Skip to content


       Szűrés lista

Olajat találtunk!

Íme, az "ecseri I-es számú lelőhely", ahol ma délelőtt fellövellt a fekete arany:

























Sajnos a valóság:

"Az M0-ás autópálya 44-es kilométerénél a bal pálya mellett húzódó Barátság kőolajvezeték megsérült és folyik belőle az olaj, értesült az MTI. A Független Hírügynökség úgy tudja, hogy egy munkagép sértette meg a vezetéket."

Nos, az országban 2, azaz KETTŐ darab kőolajvezeték található: a Barátság és az Adria.
Ebbe belevágni igazán nagy-nagy szakértelem és még nagyobb adag szerencse kell, gratulálunk!

Mit csinált vajon a munkagép? Kiment unalmában egy kicsit markolászni a mezőre?
 

(Fotó: Inforádió - Mihádák Zoltán)

 

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr96713349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

movhu 2008.10.14. 13:52:32

Hát nem először sérült már meg vezeték Magyarországon...
Mondjuk kőolajjal mit lehet otthon kezdeni?

Perverzsrac 2008.10.14. 13:55:57

Fűteni. Amúgy meg a képen nincs nyoma sehol se markológépnek, se földmunkának...Kissé bűzlik a sztori na.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.14. 13:56:36

El lehet égetni, nem? Olajkájhák, régi zsigulik, azok mindent visznek.

rolika 2008.10.14. 14:00:29

komoly. ki kéne számolni, mennyi az esélye, hogy ez megtörténhetett. érdekes, hogy a híradások semmit nem szólnak az elkövetőkről...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:00:42

Nagyon szép mezőnek látszik, földmunkáknak nyoma sincs...

Mondjuk ha tolvajok csapolták volna meg, nem hiszem hogy eltitkolnák ...

Lithium78 2008.10.14. 14:02:35

miért van az az érzésem, h norvégok akarták megcsapolni a vezetéket?

movhu 2008.10.14. 14:04:22

Az utóbbi hetekben feltűnően nem szól senki arról, hogy kik az elkövetők, hol tűntek el síncsavarok, sínek...

Safranek 2008.10.14. 14:10:25

Nyeftprávod Drozsbá konyec! Hatalmas-azt hittem ilyen csak rajzfilmekben van.

mind2 (törölt) 2008.10.14. 14:13:10

Egyik előző posztra visszautalva, lehet, hogy arabok voltak ?;)

Loge · http://bloge.blog.hu/ 2008.10.14. 14:13:41

Ez is csak olaj a tűzre....

mind2 (törölt) 2008.10.14. 14:14:38

És nekik sem volt térképük, akár csak az építőknek :)

mind2 (törölt) 2008.10.14. 14:18:57

" Hatalmas-azt hittem ilyen csak rajzfilmekben van " Meg a Dallas c. filmsorozatban.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 14:21:04

zero: általában egyetértek a postokkal, de ittend eléggé dezinformáltad a társaságot (mi vagy Te, az Abwehr??) :-)))
ugyanis a jelentések szerint mindössze 10 centi "mélyen" volt a vezeték a földben. namármost, ha valaki kimegy kapálni a kertbe, akkor is jó eséllyel talál egy olajmezőt :-)))
Az 1. képen (ahol a riporter van) a kilövellő olaj jobb és bal oldalán mintha "buckák" lennének, ergo nem elképzelhetetlen a földmunka...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 14:22:02

mind2: ... illetve a Piedone Afrikában c. film végén, amikor Caputo is "olajat" talál :-)))
/ő asszem a nápolyi szennyvízvezetéket fúrta telibe :)))) /

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:23:04

Micsoda összeesküvés-elméletek.... a szomorú az, hogy van aki komolyan gondolja.
Tereprendezés során lett megsértve, ismétlem megsértve a vezeték, ha megkoccintotta a kanállal az már épp elég a megrepesztéséhez.Mellesleg mire a post kikerült, a hibát már el is hárították.

GatyaPityu 2008.10.14. 14:28:38

Erről eszembe jut a Beavis and Butthead egyik jelenete: a két töketlen idióta a TV-ben látottak hatására elhatározza, hogy ők is olajat fognak keresni. Ki is mennek a kert végébe és egy ásóval nekilátnak a munkának. A végén találnak valami keményet a földben, erre még erősebben kezdik csépelni a földet az ásóval. A végén találnak "olajat", méghozzá olyat, aminek barna a színe és a szaga erőteljesen emlékeztet a fekáliára. :-D
Bocsi, ez csak úgy eszembe jutott a történet kapcsán.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:33:31

Ez volt a legjobb:

"Ebbe belevágni igazán nagy-nagy szakértelem és még nagyobb adag szerencse kell, gratulálunk!"

Az ilyen kijelentések előtt miért nem tájékozódsz alaposan? Segítek kicsit. 10 centi mélyen volt az a vezeték, szerintem nem is kell feltétlenül belevágnia, elég átmenni rajta, hogy megrepessze.

"Mit csinált vajon a munkagép? Kiment unalmában egy kicsit markolászni a mezőre?"

Ja, így volt, Józsi bácsi gondolt egyet, és kiment átszakítani a vezetéket, mert összeveszett az asszonnyal. Bizonyára így volt. Sőt, ork volt a kis rohadt, és elment kőolajat lopni ami önmagában semmire sem jó, talán fűteni vele jó nagy füsttel.

GatyaPityu 2008.10.14. 14:33:46

Valamelyik hírpotálon azt olvastam, hogy csak 10 cm mélyen van a vezeték. Ez olyan hihetetlennek tűnik számomra, már csak azért is, mert az index-en most olvastam, hogy kiadtak egy sajtóközleményt amely szerint nincs és nem is volt robbanásveszély. (Ez nekem már eleve gyanús volt, mert tudtommal a kőolaj csak gyúlékony, de nem robbanásveszélyes (szemben a földgázzal, - de nem vagyok szakértője a témának.

Amúgy ritka gusztustalanul néz ki ez a kőolaj. Undormány!

GatyaPityu 2008.10.14. 14:35:38

Szóval, tényleg 10 cm. De mi a fenének nem ássák mélyebbre. Én az utca és a ház közötti kaputelefon vezetéket is mélyebbre ástam be ennél (kb. 30 - 35 cm).

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:35:50

Akkor lenne robbanásveszélyes a dolog, ha magas nyomáson szállítanák az olajat abban a vezetékben.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 14:36:56

Atro: az lehet, de én szívesen elfogadnék belőle pár EZER hordóval :)))
Igen, minimális kémiai ismereteim birtokában mondom: a kőolaj maga nem robban fel, még csak be se' gyullad - asszem - pl tankereknél ha úgy tudnál egy égő gyufát beledobni a tartályba, hogy közvetlenül az olajjal találkozzon, akkor elaludna.
A bajok ott kezdődnek, hogy a kipárolgás miatt keletkeznek gázok. Na az a bazze :-)))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:38:42

"Jancsibohóc 2008.10.14. 14:23:04
Micsoda összeesküvés-elméletek.... a szomorú az, hogy van aki komolyan gondolja.
Tereprendezés során lett megsértve, ismétlem megsértve a vezeték"


Ja, persze, de mint mondtam nincsenek keresztül-kasul az országban ilyen kőolajvezetékek a földben, így lehetne tudni hogy az a KETTŐ merre fut a földben ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:39:11

Egy jól sikerült szikra begyújthatja. Ezért nincs pl. villamos vontatás a finomító területén, és ezért vannak a diesel-mozdonyok felszerelve szikrafogóval ;)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:40:24

Jancsibohóc 2008.10.14. 14:23:04

Térképet szoktak kapni a markolóvezetők, amik a földben húzódó közműket jelöli, hogy ne vágjon át semmit.

Ha kapott volna ilyet, akkor nem vágott volna bele / ment volna át rajta a nyílt mezőn ...

GatyaPityu 2008.10.14. 14:42:28

Seduxen: és mit csinálnál vele, hazavinnéd szagolgatni? :-)
A kőolaj önmagában véve semmire sem jó, erre még emléxem a kémia órákról, hogy a finomítóban frakcionált desztillációval nyerik ki belőle az üzemanyagot, ami pedig a végén marad, abból lesz az aszfalt.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:43:31

Senki nem vitatja, hogy hibás lehet benne, én a bulváros stílussal nem értek egyet. Mellesleg majd nézd meg egyszer, hogy van a nyomvonala kijelölve ennek a vezetéknek. Meg önmagában egy térkép igen kevéske, és szerintem ha lett volna bármilyen tájékozódási eszköz a kezében, akkor sem tudta volna megmondani senki, milyen mélyen van ez a szar. Sőt, jobbat mondok, szabadon áthajthatott bárhol, nem figyelmeztették erről ,mert úgy vélem senki nem tudta milyen mélységben lehet, és hogy pontosan hol. Én így látom.

Perverzsrac 2008.10.14. 14:44:06

Jancsibohóc: Seduxen:
Hatalmas buckák vannak ott. Pont csak a lyuk mellett. Pont ez az ami fura. Mintha valaki csak ott ásott volna... Mióta nem látom a hegyet az M6-os alagútjánál elég gyanakvó lettem...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:46:10

Azokat a buckákat kilökhette az olaj is, vagy épp azokat a buckákat rendezte volna el a földrendező, vagy épp a kármentesítés miatt odahordott homok látszódik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:46:41

Jancsibohóc 2008.10.14. 14:43:31

Te markolós vagy hogy ennyire véded a mundér becsületét ? :))

Csak vicceltem ...

Csak kissé fura hogy ennyire bénák/balekok/szerencsétlenek, hogy pont sikerült beletrafálniuk a Barátságba ....

Szar ügy ...

GatyaPityu 2008.10.14. 14:47:19

Jancsibohóc akkor azok biztos spéci dízelmozdonyok lehetnek, mert amúgy (elárulok neked egy titkot, és ezt hardcore vasutas ismerősömtől tudom), hogy a dízelmozdonyokat is valójában villanymotor hajtja, a gázolaj csak az áram előállításához szükséges, a mozdonynak saját áramfejlesztővel rendelkeznek, mert a villanymotornak sokkal jobb a hatásfoka.

(Nem értem, hogy a gépkocsiknál miért nem alkalmazzák ezt a módszert, hogy benzinnel áramot állítanak elő, és villanymotorral menne az autó - nem lenne szükség vezérműszíjra, váltóra sem... Na mindegy, most elkalandoztam egy kicsit)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:51:25

weheh markolós :) Egyszer majd kipróbálom, de világ életemben masiniszta akartam lenni.
Na de láttam már nem kevés építkezést/földmunkát, és hidd el nekem nem nehéz elbaszni valamit, pláne úgy hogy ha fogalmad sincs róla mi van alattad.De ugyanígy bele lehet otthon ütni a szöget úgy a falba, hogy beletrafálsz a vezetékekbe. Mennyi a valószinüsége? Nem sok, de mi balfasz nemzet vagyunk, és nekünk általában szokott sikerülni.

Ja, és igaz hogy két kőolajvezeték van országocskánk területén, de emellett van rengeteg más is. Nézz meg bárhol egy szántóföldet, tele vannak jelekkel, amik a földben húzódó vezetékeket jelzik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:53:38

Jancsibohóc 2008.10.14. 14:51:25


ez a lényeg és a sztori esszenciája:
"mi balfasz nemzet vagyunk"

Köszönjük!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:54:22

Atro, várom majd még további kioktatásodat a vasúti dolgokkal kapcsolatban. :D Kezdd a söntölésnél majd kérlek :D

Attól, hogy a vontatómotorok árammal vannak hajtva, az áram előállításhoz szükséges generátort egy igen nagy diesel-motor hajtja meg. Ennek a főtengelyére van szerelve a generátor.

(Nem értem, hogy a gépkocsiknál miért nem alkalmazzák ezt a módszert, hogy benzinnel áramot állítanak elő, és villanymotorral menne az autó - nem lenne szükség vezérműszíjra, váltóra sem... Na mindegy, most elkalandoztam egy kicsit)

Lexus-nak kicsit olvass utána :D

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 14:54:28

Perverzsrác: jaaj, de naiv vagy. Az a 2 bucka maga az M6-os alagútja... Tee.... :))))

Jancsibohóc: "de világ életemben masiniszta akartam lenni."

... de aztán úgy döntöttél, hogy inkább leérettségizel?? :-))))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 14:55:29

Atro: azért az olajszőkító szakik is megoldották valahogy... az lenne a legkevesebb :-))))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:57:25

Seduxen ja :D De az otthoni dolgokat elnézegetve, lehet be fogok adni egy jelentkezési lapot ide az ÖBB-hez majd ha nagy leszek. ezek a kis rohadtak nem keresnek olyan szarul :) Meg a téma is érdekel.

INkvizitor 2008.10.14. 14:58:29

Arról sem szólnak a híradások, hogy az olaj, SZÍNESFÉM, azaz színesfém vezetékben csordogált!!! valakik ezt a vezetéket akarták hazavinni!!! :)))))))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 14:59:28

zero ehhez a balfasz nemzethez még annyit fűznék hozzá, hogy ez a balfasz rám triplán igaz. Kinek az autóját viszik el a mariahilfer-ről, délutáni csúcsban az autóját, úgy hogy szabályosan parkolt? Na kinek? Egyet találhatsz :D
Majd amikor vége lesz az ügynek leírom nektek nagyon szívesen az egészet, elég nevetséges.

mind2 (törölt) 2008.10.14. 15:02:02

A tereprendezés egy magánterületen történt, és a tulajdonos lelkén szárad, hogy engedély nélkül markológépezett :) M a g á n t e r ü l e t ! Csak nem lakópark épül ott is ? Veszek egy telket, kőolajvezetékkel együtt ? Mondom én hogy Dallas:)
Lehet hogy a dzsoki júingé a terület ?

more 2008.10.14. 15:02:29

hehhehehehe

a heten csupa humorforras ez az oldal:)))) ha balfaszsag volt, ha csoreles, annnnyira jellemzo:))))

abszurdisztan mosma telleg

Horizont 2008.10.14. 15:09:23

Csak 10 cm földréteg van rajta? Miért?
Azt egy nagyobb széllökés is lefújhatja róla.
Különben nem igazán készültek mindenhol közműtérképek, amik vannak azok se mindig megbízhatóak.
Tudjátok ez Magyarország még mindig.Kár hogy kőolaj és nem gázolaj lövell,mindjárt megoldhatnánk 1-2 tankolást:)

GatyaPityu 2008.10.14. 15:11:30

Jancsib.: a Lexus-ról már hallottam, de azért az nem kimondottan a tipikus népautó kategória. :-)

mind2 (törölt) 2008.10.14. 15:11:55

more
majd azt nézd meg, mikor tovább fúrják a metrót, és összedől a Műegyetemtől kezdve pár bérházig minden a kritikus sávban ;) Az is annyira vicces lesz, mikor a demszkyt bebetonozzák valami oldaljáratba;)
Vajon kié lehet ez a telek ? Ravasz csóka volt, hogy ilyen terciára tett szert ::))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 15:12:43

a swift, és az astra modellek hybrid változataira még várni kell akkor egy kicsit ;)

Spiritmonger 2008.10.14. 15:15:38

ez a munkagépes sztori kicsit sántít

ha a földben vezetik el a közművezetéket, akkor a talajszinthez legközelebb a telefon/kábeltévé/távközulési kábelek vannak, úgy 40 cm mélyen

a villamos áramot minimum 70 cm mélyre kell leásni, jelezni szalaggal, kábeltéglával, homokkal, a víz, a gáz és a csatorna ennél is lejjebb kerül

ettől még a markoló belevághat, de pusztán attól, hogy átmegy fölötte valami, egy kábel/vezeték sem fog elrepedni

más a helyzet, ha a 14 tonnás vibrohenger éppen maximális erősséggel talajtömörítést végez, de erről a hírben nem volt szó

10 cm-re a talaj alatt, autópálya építés közvetlen közelében nem lehetne ott a vezeték, különösen, hogy az autópályák , autóutak alapozásánál alapkövetelmény a környező terület 95%-os tömörítése, amihez a vibrogépek kellenek

SoulReaver 2008.10.14. 15:19:13

Háth ha a mai térképek és helyrajzi számok ápdételtségét nézem, akkor még ha a csóka kapott volna valami rajzot, az tuti hogy egy másik település határába tette volna a vezetéket (jobb esetben).

more 2008.10.14. 15:23:06

hajlok a spiritmonger velemenye fele...

keptelenseg, h a pusztban dobbantasz egyet es atszakitasz egy kololajvezeteket....ja es semmi jel nincs se kozel se tavol....na szoval ppffff

SoulReaver 2008.10.14. 15:26:08

Na itt van nektek "barna eső"!!! Lehet menni esernyővel felvonulni... :D

mind2 (törölt) 2008.10.14. 15:26:11

DE hát ez a vezeték egy stratégiai fontosságú és nemzetgazdasági szempontből kiemelten kezelendő műtárgy vagy nem ? Hogy van az, hogy csak úgy építkezgetek, vagy tereprendezek mellette - felette ? Jah veszek egy telket ( mondom magánszemélyé a terület !!!) és azt csinálok amit akarok ? Akkor Paksi erőmű mellett is veszek telket és petárdagyárat építek rajta :) ?

SoulReaver 2008.10.14. 15:28:18

mind2: Petárdagyárat nem, de iráni nagykövetséget lehet... Végre a magyar is atomhatalom lenne, bár csak ha már kihozták a követségről...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 15:29:56

more a képtelenség a 10 centiméter. Senki nem mondta, hogy a cső a rajta való áthajtás miatt sérült meg. Csak fel lett véve a feltételezések sorába.
Majd el fogják úgy is mondani mi volt pontosan, vagy nem. A lényeg tereprendezéskor történt a dolog, lehet a kanalat baszta neki.

more 2008.10.14. 15:30:06

mind2: tudod, vannak az egyenlobbek, nekik lehet:)))) paksi eromube petardagyarat, puszta kozepere hegyeket viaduktokkal, az aggteleki cseppkobarlangba diszkot, amit csak akarsz:))))

more 2008.10.14. 15:30:56

jancsi, szted el fogjak mondani mi volt???

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 15:32:25

Miért ne tennék? Nem vonatokat loptak el, nem hídszerkezeteket, nem biztosítóberendezéseket rongáltak meg, magyarán nem füstös volt az elkövető, a fehér emberre rá lehet verni mindent.

gbr 2008.10.14. 15:32:38

egy kis javítás:
MO-n a Barátságból van 2 db vezeték (B-1, B-2) + az Adria
az Index galériás képeken látszik a sárga jelzőoszlop.
na ez mit jelenthet? pont a kőolajvezeték nyomvonalán. tudnia kellett volna a markolósnak, hogy mi van alatta.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 15:35:33

more: "ja es semmi jel nincs se kozel se tavol"

ami nem biztos, hogy baj, talán ne könnyítsük már meg a lopni szándékozók dolgát. A gengszterváltás óta volt már így is jó pár versenyző, aki próbálkozott :-))
Esetleg a figyelmeztető tábla mellé ki lehetne rakni pár szerszámot is, hogy "szakszerűen" csapolhassák meg a fekete aranyat...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 15:36:43

szerintem tudta mi van alatta, de szerintem sem műszerei, sem röntgen-szeme nincsen a markolósnak, hogy tudja milyen mélyen van ez a vezeték. Ahogy fentebb leírták, minden vezetéktípusnak megvannak a fektetési szabályai. Itt ez nem teljesült, persze nem mentegetem a markolós urat :D

mind2 (törölt) 2008.10.14. 15:39:41

more
ma olvastam, hogy Ukrajnában egy hónapja adott át a min.elnök egy hidat, és a napokban le is szakadt ::)) Nálunk még át se adják az alagutat, már beszakad. Rontom - bontom népség :)

more 2008.10.14. 15:49:38

jancsi, te hogyhogy nem kukas akartal lenni, mint minden kiccsavo?? :)))))) neked az erogepek jonnek be?
mind2: na, ebben is jobbak vagyunk, mint ukrajna:))) kiraly!!
sedux: van benne valami, legalabb szakszeruen csinaljak a melojukat, ne okozzanak kijavithatatlan karokat:))) aztan majd a koka (vagy a veres??) cege felvasarolja a lopott szinesfemet....

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 15:54:31

more: nem minden kiscsávó akar kukás lenni... mea maxima culpa, de én pl rendőr akartam lenni...
bár így jobban belegondolva megérte volna: minden egyes nemzeti ünnepen/felvonuláson JOGSZERŰEN verhetném félholtra a "magatok fajtát" :-))))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.14. 15:55:38

more neked a tehénfiúk, nekem az erőgépek jönnek be :D

Horizont 2008.10.14. 15:57:17

Ilyen már tényleg nincs! Hol élünk mi?

"vezetéksérülést olyan tereprendezési munkálatok okozták, amelyeket egy, a Mol számára ismeretlen külsős vállalkozó végzett, az ehhez szükséges engedélyek hiányában"

Geza 2008.10.14. 16:02:10

Apropo tervrajzok meg ilyesmik: hallottam valami olyasmi mendemondát, hogy a földhivatalban nagyobb a káosz helyenként, mint azt földi halandó gondolná, és így pl. a kelenföldi pályaudvarnak mind olyannak nincs is helyrajzi száma, az általa elfoglalt területek egy részének nem a máv és nem az önkormányzat a tulajdonosa, hanem a papír szerint ott magánkézben lévő almáskertek vannak. Kicsit mítosz-szaga van a dolognak, úgyhogy ha valakinek van beletekintése a dolgokba, igazán vethetne rá egy pillantást, mert ha mégiscsak igaz a dolog, szép cikk lehetne belőle itt a vastagbőrön :) !

Johnny336 2008.10.14. 16:02:44

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 14:40:24

Anno távközlésben dolgoztam, az optikai trönkök sok helyen futnak ám a föld alatt. Milliószor vágták át, olyan esetekben is, ahol bejelentett földmunka zajlott. Egyszerűen leszarta Pista, hogy milyen mélyre bassza bele a kanalat, ő menne haza, minél előbb.

Egyébként munkagép tényleg nincsen a környéken... :D

Amúgy akik írják, hogy miért csapolnák meg a kőolajat? Azért, amiért ellopják az optikai vezetéket. Nem tudják mi az, csak elviszik, aztán beledobják a tűzbe, hogy leégjen róla a szigetelés, és csak bámulnak, hogy "hipp-hopp, eltűnt a réz is..."

Szerintem sem munkagép volt.

more 2008.10.14. 16:04:20

ajaj jancsi, nem lehet ennyire eros a vonzalmad az erogepek, mint esetemben a tehenfijuk utan:))))

mindigis tudtam, h egy mocskos avos veszett el benned seduxkam!!!:)))))

SoulReaver 2008.10.14. 16:05:14

Nem a kelenföldi, de kicsiben ugyanaz van itt is B-A-Z-ban is... Nekünk vagy 40 éve van egy pincénk, amire most bepereltek, hogy nem is a miénk... Nyomozás után kiderítettük, hogy a földhivatal rutinosan félreszámozott mindent egyel, szal ha rendbe akarjuk rakatni, akkor mindenkinek kérni kell az átiratást... Természetesen pénzért... Mi fizetünk az ő hibájukért ofkursz!

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 16:05:53

more: még jó... gondolom egy "erőgéppel" nem lehet kellemes cekcuális életet élni :)))

azmá' biztos, lehet, hogy előző életemben a korábbi "énjeiteket" kínoztam az Andrássy 66 alatt a pinyóban...

SoulReaver 2008.10.14. 16:13:52

Seduxen: a terminátorok is szaporodtak valahogy, nem? Ráadásul tuti tudták a rezgős üzemmódot...

more 2008.10.14. 16:17:01

jajam sedux, sajog is kormom, amikor neked irok:)))) tornek fel az elozo elet emlekei....

terminatorlaaaany???? szegeny jancsi:)))))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 16:17:30

Soul: bazze, tényleg... mennyire naiv vagyok néha...
Ezek szerint van egy leszbi-zoofilunk (more), meg egy robofilunk (Jancsibohóc).

A többiek kekszuális irányultságára csak később fog fény derülni :)

SoulReaver 2008.10.14. 16:20:24

Seduxen: Sztem pályát tévesztettél... Simán kekszológusnak kellett volna menned, oszt most akkor te lennél Csernyus... Mari vagy nem Mari? Növény, állat, tárgy? Hmm....

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 16:22:20

Soul: lehet, bár magamat ismerve ha bejönne egy páciens, hogy ő egy markológépbe szerelmes, sz'tem a válasz egy mindent elsöprő WÁHÁHÁHÁ lenne :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.14. 16:24:45

more: sajog? ezek szerint már kinőtt újra? nem hiába, kellene egy diktatúra, hogy a megfelelő embereket "lekapjuk a 10 körmükről" :-)))

na jó, mára elég volt belőletek rétegvérivó náczikok, cikkhájl mindenkinek !

SoulReaver 2008.10.14. 16:25:17

Hát ez az alap, nem? Na mentem... Holnap... :)

more 2008.10.14. 16:28:27

es akkor meg bele se gondoltunk bezu vagy combi kekszualis iranyultsagaba....sedux nalad csak a szadoban mutatkozik meg a problema, vagy masban is??:))))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.14. 16:40:12

"vezetéksérülést olyan tereprendezési munkálatok okozták, amelyeket egy, a Mol számára ismeretlen külsős vállalkozó végzett, az ehhez szükséges engedélyek hiányában"


bakker, milyen lehet az az ismeretlen külsős vállalkozó?
Csak nem feketén markolgattak egy kicsikét?

Mr. Acid 2008.10.14. 17:16:26

Nem feltétlenül a földmunkások hibáztak. Sajnos kis hazánkban a gáz- s olajvezetékek térképe nem túlzottan pontos (illetve aki azon kiigazodik, az rendkívül ügyes), ráadásul néha a geodéták (1-1 nyomvonal, gázvezeték kijelölésekor) sincsenek a helyzet magaslatán.
Volt olyan, hogy kinbt voltunk a terepen (egy 300 m hosszú szakaszon akart a MOL új vezetéket lefektetni/régit cseerélni), s meg volt hagyva, hogy a vezetéktől 50 cm-re már nem végezhetünk gépi munkát. Ja, mindez megelőző régészeti feltárás. Kimegyünk, a geobénák már bejelölték a gázvezeték nyomvonalát kis fakarókkal. Kimértünk tőlük minden irányba 1 métert, s így jelöltük ki a szelvényt... Az eredmény az lett, hogy a gépes a gázvezeték kijelölt helyétől 4 méterre megtalálta a vezetéket. Tehát csak 4 métert tévedtek... :-S
Gépi munkánál sajnos bármi előfordulhat. Főleg, hogy ha csak 10 cm-re van a cső a földben. Egy sima szántás is darabokra szedi/szedné.

Spiritmonger 2008.10.14. 17:40:36

Mr. Acid!

ez a "térképek nem pontosak", ez igaz lehetett 20-30 éve, de már a múlt évtized elején-közepén is csak úgy lehetett átadni földmunkát, közműépítést, területrendezést, hogy térképészeti bemérést kellett leadni róla a helyi önkormányzat

2 éve volt egy munkám, játszóteret és a hozzá tartozó világítást építettem, és gps-szintű koordinátákat kért tőlem a BDK(ők csinálják a budapesti dísz- és közvilágítást), valamint a helyi és budapesti önkormányzat is, az új, már általam beépített közművekről

és ugye áramot nem szokás a föld alól lopni...

Mr. Acid 2008.10.14. 18:08:36

Spiritmonger

Hát, az Algyő és Makó környéki, '70-'80-as években épített vackok nem épp pontosan vannak a térképen ábrázolva. Frissen fektett gázvezetékkel meg még nem volt dolgom, de a GPS is elég jelentékeny (pár méteres) hibahatárral dolgozik (legalábbis az, amit mi használunk).

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.14. 18:49:25

Kelenföld tuti kamu, egész Budapesten volt nyilvántartási térképupdate 2002 körül. készült hozzá nagyon jó minőségű ortofotó is.

Viszont a markolósok igen ügyesek ám, térkép ide vagy oda. Sokszor törne kel pl víz főnyomót, az is igen jó vicc.

Ezt a vezetéket simán lehet látni a felszínen, tele van olyan piros gömbökkel meg zászlókkal,szaglókkal a nyomvonal.

Elvileg minden közmű vezetéket geodéták mérnek be, még betemetés előtt. Manapság már mérőállomással, numerikusan, nagyon pontosan.
GPS-t nem hiszem hogy használnak, magasságban nem túl erős. A profi geodéziai GPS (relatív üzemmódban, vagyis 2 kell) cm pontosságot is tud.
Van már AktívGPS rendszer is, csak még nincs lefedve az ország. Azzal egy vevővel is lehet 10 cm alá menni.

mind2 (törölt) 2008.10.14. 19:08:35

Hát ez jóóóóóó ! Tanulok a vastagbőrön :) Komolyan, köszi ! :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.14. 20:26:32

A kulcs a 10 centi. Ilyen mélyre a tulipánhagymákat szokás ültetni, nem bármiféle vezetéket. A híradóban azt mondták, hogy a gép állítólag gyomot irtott. Akkor tulajdonképpen nem is munkagép volt, csak rotációs kapa? :) Ez az egész annyira magyar...

Horizont 2008.10.14. 22:06:43

Szerintem most se fogjuk megtudni a teljes igazságot mint már annyiszor.
Már rákattanok én is lassan az összeesküvéselméletre, annyira hihetetlen dolgok történnek nap mint nap.

Johnson Doe 2008.10.15. 06:11:23

laspalmas 2008.10.14. 20:26:32
De meglehet, hogy János bá' csak kiment kapálni, és a harmadik vágás után szemen pökte a kőolaj. :-) Aztán gyorsan rákenték egy fiktív munkagépre, majd az üggyel kapcsolatos papírokat 50 évre hamisították nekifutásból. Az mégis kevésbé égő, ha egy markoló elvétette a az első vágásokat, mintha a szegény házigazda nem tudta volna elültetni a... oké, ősszel nem ültetnek semmit.:D
Más: lehet, hogy Vitya ezzel a terrorakcióval bünteti az oroszokat grúziáért. Kiment és megfúrta a vezetéket.:D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.15. 07:18:47

Johnson Doe 2008.10.15. 06:11:23
"Hazánkban az őszi vetési időszak augusztus 20-tól október utolsó harmadáig tart. Augusztusban vetik a repcét és a bíborherét, telepítik az évelő pillangós növények egy részét, szeptemberben vetik az őszi takarmánykeverékeket, az őszi árpát és a rozsot, október 20-ig pedig az őszi búzát."
Szóval akár még ez is elképzelhető.

SoulReaver 2008.10.15. 09:24:36

Az nem lehet, hogy ez valójában nem kőolaj, hanem földgázvezeték? Csak már annyira fel van vizezve, hogy ilyen trutyis izé lett belőle... A színe meg azért ilyen, mert a vezeték sem színesfém??? :D

CoNaN 2008.10.15. 09:58:22

Azért kár hogy nem volt kamera a közelben amikor elvágták a vezetéket.Elképzelem a munkásokat: "HÉÉ Józsi olajat találtunk !!! Gazdagok leszünk!!Ja várjá ez nem is a földből jön ...."

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.18. 12:56:17

Jóska bá nem adja fel, mindenáron kapálni akar.
www.mno.hu/portal/591969

süti beállítások módosítása