Egy fantasztikus videóval lettünk gazdagabbak pénteken.
A VDSZSZ és az NFM képviselői ültek le tárgyalni, és az előbbiek felvették az egészet (állításuk szerint nem rejtett kamerával), egy 20 perces részt pedig felraktak belőle a Youtube-ra. Érdemes megnézni.
A minisztérium szakértője (aki menetrendi kérdésekben hivatalosan is a tárca képviselője, de közvetlenül nem a minisztérium alkalmazottja, hanem a a tárca egyik háttérintézményében, a Közlekedéstudomány Intézetben dolgozik) érdekeseket mondott.
„Nekem az a problémám az egésszel, hogy nem biztos, hogy ugyanez a Völner, vagy ugyanez a Főnagy nem fogja azt mondani esetleg szeptemberben, amikor már látszik az, hogy teljesen finanszírozhatatlan a közösségi közlekedés, hogy jó, akkor mégiscsak nem kétpár vonatos megoldást találunk, hanem még további ritkításra, és igenis: vonalbezárásra kerül sor. És nyugodtan rá lehet fogni arra, és ezt egyébként zárt körben elmondta a Völner úr, hogy majd akkor, hogyha lehet kire fogni a vonalbezárásokat, akkor igenis meg fogják lépni. És ez mikor lesz? Amikor az IMF tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke; azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat.”
Áááá, ilyen seggszájaskodást biztos nem csinálnak....mégegyszer....
Illetve dehogyisnem... Simán hihető. Gabika majd gyurcsányozik picit kiegészítésképpen, és kész.
Az eddigi járatritkítás és az ennek kapcsán hangoztatott 8 milliárdos megtakarításról ez hangzik el:
"„Nekem is, saját magamnak kellett meghasonulni bizonyos dolgokban, amivel én szakmailag nem értek egyet. Nem ez volt a feladat: ez politikai diktátum volt, ezt nagyon jól tudjátok, minden egyes ilyen intézkedés. Nekünk kötelességünk megvédeni a mundért, mert nyilván ők adják a fizetést, valagba rúgnak, satöbbi, satöbbi.”""„ha azt mondja az államtitkár [...], hogy nyolcmilliárd a megtakarítás, én sem mondhatok nektek mást, még akkor is, ha tudom, hogy nem lesz nyolcmilliárdos”."
Más.
Avagy hova tűnik a pénz, és miért szar a menetrend?
„Szeretnénk menetrend-alapú pályafelújításokat, pályakarbantartásokat elérni a Pályavasúttal szemben, ennek ellenére a Pályavasút nem így gondolkodik. De ezzel nem tudunk mit kezdeni, erre nincsen ráhatásunk, hogy olyan helyeken újítanak fel vasúti pályát, például a 121-es vonalon – épp olvastam, hogy 1200 aljat cserélnek – amire nem biztos, hogy szükség van. De ugyanakkor azokon a vonalakon, ahol meg szükség van, vagy szükség lenne, mert jobb lenne a csatlakozás, jobb lenne a vonat-találkozás – például a 46-os vonalon bekerülhetne Cece és Vajta bekerülhetne az IC-vonatok megállási helyei közé – az jelen pillanatban nem lehetséges, mert ott speciel nem végeznek semmiféle pályafelújítást.”
„Hasonló egyébként a másik ilyen, nyugodtan mondom, felzúdulást okozott a szakemberek körében (…) a 41-es vonalon is Dombóvár és Kaposvár között lenne szükség a pálya felújítására, erre hol fogják megcsinálni? Gyékényes és Csurgó között. Amire abszolút nincsen szükség.”
„Öt éve nem bírjuk elérni, hogy a MÁV Pályavasútnál a pályakarbantartási pénzeket olyan helyekre csoportosítsák, ahol menetrendi haszna van a dolognak, az egésznek. Tehát így, ilyen körülmények között tényleg beszélgethetünk egymással szerintem délután négy óráig is, de nem fogjuk tudni megváltani a közösségi közlekedés jelenlegi helyzetét.”
„Ha azt nézzük, hogy 2005 óta csak az EU-s pénzek azok, amik a pályafelújításra fordíthatóak, és a pályakarbantartás meg a többi vonalnak a rovására megy, és ezeket ilyen-olyan megfontolásokból döntik el - nem tudom, hogy hol - addig sajnos nem lehetünk optimisták.”
„Mi úgy érezzük, hogy tehetetlenek vagyunk, nekünk – nem azt mondom, hogy nem feladatunk – hanem mi hiába jelezzük, nem történik rá semmi.”
A Pályavasút a MÁV része, egyik üzletága. A MÁV főnöke a minisztérium. Ha a minisztériumi kisember szól, hogy baj van, de mégsem történik semmi, akkor az vélhetően a minisztériumi és még feljebb lévő nagyok döntése és akarata.
Mit szól vajon a minisztérium a videóhoz?
Bingó, semmi meglepetés, ők nemnemnem és különben is.
"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium határozottan elhatárolódik annak a nyilatkozatnak a tartalmától és stílusától, amely a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete által az interneten közzétett, rejtett kamerával készült felvételen hallható. Az elhangzott nyilatkozat nem NFM alkalmazottól származik.Minden alapot nélkülöz, kizárólag a nyilatkozó magánvéleményét tartalmazza, és nem tükrözi a szaktárca vezetőinek, így Völner Pál és Fónagy János államtitkároknak szakmai álláspontját a nyilatkozatban elhangzott témában."A tárca emellett leszögezi: a kormányváltás óta nem zártak be vasútvonalakat, és ilyen intézkedést továbbra sem terveznek. A Széll Kálmán tervben lefektetett a takarékossági célok teljesítése tekintetében a menetrendi intézkedések csak első lépést képviseltek, a további hatékonyságjavulást elsősorban a közlekedési szolgáltató társaságok (MÁV, VOLÁN) működésének összehangolásában, átszervezésében és működési korszerűsítésében rejlő tartalékok adhatják, közölte az NFM.
Ugyanakkor, bár a videó már péntek este óta elérhető a Youtube-on, és linkjét is átküldtük, a felújításokkal kapcsolatos részletekre, a bűncselekmények gyanújának felvetésére egyáltalán nem reagált a minisztérium. - Index
Viszont 2 hete feltette a hírt a honlapjára: "A már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák összesített beruházási értéke meghaladja az 500 milliárd forintot."
Frissítés: A videón hallható Dóka Gábort ma felhívta az Index, hogy az elmondottakról kérdezze, de ő "a nyilatkozattól elzárkózott, mondván, a szakmai érveknek a politikaiakkal szemben nincs súlya. Azt viszont elmondta, hogy a munkáltatója – arra hivatkozva, hogy megrendült benne a bizalma – a mai napon megszüntette a munkaviszonyát. Csak annyit jegyzett meg, hogy köszöni ezt a VDSZSZ-nek, amiért inkorrekt módon közzétette ezt a videót, és azoknak is, akik hírt adtak róla."
Sajnáljuk :(
De várható volt, hogy nem Völnert vagy Fónagyot, hanem őt rúgják ki.
Az utolsó 100 komment: