Skip to content


       Szűrés lista

De sietős ...

Január középén jelentette be a Bajnai kormány, hogy ők olyan szentek, hogy moratóriumot hirdetnek - saját magukra:


"A választások előtti 4-6 hétben már nem hoz fontosabb, a személyi ügyekkel, az állami vagyon átruházásával, támogatási szerződésekkel kapcsolatos döntéseket a kormány. A kormány működik majd és döntéseket hoz, de kötelezettségvállalás, kinevezések, bebetonozás nem történik március elseje után.
Április elsejétől az uniós pályázatok bíráló bizottságai nem tehetnek javaslatot projektek támogatására, illetve mostantól egészen a választásokig csak olyan közbeszerzési eljárás írható ki, amelynek eredményéről a következő kormány kinevezését követően döntenek csupán."


Március elseje előtt még volt pár nap, nézzük csak mi volt a  Magyar Közlöny febr. 26-i számában a gömbakvárium és gömbkalitka betiltása mellett:

 


A Kormány 1048/2010. (II. 26.) Korm. határozata a Nemzeti Digitális Közmû projekt megvalósításáról

1. A Kormány a szélessávú internetelérésnek az egész országra kiterjedõ biztosítása érdekében, továbbá a rövidtávú gazdaságélénkítõ hatásokra tekintettel elrendeli a Nemzeti Digitális Közmû projekt (a továbbiakban: projekt) megvalósítását.

2. A Kormány a projekt meg valósítójának és a támogatás kedvezményezettjének, valamint a Nemzeti Digitális Közmű mûködtetõjének a Kopint-Datorg Infokommunikációs Zrt.-t jelöli ki.

3. A Kormány felhívja a pénzügyminisztert, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. útján haladéktalanul gondoskodjon arról, hogy a Kopint-Datorg Infokommunikációs Zrt. a Nemzeti Digitális Közmû projektet meg valósítsa, valamint a projekt elõkészítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket biztosítsa.

4. A Kormány felhívja a nemzeti fejlesztési és gazdasági minisztert, hogy az infokommunikációért felelõs kormánybiztossal együttesen tegyen javaslatot az operatív programok és az akciótervek módosítására, annak érdekében, hogy az EKOP-on belül biztosítsa a projekt végrehajtásához szükséges forrást és a Nemzeti Digitális Közmû kiemelt nagyprojektként az operatív programban nevesítésre kerülhessen.
Felelõs: nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter
infokommunikációért felelõs kormánybiztos
Határidõ: 2010. március 23.

5. A Kormány felhívja a feladatkörrel rendelkezõ minisztereket és az infokommunikációért felelõs kormánybiztost, hogy

a) a projektet érintõ az Operatív Programok közötti forrás átcsoportosítást nyújtsák be jóváhagyásra az Európai Bizottság Regionális Politikai Fõigazgatóságához,

b) a projekt ütemezett meg valósítási tervét nyújtsák be jóváhagyásra az Európai Bizottság Regionális Politikai Fõigazgatóságához,

c) tegyenek hivatalos bejelentést az állami támogatásról az Európai Bizottság Verseny Fõigazgatósága felé,

d) biztosítsák a támogatás közérdekûségének hazai és európai szabályok szerinti feltételeit.
Felelõs: nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter
pénzügyminiszter
infokommunikációért felelõs kormánybiztos
Határidõ: a)–c) pontok: 2010. április 15.

d) pont: azonnal

6. Felhívja a pénzügyminisztert, hogy készítsen elõ terjesztést a Kormány részére a Nemzeti Digitális Közmûhöz felhasználható, illetve az ahhoz szükséges hálózati elemek összehangolásáról.
Felelõs: pénzügyminiszter
Határidõ: 2010. május 30.

Bajnai Gordon s. k.,
miniszterelnök



Kopint-Datorgról csak ennyit mondanék: Ügyfélkapu 2.0
5 milliárdból 6 óráig bírta...

(A kormányzati portál megújítását a portál üzemeltetőjére, a Kopint-Datorgra bízták. Az uniós támogatást nem pályázati formában ítélték oda erre a célra, hanem a kormány még 2007-ben kormányhatározatban rögzítette, hogy a projekt megvalósítója az állami tulajdonú Kopint lesz.)

Na, de vissza a remek NDK-projektre:
A dátumok egy része beleesik az országgyűlési választásokba. A miniszterek az átadás-átvétel közben még gyorsan meghegesztik ezt a projektet is? Minőségi munka rövid határidővel, vállalva? Ezek a szakártői kormány ismérvei, nem?

A "projekt" alsó hangon kb. 100 milliárd forint, de "projekt megvalósításának pontos költsége még nem nyilvános".
Biztos még most számolják, ki mennyit kap a nagy-nagy tortából ... (Régebben már írtunk erről.)

Baja Ferenc újra elmondta, hogy "most körülbelül ezer település nincs lefedve szélessávval, és az NDK kizárólag ezekre fókuszál".

Tényleg senki sem teszi fel a kérdést, senki sem kérdezi meg Baja Ferencet, Bajnai Gordon, hogy ez kistelepülés, faluellenes kormány (vasútbezárás, mobilposta, iskola, óvoda összevonások, megszüntetése) miért érzi olthatatlan vágynak a szélessévú internet elvitelét ezekbe a falvakba?

És vajon ez az 1000 település tényleg szélessávot szeretne, vagy óvodát, iskolát, tömegközlekedés, művelődési házat, orvosi rendelőt, postát?

A Fidesz - meglepő módon - támogatja a projektet. Na persze, 2011-13 között 2 év alatt épülne meg, éppen az ő kormányzásuk alatt ...

Én örülnék a legjobban, ha az ország összes problémája ki lenne már pipálva, és már csak az maradna a sűrűn teleírt 18. lap legalján, hogy erre az 1000 településre el kellene vezetni az internetet.

Apropó: Hatástanulmányok? Felmérések? Hány ember használná a Digitális Közmű által az internetet?

Mert nem mindegy, hogy azért költünk el 100  milliárd forintot, hogy azt a kurva kábelt egy-két haveri káefté lefektesse, vagy hogy több millió ember kapcsolódjon rá TÉNYLEGESEN az internetre.

Update:
Még Sajókazán és Csenyétén is VAN ADSL-szolgáltatás. De az ADSL biztos nem jó. Csak a szélessáv. 100 milliárdért.

Címkék: választás mszp fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr191799951

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán hadüzenete 2010.03.05. 11:21:06

Valószinűleg ezt még átirom párszor, de annyira telitődtem, hogy muszáj leirni, ami jön. Orbán felszólalását vagy mély hallgatás fogja övezni, vagy hosszú ideig alakitja a közbeszédet, ha itthon nem is, de Európában mindenképpen. Sajnos én az elsőr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:47:08

@arlequin:

Tudja is, nyugodj meg! A tűzvezető, megfigyelő a számológépet kezeli, meg van nála binokuláris látcső is, így nagyobb a látótere, továbbá ki tudja választani a következő célpontot is, meg ilyesmi. Nem véletlen van az ott.
Egyébként meg egy ilyen világcsúcs lövéshez rengeteg mák kell, még akkor is, ha a pali nagyon tud. Mondom, minimum 3 s volt a lövedék repideje. Ennyi idő alatt a célpont esetleg hazamegy ebédelni.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 14:48:22

@arlequin: én megúsztam a boltossal, rendőr nem volt. Na akkor asszem kaptam volna Apámtól (egy kezemen meg tudom számolni, hányszor kaptam tőle) :)))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 14:48:48

@arlequin: " aztán, de csak aztán jöhet a mák. mondjuk 2,5 km így is, úgy is csúcs, és mint minden csúcs, egyben istenadta 'szerencse'. így elfogadom"

Hát, annak az afgánnak nem hiszem, hogy ez a csúcs volt a csúcs életében:-( És nem ő rohanta le Amerikát. Meg anno a Szovjetuniót se...Csak védte, amit Isten adott neki: a hazáját. Ennyi erővel, engem, mint nőt is kilehetne ilyen szép Guinness rekorddal lőni, mert ha megtámadnák hazámat, biztos nem a laptopom mellett kuksolnék...
Dicsekedhetne is a trófeával egy amerikai, kanadai vagy akármilyen harcos (akik mellesleg pénzért, zsoldosként harcoltak).
Igazán szép dicsőség, férfias a javából.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 14:51:12

@El Topo (Sgt. Elias): "Ennyi idő alatt a célpont esetleg hazamegy ebédelni. "

És eközben lövik fejbe. Anno volt a jutyúbon egy videó - kurva jó zenei aláfestéssel -, asszem iraki területről, ahol az arab orvlövész amcsikat lődözött le. Azok között volt egy olyan, amikor az "okos" jenki kiült az Abrahms tetjére a kis szendvicsét betolni. Kábuuum.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 14:53:07

@Doña ¡Cara(mba)!:

Na, akkor most lehet ezen is szájkaratézni, de tudod ezek az afgán fazonok fura csókák. Lehet persze azt is, hogy hagyjuk őket ott ahol vannak és csináljanak amit akarnak, elvégre az ő földjük. De például elég fura szokásaik vannak, például a nőkkel kapcsolatban is.
Azt meg hogy az amerikai, vagy a kanadai katona zsoldos, azt felejtsd el nyugodtan!
Ilyen alapon a magyar honvéd is az, lévén jelenleg nincs sorállomány, csak hivatásosok és szerződésesek.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 14:57:29

@El Topo (Sgt. Elias): Nekem is evidens, nő létemre, hogy ma nincs magyar sorállomány. Nem is értek ezzel a gyakorlattal legyet. Te például honnan tudsz mesterien lőni (ha tudsz, de vágod, úgy látom)? Minden felnőtt férfit katonai kiképzésben kellene részesíteni. Izraelben a nők is katonáskodnak. Nálunk meg a fiatal férfiak úgy nőnek fel, hogy azt sem tudják,melyik a fegyver eleje, teteje?

hoplita 2010.03.03. 14:58:04

@derelyegrádi szellem:
A Jobbiknál közkeletű és hangoztatott elképzelés, hogy hivatásos politikusnál duplán számítson a bűncselekmény elkövetése, különös tekintettel a korrupcióra és a közpénzek körüli csendibundira.
Vagyis durván súlyosbító körülmény legyen, ha valaki politikusként, köztisztviselőként követ el ilyet.

Nem mondom, hogy nem találkozik a gondolat a túlnyomó többség helyeslésével.

órarugógerincű felpattanó 2010.03.03. 14:58:08

@Doña ¡Cara(mba)!: Azért az sem dicsőség igazán, hogy az egész ország mákot termel, amiből a tálibok vezetői húzzák a nagy hasznot. Szal az a jó afgán nem konkrétan a hazát védte, hanem az "aranybányát".

Marcellusca 2010.03.03. 15:01:05

@derelyegrádi szellem: Na, ezzel tök egyet tudok érteni.

"Gyerünk! Csináljuk meg!" :DDDDDDDDD

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:01:32

@El Topo (Sgt. Elias): Elszállt a kommentem, lehet, közben valamely kósza áramlás mégis visszahozza. Akkor viszont ismétlem magam:(
Tudom, hogy nincs sorállományunk. Nem is értek ezzel egyet. Fiatal férfiak az sem tudják, melyik a fegyver eleje, teteje. Abszurd. A sorozott állomány híve vagyok. Izraelben nem csak a férfiak, de a nők is szigorú katonai kiképzést kapnak. Ha valaki komolyan veszi a honvédelmet, akkor az valahogy így néz ki.

hoplita 2010.03.03. 15:01:40

@Seduxen:
Dzsuba videója....azt látni kell.
Egyik másik lövés olyan pontos, hogy a mellette lévő fel sem fog semmit....meg a járókelők sem.
Sima SZVD-vel dolgozik, városba bőven jó az is....és milyen demoralizáló, hogy felteszik a netre.
Anyám...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:03:49

@Doña ¡Cara(mba)!:

Hát ez egy külön post témája lehetne, de kurva bonyolult dologba nyúltál bele.
Szerintem sem ártana, ha mindenki kapna bizonyos szintű kiképzést, de ehhez ma tulajdonképpen seregünk sincs, úgyhogy hol? Másrészt a katonának is fizetni kell, mert még neki sincs ingyen egy csomó dolog.
Én magam nem vagyok mesterlövész, de ha az lennék, az sem ugyanaz, mint a sniper.

hoplita 2010.03.03. 15:03:57

@El Topo (Sgt. Elias):
Itthon honvéd, ha szerződéses akkor is.
Ott, kinn idegen érdekeket szolgálva csak egy istenverte zsoldos.
De ezen ne nyissunk vitát...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 15:05:33

@hoplita: lehet, hogy éppen az, ennyire nem emlékszek :)))

Volt olyan is, hogy ellenőrző-pontnál a "bódéja" előtt lőtte le a jenkit. Lehet, hogy ugyanarra gondolunk...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:07:32

@órarugógerincű felpattanó: Írod, hogy lehet, mielőtt lelőtték, éppen mákot termelt. Meglehet. Ez ok egy ország megszállására, fegyveres elpusztítására? Nem tudom. Leht, hogy elegendő ok. Ezzel nem vitázom, mert az afgán péda, mint gondolhattad, csak ürügy volt arra, hogy a honvédelem jelentőségéről szóljak. (Azt írtam, hogy ha hazámat megtámadnák, és sem a billentyűzeten kalimpíroznék). Ha Magyarországgal tennének ilyet, hiszen itt is termelnek még jó parasztasszonyaink mákot, ha egy nagyhatalom akarja, akár ez is jó ürügy volna a megszállásunkra. Akkor is így gondolkodnál?
Nálam a haza védelme minden prioritást felülír.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:08:04

@hoplita:

Tőlem...
Ámbár én is voltam istenverte zsoldos akkor. Istenverte hidverőket védtem az istenverte neretván. Majd ha ráérek, szégyenlem is magam egy sort.

Marcellusca 2010.03.03. 15:09:20

@derelyegrádi szellem: Ájjjj, senki ne mozduljon!!! Megvan, hol lett az a dög elásva. :DDDD

Bocsánatodért esedezem!
Nem olvastam a Topo-nak/általt írt üzeneteket (vagy csak kutyafuttában).
Ezért lemaradtam az előzményekről.
Úgyhogy, BOCS!

Egyébként, férfiasan bevallva, még csodálkoztam is rajtad. Pont amiatt, hogy Te szoktad emlegetni az ártatlanság véDelmét.
Ezért is neveztelek agyhalottnak.
EZENNEL VISSZAVONVA!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:09:58

@Doña ¡Cara(mba)!:

Hanem hol klimpiroznál, ha mondjuk megtámadná Magyarországot az USA?:D
Az afgánok kurva somk mákostésztát ehetnek ám!

derelyegrádi szellem 2010.03.03. 15:10:00

@El Topo (Sgt. Elias):

furák bizony. Csak ez nem ok arra, hogy rakétákkal széttépjék őket családostul, különösen nem úgy, hogy ők otthon vannak, és akik szétbombázzák őket, azok azt mondják a "szabadságot" hoztuk nektek. Mert szabadság az, hogy ők is úgy élnek, ahogy akarnak.

Mondjuk asztalnál szellenteni is "fura" dolog, de ha veled véletlenül megtörténik (nem feltételezem), akkor se rontok be hozzád és verlek össze csalásodtul, mert mi közöm hozzá.

Vannak, akik a nőik fejét kopaszra borotválják. Nem hallottam róla, hogy ezért valakik le kívánták volna bombázni Tel-Avivot.

Vannak, akik a nőiket körülmetélik (kivágják a nagyajkaikat meg a csiklójukat, ez Afrika bizonyos részein szokás), és őket se.

tt60 2010.03.03. 15:10:11

@zero:
Vazze örülök neki, hogy ott van, de röhögni fogsz, itt Debrecenben a belváros szélétől pár 100 méterre 2010-ben olyan 0,6/0.06 MB-os sávszélessegű a max. internet ami elérhető s az is csak a T-home-tól. (Tudom van Mobil net is, de mennyiért???) Se kábel, se semmi, max lavóros TV, vagy sima tetőantenna. Amúgy meg nem csak a városi embereknek legyenek meg az előjogaik a netes ügyintézésekhez. Hogy ez menjen vmikor, ahhoz fejleszteni kell, s az nem megy 1 perc alatt, hozzá is kell kezdeni, jajgatásokból nem fog elkészülni. Attól meg, hogy folyamatos a fikázás, szerencsére nem törődnek vele, csak elkezdődik a fejlesztés.
S hogy élesebb legyen a kontraszt... 30.000 lakosú kisváros és környéke É-magyarországon: az egész városban 3 kábelszolgáltató, 3 netszolgáltató, max 40 - 140 MB-os sávszélességgel ... + a T-home és a mobilnetek :-))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:12:04

@El Topo (Sgt. Elias): Mér', akiket ki küldtünk Afganisztánba, azt szted ki fizette? Légy nyugodt, hogy mi, magyar adófizetők. És ő nem ellátást kapott, mint a sorkatona, hanem jövedelmet. Azám, pénzt, fizetést plusz ellátást, pluszt felszerelést, plusz logisztikai személyzetet, trént, mittom én mit nem? Csak saccra: nem kevésbe volt ez nekünk. A sorállomány a legolcsóbb fegyverre fogható erő egy országban és a leglojálisabb. Izraelben miért van sorállomány? Miért nem idegen zsoldosok védik az országot?

hoplita 2010.03.03. 15:12:39

@maylo:
Itt van egy 4 perces...de több i van, egész hosszú verzió is.

www.indavideo.hu/video/_18_JUBA_sniper

abandi 2010.03.03. 15:14:47

Szóval a "meg valósítás" -ról döntött a libás.
Ezúton tájékoztatom, hogy:
A lámpavas lesz megvalósítva!

Shaddam 2010.03.03. 15:15:31

Tetszik a projekt.Ha a Jobbik megakadályozza hogy minden ingyenélő segélyhez jusson,kell új forrás a Puruttya Pózolj rovatába...
Inkább azzal csinálnának valamit hogy vidéken rengeteget kell fizetni/el sem érhető az igazán gyors net.

arlequin 2010.03.03. 15:16:04

@Doña ¡Cara(mba)!: igazad van. de a katonának nem ez számít. a katonaélet már csak ilyen. nem személyiség, hanem kötelesség.
@Seduxen: én is meg tudom számolni. egész pontosan 4x, vagy 5x ;-))) utoljára szíjjal, de azt nagyon megérdemeltem. amikor kiment a szobából láttam, hogy könnyezik. na az sokkal jobban fájt, mint a szíj. most is elgondolom...
@El Topo (Sgt. Elias): na azaz. tűzvezető. az és igen 3s kell hozzá. de az igazi célmester egy a céljával, ezért hiába kell 3s, mert ha kell akkor meglesz. de régen volt uramatyám... még néha íjjal lődözök. legfeljebb 50-60 méterre. de a cél a lövés és a lövész itt is ugyanaz. (azt a vadszittya véremet, tudom)
@hoplita: igen. a politikus kapjon 2x annyit. a katonát is katonai bíróság elé viszik, hiszen fölesküdött. ha ez nem tetszik valakinek, akkor ne esküdözzön. azt a büdösistennyilát nekije!
és igen. ne menjenek honvédeink sehová, minimum svájci mintájú alapkiképzés és fegyver otthonra, évente 1-2 hetes 'emlékeztető'.

hoplita 2010.03.03. 15:16:44

@El Topo (Sgt. Elias):
Álljunk meg egy szóra.
Én a délszláv szerepvállalást sosem kifogásoltam, sőt...
De Irakban és Afganisztánban semmi keresnivalónk.
A kettő ég és föld.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:17:28

@derelyegrádi szellem:

Nem, de ha a tigris seggét rugdosod, akkor számíthatsz arra, hogy előbb utóbb megfordul és a karmait fogod látni.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:19:08

@Doña ¡Cara(mba)!:

Milyen IDEGEN zsoldosok?:D Az amerikai katonák amerikaiak, ne téveszd már össze őket az idegenlégióval!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:19:42

@Doña ¡Cara(mba)!:
Hát, most már gondolkoznom kell egy kicsit rajta, de tudok.

Marcellusca 2010.03.03. 15:20:49

@Seduxen: Azt a vidijót én is láttam. Nempiskóta!

Egyébként meg KBM, mert megint lenyelte a kommentem!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.03.03. 15:22:36

@arlequin:

Én nem vagyok ekkora bushido ürge.

Marcellusca 2010.03.03. 15:23:25

@Doña ¡Cara(mba)!: Lehet, hogy már válaszolt, de megteszem én is. :)
Írta, hogy 40 éves. Akkor volt (még) sorkatonai szolgálaton.
Hacsak nem sikerült kivonnia magát alóla. :D

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:24:07

@El Topo (Sgt. Elias): Helyes. Nehéz a cirill betüvel való írást megtanulni. A szerbek, vagy akik tanultak valaha oroszul, na nekik könnyű, persze. A többieknek már nehezebb. Érted, persze, hogyan gondolom.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 15:26:31

@hoplita: na én ennek a hosszabb verzióját láttam. durva videó. meg a kommentek is. keskeny a mezsgye a "mesterlövész", és a "orvlövész terrorista" között. főleg nézőpont kérdése. egy - talán idevágó - idézet egy könyvből, ami az amcsi nemzetbizt. tanácsadó és egy iraki terrorista végső párbeszédéből van:

"Én tisztelem magát parancsnok, ha megengedi, hogy utoljára így szólítsam. Nem azért, mert szívtelen módon ezreket megölt, hanem a precizításért, ahogy tette!" - ez is egy nézőpont

hoplita 2010.03.03. 15:27:21

@Doña ¡Cara(mba)!:
Ne is a zsidó példát nézzük, mert az elég egyedi és kézenfekvő.
Miért van még mindig a Dajcsoknál is sorozás?
A németek nem bírnának eltartani egy szerződéses hadsereget?
Vagy a skandinávok?

Én voltam kiképző két időszaknak is.
Meggyőződésem, hogy rengeteg nem odavaló srácot becitáltak és az valóban ablakon kidobott pénz.
Fizikailag, pszichikailag körülbelül a fele alkalmas csak egy-egy korosztálynak a kiképzésre....illetve eredményes kiképzésre.
Mert az, hogy nem lövi magát vagy engem agyon, az még nem eredmény.:D
Kábé a 25% az, akiből jó eredménnyel lehet jó katonát képezni.
Ez évi 10-15 ezer srác max......de ezeket képezni is kéne, intenzíven, nem potyára benn tartani, úgy 6-8 hónap elég is lenne, 3 évente frissítve a tudást egy hónapos behívással.
Ésszerűsítve, vízfejet leépítve, csapattiszti képzést erősítve.......etc.

arlequin 2010.03.03. 15:27:47

@El Topo (Sgt. Elias):
én igen. illetve én nem vagyok. mert csak egy bolond vagyok. vagy az se.
arcművészetileg évtizedek óta fertőzve... ;-)))
hahaha
komorra fordítva a szót... ehh. ebbe inkább nem kezdek bele. sőt be se fejezem. így is teljesen offtopikk hisztizünk, oszt zero bácsi morogni fog

@zero: egy blogtalálkozó? valamikor? álomországban?

arlequin 2010.03.03. 15:29:12

@El Topo (Sgt. Elias): ugye nem azzal a 20010911-es átbaszással jössz elő és gálánsan elfelejted, hogy afganisztán adja a világ ópiumtermelésének 90%-át? ugye nem?

abandi 2010.03.03. 15:30:08

@Seduxen:
Én a "rencerváltozáskor" (húszonegykét éves koromban...) kaptam egy irdatlan maflást az apámtól!
Vissza is adtam!...a lakáskulcsaimat.
Pedig igaza volt.
Rá egy hétre meghalt.

hoplita 2010.03.03. 15:31:15

@El Topo (Sgt. Elias):
Ácsi!
Az amik iraki haderejének nem kis része nem is állampolgár, csak zöldkártyás...
Meg piti bűnöző, akit választás elé állítottak, hogy vagy a sitt, vagy a sereg.....és bezupálnak.

arlequin 2010.03.03. 15:34:13

@Seduxen: én is láttam a videót, vagy egy éve már...

@hoplita: ha nincsen az a nyomorult réteg is minimálisan kiképezve, akkor nagyon komoly gondokat okoznának éles helyzetben. minden férfit ki kellene képezni. a többivel maximálisan egyetértek. aki pedig teljesen alkalmatlan, az a saját szakmájának szolgálatával váltsa meg a kiképzést a seregen belül. (úgy adta az ég, hogy a családom még csak olyan 900 éve katonáskodik. eddig nyúl vissza a hagyomány, előtte pedig a pusztán evidensen minden férfinak értenie kellett a fegyverhez. különben... régi szokások nehezen halnak. nem hiába hív az asszony olykor ss-tisztnek ;-)))

Marcellusca 2010.03.03. 15:34:26

@Doña ¡Cara(mba)!: Elárulok egy titkot.
Nem a magyar állam fizeti. NATO és ENSZ. Attól függően, hogy honnan jön a felkérés.
Anno, mikor részt vettem a délszláv válság utáni rendezésben (IFOR&SFOR), akkor nyílt titok volt, hogy amit az állam kapott ezért pénzt, annak 1/4-ét fizették "zsoldként", 1/4-ét fordították felszerelésre és ellátásra.
Igen, jó a kérdés, hogy hova tűnt 2/4 (Sedu kedvéért: 1/2 :D) rész?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 15:34:42

@abandi: nekem szerencsére még van lehetőségem az ilyen dolgokat megbeszélni az Öreggel :) Függetlenül attól, hogy nem egy "liberalista", de sosem volt híve az ököllel nevelésnek :)

hoplita 2010.03.03. 15:35:29

@Seduxen:
Ha ezt beütöd 3 és fél millió találatot dob ki...

"juba sniper video"

Minden verzió megvan..

Marcellusca 2010.03.03. 15:36:46

@arlequin: Én hóvégén megyek egy egész hétvégés blogtalálkozóra. :)

arlequin 2010.03.03. 15:37:01

@Seduxen: hálistennek, hogy még én is átölelhetem a vén vadkant. és ennek örülök. nagyon.

Pistu 2010.03.03. 15:38:01

@Seduxen:
OFF:
Mesterlövész vs. orvlövész terrorista témához:
Az amcsik műholdfelvételekkel, UAV-kel, tüzérségi támogatással a hátuk mögött orvlövészeznek. Hát nem vicces :(
ON

A mi falunkban ahol laktam nekem kellett kiharcolnom a T-rétől az ADSL vonalat. Meg kellet keresnem az alvállalkozójuk alvállalkozóját hogy egy kapcsolót átkapcsoljanak. Hiába na, ha abszurdisztánban fizetni akarsz egy cégnek, akkor még a piszkos munkát is neked kell elvégezned.
Amúgy hogy lesz ez az olcsó net elérés? Mivel kormányzati lesz, ezt majd lehet nyíltan cenzúrázni, korlátolni?

arlequin 2010.03.03. 15:38:49

@Marcellusca: én meg inkább 'rátok' lennék kíváncsi. bezura is. ;-)) hány pálinka után szakad ki belőle a 'retves XXX' ;-)

abandi 2010.03.03. 15:39:07

@Seduxen:
Az enyém sem!
No, csak a "desietösről" jutott eszembe....

Baromméter 2010.03.03. 15:41:09

Internetet rég műholdról kéne nyomatni különben is.

arlequin 2010.03.03. 15:42:52

@Baromméter: szerintem már rég telepatikusan kellene nyomatni az egészet, dehát a zemberiség csak tekknikailag halad, izé halódikk, nem szellemileg. ott bezzeg toppon van...

arlequin 2010.03.03. 15:44:04

@abandi: OFF részvétem. valamelyik régi indián mondás szerint az ember addig nem férfi, amíg él az apja.... lehet benne valami. ON

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:45:25

@hoplita: Jó, elfogadom. Nem vagyok szakértő e téren. De egy országnak kell egy lojális, honvédő hadsereg, ebben ezek szerint maximálisan egyetértünk. Így van?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 15:46:22

@hoplita: ha most az ideológiáktól - meg oldalaktól - elvonatkoztat az ember - laikusként mondom -, hogy profi a faszi. Szerintem lehet látni, hogy "tudja, hogy mit akar"... Dermesztően profi.

Ettől függetlenül az EMBERT, akit lelő, még sajnálom...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 15:49:14

@Marcellusca: Jó, ezzel sem vitatkozom, ha ott voltál, jobban tudhatod, mint én. De a NATO-t, az ENSZ-t vajh' ki finanszírozza? Azt is mi, és nem mondom, hogy nem kellenek. Csak azt szajkózom itt unalomig, hogy ezeket az erőket, szövetségeseket, ha úgy fordulna a külpolitikai szél, ELLENÜNK is bevethetnék, a MI pénzünkből! Míg egy saját hadsereg a mi pénzünkből értünk harcol. Nagyon nem mindegy. Mármint nekem.

abandi 2010.03.03. 15:50:42

@arlequin:
Ebben lehet valami igazság.
Égyébként, a párom szüleinek még mindig gyerekek vagyunk, így 40-esen is...

bauer 2010.03.03. 15:56:26

"Kopint-Datorgról csak ennyit mondanék: Ügyfélkapu 2.0
5 milliárdból 6 óráig bírta..." 10 milliárdból 11h-ig bírta volna. Kevés volt a pénz sajnos.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.03.03. 15:58:15

@abandi: "Égyébként, a párom szüleinek még mindig gyerekek vagyunk, így 40-esen is"

Hm, ismerős a helyzet :)))

@arlequin: elgondolkodtató. én gyakran mondom a szüleimnek, hogy nekem mennyivel könnyebb lenne - élet rendje ide, vagy oda - ha nem nekem kellene majd eltemetnem őket, hanem mondjuk 40 év múlva nekik engem... ilyenkor mindig kapok valami kedves "bókot".

abandi 2010.03.03. 16:08:57

@Seduxen:
És ezzel a kis kitérővel jutunk el a magyar sógor-koma-rokonságig.
Mert, bizony ma már/még, a "felvettnevűek" osztják a lapot.
Az új/nem régi klientúrának....

hoplita 2010.03.03. 16:18:30

@Doña ¡Cara(mba)!:
De, tökéletesen egyetértünk, szégyen, ami itt honvédelem címén folyik.
Felér egy minősített hazaárulással.:((
@Seduxen:
Kötélből vannak a fickó idegei.
Mert ugye ebben a műfajban nem a lövészteljesítmény a lenyűgöző, azt sokan tudják-tudnák produkálni...

Doña ¡Cara(mba)! 2010.03.03. 16:29:26

@hoplita: Igen, én is így gondolom, ahogyan te kifejezed magad ebben az ügyben: minősített hazaárulás volt a honvédség szétbombázása, vagy hogy nem szerveztek helyette egy újat.
De most itt hagyom a gépet, elköszönök.
Üdv. neked és, mindenkinek!

abandi 2010.03.03. 16:32:54

@hoplita:
Min. érettségihez kötve, gyors és hatékony kiképzés után (évenkénti felülbírálással, államilag finanszírozott otthontárolással) Lehetne egy területi-tartalékos bázist létrehozni.
Partizán akciókra...

Tündér_Lala 2010.03.03. 16:36:27

@derelyegrádi szellem: Bár teljesen egyet értek veled, de az is igaz, hogy menedéket adtak az alkaidának. A problémakör lényege, hogy az amcsik pontosan úgy nem képesek elfogadni más gondolkodást, mint az iszlám fundamentalisták. Ráadásul a rendszer amelyet cserébe ajánlanak sok helyen bizonyította már, hogy rosszabb - az eredetinél sokkal rosszabb - helyzetet teremt. (Délamerika, Haiti stb)

Kartal (rezervált) 2010.03.03. 16:40:31

@hoplita: én évekig voltam szerződéses, és pontosan ugyanezt mondom a honvédséggel kapcsolatban :) így lenne értelme, ahogy leírtad.

arlequin 2010.03.03. 16:43:05

@hoplita:
"Felér egy minősített hazaárulással.:(("
felér?! na akkor most csendben szétdurranok, mint mesterházy, a vágnivaló disznó akit miután gázzal megfojtottak, lepörkölték a szőrzetét is...
---KABUMM---
a honvédség 20 éve permanens hazaárulás. kíváló szakembereket tettek ki illetve mondtak le... sorolhatnám. akár családi körből is. hogyan golyózták ki szeretett rokonom, aki mindössze fenn akart tartani egy patinás intézményt de a politika egyik szélkakas mdffideszes csahosa kinézte magának az ingatlant... pfúú. ilyenkor nagyon, de nagyon dühös vagyok. s nézzetek szét. nincs semmi tartása, gerince az ifjúságnak, szétfolynak mint a takony, ha pedig kapnak egy pofont elmenekülnek és/vagy elsírják magukat. rettenet. de sietős lenne a szélessávú felelősségre-vona-s... szerintem el se megyek savazni.
@Tündér_Lala: tudod ki hozta létre az alkejdát? igen a CIA. lásd kommentet a mákföldekről fentebb...

Noname Watanabe 2010.03.03. 16:43:15

@El Topo (Sgt. Elias): "Azt meg hogy az amerikai, vagy a kanadai katona zsoldos, azt felejtsd el nyugodtan!
Ilyen alapon a magyar honvéd is az, lévén jelenleg nincs sorállomány, csak hivatásosok és szerződésesek. "
Vagyis zsoldosok.
A jenkiháziakat senki sem kényszerítette a hadseregbe, maguk mentek, mert M16-osokat szerettek volna markolászni, zsoldot kapni, meg az agressziójukat kiélni.

Afganisztán adja a világ ópiumtermelésének 90%-át, az USA meg a szén-dioxid-termelés 30%-át.

Tündér_Lala 2010.03.03. 16:44:39

Az eredeti poszthoz. Kell vidéken is informatikai fejlesztés a jövőben, de... Először munka kell, talpra állítani a vidéket, enni adni az embereknek, megállítani a pusztulást.

abandi 2010.03.03. 16:46:22

@hoplita:
Ebben az a probléma, hogy egy esetleges konfliktus esetén több százezer ide-oda menetelő (zömében teljesen haszontalan) tömeget kell ellátni...

abandi 2010.03.03. 16:48:46

@Tündér_Lala:
Azért az sem volt rossz megoldás, hogy először jön a kurucinfó, majd utána az árokásás közmunkában...

arlequin 2010.03.03. 16:53:18

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: "Afganisztán adja a világ ópiumtermelésének 90%-át, az USA meg a szén-dioxid-termelés 30%-át. "
na ugye. ugyanezt írtam le. persze csak a szélessáv miatt. merthát sietős...

Tündér_Lala 2010.03.03. 16:55:06

@arlequin: Persze, természetesen az oroszok ellen. Cakhogy az orosz nem azért volt ellenség mert orosz volt, hanem azért, mert idegen nemzet idegen ideológiát terjesztő bábállamot akart rájuk eröltetni. Ez nem változott ma sem. Az amik akkor sem értettek semmit az afgán (iszlamista) emberből , meg most sem.

Kartal (rezervált) 2010.03.03. 16:58:32

OFF
@hoplita: bocs, hogy belepofázok (ilyen vagyok sajna), de nekem a témáról Robert Furlong jutott eszembe. Állítólag ő tartja a világrekordot egy McMillan Tac-50 fegyverrel.

arlequin 2010.03.03. 16:59:59

@Tündér_Lala: szerintem magát az emberi fajt nem értik... az afgán meg aztán teljesen külön kategória. az iszlám csak szelídített rajtuk... tényleg. és ha beverik az amik pofáját, akkor azt mondom helyes. beverték az oroszokét is. az egy kemény vidék és évezredek óta lakják.

Taktikai Atompingvin 2010.03.03. 17:00:16

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: "A jenkiháziakat senki sem kényszerítette a hadseregbe, maguk mentek, mert M16-osokat szerettek volna markolászni, zsoldot kapni, meg az agressziójukat kiélni."
Persze, Bush ült a spanokkal a Fehér Házban és azt mondta :
" Ejj gyerekek sok idehaza az agresszív, militáns tetü, menjünk üssünk szét valakit! " Aztán véletlenszerűen rábökött a földgömbön a Közel-Keletre.
Asszem egy szeptember 11 is volt ott azért. Ha csupán a hadsereg önkéntes jellegére próbáltál célozni, akkor elég szerencsétlenül tetted.

arlequin 2010.03.03. 17:01:15

egyébként tényleg nem lenne butaság egy állami gerinchálózat kifejlesztése, amivel persze simán vissza is lehetne élni...
több internet=több orwell.

arlequin 2010.03.03. 17:04:22

@Taktikai Atompingvin:
OFF arra a bizonyos szeptember 11-re gondolsz, amikor irányított robbantással magukba döntötték a két tornyot, meg azt a bizonyos 3. épületet (valamiféle levéltár vala, vagy mi) amiről senki sem beszél?
mert nyilván a kerozin illetve a papír égett olyan hőfokon, hogy az 1500 fok körül olvadó acélgerendákat magába roskasztotta. naná. a vak is lássa, hogy így vagyon. ahogy a pentagonon is látni a zutasszállító szárnyainak nyomát...
ON
- elhatárolódom magamtól, éljen a szélessáv, de sietősen! -

derelyegrádi szellem 2010.03.03. 17:08:32

@Tündér_Lala:

menedéket adtak az alkaidának.

1./ Lehet hogy így volt, lehet hogy nem. Ezt először bizonyítnai kellett volna, és utána lőni.
2./ Nem adták ki Bin Ladent
a./ Mert nem volt a birtokukban, sőt azt sem tudták hol van. Akiről azt sem tudom hol van, meg el sem tudom fogni (200 ezer amerikai katona, elképesztő technikai felszerelséggel sem tudta 8 év alatt elfogni, ők erre a csúcstechnika nélküli afgánoknak adtak vagy 24 órát) akkor hogy adják ki? Hogyan?
b./ Egyébként ezt a Bin Ladent még senki fia nem látta. Néha egy szakállas ember beszél valami videon. Ez lenne a "bizonyíték". Lehet nincs is ilyen személy.
c./ Amerika eddig kit adott ki másoknak, gondolok itt az Afganisztánban, és egyéb helyeken katonáik által elkövetett háborús bűncselekményekre. Ilyen alapon Irak minden okkal tönkrebombázhatná New Yorkot. Gondolom azt nem tartanák "igazságosnak" vagy "jogosnak".

abandi 2010.03.03. 17:09:54

@arlequin:
Nekem is ez a sejtésem!
Majd bevetik a robotfegyvereiket!

maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2010.03.03. 17:12:20

@Kartal (mindenbe beleszól):
Feljebb linkeltem róla a videót:

www.youtube.com/watch?v=vKSI7MQhB0o

Itt szépen elmondják illetve illusztrálják a lövést, amúgy mindketten ugyanarról az esetről beszéltek:)

Tündér_Lala 2010.03.03. 17:31:46

@derelyegrádi szellem: Ez is igaz. De minden nagyhatalom (hatalmas ember) úgy gondolkodik, hogy "ami a tiéd az az enyém is és ami az enyém ahhoz neked smmi közöd" éa "amit szabad jupiternek azt nem szabad kisökörnek". A világban tanusított magatartásuk ezt tükrözi, ami természetesen nem túl szimpatikus.
Az érdekessége a dolognak, hogy az egyszerű emberek nem értik, miért utálják őket a világban. Szep.11. után az kérdezték döbbenten, miért gyűlölnek bennünket ennyire. Persze a média agymosása, hogy az ő államuk képviseli az igazságot és a szabadságot a világban hat.

Összességében: a nagyhatalmak a világban mindig így viselkedtek, (múlt, jelen, jövő) és elvárták, hogy ezért szeressék őket.

ZWS 2010.03.03. 17:48:10

Miért nem értitek meg, hogy ha itt bármelyik párt vezetése mást akarna, mint a mostani kormány, akkor egy ilyen projektet nem támogatnának? Akkor sosem lenne fenenagy egyetértés ilyen ügyekben. Kilóg a lóláb, hogy ezek ugyan rohadtul utálják egymást, de csak saját csapatukban játszanak, amiben a másik politikus benne van, a zemberek pedig sosem lesznek.

Taktikai Atompingvin 2010.03.03. 17:51:36

@arlequin: Nézd legyen neked igazad, nem mennék bele az összeesküvés-elméletek sűrű ködébe. A lényeg az, hogy valaki szétbarmolta azt a két tornyot, meg a Pentagont, ártatlan emberek haltak meg, és a Közel-Keleten ezt ünnepelték. Amikor meg követelték az afgánoktól, hogy adják ki nekik a fickót aki szervezte, azok semmiféle hajlandóságot nem mutattak az együttműködésre. Az átlag "jenkiházinál" ez verte ki a biztosítékot.

abandi 2010.03.03. 17:52:54

@ZWS:
na, jó...
És akkor ezzel a fenenagy igazsággal kézenfogva leülsz a gyözikesót nézni a tívíben.
Okés, rabszolgagyártó!

abandi 2010.03.03. 17:57:33

@Taktikai Atompingvin:
Afgániában az angolszásziak már szoptak egy hatalmasat.
Most egy (volt) cimborájuk állítólag oda telepedett és ezért összeporozzák magukat.
Nem normális.

tudi 2010.03.03. 18:02:55

Támogatom, csak ha lehet vizsgálják mán felül tényleg 100 milliárdba fájna e ez az egész, mert ha meglehet oldani occsobban, és jobban akkor No Problem. Amúgy ezen az Ügyfélkapú meghalásán én akkorát röhögtem. Nem azért, de nálunk aki a cég programját csinálja lehet jobban megoldotta volna az egészet.

zrobasé 2010.03.03. 18:17:50

@tudi:
ja, lehet rajta röhögni...aztán elfog a sírás, hogy mindez potom 5 milliárdba került...NEKÜNK ! :(

arlequin 2010.03.03. 18:23:44

OFF
@Taktikai Atompingvin: nézd. ez puszta fizika. általános iskolai ráadásul. nincs benne semmi összeesküvés, hacsak nem világegyetemünket szabályzó fizikai törvények elleni... tudom hogy vezetőink (?) hülyének akarnak minket nézni, de ez nem feltétlenül szükséges. amit te leírtál az egy előre lejátszott folyamat volt és teljesen érthetők a következmények. ennyit erről. részemről téma lezárva.
afgániát (köszi bandikám ;-) pedig sokkal-de-sokkalta jobban kellene ismeriük, hogy egy ilyen pofonba 'véletlenül' beleszaladjanak. a háborúkat márpedig kirobbantják.
ON
@tudi: emlékezetem szerint még tavaly, itt a vb-n valamelyik vasútos posztnál ki lett ez tárgyalva, hogy miként lehetne a vasútvonalak mentén behúzni az egész országot nettel. nekem az igen jó ötletnek tűnt. még részletezte is az illető. és semmiképpen nem kerülne 100 milliárdba.

Taktikai Atompingvin 2010.03.03. 19:02:35

@abandi: @arlequin: "Afgánia" (ez tényleg jó :-), katonailag tényleg elég nehezen elfoglalható és megtartható, be is nézték rendesen, nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy az átlag amerikainak az jött le hogy pár tucat primitív buckalakó betámadta őket és ezt nem kellene annyiban hagyni.
Az elméletekbe tényleg ne menjünk bele, mert azóta is ezen vitáznak a tudósok, a politikusok meg kb mindenki. Annyi biztos hogy az amerikai kormány elqrta. Nem kicsit, nagyon. Hogy véletlen-e vagy direkt, azt nem tudni.

abandi 2010.03.03. 19:30:32

@Taktikai Atompingvin:
Jó, ne fejtegessük tovább.
De:
Azért az amerikai gazdaság (az ő mércéjük szerint is) a béka segge alatt van!
Ráadásul a világ legeladósodotabb országa!(Utána jönnek az ejúúús hatalmasok)
Csak a háborúban tudnak gondolkodni...

Horizont 2010.03.03. 20:27:04

Már elakadtam a gömbakvárium és gömbkalitka tiltásánál! Nem is minősítem. Azon is elgondolkoztam vajon kik írják a Magyar Közlönyt, mert pongyola a stílusa és mindig találok benne helyesírási hibát vagy elütést. Nem kötözködés, de mégis ...
Már többször szóvá tettem, hogy vidéken is emberek élnek és nem csak BP-ből áll az ország. De ez a 100 milliárd?? (vagy több?) Na ez azért túlzás. Ha egy csomó alapvető dolog lenne vidéken akkor költsenek ennyit erre is oké. Én egy nagy város melletti faluban lakom. Nálunk egy kábel tv van, választás nincs és internethez szükség van a vezetékes telefonra is. Pedig lemondanám. Nagyon vidéken egyre kevesebb a fiatalság, nem maradnak a faluban mert nincs meló. A vidéki (tisztelet a kivételnek) nem költ szerinte "felesleges" dolgokra. Nem rak ki szemetet, mert eléget mindent, néha meg lehet fulladni a kéményfüsttől. Kutat fúr ne kelljen vízért fizetni, kijár a kertvégi budira, nem fizet elő újságra, nem fizet kábel tv-t hanem fogja a kis antennával a 3-4 adót,nem vesz kutyakaját, hanem vízbe áztatott kenyeret ad a kutyájának, meg lehetne sorolni. Lehet, hogy túl sötét képet festettem le, de nagyon is sokan vannak ilyenek.Nem fognak számítógépet venni, csak azért mert van szélessávú hozzáférhetőség.
100 milliárd? Az nagyon sok pénz. Nagyon sok helyre kéne.
De legalább oda menne az EGÉSZ ÖSSZEG arra amit kiír a Magyar Közlöny.....lenyúlás nélkül!

hoplita 2010.03.03. 21:56:35

@Kartal (mindenbe beleszól):
Kösz a megerősítést az elképzeléseimet illetően, én csak sorállományú voltam 537 napig...de ha már benn töltöttem ezt a másfél évet, úgy voltam vele, akkor tanuljunk meg mindent, amit meg lehet
Igaz, több mint 20 év alatt már jócskán kopott a tudásom, de ezek a gondolatok akkor és ott fogalmazódtak meg a fejemben.:D

Itt egy szakértő blog, most bukkantam rá, nem ismertem....Furlong és McMillan, úgyhogy te nyertél.
BMG skúlót tüzel ez is, mint az M82-es, nyilván azért kóválygott ilyen emlék a buksimban.
Nekem csak a jó öreg SZVD-hez volt szerencsém, az sem hivatásszerűen, csak hobbiból a lövészetek végén, mert én vpct. voltam...
Viszont szerettem vele lövöldözni...na, meg a PKM-el.
Mivelhogy a saját cuccommal a Fagot-tal csak egyszer lőhettem....asszem akkor basztam el legtöbb pénzt legrövidebb idő alatt....Egy gyakorló rakéta akkor pont annyi volt, mint egy zsírúj Lada.:DDD

ZWS 2010.03.04. 16:36:15

@abandi: gondolom te még hiszel a mesékben, és azt gondolod, hogy nagyot szóltál. A zebrabaszó huncelebbel sajnos még személyesen is kellett találkoznom, nem volt élmény. Barátkozz inkább vele te.
Volt szerencsém már nagyon fiatalon túl mélyen a színfalak mögé látni, szembesülni azzal, mennyire köszönő viszonyban sincs a valóság azzal, amivel etetnek téged is. Menj vissza a hegyre.

süti beállítások módosítása