Skip to content


       Szűrés lista

Ön is kapott már 232 727 232 forint lakáshitelt? - Kávé helyett XXIII.

Nem?
30 évre, svájci frankban?
Tuti nem?
Biztos benne?

Érdekes ....

Oszkó Péter kapott ... 

Oszkó Péterről teljesen véletlenül pont tegnap írtam, hogy a Deloitte élén gőzerővel nyomul(t) a ciprusi offshore-bizniszben ('Minden út Ciprusra vezet'). Nos, szemmel látható a sikeres biznisz eredménye ...

Ugyanis a magyar emberben még mindig benne van, hogy az ingatlan a legfontosabb, a kézzelfogható vagyon. És ebben nem is ismernek szerénységet, visszafogottságot. Az hittétek Boldvai képviselő 1000 négyméteres házát nem lehet überelni? Mindent lehet ... és ne felejtsük, Oszkó még csak most lett pénzügyminiszter, vagyis a pofátlan állami pénzek megcsapolása még csak most következik ...

Íme, Oszkó Péter épülő háza:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mivel soha nem lesz nekünk összelopkodott sok munkával, túlórával, ügyelettel megérdemelt százmilliónk, így nézzük meg, hogy milyen paraméterekkel kell rendelkezni egy ilyen palotának:
Helyszín: II. kerület (Rózsadomb?)
Az elkészült ingatlan becsült értéke: 300-400 millió forint
Típus: örökpanorámás luxusingatlan
Telek mérete: 1080 négyzetméter
Ház mérete: 400-450 négyzeméter
Emeletek száma: 4
Lakók száma: 4 (Oszkó, a feleéseg meg 2 gyerkőc)
Egyéb paraméterek: teremgarázs, konditerem, lift, elektromosan (gombnyomásra) nyíló ajtók (a kilincs használta már luxus?!), vízfüggöny a teraszon (a por és a bogarak ellen). (Azt írják, lehet vízesés nem lesz. Szegény!)

A telket 2007. májusában vette meg, és jelenleg  1 millió 212 ezer 121 svájci frank jelzáloghitel van rajta ... Ami a mai árfolyamon 232 727 232 forint. A köcsög Blikk, hogy tulajdoni lapokon kutatgat! Fel vagyok háborodva! Draskovics miért nem készít erre is valami fasza törvénymódosítást, hogy ilyen adat/szám ne derülhessen ki? Most úgyis lenne rá ideje, mivel a "ne dobd meg libával a rendőrt mert 10 év börtönt kaphatsz" törvénytervezet elkészült ...

Nos, a bank szerint nincs semmi akadálya negyedmilliárd jelzáloghitelt felvenni. Ezt jó tudni!

Oszkó Petya villámgyorsan beletanult a magyarázkodásba, méltó utódja lett Veres Janinak:


"Az építkezéshez valóban hitelt vettem fel, de nem 1,2 millió svájci frankot. Ez az összeg már a bankgaranciát és a kamatokat is tartalmazza, a tartozásom így valójában csak ennek körülbelül fele, mintegy 110 millió forint. Miután pénzügyminiszter lettem, eladtam a befektetéseimet, és ebből a kölcsönt is elő fogom törleszteni.
Jelenleg egy 90 négyzetméteres budakeszi lakásban élek a családommal, és ezt a lakást is el fogom adni, ha felépül a ház."

 

Ja, csak 110 millió hitelt vett fel ... mindjárt más Oszkó úr!

Persze még ez a összeg is soknak tűnik egy picit, még Mester Szabolcs, a Duna House Hitel Centrum üzletfejlesztései menedzserének is:


"Ekkora hitelösszegnél a bankok egyedileg bírálják el a kérelmet. A magyar bankok magánszemélyeknek nem is nagyon adnak ekkora hitelt. A legnagyobb hitelkérelem, amit magánszemélynek eddig a cégcsoportunk intézett, 93 millió forint volt. 
A fedezetalapú hiteleknél az ingatlan értékének maximum 50 százalékát adják hitelként. Ilyenkor nem is vizsgálják a hitelt kérő személy jövedelmét. Egy közel negyedmilliárdos hitelhez minimum 500 milliós ingatlanfedezet szükséges. Jövedelemigazolás esetén ekkora összeghez mindenképp hihetetlen nagyságú fizetésre van szükség.
232 milliós hitel esetében körülbelül 1 millió 750 ezer forint lenne a havi törlesztőrészlet, ehhez pedig közel ötmillió forintos havi nettó jövedelem szükséges."



Miért vagyok teljesen biztos, hogy Oszkó úrnak nem lesz gondja a törlesztéssel? Amúgy tiszta szégyen, hogy 34 éves korára még nem tudott összespórolni magának rongyos 250 milliót!

Rövid emailt kapot Péter (34) Janitól:
"Baszdi Péter, olyan fasza bizniszeket hoztál össze, és nem jött össze belőle ez a pár száz millió? Milyen pénzügyminiszter lesz így belőled? Látod, az én munkám elég magasra tette fel a lécet, így nem fogod tudni átvinni! Tiszta égés, hogy hitelt kellett felvenned, baszdki, totál kilógsz így a golfklubból,  lehet, hogy így nyáron nem tudunk magunkkal vinni vitorlázni az Adriára! Bmeg Péter, MINK nem veszünk fel hitelt!!! Hitelt csak a csóró prolik vesznek fel, akiknek MI vesszük el a bérüknek a felét! Beszarok rajtad ... no, hazajöttem Pekingből, mindenképpen le kell ülnünk és ezt el kell símitani! Lehet hogy Feri segítségét is kell majd kérni. Jani!"

Vajon milyen lehett Péter (34) hitelfelvétele a bankban?
-Jó napok kívánok, lakás hitelt kívánok felvenni!
-Kérem húzzon sorszámot, és üljön le Kovács úr és Galambos úr közé, és figyelje a számokat!
-Köszönöm! 

1 óra 12 perc múlva megkönnyebbülten látja Péter (34 éves), hogy felvillan a száma.
-Jó napok kívánok, lakás hitelt kívánok felvenni!
-Értem! Nincs semmi akadálya! Milyen összegről lenne szó?
-110 millió forintot szeretnék, svájci frankban!
-??? Mu-ha-ha ...
-Jaj, elnézést, kicsit meg vagyok zavarodva, mert hozzászoktam, hogy én ülök a másik oldalon, hadd mutakozzak be, Oszkó Péter vagyok, a Deloitte elnök-vezérigazgatója vagyok, már minden le van zsírozva, ne merjen mégegyszer kiröhögni! És most szedje a lábait ööö.... Ilona, és villámgyorsan hívja ide a főnökének a főnökét! Hipp-hopp! 

Címkék: politika pofátlan kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr51109470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A55ho1e 2009.05.08. 19:24:38

A modern demokráciákban/fejlett kapitalizmusban azért más vége van egy Postabank tipusú átb*szásnak. Lásd USA/Enron per.
Nálunk az egyik főbűnös pár milla pénzbüntetést kapott - közröhej - a könyvizsgáló cég elleni pert bukta az állam eljárási hiba miatt - közröhel a köbön. Pofám leszakad.
USA-ban egy év múlva sitten ültek a bűnösök, az Andersen meg belebukott.
Okádnom kell ettő az egésztől, ami nálunk van, rohadjon meg az összes így meggazdagodott "üzletember", azt kivámom, hogy költsék hosszú, fájdalmas és eredménytelen kemoterápiára az így megszerzett pénzüket.

Dorombolo 2009.05.08. 19:28:43

@derelyegrádi szellem:
Sajnálom, tényleg nem ugyanazt a dogmatikát tanultuk. (És még lehet, hogy igazad is van, a magad szempontjából. ÉN ÍGY tanutam. A latin fordítás nyilán változhat, és nem vitatom, hogy a hatályos PTK szerint is neked van igazad, már ami a szóhasználatot illeti.) De: A lényegen, mit változtat??? Könyörgöm.....

Meridian74 2009.05.08. 19:34:14

@Dorombolo: Óh te szegény... kit érdekelnek a lányaid? Éljenek ahogy tudnbak. ENgem az a faszság zavar, hogy kommunikálnak egy szakértői kormányt és kettő, máris kettőről kilóg a lóláb. Pénzügyi szakértő mégi hogy lehet ez az Oszkó? Milyen szakmai tapasztaltot tud felmutatni? Jah hogy papírja van neki? AZ nekem is van.
A másik: nemzetbiztonságért felelős miniszter. Hány évet töltött el a sima közgáz diplomájával rendvédelemben, biztonságszervezésben? Semmenyit. Akkor meg mit szakért ott?
Viszont én és a többiek fizetjük a nagy nulla semmi tudását.
De számomra az is megdöbbentő, hogy még sok olyan alak is van mint te - és csak ezért nem csodálkozok ennek az országnak ilyen szar helyzetén..

Dorombolo 2009.05.08. 19:44:11

@Meridian74:
"másik: nemzetbiztonságért felelős miniszter. Hány évet töltött el a sima közgáz diplomájával rendvédelemben, biztonságszervezésben? Semmenyit. Akkor meg mit szakért ott?"
(Semennyit. Ha lehet. (Bár én is melléütök indulaatomban.)
Ezzel momentán egyetértek, de akkor is jóhiszemű vagyok,míg az ellenkezőjéről meg nem győződöm.
Szóval neked hány diplomád és nyelvtudásod és üzleti érdekeltséged van 17-26 évesen?

Dorombolo 2009.05.08. 19:48:39

@Meridian74: Ja! és hogy kit érdekelnek a lányaim, Hát engem!!! Hogy ebben a világban miként érvényesülnek szülői segítség nélkül, a saját erejükből, nem másokat b@sztatva, hanem dolgozva. Érted???? Ugyan... álmodozom egy jobb országról, ahol az értelem a győztes, nem pedig a felkorbácsolt érzelem... Mit érzelem! Felszított ellenségesség... Aki nincs velem, az ellenem van... ja, hogy ezt először nem Ovi mondta, Hát istenem , nem Ő - Ő sem - az ORÁKULUM...

Meridian74 2009.05.08. 19:56:16

@Dorombolo: Jogilag oktatgatsz itt ki egyéneket? A lányod nyelvtanárként többet keres, mint te? Akkor te milyen szakember lehetsz? De ha már úgyis olyan jól lesajnáltál itt többek közt engem is, munkaügyi pert nyertem meg ügyvéd nélkül, úgy hogy nem vagyok jogász. Mert semmivel sem lettem volna előrébb egy ingyenélő ügyvéddel... Meg ennyire vagyok "tehetségtelen", pedig nagyon rossz pozicióból kellett nekivágnom a pernek.
(Amúgy az egyik irodát még megkérdeztem, és úgy kezdték, hogy bocsánat, de 200 Euro az óradíjunk...)

Dorombolo 2009.05.08. 20:01:04

@Meridian74:
Éljenek ahogy tudnak? Éljenek úgy, hogy engem is letrsanak ah kell 10-20 év múlva!
Csedzmeg!
Én csak arra akartam utalni, hogy felnőtt egy korosztály amelyik érti a kapitalizmust és az üzleti életet.Nem állítom, hogy én tanítottam nekik, mert ÉN SEM értem. De ők értik. Tudják, élnek vele.És tudják- mert hangsúlyoztam nekik - nekem, nem lesz nyugdíjam. (Ja, tudod, ez egy ilyen család...) Nekik kell majd eltartaniuk engem és a férjemet, leginkább úgy, hogy vmelyik átveszi a családi vállalkozást és tovább csinálja abban bízva, hogy lesz ez még jobb is..., És akkor én vagyok : a hülye???? nem cserélnék veled -agyat...

Dorombolo 2009.05.08. 20:02:15

@Meridian74: Ja. Jobban keres mint én. Tudod mi a különbség 300 és 500 között? Megírjam?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 20:02:49

@Dorombolo:

Ez van. Amíg ellenség van, addig nem kell szembenézni magunkkal. Az pedig mindig akad ebben a "sikeres" országban....

Meridian74 2009.05.08. 20:04:27

@Dorombolo: ami ebben az országban 1990 óta megtörtént, te azok után 50 éves fejjel még jóhiszemű vagy?!
Én meg már egyáltalán nem, és pontos képem van arról, hogy Oszkó/Bajnai-félék hogyan is lettek sikeresek. Háromban tehetségesek: a lopásban a csalásban és a hazudásban. Negyedik ráadásként mindezt sima arccal tudják kommunikálni is a kamerákba.

dr.justice 2009.05.08. 20:08:28

Nem ez a fő probléma, de én azt sem értettem soha, hogy miért kell 4 embernek 400 négyzetméteres lakóház. Mi a lófaszt akarnak ott csinálni ?

Dorombolo 2009.05.08. 20:09:22

@Meridian74:
Nekem ne mutasd be az ügyvédeket. És gratulálok, ha nélkülük pert nyertél, de ez nem kunszt. Az ügyvédek amúgy sem abban érdekeltek, hogy egy ügy gyorsan véget érjen. (Van ügyem ami 1995 óta folyik. Vaj'h miért???)
a 200 EU óradíj azért túlzás. Az 60.000 Ft. Jó ügyvédet kapsz már 10.000.- Ft óradíjjal is, csak ne nagy és "menő" nemzetközi irodát keress. és 100.000.- Ft-ért az egész peredet elvállalják. ( mert Munkaügyi pert meg nem nehéz nyerni. Akkora barmok a munkáltatók, hogy csak na.
Ja! Hány gyereked van aki majd rólad gondoskodik, mert te nevelted fel a megfelelő háttérrel?

Dorombolo 2009.05.08. 20:11:16

@Bezuhov: Kösz a támogatást. Én csak a semmit nem tevő, de amúgy ebben is sikertelen embereket utálom, még ha nem is osztja az észt. Hát még, ha osztja!

Dorombolo 2009.05.08. 20:19:04

@dr.justice: Lehet, sok egy kicsit. Én - na, most fogtok megkövezni - téglánként építettem fel egy 300nm-est, négyünknek. (Jelzem, ahogy nyilván máshol is, ebből 100 nm az alagsor a garázzsal.)
Ellenségeimek:
Bízom abban, hogy a gyerekeim, jó osztrák-német mintára velem maradnak majd és nem hullunk szét 3 lakótelepi "panelprolira" - By. dr. Orbán Viktor - . Viszeim is őket ezért sokszor ilyen közegbe, lássák, hogy a panzióban az egyik szinten a szülők élnek,m a másikon, a "fiatalok", a nagyi tanul délután a gyerekkel és közben kiszolgál az étteremben, sőt, a kölyök is ezt teszi,. boldogan és élvezettel! EZ is minta, amit szerintem követni kell. Nem vagyok elszállva attól ami van, de látom, merre van a kiút... ésTte, és Ti?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 20:19:13

@Dorombolo: szimpla tapasztalat.
Tudom, hogy aki valamiben kiemelkedőt nyújt, azt egy idő után a többiek így is úgy is kikezdik, mindegy ha semmi rosszat nem tett ellenük...

Meridian74 2009.05.08. 20:22:30

@Dorombolo: na álljunk meg egy pilllantra. Az országot sikeresen vezetik? Igen? Ez miben jelentkezik? Én nem látom. Sőt, ők is azt mondják nem mennek jól a dolgok, elkúrták... akkor mire fel ez a semmit nem tevő lózungozás pl. felém? Nem rólam van szó itt, hanem a fenti bejegyzésben lévő gazember(ek)ről, akiknek a csoportja a felelős a jelenlegi helyzetért is.
Felőlem minden nagyobb városban építhetne állami pénzen kacsalábon forgó villát, HA(!) a rájuk bízott ország ügyeit jól kezelnék. De egyáltalán nem kezelték jól, menjenek a picsába.
Ha nem mennek, majd menni fognak...!

Dorombolo 2009.05.08. 20:39:07

@Meridian74: "Az országot sikeresen vezetik? " Ezt nálam olvastad? Nem kéne szövegértési problémáid miatt szakértőhöz fordulnod?
Tudok párat, ebben a körben dolgozom!

wladyslawsky (törölt) 2009.05.08. 20:45:56

@Meridian74: Miben jelentkezik: há ebben e:
mszp.hu/print/a-gyurcsany-korszak-oroksege
Jól megy itt minden vazze (ami nem, az meg a zorbán miatt nem)

Meridian74 2009.05.08. 20:48:55

@Dorombolo: szövegértésemmel nincs baj, inkább olvass. Én egy kérdést tettem fel, amire rögtön irónikusan válaszoltam is, mert te offtopicolsz itt; személyes adataimat kérdezgeted, mint pl. hány gyerekem van - holott ez nem téma itt.

Dorombolo 2009.05.08. 20:49:10

Meridian: Én sem azt mondom, hogy itt az országban feltétlenül jól mennek a dogok. De meg kellett tanulnunk, hogy ÁLLAMBÁCSI nem arra való, hogy a WC papírt is kezünkbe adja, ha ki kell törölni. Tennünk kell magunkért. EZT kell megtanulnunk és a gyerekeinknek megtanítani, hogy legalább nekik, ne a fal adja a másikat. Ez itt kérem a kapitalizmus - már, ha jól értettem az 1989-es változásokat - ahol a kishal bizony vacsora lesz. Hidd el, én is érzem ezt a saját bőrömön. De nem azokat hibáztatom akik éppen aktuálisan a politikai hatalmat gyakorolják, hanem, belátva és megértve többség akaratát - akik a kapitalizmust akartak, - EHHEZ alkalmazkodom és erre késztetem, tanítom a gyerekeimet is. Túl bonyolult ez? Hidd el, én is szívesen cserélné Schamsula M0 Györggyel aki miatt sokan halnak meg és naponta több ezren szívnak, miközben ő, nagyon-nagyon jól él a Bahamákon az M0-ból lenyúlt pénzből... (Ugye, ő azért nem volt szoci, még szerinted sem....)

Dorombolo 2009.05.08. 20:51:07

@Meridian74: Nem, te azt állítod, hogy ezt írtam. na ki olvasson?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 20:56:55

@dr.justice:


ez viszont egy más dimenzió, mégpedig a rendszer kritikája. ez pedig visszavezet a legfőbb ideológia vitához, ugyebár

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.08. 20:57:24

Ha a Magyarországon leadózott jövedelméből telik neki ilyen vityillóra, és ugyanolyan feltételekkel kapta a kölcsönt, mint bármely más állampolgár, akkor kedves egészségére Oszkó Péternek és családjának.

Mindegyikükre jut majd egy-egy emelet vagy 110 nm, és kb 250 nm kert.
Nagyon remélem, hogy nem mi fogjuk fizetni a mobilszámlájukat. :)

Dorombolo 2009.05.08. 21:00:56



@Meridian74:
Én ezt a két kérdést tettEm Fel, mert van alapom feltenni, de egyikre sem válaszoltál:

"Szóval neked hány diplomád és nyelvtudásod és üzleti érdekeltséged van 17-26 évesen?
Ja! Hány gyereked van aki majd rólad gondoskodik, mert te nevelted fel a megfelelő háttérrel?"

Tudod, pofázni könnyű, gyereket nevelni, taníttatni nem annyira. És ha van akinek, legalább ez jól megy, ne sápítozz. EZ EREDMÉNY. Ez érték. Ez jó befektetés! A többi smafu. Én nem fogok éhen halni 70 évesen sem, akkor sem, ha nem lesz nyugdíj...
Öngondoskodás. Tudom, csúnya, piha, SZDSZ-es duma. Ja! De igazuk van!

Roquentin 2009.05.08. 21:03:25

@Dorombolo: Most nem azért, de az előbb még jogász voltál.

Közben áttértél a pedagógia területére?

Dorombolo 2009.05.08. 21:07:05

@laspalmas: Ámbár az is lehet, hogy azért olyan gazdagok, mert spóroltak a mobilszámlájukkal! :-9 Én bevallom egy lakástörlesztéssel egyenértékű összeget fizetek ki a család számláira. (Ja! Meridian: Van miből! És nem lopom. Dolgozom érte! És megfizetnek. Megrendelők. Németországból. Jó amit eladok. Tudod, váltanom kellett és észnél voltam amikor kellett. És nem siránkoztam, hogy jaj, a tolvajok kifosztanak...)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.08. 21:07:23

@derelyegrádi szellem:

Milyen cipőt vett a kollegina? Manolo Blancot?

Dorombolo 2009.05.08. 21:08:39

@Roquentin: Van ilyen. Néha összeér a kettő. A gyerekeimet ösztönösen neveltem, de tanítok is mellesleg - jogra - pedagógusokat... Vicces, nem?

Roquentin 2009.05.08. 21:10:11

@Dorombolo: Különben meg azért vállaltál gyereket, hogy valaki majd eltartson téged hetvenévesen? Vagy hogy érted ezt?

Meridian74 2009.05.08. 21:12:00

@wladyslawsky: na igen... szép felsorolás, amit még mindig vannak olyanok akik el is hiszik. Csakhogy az én bruttó bérem nem emelkedett duplájára, apám időközben másfél év húzavonázás után kimondottan szar nyugdíjjal ment el, anyám majdnem meghalt "a kórházi várólistás" rendszer miatt (ez megérne egy külön regét - mert a 4 hónap kórházi tologatása többe került, mint végül az egy TBpénzért való MR vizsgálat eredménye, amivel kiderült, hogy csupán egy egyszerű rutin operáció szükséges és az segitett is), továbbá a fidesz ideje alatt ami autópálya épült az legalább korrekt áron épült, a 4-es metróról nem beszélve, és ezt nagyon hosszan lehetne sorolni még minden területen.

De ha már a Fidesz. A fideszt sok mindennel démonizálják és szidják, de érdekes módon pont azzal nem, amivel kellene.

Ők a felelősek az áramszolgáltatás privatizálásának befejeézésért. Belementek olyan hülyeségekbe hogy a befektetőnek garantáltak 8% tiszta nyereséget. CSak ép azt nem szabályozták hogy a tulaj ne hozzon létre egy leányvállalatot ami beszállítóként költséget generált, de "leszámlázott" költség csak fiktív költség és a "előállítási" árra rakodó nagyobb összegű 8% hasznon és a fiktiven generált költség összegei tiszta profitként a külföldi befektető zsebébe vándorol.

Na persze, arra hivatkozik mindenki, hogy kellett a befeketető pénze (600milliárd ft-nyi beruházás), de miért nem erre vettek fel akkor IMF hitelt?

Dorombolo 2009.05.08. 21:14:21

@Roquentin: Na ez egy barom felvetés volt.
Azért szültem három gyereket, mert ezt akartam, - sőt többet, de ez más kérdés, - és azért neveltem őket az életre, mert így adódott, íg kellett. Csupán a következménye mindennek, hogy most nem kell aggódnom.
További kérdés?

Roquentin 2009.05.08. 21:18:38

Nincs több kérdésem.

Én ugyan "baromnak" nem nevezném, de kétségtelenül sajátságos felvetés volt ez a részedről. Mindenesetre az önkritikád irigylésre méltó.

Dorombolo 2009.05.08. 21:18:44

Nyafogtok, hogy milyen csúnya ez a kapitalizmus. Igen. ÉN nem szavaztam rá 89-ben sem. Ti meg kérdezzétek a kezelőorvosotokat gyógyszerészeteket és SZÜLEITEKET... Ki akart itt rendszerváltást? Ki keverte össze a rendszerváltáést a külföldre utazás szabadságával, meg a konvertibilis, átváltható valutával/devizával? ÉN NEM. Papa, mama?

Dorombolo 2009.05.08. 21:22:21

@Roquentin: Bocs, de szerintem baromság a kérdés! ebből láthatóan, vagy nincs gyereked, vagy ha van, gőzöd nincs arról mit jelent szülőnek lenni. (Baromság = állatias. Nem racionális, (ésszerű megfontolás alapján feltett), hanem ösztönös. Nálam, legalábbis,így értelezendő.)

Dorombolo 2009.05.08. 21:28:03

Akit illet:

Bocsánatot kérek, de azt hiszem elvétettétek (vagy szándékosan negligáljátok) a poszt szerinti kiindulási pontot. Azaz, lehet-e gazdag egy 35 (?) éves ember ma, Magyarországon a saját erejéből.
Érveltem, szerintem lehet, mert ...
Ti meg másról beszéltek.Én tudom, hogy lehet, tapasztaltam - sajnos nem a saját bőrömön, de közelről és jóindulattal.
És Ti? Érvek? Ellenérvek?

Meridian74 2009.05.08. 21:28:42

@Dorombolo: mint jogász, tudnod kellene mi a kapitalizmus és a korrupció közt a különbség. A kapitalizmussal itt senkinek semmi baja. Hol láttál te ilyet itt írva bárki részéről? De Oszkó, Banai, Gyurcsány és Co. a legfőbb korrupt gazemberek.

Dorombolo 2009.05.08. 21:33:54

@Meridian74:
"anyám majdnem meghalt "a kórházi várólistás" rendszer miatt (ez megérne egy külön regét - mert a 4 hónap kórházi tologatása többe került, mint végül az egy TBpénzért való MR vizsgálat eredménye,"

Ahogy ma is, csak utána kell nézni a dolgoknak.
Anyámat a városában 3 hónapos várólistára tette a kórház. telefon , érdeklődés, 2 megyével - és 150 km-el, ccsa 164 tank benzinnel - arrébb 2 nap múlva műtötték. Nem protekció, csak egy kis utánaÉRDEKLŐDÉS, és halkan: öngondoskodás... Csak ennyi kell és jól is érezheted magad. de tény, a WC papírt ekkor sem adják a kezedbe...

FIDESZRŐl egy szó se essék... Már megírtam mi a véleményem róluk!
Éljen MAXENGELSLENIN!

Meridian74 2009.05.08. 21:36:15

@Dorombolo: nem a gazdagságról beszéltünk,hanem a gazdagodásuk __kétes__ módjáról, továbbá személy szerint a szakértőinek beállított szaktudásukat kérdőjeleztem meg, megdönthetetlen érvekkel.
Egyenlőre ezekkel kapcsolatban semmi olyat nem tudtál említeni ami igazolná őket. Nulla érved volt eddig - csak magadat állítottad előtérbe, mintha az komolyan vehető érv lenne.

Ez olyan mintha itt én a meglevő Mensa oklevelemmel kérkednék, hogy mivel nekem olyan van, ezért mindenki más akinek nincs az hülye hozzám képest. Holott én nem így érvelek - de te igen.

Amúyg jut eszembe ennek alapján, több helyem lenne a szakértői kormányban mint az ottlévőknek, nekem legalább van papírom arról, hogy jó problémamegoldó vagyok.

Dorombolo 2009.05.08. 21:36:39

@Meridian74: Bizonyíték?
Jogászként óva intelek az ilyen RÁGALMAZÁSTÓL....
Jelentsd fel őket, ha tudsz valamit! ÉN EZT TENNÉM, ha tudnék valamit4 De tényleg! megérdemelnék, ha van ilyen! De egyelőre, csak azt tudom, hogy valaki(k) ránk kényszerítette(k) a tőke uralmát....

Meridian74 2009.05.08. 21:38:34

@Dorombolo: szted anyám hogy gyógyult meg? Itt meghalt volna, ezért ismerőshöz fordultunk más kórházban. Na ezt hagyjuk - mert kinyílik a zsebemben a bicska ezen álszent duma láttán.

wladyslawsky (törölt) 2009.05.08. 21:39:53

@Meridian74: sajnos még mindig vannak... igaz legalább fogyatkoznak. A Fideszt illetően igazad van, én max. csak kisebbik rossznak tudom őket elfogadni, még akkor is, ha a maszop/szadesz duótól fényévekkel különbek

Meridian74 2009.05.08. 21:41:33

@Dorombolo: a feljelentés meglesz, de előbb meg kell várnom, hogy kormánypozicióból eltakarodjanak, mert kimosdatnák magukat abból a helyzetben. Majd amikor már kevesebb beleszólásuk lesz néhány "fontos" dologban, na majd akkor lesz némi kisregényírás.

Dorombolo 2009.05.08. 21:43:58

@Meridian74:
"hanem a gazdagodásuk __kétes__ módjáról" Cszdmg! Ezt honnan veszed, újságból? APEH revízióból? Miért vagdalkozol Te is? Mert te nem gazdagodtál meg? Rosszkor voltál, rossz helyen, nem konvertálható a tudásod?
Hidd el, becsületesen az enyém sem! De ettől nem köpködök arra, aki okosabb , ügyesebb, élelmesebb, szemfülesebb vagy csak egyszerűen jobban mert kockáztatni, mint én! Becsülöm a gyerekeim üzleti érzékét, amit nem tőlem örököltek, viszont jól alkalmaznak a biztatásomra, anélkül, hogy mások kárára lennének.. Akkor, mi a baj? Főleg velem, mi a baj?

Dorombolo 2009.05.08. 21:47:03

@Meridian74:
Maszatolsz!!!
Hha megáll a balhé nem kell várni a feljelentéssel. (Zuschslag, ... rémlik valami?)
Amúgy dr.Páva ügyében én is tudnék ezt-azt, de miutén nincs bizonyítékom, még csak nem is fenyegetőzőm a a feljelentéssel.. Szemben vele, aki ha tehetné bizony-bizony....

Dorombolo 2009.05.08. 21:49:02

@wladyslawsky: ????
Nem érek fel hozzád... Sajnos???..

Dorombolo 2009.05.08. 21:52:25

@Meridian74: Bocs, de akkor mi a probléma? Hogy vannak helyek ahol több a beteg, és vannak helyek ahol kevesebb? Tényleg, te kákán is a csomót találod csak meg, Kíváncsi leszek 2 év múlva mi lesz a véleményed....

Meridian74 2009.05.08. 21:53:44

@Dorombolo: Zuschlag? Röhej... Kulcsár Attila név mond neked valamit? Majd az lesz Zuschlaggal is. Vagyis az lett volna, ha nem lenne most kormányváltás - ami még ugyan a jövő zenéje, de elkerülhetetlen.

Dorombolo 2009.05.08. 21:58:34

Kulcsár, 9 év első fokon! Röhej?
Szerintem kérdezd meg tőle! Vagy inkább menj be legalább pár napra egy börtönbe... (Én voltam szakmai gyakorlat gyanánt 3 napig Sopronkőhidán. Egy éjszaka is kibírhatatlan.)
Méghogy röhej! Innét kintről... cserélnél vele?

Meridian74 2009.05.08. 22:03:33

@Dorombolo: Ez nem ide tartozik - túl hosszú lenne, pedig brutális a vége. Amúgy egy MR vizsgálat mennyibe kerül - epehólyag/gyomor/hasnyálmirigy bevizsgálása esetén? 70K Ft?

És 4 hónapnyi hetente 2 ultrahang/vér/vizelet istentudja még mi beöntés, kórházban bennfekvés, egyik osztályról a maásikba tologatás, folyamatos infuzió, fájadlomcsillapítók adagolása?
Mert ha rögtön azzal kezdhették volna, amit a dokik pontosan tudtak h szükségszerű lett volna, azaz az MR, akkor az MR után egy epevezetékelzáródás megszüntetése (mégcsak fel sem nyitják az embert, rutinoperáció) max 3 nap bennfekvés a kórházban és gyógyultan távozás lett volna az végeredmény. A dühítő hogy az én pénzemből ment a pazarlás azért mert nem volt/nincs pénz.

Mert így sztem minimum triplaanyiba volt az egész - nem beszélve hogy amikro átvittük Bp-ről Kecskemétre a fájdalom már olyan erős volt hogy majdnem meghalt ebbe az anyám. Horváth Ágnesnek azt kívánom, élje ugyanígy ezt át. Meg ne haljon, annak nem lenne értelme. nem tudna ezen elgondolkodni.

Dorombolo 2009.05.08. 22:04:43

8 év. Melléütöttem. 2008. augusztusban.

Mindegy. Megyek gyereket nevelni, mert hiányolnak.
Nem értik " Az ígéret földje" filmet a Duna tv-n.

Meridian74 2009.05.08. 22:09:38

@Dorombolo: én meg voltam katona, az rosszabb mint a börtön, sztem. A börtönbe okkal van az ember, a katonaságnál igazából csak azért mert kötelező (volt) - (és a tudat miatt rosszabb). De szerencsére könnyen átvészeltem , mert előtte kollégiumban laktam.
Szóval van képem milyen a börtön. Mellesleg a börtönök lenne az első dolog amin kegyetlenül szigorítanák. Mijazhogy pl. kóser kaja Tasnádinak? Azt eszed amit itt csinálnak, de nem kötelező; lehet éhezni is, majd ha wc-re akarsz menni, eszel mint más.

Dorombolo 2009.05.08. 22:14:01

@Meridian74: Ne nézd meg az e-mail címemet!
De hidd el, nem rajta múlott, hanem azon az orvoson aki nem mondta el a lehetőségeket!
Ám van egy hatóság, (1132 Budapest Váci út 30.
központ telefonszám: 06 1 237 2200
fax: 06 1 239 6171) akik éppen arra vannak hivatva, hogy az ilyet kivizsgálják, a hibázó orvost ha kell, taccsra tegyék... A beteget pedig kártalanítják, ha kell.
Csak ugye, az orvos nem abban érdekelt, hogy a betegnek megmondja a tutit, hanem, hogy ott tartsa és kicsi pénzmagért "előre lökdösse" a várólistán. Hidd el, ők az aljasak, nem a rendszer. Ha be lehetne csatornázni a sok "paraszolvenció"-t a rendszerbe, mindenre lenne pénz az egészségügyben, még az 5x-ös orvosi fizuemelésekre is!

Roquentin 2009.05.08. 22:14:26

Nem szeretném visszafogni a lendületedet, amivel igyekszel a népet végre igazi yuppivá nevelni, de a felvetés, amit "baromságnak" minősitesz, tőled származik.

"Ja! Hány gyereked van aki majd rólad gondoskodik, mert te nevelted fel a megfelelő háttérrel?
Tudod, pofázni könnyű, gyereket nevelni, taníttatni nem annyira. És ha van akinek, legalább ez jól megy, ne sápítozz. EZ EREDMÉNY. Ez érték. Ez jó befektetés! A többi smafu. Én nem fogok éhen halni 70 évesen sem, akkor sem, ha nem lesz nyugdíj..."

Légy erős, de szerintem ez elsősorban nem befektetés. Mondhatni, egy ilyesfajta szemlélet, azért a nevelés, vagy a szülői szerep számos fontos aspektusáról nem ad számot.

Dorombolo 2009.05.08. 22:16:08


Félreértesz. A gyerekszülés igenis befektetés - a jövőbe.
Tetszik, nem teszik, ez van....

Dorombolo 2009.05.08. 22:17:59

@Roquentin: Az előbbin túl. ha nem lesznek gyerekek, ki termeli meg a jövőt? BÁRKI nyugdíját?
Sok hülye szingli, mit vár öregkorára,

Dorombolo 2009.05.08. 22:21:34

@Roquentin:
Amúgy meg szerintem nem érted amit írok, és ez okozza, hogy én sem értem azzal nem adeqat válaszodat... mert bevallom , nem pontosan értem mit is írogatsz...
" amivel igyekszel a népet végre igazi yuppivá nevelni"

Te EZT vetted ki a szavaimból??? Szerinted, mit jelent az, hogy yuppi????

dr.justice 2009.05.08. 22:23:27

@Dorombolo:

Éljen MAXENGELSLENIN!

Melyik Max ? Mad ? :)

Más. Szerintem hiú ábránd arra számítani, hogy a gyerekeid veled fognak lakni felnőtt korukban. Azt gondolom az nem is lenne túl egészséges. Majd kergethetitek egymást 70 évesen ketten a túl nagy házban.
Te írtál az öngondoskodásról. Maximum akkor marad veled a gyerek, ha erre nem képes.

És igen, mindenki irigy a kőgazdagokra, kivéve aki szintén az. Viszont nem mindegy milyen módon lett gazdag, egy miniszternél pedig kifejezetten nem.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.08. 22:24:54

b meg ezek a k mszp-sek.
ha nem szeretném a hazámat, és a patkányember lennék komolyan mondom elmennék emszpésnek.

Dorombolo 2009.05.08. 22:25:02

@Meridian74:
" voltam katona, az rosszabb mint a börtön, sztem."
Na, ez tévedés....
De ezt nem fogom tudni megmagyarázni, EZT tapasztalni kell.
Rácsok. Érted? Rácsok! Minden lépésed mellett őrök, napi fél óra séta, körbe-körbe. Eltávozás, ugyan! majd ha lejárt...
Ugyan. Naív(a)...

Dorombolo 2009.05.08. 22:31:32

@dr.justice: Bocs, de tévedsz. Mint mondtam, nálunk érték a nagy család, az együttlakás, a feladatok közös megoldása! Írtam- tán elkerülte a figyelmedet- rendszeren kondicionáltam is erre a gyerekeimet a német típusú, hagyományos "matriarchális" család megmutatásával, megélésével. és jól tettem, mert itt vannak velem és nem látom szándékukat arra, hogy elmenjenek...

Dorombolo 2009.05.08. 22:34:14

@dr.justice: Igazad van. :- ) A MadMA(R)X. De előbb már írtam ugyanezt, - jól - és ezt vissza hivatkozásnak szántam
Igaza van a lányaimnak, velük kéne már lennem, nem itt piszkálódni....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.08. 22:39:38

komolyan mondom, hogyha ezeknek elvesszük a vagyonát, egy jó kis római kori vagyonelkobzást csinálgatunk, akkor betömjük az összes hiányt. sufficit lesz bazmeg.,
pedig én lennék az utolsó aki pénzt adna a világbanknak meg az imfnek, meg a sok farizeusnak a nemzetietlen bankban

Dorombolo 2009.05.08. 22:44:43

@tesz-vesz: Nem értem a kommentejidet. Biztos mert késő van, megyek is.de tényleg..

dr.justice 2009.05.08. 22:49:42

@Dorombolo:

Mindenkinél érték a család. Én is szeretem a szüleimet, de a feleségemmel és a gyerekeimmel nagyon nem szerettem volna velük együtt lakni. És anyósomékkal sem. Legtöbbször az a gyerek marad a szüleivel, akinek nincs partnere. Persze lehetnek kivételek.

Meridian74 2009.05.08. 23:04:07

@Dorombolo: eltáv nekünk sem volt mert nem honvéd hanem határőr voltam. A körülményekről: a börtönben is vannak rossz dolgok, de a kiképzés nálunk úgy volt, hogy a 6 km-re lévő gyakorlóterepre 30-35 fokos augusztusi hőségben gázálracban futottunk a felszerelésünkkel együtt... nem mindig, csak amikor szenyózni volt kedvük a kiképző tiszteseknek. Ez nagyon nem szeretem dolog volt, a börtönben ez ekvivalens lenne a kőfejtőben a kényszermunkához.

A bezártság ott is megvolt (méghozzá duplán hisz a város szívében voltunk, és szögesdróton és vasrácsos ablakon bámulhatunk itt ott ki az utcára, helyenként, továbbá a "korosztály" is. (mármint a leszerelő vs kopasz korosztály közti erőviszony különbségből adódó hatalmi alapú visszaélések - amit amúgy persze el lehetett viselni, még akár humorként felfogva is - sokat húztam a folyosót a heccből beszólongatós pofám miatt)
Szóval a börtön sem rosszabb mint a katonaság fiatalon. Bár én úgy vagyok a katonaságból ki nem hagynám ha újra kellene élnem - annyit életemben addig nem röhögtem még, mint ott :) viszont valaki idegileg összeroppant.)

Maximio 2009.05.08. 23:16:43

@sharpy72hu:
Nem sírtam vissza a szocializmust, csak tudod, rohadtul szúrják a szemem az ilyen dolgok. Ha ebből az következik, hogy komcsi vagyok, ám legyen. Egy szóval sem írtam, hogy ez nekem járna, köszi megvagyok, nem azon múlik az boldogságom, hogy 54 nm-es panelban lakom, nem négyemeletes kacsalábon forgó palotában. Több szót nem is vesztegetnék rád.

gidabiga 2009.05.08. 23:19:16

biztos, hogy a Vastagbőrön járok? :DDD

Maximio 2009.05.08. 23:29:05

@gidabiga:
Végigrágva a kommenteket ezt a kérdést én is feltettem magamnak.

gidabiga 2009.05.08. 23:39:22

@Maximio:
index címlap volt a poszt? :)

Maximio 2009.05.08. 23:41:52

@gidabiga:
Nem figyeltem az indexet, valaki írta, hogy igen. Persze így érthetőbb a dolog.:)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.08. 23:43:22

@gidabiga: az volt. Vonperez - találóan - meg is jegyezte hogy már megint itt van ez a sokk maszopos seggfej, LMP-s buzi...vagy valami ilyesmi

gidabiga 2009.05.08. 23:52:35

@Bezuhov:

akkor semmin sem csodálkozom :D

Budai Bernadett személyesen?
és hogy szolgál kedves egészsége az ájulása óta? :)))

Asidotus 2009.05.08. 23:55:40

No, nézzük:
Aszondja, hogy 1,2 millió svájci frank hitel a telken, ami ma 232 millió Ft, aminek a havi törlesztője 1,75 millió. Mivel 2007-ben vette fel, akkor 1,5 millió Ft alatt volt. 2007-től a Deloitte elnök-vezérigazgatója, és társtulajdonos is. Az ilyennek gondolom, nem megerőltető kifizetni ezt az összeget. (magánvéleményem: ha lenne 232 millióm, én sem azt költeném el a házra, hanem hitelt vennék fel rá, és abból építkeznék, míg a saját pénzem meg befektetném, és a bevételeiből lazán fizetném a törlesztőt.)
DE!
A hitel a telken van, nem ebből fizeti az építkezést, vagyis:
Honnan van rá többi? Aminek szintén hasonló összegnek kell lennie. És hiába akármekkora fejes volt, annyi idő alatt még abból sem jött össze neki annyi pénz.
Meg egyáltalán, hogy került ő olyan fiatalon olyan magas pozícióba?

f.m.j. 2009.05.09. 00:29:45

@Maximio: Nemrég estem haza, miért van bennetek ez a kérdés? (Ma, ill. tegnap:) már biztos, nem tudok átolvasni 430 kommentet...Atyaég, ezt mind az Oszkó bácsi váltotta ki belőletek? :))

Horizont 2009.05.09. 00:41:01

@gidabiga: Böngészgettem a kommentek közt.Határozott érzésem (már régóta), hogy nem tesz jót a Vastagbőrnek az indexes címlap. És nem azért amiről Bezuhov írt:)
Egy pár soros hírecske és ahány ember annyi értelmezés. Rögtön ráhúzzák az emberre az irigység jelzőt, ha elítélő a véleménye. Doromboló jó jogászosan lerendezte a fél csapat kommentelőt.
Igen én irigylem ezeket a milliomosokat. Jó lenne ennyi pénz.De nem biztos, hogy mindenáron kéne.És az se biztos, hogy azért itélem el ,mert irigy vagyok!Ha irigylem akkor én már egy tehetetlen balfék lennék, aki nem tud vállalkozni és pénzt halmozni? Mindenhol vannak a világban gazdagok és szegények, de nálunk még ez is abnormális helyzeteket szül. Nem hiszem el, hogy ma Magyarországon 30-35 éves korára valaki tisztességesen, munkával, eszével, saját erejéből milliárdos jövedelemre tehet szert!!! Vagy eleve a politikai elithez tartozik és akkor teljességgel kizárt az ilyen szintű tisztességes vagyonszerzés.(mindig Szijjártó jut eszembe: hogyan lehet 30 évesen 50 milliós megtakarítása?). Másik eset, hogy a civil életében szerezte a vagyonát, és ezek után bevonul a politikába! Könyörgöm minek?
Mazohista? Vagy szadista!(velünk).
Ráadásul még hivalkodóak, nem ismernek mértéktartást, villogni akarnak, feleslegesen.
Innen alulnézetből pedig egy csomó megválaszolatlan kérdés van. Az is marad. Egy biztos.Egyetlenegy védelmező mondatot nem érdemelnek meg ezek az emberek.És nem az irigység miatt!
(mellesleg még a hitel felvételben is vannak egyesek és kettesek)

wladyslawsky (törölt) 2009.05.09. 01:59:40

@Dorombolo: mitnemértő ??? :))) megejtettél némi önfényezést hogy milyen ügyes vagy, én meg gratuláltam.

wladyslawsky (törölt) 2009.05.09. 02:03:02

@Dorombolo: Kulcsár Attila egy tehetséges fiatalember. Előtted is ott a lehetőség. MÉR IRIGYKECC ??? :))

wladyslawsky (törölt) 2009.05.09. 02:11:31

@Meridian74: bocs Dorombolo, ez utóbbi eggyel feljebb ment volna Meridian 74-nek

2009.05.09. 06:49:45

A probléma ott van,hogy Magyarországon (is) jócskán vannak olyanok,akik a semmiből lettek igen gyorsan milliárdosok,és nem látszik mögötte munka+adózás. Joggal merül fel sokakban a kérdés,vajon milyen "szolgáltatás" állhat a háttérben.Köztudott,hogy hatalmas pénzek forognak az építőiparban,autópálya építésben,nagyvállalkozások banki hitelezésében ,állami megrendelésekben, stb.,és az ezekhez kapcsolódó engedélyeztetések körül.Senki ne várjon csodát,a kéz kezet mos elve kontra élni, élni hagyni örök érvényű ,ellene a politikai összefonódások miatt törvényeket soha nem hoznak!

beleszolok 2009.05.09. 10:27:49

@Nűnű: "Meg egyáltalán, hogy került ő olyan fiatalon olyan magas pozícióba? "

A megfelelő heréből, egészen a megfelelő petesejtig jutott. ;)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.09. 10:53:22

@kopite:

a vezető magyar telekom szolgáltató managementje (7 fő) 2008-ban 750M-t kaszírozott zusammen.
a 30 kicsit sok, szerintem. havi 10-15 talán.
zero 3misije tényleg vicces tipp volt.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.09. 11:01:57

vízfüggöny témában.

www.szorofej.hu/szorofej/szerel/mist_cool.htm

a baj, hogy ez lágyított ivóvizzel vagy alaposan szűrt esővízzel valósulhat meg. az egyiket gyűjteni kell az esővizet.
ha huzamosan használod, és nagy a terasz, jó hamar ellocsolsz 1-2 köbmétert, esni meg nem esik annyi.
a 400m2-es ház maximális tetőmérete kb 200-250m2 lehet, az meg a helyi csapadékviszonyokat tekintve elég karcsú - magyarul mindenképp rászorulsz az ivóvízre.

ez meg olyan un-ökonómisnek hangzik manapság...

Horizont 2009.05.09. 11:36:09

@Dorombolo:
"A gyerekszülés igenis befektetés"
Azért az adott pillanatban a lefekvés fontosabb volt, mint a befektetés:))
Azért az szomorú ha a gyerekeidre úgy gondolsz, mint akik befektetések!

"Sok hülye szingli, mit vár öregkorára"
Kár, hogy ebben a témában csak eddig tudsz eljutni. Igen vannak "önkéntes" szinglik is. De még többen vannak akik nagyon szeretnének párt találni, de nem sikerül! És vannak olyanok akik hosszú évekig küzdenek azért hogy gyerekük szülessen és tragédiaként megélve nem sikerül nekik. Te csak azt látod, hogy nincs "befektetésük" aki kitermeli majd a nyugdíjat. Nem hord senki táblát a nyakában, hogy miért nem született gyereke, vagy miért egyedülálló. Úgyhogy jogászként ne ítélkezz, és ne általánosíts!

Tündér_Lala 2009.05.09. 14:00:35

@Dorombolo: "hanem a gazdagodásuk __kétes__ módjáról" Cszdmg! Ezt honnan veszed, újságból? APEH revízióból? Miért vagdalkozol Te is? Mert te nem gazdagodtál meg? Rosszkor voltál, rossz helyen, nem konvertálható a tudásod?
Hidd el, becsületesen az enyém sem! De ettől nem köpködök arra, aki okosabb , ügyesebb, élelmesebb, szemfülesebb vagy csak egyszerűen jobban mert kockáztatni, mint én! Becsülöm a gyerekeim üzleti érzékét, amit nem tőlem örököltek, viszont jól alkalmaznak a biztatásomra, anélkül, hogy mások kárára lennének.. Akkor, mi a baj? Főleg velem, mi a baj?"

Tudod nekem evvel az "élet modellel" van bajom.Az ügyesebb, élemesebb, szemfülesebb embekkel, akik ezekkel a tulajdonságokkal bármilyen magatartás formát meg tudnak magyarázni.A félig törvényes vagy törvénytelen, de ki nem derült ügyleteket, rettentő nagy öntudattal.Aki pedig megpróbál ügyeskedés, szemfüleskedés nélkül boldogulni ( az utóbbi időben egyre többször sikertelenül ) az ostoba és csak irigy.
Nos én azt gondolom, hogy egy tisztes megélhetést ( a nagy vagyonokhoz nyilván kellenek a fennti tulajdonságok ) enélkül is el kellene tudni érni munkával. Az ügyeskedés, a szemfüleskedés pedig igenis mások kárára történik ( kiskapu, korrupció, koma-haver stb) és mint ilyen elítélendő az én álláspontom szerint. Ez az a zavaros viszony rendszer, amely mögé minden gazemberkedés ( már elnézést ) begyömöszölhető ( csak ügyes volt).

Perillustris 2009.05.09. 16:56:04

@1116001: "És az egész ügy szánalmas. Ha nem teszik meg pénzügyminiszternek, a kutya se foglalkozna ezzel. Mint ahogy nem is foglalkozott vele senki 2007óta, amióta megvan neki."

Nézd, ha én itthon minden nap beb@szok és részegen ütlegelem a barátnőmet, akkor - sajnos - jó eséllyel ez házon belül marad.

De ha egyszer csak kineveznek egy állami posztra, ahol pont a családon belüli erőszak ellen kell(ene) kűzdenem, akkor hamar felszínre kerül fenti tulajdonságom, s nem kell nagy ész hozzá, hogy a közvélemény szemében - jogosan - alkalmatlanná váljak.

Érted?

szabogyula 2009.05.09. 18:11:00

Kicsit off, de talán mégse.
Gyakran hallok érveket hogy szünjön meg a 13. havi nyugdij , mert ez Európa egyik országában sincs .
/ Hát persze h nincs mert máshol 12 hónap alatt közel a négyszeresét fizetik ki , mint itt /
Átlagnyugdij Ausztriában : 818 Euro - kb. 220.000 Ft.
Átlagnyugdij Magyarországon : 58.207 FT.
Gyakran hallom, hogy a magyar ember "túlfogyaszt" , és végre az áraknak is EU-konformnak, és "szabadpiaciaknak" kell lenniük.
/Ércsük, ércsük, de miből ?, ha a fizetés nem az/
Átlagfizetés Ausztriában : 1910 Euro - kb. 500.000 Ft.
Átlagfizetés Magyarországon : 112.400 Ft.
A péda szándékosan Ausztria volt , mert tudom h ráadásul Ausztria nem az EU leggazdagabb országa . De még igy is !
Tudom, tudom hogy nagy közhelyeket irtam le , de ezeket soha nem árt elfelejteni

f.m.j. 2009.05.09. 18:56:01

A barikádon vagytok:

barikad.hu/node/28856

Ez vajon mit jelent?

Horizont 2009.05.09. 21:22:42

@fmj:
No ez érdekes. A barikád.hu-n alul van egy pici zárójeles "forrás" szó és odakattintva már itt is lehet teremni ezen a poszton. Amúgy 1:1 -ben átvették. Zero meg ezért lehet, hogy egy vagyont zsebre rakott:))

Horizont 2009.05.10. 12:18:32

@tesz-vesz: nohát, nohát ez a József Attila!

"aki gyönge anyámasszony,
az csak százhuszat akasszon,"

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.05.10. 17:33:05

@ostoba 8o:
a 13. havit azért találták ki a cucialisták, hogy ne kelljen az összes többi jóléti juttatást emelniük, amikor
a nyugdíjasok kedvébe jártak 2002-ben.

ugyanis az öregségi "minimál" nyugdíj a magyar juttatási SI-rendszer számítási egysége.

ha simán megemelték volna a nyugdíj értékét X/12 forinttal, akkor az kihatással bírt volna a gyes/gyed/segély/mittudoménmi értékére is.
ők viszont akkor csak a nyugdíjasok kedvébe akartak járni.

szabogyula 2009.05.10. 18:12:20

@denever:
Értem én. Trükkök százai .
"Ideiglenesen hazánkban tartozkodó szovjet csapatok "

szabogyula 2009.05.10. 18:13:28

Ezzel csak azt akartam mondani hogy a marketinget már feltalálták jó régen.

szabogyula 2009.05.10. 18:46:10

Újabb előnyei az offshore cégeknek :
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=405694&place=vezeto_anyag_bal
Jelen pillanatban úgy gondolom az "offshore" megoldás tökéletes kiküszöbölése olyan zavaró tényezőknek mint APEH, közvélemény, meg egyéb ilyen marhaságok ...

jozicsenko 2009.05.10. 19:45:58

az mszp első izmosabb buktája, remélem:

bama.hu/baranya/kozelet/pecs-polgarmestert-valaszt-kovesse-velunk-231494

62% feldolgozás után, kb 50 e szavazatból 21 e Páva, 11e Szili Katalin szavazata

(s közben az index kiirta, hogy 7% feldolgozásnál kb 2/3 Páva szavazat, tehát azóta megőrizte az előnyét)

mecs. · http://www.kinalat.com/blog 2009.05.10. 20:38:39

Sziasztok !

Egyébként láttátok a Zeigeist címú dokumentumfilmet ? Abban van szó erről a pénzes dologról, és pontosan ez a példa volt benne, amit írtál Piringer. Érdemes megnézni, sok mindent - probál - bebizonyít(ani).

pógárjenő 2009.05.11. 10:20:17

A POFÁTLANSÁGNAK NINCS HATÁRA, PÉLDA DJURCSÁNYI EFFTÁS ÉS AZ ALTUSZ KANDELÁBEREK!

süti beállítások módosítása