Skip to content


       Szűrés lista

Nekünk az IMF nem diktál!

"A régi típusú IMF-megállapodás, amelyet lezártunk 2010 őszén, az arról szólt, hogy ők megmondták, mit kell csinálni Magyarországon, és ha mi azt csináljuk, akkor adnak pénzt, és akkor mi nem fogunk összeomlani. Az új megállapodás lényege azonban az, hogy mi inkább egy biztosítást szeretnénk; a szabad kéz politikáját nem akarjuk feladni. Többet Magyarország gazdasági önállóságát senki sem korlátozhatja, ez a kormányzati filozófia első számú törvény." - Orbán Viktor, nov.18.

"A kormányszóvivő azt is elmondta, hogy a tárgyalások során alakul majd ki, mely konstrukciók jöhetnek számításba Magyarország számára. Egy pénzügyi biztonsági hálót kíván az ország a megállapodással kialakítani, olyat, amellyel gazdaság- és társadalompolitikai szuverenitásunk nem korlátozható - jelentette ki, megjegyezve, hogy e biztonsági háló célja a növekedés beindítása." - Giró-Szász, nov. 24.

"Többé Magyarország gazdasági önállóságát senki sem korlátozhatja, ez a kormány filozófiájának elsőszámú tétele." - Hende Csaba, nov.25.

"Az elővigyázatossági  és a készenléti megállapodás közül a magyar kormány a rugalmasabbat szeretné elérni az idén decemberben kezdődő tárgyalásokon. A kormány nem szeretne az IMF, az Európai Unió vagy az Európai Központi Bank finanszírozási keretéhez visszatérni, hanem egy pénzügyi védőhálót szeretne." - NGM, nov. 28.

"Arra, hogy meddig tarthatnak majd a tárgyalások a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) a tervezett együttműködésről, Orbán Viktor azt válaszolta: "egy nap alatt is meg tudunk állapodni; amint elértük a céljainkat, már meg is állapodunk, ez a mi tervünk"." - Orbán Viktor, dec.2.

Ahelyett, hogy szép csendben megvárták volna a tárgyalások kezdetét, és megvárták volna, hogy mit kínál nekünk az IMF, minden nap, minden szólamban kurucos idiótasággal szajkózták, hogy nekünk az IMF nem diktálhat és csak egy elővigyázatossági hitelmegállapodást szeretnénk, egy védőhálót.

Erre ma reggel jött a hír: "IMF to offer Budapest help but with conditions"

A feltételekhez kötött készenléti hitelkeretet (stand-by agreement, SBA) fogja ajánlani Magyarországnak a Nemzetközi Valutaalap (IMF).

Ugyanilyen a hitelmegállapodást kötötte Gyurcsány Ferenc az IMF-el 2008-ben. A hitelkeretnek vannak feltételei, és szigorúan, negyedévente ellenőrzik.

Nem lesz könnyű menet, főleg úgy, hogy múlt héten is 11 jobbos közgazdász kellett, hogy Orbánnak elmagyarázzák a globális pénzpiacok működését, és hogy semmiféle támadás nem érte Magyarországot. Életünk végig kell tanulni, "jobb későn, mint soha" alapon nem szégyen 48 évesen megismerkedni a közgazdaságtannal. Ennek ellenére ma Orbán megint az nyilatkozta, hogy "a legutóbbi "komoly spekulációs támadást sikerült elhárítani, úgy készül, hogy december közepe után néhány nappal lesz egy újabb, hasonló támadás."

Szóval öveket becsatolni, december 16-17 körül újra meg fogják támadni Magyarországot!

2008-ben amúgy ezek voltak a hitelszerződés feltételei, uramisten, a gonosz IMF maximálta a 13. havi nyugdíjat 80 ezer forintban! Persze az elmúlt két hétben számtalan fideszes politikus szájából hallottam, hogy az IMF vette a 13. nyugdíjat a Zemberektől, ami azért elég erős csúsztatás.
 
Amúgy ha tökös az IMF női vezetője, akkor így kezdik a szerződést:

Az alulírott megállapodás tartalmát Magyarország felé bejelenti Orbán Viktor és Szíjjártó Péter:

1. pont: A vizitdíj bevezetése.


Sakk-matt :-)

Mivel jön a hétvége, így szeretnénk sikeres bevásárlóutat kívánni az IMF-tárgyalódelegációból kimaradó Matolcsy Gyurinak, és neki küldenénk a következő számot:



Olyan aranyos, vagy ahogy nézel,
És közben az öledbe folyik a nyálad,
A hátad mögött
Már kiröhögött
Mindenki, de senki nem szólt utánad.
Nem szólt utánad.

Szegénykém, szerintem ez nem neked való,
Nem neked, nem neked.
Van, hogy a máshogyan volna jó.

Címkék: orbán válság imf matolcy

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr733431621

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy majdnem igaz riport 2011.12.04. 10:55:47

Felröppent a hír, hogy egy falu elöljárói Honoluluba utaznak egy nemzetközi konferenciára. A konferencia témája: A hosszúszárnyú bálnák evezőtollainak módosulása a klímaváltozás fényében. Kicsit meghökkentett a hír, hiszen a falu az Alföld kellős közep...

Trackback: +22 Szent Jobb 2011.12.02. 22:51:51

- Gyurikám, foglalj helyet! Azért hívattalak, mert azt akarom, hogy tőlem értesülj a döntésről. Mielőtt a konkrét dologra térnék, el kell mondjam neked, hogy én továbbra is maximálisan megbízom a képességeidben és száz százalékig támogatlak. Mindenki t...

Trackback: Hol van György? 2011.12.02. 18:56:14

A magyarok joggal büszkék forradalmi múltjukra. A magyar forradalmárok önzetlenül mennek a csatába elnyomóik ellen, jó példa erre az 1848-as szabadságharc vagy az 1956-os forradalom. Mindkettőt leverték, de senki sem tagadhatja a magyar katonák bátorsá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miva? 2011.12.02. 21:47:58

@nemecsek ernő áruló: ugyan már! Juganovnak igaza van! Az IMF segítségével tartják kézben az izraelita fegyvergyárosok a világ legerősebb gazdaságait úgy, hogy bedöntik őket a hitelminősítők segítségével, majd átveszik a valódi hatalmat, és elsíbolják a sok pézt - miután csődöt jelentett az adott ország :D, jejejejeeeeeee
MInk is azért vagyunk bajban, mert a fijjug minden politikai éleslátást mellőzve rövid időn belül a világ élvonalába katapultálták az addig rettenetes állapotban agonizáló gazdaságunkat, így vonva magunkra az IMF tulajdonosának sóvár pillantását, és most ezért folyik hátrafelé nyilazva a mangalicahátról ez a szabadságharc.

Figyu, ha komolyan veszed, reggelig itt írja a sületlenségeit. Tekintsd úgy, mint egy remek sörözéses estén a távoli pultot támasztó mindentudó alkoholistát, és ne foglalkozz vele ;)

SvenH. (törölt) 2011.12.02. 21:50:28

@Jurganov: te egy idiota fasz vagy, ennyi

Jurganov 2011.12.02. 21:51:42

@nemecsek ernő áruló: ügyes, de nem eléggé. én kértem, hogy avass be mi az az imf, hiszen azt mondtad tudod. kértem, hogy ne a hivatalos oldalról linkelj be szöveget, hiszen ezek szerint kis országunk maga a kánaán -hivatalosan ezt mondják, tehát úgy is van. kértem, hogy adatokkal, tényekkel támaszd alá, hogy az imf nem profitorientált, nincs magánkézben ,segít az országokon, etc, etc. kértem, hogy sorolj fel pár országot amelyiken segített, de nem tetted.
hiteles forrással támasztanám alá, hogy Mo-n minden rendben van:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/14/szijjarto_szerint_tovabbra_sincs_szukseg_az_imf-re/
minden rendben van?
amit linkeltél valójában minden, de hiteles forrás nem.:)

SvenH. (törölt) 2011.12.02. 21:51:45

@miva?: te is egy nemzetgyillkos vagy...
a szegeny nyugik 80+ feletti 13. havi nyugdija lett volna az ami beinditotta volna a hipernovekedest!!! aki nem latja az hazaarulo

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2011.12.02. 21:52:00

@Jurganov: Azt megértem, hogy nincs hozzáfűznivalód, mert ez nem propagandaszöveg, hanem tények. Az IMF politkájáról sok vita folyt, és a jobberek által nagy kárörömmel elparentált DSK alatt erőteljes fordulatot hajtottak végre. Emellett az IMF-nek nem feladata, hogy a kormányok helyett megoldja az országok összes gondját, nem tanácsadók, hanem "lenders of last resort". A féken se kéred számon, hogy miért nem fordult be az autó, csak azt, hogy ne repüljön ki a kanyarban.
Az IMF természetesen nem a semmiből teremtett pénzt ad az országoknak, ő is fizet kamatot, de többek között azért, mert programjainak feltételei elsősorban a visszafizetés biztonságát hivatottak megteremteni, sokkal alacsonyabb kamatra, mint bármely ország (hogy Mo-énál sokkal alacsonyabbra, azt talán felesleges is magyarázni). Ezért a piacinál sokkal alacsonyabb kamaton adja azt tovább. A kamat funkciójáról szíveskedj egy alapfokú közgazdaságtani tankönyvet átnézni (segítek: pénz időértéke, infláció, reálkamat, előrehozott fogyasztás ill. beruházás).

Jurganov 2011.12.02. 21:53:37

@miva?: fenét írok itt reggelig. ilyen embereket mint pl te nem is érdemes meggyőzni. igazad van, az imf jó, az imf szép és aki mást mond hazudik. te meg okos vagy :)

ökörpöröly 2011.12.02. 22:01:24

Roma Rákosi már tesztelgeti a népet. Bejelentette, hogy újabb "spekuláció és támadás" várható a NÜK ellen. :) Kíváncsi vagyok, hogy a nagy hazafiasságot hogy értékeli az, akinek tovább nő az eddig majd megduplázódott törlesztőrészlete, a hitelhez nem jutó KKV-s, a fogyasztáscsökkenést és az ÁFA-melést lenyelő kereskedő, a fuvarozók, az autóhasználók és társaik.

Jurganov 2011.12.02. 22:01:27

@Kuviklacz: igazad lehet, belátom tévedtem. a fenn említett példám (tudod, amikor azoknak volt tilos kapni a hitelből a termeltek volna, vagyis növelték volna az esélyét annak, hogy a kamatospénzt visszafizetik) mennyiben segítette elő a visszafizetés biztonságát? vagy mondjuk a szociális kiadások lefaragása. amennyiben igazad van, miért nem olyasmit követelnek, hogy x munkahely teremtése y időn belül? ha belegondolsz akkor reálisabb esélye volna, hogy visszakapják a pénzüket-ha igaz volna, hogy a pénzüket akarják.

nemecsek ernő áruló 2011.12.02. 22:06:44

@Jurganov: Ott van a honlapon a kimutatás, a statisztika, a források, a bizottságok összetétele, minden. Ennél hitelesebb bizonyító erejű forrás nincs. Hogy nem tudsz angolul, az a te bajod! Ne is haragudj, de a Zeitgeist, meg a Rotschildozás nem bizonyíték, hanem összeesküvés-elmélet, ami a Kacsa magazin szintjén kezelendő; cirkusz a népnek, semmi több, mert a magadfajta szerencsétlennek erre van igénye. Ugyanis olyan nehéz elhinni, hogy ha nem fizetsz adót, akkor nem tudnak nyugdíjakat fizetni, mert hiszen a Zeitgeistban is megmondták, hogy csak csinálni kell pénzt, hogy tudjanak még többet adni, ez ilyen egyszerű. Igazából 'ezek' élvezik, hogy szivathatják a kis embert, mert ettől tudnak ejakulálni, máshogy nem megy!

Egyébként meg Szíjártóra hivatkozol hiteles forrásként... te beteg vagy! Szűrtelek, ne fáradj válasszal!

nemecsek ernő áruló 2011.12.02. 22:08:24

@miva?: Már kiszűrtem, éljen csak a beteg kis világában, engem hagyjon békén! :)

Rodeo36 2011.12.02. 22:11:08

@nemecsek ernő áruló: egy valamit egyikőtök sem akar megérteni, a hitelt sohasem (SIC) fogyasztás fedezetre vesszük fel, hanem termelésre és profittermelésre, aki -bármilyen- fogyasztási cikkre hitelt vesz fel, és az a hitel több, mint a havi bruttó jövedelmének 8%-a az seggfej és a bank meg egy szemét aki nem tagadja meg tőle, mert felvételkor tudni, hogy soghasem tudja visszafizetni és csődbe megy a futamidő felének lejárta előtt, az közgazdasági óvodás kiscsoportos tananyag aki nem tudja menjen a temetőbe de nem sírásónak, hanem halottnak...ne pöfögjetek hülyeségeket az állam még hülyébb ha ilyen módon cselexik ezt akarj az IMF megakadályozni ha már ilyen kedvező kamatlábbal dolgozik

nemecsek ernő áruló 2011.12.02. 22:11:26

@ökörpöröly: Persze, ők kívánnak forint gyengülésre játszani, valószínű karácsony előtt megint bedönti valamelyik a forintot, gyarapodjon csak Lézer Jani svájci bankszámlája! ;)
Szerintem most kéne nekünk is short üzletet kötni, betegre keresnénk magunkat. Kár, hogy nincsenek millióim.

nemecsek ernő áruló 2011.12.02. 22:13:21

@Rodeo36: Ezt biztos nekem szántad? Én ezt tudom. :)

ökörpöröly 2011.12.02. 22:28:49

@nemecsek ernő áruló: Orbán minden eddig vezetőnknél jobban hajaz a bolsevik tömeggyilkosokra, akik a nagy szabadságharc címszó alatt tönkretették hazájukat, elüldözték értelmiségüket, kiirtották a lakosság jelentős részét.
Van a világon van spekuláció -főleg a gyengék ellen-, tisztességtelen, jellemtelen, gátlástalan oligarchák mozgatják sokszor a szálakat, az IMF rengeteg kárt okozott, a jelenlegi világrend -mint minden eddigi- "igazságtalan", stb.. OK. Ezek a körülmények fennállnak, mi változtatni ezen nem tudunk. Egy felelős vezetőnek annak kellene lenni a céljának és "küldetésének", hogy az adott körülmények között a legjobbat hozza ki a nemzete részére. Nem ez történik. Pitiáner, önös hatalmi és gazdasági célok érdekében tönkreteszi a morálisan, gazdaságilag eddig is mélyen lévő társadalmat. Hasonló a helyzet, mint Észak-Koreában. Koreát keményen kihasználták, kifosztották az oroszok, japánok, "nyugati demokraták". De a nagy szabadságharc következménye mégis soha nem látott nyomor, éhség, morális halál lett. Most is megvannak az urak, a kommunista elit, most is sanyargatják és nyomorgatják a népet, csak az új elit. Ha pedig összehasonlítjuk a "Nyugattal" kiegyező, pragmatikus Dél-Koreával, akkor ég és föld a különbség. Számunkra is sokkal hasznosabb lenne a dél-koreai út, mint az észak-koreai kommunista diktatúra. Egyik se igazságos -mert igazságos társadalom az utópia csak-, de azért a dél-koreai rendszer mégiscsak sokkal élhetőbb.
Mi most választás előtt vagyunk. Pol Pot Kambodzsája, Kim Ir Szen Észak-Koreája, vagy Dél-Korea, Szingapúr. Tessenek választani!

kennyking 2011.12.02. 22:46:28

Speciel Dél-Korea hazazavarta az IMF-et, elég emlékezetes volt, hogy az állampolgárok beadták a közösbe az aranynyakláncokat, jeggyűrüket, azzal fiztették ki a vérszívókat.Nálunk ez macerás lenne.Ki adná oda Orbánnak vagy Gyurcsánynak a családi ezüstöt, hogy visszafizessék az általuk felvett kölcsönöket? Na, jó, néhány liberális biztos odaadná Bajnainak amit kér, mert ugye, ő a megtestesült jóság és becsület, ráadásul remek szakember, ( még az IMF is elismeri.Ez mán döfi...) Ja, meg még talán a Bokros...

miva? 2011.12.02. 22:59:22

teljesen más egy szorosan csatolt társadalom reakciója egy hasonló krízisre, ahogy teljesen más a reakciója bármire. ott japppán meg a zusa a pénzbőség idején. mintha két külön bolygón lennének.

ökörpöröly 2011.12.02. 22:59:47

@kennyking: Azért a 97-98-as válság idején kicsit más volt a helyzet. Egyrészt Korea már komoly ipari hatalom volt, fejlett bankszektorral, magas GDP-vel, másrészt nem volt globális válság, mint most.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.02. 23:18:00

"Jobb lenne nem elfelejteni, a Fidesz-kormány minden hibájával is egy demokratikusan választott magyar kormány, amelyik alapvetően érdekelt az ország fejlődésében,"

Ez a Trolltartóba való kijelentés.
Ha alapvetően az ország fejlődésében érdekeltek az ex-komcsijaid, akkor nem kizárólag a saját fajtájuknak és haverjaiknak hozzák az összes gazdasági intézkedéseiket. Egykulcsos szja, hitel végtörlesztés, etc.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.02. 23:20:30

@TaTa86.:
"Kerestek két anyahajóni pénzt és széttárták a kezüket."

Csak szólok, anyahajók már nem léteznek.

ökörpöröly 2011.12.02. 23:24:48

@OranzsDzsúz: Ezeknek feleslegesen beszélsz, bolsevikok. A bolsevik pedig olyan állat, aki nem gondolkozik, hanem betegesen hisz és rajong. A söpredék, aki nem mer és nem tud gondolkozni. A problémákkal való szembenézés helyett imádja a vezért. Olyanok, mint a vallási fanatikusok, a legbetegebb és a legtorzabb létforma. A fideszbirkák nem emberek, maximum emberszabásúak.

Sandman (Karakum) (törölt) 2011.12.02. 23:27:17

Idézet, csak úgy:

"A tőkések a munkásosztályt egyre több és több drága áru, épület, és technika megvásárlására fogják buzdítani. Ezzel együtt arra ösztönözve őket, hogy egyre több drága hitelt vegyenek fel mindaddig, amíg a hitelek visszafizethetetlenekké válnak. A bedőlt hitelek csődbe juttatják a bankokat, amelyek emiatt államosítva lesznek, és mindez végeredményben a kommunizmus születéséhez vezet."

Marx: A Tőke, 1867

ökörpöröly 2011.12.02. 23:35:14

@Kara Kum: Vagy az állam lesz bankosítva. :)

2011.12.02. 23:55:54

@Jurganov"a gazdasági szabadságharccal az a baj, hogy viccesnek próbálja feltüntetni azt, hogy amikor az imf belepofázik 1-2 dologba az bizony húsbavágó. neked is, de főleg a gyerekeidnek. "

Tehát levonhatjuk a következtetést: a FIDESZ a legnagyobb hibát készül elkövetni, mikor az IMF-hez fordul hitelért, mivel akin az IMF segített, az mind belebukott!!!
Hazaárulók?! Gyermekeink jövőjét játszák el??!!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 00:53:03

@Őrült kutya (KaraKum):
És a multi bankokra mit mondott Marx?
A mai multi bankokat hogy államosítják? Megnézném hogy államosítja a Fényestekintetű, a Kuszaszeművel pl. a Raiffeisent.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 00:57:27

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ha minden állam belebukott, akin az imf segített, akkor már rég nem létezne. Mégis valamiért 187 ország a tagja.
8-o

Rodeo36 2011.12.03. 03:24:33

@nemecsek ernő áruló: nem neked szántam, bocs, tisztán látszik, hogy tudod...++++ de mindenki olvassa a te hsz-ed volt soron...a 8 % az nem a kölcsöntőke hanem a havi törlesztő akart lenni költségekkel benne...bocs, elkapkodtam

kormányzó 2011.12.03. 07:59:33

A Nemzetmentő Qrmány, a karácsonyi bevásárlás elősegítésére - új vívmányként - bevezeti a Fekete-vasárnapot is!
Matolokki , Nemzethasztalansági Elqróügyi minekvagy, minapi látogatását követően bejelentette legújabb, nemzetgazdasági motor beindító ötletét.
Ezen a szép úly - nem ortodox - ajándék-beszerző napon,autóbuszos túrákat szerveznek bedőlt lakáshiteleseknek, Bécsbe.
Az utazás jelmondata:Van élet a kilakoltatás után is!.
A várható túljelentkezésre tekintettel,a Qrmány tárgyalásokat kezd a bécsi hajléktalan ellátó szervezetekkel.

2011.12.03. 09:38:50

@ökörpöröly: eh, már észak-kórea sem a régi: www.youtube.com/embed/YDqBWSknlWQ www.madeinnorthkorea.com/

@Őrült kutya (KaraKum): Ez a gondolat nem szerepel a műben. Marx korában a prolik sorsa ennél sokkal sötétebb volt. :-( A fogyasztói társadalmat csak jóval később találta fel egy Henry Ford nevű illető. Hitelből fogyasztani meg még ennél is későbbi találmány.

Vidéki 2011.12.03. 10:45:13

Vastagbőr kárörvendezik:
„A feltételekhez kötött készenléti hitelkeretet (stand-by agreement, SBA) fogja ajánlani Magyarországnak a Nemzetközi Valutaalap (IMF).
Ugyanilyen a hitelmegállapodást kötötte Gyurcsány Ferenc az IMF-el 2008-ben. A hitelkeretnek vannak feltételei, és szigorúan, negyedévente ellenőrzik.”
Az ajánlat még nem megállapodás, ezt, nem kellene elfelejtenie Vastagbőrnek.
A közvélemény deformáló értelmiség nagy rettegtetői úgy festik le a helyzetet, mintha dögrováson lennénk.

Ha ez a propaganda kitartó és képes a gyenge idegzetűeket állandó rettegésben tartani, akkor a közvélemény deformáló értelmiség bizakodhat abban, hogy megint a balliberális "szakértelem" kerül kormányra és nem bolyongunk tovább a pusztában, mint a Biblia választott népe.

A hozzáértő balliberálisok elvezetnek majd minket az "Ígéret Földjére".

butalo01 2011.12.03. 10:45:55

Nem akarom az ünnepet megzavarni, annyit kérdeznék, hogy amikor még a népköztársaság vette fel az első kölcsönt, azt hogyan is sikerült visszafizetni? Nem az-e az ősbűn amiből azóta se sikerült kikeveredni?
További kérdések: vajon mire is kell pontosan a kölcsön (esetleg az eddigiek visszafizetésére)?
Hogy is van ez, ki miben adósodhat el? ( mintha csak olyan pénznemben kellene, amilyen a bevételünk keletkezik)
További szép ünnepeket kívánok...

Ironfist 2011.12.03. 10:57:42

@Vidéki:
Miért kell neked ennyit fideszelned? Tényleg ilyen sok pénzt kapsz a hazugpárttól? Tényleg nem undorodsz saját magadtól? Hazug fideszes.

vomit 2011.12.03. 11:07:31

@butalo01: sot, mi az hogy "bevetel", amikor az orszag minden penze csakis magankezbol kolcsonzes utjan kerulhet forgalomba?

2011.12.03. 12:19:04

@Őrült kutya (KaraKum): Nézd, szerintem Marxot olvasni nem szégyen, amit a kapitalizmusról írt, tökéletesen helytálló és rendszerezett. Az, hogy az általa kidolgozott alternatív társadalmi modellt 34+++ évvel a halála után hogy sikerült megvalósítani a SzU-ban, és a jaltai békében hozzá csatolt államokban, az már egy másik történet. Megjegyzem véleményem szerint sikertörténet lehetett volna, ha nem hajlunk el a sztálini útról. Túl korán jött az "enyhülés", az osztályellenség erőre kapott, és pontosan úgy, ahogy Sztálin megjósolta: beépült a Pártba, és belülről bomlasztotta fel azt. De még talán ezt is kibírta volna a rendszer, ha nincs az imperializmus fenyegetése miatti erőltetett fegyverkezési hajsza. És ez sajnos nem "a rendszer paranoiája" volt, mint ahogy manapság beállítják, hanem tényleges katonai intervenciók történtek Oroszországban, Kubában, Vietnámban...

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 12:35:58

@Vidéki:
Anno a narancs-komcsi közvélemény deformáló rettegtető értelmisége a "Rosszabul élünk mint 4 éve" propaganda szöveggel festették le a helyzetet, mintha dögrováson lennénk.

Ez a gyenge idegzetűeket rettegésben tartó 8 évnyi ellenzéki hazudozás, a közvélemény deformáló, az országot csődbe gyorsnaszádozó dakota szakértelmet juttatta kormányra.

A hozzáértő dakoták elvezettek minket az imf és újabb megszorítások földjére.

2011.12.03. 12:58:11

@OranzsDzsúz: Hát ezért nem értem! Eddig az IMF volt a megtestesült gonosz! Aki elveszi az összes önállóságunkat!
Pedig Matolcsynál jobban senki sem tudja, hogy kell egy ország gazdaságpolitikáját összehozni.

Akkor most mégis kell az IMF? Hát nem ide jár a világ tanulni? Hát mégse tőlünk veszik át az összes fogást?
Ja, vagy csak az egész egy újabb pálfordulás? Tudom, ha bejön, akkor az IMF-et is a fidesz találta ki!

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 13:30:40

@Hörömpő Töhötöm:
Ha tényleg vágod Marx-ot, akkor tudhatnád, hogy a szovjetnél a gazdasági berendezkedés semmiben sem különbözött a nyugattól. Ugyanúgy a piacok és a nyersanyagok megszerzése miatt csinálták a ramazúrikat Indokínában, Dél-Amerikában, Afrikában. És nehogy azt hidd, hogy Afganisztánba csak azért vonultak be, mert Amin megdöntötte a szovjetbarát kormányt.
Ja, és csak hogy tud. Az SR-71-hez pont a szovjetjeid szállították a titánt. Ennyit az imperializmus erőltette fegyverkezési versenyről.
Az SS-20-as felesleges kifejlesztéséről és gyártásáról már nem is szólok.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 13:33:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Orbániában nincs múlt, csak a jelen.
Kivétel az elmúlt8év.

Kandeláber 2011.12.03. 13:34:02

Szóval akik eddig folyamatosan őrjöngtek a kormány számos megszorító intézkedése miatt, azok lenyugszanak, ha mindez már nyíltan az IMF nevében történik
Tehát az IMF-től még a szar sem olyan büdös. Furcsa logika.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 13:59:44

@Kandeláber:
Nem erről van szó.
Azért kapnak vastagbőrt, mert a narancsos elvtársak néhány hónapja veszett kutyaként ugatták, az imf-et.
Úgy emlékszem, hogy törpvezérnek volt egy kijelentése, miszerint ha az imf jön, ő megy. Nem látom, hol az új kormányfő?
8-o

Kandeláber 2011.12.03. 14:21:22

@OranzsDzsúz: "Nem erről van szó." Hát miről?
Itt 1944. március 19.-én is integettek az emberek a bevonuló német csapatoknak, aztán gyorsan rohantak feljelenteni a Gestapo-hoz.
Ez egy ilyen ország, itt sokaknak mindig szimpatikusak voltak a megszállók.

Bryan élete 2011.12.03. 14:30:38

@Jurganov: Az IMF nem erőszakolja rá senkire magát. Az államok azért fordulnak hozzá, mert már máshonnan nem tudnak 8-10 %-ra sem pénz felvenni, amit aztán úgy tapsolhatnak el ahogy akarnak. Ezért ez pláne a gyerekeink jövőjét éli fel, mert kevés a kézzelfoghatő haszna. Ezzel szemben az IMF 3-4 %-ra valamit-valamiért elvében ad pénzt, nyilván szeretné a megállapodott időben és összegben vissza is kapni, hogy tovább tudja adni. Hát ilyen egy patás ez
.@Kandeláber: Nem. mindenki nagyonis tudja, hogy nem az IMF miatt lesz a megszorítás, hanem az őrült, ellopott pénzekből összetákolt gazdaságpolitikájuk miatt . Csak ti fogjjátok ugatni az IMF-et - senki se szereti őket persze, - mi pedig orbánmatolcsit.

Meridian74 2011.12.03. 14:34:24

@TaTa86.: na, ez pontosan így van... szóval nem értem a posztban a "kurucos" idiótság jelzőt, mert álljunk csak meg egy pillanatra. Melyik érdek a fontosabb számunkra? Az IMF-é, vagy a saját önös érdekünk?
Sztem a sajátunk előrébbvaló... és nézzük csak melyik miért is van? Az IMF haszonszerzésre irányul (az ő szempontjukból persze ez a része érthető) miénk pedig, hogy egyáltalán élhessünk. Ez utóbbit ki lehetne vesézni, hogy is jutottunk idáig, ugye. Nem mellesleg ha mi borulunk az7 egy szög az EURO-ba, az EURO zónába... ha görögök is, akkor az mondjuk 10 szög, ha az olaszok akkor lehet ásni a gödröt is. És az veszteség az IMF-nek is - tehát nekik is az az érdekük, hogy ne boruljunk - de ezt irreális elvárásokkal nem lehet megelőzni.. De az nem fog a végtelenségig működni, hogy mások jólétét mi fizessük meg. Mintahogyan ez kínában is csak úgy megy, hogy ott nem gumilőszerrel lőnek, hanem élessel.

Mellesleg ha valaki egy ország valutájára spekulál és rontja, ezzel millióknak okoz kárt, míg ő a hazsnot zsebeli be. Ez nemmás mint háború. Ahol érdekeket érvényesítenek, és hazsnot húznak. Vagy mi másért folytatnak háborút? Igaz ezeknek a pénzügyi "támadásoknak" több fajtája is van... van a sunyi, rejtett és a nyílt támadás, mint pl a britek lépése irániak ellen. Na, az felért egy hadüzenettel. Az eredménye meg is lett.

Kandeláber 2011.12.03. 14:44:01

@Spániel: Ugatni csak a kutya és a liberálisok szoktak, viszont érdekes, hogy véleményed szerint a további megszorításokhoz nem lesz köze az IMF-hez.
Sztem ezzel a véleményeddel - no nem egyedül, de kisebbségben leszel. Ahová az IMF beteszi a lábát, ott mindig megszorításokat követel. Egyébként Matolcsyt én ugyanúgy ki nem állhatom mint a közgazdászok 99 %-át. Lényegtelen, hogy itt milyen kormány van, mindegyiktől csak azt lehet hallani, hogy reformok (lefordítva : megszorítások) kellenek. Ezt ugatta Rabár, Békesi, Bokros, Veres, Matolcsy, és ezt fogja ugatni a következő pénzügyminiszter is.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 14:47:04

"Hát miről?"

Arról, hogy a gyökér eltolcsy és póráztartója miatt kell megint az imf és a megszorítások. Persze mindezt nem vallhatják be, hisz az egyenlő a bukásukkal.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 14:48:04

@Meridian74:
"Mellesleg ha valaki egy ország valutájára spekulál és rontja, ezzel millióknak okoz kárt, míg ő a hazsnot zsebeli be. Ez nemmás mint háború."

Ezt csinálta Mr. 10% és a többi amikor elböfögte magát.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 14:53:35

@Kandeláber:
Véleményem szerint az imf által követelt megszorítások eltolcsy és ártány főnöke unortodox baromságai miatt lesz majd. De majd meglátjuk.

Kandeláber 2011.12.03. 14:56:02

@OranzsDzsúz: Mikor bukott itt meg kormány elcseszett intézkedések miatt az elmúlt 20 évben?

Kandeláber 2011.12.03. 15:23:20

De ő is három évig húzta 2006-tól, pedig igencsak kapacitálták. Egyébként Fletó csak az SZDSZ-es haverjai kiugrása után szánta el magát.
Mint ahogy most is az SZDSZ-es haverjaival tákolta össze a DK-t (Bauer).
Ezek a mostaniak tuti, hogy nem mondanak le.

Bryan élete 2011.12.03. 15:23:42

@Kandeláber: De lesz köze, közvetett. Mert ez a patkány orbán még mindig nem áll ki a zemberek elé és mondja azt végre, gyerekek, ezt elbasztam. Ebbe a pár szóba beledöglene.
Hanem mindenféle öszeesküvés elmélettel ámítja bociszemű népét, és sajnos, ahányszor megszólal, mindig bezuhan a forint. Egy i.yen általa teremtett háborúban a porig alázott, többször elzavart, kiátkozott IMF-fel most hogy tud úriember módon leülni tárgyalni,? Ezt a szót nem is ismerik.
Megszorítás meg volt már elég, csak nem így hívták.
Hidd el, középkorom végére már annyi mindent át- és megéltem, többmilliomod magammal nagyon szeretnék végre egy kis biztonságot és nyugalmat. Azért utálom a fideszt, mert az elmultnyolcév alatti nagy pofájukkal megszerzett 2/3-dal akár még jólmúködő államot is kialakíthattak volna. Minden lehetőségük megvolt rá. De erre már semmi esély. Hoasszú évekre, akár évtizedre elbaszták.

Kandeláber 2011.12.03. 15:45:25

@Spániel: Miért, eddig Hornon kívül ki állt ki azzal, hogy baj van? Nem vagyok MSZP-s, de 1995-ben nagyon becsületes gesztus volt tőle.
Azóta egy kormányfő sem méltatja arra a választópolgárokat, hogy "szóba álljon" velük.
Mondjuk, eddigi életem során én sem hallottam mást a különböző kormányoktól, csak azt, hogy reform, kiigazítás, (a '80-as években 'kilábalás'). Eddig egyik sem tudott újat mondani, és a helyzet egyre rosszabb lesz.

2011.12.03. 16:27:18

@OranzsDzsúz: A szovjet gazdasági berendezkedés gyökeresen különbözött a nyugatitól, sem piacoknak, sem nyersanyagoknak nem voltak híjján, továbbá a szocialista közgazdaságtan nem ismeri a folyamatosan növekedő mértékű növekedés dogmáját. A szovjetúnió nemzetközi szerepvállalása politikai, és nem imperialista jellegű volt. Se Kubába, se Afganisztánba, se Vietnámba, se Mongóliába se sehova nem azért mentek, hogy kifosszák és gyarmati sorba taszítsák, hanem hogy a népet felszabadítsák a kapitalizmus rabigájából.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.03. 16:48:54

@Hörömpő Töhötöm:
Na ne röhögtess!
Nem ismeri a folyamatos mértékű növekedést? Akkor mik voltak a sztahanovista versenyek, meg a 1xxx%-os tervtúlteljesítések?
Még hogy nem voltak nyersanyagok híján? Bakker! Nem emlékszel a régi híradó felvételekre ahol Gorbi üres polcú boltban hallgatja a "boldog proletariátus" panaszait?
A politikai szerepvállalásuk meg olyan jól sikerült, hogy pölö az Afrika éléskamrája (Rhodézia) ma élelmiszer importra szorul és hiperinfláció sújtja.

Jó nagy vörös faszkalap vagy ember. A Lenin, Sztálin, Rákosi trió képe az ágyad felett meg van?

2011.12.03. 17:20:01

@OranzsDzsúz: a termelési verseny nem közgazdasági szükségszerűség volt, mindössze a szükségletek kielégítésére tett próbálkozások egyik megjelenési formája. Oroszország nagyon elmaradott állam volt a kapitalista vezetés alatt, ahhoz, hogy az ötvenes évek végére a világ egyik vezető nagyhatalma lehessen, kellett némi munka. Én '77-től '80-ig éltem Moszkvában, akkoriban még egy egészséges, jól működő állam volt, és ritka eset volt, ha a legközelebbi közértben nem kaptam meg bármit, amire szükségem volt. No persze az is igaz, hogy Gorbi csak 5 évvel később jött be a képbe. :Csak egy Lenin intarziám van, de szívesen kiakasztanám Sztálint és Rákosit is, ha a hozzád hasonló fehér faszkalapok be nem zúzták volna a képeiket.

Kandeláber 2011.12.03. 17:46:50

@Hörömpő Töhötöm: Ne röhögtess, az I. Világháború előtt Oroszország rendkívüli módon fejlődésnek indult, ezt a fejlődést akasztotta meg a háború, majd a vörösterror.
Vazze, ott Ukrajnában 20 millió embert halasztott éhen az imádott Sztálinod, az emberek egymást ették.

sprenczl 2011.12.03. 18:10:34

Sok itt a setét, de majd néztek nagyokat.

2011.12.03. 18:16:51

@Kandeláber: Ha olyan kurva jó volt a cári Oroszország, akkor szerinted miért volt egymás után két forradalom is 17-ben??? A holodomorról pedig köztudott, hogy azért alakult ki, mert az ukrán parasztok szabotálták a termelést, így a beszolgáltatás után nekik nem maradt.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.12.03. 18:52:32

@kennyking: Öcsém, ebben az országban majd' minden generáció odaadta már egy-egy aktuális hatalomnak (nem önszántából, ez igaz) az aranyát, lovát, műhelyét és jobb nem lett az élete csak garantáltan rosszabb és nagy szavakon túl maximum a nélkülözést kapta nyakonöntve valami hangzatos dumával, talán ezért nem akadna olyan fejlövéses köztünk aki bármit is adna bármire szívesen/önként.
(egyébként jártam már Dél-Koreában, majd ha úgy dolgozunk, úgy viselkedünk, úgy adózunk, stb. mint ők visszatérhetünk arra hogy ők mit tettek. Addig maradjunk a Balkánon a balkáni életvitelünkkel).

jozicsenko 2011.12.03. 19:20:25

@Hörömpő Töhötöm: ???? az ukrán paraszt saját maga miatt halt éhen???? b.sszus, ez nagyon ott van, vörös csillag érdemrendre gyűjtesz? az ukrán parasztok Sztálin miatt haltak tömegesen éhen, mert mindenüket elvitték...

Secnir 2011.12.03. 19:26:06

@butalo01:
"Nem akarom az ünnepet megzavarni, annyit kérdeznék, hogy amikor még a népköztársaság vette fel az első kölcsönt, azt hogyan is sikerült visszafizetni? Nem az-e az ősbűn amiből azóta se sikerült kikeveredni?"
sikerült, csak nem mondják be a hangosbemondóba:
h2o.ingyenweb.hu/keret.cgi?/tema/71.html
E oszlop, 1985.
ugyanezt lekérdezheted az ÁAKK vagy a KSh weboldaláról is.

@Vidéki:
na, megjöttél fasztarisznya?
"Ha ez a propaganda kitartó és képes a gyenge idegzetűeket állandó rettegésben tartani"
::ezt a 'propagandát' a Financial Times közölte. segítség, ha tisztában vagy a propaganda szó jelentésével. Ha nem ismernéd a Financial Timest, nem probléma, ők sem ismernek téged.
"akkor a közvélemény deformáló értelmiség bizakodhat abban, hogy megint a balliberális "szakértelem" kerül kormányra"
::he? a dílered nem szólt, hogy vigyázz a cuccal? milyen közvélemény deformáló értelmiség? hol? melyik médiában? Főnököd engedte, hogy rajta kívül valaki megszólítsa a népet???
"és nem bolyongunk tovább a pusztában, mint a Biblia választott népe."
::sötétség és tudatlanság a köbön. a Bibliának nem volt választott népe.

jozicsenko 2011.12.03. 19:35:21

@Hörömpő Töhötöm: jjajjj, nagyon nincs közöd a gazdasághoz, ha tanultál is valaha közg-t, azt min 50-éve a ho si minh főisk. gyorstalpalóján
ugyanis: "kis haszon, nagy forgalom = nagy haszon, kis forgalom. Csak az előbbivel sokkal többet kell melózni.": a tévedés ott van, hogy kis haszonnal nagy forgalom hoz szép bevételt (pl.szlovákiában olcsóbb dvd-k, mert nincs rajtuk drága magyar matrica), ha valaki nem áll szóba veled, a többiek igen, ezért megvan a nyereséged, biztosan. nagy haszon kis forgalom viszont csak akkor jó, ha biztos, egyértelmű, kiszámítható piacon veszel részt - de itt elég, ha egy partnered elfordul tőled és oda a várt nyereséged. biztosan, fixen..
"be nem zúzták volna": biztosan véletlen volt...
"hanem hogy a népet felszabadítsák a kapitalizmus rabigájából.": elképzelem a gyártósoron tengődő mongol szalagmunkásokat 1905-ben... vagy az akkor még nem volt, ugye?
@Droli: a feladat megoldható lenne, ha hajlandóak lennének lépni - a baj ott van, hogy az mszp-t felhozná újra a szavazói rétegük b.szkurálása: máv, nyugdíjasok, 40 éves exrendőrök nyugdíja, rokkkantak, ellopott beszerzések átvizsgálása, ppp-k felrúgása: az a baj, hogy csak adókat keresnek, nem mernek erőset vágni a kiadási oldalon...
@Spániel: az imf azt mondja majd, hogy faragjanak a kiadási oldalon, vagy nőveljenek a bevételin. mivel a mávot nem számolják fel, a bkv-t nem bántják, a nyugdíjasokat nem bántják, marad a 40%os szja neked és a lakásodra az ingatlanadó...

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.12.03. 19:39:09

Rogán Antal, az V. kerület polgármesterének társasházi szomszédja a tulajdonos abban a cégben, amely nemrég elnyerte az önkormányzat 120 milliós kommunikációs tenderét. A Hamu és Gyémánt Kft.-nek blogokon és közösségi oldalakon kell a Belvárost népszerűsítenie.

index.hu/belfold/2011/12/02/az_also_szomszedot_bizta_meg_rogan_120_millioert/

nol.hu/belfold/szazhuszmillios_belvarosi_megbizas_rogan_szomszedjanak

120 millió? Na menjetek a picsába.

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.12.03. 20:02:44

@Himpellér: "Where’s György?"

"Az Economist immáron nyíltan gúnyolja az Orbán-kormány bénázását IMF-ügyben. A gazdasági lap "Where is György?" ("Hol van György?") című cikkében megemlékezik a magyarok halálmegvető bátorságáról és ezt kapcsolja össze a Fidesz-kormány balul elsült gazdasági szabadságharcával."

2011.12.03. 20:09:27

@jozicsenko: Az ukrán parasztoknak nem feküdt a kolhozosítás, ezért az 1932-re tervezett 90,7 millió tonna gabona helyett (amiből 29,5 millió tonnát akart begyűjteni az állam) mindössze 55-60 millió tonna lett a termés, és ebből is csupán 18,5 millió tonnát szolgáltattak be. Ezen Sztálin, aki előtte való évben 964 000 lóerőnek megfelelő traktorral (kb. 50.000 db) támogatta a termelést, egy kissé felszívta magát, és büntető intézkedéseket léptetett életbe: elrendelte, hogy azon falvak, amelyek alulteljesítették a gabonabegyűjtési tervet, nem kaphattak ellátást sem élelemből, sem egyéb árukból, és a helyszínen talált élelmet és gabonát elrekvirálták. Ennyi a történet. Akció-reakció. A petljuristák tudhatták volna, hogy Sztálin nem az az ember, akit hülyére lehet venni.

2011.12.03. 20:11:11

@Himpellér: mi van azzal az orbáni szándékkal, hogy átvesszük a kínai modellt? Kezdhetnék mindjárt Táskás Tónin: hungarian.cri.cn/321/2011/07/19/134s137098.htm

Himpellér · http://5percszerelem.blog.hu/ 2011.12.03. 20:34:41

@Hörömpő Töhötöm: Légy szíves legyél naprakész! Kínai modell? Hol van az már. Most az IMF-el karöltve haladunk előre! Holnap lehet más lesz.

pjotr_75 2011.12.03. 21:21:35

A kommunizmus is milyen csodás dolog lenne :) (éltem benne, kösz nem..), csak egy kicsit elsiették a fiúk, ki kellett volna várniuk egy jó kis gazdasági világválságot, és akkor elkezdeni terjeszteni a "zeszmét".

Apai nagyapám, nagymamám cselédek voltak az 1930-as években, majd egy élet munkája volt az a kis ~2 ha föld (0-ról indultak), amit összegüriztek, ..és adhatták is be "önként" a közösbe, különben kuláknak lettek volna bélyegezve, meg hát senki sem szereti, ha lenyomnak a torkán egy gumicsövet és vödörrel öntik bele a vizet, míg alá nem írja a belépési nyilatkozatát a szent TSZ-be.
Aztán frankón lettek kárpótolva,.. ja nem, ezen megint csak a kárpótlási jegyeket felvásárló spekulánsok és bennfentesek nyertek, ők meg visszakapták a valaha volt földjük kevesebb, mint felét, azt se ott, ahol volt, hanem 3-4 darabban, 500m2-es semmire se jó parcellákban.
-mire visszakapták, már nem volt erejük megművelni, bérbe adták, mindezt olyan nyomott áron sikerült, hogy a vége az lett, hogy eladták, csak ne legyen már vele gond.
Vö.: egy józan, a munkát nem megvető paraszt kezében abból a 2ha-ból ma minimum! 20ha lenne.
1. elherdálták a nagyszüleim életének munkáját
2. szüleinket az állam majd gondoskodik rólad szöveggel ringatták
3. rajtunk meg számonkérik, hogy miért nem öngondoskodtunk

Hát azért nem bazdmeg, mert eddig Te sem erről pofáztál Viktorka!
Ha hagyták volna, hogy ez a három nemzedék "öngondoskodjon", megtakarítson (csak annyit kellett volna tennie állambácsinak, hogy nem osztja az észt - mint most -, hogy mi a TUTITUTITUTI, csak nem kellet volna erőszakkal is belepofázni a józan parasztok fejébe sültbolondságokat), akkor most három nemzedéknyi (életút-átfedésekkel is majd 100 évnyi) megtakarítás állna a hátunk mögött. Csak békén kellene már hagyni a józanul gondolkodó embereket.
Bocs a káromkodásokért, de MA belesüppedtem a gazdasági depresszióm legmélyebb bugyraiba, itt is Brazília lesz (a fejetlenség időszaka), mi meg itt állunk csupasz seggel a hóban és azt próbálják nekünk bemagyarázni, hogy az a förtelmes, bűzölgő kelés a nagyvezír fején, csak egy apró pattanás.
Most van itt az idő, hogy Orbán tiszta szívből, élő egyenes adásban benyaljon az IMF delegációnak.
Majd eljön az idő (kb. 30-40 év múlva), amikor lehetősége lesz újra elküldeni őket a francba, mikorra a "pannonpuma" már legalább valamelyik alsóbb ágra felmászott a dzsungelben a csörtető elefántcsorda elől, akkor majd ajtót mutathat nekik.
Most pillanatnyilag viszont "szeretett vezérünk"-nek be kell nyalni, hogy mi (tudod, a nép) életben maradjunk. Hogy pont neki kell benyalni.. hát pech, de nem Ő akarta ennyire MOST a hatalmat? Egy szép nagy kétharmados benyalást szeretnénk látni, hogy csak úgy csapódjon a kamerába az a sz@r..

Dendrobatidae 2011.12.03. 21:32:47

Matolcsy: Magyarország interkontinentális fordítókorong

hvg.hu/gazdasag/20111202_MatolcsyGyorgy_MagyarNovekedsiTerv_fordto?FullComment=true

Kelet-Európai-Banán, interkontinentális fordítókorong, Kulturális Galaxis, kulturális GPS, Magyarország lesz egyúttal Bajorország, Baden-Würtemberg, Lombardia növekedési övezetének keleti kapuja, továbbá az észak-déli irányú „új borostyánút” egyik állomása is és új gazdasági selyemút keleti kapuja...

Kész a Magyar Növekedési Terv!:)))))

(Csak erős idegzetűeknek!)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2011.12.03. 21:56:06

@Dendrobatidae:

Magyarország, a kelet-európai banán(köztársaság)... a majmok meg majd megeszik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.12.03. 23:34:31

@pjotr@gportal.hu: A hírekben:Szeretett Miniszterelnökünk nyelvével illette az IMF delegáció fenekét.
Amúgy nekünk az egész eemúúútszáázéév nagyon el lett baszva.

Jurganov 2011.12.04. 07:34:38

@Spániel: nézz utána kicsit, az imf kimondottan ráerőszakolja magát az országokra, elég sok irodalom foglalkozik ezzel. másnak már írtam, hogy értem én a valamit-valamiért elvet, de mindenütt és mindig olyan dolgokat "kér" ami csökkenti az esélyét, hogy visszafizessék a kölcsönt ( amúgy sem engednék).
egy kis érdekesség:
"1970–89 között felvett 10 milliárd dollárból ténylegesen csak 1 milliárd jött be az országba, ezt az MNB Műhelytanulmányokban lehet olvasni. 1989-ig kifizettünk az 1 milliárd dollár bevonásért 11 milliárd kamatot. Az adósságunk mára 270 milliárd dollárra növekedett. Ebből 107 milliárd dollár kamatot már kifizettünk."

tinca 2011.12.04. 10:17:42

Jobberek. Szóljatok Vityának, h ti azt akarjátok, ne jöjjön az IMF. Miért is kéne? A gazdaságot pörgeti Matolcsyné férje, az IMF csak szipolyoz, meg feltételeket szab. Inkább a piacról kell zsét felvenni ott nem parancsol nekünk senki, nincsenek feltételek - csak a kamat...
Na hajrá, lássuk mire juttok!

2011.12.04. 10:46:58

@OranzsDzsúz: "Orbániában nincs múlt, csak a jelen.
Kivétel az elmúlt8év. "
És nincs jövő.

2011.12.04. 11:23:50

@Jurganov: Elvtárs!
Kapj a fejedhez! Jelenleg az IMF Orbánbarát! Most épp dícsérni kell! Kérj frissítést!

Az IMF-ről meg annyit, hogy lófaszt amerikai! Az EU kb 30%-os szavazati aránnyal rendelkezik, benne van az orosz, meg a kínai is, de magyar delegáltja is van, szavazati joggal, aránnyal!

Vagy úgy gondolod, hogy a kínai hozzájárulást tulajdonképpen Rochild hitelezi Kínának???

Lemaradtál a propagandával! Most az IMF a jó. Kína a rossz! Mer nem segít a mocsok!!!
Pedig mi mindent megteszünk! kínai banán (köztársaság)
Rohad a narancs.

Ironfist 2011.12.04. 13:08:53

@Secnir:
Hmm, már Vidéki sem a régi. Egyre elterebélyesedett az agyában az az Orbán Viktor alakú daganat, ezért nem tud annyira sem épen gondolkodni, mint eddig.

pumukli 12 2011.12.04. 15:14:49

@Kőmíves Kelemen:

Csak az a baj, hogy aki elérné a fékpedált, annak meg Orbán rug a lábába. Oszt annyi. Abban viszont igaza lesz Orbánnak. Ha kekeckedik, itthagyja az IMF. De itt marad az államcsőd.

pumukli 12 2011.12.04. 15:21:12

"egy nap alatt is meg tudunk állapodni; amint elértük a céljainkat, már meg is állapodunk, ez a mi tervünk"." - Orbán Viktor, dec.2.
Azért azt meg kell hagyni, Orbán semmit, de semmit nem fogott fel azzal az unortodox agyával, amit a sok neves közgazdák elmagyarázott neki. Akár a bolondnak beszéltek volna. Jobb lett volna, ha addig megisznak egy kávét.

Vidéki 2011.12.04. 15:32:28

És volt valami ésszerű követelés a szombati tüntetésen?

„Leteszem a hajamat mindjárt, Hajós András civil részvételt követel az IMF tárgyalásokon, eleve Hajós András leginkább ne követeljen semmit, meg hát ennyit a civil ellenzék színvonaláról,”

Érthető Tallián Miklós felháborodása.

A pofátlanság teteje amit Hajós András követel.

A „civil szervezet” egy nagyon ködös fogalom.

Akár egy maffia banda is elkeresztelheti magát „civil szervezetnek”.

Ezekről Szanyi Tibor festett reális képet a Részvételi Demokrácia Hálózat Blogja-n 2010.02.08.-án, az alábbiak szerint:

„A magyar alkotmány picit sem rendeli civil gyámság alá a hatalmi ágakat, így a törvényhozást sem.”

„A magyar civil világ döntően a van egy marha jó ötletem, alapvetően olyan, ami amúgy is kormányzati feladat, de adjatok hozzá nekem marha sok közpénzt, ezért marha nagyokat fogok villogni, ám ha nem tejeltek, akkor marhára pokollá teszem az életeteket szlogen jegyében szerveződik.”

„Ma Magyarországon a civil kezdeményezések alapvetően három csoportra oszlanak.

A legnépesebb csoport a piócáké,

amelyek azért alakulnak, mert az a hangadó, aki a szerveződés elején kikiáltja magát elnöknek, az ismer valakit a kormányban, az önkormányzatokban, akit jól le lehet szívni. Becslésem szerint ez a civil szervezetek durván 60 %-át teszi ki.

A második csoport, durván 30 %-os részaránnyal a zsarolóké.

Ezek többnyire zöld köpönyegben sétálnak fel-s-alá, s ahol valamilyen jelentősebb építkezést észlelnek, keresztbeállnak valamilyen gyom, vagy madár nevében, és addig akadékoskodnak, amíg a beruházó nem fizet nekik valamilyen tetemesebb summát, és akkor elhallgatnak, általában nagyhirtelen.

A maradék 10 % pedig valódi civil szervezet, amelynek tagjai saját zsebükből finanszírozzák a szervezet működését és nem a közpénzekre ácsingóznak.”

A "civil" tüntetők: „ Forszírozzák továbbá egy azonnali válságtanács felállítását, amely átvenné az ország gazdaságpolitikai irányítását.”

„Azt is kikötnék a millások, hogy ameddig nem rendeződik az ország válsághelyzete, addig az országgyűlés ne fogadjon el semmilyen lényeges törvény. Az IMF-fel folytatott tárgyalások részleteinek és eredményeinek nyilvánosságát is követeleik a tüntetők, illetve, hogy a civil szervezeteket is vonják be a valuataalappal folytatott egyeztetésekbe.”

Ilyen választói felhatalmazás nélküli alakok kezébe kellene adni az ország vezetését, kicsavarva azt a legitim, választott testületek kezéből?

Viktus 2011.12.04. 19:50:50

Misztikus telepátia Pécs és Zugló között

Mégis vannak csodák: a két település jövő évi költségvetési koncepciója szinte szóról szóra megegyezik. Nemcsak a jegyzők bevezetője, a két polgármester expozéja is szinte betűre azonos.

index.hu/belfold/2011/12/04/misztikus_telepatia_pecs_es_zuglo_kozott/
-

Csoda egy ország ez ...

gyilkos fűegér 2011.12.04. 20:43:34

@Viktus: "Ezért megpróbáltuk megkérdezni Papcsák Ferencet, de ő nem reagált a megkeresésre."

Nem lehetne valahogy törvénybe iktatni, hogy ha már a nyomorult faszszopók a mi pénzünkön krakélerkednek, legalább kötelesek legyenek válaszolni, ha kérdezünk valamit?

2011.12.04. 23:24:56

@Viktus: Vicces. De vajon ki volt az az elvetemült, aki ezt észre vette?

SvenH. (törölt) 2011.12.05. 01:30:36

@Vidéki: a civil szervezetre a legjobb pelda az M0 eszak - budai folytatasanak az egyesuletecskei... ugymond civil szervezet :)))

hiaba a Hajos egy idiota az volt a Gyurcsany mongyon le felolvasasanal is...

2011.12.05. 08:31:49

@SvenH.: Én jobban szeretem a hebegő mókacsoport kontra 10-es út kiszélesítése esetet. Állítólag egyszer majdnem meglincselték lukács bandit a nap-mint-nap ott agonizáló közlekedők.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.05. 09:06:33

@Hörömpő Töhötöm:
"a termelési verseny nem közgazdasági szükségszerűség volt, mindössze a szükségletek kielégítésére tett próbálkozások egyik megjelenési formája. "

A lófaszt nem szükségszerűség volt. A növekvő népesség, növekvő életszínvonalt követelt. Ergo a szoc. közgáztan ismerte a "folyamatosan növekedő mértékű növekedés dogmáját".

2011.12.05. 09:15:36

@OranzsDzsúz: Kicsit izzadságszagú hozzászólás volt ez. :) A valóság az, hogy a szocializmus nagyon jól képes stagnálni is. Sőt. Példa rá a trabant esete. Egy időben nagy igény volt rá, 6 évet kellett várni. Nehogy azt hidd, hogy nem merült föl a gyártó kapacitás bővítésének gondolata. Csak éppen a szocialista közgazdászok kiszámolták, hogy ha ezt megteszik, igaz ugyan, hogy a pillanatnyi igényeket jól ki tudják elégíteni, de utána amikor már mindenkinek meglesz a vadiúj trabija, évekre visszaesik a kereslet, és a kibővített kapacitás ott áll majd kihasználatlanul és megtérületlenül. És nem bővítették a trabant gyár kapacitását. Így működött a szocializmus. Más volt, nagyon más volt a gazdasági szemlélet akkor.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.05. 09:32:37

@Hörömpő Töhötöm:
Miért volt "forradalom"? Mert így számolták fel a keleti frontot végleg a németek. Lenin apádat a német titkosszolgálat csempészte vissza, táskájában márka milliókkal.
Majd pont a két szép szeméért támogadták a kronstadti matrózok. :-)))
A holodomor nem szabotázs, hanem a totális padláslesöprés következménye.

OranzsDzsúz_EvIL! But so tasty! 2011.12.05. 09:59:14

@Hörömpő Töhötöm:
Ez a hozzászólásod az izzadságszagú, de nagyon.
Cuclista közgazdászaidnak igenis érdeke volt a gyártókapacitás bővítés. Pölö a VAZ ha nem bővít hogy exportálják a Zsigulikat Lada név alatt?
Ugyanezen közgazdászaid miért hagyták a hadiipar kapacitását növelni? Ott áll az egykori hadiiparuk "kihasználatlanul és megtérületlenül". Vagy ekkor nem számított, hogy csak a pillanatnyi igényeket elégítitk ki?

2011.12.05. 11:06:47

@OranzsDzsúz: Igen, ezt a legendát ismerjük Leninről. Ez még semmivel sem kisebbíti munkásságát. Ha Lenin kihasználta a hátszelet, amit a németek fújtak neki, jól tette, de hogy mennyire nem volt németbérenc, azt abból is láthatjuk, hogy Németország a polgárháborút támogató intervencióban már a fehérek oldalán avatkozott be! Ami a közgazdaságtant illeti: te szemmel láthatóan összekevered a szocializmus jóléti vívmányainak elterjesztését, és a kapitalista közgazdaságtan folyamatos növekedési dogmáját. Utóbbi számszakilag képtelen növekedés és profit nélkül létezni, előbbi viszont igen, mert az egyes tevékenységek hasznosságát vagy haszontalanságát nem csupán pénzben méri, hanem ismeri az össztársadalmi inmateriális haszon fogalmát is. A fegyverkezési hajsza pedig végképp csizma ezen az asztalon, semmi köze nem volt a szocialista közgazdasághoz, sokkal inkább az imperialista hatalmak állandó katonai fenyegetettségéhez!

vomit 2011.12.05. 12:12:46

ez a 10 eves interju eleg szepen leirja, mifan terem az imf.
www.gregpalast.com/the-globalizer-who-came-in-from-the-cold/
akit faraszt az idegen nyelvu szoveg, ezt a reszt keresse meg: IMF riots

nemjogasz 2011.12.05. 13:26:49

Olyanok ezek, mint a papucsférj a kocsmában: "Nekem aztán a zasszony nem parancsol! Nem ám, a zasszonynak kuss a neve otthon!". Otthon meg: "hát persze drágám, persze hogy jöhetnek anyádék a jövő héten. Igen, drágám, már megengedtem a fürdővizedet. Kocsmában? Én? Holl hallottad ezt, szívem? Életemben nem járrtam kocsma közelébe, azt se tudom, mi az"

cutcopy 2011.12.05. 21:17:16

"Erre ma reggel jött a hír"

És ma reggel milyen hír jött és vajon holnap mi jön szegénykém?

süti beállítások módosítása