Horváth Csaba MSZP-s főpolgármester helyettes a Népszavának:
"Bajnai Gordon miniszterelnökkel három különböző forrásról egyeztetünk, eltérő ütemezésben és céllal: ötmilliárd forint likviditási hitelről, 25 milliárdos reorganizációs hitelről és további 30-40 milliárdos fejlesztési célú kölcsönről van szó. Utóbbi a járműflotta megújítására, modernebb, komfortosabb járművekre kell."
Múlt héten, amikor Horváth Bajnival tárgyalt, akkor még a hitel "összege Horváth Csaba szerint "nagyságrendileg" 30 milliárd forint, illetve akkora összeg, amekkora a BKV-nek szüksége van." Már ezt is furcsálltam egy keveset, hiszen a bankban sem úgy megyek be lakáshitelt felvenni, hogy nagyságrendileg 10 milliót szeretnék, illetve amennyire szükség van...
"Ezzel együtt már rövid távon sem tartható fenn az a rendszer, hogy se az állam, se a tulajdonos főváros nem emeli legalább inflációkövetővé a BKV évi 32, illetve 10 milliárdos támogatását."
Horváth Csaba szégyentelenül nem fejti az igazságot:
A jegybevételekből 40 milliárd folyik be évente. A BKV éves költségvetése 110 milliárd forint.
A tulajdonos azt a 10 milliárd forintot is beruházásra adja, nem a működtetésre. Ez messze elmarad az elvárható 1/3 jegybevétel, 1/3 állami támogatás, 1/3 tulajdonosi támogatás rendszertől.
Nem tudom nem felhozni a prágai példát:
"2006-ban a prágai BKV 497 millió koronát (kb. 4,9 milliárd forintot) kap az államtól, Prága önkormányzatától 5,4 milliárd koronát (kb. 54 milliárd forintot), EU-s forrásokból 111 millió koronát (1,1 mrd forintot). Saját bevételük 3,4 milliárd korona (34 mrd Ft), így összesen 94 mrd forintos a bevételi oldal, amit 2006-ban a kiadások 1 milliárd forintnyi koronával haladtak meg. 2006-ban Prágában a havi bérlet ára jóval alatta (460 korona, kb. 4600 Ft) volt a budapestinek, a két órányi utazásra szóló jegy pedig mindössze 200 Ft körül volt."
Akkor még egyszer, csak Horváth Csabának:
Prága az államtól: 4,9 milliárd forint.
Budapest az államtól: 32 milliárd forint.
Prága a tulajdonos önkormányzattól: 54 milliárd forint.
Budapest a tulajdonos önkormányzattól: 0 forint.
Prága jegybevételből: 34 milliárd forint.
Budapest jegybevételből: 40 milliárd.
2009:
5500 ft havi bérlet vs. 9400 ft havi bérlet ...
"Nem lehet tovább korszerűtlenül működtetni a rendszert, mert ez csak újabb veszteségeket halmoz fel, miközben a szolgáltatás minőségével az utasok elégedetlenek. A kényszerítő erő pedig a közvetlen csődhelyzet. Ma már csak a kormány jóindulatán múlik, hogy elindulnak-e holnap is a buszok, lesz-e hozzájuk üzemanyag és sofőrök, akik vezetik. A főváros mint felelős tulajdonos és az állam mint felelős gazda összefogására van szükség. Egy biztos: nem megoldás az, hogy a kormány adjon sokkal több pénzt. A jövő BKV-modellje egy olyan XXI. századi vállalat, amely azt a pénzt kapja és csak annyit, amennyibe a tőle megrendelt szolgáltatás kerül. Azzal viszont fillérre el kell számolnia."
Ha nem jön reggel a piros hetes, azért Bajnai lesz a hibás? Vagyis a szakértői kormány? Vagyis az MSZP? Aminek oszlopos tagja Horváth Csaba? Ezt így lenyilatkozni ... ehhez pofa kell ...
Az "állam mint felelős gazda" ... mi köze van az államnak a BKV-hez??? A miskolci, a szegedi vagy a debreceni helyi tömegközlekedési vállalatnak is az állam a gazdája? Hány éve is vezetitek a fővárost az SZDSZ-szel, többek között az BKV-t is? Tizenvalahány éve?
"a hónap végére befejeződik a végkielégítések vizsgálata, a jelenlegi szerződések átalakítása, a kontraktusokat pedig 2006. januárig visszamenően nyilvánosságra hozzuk, amivel többet teszünk, mint amit a kormányrendelet információs kötelezettségként előír. Vita van arról, hogy az ilyen széles körű nyilvánosság sérti-e a BKV üzleti érdekeit. Valószínűleg igen, de az átláthatóság és a bizalom helyreállítása most előbbre való. Ezért kell kicserélődnie a cég igazgatóságának és felügyelő- bizottságának is, ahol pártdelegáltak helyett szakemberek munkájára lesz szükség."
Milyen üzleti érdekek sérülnek, ha kiderül, hogy a HR igazgató mennyit markolt fel? Ki delegálta a pártfunkcionáriusokat a fb-be? A Fidesz legalább azt a Vitézy Dávidot (VEKE) delegálta, akinek van köze a közösségi közlekedéshez. Székely Gábornak (SZDSZ, Szerencsejáték Zrt.) van? Ült valaha is BKV-n?
Senkiháziak kezében van a közösségi tömegközlekedés és annak finanszírozása ...
Csak egy példa:
Épül a remek fantom négyesmetró állomás a Köztársaság téren nettó 6 milliárd forintért.
Csodaszép lesz. Ide is besüt majd a nap. Mert ez lesz a trendi a négyes metró állomásinál. Le, egészen a sínekig. Odáig fog lesütni a napocska A jó ***** , ki a fenét érdekel, hogy lesüt-e a nap a metróig? Lemegyek, jön a metró, felszállok ... leszarom mi a fénynek a forrása.
"A Népszínház utcai megálló földfelszíni, parki megjelenése jó. A több részre osztott tömeg kellemesen bújik meg a Köztársaság tér fái között, ugyanakkor az egyes kubusokat szépen köti össze a betervezett mesterséges vízfelület.
A süllyesztett szinten lévő peronzár lehetővé teszi, hogy csak a lehető legkisebb építmény jelenjen meg a zöld környezetben. Az állomás tere nagyon szép.
Az egymással párhuzamos, de eltolásban lévő gerendák között minden nem ortogonális nézetben - márpedig ez a jellemző - nagyok a távolságok, így mind a fényvisszaverő tükrös mesterséges, mind a mozgólépcső felső indulásától jövő természetes fény jól átjárja a teret, melyet a kisebb fényerejű egyéb fényforrások tovább gazdagítanak. Ugyanakkor a peron másik végén talán még egy természetes bevilágító lehetne, a parkba ez beilleszthető lenne, s nappal szinte az egész állomás külső fényt kaphatna." - Építészfórum
Számoljuk meg együtt, mely BKV járművekről fognak leözönleni a metróhoz a kedves utasok:
Igen, jól látjátok ... és látjátok ugye jobbra meg balra a két metrómegállót, cirka 300 és 200 méterre (Keleti és Blaha)?
És egy eldugott interjúból a Főmterv leköszönő vezetőjével végre kiderült, hogy mi a búbánatos fészkes fenének épül ott metrómegálló :
"Kanadában például az a szabály, hogy egy jóváhagyott hosszú távú fejlesztést menet közben akkor sem lehet megváltoztatni, ha közben jobb ötletek is felmerülnek. Mert különben a mégoly hasznos elképzelések hatástalanítják egymást. A főváros sokak által megkérdőjelezett, de szerintem abszolút szükséges negyedik metrójának például elsősorban azért terveztünk állomást a Köztársaság térre, mert ott találkozott volna a belvárost Rákoskeresztúrral összekötő gyorsvasúttal. Erre idén januárban úgy módosította a fővárosi közgyűlés az említett, 2006-ban szakmai viták után felülvizsgált fejlesztési tervet, hogy inkább a meglévő metrónak legyen arrafelé egy leágazása az Örs vezér térről.
Az a metrómegálló nem létező kapcsolatot szolgál majd, miközben amúgy is vitathatóan sok állomása lesz. Nem tartom egészségesnek, hogy ezt a széles körben megvitatott fejlesztési tervet szinte szétbombázták a közgyűlésen"
Persze semmiféle leágazás sem lesz az Örsről ...
Senkiháziak kezében van a Főváros (is) ...
Ez a politikai garnitúra totálisan bebizonyította alkalmatlanságát, szakmailag, erkölcsileg, emberileg lenullázódtak, elhasználódtak, lejáratódtak. Csak az a baj, hogy nincs utánpótlás ... nincs csere-garnitúra.
Az utolsó 100 komment: