Skip to content


       Szűrés lista

A tököli börtön belülről - ma és 1985-ben

Hétvégi tévézés ...

A múltkori Kékfényben egy 50 perces dokumentumfilmet mutattak be. Olyan súlyos volt, hogy nem is tudtam továbbkapcsolni ...
Két hétig forgattak a tököli fiatalkorúak börtönében, 34 mély-interjút készítettek, a 2000 perces nyersanyagból pedig készítettek egy 50 perces dokumentumfilmet.

Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézete, Tököl : 280 elítélt, mindegyik 21 évnél fiatalabb. Egy részük visszaeső.

Ép ésszel fel sem foghatjuk, hogy mi van odabent ...

Az egyik srác 19 éves, de már harmadjára szabadul. Cellán belüli erőszak, gyilkosság, hierarchia, csicska, cellapincér, aki nem üt, az köcsög lesz. Egész nap gyúrnak, kártyáznak, cigiznek. Láthatólag nem nagyon vannak összetörve. (Én már megírtam régebben, Tent City kell ide)

Talán át kellene gondolni, hogy ez így büntetés nekik?

Az 50 perces dokumentumfilm 5 részben:
 
1. rész:

 
2.rész:

 
3.rész:

 
4.rész:

 
5.rész:

 
És akkor ugorjunk vissza 25 évet az időben!

A "Bebukottak" című dokumentumfilm a magyarországi fiatalkorúak börtönében készült. A film nem azzal kíván vitázni, hogy joggal ítéltettek-e el a bűncselekmények elkövetői, inkább azt kutatja, hogy büntetésük letöltése után hogyan tudnak súlyos élményekkel terhelten beilleszkedni a társadalmi életbe. A film 1985-ben Torinóban a legjobb külföldi film díját nyerte. A film operatőre Klöpfler Tibor, akinek rendezése, az El Nino a 31. Magyar Filmszemlén kerül bemutatásra.

A filmről a B-oldal írt egy jó posztot.

Ugyanaz a tököli börtön, ugyanazok a priccsek, ugyanazok a cellák, ugyanaz a börtönön belüli erőszak (a film be is volt tiltva a Kádár-rendszerben!). Csak az elítéltek mások.


A többi kilenc rész megnézhető a Youtube-on.

Címkék: börtön társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr141676319

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fliegauf Gergely, börtönpszichológus 2010.01.16. 16:16:02

Fliegauf Gergely börtönpszichológus blogja: Börtönblog természetesen ő is az antifasiszták hírnöke. tetszetős és okos videóval kampányol a c-kategória ellen: "származás alapján senki sem lehet bűnös""erkölcsileg ítél meg egy népcsopo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.16. 11:08:17

Ez ilyen szombati jó reggelt post. :D A bebukottakat már linkeltem a blogon. Nem gyenge...

kuki123 2010.01.16. 11:13:21

A jobbik is Tent cityhez hasonlót akar...pontosabban olyan rendszert ahol nem az adófizetői pénzt viszi el a kupleráj hanem önfenntartóvá tenni, vagy legalább is olyan munkákat csinálni amire nem igazán lenne munkaerő és sok költséggel járna:
kubikosok akik a folyómedreket építenék vagy utak javítása szemét szedés esetleg kevésbé jelentős vagy nem erőszakos cselekmények esetén a környezetünk , közterek szépítése stb

persze rabláncon meg vörös vagy rózsaszín ruhában

reKorrekt 2010.01.16. 11:13:59

Kötél? ;)
Na elolvasom...

reKorrekt 2010.01.16. 11:20:19

@volánrulz: Munka az lenne rengeteg. A Jobbik ebbéli elképzelése pedig nemhogy jó ötlet, hanem magától értetődő, sőt logikus. De mégsem ez van. Vajon miért? Kinek van abból haszna hogy a rendszer nem létezik? Aki esetleg tudja hogy mennyit kap évente a BV, megírhatná....(a bérlést is)

kuki123 2010.01.16. 11:36:54

2.résznél tartok 2:25-nél ...ember hát nem ezt mondjuk...ennyi
1. elpiált segély
2. gyerek nem kap enni, elveszi mástól
3. súlyosabb bűncselekmények
4. TV-ből ezt látja 20 éves koráig a gyerek

LIBERÁLIS katasztrófa

Marcellusca 2010.01.16. 11:37:57

Nem tom megnézni a vidijókat.
Valaki megírná-é-e, hogy ez is olyan "sírósra" sikeredett, mint a Sztojkás vagy Hunvaldos "oknyomozó" riport?

Így, látatlanban egyetértek mindazokkal, akik azon a véleményen vannak - hogy kommentelő társamat idézzem - Recsk Reloaded!
Dolgoztatni, maghajtani őket, mint Singer a varrógépet, vizet és kenyeret nekik!
Mondjuk a visszaesőknek meg olyan cellákat, mint amilyenről Charriere ítr a Pillangóban!
Semmi láblógatás, semmi kondizás (csakis valami munkaterületen), semmi tévé!

Talán így nem erény, hanem visszatartó erő lenne a sitt.

Watchman 2010.01.16. 11:49:32

Ugyanazokat a filmeket nézzük? Egyrészt az első filmen halljuk, hogy a visszaesők arányát sikerült visszaszorítani, és nem a verésekkel, és nem a súlyosabb büntetésekkel. Nem látom be, hogy a Tent City meg a többi marhaság mit fog segíteni. Az egyértelmű, hogy a szocializmusban keményebb volt a börtön. Azért ma nem vernek egy elítéltet sem véresre, és nem is hiszem, hogy ennek lenne nevelő hatása.
Ami inkább szemet kellene szúrjon az a közös az összes történetben. Intézetben nevelkedett, szülők nem adtak enni, vagy verték, iskolai végzettség nincs, vagy semmit nem ér. Sokat fog itt segíteni a Tent City persze. Ezeket az embereket a börtönbejutás előtt kell megmenteni. Gyámhatóság, iskola ezek segíthetnének nem a Tent City.
Ami nekem feltűnt: lehet, hogy csak így válogatták össze, de az első filmen szereplő rabok teljesen normális embereknek tűnnek. És itt nem a bőrszínre gondolok. De egyszerűen nem azok az arcok akikkel nem mernék szóba állni egy éjszakai buszon. Ellenben az első filmben a kigyúrt kopasz állatok... hát.. őket nem alkalmaznám a cégemnél még portásnak sem. (Már ha lenne cégem.)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.16. 12:03:18

Ide vezetett a vadliberális szemlélet,politika,hangsúly a vad szón van,mert önmagában a liberalizmussal sok baj nincs ,csak ha túlzásba viszik és átesnek a ló másik oldalára.
Na most ezek akarnak még mindég a MDF nevű trójai f*****ben tovább is ott lebzselni,rombolni,tiszteletdíjat felvenni,mentelmi jog mögé bújni.Sikerülni is fog páraknak,figyeljétek meg.

Teljesen véletlen ,hogy az amúgy 10-12% cigány kisebbségből a börtönben 70-80% lesz ,ugye,rossz a szemléltem ,meg nem értek hozzá,mint Solt Ágnes.

A tények makacs dolgok elvtársak.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.16. 12:07:08

@Watchman: "Gyámhatóság, iskola ezek segíthetnének nem a Tent City."

Az édes anyukájuk meg apukájuk segítsen rajtuk bazdmeg.Az iskola/óvoda nem szocializációs központ.Nem az óvónő,tanár feladata ,hogy az _alap_dolgokat megtanítsák.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.16. 12:08:02

@Watchman:

És a büntetés miatt esett a visszaesők száma? Vagy a gyámhatóság, iskola miatt?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.16. 12:08:45

@Marcellusca:

majd nézd meg, érdemes, roppant tanulságos ...

Watchman 2010.01.16. 12:13:48

@blas: Ha a szüleik nem tanítják semmire, akkor jön (vagyis kellene, csak ez ma nem működik) a gyámhatóság. Az iskola is nevel, ha tetszik ha nem. Lehetnének speciális osztályok a lemaradottaknak, vagy támogatni kellene a szakmunkásképzéseket. Mert van ahol a szülő nem nevel, és ott a hatóságnak kell közbelépni. Ha teszik, ha nem. Nem értem ebben mi a világos, és hogy a bazmegelés mit változtat rajta.

arlequin 2010.01.16. 12:16:19

@Watchman: meditálni kellene tanítani, ahogy keleten teszik. kötelező zendo kéne nekik. hogy megtanulják a halál-unalmat. botos felügyelőkkel. az kéne. mert ha a szemléletük nem változik, akkor... na meg persze börtönmisszió ezerrel. papok, csuhások, satöbbi. és kőkemény munka. a többivel egyetértek. mert persze, szép dolog hogy előtte kellene őket 'megmenteni', de már bent vannak és nem is akarnak megmentődni. szvsz ez a gond.

Watchman 2010.01.16. 12:16:23

@zero: A büntetési tételek nem szigorodtak, tehát a visszaesést biztos nem ez okozta.... Amúgy a filmben azt is világosan elmondják, hogy mi vezetett ide. A foglalkoztatás, hogy mást is csinálhatnak bent, mint a priccsen ülni és egymást baszogatni. Vagyis javultak a börtönviszonyok ÉS csökkent a visszaesők száma, miközben a kiróható büntetési tételek nem súlyosbodtak. Ez szerinted véletlen?

arlequin 2010.01.16. 12:18:43

@Watchman:
egyébként eszedbe jutott ki küldött neked Kristályparadicsomot? ;-)))

azóta beszereztem egy másikat. béke. insallah.

Watchman 2010.01.16. 12:23:13

@arlequin: Igen vannak és lesznek állandó visszaesők, akiket nem lehet visszavezetni a társadalomba. De nem látom, hogy ezeken hogy segítene a Tent City. Ha megfelelően vad börtönöket építesz, azzal csak azt éred el, hogy az ilyen bűnelkövető gondolkodás nélkül hajlandó lesz a legvégsőkig elmenni, hogy ne kerüljön vissza. A bűnfelderítés hatásfokát lehetne talán növelni, és a bűnmegelőzést több járőrrel, bekamerázott városokkal. De ez is csak tüneti kezelés. A tény, hogy van egy réteg, akit nem lehet rehabilitálni. És erre nincs varázspálca, ami máról holnapra eltünteti a problémát. :(

Watchman 2010.01.16. 12:25:15

@arlequin: Ezt továbbra sem értem. :)

arlequin 2010.01.16. 12:28:01

@Watchman:
nem gondolom és nem is írtam, hogy a tent city (sátorváros, hehe jurtákkal, zsír!) megoldás lenne. tudatosságot kell tanítani, nem kamerázni. de a kemény börtön közmunkával ésatöbbi megtaníthat a szabadság előnyére. büntetés legyen büntetés, ne sétagalopp és bűntovábbképző kigyúrással...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.16. 12:28:13

@Watchman: "Lehetnének speciális osztályok a lemaradottaknak"

Aha, ezek ellen küzdenek tűzzel vassal ha nem tűnt volna fel.Deszegregáció címen.Voltak ilyenek ,az volt a nevük ,hogy kisegítő.Most deszegregáció címen egy tíz éves lehet elsős,milyen jó ugye.
Bazdmegelés meg azért van mert láthatólag 0 tapasztalatod,rálátásod van a dolgokra ,persze ezzel fordítottan arányosan lököd az észt.
Mit meséljek ,hogy az óvodában se a WC papírt se a papírzsebkendőt nem ismerik egyesek?
Mit gondolsz a gyámhatóság mit tehetne?Kiemeli őket családból?Hol van arra kapacitás ,pénz?

arlequin 2010.01.16. 12:29:38

@Watchman: nincs véletlenül egy Kristályparadicsom c. könyved titus burckhardttól? amit postán küldött meg neked egy alávaló lélek? a könyvekkel nem szokok viccelődni...

arlequin 2010.01.16. 12:35:02

@blas: azért van nékije egy kis tapasztalata. csaxólok. és amit írsz az meg úgy van. csak watchman egy kissé máshonnan közelít.

Watchman 2010.01.16. 12:35:06

@arlequin: Nincs. Szerintem keversz valakivel. :)

Galván_Tivadar 2010.01.16. 12:42:25

Mi magyarok szép csendben meg elkezdtünk fegyverkezni, legalábbis szeretnénk megvédeni magunkat. A szabadon vásárolható, tartható, de engedéllyel viselhető gáz- riasztó fegyverek eladásai szépen megugrottak. Ez persze nem tetszik a hatóságoknak, az engedély kiváltásának eddigi egész európai, gyakorlatilag egyablakos ügyintézését január 1-től, törvénytelen, bürokratikus akadályokkal jelentősen megnehezítették.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.16. 12:44:13

A dolog gyik része tényleg a nevelés.A másik viszont az,hogy ne úgy legyenek vele,hogy:6 év?Mi az? Bemegyek,leülöm azt kész! Hanem az legyen,hogy:Háát én nem igazán akarok visszamenni,úgyhogy meghúzom magam.

Hosszúlépés 2010.01.16. 12:45:26

Ennek a nevelésnek valahogy úgy kéne kinéznie, hogy család, iskola, társadalom. Mivel nekik az első kettő kimaradt, marad a társadalom. Az azért hihetetlen (vagy mégsem?) hogy a börtönben tanulják meg, mi az a wc papír, vagy legalábbis hogy kell használni. A baj azzal van, hogy valóban nincs, vagy csak nagyon kicsi a visszatartó ereje a büntetésnek. Lásd első riport: 15 évesen volt először büntetve, azóta másfél évet volt szabadon, "ha jó a táraság hamar eltelik az idő", stb. Azt is hallottám már, hogy bizonyos társadalmi rétegben egyfajta beavatás, rítus, ha a fiú már volt büntetve. Na, ezt küszöbölné ki egy szigorúbb rendszer.

És most megyek és kitakarítom a fürdőszobát (nem, nem a tv-től jönnek :D).

Watchman 2010.01.16. 12:45:36

@blas: A szegregációt, amennyiben nem faji, hanem képességi alapon történik helyesnek tartom. Ez azt hittem, hogy eddig is világos. És nem, nem tartom megfelelő útnak a Gusztos Péter, Mohácsi vonalat. De kérek engedélyt a Vona-féle fasságoktól is távol maradni. Van harmadik út is.
És nem csak képen láttam cigányt, nem a Rózsadombon lakom, volt szerencsém ifjú bakával társalogni, aki nem tudta leírni a nevét, nem tudott olvasni, és édesanyám egy olyan iskolában tanított, ami csak egy fokkal jobb a kisegítőnél. Szabad véleményt formálnom, vagy külön engedélyt kell kérnem a párttól?

Marcellusca 2010.01.16. 12:51:07

@Watchman:
"A szegregációt, amennyiben nem faji, hanem képességi alapon történik helyesnek tartom." - a kettő között lassan nincs különbség.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.16. 12:51:49

@Galván_Tivadar: Hát persze.Nehogymár pofán tudjad lőni Kolompár Leonsziót amikor bejön éjszaka a jogos tulajdonáért az ablakon.

Hosszúlépés 2010.01.16. 12:54:08

@Tigeri:

Nem akartam fajozni. Magyar gyerek (meg a szülei is ) lehetnek hülyék.

Hosszúlépés 2010.01.16. 12:56:34

@Tigeri:

Na, ez a jogos védelem is egy vicc..Nem vagyok egy nagydarab nő, és ha ne adj isten valaki a tulajdonomat akarja, még egy árva, aprócska viperával se törölhetem képen a miheztartás végett. Megütni megüthetem, de akkora testi erővel rendelkezem, hogy múltkor egy lecsókonzervet nem bírtam kinyitni. Szerencse, hogy nem támadott meg :)

arlequin 2010.01.16. 13:00:01

@Watchman: mél ment. olvasd, ha tudod.
@Marcellusca: eddig se nagyon volt... mármint különbség.
@Hosszúlépés: lehetnek? kötelező kérem, az kötelező. "vakulj magyar, ne láss tót" hát a tótok már nem nagyon látnak. a magyar meg vak a saját érdekére. de ezt már szabó dezső is megírta, meg prohászka is...

kuki123 2010.01.16. 13:04:19

@Watchman: ez igaz bár mi most csak a fiatal korúak intézetét látjuk, és nem a csillagbörtönt

Részben igazad van a gyámhatósággal...csakhogy itt már többszörösen visszaeső emberek gyilkosok vannak nem piti cukorkát lopó emberek, rajtuk a gyámhatóság már nem segít
ha az első 1-2 eset
másrészt gyámhatóságnak sok eszköze nincs, sőt ha elveszik a gyereket megfenyegetik a munkatársakat..szóval miről beszélünk
szóval a gyámhat. legfeljebb ott hasznos ahol viszonylag normális körülmények vannak csak a gyerek megbicsaklott mint ahogy az a szőke csávó aki a mamáját verte agyon...na ott hatásos lett volna...

a szakmunkásképzéseket meg szétverték a liberálisok.
az szegregált iskola (ami ellen a nagy cociológusok ki vannak akadva) mégis működik, hiszen ha nem bírja a jobb tanulókkal a tempót nem bír beilleszkedni akkor el kell különíteni a többitől és olyan foglakozásokat kell indítani számára hogy ne kerüljön rossz útra, lásd a börtönben hasonló lemaradottak között tanul.
A tent city csak azt jelenti hogy ne az adófizetők pénzén luxus körülmények között éljenek, dőzsöljenek. A működést maguk teremtik meg vagy legalább is minél nagyobb %-ban, de ez nem jelenti azt hogy ne lehetne 4 órát tanulniuk(felzárkóztatják szakmát adnak nekik) 6 órát dolgoznak vagy felváltva 1 nap tanul 1 nap dolgozik még úgy is jó

azt mondták a videón hogy le kell foglani őket hát tuti meg lenne

@blas: "Az iskola/óvoda nem szocializációs központ.Nem az óvónő,tanár feladata ,hogy az _alap_dolgokat megtanítsák. "
nos ez így nem teljesen igaz , oké egy tök 0 gyerek (mint jelen esetben) esetén értelmét veszti az óvónő tanár nevelési szándéka, de egy normálisabb csalásból kikerülő tanulásra fogékony gyerek értékrendjét tudja még javítani nevelni...ösztönözni... na persze nem a mai 50 éves ki stresszelt leharcolt tanárok

Marcellusca 2010.01.16. 13:04:40

@Hosszúlépés: Szakácsművészet, mi? Ehhh! :D
Oszt', ha megtámad, szemen spriccel, mit csinálsz? Lefújod paprika sprével? :DDDD

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.16. 13:09:01

@Watchman: Mikor történt Magyarországon faji alapon?Az ,hogy a speciális nevelést igénylő gyerekek között felülprezentáltak a kisebbségiek,nem az én ,meg nem a te, meg nem a többségi társadalom hibája.El kell fogadni kész.Nem pedig belemagyarázni a "faji" kérdést.

A büntetéseknek pedig egyre kevesebb a visszatartó ereje,tehát nincs gyakorlati haszna.Ez pedig nem csak a visszaesőknél kérdéses.

Vonát,meg a pártot ide keverni pedig csak annyit jelent számomra ,hogy kezdenek fogyni az érveid,legjobb védekezés a támadás ugye.Ki mondta neked ,hogy Én a Vona meg jobbik féle utat preferálom és csak azt,arra viszont nagyon jók ,hogy egyáltalán beszélni lehessen róla,normálisan.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.16. 13:13:23

@volánrulz: A hangsúly az alap szón van.Nem szarunk a szőnyegre,nem eszünk kézzel levest,ilyen apróságok.

Hosszúlépés 2010.01.16. 13:21:37

@Marcellusca:

Jaja, valahogy úgy :)
Bár a lecsóban már eleve van paprika. Őrült mázli, hogy nem volt csípős :D

Amúgy meg egyet értek a többiekkel, nem a nagyon alapot kéne az oviban, más intézményekben megtanulni, de szerintem nekünk (nekem tutira) segített az ovónéni kezet mosni, cipőt fűzni. És azóta meg egyedül is :D

arlequin 2010.01.16. 13:35:16

@ZioN: start with you and me darling. csingiling

Marcellusca 2010.01.16. 13:41:34

Őőőő, izé, szóval tudom, hogy rosszízű feltevés, de mely raszhoz tartozhat ez a szülő?

index.hu/bulvar/2010/01/16/eltortek_egy_tanar_ujjat_debrecenben/

Higany 2010.01.16. 13:42:18

Váradi Elek, 20évesen, harmadszor szabadul, most pl. jó magaviselettel...

Aradebil 2010.01.16. 13:44:11

összeszedni őket,és kivinni a kőfejtőbe

==T== 2010.01.16. 13:47:36

Egyéni zárkák kellenének, testi fenyítés és drákói szigor a büntetési tételeknél.

==T== 2010.01.16. 13:49:13

@blas: a büntetés arra való, hogy büntessen. Amíg bent van, addig sem rontja kint a levegőt...

Marcellusca 2010.01.16. 13:52:13

@Hosszúlépés: Igen.
Az alap-alapokat (jómegaszontam, mi? :D) már otthon elsajátítják a gyerkőcök. Az ovi ezt kiegészíti.
De mi van azzal a purgyéval, aki nemhogy bölcsibe, de még oviba sem járt, mert ugyi, anya otthon van a másik 2-3 kölökkel. Viszont otthon nincs aki megtanítsa neki az alap fogalmakat, higiéniás szabályokat, mert a kedves szülő sincs tisztában ezek mibenlétével.
És így megy a gyerek suliba. Iszonyat lemaradásban van, de ott nincs idő az ovi kiscsoportos "tananyagával" foglalkozni. Úgyhogy szépen leforgácsolódik. Mivel nincs sikerélménye, ezért utálni fogja még az iskolát is, nemhogy a tanulást.
És már el is jutottunk az forráshoz.
De miként lehetne kiemelni ezt a kölköt?
A gyámhatóság nem fogja, mert az ügyintézők, családlátogatók meg vanak félemlítve. Főleg faluhelyen, kisvárosban. Mert a szülők nem engedik elvitetni a gyereket, mert akkor nem kapják utánuk a családi pótlékot meg a segílykét.
Vagy a rokon kihozza, de visszaadja és osztoznak az így felvett lóvén.
Szóval, legvégül kivel van kib@szva?
Hát a gyerekkel.

Viszont!
Ne legyen már mindenre kifogás a nehéz gyerekkor!!!!

Hosszúlépés 2010.01.16. 13:52:48

@==T==:

Igen, csak ugye egyszer (vagy többször) kijön és egyre képzettebb bűnöző lesz, de ha mást nem azt megtanulja, hogy bent nem olyan rossz, adnak enni, van tv, meleg is van. A gyereknek se nagy gond a szobafogság, ha közben van bent tv, dvd, playstation, stb.

Horizont 2010.01.16. 13:54:26

Az én szépre vágyó női lelkemnek túl sok volt így egybe ebéd után. Félelmetes. Őszintén bevallom, hogy én sajnáltam őket. (csak azokat akik szerepeltek ) Szerencsétlen eltékozolt fiatal életek, akikből már soha a büdös életben nem lesz még átlagéletű sem.Óvoda, gyámhatóság csak egy következő lépés. Első és legeslegfontosabb az a család. Ha ott nem stimmel valami, borul minden. Egyszer olvastam, hogy amit az első 20 évünkön belül "kapunk" azt végigvisszük egész életünkben és esetleg korrigálni tudjuk úgy ahogy.Már aki. Mit lehet kezdeni azzal aki puszta kézzel agyonveri a saját nagyanyját? A büntetés hatására jó ember lesz? Már soha.
Sajnos az elmúlt évtizedekben az értékrendek átalakultak. A pénz lett a legfontosabb. Minden elismerésem azoknak akik ilyen helyen dolgoznak. És még egyszer leírom, hogy én nagyon sajnálom mindegyik fiatalt. Az útért amelyik odáig vitte őket:(((

Hosszúlépés 2010.01.16. 13:55:07

@Marcellusca:

Tudod, hogy egyet értünk :D

De ugye létezik az is, hogy aki ki akar törni a putrisorról, azt kinézik, mert kvázi veszélyezteti a többiek segílykéjét. "Há de há ha a Gázsi elmék dógzni akkó nekünk is kell?".

Nehéz ügy ez.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.01.16. 13:57:57

Marcellusca! Elolvastam a hírt az Indexen. Egyet nem értek. Miért a bulvár címszó alatt hozták le, mikor ez kék fényes hír.Akárhogy is nézzük, ez bűtény, nem valaki huszadrangú celeb szerelmi ügye.

Auris 2010.01.16. 14:05:04

@Watchman:
Félreérted amikor Tent City-zünk. Szerintem senki nem azt vonja kétségbe, hogy a rabok visszailleszkedését elősegítő programok hasznosak.

Tent City azért példamutató, amit az egyik őr is megfogalmaz. Foglalkoztatni kell az elítéltet. Aki egész nap kemény fizikai munkát végez, annak estére nem lesz ereje keménykedni, ezt saját személyes tapasztalataimból is tudom. Örül ha lerogy a priccsre és spórol az energiával másnapra. Ehhez képest itt is papírmsékat pakoltatnak velük. Szabadtéri kőtörés télen-nyáron, aztán majd meglátnám lenne-e kedvük köcsögösködni. De természetesen azért a munkáért már nem jelképes, hanem minimálbért adnék nekik, mint bármelyik melósnak.

Az pedig tény, hogy nagy részük cigány. És itt nekem ne jöjjön senki az iskolával, meg a gyámhivatallal, ez a szülők felelőssége. A társadalomnek viszont rájuk kellene hatni. De semmiképp nem úgy, hogy azt a szülőt akit a kölkök iskolakerüléséért elítélnek, azt a média felmenti és sajnáltatja, de ha az elbasz...tt kölkére rákiabál a fegyőr, akkor mehet az ügyészségre.

Ez normális? Persze hogy nem. Azért tartunk itt....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.16. 14:11:00

@Horizont:

Nos, ezek kiszabadulva, rendesen dolgozva, rendesen fognak élni? Ne vicceljünk már ....
Az elején a 19 éves srác azért nem vonult be (milyen már, ő nem "vonult be", mintha vmi kibaszott hotel lenne), mert a terhes a felesége.
Bakker, akkor ne lopjon, hanem gondoskodjon tisztességgel a családjáról!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.16. 14:12:30

@Auris:

Közép-Kelet Európa második legnagyobb rézbányája ott van Recsken ... ne gyúrjanak egész nap, ezek tényleg "kiképezve" jönnek a ki a börtönből .

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.16. 14:19:04

egyénként a bűnözök miért gyúrhatnak a börtönbe? koomolyan mondom, annyi itt a szerencséten debil vezető,, kikerülve onnan meg még hatékonyabbak lesznek az erőszaks bűncselekményekben
én dogozom nekem éheznem kel, ezek meg még gyúrnak is

Marcellusca 2010.01.16. 14:19:17

@Hosszúlépés: Te is olvastad a Solt-féle kutatást? :)

@ermi50xn6j2: Két dolog miatt lehet:
1 - ez nem olyan fajsúlyú (a szerkesztők szerint), hogy a bűnügyi rovatba tegyék;
2 - a bulvárt többen olvassák, így mégiscsak többekhez eljut a hír.

@Auris: Pontosan.
Nem azért emlegetjük Tent City-t, mert azzal milyen jól lehetne szopatni a bűnözőket, hanem azért, mert ott mellőznek minden luxust.
Amíg itthon fűtött, tévés cellákban lehet eltölteni az időt, addig nem igazán lesz visszatartó ereje.
Egy Tent City-hez hasonló, recski BV intézet talán jobban elgondolkodtatná a lehetséges elkövetőket.
Persze, az is igaz, hogy nem ez az, ami igazán visszatartja őket, de ez is egy szempont lehet.
Kinek lenne (főleg romának) kedve visszakerülni oda, ahol kőkeményen dolgozni is kell, nem csak lábat lógatni, gyúrni meg Maunika-sót nézni.

Marcellusca 2010.01.16. 14:20:28

@zero: Mosmeg hogy egyetértünk, vazze! :DDDD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.01.16. 14:27:32

undorító ahogy sztárolják a rabokat a dok készítői, ahoyg körbe forog a kamera.
ezek meg azt hiszik h menők így

Marcellusca 2010.01.16. 14:31:31

@tesz-vesz: Nem hiszik. Tuggyák, vazze! :)
Saját köreikben erény és dicsőség X időt sitten lehúzni.
Ez olyan hagyomány, a kultúrájuk része.
És kirekesztőszemétnáczifasiszta vagyol, ha eztetet nem túdod elfogadnyi!
Nem tuttad? :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.16. 14:38:16

@tesz-vesz:

lehet legközelebb már lesz zárnyitás tanfolyam meg ilyenek ... .-(

eszkep 2010.01.16. 14:48:45

„Az egyik srác 19 éves, de már harmadjára szabadul.”
Harmadjára??? Az hogy lehetséges??? Harmadjára nem kapott min. 15 évet???

„Nem vonultam be, mert terhes a feleségem…”
Ki nem szarja le??? Nem vonult be??? „Feltételezem” ezért külön kapott még plusz 5 évet!

Zero, csak kíváncsiságból kérdezem: Te voltál még katona?
Csak azért, mert nekem pl. különösen felháborító, hogy ezeknek jobb körülményeik vannak a sitten, mint nekem ’94-’95-ben egy budapesti (!) (tehát „nívós” laktanyában!

eszkep 2010.01.16. 14:50:59

@zero: Ezeknek arra már nincs szükségünk. Egyszer láttam, mennyi idő alatt lehet kinyitni egy relatíve "biztonságos" zárat. Egyszer meg kizártam magamat a kocsimból, szerencsére pár száz méterre egy szerviztől. Ha azt mondom 5 mp. alatt nyitották ki, sokat mondtam.

Marcellusca 2010.01.16. 15:00:21

@tesz-vesz: Hát "kösz" a linket. :)

Beleolvastam a cigánybűnözéses posztokba.
Nem kellett volna.
Ez egy beteg vagy csak nagyon unatkozó elme. :D

@eszkep: Oszt', hun vótá', kopasz? :D

arlequin 2010.01.16. 15:04:37

@Auris: pont. egen. völgyön-hegyen. 1etértek.

Horizont 2010.01.16. 15:05:05

@zero:
Te kis naív! Ugyan hol, hogyan, kitől tanult volna meg bármit is az életben! Örök korforgásban vannak ! Az ő gyereke szerinted hová fog kerülni?

@eszkep:
Nekem is ez jutott eszembe. Férjem 1978-ban vonult be katonának , tényleg nagyobb fegyelem és szigorúság volt.
Tényleg érthetetlen, hogy miért nem végeztetnek velük nagyon nehéz fizikai munkát, hogy kidögöljenek. Az ilyen gyúrásnál amit ők csinálnak, amilyen arányban növekszik a bicepszének az átmérője olyan arányban sorvad az agya!

arlequin 2010.01.16. 15:08:26

@eszkep: 1x gyakorlaton voltam egy rehab intézetben. ott mesélte a majd 20 éves (fehérgyerek, volt anyagos): van egy vas/acélrudacska. egy markolatból lóg ki. minisokkoló. kicsapja a kocsi elektromos rendszerét. aztán már csak be kell törni az ablakot, vagy ilyesmi. az egész 3! mp. oszt viheted az audit. amit 600000 adsz el és elnyomod az anyagra pár nap alatt...

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.01.16. 15:45:20

@eszkep: Katonaságról nincsenek tapasztalataim, de az fix, hogy a kollégiumok egy részénél sokkal jobbak a sitten a körülmények.
Közben a Mecsekben pedig éppen próbafúrásokat végeznek urán után kutatva. Ha találnak, akkor szerintem hasznosabb lenne, mint a recski réz... :)

kuki123 2010.01.16. 16:15:49

@zero: úgy is ott tartunk a réz árával hogy megéri kitermeltetni :)

Auris 2010.01.16. 16:34:33

@Horizont:
A katonai példa nagyon fekszik. Személyes élményem: mikor én katona voltam, egyszer elvittek bennünket a helyi BV intézetbe, hogy ismerkedjünk az ottani viszonyokkal. (ez volt a kirándulás, minket nem az állatkerbe vittek...... bár ha úgy nézem a börtön is az)

Az ottani parancsnok vezetett minket körbe és büszkén mutatta be a zárt láncú video rendszerüket, amin a rabok a video premiereket egy nappal a boltba kerülés előtt már élvezhették.

OTT ÁLLTUNK LEFORRÁZVA. Nekünk a hon védelmezőinek egy lepukkant fekete-fehér tv volt az egész laktanyában, amihez egy ósdi video volt, amin a saját magunk által behozott filmeket nézhettük, ha a ritka eltávozásokkaor hoztunk olyanokat.

Utána kérdeztük is a parancsnokainkat, hogy akkor ki is van börtönben? Azt mondták, hogy fogjuk be.... Ők már akkor is tudták,hogy nem lenne polkorrekt errről beszélni. Ez volt 90-ben, azóta csak az változott, hogy nincs honvédség....

eszkep 2010.01.16. 16:51:45

@Marcellusca: Petőfiben.(Budaörsi út)

Marcellusca 2010.01.16. 17:11:45

@tesz-vesz: Láttam. Hozzá se tudok szólni. :)

@eszkep: Oszt', díszpinty vagy őrkutya voltál? Esetleg rohadt vápos? :D
Mondjuk én ott csak alkalmasságin, orvosin voltam.
De elég is volt annyi belőle. :)
Hotel Zách

tudi 2010.01.16. 17:30:45

Ez nagyon kemény, bazz, ezek egész nap gyúrnak, más "értelmeset" nem is csinálnak, mondjuk tanulhatnának, de szerintem egy részüknek még a 8 ált. sincs meg. Én is azt mondom Tent Citty és kőfejtő. Nekem is az a véleményem, hogy egy büntetésnek elrettentőnek kell lennie, különben semmit sem ér, és ha visszaesik, akkor a büntetése duplázódik, szerintem ez így lenne ferr. De az első videón a gyerek, aki megölte a saját nagymamáját nem csodálom, hogy a többiek megverték, lehet én is ezt tettem volna vele.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.16. 17:40:03

"19 éves, társaival 47-szer rabolt késsel, viperával, sokkolóval, pisztollyal"

Sajnos az ilyenekből soha nem lesz rendes ember, valami lakatlan szigetre kéne küldeni őket, nem vissza a társadalomba. Félelmetes. Megbánás semmi, csak dagadó izmok és büszke tekintetek.

==T== 2010.01.16. 18:03:44

@Hosszúlépés: De ne mmindegy, hogy 2 év után jön ki, vagy 12 év után, és az sem, hogy ha utána megint elkapják, 5 évig marad másodjára, vagy 50-ig...

ZioN 2010.01.16. 19:31:48

@arlequin: Én nem tartozom ezek közé és nem is fogok.Szóval miért velünk kezdjük,Darling?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.16. 19:33:38

"A múltkori Kékfényben egy 50 perces dokumentumfilmet mutattak be. Olyan súlyos volt, hogy nem is tudtam továbbkapcsolni ..."
Hasonlóképp én sem.
Tényleg, a börtönnek nem ártana átnevelnie a bentlakókat, de itt nem nevelnek semmit.

És persze ha szigor lenne, akkor mindjárt jönnének a jogvédők.

Különben ebben az országban tényleg, ennyi pénz van, hogy a bűnözőinket jól tudjuk tartani? a dolgozók meg éppen hogy éhen nem halnak?

ZioN 2010.01.16. 19:36:15

Mindenesetre én szeretnék egy büntetési tételt,ami az életfogytig tartó szabadságvesztésnél keményebb és a halálbüntetésnél enyhébb.

ZioN 2010.01.16. 19:40:23

Amit aztán ésszel,gyakran osztogatni.Nehogymár 3x szabaduljon és még 20 sincs.Megnézném a kedves bíróság arcvonásait,mikor legközelebb az ő gyereküket-feleségüket erőszakolja meg és rabolja ki.Rosszabb esetben öli meg.Ez annyira de annyira megalázó szerintem a rendes ember számára,hogy inkább el is fordítja a szemét,tudni sem akar róla,mert EZ az ország szégyene.Miért?Annyi miért repked a fejemben,hogy mindjárt fogok egy téglát és meglékelem és szálljanak bele a világba a kérdések

Disznó Úr 2010.01.16. 19:47:14

Olvasom valahol, hogy jójó de ez mégsem a Csillag. Sajnos a Csillag sem az igazi, jártam ott látogatáson, egy puha pöcs igazgató volt, technika-testnevelés tanárból lett bv-s. Ott is van szegényeknek zárt láncú video, azon sírt az igazgató, hogy többet kell fizetni így a filmért a tékában, hiszen nem otthoni lejátszásra hozzák ki.

Sajnos egyáltalán nem olyan kemény hely az, mint ahogyan elképzelik. (Nekünk persze az lenne, de a lakóknak a bezártság-tétlenség nem akkora gond) A rabokat nem láthattuk, mert az igazgató védte őket attól a megrázkódtatástól, hogy szegényeket vizslatják. Az egyes cellák ajtaja mellett volt egy jegyzék, melyen szerepelt a zárkában lévő versenyzők neve. Nem lesz nagy meglepetés: pl. Lakatos, Rézműves, Lólé, Turó, Sztojka.

Naszóval: túró ez nem fegyház. Ja igen, ugyanez a Kozma utca is.

eszkep 2010.01.16. 20:09:00

@Marcellusca: rohadt rendész voltam...
(Csak, hogy alacsony népszerűségi mutatómat tovább rontsam...) De nem vápos, ti. a rendész nem csak azt csinálja.

picur3ka 2010.01.16. 20:25:54

A legmegdobbentobb, a dolgozok fizetese. 90-110 000 Ft-ert varjuk el, hogy ne korrumpalodjanak ebben a kornyezetben? Almodjunk, nagyokat.

arlequin 2010.01.16. 20:26:51

@ZioN: mert a halállal pokolra küldöd komám. és az gáz. nagyon, nagyon gáz.

arlequin 2010.01.16. 20:27:44

@ColT: ebben az országban annyi pénz van, hogy el sem tudjuk képzelni...

arlequin 2010.01.16. 20:31:27

@ZioN: hogyhogy miért? mert ezek az idióták valóban tönkre akarják tenni, két vállra akarják fektetni ezt a nyomorult országot. ezért vazze. ezért. jó reggelt magyarország. fel kéne ébredni...

ZioN 2010.01.16. 20:53:37

@arlequin: Ha hívő lennék,és hinnék a pokolban,úgy gondolom bizonyos elemeknek ott a helyük.De nem hiszek.Régen hittem.

Ez nekem nem válasz.Miért akarják tönkretenni?Jön a következő miért.

Sííva 2010.01.16. 21:13:52

Az a véleményem, hogy az olyan anya aki 13-14 éves korában szül és még maga sem járta ki az iskolát nincs felkészülve gyermek nevelésre. Sőt, ha ezt a tendenciát folytatják a közel 30 éves nagymama sem alkalmas erre. És mit is várhatunk a 15-19 éves apától?
És kérdem én, hol van ilyenkor a törvény? Miért nem a probléma kialakulását akadályozzák meg?
Egy fiatal örökbe fogadó párnak bizonyítania kell, hogy biztosítani tudják a gyermek anyagi jólétét, a testi és szellemi fejlődését!
Miért nem kell ezeknek a "szülőknek" is bizonyítani, hogy a gyermeknek a megfelelő körüményeket biztosítják?! Miért kell megengedni, hogy a nem megfelelő körülményeket teremtő "úgynevezett szülők" több gyermeket vállaljanak embertelen körülmények közé?
Nincs miért csodálkozni ezeknek a fiatal embereknek a viselkedésén, hiszen ennek alapja családban látottak, tapasztaltak! Ők csak azt látják, hogy nem élnek olyan jól mint sok más társuk, nincs divatos játékuk, telefonjuk, szép házuk és szerető szüleik!
Ép elmével gondolkodó nő felelősséggel vállal gyereket-gyerekeket, és gondoskodik róla, hogy reális keretek között adja meg a gyerekeknek amit kell.
Mikor tud egy 13-15 éves lány (esetenként még fiatalabb) és 16-18 éves fiú reálisan és felelősséggel dönteni?
Valahol itt van a probléma gyökere.
Az ország vezetése pedig a jól felszerelt börtönökkel akarja bizonyítani, hogy ők megtettek mindent és a többi már nem rajtuk múlik. Ismét a könnyebb utat választják mint már megszoktuk. De mégis csak szomorú, hogy a bűnözőknek napi háromszori étkezés, televízió, meleg szoba, meleg víz jár. Aki dolgozott 40 évet az pedig eldönti, hogy megveszi a gyógyszerét vagy eszik egyszer egy nap, de ha eszik nem melegszik, de ha melegszik nem telik gyógyszerre! Ördögi kör!
Tehát az államunk azt bünteti aki dolgozik, vagy dolgozott! Normális dolog ez????
Azért az ország vezetésétől mást várna az ember!!!!!!!!!!

arlequin 2010.01.16. 21:25:06

@arlequin: a pokol nem papi hazugság. sajnos, tegyük hozzá. képzelj el egy helyet, ahol MINDIG szenvedsz. az szvsz nem jó. ezt nevezik a keresztények 'örök kárhozatnak'. ez eltarthat egy pármillió évig. én ezt nem kívánom senkinek. te igen?
ja igen. én se hiszek benne. ahogy a krumpliban sem. a krumpli van, nem kell benne hinni. szabadon tovább lehet gondolni. héj-rá! ;-)

Rikki Harcos 2010.01.16. 21:44:11

a kényszermunka ellenkezik a Philadelphia-i Egyezménnyel...

maxwell murder 2010.01.16. 22:41:15

zero! én átlátok ám a szitán! nem is a tv-t nézted, hanem a kurucról lested el a videót!:) nem is írok véleményt erről az egészről, kár midnen szóért. fejlövés...

Kartal (rezervált) 2010.01.16. 22:57:45

@eszkep: azé, mert fiatal vagy. én 90-ben vonultam, még bent voltak a 18 és a 15 hónaposak is, mi voltunk az első 12 hónapos turnus. ne tudd meg mit kaptunk. jó, nem volt nemi erőszak, de azt leszámítva ezek tényleg jobban élnek, mint mi akkor. otthontól több mint 250 km távolságra, hetekre bezárva...
@Rikki Harcos: magányos fehér emberek halálra rugdosása ezek szerint nem ellenkezik semmilyen egyezménnyel. fasza!
@laspalmas: golyó, gödör, és meszet rá, ne fertőzze a környezetét. és nem azért mert rohadt szadista vagyok, hanem mert ez a leghatékonyabb módja az ilyenek társadalomból való kivonásának. ennyi.
@Marcellusca: én is olvastam a Solt-féle kutatást, egy cikket holnap akarok feltenni róla a blogba.
@Watchman: félre vagy tájékoztatva. tent city azért kellene, hogy a rabok ne rabolják a költségvetési milliárdokat, sokkal olcsóbban is lehetne őket tartani. legfeljebb nem lenne házimozijuk meg konditermük, és kurva sokat dolgoznának a kajáért. azt érdemelnék meg igazából, nem ezt.

arlequin 2010.01.16. 23:30:46

@Kartal (aki beleszól):

ebben sok igazság van, dehát mit vársz egy olyan országtól, amely 60 éve ex lex állapotban van?

gyakorlatilag egyetlenegy mostani törvény sem érvényes. brrrr

bolondként mondom, de emberként igaz, hogy itt semmi sem az aminek látszik. rettenetes ez a bizonytalanság. úgy kell bolondozni, hogy nincs király. ez mennyire áldatlan... borz-almas.

a törvény azoknak való és hasznos és kell és muszáj, akik ennyire elkurvultak.

de vegyük már észre, hogy ezek a balfékek - akik a szabaccságegyenlőségtest-vériséget hirdetik - mindent tönkretesznek. jó hír, hogy ennek így kell menjen.

csak ne tessék bedőlni a rend ígéretének...

harcsabajuszos 2010.01.17. 00:04:35

Hogy dögölne meg az összes liberális politikus, aki miatt ezek a férgek szanatóriumokban dorbézolhatnak.
A kommunista idő végén voltam katona, de már akkor is többször volt otthon a váci fegyházból az elítélt, mint én a laktanyából.
Ez az ország zsákutca.

System failure. :) 2010.01.17. 01:13:53

A baj ott kezdődik, hogy tizenévesen potyogtatják ki a purdékat a segílyért. Aztán dobnak kaját, hogy ki ne murdeljanak és a következő hónapban is jöjjön az ingyen píz. Itt a probléma gyökere. Meg hogy nem b@szhatom szájba azt amelyik kést ránt rám. Ne az én gyerekeim szenvedjenek hátrányt,mert van pár 60-as iq-jú hülye gyerek, akik még esetleg megtámadják is a szkolban.
Amelyik bűnözik és visszaeső azt egy életre elzárni és dolgoztatni. Azért kevesebb a visszaeső MERT 46 BŰNCSELEKMÉNY UTÁN SEM ZÁRJÁK BE ÉLETFOGYTIGRA. Kevés a férőhely, hadd bűnözzön csak tovább... Teen sziti.

bazs1 2010.01.17. 01:36:14

@Oreg
"Ez az ország zsákutca. "

Ez annyira gyönyörű és találó hogy muszáj tovább sírnom és nevetnem.

bazs1 2010.01.17. 01:40:48

@ System failure. :)
46 bűncselekmény szerintem egyértelmű jelzése annak, hogy valaki NEM KÍVÁN a TÁRSADALOM tagja lenni. Mivel bűnözők országa (hivatalosan) nincs, így "köszönjük hogy velünk játszott" kurva anyád és halálos injekció. NEHOGYMÁR még élete végig a TÁRSADALOM tartson el valaki olyat, aki nem tartja be az alapvető szabályokat. Röhej.

arlequin 2010.01.17. 07:38:06

@bazs1: ne aggódj, van létránk. azzal alászállhatunk a csatornába...

Zsiráfovics Zsiráf 2010.01.17. 08:46:00

@Watchman: Két küldön dologról beszélsz.
Egyik a megelőzés és valóban sokat kell tenni annak érdekében, hogy minél kevesebb (főleg fiatalkorú) kerüljön börtönbe.
A másik viszont, ha már oda került, ne legyen neki jobb dolga odabent, mint idekint sokaknak, akiknek az adójából tartják fenn a börtönöket.

Auris 2010.01.17. 09:30:25

@Sííva: Tökéletesen vázolod a helyzetet. Nem is tudom mit keresel még ebben az országban. Nem akartak még száműzni ebből az országból a liberális elhallgattatók?

De hogy még teljesebb legyen a kép, itt a már többetek által említett Solt féle tanulmány (mindenképpen megérne egy posztot) amiből nekem tökéletesen az süt le, amiről a filmben a szakemberek és a börtönlakók is beszélnek. Olvassunk hát bele, mit is ír róla a nol:

"az OKRI kutatásának zárótanulmányából a következő kép rajzolódik ki a telepeken élő romákról: a telepi cigány szegény, és lényegében maga tehet sorsának alakulásáról. Koszos, tanulatlan, csúnyán beszél, kenyérért, pénzért, segélyért kuncsorog, amit eldorbézol néhány nap alatt. Alkoholt iszik. Emiatt agresszív, verekszik, saját gyerekét is veri, nincsenek nevelési elvei. Az emberek irigyen nézik, ha egy másik cigánynak a sora jobbra fordul. Visszahúzzák, aki kapaszkodna valamilyen lehetőségbe. Ha valaki felveti, hogy helyzetükért maguk is felelősek, a bírálat megfogalmazóját kiközösítik. A közösség csak akkor „zár”, ha a Gárda felvonul. Súlyos probléma a telepeken a kamatos pénz jelenléte. „Előfordul, hogy egy nagyobb összegű számla vagy pénzbüntetés az, de sokszor az alkohol viszi bele az embereket az uzsorakölcsön felvételébe.” Aki adja a pénzt, csak roma lehet.

A kutató megállapítja: „a siránkozás, panaszkodás a túlélési stratégia része, amely a másikban való sajnálat és gondoskodás érzésének felébresztésére szolgál. Nyomorról és szegénységről beszélnek azok is, akik ténylegesen éheznek, s azok is, akik viszonylagos jólétben élnek”. A kutatás egyik fontos állítása továbbá: „az éhezésnek, nyomornak az egyik oka a tényleges nincstelenségen túl a pénz beosztásának hiánya, vagy nem megfelelő módja”."

És kiemelném belőle amit a gyerekek nevelésével összefüggésben írnak.
Ha a filmet nézitek, lejön az hogy a bekerült magyarok is hasonló családi háttérrel indulnak. A különbség csak az hogy a romáknál ez az alap attitűd.

Szóval nem hülyeség az, hogy az ilyen gyerekek szüleit kellene elsősorban "kezelni" jogi és szociológiai eszközökkel.

@Rikki Harcos: magam részéről megmosolygom ezeket az egyezményeket. Nézzük Izraelt vagy akár Szlovákiát. Falakat építeni a közösségek közé szabad? Vagy Olaszországot, ahol nyilvántartásba vettek minden romát....Az vajon hány egyezménnyel ütközik? És érdekel komolyan valakikt? Történt ezekkel az országokkal valami? Ha a mi liberális értelmiségünk nem rohangálna szerte a világban azzal, hogy itt milyen fasiszták élnek, kutyát nem érdekelne.... Ugyhogy magam részéről én lesajnálom az ilyen egyezményeket. Nemzetközi jog ugyanis nincs. Ezt csak az erősebb országok találják ki, hogy a gyengébbeket ne kelljen állandóan katonailag regulázni, de ha nekik kedvük tartja, tojnak az egészbe. Lásd még Irak lerohanása, Palesztina szétbombázása, a kurdok üldözése, stb.....

arlequin 2010.01.17. 09:42:52

@Auris: na ja. na ja. na ja. ehhez nem is kell mit hozzátenni. 1etértek. főleg ezzel a nemzetközi jognak nevezett valamivel kapcsolatos meglátásodról. erősebb kutya b@rangol...

Mourinho már nem a király 2010.01.17. 10:21:07

A börtön = továbbképzés.
Nézzétek meg a The Prophet c. filmet, 2009-es, ott is pont erről van szó.

arlequin 2010.01.17. 10:41:30

@Anthony - awkward silence: megnéztem a trailer-ét. érdekes.

==T== 2010.01.17. 11:41:03

@Anthony - awkward silence: megoldás: egyéni cellák és kamerák.

Auris 2010.01.17. 12:41:08

@==T==:
Ja. ott le is hidaltam, amikor arról tájékoztattak, hogy kevés az őr és húsz percenként kellene benézni a cellákba.
Miért nincs bekamerázva? Akkor egy őr percenként felügyelhetné a rendet, és nem lenne köcsögölés meg verekedés. Már látom is, hogy jönnek a személyiségi jogok harcosai, hogy ez sérti a szegény elítélt jogait.
1.) Leszarom a személyiségi jogait, azért van ott, mert ő nyíltan tiporta a mások legalapvetőbb jogait (élethez, emberi méltósághoz fűződőeket pld.). Örüljön, hogy a szemet szemért elv már nem érvényesül.
2.) Már egy szimpla melóhelyet is bekameráznak, az egyszerű melós jogaival meg mi van, he?

Másrészt teljesen evidens, hogy ha van "cihológus" a börtönben (ha nincs vegyenek fel), akkor végezzen már személyiségelemzést a bekerüléskor és aszerint különítsék el a rabokat. A filmben említik, hogy a smasszerok ezt IQ-ból nyomják.

Ez tovább szűkítené az erőszakot és a gyengébb rabok kiszaolgáltatottságát. Akiben pedig túlteng a hormon és az agresszió, azt foglalkoztassák, fizikálisan fárasszák el.

Az a baj, hogy túl sok már a tudomány és kevés a "józan paraszti ész"...

ZioN 2010.01.17. 13:06:27

@arlequin:
Sajnos elég hosszú listám lenne akit szivesen látnék az örökkévalóságig és azon túl a pokol tüzében égni.

Hosszúlépés 2010.01.17. 13:42:10

Látom, tegnap óta sikerült körbejárni a problémát: nemzetközi jog, Tent City, pokol, Bezuhov.

De tényleg, mi lenne, ha 1010 év után végre szarnánk Európára, meg a többire (ahogy ők is tették nem egyszer, ha mi bajban voltunk) és elkezdenénkmegoldani a saját problémáinkat a saját módszereinkkel?

Rikki Harcos 2010.01.17. 14:55:28

@Rikki Harcos:

nem, nincs Philadelphia-i Egyezmény, magam találtam ki, de biztos a New York-i tartalmaz valami ilyesmit, de lényegtelen, mert csak viccnek szántam, mit ahogy a reagálók is így vették

arlequin 2010.01.17. 15:13:41

@ZioN: ja egyetértek, csak az a gond, ha ilyeneket írdogálok, hogy a Főnök ilyenkor az én nevemet is odakanyarintja... az meg már mégse, vagyok annyira gerinctelen mohó önző állat, hogy ne akarjak pokolra menni. még mit nem... bár egy párszor már így is áthúzott a hajó alatt és nem hosszába. ;-)
@Hosszúlépés: 1etértek testvér
@.Pierre Bezuhov.: ne etesd a majmot ember...

Roxvox 2010.01.17. 15:34:34

A szabad demokrácia legsúlyosabb büntetése a szabadságvesztés. :)

2010.01.17. 15:56:00

@Auris: Akiben túlteng a tesztoszteron, azt hatóságilag heréljék ki. Szerintem az első két-három műtét után egy-kettőre megtanulnának viselkedni az elitéltek... aki meg nem, az a műtét után viselkedne jól.

Roxvox 2010.01.17. 16:00:12

@Sörömpőőr: Aztán mehetnének a kórusba a hangszínemelkedés miatt. :)))))

arlequin 2010.01.17. 16:28:13

@Roxvox: hú de aljas vagy... ezen elkacagtam magam ;-) fogj vissza mer' megbánom...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.17. 16:57:51

És itt is mi van? Miért nincs hatalom adva az őröknek, hogy rendet tartsanak?

k.o._laci 2010.01.17. 17:36:22

Nehéz nem általánosítva nyilatkozni ill. objektív maradni. Én egyáltalán nem vagyok pszichológus ezért másik oldalról próbálom megközelíteni a dolgokat. Eleve nem szabad hagyni hogy a kannibálokkal összezárják azt a pár delikvenst, akik esetleg később még vihetnék valamire. Semmi értelmét nem látom hogy ne szegregált csoportokban éljenek, tanuljanak. A benti vétségeket progresszív módon szankcionálni. 1 bunyó belefér, 2 nél már kezdődnek a gondok és aki 3 felett jár az mehet a levesbe. Amerikában (pár dokumentum film alapján) pl. egy pár hónapos előkészítő táborral kezdik a fiatalkorúaknál: 14-15 óra folyamatos ugra bugra, üvöltözés, boot camp jelleg. Akinél hat az mehet tovább a javcsiba, akinél nem az kezdheti elölről. Akinél nagyon nem jutnak előre az pedig mehet a felnőttekhez, oda egyik sem akar így muszájból de összekapják magukat. Javcsiban pedig mindenki szépen iskolába és melóba jár, aki nem az repül vissza a boot campbe vagy mehet a felnőttekhez. Magyarán van mivel szankcionálni és van egy sejtésem hogy a legtöbb dzsipó IQ huszárnak nem fűlne a foga visszamenni a napi 14 órás rendszerbe. Akik erőszakosak, azokat elkülöníteni nagyon hosszú időre. Pl. agyfaszt kaptam amikor a filmben az éppen kiszabadulni készülő kissrácnak sorolták a benti balhéit, de fél évre összekapta magát és már mehet is kifelé. Ilyen nincsen, pontosabban nevetséges. Ha minden szinten van egy két raj akkor őket szépen zárják össze egy zárkába és egyék meg egymást, de ezt az egész rendszert tolerálni kapitális badarság. Kedvezményt csak az kaphat aki tesz is érte valamit, bárki tehet érte így ebből a kannibálokat sem zárnám ki viszont amint rosszat tesz ismét bukja hosszú hosszú időre. Olyan nincs hogy alanyi jogon jár minden és mivel a többiek úgyse mernek feljelentést tenni akkor meg is oldva a probléma. A mai csodás világban 1 webkamera/zárka egyáltalán nem túl nagy kiadás. Aki hozzányúl az plusz 2 év, amilyen zsenik még azt is beveszik ha megetetik velük hogy éjjellátó. Innentől kezdve ha van balhé elég visszanézni a videót és máris nem kell félni a tanúskodástól. Nem szabad kollektíven mindenkit büntetni de ösztönözni kell őket arra hogy emberként viselkedjenek. Akinél nem megy az mehet egy külön körletbe és ott boldogítsák egymást a többi agysebésszel. Lehet a régi brenkó módszer már elavult, de ugyanolyan szar a jelenlegi langyos, mindent elnéző és a terroristákat istápoló, megideologizáló változat. Aki bent erőszakos az kint is az, ergó sokkal de sokkal jobban kell büntetni ezeket. Utána meg csodálkoznak hogy a heti 1 sport meg kirándulás nem segít azokon akiket este félholtra vernek. Ilyenek hogy heti x könyv elolvasása kötelező ... aki analfabéta az ne is álmodjon kedvezményről míg meg nem tanult olvasni, egyidejűleg ne hátráltassa azokat akik már előrébb haladnak. Addig ki se tegye senki a lábát amíg nem tudott legalább 1-1,5 évet balhé nélkül lehúzni, nem tanult szakmát vagy nem érettségizett le. Miért ne lehetne a szabadulást pl. ez utóbbihoz kötni? Itt a tankönyv, aki előbb megtanulja mehet haza a többiek meg addig nem amíg nincs meg a bizi. Tanár van, könyv van, idő van ... stb.

Biztosan nagyon leegyszerűsítek dolgokat, de a világon mindent meg lehet tenni ha van mögötte politikai akarat.

Auris 2010.01.17. 17:45:45

@k.o._laci:
Van állásod? BV országos parancsnok? Bevállalod?..:)?

ZioN 2010.01.17. 17:53:20

@k.o._laci:
és az jó lenne,ha az előtte bodzaszedéssel foglalkozó elemek az érettségi hatására ügyesebb módszereket kezdenek el használni a bodzaszedésre?

Horizont 2010.01.17. 17:57:53

@k.o._laci: Ez igen:))) Olyan egyszerű, így kellene valahogy!!

"a világon mindent meg lehet tenni ha van mögötte politikai akarat." Na ez hiánycikk!

tothmari 2010.01.17. 18:00:09

Tegnap megnéztem a mostani filmet, ma pedig a 84-est. Kommentek alapján úgy látom, a 84-est nem nézte meg senki. 25 év, összehasonlítási alap. Így érdekes ezt megnézni. Mi más, mi ugyanaz. Főleg, hogy a régi filmben volt bőven fehér bőrű elítélt is. Azóta megjavult volna ez a fajta? Vagy más az ok? Stb., stb. Ha valaki látta mindkettő filmet, annak két dolog biztos lejön. Az egyik, hogy nem pusztán cigánykérdés ez, mert 25 évvel ezelőtt is voltak kemény csávók, nem cigók (gondolom most is vannak, de akkor hol, ha nem ezek közt?). A másik, akkor még behunyt szem mellett az őrök keményebb kézzel bánhattak az elítélttel, aztán mégse mentek vele sokra. Sőt van egy harmadik dolog is, ami feltűnt: a mostani film szelídebb, kevésbé mutatja a rögvalóságot, PC nagyon, kissé halivúdos. A régebbiben még a köcsög meztelen seggét is mutatják, meg a sorbanállást a WC előtt. Szóval, a kettő együtt, az az igen érdekes.

Auris 2010.01.17. 18:42:59

@tothmari: Azt írod, 84-ben volt fehér elítélt bőven. Inkább úgy fogalmaznék, még sokkal kevesebb volt a cigó elítélt. Hogy miért?
Csak példa: kis falumban gyerekkoromban egy átlagos általános iskolai osztályban: 19 fehér 4 cigó (81-es adat). Most: 1 fehér 29 cigó (2009-es adat).
No komment.

Ja és persze a fiatalkorúaknál még jobban csapódik ez a hatás, mint a felnőtt börtönökben, mert a cigány korfa fordított mint a mienk.

tothmari 2010.01.17. 18:49:50

@Auris: Hát ezt én is tudom, a kérdés költői volt. Inkább csak arra akarok utalni, hogy a régebbi filmet is meg kell nézni. Akkor is hasonló történetek voltak ott, pedig nem segélyből élő cigók töltötték meg, általában állami gondozottak, alkoholisták gyerekei stb. Azt se feledjük, hogy akkoriban még mindenki dolgozhatott, sőt kötelező volt. Szóval, amikor a megoldást keressük, mindkettőből kell tanulságot levonni, mert ha nem így teszünk, akkor nem a megoldást kapjuk (Pl. ugye hamis az érvelés, miszerint a munkanélküliség bűnözést teremt).

Horizont 2010.01.17. 19:05:11

@tothmari: Hasonlóság abban van, hogy 25 évvel azelőtt is mindennek az alapja a család. Ott is mindegyiknek szörnyű volt a családi élete.Cigány elítélt mennyivel kevesebb volt, pont azért amit @Auris: is leírt. Régen sokkal kisfiúsabbak voltak (külsőleg) és sokkal csendesebbek is, nem a gyúrásra hajtottak! Régen még nem volt saját gyerekük a mostaniaknak meg legtöbbnek már van, fiatalkorúként is. '84-ben azt mondta a gyerek: "csak az őröknek lehet igazuk, nekünk nem" . Ez mindenre rámutat. Szocializmus volt, nem voltak jogvédők, ombudsmanok, ha mégis kiderült, hogy megverték az elítéltet nem hurcolták meg a börtönőrt, inkább el se jutott addig, hogy kiderüljön. Tehát minden más volt, mert a világ is más volt!! Akkor 1-2 nagy tragédiát leszámítva a "legalja " fehér fiatal került be, a társadalom kiközösítette őket, ma is a legalja kerül be, csak többségében cigányok, akiket kint se szeretünk, és igazán nem is foglalkozik velük a társadalom, és a közéjük bekerült fehér fiatal se érzi a kiközösítést, vagyis ki van közösítve, de nem úgy mint 25 évvel ezelőtt. Na most kissé zavarosan írtam.
A lényeg, hogy minden elítéltnél 25 éve és most is csak az számít hová született. Már születése pillanatában kódolva van hová fog kerülni, és már az ő gyerekének is kódolva van hol végzi.

Auris 2010.01.17. 19:24:04

@Horizont: Na, ez nagyon fontos meglátás, amit írtál. Minden a családnál kezdődik. Ez a társadalom legalapvetőbb sejtje. És ha ez hibásan működik, akkor az egész társadalom szövete meggyengül. Hasonlattal, olyan ez az egész probléma, mint egy rákos sejtdaganat. Bár csak az apró sejtekben van a hiba, de egy idő után leáll az egész szervezet.

Szóval lehet rendet tartani a börtönben és ezzel erősíteni a prevenciós hatást, de ha a probléma gyökerét akarjuk megragadni akkor a családoknál kell kezdenünk az elemzést.

És akkor felteszem a kérdést. Csinált már valaki dokumentumfilmet, hogy hogyan élnek és hogyan dolgoznak a szociális ügyintézők, a gyámügyi vagy a pártfogói felügyeletnél dolgozók? Mik a kihívásaik, problémáik, eredményeik, meglátásaik? És vajon érdekelne ez sok embert? Szerintem dögunalmasnak találnák, (a köcsögölés meg a cellapincér szakma bulvárosan izgalmasabb) pedig nagyon fontos amit ők csinálnak, csinálnának.

Marcellusca 2010.01.17. 19:41:00

Tisztelt Egybegyültek!
Délelőtt megnéztem a sorozatot. Nem kellett kávé, hogy az éjszakai buli után ébren maradjak.

Csak az erőszak, a csicskáztatás. Ez megy, ezt tanulják, gyakorolják bent.
Granulálok minden seggfej jog- és fajvédőnek!
Minek ültettyük le őket, ha nincs nevelés?
Bakker, fehér gyerek (szinte) csak csicska ként jelenik meg.
Ezek a férgek semmit nem bántak meg. Büszkén belemondják még a kamerába is, hogy bent is bűnöznek. A smasszerek meg csak asszisztálnak az egészhez. Mert a jogvédőknek köszönhetően nem tehetnek semmit. Mert, ugyi, az elítéltnek is jogai vannak.
Miért?
Mint, ahogy már többen felvetették: bekamerázni az összes zárkát és közös helyiséget! Nincs szükség tanúkra (akik úgysem beszélnek, mert meg vannak félemlítve), a felvételek önmagukért beszélnek.
Sorolják a bűneiket (már akinél pontosan tudják, hogy mit és hányszor követett el) és a - szvsz - nevetséges ítéleteket. És milyen büszkék rá.
Évekig bűnözött, gengszterkedett, uzsoráskodott, de a kevezmény-tárgyalás előtt fél évvel olyan jó fiú lesz, hogy mindjárt hamarabb szabadulhat.
WTF?!?!?!?!
A bírókat is megkérdezném, hogy miért hoznak ilyen enyhe ítéleteket, visszaeső, fiatalkorú, fiatal-felnőttek esetében! Mit gondolnak arról a 19 évesről, akit már harmadjára csuknak le? Úgy gondolják, hogy mostmár az a pár hónap alatt meg fog javulni? Vagy az a börtöbtöltelék, aki 14 éves korától, az eltelt 6 év alatt összesen 1,5 évet volt szabadlábon. Róla mi a véleményük?
Az előbb említett (hirtelen megjavult) bűnözőt hogy engedheti ki hamarabb a börtönbíró? Nem a teljes fogvatartott idejét kellene nézni, mikor a kedvezményt elbírálja?

Na, de nem folytatom tovább, mert megint felqrtam magam!
És még nem értekeztem a BV-s pszihomókusról!

Auris 2010.01.17. 19:45:44

@Marcellusca: He-he-he...
Milyen is lehet egy abszurd ország börtöne? Abszurd....

Marcellusca 2010.01.17. 19:50:06

@k.o._laci: Minden szavaddal egyetértek!
Azért kíváncsi lennék, hogy az ilyen szint- és cellamaffiózó nagyfiúk miként válnának köcsöggé, csicskává a felnöttek között. Lehet, hogy visszább vennének és már nem is lennének olyan erős nagyfiúk.

@Auris: Igen igazad van, a család az alapja mindennek.
Talán (csak néhány embernek) érdekes lenne azt is megnézni, hogy milyen lehetőségei vannak a gyámügyesnek, a családsegítőnek. És mennyire tudja (hagyják) végezni a munkáját.

De (,mint már korábban leírtam) ne legyen már mindenre mentség a nehéz gyerekkor!

Marcellusca 2010.01.17. 19:51:50

@Auris: Azt kell mondjam, sajnos (nem miattad, nem személyeskedés) igazad van.

Auris 2010.01.17. 20:00:58

@Marcellusca: Igen, mentségként már nem lehet kritika nélkül elfogadni (kivétel liberálisok).
Én inkább a megelőzés szempontjából hangsúlyozom a jelentőségét.

De igaz az, ha valaminek nincs meg a családi háttere, akkor annak majdnemhogy lőttek. Volt egy főiskolai tanárom, aki "pcihológus" volt. Vakul hitt a tudományában és az emberi lélek jó oldalában. Hitte hogy megfelelő (szinoníma liberális) elvek alkalmazásával, jó útra lehet téríteni az ilyen embereket is.

Az volt a karmája, hogy folyton lecsúszott állami gondozott fiatalokat vett a szárnya alá, fogadott az otthonába, úgy kezelve őket, mint a fiait. Aztán évente egyszer-kétszer a kollegái hozták ki a depiből, amikor az aktuális kakukkfióka kirabolta, vagy kipakolta a kéróját.

Szóval bizonyos szintről már nagyon nehéz a visszaút, ezért a társadalom számára a legolcsóbb, ha a gyökerénél kezeli a problémát.

És most átkanyarodhatunk a liberális irányzatok sajátos családszerepére, meg a roma kultúra (amit el kell fogadnunk, feltétel nélkül) sajátos családfelfogására, illetve a szintén ballib alapokon nyugvó szociális ellátórendszerünk által gyermektermelő üezemekké alakított "roma család torzókra", amelyeket övező problémák szoclib polkorrekt beszédjének jegyében még nem is ejthetünk szót.

Kihagytam valamit? Szóljatok nyugodtan!

Nzoltan 2010.01.17. 20:01:00

@Watchman:
Szerintem kicsit tájékozódj a témában. Hiába van nagyobb százalékban a társadalomba visszailleszkedő rab, ha a bűnözők száma megtöbbszöröződött. Nem beszélve arról, hogy ma már nem visznek be akárkit a sittre. Az "egyszerű" rablást simán meg lehet úszni felfüggesztettel, a lopásokat meg már be sem írják a nagykönyvbe.

snorbi 2010.01.17. 20:07:58

@Watchman: Plusz BÜNTETNI kellene azokat a szülőket, akik úgy vállalnak X darab gyereket, hogy nem tudnak RENDESEN gondoskodni róluk!!!

Kartal (rezervált) 2010.01.17. 20:26:28

@Marcellusca: egy barátom pont gyerekvédelmis, ő jár ki a cigányokhoz, akiktől el kellene venni a gyereket... hát tudna mesélni. De van egy védőnő ismerősöm is, ő is szokott mesélni élményeiről, neki is ki kellett járni a cigánytelepre.
És még egy személyes élmény, ami a témához kapcsolódik: a helyi cigányasszony (a szembeszomszéd, igen) elvitte a gyereket a fodrászhoz, mert nem volt kire hagyja. A kölyök aztán elmesélte, hogy ők csak négy napot járnak iskolába(!), mert pénteken kell menni a piacra lopni(!!!). Arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha nagy lesz, roppant egyszerű választ adott: "nem fogok ám dógozni, eeveszem a pízt attó, akinek van!". Az anyja eközben roppant büszkén biztatta, hogy jól van kisfiam, ügyes vagy, okos vagy...
Hát ennyit a nehéz gyerekkorról.
Mondjuk a kilátástalan szegénységről tudnék mesélni én is, de szüleim nem a lopásban, rablásban látták a kiutat, hanem a munkában. Bele is rokkantak, apám meg is halt hatvan éves kora előtt. Ilyenkor nem tudom eldönteni, kinek is van igaza :((((

Kartal (rezervált) 2010.01.17. 20:42:23

@Horizont: hát pontosan ezért óriási azoknak a cigányoknak, cigány politikusoknak a felelőssége, akik már látják ezt. Mit tesznek ők? Tömik a zsebük, kurvákat futtatnak, sikkasztanak, stb., de a cigányságért lehet, hogy a kuruc.info meg a Jobbik tette a legtöbbet eddig.

Kartal (rezervált) 2010.01.17. 20:45:48

@ZioN: hát ez az. Hiányzik nekünk még néhány Mocsári Viki meg Kolorpár Orbán? Nekem nem.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.01.17. 21:13:38

@Watchman:

Barátom nekem a faszom kivan, hogy _én_fiszanszírozom ezt a sok gecit. bocs. Kötél, Duna, Tent City. Látjuk, hogy a libárális bullshit véget vet az országnak... további kérdés?

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.01.17. 21:25:21

@k.o._laci:
"Biztosan nagyon leegyszerűsítek dolgokat, de a világon mindent meg lehet tenni ha van mögötte politikai akarat."

politikai akarat, a fhasszt... a bitóra valóknak odabent nincs akaratuk arra, hogy ne a bűn útján érvényesüljenek? Ezt a kérdést kellene először feltenni.

l60 2010.01.17. 21:27:08

Bazdmeg, a legnagyobb genyót KEDVEZMÉNNYEL 8 hónappal a büntetés vége előtt kiengedik. Háromszoros visszaeső. Remélem kirabolja majd a bíró unokáját. Megáll az eszem!

Ide juttatta az országot a libsi banda, és még van, aki most is rájuk akar szavazni!!

Roxvox 2010.01.17. 21:32:25

Aki az MDF-re szavaz, az az SZDSZ-re szavaz.

Horizont 2010.01.17. 21:33:33

@Marcellusca: Nem mentség a nehéz gyermekkor, hanem a nehéz gyermekkor következménye a kibicsaklott felnőtt élet. Mit tehet a gyámügyes, a családsegítő? Emelje ki? Hová? Állami gondozásba? Annyian lennének, mint az oroszok! Végigmennének a putrisoron az összes gyereket elvitethetnék. Tudomásul kell venni, hogy aki a születésétől kezdve nem kapja meg az alapokat a családban az egész életében magában hordozza a lelki sérülést. Van aki erősebb és talpon marad és van aki gyengébb (vagy nagyobb dózist kapott) és elbukik. A cigánygyerekek abban a közegben menthetetlenek. Az anyatejjel szívják magukba a romlottságot. Én még azon csodálkozom, hogy "csak" ennyi bűnöző kerül ki közülük.Olyan börtönélet kellene,hogy rettegjenek attól, hogy bekerüljenek! Ha az állam nem tesz lépéseket , hogy családi szinten változások történjenek, akkor akárki kerül hatalomra jobban teszi ha ezerrel elkezd tömegével börtönöket építeni. A végén annyian lesznek a bűnözők, hogy mi érezzük majd magunkat börtönbe olyan szűk életterünk marad!

Horizont 2010.01.17. 21:36:02

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:
Atyavilág már ekkora lett a gyereked?? Gratulálok, nagyon aranyos:))))

arlequin 2010.01.17. 23:59:40

légió, sátorváros, kőtörés, közmunka és ismételten írom: kőkemény ülés, szó szerint. kötelező halálra untató meditáció, falbámulás. ezerrel. szeretetből, mert ha az nem lenne jönne a LMPVS. azt meg csak nem kéne.

vagy vissza a régi törvényeket miszerint karlevágás, stb...

és húzzanak a kis büdöspösti libelárisok a francba vagy bútorozzanak össze egy borsodi, avagy nógrádi családdal.az anyjuk picsáját. már elnézést az anyjuktól. mert az valószínűleg soha nem gondolta volna, hogy fiaikból ekkora barom lesz...

ja és igen. a demokraták és fideszisták és az maszopvigécek is térdeljenek le. mert miattuk tarunk itt. a szadeszos-madöfös idiótákról nem is beszélve.

pfuj mocskosgecik, de leginkább hüjék. de valami nagyonmódon. baromállatköcsögök.

bocsánat a csúnya beszédért, ámbátor rohadjanak meg.

szevasztok szarmagyarok és a többi. mindenki talál magának megfelelőt. hogy azt a szájbarágott széjjelb@rangolt ökröket...

A FŐNÖK lát titeket. csúfosan szopni fogtok.

arlequin 2010.01.18. 00:01:12

@arlequin: előadás vége idióták.

Homeoffice 2010.01.18. 06:57:36

A probléma kettős.
Ad1: Egy olyan sráccal aki a "vadonban" nevelkedett és a vadon törvényei szerint él, nem lehet ilyen módon bánni. Vagy megnevelik (kemény eszközökkel), vagy rohadt sokat ráköltve összerakják. Az utóbbira nincs lóvé.
Ad2: Másik lehetőség, hogy megelőző csapász mérnek. Gyeremek felügyeletnek igenis KELL a jogkör, hogy a rossz, elviselhetetlen körülményekből kiemeljék a gyereket. Igen, sok pénzbe kerülne ez. DE, gondoljon bele mindenki (nah ez most barom gondolat lesz) hogy ha ez a kölök egy rendes jó adófizető "balek" lesz, mennyi + adóbevételt produkál.
Az egész egy rohadt befektetés. (GYerekkorban ráköltesz, felnőttkorban visszafizeti)

Winston007 2010.01.18. 08:30:49

A Bebukottakat egyszer megneztem meg 99 korul, hat nagyon durva! Nagyon kemeny film, dobbenetes es sokkolo volt.

Nzoltan 2010.01.18. 08:49:55

@tesz-vesz: Áááááá.... Ezek az elmélet gyártások nekem már nem jönnek be. Szófosásnak tartom.

ZioN 2010.01.18. 09:36:22

@Auris:
Na meg azért,mert akkor balhé volt odament a rendőr egyedül,és hasznát vette a tenyerének.Esetleg a tonfának.

Viktus 2010.01.18. 10:36:02

Csordás István a nagymamáját verte agyon a cellatársai terrorizálják. Helyes. Na legalább ennyi becsület van a cigusokban.

Hannibal22 2010.01.18. 11:12:58

@Viktus: Van a f@szt,már bocs! Azt terrorizálják aki gyengébb,legyen az bárki,bármilyen bűncselekményért..szöveg,hogy a "család szent" nekik..persze.Ha Csordás egy 100+ kilós domináns kancigány lenne, ugyanezek a seggét nyalnák,nagymama gyilkosság ide vagy oda!

Viktus 2010.01.18. 11:24:01

Egyébként ezeket az elemeket egyszerűbb lenne likvidálni ezekből ember nem lesz.

Viktus 2010.01.18. 11:25:39

@hannibal22-73:

nekem nyolc rajtam múlna válogatás nélkül vinném őket munkatáborba ... jobb korokban max. halálra dolgoztaták őket v.mi bányában , vagy földeken

2010.01.18. 15:05:49

@ZioN: Nem új ötlet. A csődöröket is kiherélik, hogy könnyebben lehessen velük kocsizni. A szomszéd is kiheréltette a harapós, vad kutyáját, az is teljesen megszelidült. Ki kell herélni a visszaeső bűnözőket is. Idézem: "A tesztoszteron a legfontosabb férfi szexuális hormon, aminek (...) hatására jön létre a nemi vágy, de az agresszió is. Szerepet játszik a szervezet energia-háztartásában, az önbizalom és a koncentrálás képességének a kialakulásában. Ritkán bár, de előfordul, hogy a szervezet a normálisnál több tesztoszteront termel. Ez (...) idült nyugtalansághoz és fokozott támadási hajlamhoz vezet. A férfi szervezet a tesztoszteront a herékben állítja elő." Azt hiszem, minden világos. Nyugtalanság? Fokozott agresszió? Ki a herékkel, és egyszer és mindenkorra meg van oldva a kérdés! Állatkísérletek százezrei bizonyítják, amióta csak írott történelem létezik. Tulajdonképpen az a csodálatos, hogy még egyetlen népnél sem alkalmazták ezt a kézenfekvő megoldást a deviáns elemek társadalomba illesztésére... de végülis Magyarország mindig is az újításairól volt híres, hát itt a lehetőség, ismét adhatunk valamit a Világnak!

szabogyula 2010.01.18. 18:21:23

@Sörömpőőr: Jesszusom , ki vagy te ? Már ne haragudj , de ilyet még leirni is .......

Horizont 2010.01.18. 19:29:36

@Sörömpőőr:
Úristen neked valami baj van ott fenn. Maradj meg inkább a Rákosi imádatodnál!! Még az is jobb....

2010.01.18. 19:49:48

@ostoba 8o: Miért, mi rossz van ebben? Szerintem nagyon praktikus megoldás! Első elkövetés lehet egy kis ejnye-bejnye, pénzbírság, felfüggesztett börtön, a második elkövetésre mehet a budavári kazamatákba a delikvens egy sötét, nyirkos cellába, kezit lábát rozsdás bilincsekkel összeláncolva, vagy ha nincs férőhely, akkor a recski kőfejtőbe vagy esetleg gályarabnak valamelyik dunai uszályra. A harmadik elkövetés esetén jön a herélés, negyedik elkövetésnél a száműzés vagy a bitó a bűncselekmény súlyától függően. Mondjuk ha csak 8 napot túl gyógyulóan elagyabugyált valakit, vagy gazdasági bűnözik, akkor száműzés állampolgárságtól való megfosztással és teljes vagyonvesztéssel, ha meg gyilkolt vagy bűnszervezetet vezetett vagy különösen nagy kárt okozott, akkor egy szép nyilvános kivégzést a Kossuth téren (a vidékiek kedvéért persze élő tévéközvetítésben), a maradványai meg mehetnek a kutyakonzervbe vagy az enyvfőzdébe. Szerintem ez így teljesen rendben lenne. Aki állat módjára viselkedik, azzal állatként kell bánni, ez ilyen egyszerű.
Ja, és még egy kivételes esetről emlékezzünk meg: az erőszakos nemi közösülésről. Nem a családon belüliről, mert az egy hülyeség, hanem az olyan klasszikról, amikor sötét utcasarkon leteper a delikvens egy tök ismeretlen nőt... no ebben az egy esetben mellékbüntetésként kiszabható legyen a hímtag amputálása herélés nélkül, hogy kínozzák kielégíthetetlen vágyak élete végéig a mocskot!

@Horizont: Biztosíthatlak, hogy nekem semmi bajom nincsen. Csupán pragmatikus vagyok.

Hannibal22 2010.01.18. 19:58:02

@Sörömpőőr: Azt én sem értem,hogy mi ez ellen a javaslatod ellen a kifogás,durvábbak is elhangzanak ezen a blogon(a lámpavasra húzás pl)
Azt viszont,hogy nem vagy teljesen kerek ,szerintem a lelked mélyén te is belátod:))

szabogyula 2010.01.18. 19:59:41

@Sörömpőőr: Embereket nem kinzunk ! Alaptétel .

Horizont 2010.01.18. 20:04:46

@Sörömpőőr:
Mit szólnál ahhoz ha törvénybe hoznák, hogy minden a Sörömpőőr nevű Rákosit imádó embert heréljenek ki! Na???

@hannibal22-73:
Azért az, hogy itt virtuálisan lámpavasért kiálltunk időnként, kicsit más mint amit ő leírt!

Hannibal22 2010.01.18. 20:17:11

@Horizont: Azt azért be kell látni,hogy ennek a büntetési tételnek a visszatartó,elrettentő ereje semmihez sem lenne mérhető!(a halálbüntetéséhez sem) Ha csak egy rablógyilkosságot megelőzünk azzal,hogy egy eleve kárhozatra ítélt,a beilleszkedésre 0% eséllyel bíró vérengző fenevadat sterilizálunk,már megéri!Agresszió jelentősen csökkentve és -ahogy te írtad nemrég-bűnözésre "kódolt" gyerekei sem lesznek...

Hannibal22 2010.01.18. 20:37:10

@hannibal22-73: Lehet,hogy ezzel én is kiírtam magam a civilizált emberek köréből:)
Nem úgy kell ezt elképzelni,hogy önkényesen herélgetnénk..ezért és ezért ez jár,mérlegelj megéri ez neked vagy nem? Ha például másodmagaddal agyon szeretnél rúgdosni egy embert a bolt előtt csak azért mert védelmére kelt az eladóhölgynek ,tedd meg de akkor ezzel lebukás esetén a heréidet kockáztatod .Te döntésed!

szabogyula 2010.01.18. 20:40:02

@Horizont: Egyetértek. A lámpavas a Bőr szlengje , senki sem gondolja komolyan , hogy hullák lógjanak Budapest utcáin ...
Sokkal komolyabb büntetés monnyuk 5 év épitőipar , koténerpakolás 2010 és 2015 között Budapesten , albérletben , szolgálati autó , mobil, és titkárnő nélkül , lámpavas nélkül is ...
Csak igy mezei módon .....ahogy százezrek csinálják

szabogyula 2010.01.18. 20:46:17

Annak aki másoknak fájdalmat akar okozni , ajánlok egy nagyon egyszerü gyakorlatot :
Ne egyen egy napig !
Valamikor aktivan jógáztam , és tapasztalatból tudom , hogy ez az "apróság" olyan elviselhetetlen fájdalmakat tud okozni , hogy hirtelen átalakul az emberben valami , és ilyet még az ellenségének sem kiván .
Maradjon az épitőipar ..

2010.01.18. 20:53:27

@Horizont: Visszaeső bűnözőkről beszélünk. ember! Egyszer bárki megbotolhat, kétszer már csak a butábbak, aki harmadszor kerül a bíróság elé, azt egy fikarcnyit sem sajnálom jobban, mint a gazdájának ellenszegülő, másik lovat összerugdosó, összeharapó kétéves csikót, amiből egy jó herélés után engedelmes hátas válik.

@hannibal22-73: ez nem büntetés, hanem gyógykezelés.

2010.01.18. 20:59:47

@ostoba 8o: természetesen narkózisban gondoltam... távol legyen tőlem az emberkínzás. Kap egy szurit, és mire felébred, volt here, nincs here.

@hannibal22-73: a sterilizáció csak egy káros mellékhatás. Esetleg megengedhető, hogy a tag reiszoljon egyet előtte a spermabankban, és ha netán gyermekre vágyik, akkor mesterséges megtermékenyítés útján még lehessen neki. A hererákosok esetében is ez az eljárás amputáció előtt.

picur3ka 2010.01.18. 21:09:59

A 'kasztralas' mint torvenyi eszkoz letezik tobb fejlett orszagban, elsosorban a pedok eseteben hasznalt - gyogymod is ebben az esetben - , Lo nem is reg torvenykezett errol, s szinten kiterjesztette a nemi eroszakot elkovetokre.

Ez azonban manapsag injekcio, mely hat bizonyos nemi hormonokra, s igy csokkenti a sexualis vagyat. Nem kell ugy odalenni... A LMVS rosszabb, kivansagilag...

Horizont 2010.01.18. 21:11:10

@hannibal22-73: Már ne haragudj de az agresszió nem a tökében van hanem az agyában!

2010.01.18. 22:00:57

@Horizont: Tévedsz. Az agressziót a férfi nemi hormonok túltengése okozza, melyek a tökökben termelődnek. Ha kivesszük a tököket, megszelidül az egyed. Ezt már a régi görögök is tudták. Persze az ókorban még elég primitív módszerrel dolgoztak: két nagy kő között összezúzták az állat heréit. Ma már sokkal kifinomultabb módszereink vannak: www.youtube.com/watch?v=bvKbYdLnb14

Viktus 2010.01.18. 22:22:49

@Sörömpőőr:

www.youtube.com/watch?v=FSWVXdyajAA itt elég a herélés? a nőstények is elég vadnak látszanak

Egy lassan mindennapos hír:

Tíz baromfit és pár tojást ért Vili bácsi élete?!

Oroszlány | Vili bácsi hetvenhét évesen is aktív életet élt. Gyilkosai néhány baromfit, húst és tojást vittek el az oroszlányi házikóból. A rendőrség szerint még gyerek is van a tettesek között.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.18. 23:00:09

@Viktus: Ezeket a férgeket, ha legalább örökre valami Csendes-óceáni kihalt, elhagyott szigetre ha ki lehetne tenni! Ott egymást kezeljék, és aki utolsónak megmarad közülük, majd felmetszi saját magát és felzabálja saját húsát.
Ilyen éhezés nincs Mo-on, de lassan már barbárok világában él még majd néhány véletlenül életben maradt szerencsétlen.
Emberséges EZT hagyni?
Mire ezek a férgek felszaporodtak a szadesz inkubátorában, addigra a szadesz meg elhúz vagy bebújik kapapos némber szoknyája mögé, minden konzekvenica nélkül?
És EZT is szabad engedni?

Sííva 2010.01.19. 19:18:49

Most hallgatom a híreket!!!!!! 4 fiatalkorú agyonvert egy idős embert. Még tippelnem sem kell az etnikai hovatartozással kapcsolatban. A legfiatalabb talán 13 éves volt!
MOST HOL VAGYTOK JOGVÉDŐK? Szegény szerencsétleneket biztos megtámadta az idős bácsi, vagy beszólt nekik, hogy mit bámultok szívjátok ki a ..........! Már ahogy otthon tanítják ma a tisztességes megszólítást egyes családokban!
Nagyon sajnálom ŐT! Nyugodjék békében!

nemuccaszoc 2010.01.27. 12:46:06

A B-oldalas cikket anno én írtam.

Geza 2010.01.27. 13:18:28

@Sörömpőőr:
Hát igen, a kasztrálásnak legalább akkora visszatartó ereje lenne, mint a tolvaj keze levágásának, ebből a szempontból határozottan egyetértek: faszán működne a dolog (már elnézést a szóhasználatért :)...)

Viszont: a jelen magyarországi igazságszolgáltatást tartod-e elég megbízhatónak ahhoz, hogy ilyen erőteljes eszközt a kezébe adj? Nem tartasz-e attól, hogy pl. valamely aljasabb haragosod kerít két (hamis) tanút és megvádol valami farokvesztős bűncselekménnyel, aztán mire bebizonyítanád, hogy neked volt igazad (mert pl. ők szegény narkós leszbikus izraelita cigányasszonyok, innentől te alapból csak rasszista állat lehetsz), addigra már rá is szokhattál a pipára, hisz a dohányzacskót simán nyakba akasztva hordhatod?

Itt van ugyanis a kutya elásva: ha lenne a magyar(országi) jogrendben ilyen büntetés, akkor a cigánynőstényt felképelő (8 napon belüli, látlelet _nem volt_, csak bemondásra) barcsi srácok már a szopránkórust erősítenék (így talán 3-4 év letöltendőt kaptak).

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.27. 13:28:54

Bármilyenek is, én valahol sajnálom ezeket a fiúkat.
www.origo.hu/itthon/20100126-szirmabesenyo-cellakutya-program-fiatalkoru-raboknak.html

De természetesen a társadalom az első, így nekik kell ahhoz alkalmazkodni, nem annak megértenie őket.

ljosecska 2010.08.26. 00:39:14

Szörnyen elkeserítőek a hozzászólások, a kommentelők nagy részének is ugyanúgy segítségre lenne szüksége, mint a fent látható börtönlakóknak.

Aki képes ilyen hozzászólásokat tenni, miután megnézte a Bebukottakat, azt nehezen tudom megérteni, pedig igyekszem. Valaki elmondhatná, mit érez ilyenkor.

Alikam 2011.03.20. 20:19:29

@Watchman: De pedig van nevelő hatása, vagyis sajnos annak van az egyetlen nevelő hatása. Nem értek egyet az ilyen újkeletű demagógiával, hogy a börtönben át akarják őket nevelni. A börtönnek elrettentésnek kell lennie. Azt úgy kell tálalni, hogy oda soha többet ne akarjon visszakerülni. Élesen el kell különíteni mondjuk a társadalomba való integrálást attól, hogy a börtönben milyen viszonyok uralkodnak.

Ja és persze aki pecabotokat lop, azt azért én nem igen tenném össze egy olyannal aki elvágta egy ember torkát. Ezt nem is értettem a filmben, hogyan fordulhatott elő.

Aki súlyos, erőszakos bűncselekményt követ el, azzal a poklot is megjáratnám ilyen helyen, hogy ha más nem is már csak félelem tartsa vissza attól, hogy valamit elkövessen és visszakerüljön.

Ami pedig az integrálást illeti. Azért az integrálás pénzbe kerül. Minél komolyabb, annál többe. Én elhiszem, hogy van aki szar helyre született, de nem lehet emberekre milliókat költeni, hogy aztán esetleg hosszú évek után érzelmileg, agyilag olyan szinten legyen mint az elvárt.

Tehát aki 15-16 évesen embert öl, vagy sebesít meg súlyosan, szándékosan, azzal nincs mit tenni. Azt el kell rettenteni, és annyi.

Aki meg pecabotokat lop, azzal még van értelme foglalkozni és mehetne egy enyhébb börtönbe.

Összességében nem lehet minden lecsúszott ember mellé 3-4 irodistát meg pszichológust állítani, meg milliókat költeni.

Én is ismertem pár olyan embert, akik tényleg mélyszegénységben voltak, de nem loptak, csaltak, egyszerűek voltak mint a faék, de megvolt az a morális gát, ami azért dolgozott.

fokabacsi 2011.03.21. 07:16:08

@Alikam: Olyan elbánásban legyen része a börtönben, hogy rémálmai legyenek tőle ! Akkor lesz nevelő hatása. De addig amíg mosnak rájuk, fűtenek, fürdenek, jól laknak ,edzőterem áll a "rendelkezésükre" addig ez megtorlásnak nem nevezhető ! Nyaralás , kötött időben !

süti beállítások módosítása