Skip to content


       Szűrés lista

Tanyavilág: szegénység és digitális tábla

Stiller Ákos, a HVG fotósa végigkísérte Néző Ferenc tanyagondok egy napját, remek fotókat készített. A tanyagondnok 17 tanyát jár be nap mint nap, már több mint 20 éve és segít az ott lakó embereknek.

A béketelepi általános iskolában is készített pár fotót.
Békatelep Balkányhoz tartozik, a Nagykállói kistérségben, Nagykállótól 21 km-re, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében található. A 2001. évi népszámláláskor 157 lakosa volt.
Addig nincs semmi probléma ebben az országban, amíg egy kis tanyasi iskolában is digitális táblán tanulnak a gyerekek.

békatelep.jpg"Először felháborodtam, hogy krétára nincs pénz, de digitális tábla jutott az iskolának, de ma már áldom ezt a szerkezetet: leköti és szórakoztatja a gyerekeket" - meséli az egyik alsós csoport tanára a béketelepi iskolában. "Van esély a felzárkóztatásra, ha van hozott hátrányuk a tanulóknak, itt ledolgozhatják azt."

A kontraszt:

békatelep2.jpg

békatelep3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr734112112

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tűzzünk a mellünkre virágot! 2012.02.15. 18:49:58

Töltsd le az ánuszrózsa, júdáspénz, útilapu, kokárdavirág, csuporka, orbáncfű, szóvirág és Virág elvtárs motívumokkal díszített kitűzőket, és csatlakozz a Patrióta Európa Mozgalom felhívásához! Bónuszként három szöveges kitűzőt is kapsz! A Patrióta E...

Trackback: Elkérheti-e a kormányhivatal a tanárok mailcímét? 2012.02.15. 18:48:10

Miért ne kérhetné, hiszen a tanárok céges mailcíméhez a tárhelyet és a domaint elvileg az intézmény fenntartója biztosítja. A céges mailcímeket pedig minden munkáltató nyilvántartja, egyszeri előzetes írásbeli tájékoztatás után a levelek tartalmát akár...

Trackback: Hoffmann Rózsa: a magyar szépség 2012.02.15. 13:18:59

Hoffmann Rózsa azt mondta, a kormány oktatáspolitikája az ország felemelkedését szolgálja, amit köztudottan nem szociológusokkal lehet gyorsítani....

Trackback: Zsiga Marcell is megélne 47 ezer forintból 2012.02.15. 13:13:48

Zsiga Marcell, a Fidelitas alelnöke, Miskolc alpolgármestere szerint is meg lehet élni 47 ezer forintból, pedig neki korábban a hatszázezres költségtérítés sem volt elég....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Crip Lee 2012.02.15. 11:34:41

Feleségem ugyanilyen helyen (mind iskola, mind falu) tanít. Digitábla van, fűtés kevésbé.

Ironfist 2012.02.15. 11:34:56

Ez a téma felvetődött itt akkor is, amikor ezt behozták, nem?

nagyon_buta 2012.02.15. 11:35:38

igen tudom, nagy a kontraszt, de csak a tudás, annak megszerzése, birtoklása lehet az egyetlen út a felemelkedéshez, kilábaláshoz,
lehet köpködni...

Ironfist 2012.02.15. 11:41:08

@nagyon_buta:
Sajnos nem attól lesz okosabb valaki, ha modernebb műszerekkel tanítják neki a szorzótáblát.

Ironfist 2012.02.15. 11:41:41

@nagyon_buta:
Ja, és még annyit, hogy nem az a nagy gond, hogy ilyen műszer van ott, hanem, hogy közben semmi más gyakorlatilag.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.02.15. 11:44:08

Most biztos velem van baj, de oda miért ne mehetne laptop vagy digitális tábla? Mert ne adj isten a kölyök felszed valami XXI. századi dolgot? Igen, tanya meg szegénység, de ha még ennyit sem lát és kap...

Roltii 2012.02.15. 11:44:10

@nagyon_buta: de a digitális tábla nem szükséges a tudáshoz

Amikor mérnöktanárira jártam, sokat papoltak arról, hogy csak ilyen-olyan extra cuccokkal meg csoportmunkával lehet fenntartani a gyerekek érdeklődését, és hogy ezért olyan jó a digitábla is, szerintem ez nettó baromság. Mi ezek nélkül is feltudtunk nőni, tanulni, leérettségizni neadjúristen lediplomázni. Fegyelem meg tekintély kell és a diák egyből figyelni kezd. Ha szar a tanár, vagy szar az anyag (esetleg mind2), akkor oda a digitábla is kevés lesz, mert a lurkók úgyis csak baromkodni fognak vele. Amit meglehet spórolni vele, az 1-2 kísérlet, érdekesebb lehet vele az óra, de erre a CRT tévé és a videó is tökéletes volt már nálunk is a 90-es években....

nagyon_buta 2012.02.15. 11:44:32

@Ironfist: a csóró, vidéki cselédnek jó lenne a palavessző is? sőt örüljön, hogy él ugye?

Ironfist 2012.02.15. 11:48:22

@nagyon_buta:
Az bazmeg, örüljön, hogy él. Tanulj meg szöveget értelmezni, mielőtt faszságokba kötsz bele!
Elismétlem a kedvedért még egyszer, hátha ezúttal felfogod:
"Ja, és még annyit, hogy nem az a nagy gond, hogy ilyen műszer van ott, hanem, hogy közben semmi más gyakorlatilag."

Imádom az ilyen okostojás megmondóembereket...

Viktus 2012.02.15. 11:51:23

Itt a városban nincs ilyen. Érdekes.

nagyon_buta 2012.02.15. 11:53:15

@Roltii: igen sőt meg kell szüntetni az összes mérnöktanári képzést is hisz Ön/te már végezet(tél),

@Ironfist: sorry csak az első bejegyzésedet olvastam, ami úgy pusztán kicsit erős

Ironfist 2012.02.15. 11:55:24

@nagyon_buta:
Ok, np, csak mostanában túl sok értelmetlen kötekedőbe botlottam.

Roltii 2012.02.15. 12:07:36

@nagyon_buta: nem értelek, nem mondom, hogy építsük le az oktatást, azt mondom, hogy az új "kütyük" nem feltétlen javítják az egészet, sok esetbe ronthatja is. Láttam ilyen órát, sok idő ment el azzal, hogy pl kifagy a windows, vagy éppen a tanár folyamatosan kitakarja a projektort, vagy valami nem úgy működik, és sok esetbe gyorsabb a táblán színes krétával ugyanaz, csak akkor nincs a bal alsó sarokban startmenü...
Okostábla helyett esetleg fűtésre költsenek, padokra,székekre,tornateremre vagy a tanárok továbbképzésére.
(a diákot interaktív táblán se fogja különösebbe érdekelni a mitózis vagy római történelem vagy Csokonay., viszont ha ha sokszor okostábla van, akkor odafigyelni se fog tudni az előbb felsoroltaknál okostábla nélkül...)

Viktus 2012.02.15. 12:17:13

Van itt pénz kérem:

Mostanában kellene befejeződni a munkának, de még bele sem kezdtek a tavaly októberben, összesen 19 milliárd forintos költséggel lezajlott népszámlálás kérdőíveinek gépi feldolgozásába.

"Ilyen a világon nem volt még, úgy küldtünk ki a terepre 40 ezer számlálóbiztost, hogy fogalmunk nem volt, mit fogunk kezdeni a kérdőívekkel, amiket behoznak. És egy hónap múlva úgy jöttek le a terepről, hogy még mindig nem tudtuk, ki és hogyan fogja feldolgozni az adatokat" – érzékeltette lapunknak a képtelen helyzetet egy neve elhallgatását kérő KSH-tisztviselő.

a mostantól minden a lehető legoptimálisabban alakul, a népszámlálás első ilyen, rendszerezett adatai és tanulságai akkor is csak valamikor 2013 tavaszán láthatnak napvilágot, az eredeti tervekhez képest egy éves késéssel. Szerencsére az EU felé csak 2014-re van adatszolgáltatási kötelezettségünk, és azt a határidő ma még az eddig összeszedett késéssel együtt is tarthatónak tűnik.

index.hu/belfold/2012/02/15/negy_honapja_porosodik_40_millio_kerdoiv/

Magyarán 20 milliárdért lesz egy nagy semmi ... elavult adatokkal.

sárkányfő 2012.02.15. 12:39:32

Digitális táblát (is) minden iskolába!

Végre... könyörgöm, ha valami nagyon elavult, tartalmában, módszereiben, logikájában, az éppen az oktatás... Igenis ki kell használni a technikai lehetőségeket, át kell lépni a XXI. századba. Ez ad esélyt a tanyasi gyerekeknek is (nem sokat, de többet). Régen a suli egy szellemi központ, egy falu tudásközpontja volt, ma meg az unalom maga...

@Ironfist:
"Sajnos nem attól lesz okosabb valaki, ha modernebb műszerekkel tanítják neki a szorzótáblát."

Óriási tévedés. Éppen hogy okosabb lesz. Jobban leköti a figyelmét, ingergazdagabb környezetbe kerül, jobban fog figyelni, fókuszálni, több pozitív inger éri, jobban bevésődik az agyába, eleve jobban figyel, fejlődik a koncentráció-képessége, és fejlődik.

flamer 2012.02.15. 12:39:39

@Roltii: Tehát te, aki valószínűleg soha nem tanítottál, azt mondod, hogy felesleges ez a tábla.
Az a tanár, aki konkrétan ott tanít, azt mondja, hogy sokat használ.
Szerintem biztos neked van igazad.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.02.15. 12:42:31

Valamelyik nap is láttam hasonlót a rémhíradóban, mutatták, hogy "hideg szünet" van az iskolában, a teremben meg ott pislogott az lcd tv ^^ , a székek meg padok kb. 30 évesek .Valami dilettáns támogatás része lehetett.

Krutzifix 2012.02.15. 12:47:41

Én még azt tanultam - és tapasztaltam is -, hogy az ilyen eszközök rendeltetésszerű működéséhez a helyiségben, ahol működnének, min. 20 Celsius fok hőmérsékletnek kell(ene) lennie.
Ez mára már elavult? Vagy ez a tábla fűti a helyiséget is?
Szvsz mindkettőre szükség van: fűtésre és digitáblára is. Előbbire a hideg beálltával mindig - már csak azért is, hogy az utóbbi működéséhez szükséges optimális hőmérséklet biztosítva legyen -, utóbbira pedig az időjárástól függetlenül, de csak alkalmanként, amikor értelmesen lehet (fel)használni. Ha feltétlenül választani kellene, kitekintve az ablakon, én is a fűtésre szavaznék...

Alvarez 2012.02.15. 12:48:38

Több olyan cikket is olvastam ez elmúlt években, mely arról szólt, hogy a digitális tábla érdekesebbé teszi a tanulást a diákok számára, ezért hasznos dolog.

iothu.visibli.com/eca2d8b5750bc009/?web=6dfa7e&dst=http%3A//www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php%3Fid%3D213

Roltii 2012.02.15. 12:50:55

@flamer: tény, hogy nem tanítottam sokat, de ettől függetlenül nálunk még gimiben is a TV használat is ritka volt.
Egyébként meg egyre nehezebb lesz a diákokat tanítani, ha mindenhol ingergazdag környezetet várnak el. Tudniuk kell figyelni sima tanár beszél-diák hallgat felállásban is, és ezzel van manapság gond.
"Az a tanár, aki konkrétan ott tanít, azt mondja, hogy sokat használ."
Jah, lehet, hogy pl a fizika óráján igen, az irodalom tanár meg már rég tökön szúrta magát, mert nem túl ingergazdag az irodalom a lurkóknak.

Egyébként meg önmagában egy sz.gép+projektor is bőven jó lehet, most az, hogy egy paint szerű felületen írogatsz az okostáblán, nekem kicsit fölösleges parasztvakításnak tűnik.

Бабаяга 2012.02.15. 12:50:56

Inkább digitális tábla és még egy pulóver, mint kellemes langy melegben a nagy semmi.
A fantasztikus az, hogy az ottani tanárok elég bátrak voltak és megtanulták használni a táblát. Az átlag pedagógusnak még ma is gondot okoz egy mail megírása, vagy egy prezentáció összedobása. Szóval lehet, hogy városon van fűtés, és nincs digitábla, a városi tanár lemaradt, és így a gyerekek is le fognak maradni. A mi fősulinkon alap elvárás, hogy prezentáció készüljön minden előadáshoz, csak éppen a megfelelő termek hiányoznak, így a tanárok verekednek a géppel, de legalább projektorral felszerelt teremért. (Pedagógia suli, és egyetlen digitáblánk van.)

tarackos 2012.02.15. 12:51:16

A digitábla előtt is volt élet. TV, video és magnó formájában lehetett a gyerkőcöknek tolni a multimédiát...

flamer 2012.02.15. 12:59:00

@Krutzifix: Egy ilyen tábla ára nagyjából egymillió forint körül van (az első helyen, ahol találtam, az alapváltozat 800k volt, az "extra" meg 1M), ez a pénz egy kis falusi iskolában hat darab diák éves normatívája (és egy ilyen táblát sok-sok évig lehet használni) - vagyis látható, hogy ez nem akkora kiadás, ami az iskola költségvetését érdemben befolyásolná.

Бабаяга 2012.02.15. 13:00:16

@Roltii: Az irodalom tanár mondjuk nyelvtan órán mondatelemzésnél veheti hasznát a digitális táblának.
Másrészt én azt látom, hogy a mai főiskolásoknak is kell az ingerekben gazdag előadás. Szóval lehet keménykedni, visszatérni a középkorba (könyv sincs, csak saját jegyzet), de lehet haladni a világgal.

jozicsenko 2012.02.15. 13:01:08

a digitábla anno még magyarbálinték ötlete volt: egy lehetőség hogy több pénzt lapátoljanak ki a közoktatásból

igen, használható, igen, a gyerek a táblára figyel

miközben megfagy...

ftk 2012.02.15. 13:03:32

A digitábla természetesen nem fogja pótolni a jó tanárt. Ugyanakkor ha már elérhető, akkor jó, ha használjuk. A csoportmunkának pedig ehhez konkrétan semmi köze, sőt nem is új találmány, úgyhogy ne keverjük ide.
Ami az ingergazdag környezetet illeti, McLuhan a hatvanas (!) években mondta először, hogy az oktatás nem jó úgy, ahogy van, mert a gyerek iskolás koráig egy ingergazdag, multimédiás közegben szocializálódik, aztán bekerül az osztályterembe, és hirtelen mindez elzáródik előle, sőt az ingergazdag környezetben elsajátított és működő tudásszerzési módok helyett újakat kell tanulnia. Ezzel nem az új tudásszerzési mód a baj, hanem hogy a régi helyett, nem mellett. Pedig akkor csak rádió és tévé volt...
A digitális táblákhoz van egy csomó jó kis fejlesztő játék és tananyag is, sok akár ingyen, és ez teljesen klasszul kiegészíti a hagyományos vagy akár modernebb tanítási módszereket. Persze enélkül is el lehet lenni, de ha már van, akkor ne vessük el, hanem aknázzuk ki.

ftk 2012.02.15. 13:05:01

Jozicsenko, függetlenül a véleményünktől a pénzkilapátolási akciókról: ha kihajítjuk a táblát, akkor lesz pénz fűtésre?

Kutchek (törölt) 2012.02.15. 13:05:39

A cuccokat pályázaton nyerték. Gondolom digitális táblázat volt a kiírásban épületkorszerűsítés meg nem. Nem a tanyasika tehetnek róla, hogy nem választhatnak.

Olyan ez mint amikor tökömtudja melyik falu teniszpályára pályázhatott, fociszertárra meg nem.

sárkányfő 2012.02.15. 13:05:51

Szerintem olcsó dolog a fűtéssel szembeállítani a digitális táblát. Van pénz, csak ellopják, ez a blog is hozott erre már rengeteg esetet. A digitáblát nem fűtéssel kell szembeállítani, hanem a Simicska-maffiával, a debreceni stadionnal, a több száz milliárdba kerülő szabadságharccal meg a többivel.

Megjegyzem a sulik ugyanúgy fűtenek, ahogy BKV: biofűtéssel. A benne tartózkodó emberek fűtik fel nagyon hidegről kevésbé hidegre az iskolatermet/buszt.

ftk 2012.02.15. 13:06:19

Lemaradt, hogy most ez a helyzet, tábla van, pénz nincs, esetleg behajthatjuk a lóvét Magyarék csókosain, de különben meg igyekszünk túlélni, és azzal működni, ami van, nem?

Roltii 2012.02.15. 13:07:17

@Бабаяга: nem mondtam, hogy ne haladjunk a korral, csak ne ész nélkül. Félő, hogy az lesz, hogy ami már nem multimédiás, az nem fogja érdekelni a lurkókat. Egy könyvet nem fog tudni elolvasni, mert nincs kép/hang/interakció. Erre szerintem oda kéne figyelni, mert komoly gondok lesznek/vannak.
Egyébként meg hülyeségnek nem hülyeség az egész okostábla dolog, csak sokkal hátrébb kéne lennie a sorban. Mert persze, hogy jó dolog egy rakat dolgot interaktívan demonstrálni, ki ne szeretné.
Én csak azt mondom, hogy egy okostáblával tanított gyermek nem lesz okosabb egy hagyományosan tanított gyerekhez képest, sőt, lehet, hogy hátrányba kerül (pl koncentráció). Persze pl mikor fizika és atomokról van szó, jól jöhet, jópofa extra, de pl magyar órán nyelvtanhoz nettó baromságnak tűnik a véleményem szerint.

the_line 2012.02.15. 13:07:33

@Roltii: jó, hát 100 éve meg autók nélkül is éltek emberek, meg számítógépek nélkül is képeztek az egyetemek nagy tudósokat...

Szerintem inkább ide adjanak okostáblát, mint olyan menő sulikba, ahol a gyerekek fele már okostelefonnal jár. És szerintem igenis jobban leköti a gyereket mint a hagyományos, mert színes, interaktív, csillog-villog, mozog, plusz még némi számítástechnikai alapkézséget is nyújthat, olyanoknak, akiknek nem feltétlenül van sok lehetőségük a modern számítástechnikával találkozni.

Mondjuk az egy másik dolog, hogy egy 150 fős tanyán miért kell iskola, miért nem lehet összevonni a balkányival, kb gyalog át lehet járni.

A fűtés és a digitális tábla meg nem egymás rovására kellene hogy biztosítva legyen(másik oldalról a digitális táblának semmi köze a fűtéshez: utóbbi valszeg EU-forrás, pályázat, totál más forrás, mint a fűtést biztosító költségvetés)

SvenH. (törölt) 2012.02.15. 13:10:05

EUs fejlesztesi penz erre mehet meg felujitasra is, de futesre nem, ez ennyire egyszeru!!!

valojaban egy iskolabusz lenne a megoldas de mint tuggyuk az ordogtol valo hogy kisfalvakban fel orat utazzanak a gyerekek... Budapesten utazzon csak egy orat az apja penzebol...

nol.hu/archivum/archiv-508557
". Ha a jelenlegi folyamatokat meghosszabbítjuk a közeljövőbe, akkor arra a következtetésre kell jutnunk: Öttömös európai felzárkózása azt jelenti, hogy az európai adófizetők pénzén minden intézményét felújítják, mielőtt be kell zárni őket."

M&Ms (törölt) 2012.02.15. 13:12:27

@sárkányfő: Lehet ott fönt úgy gondolják, a fűtés, meg egyebek (kréta, padok) rendben van mindenütt, és ezért adnak digitális táblára. Egyébként egyetértek veled, lenne mindenre pénz, oktatásra is, ha nem lenyúlnák, meg hülyeségekre költenék. Vitézy is megérdemli a 7 milliós jutalmat, hogyne.

the_line 2012.02.15. 13:17:24

@Roltii: "Egy könyvet nem fog tudni elolvasni, mert nincs kép/hang/interakció. Erre szerintem oda kéne figyelni, mert komoly gondok lesznek/vannak."

Ez már sok esetben most is így van. A megoldás pedig nem feltétlenül az, hogy akkor is erőltetjük a régi módszereket, hanem hogy megpróbáljuk az új idők nyelvére lefordítani amit lehet.

"Persze pl mikor fizika és atomokról van szó, jól jöhet, jópofa extra, de pl magyar órán nyelvtanhoz nettó baromságnak tűnik a véleményem szerint."

Nyilván az előbbihez még célszerűbb, de szerintem bármit érdekesebben és látványosabban lehet előadni számítástechnikai eszközökkel, jó programokkal. A nyelvtant nyilván nehezebb, de ha már az alapkompetenciákat vagy a természetismereti dolgokat könnyebben átviszi a gyerekhez, már megérte szerintem

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.02.15. 13:19:25

40 éve az írásvetítő (meg az előre legyártott, egymásra rakható fóliák) volt az audiovizualitás csúcsa, ma meg az interakív tábla.

Sőt, a rómaiak stylussal írtak a viaszos palatáblára. Kurva golyóstollak meg újrapapír...

Viktus 2012.02.15. 13:20:36

@M&Ms:

Az unió gondolja úgy amiben tetszik nem tetszik igaza is van, hogy a magyar államnak kellene biztosítania ilyen apróságokat, mint az iskola fűtése ... az unió pedig segít a 21. századi extrák beszerzésében.

VT Man 2012.02.15. 13:22:39

A Vastagbőr most már kezd nagyon demagóg és gáz lenni.

Sőt, az iskolára fordított pénzt lehetne segélyekre is adni, az iskolát meg bezárni... csak akkor senkinek nem lenne még lehetősége sem, hogy tanuljon és kilépjen a segélyes létből.

commando 2012.02.15. 13:33:34

@the_line: Talán át kellene tekinteni, hogy mi mindenre alkalmas egy interaktív tábla és akkor nem születnének degradáló hozzászólások. Hallottunk róla, olvastunk róla és azonnal cáfolhatatlanul állítjuk, hogy csupán játék. Tetszenek ismerni a viccet az orosz favágóról és a Husquarna fűrészről (jé ez berreg is?). Szóval az interaktív tábla sokkal de sokkal több, mint egy nagyméretű számítógép monitor. A probléma pedig az, hogy rengeteg pedagógus menekül a "semmit nem ér" minősítés mögé, ugyanis meg kellene tanulni kezelni. És bizony a magyar nyelvtan tanításában is hasznosítható. A tanulásnak vannak különböző módjai. Ha egy diáknak több lehetőséget is biztosítunk (auditív, vizuális, stb.) nagyobb lesz a lehetőség arra, hogy eredményes munkát végeztünk.

Viktus 2012.02.15. 13:34:52

@VT Man:

Mi is a demagógia? digitális tábla van az unió pénzén a magyar állam pedig nem képes mellé biztosítani a fűtést? nálad v.mi nagyon elcsúszott ...

SvenH. (törölt) 2012.02.15. 13:36:26

@Viktus: talan nem optimalis egy helyi iskolat kulon fenntartani nehany gyereknek... optimalisabb lenne iskolabusszal nagyobb es korszerubb iskolakba elvinni
osszevont iskola epitesre az EU szokott penzt adni....
csak le kell szamolni hogy ott van a szomszedban az iskola, es reggelente kell varni az iskolabuszt....
20 kilcsit lerongyolna 80 km/h -val a busz negyed ora alatt....

erdekes a South Park -ban mindig azzal az iskolabuszos bevagassal kezdodik a tortenet, biztos sci-fi a mufaj :)))

Amatőr 2012.02.15. 13:37:43

@flamer: Szerintem is nagyon jó dolog a digitális tábla.

De, jó lenne előbb a tanyasi iskolába bevezetni a folyóvizet és megszüntetni a kerti budit. Valamint a gyerekeket ellátni fogkefével, fogkrémmel - ha otthon olyan nincs - és rászoktatni a fogmosásra. És ha még maradna abból a millióból, akkor esetleg lehetne zuhanyozót is építeni; napi egyszeri tisztálkodás céljára. Valamint uzsonnát és ebédet is lehetne...

Ha most valaki azt mondja, hogy a fentiek nem az iskolára tartoznak, akkor az nagyon téved! Mert a gyermeket bizony nevelni ké'k, akár az iskolában is. Mégpedig az alapokkal kell kezdeni. Mert, ha kimarad egy lépcsőfok, azt már később nehéz pótolni.

Persze írni-olvasni is kell, sőt, de az megy digi-tábla nélkül is. Egyenlőre.

DIldiko 2012.02.15. 13:39:35

@flamer: Valószínűleg EU-s pályázat útján szerezték be. Erre lehetett pályázni és kész. Ha pályáztak és nyertek megkapták a táblát, ha nem pályáztak semmit se kaptak.
Amúgy meg 20 éve internet és mobil nélkül is lehetett élni, nem aggódtak szüleink, ha 20-30 perccel később értünk néha haza a megszokottól, most sokan 5 perc után már telefonálnak, mi meg itt írogatunk a neten hozzászólásokat, véleményeket, pedig 20 éve le se nagyon tudtuk képzelni ezt, sőt sokan számítógépet se láttunk közelről! Tudomásul kell venni, hogy a világ halad és ha mi is akarunk vele haladni, akkor muszáj néha 1-1 újításra időt, pénzt, energiát szánni.

Viktus 2012.02.15. 13:41:53

@SvenH.:

Magyar állam feladatköre megtalálni azt az optimális módszert ami alapján képes fenntartani a rendszert. Az biztos olcsóbb lenne iskolabusz nem kell az USA-is menni Ausztriában is működik.
Csak itt van egy érthető félelem a szülők részéről, hogy iskolát bezárják a gyerekek mehetnek a városba csak éppen a külön iskolabusz rész lemaradt, és maximum jár a szakadt ikarus, ha éppen jó lőtték össze a menetrendet.

élhetetlen 2012.02.15. 13:47:00

@Roltii: Nem a gondolataiddal van baj, hanem a helyesírással. Mérnöktanárként tudnod kéne : "feltudtunk nőni" -> fel tudtunk nőni (a felnőni tartozik egybe), "meglehet spórolni" -> meg lehet spórolni (megspórolni tartozik egybe). Ha egyszer fordult volna elő, elgépelésnek vettem volna. Ne járasd le a tanárokat.

Kutchek (törölt) 2012.02.15. 13:48:16

Ott Brüsszelben, a halódó, válságban lévő Nyugaton úgy gondolják, hogy táblagépekkel meg minden egyéb kütyüvel segítik a kiskölyköket.
A nagy hanyatlásuk közepette el se tudják képzelni, hogy a megtáltosodott Magyarországon az elrugaszkodás évében -unortodox módon- iskolákat kell bezárni a hideg miatt.

Ha ezek a balliberális bürokraták nem A8-asokon közlekedő félrészeg twitterező magyar EU-s képviselőkkel találkoznának, tán még a fűtést is kifezetnék. Szánalomból....

Gondolom ezeknek a magyar dzsentriknek kaviárral a pofájukban gáz lenne kijelenteni, hogy otthon se fűtés, se tízórai az iskolákban!

Lottie 2012.02.15. 13:51:03

Régebben én is úgy gondoltam, hogy minek a digitális tábla, ha közben omladozik az iskola, de aztán rájöttem, hogy nem véletlenül alakult ez így. Lehet, hogy a mi generációnk (meg az előzőek) jól megvoltak nélküle, le tudtak érettségizni, de minket azért nem is ért annyi inger gyerekkorunkban, mint a maiakat. A mostani gyerekek úgy nőnek fel, hogy folyamatosan új impulzusok érik őket (tévé, számítógép, stb. stb.), így őket az iskolában már nem köti le egy könyv vagy akár egy hagyományos tábla.
Ezt leginkább filmekkel tudnám jól érzékeltetni: A régebbiek (mondjuk a '70-es évekből) mai fejjel sokszor vontatottnak, unalmasnak tűnnek, van, hogy az ember bele-bele teker, mert mondjuk fél napig mutatnak egy űrhajót (2001: Űrodüsszeia : D), de az akkori közönségnek megfelelt, mert 'lassabban' éltek ők maguk is. Ezzel szemben egy ai filmnél úgymond elvárás, hogy sok szemszögből mutassanak egy adott jelenetet, lehetőleg gyorsan váltakozva, miközben pörög a cselekmény és egymást érik a párbeszédek. Lehet kapálózni ez ellen, de így van.

CSENDES 2012.02.15. 13:52:01

Én már meglehetősen régen jártam iskolába, s akkor még nem voltak "ilyen kütyük". Akkor is meg lehetett tanulni az anyagot, de a tanár személyes varázsa is kellett ahhoz, hogy egyáltalán fenntartsa az érdeklődést. Nos, volt akinek volt varázsa, s volt (többségben) akinek nem. Az eredmény azt hiszem megmutatja a maga tanulságát.
Vannak jogászaink (politikusok), akik akkor valamit bebifláztak, de nem nagyon rázta meg a tudatalattijukat. Ezek a gyerekek (ott a digitális táblánál), s persze jó tanárok vezetésével, lehetnek a jövő olyan diákjai(ból politikussá váló személyek), akikben nem fog elveszni a tudás, merthogy érdeklődésre alapozott, olyan egy kicsit, mint Öveges professzor kísérletei a természettudományi területen. Ne kárhoztassuk hát a digitális táblát, ha az a gyerkőcök érdeklődését fenntartja, s a számítástechnikára is rávezeti őket.
Ezeken a tanyákon nyilván nem kiépített az internet sem, de nyilvánvaló, hogy hiába is lenne internet, a családok sem ezt, sem laptopokat nem tudnának megengedni maguknak.
Szerintem ez jó irány volt, bár annak idején én is szkeptikusan és előítélettől nem éppen mentesen fogadta, de pl. nem mutatta meg senki, hogy milyen is egy ilyen. Nagyon cool! Nekem is tetszik, aki bár szintén nem a számítógépes háttérrel fejlődött, tanult, és mostani tudását sem hivatalosan, tanfolyamok útján szerezte, mégis most többet tud az internetről, mint valaha gondolta volna, s mint szülei (azok a bizonyos nyugdíjasok), akiknek még ma sem található számítógép, mi több internet az otthonukban, s ezért kénytelenek a királyi közmédiának a híradásai, közlései után kialakítani választói álláspontjukat.
Egyes kormánypártok érdekében áll, hogy a választói réteget a nekik megfelelő tudatlanságban tartsák. Hajrá internet!, Hajrá Számítástechnika, ami a legkisebb közigazgatási egységhez is bejuthat.
Tudomásom szerint ez is (az átkozott) EU pályázatoknak köszönhető.

Roltii 2012.02.15. 13:55:03

@élhetetlen: köszi, jó tudni, hogy mindig van egy nyelvtan náci aki figyeli a lényeget a leírtakban:D

SvenH. (törölt) 2012.02.15. 13:55:09

@Viktus: tudomasom szerint az iskola uzemeltetesenek a nyűgét-baját atadta az allam az onkuriknak
a pogimester meg retteg a szuloktol hogy legkozelebb nem valasztjak meg, ha bezarja az iskolat, igy inkabb nyuglodnek

az allam mit csinaljon? nem zarattathatja be az iskolat, elmeletileg az onkuri veri az asztalt hogy ok kepesek ellatni tokeletesen az ott tannulokat!

Professor Chaos 2012.02.15. 13:55:24

Tudomásul kell venni, hogy a füzet, papírkönyv, tábla kora véget ért. Dél-Koreában már a kórházi kórlapok is digitális táblák...
Sokra megyünk a matematikai, történelmi, világirodalmi ismereteinkel, ha nem ismerjük a kor technológiáit.
Másként fogalmazva vagy mi találjuk ki az új iphone-t, vagy mi legyetünk azok akik majd az előlapokat fényesítik a gyárban...

Ui.: Kb itt tart nemsokára a világ, ide még a digitális tábla is kevés belépőnek: www.youtube.com/watch?v=jZkHpNnXLB0

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.02.15. 13:55:34

@SvenH.: Csak a itt keleten a politikusok nem így gondolkodnak, mindent felülír a szavazat hajszolása, ilyen helyeken az állam a legnagyobb munkáltató.Persze ezt lehetett így, amíg pénzbőség(hitel) volt most le lehet aratni ennek a gyümölcsét(fűtéssel is durván spórolni kell), kb. már 10 éve meg kellett volna oldani az ilyen helyeken a központosítást.Meg normális gazdaságpolitikát is kellene csinálni, az meg nem nagyon megy, bonyolult, majd a piac megoldja, stb. .Ez teljesen oldal független politizálás és kormányzás, ez itt gyakorlat.Csak most itt a válság, meg a rossz gazdasági berendezkedés

élhetetlen 2012.02.15. 14:02:42

@Roltii: Nem értelek. Úgy kezdtem, hogy nem a gondolataiddal van baj... (figyeltem a mondandódra is). Nem értem, miért kell lenácizni valakit, aki normálisnak tartja, hogy egy magyar diplomás (ráadásul tanár) tudjon magyarul. Én határesetben egy köszit vártam volna.

Roltii 2012.02.15. 14:05:55

@élhetetlen: köszivel kezdtem:D egyébként jogos, de mivel a helyesírás ellenőrző nem húzta alá, hogy "feltudtunk nőni", ezért nem is figyeltem. Itt is egy példa arra, hogy nem biztos, hogy jó, ha minden szép csili-vili, mert könnyebben hibázhatunk, mint én is... Ha nem lenne helyesírás ellenőrző, akkor legalább még egyszer csekkoltam volna a szöveget:D De hogy ne legyen hiányérzeted: köszi!

Zsebtelep (törölt) 2012.02.15. 14:10:36

A digitális tábla valóban leköti a gyereket, legalábbis eleinte, mert színes, meg villog. De most akkor el kéne dönteni, hogy a cél a figyelemlekötés, vagy a tanítás. Tanulni nem fog tudni a gyerek figyelés és összpontosítás nélkül, és igen, ezt is tanulni kell. Ezt a fontos, tanuláshoz nélkülözhetetlen képességet veszi el a tábla. Gyakorlatilag ennyi erövel otthon is ülhetne a gyerek a TV elött, mert ott is csöndben elül egy darabig.
Föleg alsóban szerintem tilos lenne ilyen táblát alkalmazni, küzdjön csak meg a gyerek a papírral-tollal-könyvvel-szorzótáblával. Ne vonjuk el a figyelmét villogó-mozgó szarokkal.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:25:35

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!:
A digitális tábla egy szemléltető eszköz. Egy laptop biztosan segítene a felzárkóztatásban, mert belekóstolna a modern világba, de a digitális tábla szvsz sokat nem segít ezen.

Mérges 1234 2012.02.15. 14:25:46

Nem értem bazdmeg, mi rendes krétaporos táblával tanultunk.

Semmi különbség nem volt..........

Tényleg költötték volna valami értelmesebbre a dolgot.
És ebben az a szép, hogy 5 év alatt elavul, kell hozzá támogatás és szervíz.

Egy kurva tábla örök élet....

Mennyibe fog kerülne ennek a karbantartása????

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:27:41

Tehát szerintem jó dolog az interaktív tábla, de messze nem csodaeszköz, és sok mindenen nem változtat.

Mérges 1234 2012.02.15. 14:31:13

@Professor Chaos:

Te megnétem a filmet, kb semmi értelme.

Az emberek már most is meg vannak örülve ezekért a színes vackokért, minnél hülyébbek annál inkább veszik az okostelefonokat.

A megjelenés, meg a valódi tartalom, nagyon messze áll egymástól. Ezekre a szarokra egy csomó helyen nincs is szükség, csak szép, látványos és olcsó. De a tartalom egyre inkább a levesbe megy.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:31:24

@Zsebtelep:
Nem értek egyet. A digitális táblát a tananyag szemléltetésére használják. Egy jó példa, hogy a gyerekek egy színes, ábrával teli könyvből könnyebben tanulnak, mint egy normál könyvből. Ráadásul az ábrák, vagy akár a digitális táblán a mozgó dolgok azért is segítenek a tanulásban, mert a gyerek asszociálni fog arra az ábrára, videóra, stb., és könnyebben megjegyzi a dolgokat. A száraz magolás kora már 2 évtizede lejárt, csak sajnos a hazai oktatásban még mindig elsődleges.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:34:07

@Doubledecker:
Nono, az okostelefonokat csak az utóbbi években veszi mindenki, de 10 évvel ezelőtt, akkor is voltak okostelefonok, akkor nem ez volt a helyzet.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.02.15. 14:35:50

@Zabalint: Nem azt írtam hogy ettől lesz mindegyik Jobs vagy Wozniak 2,0 és a digitábla csodatévő eszköz, hanem azt hogy sztem nem ördögtől való hogy az isten háta mögött legalább a suli adjon már valamit a XXI. századból.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:39:01

@Doubledecker:
A másik, hogy én baromira rondán írok, meg lassan is. Gyakoroltam anno általános iskolában sokat, foglalkozott velem a tanár, de nem segített. Akkor, a 90-es években, már bőven benne voltunk az informatika forradalmában. El sem tudtam képzelni, hogy mire egyetemre fogok járni, még akkor is papíron kell majd írni a dolgozatokat, mert olyan rohamosnak láttam a fejlődést. Bíztam benne, mert a gépeléssel nincs gondom, viszont a tanárok hajlamosak voltak mindig is a ronda, de amúgy olvasható írásom alapján lehúzni a dolgozataimat, ezen kívül az időből is gyakran kifutottam. Sajnos ez a rohamos fejlődés nem jött össze, mikor 8-adikas voltam, számítástechnika tagozatos általános iskolában, és nem tetszett a papíron programozásos dolgozat, nem gondoltam volna, hogy egyetemen is ugyanez lesz...

Mérges 1234 2012.02.15. 14:39:30

@Zabalint:

A lányeg abban van, hogy jórészt ezek a hülyeségek nem valós igényeket elégítenek ki. A legtöbb ember, akit ismerek a 90%át nem használja ki a színes kütyüjinek.

Természetesen hasznosak és praktikusak ezek, de túl van tolva ez az egész......

A sok hülye meg issza. Nap, mint nap látok hülyéket, akik kurva büszkén tolják, hogy tudják használni a telefonjukat, akkor ez már biztos valami nagy tudás. Hát ja.

Ettől a szartól, meg nem tanulják meg a gépet használni, csak nekik is fog kelleni a csillogó szar.

Zsebtelep (törölt) 2012.02.15. 14:39:38

@Zabalint: Szerintem 30-40 éve jobban megtanították a gyerekeket írni-olvasni-számolni, mint most. Ha a mai gyerekeket nézem, a helyzet elkeserítö. Funkcionális analfabétaként hagyják el az alsó tagozatot, egy vékony könyvet nem bírnak elolvasni, az írott szövegük meg olvashatatlan makogás. Valahol nagyon rossz irányba kanyarodtak a dolgok, és biztos vagyok benne, hogy a megoldás nem villogó, színes kütyükben keresendö.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:40:31

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!:
Szerintem első körben nem a digitális tábla az a modern világból, ami segíti a felzárkóztatást. Például amennyibe egy digitális tábla kerül, abból 6-8 asztali számítógépet lehetne vásárolni az iskolába.

Mérges 1234 2012.02.15. 14:42:51

@Zsebtelep:

Egyetértek.

Egy csomó gyerek tudja "használni" a számítógépet, és sokan azt hiszik, hoyg ez már valamiféle tudás.

Lószart. Sokkal több kellene ennél.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:46:11

@Doubledecker:
Én például előző okostelefonomba, és az azelőtti PDA-mba verseket írtam hobbiból. A mostaniba nem tudnék, mert inkább csak hülyülésre jó, az adatbevitel sokkal nehézkesebb.

@Zsebtelep:
Szerintem meg azzal a generációval is legalább annyi gond van, akik 30-40 éve voltak általános iskolások. Például többségük kikerülve az iskolapadból, többségük azóta egy könyvet el nem olvasott. A TV nézés túlzásba vitele is inkább a mai középkorú korosztályra jellemző, mint a fiatalokra, az internet sokkal többet nyújt, mint a TV, intellektuálisan is.

Mellesleg ha már olvasás, teljesen elcseszett koncepció az, hogy a Kincskereső kisködmön az első kötelező olvasmány, több generáció jelentős része utálta meg emiatt az olvasást. Lehet mutogatni persze a kütyükre, de előbb talán az oktatást kellene rendbe tenni.

élhetetlen 2012.02.15. 14:46:49

Régi sztori. az 1960-as években jártam általánosba. Falun. Nem kis falu volt, nagy falu volt. Két iskolával, egy kisebb felszereltségű, az alsó tagozatosoknak, egy jobb felszereltségű (fizika labor, kémia labor, nyelvtanítás (most mindegy melyik) stb. A felsőtagozatos már bőven tudott otthon segíteni suli után, lefutok a boltba, segítek etetni az állatokat stb. A környékbeli tanyákról viszont ötödiktől behozták hétfőn a gyerekeket, és csak pénteken mentek haza. Prüszkölhetett a család, személyiségi jogok nem merültek fel, a gyermek érdeke volt az elsődleges szempont. Egyenlő szereplőként futott neki bármelyik középiskolának. Tetszett. Más.. A technika kell, de nem pótolja a jó pedagógust, Ugyanezen időben, a falunkban volt telefon a postán, a tanáriban, az orvosnál és kb 3 magánháznál. A szenzációs magyartanárom megszervezte, hogy a tanáriból mindeki hívja fel a postát, tanuljanak meg telefonálni. Ugyanez a nő, vasárnap délelőttre megvette a jegyeket az Operába, felhozott bennünket. Igen, lehet nem szeretni az operát, de csak akkor, ha már tudjuk, hogy mit nem szeretünk pl. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy azt kéne megoldani, hogy a gyermekekkel törődő, jó pedagógusok ne dögöljenek éhen, és nem biztos, hogy a gyermek jogai fontosabbak a gyermek érdekeinél.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:48:29

@Doubledecker:
Nem, az önmagában kevés, de az informatika az egy eszköz, amit jól lehet használni. Egyébként meg nehezen fog menni ez, amíg a tanítók/tanárok többsége meg nem tudja használni!

Mérges 1234 2012.02.15. 14:48:55

@Zabalint:

" A mostaniba nem tudnék, mert inkább csak hülyülésre jó, az adatbevitel sokkal nehézkesebb."

Hát pont erről beszélek, hogy ezek szépek jók.

De kábé nem sok értelme van, illetve lehet értelme, ha az ember el tudja érni a leveleit, elolvassa a híreket.

De tanítási szempontból fullra semmi értelme, látom én is, hogy a kölkök játszanak a hülye játékokkal, fenn lógnak a neten. És ezt is pont a tanulástól veszik el.

Valós tudást így nem szereznek, csak függővé válnak.

Persze lehetne tanulásra is használni, sőt. De lényegében nem erről szól a dolog.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 14:58:23

@Doubledecker:
Ezeknek is van értelme, ha valaki tudja olyanra használni.

Viszont egy laptop vagy asztali számítógép már jobban használható tanulási célra. Főleg, mert a jövő kihívása pont nem az, hogy minél nagyobb adathalmazt megtanuljanak a gyerekek, hanem hogy tudják, hol lehet megtalálni, amire szükség van, és tudják használni.

gnme 2012.02.15. 15:00:47

.. lópikula

gondoljátok el mi lesz 20 év múlva .. a tehetős családok gyermekeinek lesz csak oklevele (szülők mindent kifizetnek, a képzést is a lakhatást is a tanulmányok alatt), és azzal a lendülettel a gyerekek mennek is el innét nyugatra ..ugyan milyen alapon kötnék röghöz őket, hisz kifizették a tanulmányaikat a szülők

akkor már mindegy is lesz, ki honnan sajátította el a szorzótáblát

M&Ms (törölt) 2012.02.15. 15:09:54

@Doubledecker: Azt, hogy használni tudja a számítógépet ez eléggé relatív. Én például jelenleg is tanulok gépírni, folyamatosan növelem a sebességet, és ez későbbiekben is nagyon hasznos lesz, ha netán olyan munkakörbe kerülök, hogy számítógép előtt kell dolgoznom. Persze nagy általánosságban ma arra terjed ki a gyerekek ismerete, hogy be tudja kapcsolni a gépet, és tudja használni az alapvető programokat (szövegszerkesztő stb.) Nagyon hasznos ez is, bár való igaz, ennél többet is ki lehetne hozni, programok széles garmadája létezik.

Khm. (törölt) 2012.02.15. 15:11:22

Egymillióért digitális táblát? Minek? Tizedéért kihozható egy majdnem ennyit tudó rendszer.

www.ted.com/talks/lang/en/johnny_lee_demos_wii_remote_hacks.html

Van magyar felirat is hozzá.

Amatőr 2012.02.15. 15:12:45

@DIldiko:" Valószínűleg EU-s pályázat útján szerezték be."

Valószínű. Mint a beléptetőrendszert 4 milliárdért a focistadionokba az a másik "jótét lélek". Vagy tévedek?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.02.15. 15:21:17

@Ironfist: Nem lehetne hatásosabb megoldás, ha az ilyen pénzeket a tanárok motiválására fordítanák?! Mert egyetértek veled, nem attól fog felzárkózni,hogy modern vackokkal tanítják, hanem attól, hogy a tanár is maximálisan odateszi magát és ő is akar tanítani.

papilloma 2012.02.15. 15:26:39

Ba*ssza meg a k*urva anyját az a sok gyökér, akinek a csökött agya addig jut el: vagy fűtés vagy digitális tábla.

És élvezzen.

Amatőr 2012.02.15. 15:26:52

@Zabalint": Mellesleg ha már olvasás, teljesen elcseszett koncepció az, hogy a Kincskereső kisködmön az első kötelező olvasmány, több generáció jelentős része utálta meg emiatt az olvasást."

Sajnos nem ez az egyetlen pedagógiai tévedés. Antigoné, Odüsszeia, stb. Jó és fontos, de nem ott és nem akkor. Így lehet megutáltatni az olvasást, a szépirodalmat a gyerekekkel.

Tudom, hogy munkás dolog, de van olyan tanár, aki lehetőséget ad a kedvenc könyv kiválasztására és annak az elemzésére. Állítólag működik. Csak mint mondtam, az bizony több munkával jár.

kalandfereg 2012.02.15. 15:27:42

Fiaméknál is beszereztek egy digitális táblát, ez most a varázsszó, a digitális tábla. A probléma csak kettő, egyfelől a tanároknak nincs idegük pöcsölni vele, 40-50 évesen megtanulni használni, legfeljebb a nyílt órákon szenvednek vele szánalmasan (kisfiam, hogy is kell továbblépni?) másfelől egy tantárgy egy éves digitális tábla tananyaga fél milla. Szóval megint adtunk egy pofont a szarnak, valakik meg nagyon jól jártak.

DIldiko 2012.02.15. 15:28:36

@Amatőr: Lehet. 1: az EU értelmes dologra nem nagyon ad pénzt. 2: ezek a pályázatok valakiknek mindig nagyon sokat hoznak - ezzel van a nagy baj.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:30:34

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: "Mert ne adj isten a kölyök felszed valami XXI. századi dolgot?"

Sajnos a dolog nem ilyen egyszerű. Matematika tanár ismerős régebb óta dolgozik középiskolában digitális táblával, és szerinte ez általánossságban a diákok logikai gondolkodását nem segíti. Jó annak a gyereknek, akinek szuper agya van, de az átlagos gyereknek nem tanítja meg, hogy mi miért van úgy, ahogy. Általában pedig több az átlag, mint a szuper.

VT Man 2012.02.15. 15:34:42

@Amatőr:
"De, jó lenne előbb a tanyasi iskolába bevezetni a folyóvizet és megszüntetni a kerti budit. Valamint a gyerekeket ellátni fogkefével, fogkrémmel - ha otthon olyan nincs - és rászoktatni a fogmosásra."

Attól, hogy benti budi lesz kerti budi helyett, mennyivel lesz okosabb a gyerek? Semennyivel. Többet ér, ha az oktatására megy el a pénz, mint a kényelemre.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:34:44

@látjátok feleim szümtükkel:
Ja, közben eszembe jutott, hogy anno, sok-sok tízévvel ezelőtt is kitaláltak minden féle, a tanítást segítő eszközt, diavetítőt, írásvetítőt stb. Csak plusz időt nem adtak hozzá. Ezeknek az eszközöknek a működtetése idő igényes, a tanárnak is speciálisan kell felkészülnie az órára. Hol is van ezekről szó a nemzeti alaptantervben, meg a közép és felsőoktatásról szóló jogszabályokban? Mi is a helyzet a pedagógusok létszám, óraszám csökkentésével?

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:40:08

@papilloma: Azért ha a te kölyköd ülne egész nap egy gyengén fűtött iskolában, és lesné a digitális táblát, gondolom te is elgondolkodnál rajta, hogy "Ba*ssza (e) meg a k*urva anyját" ? aki ezt kitalálta.

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 15:44:46

Na gyerekek. Első kézből információ. Ebben az iskolában tanítok. Pont itt. A képen nem én vagyok. De a kollégával teljesen egyetértek. A tábla hatalmas segítség, mivel sokkal szemléletesebben, és hatékonyabban lehet vala tanítani. A gyerekek imádják, és ha órán használjuk, sokkal jobban figyelnek. Sajnos a politika fogja tönkretenni ezt az iskolát, pedig elmondanám hogy akik fénykorában kinéztek hozzánk, csak jót mondott rólunk. De változik az idő. Megjegyzem még ennek ellenére is előfordul hogy krétára, táblaszivacsra nincs pénz.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:46:39

@Zabalint:
az én gyerekem Móra Ferenc könyvein tanulta meg a magyar nyelvet, helyes írást. Kötelező volt neki minden nap egy oldalt másolni valamelyik Móra írásból.
Általános iskolás korában kapott comondort, talán kétszer játszott vele, aztán ott porosodott. Egyetemistaként meg már a játékok nem érdekelték, viszont a számítógépet nagyon tudja kezelni, és hasznosítani a munkájához. De! ezt nem az iskola, hanem én, mint szülő igyekeztem előmozdítani., mert a gyerkem érdeke nekem volt a legfontosabb.

Vittore. 2012.02.15. 15:46:59

Én sem, értem, mi ezzel a baj. Saját szememmel láttam, amikor a verekedős, neveletlen cigánygyerekek álltak egy ilyen tábla előtt úgy, mintha kb. a Hófehérke jött el volna hozzájuk. Na, ha közülük már csak minden 1000. képzettséget szerez azért, mert egy ilyen tábla miatt esetleg van kedve tanulni, akkor simán megérte. Egyébként meg elmondták már százszor: nem kell itt a fűtéssel, meg ilyenekkel példálózni, az EU azért támogatja a digitális eszközöket, mert nyugaton nem kell az iskola fűtését támogatni, azt megoldja az állam/önkormányzat.

Amatőr 2012.02.15. 15:51:15

@VT Man: Bocsánat, de a folyóvizes WC, a rendszeres tisztálkodás nem kényelem, hanem kultúra kérdése. A nevelés evvel kezdődik és nem az írás-olvasással.Ha otthon ez nem történt meg, akkor azt az iskolában kell megtanítani. Ha nincsenek alapok, akkor ingatag a felépítmény.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:52:10

@Zabalint: "Egy jó példa, hogy a gyerekek egy színes, ábrával teli könyvből könnyebben tanulnak, mint egy normál könyvből."

Ez így általánosságban nem igaz. Az ábrával teli könyv nagyon sok agyban megmarad ( azokban, akik vizuális módon gondolkodnak), és nem képes ábra gondolkodni. Az ábra nélküli tananyag az agyat gondolkodásra, elképzelésre serkenti. Egy agy minél többet "töpreng", annál több tudás halmozódik fel benne.

csepke 2012.02.15. 15:56:09

Szerintem a legnagyobb baj az az oktatással, hogy mire a gyerek iskolába kerül, addigra az átlagból a szülő kiöli tudásszomjat. Hányszor látok olyat az utcán, és szorul össze a szívem, hogy kérdező gyerek kérdéseire nem válaszol a saját édesszülője, vagy ami még rosszabb durván leugatja. Lehet hogy fáradt, lehet hogy fásult, de egyesek úgy kezelik a saját gyereküket mint egy terhet a nyakukban. Pedig minden gyerek érdeklődik a világ dolgai iránt eredendően. Nagyon cukik a kis kérdéseik. De egy ilyen szülő gyereke egyidő után szerencsétlen feladja, apátikus lesz. Szóval szerencsétlen tanár aztán pöröghet a hátán is, lusta, motiválatlan, érdektelen gyerekkel mit tud kezdeni? Ha ez a tábla segít ezen, akkor én nagyon drukkolok nekik.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:57:03

@Zsebtelep:
Nekem volt egy matek tanárnőm, aki azt mondta, az ember a világ bármely részére kerül, ha van nála egy logarléc, akkor minden matematikai feladatot meg tud oldani. Őt apácák nevelték, a maiak meg azt sem tudják mi a logarléc.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 15:59:16

@Professor Chaos: "Sokra megyünk a matematikai, történelmi, világirodalmi ismereteinkel, ha nem ismerjük a kor technológiáit."

Nem gondolod, hogy akinek sok tudás van a fejében, az a kor technológiáját is jobban tudja használni?

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 15:59:49

@Amatőr: Akár hiszed akár nem, a mi kis iskolánkban van wc, sőt még meleg víz is akad. Igaz itt nekünk nem csak az ábécét kell megtanítani a gyerekekkel elsőben, hanem azt is, hogyan húzza le maga után, ha elvégezte a dolgát, mert otthon pottyantós van. Azt vettem észre, hogy mi többet foglalkozunk a gyerekkel, mint sok szülő. Sokuknak a gyerek csak egy tárgy, akitől örülnek hogy megszabadulnak, mert majd a tanár foglalkozik vele. Először én is úgy voltam vele, hogy mifrancnak ez a tábla mikor kréta sincs, de tudjátok mit? Ha a fenti mocskok Ányolcasokkal járnak, meg pesti lakosként felveszik a 116 ezret, akkor ne sajnáljunk már a gyerekektől ennyit. És még valami. A tábla nem a tananyag helyett van, hanem mellé, segítségnek. Megtanulni használni, pedig nem nagy ördöngösség, akárki akármit mond. És természetesen pluszpénz sem jár azért, mert ilyet használok. (Arról sem mi tehetünk, hogy az Unió ilyenekre ad pénzt. Fűtésre nem ad. Ezt kell szeretni. Én szeretem, és a gyerekeim is.)

Bicikliző medve 2012.02.15. 16:00:56

@tarackos: a mobiltelefon elott is volt elet, megis gyanitom, hogy neked is van mar mobilod...

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 16:06:51

@Lottie: "Lehet kapálózni ez ellen, de így van."

Igazad van, de a mi időnkben a huszon-harminc évesek nem hullottak infarktusban, agyvérzésben. Egyébként meg aki annyira okos fiatal, hogy az elődei bölcs intelmeit meg sem hallja, az dögöljön bele az életbe.

Azért én mutatok most neked valamit. Ezeket a gondolatokat egy, 1914. július 15-én megjelent újságban olvastam:
"Vasbányában is aranyat lel az ügyes."
"Önző ember olyan, mint a fénybogár- csak magának világit."

SvenH. (törölt) 2012.02.15. 16:10:52

@Dr. jones5555: itt fent pöstön a büdös kölkének ki kell csengetni 4000 HUFot havonta hogy mehessen suliba.... mert az A8 ast meg nem tudja vezetni
en szemely szerint anno volt hogy 45 percet mentem....

luxus az hogy egy kis 170 fos porfeszekben van iskola

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 16:11:19

@DIldiko: "Tudomásul kell venni, hogy a világ halad és ha mi is akarunk vele haladni, akkor muszáj néha 1-1 újításra időt, pénzt, energiát szánni."

Az én párom is tudomásul vette, és évekkel ezelőtt karácsonyra megvette a legcsicsásabb DVD-t, amit azóra sem használ senki. A gyerek nem tv-zik, mi meg nem értünk hozzá azért, mert nincs időnk megtanulni a kezelését, meg egyébként sincs időnk filmeket nézegetni. Ez az igazi haladás.

VT Man 2012.02.15. 16:12:34

@Amatőr:
"a folyóvizes WC, a rendszeres tisztálkodás nem kényelem, hanem kultúra kérdése"

Erdély keleti és falvas részein otthon sincsen folyóvizes WC, mégis tudnak tanulni az emberek, és vannak olyan okosak, mint te.

A kerti WC nem akadály a tanulásban.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 16:13:46

@commando: "Tetszenek ismerni a viccet az orosz favágóról és a Husquarna fűrészről (jé ez berreg is?). "

Persze, hallottunk, meg az abakuszról is, amin a nagy orosz matematikusok, és fizikusok gyerekkorukban megtanultak számolni.

sárkányfő 2012.02.15. 16:23:31

@Khm.: ez zseniális. azaz ugyanabból az összegből tízszer több suliba lehetne ilyen tábla... tök egyszerűen.... de nem lesz, ez itt Magyarország...

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 16:23:48

@Бабаяга: "Az átlag pedagógusnak még ma is gondot okoz egy mail megírása, vagy egy prezentáció összedobása. "

A "begyepesedett" agy nehezebben áll ál számára nem értelmezhető dolgok befogadására. Az a gyerek, aki digitális táblán tanult meg olvasni, mindig kötődni fog hozzá. Én már felnőtt korban munka mellett végeztem el az ECD tanfolyamot, és mondanom sem kell, vért pisiltem, míg a 30 éves fiatalok röhögve megcsinálták. Ne piszkáld a tanárokat, sokan a rendszerváltás előtt végeztek, amikor még nem volt digitális tábla.
Persze abban igazad van, hogy az oktatásnak be kell fogadni a mai kor eszközeit is, de egyik hozzászólóval egyet értve, szerintem is a régi és a modern módszereket összhangba kell hozni úgy, hogy a modern módszer, eszköz kiesése, ellehetetlenülése esetén is maradjon valami tudás a gyerek agyában.

gnme 2012.02.15. 16:34:23

megdöbbentem
északon relatíve szegények az emberek (stuttgartban az utcakép része a legújabb porsche, ferrari, addig északon rozsdás f astra meg öreg malac passat, alig látni új autót)
elmentem a kollégámhoz inni, aztán ittunk (az volt a program)
... egyszercsak jön a gyereke, a kezében egy digitális tábla
mondom ez mi?
hát te még nem ismered? ezen kapjuk és ezen oldjuk meg a házi feladatot .. egy olyan kvázi ipad szerű gépen .. pufffff .. padlótfogtam egyből, inni kellett tovább
mi meg ott tartunk, hogy a fűtés gondot okoz, vidéki iskolákat bezárják

pár fényévvel le vagyunk azért maradva

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 16:36:19

@SvenH.: Képzeld, azért mert ebben a kis porfészekben tanítok, nekem az utazásért havonta 10000 leírom betűkkel is, tízezer forintot kell fizetnem. A pesti gyerekeket meg hadd ne sajnáljam már, bár ott is vannak akik rászorulnának. Laktam ott is, dolgoztam is ott, itt jelenleg tíz éve vagyok. Hidd el van különbség. Azt hiszem tudnék olyanokat mutatni, amiket te csak filmeken látsz. Az ányolcasokat politikusainkra értettem, bocs ha nem volt világos. Ja Zeronak! Nem Békatelep, hanem Béke!! Köszi! És Béke!

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 16:40:03

@SvenH.: Ja és az utazást saját zsebből fizetem én is, idestova három vagy négy éve, mert az utazási hozzájárulást elvették tőlünk. Meg az étkezési utalványt, meg a könyvtámogatást, meg most az adójóváírást is. És nem csak nekünk csóró tanároknak. De ez a cikk most nem erről szól. Maradjunk annyiban, hogy nektek sem jó, de nekünk sincs itt vadkeleten kolbászból a kerítés.

gnme 2012.02.15. 16:45:09

mámma kiszámoltam, hogy a 950kg-os 1.3 mjet punto classic (kis tehetetlenségi nyomatékú turbó, intercooler, 18:1 kompresszióviszony) 5l-es komputer által kijelzett gázolajfogyi mellett, a számláló által jelzett megtett kilóméterek és a betöltött üzemanyagár (tökig tettem) arányában .. szóval hogy alakul a km díj, mindez reggeli udvari hidegindítás és teljes városi üzem mellett
26ft/km-re jött ki, szerintem elégedett lehetek

..hogy 9 forint/km mire elég azt nem tudom, azt csak a konzumidióta kormány tudhatja

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 16:51:51

@SvenH.: Ja és még annyit, hogy az iskolánkhoz tartozó tanyákon kb. 1000-1200 ember él, és nem 170 fő. Nem csak Béketelepről járnak ide iskolába. Van olyan aki vagy tíz kilométerre lakik innen. Ő nem 45 percet sétálna. Balkány ahonnan én kijárok hat kilométerre van. Az sem 45 perc gyalog. És itt alsós gyerekekről beszélünk, tehát hat és tíz év közöttiek. Ugye te sem akarod, hogy ilyen kisgyerekek gyalog járjanak?

Amatőr 2012.02.15. 16:57:23

@VT Man: Azt hiszem, hogy két malomban őrölünk. Hogy Erdélyben hogyan van, azt nem ismerem, de készséggel elhiszem, hogy arrafelé legalább olyan okosak - ha nem okosabbak - az emberek, mint én.

Azt próbáltam magyarázni, hogy talán a tanyasi iskola pedagógusait kellene előbb megkérdezni a fontossági sorrendről. Talán ők a kompetensek ez ügyben, hiszen ebben élnek. Hagy döntsék el, hogy a digitális tábla, vagy a folyóvizes wc és zuhanyozó kell elébb a gyermek fejlődéséhez.

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 16:59:21

@Amatőr: Ebben egyetértek veled. De mikor fognak minket megkérdezni szerinted??? Bár még egyszer mondom, jó hogy itt vannak ezek a táblák.

Amatőr 2012.02.15. 17:05:55

@Dr. jones5555: "Akár hiszed akár nem, a mi kis iskolánkban van wc, sőt még meleg víz is akad. Igaz itt nekünk nem csak az ábécét kell megtanítani a gyerekekkel elsőben, hanem azt is, hogyan húzza le maga után, ha elvégezte a dolgát, mert otthon pottyantós van. Azt vettem észre, hogy mi többet foglalkozunk a gyerekkel, mint sok szülő. Sokuknak a gyerek csak egy tárgy, akitől örülnek hogy megszabadulnak, mert majd a tanár foglalkozik vele. "

Maradéktalanul egyetértek a fentiekkel.

Sajnos voltam olyan alföldi zsákfalu iskolájában, ami messze nem felelt meg a XXI. század követelményeinek. Az ilyen tanintézmény pedagógusai hadd döntsék el, hogy ha választani lehet és kell, akkor mi a fontosabb a nevelés szempontjából; a milliós tábla, vagy a wc, a mosdó, a fűtés, az ebéd, és még ami kitelik az árából. Mert egyszerre mindenre nem telik és a sorrend fontos.

Amatőr 2012.02.15. 17:19:01

@Dr. jones5555: "bben egyetértek veled. De mikor fognak minket megkérdezni szerinted??? "

Megnyugtatlak, hogy soha. Te ugyanis csak rossz választ adhatsz, amiből nem lehet meggazdagodni.

dajcsfürtomi 4 milliárdért vásárolt beléptetőrendszert a focipályákra. 2001 óta porosodik a raktárban, még ki sem csomagolták azóta. Gondolod, hogy ennek a nagyon gyenge magyar labdarúgásnak a beléptetőrendszerre volt/van a legnagyobb szüksége? magyarbálintka is ezért vette a digi táblákat, mert egyik kutya, a másik eb. Bár ez csak a jéghegy csúcsa, ami látható. A lényeg a mélyben van.

Бабаяга 2012.02.15. 17:24:12

@látjátok feleim szümtükkel: Lehet, hogy te nehezen szerezted meg az ECDL vizsgát, én a 18-20 évesekkel együtt vizsgáztam, általában fele annyi idő alatt végeztem egy-egy modullal, mint ők. Akkor 33 voltam. Ja, és 18 éves koromtól a közelmúltig tanítottam általános iskolában. Szóval nem outsiderként szapulom őket, de azért is váltottam, mert elegem volt a kétbites életükből, problémáikból. Szerintem azért is tart itt az ország, mert nagyon sokan elhagyták a pályát (köztük én is) olyanok, akik igazán alkalmasak voltak arra, hogy tanítsanak. Akik maradtak, azokból hiányzik a kreativitás, az újra való nyitottság. Ez a két dolog pedig a legfontosabb ahhoz, hogy kreatív és a tudásra, haladásra nyitott gyermekeket neveljünk.

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 18:00:02

@SvenH.: Nézd meg a tizenhetes képet.
Gondolom te másodikos korodban nem így gyalogoltál hazafelé az óvodás testvéreddel:
hvg.hu/nagyitas/20120214_tanyavilag_szabolcs_nagyitas

hgh1 2012.02.15. 18:02:24

A digitális tábla tényleg nagyon jó, ha használják. Ismerek olyan nagyvárosi középiskolát , ahol már az ötödiket veszik, viszont még egyet sem használta sohasem.

Gyáli úr 2012.02.15. 18:13:22

@Dr. jones5555: Szia, ne haragudj - nagyon meghatottál. Nagyon szégyellem, hogy egy kommentfalon írok. Kistérségben dolgozó szakember vagyok én is, pedagógusok mellett. Sok sikert, örömöt, kitartást kívánok. Jó munkát, sok-sok év boldog tanítást.

jones5555(exdr.) 2012.02.15. 18:31:05

@Gyáli úr: Köszönöm, magam és pedagógustársaim nevében, no meg azokéban is, akikről itt szó van. De Igazából nem akarok én itt valami megváltóféle lenni. Tesszük a dolgunkat, és sokszor morgolódunk.

commando 2012.02.15. 18:33:10

@látjátok feleim szümtükkel: És azóta is azzal működtetik az űrállomást!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 18:35:03

@Amatőr:
"Sajnos nem ez az egyetlen pedagógiai tévedés. Antigoné, Odüsszeia, stb. Jó és fontos, de nem ott és nem akkor. Így lehet megutáltatni az olvasást, a szépirodalmat a gyerekekkel. "

Ezek középiskolában vannak, akkor már olvasás megszerettetése szempontjából baromira mindegy.

commando 2012.02.15. 18:39:48

@Бабаяга: Ez igen! Ez a szerénység. Most már nagyon szégyellem magam, hogy a pályán maradtam, ezek szerint nem sokat érő, úgymond hulladéknak. Kár érted, meg a többi nagyszerű pályaelhagyóért!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 18:39:54

@látjátok feleim szümtükkel:
Helyesen írni legjobban olvasással lehet megtanulni, ahogy sok más dolgot is. Nem Móra műveivel van baj, hanem tény, hogy a gyerekek többségének nem való általános iskola alsó tagozatban a Kincskereső kisködmön. Nekem anno semmi bajom nem volt vele, de ismerek nem egy embert, aki emiatt utálta meg az olvasást.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 18:42:01

@látjátok feleim szümtükkel:
Igazad van, általánosságban nem igaz, ahogy az sem igaz általánosságban, amit te írsz. Ugyanis tananyag függő a dolog, van amit szemléltetni kell ábrákkal, van amit nem. Egyébként meg a jó ábrán ugyanúgy el lehet gondolkodni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 18:48:38

@látjátok feleim szümtükkel:
Nagyon rosszul látod te a fejlődést, pontosabban fejlődés ellenes vagy. Nem kell tudni a mai embereknek logarléccel vagy abakusszal számolni. Nem, mert ott vannak az eszközök, a számológép, a számítógép, amiket igénybe vehet. A programozó sem assemblyben írja már jó ideje a programot, amit használsz, hanem magas szintű nyelveken. Ez nem azt jelenti, hogy nem tud gondolkodni, és csak az informatika hőskorában dolgozó programozók tudtak. A jövő kihívása, hogy a modern eszközökkel alkossunk újat, nem szabad megragadni a múltban. Nyilván például jogos, hogy egy ideig nem használhat a gyerek számológépet az iskolában, mert meg kell tanulnia fejben is számolnia, mert nincs mindig nála a számológép. De nem kezdheti a logarléccel, mert ahhoz, hogy esetleg a jövő kutatója legyen, neki 1000 más dolgot kell megtanulnia arra építve, amit mások már kitaláltak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.15. 18:54:07

@látjátok feleim szümtükkel:
Sőt, ha már olvasás. A jövőben lehet hogy szinte kizárólag e-book lesz, a papír alapú könyv csak hagyományőrzés, szuvenír és hasonló célokat fog szolgálni. És ezzel az égvilágon semmi baj nincs. Nyilván, aki a hagyományos könyvek között nőtt fel, az kötődik hozzá, de a fiatalabb generációnál ez nem jelent majd problémát.

DIldiko 2012.02.15. 19:10:05

@látjátok feleim szümtükkel: Elhiszem, ilyen is van. De ezek a gyerekek valószínűleg otthon nem rendelkeznek szélessávú internettel és egyéb technikai csodákkal (iphon, okostelefon) így legalább bizonyos dolgokat megismernek, megtanulnak kezelni.

DIldiko 2012.02.15. 19:15:43

@Viktus: Nálunk is működik Nógrád megye! A kis falusi iskolákban pár helyen nincs csak alsó tagozat. A nagyobb gyerekeket iskolabusszal viszik a közeli nagyobb faluba vagy kisvárosba.
Hogy ezekben az iskolákban digitális tábla van-e azt nem tudom, de a gimiben van azt tudom.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.02.15. 19:25:28

parasztvakítás

de biztos valakik jól jártak azzal hogy az eu ilyeneket támogat...

warp 2012.02.15. 19:55:43

Csak mellékesen: Béketelep !:) Ha lehet ki kellene javítani a hitelesség véget!
Amúgy az interaktív tábla egy egy szuper dolog, nem kellene lehurrogni. És azért mert egy iskola kevés diákkal és egyszerűen működik még ne sajnáljuk a gyerekektől, hogy ilyet használhatnak.

Бабаяга 2012.02.15. 20:07:30

@commando: Nézd, ma is tanítok, csak főiskolán, leendő tanárokat. Szóval csak a közoktatást hagytam el és életemben először nem csak receptekről és általam nem ismert szappanoperákról tudok beszélgetni a kollégákkal. Egyébként nem azt mondtam, hogy minden tanár leépült, de a zöme igen. Ha nem hívnak, én se megyek el, de 25 év után az első szóra hagytam ott mindent, mert az osztálytermen kívül már pocsékul éreztem magam.

Бабаяга 2012.02.15. 20:16:38

@látjátok feleim szümtükkel: Ma, amikor nincsenek kémiai, fizikai laborok. A legtöbb iskolában tanári kísérletet se látnak, mert kémcsőre se telik, már ha van szakos tanár. Ezek a táblák abban is segítenek, hogy ne csak passzív szemlélői legyenek egy-egy kísérletnek, hanem valamilyen módon bekapcsolódhassanak. Szomorúan láttam, hogy a legszebb tárgy, a kémia, a legutálatosabb tárgy a mai gyerekek között. Én nagyon szerettem, totál humánként mindig ötös voltam, de én olyan iskolába jártam, ahol volt labor, sok tanulói kísérlet.
Másrészt ma a számítógép használat olyan, mint az írás, olvasás, természetes része kell, hogy legyen az életnek. Egy ilyen táblával pedig a helyes használatot is tudatosíthatják a gyerekben, hiszen már az ovis is nyomja anya okostelefonján az orvosi váróban.

DIldiko 2012.02.15. 20:21:45

@gnme: Végre csak értelmes, dolgozni akaró, tisztességes emberek magadnak az országban! Lehet, hogy nem lesz ez annyira rossz nekünk.

Amatőr 2012.02.15. 20:39:56

@Zabalint: "Ezek középiskolában vannak, akkor már olvasás megszerettetése szempontjából baromira mindegy. "

Nem, nem mindegy. Az olvasást bármikor meg lehet szeretni, csak megfelelő közvetítő (esetleg tanár) szükséges hozzá. És erre igen szerencsétlen választás a két fentebb említett klasszikus.

Fiatal koromban az Egri csillagok és a Tüskevár a legkedvesebb, többször is elolvasott könyveim voltak, de emlékszem, hogy sok osztálytársam utálta, mert KÖTELEZŐ volt.
A gyerekeket nem kötelezni kell, hanem az érdeklődésüket kell felkelteni.

DIldiko 2012.02.15. 20:50:03

@Бабаяга: Ennek egyik fő oka van, kevés a megfelelő kémia tanár! Ha nem a könyvet olvasná fel a tanár és szó szerint ezt várná el dolgozatként - még a vessző is a helyén legyen, hanem kísérletezne, bemutatná hogy mit mivel nem lehet keverni, stb. a gyerekek sokkal inkább szeretnék a kémiát!

Бабаяга 2012.02.15. 21:00:18

@Amatőr: A fiúk szerették az Egri csillagokat, a lányok utálták, mert nekik túl "katonás" volt. Anno gyakorlatilag tiltották Rejtőt, ma kötelező 9. évfolyamon: a legtöbb gyerek borzadállyal beszél róla, el se akarja olvasni. Szóval a kötelező az mindig riasztó. A fiam miután végigszenvedte kötelező volta miatt az Antigonét és Piszkos Fredet azt mondta, hogy inkább az Antigoné.
Ha a gyerek az olvasás tanulással nem szereti meg a szépirodalmat, akkor bizony be kell vetni a ponyvát: ha egy lektűrt végig olvas az is sikerélmény számára, utána rá lehet venni szépirodalomra is. Kicsiket mennyit dicsértem az elmúlt években Hanna Montana "könyv" kiolvasása miatt. Aztán jött a nekik szánt ponyva Geronimo Stilton, miután arról már közösen jókat beszélgettünk, elfogadták, ha én ajánlottam nekik könyvet: olvastak szépirodalmat, de Hawkingot is. Ehhez persze szülők is kellenek, akik alkalmanként könyvet vesznek ajándékba.

látjátok feleim szümtükkel 2012.02.15. 22:15:18

@Zabalint: Nem vagyok fejlődés ellenes, azért szereztem ECD vizsgát is, és jól ki is tudom használni a szerzett ismereteket. De én az élet olyan területén dolgoztam mintegy 30 évig, ahol a társadalom minden rétegéből találkoztam emberekkel. A tapasztalatom az, hogy az iskolai tanulmányokból szerzett ismereteinek túlnyomó részét az átlag ember ( nem a diplomásra gondolok ) nem használja a munkája során, sőt a magánéletében sem. Egyrészt azért, mert nincs szükség a munkája során az iskolában szerzett ismeretből nagyon sokra, másrészt a szabadidejét nem ezeknek szenteli.
Én diplomásként nem használtam a munkám során soha olyan ismereteket, amelyek a szakmám történelmével kapcsolatosak, és magánemberként sem érdekelt, mert nem kapcsolódtak a konkrét munkámhoz. A szakmámnak a munkámhoz kapcsolódó területei érdekelnek inkább.
Én igen is fejlődés párti vagyok, de a fejlődés alatt nem kizárólag a technikai fejlődést értem. Fejlődés szerintem az is, ha az iskola olyan ismerteket ad a gyereknek, amelyek a mindennapi életben bekövetkező változásokat érinti, így pl. a kémiában lehetne az iskolában a háztartásban használt vegyi anyagokat megismertetni. Konkrétan pl. arra gondolok, hogy nem a sósav gyártása a megtanulandó ismerte, hanem az, hogy a savakat hogyan kell kezelni, mik a veszélyeik, stb. A matematikában meg a vállalkozás pénzügyi oldalát, adózási oldalát pl. a kalkulációt, adószámítást stb. lehetne megtanítani.
Kiábrándító volt a jelen lévő pedagógus szülő reakciója, és hozzá állása, amikor a gyerekem osztályában szóvá tettem, hogy a 16 éves gyerekeket ne pedagógiai ismeretekre oktassák fakultációban, hanem adózási ismeretekre. Ez kb. 15 éve volt, és úgy tudom azóta sem törekedett az oktatásügy ilyen ismeretek tanítására. Na én a fejlődést ezen módon tartom fontosnak, és ehhez első sorban nem technika kell. Azért szerintem a kettőt össze kell hangolni, és a technikai lehetőségeket is kihasználni.

Kicsi Kacsa 2012.02.15. 23:14:21

Nekem volt olyan osztálytársam, aki kis borsodi faluból jött a városi gimibe 74-ben, ő mesélte, náluk 2 osztályterem volt, egy az alsósoknak, egy a felsősöknek. Nagyon erős gimi volt a mienk, maximalista tanárokkal. Ez az osztálytársam volt az egyik kitűnő tanuló. Össz-vissz ketten voltak kitűnők négy éven keresztül... Az alapozás a lényeg, neki a 2 tantermes falusi iskolában igen jó alapot adtak, jobbat, mint nekem a városi kicsit elit általános iskolában.

commando 2012.02.16. 08:20:00

@Бабаяга: Értem. Több, mint 35 éve vagyok a pályán középiskolában és felnőttoktatásban egyaránt. Vajon miért égett ki a pedagógus társadalom? Néha engem is elővesz a fásultság. Én úgy gondolom, hogy a folyamatosan egyre gyengébb felkészültségű diákok megjelenése a középiskolában és nagyon lényeges szempont az oktatás-képzés folyamatos átalakítása, "megújítása" - ezek sokkal nagyobb súllyal jelennek meg, mint az évek óta befagyasztott siralmas bér. Úgy leszünk, mint Moldova vasutasai: csak a hülyék és a megszállottak maradnak a pályán. Az eltelt húsz évben még egyetlen szakképző rendszer nem állt fenn három évnél tovább, és sajnos véleményem szerint a változások nem eredményeztek javulást.

commando 2012.02.16. 08:23:19

@Бабаяга: Én úgy érzem, az olvasást nem az iskola tudja megszerettetni a gyerekkel. Nagyon fontos az otthon, a család, a barátok. Sokkal-sokkal fontosabb, mint az iskola.

Amatőr 2012.02.16. 11:37:12

@Бабаяга: ." Ehhez persze szülők is kellenek, akik alkalmanként könyvet vesznek ajándékba...."

..és persze alkalmas pedagógusok (az óvodától kezdve), akik megszerettetik a gyermekkel a könyvet! Az olvasás szeretete majd jön magától.

Amatőr 2012.02.16. 11:46:47

@látjátok feleim szümtükkel: "Fejlődés szerintem az is, ha az iskola olyan ismerteket ad a gyereknek, amelyek a mindennapi életben bekövetkező változásokat érinti, ..."

Egyetértek! Sajnos rosszak az arányok! A mindennapi életben szükség van elméleti és gyakorlati tudásra egyaránt, de sajnos manapság a lexikális tudás dominál. Az a tudás, melynek a kb 70-80 %-át az iskolából kikerülve egy-két éven belül elfelejtünk. ( a középiskolai matektanár a magyar, a történelemtanár a matek érettségin simán elhasal, mert az 5-10 évvel azelőtt megszerzett tudás hol van már).

Amatőr 2012.02.16. 11:51:19

@commando: ...mert a kompetens elit nem érdekelt! Ők már végeztek, a kölkeiknek pedig megengedhetik Angliát, vagy az USA-t. A plebsz pedig maradjon plebsz.

Antizéró 2012.02.16. 12:56:58

Pályáztak rá és megnyerték!

SvenH. (törölt) 2012.02.16. 18:01:55

@Dr. jones5555: erdekes mintha neked a 13. kep kimaradt volna...
tudod ott ahol a gyerekeket viszik busszal iskolaba :)))

engem ne feltsel, en olyan iskolaba jartam ahol 25 fo volt egy osztalyban, 2 / evfolyam es 8 evfolyam anno
ismetlem az OSZTALYOMBAN volt 25 fo, tudod mint nalatok az oskolaban vannak osszesen a pedagogusokal egyutt :)))
ne mondd erre azt hogy hatekony!!!

amugy meg termeszetes az iskolabusz, ki mondta hogy gyalogoljanak 45 percet naponta? azt mondtam meg korabban is hogy tudnanak buszozni 45 percet is, hiszen itt pestön van olyan gyerek akinek annyi ideig tart a suliig eljutni, es azert a szulo meg 4e -t ki kell csengessen pluszba...

SvenH. (törölt) 2012.02.16. 23:57:03

az igazi vastagbor meg ez: fn.hir24.hu/itthon/2012/02/16/mennyibe-kerul-egy-gyermek/
"Répceszemere polgármestere nem ijedt meg a nagy szomszédtól. Írt egy levelet, amelyben tételesen felsorolta, mekkora károk érték a faluját, amiért a gyerekek a szomszédos városba járnak át iskolába, miközben náluk is két iskolaépület van. "

ksh: RÉPCESZEMERE lakónépességének száma: 284
www.repceszemere.hu/index.php?modul=onkormanyzatintezmenyek

nalunk a hazban van 200 lakas, atlagban 3an lakjak, vannak cakli pakli 600an azaz DUPLAANNYIAN mint Répceszemeren!!!
es NALUNK a kozos kepviselot MI LAKOK FIZETJUK!!! jo lenne ha alakithatnank kisfalut es akkor lenne nekunk kulon az idiota allam penzen fizetett 5-6 allami alkalmazott!!!!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.02.17. 21:31:07

digitábla, kétpofára! imf hitelből! hajrá magyar értelmiség!!!

PuzsérRobi 2012.02.20. 15:00:47

Szerintem egy ilyen tábla nehezen látható, szar a felbontásan és nem sokkal hasznosabb, mint egy gép/vetítő kombó.

süti beállítások módosítása