Augusztus 4-én, már három, hosszú héttel ezelőtt írtuk:
"Azt susogják a székház folyosóin, hogy kemény hatalmi harc folyik a párton belül, a két csoport pedig a BKV-nál is kirajzolódott: Balogh Zsolt a Hagyó-féle csoport embere, Kocsis a másiké. Nos, olyasféle szóbeszéd kering a szegfűspalota falai között, miszerint a párt kiadta utasításba, hogy a BKV-n keresztül (is) kell pénzt szerezni a tavaszi kampányra, mert megfogyatkoztak az eddigi támogatók. Hamarosan várható 30 milliárd forint az MFB-től a közlekedési vállalatnak. Nem kis pénz: ennyi például az idei várható vesztesége is a cégnek. Szóval ebből a 30 milliárdból kellene az MSZP-nek 1-3 milliárd közötti összeg."
Remek kis belsős füles volt, de biztos többen csak legyintettek: áh, ez csak találgatás, pletyka.
"Újabb 30 milliárd forint hitelt kaphat még ősszel a BKV, hogy túlélje az évet, írja a keddi Népszava. A lap tudomása szerint a rekordösszegű segítséget ezúttal nem a központi költségvetés nyújtja, amely tavaly decemberben már adott 10 milliárd forint rendkívüli tőkejuttatást a társaságnak. A kormány a tervek szerint csak garanciát vállal a visszafizetésre, a pénzt a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) utalná." - Index.hu
A BKV adóssága 80 milliárd, a tulajdonos, Főváros adóssága 160 milliárd, és az BKV az elmúlt 3 évben 3 milliárd forintot fizetett ki végkielégítésekre.
Miközben a vadonatúj trolikat beleznek ki alkatrészekért ...
Hogy a búbánatban fogja visszafizetni a BKV ezt a 80+30=110 milliárd forintot? A tippem: sehogy.
De ugye a kormánygarancia az kormánygarancia, vagyis no para, majd MI visszafizetjük! 30 milliárd forint például a teljes, tervezett ingatlanadó bevétele. Nosza, dobjuk oda a BKV-nak!
No, ez a pofátlanság teteje! Az utasok már most is erőn felül fizetnek be milliárdokat a BKV 110 milliárdos éves költségvetésébe (300 ft-os vonaljegy? 9400 forintos havi bérlet? nem túl drága ez Európában?), az állam is évi több tízmilliárdokat önt a tésztaszűrőbe, míg a tulajdonos Főváros hagyja szétrohadni a saját cégét! De legalább akkor kemény kezű tulajdonos lenne, látnánk, hogy napi 16 órában pörögnek a BKV ügyein! De nem! A BKV-t lepasszolták a koalíciós szerződés alapján az MSZP-s főpolgármester-helyettesnek, aki most név szerint Hagyó "Zarándok" Miklós (végzettség: élelmiszeripari mérnök, Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem).
És vajon mire költené ezt a 30 milliárdot a BKV? Adtak be részletes üzleti tervet a hitelkérelemhez? Vagy csak odaböfögtek, hogy 30 kell? Miért nem 29? Vagy 31?
Lesz-e vajon időpecsétes új jegyrendszer, ahogy kb. mindenhol a világon, cirka 1 milliárdból? Vagy dőreség ilyet kérni egy olyan cégtől, ahol 333 333 vonaljegy bevételét fizette ki magának végkielégítésként egy nyugdíjas?
Növelik ebből a villamosok átlagsebességét 15 km/h-ról? Mikor MINDENNEK a kötöttpályás gyorsvillamosokról kellene szólni, de a BKV 9 éve nem épített új villamospályát (utolsó új sín: 2000, 1-es villamos meghosszabbítása a Lágymányosi hídig).
Elbúcsúzunk-e végre a 34 éves(!) ZIU-9-es trolibuszoktól? Vásárolnak-e belőle alkatrészeket, hogy ne robbanjon le minden harmadik busz?
Mert most, a BKV jelenlegi vezetésével, a BKV jelenlegi (nem elfogadható) működésében 30 milliárdot csak úgy odautalni nekik ... hát ez több, mint esztelenség. Mivel nyilvánvaló, hogy a BKV NEM KÉPES/TUDJA/AKARJA menedzselni a saját pénzügyeit, és erre a tulajdonos, a Főváros sem képes, így egyszerűen felfoghatatlan, hogy mernek rájuk bízni 30 000 millió forintot!
Persze tudjuk: zavarosban lehet halászni. Jelenleg a BKV egy kavargó, iszapos, bűzlő pocsolya, melyet azért még körülvesznek a pecások ... szegfűsök, madarasok. És a váltás, a narancsosok már nagyon készülődnek, lassan jön a váltás ideje ...
Phej, mocskosgecik ... (köp)
Az utolsó 100 komment: