Skip to content


       Szűrés lista

1 km autópálya 326 millió forintért

Horvátországban, természtesen ...

Nem is értem,  ez a hír miért nem kapott nagyobb visszhangot. Nem tudtak a kedves újságírók elosztani kettő db számot, majd felhívni az Illetékes Elvtársat a minisztériumban vagy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnél, hogy ugyan legyenek már olyan kedvesek, és kommenteljék már ezt a számadatot...

Horvátország 2 autópálya építésébe kezdett bele, mind a kettő eléri a magyar határt.

Az A12 autópálya a Zágráb előtti Sveta Helenanál csatlakozik az A4-es sztrádához, érinti Vrbovecet, Krizsevácot (Križevci) és Kaproncát (Koprivnica) majd Gólánál a magyar határt.

Az A12 autópálya összesen 86 kilométer hosszú lesz, az ebből korábban már gyorsforgalmi útként megépített 23 kilométeres szakaszt szintén kétszer kétsávossá fejlesztik. A nettó 1171 millió kuna (mintegy 45 milliárd forint) költségű munkálatokat összesen 22 hónap alatt tervezik befejezni.

Vagyis: 63 km új autópálya és 23 km bővítés. 45 milliárdért. Vagyis minden egyes kilométer 523 millió forintba kerül.

Az A13-es sztráda Vrbovectől Belováron (Bjelovar) és Verőcén (Virovitica) áthaladva éri el a Barcs-Terezino Polje határátkelőt.

A szintén 22 hónap alatt elkészülő A13-as sztráda ugyancsak 86 kilométer hosszús lesz. A munkálatok teljes költsége nettó 729 millió kuna (mintegy 28 milliárd forint).

Vagyis: Itt már csak 323 millió forintba kerül 1 kilométer autópálya.

A határ másik oldalán, vagyis nálunk, az ugyanolyan környzetű és talajú M7-es szakaszok:

1, Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg!

2, Nagykanizsa - Becsehely
18 km, 35,9 milliárd -> 1 km 1994 millió forint.

3, Letenye - országhatár
1,1 km, 1098 millió forint
 

Tudtuk, hogy az autópálya építés a legjobb biznisz, mert olyan árat mond 1 kilométer építésére, amit csak szeretne. Ha meg többen indulnak a tenderen, akkor meg kartelleznek. És ha párszor lebuksz kartellezés miatt? Nem történik semmi! 4-5 év pereskedés, de nem zárnak ki semmilyen közbeszerzésből, lásd Strabag! Indulsz, pályázól, nyersz, visszatejelesz. Megbüntetnek, pereskedsz, majd indulsz, pályázól, nyersz, visszatejelesz.

Ha megkérdezik, hogy miért kerül többe az alföldön 1 km autópálya, mint a horvát hegyekben, akkor faarccal belemondja az illetékes a kamerába, hogy azért, mert nálunk sokkal több a "műtárgy" (felüljáró, lehajtó, pihenőhely).
És ezzel annyiba is marad a kérdezősködés. és ugye a völgyhidakról meg alagutakról még nem is beszéltünk. Csak sima, 1 km autópályáról ...


"A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Kht. azért nemrég megpróbált egy 12 országra kiterjedő felmérést készíteni.
A beérkezett adatok alapján csupán annyi mondható, hogy viszonylag könnyű építési körülmények között, síkvidéken a gyorsforgalmi utak kilométerenkénti építési költségei 0,4 és 4,6 milliárd forint között szóródnak. Ugyanakkor kiderül az is, hogy Magyarországnál csak Olaszországban és Svájcban épültek drágábban szakaszok.

Horvátországban és Szlovéniában viszont a KTI által összegyűjtött információk szerint átlagosan 30 százalékkal olcsóbban építenek, mint nálunk.

Az NA Rt. szakemberei azzal érvelnek, hogy a magyarországi autópályák jobb felszereltsége, biztonsági rendszerei bőven indokolják ezt az eltérést." - fn.hu


HATSZOROS ár! Ekkora pofátlanságot! Szó szerint a szemünk előtt loptak össze több tízmilliárd forintot, és a golfklub hűvős szobájában, a legdrágább bort iszogatva meg rajtunk röhögnek, az idióta magyarokon, akiknél MINDENT meg lehet csinálni, következmények nélkül ...

Ekkora egy birkanemzet nincs még egy ...

Címkék: politika autópálya pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr881091175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

redriot77 2009.04.28. 13:37:24

"Tudtuk, hogy az autópálya építés a legjobb biznisz, mert olyan árat mond 1 kilométer építésére, amit csak szeretne. "


Ha sűrűn helyeznek el az autópályán alagutakat és völgyhidakat, akkor még jobban lehet homályosítani, mert azok mind egyedi "műtárgyak", nem lehet egységnyi kredittel számolni. Ezért fúrnak alagutat olyan dombokba, amire még kapaszkodósávot sem kéne húzni. Ezért határoznak meg olyan nyomvonalat, ami szinte "keresi" a hegyeket. Az alagútfúrás meg külön röhely: hiába építik hatszoros áron, az M6(?) már beomlott vagy háromszor...


Egyébként valóban jó témaválasztás, itt kéne rendet rakni először, nem pedig a vagyonadót tervezgetni... A megyeri híd is egy vicc: a hatóságok hónapokig mutogatnak egymásra, alig akart megindulni a Ganz ellen az eljárás. A felelősök a madárcsicsergéses zöldben golfoznak vagy a yachtjukon süttetik a hasukat ahelyett hogy 120 kilós kancigányok kúrnák rojtosra a seggüket a Csillagban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 13:37:54

@Virág et.:

Jó lenne egyszer válaszokat is kapni.

Írják meg RÉSZLETESEN az összes tételt ami kiteszi ezt az irdatlan nagy összeget ...

De még az ÁSZ bicskája is beletört ebbe....

VillonG 2009.04.28. 13:38:05

Egy hülye kérdés: ha a horvátok végre EU-tagok lennének, nem adhatjuk ki nekik az autópálya építést? :D Kiszervezhetnénk minden állami dolgot:

MÁV-ot a németeknek
a honvédséget az amcsiknak
rendőrséget szintén a németeknek
egészségügy mehet a finnekhez
nyugdíjrendszer svédeké
etc.

Hmm?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 13:42:34

@VR6:

Hát, ezzel nem értek egyet.

Split-ig utaztam 2 éve nyáron, és csak ámultam ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 13:44:29

@VillonG:

:-))

A horvát cégek vajon miért nem idnulnak a magyra tendereken? Erre is kíváncsi lennék!

Mert azért nem feledjük, a 330 millió HUF/ km -en is megvan a profitjuk, nem ingyen építik az autópályát ...

Virág et. 2009.04.28. 13:45:42

@zero: Sose fogunk. Túl erős az ellenérdek, minden oldalon.

Virág et. 2009.04.28. 13:46:28

@Virág et.: Én már azzal is beérném, ha mérsékelnék a lopást.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.28. 13:48:32

"az idióta magyarokon, akiknél MINDENT meg lehet csinálni, következmények nélkül ...

Ekkora egy birkanemzet nincs még egy ..."

Birka? Inkább úgy fogalmanznék, hogy nincs eszköz a kezemben. Ha lenne egy motorziált páncélos zászlóaljam a beleiket kenném szét a Kossuth téren a lánctalppal.

Az EREDETI 2009.04.28. 13:50:18

@Potyoló: "Talán itt is be kellene vezetni..." KIk azok akik bevezethetnék ezt? Hát azok akik biztos nem fogják bevezetni, nem fog itt semmi történni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 13:50:28

@Virág et.: wehehehe, ezzel indulhatnál a választáson :))

Micsoda kampány-szlogen lenne :)))

"Mérsékeljük a lopást!" Szavazzon RÁNK :))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 13:51:38

@molnibalage: ehhez elég lenne kb nettó 2 db működőképes T-72-es is. :))

2009.04.28. 13:52:11

És akkor pofátlanul 'megszorítanak'. Meg hogy a magyar átlagpolgárok lopják el az ezermilliárdokat.
NEM VITATOM: kell(ene) az országban VALÓDI átalakítás, igazságosabb közteherviselés, akár úgy is mondhatnánk: reformok.

De csak az átlagemberre kenni a szart...
Ekkora mocskos pofátlanságot!
Hány ezer milliárd forint tűnik így el vajon évente? Kézen-közön, szétmutyizva, drága pénzért szart adva az adófizetőknek.

Mennyi pénz lett így szétlopva az elmúlt 20 évben?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 13:56:40

Ja, közben várom a tippeket, hogy Böszman miről értekezik a kis blogjában? Na??

reKorrekt 2009.04.28. 13:57:41

@VicGilson: minimum a jelenlegi $100mrd államadósságunk.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.04.28. 14:02:37

@zero
" Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg!"

Akkor én még dobnék rá egy lapáttal:
index.hu/gazdasag/magyar/gvh070903/

"A múlt héten jogerős bírósági döntéssel lezárult vizsgálat az M7/M70-es Becsehely-Letenye-Tornyiszentmiklós közötti, az M3-as Polgár-Görbeháza, valamint az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszára kiírt pályázatokat érintette. Ezekből a legdrágább ez utóbbi volt, a 20 kilométert 65 milliárdért,___!__ kilométerenként 3,25 milliárdért építették meg.___!__ Ez – nem számítva a viaduktos M7-est – a mai napig az egy kilométerre jutó rekordárnak számít, amit az M6-os talán jövőre elkészülő városi szakasza múlhat felül. A Polgár-Görbeháza 12 kilométere 21 milliárdba, az M7/M70-es 44 milliárd forintba került."

2009.04.28. 14:08:35

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: Én is attól tartok, hogy ott kerül lehet az összeg.

Hetfield 2009.04.28. 14:17:22

@Seduxen: Olvastad a hozzászólásokat? Komolyan beszarok :DDDDD


"#485806 | benibacsi | 2009-04-28 12:53
Kedves barátaim-elvtársaim!Én harcolok a fasiszták ellen 55 éve.Annak idelyén a kommunista párt szineiben,ma demokrataként.Ez egy ilyen világ... "

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 14:21:18

@Hetfield: igen, vannak ott fasza kis vélemények...

gondoltam, hogy hozzászólok, de inkább hagyom a faszba...

pógárjenő 2009.04.28. 14:22:43

Ösmerős avatott be, ha nagyon megnézitek 3-4 kilóméterenként van egy csík az autópálya oldalsó részén, amikor jön a minőségi ellenőr az átadás előtt, "szúrópróbázik" és mít ad Isten mindég a sárga csíknál..........az anyag hiányát a többi részen ne kérdezzétek efftásak, nagy biznisz ez az ótópálya!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.28. 14:23:40

@Seduxen: Kevés. Annyival nem tudod lezártni a teret. Mikor valami hülyeség miatt bent van mindenki akkor kell berontani és ott helyben végezni a nagyjával. Lassan tényleg nem marad más opció. A gond az, hogy nem tudom megvalósítani...

pógárjenő 2009.04.28. 14:23:44

@Seduxen:
gondoltam, hogy hozzászólok, de inkább hagyom a faszba...
höhö....ez is egy mekódás!!!

pógárjenő 2009.04.28. 14:27:10

@Seduxen: Itt van egy náci karakterű, antiszemita szövegeket mondó párt, egyszerűbben náci, antiszemita párt. djurcsányí......for sedu!
kapcsolat.hu/blog/a_felolvaso

pógárjenő 2009.04.28. 14:29:04

mellesleg most fogok hányni, itt van a blog záró baromsága:

Az, hogy ez megtörténhet, sokak bűne és szégyene. Az előbbiben nem, az utóbbiban magam is osztozom: nem vagyunk még elég erősek, magyar demokraták!
ÉRTED A DJURCSÁNYI MINT DEMOKRATA....MEGYEK AGYSEBÉSZNEK!!!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 14:30:20

@pógárjenő: erre utaltam, hogy új post van!

Barna-Alert barátaim! BARNA_ALERT :)))

Hihetetlen...

@molnibalage: Annyi kijárata nincs a Parlamentnek, szóval meg lehetne oldani kettővel is :))) Esetleg némi "gyalogos-támogatás", és garantált a siker...

vadasmarha balra 2009.04.28. 14:42:54

Ez egy teljesen normális rakció: Ha soha senki nem felelős, nem büntethető, hivatalából el nem mozdítható, akkor mi itt a meglepő?

pógárjenő 2009.04.28. 14:46:03

@Seduxen: ez mi a szart jelent? mámint a barna allert, nem tudok külföldiül, asszem!

rolika 2009.04.28. 14:47:42

Itt a szomszédunkban hegesztik a 8-as főút márkói elkerülő szakaszát. 3,8 km hosszú és 5 milliárd forintba kerül. Mondom főút!!! (Ilyen földműveket, meg hidakat, meg alagutakat még nem láttatok bazmeg, mint Márkón. Az M0-M6 találkozása kutyafasza a márkói létesítmény mellett.)
Ja, és tavaly november végén lett volna az átadás, de sehol sincsenek, laikusként azt mondanám, még hónapokig tökölnek

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 14:51:30

@pógárjenő: nyers fordításban mondhatom, hogy "barna-veszély" :)))

BARNA. Érted??? És itt nem a végbélsárra gondolok, hanem az SA egyenruhájának színére.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 14:59:30

Ne vigyük el a beszélgetést egy parlamenti képviselő / bukott párt és min.elnök blogjának irányába, ha szabad kérni ...

mind2 (törölt) 2009.04.28. 15:03:10

@rolika: jah, hallottam róla veszprémi ismerősöktől, azt mondták valami monumentális nagy mű készül ott, a világ következő nagy csodája lesz, ... ha kész lesz... D
battyátok meg, én már nem tudom, hogy röhögjek ezen az egészen vagy sírjak :) :(

mind2 (törölt) 2009.04.28. 15:04:46

@Seduxen:márpedig neki mostanában csak azon jár az esze,.... tegnap is amit belinkelt.... még jó, hogy levették :(

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 15:21:42

@zero: én kérek elnézést! Te faschiszta :)))

Érezd ám magad kicsit lebaxva! A jégkorong-válogatottról nem lesz valami post?

Tudom, hogy nem vág a profilba, de az U21-es VB-ről tudtatok írni fene a pofátokat :)))

wladyslawsky (törölt) 2009.04.28. 15:41:53

Korrupciómentes Magyarországról naivitás álmodozni, na de legalább úgy lopnának, hogy maradjon is. A pofátlanságnak is van egy határa

dzseebee 2009.04.28. 16:03:04

Ejj ez az autópálya építés...
Mi a probléma most ezzel? A horvátoknak könnyű autópályát építeni. Megmondták a hazai szakik is: ott minden kőbűl van, csak ráaszfaltoznak, oszt csókolom, mennek is haza. Nálunk meg az egész elsüllyedne az ingoványban az alföldön - ha nem fektetnénk ennyi pénzt a biztos alapokba, és nem fizetnénk meg a kitűnő, egyedülálló szakembergárdát.
De hogy csak egy apróságot említsek: hulye kócsog horvátoknál például vannak hegyek, amikbe alagutat lehet csinálni, völgyeik közé viaduktokat lehet építeni.
Nekünk ugyanezt a puszta alá/fölé kell építenünk ( M6 ).
Teljesen egyértelmű, hogy utóbbi sokkal nehezebb, tehát drágább.
A jó munkának mindig meg van a maga ára...

pógárjenő 2009.04.28. 16:11:07

@Seduxen: Ja mámögén antiszekszmitizmus? Nem elég ami a szennyládából dől?
@mind2: Nem teccet a cuccos? Kár....

pógárjenő 2009.04.28. 16:15:05

Mellesleg ha már nem teccet, itt egy másik sz@r:
Terry Black, vagyis Rácz Károly a választásokra készül, politizál a Magyarországi Kisebbségek Pártjában.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 16:15:41

@Seduxen:

U19-es EB-n ott voltunk a helyszínen és ettünk-ittunk Prágában ...most meg?

Én a hokinál a korongot sem látom :-((

Spielberg 2009.04.28. 16:16:14

itt soha, semmiért sem volt felelősségre vonás.
miért is lenne? ma te kérsz számon engem, holnap én téged. nem jobb a békesség?!

pógárjenő 2009.04.28. 16:16:27

@mind2: Terry Black, vagyis Rácz Károly a választásokra készül, politizál a Magyarországi Kisebbségek Pártjában. Az egykori transzvesztita előadóművész a STOPnak fejtette ki véleményét.

Na koma ha a tegnapi nem teccet, ihun a mai kaki!

pógárjenő 2009.04.28. 16:17:14

bocsika duffla lett....

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.28. 16:20:20

@zero: hát nézd, egy valag feles meg sör után én sem, de ez cseppet sem csökkenti a dolog élvezeti-részét :))))

derelyegrádi szellem 2009.04.28. 16:42:16

@VR6:

Hát én utaztam horvát autópályán, de komoly kifogásaim nem voltak, nem vagyok közlekedés/útépítő mérnök, de nekem autópályának tűnt.

De tudod mit, ha 326 milkó/km összegért építenék, a mieinket is nyugodtan minősítsék az eunál (de bárhol) "gyorsforgalmi úttá" Leszarom, tőlem hívják, aminek akarják. De ne kerüljön már, mint legutóbb 5.2 milliárdba egy kilóméter.

martonx 2009.04.28. 16:47:42

@IdősAsszony: Váá! Lenines avatar! Szuper!

martonx 2009.04.28. 16:51:57

Szerintem adjuk fel Magyarországot. Itt a kormányunk MINDENT SZARUL csinál.

Bármelyik szomszédos ország, ha átvenné a hatalmat csak jobban járnánk.

Tudom hülyén hangzik, de még a szlovák nacionalisták, vagy a román radikálisok is jobbak, mint a mi kormányunk.
A Horvátok ráadásul nem is utálnak bennünket. Mit kell ahhoz tenni, hogy Magyarország Horvát fennhatóság alá kerüljön?

:-(

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 16:54:33

Jaaaj Zero, most mit csináljunk?

Menjünk be a parlamentbe 100.000en és beszélgessünk el velük? Azt neeeeem leheeeet, mert akkor egy levegőt szívnánk a gárdistákkal, és néhány nyugati médium csúnyát írna rólunk.

Inkább építsünk 6szorors áron autópályát, akkor legalább nem kell felállni a karosszékből.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 16:56:25

@martonx: Perszonálunio reloaded? XD
Kizárt, a horvátok mint fasiszták Hitler utolsó előtti csatlósai. Szóval nem lehet!
A végén még átragadna tőlük valami nemzeti érzés, olyan ez mint egy ragály, az ember nem figyel, és megfertőzi a csőcseléket.

eldiablomismo 2009.04.28. 16:58:40

Gondolom náluk nem németajkú cégek építik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 16:58:52

@TaTa86.:

Nem tudom .... de ez a hatszoros ár akkor is vérlázító!

eldiablomismo 2009.04.28. 17:04:10

@Potyoló: Évente egyet a tízmillióból a látszat kedvéért, aztám minden megy tovább a szokott módon.
Értem én, hogy szimpatikus a kínai rendszer, a demokrácia és a szólásszabadság hona, de én max a kajájukat favorizálnám :P

eldiablomismo 2009.04.28. 17:09:03

@VillonG: Az autópályabiznisz már a németajkúaké.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.04.28. 17:18:35

@zero:
" Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg!"

Akkor én még dobnék rá egy lapáttal. TIZSZERES ÁR:
index.hu/gazdasag/magyar/gvh070903/

"A múlt héten jogerős bírósági döntéssel lezárult vizsgálat az M7/M70-es Becsehely-Letenye-Tornyiszentmiklós közötti, az M3-as Polgár-Görbeháza, valamint az M7-es Balatonszárszó-Ordacsehi szakaszára kiírt pályázatokat érintette. Ezekből a legdrágább ez utóbbi volt, a 20 kilométert 65 milliárdért,
___!__ kilométerenként 3,25 milliárdért ___!__ építették meg.
Ez – nem számítva a viaduktos M7-est – a mai napig az egy kilométerre jutó rekordárnak számít, amit az M6-os talán jövőre elkészülő városi szakasza múlhat felül. A Polgár-Görbeháza 12 kilométere 21 milliárdba, az M7/M70-es 44 milliárd forintba került."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.28. 17:30:38

@BTM:

Ne durvuljunk kérem szépen .....!!!

Csak azt nem értem, hogy EZ miért nem tűnik fel senkinek?

Mondjuk drgábban építeni nem bűncselekmény, ahogy olcsóbbban eladni az önkormányzati házakat sem az, lásd Terézváros.

De mind a 2 esetben az országot érte a kár.

Nem tudom mit szólna a kedves képviselő/miniszter, ha építkezne, és azt mondanék neki, hogy 5 millió forintba fog kerülni a tető.
Majd a szomszéd 1 hónap múlva elmeséli, hogy az ugyanolyan tetőt neki 500 ezerért csinálták meg ...

A sját pénzét biztosan nem herdálnák így ... a fene egye meg őket!

IdősAsszony 2009.04.28. 17:34:57

@Eltiron72: Nem jártam ide "Nyugdíjas" reggel. Ha pedig ez a fehér csürhe nem veszi komolyan amit írok, ez csak az ő bizonyítványuk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 17:37:13

@TaTa86.:

És mik lennének a nemzeti ünnepekkel? Nekik a pedofil Jellacic a hős és nem Petőfi, Szent István nekik nem államalapító, és hidegen hagyja őket október 23-ika is.:P Ráadásul a Vir-szigeti építkezések miatt még egy okkal kevesebb, hogy szeressenek minket. Persze már az elképzelés is irreális, tehát tök mindegy.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 17:39:39

@IdősAsszony:

Így van, én például azért nem veszlek komolyan, mert te magad vallottad be, hogy így szoktál szórakozni.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 17:40:53

Amúgy a címben szereplő 326 millió nincs véletlenül ellentmondásban ezzel a mondattal?

"Itt már csak 323 millió forintba kerül 1 kilométer autópálya."

derelyegrádi szellem 2009.04.28. 17:43:57

@eldiablomismo:

Így van, a kenő meg a Kókáéké, mert ők adták nekik. Nem ingyen. Ez látszik az autópálya árakon is.

Az autópályabiznisz a legalkalmasabb a korrupció minőségi különbségeinek és fajtáinak bemutatására, így megragadnám az alkalmat:

1./ Egy szakasz kerül reális áron 100 milliárba, amibő kb 10 %-a az építő cég haszna. Megépíted 100 milliárdért, adj vissza belőle 5 milliárdot. Fideszék csinálták így. Nominálisan kár nincs, de a versenyt korlátozza, belterjessé teszi, ami azért kárt okozhat, és előbb-utóbb okoz is.

2./ A 100 milliárdos árat tornázzukfel 120-ra és adj vissza belőle 10-et. Itt a kár (amennyivel többért építünk a reális árnál) 20 milliárd a szakaszon. Mszp verzió.

3./ Építsd meg 120 milliárdért, meg rendelek még egy tök felesleges völgyhidat (alagútrendszert) 50 milliárdért és abból is adj vissza 10%-ot. A kár így már 70 milliárd egy 100 milliárdos szakaszon. Ez az Szdsz által meghonosított módszer.

Hát így mentünk szépen tönkre. Mert ez mindennel így van, a Sulinettől, a kakaóbiztos klaviatúrától, a digitális táblán keresztül, a vécépapír beszerzésig. Mindennel, és a 3-as verzió szerint.

IdősAsszony 2009.04.28. 17:46:18

@Mj: Van aki belemegy a játékba van aki nem. Ezt mindenkinek a búvalbaszottságára bízom.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 17:53:37

@IdősAsszony:

Csakhogy egy idő után egyre több a búvalbaszott ember, és egyre kevesebb az, aki veled akar játszani...

IdősAsszony 2009.04.28. 18:02:36

@Mj: Majd jönnek újak. Ha már senki nem marad akkor meg úgyis hiábavaló minden.

derelyegrádi szellem 2009.04.28. 18:12:46

@IdősAsszony:

Nem hiábavaló semmi. A jó cusli elvtárs is nemsokára (6-8 év) szabadul. Rákosi elvtárs is ült börtönben, mégis milyen jó vezető lett belőle.

mind2 (törölt) 2009.04.28. 18:25:54

@IdősAsszony: egyfajta karikatúrának foglak fel, mondhatni odapöttyentesz egy vörös pöttyöt a kommentek közé.... elvagyok veled... ha lenne kedvem, lehet megpróbálnám, de nincs hozzá idegrendszerem :XD Tudod ebben nőttem fel, és ebben élek,... pedig azt hittem 90-ben, egyszer túlleszünk rajta. De nem. Mikor az egyik -kegyetlen személyzetisének ( akihez 1989-ben volt "szerencsém " ) halálhírét a napokban meghallottam, arra gondoltam, hány ember életét is tette tönkre, és hányan szívtak miatta. És vajon az utolsó pillanatokban kihez könyörgött? A Mindenhatóhoz, vagy valamelyik elvtársához ? Lehet megszedték és megszedik magukat, de a dögcédula mindenkinek egyforma a nagylábujján a proszektúrán. A különbség annyi köztünk, hogy valakinek megmarad a becsülete, valakinek meg elveszik. Valakinek meg soha nem is volt.

@derelyegrádi szellem: másik posztban írtál róla, de a Szűcs testvérek esete igazán pikáns, olyan kissé vadnyugati. Mikor a rablók a végén egymást lövik le. És mint a mesében. Egyszer mindenki elnyeri a méltó büntetését. Erre - is - gondoltam anno a Terror Házában járván. Kiszely Gábor : ÁVH c. könyvében szintén leírja az esetet, mint ahogy mostanság is megjelent az időszakról könyv. Csak nem igazán jó kritkákat olvastam róla. Maradok Kiszelynél :)

Tündér_Lala 2009.04.28. 18:26:46

@derelyegrádi szellem:

4.Amikor azért találunkki hajánál fogva előrángatott projektet, hogy a havernak legyen üzlet.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 18:29:13

@zero: Vérlázítással sokat érünk. Megtehetik, hát megteszik. :P
És még a szemét fehéroroszok is megvertek minket...:(

Tündér_Lala 2009.04.28. 18:33:58

Ahogy egy ismerősöm mondta :Akinek lehetősége van lopni és nem lop az barom.
Hát mégis csak sikerült előállítani a szocialista ember tipust.

El Ipszilon · http://elipszilon.blog.hu/ 2009.04.28. 18:55:37

@Tündér_Lala: Ebben csak az a gáz, hogy a horvátok még nálunk is lejjebbről indultak, ráadásul nem egészen 20 éve még háborúztak is, de itthon mégis nagyobb a baj a fejekben, legalábbis így tűnik.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.28. 18:58:22

Legközelebb tegyetek "Agresszív poszt" jelzést az ilyenek mellé (jó, tudom az egész blog ilyen), mer ezeknél mindig majdnm belekönyökölök a képernyőbe dühömben.

a horvátok biztos nem építenek kéregalagutat. a jobb felszereltség szerintem egyenlő kéregalagút. :D

Tündér_Lala 2009.04.28. 19:10:06

@El Ipszilon: Pontosan nerről van szó.
Nálunk irtották és minden eszközzel irtják a nemzeti érzést. A szétzüllesztett, individualizálódott, egymásra uszított embereknek rétegeknek pedig fontosabb az egyéni mint a közérdek.
Náluk a háború és a végre elért önnállóság táplálja a nemzeti érzést. Ilyen helyzetben a köz érdeke kötelezően megelőzi az egyén érdekét. A társadalom döntő többsége nem viselné el, hogy a tisztes hasznon túl, valaki nyerészkedjék a köz rovására.

El Ipszilon · http://elipszilon.blog.hu/ 2009.04.28. 19:24:13

@Tündér_Lala: Szerintem nem is a nemzeti érzésről szól a történet, inkább a tisztességről, ez az ami leginkább hiányzik.

Tündér_Lala 2009.04.28. 19:50:51

@El Ipszilon: Tulajdonképpen egyet értek.De az emberek - bizonyos határok között - egyformák. Vannak közöttük tisztességesek és becstelenek. Ezek arányát és nívóját határozzák meg a társadalmi viszonyok, a neveltetés, a morál.
56-ban még olyan emberek éltek itt, hogy a betört kirakatból elvett egy doboz cigit és ott hagyta a pénzt, és még lehetne sorolni. Négy évesen, de láttam, mint ahogy azt is, hogy a parasztok hozták a kaját Budapestnek és ingyen osztották.
De pár éves emlékem is van . A Kútvölgyi kórházban láttam Szabad Györgyöt sorba állni.Eszébe nem jutott előretolakodni, kivételezést kérni. Szerinted ma hány honatya várná ki a sorát és volna hajlandó sorban állni ?

El Ipszilon · http://elipszilon.blog.hu/ 2009.04.28. 20:27:12

@Tündér_Lala: True, true. Köszi most adtál egy jó post ötletet.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 20:37:00

@mind2:

Kiszelyről is sok kritikát írtak - mármint a Gáborról, Kiszely István még ügynök is volt -, olvass inkább Ungváryt, M. Kisst, vagy Zinnert.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.28. 20:39:54

@Tündér_Lala:

A magukra valamit is adó politikusok magánkórházba vagy magánrendelőbe járnak.:P

beleszolok 2009.04.28. 21:57:26

Én csak a Kiszely Tündét ismerem :D

Roxvox 2009.04.28. 22:13:44

Magyarország olyan, mint a nyalóka, csak boldogan kell szopni, ennyi az egész.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:08:55

Szerinted odakint ki építette/építi az autópályákat? :D
Nekem a Strabag rémlik....

Meleardil Eressea Iluvadan 2009.04.29. 15:19:08

Hahahaha!

Meg hogy hatszoros! De naiv vagy! Vegyuk 2007-et:
Autopalyara eloiranyzott zsozso cirka 250 milliard. Ezt a koltsegvetesbol lenyuljak, szepen, jol!

Ezutan megepitik az autopalyat Unios penzbol, ami 600 milliard. Ebbol 200 az onero, 400 a kolcson. Amit 20 even belul vissza kell fizetni, DE a koltsegvetesben nem jelenik meg egyenlore.

Majd ezutan ev vegen 400+ milliard konszolidacios dijat fizettek a Nemzeti Autopalya Zrt.-nek a vesztesegeik potlasara.

Tehat osszesen 1000+ milliardba kerult a 250 millardos szakasz.

Szoval azt a hatszorosat MEG szorozd meg neggyel. Also hangon is HUSSZOROS penbe kerul az autopalay...

Kerem kapcsolja ki!

Káposztakukac 2009.04.29. 21:22:54

@Meleardil Eressea Iluvadan: látszik, hogy nem értesz hozzá, de mindegy. az eu-pénzek pld. nem visszatérítendő támogatások, nem kölcsönök, okés?


amúgy hát nem tudom, hogy horvátország jó példa-e. ti örülnétek, ha nálunk ennyiből épülnének az autópályák...csak cserébe egyszer(!!!) lemenni balatonra meg vissza 5 ezer ft-ba kerülne?
ne legyetek naivak, ott is lenyúlnak, csak sokkal közvetlenebbül.

ketroot 2009.04.30. 13:02:04

1. Az A12 és az A13 nem autópálya kiépítettségű út lesz.
2. Az ár a főpályára vonatkozik, a műtárgyak, csomópontok nélkül. (legalábbis a Horvát Autópálya Társaság a HAC honlapja szerint.
3. Magyarországon jelenleg 5 helyen folyik és 7 helyen kezdődik autópálya építés, 2 helyen folyik, 3 helyen pedig kezdődik autóút építés, összesen kb. 270 km-en.
Aki bukik a megtévesztésre, átverésre, annak ajánlom élvezkedésre a bulvársajtót.


Idézet a stop.hu idevonatkozó cikkének kommentjéből. Szoktak szívmelengető dolgokat írni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.30. 13:17:41

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

Horvátországban a helyi, horvát cégek építi az autópályálat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.30. 13:19:28

@ketroot:

"Autópálya" csak akkor autópálya, ha bizonyos kritériumoknak megfelel.

Pl. M0-ás NEM autópálya mert nincs leállósáv.

Vagyis ha az A12 és A13 "autópálya" lesz, akkor lesz 2x2 sáv + 1-1 leállósáv.

ketroot 2009.04.30. 14:03:15

@zero:

Köszi az infót! Bevallom a kritériumokhoz nem értek, a hozzászólásom is csak idézet volt.

SzaSza0909 2009.05.02. 09:54:29

Index fórumon tisztázták a dolgot, nem az autópályaépítés az olcsó a horvátoknál, hanem a sajtó gáz nálunk....

Az Index Fórum 'Útépítés, úttervezés' topikjából, roadrunner tollából:
"A12-A13

Egy két dolgot sikerült végre tisztázni.

Nem érnek a magyar határhoz két év múlva, csak egy-egy szakaszt kezdenek meg mindkét pályából, ezek:

A12 Sv. Helena (A4) - Vrbovec (A13) - Gradec bővítés 23 km +
A12 Gradec - Kloštar Vojakovački 20 km 1117 M HRK (45 mrd. Ft) + ÁFA
A13 Vrbovec 2 (A12) - Bjelovar 27,5 km 729,3 M HRK (28 mrd. Ft) + ÁFA
építési idő 22 hónap 2009.04.27-től

Mindkét pálya 86 km összhosszúságú lesz, ha a magyar határhoz érnek és 5 ill. 4. szakaszban épülnek majd meg, amelyekből most csak egyet-egyet építenek meg 2011-ig. Így kiderült, hogy nem is töredékárban megy, ahogy a lefordított hvg és index cikk sugallja, hanem a magyarral összevethető áron és most már sík területen is. Ha így folytatják, utolérnek árban.

Érdekes, hogy két külön szerződés van a pálya- és csomópontépítésre, valamint a pályán történő híd- és egyéb átvezetésekre és a műtárgyakra. Vajon miért? :)
Az is kiderült, hogy A12-t eredetileg 20 km-rel hosszabb szakaszban akarták idén megkezdeni. Ki tudja, lehet, hogy még elkezdik az idén, vagy nekik ez a válság...


Itt egy angol nyelvű cikk a munkakezdésről:
www.vlada.hr/en/naslovnica/novosti_i_najave/2009/travanj/predsjednik_vlade_na_obiljezavanju_pocetka_radova_na_dionicama_podravsko_bilogorskog_ipsilona

Az eredeti hír:
hac.hr/?task=search&stask=det&id=2249

Angolra lefordítva:
translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=en

Magyarra lefordítva :)
translate.google.com/translate?prev=hp&hl=hu&js=n&u=http%3A%2F%2Fhac.hr%2F%3Ftask%3Dsearch%26stask%3Ddet%26id%3D2249&sl=hr&tl=hu

HVG
hvg.hu/gazdasag/20090427_horvat_autopalya_berzence_barcs_zagrab.aspx
Index
index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/27/ket_ujabb_horvat_autopalya_eri_el_a_hatart/"

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2009.05.02. 10:31:04

Ha most belegondoltok, akkor náluk mégis mi kerül annyiba egy autópályán? A szántóföld? A munkagépek? Az emberek bére? Az odavitt sóder és homok? Erre előhozzák, ahogy mondtátok a műtárgyakat... Azok a völgyhidak és alaugtak nagyon fontosak voltak. Az egész röhejes és nem lehet mit tenni ellene, mert lassan az egész ország így működik. Rendszerváltás itt? Ugyan... :(

SzaSza0909 2009.05.02. 12:13:47

Az Index fórumában nézzetek rá az "Útépítés, úttervezés" topikra. Ott kiderítették, hogy nem az egész szakaszra vonatkozik az ár, mert csak egy szakaszát kezdik most építeni. Lényeg, hogy kb. magyar áron épül.

Ott van minden a mai hozzászólásokban, csak most nem tudok linkelni, mert döglődik a fórum.

A tanulság, hogy a sajtó viszont tökkelütött hülye (itt persze nem a Vastagbőrre gondolok, ti már hozott anyagból dolgoztok).

SzaSza0909 2009.05.03. 07:30:16

Most már megy:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9013571&la=89966368

16989. számú hozzászólásban minden le van írva, be van linkelve. A 17004-es is releváns.
Szerintem egy update-et megér a cikkhez.

strangerr 2009.05.08. 17:29:29

Kedves SzaSza!

Nem érted a lényeget. A tények és az érvek nem érdekelnek senkit. Autópálya építésnél fajlagos költséget számolni újságírók kezdtek, tök baromság az egész. Az ár millió dologtól függ (közművek kiváltása, talajadottságok, keresztmetszeti kialakítás, pályaszerkezet, járulékos önkormányzati zsarolások, műtárgyak, csomópontok, töltések, bevágások stb.). Aki beveszi, hogy 6-szoros árkülönbség van, annak bármit be lehet adni. Minden autópálya építés nyílt uniós közbeszerzési eljárással megy, ha ekkora lenne a különbség, talán horvátok is indulnának ezeken a tendereken.
Na mindegy a lényeg úgyis az hogy lehessen szidni a kormányt, pedig tényleg vannak lenyúlások de abban természetesen az ellenzék is vastagon benne van.

2llkedő 2011.10.21. 16:58:07

"1, Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint. HATSZOROS (!!!) ár, bmeg!"

""""65 milliárd forintos beruházás keretében épül meg Makótól a Dél-Csongrád megyét tehermentesítő 23 kilométeres szakasz – jelentette be pénteken B. Nagy László kormánymegbízott.""""
szegedma.hu/hir/szeged/2011/10/2014-vegere-keszul-el-a-hatarig-az-m43-as-autopalya.html#more-152644

23 km, 65 milliárd -> 2.780 millió!
Hobammeg!

Már csak a spórolás miatt. Nyilván össze se lehet hasonlítani a balatoni sík terepet a makóí hegyekkel.

2llkedő 2011.10.21. 17:27:00

@2llkedő:
"""Megkezdődtek a dél-erdélyi autópálya építkezési munkálatai a romániai Nagylaknál. Az ígéret szerint az út 2013-ra készül el Aradig. A 39 km-es szakasz építése 117 millió euróba kerül – számolt be a Duna Televízió Híradója."""
www.hirado.hu/Hirek/2011/10/21/12/Epul_a_del_erdelyi_autopalya.aspx

Testvérek között is 300 Ft/Euro árral számolva 35.1 milliárd Ft.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.10. 16:46:26

Azért nagy hülye vagy, mert ez a horvát autópálya azóta se épült meg. Úgyhogy nem összehasonlítási alap. Olcsón álmodozni bárki tud.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.11. 13:24:56

@math0: Elég régi írás de sokminden nem változott.
Csak rosszabb lett.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.11. 15:24:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: utólag azt lehet mondani, hogy az itt szereplő autópálya építések az átlagos áron voltak.

az átlagár 3 millió, ezek meg 2 millió alatt voltak. az MSZP-SZDSZ kormány tehát jól teljesített

index.hu/kulfold/eurologus/2013/07/16/miert_a_nemet_autopalya_a_legolcsobb/

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.12. 18:06:32

@math0: Azért vissza nem sírom őket még vikiék után sem.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 15:50:27

@math0: Azért még nem kell mindenkit lenézni.
Kicsit megharagudtam rájuk,ez van.
És még az "elkúrás" után is bíztam bennük egy ideig.
Attól hogy vikiék olyanok amilyenek és szebbnek látjuk őket még nem akarom vissza őket.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.08.14. 16:42:23

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "szebbnek látjuk őket még nem akarom vissza őket. "

ez kifejezetten illogikus, mondom, hülye vagy.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.14. 18:28:31

@math0: Szidod itt a fideszeseket de olyan akarsz lenni,mint ők...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.08.15. 10:21:42

@math0: Ugyanaz vagy,mint ők pepitában +kompenzálsz és mindenkit lenézel.

süti beállítások módosítása