Újabb gyöngyszemmel bővült a seggszáj-gyűjtemény, köszönjük.
Az időutazást is.
Egyik nap még 2012 március, azt hinnénk, történik valami, jutunk valahova, aztán hirtelen hopp, vissza 2010 júniusába.
Akkor indított újra a Fidesz a bezártak közül 5 mellékvonalat, elcseszett, mondhatni jelképes menetrenddel. Ezt még akkor szeptemberben kibővítették, hogy "elsősorban a diákok számára kedvezőbbek" legyenek. Most pedig, röpke másfél évvel később ORSZÁGOSAN megritkítják a vonatokat.
Napi 2900-ből megszűnik nagyjából 400. A tervekről részletesen pl. itt.
Természetesen ez nem ugyanaz, mintha bezárták volna ezeket a vonalakat, mint az elmúltnyolcévben a gyurcsányék. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára is megmondta.
"Szó sincs vasúti vonalbezárásról, az április 15-i menetrendváltozásban összehangolják a közösségi közlekedést, kiszűrik a párhuzamosságokat, az utaslétszámhoz igazítják a járatokat, hatékonyabban használják fel a közpénzeket""8-8,5 százalék közötti kapacitáscsökkentés várható a vasúti menetrend április 15-i változásában."
"A vasútra és a közútra vetítve az áprilisi változástól 8 milliárd forint megtakarítást várnak az idén, ami éves szinten 12 milliárd forint lenne."
Most pedig jöjjön a dumagyűjtemény az ellenzéki időkből!
Főszerepben az első Orbán-kormány közlekedési minisztere.
"Fónagy János elmondta: a kormánynak alapvető tévedése, bűne, hogy liberális gazdaságfelfogásából adódóan a vasutat is csak egy vállalatként kezeli. Ennek kapcsán hangsúlyozta, hogy a közösségi közlekedés közszolgáltatás, alapvetően nem gazdaságossági, vállalati kérdés. Hozzátette: az állam nem kegyet gyakorol vidéki polgáraival, amikor működteti a postát, az iskolát és a vasutat, ez alapvető állami kötelezettség. A jelenlegi kormányt senki nem hatalmazta fel arra, hogy a vidéken élő emberek alapvető életfeltételeihez tartozó szárnyvonalakat mondvacsinált okokkal korlátozza, bezárja, tudatosan lepusztítsa - mutatott rá."-----
"Szerinte ugyanakkor a költségvetési megszorítások miatt csökkentett forgalom nem megtakarítást eredményez, hanem többletkiadást fog okozni, így 100 milliók és milliárdok vesznek kárba a kormány kapkodása miatt.
Mint fogalmazott, a MÁV-Start még áprilisban elkészítette ütemes menetrendre vonatkozó javaslatát, amely olyan rendszert hozott volna létre, amelyben kalkulálható módon közlekednek a vonatok, és nincsenek holtidők, mert a munkaerő és az eszközök is folyamatosan dolgoznak. Ez a rendszer visszaszoktatná az embereket a vasútra - jelentette ki a politikus."-----
"Ez a tervezet alapvetően ellentétes Magyarország, a magyar emberek és a magyar gazdaság érdekeivel - szögezte le Fónagy János, rámutatva: a Fidesz határozottan elutasítja a 2000 kilométernyi vasútvonal megszüntetését. Mint fogalmazott, ez az intézkedés az érintett települések lakóit abban akadályozza, hogy eljussanak munkahelyükre vagy az iskolába. A honatya kitért arra is, a lépés ellentétes az európai trenddel is, ugyanis az unió országai a vasútfejlesztés mellett tették le voksukat."
-----
"A tervezett intézkedés eredménye olyan mértékben csonkíthatja vasúti személyközlekedést, mely már megkérdőjelezi az egész magyarországi rendszer fenntarthatóságát - közölte a Fidesz képviselője.
Fónagy János hangoztatta, hogy a vasút fejlesztése alapvető gazdasági érdek, és ahogy Nyugat-Európában tették, Magyarországon is fel kellene ismerni a vasút gazdaságfejlesztési lehetőségét. "-----
"A fideszes szakpolitikus szerint a nyilvánosságra került adatok "kegyelemdöfést jelentenek a vidéki embereknek és a magyar gazdaságnak"."
"Azzal, hogy a jelenlegi magyar kormány nem építi, hanem leépíti a vasútvonalakat, a meglévő lemaradásunkat tovább növeli - jegyezte meg Fónagy János."
-----
"Fónagy János arra is felhívta a figyelmet, hogy a vidéki vasútvonalak bezárása nem takarít meg költségeket, hanem többletkiadásokat jelent, ráadásul a kormány komoly károkat okoz, és a vidéken élő százezrek, milliók életét nehezíti meg."
"Ellenkezőjét teszik, ami Európában zajlik, nem tönkretenni, hanem fejleszteni kell a vasútvonalakat - jegyezte meg a képviselő."
-----
"Kiélezett konfliktushoz vezethet a költségvetési törvényben előirányzott és a vasút átszervezésére vonatkozó koncepciónak a vidéki emberek mindennapjaira és a foglalkoztatásra gyakorolt káros hatása - szögezte le a politikus."
Az utolsó 100 komment: