Skip to content


       Szűrés lista

BKV-sztrájk: az utasok mindenképpen szívnak

Holnap kedd. Vagyis BKV-sztrájk.

Még mindig nem tudom elhinni, hogy 24 (!!!) szakszervezet van a BKV-nál, és most, hétfőn 16:00 órakor senki meg nem tudja mondani, hogy melyik szakszervezet fog dolgozni és melyik sztrájkolni, fog-e közlekedni a HÉV vagy sztrájkol, fog-e közlekedni a villamos vagy sztrájkol, fog-e közlekedni a troli vagy sztrájkol ...

Mindegyikkel külön-külön meg kellene állapodni ... mi a tökömnek van 24 szakszervezet egy 10 000 fős cégnél? Például az ország harmadik legnagyobb munkaadójánál Tesco-nál 20 ezren dolgoznak, de nincs 48 szakszervezet. Sőt, csak egy van, de az is közös (KASZ).

Képzeljük már el, hogy a "Kutyatáp-sor árufeltöltőinek érdekvédelmi szakszervezete  (KSÁÉSZ) sztrájkolna egy jóízűt ...

Más.

Írják, hogy bruttó 250 ezret keres egy buszsofőr. Hát, ez nem kevés. Egy durván eladósodott veszteséges cégnél. Ami persze nem miattuk veszteséges, de azért mégis...  És a kormánybiztos azt üzeni, hogy "elégedjenek meg a BKV-alkalmazottak a nekik megajánlott 13 százalékos béremeléssel.
Én pl. nagyon megelégednék +13%-kal. (Ha ez nem igaz, a kormánybiztos úr orbitálisat hazudott ...tőle nem lenne meglepő, hiszen ő tette rendbe a BKV-t ...)

Honnan jön a fizetésetek, BKV-sok? Az utasoktól és az adófizetőktől. Holnap mindkettővel kibasztok. Sőt, valaki utas és adófizető is egyben, ők duplán finanszírozzák a BKV-t, a bérlet/jegy árával, és az adójukkal. Én ilyen vagyok, és holnap nem tudok bemenni dolgozni. Vajon akkor a 30 napos bérletem annyi nappal tovább lesz érvényes, ahány napig tart a sztrájk??? Hiszen én azért fizettem 9400 forintot, hogy 30 napig vehessem igénybe a BKV szolgáltatását, nem 29 vagy 28 napig.

Nem sztrájkoltatok a tavaly nyári-őszi BKV-botránysorozat kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok a kamu milliárdos tanácsadói szerződések kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok a botrányos milliárdos végkielégítések kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok a tulajdonos, a Főváros (Demszky) ellen, pedig miatta veszteséges a cég. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.




Nem sztrájkoltatok, hogy elavult és mocskos drága a jegyrendszer. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok az időpecsétes jegyrendszerért, a zónás bérletért. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok, hogy a donor-buszokból kell összeimádkozni egy működőképes járművet. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Nem sztrájkoltatok a botrányos munkakörülmények miatt. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.

Most sztrájkoltok a saját kis gesztenyétekért, az utasok meg le vannak szarva. 

Mindezt úgy, hogy 12 szakszervezeti vezető éves bére 142 millió forint.  Igen. annyi. "Fejenként egy szakszervezeti vezető havi bruttó 840 ezret keres, plusz 50 százalékos menedzserprémium."

Szakszervezeti vezető és menedzserprémium. Agyam eldobom. A szakszervezeti vezetők pénzét nem a szakszervezeti tagdíjakból fizetik?

15 106 utas csak azért vegyen meg egy havi bérletet, hogy a 12 szakszervezeti muksónak meglegyen az éves bére? Na, menjetek a picsába ...

És ez csak a jéghegy csúcsa: Miért nem saját magán kezdi meg a spórolást a BKV menedzsmentje?

Más.
Az Index-es videó, 07:30-nál. Bartha úr kimondja: a BKV szándékosan rohasztja le a buszparkot, hogy könnyebben lehessen privatizálni a busz üzletágat.

A BKV buszjáratainak 10%-át most is alvállalkozók működtetik. Érdekes, a legnagyobb hideg idején, mikor 350 BKV busz el sem tudott indulni, valamennyi alvállalkozó által üzemeltetett járat rendben működött.
"Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok elinduljanak, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is."

Holnap, a sztrájk ideje alatt valamennyi, alvállalkozó által üzemeltetett járat rendben fog járni.

Engem speciel nem zavarna, ha nem a "BKV" által üzemeltetett piros 7-es szedne fel reggelente, hanem "Hetes buszcsalád kft." piros 7-ese. Ha ez kell, hogy normális állapotban, pontosan érkezzen a busz, nem érdekel, ki üzemelteti. Privatizálják az egészet, ennél csak jobb lehet. Csak jöjjön a busz, hogy be tudjak menni dolgozni.

Hab a tortán, hogy az idióta Gaskó (MÁV) is sztrájkolni akar, szolidaritásból. És - ezen is behidaltam - titok, hogy mikortól.
(Értem én Gaskó, hogy zavar, hogy a tavalyi győzelem után most még a döntőben sem voltál, de azért ...)

Az anyád picsáját, legalább tisztességesen szopass meg minket, jelentsd be az utasoknak, akiknek köszönhető a kibaszott hatalmad-állásod, hogy mikortól tervezed a szopatást. Utastájékoztatás, te szerencsétlen kretén. Titkolja, ezen beszarok ...  

Címkék: bkv máv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr191663844

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jár a metró, a hév és a troli 2010.01.13. 09:50:01

Viszont csak öt villamos- és harminchat buszvonalon indult meg a közlekedés. A fő közlekedési utak járhatók, de élénk forgalomra kell számítani.

Trackback: A konzervatív ember (magyarságtudat, idegenszívűség) 2010.01.12. 12:46:39

A konzervatív ember   „Testvérim vannak, számos milliók; Én védem őket, ők megvédnek engem. Nem félek tőled, sors, bárm...

Trackback: MSZP: A BKV-káosz a Fidesz érdeke 2010.01.11. 19:01:26

A szocialista Horváth Csaba a szabotázs szót is használta.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.01.12. 21:27:22

@zero: nem, téged.
a kormánybiztosnak semmit se hiszek el.

@esef: semmi gond, nem muszáj képben lenni. de kormányBIZTOSnak se.

snorbi 2010.01.12. 21:33:36

Sok rohadék önző BKV-s, leszarják, ha mocsokban és visszamaradott körülmények között kell dolgozniuk, amiatt sose sztrájkolnak. De ha a kis pénzecskéjüket veszély fenyegeti, akkor aztán van pofájuk anyázni.

snorbi 2010.01.12. 21:39:13

És a legrosszabb az egészben, hogy nincs konkrét infója senkinek. A minimum az lenne, hogy a rohadék szakszervezetek nem csak azt jelentik be, hogy büdös a munka a relatíve sok pénzért, hanem azt is, hogy pontosan melyik járatok közlekednek. A BKV még a remek (gondolom sok-sok milliós) útvonaltervezőjét is átállíthatná, hogy csak a sztrájk idején közlekedő járatokkal számoljon.
De nem bazd meg, senki nem tud semmi. BKV kiírja a hirdetménybe, hogy xy járat közlekedik, aztán meg az aktuális oldalra, hogy a mégsem.

Rohadt szar ez az ország, privatizáljanak mindent, szűnjenek meg az előző rendszerből örökölt működésképtelen állami mamutok. Meg persze a politikusokat - kevés kivételtől eltekintve - akasztani kéne...

snorbi 2010.01.12. 21:40:53

Hol a faszban van a Demszky meg társai, ilyenkor nem demonstrálják, hogy ők is a remek BKV szolgáltatásait használják? Ja, hogy egyébként is csak egy fénykép erejéig szállnak fel a pórnép mellé, aztán visszaülnek a szolgálati verdába...

kuki123 2010.01.12. 22:37:47

na kérem ez a kibaszott vastagbőr:

index.hu/belfold/2010/01/12/az_szdsz_nem_indul_a_tavaszi_valasztasokon/

egy csigában több a gerinc mint ebben a mocsadék szélkakas módjára forgolódó senkiházikban

Horizont 2010.01.12. 23:07:10

@volánrulz:
Ezeknek tényleg mindegy kivel, mikor, hogyan, miért??? Csak bekerülni minden áron?????Miből vannak az ilyen emberek? Már a KDNP-t se értettem de ez ezerszer durvább. Összeérik aminek össze kell? De meddig akarnak még minket boldogítani? Olyanok, hogy kilökjük az ajtón őket, visszamásznak az ablakon, és ha onnan is kihajítjuk őket visszapréselődnek a kulcslyukon! Folyamatos hányinger! És még mi vár ránk!!!

kamasuka 2010.01.13. 00:03:03

@volánrulz:
Gyönyörű lenne, ha a két főelquró párt EGYSZERRE tűnne el a "geczibe" ...

Az MDF elqurta a rendszerváltást, az SZDSZ meg a jövőnket.

Kívánom, hogy sokan menjenek el és kiessen az MDF!

Undorító amit művelnek!

órarugógerincű felpattanó 2010.01.13. 01:45:13

@volánrulz:
Nem is olyan meglepő,
Összetart, majd összenő.

x23 2010.01.13. 07:26:53

Segítsünk egymásnak: BKV sztrájk ideje alatt használható telekocsi adatbázis.

ajanlomneked.webege.com/content/bkv-sztr%C3%A1jk-telekocsi-szabad-aut%C3%B3-adatb%C3%A1zis

modellmaker 2010.01.13. 07:51:52

@volánrulz: Egy csapásra két legyet. :)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.01.13. 08:12:35

OFF

Összenő, ami összetartozik:

index.hu/belfold/2010/01/12/az_szdsz_nem_indul_a_tavaszi_valasztasokon/

"Az egyeztetések menetét ismerő forrásaink szerint Debreczeni József jelölését a volt miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc anyagilag is támogatta, ahogy jelentős forrásokat ajánlott fel a Szociáldemokrata Párt elnöke, az MSZP színeiben parlamenti képviselő milliárdos, Kapolyi László is. Úgy tudjuk, a két forrás az MDF kampányköltségeinek 90 százalékát fedezi."

Bár fletó cáfol :-D

ON

eszkep 2010.01.13. 08:12:54

A "Vastagbőr 2010-díjat" nem lehetne már most kiosztani?
Ezt idén már aligha lehet alulmúlni:

www.magyarhirlap.hu/velemeny/a_felelos.html

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 08:32:46

@Marcellusca: Hi! Hazamenni éppen haza tudtam volna, de "picit" sok a meló :) Bár tegnap "korán" leléptem, 1/4 7-kor már el is húztam haza :)

f.m.j. 2010.01.13. 08:45:33

@eszkep:

premier.mtv.hu/Hirek/2009/10/14/10/Demszky_az_MSZP_panikhangulatban_rossz_dontest_hozott.aspx

itt van "élőben" is, bár a kisablakosban van, azt most nem keresem ki, mert sietek :)+

f.m.j. 2010.01.13. 08:48:39

a demszkys rész 34. perctől (jan 12-én ment az adás) és tényleg lehetetlen ezt a teljesítményt elérni... vérlázító

minimalista 2010.01.13. 08:53:02

@eszkep:
Bayertől hányingerem van, de ami igaz az igaz. Szerencsés hogy megteheti hogy kiírja magából a tehetetlen dühöt, amiben ez esetben osztozom vele.

Mi jöhet még???

minimalista 2010.01.13. 09:13:50

Süveges Gergő elköszön demszkitől:

" főpolgármester "úr" közeledik a nyaktiló mert a Híradó már el is kezdődött!"

-na ezen hanyatt estem a röhögéstől! Burkolt fenyegetés? Szegény Süvegesnek is elege van már hogy napról -napra, korán reggel folyamatosan csak a szemébe hazudnak!

eszkep 2010.01.13. 09:33:00

@mókusfüles bukósisak: Köszi, ennek örülök, még nem láttam!

eszkep 2010.01.13. 09:35:23

@minimalista: Nem a publicista személyén van a lényeg az általam javasolt "Vastagbőr-jelöltre" , hanem Demszky legújabb "aranyköpésein". És azt szó szerint idézi.

eszkep 2010.01.13. 09:37:14

@kamasuka: Én erre az esetre már behűtöttem a pezsgőt az EP-választásokra is, de el kellett raknom most tavaszig...

minimalista 2010.01.13. 09:40:28

@eszkep:
Természetesen. Csak hozzátettem...:D

Tündér_Lala 2010.01.13. 10:00:45

@Conv: Tegnap elborította az agyamat a vér, így inkább nem válaszoltam.
Létezik egy közpénzből működő BKV, amelynek vezérkara 10 és 100 milliókat fizet egymásnak, továbbá 10 milliókért rendel semmit mondó tanulmányokat a haveroktól stb. Ezek megmagyarázzák a dolgozóknak (hülyék, mert millió alatt keresnek (Kocsis)), hogy kevesebbel kell beérniük. Ez ugyan az a kör, amelynek csúcsán a pénzügyminiszter áll aki azzal kereste a kenyerét, hogy a leggazdagabbaknak megmutatta, megmagyarázta, hogyan kell adó paradicsomokba menekíteni a pénzüket az adó elkerülése érdekében. Most elmagyarázza nekünk, hogy miért kell a bőrünket is odaadni adóban. Említhetném a kormányfőt is, aki egy tőkés társaság vezetőjeként emberek, családok százait tette földönfutóvá, kihasználva azt, hogy ezek az emberek dolgozni és boldogulni akartak és ennek érdekében még komoly hitelek felvételét is vállalták és minden kötelezettségüket teljesítették, nem úgy mint a velük szemben álló becsődöltetett vállalat. Ő is azt mondja nekünk, hogy húzzuk meg magunkat és örüljünk, hogy még nem jutottunk a libatenyésztők sorsára.
Nos ezekkel szemben léptek fel összefogva a szakszervezetek (Természetesen most is hazudnak a vezetők, nem 13%-os bér emelésért, hanem az újabb hírek szerint havi 16000 Ft jövedelem csökkenés elkerülése érdekében). Ti anyázzátok őket, mert vitathatatlan kényelmetlenséget okoznak nektek és úgy gondoljátok, hogy ez az ő magánügyük. Én pedig azt gondolom, hogy nem az és ha tehetnek ellene, hogy velük is kitoljanak, tegyenek. Vegyétek már észre, hogy az egész társadalmat (szolidaritás és összefogás híján) így szalámizzák fel, fosztják ki és mindenki rosszul jár, miközben a vezető réteg gennyesre keresi magát, lesajnálnak és kiröhögnek bennünket (ilyen hozzáállás mellett joggal).

finomanarancs 2010.01.13. 10:26:08

@Tündér_Lala: Azt hittem, hogy az utasok érdekében is folyik a sztrájk, az életveszélyes buszok miatt. Vagy csak a -24.000 forint cafetéria kiesés elleni harc fogja össze a sztrájkolókat???

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 10:28:16

@Tündér_Lala: abszolút egyetértek...

Halkan teszem még hozzá, hogy azon azért jókat mosolygok, hogy "értünk is sztrájkolnak". Egy frászt. De én nem is várom el. Neki van rá lehetősége, úgy érzi, hogy érdeksérelem érte, nosza. Ennyi. Nem kell ebbe semmi magasztos dolgot belemagyarázni, ez kőkeményen a pénzükről szól. Azt meg már tegnap is kifejtettem, hogy irreleváns, hogy "sokat", avagy "keveset" keres -e egy buszsofőr.

Kocsisék anno kajánul vigyorogtak, hogy 2010.-től nincs KollektívSzerződés. Naaa, efftásak, a fagyi ezennel visszanyalt :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 10:32:10

@finomanarancs: "Azt hittem, hogy az utasok érdekében is folyik a sztrájk, az életveszélyes buszok miatt."

Tudtommal ilyen "követelésük" nincs... Biztos úgy vannak vele, hogy azért "sztrájkoljanak" az utasok :))))

LastScout 2010.01.13. 10:42:28

Egyébként az a röhely, hogy mostanában ha jól emlékszem emberek ezreit rúgták ki a gazdasági szarság miatt, olyanokat, akik mondjuk bkv bérletet vettek, adót fizettek, és soha nem kerestek annyit mint egy buszvezető...
Ma reggel az mtv1-en amúgy láttam, hogy valami bkv-s gazdasági muksó beszélt végre arról, hogy most bruttó, vagy nettó az amiről szó van, amiből még mindíg nem sok jött le nekem csak az, hogy az az emelés, ami kijön az az adórendszer változása miatt van, vagyis gyakorlatilag a bkv nem emel fizetést nekik, és a "pulykapénz" (beszarás bazzeg) felét vonták el, ami havi 2000 Ft és a maradékot szervezték átt hidegről meleg éheztetési utalványra, mert annak kedvezőbb az adója. Valamint a magánnyugdíj pénztári, és egészségpénztári hozzájárulásokból 2-2%-ot kivennének a kollektív serződésükből, és bértárgyalás témájává tennék, vagyis ha jól értem ez függene attól, hogy esetleg mekkora tapasztalattal rendelkezik az adott buszvezető, vagy ilyesmi.
Ezek után, bár az ellenoldalt nem hallottam, még mindíg az a véleményem, hogy dögöljenek meg....
Szóbakerült az is, hogy persze mert ez milyen igazságtalan, mert ha valaki mondjuk hitelt vett fel, akkor azzal tervezett, hogy ennyit (irreálisan sokat) keres a társadalomhoz képest, és emiatt esetleg nem tudja majd fizetni. Erre az volt a válasz, hogy a bérnek az a része, amit konkrétan ilyen dolgokra el tud költeni az több lesz az adóváltozás miatt. Szóval ez a kifogás mint olyan kilőve...

LastScout 2010.01.13. 10:52:18

Ja és az a véleményem, hogy azért kéne, hogy valaki sokat keressen, mert sokat dolgozik, vagy jól dolgozik, vagy éppen olyan munkát csinál, ami sok más munkát takarít meg, és nem azért, mert ha nem keres sokat, akkor széjjelkúrja egy város életét, ami nem mellesleg árt a gazdaságnak, de emellett mondjuk 2 millió ember kénytelen a K. hidegben fagyoskodni munkába menet, ami ha esetleg tömeges megbetegedésekhez vezet, akkor szintén árt a gazdaságnak, és faszán betesz a tb-nek is.
És ha sikerül elérni amit akartak akkor mi lesz? Ha legközelebb megint bal lábbal kelnek fel, akkor megint sztájkolnak? Nem először ejtik túszul a várost, váltságdíj fejében. Ez nem terrorizmus?
hu.wikipedia.org/wiki/Terrorizmus
A zavarkeltés mint eszköz az stimmel, csak nem pilitikai célok vannak, hanem anyagi célok. Bár ki tudja, lehet, hogy politikai is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 11:01:01

@LastScout: gondolatmenetedet követve kb senki sem sztrájkolhatna, mert "valakinek" kárt okoz. Legyen az bkv-s, orvos, tűzóltó, mentős, rendőr, közszolgálati dolgozó, pék, akármi.

Tegnap már mondtam, hogy éppen az a fegyvere a sztrájknak, hogy kárt okoz. Ezzel tudja kényszeríteni a tulajdonosi oldalt, hogy engedjen a követeléseinek. Gyakorlatilag MINDEN olyan szolgáltatás esetében NEM CSAK a tulajdonost éri kár, ahol van egy 3. fél, aki az igénybevevő.

"Ja és az a véleményem, hogy azért kéne, hogy valaki sokat keressen, mert sokat dolgozik, vagy jól dolgozik, vagy éppen olyan munkát csinál, ami sok más munkát takarít meg,"

Egyrészt - megint csak ismétlem magam - közömbös, hogy "sokat" keres -e a buszsofőr, avagy sem. Különben is, ezt KI dönti el? Te? Én? Horváth efftás? Libajnai? Vagy ki?

Másrészt: ha megnézed az első kommentedet:
- csak az, hogy az az emelés, ami kijön az az adórendszer változása miatt van, vagyis gyakorlatilag a bkv nem emel fizetést nekik
- és a "pulykapénz" (beszarás bazzeg) felét vonták el, ami havi 2000 Ft
- Valamint a magánnyugdíj pénztári, és egészségpénztári hozzájárulásokból 2-2%-ot kivennének a kollektív serződésükből

ha megnézed, eddig CSAK ELVONÁSRÓL beszélünk. Szóval kvázi a nyomorultak NEM AZÉRT sztrájkolnak, hogy TÖBB LEGYEN a zseton, hanem azért, hogy NE LEGYEN KEVESEBB.

finomanarancs 2010.01.13. 11:04:23

@Seduxen: "Ezzel tudja kényszeríteni a tulajdonosi oldalt, hogy engedjen a követeléseinek."

Ki a tulajdonos?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.13. 11:18:56

@Seduxen: látom van sok hülye aki nem érti meg, hogy arról szól a fáma, hogy azt szeretnék megtartani, amit eddig is megkatak. Ahogy írtad:

"ha megnézed, eddig CSAK ELVONÁSRÓL beszélünk. Szóval kvázi a nyomorultak NEM AZÉRT sztrájkolnak, hogy TÖBB LEGYEN a zseton, hanem azért, hogy NE LEGYEN KEVESEBB."

Ma jártam pesten, lényegesen több autó jár, de buszt is láttam ám! :D

LastScout 2010.01.13. 11:21:23

@Seduxen: Természetesen nem döntöm el... véleményem van róla. ezért írtam az irreálisan sokat zárójelbe, mert az ott nem hangzott el, csak én gondolom, illetve remélem nem csak én. Persze gondolhatnám azt is, hogy ha reális, hogy egy buszsofőr ennyit keres, akkor én keresek keveset...
Csupán azt nem értem, hogy ha több ezren vesztik el az állásukat azok közül, akikből él a bkv, akkor nem értem, hogy a dolgozók hogy nem képesek ebből a szarból ennyivel kivenni a részüket.
És valóban, nem tartom normálisnak, hogy sztrájkolnak, ha arról lenne szó, hogy létminimum alatt nyomorognak, és nem biztos, hogy mondjuk 20-án már tudnak kaját venni , akkor lehet, hogy együtt tudnék velük érezni, még az én gyenge szociális érzékemmel is, de azt hiszem nem erről van most szó. Jól hiszem?
Ha az adóból konszolidálják a bkv tartozását, és nem csak bérletet vesznek az emberek, akkor azt gondolom, hogy már lehetne vitatkozni azon, hogy ki a tulajdonos. Nem csak azért fizetek, mert nekem úri kedvem úgy tartja, hogy nem sétálok, hanem bérletet veszek, hanem azért is, mert a nagyszerű újra elosztási rendszerünk lerabolja a fizetésem felét, és szétosztja másoknak függetlenül attól, hogy én mit gondolok.
Tehát összegezve... azt mondja a buszvezető, hogy leszarom, hogy a fél országot kirúgták, csövesek lesznek, mert nem tudják fizetni a törlesztő részleteiket, nem érdekel, csak az a lényeg, hogy nekem többet adjanak, mint a munka törvény könyve szerint járna, K. nem érdekel, hogy emiatt a fél ország éhendöglik, ez nekem jár.
Egyébként azt is mondták, hogy most egy határozatlan idejű kollektív szerződést szeretne kötni a bkv, vagyis azért fosnak ennyire, mert nem lenne következő alkalom kollektív szerződés lejárta miatt beszaratni a várost, hogy valami újabb, nem tudom nyuszipénzt húsvétra ki tudjanak maguknak harcolni.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 11:21:41

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: "Ma jártam pesten, lényegesen több autó jár, de buszt is láttam ám"

Ja, azért jár - asszem - 200-250 busz. Ennek nagy része az alvállalkozós. Reggel az Őrsön (zuglói oldal) ez nem volt jellemző, 1 kivétellel (31-es busz, asszem VT-Transman) CSAK trolit láttam :)

De mindegy is, a konklúzió: köcsögrohadtállat bkv-sok ne sztrájkoljanak! örüljenek, hogy van munkájuk, ha nem tetszik, menjenek el... mondjuk anyjukba!

derelyegrádi szellem 2010.01.13. 11:26:00

@Seduxen:

tökéletesen igazad van. Én ehhez csak azt tudom hozzáfűzni, hogy a buszvezetők, és egyéb BKV "alantok" joggal háborodnak fel azon, hogy megvonnák a juttatásaikat, mert nincs rá pénz. Összesen egyébként 500 millió forintról van szó.

Egy ilyen állati gazdag cégnél? Ahol semmi munkával (be se kell járni) kifizetnek 24 milliót valakinek? De akik bejárnak, azok a vezetők is elképesztő prémiumokat kapnak, mert a cég így szerződött velük? Ahol csak kamuvégkielégítésre MILLIÁRDOK vannak? Ahol csak fénymásolófelmérésre van 20 millió? Ahol dolgozik Mo. legjobban fizetett állami menedzsere, aki DBR-nél havi 8.8 milliót kap? Ahol csak tanácsokra van 6.6 MILLIÁRD, ami 13.2 szerese az ő megvonni kívánt juttatásaiknak? Egy ilyen vadállatian gazdag és pazarló cégnél pont az ő pulykapénzeikre nincs 20 rugó spórolásra hivatkozva?

Ez a buszvezető szemszögéből pont így néz ki. És - tegyük hozzá - alapvetően igaza is van.

@finomanarancs:

a Fővárosi Önkormányzat

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.13. 11:27:22

@Seduxen: na ez szép volt csillagpatrik. tegnap valami kétbites barom nekiment egy nem!! BKV-s sofőrnek. Hasonló szinten lehetett a gyerek, mint az itt fröcsögők.

"..atrocitás érte az egyik „BKV-pótló busz” vezetőjét. A BKV 272-es viszonylatán közlekedő autóbuszra egy 25 éves férfi szállt fel és szóváltásba keveredett a jármű 29 esztendős vezetőjével, majd megütötte a buszvezetőt. A gépkocsivezető nyolc napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett, az ügyben Budaörsi Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályán közfeladatot ellátó személy elleni erőszak bűntette miatt vizsgálódnak – közölte kérdésünkre Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője."

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 11:47:17

@LastScout: "Ha az adóból konszolidálják a bkv tartozását,"

Na látod, ez az - egyik - igazán nagy baj! Ha a tulajdonos teljesíteni a kötelezettségeit, akkor nem kellen X évenként az aktuális kormányzathoz kuncsorogni...

finomanarancs 2010.01.13. 11:49:27

Most hogy a BKV-sztrájk két napja tart, vki elérhetővé tehetné már a KSZ (Kollektív Szerződés) vágatlan verzióját. Köszönöm.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 11:52:45

@derelyegrádi szellem: ilyenkor mindig eszembe jut - egy máik nagy - kedvencem: a szerencsére NÉHAI - mostanában talán madesz-szé, vagy szadef-fé? átalakuló - 2%-os formáció korábbi elnökének - Kuncze "Lop Stop! Ciántabletta - Gábornak a "halhatatlan" mondása:

"Az állam rossz gazda!"

(azt már csak én tenném hozzá: Igen, Gábor, ha ez a "gazda" éppenséggel balliberális, akkor tényleg...)

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: gondolom úgy volt vele, hogy: Ha valami úgy néz ki, mint egy kacsa, hápog, mint egy kacsa, akkor az kacsa! Avagy ha valaki buszsofőrnek néz ki, és bkv buszt vezet, az CSAK bkv-sofőr lehet :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 11:53:54

@finomanarancs: melyik KSZ-re gondolsz? Amelyik 2009.12.31-n megszűnt? Mert idén január 1-től nincs kollektív (tudomásom szerint)

Tündér_Lala 2010.01.13. 11:56:18

@Seduxen:
Lhet. hogy erős a megállapítás "értünk is sztájkolnak".
De én azt látom, hogy a jogos felháborodás a következőkből áll össze:
A vezetők tömködik a zsebüket (már megbeszéltük)
Nem jut pénz sem új eszközök beszerzésére, sem a meglévő eszköz állomány tisztességes karbantartására. (Ha úgy tetszik ez is egyfajta hitel felvétel, hogy hagyjuk lepusztulni az állami és önkormányzati vállalatokat. Egyszer ezeket az elmaradt beruházásokat a vissza kell pótolnia a társadalomnak, különben működésképtelenekké válnak ezek a cégek.)
Vissza élnek az emberek hivatás- és kötelesség tudatával (meggyőződésem, tapasztalatom, hogy az emberek döntő többsége megpróbálja jól csinálni a dolgát) és cinikusan pofán röhögik őket. Nem csak a BKV-nál.
Tapasztalat, amikor jelentőset engedtek követeléseikből és megállapodtak tizen milliós prémiumot kaptak a vezetők az ügyes tárgyalásért. (bár ez még Aba Botond idejében volt) Vagyis ha szűkítik igényeiket, abból más gazadagodik és röhög. (Ennél pimaszabb, vastagbőrös dologot nehéz elképzelni)
Erre alapoztam állításomat, de ha gondoljátok vissza vonom. A nálunk meghonosított gyakorlat szerint a szakszervezetek város vagy nagypolitikai célokért nem sztájkolhatnak csak munkakörülményeikért vagy jövedelmükért. A zászlajukra tehát csak ezeket írhatják, de az összes többi körülmény is szerepet játszik a sztájk meghirdetésében.

derelyegrádi szellem 2010.01.13. 11:59:55

@Seduxen:

Igen, ahol Kunce "Ciántabletta" Gábor elvbarátai, üzlet- és bűntársai megjelentek, ott az állam valóban hihetetlen rossz gazda lett. Ez így van, köszönjük az őszinteséget Gábor. Pont mint a tabletta esetében, aki elégedetlen azzal, amit ők rajzoltak, az vegyen be egy ciántablettát. A nácik úgyis azt szoktak, ugye Gabi? :-)

avatar07 2010.01.13. 12:07:13

remélem minden hozzászólást olvasnak odafenn, és izzadva figyelik mikor telik be a pohár!!
Nem csak a bkv-s vezetőkre gondolok!!!NE EGYMÁST MARJUK!!!!!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 12:13:57

@derelyegrádi szellem: "A nácik úgyis azt szoktak, ugye Gabi?"

... vagy az utolsó skullót meghagyták az MP40-ben :))

Mondanám, hogy azt várnám el Gáboréktól is, hogy az egyetlen lehetséges utat válasszák, ami tisztességes FÉRFIHOZ illő lenne ebben a helyzetben... De itt a "tisztességes" feltétel hiányozna.

derelyegrádi szellem 2010.01.13. 12:18:35

@Seduxen: több esetben a "férfi" is. Gondolj a Gusztosra... :-)

Homeoffice 2010.01.13. 12:21:12

@Seduxen:

A Lügerre gondolsz? Az megoldás...
Egyébként az az egészben a legrosszabb hogy a vezetőséggel, a fejesekkel nem csesznek ki.
A plebs sz*pik csak.::(

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 12:30:32

@Gunther: tőlem akár ebben is meghagyhatná az utolsó skullót:

images.google.hu/images?hl=hu&source=hp&q=m1014+shotgun&um=1&ie=UTF-8&ei=1axNS63FKpbCmgPvl9G7DQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBAQsAQwAA

szééééép munkát végezne :)

@derelyegrádi szellem: pfúúúj, te homofób :))) /megfordult a fejemben, hogy a férfit is idézőjelbe rakom, de nem akartam náczi lenni :))) /

LastScout 2010.01.13. 12:37:57

@derelyegrádi szellem: Tehát akkor a semmirekellő, pazarló, tolvaj bkv vezetés problémájára az a megoldás, hogy a kisemberek is keressenek a cégnél sokkal többet, mint máshol hasonlóan nehéz, és/vagy bonyolult fizikai, illetve szellemi munkát végzők?
Nem tudom, de ez nekem nem a probléma megoldásának tűnik. Sokkal inkább elodázás. Ha elküldenék az összes embert, aki lopott a békávétól követ törni, akkor már nem is sztrájkolnának?
Mi lenne, ha nem állami cégnél dolgoznának, és ebből kifolyólag nem is tudnák, hogy mennyit keres a főnökük?

Homeoffice 2010.01.13. 12:41:50

Megtudtam valamit....

Jobbik szavazó = Ex Munkásőr:))))

szvetozar 2010.01.13. 12:59:31

Csak egy kérdés....mult év óta havi 50.000.-el csökkent a fizetésem a válság miatt (most éppen eléri a 100at) és rajtam kívül sok-sok ember örül, hogy megmaradt a munkahelye (sok szerencsétlennek sajnos nem).Mivel egy 25000 fős városban lakom és dolgozom ahol esély sincs az elhelyezkedésre más munkahelyen...mint az ország többi részéhez hasonlóan...tehát vagy befogom a szám és enni adok a családnak vagy sztrájkolhatok...kb 2-3 percig amíg ki nem rúgnak...tehát a kérdés...ezek az "alulfizetett" bkv-sok nem érzik magukat szerencsésnek hogy dolgozhatnak és megélenek????

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 13:07:28

@finomanarancs: a gugli a barátod :) én próbáltam keresni, de nem lelem... híjjad fel nemesgabit, ő egy olyan talpig becsületes emberkének tűnik, tuti küld neked egy tiszteletpéldányt :))))

derelyegrádi szellem 2010.01.13. 13:30:02

@LastScout:

nem fogtad amit írtam Egyáltalán. Olvasd el még egyszer.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 14:14:52

@finomanarancs: "kicsit" hosszú :)

mit nézzünk meg benne?

finomanarancs 2010.01.13. 14:27:47

@Seduxen: seholse találom benne a konkrét számokat

finomanarancs 2010.01.13. 14:34:22

Ja és nemrég láttam egy ilyen IQ kérdést:

Úgy viszonyul Berlusconi a milánói dómhoz,
mint Gaskó István a ...-hoz.

A megfejtést megtartom magamnak :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.01.13. 14:40:35

@finomanarancs: feltehetően azért nem, mert ez a 2004.-ben kötött - fogalmazzun úgy - keretmegállapodás. Több helyen is hivatkozza, hogy "minden évben felülvigyzálják, és szükség szerint módosítják", vagy valami ilyesmi duma.

Pl. a 712.-nél (Étkezési utalvány) a 3500.-Ft az TUTI, hogy nem a 2009-es összeg

asmodean 2010.01.13. 14:50:54

A metrósok meg a trolisok miért nem sztrájkolnak én érettem?

Marcellusca 2010.01.13. 14:56:48

EZ AZ!!!!

Mindenki maraggyon otthon, a seggén!!!
BKV sztrájk;
MÁV sztrájk;
és
www.fn.hu/zold/20100113/szmogriado_johet_budapesten/

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.01.13. 15:00:53

Szerintem fővárosunk nevét változtassuk meg Budapestről Retrográdra. Valószínűleg ez a név híven tükrözné azt, ami a fővárosban és az országban folyik. :-D

LastScout 2010.01.13. 16:34:52

index.hu/belfold/budapest/2010/01/13/hetekig_is_eltarthat_a_bkv-sztrajk/
jól mehet a bkv dolgozóknak, ha egy-két hétig elvannak fizetés nélkül...

asmodean 2010.01.13. 16:37:29

@LastScout:
Ilyenkor a szakszervezet fizeti őket a sztrájkalapból. Így aztán jól mehet a szakszervezetnek, ah több hétre elegendő sztrájkalapja van

Horizont 2010.01.13. 17:02:18

@asmodean: Milyen pénzből tevődik össze a sztrájkalap? Honnan van ennyi?

Nekem innen vidékről úgy tűnik mintha nem is akarnák úgy igazán a megegyezést.

LastScout 2010.01.13. 17:49:08

@asmodean: Gondolom a szakszervezet nem jótékonysági egylet, tehát a pénz ott nem magától lesz, hanem valaki befizeti, esetleg szakszervezeti tagdíj formájában, gondolom nem a szekszervezeti semmirekellő a bruttó 840000Ft-os fizetéséből jótékonykodik...

LastScout 2010.01.13. 18:02:31

Nem tudom olvastátok-e a gazdasági szarság elején az amerikai autógyárak szomorú esetét...
Azt, hogy olyan jó üzlet volt sztrájkal fenyegetőzni, hogy szakszervezet maffiák alakultak direkt azért, hogy minél nagyobb juttatásokat az autógyári dolgozóknak, amit mondjuk tudtak is teljesíteni az autógyárak amíg jól ment, aztán amikor nem ment már jól, és akkor sem engedtek a tényleg pofátlanul magas fizetésekből, és plussz juttatásokból, akkor az addig jólmenő autógyárak mentek szépen segéjért kuncsorogni, hogy ne menjen csődbe az összes, csak a fele... A különbség annyi, hogy a bkv egy állami cég, vagyis gyakorlatilag már évtizedekkel ezelőtt csődbement, meghalt, kész vége volt, már többször is, csak mivel az ország működéséhez nélkülözhetetlen, mindíg újraélesztették. Mert hogy ugye egy piaci cég azért vesz fel hitelt, hogy beruházzon, amiből haszna lesz... a bkv meg azért vesz fel hitelt, hogy az amortizációt, a munkabért, és a hitelkamatokat tudja fizetni. Ilyen helyzetben egy piaci alapon működő cégnél a dolgozó 1. már rég nem lenne ott dolgozó, 2. örülne, hogy van két füle, és nem szatyor...

LastScout 2010.01.13. 18:04:28

kihagytam pár szót, de gondolom mindenki megérti mit írtam, csak már SÉTÁLNÉK haza a MUNKÁBÓL basszameg... BKV BÉRLETTEL... basszameg...

derelyegrádi szellem 2010.01.14. 10:27:00

@Ásómaci (FiatalFiú):

ez igaz is. mert fordítva volt, a BKV-s vezetők dolgoztak horváth évának, aki egyébként maga hagyó miklós.

havi 2010.01.14. 10:51:07

HAVI BÉRLET !!!
BKV dolgozok, banki készpénz felvételét korlátoznám, vagy befagyasztanám
Mert akkor lehet, hogy elindulnának a járatok is.
Mert ha a dolgozó nem jut a pénzéhez, akkor talán elgondolkodik, hogy talán miattuk,nem lehetséges, a munkába járás. Így is lehetne sztrájkolni, bankok!
A BKV a megvásárolt bérletek, díjából a sztrájk ideje alatt a kiesést hogy fogja kompenzálni!
Bérlet van, de ellen szolgáltatás nincsen!
Aki a munka idejét, sztrájkkal tölti, SZABIN VAN?, vagy fizetés nélküli szabin, vagy beteg állományban? Akkor erre az időre pénz sem adnék nekik!

derelyegrádi szellem 2010.01.14. 10:58:43

Én mindenhol ez folyik, mint a BKV-nál. Vessünk egy pillantásta szintén nagyonbecsületes Gyenesi úr köreire is:

"Gyenesei István volt miniszter testvérét alkalmazottként, az erzsébetvárosi szocialisták frakcióvezetőjét pedig szakértőként foglalkoztatja az egyik állami cég. A hírTV birtokába került dokumentumok szerint a VÁTI Kft. - különböző jogcímeken - több mint bruttó 30 millió forintot fizetett ki a volt vezérigazgatónak, amikor idő előtt távozott a cégtől."

Marcellusca 2010.01.14. 11:37:17

@havi: A havi bérletre azt mondták, hogy lóf@sz a seggedbe, mert nem a BKV hibájából nem járnak a buszok.
Ha károd keletkezik, azt bizonyítanod kell (tényleg keletkezett-e, valóban ennek köszönhetően, milyen mértékű), és mehetsz bíróságra.
A sztrájkolók (ha jól tévedek) ezekre a napokra a sztrájkalapból kapnak lóvét.

De kérdezd szellemet, ő jobban tuggya! :)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.14. 11:47:25

Alapvetően legtöbb esteben egyetértek a a Vastagbőrrel, de ez alkalommal alaposan mellélőtt. Ha akkor sztrájkoltak volna, akkor is biztos ilyen kedves lett volna.

És is szopok a sztrájk miatt, de most tényleg igaza a vana BKV DOLGOZÓINAK. A szóban ott az értelme. Azok sztrájkolnak, akik tényleg dolgoznak is a cégnél, de mégis tőlük vesznek el pénzt.

A 13%-os kamudumát felejtsétek el. Szó nincs itten fizetésemelésről. Azt akarják elérni - többek köztött, de nem csak ez a cél - hogy ne vegyenek el pénz. Nem keveset, sokat. Havi tízezer forintos nagyságrendről van szó.

asmodean 2010.01.14. 11:50:04

@molnibalage:
"Azok sztrájkolnak, akik tényleg dolgoznak is a cégnél, de mégis tőlük vesznek el pénzt."

Tehát akkor a trolisok és a metrósok, azok nem dolgoznak a cégnél?

LastScout 2010.01.14. 12:09:06

Bizonyára mindenki olyan K. sokat keres ebben az országban, hogy senkinek nem szúr szemet, hogy mennyit keres egy buszsofőr...
Ma reggel is volt a szakszisköcsög a TV-ben, és tulajdonképpen kijelentette, hogy ők tulajdonképpen leszarják, hogy az utalványok megadóztatása miatt az országban mindenki más kevesebb utalványt kap, ők ne kapjanak kevesebbet.
Érdekes azért nem reklamáltak, hogy a másik oldalon az SZJA csökkenése miatt többet kapnak, ott csak az szúrja a szemüket, hogy ezenfelül még nem kaptak plusz emelést...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.14. 12:12:40

@asmodean: Tőlük is elvesznek... Ők is a dolgzók. Nem kellene kifordítani a modanivalómat...

asmodean 2010.01.14. 12:20:11

@molnibalage:

Akkor azok miért nem sztrájkolnak én értem?

Tündér_Lala 2010.01.14. 13:47:25

@asmodean: "Akkor azok miért nem sztrájkolnak én értem? "
Azért, mert felismerték, hogy
1. Fizetett troll vagy
2. Felismerték helyesen, hogy egy oltári pöcs vagy, akinek saját véleménye nincs (amivel vitatkozni lehetne) csak rettentő irónikus módon trollkodsz.

asmodean 2010.01.14. 14:22:42

@Tündér_Lala:

Szóval válasz nincs csak fikázás. Sejtettem én. Ez olyan módszer, mint az antiszemetek szoktak csinálni, amikor nincs válasz, akkor rögtön jön a "nácistafasiszta" duma.

picur3ka 2010.01.14. 14:38:14

@asmodean:

Lala az egyik legudvariasabb kommentelo errefele. Utolso megjegyzesed teljesen meltatlan es ertelmetlen.

asmodean 2010.01.14. 14:46:07

@picur3ka/beleallos kampany:

"egy oltári pöcs vagy" , felénk, kultúráltalan lények felé, nem az udvariasságot jelenti. Persze, mint végső érvet már láttam sokszor, akárcsak a "tejegyfizetettkommentelővagy" című logikai érvelést :))

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.14. 14:52:19

Én úgy láttam asmodeannak nem azzal van gondja, hogy sztrájkolnak, hanem az időzítéssel , a móddal, és azzal a kijelentéssel, hogy érte sztrájkolnak.

asmodean 2010.01.14. 15:05:10

@Conv:

Főként az "értem sztrájkolnak" -kal. :)

Tündér_Lala 2010.01.14. 15:06:21

@asmodean: A lényeget most sem sikerült felfognod. Fejsd ki a véleményedet, mit gondolsz és miért, azzal lehet vitatkozni, ellene vagy mellette érvelni. Így kirajzolódhat, hogy miben értünk egyet és miben nem. Erre való egy ilyen blog.
Te azonban ezt nem teszed meg, hanem mások hozzászólásait 1-2 mondatos gunyoros fikázásokkal intézed el. Vagyis csak kötözködsz.
Amennyiben ez megtörténik számíthasz arra, hogy érdemben válaszoljanak neked.
Részemről lezártam.

Tündér_Lala 2010.01.14. 15:15:45

@Conv: Seduxen leírta, hogy nem ért egyet és miért. Arra válaszoltam, hogy miért gondoltam és hogyan értettem (bizonyos értelemben vissza vontam). Ehhez képest még most is ez a téma, nem érdemi vitatkozás formájában, hanem fikázás szinten @asmodean: részéről.
Értelmezésemben ezt nevezik úgy: trollkodás, más szóval kellemetlenkedés.

asmodean 2010.01.14. 15:39:51

@Tündér_Lala:

Feltettem egy kérdést, annak megválaszolásához miért is kell ismerni az én véleményemet?
Mondjuk megválaszoltad, de a kérdés tartalmát nem érintetted, ez nem egyértelmű trollkodás? :)

Tündér_Lala 2010.01.14. 15:56:00

@asmodean: Nekem ehhez sem kedvem sem energiám nincs. Szerbusz .

LastScout 2010.01.14. 17:17:08

index.hu/belfold/paradicsom/2010/01/14/a_bkv-sztrajk_elszivja_a_maradek_friss_levegot/
Állat lesz... kiváncsi leszek, hogy hol lesz előbb lincselés.. a bkv-nál, vagy a városházán..

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.14. 18:14:39

@Tündér_Lala:

Visszaolvastam és úgy látom asmodean elmondta, hogy mi a baja, és hogy ezzel a résszel van baja. Ezzel nyitott. kb.

Vagy átugrottad azt a részt, vagy nem tudom mi a gond, de, hogy nem tudatosult benned a mondanivalójának és a kérdésének a lényegi része az tisztán látszik.
Kötözködésnek ugyan vehető a kérdése, megjegyzése, de ha nem ugrottad volna át az előzményeit, akkor úgy gondolom nem tűnne annak. Mivel egy ilyen blognak éppen az a lényege, hogy elolvassuk a másik hozzászólásait és értelmezzük is azt, nem csak az, hogy kifejti valaki a véleményét.
Másrészt lehet valakinek az a véleménye, hogy mivel nem olvassák el a hosszabb, körmondatokban, érvekkel és visszacsatolásokkal kifejtést, ezért bőven elegendő, ha annyit ír be valaki, hogy:

Kurvaanyád bkv.

S lőn, valóban ezt elolvassák, reagálnak rá, mi több, meg is értik.
Tudod, sok esetben attól, hogy a kacsa nem tud úszni, még nem az úszómester a hibás, a víz pedig szinte soha.

Tündér_Lala 2010.01.14. 19:31:52

@Conv: Ok. Olvastam, értelmeztem, tudomásul vettem.

LastScout 2010.01.15. 14:28:39

Érdemes megnézni egy szakszervezeti oldalt.. :D
Olyan lázító dumát nyomnak rajta... :D
Meg chatelnek is... ezt találtam:
"A bérbeirók lazán túllépnek azon hogy bécsben a busz és villamosvezetők az ötszörösét megkeresik havonta ugyanezért a munkáért mint a magyar kollégáik."
Nos egy villamosmérnök meg 6-7x annyit keres mint itt.. és még vásárolni is olcsóbb Németországban... sőtt, szerintem nincsen olyan foglalkozás magyarországon a politikuson, a pénzügyi tanácsadón, a bank igazgatón, és a bankrablónk kívül, ami fizet annyit, mint más normális országokban. Erre az a megoldás, hogy akinek sír a szája, az szépen kocsiba/vonatra/buszra ül, és megy Németországba dolgozni.

Ralph Cifaretto 2010.01.16. 17:09:46

Csökkene a fizujuk sztrájkolnak, ez qrva logikus. Ezért nem kell leköpni őket.
Kitartás sztrájkolók!

"Az anyád picsáját, legalább tisztességesen szopass meg minket, jelentsd be az utasoknak, akiknek köszönhető a kibaszott hatalmad-állásod, hogy mikortól tervezed a szopatást. Utastájékoztatás, te szerencsétlen kretén. Titkolja, ezen beszarok ."
Te szerencsétlen kretén! Pont ezt tette. Megmondta mikortól meddig. Nem hal bele senki egy kis szolidaritásba.
A pokolban, arra az üstre, amiben a magyarokra főnek senki se figyel, ott úgyis visszahúzzák azt aki már majdnem kimászott.

Horizont 2010.01.17. 14:28:51

@Ralph Cifaretto: Oké, sztrájkoljanak! De milyen nagy igazságtalanság, hogy több százezren dolgoznak olyan munkahelyen ahol rosszabb körülmények vannak és szóba se jöhet egy sztrájk.
Mondjuk az is elgondolkoztató, hogy a minisztériumokban nagy pénzeket adnak, hogy a hűségüket a kormányhoz (!!) megfizessék, azok a cégek amelyek az államé (BKV, MÁV) ott meg a vezetők elhordják a pénzt, a többiek meg sztrájkkal kényszeríthetnek ki juttatásokat. Ezek mind az adónkból történik, de beleszólásunk az nincs.

Ralph Cifaretto 2010.01.17. 16:04:09

@Horizont: Attól még hogy máshol is xar nem indok, hogy ők is törődjenek bele. Talán róluk kéne példát venni más munkavállalóknak is.

Horizont 2010.01.17. 17:25:16

@Ralph Cifaretto: Példát azt lehet venni, de attól még nem lesz esély sztrájkra ha olyan a munkahely. De én nem is arról írtam, hogy azt szeretném, hogy ők is törődjenek bele azért mert máshol még szarabb. Csak egy (kis) igazságtalanságra hívtam fel a figyelmet.

süti beállítások módosítása