Összeszedtünk pár pontot, mi is a helyzet jelenleg:
1, Ez elmúlt egyik száz év legnagyobb gazdasági válsága.
2, Államcsőd szélén táncoló ország. 5000 milliárd hitel felvétele az IMF-től.
3, Milliárdos adóssággal rendelkező Főváros.
4, A FőGáz eladásából remélnek önrészt az EU-s pénzekhez, olyan nagy szarban van a Főváros.
5, Minden idők legyik legbotrányosabb és legelhibázottabb projektje: 4-es metró 520 milliárdért.
6, Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa: világégés, világbukta. De 2011 januárjára talán már valamit már átadnak.
7, A Főváros élhetetlen, járhatatlan, működésképtelen, - egy Demszky-emlékmű az utókornak.
8, Egy 56-os filmdíszletnek való teknő az ország nemzeti stadionja.
9, "1 millió" alkoholista.
10. Cigánybűnözés. Hoppá, ez betiltva. Helyesebben: Aggályos közbiztonság.
11. Pofátlan parkolómaffia. Intézményesült korrupció.
12. Haldokló tömegközlekedés. Ferihegy. BKV. MÁV. Gaskó. Sztrájk.
13. 10 pár millió kiskapuzó, adócsaló polgár.
14. Néhány sikertelen labdarúgó EB-pályázat. Ezt nyugodtan kihagyhatjuk, jöjjön egyből az Olimpia.
15. Középkori szintre visszasüllyedő vidék.
És még sorolhatnám, biztos van ami még nem jutott eszembe...
És mit lép erre az ország, Budapest vezetése?
"A Fővárosi Közgyűlés csütörtökön dönt arról, hogy valóban pályázzunk-e a tizenkét év múlva esedékes játékokra. A pártok támogatják a lépést, a MOB elnöke szerint a pályázat jó előkészítése lenne 2024-es vagy 2028-as kandidálásnak.
Az esetleges igen még nem a pályázatnak, csupán a tervezés megkezdésének szólna."2009. évi (...) törvény a 2020. évi nyári olimpiai és paralimpiai játékok rendezésére vonatkozó pályázatról" - ez annak a tervezetnek a címe, amelyről a Fővárosi Közgyűlésnek kell döntenie."
A tervezetet írta Demszky Gábor. Támogatja: minden párt és Schmitt Pál MOB elnök. WTF?! És már meg is szavazták! Példás egyetértésben! Ehhez képest a 14. havi nyugdíj ötlete egy szánalmas, fantáziátlan húzás. Gondolj nagyot!
A tervek csodálatosak, készítői szerintem egy vidéki tanyán vagy Thaiföldön élnek, és utoljára 1988-ban jártak Budapesten, Vagy még soha:
"A szakértők a "Dunai szigetek olimpiája" címet adták javaslatuknak, amely három térségben helyezné el a játékok színhelyeit. Délen a Csepel-sziget csúcsánál, a Ráckevei-Duna-ág mentén, kiegészülve a Kopaszi-gát térségével és a hárosi Duna-parttal lennének események. Csepel lenne az olimpia központja, itt magasodna a fő stadion, az olimpiai falu, a médiaközpont, az úszócentrum és számos sportági versenycsarnok.Északon a Duna szigeteire (Népsziget: kisebb sportcsarnokok, Óbudai-sziget: néhány szabadtéri sportág, Margitsziget: öttusa) és a volt gázgyár területére építve, keleten a Hungária gyűrűre felfűzött helyszínek (Városliget: triatlon, Laposdűlő: gyeplabda, Népliget: kerékpár), továbbá az FTC-stadion és a Puskás Ferenc Stadion láncolatával számolva alakulnának ki a játékok helyszínei."
Csepel?! Ja, az a sziget, megy oda egy HÉV, negyedóránként, meg van 2 hídja is ...
Javasolnék a döntéshozónak egy rövid, de tanulságos tesztet, még a szavazás előtt, mivel életükben nem utaztak civilként, autó nélkül Budapesten. Kibérelnék egy autóbuszt, az összes képviselőt fel, Óbudai-szigeten le, napi BKV bérlet a kezükbe, és találkozunk Csepel központban. Sok sikert, óra indul ... Kiváncsi lennék hány képviselő találna oda térkép nélkül, és mikorra érnének oda.
A PricewaterhouseCoopers 2002-ben (!) egy 1500 oldalas tanyulmányt készített a budapesti olimpiáról. Ez már 2006-ra el is avult, így akkor "frissítették" ...
A budapesti olimpia szervezésének, lebonyolításának, valamint az olimpiai létesítmények felépítésének becsült költsége 850 milliárd forint volt. A tanulmány kiemelten foglalkozott a sportlétesítmények olimpia utáni utóhasznosításának kérdésével, amely az elhelyezés meghatározása során kiemelt szerepet kapott. Ezen felül a tanulmány 3750 milliárd forint értékű – olimpia nélkül is tervezett – infrastrukturális fejlesztés (túlnyomóan közlekedés) végrehajtásának szükségességét állapította meg a fővárosban és vidéken.
A 2002-es költségvetési helyzet és makrogazdasági tendenciák alapján végzett számítások alapján a fenti költségek finanszírozásához mintegy 3000 milliárd forintos állami szerepvállalásra lett volna szükség, amely a költségvetésnek az olimpia nélkül infrastruktúrára fordítható kiadásaihoz képest tíz év alatt megközelítőleg 720 milliárd forint többlet forrásigényt jelentett volna. E forrásigényt a költségvetés más területekről való átcsoportosítással (az olimpiához nem szükséges infrastruktúra, jóléti transzferek), a költségvetési bevételek (adók) növelésével, az államháztartási hiány tervezettnél lassabb ütemű csökkentésével, vagy e lehetőségek kombinált alkalmazásával teremthette volna elő.
2006 óta még csak 2 év telt el, de olyan szinten megváltozott minden, hogy ez a tanulmány is mehet a kukába. Gazdasági növekedés NINCS. Euró NINCS.
Nos, nézzük a legfrissebb számokat:
"A budapesti olimpia megrendezése - a PriceWaterhouseCoopers (PWC) számítása szerint - közvetlenül 518 milliárd forintba kerülne. Ez tartalmazná a rendezés, valamint az ahhoz szükséges közvetlen - sportcélú - beruházásokat. Ezen túl a tágabb infrastruktúrába - 5-ös metró, az M0 bezárása, autópályák, vasutak - 2012-ig 5.344 milliárd, míg 2020-ig további 5.158 milliárd forint beruházásra lenne szükség."
Segítek: összeadva 11 020 milliárd forint.
30 milliárdért adná el a főváros a Fővárosi Gázműveket. A BKV-nak most kuncsorogtak Gyurcsánytól 40 milliárdot. Pécs 2010-re nincs 30 milliárd. 11 020 milliárd.
Találós kérdés: Ha az autópálya építésből x milliárdot loptak el, a metróépítésből y milliárdot, vajon mennyi tűnne el a 11 020 milliárdból?
"Pályázni 2011-ben lehet, addigra kellene a fejlesztésekkel annyira előre haladni, hogy a 2020-as befejezés is valószínűsíthető legyen." Milyen fejlesztések lesznek itt 2011-ig?! 2 év alatt?! Álljunk már meg egy pillanatra, és ébredjünk már fel ....
Budapesti Olimpia Mozgalom (BOM):
"Nem módosított a globális válság a Budapesti Olimpia Mozgalom (BOM) tervein: a civil mozgalom célja továbbra is az, hogy Budapest 2011-ben pályázhasson a 2020 nyári olimpiai játékokra.
"Reméljük, hogy addigra már nemcsak hogy eurónak hívják a nemzeti fizetőeszközünket, de a mostani krízis is csak tanulságokkal teli rossz emlék lesz" - mondta honlapunknak Szalay-Berzeviczy Attila, a BOM elnöke, egyben a Magyar Vívószövetség alelnöke.
Az elnök hozzátette: a válság nem változtatott semmit a terveiken, hiszen az előkészületi lépéseknek gyakorlatilag nincsen semmilyen extra költségvetési kihatásuk. Egyelőre ugyanis az egyetlen költség a törvény elfogadását követően felállított szervezet működtetése lenne, a ténylegesen az olimpiához köthető kiadások csak 2011-et követően, de leginkább a játékok elnyerése esetén 2013-tól merülnének fel.
Ugyanakkor ha a BOM most visszavonulót fújna, akkor hazánk teljes egészben elvesztené az esélyét a 2020-as játékok megpályázására. Rengeteg a teendő, és már most minden hátralévő perc kincs, amit kár elfecsérelni - véli az elnök. Szerinte ha a következő két évben nem történik semmi, akkor már túl késő lesz eszmélni és ismét felgyorsítani a pályázat előkészítését, tehát a 2010-ben megválasztandó kormányt és fővárosi vezetést akkor hozzuk kényszerhelyzetbe, ha most nem haladunk a tervek szerint tovább a munkával."
Micsoda logika! Ne hozzuk kényszerhelyzetbe a következő kormányt, hajrá OLIMPIA!!!
A valóság pedig ez:
A magyar sport jövő évi költségvetés első tervezete 13 milliárd 779 millió forinttal számolt, ezt azonban a válság hatására lefaragott büdzsében csökkentették 12 milliárd 676 millió forintra. A Honvédelmi Minisztérium éves költségvetése 323 milliárd forint.
12,67 milliárd vs. 323 milliárd. Hajrá Olimpia! Hitelből is meg lehet csinálni! Legalább lesz a blognak témája 2020-ig...
2020-ban, mikor az immár 30 esztendeje főpolgármester Demszky Gábor, és Magyarország örökös miniszterelnöke, Gyurcsány Ferenc a megnyitóra rohamtempóban átadott 4-es metróval érkezve megnyitotja a csikós-gulyás-pirospaprikás "Csepeli Olimpiát" ...
"Megígértük, megcsináltuk!"
Csepel, 2008:
Csepel, 2020:
A fáradt, de lelkes munkások megérkeznek a megnyitóra a csepeli mágnesvasúttal:
...