Skip to content


       Szűrés lista

Index,VEKE,DBR számháború:Kinek van igaza ?

Az Index és a Veke 2006-ban egy remek 2 részes cikkben elemzték a 4-es metró megtérülését, alternatíváit :
Első rész : Sosem térül meg a 4-es metró ára
Második rész : 4-es metró: van másik 

Nos, jobb későn mint soha, de a DBR Metró Projekt Igazgatóság elkészítette erre a 2 cikkre a válaszukat, mely nem meglepő módon hamis adatokkal való játszadozásnak, csúsztatásokkal vádolja az Index-et és a VEKE-t. Védik a mundér becsületélet ?

DBR tanulmánya olvasható :pdf (eredeti) html-ben























Tovább is van ...

Egy két részlet :
"A becslésen alapuló alapadatok, valamint a sokszor egyoldalú és erős prekoncepció alapján levont kö¬vetkeztetések tisztázása miatt tartotta szükségesnek a BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság, hogy tényekkel és adatokkal reagáljon a megjelent cikkekre és tanulmányra."

" Az igaz, hogy a megvalósíthatósági tanulmány 1996-ban, az akkori adatok alapján készült. Azonban az azóta eltelt idő alatt a közlekedési átszervezések nem befolyásolták, nem változtatták meg alapjaiban Bu­dapest közlekedési szokásait.Az utasbecslés az ún. „nagy forgalomfelvétel” (utoljára 1992–94-ben) adatai alapján készült, amely a belső utazásokat háztartásfelvétel segítségével mérte fel. Bár az elmúlt 10 év alatt a 4-es metró által érintett körzet forgalmi áramlatai is változtak, olyan mér­vű eltérést, ami egy új becslés készítését indokolná, nem lehetett tapasztalni. "

"Hiszen a metrószerelvények nem azért rövidebbek a jelenleg használtaknál (120 méter helyett 80 méter), mert kevesebb utasra számítanak, ha­nem azért, mert a becsült utasmennyiséget, az automata vonatirányítási rendszernek köszönhetően, a járatsűrűség növelésével a rövidebb szerelvények is tökéletesen ki tudják szolgálni. Sőt még tartalékot is tartalmaz a rendszer."

Hogy kinek van igaza, az átlagember számára már követhetlen.
Megtérül? Nem térül meg? Miért 500 milliárd ? Mikor lesz kész ? Csak a kérdések vannak, és mindeki szajkózza a maga igazát.

És még egy kis adalék a 4-es metró barátainak :
Vörös Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársának elemzése szerint elemzése szerint a metró 400 milliárdos árából a következő beruházások lettek volna megvalósíthatóak:

"• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) = 150 Mrd
5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) = 50 Mrd
a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása,
budai kerületek tehermenetesítése) =20 Mrd
a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) = 50 Mrd
villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése
(az UV-k kivonása a forgalomból) = 50 Mrd
a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva) = 50 Mrd
a Moszkva tér átépítése = 20 Mrd
A rendelkezésre álló összeget még el sem költöttük, mégis látványos forgalomcsökkenést tapasztalnánk a városban. Ha ehhez hozzáadjuk az M0-ás befejezését, amivel a tranzit-teherforgalmat kizárjuk Budapestről, ugyan kicsit meghaladjuk a keretet, de az esetenkénti útfelújításokon kívül nem találkoznánk dugókkal, a közlekedési zaj kikerülne a gyérebben lakott külső városrészekbe, sőt még a tömegközlekedés helyzetén is javítottunk."

Címkék: budapest index metró veke

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr32299368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moRtiZ 2008.01.16. 11:41:32

Khm. És Veres Attila közönyös kifejezéssel belemondhatná a DBR-es főnökök arcába. PWNED!

Persze Veres Attila nem számolt azzal a kb. x4.7-es szorzóval, ami az ellopott pénzt szimbolizálja. És úgy ugyebár máris nem lehet annyi mindent megépíteni/felújítani.

Természetesen Abszurdisztánban nem tudom mit lepődünk meg mindezen.

süti beállítások módosítása