Holnap kedd. Vagyis BKV-sztrájk.
Még mindig nem tudom elhinni, hogy 24 (!!!) szakszervezet van a BKV-nál, és most, hétfőn 16:00 órakor senki meg nem tudja mondani, hogy melyik szakszervezet fog dolgozni és melyik sztrájkolni, fog-e közlekedni a HÉV vagy sztrájkol, fog-e közlekedni a villamos vagy sztrájkol, fog-e közlekedni a troli vagy sztrájkol ...
Mindegyikkel külön-külön meg kellene állapodni ... mi a tökömnek van 24 szakszervezet egy 10 000 fős cégnél? Például az ország harmadik legnagyobb munkaadójánál Tesco-nál 20 ezren dolgoznak, de nincs 48 szakszervezet. Sőt, csak egy van, de az is közös (KASZ).
Képzeljük már el, hogy a "Kutyatáp-sor árufeltöltőinek érdekvédelmi szakszervezete (KSÁÉSZ) sztrájkolna egy jóízűt ...
Más.
Írják, hogy bruttó 250 ezret keres egy buszsofőr. Hát, ez nem kevés. Egy durván eladósodott veszteséges cégnél. Ami persze nem miattuk veszteséges, de azért mégis... És a kormánybiztos azt üzeni, hogy "elégedjenek meg a BKV-alkalmazottak a nekik megajánlott 13 százalékos béremeléssel."
Én pl. nagyon megelégednék +13%-kal. (Ha ez nem igaz, a kormánybiztos úr orbitálisat hazudott ...tőle nem lenne meglepő, hiszen ő tette rendbe a BKV-t ...)
Honnan jön a fizetésetek, BKV-sok? Az utasoktól és az adófizetőktől. Holnap mindkettővel kibasztok. Sőt, valaki utas és adófizető is egyben, ők duplán finanszírozzák a BKV-t, a bérlet/jegy árával, és az adójukkal. Én ilyen vagyok, és holnap nem tudok bemenni dolgozni. Vajon akkor a 30 napos bérletem annyi nappal tovább lesz érvényes, ahány napig tart a sztrájk??? Hiszen én azért fizettem 9400 forintot, hogy 30 napig vehessem igénybe a BKV szolgáltatását, nem 29 vagy 28 napig.
Nem sztrájkoltatok a tavaly nyári-őszi BKV-botránysorozat kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok a kamu milliárdos tanácsadói szerződések kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok a botrányos milliárdos végkielégítések kapcsán, pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok a tulajdonos, a Főváros (Demszky) ellen, pedig miatta veszteséges a cég. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok, hogy elavult és mocskos drága a jegyrendszer. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok az időpecsétes jegyrendszerért, a zónás bérletért. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok, hogy a donor-buszokból kell összeimádkozni egy működőképes járművet. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Nem sztrájkoltatok a botrányos munkakörülmények miatt. Pedig azt megértettük volna, támogattuk volna.
Most sztrájkoltok a saját kis gesztenyétekért, az utasok meg le vannak szarva.
Mindezt úgy, hogy 12 szakszervezeti vezető éves bére 142 millió forint. Igen. annyi. "Fejenként egy szakszervezeti vezető havi bruttó 840 ezret keres, plusz 50 százalékos menedzserprémium."
Szakszervezeti vezető és menedzserprémium. Agyam eldobom. A szakszervezeti vezetők pénzét nem a szakszervezeti tagdíjakból fizetik?
15 106 utas csak azért vegyen meg egy havi bérletet, hogy a 12 szakszervezeti muksónak meglegyen az éves bére? Na, menjetek a picsába ...
És ez csak a jéghegy csúcsa: Miért nem saját magán kezdi meg a spórolást a BKV menedzsmentje?
Más.
Az Index-es videó, 07:30-nál. Bartha úr kimondja: a BKV szándékosan rohasztja le a buszparkot, hogy könnyebben lehessen privatizálni a busz üzletágat.
A BKV buszjáratainak 10%-át most is alvállalkozók működtetik. Érdekes, a legnagyobb hideg idején, mikor 350 BKV busz el sem tudott indulni, valamennyi alvállalkozó által üzemeltetett járat rendben működött.
"Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok elinduljanak, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is."
Holnap, a sztrájk ideje alatt valamennyi, alvállalkozó által üzemeltetett járat rendben fog járni.
Engem speciel nem zavarna, ha nem a "BKV" által üzemeltetett piros 7-es szedne fel reggelente, hanem "Hetes buszcsalád kft." piros 7-ese. Ha ez kell, hogy normális állapotban, pontosan érkezzen a busz, nem érdekel, ki üzemelteti. Privatizálják az egészet, ennél csak jobb lehet. Csak jöjjön a busz, hogy be tudjak menni dolgozni.
Hab a tortán, hogy az idióta Gaskó (MÁV) is sztrájkolni akar, szolidaritásból. És - ezen is behidaltam - titok, hogy mikortól.
(Értem én Gaskó, hogy zavar, hogy a tavalyi győzelem után most még a döntőben sem voltál, de azért ...)
Az anyád picsáját, legalább tisztességesen szopass meg minket, jelentsd be az utasoknak, akiknek köszönhető a kibaszott hatalmad-állásod, hogy mikortól tervezed a szopatást. Utastájékoztatás, te szerencsétlen kretén. Titkolja, ezen beszarok ...
Az utolsó 100 komment: