Skip to content


       Szűrés lista

Gyurcsányék 16 pontja

A modernkori magyar politika egyik legnagyobb mókamestere a nagy októberi show után hétvégén megint belecsapott a lecsóba. A DK választási programját bemutató rendezvénysorozat első állomásán (képgaléria itt) finomságokban bővelkedő beszédet mondott, és az ott kihirdetett 16 programpont is ütős.

gyf.jpg

"Azoknak azonban, akik politikusnak szegődnek és nem autófényezőnek, nem az a dolguk, hogy csak álmodozzanak. A politikus, az cselekszik; az tesz. A politikus nem álmodik, hanem megpróbál programot adni nemzetének, vagy ha a helyi politikáról van szó, akkor falvának, városának. A politikus küzd. Küzd az igazáért és küzd azokkal a viszonyokkal, amelyekről úgy gondolja, hogy béklyóban tartják nemzetét. A politikus, ha demokrata, akkor egyben szabadságharcos is. Na, nem fülkeforradalmár: demokrataként érvekkel, mondatokkal, szavakkal, programmal a tett szabadságáért küzd, azért, hogy tehessen nemzetéért, hogy nemzete javát szolgálhassa.

Azoknak akik itt, a teremben ülnek, jelentős része már ma is politikus. Nemcsak aktivista, hanem helyi képviselőtestületben, vagy éppen a törvényhozásban teszi a dolgát. Akik közöttünk vannak, sokan képviselők szeretnének lenni, a következő törvényhozásban szeretnék meggyőződésüket közjoggá, törvénnyé alakítani, esetleg felhatalmazást kapni a kormányzásra, hogy ez egy jobb ország legyen. Nem azért küzdenek, hogy több legyen a fizetésük, mint ha ápolónők, orvosok, tanárok, mérnökök vagy gazdálkodók lennének. Nem fizetésért mennek harcba, hanem a meggyőződésükért. Azért, hogy ebből egy jobb Magyarország legyen; úgy is mondhatnám, hogy egy polgári Magyarország."

"Persze, sok év eltelt azóta, hogy én is politikus lettem. De mégis: visszatekintve saját politikai pályafutásomra, azt gondolom, hogy a legfontosabb ügyekben mindvégig ugyanazt képviseltem. Egy szabad, demokratikus, nyugatos Magyarország eszményét. Olyan országét, amelynek polgárai nem feltétlenül az államtól várnak gyámolítást, noha időnként persze szükségük van annak védelmére, segítségére, de sokkal inkább saját teljesítményükre, tudásukra, erkölcsükre, munkájukra építve akarnak boldogulni, és ennek a csodálatos országnak, hazánknak, Magyarországnak polgárai lenni."

"Olyan dolgokat fogok ma 16 pontban elmondani, amik készülő választási programunkba engednek majd betekintést. 16 pontban, ahogyan 1956-ban a pesti egyetemi ifjúság is 16 pontba szedte követeléseit. Mi azonban nem forradalmat akarunk, hanem tisztességes demokratikus küzdelmet, olyat, amelynek a végén a demokraták széles összefogással, egymásba kapaszkodva megdöntik Orbán önkénybe hajló rendszerét. Ez a legfontosabb."

S íme a programpontok, a DK cikkéből és Facebook-oldaláról összeollózva:

1, Európához tartozó Magyarországot akarunk. Európai Egyesült Államokat akarunk és euróval akarunk. ...azt szeretnénk, ha 2020-tól Magyarországon, sok más országhoz hasonlóan, mi is euróval fizetnénk. Eurót forint helyett!

2, Hazafiak vagyunk, de nem vagyunk nacionalisták. És bár sokszor kell azzal szembenéznünk, hogy lehazaárulóznak bennünket, ez a vád rólunk lepereg, , mert tisztességes hazafiakként a jövőbe nézve azt kell képviselnünk, hogy azoknak legyen választójoguk Magyarországon, akik osztoznak közös sorsunkban, akik állandó lakhellyel itt élnek, akik itt fizetnek adót, azoknak, akik vállalják döntésük következményeit. Igen, ez a tisztességes hazafiság.

3, Magyarországon a vallás a legszentebb MAGÁNÜGY legyen! Mondjuk fel a vatikáni szerződést és szüntessük meg az egyházak privilégiumait.

4, Járva az országot, időnként megdöbbentő szegénységet látok. Ebben a budapesti szállodában találkozva, jól öltözött hölgyek és férfiak társaságában talán nehéz elhinni, hogy hogyan tart csapdában embereket a filléres szegénység, hogy a szegénység vámszedői, nagyon-nagyon sokan, hogyan használják ki ezt a reménytelen helyzetet. Ferenc pápával egyetértve azt mondom, térdeljük le a szegényekhez, ájtatosság helyett pedig abból a pénzből, amit ma alapvetően hitéleti támogatásra fordítanak, alapítsuk meg a legszegényebbek bankját, a Szolidaritási Bankot.

5, Piacpártiak vagyunk, de a legszegényebb területein az országnak államilag kijelölt területeken, állami segítséget kell nyújtani, hogy jobban lehessen élni azokon a területeken is, ahol ma a szegénység az úr.

6, Ma a magyar falu egy helyben topog, mert az a jobboldali dogma köti gúzsba a mezőgazdaságot, hogy társas vállalkozások nem juthatnak földhöz.

7, Nem bírják a hazai kis és középvállalkozások a mai munkabért terhelő adóterheket ... de lemondani sem tudunk róla, mert akkor az állam becsukhatja a boltot. A DK új megoldást javasol: Tegyük sávossá a közterheket!! Más közterhet fizessenek az első munkavállalóért, mást a második ötért ... így tisztességesebbé tehetjük a gazdaságot.

8, Azt kell tenni, amit mi tettünk 2010 előtt, a családi adókedvezményre fordított minden pénzt a családi pótlék radikális emelésére kell fordítani, hogy megszüntessük az iszonyatossá váló gyermekszegénységet, ahol sokszor már az is kérdés, hogy egy héten egy nap jut-e hús az asztalra. Családi pótlékot a családi adókedvezmény helyett – ez a Demokratikus Koalíció családpolitikájának egyik legfontosabb eszköze.

9, Új bölcsőde- és óvodaépítési programot fogunk indítani, a térítési díjakat pedig a nettó jövedelem százalékában fogjuk maximálni

10, Készüljünk fel arra, hogy 2018 környékére az általános iskoláink kéttannyelvűek legyenek!

11, Meg kell tanulni kézzel írni, összeadni, kivonni kockás papíron, de a tantárgyak túlnyomó többségét tanuljuk számítógéppel. Minden iskolapadban legyen számítógép.

12, Nyissuk meg a felsőoktatást! Mindenki jusson be az első évfolyamra, vezessünk be méltányos tandíj- és ösztöndíj rendszert. A jól tanulók ösztöndíja fedezze a tandíjat!

13, Töröljük el a kötelező nyugdíjkorhatárt! Vezessük mindenkinek a befizetéseit külön számlán! Mindenki ennek alapján kapjon nyugdíjat. A létrehozott új számlákon pedig jóvá fogjuk írni az elrabolt nyugdíjpénztári befizetéseket is! (és hogy nehogy bármelyik közgazda hirtelen a szívéhez kapjon, ugye világos, hogy ez nem több pénz, csak nyilvántartása annak a befizetésnek, amelyet a ki-ki a maga jövője érdekében teljesített, és amellyel egyébként is adós az állam, merthogy elrabolta tőlük.)
A megvont rokkantnyugdíjakat is visszaadjuk méltányos vizsgálat után.

14, Szembe kell menni a rezsihazugsággal! Nagyvonalú támogatással a lakások energiafelhasználását kell csökkenteni, hogy fenntartható legyen e rendszer. Beruházni kell a jövőbe, nem elkölteni a befektetendő pénzeket. A megoldás az, hogy nagyvonalú támogatással lehetővé tesszük, hogy legalább fél millió család nap- vagy szélenergiával fűtse lakását, hogy a lakásaikat hőszigeteljék, és kicseréljék a nyílászárókat.

15, Muszáj lépéseket tenni, hogy a nők ugyanolyan könnyen válhassanak vezetőkké, mint a férfiak. Javaslatot teszünk, hogy a nők legalább 30% -os részt kapjanak a vezetői helyekből. Ezért aztán azt javasoljuk, hogy a tőzsdén jegyzett és az állami-önkormányzati tulajdonú társaságok vezető testületeiben 2016-tól, a különböző önkormányzati, parlamenti választásokon állított listákon pedig 2018-tól a pozíciók legalább egyharmadát nők töltsék be.

16, Nem tartható fenn, hogy közpénzen pártpropagandát folytató köztelevíziót tartsunk fenn. Abból a pénzből valóban közéleti műsorokat tervezünk. A demokratikus politikai létezés feltétele a demokratikus nyilvánosság. Nem akarjuk, hogy közpénzből, a mi adóforintjainkból köztelevíziónak hazudott Fidesz TV-t tartsanak fenn, ezért meg kívánjuk szüntetni a köztelevíziót és a neki juttatott tízmilliárdokból, annak töredékéből valóban közszolgálati, kiegyensúlyozott, pártatlan hír- és közéleti, valamint kulturális műsorokat fogunk finanszírozni és támogatni. Újra lesznek TV-filmek, TV-játékok Magyarországon. Üzenem a gyerekeknek, a meséket azért megtartjuk; nem a mesével van a bajunk, hanem a hazugsággal.

----

Igazából csak egy ponthoz szólnék hozzá, mert az húzott fel a legjobban. Kedvenc témám, a bölcsőde! Hogy bölcsiépítési program beindítását ígéri Gyurcsány, aki kormányon semmit sem tett a probléma (kevés férőhely) megoldásáért, sőt a földtől elrugaszkodott felesége a pogácsazabáló miniszterasszonyával magánbölcsiket népszerűsített. De majd most! Hányok.

Amúgy bátor ember Feri, a határon túliak szavazati joga ellen tegnap este már el is kezdett kampányolni a Facebook-oldalán ezzel a képpel. Azt mondjuk becsülöm benne, hogy kiáll a 2004-es véleménye mellett, nem úgy mint a "megújult" MSZP, akik az akkori december 5-i népszavazás után mostanában ezerrel nyalnak az erdélyi magyaroknak.

gyf2.jpg

Címkék: politika gyurcsány

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr105670672

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.12.03. 14:13:08

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.12.03. 21:13:54

@martineden: DK, DK kezd ciki lenni rátok nézve.

ben2 2013.12.03. 21:15:28

@Rodolfo63:

Ha az egymillió forintos fizetéséből valaki a létminimum szintjén él, akkor valóban kisebb az adóterhelése, de amint elkölti a többlet pénzt, a befizetett áfa-val az adóterhelése is arányosan nő. A létminimumon élők nyomorúságát minden gazdaságban az okozza (adórendszertől függetlenül), hogy kénytelenek a teljes fizetésüket felélni a hó végére, míg mások képesek megtakarítani, így egyről a kettőre lépni. Viszont amint felhasználják a megtakarításaikat, az áfa befolyik az államhoz.
A többkulcsos adórendszerrel az a fő gond, hogy politikai hitkérdéssé teszi, hogy ki számít szegénynek vagy gazdagnak. Szoci kormányok alatt megtanulhattuk, hogy aki nem dögkútból táplálkozik, az már gazdagnak számít és az adóterheket is ez alapján osztották fel. A másik tanultság meg az volt, hogy nálunk nem az számít rászorultnak, akinek kevés a pénze, hanem akinek nincs jó könyvelője. A többkulcsos adó tehát nem több, mint politikai marketing az SZJA emelés lenyeletésére, mert amíg az emberek egymás zsebeiben kutatnak, kevésbé figyelnek rá, hogy mennyit vesznek ki az övékből.

Rodolfo63 2013.12.03. 21:17:23

@ben2: a világ legtöbb országában bizony progresszív adórendszer van, nem véletlenül

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 21:24:48

@Rodolfo63:

Hülye vagy fiam..... egyes leülhetsz!

Mert az sem látod át a hatalmas eszeddel, hogy
amit nem költ el abban a hónapban
azt majd elkölti egyszer később!!!!
És AKKOR ugyanúgy kifizeti belőle az ÁFA-t ....
Azaz végül pontosan ugyanazt 38.7%-t tejeli az államnak!

Egyetlen esetben nem jön össze ugyanaz a 38.7% ... mint a csóró esetén.
Akkor, ha KÜLFÖLDÖN költi el a tartalék pénzének egy részét a gazdag.

------

Azért vicces ahogy az elvakult nézőpontod még a matemetikát és logikát is kiveri az agyadból.

Nem ártana GONDOLKODNI (mégha fáj is) mielőtt magyarázod a baromságod,
miszerint az egy kulc snem azonos terhelést ad... bármekkora is a jövdelem.

Ekkora matematikai-logikai böszmeségért 6.-ban már egyes jár!

Mondjuk nem is szokot ilyesmi elhangzani csak csökött agyú balos szájából.

tobeor 2013.12.03. 21:24:56

@christophe:
Nevetgélünk, nevetgélünk, de lehet hogy agydaganata van?
Hát nincs senki, aki orvost hívna neki?

ben2 2013.12.03. 21:28:07

@Rodolfo63:

A gazdaság zuhanását átmenetileg az IMF fékezte le, amiért cserébe ugyanazt az elhibázott gazdaságpolitikát akarta a következő kormányra kényszeríteni, ami a csődközeli helyzetet eredményezte. Bajnaiék azon kívül, hogy kesztyűsbábként végrehajtották az IMF diktátumait, gyakorlatilag nem kormányoztak, a költségvetést pedig úgy adták át, hogy ők is pontosan tudták, hogy nincs meg a fedezete a kiadási oldalnak.
Ehhez képest a gazdaság 2010 után egyszer sem került zuhanópályára, csak a 2010 előtt beindult negatív folyamatok folytatódtak, viszont azok is sok esetben csökkenő tendenciát mutatnak. Mindezt ráadásul rekordalacsony infláció és csökkenő államháztartási hiány mellett. Érdekes zuhanás az olyan, ami eredményeként megszűntették a 2004 óta tartó államháztartási hiányra vonatkozó kötelezettszegési eljárást.

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 21:35:25

@Rodolfo63:

Igen... többkulcsos van sok helyen
és PROGRESSZÍV azaz ARÁNYTALANUL TERHELÓ adó a neve!!!

A fizessenek többet agazdagok elv jegyében működik úgy.

Pont az történik mintha a boltban kenyér ára más lenne a gazdagnak és zegényknek!!!!

Kérek egy kiló kenyeret.

Szegény:
Mennyit keres?
Havi 100-at ...
Akkor 87 Ft lesz a kenyér.

Gazdag:
Havi 1 milliót
Akkor 870 Ft lesz a kenyér!

-----

Ezt gondolod igazságosnak?!
Mert a többkulcso adó pont íg műxik.

Mennyit keres?
100-at
Akkor 5 az adó.

1000-et
Ja... kérem akkor 250 az adó !!!

Aki ezt arányosnak és igazságosnak tartja az egyszerűen hülye.

A több kulcsos (progresszív) adó az nem más,
mint a jobban keresők pofátlan lenyúlása
a rosszabbul keresők számára.

És ezért se nem arányos, se nem igazságos!
Csak egy politikai döntés a szívatásról...

Kandeláber 2013.12.03. 21:41:10

@vundergraf: A többkulcsos vagy progresszív adó az újraelosztás egyik eszköze, csak ezt nem szokás nyíltan kimondani, könnyebb igazságosságról meg egyenlő teherviselésről papolni.

Rodolfo63 2013.12.03. 21:42:48

@vundergraf:

"És AKKOR ugyanúgy kifizeti belőle az ÁFA-t ....
Azaz végül pontosan ugyanazt 38.7%-t tejeli az államnak!

Egyetlen esetben nem jön össze ugyanaz a 38.7% ... mint a csóró esetén.
Akkor, ha KÜLFÖLDÖN költi el a tartalék pénzének egy részét a gazdag."

vagy ha például befekteti a pénzét és államkötvényt vesz, azaz tőkejövedelemre tesz szert belőle - az egykulcsos szja magas áfa mellett nem igazságos, mivel közel sem egyenlő mértékben terheli meg az adózokat az adórendszer egésze

Rodolfo63 2013.12.03. 21:45:25

@ben2: a rekordalacsony infláció kizárólag idén jelent meg és ez sem a gazdaság erejének hatására, hanem a rezsiköltségek eltérítése miatt, aminek jóval később fogjuk a levét inni

illetve, ahogy kifutnak a csökkentések, az inflációt okozó hatások újra teljes erejükben érvényesülnek

Rodolfo63 2013.12.03. 21:47:05

@ben2: bajnaiék levezették, hogy miért volt fedezet - matolcsyék nem tették meg az ellenkezőjét, hanem dobálták a számokat összevissza, hogy igazolják a saját baromságukat

feketeesfeher 2013.12.03. 21:48:08

Teljesen vállalható 16 pont.

Roltii 2013.12.03. 21:48:38

@Rodolfo63: jah, ha a gazdag befekteti a pénzét, akkor még kamatadót meg ehót is fizet... Vagy akár több tranzakciós adót is...

Rodolfo63 2013.12.03. 21:54:00

@vundergraf: gondolom nehéz felfogni, hogy nem kizárólag szja-t fizetünk, hanem áfát is - ami mellesleg a világ egyik legnagyobb kulcsával ami a legtöbb terméket és szolgáltatás lefedi

a KETTŐ EGYÜTT okozza, hogy az egykulcsos szja igazságtalan lesz, főleg, hogy az adójóváírást kivezették, mert így nem csak a felsőbb rétegnek csökkent az adója, de a legszegényebbeknek pedig még nőtt is a havi terhelése

Rodolfo63 2013.12.03. 21:57:14

@Roltii: és a többletjövedelem mellett még kisebb adókulccsal adózik, mintha 27% áfát fizetne, így a fajlagos adóterhelése mégtovább csökken

ha gazdag vagy, sokkal kevesebbet kell arányaiban adót fizetned, ez ennek a rendszernek a lényege

Roltii 2013.12.03. 22:05:00

@Rodolfo63: bocs, de ez egy baromság még mindig. Mivelmadózik kevesebbet a többletjövedelem?
A verzió: 100 ezret elköltök, 27e áfa bevétel
B verzió: lekötöm pl 3%ra majd elköltöm. Lesz egyszer 103e- 16% kamatadó- 6%ehó = 102340 ft. Ennek a 27%a: 27632
Tehát az államnak lesz így 28292 forintja
Nelyik a több, a 27.000 vagy a 28292
Innentől ezt a témát Veled lezártam...

martineden 2013.12.03. 22:09:49

@vundergraf: Az egykulcso elvileg jo es osztonzi az embert.Viszont a vilag minden normalis orszagaban a minimalber koruli jovedelem nem adozik,vagy csak jelkepesen.Pl.Anglia,Hollandia,sot Thailand evi 1mill Bath..kb8mill Ft,Dominikai Kozt,szinten.Az nem erv hogy nincs ra penz.Mert ilyen alaopon akkor az egytkulcsosra vegkep nincs.Gyakorlatialg most azt a penzt kapod meg amit a csoroktol elvettek

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 22:10:09

@Rodolfo63:

Te matekból tényleg totál hülye vagy... ugye?
Különben nem írnál le ennyi számszaki baromságot!

vakapad 2013.12.03. 22:11:50

@martineden:

Elnézést kérek. Hibáztam.

vakapad 2013.12.03. 22:12:42

@ben2:

Hát, fékezni, azt sikerült. Jobban is, mint szerettük volna.

Rodolfo63 2013.12.03. 22:13:10

@Roltii: ha a B verziót választod, és nincs másik jövedelmed, éhen halsz

Rodolfo63 2013.12.03. 22:14:26

@vundergraf: nem vagyok hülye matekból, és nem írtam le semmilyen baromságot

levezettem, miért igazságtalan az egykulcsos szja adó magas áfa mellett, az, hogy neked nem tetszik az igazság és továbbra is a rezsimet akarod fényezni, az a te bajod, de ettől még megállja a helyét, amit írtam

vagy ha szerinted nem, nyugodtan vezesd le, hogy miért nem - ami kritika próbált itt érni emiatt levezetés terén, mind megbukott

Rodolfo63 2013.12.03. 22:17:07

@Roltii: egyébként ott van a kutya elásva, hogy ha 100e-t keresel egy hónapban, amiből még adózol is, akkor a fentmaradt összeget el kell költened, különben éhen halsz

ha 1.000e-t keresel, akkor nem kell elköltened az egészet ahhoz, hogy ne halj éhen, sőt az egész jövedelem töredékét kell csak elköltened

épp ezért egyrészt a teherbíró képessége egy magasabb jövedelmű egyénnek magasabb, másrészt az szja és az áfa együttes megléte miatt átlagos költés mellett a havi szinten fizetett százalékos adó aránya is kisebb, mint egy kisebb jövedelmű embernek

nápolyi maszti 2013.12.03. 22:17:18

Nekem többé-kevésbé bejön az összes pont. Liberális program, nyilván nem a társadalom egészének szólt -- az itt acsargó, orbánimádó, szélesgábor és patakiatti szellemi szintjén leledző csürhének biztosan nem -- ,de a DK nem is kétharmadra hajt.

martineden 2013.12.03. 22:21:02

@Roltii: Nem kell annyira jatszani az ertetlent.A szegeny kenytelen az osszes penzet elkolteni,ellentetben a gazdaggal.Ha sok a jovedelmed megteheted h kulfoldon koltod el es maris kevesebbet adozol aranyosan.Egyszeruen irtam,h ne jatszd a hulyet,de ha tenyleg nem erted ....

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 22:21:48

@martineden:

Nézd úgy, hogy nálunk van GYERMEKTELENSÉGI adó :-)

A mostani 98000 Ft/hó minimál bér nettója:
gyermektelen: 64190 Ft
1 gyermek: 74190 Ft >> + 10000 Ft
2 gyermek: 79870 Ft >> + 15860 Ft
3 gyermek: 79870 Ft >> + 15860 Ft

2014-ben viszont a 101500 Ft-ból
gyermektelen: 66483 Ft
1 gyermek: 76483 Ft >> + 10000 Ft
2 gyermek: 86483 Ft >> + 20000 Ft !!!!!
3 gyermek: 99978 Ft >> + 33495 Ft !!!!!!!!!!!!!!

Vagyis a minimálbéresek közül
társadalom politikai okból AZ KAP adókedevzményt
aki a jövő adó/nyugdíj fizetőit is neveli... azokra is költ!

Aki gyermek nélkül teng -leng az meg nem kap kedvezményt az adóból, ennyi.

martineden 2013.12.03. 22:27:39

@vundergraf: agyis a minimálbéresek közül
társadalom politikai okból AZ KAP adókedevzményt
aki a jövő adó/nyugdíj fizetőit is neveli... azokra is költ!

Aki gyermek nélkül teng -leng az meg nem kap kedvezményt az adóból, ennyi. ....Szoval aki becsulettel felnevelt ket gyereket,de most keveset keres,az szerinted teng-leng .Latod ez a baj a fidesszel,nem eleg hogy lop,csal,hazudik,de hulyenek is nez mindenkit.

Scagnetti 2013.12.03. 22:28:43

Feri tudja, hogy akármit ígérhet, tétje nincs. A bejutása a parlamentbe egyelőre kétséges. Ha be is jut, az új kormány, legyen balos vagy jobbos, tökmindegy, aligha látja szívesen. Ha véletlenül mégis kormánytag lesz, akkor is csak a kisebb része. (Bár ez a szadeszt sem zavarta, zsarolni pont elég volt. Talán Feri is erre épít.) És még ha miniszterelnök is lenne, akkor sem szokása, hogy betartja az ígéreteit. Főleg annak fényében, hogy a mostani ötleteinek egy részét már lett volna alkalma megvalósítani, és mégsem tette.

És ezek után lehetne arról is beszélni, hogy a néhány jól hangzó ötlet között orbitális hülyeségek is vannak, de ez már tökmindegy. Megvalósulásukra esély kisebb, mint hogy a hétvégén szelvény nélkül megnyerem az ötöst a lottón, szóval igazából tökmindegy, mit mond. Az egész csak üres kampányszöveg. De hát tőle mást nem is várhatunk, csak ebben jó.

borzimorzi 2013.12.03. 22:28:50

@E.Csaba: Nem az a baj, amit mond. Hanem az, ahogy mondja: hogy semmit sem gondol komolyan. Ennek a pofának a meggyőződés és a hűség csak két szócikk a szótárban. Ezeknek a pontoknak a nagy részét megvalósíthatta volna, míg min.elnök volt. Nem tette. Most se tenné.

Csak összegereblyézett pár jól hangzó ötletet, és majd várja a szavazatokat. De nem gondol semmit komolyan, önérdekei mentén bármit feláldoz a programból.

Gyurcsányt nem véletlen dicséri Deutsch Tamás annyira. Úgy kell Gyurcsány a Fidesznek, mint egy falat kenyér. Cél, hogy 4,9% érjen el, azzal pont kint maradjon a parlamentből, viszont annyit pont elvegyen a baloldali koalától. Már csak azt szeretném tudni, mit tudhat róla a Fidesz, hogy ilyen készségesen kiszolgálja a Fidesz érdekeit...

Nagy esze van a pofának meg karizmája is, de szavazni nem szabad rá. Mert egy manipulatív alak, aki szolgálni nem, csak kihasználni akarja a választóit is, meg a magyar népet is.

Üdv:
b

Rodolfo63 2013.12.03. 22:30:29

@vundergraf: a jövő évi változtatások a gyermekadójóváírások terén szociálisan egy kedvező dolog, annyi a bibi, hogy kell hozzá munka

ami néha nem is olyan egyszerű, lásd a múltheti összeszerelő stratégiai partner esetét, ahol 6-9 hónapra veszik fel az embereket, majd kirúgják őket télen, tavasszal meg újra felveszik őket - vagy éppen már csak kevesebbet - de ez már nem az adórendszer problémája

speciel a jobbik benyögött egy dolgot, ami nem hangzik olyan rosszul - 1-2 gyerekik alanyi támogatás, 3. gyerektől adókedvezmény - egy olyan környezetben, ahol éppen nem túl jók a gazdasági kilátások és a munkahelyeket nem dobálják tömegével az emberek mögé van némi alapja annak, hogy az éppen munkanélkül maradt családok is kaphassanak bizonyos szintig támogatást, de egyben a gyerekgyártó bizniszt is korlátozza

Rodolfo63 2013.12.03. 22:32:25

@Rodolfo63: na, kicsit esek szét - tehát gyerekig, és az emberek után dobálják a munkát, nem mögé :)

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 22:40:57

@Rodolfo63:

Figyelj... vazze!

Szegény: brutto 100
16% SZJA >> 16 >> marad 84
27% ÁFA >> 17,86 >> marad 66,14
Megmaradt tartaléknak: NULLA Ft
Államnak ment: 33,86 >> 33,86 %
----
Gazdag: brutto 500
Aki UGYANANNYIT költ el havonta, mint a szegény !
16% SZJA >> 80 >> marad 420
27% ÁFA >> 17,86 >> marad 402,16-66,14=336
Megmaradt tartaléknak: 336
EDDIG !!!! a z államnak ment 97,86 >> 19,57 %
-----

Erre mondod, hogy %-ban kevesebb...
Ez igaz , de ÖSSZEGBEN ?!!!
Hát összegben: 97,86-33,86=64 -el máris több !

Aztán egyszer csak elkölti a 336 tartalékot is.
Mondjuk autót vesz... ekkor:
27% ÁFA >> 71,43 ugrik az államhoz adóként
Ezt mostmár hozzá adjhatjuk az eddigi 97,86-hoz..igaz?!
Így végül az államnak ment: 97,86+71,43=169,29
Ami 169,29/500=33,86 >>33,86 % !!!!!!!!! ismét

Vagyis végül PONT annyi % mint a szegénynél.

De!!! 169,29/33,86= 5X anyni adó és pedig
konkrétan 135,43 -al TÖÖÖÖÖBB mint a szegényé.

Miért kéne meg az 5X-ös helyett mondjuk 6,5X-es adót fizetnie?
Mint az a progresszív, azaz a többkulcsos adó elvárja ...

Miért nem elég neked, hogy 5X annyi adót fizet a közösbe így is?
Miért akarod mégjobban lenyúlni ...6,5X-resre?
Nos miért?

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 22:49:48

@Rodolfo63:

A munkanélküli most is kap... a közösből.

Ma az állam mindenkit kisegít legalább 37600 Ft/fő havi pénzig!!!!
Lásd a szociális ellátásokról szóló törvényt.
Ebből a szociális ellátásból élnek egész falvak Borsodban, Szabolcsban, Nógrádban...

A következő szint az állami közfoglalkoztatás: havi 47000 Ft-ért legalább.

Utána jönnek a minimál béresek... minima 66400 Ft-al.

Megjegyzem a munaképes korú közel 6 millió főből
mintegy 1,5 millió nem dolgozik, tehát 37600 Ft-kap az államtól
A dolgozó 4,5 millióból pedig cirka 3,5 millió fő már
jelentősen a minimál bér fölött keres! úgy netto 100 körül legalább

Rodolfo63 2013.12.03. 22:51:03

@vundergraf: nem is tudom, hogy te hülyéztél-e le korábban, meg mondtad, hogy egyest kapnék matekból, de nálam a 84*27%, az 22,68 és nem 17,86

ilyenkor kell azt mondani, hogy innentől hülyeség amit írsz?

najó, azért nézzük tovább:

abszolút értékben persze hogy több lesz a befizetett adó - de ennyi erővel mégkisebb kulccsal is adózhatna, hisz az is több lesz összegszerűen

az államnak adóbevételre van szüksége folyamatosan, mivel fizetési kötelezettségei vannak és költségvetési hiánya is - ezért adót szed be - de az új egykulcsos már nem veszi figyelembe a teherviselő képességet

kb. mintha egy nagy rakat téglát kellene egy csapatnak arrébb vinnie, és nem venné figyelembe a művelet vezető, hogy vannak, akik sokkal több téglát is nevetve elbírnának cipelni, míg vannak, akiknek az előírt mennyiség is rettenetesen nehéz - a cél nem az egyenletesség, hanem hogy az összes tégla arrébb legyen cipelve, ennek igazságos módja pedig az, hogy ki-ki a saját teherviselő képességének megfelelő mennyiséget vigyen (talán nem véletlen a közteher viselés kifejezés)

Roltii 2013.12.03. 23:00:04

@Rodolfo63:
50 kilós ember visz 13,5 kg téglát, a 100 kilós meg 27 kilót. Aki meg egy tonnás az 270 kilót. Mi a gond?
Ha az 1 tonnásnask 350 kilót adunk, akkor
A, hazudni fog a súlyáról
B, nem fog azért hajtani a 500 kilónál, hogy megduplázza, mert lesz egy pont ahonnan már nem olyan jó buli... Inkább elmegy máshova...
( nem bírtam ki, hogy ne válaszoljak...)

Rodolfo63 2013.12.03. 23:06:58

@Roltii: a gond az, hogy nincs elvíve az összes tégla, miközben téglavívő kapacitás (teherviselő képesség) meg maradt

az elmegy máshova pedig azoknál is felmerülhet, akik 50 kilósak és sok nekik a 13,5kg tégla - talán nem véletlen hogy akkora emigráció volt az elmúlt néhány évben, amekkora még a XX. században sem volt

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 23:08:36

@martineden:

Aki már becsülettel felnevelte, annak MÁR ismét módjában áll
a közösbe befizetni a rá eső 16%-t ...pont úgy minta annak
aki MÉG NEM csinált gyereket...

Mert ugye adót MINDENKINEK kelle fizetnie a közös célokra, akinek van bármilyen jövedelme?!!
Nem akarod azt mondani ugye, hogy aki keveset keres annak ingyen járjon az út, iskola, rendőr?! Sőt a sör is...

Adót tehát mindekinek kell fizetnie!
Mivel ö is használja a közszolgáltatásokat amik az adóból vannak.

Úgy igazságos tehát, hogy a jövedelme egy részét KIVÉTEL NÉLKÜL mindeki
a KÖZÖS asztalra tegye, ahonnét elveszi a közszolgáltatások rá jutó részét is.

Ez a mindekire kötelező rész ma: 16% SZJA és az ÁFA
Mivel egységes % így aki keveset keres kisebb rakás pénzt tesz
az asztalra, minat az ki jól keres.

MIKÖZBEN!!!!
ugyanabba az osztályba jár a gyereke, ugyanazt a rendőrt hivja ki,
mégpedig ugyanazon az úton!!!! mint a jól kereső ...igaz -e?!
Pedig kissebb rakás pénzt tett le érte a közös asztalára...

Vagyis a jó kereső fizeti neki is a sulit/rendőrt/utat részben!
Azaz a jól kereső már az egy kulcs esetén is támogatja.
Ezt hívjuk ÚJRA ELOSZTÁSNAK!
Amikor a gazdag pénzéből vírul a szegény is...

A több kulcs ezt a szép, arányos és igazságos rendszert rúgja fel!
Azt mondva, hogy a gazdag MÉÉÉÉÉÉG nagyobb rakás pénzt tegyen az asztalra.

A szélsőségsen barom balosok szerint akkora nagy rakást, hogy
neki se maradjon több, mint a szegénynek a kis rakás lerakása után.

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 23:14:59

@Rodolfo63:

"nem is tudom, hogy te hülyéztél-e le korábban, meg mondtad, hogy egyest kapnék matekból, de nálam a 84*27%, az 22,68 és nem 17,86
ilyenkor kell azt mondani, hogy innentől hülyeség amit írsz?"

-------------

Igen úgy tűnik tényleg hülye vagy az ÁFA matekhoz :-)
Barátom ha veszel 84 Ft-ért valamit ami 27% ÁFA kulcsú...
Akkor az árból 84/1,27=66,14 Ft lesz az áru ára.
(ez eddig 6.-os matek!!!)
És akkor 84-66,14=17,86 Ft az árban a 27% ÁFA tartalom
(ez meg asszem 3.-os matek...)

Ellenőrzés: 66,14*1,27=84 Ft

Tegát igen!!!! 1-est kapnál matekból... mit szólsz?

Nos akkor ki a hülye ?
Kérsz elnézést vagy csöndben elvonulsz?

Rodolfo63 2013.12.03. 23:15:55

@vundergraf: csakhogy ez a rendszer nem veszi figyelembe a TEHERVISELŐ KÉPESSÉGET, főleg egy igen negatív gazdasági környezet mellett

a bevezetése pedig nem úgy történt, hogy kizárólag a felső rétegre volt hatása, hanem úgy, hogy közben az alsó réteg számára teher növekedést okozott

OoOoOo 2013.12.03. 23:18:03

"Nyissuk meg a felsőoktatást! Mindenki jusson be az első évfolyamra" .

Látom, itt is kurvára ki vannak dolgozva a részletek.
Arra nagyon adnak, hogy hihető legyen a dolog.

Rodolfo63 2013.12.03. 23:18:04

@vundergraf: hmm, valóban, tévedtem, elnézést, nem az áfa tartalom százalékával, hanem az áfa kulccsal számoltam - de ez szerencsére nem befolyásol semmit a többiben, amit mondtam

úgyhogy, nem nem húzok el, mert továbbra is megállja a helyét az állításom, miszerint világrekorder magas áfa kulcs mellett az egykulcsos adó igazságtalan

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 23:21:34

@Rodolfo63:

talán nem véletlen hogy akkora emigráció volt az elmúlt néhány évben, amekkora még a XX. században sem volt

Már megint a hülyeség-blöfff jön belőled.

"kitántorgott 3 millió" ÉS ZEK VÉGLEG mentek!!!!! javarészt

Ez úgy 6X annyi mint amennyien most külföldön melóznak.
ÉS a nagyobb részük haza kíván térni, miután a rabszolga munkával egy kis tőkét összerak.
Mert a kint dolgozók, zöme bizony az itthoninál i sjobabn kizsámányolt
szar lakásokban, olcsó kaján tengődő SEGÉD melós, aki bizony
sokkal többet dolgozik mint ithon, sokkal nyomorultabb körülmények között
Csak nem ezekről szokás cikkezni, hanem a sikeresebbről... a kissebb részről.

Rodolfo63 2013.12.03. 23:21:51

@vundergraf: úgylátszik, megette a blogmotor

igen, elismerem, tévesen használtam az áfatartalom kulcsát és az áfakulcsot a számításban

de ez nem változtat semmit a dolog lényegén, miszerint igazságtalan a világrekorder áfa melletti egykulcsos szja adó

2013.12.03. 23:24:20

Na laspalmas szépen összegyűltek itt a DK-sok.
Fiúk átlátszó amit csináltok! Majd visszanézek ha eltakarodtatok.

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 23:24:39

@Rodolfo63:

Tehát a jövedelemmel ARÁNYOS közteher az igazságtalan?!
Bezzeg az amelyik az arányosnál többet vesz el... az igazságos?

Elég nagy hülyeség...

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2013.12.03. 23:25:16

@vundergraf: Ó, erre rengeteg kiváló példát lehet hozni, de kedvencem a társasházi: ha holnaptól kitalálná a társasházi közgyűlés hogy mivel neked 100 m2-es a lakásod, ezért egy burzsuj geci vagy, te holnaptól m2 enként kétszer annyit fogsz fizetni mint akinek csak 30 m2 a lakása. Na erre mit szólna a sok okostojás. Hirtelen rájönne hogy aki az egykulcsos adót támadja az a szíve mélyén bizony kommenista, akár beismeri, akár nem.
És akkor még nem is beszéltünk nemzeti sportunkról, a minimálbérre bejelentett borítékos dolgozók millióiról. Atz a pár szerencsétlent akit tényleg muszáj full lepapírozva alkalmaznia a munkáltatójának, kopasszuk meg mégjobban, ha úgyis hülye a munkaadója, szenvedjen.

Rodolfo63 2013.12.03. 23:26:36

@vundergraf: szerinted a teherviselő képességnek nem kellene megjelennie az adókulcs rendszerben?

nem azért kell adót fizetni, hogy mindenki fizessen csak úgy, hanem mert az államnak szüksége van pénzre, ezért adó formájában begyűjti azt

Rodolfo63 2013.12.03. 23:28:30

@Karmadealer: te indulatokat akarsz belekeverni

egy adónál nem a barátság meg a szimpátia az alap, hanem a teherviselő képesség

2013.12.03. 23:33:12

Lehet, hogy kicsit off, de azért leírom.
Polgármesteri hivatalban dolgozom, a nagy járási átalakítás miatt a telefonszámok is újra lettek osztva, én olyan számot kaptam, ami az okmányirodáé volt korábban. Noha egy éve lassan, hogy már az enyém a szám, mégis rendszeresen keresik ezen az okmányirodát, többségben romániaiak (közel a határ). Tört magyarsággal az útlevél kiállítása iránt érdeklődik a túlnyomó többség. Erre kellett az állampolgárság, magyarul alig beszélő külföldieknek magyar útlevelet adni. Az intézményrendszernek ki kellene szűrnie a kérelmezők közül, hogy ki nem tud magyarul - nos, nem teszi. Senkinek nincs kedve echte, magyarul alig tudó románokkal órákig vitatkozni, inkább megkapják az állampolgárságot.

És hogy a témához is hozzászóljak, Fletó a magyar politikai commedia dell'arte harmadik nagy figurája. Az első Torgyán volt, ő a Dottore, a dagályos, érthetetlen körmondatokban beszélő vidéki orvos, vagy jogász. Orbán Brighella, a ravasz intrikus, alacsony származású, agyafúrt figura, ő bonyolítja a cselekményt, gyakran hazudik és könyörtelen a beosztottjaival. Végül Gyurcsány Arlecchino, a parasztlegény, aki szolgaként gyakran követ el becstelenséget, de mindig pórul jár. A színpadon akrobatikus mutatványokkal szórakoztatja a publikumot.

Rodolfo63 2013.12.03. 23:39:32

@Karmadealer: egyébként annyiban hibádzik az szja és a közösköltség összevetése, hogy az egyik egy jövedelem alapján van, a másik pedig egy fix tulajdon alapján - de mégis, a tulajdon mérete alapján akarsz "adót" fizettetni

miért kellene a 100m2-es nagyobb m2 árat fizetnie, ha nem vesszük figyelembe, hogy lehet, hogy a 30m2-es is ki tudná ezt fizetni? mert miért is kell közös költséget fizetni? hogy legyen lift meg világítás - nem pedig büntetés

ahogy a legtöbb progresszív adókulcsot alkalmazó országban sem az

vundergraf (törölt) 2013.12.03. 23:41:40

@Rodolfo63:

... megjelenik!!!

Aki 100-at keres az 34-et cipel csak.
Aki 500-at keres az pedig bizony 170-t !!!!!!

Ez pont a teherbíró képességgel ARÁNYOS...nem?

----
Miközben mindketten 102 egység közöst használnak!
Ez pedig az újra elosztás a gazdag>>szegény irányba...

A gazdag fizeti a szegényre jutó közös használat NAGYOBB részét is!!!
(102-34=68 azaz éppen a 2/3-át állja.... vazze!)

Holott, ha csak magára gondolna akkor elég lenne 102-öt adózni a 170 helyett!
A szegénynek meg nem jutna elég iskola/rendőr/út a 34-ből... és kész.

----

Miért akarnál még ennél 68-nál is többet elvenni tőle a szegény javára?
Milyen indokkal kellene még jobban támogatni a szegényt?

2013.12.03. 23:44:39

G Y U R C S Á N Y P O F Á T L A U L H A Z U D I K M I N T A V Í Z F O L Y Á S ! ! ! !
B Ö B Ö B Ő Ő Ő ! ! !

Számolgassatok tovább DK aktivisták, a lényegen mit sem változtat, még 4 évig nektek szívás!

Rodolfo63 2013.12.03. 23:48:56

@vundergraf:

"Aki 100-at keres az 34-et cipel csak.
Aki 500-at keres az pedig bizony 170-t !!!!!!

Ez pont a teherbíró képességgel ARÁNYOS...nem?"

Nem - az 500-as lehet, hogy ugyanilyen könnyedséggel elbírna 200-at is.

A szegény támogatásának alapja, hogy a teherbíró képességének maximumán, vagy még azon is túl van már. Másrészt igazságos is, mert ha a szegény jobb körülmények közé kerül, nő a jövedelme, rá is ugyanúgy vonatkozna a teherviselő képességét figyelembe vevő adózás.

Ha meg túl önző lenne a jobb módú, akkor jönne egy kommunista forradalom ismét, mert a szegények meg többen vannak és van egy pont, ahol fellázadnak. A rendszernek nem egykulcsúnak kell lennie, hanem olyannak, ami biztosítja a rendszer fennmaradását és növekedni is lehet mellette stabilan széles rétegek számára.

A mostani rendszer lényegében a középrétegnek próbál valamennyire kedvezni, a felső réteg baromira jól jár vele, miközben a gazdaság igencsak megsínyli, így a közép réteg is rá fog baszni.

Tempus-Anh 2013.12.03. 23:49:56

Álmodik a nyomor...egyszer már leszerepelt ez a bagázs. Csak nem gondoljátok komolyan, hogy akár labdába is rúghatnak jövőre. A 16 pontjukkal együtt le a budin. Hajrá Fidesz!

Rodolfo63 2013.12.03. 23:51:11

@Rodolfo63: illetve a szegény réteg igencsak szív ezzel a mostani rendszerrel már most is

ja, amúgy orbán viktor ellenzi az egykulcsos adót - legalábbis a választások környékén még erről beszélt

Tempus-Anh 2013.12.03. 23:54:42

"Üzenem a gyerekeknek, a meséket azért megtartjuk"

Na ezzel elmondtál mindent, Fletókám...

2013.12.03. 23:56:31

@Tempus-Anh: Végre nem egy DK-s, akinek ukázba adta a főnök, hogy minden negatív posztot szétoffolni.

Anselmo 2013.12.03. 23:56:55

Az egykulcsos adó a legliberálisabb törvény már hosszú idő óta.

vundergraf (törölt) 2013.12.04. 00:01:13

@Rodolfo63:

Nem - az 500-as lehet, hogy ugyanilyen könnyedséggel elbírna 200-at is.

ÉS ?!
Akkor basszunk ki vele még jobban... nemár?

-----------
Van autód?
Nem használod csa heti 1 napot?
...akkor majd én használom helyetted is, heti 1 napot!
Ez eddig arányos....

Áááá inkább használom heti 6 napot, mert te úgyis csak 1 napot használod!

Ezt szertenéd, mert ezt jelenti a teljes kiterhelés!!!!

RÖVIDLÁTÓ 2013.12.04. 00:02:37

17. Mindenki vegye be a gyógyszerét.

J.László 2013.12.04. 00:03:26

Ez a Gyurcsány valóban nagy mókamester. Jön az euró-csatlakozással mindjárt az első pontban, amit pont ők basztak el annak idején.

2013.12.04. 00:10:09

....és most télleg összeszűrte a levet a rusnya Vadaival? Me' engem az is érdekel ám?!

J.László 2013.12.04. 00:26:43

Elismerésem mindenkinek, aki leállt @Rodolfo63-mal. Ekkora trollt nem is tudom, láttam-e már.

Van már ilyen nick? 2013.12.04. 03:35:06

@ursus artos:
Baromságokat beszélsz.
Nulláról középfokra az átlag tanuló 600 tanóra alatt jut el.
Enyi idő alatt a szakmai szókincs IS megszerezhető, az ugyanis nem túl nagy 1-1 szakma esetében.

@Ádámka Auditore:
Gaskóékról talán kérdezd Orbánt, ők pénzelték már az elmútnyócévben is.

Gattyán meg mert vállalkozni. És még csak nem is törvénytelent csinált, sőt, még csak nem is erkölcstelent. Az orvos ismerőseid miért nem? Akkor nekik is lehetne annyijuk.

@kela-bá:
Ő legalább bevallotta, hogy hazudtak.
Orbánék nem. Pedig ők a folyamatos hazudozás mellett még lopnak-csalnak-rabolnak-zsarolnak (csak annyit mondok: manyup) is.

@Roltii:
Nézd meg mondjuk a svéd adórendszert: aki többet keres, többet fizet (magasabb százalékot), mert magasabb az anyagi tűrőképessége. Igen, az arányaiban azt jelenti, hogy te a kereseted arányaiban a 16% szja-val meg a 27% áfa-val a kerested kisebb részét fizeted be, mert marad, amit félre tudsz tenni, a minimálbéresnek meg nem. Magyarul te arányaiban kevesebbet fizetsz be, mint a szegényebbek.

"jah, ha a gazdag befekteti a pénzét, akkor még kamatadót meg ehót is fizet... Vagy akár több tranzakciós adót is..."
Ami még együtt is jóval kevesebb, mint az áfa.
Szóval megint félrebeszélsz.
Ha pedig hosszú távú (legalább 5 éves) befektetésekbe fektet, akkor ezeket mind meg is úszhatja.

@kbs2013:
Azért 89-et ne nagyon soroljuk már a 80-as évekhez politikailag. Akkor azért a KISZ már több mint 1 éve eléggé ki volt ütve, ahogy az MSZMP is. 1989 október 23-án kiáltották ki a köztársaságot, rémlik?
Ellenben Orbán is KISZ-titkár volt, Kötél Laca meg az MSZMP tagja és seggnyalója, tőlük kapta a fizetését. Ja, Orbán-fater meg párttitkár.

@Steve123:
"1. Én is szeretnék euróval fizetni."
Irány Szlovákia, és megteheted. Ha Budapesten élsz, az a legközelebbi ilyen hely.

@vundergraf:
Szerintem neked kéne újra járni a hatodikot.
Vagy megtanulni gondolkodni.
Már most szólok, utóbbi nehezebb, hiszen a hatodikot már biztosan elvégezted, a gondolkodás viszont láthatóan nem megy.

Az meg külön ciki, hogy te jössz azzal, ki nem tud számolni, aztán nem bírod felfogni az arány szó jelentését.

"Aki már becsülettel felnevelte, annak MÁR ismét módjában áll a közösbe befizetni a rá eső 16%-t ...pont úgy minta annak aki MÉG NEM csinált gyereket..."
Ja, barom, mert egy 19-20-25 éves egyetemista gyerek aztán tényleg nem kerül semmibe.
Amikor a gondolkodást tanították, te merre jártál? Csak nem a Fidesz-seggnyaló tanfolyamon vettél részt emelt óraszámban éppen?

""kitántorgott 3 millió"" - egyrészt másfél millió (ahogy látom, a gondolkodás meg a matek mellett a magyar sem az erős oldalad) , másrészt egy kicsit nagyobb országból volt ennyi. Tudod, megint: arány. A szó, amit nem ismersz.
Ja, és ennek a másfél milliónak a legnagyobb része hazajött. Legalábbis nem nagyon él Amerikában másfél millió magyar származású. Az 5 millióra becsütl külföldi magyarság nagy része a szomszédos országokban van, csak Romániában 3 millió.

@JJames:
Az már az első pontnál kiderült, hogy nem kezdtél gondolkodni, mert képtelen vagy rá.
Tovább ezért fölösleges is lett volna olvasni.

@ben2:
Aha. És mi van a 110 milliárdból építendő 29 km-nyi M4-gyel?
Ez ugye legalább a duplája kilométereként az M7-szakasznak, viadukttal együtt. Amely viaduktot egyébként Orbán építtetett. Szar ügy, mi?

Ami a gazdaságot illeti: Gyurcsány alatt volt 227 Ft az auró meg 140 Ft a dollár és a svájci frank. Most melyik mennyi is? Köszönöm.

@SmittyB:
2006-ban lőttek egy randalírozó, a várost felgyújtó csürhére.
Élessel kellett volna.

@Gerberus:
Szerintem te vagy nettó hazaáruló, a felcsúti mini-Hitlereddel és bandájával együtt.

@Bikli néni:
"Aki meg hírből se ismeri a számítógépet, abból később sem lesz irodai ügyintéző, ezt most mondom."
Amikor én gyerek voltam, számítógépet még talán 300 kiválasztott fizikus látott Magyarországon. És azok is analóg gépek voltak. Én először huszonévesen vettem a kezembe HC-t (64 kB memória, stb.). Érdekes módon most meg egészen jól elboldogulok a géppel, még valamennyire programozni is tudok.
Szóval hülyeséget beszéltél.

@Tempus-Anh:
A Fidesz pedig már megbukott vagy 4-szer (2002-t és 2006-ot nevezhetjük annak rendesen). És most is épp azt teszi.
Persz a hozzád hasonló seggnyalóknak semmi sem drága, ha Orbán fosos seggét fényesíthetik a nyelvükkel, belülről is a meleg szarig.

@J.László:
Persze, hogy láttál. Amikor csak a tükörbe nézel, látsz sokkal nagyobbat is.

holmsz (törölt) 2013.12.04. 08:11:07

mi az vastagbőr, eddig az elmúlt években gyurcsányi-bajani valagát nyaltátok fényesre, de most már érzitek, hogy bukó ez a történet, nem fizet jól, erre átsoroltok a magyar oldalra?

kérek engedélyt hányni a magatokfajta köpönyegforgatóktól ....

Roltii 2013.12.04. 08:41:46

@Van már ilyen nick?:
"mert marad, amit félre tudsz tenni, "
ezt miért gondolod? Vagy szerinted a félretett pénzt később nem költöm el? Marad a párna alatt? Vagy fejest ugrok bele mind Dagobert bácsi? Ha meg elköltöm, akkor ott az áfa, és ha közben lekötöttem, még az állam is jobban jár, vagyis mindenki. (azt, meg hogy ki hol költi el, mindenki eldöntheti. Alapvető élelmiszereket is lehet venni Szlovákiába vagy bármelyik másik körülöttünk levő országban... utazást meg kell oldani, de nem lehetetlen...)

"Ha pedig hosszú távú (legalább 5 éves) befektetésekbe fektet, akkor ezeket mind meg is úszhatja."
jó lenne lassan meghatározni, hogy kikről beszélünk. Én a középosztályról, mert mikor Gyurcsányék hatalmon voltak, akkor már a középosztály alja is megkapta a legfelső adókulcsot...na mármost náluk nem annyira jellemző egy 5 éves befektetés...
De az sem, hogy a havonta megkeresett pár százezer forintból nagyon félre tudnának tenni. Esetleg szerencsés esetben évente pár százezer forintot pár százalékra letudnak kötni, de ha elromlik bármi, akkor ehhez lesz hozzányúlva (nem a providenthez), vagy akár ebből lesz vásárolva autó, úgyhogy igenis elköltődik itthon.
Mondjuk egy 4 tagú családnál nem sok elkölteni egy 4-500 ezer forintot havonta, az még semmilyen köszönő viszonyban sincs a gazdagsággal...tehát nem ezeket kéne még szétadóztatni.
Az, hogy mi lenne az a jövedelem szint, ahol a legfelső kulcsnak be kéne jönnie, nehéz kérdés, én biztos, hogy a bruttó millához tenném közel, lejjebb csak kibaszás azokkal akik boldogulni szeretnének...

De valszeg ezt is ugyanúgy feleslegesen írom, mint Rodolfó63nak...;)

2013.12.04. 09:35:18

@Van már ilyen nick?: Mielőtt leírsz valamit, nézz utána ha már azon a napon épp delírium fetrengtél valami kocsmába! Mondjuk nem is csodálom ha DK-s vagy, Gyurcsány is szíve szerint élessel lövetett volna a saját népére, akik ellen tüntettek.
Okitoji a lövések nem az esti csürhére mentek, ott már épp összeszarta magát a rendőrség hanem a délutáni a békés tüntetőkre.
Mindegyik DK-s ennyire egyszerű, nincs egy értelmes ember köztetek? Most tényleg?

vundergraf (törölt) 2013.12.04. 09:53:14

@Van már ilyen nick?:

Remélem nincs túl sok az ilyen agyatlanokból, mint te ebben az országban!

Analóg számítógép akkoriban?!
... húgyagyú, tájékozatlan-okoskodó-libsi- barom vagy, ennyiből is látszik.

Nacsá!

nemecsek ernő áruló 2013.12.04. 09:54:40

@protézisesh: "az elmútnyócév alatt se sikerült EGYET SE megvalósítani (bár abban a FideSS-nek is komoly "érdeme" volt)"
Meg a saját vezetőjét lépten-nyomon hátbaszúró MSZP-nek, azt se felejtsük el.

nemecsek ernő áruló 2013.12.04. 10:03:10

@SmittyB: "Gyurcsány is szíve szerint élessel lövetett volna"
Ezt honnan veszed? Személyesen ismered? Beszélgettetek erről? Kurucinfo mondja, az oké, de az távol áll a hiteles médiumtól?

2013.12.04. 10:19:32

@nemecsek ernő áruló: Bírom amikor kiragad valaki egy tagmondatot, aminek semmi köze a válasz lényegéhez.
Ezek szerint a többivel egyetértesz?!

christophe 2013.12.04. 12:04:04

mondtam màr engem kozeolrol nem èrint ez az egèsz szarsàg ami M.o-n folyik,szimplàn vèlemènyem van,ès nèhàny rokon, ismeros aki szenved,a mindenkori politikus bagàzs miatt.Azt vegyètek èszre hogy semmi,semmi nem mukodik jol Nàlatok,eu.,rendorsèg,mèdia,adozàs,hajlèktalanellàtàs,szociàlishàlo,jogszolgàltatàs,bkv,màv,oktatàsugy...van osszehasonlitàsi alapom joggal mondom ezt 3ève huztam el M.o-rol dobbenetes kulombsègek vannak,ès egyre csak mèlyulnek,ezerszàmra hozhatnàm a pèldàkat de folosleges Ti is tudjàtok.Akik pediglen szerelmesek a nagyfonokbe azoknak folosleges.Gyurcsàny nem èrdekel,van egy pàrt aki kiadott 16.konkrèt elkèpzelèst,amibol szerntem a fele èrtelmes ,nem hàboruzik,nem utàlkozik,kèrjètek szàmon a tobbi pàrtot is mit javasolnak,milyen èrtelmes elkèpzelèseik vannak a jovot illetoen,Pesszimista vagyok...

nemecsek ernő áruló 2013.12.04. 12:42:48

@SmittyB: Csak azt kívántam jelezni, hogy az egészet Gyurcsány nyakába varrni hülyeség. Ez a kép, hogy Gyurcsány ül egy lefüggönyözött pincében, dörzsölgeti a kezét a görbe orra alatt, hogy "hehe, jól kilőttük a magyarokat" annyira óvodás színvonalat tükröz, hogy nem volt szükséges tovább olvasnom a hozzászólásod.

(Most megtettem azért, és igen, szar dolog, hogy a barbár gyújtogató csürhét összeterelték a fidesz gyűlés embereivel, de én azért feltenném a kérdést, szokásától eltérően a tünti végén miért távozott fénysebességgel a Kedves Vezető a fidesz tüntiről? Csak nem Pintér haverjai csináltak egy Reichstagot? Mielőtt azt mondanád, ez idióta összeesküvés elmélet, szólnék, hogy nem nagyobb ostobaság mint a feltételezés, amit fentebb írtam. Azért az esetért felelősségre vontak pár kisrendőrt, ettől függetlenül a csürhére szívem szerint én is élessel lövettem volna. Sajnos az MSZP-Fidesz, a két MSZMP utódpárt markában tartja az országot, és esély sincs az elkergetésükre.)

Kandeláber 2013.12.04. 14:04:09

@Van már ilyen nick?: Kispofi, választékos a stílusod.
Megható látni, ahogy a hozzád hasonló pártkatonák a vezérük védelmére sietnek.
Csak hogy megnyugodj: feltételezem, hogy Orbán, Meseházy vagy Bajnai bírálata esetén is özönlenének a fideszes, szoci vagy "liberális" önkéntesek hogy visszautasítsák a vezérüket ért méltatlan támadást. Bár mmeg kell jegyeznem, hogy agresszivitásban és primitívségben a dékások utcahosszal vezetnek a többi hívő előtt.
Amíg ez az ország tele van a hozzád hasonló szemellenzős párthívővel, akik feketében és fehérben "gondolkodnak", addig maradunk a félázsiai periférián.

Tempus-Anh 2013.12.04. 14:42:08

@Van már ilyen nick?:
Ja, érdekes, ahogy az autópályán szembemész a forgalommal és mindenkire rávillogsz, aki ellenkező irányba hajt. A többiek mind hülyék, te nem. Nem, nem...
Ostoba maszopos lúzer.
:D

zona62 2013.12.04. 17:10:44

A tények kedvéért szögezzük le:Gyurcsány származási hely szerint diszkriminálna a magyar állampolgárok közt.Ha ez nem fasizmus,akkor semmi.
Különben nagy tehetség a táncoslábú:a máskülönben eléggé érdektelen határon kivülieket senki sem tudja ennyire mozgósitani.Hajrá Fletó!

christophe 2013.12.04. 20:57:37

@zona62: Ne màs f..szàval verd a csalànt!!! M.o-n èlsz oda adozol jogos a vàlasztojog,Gyorsan adnak magyar àllampolgàrsàgot,Erdèlyben, Vajdasàgban èlo embereknek,mire fel?Ha M.o-n èlnek,dolgoznak igen mièrt is ne.Mondom ezt ugy hogy bàr jogilag szavazhatnèk,,erkolcsileg nem tartom helyènvalonak lèvèn nem M.o èlek,adozok.

labrabbit 2013.12.04. 20:59:51

@zona62:
Nem származási hanem (életvitelszerű) tartózkodási hely szerint. Jelenleg én nem szavazhatok levélben pedig elég messze vagyok, míg az új állampolgárok igen. Ez ok?

holmsz (törölt) 2013.12.04. 22:26:01

@zona62: A nyugdíjasokat és a segíjkéseket is kizárná. Olyan 5-6 millió állampolgárt, határon belül. Taps! :D

Pagnar 2013.12.04. 22:49:46

@christophe: takarodj vissza a kasszához, mert ott áll egy "customer" már 3 perce és várja a "double cheesburger"-jét.
Te kis londoni melós, Te.....

Ne szólj bele itt a nagyok dolgába, mert a helyesírásod alapján szerintem a közepiskolát se végezted el.

"Hello, my name is Christophe, how may I help you?"

Lol.

christophe 2013.12.04. 23:24:09

@Pagnar: jujj ez kemèny volt,sikerult a viki seggèbol kihuzni a nyelved?Csakhogy stilszeru legyek takarodj vissza segget nyalni,mert ,keres màs kozmunkàst helyetted.

Pagnar 2013.12.04. 23:55:59

@nápolyi maszti: "Nekem többé-kevésbé bejön az összes pont. Liberális program, nyilván nem a társadalom egészének szólt -- az itt acsargó, orbánimádó, szélesgábor és patakiatti szellemi szintjén leledző csürhének biztosan nem"

Na, mert a te Fodorgabi-Lendvai Ildi-Pityinger "dopeman" Laca szellemi szintjén vegetáló retardált véleményedre bárki is kiváncsi 50-es IQ felett....aha....

"de a DK nem is kétharmadra hajt."

Nemmondod?

Pagnar 2013.12.05. 00:19:53

@martineden: Te kire szavazol '14-ben ballib embertársam? Mert a szokásos "Orbántakaroggy" büfizéseden kivül még érdemleges hozzászolást sajnos nem láttam tőled.

Majdnem akkora retardált vagy mint a "tobeor" nevű liberális tetű, egy helyről nyomjátok a kommenteket?

Bee-zony 2013.12.05. 10:25:11

A valóság az, hogy Gyurcsány szabadon és kötetlenül bármit leírhat-mondhat, amiről úgy gondolja, hogy szavazatokat tud vele szerezni, mert a gyakorlatban csak két eset van, amivel számolnia kell; az egyik az, hogy be sem jutnak az Országházba – ez az egyik objektív ok, hogy miért nem valósulnak meg a pontok – a másik lehetőség, hogy bejutnak az Országházba: akkor a másik objektív ok következik, hogy ilyen programpontokat ellenzékből nem lehet megvalósítani. Hogyan valósulnak meg a vágylista pontjai? Sehogy; nem feltétel a megvalósulásuk ebben a rendszerben, elegendő csak annyi, hogy szavazatszerző választási programként legyen egy ilyen lista. Gyurcsány „adócsökkentést ígértem már?” Ferencnél ez a lista egy a szavazatszerző trükkök százaiból.
A slusszpoén pedig az, hogy ha netán valahogy mégis kormányra kerülnek, akkor sem feltétel, hogy megvalósítsák ezeket a pontokat, mert „A választások idején összevissza ígérgetek mindent; ha hatalomra kerülök, akkor meg már úgyis azt csinálok amit csak akarok, úgyhogy, ennyi az egész.” (L'art pour l'art - Interjú egy politikussal).
A választási ígéret-csalással nyerők 4 évre megkapják a törvényhozás jogát és az államkassza kulcsát, és egy masszív népfelkelésen kívül nincs más ami-aki számonkérje őket.
Aranybánya a politika minden szélhámosnak, pszichopatának, főleg a demokráciában; diktatúrában nem annyira, mert ott a diktátor a tökére lép a konkurenciának.
A demokrácia a tájékozatlan többség diktatúrája a tájékozott többség felett, és nem csak hogy nem bolondálló a rendszer, hanem kifejezetten kedvező a néphülyítők, fehérgalléros bűnözők számára – hazudozók előnyben – és persze élnek is a lehetőséggel.

Aki a demokrácia és a diktatúra közül választ, az a csöbör és a vödör közül választ. A jó rendszer a harmadik, jelenleg x-szel jelölt (ismeretlen) rendszer.
Mitól lenne jó összességében egy szabad kezet kapó, és a hatalomtól megbuggyanó diktátor uralma alatt élni?
Mitől lenne jó összességében a néphülyítők által meghülyített, 100-as IQ-jú tömeg, és a néphülyítők diktatúrája alatt élni? - akiket elvileg 4 évente le lehet váltani, csak éppen a tömeg újra megválasztja őket, vagy eleve nem is szerepelnek korrekt, nem korrupt pártok a választékban, csak rosszak közül lehet választani, selejtet selejtre cserélni, és emiatt reménytelen ez a helyzet.

christophe 2013.12.05. 12:08:54

@Bee-zony:Nyugat-Europàban egèsz jol mukodik ez a frànya modszer,amit demokràciànak hivnak...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2013.12.05. 16:44:20

@nemecsek ernő áruló: Bassszus!Ha már nektek is vannak ilyen összeesküvés elméleteitek,akkor hová tart ez a világ?!:))

Bee-zony 2013.12.05. 17:29:56

@christophe: Annyira jól működik Nyugat-Európában a fránya módszer, amit demokráciának hívnak, hogy az egész judeo-keresztény Nyugat erkölcsileg, szellemileg romlik, rothad (bár különböző mértékben és módon), és még mindig nem látszik, hogy hol van a gödör alja, és ehhez képest a BRIC országok jönnek fel.

Mai napi nyugati „jó hír”:
"A romák egy rémálom" - egyre rászistább a Nyugat, egy francia polgármester már azt is bánja, hogy túl korán hívták ki a tűzoltókat
kuruc.info/r/6/121170/

zona62 2013.12.05. 18:48:00

@labrabbit: "Nem származási hanem (életvitelszerű) tartózkodási hely szerint. Jelenleg én nem szavazhatok levélben pedig elég messze vagyok, míg az új állampolgárok igen. Ez ok? "

Természetesen Te is szavazhatsz levélben ha az új lakcimedet bejelentetted(ez fél év külföldi munka után amúgy törvényi kötelességed is a TB és adóhatóság fele).Ebben az esetben csak listára szavazhatsz.

De Gyurcsány nem ezt akarja.Azt szeretné,ha külföldön élve is belföldiként szavazhatnál levélben listára és jelöltre is,mig a szomszédodban élő pl Vajdasági származású nyilván csak listára szavazhatna.
Vegytiszta kettős mérce,tömény fasizmus.

labrabbit 2013.12.05. 19:13:07

@zona62:
Mindegy, ugyse szavazok. Szorjak csak tele az orszagot mariaszobrokkal meg stadionokkal, oriasplakatokkal a sikerekrol stb. Ha ezt akarjak az ottaniak legyen nekik.. Nektek.

titan 2013.12.06. 16:54:05

@vundergraf: " Aki gyermek nélkül teng -leng az meg nem kap kedvezményt az adóból, ennyi. "
Aha, tehát aki nem akar addig gyereket vállalni, amíg nincs biztosítva a háttere, az teng-leng, értem én...

cukkkorka 2013.12.07. 22:30:55

másnak is feltűnt, hogy ez a nácirasszista gyurcsányi kizárná a cigányságot a szavazók köréből?

süti beállítások módosítása