Újabb és újabb remek hírek látnak napvilágot a Margit híd felújításáról. A tervek szerint a felújítás július 20-án kezdőik, de a közbeszerzés eredményét csak július 24-én hirdetik ki. Akkor vajon ki fogja elkezdeni a munkát? És milyen szerződés alapján?
No, üsse kő, tegyük fel, hogy tényleg elkezdődik a felújítás 2,5 hét múlva ... de a fővárosi vezetés míg mindig ötletel, láthatóan fogalmuk sincs, hogy mi a faszt kezdjenek a helyzettel.
Hagyó Miklós, a nagy kópé, ismét ötletelgetett egy picit ... Mi lenne, ha egy ideglenes pontonhidat építenénk?
A Margit hídon ugyanis naponta 50 000 autó halad át, de ennek csak 10%-át képes átvenni az Árpád híd. A többi autó? Majd állnak a dugóban.
Hagyó Miki jelezte, hogy a második világháborúban felrobbantott Margit híd mellett 1946 májusától több mint két éven át működött a Manci hídnak elnevezett pontonhíd. (A híd a Lukács fürdő kertjéből a Margitszigeten át a Sziget (ma Radnóti Miklós) utcánál érte el a pesti partot. Az új Margit hidat 1948. augusztus 1-jén adták át a forgalomnak.)
A Manci híd:
"Többek között ideiglenes pontonhíd létrehozásának a lehetőségét is vizsgálja a főváros annak érdekében, hogy a Margit híd felújítása idején kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek. A városháza közlekedési szakemberei a hétvégéig tekintik át, hogy a rekonstrukció alatt milyen megoldásokkal biztosíthatnák a közlekedés zavartalanságát. Egy ideiglenes pontonhíd a reggeli és a délutáni közlekedési csúcs idején segíthetné az autók átkelését, napközben viszont lehetővé tennék a hajók közlekedését a Dunán." - nyilatkozta Hagyó.
És most jön a java: "Hagyó Miklós már megkereste Szekeres Imre honvédelmi minisztert. Az elemzés azonban kitér majd arra is, hogy nem lenne-e célravezetőbb külföldről beszerezni egy ilyen pontonhidat."
Ezt szerintem oktatni fogják a suliban, hogyan NE tervezz meg egy projektet. Két héttel a munkálatok kezdete előtt is össze-vissza ötletelnek, ez valami egészen elképesztő. Végül is csak 30 milliárdról van szó, meg Budapest 6, 2x2 sávos hídjai közül az egyikről. Vajon mi lesz a következő ötlet? Ha már úgyis átért a fúrópajzs a Fővám térre, tereljük be a forgalmat a kifúrt alagútba? Vagy állítsunk kompokat üzembe, amik átviszik az autókat? Világvárost építünk, nesze Demszky, edd meg amit főztél!
OMG! Szekeres szerez nekünk pontonhidat külföldről? Nem elég a 7 milliárdos Kalasnyikov-biznisz?
Ha már úgyis dupla annyiba fog kerülni a Margit híd, még dobjunk rá pár milliárdot és vegyünk egy pontonhidat, majd verjük fel a Dunán keresztbe ... csak azt nem tudom, melyik MSZP-SZDSZ közeli cég forgalmaz és épít pontonhidakat?
Herényi Karcsi az MDF-től pedig közölte, hogy ha jogászok úgy találják, készek büntetőfeljelentést tenni a Margit híd ügyében, mivel Karcsika úgy látja, hogy a városvezetés a fővárosiak kárára az utolsó percben igyekszik minden pénzt kikaparni, a Fidesz pedig szemet huny efelett. Igaz, Karcsika nem teszi hozzá, hogy a Fővárosi Közgyűlésben az MDF annyiszor szavazott együtt az MSZP-SZDSZ-szel, hogy kb. annyira ellenzéki párt, mint a az SZDSZ a parlamentben. Csak nem kihagytak a buliból, Karcsika?
De legalább a Vastagbőrt olvassa, mert pont a rügeni hidat hozza fel példaként, amit már 1 hónapja megírtam.
Sőt:
" A Bumeráng csapata a felújítási munkálatokat egy németországi és a Megyeri híd költségeivel hasonlította össze." írta a stop.hu.
Bochkor Gábor személyes számolta ki, hogy ha a Margit híd esetében 660 métert és 30 milliárdot veszünk alapul, akkor méterenként 50 millió forint lesz. Meg felolvasták, amit írtam a 3 híd összehasonlításáról ;-)
Azt hiszem, megtaláltam a demó-verziót: