Skip to content


       Szűrés lista

BKV, a színfalak mögött (V.rész) - Feketemunka a biztonsági cégnél?

Szinte napra pontosan egy hónapja már, hogy belekezdtünk a "cég" viselt dolgainak boncolgatásába (I.rész, II.rész, III.rész, Phej, mocskosgecik, IV.rész), és mivel a hírek dőlnek, az érdeklődés pedig nagy, nem is állunk le a remek kis sorozatunkkal.

Most egy apróságra, mondhatni matematikai rejtélyre szeretném felhívni a figyelmet a BKV biztonsági szolgálatánál:

2009.07.27-én közzétették a BKV által jegyellenőrzésre kiírt pályázat eredményét. Nem meglepő módon a DI-SEC Discrate Security Kft. nyert, ami már hosszú évek óta működik együtt a BKV-val, tehát mondhatjuk, hogy megszokták, megszerették, remekül megértik egymást, ezért a szinte folyamatos munkakapcsolat.

Nekem a cégről elsőre az utasverő biztonságiak ugrottak be, de nem akartam ennek alapján ítélni, gondoltam körülnézek az oldalukon, hogy tájékozottabb legyek. Igen ám, de nincs honlapjuk... Bizony, 2009-ben nincs jelen az interneten egy olyan cég, ami közpénz(tíz)milliókat kap. Érdekes, na.... Sebaj, megnéztem őket a céginfóban, hogy okosabb legyek.

Kihagytam pár oldalt, amin többek közt a cég igen változatos tevékenységi köre szerepel:

- Személybiztonsági tevékenység, villanyszerelés, M.n.s. egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység, biztonsági rendszer szolgáltatás, nyomozás, egyéb épület-, ipari takarítás, egyéb takarítás, követelésbehajtás, M.n.s. egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás, szakmai középfokú oktatás, M.n.s. egyéb oktatás

Megvan a kakukktojás mindenkinek, ugye? Ta-ka-rí-tás. Elég ritka egy biztonsági cégtől. Viszont már ezzel is nyertek BKV-s közbeszerzést 9 évvel ezelőtt, ők takarítottak 5 kocsiszínt 76.812.163,- forintért cserébe. Szóval mint mondtam, szoros és régi a kapcsolat a mammut és a pici vállalat között.

De vissza a fősodorhoz, vagyis jöjjenek a cégiratok. Ez az utolsó oldal: 

Azt hiszem, nem kell senkinek sem magyarázni, hogy miért van bekarikázva a 10 fő alkalmazotti létszám....

Hogy tudják ellátni a feladatukat 10 fővel? Miképpen ellenőrzik minden vonalon a menetjegyeket?

Az elején belinkelt hirdetményben ugyanis az szerepel, hogy a DI-SEC nem foglalkoztat alvállalkozót a munkához, a feladat pedig:

" II.1. 5) A szerződés vagy a közbeszerzés(ek) tárgya, mennyisége

Tárgya: Az Ajánlatkérő által meghatározott tömegközlekedési járműveken, vonalakon, megállóhelyeken felszállás előtti és bemeneti jegyellenőrzési feladatok ellátása.

Mennyisége: 100.000 óra/hó, mely mennyiség +40%-kal eltérhet."

 

Nem vagyok egy nagy zseni, de matekozzunk egy kicsit:

100.000 óra / 31 nap = 3.225,8 óra / nap

3.225,8 óra / 10 fő= 322,58 óra / nap / fő

Hihető-e? Vagy inkább feketemunka, bér-, járulék-, és adócsalás?

Kiváncsian várjuk a választ. Remélhetőleg mi tévedünk, és minden tiszta...

Bár a BKV-Figyelőn körülnézve érdekes összefüggés rajzolódik ki:

1, A metróellenőrök (szerződéskötő Regőczi) statisztikai céllal begyűjtik a régi,lejárt bérleteket az utasoktól.

2, A kutyaól-pénztárakban (szerződéskötő Regőczi) hamis bérleteket adnak el az utasoknak.

Pl. Ilyet:

Volt olyan utas, akit rabosítottak a hamis bérlete miatt.

Nyomoz a rendőrség?

Igen, az utasok ellen.

A biztonsági cég és a kutyaólas jegyárusítók pedig élik tovább világukat.

Frissítés: A BKV példás gyorsasággal válaszolt érdeklődésünkre

 

"Tisztelt Laspalmas!

 

Az Ön megkeresésére a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja:

 

A jegyellenőrzési feladatokra a cég kiválasztása közbeszerzési eljárás keretében történt, az eljárásban meghatározott feltételeknek a nyertes cég megfelelt.

 

Az, hogy a nyertes cégnél hogyan, milyen foglalkoztatatási jogviszonyban (megbízási jogviszony, alkalmi munkavállaló, stb.) állnak alkalmazásban az általa biztosított biztonsági őrök, akikkel a szolgáltatást nyújtják, a BKV-nak nem kötelessége vizsgálni. A foglalkoztatásuk jogszerűségéért, törvényi előírásoknak való megfeleléséért a Vállalkozó saját maga felel.

 

Üdvözlettel:

BKV Zrt."

 

Címkék: bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr821351850

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hülye ez a laspalmas 2009.09.02. 12:26:09

Vastagbőr cikk: BKV, a színfalak mögött (V. rész) - Feketemunka a biztonsági cégnél?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wlakos 2009.09.02. 09:29:53

Alkalmi munkavállalói kis könyv /ha jól emlékszem ez a neve amit a munkanélküli hivatalok adnak/ bélyeg ragasztgatással:)
Sokkal érdekesebb az amit a vagyonvédelmi kamarák több éve mondogatnak, hogy a vagyonőrök fele feketén dolgozik. Ebben az ügyben nem lép senki!
Talán meg kellene nézni a biztonsági cég tulajdonosok, vezetők, nagykutyák, előző munkahelyeit. Nem mondok vele újat ha 95% nak lenne valami köze valami rendvédelmi céghez.
Bizony takarítással hirdetik magukat a cégek, van olyan hely ahol az éjszakás telephely őr takarít./ ha már ott van nehogy unatkozzon/
A 840Ft os díj nem hiszem hogy naprakész lenne:)

rolika 2009.09.02. 09:30:03

@Anthony - awkward silence: "Valószínűsíthető –e alvállalkozók igénybevétele a szerződés teljesítéséhez? nem"
a "közzétették" link alatt...

Taktikai Atompingvin 2009.09.02. 09:30:39

Nem akarok demagóg lenni és máson kitölteni a személyes kudarcaim felett érzett haragot, ezért csak annyit mondok: Kár, hogy nem én vagyok ilyen sikeres és tehetséges.......

spájdernecc 2009.09.02. 09:31:40

Az elején belinkelt hirdetményben ugyanis az szerepel, hogy a DI-SEC nem foglalkoztat alvállalkozót a munkához,

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.09.02. 09:39:46

Hát igen. Valszeg a kékkönyves a megoldás. De azért az kicsit visszás, hgy elvileg egy alkalmi munkavállalónak kell odaadni a jegyet bérletet. Aki ki tudja mennyire van felvilágosítva. Tekintve, hogy alkalmi munkavállaló.

Marcellusca 2009.09.02. 09:40:02

Mé' van az, hogy nem lepődöm meg?

Aki kicsit is ismeri a biztonsági szakmát, annak nem kérdés.
Viszont nem tudom, hogy milyen volt a pályázati kiírás. Benne foglalták-e, hogy nem alkalmazhatnak alvállalkozót?

És az millen (,ha már BKV), hogy a 20 milla/db áron megvásárolt buszokra még 10 milla/db kell költeni? Ja, és köszönjük meg a városvédelmi/látképi, vagy mijaf@szom gittegyletnek, hogy nem kívánja az átfestetést, mert így sem rontják a városképet. Ezzel spóroltak kb. 6 milla/db lóvét.

Én köteleztem volna az átfestésre, mert biztos van valakinek olyan haverja/ismerőse/rokonak, aki ezért a pénzért elvállalta volna. :)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 09:42:57

Kár volt kitakarni a címeket. Bárki hozzáférhet az adatokhoz, ha lekér egy hatályos cégkivonatot.

én úgy gondolom, biztosan van rá "magyarázat".

Jah és, hogy örök gondolkodó Liberték féle értékrendet idézzem:

"Ha papíron minden rendben, akkor minden rendben"

Az, hogy nem tisztességes paici körülményke között nyert a haveri kutya cége?

Jajj,timocskosörökhözöngőszemétszarmagyaririgykedőkvagytok...

Marcellusca 2009.09.02. 09:45:34

@fmj: Már tegnap "linkeskedtem", de bemásolom a választ a kérdésedre:

Nesze semmi, fogd meg jól! :

"A kormányváltást követően, a jogállamiság kereteit figyelembe véve elszámoltatásra és politikai felelősségre vonásra kerül sor - jelentette ki Orbán Viktor, amikor Sólyom László államfővel találkozott kedden."

Innen: www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=285282

@wlakos: Az naprakész, csak hihetetlen.
Illetve úgy hihető, hogy mutyi van mögötte.

spájdernecc 2009.09.02. 09:46:36

@Marcellusca:
érdekes az árképzés valóban
néhány éve vásároltunk buszokat, 35 milla nettóért, igaz akkor 8-at, a 42 milla listaár helyett.
a BKV ilyen alacsony számokkal nem dobálózik, nem hiszem, hogy egy városi tömegközlekedésre gyártott busz magasabb konfortfokozatú kell legyen, mint egy nemzetközibe is járó jármű, légkondival, therkoüveggel, kocsival-lóval

wlakos 2009.09.02. 09:53:24

@Marcellusca: Nem hiszem. A kifizetett munkavállalási díjaknak minden hónapban ez előre megállapodott %-a feketén vissza megy annak a zsebébe aki a szerződést megkötötte. Ez hatványozottan igaz lehat állami cégeknél./fikció/

A versenytárgyalások nem úgy zajlanak arra ki az olcsóbb és ezért mit vállal, hanem a szerződés aláírásáért egy összegben mennyit tesz a zsebbe, és ezt követőn havonta mi az apanázs:)

Marcellusca 2009.09.02. 09:56:08

@spájdernecc: Aszonták, hogy sokat futott (kb. 300 ezeret) és ezért fel kell újítani. Erre, kis jóindulattal, mondjuk, hogy OK.
Viszont légkondit és nagyobb/más üvegeket kell meszerelni. WTF? A balgáknak jó volt? A finnyás, úri magyar utazóközönségnek már nem felel meg?

Marcellusca 2009.09.02. 09:58:13

@wlakos: Vagy nem ad a zsebbe havonta, akkor viszont sz@rért-h.gyért vállalják és utána trükköznek.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.09.02. 09:58:41

Én csak annyit mondok,hogy KEZDŐDIK.
Idézet a BKV-figyelő egyik tegnapelőtti bejegyzéséből:
"Megverték a BKV munkába igyekvő villamosvezetőjét, aki a villamost vezető kolléganője segítségére sietett a 49-es villamos Etele téri végállomásán. A garázdaság miatt előállított 40 év körüli férfi először csak azt nehezményezte, hogy a villamos 30 méterrel a végállomás előtt állt meg, majd a botrányos százmilliós végkielégítések is szóba kerültek."
"Hozzátette, már többször előfordult, hogy az utasok a lerobbant jármű vezetőjének estek neki, hogy hol a százmillió, és miért nem a járművekre költi a pénzét a BKV."
Kedvenc fővárosunk már így is az anarchia fellegvára,így a bkv botrány komolyabb következményeire szerintem nem kell sokáig várni.Vonaton már láttam olyat,hogy sztrájk alatt a végül elindított,szétzsúfolt vonatról lerugdosták a kalauzt..
Egyébként meg nyilván pénzmosoda a biztonsági cég IS,hiszen számtalan bérletes emberke panaszkodott,hogy látványosan nem érdekli az őröket a munkájuk és hogy tokba rakott kártyalapot felmutatva is lejutnak a metróba.Van olyan ismerősöm,aki múlt évi bérlettel utazik hónapok óta.Sem az évszámot,sem a hónapot nem figyelik rajta.Vajon miért nem lép semmit ez ellen a bkv?Mert nem érdeke..

wlakos 2009.09.02. 09:59:55

@Marcellusca: Ha nem adna akkor kirúgnák őket jönne az aki ad.

f.m.j. 2009.09.02. 10:00:35

@csodagyerek:

ráérsz még vele, fiatal vagy, még eljuthatsz te is ide ;)

reKorrekt 2009.09.02. 10:02:32

@spájdernecc: az engem is érdekelne hogy miért került egy városi busz 3x annyiba mint pl. távolsági egy Neoplan tokkal-vonóval?!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 10:07:14

@rolika:

Hiába, a konkurencia lenyomja az árakat.....A másik ajánlattevő 900-at mondott.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 10:10:03

@wlakos:

Valami megbízási szerződés lehet a háttérben, ami természetesen teljesen rendben van jogilag.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 10:11:26

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

"Kár volt kitakarni a címeket. Bárki hozzáférhet az adatokhoz, ha lekér egy hatályos cégkivonatot."

Persze, ott az ingyenes, kormányzati céginfó pl.
De nem akartam én lenni a köcsög, aki személyes adatokat mutogat.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 10:12:45

@Marcellusca:

Pl. a bérletekkel? Amit a cég egyik embere beszed, a másik meg eladja nekik?

anarcho78 2009.09.02. 10:13:08

ezeket a cikkeket nem lehetne elküldeni a bkv-nak? természetesen a mocskosgecizés kivétele után:)

hátha reagálnak, kíváncsi lennék!

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.09.02. 10:15:20

@Jack/rendetteremt/: de miért azokat kell szidni/ütni, akiknek semmi köze sincs a 100millás végkielégítéshez, vagy ahhoz, hogy áll a vonat?
azok csak egyszerű melósok, akik csak megélni szeretnének...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 10:20:14

@laspalmas: Értem én, csak azért kívántam megjegyezni, hátha valakit komolyabban érdekel az úriemberek fellelhetősége.;)

@Marcellusca:

Tegnap azon hőzöngött a féreg Csintalan a betelefonálós műsorában (igen, szégyenlem, de rajtamaradtam teregetés közben), hogy a Jobbik undorító a népítélet dumájával és vállalhatatlan.

Hmm. Végülis tényleg, az egyszerű pógárt biztosan megnyugtatja majd a sok felfüggesztett, aztán pénzbüntetés, évekig tartó pereskedés, fellebezések stb. vagy a teljes mismásolás.

Hiába jön a PC dumájával Viktor, a nép egy tisztességes pofánveréstől már jobban megnyugszik. Legyen szó Cozmáról, Prinzről, de akár a romagyilkosságok elkövetőiről.

wlakos 2009.09.02. 10:23:02

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Csintalan főnöknek is sikerül némi szavazattól megszabadítani a csapatát:)

Sandokohn, a maláji jiddis. (törölt) 2009.09.02. 10:26:37

@Marcellusca: de remélem a zsidesz oldalán is elkezdődik az elszámoltatás... orbányák, hegyek, budai villa...

eszkep 2009.09.02. 10:26:41

Ugyanilyen matematikai "anomália" a TESCO és egyéb "muti" takarításának a díja. Ott olyan alacsony a havi díj, ami a munkabért sem fedezné (minimálbérrel számolva)... Persze megvan a megoldás, ami hogy-hogy nem semmilyen hatóságnak nem szúr szemet... Persze, ha utánajártok, hogy kié a takarító cég...

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 10:29:53

@laspalmas: Jah, onnan most bukta a pénzcsap a haveroknak. Sebaj rengeteg dolog van még itt, csak most sajna"dolgozniuk is kell" majd az elvtársaknak. Nah, nem a probléma megoldásán, meg a helyzet javításán, hanem, hogy más források után nézzenek...

A 120 milliárdos önkormányzati elvonás, sem a Fidesz önkormányzati többség miatt van...ááááá...

Pont a fejlesztési pénzek elvonása? Nehogy má a fideszes polgi felújított vm.-t...

Kurvaország, én így szeretem.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 10:30:32

@Sandokohn, a maláji jiddis.: jaja! koronaúsztatás, Ezüst hajó stb. KayaTodtibrahim...

Marcellusca 2009.09.02. 10:32:10

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Nagggyon szégyejjjjed magadat!!! :DDDD

Érdekes, hogy pár éve, mikor Viktor is ezt mondta, akkor nem volt vállalhatatlan. Most, hogy a patásördög is finomított (,mert valljuk be, ez a kijelentés az volt!), mindjárt sz@r a duma. Főleg, ha más mondja (és talán komolyan is gondolja).

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 10:35:16

@Marcellusca: Ebben teljesen igazad van, csak éppen azalatt a pár év alatt, kicsit túlhergelték a népet.

Mondjuk tudom, nem a lopás volt a több, csaktöbben buktak le, plusz ez köcsög károgós fidesz változtatta a hangulatot ilyenné az országban...

Petrow 2009.09.02. 10:42:41

@laspalmas: Csókolom, tessék körülnézni a "Tehetséges, tökös, de nem bizalmi ember" mappában is, ott talán akadna érdemi jelölt.
Jah, hogy elsőként azt a kezet harapná meg, ami eteti?

Marcellusca 2009.09.02. 10:45:43

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Én nem hinném, hogy túlhergelték volna a népet. Egyszerűen nem tartották be, amit ígértek.

Túúúdom, túúúdom: "Más a kampány és más a kormányprogram." :)

molaris 2009.09.02. 10:48:20

@laspalmas:
Barátom!- ez értelmezési hiba. A tíz fő takarító. Eltakarítja a cég nyomait.::))

Petrow 2009.09.02. 10:49:28

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Túlhergelték?
Még mindig hatalmon vannak, nemde? Én azt nevezném túlhergelésnek, ha már nehézfém közvilágítás-tartóelemekről lógnának alá....

Combi a ballibes Ferkófan 2009.09.02. 11:00:50

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Feddhetetlen kormányunk, állami cégeink és azok szerződött partnerei soha nem loptak a közpénzekből. Aki mást mond az egy rágalmazó mocskos fasiszta!

Ivanhoe 2009.09.02. 11:02:46

@Petrow: Én azt turista látványosságnak hívnám. Egyébként sztem pont akkor nyugodnának le a kedélyek, elvégre oda kerülnének ahova valók.
Egyébként ebből se lesz semmi. A választásokig még lopnak néhány száz milliárdot büntetlenül, lelépnek és a helyükre egy másik tolvajbanda kerül.
Szívem szerint megszüntetném az egész politikát, csak a baj van vele.

fokabacsi 2009.09.02. 11:11:27

@Marcellusca: Választáskor ezt hazudjuk, utána meg mást. Tetű tolvaj parazita banda.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.09.02. 11:11:56

@Ivanhoe: Én is megszüntetném. A politikával van az egész világ elbaszva!
Pláne ezek a pártélősködők.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.02. 11:13:29

@Petrow: "Én azt nevezném túlhergelésnek, ha már nehézfém közvilágítás-tartóelemekről lógnának alá.... "

nem-nem, az általad keresett szó a túlTERHELÉS.

gondolj csak Hagyó Mikire, Kiss "Lusta Dick" Péterre, Horn "picsa" Gáborra, vagy a polelit más "fajsúlyos" egyéniségeire :)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.02. 11:27:41

@Seduxen: "polelit". atyááám, majdnem olyan "undi", mint a "minel"....DDDD

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.09.02. 11:29:24

A nagydarab agyatlan kopaszok mindig vállakozók, nem vetted még észre?
Szóval Diszkrétéknél a 10 ember az mind könyvelő/marketinges/akármi, a verőemberek meg mind adnak számlát a ténykedésükről, mint a D-SEC alvállalkozói. Aztán ők meg úgy csalnak adót, ahogy nem szégyellnek.
Nincs itt semmi rejtély.

Marcellusca 2009.09.02. 11:35:03

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Szerintem meg tök szupcsi, mer' O'AN kis édi-bédi! :DDD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.02. 11:42:24

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": @Marcellusca: na csesztizzetek, mert olyan depi leszek, hogy a vége öngyi lesz :))))

nesztek basszátok meg :)

www.youtube.com/watch?v=5XaZbdascbM

Virt02 2009.09.02. 11:47:12

@fmj:
"Mindig van egy kérdésem, most is felteszem: miért nincsenek ezek az emberek börtönben?
Szerintetek voltak Magyarországon valaha ilyen közállapotok?"

Hááát, azért ugye az első világháború elején papír (papundekli) talpú bakancsokban meneteltek a magyar katonák a Kárpátok havában...
Ott se nagyon került börtönbe senki, se a beszállítók, se a mindezt átvevő tiszturak közül sem...

Szóval nem védem a maiakat - de mi már korábban is ilyen "ügyes" nép voltunk...

Marcellusca 2009.09.02. 11:50:50

@Seduxen: Bazzeg!!! Ezt nem kellett volna. Még jó, hogy ebéd előtt vagyok. :D

rolika 2009.09.02. 11:52:08

@laspalmas: A 900 is észbontóan kevés lenne!

spájdernecc 2009.09.02. 11:52:17

@Virtusblog:
bocsi, az közös buli volt, a sógorok legalább annyira ludasok benne
de igazad van, tudjuk mi ezt saját erőből is

jozicsenko 2009.09.02. 12:18:46

Laspalmas:

egy munkavállalót 174 órára veszel fel (azt hiszem, annyi van a szerződéseken), ha visszaosztod, akkor az minimum 575 munkavállalót jelent

575 embert, aki a BKV-nek/nél dolgozik, de nem a BKV alkalmazza, hanem ez a Di-Sec

persze egy müködő céghez kell min 20-25 egyéb ember is (bérszámfejtők, könyvelők, könyvvizsgálók, takarítók, stb), tehát ez a cég elméletileg egy 600+ fős cég, vagyis itt 590 ember eltévedt, de nagyon

másrészt:
ha az áltagszoclib órabéreket nézed, ahhoz, hogy egy munkaerőkölcsönzéssel foglalkozó cég jól müködjön, 800-1.000 Ft/fő/órabérrel kell dolgozni (majd megválaszolja egy ilyen szakember, ha elolvassa)

namármost: itt 100.000 óra * 800Ft/óra, ez min. havi fix 80-100 millió Ft, éves szinten EGY MILLIÁRD Ft

keresitek még, miért veszteséges a BKV? itt van egy milliárd Ft, ennyibe kerül az időpecsétes jegykezelő gép, amit korábban írtatok

jaaa, hogy ebből Hagyónak nem lesz út Bora-Borára? az komoly kár (neki)...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.02. 12:20:47

Laspalmas: Szerintem szokás szerint közvetítő cégen keresztül intézik a dolgot. Szóval a 10 fő akár reális is lehet. Mondjuk az is tény, hogy a szekusok nagy része tényleg feketén dolgozik.
Ezt tapasztalatból mondom.

derelyegrádi szellem 2009.09.02. 12:26:21

@Sandokohn, a maláji jiddis.:

nem akarnék itt e vonatkozásban vitát generálni, de tárgyszerűség okán kéne valami kokrétum a bányákról, a hegyekről, meg a budai villáról. Ezt Walter Scott is igénylené. :-)

Elmondon én mit tudok ezekről a ballib sajtóból:

1./ "Bányák"

Elsősorban egy bánya, Gánton egy kőbánya, ami nem Orbán, hanem az apjának a tulajdona (ezt figyelemen kívűl hagyják azok, akik pedig annyira kényesek az apák és fiúk közötti kapcsolatok megemlítésére). Dolomitot szállít, ha jól emlékszem a dunaújvárosi gyárba pont 25 %-al olcsóbban tette ezt, mint a Zarándok (rá hivatkozott a ballib sajtó mindig, hogy őt hatalami szóval kiszorították az üzletből "Orbánék") aki ellen a más ügyben indult büntetőeljárást most szüntették meg, mert elmebeli állopta miatt ezt látták szükségesnek.

2./ Hegyek

Gondolom itt a Tokaj környéki szőlőre gondolsz, Szárazsdányban, ahol pofátlan módon építettek még egy 70 m2-es VÁLYOGházat is. A cirdes tolvajok nem 70 m2-es vályogházat szoktak épteni, de ettől most tekintsünk el. Én úgy tudom egy magánszemélytől vették, ellenérték fejében és lehet vagy 7 hektár is, ami arrafelé nem számít jelentős birtoknak. Mi ebben a lopás?

1./ Budai villa.

Ez egy 200 m2-es ház a Cinke utcában. Egy miniszterlnöknek és pártlenöknek (20 éve az) lehet, hogy volt annyi jövedelme (a felesége ügyvéd), hoyg vehetett egy ilyet. Vonatkozik ez a VW Golfra is.

Ha van valami konkrétum, vagy amit én nem tudok, azt akkor kérlek oszd meg velem is.

Mert ez a levegőbe bányázás, szőlőhegyezés egyrészt konkértumok híján egy ilyen ballaib maszatolás, másrészt így 10 év után már jó lenne valami konkrétum.

Elmondom milyen: Vegyük egy másik volt miniszterlenök budai villáját. Neki is lehetett annyi jövedelme önmagában ezzel semmi gond. Csakhogy a lakását az akkor állami tulajdonú Postabank vette meg (nem árulták el mennyiért), míg a remetehegyi telket pedig ugyannez a bank megvette, majd továbbadta Hornnak (szintén nem árulták el mennyiért) úgy, hogy arra a Postabank cége (Dom Rt.) építette fel a villát (szintén nem tudható sem az ár, sem az, hogy az valóban kifizetésre került-e). Tudod ez a jeletős részben állami tulajdonú Postabank akkoriban 150 milliárd veszteséget is felhalmozott, és a kettő összefüggésében van némi pikantéria. .

133 eljárás indult 2002 után a "nagy fideszes lopások" ügyében, Bűncslekmény pedig a 133 esetből 0-ban történt, mint az kiderült.a nyomozások eredményeként .

De az is érdekes, mi volt ezeknek "nagy fideszes lopásoknak" a témája. Pl a Millenáris estében nem az, hogy azt 6X áron épették meg a haveri vállakozók, aztán hajléktalanok számláira érkezgetett vissza pár milliárd az építőtől, amit valaki felvett, aki azóta is szökésben van, így nem lehet megkérdezni tőle kinek adta oda a pénzt. Nem, hanem az, hoyg műanyag órákat kaptak ajándékba az Álmok Álmodói.. kiállítás beleépőjegy vásárlói. Mert ez hűtlen kezelés. Hát akkor nyilván az is az, amikor veszel egy tusfürdőt, és kapsz hozzá ajándékba egy dezodort is Geci nagy lopás, aki ilyen csinál az tolvaj nincs mese.

Ja és nem állítom, hogy Orbán pártájában és környékén nincsnek tolvajok. Biztos vannak, csak kik, és mikor mit loptak el? Ezek kellenének a tolvajozáshoz. Persze ha nem a ballib sajtó és a kocsmai höbörgés szintjén kívánjuk ezt mérlegelni. Vagy nem akarunk esetleg úgy járni, mint Kuncze a "hosszú bájtok éjszakájával", ami azért is rohadt jó volt, mert azt vizson végignézte zokszó nélkül, amikor László Csabááké az összes adózó, minden adatát VALÓBAN kimásoltatták egy magáncéggel az APEH gépeiből.

jozicsenko 2009.09.02. 12:33:13

@derelyegrádi szellem: budai villák

ezeken mindig röhögök, bár leginkább kényszerből

ugyanis van egy apróvilla valahol budán, amit egy gazdag zsidó gyógyszergyárostól vették el Apró Antal számára: ezt kapta meg az unokája késöbb, szociálisan rászorult állapota miatt, egyetemistaként.

ha ilyen kényesek vagyunk az igazságra, akkor a fent magából hülyét csináló ballibber mikor harcol a kifosztott zsidók igazságáárt? nem a nácik, hanem a kőkeményen antiszemita Kommunista bünök miatt?

szabogyula 2009.09.02. 12:34:13

@Seduxen:
Vaze !
Hogy a pitsába találsz te ilyeneket ?? :)

redriot77 2009.09.02. 12:37:24

Ezeket az... ezeket az embereket nemhogy azonnal leváltani kéne, de közügyektől kell eltiltani életfogytiglan. Még választásokon, népszavazásokon se voksolhassanak.

Marcellusca 2009.09.02. 12:45:39

@ostoba 8o: Há' egész nap torrentezik, a szemét náczifasisztája. :DDDD

FuTomi 2009.09.02. 12:46:39

Nem tudom, bizonyosan sokan olvastátok már a tekko titkok c. két részes könyvecskét, ott is hasnoló helyzetet mutat be a szerző, annyi különbséggel, hogy ott az alvállalkozó alvállalkozójának a sokadik alvállalkozója alkalmaz őröket és innen nem lehet nyomon követni semmit :S A bkv valamivel kifinomultabb, vagy éppen kőkoribb módszert használ (lehet, hogy ők is olvasták a könyvet? :D )

redriot77 2009.09.02. 12:48:09

@FuTomi: "lehet, hogy ők is olvasták a könyvet? :D "

kb. ez lehet a bibliájuk :)))

derelyegrádi szellem 2009.09.02. 12:48:46

@jozicsenko:

a holokausztosban írtam erről bővebben.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.09.02. 12:53:01

Mindenről azok a rohadt bliccelők tehetnek! :)

Ivanhoe 2009.09.02. 12:54:09

@Marcellusca: Ez a klip ősrégi. Még anno vmelyik tv-s magazinműsorban (talán fókusz) is foglalkoztak vele.

Marcellusca 2009.09.02. 12:54:10

Bakker!
Nem igaz, hogy mingyá déli egy, és még nincs új poszt! :)
Valami Kolor-pancsikolós (valamit olvastam tennap, hogy milyet wellneselt a felzárkóztatási lóvén), vagy Napló fikázás a síró, félő, "járőröző" romákokról.

Mindegy, csak czigányozni lehessen mán! :DDDD

Hú, basszus, most látom: megtettem, úgyhogy teljesítettem az "elvárást", mely szerint poszt nem maradhat czigányozás nélkül. .D

Plutonic 2009.09.02. 12:54:24

@Seduxen: Én azért a túlterhelés kipróbálnám! :))))
Ha szét is szakas, akkor is elég magasról zuhan a delikvens és ha azt is túléli, még mindig marad a feldühödött NÉP! :DDDDDD

Plutonic 2009.09.02. 12:56:07

@Marcellusca: Így lettél Te magad a napi Kolor! :DDDDDDDDDDDD

@BKV figyelő: Phej, mocskosgecik...(köp) :DDDDDDDDDDDDDDDD

jozicsenko 2009.09.02. 13:02:42

@Seduxen: csak tiszta forrásból!!!

cukivagyok.hu/

az eredeti, az igazi!

Marcellusca 2009.09.02. 13:08:48

@Plutonic: Magad, Uram, ha szolgád nincsen! :DDDD

De, imám meghallgatásra talált. :D

Fényhajú 2009.09.02. 13:15:47

Hmm ha lesz időm megírom a Bevásárlóközpont titok,és a pesti gyorséttermek (ami nem a meki és a többi )c.kis könyvemet:)

solykasopi 2009.09.02. 13:40:48

Én ebben az országban már semmin sem lepődök meg,sőt az ellenkezőjén sem!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.09.02. 14:13:17

@ostoba 8o: ez egy klasszikus kérlek... kötelező darab:)))

@jozicsenko: ez tény, de hosszú ideig "inaktív" volt a cukivagyok.hu, ezért bátorkodtam a jútyúbot linkelni.

ha nagyon csúnyán ki akarok baxni a kollégákkal, akkor jön cuki...

Potyoló 2009.09.02. 14:13:24

Kocsis ma sértette végig azt a sokezer bkvst, akik kis fizetésért keményen dolgoznak, és akiknek köszönhető, hogy még létezik Budapesten tömegközlekedés.

Ezt nyilatkozta ugyanis: "a jó munkaerőt meg kell fizetni, annak ára van, ha ezt nem tesszük, akkor csak hülyéket kapok, akik nem tudnak értelmes anyagokat összerakni".

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 14:20:46

No, válaszolt a BKV!

"Tisztelt Laspalmas!

Az Ön megkeresésére a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja:

A jegyellenőrzési feladatokra a cég kiválasztása közbeszerzési eljárás keretében történt, az eljárásban meghatározott feltételeknek a nyertes cég megfelelt.

Az, hogy a nyertes cégnél hogyan, milyen foglalkoztatási jogviszonyban (megbízási jogviszony, alkalmi munkavállaló, stb.) állnak alkalmazásban az általa biztosított biztonsági őrök, akikkel a szolgáltatást nyújtják, a BKV-nak nem kötelessége vizsgálni. A foglalkoztatásuk jogszerűségéért, törvényi előírásoknak való megfeleléséért a Vállalkozó saját maga felel.


Üdvözlettel:

BKV Zrt."

Marcellusca 2009.09.02. 14:33:06

@laspalmas: Hehe!
Migyá gondútam, hogy ők "ottsenemvótak" válasz jön. Nem vizsgálják, azaz nem érdekli őket, hogy a vállalkozójuk milyen formában foglalkoztatja a melósait.
Mondjuk ez nem egyedi eset.
Pont ezért adják ki a melót, mert így nem nekik kell ezzel foglalkozniuk. Nem nekik kell trükközniük. Az alvállalkozó oldja meg!

belzebubó 2009.09.02. 14:56:29

@Potyoló: ezt ma reggel mondta a Kossuthon a telefonos interjúban.Hallottam.

rolika 2009.09.02. 15:24:53

@laspalmas: A világ boldogabbik felén, pl. Németországban konkrétan, a megbízó ugyanúgy felel az (al)vállalkozóiért, mintha saját maga dolgozna ott. Nemcsak a minőségre gondolok, hanem arra is, hogyha az alvállalkozó akár munkaügyileg, akár munkavédelmileg 'fegyelmezetlen', megvágják az őt megbízó céget is. Szóval ez egy gyenge kifogás 2009-ben.

Egyébként Magyarországon az alvállalkozói lánc egyetlen praktikus okból jött létre: a szét lehet teríteni a feketefoglalkoztatásból adódó fedezetlen pénzösszegeket. 600 embernél ez tetemes összeg, de 60-felé elkenve, egyenként már nem annyira feltűnő.

Ez nem csak a szekuritikre vonatkozik, hanem az építőiparra is. Érdekes, hogy máshol, szintén a boldogabbik félen, egy fővállalkozó cég minden munkarészt maga csinál. Itthon jellemzően szerkezetépítők a fővállalkozók, minden mást (szub)alvállalkozók csinálnak.

pikirt01 2009.09.02. 15:28:55

@laspalmas: nagyon utálom az ilyesmit, de nem lehet rájuk küldeni egy munkaügyi ellenőrzést??
Kivételesen ellenőrizhetnének olyat ami messziről büdös ahelyett, hogy kkv-kat szekálnak ki a világból.

Maciúr 2009.09.02. 15:51:50

Most nemazért kedves vastagbőr, de tudatlanságra vall, hogy kiakadsz azon, ha egy biztonsági cég takarítással is foglalkozik. A legtöbb biztonsági cégnek van takarító tevékenysége is, potn azért, mert bizalmi dolog a takarítás.

Én inkább a tudományos tevékenységen vagyok kiakadva.

Kartal (rezervált) 2009.09.02. 16:28:38

@Virtusblog: voltak a jelenleginél sokkal rosszabb közállapotok (M)agyarországon. mégis, mi most élünk, és talán joggal elvárnánk, hogy a xxi. század elején a politikai vezetők erkölcsi-etikai fejlettsége a szervezett bűnözőkénél legalább egy fokkal magasabb legyen. tartok tőle azonban, ez a következő pár évtizedben hiú ábránd marad.
ha csak nem tör ki egy (valódi) forradalom. ami ismerve a magyarok általános mentalitását, lehetetlen...
szóval: el lehet menni... és a célország kiválasztásánál nagyon nem tudunk mellényúlni, mert lassan mindenhol jobb, mint otthon... :(((

@Fényhajú: hajrá!

@Ivanhoe: csatlakozom. nyújtsunk be népszavazási kérelmet! :D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.02. 16:44:16

@Noname Cowboy:

Régebben találkoztam is egy ilyen "alkalmi munkavállalóval" az éjszakai buszon. Kb. 120 kilós tonna donna volt, akiről lerítt, hogy azért vállalta el a szekus melót, hogy kiélhesse a nála könnyebb embereken az agresszivitását. Ráadásul csak onnan lehetett tudni, hogy biztonsági, hogy a láthatósági mellényére rá volt nyomva a szekus cég neve. Ki is pécézett magának egy 70 kiló körüli, elég fáradtnak tűnő pasit, és mivel az nem mutatta fel a bérletét, ezért előbb a bőröndjét dobta le nagy ívben a buszról, aztán őt is, olyan válogatott szavakkal, hogy jegyzetelni is érdemes lett volna. Közben meg egy szerencsétlen liberális emberjogi harcos csaj kiáltozta a nőnek, hogy ezt nem szabad, meg a szólásszabadság, de kb. mindenki röhögött rajta, pedig a pasinak drukkoltunk.
Mondtam is a barátomnak, hogy ha valami jó nagy kudarc ér az életben, nyomtatok magamnak egy szekus feliratot a láthatósági mellényemre, és felszállok keménykedni az éjszakaira.:)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.09.02. 17:19:27

"Kiszervezés: külső cégre bízta a jegyellenőrzést a BKV
2009. szeptember 2. 16:27


MNO - KA
Nettó 840 forintos óradíjjal a DI-SEC Discrate Security Személy- és Vagyonvédelmi Kft. nyerte meg azt a tárgyalásos közbeszerzést, amely a BKV Zrt. vonalain zajló jegyellenőrzésre kiírt hirdetmény közzétételével indult. Az eredmény a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

Az érdi székhelyű nyertesnek vállalkozási szerződés keretében kell a BKV Zrt. vonalain a felszállás előtti és a bemeneti jegyellenőrzést végeznie. A szerződést a felek július 31-én kötötték, és 18 hónapra szól.

A Magánbiztonsági Ágazati Párbeszéd Bizottság (MBÁPB) honlapján szereplő táblázat szerint a vagyonőrök minimálbérének a kifizetéséhez – havi 174 munkaórát alapul véve – nettó 477 forintos órabér szükséges. Ehhez képest a nettó 840 forintból – közterhekkel növelten – a minimálbér másfélszerese fizethető ki a munkavállalónak. (MTI)"

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.09.02. 19:21:03

@beleszolok:

De csak csökkentett üzemmódban.:-/

belzebubó 2009.09.02. 19:47:09

@laspalmas: a MÁV-nál is hasonló a helyzet:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=189810&fr=ec
"A társaság egyik tulajdonosa Kárpáti Zoltán, a vasúttársaság korábbi marketingvezetője. A MÁV titokban lezajlott egyszerűsített közbeszerzési eljárással adta magánkézbe a jegyellenőrzést...Ha ők maguk csinálnák, az ötven százalékkal több pénzt vinne el. "

Szerintem a buszsofőröket,személyzeti igazgatókat is ki kellene szervezni,ha ez ekkora költségcsökkentéssel jár :))

Laspalmas: te reggel megirtad a cikket,erre a Magyar Nemzet délutánra leellenőrzött és utánajárt?

belzebubó 2009.09.02. 19:53:13

Forr a levegő megint a BKV körül:
www.mno.hu/portal/660232

Csak nem hull porba Székely Gábor feje?
"az SZDSZ nem zárkózott el attól, hogy a felügyelőbizottság elnöki posztját átadják a Fidesznek."

2009.09.02. 20:03:43

Hú itten engem moderáltak...:// A véleményemet tartom...Egy sólyom különben is szereti a sünt...:DDD

kill004 2009.09.02. 20:21:36

Megvan a felelős, hál istennek! :))

"Kirúgta a BKV a téves sajtóhír felelősét"

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=285492

Tancilab 2009.09.02. 20:40:35

Vazzeg ez annyi óra amennyit én vezetőként egy egész évben használok el! Igaz engem p*csán is rúgnak ha véletlenül túlszaladna ez a szám... :(

2009.09.02. 21:00:17

Nem is modera, elnézést kérek!:)

Fényhajú 2009.09.02. 22:02:11

Találós kérdés az itt lakókhoz: aki tud nekem mondani Magyarországon egy olyan biztonsági céget ami őrzéssel foglalkozik,vagy takarító céget ,és most jön a kérdés lényege: amelyik nem így működik mint a bkv-s,magyarul nem munkavállalói kis könyvvel,és minden dolgozóját bejelenti,az ne fogja vissza magát és mondjon egyet !
Ezzel nem azt mondom ,hogy veregessük meg a vállukat,de most egyet kiemelni az 1000 közül és dobálni azt nem olyan nehéz..
Egy ismerősöm feketén dolgozott az Apehba:DDD ennyi a történet..:/

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.02. 23:29:29

Azt, nem kötelessége megvizsgálni... De Azt meg lehetne, hogy miért ez a cég nyer mindenféle tendereket...

Horizont 2009.09.03. 06:52:32

Laspalmas lesz ez olyan hosszú mint a Barátok közt:)))
Kocsis felkérte (!!) Szalaynét fizesse vissza a jogtalanul felvett majd 100 milliót. Szalayné gondolkodási időt kért!!!!!!! Tud?? Mármint gondolkodni!:)
Ilyen már tényleg nincs!
Ja Kocsis a parlamentben azt is mondta, meg kell fizetni azokat akiket a BKV alkalmaz, mert akkor csak a hülyék mennek oda. Szó szerint hülyéket mondott!! Miért eddig kik voltak és vannak ott??

rolika 2009.09.03. 07:25:38

@laspalmas: Ezek a síkhülyék összekeverik a nettó óraDÍJat a nettó óraBÉRrel!!!

Tarackos Sül (törölt) 2009.09.03. 07:42:34

Sandokohn, a maláji jiddis

Bakker ez a nick nagyot ütött! :D

Kodomo 2009.09.03. 18:23:18

Hogy a fővállalkozó feleljen az alvállalkozóiért?!
Ebben az országban még a fegyveres testületben (rendőrség) sem felel a közvetlen parancsnok az alárendeltjei által elkövetettekért. (Anno 2006. Nem tudni kik voltak, nem tudni parancsra-e vagy sem; ami tuti, hogy a kitüntetés jár.)

süti beállítások módosítása