Skip to content


       Szűrés lista

"Rózsadombi" gyerekek Sajókazán

A nagy karácsonyi előkészületekben erről lemaradtunk, de jobb későn, mint soha.

Budapesten található a Káldor Miklós Kollégium, ami 3 épületben, 19 pedagógussal 140 lánynak és 80 fiúnak biztosít férőhelyet. A diákok vidéki általános iskolából kerültek fővárosi oktatási intézményekbe, döntő többségük szak- illetve szakközépiskolákba, kb. 15 %-uk gimnazista.

Az intézmény igazgatója Singer János.


Született: 1955. augusztus 14.
Iskolák:

1973. Érettségi - Eötvös József Gimnázium
1978. Gyógypedagógusi diploma, Bárczy G. Főiskola
1991. pszichológia szak - ELTE
1992. pedagógia szak - ELTE

Munkahelyek:

1973-1975 gyermekfelügyelő - Ötvös J. u-i Kisegítő Iskola és Nevelőotthon
1975-1976 bútoros - Vígszínház
1976-1978 múzeumpedagógus - Hadtörténeti Múzeum
1977-1979 kutatásszervező - Kodály Intézet (Kokas Klára)
1979-1991 nevelőtanár - Mező Imre Kollégium
1991- igazgató - Káldor Miklós Kollégium (Mező I. Kollégium)
1995 óta óraadás az ELTE BTK "Kollégiumpedagógia" intenzív továbbképzés kurzusán 1996 óta FPI szakértő

Elméleti munkák:

- A tanár személyisége a nevelésben - 1980. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A demokrácia szerepe a nevelésben - 1981. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A kollégium szerepe a hátrányos - 1982. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A szójelentés sajátosságai és a kreativitás viszonya művészekkel végzett szó asszociációs eljárás alapján - OTDK II. hely Nyíregyháza 1989.
- Freud a titkos biológus - 1990. Magyar Pszichológiai Szemle 1-2, Budapest -Túlélésükért küzdenek a kollégiumok - 1992. december 22. Népszabadság
- Mire jók a kollégiumok - 1993. Kollégium c. folyóirat III.
- Kérdések és válaszok a Káldor Miklós Kollégiumban - 1993. Kollégiumpedagógia, Tanulmányok a kollégiumi nevelés témaköréből, Budapest-Zánka
- Szociometria: a közösségi kapcsolatok térképe - 1994. Tanári létkérdések Raabe Kiadó,Budapest
- Kabai Péterrel: Interdiszciplináris oktatási háló - 1996. KOMA

Cikkek a kollégiumról:


- Lemaradás - 1993.01.21 Magyar Narancs
- Minden eladó? - A kollégiumok nem... 1993.02.25. Magyar Hírlap

Elismerések:


1987. Kiváló Munkáért - Miniszteri dicséret
1990. Vezető tanárrá választás
1998. Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszt

 

Singer úrnak támadt egy olyan ötlete, hogy a hírekből (a hatgyerekes áramtolvaj Dugó, és a számára rendezett gyűjtés, plusz iskolakerülő gyerekek börtönbe küldött szülei) már jól ismert Sajókazát kitüntetett figyelemben részesítik diákjaival. Látogatás, balatoni nyaralás, karácsonyi ajándékozás és aranyköpések.

"Az egyik lányra rögtön ezek a kis izék ott....purdék ott...virágot szedtek"

"Étkezésnél meg kellett tanítani, hogyan használják az evőeszközt"

"Meg kellett tanítani, hogy gyerekek ez a WC-papír, ezt bele a WC-be"

"Száz gimnazista közül csak kettő cigány"

 

 

Engem csak egyetlenegy dolog érdekel: Hogy lehet gyereket nevelni ilyen körülmények között??? Hogy ? Hol van ilyenkor a gyámügy?? Eszméletlen, komolyan mondom... Azonosíthatalan valami rotyog a szemétkupac közepén álló rozoga sparhelten melegedő mocskos edényben......boááá

Aki ezek után egy kis felüdülésre vágyik, nézze meg a témában készült másik, hollywoodi nyál stílusban készült összeállítást is.

 

Címkék: cigány abszurd jogvédők

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr391646658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.05. 13:06:05

hat igen, ez a cigany kultura. jo hogy van, es jo hogy vedeni kell.
kolcsonvettem a bejegyzest. :)

esef 2010.01.05. 13:07:29

Mint a cigányok... Miért is van ez a mondás?

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.05. 13:07:37

broah. most latom hogy naplos fos a masodik video. Naplot alapbol nem szabad nezni. Ha valaki naplon nevelkedett olyan segghulye lesz, hogy csak na.

a legnagyobb hazug szenny es hatasvadasz musor..
jah. es mindig, minden esetben az jon le ,hogy sajnaljuk a ciganyokat, mert szegenyek.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.05. 13:17:07

Igen, ezt pont láttam, egész addig hiteles a dolog amíg a kislány elmondja hogy: "blablabla arrogáns állatok blablabla" Onnantól egész egyszerűen ki kell kapcsolni a videót, amikor már arról szól hogy voltak ott és mennyire megváltozott a véleményük :D

Zetek 2010.01.05. 13:24:39

Én sem értem, hogy a gyerekek miért nem Fletónál, vagy valamelyik SZDSZ-es prominensnél laknak?

DArchAngel 2010.01.05. 13:26:53

És arról is én tehetek, hogy családonként öt gyerek van, mi?! Arról is, hogy csak cigire van pénz, tisztítószerre nem?!
Elegem van, hogy állandóan azt hallom a médiából, hogy aki nem nyalja a romák fenekét, az rohadt rasszista. Kikérem magamnak, én NEM vagyok rasszista. Bőrszíntől, vallástól és párt preferenciától függetlenül nem viselem el az ipari igénytelenséget, a nemtörődömséget. Ennyi.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.05. 13:27:48

De mekkora már a hippi fickó xDDD

"Az egyik lányra rögtön ezek a kis izék ott....purdék ott...virágot szedtek"

Kis izék, LOL

binike 2010.01.05. 13:32:40

lemenni egy napra, meg ott élni mellettük x évet az két külön dolog ... (gondolati elhatárolódás magamtól is)

Johnny336 2010.01.05. 13:36:33

Most olvasom Moldova riportkönyvét Miskolcról, 2008-2009-ben írta, elég friss.
Bizony szidják benne keményen a cigányokat a borsodiak, nem dolgoznak, lopnak-csalnak-hazudnak-bűnöznek. Persze Moldova azért szörnyülködik, hogy fasiszta gárdisták masíroznak a főtéren, miközben a tömeg ujjong. :D
Sőt Moldova is leírta a Molnár Oszkárosat, miszerint "rengeteg forrásból hallottam, hogy még magzat korukban sérülést okoznak a gyereknek a várandós asszonyok, hogy idióta gyerekek szülessenek, akik után több támogatást kapnak". A rohadt neonáci.

667 - A Sátán szomszédja 2010.01.05. 13:39:23

Kultúrálatlanok, nem hiányoznak senkinek, agresszívak, lopósak. Ezeket mondták első körben.
Segítőkészek, dühösek, szegények, életvidámak. Ez már a nagy ismerkedés után alkotott vélemény. De kérdem én egy tanyán élő nem szegény? Ő talán nem dühös? És attól, hogy második körben mit mondtak, az még nem írja felül az első körben mondottakat. Amúgy a körülmények amiben élnek az majdnem a legalja, egy vonással van felette, és ezt nem lehet a szegénységre kenni. Ha patyolat tisztaságot nem is , de rendet baszni az udvaron, meg a házban az rohadtul nem pénz kérdés. Amúgy meg akiben tényleg megvan az akarás a jobbra, a többre annak pedig biztosítani kell a lehetőségeket, de általában saját társaik húzzák vissza őket (segítőkészség) így majdnem veszett fejsze nyele.

jágör68 2010.01.05. 13:40:43

Nem az abaj ezzel. Hanem:
1. a rózsadombi "gyerekek" tinik
2. a sajókazai gyerekek- ovisok, általános iskolások- ránézésre 10 év alattiak
Szóval ez a liberális "szociológiai összehasonlító tanulmány" és nagyon szép üzenete hamis.
Próbáltak volna ezek a rózsadombi tini kiscsajok hasonló korú cigányoknak ajándékot vinni- nem biztos, hogy érintetlenül távoznak.
Ugyanolyan ez, mint a mindenki szereti a kiskutyákat c. alapigazság.

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2010.01.05. 13:41:23

Gyermekvédelem? MU-HA-HA! A családsegítő szolgálat pl. csak névleg az, valójában egy hatalmas pénzszivattyú. Ahol pénz van, ott senkit nem érdekelnek az elesettek.

wolframkarbid 2010.01.05. 13:47:30

"és akkor elkezdek rajta gondolkodni hogy miért élhetnek így" és rájössz hogy saját hibájukból, illetve szüleikéből. Senki nem kötelezte dugót és társait, hogy csináljon 6 gyereket. Ha nem lenne a sok magyar ember zsebéből elvett adóforint még így sem élnének.
A napló szerkesztősége meg olyan kreténekből áll, akik észre sem veszik, hogy utópista világképük hajszolásában már évek óta köröket vernek akár Adolf Hitlerre is.

egymilliomod · http://gyermekvedo.blog.hu 2010.01.05. 13:51:57

@laspalmas: "Hol van ilyenkor a gyámügy??"

A héten nem dolgozok, de jövőhéten szívesen leírom, hogy hol van a gyámügy, hol van a családgondozó. Kiváltképpen Sajókazán és hasonló településeken.

z666 2010.01.05. 13:55:06

Egész korrekt riport az mtv1-en (leszámítva egy-két nyilatkozó idióta "szakembert"):
A Kékfényben a cigányokkal teli tököli börtön:
szentkoronaradio.com/belfold/2010_01_05_a-kekfenyben-a-ciganyokkal-teli-tokoli-bortonrol

derelyegrádi szellem 2010.01.05. 14:01:37

@esef:

mer' náci vagyol, azé' ! :-)

hoplita 2010.01.05. 14:04:51

Kis késéssel...de jobb későn, mint soha..:DDD

Én láttam ezt a riportot anno, amikor lenyomták a "házon kívül" retekklub műsorban.
Először dühöngeni kezdtem, aztán ahogy néztem az előtte-utána bevágásokat, a mérgelődésembe belevegyült a röhögés.
Őszintén, ezt kinek csinálták....?
Szónoki a kérdés, nem kell válaszolni...:D
Ami azér' igazán érdekes volt ebben, az nem a diákok "pálfordulása", mert az borítékolható volt.
Hanem az előtte-utána felvételek és nyilatkozatok összehasonlítása...
Aki konyít valamit a nem nyelvi eszközök, a gesztusnyelv dekódolásához, az egyébként dőlhetett a röhögéstől.
Amit ezek a gimnazisták "utána", a nagy "megvilágosodás" után előadtak, abból ordított az elvárt kamu.
Komolyan, nézzétek az arcot, az intonációt és próbáld harmóniába hozni az elmondottakkal.
Nem fog menni.....mert a diákok kamuznak, a tőlük elvárt irányba.....
Ami leolvasható az arcokról, az a kultúrális és civilizációs sokk utóhatása és lecsengése.
Én ebben csak amatőr, mondhatni dilettáns vagyok, de várnám az avatottabb hozzáértők és ezzel foglalkozók megerősítését, vagy cáfolatát.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.05. 14:05:48

@egymilliomod:

Ez azért eléggé költői kérdés volt a részemről, el tudom képzelni, hol vannak.
Így viszont nem lehet csodálkozni, hogy a probléma újratermelődik. Mocsokban, mocskosan nőnek fel, persze hogy olyanok lesznek. Erre nem megoldás pár mikuláscsomag a széplelkűektől.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.05. 14:08:37

@hoplita:

Így van, ezt nekem is lejött. Mint a betanult szöveget, úgy mondják a megtérésük történetét.
Aztán érdemes még nézni a lenéző vigyort a lányok arcán és a megdöbbenéssel vegyes undort a fiúkén, mikor a zuhanyzás és WC-zés a téma.

egymilliomod · http://gyermekvedo.blog.hu 2010.01.05. 14:13:28

@laspalmas: Okés, így akkor nem írom le :)
@alesi: jó nagy "furcsaságot" írtál, hogy finoman fejezzem ki magam.

modellmaker 2010.01.05. 14:17:57

@hoplita: én az első sorban ülő szőke srácon nevettem. :D összeszorított száj, felhúzott szemöldök, néz mindenfelé. :)

z666 2010.01.05. 14:19:23

A riport összes készítőjét és a benne nyilatkozókat a legkisebb lelkifurdalás nélkül halomra lőném...
Az ilyen riportok miatt emberek hosszú távon tisztességes emberek ezrei halnak meg, százezreket lopnak meg/rabolnak ki, és milliók mennek anyagilag csődbe.

Az usában már 40-50 éve nyomják az ilyen propagandát, az eredmény:
-több százezer meggyilkolt fehér
-több millió megerőszakolt fehér
-sok millió kirabolt/meglopott fehér
-lenullázott oktatás
-sokszorosra növekedett adóterhek
-stb..stb...

Idézet egy sztárolt amerikai néger költőtől:

[Y]ou can't steal nothing from a white man, he's already stole it, he owes you everything you want, even
his life.

All the stores will open up to you, if you will say the magic words.

The magic words are: Up against the wall mother f — cker this is a stick up!

Or Smash the window at night (these are the magic actions) smash the windows daytime, anytime,
together, let's smash the window drag the shit from in there.

No money down. No time to pay. Just take what you want.
- from celebrated Black poet Imamu Amid Baraka (LeRoi Jones)

PikkPakk 2010.01.05. 14:19:59

ez annyira de annyira szép volt, hogy elsírtam magam majdnem......ezek a rózsadombiak rasszzisták!!!!! mi az hogy én mint adózó fehér ember nem kaptam semmmit???

kuki123 2010.01.05. 14:30:20

sok cigányt láttam már de ilyen hót mocskosakat már régen

média:,TV2: ha már a reteklub csinált mi is csinálunk
Van pofája azt mondani hogy nem volt első esély ....nem a rühes kurva életet nem
ha 45 éves akkor már a rendszerváltás előtt is baszott csinálni bármit
elszkadt a szolidaritás ????
nem én szakítottam el de fasz ..nem e én legyek még felelős is érte mert baszott tanulni
közben megy a happy face sunshine zenei aláfestés

adományozás cigó szemszögből : tök jó van kaja ruha lehet a segélyt elinni..minden évben kapunk majd ruhát kaját
minden HAPPY
www.youtube.com/watch?v=Jg9w95HUVoM

f.m.j. 2010.01.05. 14:38:51

A felvezető szöveg külön vastagbőr díjas lehetne, Gyerekek! (az átlag előítéletes, stb stb persze, ha sokat mondják, tudjátok, az önbeteljesítő jóslat, gyerekeknél is működik, ha sokat mondják egy gyereknek, hogy ügyetlen, tuti kétbalkezessé válik)

Nanehogymá 2010.01.05. 14:41:51

érdekes, hogy a falun lakó meglopott nyugdijasokról mindig elfeledkeznek. 70-80 éves nénikék a mai napig kapálgatják a kertjüket, hogy ezek a férgek ellopják. És még örül a falusi, hogy csak kirabolták...

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.05. 14:52:54

Zsidózás vót már?
Csak mer ijen névvel meg fejjel...

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2010.01.05. 14:55:17

@z666: Most néztem végig, nagyon komoly...
- fültől-fülig átvágtam a torkát.
- miért tette?
- nem tudom...

hoplita 2010.01.05. 14:56:33

@laspalmas: @modellmaker:
Pedig én csak anno valamit hallottam sok éve harangozni dolgokról......meg láttam lét részt a Tim Roth-féle hazuggy, ha tucc-ból.:DDDD

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.05. 14:56:38

A fekete sálas szöszi még büntető kategóriás? Mert ha nem, én is szívesen megvezetném, csak
egy kicsit másképp ahogy a riportban..
Ennél értelmesebb mondanivalóm nincs. Ezt a szemetet már senki sem kajálja be, max. az LMP-nek
szereznek még egy-két széplelkű egyetemistát.

jozicsenko 2010.01.05. 15:04:29

gyönyörű, hogy ajándékot vittek nekik

vajon miért nem invitálják meg inkább őket az iskollába?

ne halat adjatok a szegényeknek, hanem tanítsátok meg őket halászni...

derelyegrádi szellem 2010.01.05. 15:04:54

@ingenium rusticus:

"A fekete sálas szöszi még büntető kategóriás?"

nem tudom. De a biztonság kedvéért szerintem válassz a helyiek közül (egy szöszi sálas feketét) ott ilyen probléma nem merülhet fel... :-)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.05. 15:11:28

@ingenium rusticus: "A fekete sálas szöszi még büntető kategóriás? Mert ha nem, én is szívesen megvezetném, csak
egy kicsit másképp ahogy a riportban.."

Ejnye, no! Ez amolyan "elitgimnáziumos" kis mufflon. Gondolom ő szalvétával fogná meg a brét, nehogy "olyan" legyen :))) Nem lehet az ilyet csak úgy büntetlenül "reszelgetni" :)))

@derelyegrádi szellem: bazze, most kezd el visszabeszélni az ebédre elfogyasztott székelykáposzta :(((

hoplita 2010.01.05. 15:12:07

@laspalmas:
Ami meg a másik dolog..... ami a kompetenciát, meg a vérprofi szakértelmet veti fel ezeknek a tévéműsoroknak a kapcsán.
A reteknek a Házon kívül messze a legvalóságszagúbb műsora, nem véletlenül teszik éjfél környékére a sugárzását, ellentétben a kókusszal.
Ezek ekkora seggfejek, hogy nem nézetik meg egy olyannal, aki konyít valamit az ilyenekhez...?
Mert amit én, meg te észrevettem, azt észreveszi ám a 8 osztályos is, mert ha nyelvileg el is lehet kábítani az embereket, a nonverbális jeleket kotta nélkül olvassa a kevésbé tájékozott is.
Mert nem végzettség és iskolázottság-függő.......
De lehet, hogy rosszul gondolom....

f.m.j. 2010.01.05. 15:13:27

Most újra végignéztem, sokkal figyelmesebben, mint először (szempontjaitok befolyásolására)

Olyan gyönyörűen fel van építve az egész, ez komoly propaganda országos nézettségű, vagy lefedettségű csatornán (a szó igazi értelmében:))

Szóval: döbbenet. ahogy ontja a hivatalos-hiteles statisztikát, meg felcímkéz mindenkit, hogy ki előítéletes, meg ki még annál is jobban (spec. engem még sosem kérdeztek meg...)
A budapestiek előítéletesebbek, mint a vidékiek, aszongya. Jártak ezek Gadnán, meg Kklacházán is, vagy az nem is itt van már, ebben az országban?
Azért a szépen felépített rendszer falai közül csak kilógtak nekem az ilyen mondatok: "volt nekik külön vécéjük" Angolt tanítani nekik, az menő? Együtt szarni velük, egy légtérben, már smafu? És mennyire lehetett büdös az a szegény cigánylány, ha elküldték fürdeni?
És ezek a rózsadombi fiúk, lányok egy médiás csoport tagjai, mivel lehet most virítani, mik a menő témák? "Lemegyünk, filmezünk, és megnézzük mi kerekedik ki belőle"-valami ilyesmi céllal vágtak neki, szerintem nem a tolerancia-díjért indultak, csak Singer tanárbácsi idejében kapcsolt, hogy ebből nagyon jól is ki lehet jönni... (csak kicsit vagyok komoly ám itt)

derelyegrádi szellem 2010.01.05. 15:17:49

@ingenium rusticus:

az avatarodat nézve azon tűnődöm, hogy a képen egy bajszos csávó nyal egy bortovált nőt, vagy egy borotvált csávó egy oldschool fazonú nőt?

Félre ne értsd, túlélem ha nem tudom meg, de azért mégis...

f.m.j. 2010.01.05. 15:20:42

@derelyegrádi szellem: valószínűleg ez akar lenni benne a poén, nekem kicsit kár, hogy folyton nézni is kell, amikor a megszólítottad megszólal :):)

Fényhajú 2010.01.05. 15:22:36

Ennyi erővel burmai nyomortelepre is mehettek volna,kb ugyan annyi az értelme..
Elképzelem ahogy otthon a kis gimnazisták,veszekednek ,ne anyuu ne vegyél még 1 adidas cipőt inkább menjünk le Sajókazánra és vacsizzunk együtt az uj kis barátaimmal.
Muhaha

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.05. 15:27:06

@derelyegrádi szellem: Látszik, hogy nem vagy eléggé nyitott a szép liberális eszmékre!..
Biztos azért, mert kirekesztő vagy!
A képen egy borotvált férfi kapja be tövig.. :)

f.m.j. 2010.01.05. 15:30:51

@ingenium rusticus: ez lett volna a másik tippem :) de nem vagyok nyitott, nagyon nem... és tényleg ittragadsz? :)

derelyegrádi szellem 2010.01.05. 15:31:18

@ingenium rusticus:

Nyugtass meg, hogy zacskóstol....

Ami a liberális eszméket illeti, jól látod a helyzetet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.05. 15:35:02

@jágör68: Ez az.Akkor mi lett volna. A 16 éves 2-szeres apuka Kolompár Ronaldo szavai: Hé hallod? Teccő g.cikurva! Figyejjémán szopdkiaf@szt!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.05. 15:36:51

@derelyegrádi szellem: Bocs de én is viszonylag liberálisnak tartom magam. Naa,annyira azért nem.:))

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.05. 15:38:25

@mókusfüles bukósisak: A blogon mindenképpen, a témáról leszakadok!
@derelyegrádi szellem: A zacsi részébe már nem mennék bele.. Egyértelmű nő szerepel a képen
old school prémmel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.05. 15:39:06

Amúgy láttam ezt a műsort a szaRTL-en de nem bírtam végignézni.

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2010.01.05. 15:43:41

@hoplita: Egyik osztálytársam is a Sajókazára küldött kollégisták közé tartozik, benne is van a feje egy-két jelenetben, és ő is mondta, hogy egyik nyilatkozó haverja sem gondolta komolyan amit mondott, csak hát muszáj volt, mivel ott a tévé, és mert ha mást mondanak, akkor valószínűleg az igazgató kirúgja őket a kollégiumból. A riport meg földön fetrengve röhögős, az a sok nyál és pátosz, meg a teljesen mű ténymegállapítások a riporter részéről olyan hatással van a rekeszizmaimra, mint egy jobb angol vígjáték.

sz4sz4 2010.01.05. 15:46:35

A börtönös témához ajánlom ezt a filmet:

Bebukottak - magyar dokumentumfilm

A dokumentumanyag a magyarországi fiatalkorúak börtönében készült. A film nem azzal kíván vitázni, hogy joggal ítéltettek-e el a bűncselekmények elkövetői, inkább azt kutatja, hogy büntetésük letöltése után hogyan tudnak súlyos élményekkel terhelten beilleszkedni a társadalmi életbe. A film 1985-ben Torinóban a legjobb külföldi film díját nyerte. A film operatőre Klöpfler Tibor, akinek rendezése, az El Nino a 31. Magyar Filmszemlén kerül bemutatásra.

www.youtube.com/watch?v=z1Ez9Mi7EdM

Kiváncsi vagyok mi lehet ma ezekkel a "gyerekekkel".
Vajon hány százalékuk ül ma is?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.01.05. 15:47:50

@dantE:
"csak hát muszáj volt, mivel ott a tévé, és mert ha mást mondanak, akkor valószínűleg az igazgató kirúgja őket a kollégiumból"

Ezt mindjárt sejtettem. Erős fogadásokat is mertem volna kötni rá.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.05. 15:50:31

@sz4sz4: inkább azt kutatja, hogy büntetésük letöltése után hogyan tudnak súlyos élményekkel terhelten beilleszkedni a társadalmi életbe."

Ez érdekelne, mikor kutatja ezt. A lepofozós csicskitós résznél, vagy amikor egyesével faggatják őket, hogy buzultak-e?
A film vége emlékeim szerint az, hogy szabadul pár srác, van akiért jöttek van akiért nem.

...és igen, engem is érdekelne mi lett ezekkel a népekkel.

2010.01.05. 15:51:49

na jelentem végignéztem a két videót és a belem kifudrult. UN DO RÍ TÓ

2010.01.05. 15:55:41

amúgy még ott középen az a szőke gyerek egyáltalán normális? de most komolyan.

jágör68 2010.01.05. 16:09:04

Na még 1x. a sok előítéletesnek:
NEM AZ ABAJ EZZEL. HANEM:
1. A RÓZSADOMBI "GYEREKEK" TINIK
2. A SAJÓKAZAI GYEREKEK- OVISOK, ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOK- RÁNÉZÉSRE 10 ÉV ALATTIAK
SZÓVAL EZ A LIBERÁLIS "SZOCIOLÓGIAI ÖSSZEHASONLÍTÓ TANULMÁNY" ÉS NAGYON SZÉP ÜZENETE HAMIS.
PRÓBÁLTAK VOLNA EZEK A RÓZSADOMBI TINI KISCSAJOK HASONLÓ KORÚ CIGÁNYOKNAK AJÁNDÉKOT VINNI- NEM BIZTOS, HOGY ÉRINTETLENÜL TÁVOZNAK.
UGYANOLYAN EZ, MINT A MINDENKI SZERETI A KISKUTYÁKAT C. ALAPIGAZSÁG.
Plusz:
Herr Singer az elején kifejti:
"Olvastunk erről, gondoltunk és lemegyünk lefilmezzük, megnézzük, mi ez. Aztán csinálunk vele valamit."
Tehát: a rózsadombiak hallottak/láttak a TVben valamit arról, hogy "cigányság" - pontosabban sajókazai cigányság és lementek megnézni, hogy "mi ez".
Hihetetlen szánalmas és ebből csinált egy szívhez szóló- hamis- üzenetet a TV2 és a Retek

csendesbob 2010.01.05. 16:09:17

akkor voltam ott koleszos, mikor Singert vezető tanárrá választották (ő volt a nevelőtanárom), egy nagyon korrekt és cseppet sem képmutató embert ismertem meg személyében
életem legszebb 4 évét töltöttem ebben a kollégiumban, ha azóta is hasonló ott az élet, akkor rendkívül szerencsések ott a diákok...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.05. 16:14:31

@csendesbob: Ja,ha 80 fiúra 140 lány jut az jó arány...:))

f.m.j. 2010.01.05. 16:17:37

@jágör68: már először is igazad volt :)

2010.01.05. 16:30:34

Ez csak vakitás, ami S.kazán történt. De azért egynek örülök, mert legalább meglátták azt hogy a felzárkóztatás--amire milliárdok folytak el, a zsebekbe--egy kalap sz.rt sem ér, ha ök nem akarnak megváltozni. Valaha --még a Kádár idökben--egy rendezett és tiszta lakótelep volt. Nagyon sok magyar is lakott itt, de a "gengszterválltás" és a betelepitettek leromboltak mindent. Ám várom, hogy a liberálisan érzékeny nagyszáju és höbörgök, mikor viszik öket magukhoz lakni. Mert ezt látni--tv-n keresztül és a valóságban , nem ugyanaz.

krtek 2010.01.05. 16:36:41

A kergagyitévés "riport szerű műsorok" veszettszarok. Sima gyártásban, hülye klisék alapján készülnek. Pár majom még tanítja is gőgősen mint modern kommunikációt. "Kedvenceim" között pl. ott az Vonyít Trutykó, aki notórikusan úgy kezdte a balfasz hatásvadász riportjait, hogyasszondja:
"Az a nap is úgy kezdődött mint bármelyik, Józsi akkor még nem tudta milyen szörnyűségekkel kell szembenéznie ismét. Igen. Összeszerta magát. ...."

És ez a hülye sopánkodó, álmegértő lószar átragad minden kergagyi-bulvár kollégára . Ha belegondolunk, sok esetben egy ilyen bulvárfirkász napi díja és a stáb költsége a riporton általában simán kihúzná a bajból a szereplőt.

tudi 2010.01.05. 17:01:08

Én elég bátor voltam 2 percet megbírtam nézni, ezért most megdícsérem magam. ebból az egészből úgy folyik a nyál, mint a megáradt tisza. Írták itt, hogy amit mondtak nem gondolták komolyan, csak mondaniuk kellett, de nem kell hozzá mérnöki diploma, hogy az ember lássa, azt, hogy ő maguk tehetnek a helyzetükről, nem dolgoznak, szülnek 5-6-x gyereket, de nem törődnek velük, legalábbis nem úgy, ahogy azt a normális magyarok és cigányok teszik.

tudi 2010.01.05. 17:07:34

@ingenium rusticus: A fekete sálas szöszi még büntető kategóriás? Mert ha nem, én is szívesen megvezetném, csak
egy kicsit másképp ahogy a riportban..
Hát drága barátom a te kedvedért voltam oly bátor és belenéztem kicsit hosszabb távon a videóba, hogy megtudjam melyik is az a leányzó és, hát határeset ahogy Hofi mondaná.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.05. 17:07:34

engem irritál, hogy nem >szegényeknek.<, hanem > cigányoknak <adják a pénzt.

Shaddam 2010.01.05. 17:12:40

Az első videóban szereplő szőke srácot igazán sajnálom.Látszik rajta ha nem lenne ott a kamera mást mondana.

Mr. Acid 2010.01.05. 17:45:26

"Száz gimnazista közül csak kettő cigány."
Biztos azért, mert diszkriminálva vannak.

Csak az első videót bírtam megnézni, azt is csak bele-belelapozgatva. Borzalom.

Kék_hagyma 2010.01.05. 17:52:14

Köszi, örömmel látom, hogy tegnap esti kérésem meghallgatást nyert. :-)
Ha ettől független a poszt, akkor is kösz. :-D

Annyira röhejes, hogy a hír megjelent vagy 3-4 másik portálon is, és következetesen "budai" meg "rózsadombi" gyerekekről beszéltek.
Holott, könnyen lehet, hogy éppen cigánysújtotta falvakból kimenekített vidéki gyerekek ezek...

hoplita 2010.01.05. 18:25:32

@dantE:
Köszi...! :))
Komoly összegben mertem volna én ebben fogadni, de hát egy - ha közvetve is - de érintett megerősítése nem esik rosszul.
Bár így látnék át az összes politikuson.....páron átlátok ugyan, de egy része profibb szerepjátszó...:(

==T== 2010.01.05. 18:32:32

Én nem hiszem el, hogy ezek a gimisen mind teljesen önként mentek bele ebbe a dologba. Gondolom ha valamelyik nem akarna részt venni ebben a dologban, akkor romlana kissé az átlaga.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.05. 18:57:37

Szerintem itt a vbőrön nem bannolnak senkit, ilyen névvel meg a z(s)indekszen még akár jósrác is lehet (-:
Jó gyerek az, ne bántsd, IdősAsszonyt is elüldöztétek, pedig nagyon szórakoztató volt.

Horizont 2010.01.05. 19:17:16

Már a címmel manipulálnak. Rózsadombi gyerekek? Ezek a gyerekek nem rózsadombiak! Vidékiek, akik koleszban laknak! Egy "vérbeli" a számunkra szó szerint vett rózsadombi gyerek még a TV kedvéért se tenné be a lábát se egy ilyen faluba! Körbeterelhették volna az összes miniszternek, államtitkárnak és az MSZP-ben magas pozíciót betöltőknek a gyerekeit és levihették volna őket Sajókazára .Na az műsor lett volna, vágás nélkül. Amúgy szánalmasak, azt hiszik ettől a műsortól könnybe lábadt szemmel mindjárt másképp gondolkozunk a cigányságról?
Utoljára akkor működött ez az "egyik gyerek megérti a másik gyereket aki cigány" című műsor, amikor annio annak idején a 35-38 fős osztályban volt 2 vagy 3 cigánygyerek és felzárkózott a többséghez, nem volt vele balhé, nem volt retkes,nem volt hangadó stb. CSAK gyenge tanuló. Na igen a többség elfogadta, befogadta őket, mert a gyerekek őszinték nem kirekesztőek,
ha látják, hogy "megérdemli" valaki. De ha nem .......

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.05. 19:54:52

@TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po:
Hát te meg ki vagy?
Mutatkozzál szépen be, ahogy illik:-)
Például nehéz gyerekkorod volt, bántottak a tanárok, főleg fejbevertek, ez nyomot is hagyott testedben, elmédben, lelkedben, vertek a szüleid, ők is mindig fejre, csak fejre,stb. Hát ez tragikus és szomorú ez a mélymagyar valóság. Látom, ma jöttél ide először.
Ave, Magister!
Hallgatjuk szavaid, Mester: mesélj egy új mesét, a fasiszta kommunizmusét....
Itt nyugodtan panaszkodhatsz, megértünk és könnyet ejtünk szomorú élettörténeteden.
Osztozunk mély bánatodabn:((((((((((((((((

Marcellusca 2010.01.05. 20:19:50

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Azé', most vasárnap érdemes volt nézni.
A magyar munkavállalókról szólt az egyik riport.
Hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva.

tokmányos 2010.01.05. 20:22:55

No komment! Zsidók által fizetett propaganda film.

bari-kád 2010.01.05. 20:28:07

Jah, lementek egy pár órára? Mééénem vittek magukkal egy párat a Rózsadombra? Ehh...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.05. 20:41:47

@zsarnabolt: Á, oda kell költözteni őket, mert csak úgy tudják megtanulni a toleranciát és a társadalmi szocializációs modellt:-)
Nekem úgy rémlik, még nemzetünk Ference is azt mondta, hogy a magyarok nagyasszonyától, született aprodobrevi Dobrev Klárikától tanulta meg a nagypolgári modort.
Na, ha ez sikerült, bevállt ez a szocializációs modell, miért ne sikerülhetne ilyen környezetben a sajókazai putrisornak is a nagypolgári létet elsajátítani? Hisz ők is csak emberek, mint Fletó. Nyilván Fletó nem gondolta magáról, hogy ő utánozhatatlan übermensch.....Ami sikerült Fletónak, sikerül a sajókazai "megvizitált" telepnek, csak kell egy Rószadomb, egy zsidóktól elrabolt villa, meg egy türelmes Dobrev Klára. Mindez megvan, akkor mi a hiba?

Auris 2010.01.05. 21:10:36

Nyelvújításra jó ez a kis video. Első impresszióra a magyar nyelv új fogalmai:

"etnikai-turizmus"
"roma-romantika"
"elitszagosítás"
"antibakteriális purdé".

manogera 2010.01.05. 21:48:28

Azt láttátok volna , amikor dec.31-én megkapták a családi pótlékot, gyest, anyasági segélyt.
Ellepték a ciguk a Tescot. Nagy tologatós bevásárlókocsiban: pezsgők, sörök, pálinkák, chipsek.
Kaja nemigen. Senki nem nézi mire költik a több tízezret , amit felvesznek 5-6-7 gyerekre.

f.m.j. 2010.01.05. 21:54:12

Az avatarokat nem lehet bannolni? Némelyiktől hányhatnékom támad elemi erővel, és sajnálom, de a kommentelőt azonosítom vele, pedig tudom, tudom... (a kérdés költői volt, nem kell válaszolni :))
Csak ez eddig nem volt, valahogy azért is szeretem ezt a helyet, bárhová megyek, muszáj "hazajönni" :) és akkor elrontják a hülyeavatart-feltevők

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.05. 22:03:55

@mókusfüles bukósisak: Ha firefoxot használsz +adblock kiegészítőt akkor tudod blokkolni magadnak.

f.m.j. 2010.01.05. 22:09:04

@blas: és azt is kiszűri, hogy kiét akarom, kiét nem? Egyszer próbálkoztam ilyesmivel, de még a saját avataromat is kiiktatta. Mindegy, annyira azért nem fontos, meg mint írtam volt, a kérdés költői volt :) meg aztán ahogy elnézem, egyeseknek tetszik, igaz-e Marcellusca? :)

f.m.j. 2010.01.05. 22:13:44

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

Téged meg ki a fasz kérdezett? És most finom voltam és nőies.

Ezzel itt nem sokra mész, csak előre szólok.

Horizont 2010.01.05. 22:18:48

@mókusfüles bukósisak: Ha-ha-ha én is pont egy ilyesmit akartam írni ennek a bunkócskának, tényleg magyarnyűvő:((((

Marcellusca 2010.01.05. 22:22:52

@mókusfüles bukósisak: Én nem mondtam, hogy tetszik. Csak jót röhögtem rajta (neked is ezt ajánlom!), hogy egyesek milyen pihent agyúak. :)
Meg nem lehet mindenkinek olyan művészi, mint a Tied! :D

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Mer' a tied olyan szép.
Nem vagy te egy kicsit skizofrén?
Férfi névvel, nőként, Helló Kitty-s Darth Vader-i öltözékben?

f.m.j. 2010.01.05. 22:23:48

@Horizont: komolyan nekem is hiányzik, ő legalább buta volt :) Ez a magyarnyűvő is az, Örömszőr okos, de még az is lehet, hogy éppeg röhög, mert mind ő :):):)

Marcellusca 2010.01.05. 22:23:55

@Horizont: Állítólag 24 éves nő.

f.m.j. 2010.01.05. 22:29:22

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

Aztán miért, kedves? Netán idegesek vagyunk? Szerintem szaladj haza, és nézd meg anyád hogy van. Mert te elég szarul vagy. És úgy tűnik genetikai természetű a dolog, aranyoskám.

f.m.j. 2010.01.05. 22:30:58

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

jesszus Marcellusca, remélem erre már nem is válaszolsz, olyan rangon aluli :)
Figyeled az érvrendszert? Utánozhatatlan, páratlan...

Marcellusca 2010.01.05. 22:33:16

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Na, most válaszolok neked utoljára:
Mivel új vagy még, ezért nem tudhatod, hogy az avataromnak története van. Mint a nick-emnek is.
Egyiket sem váltogatom.

És sosem tartottam magam nagymagyarnak. Sőt! Tele a hócipőm a NAGYMAGYARokkal.
Egyébként nem tudom, mi bajod az autómmal?
Az, hogy neked nincs?
Akkor viszont te vagy egy igazán magyar.

f.m.j. 2010.01.05. 22:35:36

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

most komolyan, mi ebben a jó neked? Mert bennem semmit nem okozol, ellenben komolyan érdekel, hogy hogy vagytok anyáddal :)

Horizont 2010.01.05. 22:36:13

@Marcellusca: Tényleg bezárták az OPNI-t. Most döbbentem rá!!!

Marcellusca 2010.01.05. 22:39:29

@mókusfüles bukósisak: Akkor bekopizom Neked is, amit Horizontnak írtam:
Ne válaszolj neki!
Egyszerű provokátor.
Nagyon egyszerű.
Mert senki nem kérte, hogy "áldásos" tevékenységet folytasson.
Teszi mindezt saját "szórakoztatására".

@Horizont: De ki tanította meg számítógépet kezelni?
És hogy talált ide?

Horizont 2010.01.05. 22:40:20

@mókusfüles bukósisak: Hagyd a francba ne válaszolj neki Marcelluscának igaza van!

Horizont 2010.01.05. 22:44:33

@Marcellusca:
Most olvastam, hogy ez a kollégium:
Alapító: Budapest Főváros Közgyűlése
Felügyeleti szerve: Budapest Főváros Közgyűlése
Vagy mindegyik kollégium az? Rég voltam kollégista:)))

Kartal (rezervált) 2010.01.05. 22:44:38

@Marcellusca: nem csináljátok, hogy bedőltök! Ez az IdősAsszony új regisztrációja, csak most nem komcsi, hanem cigány kivitelben. Most néztem, legalább 15 különböző néven pofázik bele a legkülönbözőbb blogokba, általában bunkó és vulgáris stílusban...

f.m.j. 2010.01.05. 22:45:47

@Horizont:
@Marcellusca:

hogyne tudnám mi ez itt, és mit csinál. Nem válaszolok többet a 10 perccel ezelötti volt az utolsó :)

f.m.j. 2010.01.05. 22:47:17

@Kartal (aki beleszól):

sőt, paskolhat egyet a csenevész vállaira, mert én még a szar írásaiba is beleolvastam, szegényke...

Horizont 2010.01.05. 22:50:23

@Kartal (aki beleszól): Na de IdősAsszony egy úrinő volt ehhez képest....

Marcellusca 2010.01.05. 22:52:07

@Kartal (aki beleszól):
@mókusfüles bukósisak:
Miket nem tudtok. :)
/Kezdek félni. :DDDD/
Én csak az avatarjához tartozó infót néztem meg.

Horizont 2010.01.05. 22:54:23

@Marcellusca: Képzeld az egyik neve: nyeglefasz Telitalálat:)))))

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:00:16

Totál meghatódtam ezektől a riportoktól. Egyébként csórikáimat nem a származásuk, hanem a szüleik tartják vissza a felzárkózástól. Na de mindegy.
@lakatos józsef, magyarnyűvő: Te az a fajta vagy aki ellopja a 20000ft-os rotációs kapát, hogy legyen mit elgépezni, vagy aki megveszi 2000-ért, hogy továbbadja 10-ért és legyen szép színarany kocsibejárója?

Marcellusca 2010.01.05. 23:04:12

@mókusfüles bukósisak: Nem kell. Már megtaláltam.
Tényleg beteg.

Marcellusca 2010.01.05. 23:10:46

@Hülyegyerek: Klikkelj a nevére vagy az avatarjára!
A kidobott lapon meg az indás címére.
Ott szépen fel van sorolva az összes idióta nick-je, meg minden egyéb.

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:16:24

@Marcellusca: Köszi. Hát ez egy furcsa hobbi. De mindegy. Biztos nehéz gyerekkora volt.....

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:28:08

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Honnan tudod, hogy magyar vagyok? Lehetek még idegenlelkű zsidó is.

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:28:18

@xanax:

a "po" az a posztkomcsi lenne, csak úgy túl hosszú lett

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:30:25

:)

látom
a nikembem levő - valójában csak látszólagos - dialektikával
sokan nem tudnak mit kezdeni - mert kis buta bábok csupán

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:42:14

"lányRA ... virágot szedtek"

nos, ezzel a "-ra" toldalékkal most hogy is kell érteni azt a virágszedést?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.06. 00:11:04

"Hogy lehet gyereket nevelni ilyen körülmények között???"
Wazz múltkor volt az m1-en vmi. per videója, amikor a kisgyereknek nitrátos vizet adtak, és meghalt tőle...
Ott is kint volt a gyámügyes, éppen csak nem tűnt fel neki, hogy egy szeméttelep közepén élnek...

f.m.j. 2010.01.06. 00:18:41

A rózsadombiak elmentek a varjúdombiakhoz
Egykutya, domb, domb :)
Hogy egy klasszikust idézzek: végül mindannyian ugyanarra a libalegelőre jutunk, hát nem mindegy, rózsadomb, vagy varjúdomb? Minek ezt keverni, pláne ilyen erőltetetten, megrendezve?

ZioN 2010.01.06. 00:27:52

@lakatos józsef, magyarnyűvő:
Na te valami védett állatfaj lehetsz,mert ilyet még nem láttam.De ezen pár böfögésed alapján vannak sejtéseim miért vagy védett állatfaj.

2010.01.06. 07:35:43

Nem tudom, észrevette-e más is, hogy a kollégista kölykök közül pár feltűnt már az m1-es roma magazin egy nyári adásában, amikor is a Balatonon táboroztatta őket az árvalányhajú igazgaztó vidékről felutaztatott kisebbséggel összezárva.
Konkrétan a rövid hajú szőke gyerekre emlékszem, amint a balatoni interjúban elmondta, hogyan sikerült az előítéleteit leküzdenie a közös üdülés során.
A csoportbeszélgetésen jól látható, hogy szakavatott etnoturistaként bólogat az első sorban. Gyanús a dolog. Én mondom, hogy a Singer csóka egy betanított statisztákból álló etnokommandóval turnézik az országban és adja az interjúkat. :)

Tündér_Lala 2010.01.06. 10:23:17

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Egyáltalában nem lehetetlen és megfordult már a fejemben, hogy ha az a kollégium bajban van, akkor ezen a módon biztosítható a pénz a fennmaradáshoz, a szinvonal fejlesztéséhez. Ennek az ostoba és kártékony propagandának az oldalvizén evezni erkölcstelen, de ha így biztosítható a gyerekek elhelyezése, mert másként nem lehet pénzhez jutni.... Sokan használták már személyes karrier építésre a sajtóban és a művész világban, itt legalább valamennyi hasznot a közösség is húz belőle. (Istenem, Magyarország mivé lettél ?)

maxwell murder 2010.01.06. 13:50:29

én ezt még anno láttam tv-ben, jól fel is basztam az agyam rajta:)

2010.01.06. 14:20:11

Laspalmas, a kommentárod igen nagy sötétségről tanúskodik. A "gyámügy" így is tele van egyrészt, másrészt amíg a gyerekekről gondoskodnak, még mindig jobb helyük van a családban, mint egy árvaházban (nincs is joguk elvinni), harmadszor tízezrével kerülhetnének ilyen alapon gyerekek nevelőotthonba.

Milyen alapon figurázod ki Singer János tevékenységét, aki minden elismerést megérdemel? Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket?

2010.01.06. 14:22:23

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Aha. Az véletlenül se fordulhat elő, hogy vannak becsületes emberek is. Rajtad kívül, persze. Az a gyanús, ami nem gyanús.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.06. 14:35:06

@iii:

Köszönöm szépen építő kommentedet, nézzük akkor.

"A "gyámügy" így is tele van egyrészt"
Akkor nyilván költeni kéne rá, de ebben az országban ez nem divat.

"másrészt amíg a gyerekekről gondoskodnak"
A mocskos ruhát, mocskos lábasban főzött ételt, evőeszköz hanyagolását nem nevezném nagy gondoskodásnak, fogalmazzunk inkább úgy, hogy életben tartják a gyerekeket.

"még mindig jobb helyük van a családban, mint egy árvaházban"
Azért ez nem olyan biztos, ott legalább civilizáltak lesznek, tanulnak. Persze költeni kéne rá mint már írtam.

"(nincs is joguk elvinni)"
Ez elég baj, mert ha a szülő nem képes rá, valakinek meg kell nevelnie a gyereket, hogy értékes, a társadalomhoz hozzátevő felnőtt váljon belőle.

"harmadszor tízezrével kerülhetnének ilyen alapon gyerekek nevelőotthonba."
Ez nagyon szomorú, de pl az enyém biztos nem. Véletlen-e?

"Milyen alapon figurázod ki Singer János tevékenységét, aki minden elismerést megérdemel?"
Mivel is figurázom ki? Hogy betettem a videót? Ő figurázza ki saját magát azzal a remekül sikerült mondattal. Abból látszik, hogy kb most látott életében először cigányt, de persze rögtön azt hiszi, hogy majd ő megváltja a világot.

"Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket? "
Kölcsönösség kéne, kölcsönösség.

nyeglefasz 2010.01.06. 14:40:44

kirekesztő tevékenykedésed során leleplező tegnapi kommentem kitörlésével az évtized lehetőségét szalasztottad el, te hólyag bloggazda

ehhh..

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 15:00:02

@iii:

"Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket?"

Nem, nem az. De szerencsésebb, ha ezt nem kampányolva, polkorrekt reklámfilmet gyártva tesszük. Nem a gyerekek részéről, ők csak eszközök voltak.
Nem az a baj, hogy itt pár középiskolás gyerek elment megtudni/,megnézni, hogy miként is élnek emberek, hanem az, hogy nagyon kilóg a lóláb. Singer tanár úr alakítása sajnos nem Oscar-díj gyanús.

2010.01.06. 15:39:17

@derelyegrádi szellem: És minek a reklámja? Mi az a sötétben bújkáló szervezet, aminek erre szüksége van?

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 15:45:33

@iii:

nézd meg a filmet és rájössz. egyébként ezek a "szervezetek" egyáltalán nem sötétben bujkálnak, most éppen (8 éve) egy országot kormányoznak. Az összeomlás felé.

2010.01.06. 17:08:38

@derelyegrádi szellem: Jó, ez az opció persze nem elképzelhetlen. De ez miből derül ki neked? A filmet megnéztem.

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 17:19:04

@iii:

Abból, hogy 20 éve hallgatom ezeket a figurákat, és a mantrájukat. Már az éberkóma állapotában is ráismernék.

2010.01.06. 18:23:45

@iii: Én kérek elnézést, elvtárs. Tényleg semmi furcsa nincs abban, hogy ugyanazok az arcok küzdik le félévente az előítéleteiket táborozással újra meg újra. Közben pedig különböző médiumokban hakniznak a produkciójukkal. Tiszta valóság-show.

A becsületes ember pedig egy urban legend. ;)

2010.01.06. 20:39:34

@derelyegrádi szellem: Szóval nem tudod megválaszolni. OK, hagyjuk. Te 20 éve figyeled Singer János tevékenységét, én meg örülök, hogy ennek a jó kis blognak a révén megismerhettem, pedig nem vagyok tinédzser.

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Mindkét film ugyanarról a dologról szól, igen előfordul, hogy akár két tv is csinál filmet róla. És igen, pont félévig tartott. És igen, megérdemlik, hogy bemutassák, ilyen is van. Én pl.valószínűleg nem vállaltam volna be tanárként.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.06. 21:43:02

@iii: Ha így örülsz ennek a produkciónak, miért nem mersz, saját bevallásod szerint, felvállalni egy kirándulást az osztályoddal? Csak nem vagy előítéletes? Esetleg gyáva? Esetleg mindkettő?
Csak rajta, rajta, várjuk a beszámolót az osztálykirándulásról.
Itt van a pionír-példa előtted, akkor meg mitől félsz?
Feljegyezzük a kéménybe, hogy tavasszal elviszed az osztályodat Sajókazára és beszámolsz egy posztban a tapasztaltakról. Jó?
De mehetsz egymagad is egy fényképezőgéppel meg némi ajándékkal, bajod nem eshet, akkor meg mitől tartasz? Aztán felteszed a képeket is a posztra.
Na, így jó?

sztrovacsek 2010.01.07. 00:17:21

Pár éve kirándultunk az ország keleti felében, /Tiszabecstől innen/ ott láttam igazi szegénységet, volt olyan falu, hogy egyetlen új vagy felújítottházat, kerítést sem láttunk.
De, a faluban minden porta rendben volt tartva, nem volt szemét, kosz. Viszont a faluvégén a cigánysoron mindenhol a szeméthalom, a dzsuva. A szegénység nem egyenlő a kosszal! Csak meg kell nézni ezeket a videókat!
Ha ehhez hasonló téma kerül terítékre mindig eszembe az a Nyírmihálydi story, mikor is bevonult egy rakás dagadtkancigány /mind segíjjes/ a polgármesterihivatal tárgyalótermébe, hogy megtárgyalják a saját portájuk készítendő budit! Amit persze nem voltak hajlandóak megépíteni az ingyen kapott anyagokból.

2010.01.07. 09:45:54

@Doña ¡Cara(mba)!: Ha olvasnál is, nemcsak írnál, akkor olvashatnád, hogy pont azt írtam, hogy én nem mertem volna bevállalni, ezért minden tisztelet megilleti.

Kísértetiesen emlékeztet a hozzáállásotok tinédzserkori élményemre, amikor rakodómunkásként dolgoztam egy teherautón két dolgozóval együtt. Egy este volt egy film (akkor még 1 csatorna volt) a Harlemben lakó négerek sanyarú helyzetéről. Én leszűrtem a filmből, hogy milyen borzasztó helyzetben vannak, milyen sajnálatra méltóak, a két melós gyerek pedig hasonló módon kommentálta, ahogy ti: hogy képesek élni ebben a mocsokban, brrrrrr, de undorító. Van akiben van együttérzés, van akiből hiányzik. Ez van.

derelyegrádi szellem 2010.01.07. 10:17:10

@iii:

Olvasd már vissza a kérdésedet, meg az arra adott válaszomat, és ha abból (20 éve hallgatom őket) neked az jön le, hogy Singert hallgatom 20 éve, akkor sürgősen keresd fel elmeorvosodat, gyógyszerészedet, vagy esetleg középiskolai logika és szövegértés tanárodat, ha volt ilyen bármilyen tantárgy keretében.

Vagy egszerűen fogadd meg a saját, másnak adott tanácsodat:

"Ha olvasnál is, nemcsak írnál"

Arról nem is beszélve, hogy eggyel fölötte ezt írtad:

:"Jó, ez az opció persze nem elképzelhetlen."

Hmm?

2010.01.07. 10:20:23

@derelyegrádi szellem: Az egy vicc volt. Mindenesetre nem válaszoltál a kérdésemre, hanem elmismásoltad. Csak érzéseid vannak, konkrétum nincs. Nem baj, mondom, hagyjuk.

derelyegrádi szellem 2010.01.07. 10:43:05

@iii:

"Az egy vicc volt."

Akkor jelöld valamivel, mert annyira nagy ász a humorban nem vagy, hogy enélkül is feltűnjön.

"Mindenesetre nem válaszoltál a kérdésemre, hanem elmismásoltad."

De válaszoltam. Leírtam a VÉLEMÉNYEMET, és meg is indokoltam. Mit vársz még?

Mert akkor csináljuk így: mondj valami konkrétumot, hogy Singerék nem kampányfilmet csináltak. De konkrétum legyen, hely, idő személyek megjelölésével.

A VÉLEMÉNY fogalmáról hallottál valaha életedben?

De a tárgyra térve:

Azért ez a véleményem, mert a filmben megjelenő frázisok ismerősek, egy, illetve két poltikai párthoz és szellemi holdudvarukhoz tartozóktól hallani szóról-szóra ilyeneket, ezt polkorrekt frázisgyűjteméynt ők használják szinte értelmező szótárként. Az soha nem állítottam, hogy BIZTOSAN TUDOM, hogy Singer ezt az egészet ezért csinálta (gyanú van rá), de hogy ez jön le belőle, az számomra VÉLEMÉNY SZINTJÉN biztosnak tűnik. Hogy ez vágás révén lett ilyen, vagy eleve így készült, azt NEM TUDOM!

Nem tudok világosabban fogalmazni. Érthető ez?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.01.07. 11:33:10

@iii:

"És igen, megérdemlik, hogy bemutassák, ilyen is van. Én pl.valószínűleg nem vállaltam volna be tanárként."

Hát igen...
erre mondom én, hogy van aki arcát adja valamihez, javító szándékkal
..meg vannak mások- irigy és frusztrált emberek - akik ezt név nélkül fikázódva érzük jól magukat.

Kinek mi...

Kopasz4x4 2010.01.07. 12:33:11

@iii: És mi van akkor ha pl. én ilyen formán tapasztaltabb vagyok mint ti nagyon sokan?
Az én nagymamámat cigánykurvák ölték meg közvetve. Kirabolták, sokkot kapott, komába eset és 36 napra rá meghalt.
Egyedi eset igaz .Na itt Szabolcsban nem az.
Barátom nagymamája a veteményest kapálta(zöldborsót).
A saját kapájával vágták ketté a fejét mert nem engedte lopni a termést.
Nem beszélve a cigány maffiáról, sőt hallottál már a csicskáztatásról . Na nem olyanról amilyen te vagy! Olyan cigány féléről?
Személyesen mentettünk ki a barátaimmal egyet , egy cigány "nagyvállalkozó" portájáról egy szabolcsi faluban.
És még sorolhatnám százával a saját tapasztalataimat.
Kérdésem: ha az előítélet tapasztalatokon alapul, akkor az még mindig előítélet?
És ezért gyűlölöm a magadfajtát, mert ugattok mint a veszett eb a biztonságos fegyveresen őrzött Rózsadombról.
Szebb Jövőt !

Kopasz4x4 2010.01.07. 12:39:54

A Singernek meg ajánlanám figyelmébe a fiatalkorúak börtönét is, már ha ilyen nagy propagandába vágta a bicskáját.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.07. 16:31:05

@iii: Nem szánni kell, hanem odamenni valami már rég a szekrényben lógó, nem használt ruhaneművel egy két jól záró nylon zsákban, ha tényleg van szíved, nem csak pofád.
Ha benned ennyi az empátia, akkor legyen meg a bátorság is hozzá! Ha tudod valakiről, hogy az utcán verik, vagy haldoklik, elnyargalsz, hogy még fos-nyomodat se találják? Te farizeusok-farizeusa!!!!! Jó, hogy a kölkemet "férfi" is tanította tartásra,mégha néha nő is volt a tanár(nő).
Rajta!
Beregszászban van egy fiatla lelkész, ő az nutcagyerekeket karolta fel. Voltunk nála és vittünk csomagokat. De cserébe a gyerekeket befogta oktatni, a konyhán segíteni. És berendezett holland segéylből két műhelyt, képzeld: egy nyomdai kis üzemet és egy szatalos kis üzemet, hogy a lurkók tanuljanak "halat fogni"

Neve, hogy plédaképp itt áljon mindannyiunk számára: Taracközi Ferenc. Ennek van már 6 éve, eszméletlen ukrajnai szegénység még a "közép-osztálynál is". A pap 26 esztendő volt, nős, egy piciny babájuk volt, tündéri, akkor 25 esztendő felesége.
Nem farizeuskodott, hanem cselekedett. Kinézésre is férfi volt a javából! Tudod, meglátszik az arcon, tartáson, tekinteten.

Szal várom/Várjuk a képet és a beszámolót!

Ja, még valami lényeges:
- miért NEM MERTED volna? na ez itt a kérdés. Inkább, ha egy gyáva alak vagy, ne"empátiáljál" hanem miután kifostad magad a félelemtől, menj jótékonykodni.
Milyen alak vagy te? Remélem nem férfi, mert elhánynám magam attól, hogy még ajándékkal is félsz elmenni egy cigánytelepre, más meg ott lakik esetleg az Avasi lakótelepen, körülvéve jobbról, balról, alulról, felülről kártányos helyzetűekkel, és kénytelen bátor lenni.

A Rózsadombon nincs tartás?
Te szarjancsi!

DaveSlim 2010.01.07. 22:18:46

Ekkkora baromságot. Akiket a riportban mutattak, nem egyenlőek teljesen azokkal, akik a 8-ik és 9-i kkerületben vannak.... ha értitek...
A másik oltári baromság: azok utálják jobban a cigányokat, akik nem találkoztak velük?! Én még nem találkoztam Bahama-szigeteki emberrel, ezért nem is utálom, mivel nem ismerem. A cigányt ismerem, eleget tapasztaltam, láttam, hallottam, érzékeltem... ezért utálom őket! Pont, hogy emiatt.

2010.01.08. 06:07:56

@Doña ¡Cara(mba)!: Szarjancsi vagy te, faszkalap. Ilyen stílusban én is tudok válaszolni, ha ez hiányzik.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 07:36:51

@iii:
ííí szarjancsi!!!
Ez erőss vót mint Zsolt!!! (zsír hasonlat, nem?)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 07:41:09

@.Pierre Bezuhov.: b+ Bezu te is név nélkül fikázod a fikázókat!

hoplita 2010.01.08. 08:51:35

@iii:
Nos, ebből azt szűröm le, hogy annak a két melósnak már akkor több esze volt mint neked.
Azóta valszeg csak romlott a helyzet.....

2010.01.09. 22:31:34

@hoplita: Hát igen, nyilván a sok eszük miatt maradtak trógerolni tovább, mert az oly romantikus.

2010.01.09. 22:32:23

@Talon Karrde: Minden sértésre nem válaszolok, ez szint alatti volt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 22:35:25

@iii: Szar ügy hogy a szombat estét ilyen szánalmas kommentek megfogalmazásával töltöd...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 22:37:12

@iii: Ha picit is ismernéd ezt a blogot, akkor tudnád, hogy akit lefaszkalapoztál az nő, csak erre akartam utalni.

Trog_Air 2010.01.11. 16:45:05

Hehe, en is ebbe a koliba jartam... meg a mult szazadban :) Akkor is ugyanez a szivar volt az igazgato, nem gondoltam volna, hogy o is ennyire rozsaszin kodos vilagban el...

süti beállítások módosítása