Skip to content


       Szűrés lista

"Rózsadombi" gyerekek Sajókazán

A nagy karácsonyi előkészületekben erről lemaradtunk, de jobb későn, mint soha.

Budapesten található a Káldor Miklós Kollégium, ami 3 épületben, 19 pedagógussal 140 lánynak és 80 fiúnak biztosít férőhelyet. A diákok vidéki általános iskolából kerültek fővárosi oktatási intézményekbe, döntő többségük szak- illetve szakközépiskolákba, kb. 15 %-uk gimnazista.

Az intézmény igazgatója Singer János.


Született: 1955. augusztus 14.
Iskolák:

1973. Érettségi - Eötvös József Gimnázium
1978. Gyógypedagógusi diploma, Bárczy G. Főiskola
1991. pszichológia szak - ELTE
1992. pedagógia szak - ELTE

Munkahelyek:

1973-1975 gyermekfelügyelő - Ötvös J. u-i Kisegítő Iskola és Nevelőotthon
1975-1976 bútoros - Vígszínház
1976-1978 múzeumpedagógus - Hadtörténeti Múzeum
1977-1979 kutatásszervező - Kodály Intézet (Kokas Klára)
1979-1991 nevelőtanár - Mező Imre Kollégium
1991- igazgató - Káldor Miklós Kollégium (Mező I. Kollégium)
1995 óta óraadás az ELTE BTK "Kollégiumpedagógia" intenzív továbbképzés kurzusán 1996 óta FPI szakértő

Elméleti munkák:

- A tanár személyisége a nevelésben - 1980. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A demokrácia szerepe a nevelésben - 1981. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A kollégium szerepe a hátrányos - 1982. Tanulmányok a fővárosi gyermekvédelem köréből, Budapest
- A szójelentés sajátosságai és a kreativitás viszonya művészekkel végzett szó asszociációs eljárás alapján - OTDK II. hely Nyíregyháza 1989.
- Freud a titkos biológus - 1990. Magyar Pszichológiai Szemle 1-2, Budapest -Túlélésükért küzdenek a kollégiumok - 1992. december 22. Népszabadság
- Mire jók a kollégiumok - 1993. Kollégium c. folyóirat III.
- Kérdések és válaszok a Káldor Miklós Kollégiumban - 1993. Kollégiumpedagógia, Tanulmányok a kollégiumi nevelés témaköréből, Budapest-Zánka
- Szociometria: a közösségi kapcsolatok térképe - 1994. Tanári létkérdések Raabe Kiadó,Budapest
- Kabai Péterrel: Interdiszciplináris oktatási háló - 1996. KOMA

Cikkek a kollégiumról:


- Lemaradás - 1993.01.21 Magyar Narancs
- Minden eladó? - A kollégiumok nem... 1993.02.25. Magyar Hírlap

Elismerések:


1987. Kiváló Munkáért - Miniszteri dicséret
1990. Vezető tanárrá választás
1998. Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszt

 

Singer úrnak támadt egy olyan ötlete, hogy a hírekből (a hatgyerekes áramtolvaj Dugó, és a számára rendezett gyűjtés, plusz iskolakerülő gyerekek börtönbe küldött szülei) már jól ismert Sajókazát kitüntetett figyelemben részesítik diákjaival. Látogatás, balatoni nyaralás, karácsonyi ajándékozás és aranyköpések.

"Az egyik lányra rögtön ezek a kis izék ott....purdék ott...virágot szedtek"

"Étkezésnél meg kellett tanítani, hogyan használják az evőeszközt"

"Meg kellett tanítani, hogy gyerekek ez a WC-papír, ezt bele a WC-be"

"Száz gimnazista közül csak kettő cigány"

 

 

Engem csak egyetlenegy dolog érdekel: Hogy lehet gyereket nevelni ilyen körülmények között??? Hogy ? Hol van ilyenkor a gyámügy?? Eszméletlen, komolyan mondom... Azonosíthatalan valami rotyog a szemétkupac közepén álló rozoga sparhelten melegedő mocskos edényben......boááá

Aki ezek után egy kis felüdülésre vágyik, nézze meg a témában készült másik, hollywoodi nyál stílusban készült összeállítást is.

 

Címkék: cigány abszurd jogvédők

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr211646658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f.m.j. 2010.01.05. 16:17:37

@jágör68: már először is igazad volt :)

2010.01.05. 16:30:34

Ez csak vakitás, ami S.kazán történt. De azért egynek örülök, mert legalább meglátták azt hogy a felzárkóztatás--amire milliárdok folytak el, a zsebekbe--egy kalap sz.rt sem ér, ha ök nem akarnak megváltozni. Valaha --még a Kádár idökben--egy rendezett és tiszta lakótelep volt. Nagyon sok magyar is lakott itt, de a "gengszterválltás" és a betelepitettek leromboltak mindent. Ám várom, hogy a liberálisan érzékeny nagyszáju és höbörgök, mikor viszik öket magukhoz lakni. Mert ezt látni--tv-n keresztül és a valóságban , nem ugyanaz.

krtek 2010.01.05. 16:36:41

A kergagyitévés "riport szerű műsorok" veszettszarok. Sima gyártásban, hülye klisék alapján készülnek. Pár majom még tanítja is gőgősen mint modern kommunikációt. "Kedvenceim" között pl. ott az Vonyít Trutykó, aki notórikusan úgy kezdte a balfasz hatásvadász riportjait, hogyasszondja:
"Az a nap is úgy kezdődött mint bármelyik, Józsi akkor még nem tudta milyen szörnyűségekkel kell szembenéznie ismét. Igen. Összeszerta magát. ...."

És ez a hülye sopánkodó, álmegértő lószar átragad minden kergagyi-bulvár kollégára . Ha belegondolunk, sok esetben egy ilyen bulvárfirkász napi díja és a stáb költsége a riporton általában simán kihúzná a bajból a szereplőt.

tudi 2010.01.05. 17:01:08

Én elég bátor voltam 2 percet megbírtam nézni, ezért most megdícsérem magam. ebból az egészből úgy folyik a nyál, mint a megáradt tisza. Írták itt, hogy amit mondtak nem gondolták komolyan, csak mondaniuk kellett, de nem kell hozzá mérnöki diploma, hogy az ember lássa, azt, hogy ő maguk tehetnek a helyzetükről, nem dolgoznak, szülnek 5-6-x gyereket, de nem törődnek velük, legalábbis nem úgy, ahogy azt a normális magyarok és cigányok teszik.

tudi 2010.01.05. 17:07:34

@ingenium rusticus: A fekete sálas szöszi még büntető kategóriás? Mert ha nem, én is szívesen megvezetném, csak
egy kicsit másképp ahogy a riportban..
Hát drága barátom a te kedvedért voltam oly bátor és belenéztem kicsit hosszabb távon a videóba, hogy megtudjam melyik is az a leányzó és, hát határeset ahogy Hofi mondaná.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.05. 17:07:34

engem irritál, hogy nem >szegényeknek.<, hanem > cigányoknak <adják a pénzt.

Shaddam 2010.01.05. 17:12:40

Az első videóban szereplő szőke srácot igazán sajnálom.Látszik rajta ha nem lenne ott a kamera mást mondana.

Mr. Acid 2010.01.05. 17:45:26

"Száz gimnazista közül csak kettő cigány."
Biztos azért, mert diszkriminálva vannak.

Csak az első videót bírtam megnézni, azt is csak bele-belelapozgatva. Borzalom.

Kék_hagyma 2010.01.05. 17:52:14

Köszi, örömmel látom, hogy tegnap esti kérésem meghallgatást nyert. :-)
Ha ettől független a poszt, akkor is kösz. :-D

Annyira röhejes, hogy a hír megjelent vagy 3-4 másik portálon is, és következetesen "budai" meg "rózsadombi" gyerekekről beszéltek.
Holott, könnyen lehet, hogy éppen cigánysújtotta falvakból kimenekített vidéki gyerekek ezek...

hoplita 2010.01.05. 18:25:32

@dantE:
Köszi...! :))
Komoly összegben mertem volna én ebben fogadni, de hát egy - ha közvetve is - de érintett megerősítése nem esik rosszul.
Bár így látnék át az összes politikuson.....páron átlátok ugyan, de egy része profibb szerepjátszó...:(

==T== 2010.01.05. 18:32:32

Én nem hiszem el, hogy ezek a gimisen mind teljesen önként mentek bele ebbe a dologba. Gondolom ha valamelyik nem akarna részt venni ebben a dologban, akkor romlana kissé az átlaga.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.05. 18:57:37

Szerintem itt a vbőrön nem bannolnak senkit, ilyen névvel meg a z(s)indekszen még akár jósrác is lehet (-:
Jó gyerek az, ne bántsd, IdősAsszonyt is elüldöztétek, pedig nagyon szórakoztató volt.

Horizont 2010.01.05. 19:17:16

Már a címmel manipulálnak. Rózsadombi gyerekek? Ezek a gyerekek nem rózsadombiak! Vidékiek, akik koleszban laknak! Egy "vérbeli" a számunkra szó szerint vett rózsadombi gyerek még a TV kedvéért se tenné be a lábát se egy ilyen faluba! Körbeterelhették volna az összes miniszternek, államtitkárnak és az MSZP-ben magas pozíciót betöltőknek a gyerekeit és levihették volna őket Sajókazára .Na az műsor lett volna, vágás nélkül. Amúgy szánalmasak, azt hiszik ettől a műsortól könnybe lábadt szemmel mindjárt másképp gondolkozunk a cigányságról?
Utoljára akkor működött ez az "egyik gyerek megérti a másik gyereket aki cigány" című műsor, amikor annio annak idején a 35-38 fős osztályban volt 2 vagy 3 cigánygyerek és felzárkózott a többséghez, nem volt vele balhé, nem volt retkes,nem volt hangadó stb. CSAK gyenge tanuló. Na igen a többség elfogadta, befogadta őket, mert a gyerekek őszinték nem kirekesztőek,
ha látják, hogy "megérdemli" valaki. De ha nem .......

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.05. 19:54:52

@TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po:
Hát te meg ki vagy?
Mutatkozzál szépen be, ahogy illik:-)
Például nehéz gyerekkorod volt, bántottak a tanárok, főleg fejbevertek, ez nyomot is hagyott testedben, elmédben, lelkedben, vertek a szüleid, ők is mindig fejre, csak fejre,stb. Hát ez tragikus és szomorú ez a mélymagyar valóság. Látom, ma jöttél ide először.
Ave, Magister!
Hallgatjuk szavaid, Mester: mesélj egy új mesét, a fasiszta kommunizmusét....
Itt nyugodtan panaszkodhatsz, megértünk és könnyet ejtünk szomorú élettörténeteden.
Osztozunk mély bánatodabn:((((((((((((((((

Marcellusca 2010.01.05. 20:19:50

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Azé', most vasárnap érdemes volt nézni.
A magyar munkavállalókról szólt az egyik riport.
Hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva.

tokmányos 2010.01.05. 20:22:55

No komment! Zsidók által fizetett propaganda film.

bari-kád 2010.01.05. 20:28:07

Jah, lementek egy pár órára? Mééénem vittek magukkal egy párat a Rózsadombra? Ehh...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.05. 20:41:47

@zsarnabolt: Á, oda kell költözteni őket, mert csak úgy tudják megtanulni a toleranciát és a társadalmi szocializációs modellt:-)
Nekem úgy rémlik, még nemzetünk Ference is azt mondta, hogy a magyarok nagyasszonyától, született aprodobrevi Dobrev Klárikától tanulta meg a nagypolgári modort.
Na, ha ez sikerült, bevállt ez a szocializációs modell, miért ne sikerülhetne ilyen környezetben a sajókazai putrisornak is a nagypolgári létet elsajátítani? Hisz ők is csak emberek, mint Fletó. Nyilván Fletó nem gondolta magáról, hogy ő utánozhatatlan übermensch.....Ami sikerült Fletónak, sikerül a sajókazai "megvizitált" telepnek, csak kell egy Rószadomb, egy zsidóktól elrabolt villa, meg egy türelmes Dobrev Klára. Mindez megvan, akkor mi a hiba?

Auris 2010.01.05. 21:10:36

Nyelvújításra jó ez a kis video. Első impresszióra a magyar nyelv új fogalmai:

"etnikai-turizmus"
"roma-romantika"
"elitszagosítás"
"antibakteriális purdé".

manogera 2010.01.05. 21:48:28

Azt láttátok volna , amikor dec.31-én megkapták a családi pótlékot, gyest, anyasági segélyt.
Ellepték a ciguk a Tescot. Nagy tologatós bevásárlókocsiban: pezsgők, sörök, pálinkák, chipsek.
Kaja nemigen. Senki nem nézi mire költik a több tízezret , amit felvesznek 5-6-7 gyerekre.

f.m.j. 2010.01.05. 21:54:12

Az avatarokat nem lehet bannolni? Némelyiktől hányhatnékom támad elemi erővel, és sajnálom, de a kommentelőt azonosítom vele, pedig tudom, tudom... (a kérdés költői volt, nem kell válaszolni :))
Csak ez eddig nem volt, valahogy azért is szeretem ezt a helyet, bárhová megyek, muszáj "hazajönni" :) és akkor elrontják a hülyeavatart-feltevők

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.05. 22:03:55

@mókusfüles bukósisak: Ha firefoxot használsz +adblock kiegészítőt akkor tudod blokkolni magadnak.

f.m.j. 2010.01.05. 22:09:04

@blas: és azt is kiszűri, hogy kiét akarom, kiét nem? Egyszer próbálkoztam ilyesmivel, de még a saját avataromat is kiiktatta. Mindegy, annyira azért nem fontos, meg mint írtam volt, a kérdés költői volt :) meg aztán ahogy elnézem, egyeseknek tetszik, igaz-e Marcellusca? :)

f.m.j. 2010.01.05. 22:13:44

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

Téged meg ki a fasz kérdezett? És most finom voltam és nőies.

Ezzel itt nem sokra mész, csak előre szólok.

Horizont 2010.01.05. 22:18:48

@mókusfüles bukósisak: Ha-ha-ha én is pont egy ilyesmit akartam írni ennek a bunkócskának, tényleg magyarnyűvő:((((

Marcellusca 2010.01.05. 22:22:52

@mókusfüles bukósisak: Én nem mondtam, hogy tetszik. Csak jót röhögtem rajta (neked is ezt ajánlom!), hogy egyesek milyen pihent agyúak. :)
Meg nem lehet mindenkinek olyan művészi, mint a Tied! :D

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Mer' a tied olyan szép.
Nem vagy te egy kicsit skizofrén?
Férfi névvel, nőként, Helló Kitty-s Darth Vader-i öltözékben?

f.m.j. 2010.01.05. 22:23:48

@Horizont: komolyan nekem is hiányzik, ő legalább buta volt :) Ez a magyarnyűvő is az, Örömszőr okos, de még az is lehet, hogy éppeg röhög, mert mind ő :):):)

Marcellusca 2010.01.05. 22:23:55

@Horizont: Állítólag 24 éves nő.

f.m.j. 2010.01.05. 22:29:22

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

Aztán miért, kedves? Netán idegesek vagyunk? Szerintem szaladj haza, és nézd meg anyád hogy van. Mert te elég szarul vagy. És úgy tűnik genetikai természetű a dolog, aranyoskám.

f.m.j. 2010.01.05. 22:30:58

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

jesszus Marcellusca, remélem erre már nem is válaszolsz, olyan rangon aluli :)
Figyeled az érvrendszert? Utánozhatatlan, páratlan...

Marcellusca 2010.01.05. 22:33:16

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Na, most válaszolok neked utoljára:
Mivel új vagy még, ezért nem tudhatod, hogy az avataromnak története van. Mint a nick-emnek is.
Egyiket sem váltogatom.

És sosem tartottam magam nagymagyarnak. Sőt! Tele a hócipőm a NAGYMAGYARokkal.
Egyébként nem tudom, mi bajod az autómmal?
Az, hogy neked nincs?
Akkor viszont te vagy egy igazán magyar.

f.m.j. 2010.01.05. 22:35:36

@lakatos józsef, magyarnyűvő:

most komolyan, mi ebben a jó neked? Mert bennem semmit nem okozol, ellenben komolyan érdekel, hogy hogy vagytok anyáddal :)

Horizont 2010.01.05. 22:36:13

@Marcellusca: Tényleg bezárták az OPNI-t. Most döbbentem rá!!!

Marcellusca 2010.01.05. 22:39:29

@mókusfüles bukósisak: Akkor bekopizom Neked is, amit Horizontnak írtam:
Ne válaszolj neki!
Egyszerű provokátor.
Nagyon egyszerű.
Mert senki nem kérte, hogy "áldásos" tevékenységet folytasson.
Teszi mindezt saját "szórakoztatására".

@Horizont: De ki tanította meg számítógépet kezelni?
És hogy talált ide?

Horizont 2010.01.05. 22:40:20

@mókusfüles bukósisak: Hagyd a francba ne válaszolj neki Marcelluscának igaza van!

Horizont 2010.01.05. 22:44:33

@Marcellusca:
Most olvastam, hogy ez a kollégium:
Alapító: Budapest Főváros Közgyűlése
Felügyeleti szerve: Budapest Főváros Közgyűlése
Vagy mindegyik kollégium az? Rég voltam kollégista:)))

Kartal (rezervált) 2010.01.05. 22:44:38

@Marcellusca: nem csináljátok, hogy bedőltök! Ez az IdősAsszony új regisztrációja, csak most nem komcsi, hanem cigány kivitelben. Most néztem, legalább 15 különböző néven pofázik bele a legkülönbözőbb blogokba, általában bunkó és vulgáris stílusban...

f.m.j. 2010.01.05. 22:45:47

@Horizont:
@Marcellusca:

hogyne tudnám mi ez itt, és mit csinál. Nem válaszolok többet a 10 perccel ezelötti volt az utolsó :)

f.m.j. 2010.01.05. 22:47:17

@Kartal (aki beleszól):

sőt, paskolhat egyet a csenevész vállaira, mert én még a szar írásaiba is beleolvastam, szegényke...

Horizont 2010.01.05. 22:50:23

@Kartal (aki beleszól): Na de IdősAsszony egy úrinő volt ehhez képest....

Marcellusca 2010.01.05. 22:52:07

@Kartal (aki beleszól):
@mókusfüles bukósisak:
Miket nem tudtok. :)
/Kezdek félni. :DDDD/
Én csak az avatarjához tartozó infót néztem meg.

Horizont 2010.01.05. 22:54:23

@Marcellusca: Képzeld az egyik neve: nyeglefasz Telitalálat:)))))

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:00:16

Totál meghatódtam ezektől a riportoktól. Egyébként csórikáimat nem a származásuk, hanem a szüleik tartják vissza a felzárkózástól. Na de mindegy.
@lakatos józsef, magyarnyűvő: Te az a fajta vagy aki ellopja a 20000ft-os rotációs kapát, hogy legyen mit elgépezni, vagy aki megveszi 2000-ért, hogy továbbadja 10-ért és legyen szép színarany kocsibejárója?

Marcellusca 2010.01.05. 23:04:12

@mókusfüles bukósisak: Nem kell. Már megtaláltam.
Tényleg beteg.

Marcellusca 2010.01.05. 23:10:46

@Hülyegyerek: Klikkelj a nevére vagy az avatarjára!
A kidobott lapon meg az indás címére.
Ott szépen fel van sorolva az összes idióta nick-je, meg minden egyéb.

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:16:24

@Marcellusca: Köszi. Hát ez egy furcsa hobbi. De mindegy. Biztos nehéz gyerekkora volt.....

Taktikai Atompingvin 2010.01.05. 23:28:08

@lakatos józsef, magyarnyűvő: Honnan tudod, hogy magyar vagyok? Lehetek még idegenlelkű zsidó is.

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:28:18

@xanax:

a "po" az a posztkomcsi lenne, csak úgy túl hosszú lett

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:30:25

:)

látom
a nikembem levő - valójában csak látszólagos - dialektikával
sokan nem tudnak mit kezdeni - mert kis buta bábok csupán

TAKARODJ JOBBIK! - és vidd a zsidókat, cigókat, po 2010.01.05. 23:42:14

"lányRA ... virágot szedtek"

nos, ezzel a "-ra" toldalékkal most hogy is kell érteni azt a virágszedést?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.06. 00:11:04

"Hogy lehet gyereket nevelni ilyen körülmények között???"
Wazz múltkor volt az m1-en vmi. per videója, amikor a kisgyereknek nitrátos vizet adtak, és meghalt tőle...
Ott is kint volt a gyámügyes, éppen csak nem tűnt fel neki, hogy egy szeméttelep közepén élnek...

f.m.j. 2010.01.06. 00:18:41

A rózsadombiak elmentek a varjúdombiakhoz
Egykutya, domb, domb :)
Hogy egy klasszikust idézzek: végül mindannyian ugyanarra a libalegelőre jutunk, hát nem mindegy, rózsadomb, vagy varjúdomb? Minek ezt keverni, pláne ilyen erőltetetten, megrendezve?

ZioN 2010.01.06. 00:27:52

@lakatos józsef, magyarnyűvő:
Na te valami védett állatfaj lehetsz,mert ilyet még nem láttam.De ezen pár böfögésed alapján vannak sejtéseim miért vagy védett állatfaj.

2010.01.06. 07:35:43

Nem tudom, észrevette-e más is, hogy a kollégista kölykök közül pár feltűnt már az m1-es roma magazin egy nyári adásában, amikor is a Balatonon táboroztatta őket az árvalányhajú igazgaztó vidékről felutaztatott kisebbséggel összezárva.
Konkrétan a rövid hajú szőke gyerekre emlékszem, amint a balatoni interjúban elmondta, hogyan sikerült az előítéleteit leküzdenie a közös üdülés során.
A csoportbeszélgetésen jól látható, hogy szakavatott etnoturistaként bólogat az első sorban. Gyanús a dolog. Én mondom, hogy a Singer csóka egy betanított statisztákból álló etnokommandóval turnézik az országban és adja az interjúkat. :)

Tündér_Lala 2010.01.06. 10:23:17

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Egyáltalában nem lehetetlen és megfordult már a fejemben, hogy ha az a kollégium bajban van, akkor ezen a módon biztosítható a pénz a fennmaradáshoz, a szinvonal fejlesztéséhez. Ennek az ostoba és kártékony propagandának az oldalvizén evezni erkölcstelen, de ha így biztosítható a gyerekek elhelyezése, mert másként nem lehet pénzhez jutni.... Sokan használták már személyes karrier építésre a sajtóban és a művész világban, itt legalább valamennyi hasznot a közösség is húz belőle. (Istenem, Magyarország mivé lettél ?)

maxwell murder 2010.01.06. 13:50:29

én ezt még anno láttam tv-ben, jól fel is basztam az agyam rajta:)

2010.01.06. 14:20:11

Laspalmas, a kommentárod igen nagy sötétségről tanúskodik. A "gyámügy" így is tele van egyrészt, másrészt amíg a gyerekekről gondoskodnak, még mindig jobb helyük van a családban, mint egy árvaházban (nincs is joguk elvinni), harmadszor tízezrével kerülhetnének ilyen alapon gyerekek nevelőotthonba.

Milyen alapon figurázod ki Singer János tevékenységét, aki minden elismerést megérdemel? Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket?

2010.01.06. 14:22:23

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Aha. Az véletlenül se fordulhat elő, hogy vannak becsületes emberek is. Rajtad kívül, persze. Az a gyanús, ami nem gyanús.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.06. 14:35:06

@iii:

Köszönöm szépen építő kommentedet, nézzük akkor.

"A "gyámügy" így is tele van egyrészt"
Akkor nyilván költeni kéne rá, de ebben az országban ez nem divat.

"másrészt amíg a gyerekekről gondoskodnak"
A mocskos ruhát, mocskos lábasban főzött ételt, evőeszköz hanyagolását nem nevezném nagy gondoskodásnak, fogalmazzunk inkább úgy, hogy életben tartják a gyerekeket.

"még mindig jobb helyük van a családban, mint egy árvaházban"
Azért ez nem olyan biztos, ott legalább civilizáltak lesznek, tanulnak. Persze költeni kéne rá mint már írtam.

"(nincs is joguk elvinni)"
Ez elég baj, mert ha a szülő nem képes rá, valakinek meg kell nevelnie a gyereket, hogy értékes, a társadalomhoz hozzátevő felnőtt váljon belőle.

"harmadszor tízezrével kerülhetnének ilyen alapon gyerekek nevelőotthonba."
Ez nagyon szomorú, de pl az enyém biztos nem. Véletlen-e?

"Milyen alapon figurázod ki Singer János tevékenységét, aki minden elismerést megérdemel?"
Mivel is figurázom ki? Hogy betettem a videót? Ő figurázza ki saját magát azzal a remekül sikerült mondattal. Abból látszik, hogy kb most látott életében először cigányt, de persze rögtön azt hiszi, hogy majd ő megváltja a világot.

"Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket? "
Kölcsönösség kéne, kölcsönösség.

nyeglefasz 2010.01.06. 14:40:44

kirekesztő tevékenykedésed során leleplező tegnapi kommentem kitörlésével az évtized lehetőségét szalasztottad el, te hólyag bloggazda

ehhh..

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 15:00:02

@iii:

"Bűn, hogy megismerjük a másikat? Hogy legyőzzük az előítéleteinket?"

Nem, nem az. De szerencsésebb, ha ezt nem kampányolva, polkorrekt reklámfilmet gyártva tesszük. Nem a gyerekek részéről, ők csak eszközök voltak.
Nem az a baj, hogy itt pár középiskolás gyerek elment megtudni/,megnézni, hogy miként is élnek emberek, hanem az, hogy nagyon kilóg a lóláb. Singer tanár úr alakítása sajnos nem Oscar-díj gyanús.

2010.01.06. 15:39:17

@derelyegrádi szellem: És minek a reklámja? Mi az a sötétben bújkáló szervezet, aminek erre szüksége van?

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 15:45:33

@iii:

nézd meg a filmet és rájössz. egyébként ezek a "szervezetek" egyáltalán nem sötétben bujkálnak, most éppen (8 éve) egy országot kormányoznak. Az összeomlás felé.

2010.01.06. 17:08:38

@derelyegrádi szellem: Jó, ez az opció persze nem elképzelhetlen. De ez miből derül ki neked? A filmet megnéztem.

derelyegrádi szellem 2010.01.06. 17:19:04

@iii:

Abból, hogy 20 éve hallgatom ezeket a figurákat, és a mantrájukat. Már az éberkóma állapotában is ráismernék.

2010.01.06. 18:23:45

@iii: Én kérek elnézést, elvtárs. Tényleg semmi furcsa nincs abban, hogy ugyanazok az arcok küzdik le félévente az előítéleteiket táborozással újra meg újra. Közben pedig különböző médiumokban hakniznak a produkciójukkal. Tiszta valóság-show.

A becsületes ember pedig egy urban legend. ;)

2010.01.06. 20:39:34

@derelyegrádi szellem: Szóval nem tudod megválaszolni. OK, hagyjuk. Te 20 éve figyeled Singer János tevékenységét, én meg örülök, hogy ennek a jó kis blognak a révén megismerhettem, pedig nem vagyok tinédzser.

@Ifj. Báró Loff-Ász Jóska: Mindkét film ugyanarról a dologról szól, igen előfordul, hogy akár két tv is csinál filmet róla. És igen, pont félévig tartott. És igen, megérdemlik, hogy bemutassák, ilyen is van. Én pl.valószínűleg nem vállaltam volna be tanárként.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.06. 21:43:02

@iii: Ha így örülsz ennek a produkciónak, miért nem mersz, saját bevallásod szerint, felvállalni egy kirándulást az osztályoddal? Csak nem vagy előítéletes? Esetleg gyáva? Esetleg mindkettő?
Csak rajta, rajta, várjuk a beszámolót az osztálykirándulásról.
Itt van a pionír-példa előtted, akkor meg mitől félsz?
Feljegyezzük a kéménybe, hogy tavasszal elviszed az osztályodat Sajókazára és beszámolsz egy posztban a tapasztaltakról. Jó?
De mehetsz egymagad is egy fényképezőgéppel meg némi ajándékkal, bajod nem eshet, akkor meg mitől tartasz? Aztán felteszed a képeket is a posztra.
Na, így jó?

sztrovacsek 2010.01.07. 00:17:21

Pár éve kirándultunk az ország keleti felében, /Tiszabecstől innen/ ott láttam igazi szegénységet, volt olyan falu, hogy egyetlen új vagy felújítottházat, kerítést sem láttunk.
De, a faluban minden porta rendben volt tartva, nem volt szemét, kosz. Viszont a faluvégén a cigánysoron mindenhol a szeméthalom, a dzsuva. A szegénység nem egyenlő a kosszal! Csak meg kell nézni ezeket a videókat!
Ha ehhez hasonló téma kerül terítékre mindig eszembe az a Nyírmihálydi story, mikor is bevonult egy rakás dagadtkancigány /mind segíjjes/ a polgármesterihivatal tárgyalótermébe, hogy megtárgyalják a saját portájuk készítendő budit! Amit persze nem voltak hajlandóak megépíteni az ingyen kapott anyagokból.

2010.01.07. 09:45:54

@Doña ¡Cara(mba)!: Ha olvasnál is, nemcsak írnál, akkor olvashatnád, hogy pont azt írtam, hogy én nem mertem volna bevállalni, ezért minden tisztelet megilleti.

Kísértetiesen emlékeztet a hozzáállásotok tinédzserkori élményemre, amikor rakodómunkásként dolgoztam egy teherautón két dolgozóval együtt. Egy este volt egy film (akkor még 1 csatorna volt) a Harlemben lakó négerek sanyarú helyzetéről. Én leszűrtem a filmből, hogy milyen borzasztó helyzetben vannak, milyen sajnálatra méltóak, a két melós gyerek pedig hasonló módon kommentálta, ahogy ti: hogy képesek élni ebben a mocsokban, brrrrrr, de undorító. Van akiben van együttérzés, van akiből hiányzik. Ez van.

derelyegrádi szellem 2010.01.07. 10:17:10

@iii:

Olvasd már vissza a kérdésedet, meg az arra adott válaszomat, és ha abból (20 éve hallgatom őket) neked az jön le, hogy Singert hallgatom 20 éve, akkor sürgősen keresd fel elmeorvosodat, gyógyszerészedet, vagy esetleg középiskolai logika és szövegértés tanárodat, ha volt ilyen bármilyen tantárgy keretében.

Vagy egszerűen fogadd meg a saját, másnak adott tanácsodat:

"Ha olvasnál is, nemcsak írnál"

Arról nem is beszélve, hogy eggyel fölötte ezt írtad:

:"Jó, ez az opció persze nem elképzelhetlen."

Hmm?

2010.01.07. 10:20:23

@derelyegrádi szellem: Az egy vicc volt. Mindenesetre nem válaszoltál a kérdésemre, hanem elmismásoltad. Csak érzéseid vannak, konkrétum nincs. Nem baj, mondom, hagyjuk.

derelyegrádi szellem 2010.01.07. 10:43:05

@iii:

"Az egy vicc volt."

Akkor jelöld valamivel, mert annyira nagy ász a humorban nem vagy, hogy enélkül is feltűnjön.

"Mindenesetre nem válaszoltál a kérdésemre, hanem elmismásoltad."

De válaszoltam. Leírtam a VÉLEMÉNYEMET, és meg is indokoltam. Mit vársz még?

Mert akkor csináljuk így: mondj valami konkrétumot, hogy Singerék nem kampányfilmet csináltak. De konkrétum legyen, hely, idő személyek megjelölésével.

A VÉLEMÉNY fogalmáról hallottál valaha életedben?

De a tárgyra térve:

Azért ez a véleményem, mert a filmben megjelenő frázisok ismerősek, egy, illetve két poltikai párthoz és szellemi holdudvarukhoz tartozóktól hallani szóról-szóra ilyeneket, ezt polkorrekt frázisgyűjteméynt ők használják szinte értelmező szótárként. Az soha nem állítottam, hogy BIZTOSAN TUDOM, hogy Singer ezt az egészet ezért csinálta (gyanú van rá), de hogy ez jön le belőle, az számomra VÉLEMÉNY SZINTJÉN biztosnak tűnik. Hogy ez vágás révén lett ilyen, vagy eleve így készült, azt NEM TUDOM!

Nem tudok világosabban fogalmazni. Érthető ez?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.01.07. 11:33:10

@iii:

"És igen, megérdemlik, hogy bemutassák, ilyen is van. Én pl.valószínűleg nem vállaltam volna be tanárként."

Hát igen...
erre mondom én, hogy van aki arcát adja valamihez, javító szándékkal
..meg vannak mások- irigy és frusztrált emberek - akik ezt név nélkül fikázódva érzük jól magukat.

Kinek mi...

Kopasz4x4 2010.01.07. 12:33:11

@iii: És mi van akkor ha pl. én ilyen formán tapasztaltabb vagyok mint ti nagyon sokan?
Az én nagymamámat cigánykurvák ölték meg közvetve. Kirabolták, sokkot kapott, komába eset és 36 napra rá meghalt.
Egyedi eset igaz .Na itt Szabolcsban nem az.
Barátom nagymamája a veteményest kapálta(zöldborsót).
A saját kapájával vágták ketté a fejét mert nem engedte lopni a termést.
Nem beszélve a cigány maffiáról, sőt hallottál már a csicskáztatásról . Na nem olyanról amilyen te vagy! Olyan cigány féléről?
Személyesen mentettünk ki a barátaimmal egyet , egy cigány "nagyvállalkozó" portájáról egy szabolcsi faluban.
És még sorolhatnám százával a saját tapasztalataimat.
Kérdésem: ha az előítélet tapasztalatokon alapul, akkor az még mindig előítélet?
És ezért gyűlölöm a magadfajtát, mert ugattok mint a veszett eb a biztonságos fegyveresen őrzött Rózsadombról.
Szebb Jövőt !

Kopasz4x4 2010.01.07. 12:39:54

A Singernek meg ajánlanám figyelmébe a fiatalkorúak börtönét is, már ha ilyen nagy propagandába vágta a bicskáját.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.07. 16:31:05

@iii: Nem szánni kell, hanem odamenni valami már rég a szekrényben lógó, nem használt ruhaneművel egy két jól záró nylon zsákban, ha tényleg van szíved, nem csak pofád.
Ha benned ennyi az empátia, akkor legyen meg a bátorság is hozzá! Ha tudod valakiről, hogy az utcán verik, vagy haldoklik, elnyargalsz, hogy még fos-nyomodat se találják? Te farizeusok-farizeusa!!!!! Jó, hogy a kölkemet "férfi" is tanította tartásra,mégha néha nő is volt a tanár(nő).
Rajta!
Beregszászban van egy fiatla lelkész, ő az nutcagyerekeket karolta fel. Voltunk nála és vittünk csomagokat. De cserébe a gyerekeket befogta oktatni, a konyhán segíteni. És berendezett holland segéylből két műhelyt, képzeld: egy nyomdai kis üzemet és egy szatalos kis üzemet, hogy a lurkók tanuljanak "halat fogni"

Neve, hogy plédaképp itt áljon mindannyiunk számára: Taracközi Ferenc. Ennek van már 6 éve, eszméletlen ukrajnai szegénység még a "közép-osztálynál is". A pap 26 esztendő volt, nős, egy piciny babájuk volt, tündéri, akkor 25 esztendő felesége.
Nem farizeuskodott, hanem cselekedett. Kinézésre is férfi volt a javából! Tudod, meglátszik az arcon, tartáson, tekinteten.

Szal várom/Várjuk a képet és a beszámolót!

Ja, még valami lényeges:
- miért NEM MERTED volna? na ez itt a kérdés. Inkább, ha egy gyáva alak vagy, ne"empátiáljál" hanem miután kifostad magad a félelemtől, menj jótékonykodni.
Milyen alak vagy te? Remélem nem férfi, mert elhánynám magam attól, hogy még ajándékkal is félsz elmenni egy cigánytelepre, más meg ott lakik esetleg az Avasi lakótelepen, körülvéve jobbról, balról, alulról, felülről kártányos helyzetűekkel, és kénytelen bátor lenni.

A Rózsadombon nincs tartás?
Te szarjancsi!

DaveSlim 2010.01.07. 22:18:46

Ekkkora baromságot. Akiket a riportban mutattak, nem egyenlőek teljesen azokkal, akik a 8-ik és 9-i kkerületben vannak.... ha értitek...
A másik oltári baromság: azok utálják jobban a cigányokat, akik nem találkoztak velük?! Én még nem találkoztam Bahama-szigeteki emberrel, ezért nem is utálom, mivel nem ismerem. A cigányt ismerem, eleget tapasztaltam, láttam, hallottam, érzékeltem... ezért utálom őket! Pont, hogy emiatt.

2010.01.08. 06:07:56

@Doña ¡Cara(mba)!: Szarjancsi vagy te, faszkalap. Ilyen stílusban én is tudok válaszolni, ha ez hiányzik.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 07:36:51

@iii:
ííí szarjancsi!!!
Ez erőss vót mint Zsolt!!! (zsír hasonlat, nem?)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.08. 07:41:09

@.Pierre Bezuhov.: b+ Bezu te is név nélkül fikázod a fikázókat!

hoplita 2010.01.08. 08:51:35

@iii:
Nos, ebből azt szűröm le, hogy annak a két melósnak már akkor több esze volt mint neked.
Azóta valszeg csak romlott a helyzet.....

2010.01.09. 22:31:34

@hoplita: Hát igen, nyilván a sok eszük miatt maradtak trógerolni tovább, mert az oly romantikus.

2010.01.09. 22:32:23

@Talon Karrde: Minden sértésre nem válaszolok, ez szint alatti volt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 22:35:25

@iii: Szar ügy hogy a szombat estét ilyen szánalmas kommentek megfogalmazásával töltöd...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.09. 22:37:12

@iii: Ha picit is ismernéd ezt a blogot, akkor tudnád, hogy akit lefaszkalapoztál az nő, csak erre akartam utalni.

Trog_Air 2010.01.11. 16:45:05

Hehe, en is ebbe a koliba jartam... meg a mult szazadban :) Akkor is ugyanez a szivar volt az igazgato, nem gondoltam volna, hogy o is ennyire rozsaszin kodos vilagban el...

süti beállítások módosítása