Skip to content


       Szűrés lista

Összedobunk 60 milliárdot az E.On-nak

Az E.On évek óta olcsóbban adja a földgázt Magyarországon, mint amennyiért veszi a földgázpiacon. Vagyis az oroszoktól. Ezt idáig a kormány korrigálta, egészen 2008. októberéig. Akkor ugyanis eltörölték azt a korrekciós tényezőt, aminek alapján kompenzálni lehetett a beszerzési ár és az eladási ár különbözetét, így azóta az E.On-nak 100-120 milliárd forintos vesztesége keletkezett.

A lakossági piacon a gázárakat a kormány állapítja meg, nem az E.On. A földgázt viszont az E.On veszi, és az oroszok magasról leszarják, hogy itthon mennyibe kerül a földgáz a fogyasztóknak. A hatósági árból 2008 októbere óta 87 Ft-ot ismert el a kormányzat az import árra és a nagykereskedői költségekre, de az import gázért a nagykereskedőnek 108 Ft-ot kellett fizetnie a teljes téli fűtési szezon alatt. Ez természetesen azt jelenti, hogy az E.On-nak köbméterenként körülbelül 20 Ft körüli vesztesége keletkezett, ami 5-6 milliárd köbméteres fogyasztást feltételezve nagyságrendileg 100-120 milliárd forint mínuszt tesz ki.

Ennek megoldására az E.On hónapok óta kőkeményen tárgyalt a kormányzattal. Bevetettek mindent, még azt is, hogy eladják a gázüzletágat a Gazpromnak.
A kompenzációról egy többtételű és számos egyéb megállapodást is tartalmazó szándéknyilatkozat aláírásával teljes titoktartás mellett végül az elmúlt héten egyezett meg a kormány és az E.On AG Magyarországon járt alelnöke.

A következő megállapodásra jutottak:
Az E.On 170 milliárdos követeléssel nyitott, de ebből hajlandó volt engedni 80 milliárdot azért, mert az év eleji orosz-ukrán gázválság alatt 80 milliárd forint körüli "extra profitra" tett szert. Utóbb még 30 milliárd forintot engedett a cég, de a maradék 60 milliárdhoz már ragaszkodik.

No, mi legyen ezzel a 60 milliárddal, vakarhatta fejét a kormány ...

És lőn világosság:
Július 1-jétől köbméterenként 15–18 forint, október 1-jétől pedig 2–3 forint lesz az a plusztétel a magyarországi gázárakban az egyetemes szolgáltatásban maradóknak, amelyet azért kell fizetnünk, hogy 2010 végéig megtérüljön az E.On Földgáz Trade Zrt.-nek az árképzés okozta vesztesége.

Az orosz importgáz ára 9 hónapos csúszással követi le egyes olajtermékek árait, júliustól 30 százalékkal lehet olcsóbb az orosz importgáz mind dollárban, mind forintban kifejezve. De a fogyasztók az olcsóbb gázárból semmit sem fognak érezni, mivel ezt teljes egészében elviszi az E.On kompenzációja.

Nem nagyon egyezik a két grafikon. Biztos mi értelmezzük rosszul:




































Sőt!
Július 1-től még emelkedik is a gáz ára az ÁFA-emelés miatt!

De ami a legfelháborítóbb: csak az egyetemes szolgáltatásban maradóknak kell ezt a plusz tételt fizetni! A július 1-i piacnyitás után pedig ebbe a körbe már csak a lakosság, valamint a 20 köbméter/óra kapacitást meg nem haladó egyéb felhasználók, illetve átmenetileg még egy évig a 100 köbméter/óra fogyasztást el nem érő felhasználók tartoznak.

Vagyis, a nagyobb ipari fogyasztók, akik a lakossághoz hasonlóan használták az áron alul adott földgázt, már nem fognak rész venni a kompenzációban. Amit ezek az ipari fogyasztók fogyasztottak (nyilván átlagon felül), az is benne van az E.On veszteségébe (vastagon), de ezt már csak mi, lakosság fogjuk megfizetni még másfél éven keresztül, a havi gázszámláinkban ...  

Hol van ilyenkor Lendvai "nem-lesz-gázáremelés" Ildikó ?!

Címkék: politika pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr401185830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.06.16. 09:18:35

na ezért fogok én beszereltetni egy vegyestüzelésű kazánt....

eszkep 2009.06.16. 09:22:50

Ez csak egy újabb fekezet egy ősrégi problémakörben, nevezetesen az egyes kormányok gázárpolitijkája:

- A FIDESZ idejében az állami többségi tulakdonú MOL kezében volt a gázpiac. A lakossági gázárat a beszerzési ár alatt határozták meg az így keletkező veszteséget az üzemanyagbóll származó profit (bőségesen) fedezte. Emiatt sokan támadták a FIDESZ-t, persze azt elfelejtették, hogy Magyarországon már akkor is a MOL RT fizette ki a legtöbb osztalékot.
- Az MSZP vadkapitalista, rablóprivatizációs politikáját meg mindenki megtapasztalhatta a saját bőrén...

rasd 2009.06.16. 09:23:47

nálunk meg ezért van vegyestüzelésű kazán :)

eszkep 2009.06.16. 09:24:43

Egyébként a "szakértő" kormányunk előszeretettel hangoztatja, hogy az energiaár az EU-ban mindenhol világpiaciáron jut el a foygasztókhoz, ami persze csak fél (negyed) igazság. Hisz vagy a gáz-, vagy a villamosenergia dotált! Kivéve "természetesen" Magyarországot...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 09:29:36

Azt a rézfánfütyülő rézangyalát nekkije, még szerencse, hogy az "örökös miniszterelnök" nagy-nagy előrelátásról tanúbizonyságot téve a gáztárolók-országává fejlesztette kis hazánkat! majd megoldják, hogy nekünk jó legyen, "nem kell félni, nem fog fájni"...

(Ilyenkor merül fel bennem a kérdés: miután kb Európa 2.-3. "nagyhatalma" lehetnénk a geotermikus energia terén, miért nem ezt fejleszti a kormányzat???)

Valaki hívja fel a Gazpromot!

eszkep 2009.06.16. 09:32:34

@Seduxen: "(Ilyenkor merül fel bennem a kérdés: miután kb Európa 2.-3. "nagyhatalma" lehetnénk a geotermikus energia terén, miért nem ezt fejleszti a kormányzat???)"

Dehogy nem "fejleszti"! Most akarják priovatizálni ámblokk... Vagy az nem számít "fejlesztésenk"???
:-)

eszkep 2009.06.16. 09:33:31

Szeretettel várom Liberté-t, hogy kifejtse a liberális energiapolitika részleteit (lehetőleg a részletek teljes kibontásával)...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.16. 09:34:13

Most ilyenkor, hogy van az, hogy a szerződések aláíróinak nevét, nem lehet nyilvánosságra hozni, képpel együtt kiplakátolni mindenhova. Ezenkívűl gondatlan, dilettáns kezelésért leváltani, bűntetőeljárás alá helyezni őket.

Amúgy meg Dunapart,itt a kezem nem disznóláb...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 09:34:17

@eszkep:
Igen és mi a "baráti" oroszországtól valamiért drágábban kapjuk a gázt:) Nálunk a piac nyitása nem azt jelenti hogy több szolgáltató-versenyhelyzet-jobb ár, hanem azt hogy egy kiválaszott szolgáltató átláthatatlan viszonyok átlag ember totál kiszolgatottsága. Szerintetek mondjuk egy észak-alföldi kis faluban élő Mari néni hallott arról hogy ő választhatja meg a szolgáltatóját?? Ellenben kiváncsi lennék emnnyi pénzt költöttek el ennek a reklámjaira..

Berrick 2009.06.16. 09:35:47

Most vettem 20 mázsa fát a központifűtéses cserépkályhámba és ha minden jól megy erdőt fogok ültetni. Sajnos máshogy nem megy.

eszkep 2009.06.16. 09:36:19

@DexterMorgan78/Séfbácsi: A Medgyessy-érában pl. magasabb árat "alkudtunk" ki, mint Németország!!! igazság szerint mára jórészt elolvadt ez az árkülönbség, de akkor is pikáns...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.06.16. 09:36:31

Érdekes, hogy épeszű fejlettebb országok már rég nem erőltetik a gázfűtést, mi bezzeg igen.
@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Dunapart, disznóláb? :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 09:42:03

@Berrick: én inkább az erdő LOPÁSÁT javasolnám. sokkal költséghatékonyabb, mint ültetni...

@eszkep: jaaa, bocsánat, tényleg. de ostoba vagyok, elnézést kívánooook...

tyűűű, a hétszázát....

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.06.16. 09:42:06

@Berrick: ja, ja! vegyestüzelésű kazán + 1-2 ha akácerdő. ez a megoldás.
(csak el ne lopják a fát)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 09:43:56

@Seduxen:
Komolyan tegnap én is ezen gondolkoztam. Regionális szintű felméréseket, ahol a természeti lehetőségek adottak fejlesztési programokat kiírni, kezdve az eszközigények,erőforrások meghatározásától a konkrét fizikai munkavégzések beütemezéséig, megtérülési modellek (régiónként lebontva, mivel ez biztos hogy változó) felállítása. Zöld Magyarországot! :)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 09:45:18

@eszkep:
Igen az is egy sikertörténet volt amolyan "gyurcsányi" mikor örömmel közölték hogy kisebb mértékben emelkedik nálunk a gáz ára mint Németországban, apró kis tény volt hogy még úgy is drágábban is kaptuk.

reKorrekt 2009.06.16. 09:45:43

Érted?
"Gyere, szavazz ránk, minden olcsóbb lesz" vs. "Na akkor most fizesd vissza a különbözetet"

Most mit háborogtok ezen? Hát ha most jött el az ideje, hogy a komcsik szavazatszerző lépéseinek egyik apró cseppjét vissza kell fizetnünk, akkor most jött el az ideje. Na és? A 100 milliárd dolláros államadósságot is vissza kell majd fizetnünk - hova a kurvaannyukba költötték el azt a 20.000.000.000.000 forintot?!?!
Ennél undorítóbb és visszataszítóbb mocskos tolvajlás nincs még egy a világon. Az összesnek levágnám a kezét. Deréktól.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 09:45:54

@DexterMorgan78/Séfbácsi: halkan kérdezem: ez szerinted kinek szolgálná az érdekét??

Hetfield 2009.06.16. 09:47:56

Bolond svédek 2011-re teljesen gázfüggetlenné válnak, mi meg tározókat építünk. Előrelátás, persze.

eszkep 2009.06.16. 09:48:00

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Igen, jót is röhögtem a NOL diadalittas cikkén... Tipikus szoci hülyítés.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 09:52:59

@Seduxen:
Hehe tudom mire gondolsz:) Mondjuk hogy az ország lenne tőle gazdagabb, tehát nem valósul meg, vagy ha igen akkor annak az előkészítése felé tettünk egy lépést a termálenergia kiaknázásnak koncesszióba adásával, hogy egyszerűen ne érje meg..

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 09:54:23

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate):
fejtől kellenne kezdeni, pfujj annyira visszataszító ez a banda.
(Ja zero azt hiszem a tegnapi szavazásról illene egy postot írni)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.16. 09:58:49

Tudjátok a fa tüzeléssel nekem az a problémám, hogy itthon így is ki lett már vágva minden. Amúltkor mutatták, hogy vm. természetvédelmi területről is eltüntettek x ha erdőt, amiben vm. védett lepkefaj élt. Természetesen ki is pusztult.

Mikor nácziland osztrákiában megyek az autópályán és nézem a kiporszívózott tiszta földeket, erdőket, akkor mindig elcsodálkozom, hogy merik az erdő szélére a hasábba rakott fát kirakni, ott szárítani.

Hogyhogy nem viszi el senki?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 09:59:10

@DexterMorgan78/Séfbácsi: ja az nem szempont. ferenc is megmondta (olvasd el a kaccsolaton...), hogy most aztán ojjjjan hejjdehajjde energiabiztonságos korszak jön, amilyet még nem pipáltunk... punktum :)

(azt azért megkérdezném tőle - is -, hogy vajon mivel fogjuk megtölteni a gigatartályokat, amikor:
1: szergej elzárja - nagyon hosszú időre - a csapot
2: egyszerűen elfogy, vagy bármilyen más okból egy cseppet sem ad...

nadekéremalássan asszam sokat (túl sokat) várok az előrelátásukról híres (hírhedt??) szociktól...

mind2 (törölt) 2009.06.16. 09:59:46

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate): hova költötték ? IMF ad, mi meg nyomjuk bele a bankokba...nehogy a spekulációs tőke nagyot bukjon. Figyelem az árfolyam mozgásokat, hihetetlen. Annyira szándékosnak tűnik az árfolyam rángatása.. a bankok mentik a menthetőt és menekülnek kifele.
Egy példa : előtörlesztésre kért számítást egy ismerősünk a banktól, hogy ha x pénzt kifizet, mennyi futamidő alatt, milyen részletekkel törleszthet mielőbb, hogy megszabaduljon a hiteltől. 3 hónapja kérte, kb. 6 x telefonált , hogy mi lesz már, mozdulnának végre, vagy menjen be ő és számolja ki ? AZÓTA sem mozdultak, mint ahogy hitelt sem kap senki ( kis és közepes vállalkozások ) viszont a kamatterhek iszonyúan emelkednek. Az MNB meg ....
Az EON - nal kapcsolatban meg csak az jut eszembe, hogy a kirendeltségeik száma a töredékére esett vissza, létszámleépítés évek óta, karbantartás semmi, felújítások semmi, és ha baj van, még ügyeletük és emberük sincs szinte. Leépített terület és extraprofit volt itt nekik évekig. Semmi ellenkezőt nem hiszek el.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:00:23

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": me óóótt óccsóóóób sokkááá a gáááz tezsvír... nem fágyoskóóódnáák a munkábáán megfárááádt tezsvííírek...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.06.16. 10:06:25

@Seduxen: Az igaz, hogy nem fagyoskodnak.

A nemrég volt itt egy osztrák-náczi üzleti partner. Kérdeztük tőle, hogy akinek akkora forgalma van, mint neki, az miért nem áll neki gyártani? Erre azt válaszolta, hogy azért, meg egy ottani szakmunkásnak amin. órabére 14-15 Euro.

Napi 8 óra, x 20 munkanap az 2200 Euro. Ezt 280 beszorozva az 616.000,- Forint.

Na kéremszépen, ki nem szarná le a gázártámogatást?

krtek 2009.06.16. 10:12:50

Két dolog idegesített annó Lendvai Ildikó szereplése során:

1. Ha nem egy hazudozó szarember egyik köpéséről van szó, akkor felelős póttikus (már ha hordott ki anya ilyet) hogyan nyilatkozhat a gázárakról előre? Semmi köze hozzá.Ha a ruszkik emelnek akkor emelnek. El mehet a magyar kormány az annyába. Max hazugságokkal lekommunikálja azt, hogy a nagymedve mennyit mondott neki.

2. Egy tetves újságíró nem volt aki legalább hülyét csinált volna Lendvai elvtársnőből vagy pl. megkérdezte volna kedvesen: miért hazudsz ribanc?

Idelye lenne a választóknak is megigérni Lendvainak : "Nem leszel kibaszva a politikából"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:14:17

@mind2: *pssszzzzt*

(tudod új szelek fújnak, és félek tőle, hogy kibaxódok....)

avagy a Szocialista szellem járja be Európát :)))))

rolika 2009.06.16. 10:15:12

Cserépkályha és vízteres kandalló mellett van még azért gázfűtés is otthon, a teljes automatizmus kedvéért. A pénztárcám kedvéért meg átmentem az Emfeszhez, ahol 8%-kal olcsóbb a gáz, a zEON meg 'bekaphassa', horgya' ám a f_szom más hülyesége miatt nekik a lóvét...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:15:31

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": + ehhez tedd hozzá, hogy - legalább is gyanús -, hogy az öszterrejkisse árak kb hasonlóak a magyarhoz. vagy nem?

mind2 (törölt) 2009.06.16. 10:20:32

@Seduxen: jah... én olyat írok, ami kapcsolódik a gáz árához : tegnap délután két - Raffaelre és Sztojkára kísértetiesen hasonlító - úriember járta az utcát, és mindenhova becsengettek. Mögöttük ott poroszkált egy teherautó, teli hasábfával. Előttünk megálltak az utcán, és megették azt a meggyet a fánkról , amit a fajtestvéreik - egy kiadós tecsós zacskós szüretelés után meghagytak ( szomszédok szóltak nekik, de leugatták őket, - ( mi nem voltunk otthon ) a következő dumával : " a naccsosasszony megengedte hogy leszedjük, egyébként meg pofa be köcsög "
Szóval szar ügy hogy drága a gáz, hogy lopják a fát és árulják, meg az is szar ügy hogy a fa alatt széttaposták a kecskerágómat.
Egyébként meg tuti biztos hogy Ferkó állásinterjúra ment Putyinhoz...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:26:31

@mind2: kövezettek meg, de én többször gondoltam már arra, hogy a közterületre kilógó ágakon csüngő termést (persze csak azt, ami magasabban van, ergo gyerek nem érheti el), monnyuk valami jó kis méreggel permetezni, azt ér? vagy lecsuknak sponsored by: uborka 2.0????

reKorrekt 2009.06.16. 10:26:55

Hát, ha lenne 20 millám saját házat építeni (soselesz), az tuti hogy megtennék mindent hogy szolgáltatófüggetlenné váljak: geothermia, napkollektorok, stb...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 10:33:43

@Seduxen: Szerinted ki nem sz*rja le az utcára kilógó ágakat amikor a kerítésen belülről (is) hordják a termést?

Az uborkás eset pont jó példa erre..

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 10:35:22

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate):

Valaki javítson ki, de úgy tudom, hogy a geotermikus energiára nem igazán lehet engedélyt szerezni az államtól. (mivel ami a földben van az az ő tulajdona, ha mégis kiépíted, akkor le is sittelnek lopásért.)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:36:04

@Félkupica_Fehér_Főnök: KIK? Ez nem igaz... Ez csak az aljas reakciós náczifaschisztarásszístáááantiszemitááá gárda kitalációja. Kolompár Úr is megmondta... te nem szoktad őt hallgatni?? én iszom a szavait :)))

(jut eszembe: a kis büntetőügyével mi lehet szegénykémnek? :))))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:37:22

@Félkupica_Fehér_Főnök: ezt nem hiszem, mert elég sok cég elkezdett ezzel foglalkozni, csak győzd kifizetni :)))

sőt, maga a környezetvédelmi miniszter efftás is jó példával járt elől, és kiépítette otthonra...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 10:49:06

@Seduxen: Lehet, hogy igazad van, megnéztem én is gúglival és tényleg. Nem tudom honnan vettem, lehet, hogy nem volt mindig így.

Szerintem pedig pont Kolompálr Orbán a beépített náchifaschista ügynök. xD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 10:50:09

@Félkupica_Fehér_Főnök: elképzelhető. mondjuk az ára miatt viszonylag kevés emberke engedheti meg magának...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 10:53:52

@Seduxen:
Igen a technológia nagyon drága, de bakker mindent tovább lehetne fejleszteni. Sajnos az országban egyáltalán nem terjedt el ez a fűtési típus, pedig azt mondják hogy 30-40% közötti az az arány el tudnánk érni optimálisan. Jó jó tudom jobb lenne az embereknek, jobb lenne az önkormányzatoknak, több pénz maradna lehet hogy többet fogyaztanánk, el sem tudom mekkora borzalmas időszak köszönhetne kicsi országunkra:)

mind2 (törölt) 2009.06.16. 10:54:48

@Félkupica_Fehér_Főnök: tudod mennyibe kerül egy kicsi meggy csemetefa ? 500- 600 Ft, mint egy doboz cigi. ( vagy 2 és fél m3 gáz ) Meg ásó, gödör, 10 liter víz.
Ami a föld alatt van, az meg az államé, ja, jogilag így van. A telek a tiéd, de az olaj gáz, ..stb az államé.

Kenguru 2009.06.16. 10:56:05

Az elkuras ennel sokkal nagyobb!!!

"Vagyis, a nagyobb ipari fogyasztók, akik a lakossághoz hasonlóan használták az áron alul adott földgázt, már nem fognak rész venni a kompenzációban."

NEM! A nagydfogyasztok a gazt eleve DRAGABBAN kaptak.
Dragabban mint a kornyezo orszagokban, azert hogy a kisfogyasztoknak olcso legyen.

Ezzel a sok gaz fogyaszto vallalatok versenyhatranyba kerultek pl szlovakiaval szemben, tonkre is mentek szepen.
De legalabb a munkanelkulieknek olcsobb volt a gaz.

Persze kiveve ha panelbel laknak, mert a tavfutes nagyfogysztonak szamit, igy o is dragabban kapta a gazt.
Pl ezert is dragabb a tevfutes mint a sima gazcirko.

Osszefogalava: a kormany csak rovidtavon fenntarthato populista akcioaja miatt egy csomo munkehely szunt meg, az orszag szavahihetosege megint csokkent, es a vegen mindeki megszopta.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 10:57:23

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Egyébként akik kurva jól csinálták és tanulni lehetne tőlük azok az izlandiak:) Na jó nem fiskális szempontból, de náluk a termálfűtés mint olyan szinte 100%.

mind2 (törölt) 2009.06.16. 10:59:49

@DexterMorgan78/Séfbácsi: vannak települések, ahol a sulit meg egyéb közintézményeket már a geotermikus energiával fűtenek, meg melegvíz stb. Valamelyik adón láttam....

@Seduxen: a közterületi gyümölcsfák jogilag bárki által szüretelhetők.. nincs is vele baj, kérdezze meg, hogy lehet-e, ha már mi metsszük meg gondozzuk. Csak egy gesztus lenne...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:00:17

www.epgeponline.hu/Cikk.aspx?code=DHE00045
csak kapásból egy ilyet találtam. azért az figyelemre méltó, hogy a távfűtés 90%-a geotermikus, villanyt is ebből csinálnak így az ország primer energiafogyasztásának 66% ilyen eredetű.

schnee 2009.06.16. 11:01:35

@Kenguru: ez nem teljesen így van. A nagyfogyasztó 2 áron vehetet gázt: szabdpiaci vagy hatósági. Az igaz, hogy a nagyfogyasztó hatósági ára magasabb volt mint a kisfogyasztóé, de az sem érte el a piacit. Ezek most kiszállník a rendszerből

A távfűtás meg csak egy ideig volt "nagyfogyasztó" kategóriában, most tudtommal az is kisfogyasztói áron kapja a gázt.

A távfűtés szarul van megcsinálva a legtöbb helyen magyarországon és ezért drága (pl elavult, rosszulszigtelt stb)

Javítsatok ki ha tévedek :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 11:06:10

@Seduxen: Egyik gyártó honlapján írták, hogy újépítésű háznál 1-3 millió forint. Az 1 milla hőszivattyúra van 100 méteres mélységig lefúrva, amivel olyan 30-35C -os vizet lehet keringtetni.

Egy 2002 -es postban azt írták, hogy a korszerűbb rendszereknél (600m) már valamilyen bányászengedély (xD) kell hozzá, amit nem adnak könnyen.

Van valaki, aki esetleg ilyet használ, tudja a frankót? Remélem nem írtam hülyeséget, egyáltalán nem vagyok otthon a témában, sajnos mostanában nem lesz lehetőségem beruházni, de a téma izgalmas.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 11:06:58

@mind2: ilyen kirekesztő hírt csak és kizárólag a hírtv-n láthattál... ilyen aljasságot én csak azokról feltételezek...

@DexterMorgan78/Séfbácsi: én olyan 8-10 millió körüli összegről tudom a kiépítését... hosszú távon monnyuk visszahozná az árát...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 11:07:50

@mind2: Ezt tudom, de emmellé kell még 5-10 év gondoskodás is ahhoz, hogy a kismajmok felmászhassanak rá szüretelni. :o)

Kenguru 2009.06.16. 11:09:03

A tavfutesnel nyilvan csak az egyik komponens a gazar.
A tobbi a rossz rendszer, hogy egyatalan miert gazzal futenek stb.

Pollo 2009.06.16. 11:09:04

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Azert azt ne felejtsd el, hogy Izlandon ket asonyom melyen van a melegviz, nalunk meg 300-500 meter felett nem nagyon talalsz, de inkabb melyebben (klasszikus geotermikus futeshez kb. 90-120 fokos viz kell), persze az alagcsoves, meg hoszivattyus megoldasok mukodnek itt is, sokkal kisebb melyseg eseten is, csak ezek meg nem annyira elterjedt eppen ezert megveszekedett draga megoldasok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.06.16. 11:09:41

Amúgy nem a gáz árával van a probléma, mert ha ennyibe kerül, akkor ennyibe kerül, mi mást lehetne tenni?

Csak 2 dolog hibádzik:
-nálunk a legnagyobb a gáz aránya
-a fizetésünk a kicsi, nem a gáz ára ...2000 eurós fizu mellett vagy 1000 eurós minimálbér mellett ki nem szarná le hogy 131 ft /m3?

Keleti bérek, nyugati árszínvonal ...pont mi szopjuk4

mind2 (törölt) 2009.06.16. 11:10:42

@Seduxen: mondasz valamit, például állandóan olyan Tokaj vidéki szőlősgazdákkal vannak elfoglalva, akik szőlőből csinálják a bort meg ilyenek... úgy utálom az egészet a Célponttal az élen... rejtett kamerás felvételek meg ilyenek, rohadtdrogos Krakkó Ákos...pfuj ...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:13:29

@Pollo:
Okés okés ezzel tisztában vagyok, azért a gejzírek nálunk nem egy gyakori természeti jelenségek, persz drágább lenne nálunk az átállás és hosszabb ideig is tartana, de az a szomorú hogy egyáltalán nem látszik hogy bármilyen átfogó program vagy elgondolás vagy bármi mutatna ez irányba.

Pollo 2009.06.16. 11:14:01

@Pollo: Korrigalnek...
A klasszik azert draga mert melyen van, a hoszivattyu azert, mert elegge komoly felszereles kell hozza

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:15:01

@mind2:
ja én még azt is hallottam hogy szőke csajt meg gangbangelték bedrogozva krakkóék és közben antiszemita és revizionista jelszavakat üvöltöztek...

eszkep 2009.06.16. 11:18:56

@zero: Ne feledd, hogy az EU-ban nem általános, hogy valamennyi energiahordozót világpiaci áron adják a foygasztóknak. Az EU-ban pl Franciaországban a legolcsóbb az áram (átszámítva is!). Van is 64 atomerőműjük...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:19:08

@Pollo:
igen erről olvastam egy tanulmányt hogy falu szinten azért ki lehetne építeni olyan rendszert, ahol mondjuk egy- két utca fűtéstámogatását meg lehetne oldani, szóval a költség az szétosztódna. sajna a falu szóról mondjuk manapság nem a gazdagság ugrik be akik megenegdehetik maguknak ezt a "luxust".

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 11:19:43

@DexterMorgan78/Séfbácsi: milyen szőke csajt? Pelczné tudtommal fekete :)))))

mind2 (törölt) 2009.06.16. 11:19:54

@DexterMorgan78/Séfbácsi: igen a szőke csaj egy vidéki mszp-s káder leánya volt, aki előtte az iwiw-en olyan képeket tett közzé magáról, hogy a Krakkóék a kapcsoláti háló felderítése során figyelhettek fel rá... először azért akartak vele találkozni, hogy megkérdezzék, mi a véleménye a gázáremelésról ( posztnál maradok, nehogy repüljek :D ) , aztán mikor a csaj a terepjárójával Nyekergősköszméte határában megállt a rónán, Krakkóéknál beindult a varázsgomba.... :)))

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:20:53

@zero:
na igen tulajdonképpen az életünk visszavezethető erre a tényre. leszranám a világot ha ugyannyit kerenék és ugyanannyit dolgoznék mint egy svéd vagy német mérnök..

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:22:35

@Seduxen:
jaja nem jut eszembe a neve, tudod akinek minig olyan álmos a szeme, de egyébként egészen aranyos:) 2006-ban a Kossuth téren rámmosolygott:)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:25:57

@mind2:
Milyen képeket?? biztos kilátszott valami:)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 11:26:49

@mind2:
jaj nem azt te buta, hanem a lány aki a gáztározóról csinált műsort (engem nem kapotk el zero:)) a hírtévében:)

picur3ka 2009.06.16. 11:28:54

@Seduxen:

Pont te ne tudnad? Marika neni, sa konyvelok, ugy am!

mind2 (törölt) 2009.06.16. 11:35:04

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Jah, már tudom... ma reggel is volt egy műsor a Vidéki magazinban, hogy földgáz helyett cseresznyét kéne ültetvényezni, mert annak a gáztermelő kapacitása is megközelíti a Zalai mezőkét :))))
Az iwiwen meg a képek.... csak jobbosok jelentkezzenek, az volt az egyik pőre kép alá írva.... csak tudnám, miről beszélünk :XDXD

rolika 2009.06.16. 11:37:18

@Félkupica_Fehér_Főnök: "korszerűbb rendszereknél (600m) már valamilyen bányászengedély (xD) kell hozzá"

Röhögsz, de így van. Itt a melóhelyem mellett lakik egy fickó, fúratott magának hőszivattyús kutat. Annyi az egész, hogy beáll egy teherautó a fúróállvány, aztán berreg két hétig. Gondolom, valamelyik kedves szomszéd megunta, szólt az önkorminak, azok meg egyből rászálltak, miért fúr kutat engedély nélkül...

És ami egyátalán nem nevetséges: pártunk és kormányunk éppen most készül privatizálni a termálhő-vagyont, értsd a bányászati koncessziót eladja egy kedves, piaci alapon működő multinak. Na, akkor lesz majd öröm és boldogság, mert az meg úgy állapítja meg az árat, ahogy akarja, nehogy már a magyar a saját földjén csak úgy fúrogasson, meg ingyen hő...

Ha még nincs agyértolulásotok: www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=170583

pógárjenő 2009.06.16. 11:42:33

@Seduxen: asszongya, hogy afrikában megszárítják a saját sz@rukat a benszülöttek oszt ha főznek, ritkán de ezzel bográcsoznak........
Nem vicc láttam a néshinelgzsografin asszem, vagy a spektrumon, mittoméjn?

Geza 2009.06.16. 11:42:46

@rolika:
A szélenergia-koncessziót -ha jól tudom- már eladták, úgyhogy ezen se csodálkoznék túlzottan.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 11:45:51

@rolika: Bazzz, elképesztő! Gáz, víz, geoenergia, ezek úgy próbálnak szabadulni a stratégiailag fontos dolgoktól, mint ördög a szenteltvizes kulacstól...


Gegbenges szőkecsajos képeket akarok látni a furaszemű mosolygós lányról, bárki is legyen az!!! :o)

rolika 2009.06.16. 11:46:22

@Geza: Nemá bazmeg! Akkor már a levegő sincs ingyen??!!

Úgy tudom, 6 m magas szélkerék (mármint az oszlop, amin van a szélkerék :) engedély nélkül telepíthető. Itt van egy csomó infó, árakkal együtt: abwind.hu

Liberté__73 2009.06.16. 11:46:23

@eszkep:
és itt is van, ome:

már réges régen (ad 2000 táján, még bőven lendvaiildi előtt) szépen mindenkinek a piaci árat kellett volna fizetnie a gázért, nem a közösből kipótolni a különbséget

ebben az esetben ugyanis jobban megérte volna már korábban elgondolkozni az alternatív fűtési módokon, kapot volna egy jóidőben indított repülőrajtot a hazai megújulóenergia-ipar, a gázár támogatása helyett a napkollektorok és egyéb házi megújulóenergia-források beszerelését kellett volna támogatni (nem ilyen lófasz 30%-kal, mint tavaly, amikor én raktam fel a panelokat, hanem kb, mint az osztrákok 90%-kal)

csak ehhez ugye GÁ-ZÁ-RE-ME-LÉ-S párosult volna, amit a T. feltüzelt publikum utcai harcokkal torolt volna meg a Fidesszel az első sorokban

hát most isszuk a levét . teccettek volna gondolkozni
(igen én is, mert télen sajnos továbbra is kell a gázfűtés, igaz kb 30%-a fogy a megelőzőnek)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 11:48:23

@Félkupica_Fehér_Főnök: és ha történetesen botox ildi az, akkor is? (durvábbat nem mertem írni, pedig lehetett volna a blog kedvence: G. Marijjja is:))) ).

Liberté__73 2009.06.16. 11:48:37

ja és az atomerőmű-építésről még nem is beszéltem
abból is kellene még 1X Paks, kiválatandó a gázturbinások egy jó részét (a gyorsindíthatóság miatt az összeset nem lehet, de az alapszintet még bőven elehet feljebb tornászni)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 11:49:04

komolyan mondom, ezek még a nők szülési jogát is eladnák valamelyik multinak

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 11:50:10

@pógárjenő: ez remek ötlet. akkor még sem a parlament lépcsőjére szarok... még összeszedik, és eltüzelik HELYETTEM :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 11:52:29

@Félkupica_Fehér_Főnök: wehehehehe, akkor most kapaszkodj: tegnap olvastam a kaccsolaton (hehehehe), valamelyik őskommancs picsa javasolta (és nagyon örült magának, hogy mekkora géniusz), hogy be kellene vezetni a GYERMEKTELENSÉGI adót, ami szerinte az összjövedelem 4%-a kellene, hogy legyen. már javasolta is több kommancsnak...

Dénes Balázs arckifejezését vágtam, amikor olvastam, és felsejlett a lárpúrlárrr társulat ominózus mondata: Maaaaargiiiiit, nóóóóómáliiiiis???

picur3ka 2009.06.16. 11:55:50

@Geza:

Ne, eladtak a szelet is? Ilyen nincs. Meg a fingunkat is eladjak legkozelebb. Es onnantol kezdene jo lenni, ugye, amikor elkezdik eladni, amink nincs is , az az igazi uzletember. Eladni a szlovakoket, meg ilyesmi. Meg a moszadot eladjak a spanyoloknak.

Hagyni kell oket kiteljesedni.

pógárjenő 2009.06.16. 11:56:13

@Seduxen: Ez ám az enegria takarékoskodás, már csak a pukit kéne begyűteni oszt eladni izraelnek, úgyis mindent megvesznek ami magyar.......ingyen tarkababot a népnek, hetente 2x kötelező!

csikósnindzsa 2009.06.16. 11:57:56

felháborító, még hogy ÉN fizessem ki azt a gázt teljes egészében, amit ÉN használok, hát azt már nem!!!

fizessenek a többiek, a zállam, csak NE ÉN!

picur3ka 2009.06.16. 12:01:14

@eszkep:

Van is 64 atomerőműjük...

Ossz, ki nem szarja le, nekunk meg 64 varmegyenk, meg Libertenk, be-be.

Paksot meg szetszedetjuk.

pógárjenő 2009.06.16. 12:05:31

@picur3ka (Beindultunk: 10%: ezt a libertét nem lehetne valamire becserélni? mondjuk egy zsák kottonra, szétossztanánk a putrisoron!

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 12:05:43

@Seduxen: Van néhány verőemberem, akiket csak azért fizetek, hogy a Lendvai "csodanő" Ildi aktfotóit linkekőlet leckésztessék. :o)

picur3ka 2009.06.16. 12:05:57

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

Na, ettol rettenetes felelmem tamadt, orzi valaki Paksot, gyerekek?

pógárjenő 2009.06.16. 12:07:05

A libertét nem lehetne valamire lecserélni, monjuk egy zsák kottonra, oszt szétosztanánk a putrisoron?

picur3ka 2009.06.16. 12:08:25

@pógárjenő:

Lehetne, de nem adjuk, meg a kopese is arany.

rolika 2009.06.16. 12:08:54

@csikósnindzsa: Szerintem fussál neki a cikknek mégegyszer...

Egyébként meg van választás, fentebb írtam, az EMFESZ-nél 8%-kal olcsóbb a gáz. Tipikus magyar dolog, hogy az EON-nak van még egyátalán kuncsaftja...

pógárjenő 2009.06.16. 12:11:11

@picur3ka (Beindultunk: 10%: számolgathassuk a karátokat......nahát!

eldiablomismo 2009.06.16. 12:19:53

Nea zemberekkel fizettessék meg!

(emlékszik még valaki? :P)

derelyegrádi szellem 2009.06.16. 12:26:48

@eldiablomismo:

Arra te még emlékszel, hogy egy (meglehetősen súlyos) állításodat alá kéne egy-két névvel támasztani?

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 12:38:06

@eldiablomismo: Valaki leírta már korábban, hogy akkoriban a gázüzletág még a MOL tulajdonában volt, akkor még senki nem akarta átjátszani a gazpromnak és többek között a benzin jövedéki adójából + a MOL által az államnak termelt bevételből finanszírozták a kompenzációt. Ehhez képest tényleg az a legjobb megoldás, ha privatizláják az energiaszektort, a biztos fix bevételt lecserélik egyszeri nagyobb összegre, amiből könnyű nagylábon élni és szórni a dellát. Amikor pedig elfogy, akkor benyögni, hogy dehát körülöttünk mindenki piacon vásárol, kussolsz, fizetsz!

Amúgy miért nem Libertével beszélgetsz, jól megértenétek egymást. :o)

@Seduxen: Nem sikerült érthetően leírnom, azért remélem értetted. :o)

Isteni ötlet ez a gyermektelenségi adó, pláne úgy, hogy bevezetik a gyerekszülési adót is. Így lesz teljesen igazságos a rendszer, mert egyik kiskapuzó sem tudja majd kijátszani a szabályozást :-P

reKorrekt 2009.06.16. 12:45:47

@Félkupica_Fehér_Főnök: nem hinném, Pesten már van olyan újonnan épült tömbház, ahol ezt építették ki. A pontos számokra nem emlékszem, de talán 2 év alatt vissza is hozza majd a +beruházás az árát (gázspórolásban).

csikósnindzsa 2009.06.16. 12:50:58

én is arra fogok szavazni, aki szerint ne a zenberek füzessék ki a zenberek gázfogyasztását! hanem mindenki más!
előre!

reKorrekt 2009.06.16. 12:53:23

@Félkupica_Fehér_Főnök: "Isteni ötlet ez a gyermektelenségi adó"
Na mész a picsába, ezt hol olvastad?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.06.16. 12:54:23

@Korrekt (Cum Deo pro Patria et Libertate):
Itt kérem szépen összeesküvés elmélet tényállása forog fenn. Ugyanis a kérdéses újépítésű házak egyike hol épült?? na hol?? a Turul szoborral majdnem szemben:)

One Bad Habit 2009.06.16. 13:02:31

Én nem értek az energia bizniszhez, de nem csuklóból abszurd, hogy egy vállalat drágábban vesz valamit mint ahogy eladja?

Mondjuk a "költségvetés tervezett hiánya" fogalmat sem értem. Az én költségvetésemnek minimum nullszaladósnak kell lennie hóvégén, de igyekszem pozitiv mérleggel zárni.

derelyegrádi szellem 2009.06.16. 13:04:11

@Félkupica_Fehér_Főnök:

"Isteni ötlet ez a gyermektelenségi adó, pláne úgy, hogy bevezetik a gyerekszülési adót is. Így lesz teljesen igazságos a rendszer, mert egyik kiskapuzó sem tudja majd kijátszani a szabályozást"

Pontosan, ahogy mondod, nagyon jól látod a helyzetet, így kell ezt. Csakhogy egy vonatkozásról megfeledkeztél: itt is vannak "védett fogyasztók" így az ő gyerekszülési adójukat is ki kell fizetniük felváltva a gyerektelen, és gyerekes munkahellyel rendelkezőknek.

Így lesz igazi bajnais/gyurcsányos/kókás az ötlet. :-)

u.i. A gyerekcsinálási kísérteleteket pedig illeték terhelné, de úgy, hogy nemi erőszak esetén, ha az elkövető "védett fogyasztó", akkor a megerőszakoltat terheli az illeték. Ha meg is ölték, akkor az örököseit.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 13:08:46

@derelyegrádi szellem: és ha valaki meddő teszem azt? akkor az nem fizet? szerintem arra vagy valami havi járadék terhét kellene kiróni, vagy a "meddőség tudomásra jutásának időpontjától" valami ordenáré nagy bírságot, hm?

ha esetleg te leszel a következő igazsgágügyi (vagy belügy-) miniszter, lehetek én a szakállamtitkárod??

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 13:24:51

@derelyegrádi szellem:

Még elég kiforratlan a koncepciód, mondhatnám azt is, hogy túlságosan kiütközik benne a konzervativizmusod.

Ha már védett is és fogyasztó is, ráadásul a Bajnai/Gyurcsány vonalon mozgunk, akkor a hím nemű egyedeknek meg kell adni az első éjszaka jogát minden 14. életévét betöltött normál fogyasztónál, és mivel az szdsz kvázi kormánypárt és persze kirekesztők sem lehetünk, így természetes, hogy ez a fiú fogyasztókra is igaz, így meg is van a liberálszocialista igazságosság.

2010 –ben ezzel a programmal indulok, szavazz rám! :o)

derelyegrádi szellem 2009.06.16. 13:28:24

@Seduxen:

Hát ha csak ennyi ötleted van, akkor nem. :-)

A meddőkkel az helyzet (az ordenáré nagy bírság mellett), hogy ők heti két nap robottal tartoznak a védett fogyasztók részére, ha azok az afrodiziákumként fogyasztott kommersz tömény szeszesitalok terén elérték a célzott szintet. Segélyosztáskor 72 órás szolgálat.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 13:40:46

@derelyegrádi szellem: vannak még ötleteim...

ott vannak pl a nyugdíjasok. elég megnézni bármely statisztikát, hogy a nyugdíjba vonulásuk után hány % adja a fejét gyermekvállalásra. Szóval náluk minimum a nyugdíj 50%-át el kellene vonni a fenti jogcímen, és odaadni a "jövő reménységeinek", még jobban inspirálva őket - az amúgy sem lagymatag - gyermekvállalási kedv ösztönzésére.

közalkalmazottak-köztisztviselők: miután ők - mint titulusuk is mutatja - a KÖZt szolgálják, nettó fizetésük felét, havi nettó 150 forint ALATTI jövedelem esetén 2/3-t szinté fenti célre kell, hogyfordítsák.

Erre a projektre egy Alapkezelőt kell létrehozni, amelynek igazgatósági tagjai közé kinevezésre javasolnám: Puch "pénztárnok" Lacit, Kuncze "Strabag - tablettagyári rozmár" Gábort, Kulcsár "káendhá" Attilát, Kolompár "nincscigánybűnőzés" Orbánt.

derelyegrádi szellem 2009.06.16. 13:48:33

@Seduxen:

Na ez már versenyképesebb. A magam részéről nyugdíjasok nőknek a meddőkre vonatkozó szabályozást képzeltem azzal, hogy ha nem özvegy a férjével együtt (az özvegy egyedül)kötelesek a fentieken túl kiskertet művelni, hogy a környék védett fogyasztói kellő mennyiségű és minőségű gyümölcshöz és zöldséghez (pl uborka) juthasson.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 13:51:48

@derelyegrádi szellem: és ÁRAMár-kompenzációt kapnának?? :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.06.16. 13:53:44

ho-hó...

www.parlament.hu/irom38/09952/09952.pdf

hogy ON legyen a téma kapcsán... a minisztériumban olvassák a 'bőrt? :)))

Liberté__73 2009.06.16. 14:39:09

@pógárjenő:
@Félkupica_Fehér_Főnök:
(stb)

túl sok okos ellenérvet nem sikerült felhoznotok, ha jól olvasom ...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 16:05:13

@Liberté__73:

Nem szokásunk ellenérveket felsorakoztatni, egyetlen célunk, hogy személyeskedéssel és tereléssel félrevigyük az amúgy teljesen jogos (patásö ööö..) OV kritikákat, höhöhö

tudi 2009.06.16. 16:51:09

Nekünk hál isten vegyestüzelésű kazánunk van sőt még erdőnk is, csak nem tudjuk kitermelni, mert(kis magyar abszúrd)egyik szomszédunk nem engedélyezte, mivel neki kellene fenyves rész ami a mi részünkön van. pedig ő már lopott magának elég erdőt a tsz felbomlása alatt, mi meg szívunk azért is mert osztatlanközöstulajdon, ez is csak egy magyar találmány az egyszerű polgárok szivatására.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.06.16. 17:04:30

@tudi: Valld be azért az jó érzés, hogy amikor az erdőben sétálva szívod be a fenyőillatot, akkor néha eszedbe jut, hogy ez itt a TIÉD :o)

Liberté__73 2009.06.16. 17:18:07

@tudi:
"ez is csak egy magyar találmány az egyszerű polgárok szivatására. "

meg az erdők védelmére

tudi 2009.06.16. 17:36:10

@Félkupica_Fehér_Főnök: @Liberté__73: Kit érdekel az a ki.... fenyves, de emiatt nem tudjuk az akácot sem kitermelni. Ja nem az enyém én csak max örökölni fogom.:o)

Horizont 2009.06.16. 19:09:25

Nálunk a város szennyvíztisztító telepén van 2 rothasztó torony és a telep energiaellátását nagy részben biztosítja. Milyen jó lenne ha az egész városét! A felesleget nagyon sokba kerülne "kihozni" a telepről.
Így lesz a szarból hasznos energia:))

Ha még jobban felemelik a gázt, majd összeköltözünk télen mindnyájan egy szobába, veszünk megint dunyhát, és visszaállítjuk a sparheltet a konyhába. Szebb jövőt:)

picur3ka 2009.06.16. 20:25:39

'osztatlankozostulajdon'

'meg az erdők védelmére'

@Liberté__73:

Mekkora magas lapta ez, uram, le se csapom, csak nevetseg forrasakent idezve.

picur3ka 2009.06.16. 20:54:57

@Mj:

Mer nem, teljesen normalis nyelvjarasi valtozat a mi videkunkon, a b-p hanghelyettesites sok szoban, mi a baj vele? Azon kivul, hogy elriadunk, persze...

De ez csak felsobbrendusegi komplexus. Minden nyelvjaras egyenerteku, csak az a baj, hogy sokan nem ismerhettunk sok nyelvjarast legalabb fel evszazada, kulonben a magyar irodalmi nyelv a keleti nyelvjarasra epult, csak arra az esetre, ha barki tirpakozni akarna megint.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.16. 21:02:28

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

Nekem semmi bajom a nyírségi szlovákokkal, és egy jó ízes nyelvjárás zene a füleimnek. Csupán furán nézett ki leírva, és nem tudtam, hogy így is használják, úgyhogy mea cupla.

picur3ka 2009.06.16. 21:10:00

@Mj:

Nem is neked szolt egy resze, nyilvan, ezt en tudom, hanem csak visszautalas, elozo kommentenkre, vitakra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.06.16. 21:13:58

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

Ok, még egyszer bocsánat, tényleg nem tudtam.

Liberté__73 2009.06.16. 22:43:02

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

csuda érzékeny az ember, ha róla van szó, igaz?
másokba rendszeresen bele-bele töröljük a lábunkat, de ha érintettség esete merül fel, rögtön nagy a felhörr

picur3ka 2009.06.17. 07:09:48

@Liberté__73:

Ki kell, hogy abranditsalak, nem tartom magamat alfoldi szlovaknak egyaltalan, es nem vagyok elerzekenyulve, vagy megsertodve se, azt meg, hogy MJ udvarias, te nem erted.

jozicsenko 2009.06.17. 13:32:30

hmmm, lehet én nem értem

Liberté hogy van ez: 2006 óta hullámzott ugyan a gáz ára, de most ugyanott van - miközben a gázárát kb negyedévente emelték az elvtársak, 2005 óta a kétszeresére

monddd Liberté elvtárs: ezt mégis hogy?

Liberté___73 2009.06.17. 14:19:03

@jozicsenko:
rgyébként úgy van, hogy csökkentették benne a támogatást, azaz a minden adózó által a te húslevesed megfőzéséhez/lakásod befűtéséhez/medencéd felfűtéséhez/stb felhasznált ár-részt
de még mindig nem éri el a beszerzési árat

jozicsenko 2009.06.17. 20:39:31

@Liberté___73: ajánlom figyelmedbe a fenn elhelyezett kép grafikont, elvtárs:

Orosz gáz ár, 2006 II negyed, 1000m3 gáz, 2006 IV. 03: 218Ft/USD, 300 USDáron, vagyis Ft-ban, m3ben, a piacon: 65 Ft kb egy m3

ma, 2009 III. negyedév, 1000m3 gáz, 2009. jún, 203Ft/USD, vagyis Ft-ban még alacsonyabb

mondom, nézd meg a fenti táblázatokat

én most 130Ft felett fizetek, miközben ők a piacon 60 alatt veszik meg: szimplán a duplájáért adják el nekem

és az ország legjavának elvtárs, mert 2006 óta negyedévente iszonyatos áremelések voltak -tudom, nálatok libeálisoknál ez nem tétel, de amióta a 90e Ft os jövedelem határ felett nincs komp, szóval azóta itt egy olyan pénzszivattyú üzemel, amiben az elvtársak qrva jól járnak

mi már nem

s ez egy kicsit fáj...

(hagyjuk, hogy hányan vannak a komp-s listán, mert nem a lakosság adófizető része, gyakorlatilag csak azok a védett fogyasztók, akik fix mszp szavazók: mindenki más 2006 óta majndem piaci árat fizet, vagy felette: az a bizonyos komp.-ár szimplán kamu, mert a hiányba bőven beleszámolják az elvárt nyereséget is...)

szabogyula 2009.06.17. 21:04:23

@jozicsenko: @Liberté___73:
Én az egyszerü eszemmel még elfogadnám azt hogy fizessünk ki valamiért anyit, amennyibe a világpiacon kerül . 1.
2. De az örök közhely : akkor kapjunk is annyi fizetést , hogy ezt ki is tudjuk fizetni.
3. Még basszus, a munkáltató ki is fizetné nekünk ezt a " világpiaci" fizetést ....
De !!!
4. A világ egyik legmagasabb SZJA-ját, adózzuk le, utána fizessük ki a világ egyik legmagasabb ÁFÁ-ját ?
Hát igy már ez egy kicsit más kávéház....
Ja, hogy egyik oldalról a világpiaci árak...
másik oldalról meg a " bajban vagyunk elvtársak, a magyarországra begyürüző gazdasági válság miatt.....

Liberté___73 2009.06.17. 21:12:27

@ostoba 8o:

1. OK
2.-3. Mo-on a munkahelyek kisebb részét adja az állam, a többit magáncégek. A fizetést már nem központlag határozzák meg, annyit kapsz amennyit megérsz a munkaerőpiacon.
4. Hát igen az adórenszer átszabásra szorul.

5. ne elvtársazzál, mert az itt nem szabad

szabogyula 2009.06.17. 21:41:15

@Liberté___73:
Tárgyilagos, érzelemmentes válaszom a következő az általad észrevételezetekkre :
Remélem kellően objektiv voltam.
1. OK.
2. " A fizetést nem központilag határozzák meg "
Viszont az SZJÁ-t, és az ÁFÁ-t igen.
3. Igen.
4. Nekem itt van egy-két elvtársam, nekem szabad.

Liberté___73 2009.06.17. 21:47:17

@ostoba 8o:

1-2-3: ok
4. ez a lényeg, hogy ki kinek a kutyájának a kölyke
pokorny is tojhat a bíróságra mert neki meg arrafelé vannak eftássai

szabogyula 2009.06.17. 21:56:19

@Liberté___73:
Vigyázz, engem nem húzol csőbe.
Nem az a lényeg , hogy " ki kinek a kutyájának a kölyke"
hanem az / ismétlem magam/ hogy a világ legnagyobb SZJÁ-jával sújtott fizetését költjük el a világ egyik legnagyobb ÁFÁ-jával megnövelt "tárgyakra" / gáz, benzin, stb./
És ezt köszönhetjük az elmúlt 7 év MSZP-SZDSZ kormányzásának .
Világos ?
Tudom : a magyarországot sújtó , és begyürüző gazdasági válság.....

szabogyula 2009.06.17. 22:06:55

@ostoba 8o:
A magyarországot sújtó gazdasági válság.....
Aha ! Meg a pék faszát !

Mindeközben Szlovákia bevezeti az Eurót !
Az sem csak egy sor ám a Vastagbőrön !
Kellett hozzá 5 év normális kormányzás !
Gratulálunk MSZP - SZDSZ !

Liberté___73 2009.06.17. 22:10:23

@ostoba 8o:

tehát összefoglalom:

te itt is efftássazhatsz, amit egyébként deklaráltan nem szabad, MERT nálunk magasak az adók AMIKET a 7évmszpszdsz okozott

vagy kihagytam valamit?

az ÁFA egyébként rekord alacsonyan van 87(?) óta
az SZJA emelésére sem emlékszem az elmúlt évekből (persze nem vagyok adószakértő, lehet hogy volt ilyen)


de hogy ezeket miért nekem meséled, az rejtély,

szabogyula 2009.06.17. 22:20:34

@Liberté___73:
Ja értem , Te a "menjünk vissza az ókori görögökig" taktikát választod.
Viszont, hála pártunknak és kormányunknak, nekem holnap reggel mennem kell dolgozni, úgyhogy legyen elég annyi :
Magyarországon KIRIVÓAN magasak az SZJA, és ÁFA terhek,
és ezt köszönjük többek közt , a Liberté..
bocsánat.. Szabadoknak....

szabogyula 2009.06.17. 22:23:32

@Liberté___73:
Viszont egyvalamiért köszönet:
Basszus, a kommentszámot nagyon megnyomod..
Nem vagy te Zero ügynöke ?

Liberté___73 2009.06.17. 22:30:01

igazán bajban vagyok, nem tudom melyikkel hagynálak nagyobb cikiben, ha egyszerűen it hagynám ahogy magaddal eltársalogsz sőt vitatkozol is vagy ha mégegyzser elmondom, hogy 20 éve legalacsonyabb az az ÁFA amiről beszélsz (még kb 2 hétig) és hogy az SZJA sem nőtt tudomásom szerint

"Kellett hozzá 5 év normális kormányzás !"
mondjak belőle pár fontos tételt, amik itthon elhaltak az utcán vagy a szavazófülkékben, vagy magadtól is rájössz, hogy normális kormányt csak normális nép érdemel

szabogyula 2009.06.17. 22:36:24

@Liberté___73:
Ebben egyetértünk : " Normális kormányt csak normális nép érdemel "
Kis fáziskéséssel ugyan, de nem tudom feltünt-e volt nemrég egy választás....
És ha még erre is válaszolsz, akkor neked nagyon kényelmes munkahelyed lehet...

Liberté___73 2009.06.17. 22:40:26

@ostoba 8o:
"Kis fáziskéséssel ugyan, de nem tudom feltünt-e volt nemrég egy választás...."

igen feltűnt, volt egy EP választás

"És ha még erre is válaszolsz, akkor neked nagyon kényelmes munkahelyed lehet... "
ne gurkásszál a magánéletemben, ha kérhetem

picur3ka 2009.06.18. 00:56:27

@Liberté___73:

Mijafaszt keresel te itt?


Azonkivul, el se olvasom, mit irtal, anelkul is jaratlanba megmondom hulye faxsag, OK?

Liberté____73 2009.06.18. 10:27:58

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

hát olvasgatok, írogatok, mint bárki más

járatlanba megmondod? OK

süti beállítások módosítása