bénulás, vakság, ilyenek) a többit berántani és keményen felülvizsgálni. a korengedményeket meg felülvizsgálni, hogy a jövőben hogyan legyen.

vontod75 2011.05.16. 19:40:54

Az egységes demonstrációs bizottság május 16-i ülése után Kónya Péter, a bizottság vezetője a sajtó megjelent képviselői előtt bejelentette: A május 13-án benyújtott, Lázár János és Balsai István országgyűlési képviselők által jegyzett T/3199 számú Alkotmánymódosítási javaslat miatt a ,,Hivatásunk védelmében” korábban megalakult Egységes demonstrációs bizottság – május 16-án - SZTRÁJKBIZOTTSÁGGÁ!!! alakult. A sztrájkbizottság - melynek tizennégy szakszervezet tagja van - egyúttal felszólította a FIDESZ frakcióvezetőjét, hogy azonnal vonják vissza az előterjesztést.

Endordelfin 2011.05.16. 19:45:08

@Conv: Ez így van, így kellene, ahogy leírtad. A "rokkant" milliós autókkal járókat és társaikat kellene basztatni.
De ezek a gyökerek szerintem ki tudják őket válogatni? Az rendben van, hogy te is és én is tudnánk élhető tervekkel előjönni, de ezek politikusok. Azaz, inkább nem válogatnak, megszopatnak mindenkit, mert a válogatás munkával és tervezéssel járna.
Lopni meg úgy jó, ha nem dolgozol mellé, ugyebár.

vontod75 2011.05.16. 19:49:39

Letiltotta hét napra a Facebook az „egyenruhások jogaiért" néven alakult oldal egyes funkcióit. Ilyen akkor történik, ha egy olyan személy „jelent" valakit a megfelelő gomb segítségével az adminisztrátoroknak, akinek nem tetszik, hogy ismerősnek jelölték. Az „Egyenruhások jogaiért" körülbelül egyidőben alakult a hivatásosok demonstráció-sorozatának kezdetével. Internetes közösségük részt vett a demonstrációkban való részvétel szervezésében a szakszervezetektől függetlenül. A közösség néhány hét alatt körülbelül 3000 fősre duzzadt. Az egyes funkciók letiltásának hírére több kommentelőjük - jórészt volt, vagy aktív hivatásosok - sejt politikai indokot a letiltás hátterében. A hozzászólások egyébként elszántságról és elkeseredettségről tanúskodnak, nem egy meglehetősen éles hangvételű, a nyugdíjasokkal kapcsolatos kormányzati szándékok elleni kirohanás is található közöttük.

vontod75 2011.05.16. 19:51:55

Ja és még valamit:
Van egy orosz (nem dakota!!!) mondás: aki nem eteti a saját katonáit, hamarosan az ellenség katonáit fogja etetni...

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.16. 20:09:12

@Conv: Sajnos amit leírtál egy járható módszer, de kormányunk nem szereti az ilyen munkás dolgokat. Mindent jól megszüntet, aztán ha valakinek nem tetszik esetleg elindíthatja az újbóli kérelmezést az alamizsnára. Mert az összeg a végén majd jól lefeleződik, vagy harmadolódik, miből mennyit lehet levenni. Azt hiszem a létminimum 28 ezer addig simán csökkenthető minden.

Ne várj logikát és észérveket sem olyan megoldást aminek a kitalálásához 20 percnél több idő kell. Mert ezek az ötletelések, az új és elmés lopások kigondolásától veszik el az időt. Ezért nincs Matolcsy soha a a parlamentben, mert az új tuti trükkön gondolkodik mindig, hogyan lehetne pénzhez jutni amit el lehet majd síbolni.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.05.16. 20:22:09

Az összes pártot be kellene tiltani, sokkal többet meg lehetne takarítani.

173 egyéni vk, 173 bármikor visszahívható köztiszteletben álló képviselő, akik szakmai pályázatok alapján bízzák meg, az államigazgatás, bármikor visszahívható, anyagi felelősséget vállaló vezetőit.....

Ennyit kellene tenni uraim, nem többet, miért olyan bonyolult ez?

Kartal (rezervált) 2011.05.16. 20:38:40

@vontod75: van egy elég hasonló kínai mondás is: aki jól akar lakni, az ne vesszen össze a szakáccsal... hogy ez a mondás a fidesszel kapcsolatban mit jelent, azt mindenki fantáziájára bízom.

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.05.16. 21:02:25

@madboka: akkor téged majd mentsen meg a háztetőn ugráló hasonló korú ács, ha ég a házad ideki.. de sok ökör van istenem.. 105 fóbiád van? még akkor sem érthető ez, ha análba hajszolt téged a nagybácsid egy locsolóslaggal..

valamint egy ácsnak el kell tudni viselni a keresztrefeszítést is, egy tűzoltónak viszont nem kell tűrnie!

53mc 2011.05.16. 21:03:20

Az egész nyugdíjrendszer alapproblémája hogy a nyugdíjjárulékot nem személyre szóló számlákon gyűjtik. Ha így történne, nem lenne vita arról, kinek mennyi jár.(mindenki amennyit befizetett).

dat 2011.05.16. 21:09:37

@zero: Ki a fene beszélt irodáról? Azt ne mondd hogy rendőrből csak irodista van meg járőr. Kismillió olyan rendőri feladat van amit egy 50 éves rendőr is nyugodtan el tud látni. Trafizáshoz például nem életerős fiatalok kellenek, oda nem tökéletesek a 45-55 évesek? Állni/ülni kell és nézni az autókat. Ugyanez igaz lehet egy helyszínelésre.

FGSuperman 2011.05.16. 21:22:32

remélem lesz egy nagy valag per is, mert a 25 év elvételével szerintem nem kérdés, hogy egy rendvédelmi dolgozónak jobban megérte volna a nyugdíjpénztárban maradni

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2011.05.16. 21:27:27

@dat: fogjátok már fel, hogy jelenleg is oda küldik ki őket, ahol biztosan megtérül a kirendelés költsége. ergo nem lesz üzemanyag, kocsi, technika újabb traffipaxozókra, mert a jelenlegieket is időszakosan küldik ki "aratni".

amelyik rendőr valóban elkopott azt szemétség visszahívni (azért kapták a korkedvezményt mert nem fizették meg eléggé a munkájukat. értitek? nem plusznak szánják ezeket a kedvezményeket, hanem pofabefogó bérhelyettesítőknek!), amelyik meg extraként élt a korkedvezménnyel (lásd pintér..) annak a "munkájában" sok köszönet nem volt - tehát azokat meg pláne rossz ötlet visszahelyezni (egyébként is hova?? hely sincsen!! se státusz*, se fizikai hely (szoba)) akik korábban is melegedni jártak be, az érdemi munkát meg elvégezték helyettük mások (éppen azok, akik elkoptak..).

a bért meg szolgálati idő és rang után kapják (ezért is csináltak annyi alezredest, meg van tele az ország adott esetben alkoholista dandártábornokokkal). ha most visszateszik ezeket, akkor egy ceruzahegyezésért is megkapják a zsetont (amire majd válaszul az előléptetések száma meredeken zuhanni fog.. na persze leginkább zászlós és törzszászlós környékén..). ez egy idiótaság. nemhogy végig, de el sem kezdték gondolni ezt az egészet..

Viktus 2011.05.16. 21:29:48

"Az elmúlt nyolc év szocialista kormányai súlyos örökséget hagytak hátra, a Gyurcsány-korszakban ugyanis a végletekig eladósították Magyarországot. Most a legfontosabb cél, hogy az államadósságot le tudjuk győzni, ehhez szükség van az ország megújítására, és mindenkinek a munkájára, aki dolgozni tud. Magyarország nincs abban a helyzetben, hogy lemondhasson negyvenegynéhány éves tapasztalt, életerős emberek munkájáról; éppen ellenkezőleg: a nyugdíjkorhatár eléréséig biztosítani kell számukra a munkalehetőséget. Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője."

Erre már a románok is rábasztak Ceausescu idején ...

FGSuperman 2011.05.16. 21:38:26

@exonka: és a durvább korlátozásokat ki hajtja végre?
a száz fős TEK?
remélem tudnak tűzet oltani, börtönt őrizni és vámolni is:-)

ildi4333 2011.05.16. 21:43:15

A rokkantsági ellátási rendszerrel kapcsolatos változtatásokkal kapcsolatban szeretnék írni. Olvasom Lázár János és Balsai István által jegyzett Alkotmánymódosítási beterjesztést ill. Matolcsy György által az MSZP-s Kiss Péter "Mi van a számok mögött?" című írásbeli kérdésére adott válaszát. Ezekből az körvonalazódik ki, hogy a kormány át szeretné alakítani az eddigi rendszert.

Nos, a rendszer valóban komoly átalakításra szorul, bár én most nem a gazdasági szükségszerűséget, államadósságot és a sokak által írt "pénzügyi szükségszerűség" - érveket említeném. Nem. Azért kell drasztikusan megváltoztatni a jelenlegi rokkantsági ellátási rendszert, merthogy éppen a LEGINKÁBB RÁSZORULÓK, A LEGSÚLYOSABB EGÉSZSÉGÜGYI ÁLLAPOTBAN LÉVŐK járnak a LEGROSSZABBUL a jelenleg működő rendszerben. Már hosszú évek óta.

Szokták emlegetni, hogy sok a leszázalékolt csaló, kamu-rokkant, akik pénzért vett orvosi igazolásokkal veszik fel a rokkantnyugdíjat, s persze mellette még tovább dolgoznak (az átlagos rokkntnyugdíj amúgy 70-75e Ft. / hó). Ez is randa dolog, de engem mégcsak nem is ez zavar a legjobban.

Hanem az, hogy viszont a ROKKANTSÁGI JÁRADÉKOSOK jelenleg mennyire megalázó és egzisztenciálisan kilátástalan helyzetben vannak. Akik nem tudnák: ma lényegében két nagyobb csoportja van a rokkantság okán nyugdíjszerű ellátást kapoknak, az egyik csoport a ROKKANTSÁGI NYUGDÍJASOK, a másik a ROKKANTSÁGI JÁRADÉKOSOK. Az előbbibe ma kb. 350e öregségi nyugdíjkorhatár alatti szemény tartozik, az utóbbiba pedig 20-25e fő.

A ROKKANTSÁGI NYUGDÍJASOK nagy táborába azok tartoznak, akik eredetileg egészségesek voltak, aztán az egészségük megrendült, 40-50-67-80% -ban leszázalékolták őket, köztük vannak azok is, akik "rokkantosítása" megéri a felülvizsgálatot, merthogy sok visszaélés is történt.

A másik - jóval kissebb, 20-25e fős csoport a ROKKANTSÁGI JÁRADÉKOSOK. Ők azok, akik már gyerekkoruktól súlyos sérültek, rokkantak, mozgássérültek, stb. Ők a hatályos törvények szerint már 18 éves koruktól kapják a ROKKANTSÁGI JÁRADÉKOT, gyakorlatilag nem kérdés a leszázalékolásuk, ők a 100% -os rokkantak, és a munkavégzési képességük is valóban közelít a nullához. Járó- és mozgóképtelenek, nyaktól lefelé bénultak, ápolásra szorulnak, nem tud egyedül enni, inni, fürödni, stb. Ezeket az embereket sose szokták felülvizsgálni, mivel ránézésre látszik, hogy ez az ember tényleg rokkant, és az egész életét így fogja leélni. Az ebben a csoportban lévők csak igen kis % -a képes bármilyen munkavégzésre, azért van arra is példa. Jómagam szintén sajnos ebbe a csoportba tartozom.

További különbség e kissebb, 20-25e -es létszámú ROKKANTSÁGI JÁRADÉKOS és a többiek között, hogy bizony ezek a súlyos állapotú sérültek létfenntartásához elvileg több forrás kell, mint egy átlag egészséges vagy egy enyhén sérült ember önfenntartásához. Egy ilyen súlyos állapotban lévő ember rengeteg külső segítségre szorul alapvető dolgokban is. Nem tudja magát ellátni: ápolónő kell, hacsak napi 1-2 órára is. Nem tud főzni: házhozhozatja az ételt, ha van honnan. Nem tud takarítani: alkalmanként bejárónőt fogad. Az egészségügyi kiadásai esetenként súlyos összegekbe kerülnek, gyakrabban megy kórházba, miközben számára a tömegközlekés sem igazán alternatíva (taxi, betegszállító, esetleg saját kocsi). Sok apró-cseprő dolog van, amihez segítség kell, sok apró kis dolog, ami nála speciális kiadásként jelentkezik. Tehát nem csak a saját rezsijét-élelmiszerét-normál kiadásait kell tudnia fizetnie, hanem még e plusz dolgokat is, a személyi segítő, alkalmankénti bejárónő, stb. Ez pénzbe kerül. Tehát a terhek nagyok. 100 -ból 99 -en kizárólag családi áldozatvállalással tudják csak megoldani az alapvető létfenntartási körülmények megteremtését is.

A jelenlegi rendszerben van még egy különbség a ROKKANTSÁGI NYUGDÍJ és a ROKKANTSÁGI JÁRADÉK között: a pénzösszeg.

A ROKKANTSÁGI NYUGDÍJ összege, amit havonta hoz a postás, az személyenként változó. 50-70-90-120-150-200e.. változó, a statisztikák szerint 70-75e Ft. közötti az átlag, de ebben benne vannak az 50e Ft.-ot kapó és a havi 200e Ft.-os ROKKANTNYUGDÍJASOK is. Túlnyomó részük még a régi szabályozásban ment el erre a leszázalékolásra. Mivel dolgoztak pár évet, igy van 5-10-15 év szolgálati idejük. Nagyon sokan még abban a rendszerben mentek el, amikor a nyugdíjszámításnál csak az utolsó 2-3 év keresetét vették figyelembe. Vagyis ha valaki akkor dolgozott mondjuk 5 évet, de "el tudta intézni", hogy az utolsó 2-3 évben nagyon jó fizetést kapjon, utána rokkantnyugdíjazták (mert mondjuk az egyik újját nem tudta mozgatni, vagy kicsit sántikált), és lőn: ma havonta 150e vagy több rokkantsági ellátást kap. Mikor volt 13. havi nyugdíj, még azt is. S mivel az egészségügyi állapota engedi, hisz csak enyhén roki, hát mellé még dolgozik is.

A ROKKANTSÁGI JÁRADÉK összege az fix. Azok a tényleg súlyos állapotú emberek, akik gyerekkoruk után rögtön 100% -osan leszázalékoltak, ők az állapotok miatt csak nagyon ritkán tudtak akár csak 5 évet is dolgozni, szolgálati idejük ha van is, minimális. Nem azért, mert lusták, hanem mert baromi nehéz ám elhelyezkedni, ha pl. mindkét lábod és az egyik kezed is full béna. Ez a 20-25e ember az országban havonta egységesen 33e Ft. -ot vár a postástól. Ennyiből élnek, ezt kell beosztani. Slussz. Ja, és ez az egy olyan társadalmi réteg volt, amely a 13. nyugdíjból is kimaradt, anno amíg volt a ROKKANTSÁGI NYUGDÍJASOK megkapták, a ROKKNATSÁGI JÁRADÉKOSOK sajnos nem (bár legalább nem volt min szentségelni, mikor 7-8 év után azt is visszacsinálták :-).

És én itt érzem a jelenlegi rokkantsági rendszer visszásságát. Az én értelmezésemben és olvasatomban a rokkantsági ellátások rendszerének az volna a funkciója, hogy a valódi rokkantakon segítsen leginkább. Hisz benne van a nevében is: ROKKANTSÁGI ellátások. És már évek, évtizedek óta ezt a rendszert mindenre használják (munkanélküliség elrejtése a 90-es évek elején, ilyen-olyan leszázalékolások, ilyen-olyan rehabilitáció, stb.), csak éppen PONT ABBAN a leggyengébb, amire legfőképpen volna hivatott. Fenntart az ország egy horribilis méretű szociális rendszert, horribilis méretű rokkantsági ellátást (Szlovákiához képest dupla annyi leszázalékolttal), 50-100-150e Ft. -os rokkantsági nyugdíjakat fizetnek ki, az ország meg belepistul az államadósságba.. S közben a VALÓDI ÉS SÚLYOS rokik? Fix. 33e Ft.-ot kapnak. Amiből még egy teljesen full egészséges ember is csak igen-igen nehezen tudna megélni szerintem.

Azt mondják, hogy "minden szentnek maga felé hajlik a keze" és mindenki a maga érdekeinek megfelelően prédikál. Nem is tagadom, én is ezt teszem most. Én is olyan egészségügyi állapotban élek (s élek életem végéig), hogy fizikailag még egy pogácsát sem bírok felemelni, se járni, se semmi. Aki nálam jobban leszázalékolandó, az már tényleg félig halott. Havi 33e Ft.-ot kapok a rokkantsági ellátói rendszerből, akár a többi huszonezer hasonló sorstársam. Ennyiből természetesen én megélni nem tudnék, tehát dolgozom. Rendszergazdaként. Szerencsére eszem még van, és a számítógép vezérléséhez nem kell fizikai erő. Szívesen is csinálom, ha nem kapnék érte pénzt, akkor is dolgozni próbálnék valamit.

Ugyanakkor tudom, hogy én kissé "privilegizált" helyzetben vagyok. Mert a hasonlóan súlyos állapotú sorstársaim 99% -nak tényleg SEMMI ESÉLYE dolgozni. Vagy mert nem veszi föl senki, vagy mert túl sokat kell kórházba járnia. Vagy mert tényleg csak pislogni tud, és nyaktól lefelé béna. Na, ők tényleg a havi 33e -ból fedezik az ÖSSZES kiadásukat.

És ez így nincs jól. Én örülök, hogy a FIDESZ végre 20 év után hozzányúl ehhez a területhez is. Azt se bánom, ha újra behívnak felülvizsgálatra - a valódi rokiknak az csak kellemtlenség, de mivel az állapotuk valós, így nincs is félnivalójuk.

Viszont az nagyon jó lenne, ha a most kialakításra kerülő új roki-ellátási rendszerben - miközben kiszűrik a csalókat és akit lehet visszavezetnek a munka világába, nagyon helyesen - amellé viszont úgy alakítanák a dolgokat, hogy aki tényleg 100% -osan rokkant és még mozogni is alig tud, az kapjon már egy legalább minimálbérnyi ellátást! Ha pl. ezeknek a súlyos állapotú 100% rokiknak az ellátása, akik most ROKKANTSÁGI JÁRADÉK néven futó 33e Ft.-t kapnak, ha pl. csak 60e Ft.-na nőne, az ÓRIÁSI TEHERCSÖKKENTÉS lenne a valódi rászorultaknak. A havi 60e Ft.-ból való megélhetés se könnyű, nade mégiscsak a duplája a jelenleginek..

Nem csak az a fontos, hogy a csalókat kiszűrjék, az is jó lenne, ha az új rendszerben a juttatások összege elsősorban attól függne, hogy az illető mennyire beteg. Pl. aki 100% -osan kaputt, az kapjon minimálbért; aki 80% -os kapja a minimálbér 80% -át; aki 50% -os egésszégkárosodással él, az a minimálbér felét, stb. Mert akinek enyhébb a betegsége, az még inkább el tud menni kis különmunkákkal kipótolni azt, aki viszont totál 100% -osan rokkant, annak a mozgástere nagyon korlátozott és a munkaerőpiaci esélyei is majdnem 0. Magyarán nekik tényleg szükségük van legalább egy minimálbérre, mivel nemigen fogják tudni kipótolni azt.

Az, hogy mindezt minek hívják, az pedig mindegy. S ha az enyhe sérült tud dolgozni, akkor a ledolgozott évei számítsanak bele a szolgálati idejébe, amiért kapjon majd öregségi nyugdíjat, DE CSAK HA BETÖLTÖTTE AZ ÖREGSÉGI NYUGDÍJORHATÁRT!! Mert most nagyon sok olyan enyhe sérült van, aki ugyan kicsit biceg, de már ROKKANTNYUGDÍJAS, 50-100e nyugdíjat kap 40 éves korában is, mellette vígan dolgozik. És ezek az emberek úgy leterhelik a szociális ellátórendszert, hogy a valódi súlyos betegek meg - ritka kivételtől eltekintve - tényleg nyomorognak.

Remélem, hogy a kormány ezt most megváltoztatja, és remélhetőleg olyan módon alakítják át a jelenlegi nagyon igazságtalan rokkantsági ellátó rendszert, hogy elsősorban a VALÓBAN rászoruló rétegekre koncentrálják a pénzügyi erőforrásokat!

Köszönöm, hogy végigolvastátok ezt a hosszú bejegyzést! :-)

Ildikó

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2011.05.16. 21:52:08

@Conv: Tényleg nem nehéz. és még csak alkotmánymódosítás sem kell hozzá, hisz a csalókat most sem védi az alkotmány.

FGSuperman 2011.05.16. 21:55:25

@==T==: és szerinted Fekete Lacinak milyen fizikuma lenne ha rendőrfizetésből tápolna?
kb, mint bárkinek Etiópiában

lucreciaborgia 2011.05.16. 22:02:00

@Kartal (rezervált): Hát, nagyon jól összefoglaltad a kormány ámokfutását.

turcsány karcsi elvtárs 2011.05.16. 22:07:49

szóval az államadósság a fő probléma. miért nem az államot átszövő korrupció visszaszorítása/felszámolása a cél? csak nem érintettek vagyunk a fennmaradásában?

FGSuperman 2011.05.16. 22:11:20

@Conv: ez tényleg hülyeség
az ács leesik a saját hibájából, tévedéséből

a rendőrt lelövik

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.16. 22:27:45

Megmondta a Fidesz - forradalom lesz. Csak nem tudtam, hogy komolyan is gondolják :-)

Abban viszont igazuk van, hogy valahol el kell kezdeni. Én a véleményemmel megvárnám, hogy milyen lesz az a szociális alap, mely átveszi a korhatáron aluliakat, és hogyan működik. Lehet ezt majd jól is csinálni egyébként.

(Érdekes amúgy figyelni a reakciókat, mindenki tudja hogy fenntarthatatlan a jelenlegi rendszer, és reformokat is várnak ezen a téren az emberek, de mikor végre valamelyik politikai erő eljut odáig, hogy változtasson rajta, rögtön kitör a pánik. Úgy, hogy a részleteket még nem is ismerjük.)

picur3ka 2011.05.16. 22:30:37

@ildi4333:

Mi koszonjuk, nagyon jo hozzaszolas. Remelem, hogy a blog futtatoi megteszik kulon posztnak, mert, hogy a jaradekosok mit fognak kapni, arrol ebben a temaban nem hallottunk.

Es nagyon sokunk kevesse jaratos ebben.

lyken 2011.05.16. 22:42:29

@perrymason: "Honnan tudják egyesek, hogy nem lesz nyugdíj? Visszajöttek a jövőből vagy kaptak róla értesítést?"
Onnan, hogy egy 1998-ban az összes párt egyetértésével megszavazott jogszabály 2013 január 1-től kezdődően fokozatosan kivezeti a rendszerből. Ez 98 óta ismert tény.

lyken 2011.05.16. 22:46:26

@dat: Az ég óvjon meg a kommunizmusban szocializálódott rendőröktől. Sok rohadt, korrupt, alkesz proli akik megszokták, hogy bárkit meggyepálnak gumibottal, ha az ivócimborának nem tetszik a képe.

Crescendo 2011.05.16. 23:17:39

@lucreciaborgia: Milyen amokfutas?
Megteszik, mert megtehetik. Pont. Es teljes joguk van hozza, olvasd el az uj (?) alkotmanyt, vagy a regit, hiszen filozofiai kulonbseg kozottuk sok nincs, benne van, hogy a nep valasztott kepviseloi utjan gyakorolja hatalmat. Nem tortenik mas, mint a kepviselok tobbsege a nep akaratat teljesiti be.
Azt meg mar ismerjuk a 20.sz-i magyar tortenelembol, hogy aki tul sokat okoskodik elobb-utobb hol fogja vegezni. Ugy, hogy csak ovatosan nyilatkoznek ilyeneket.
Emelett meg egy nyugdijrendszernek torvenyesitett kotelezo pilotajatekot hogyan kezelnel? A regebbi befizetok az ujakat sulyosan lenyuljak (tobbszoroset kiszedik a befizeteseknek), az ujak, tehat a mostani keresok, meg 20 ev mulva mehetnek a lecsoba? Es ekozben arrol megy a duma, hogy milyen szornyu es gonosz az orszag a mostaniakkal? Az amokfutas akkor kezdodott, amikor embereknek olyan hozamot igertek (nyugdij), amit az atlageletkor novekedese, valamint a keresokepes nepesseg eros csokkenese miatt lehetetlen tartani. Innetol a total csod ido kerdese. A mostani intezkedesekkel talan nyertek +5-10 evet a csodig. Szerintem racionalis. Irracionalis a merhetetlen hit a politikaban, meg a matematika nem ismerete.

Valandil 2011.05.16. 23:26:21

@laspalmas: Nem a rokkantakra gondoltam, hanem a segílyesekre. Persze ők megint meg lesznek dobva pár tíz/száz milliárddal...

Ironfist 2011.05.17. 00:45:53

@Nikosi:
"Nem értem, ezek 98-2002-ben is ilyen hülyék voltak, vagy azóta elhülyültek. Az utóbbi érzem valószínűnek."

Pedig az előbbi. Ezért is intett óva mindenki, akinek volt józan esze, hogy kétharmad fidesz legyen, de ugye a nép megint volt ilyen hülye, hogy odaküldte őket. Most meg megy a sírás.

A Diák Murphy törvénykönyvben volt egy jó mondás: a vizsgatétel olyan, mint a konzerv, amiről leesett a cimke, csak hiába sírsz a felbontás után, hogy nem azt akartad enni. Itt ugyanez a helyzet, annyi a különbséggel, hogy nem volt leesve a cimke, csak analfabéta a fogyasztó. Ha meg a hal nem tud úszni, akkor nem a víz a hülye ;)

picur3ka 2011.05.17. 01:04:42

@vontod75:

Oszt ki a fasz fogja eszrevenni, hogy a rendorseg sztrajkol es milyen szeizmograffal? Faszikam, a Gyurcsany szolgak nem sokakat erdekelnek. Itt nem volt rendfenntartas sok eve, ami nektek nem volt sztrajk ugy. Hogy fogjak eszrevenni, ha most hirtelen, 'hivatalosan nem csinaltok semmit'? Hm?

Fel kell gyujtsatok valamit, egyebkent a fax se venne eszre, hogy sztrajkoltok.

anonimus51 2011.05.17. 02:14:25

Szerintetek, amit az állam a korkedvezményes nyugdíjra megadott, azt el is veheti? Hát nem tudom hogy a saját fegyveres testülete ellen, szerintem nem kellene a kormánynak hadakozni, mert nem lesz jó vége. Elkeseredettek, reményt vesztettek. Aláírtak valamit mikor felszereltek. Most meghazudtolják őket ? Mi lesz ennek a következménye ? Bele gondolt valaki ? Hová mennek vissza dolgozni a nyugdíjas rendőrök is ? Mit tudnak igérni nekik ? Felszerilk őket ismét ? Az megint mennyi pénzbe kerül ? Az mind rendben is van hogy 40- egynéhány évesen ne menjenek el, de kérem, ezt megtehették. Miért ne élt volna vele ? Mindenkinek ott lebegett a zászló. Most meg támadjuk őket ? Emberek ! Saját fajtátokat szidjátok. Saját barátaitok, ismerőseitek, rokonaitok ellen vagytok. Remek kormány ! Gratula. Nekik miért 15 szeres a fizetésük, mint egy átlagbér ? Annyival többet tudnak ? Hát ha ilyet teszenek szerintem nem nagyon sokáig lesznek a Parlamentben. Szerintem ! De ez csak az én véleményem !

anonimus51 2011.05.17. 02:20:07

@FGSuperman:

A rendőr megsérül egy TV ostromnál.
A tűzoltó egy tűzesetnél.

Megdobbent 2011.05.17. 04:29:03

Nekem nagyon tetszik a fideszes faszfejek strategiaja! Nagyon drukkolok nekik, hogy hasonlo vagy brutalisabb arroganciaval alazzak a zembereket ezresevel. Nem eltem 1956-ban, sem 1949-ben, tehat mar csak egy-ket lampavasas-vonszolasos buli hianyzik, hogy a fidesz felzarkoztasson ezen a teren empirikus tortenelmi oktatasban :) Allamositast mar lattam, urhatnamsagon kivul mast sem latok a kormanyban, hatalmas pofa mar van, sajtoregula minnya lesz, alakul-alakul...

2011.05.17. 05:17:36

@anonimus51: Megmondtam már százszor, milyen egyszerű a megoldás: bárki lehessen nyugdíjas bármikor, melynek összege a szolgálati évekből és a befizetésekből kalkuláltassék, és melynek kifizetése azonnal felfüggesztessék, amint az illető állásba helyezkedik avagy vállalkozásba kezd. És mindjárt nem kell munkanélküli segély meg semmi faxni.

2011.05.17. 05:19:30

@Megdobbent: Haha, lehet, hogy direkt arra játszanak, hogy föllázítsák maguk ellen a zembereket, így megtörve a jogfolytonosságot a kúrmányváltásokban, ez által megszabadítva Magyarországot a már teljesíthetetlenné duzzadt kötelezettségeitől?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2011.05.17. 07:14:42

Mit méltatlankodtok itt? Csak a vak nem látja, hogy szegfűs kommancsok helyett kaptunk a nyakunkba vérnarancs bolsevikokat. A bolsevikokat egyszerű megismerni arról, hogy hazudoznak, nem értenek a pénzhez, ezért nem tisztelik a magántulajdont. Mit tudnak tehát tenni? Lesöprik a padlást. Ja azt már rákosi leseperte. Akkor mástól vesz el, amit tud. Egyszerű köztörvényes cselekedetek ezek, egy polgári demokráciában. 98%-os visszamenőleges, kötmanyup lenyúlása, szerzett jogok elvétele, ez mind nem polgári, hanem bolseviki technika!

Jurganov 2011.05.17. 07:29:16

@ildi4333: köszi. érdekes írás, bár nem tudtam, hogy járadék a neve, de nagy vonalakban tudtam róla. nem túl jó helyzet.
@lyken: nem mintha bárhol másutt más lenne. mondjuk szó se róla, jól hangzik ez a "kommunizmusban szocializálódott rendőrök" duma. :)

eszkep 2011.05.17. 07:39:43

Zero-nak megint sikerült alulmúlnia magát (ami a mostani átlagszínvonalát figyelembe véve is már komoly kihívás...)
- Egyrészt megint szembeköpte magát, hisz számtalan posztot írt a korkedvezményes nyugdí és a rokkantnyugdíjasok irreálisan magas számáról.
- Az előbbi tényt is figyelembe véve vitathatatlanul az eddigi legdemagógabb írása a Vastagbőrnek.
- Népszavás nívót alulmúlva hagyja figyelmen kívül a tényeket és csak a hír egyik felét veszi alapul:
a teljes hír arról szól, hogy ez csak az 57 év alattiakra vonatkozik, és a bányászokra egyáltalán nem. A címben szereplő 600 000-es szám tehát tényszerűen töredéke a valóságnak...
És mivel zero pont az 57 év felettiek miatt siránkozik a posztban, a mai poszt nívója (több más, mostan született Vastagbőrös poszthoz hasonlóan) 0 (zéró - lehet, hogy zero nick neve erre utal...?)
Így szabadság után nem olvasnék végig 258 kommentet, de tartok tőle, hogy az itt kommentelők értelmi színvonala nem elég magas, hogy sikerüljön értelmezni az eredeti hírt és zero-t figyelmeztessék, mekkora bohócot csinált (megint) magából.
Arra a véleményvezérre hivatkozni pedig nagyon gáz, ahol csak előzetes "cenzúra" után jelennek meg a kommentek, de csak akkor, ha egyetértesz a bloggerrel (tapasztalat).

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.17. 07:55:21

@eszkep:

Lézerjani 57 évesekkel kapcsolatos nyilatkozata később született, mint a post, nagyjából ennyi, illetve az első kötőjeleddel kapcsolatban javaslom még, hogy tanulj meg olvasni, lehetőleg értő változatban.

f.m.j. 2011.05.17. 07:58:00

@ildi4333:
szia,

én végigolvastam... és nagyon köszi, hogy leírtad, gyanítom, hogy a sok fröcsögős, egymásra mutogató komment között (sok dumál, és nem érintett, csak elvakult egyik, vagy másik irányba) messze kimagaslott...

f.m.j. 2011.05.17. 08:01:28

@ildi4333: és még egy, egy barátoméknak született egy teljesen Dawn-kóros gyerekük, és kisfiú 10 éves koráig fognak csak emelt támogatást kapni... (nem is a pénz a baj, mert csodálatosan törődnek vele, szerető szülők, de ez olyan fogyatékosság, ami 10 éves kor után sem szokott elmúlni ugyebár...)

Valandil 2011.05.17. 08:12:11

@eszkep: Öblíthetsz. Utána befáradhatsz a pártközpontba felvenni a megérdemelt járandóságodat.
Ezek az intézkedésnek nem nevezett kapkodások súlyos százalékokat jelentenek. Hiába reménykednek a fijjugg, nem minden választónak van aranyhal-memóriája: a családban konkrétan 3 embert tudok, aki (pedig ebben az ügyben nem is érintett, csak a többi nyalánkság miatt) a szocikkal veszi egy kalap alá őket - rájuk se fognak már szavazni.
Ha a 2006-os rendőri balhé felelőseit keresik, akkor (miután az ezt vizsgáló bizottság és albizottság összes tagját kibasszák onnan) csak annyit kellett volna tenni, hogy
a) bekérem a műveleti naplókat,
b) megkérdezem az egységek parancsnokait, hogy ki adott parancsot nekik.
Ha a b)-re "nem tudom" a válasz, már meg lehet toszni az emberkét, mert csapaterős bevetésnél csak parancsra lehet még pisálni is. A végére lesz egy 80-100 névből álló listám, azokat kell felelősségre vonni.

prendick 2011.05.17. 08:13:24

@laspalmas: Lézerjani már annyi szépet nyilatkozott, hogy lassan vérbeli öszödinek tekinthetjük. Úgyhogy egész jó esély van rá, hogy mire megszületik a hivatkozott törvény, teljesen ülni fog a post címe. :)

alsegédlúzer 2011.05.17. 08:26:15

2006-os video,de nagyon a helyén van,különösen a vége:)
www.youtube.com/watch?v=wFR9Ai86gE4

jágör68 2011.05.17. 08:37:41

Nem kell bex@rni elvtársak, a hülye Zorbán 1 millió munkahelyet ígért- én meg itt megígérem nektek a dupláját:

index.hu/kulfold/2011/05/15/ketmillio_bevandorlora_lenne_szuksege_nemetorszagnak/

Na mekkora király vagyok, mi?

f.m.j. 2011.05.17. 08:42:14

@alsegédlúzer: tetszett (az "arcokat" el se kellett volna torzítani, mindenképpen látszik a szellemiség mögöttük:):))
és a szöveg messze túlmutat azon, hogy a politikusok hazugok, mert ők is meg vannak vezetve,egy főhazug által van az ő hatalmuk... és ez félelmetes nekik, és még csak nem is sejtik

f.m.j. 2011.05.17. 08:44:27

@jágör68: és hol vannak a német szakemberek? hol van németország? ill. mivé lesz?

jágör68 2011.05.17. 08:53:57

@f.m.j.:
1) Angliában, USA- ban, Svédországban, Svájcban- ahol több pénzt kapnak- no meg a demográfia lefelé halad ott is
2) Hát ott az EU közepén Dánia, Hollandia, Luxemburg, Franciaország, Svájc, Ausztria, Csehország és Lengyelország között
3) Sajnos nyugatról átvett betegség ez a "mindenáron egyetemre, főiskolára" aztán látható milyen kamudiplomákat dr-i címeket kapnak még az EP is tele van ilyen naplopókkal
Csak az a különbség, hogy ők ott ennek ellenére - egyelőre- nem hajlandók feladni a munkaidő- túlunka- szabadságra vonatkozó szabályokat.

vontod75 2011.05.17. 10:23:41

@Jurganov: Ja, kommunizmusba szocializálódott... Ha az emberi szocializációt a klasszikus felosztás szerint nézzük akkor,
a, családi szocializálódás szerint mindenki kommunizmusban szocializálódott aki az első hat életévét ott töltötte (ez gyakorlatilag a teljes magyar népesség 27 év feletti tagjait jelenti)
b, iskolai szocializációt tekintve (6-20 év) a harmincas-negyvenes korosztályról beszélünk
c, munkahelyi szocializációt pedig a negyven felettiek jelentik. Mivel - az általános vélekedés szerint - a rendőrök negyven évesen mennek nyugdíjba kijelenthető, hogy nincs kommunizmusban szocializálódott rendőr...

HenteSS88 2011.05.17. 10:27:02

Elolvastam a kommenteket, kedves feleim, summa summarum, amikor kitör a balhé, beteszem a merci hátuljába a puskámat, meg 2 tekercs bálázózsineget, felteszem Sepi bácsitól kapott ajándék tiroli kalapomat, és megindulok kis hazám irányába AKASZTANI

lyken 2011.05.17. 10:57:50

@Jurganov: Konkrétan mire gondolsz? Nem tudom máshol mi volt a helyzet, de Budapesten a 80-as évek elején-közepén konkrét példákat láttam arra, hogy a szolgálati idejüket főként a sarki kocsmában töltő rendőr elvtársak benyomtak pár felest, aztán kimentek az ivócimborájukra panaszkodó szomszédokhoz "intézkedni". A panaszkodó fő bűne az volt, hogy zavarta az alkesz randalírozása meg hangoskodása. Az ilyen kreatúrákra nem újra egyenruha kéne, hanem egyen betoncsizma, aztán kibaszni a Hortobágyra, hogy ott száradjon ki.

Tedat 2011.05.17. 13:31:27

Amikor az emberek a Gyurcsány és MSZP ellen tüntettek, a rendőrök és a többiek csak röhögtek rajtuk, és verték, lőtték őket.

Most mi röhögünk a rendőrökön.

Tedat 2011.05.17. 13:33:10

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
"Oszt ki a fasz fogja eszrevenni, hogy a rendorseg sztrajkol es milyen szeizmograffal? "

Azért bírnám, ha a rendőrség úgy sztrájkolna, hogy egy hétig nem mérné a gyorshajtásokat.

Ja, hogy az úgy nem tetszik nekik?

Vagy sztrájkoljon úgy a rendőrség, hogy nem deríti fel a lopásokat vidéken... Ja nem, mert már most is ezt csinálják.

picur3ka 2011.05.17. 14:20:03

@Tedat: Zuglo, 2008

Nyomozáseredményesség: 46,4% (41,95 %)

Ezzel a adattal a BRFK rangsorában a 7. helyen végzett a Zuglói Kapitányság

Ismeretlen tettes felderítés: 43% (38,5 %)

A BRFK rangsorban a 4. helyen végeztünk ezzel az eredménnyel.

Vagyon elleni bűncselekmények felderítési mutatója: 43 % (31,43 %)

A 4. helyre volt elegendő ez a mutató a BRFK kerületei között

Betöréses lopás felderítési mutatója: 20,6% (3,61%)

Kiemelkedő eredményt értünk el 2008. évben. Budapest második legtöbb felderítését produkáltuk. A BRFK rangsorban ez a 4. helyre volt elegendő.

Gépjárműlopás felderítési mutatója: 2 % (0,87%)

A tendencia javuló ugyan, de értékelésem szerint kevés! Az eredmény a 14. helyet jelenti, de itt javulni kell!

Jármű önkényes elvétele felderítési mutatója: 20,00% (9,1%)

A BRFK kerületei között a 7 helyen végeztünk. Szép eredmény!

Gépkocsi feltörések felderítési mutatója: 2,8% (2,26%)

Szintén javultunk, de nem kellő mértékben. Ebben a 19.-ek lettünk.

Rablás felderítési mutatója: 43.6% (32,22%)

Számításba kell vennünk, hogy az elkövetések számának csökkenésével javult a felderítési mutató. Jó eredményt olvashatunk ki a számokból.

A kerületi rendőrkapitányságok sorrendjében az összes bűncselekmény eredményességi mutatói és a kiemelt bűncselekmények felderítési arányai alapján a BRFK súlyozott rangsorában, Zugló az előkelő 9. helyet foglalja el.

trojka 2011.05.17. 16:13:06

"Még kér a nép-most adjatok neki! Vagy nem hallottátok Dozsa György hírét? Izzo vastronon öt elégetétek, de szellemét a tűz nem égeté meg-ugy vigyázzatok, ismét pusztíthat e láng rajtatok!..."

Megfigyelo 2011.05.17. 17:05:08

Komoly problémám van a posztban szereplő táblázatokkal. Az első szerint van 238.352 korhatár alatti nyugdíjas - a szövegben is ez szerepel: "238 ezer korhatár alatti nyugdíjas, havi 28,7 milliárd forint". Viszont a második táblázatban ugyanezek vannak megadva születési évek szerinti bontásban, de ha összeadjuk a számökat, csak kb. 165 ezer jön ki. (Az összegeket már nem is mertem összehasonlítani.)
Ez teljesen hiteltelenné teszi a különben támogatandó posztot.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.05.17. 17:36:43

@picur3ka/mesterhazymiklospart:

azt ugye tudod, hogy a statisztika úgy működik, hogy van 1 gk lopás és van 1 szerverlefoglalás, az összesen két eset.
a felderítési mutatóban pedig úgy szerepel, hogy van 1 gk lopási felderítetlen és 3765 rendbeli felderített szoftvercsalási eset a mutató kiváló. :)

ahogyan van 17 bejelentett bűneset és 79 nem bejelentett.
a 17 bejelentettből egy esetben fogják el az elkövetőt, aki bevall 10 be nem jelentettet és két bejelentett.
a felderítési mutató 17 bejelentett és nyomozati szakaszba lépett bűncselekmény és 12 megoldott, felderített bűncselekmény.

picur3ka 2011.05.17. 18:00:28

@Conv:

Ennek egy reszet nem tudtam, kosz. Nem tul felemelo, ahogy van.

Jurganov 2011.05.20. 10:13:00

@lyken: ne mondd már, hogy egy jelenlegi rendőr nem ken le egy-két pofont ha megkérik rá ( mondjuk hangosan hallgatod az anyja mellett lakva a zenét). simán. itt is, amerikában is. persze a filmekben nem, de a valóságban igen. ezért tűnt butaságnak a "kommunizmusban szocializálódott" kifejezés.

süti beállítások módosítása