Skip to content


       Szűrés lista

Igen, megcsinálták: 153 millió forint a bevétel

1 milliárd forint bevételt terveztek, 153 millió forintot fizettek be - mi az?

(fotó: NOL)

A számítások szerint az adótörvény végrehajtása (az adóbeszedés, ellenőrzés) többe fog kerülni, mint a tervezett 1 milliárdos bevétel. Már most durván mínuszban van ...

29 (!) légijármű után az a 790 150 forint befizetés azért nagyon kemény.

Ha egy kicsit osztunk, akkor egy repülő vagy vízi jármű átlagos adója 26-27 ezer forint, míg egy autó után fizetett vagyonadó átlagosan 41 ezer forint.

Nem is tudom, melyik számít jobban "vagyonnak", egy 10-15 éves használt autó, ami történetesen a 170 lóerős határ felé esik, vagy egy Cessna repülőgép? Vagy egy helikopter?

Magyarországon 3,1 millió autó fut, ebből 73 264 darab autó éri el a 170 lóerős adóhatárt. Tavaly úgy 5500 ilyen autót helyeztek forgalomba, ebből 2500 eleve használt volt.

Ugye összeállt a kép?

A 73 264 autó helyett csak 3474 autó (4%) után fizették be a vagyonadót, vagyis az emberek nagy ívben tesznek az adóra. De majd jön az Apeh apparátus és sok százmillióért felkutatja a nem fizető állampolgárokat, és szépen bevasalja az adót. Talán még a végén kijön nullszaldóra ez az adó.

Igen bmeg, ezt is megcsinálták!

Totalcar:
"Nekem egy 13 éves Saab 9000-esem van, amit anno 10 évesen 700 000 Ft-ért vettem. Nem hiszem, hogy az elmúlt 3 évben olyan nagyot nőtt volna az értéke, szerintem ha el akarnám adni, nem adnának érte többet 500 000-nél, és lehet, hogy sokat mondtam. A járgány viszont kiállja a vagyonadó próbáját, ugyanis 225 lóerejével a luxusadó kategóriába esik. Abszurd, nem? Ha akkor egy swiftet veszek, akkor csóró melós vagyok, most meg vagyonos. Az a törvényalkotók közül senkit nem érdekelt, hogy esetleg 13 évesen lehet olcsón is erős autót venni. Tudom, hogy nem vagyunk sokan, de nagyon zavaró lenne az autó 10%-át évente betolni még pluszba vagyonadó címén."

Vámosi-Nagy Szabolcs:
"Az év elején bevezetett vagyonadó értelmében a személygépkocsi adóköteles, amennyiben hajtómotorja teljesítménye eléri a 125 kilowattot, az adó alanya a tulajdonos. Az adó mértéke a teljesítménytől függően a gépjárműadó (amit az úthasználat miatt fizetünk!) kétszeresétől a háromszorosáig terjed, s a központi adóhatósághoz kell bevallani és két részletben befizetni. Ezek az adónemek (vízi jármű, légi jármű, személygépkocsi) vélhetőleg azért kerültek be a közkeletűen vagyonadónak nevezett törvénybe, mert – háromszori nekifutásra – a kormányoldal frakciói csak akkor fogadták be az értékalapú ingatlanadót, ha mellette ezeket a nagy értékű ingóságokat is megadóztatják.  Az értékalapú ingatlanadó alkotmánybírósági megsemmisítése után az a furcsa helyzet alakult ki, hogy a vagyonadó járulékosnak tekintett hozadékai „főszereplőkként” megmaradtak. Ezt igazolja az egészhez fűzött költségvetési hatás is. Az összesen 50 milliárd forint tervezett bevételből 49 milliárd az ingatlanadóra, és 1 milliárd forint esett a többire."

Mindezt úgy, hogy már régen megírta minden újság, régen megmondta minden adótanácsadó hogy ennek így semi értelme. Itt van például az origo remek cikke 2009. július 23.-ról:

"A nagyteljesítményű személygépkocsik jelentős vagyoni értéket képviselnek. A nagy értékű vagyontárgyak adója (nért) abból indul ki, hogy a nagyobb értékű vagyontárgyak tulajdonosai tehetősebbek, jobban hozzá tudnak járulni a társadalmi közös kiadások fedezetéhez - érvelt a minisztérium tavaly nyáron.

"Arra a kérdésre, hogy miért hagyták figyelmen kívül a vagyonadó megállapításánál a jármű értékét, a tárca azt felelte, hogy az adót az adózónak kell bevallania, azonban a gépjárművek esetén (azok rendkívül sokfélesége és állaguk jelentős eltérése miatt) nehéz az érték meghatározása."

Ennyi. Nehéz meghatározni.

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr671942108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.22. 13:41:54

@Marcellusca:

Az autó szem előtt van, mérhető, kézzel fogható, így agyon vagy adóztatva ...

reKorrekt 2010.04.22. 13:44:28

Ha a teljesítményadó az úthasználat miatt van, akkor mire van a jövedéki adó és az autópályadíj?

Tapmancs 2010.04.22. 13:45:13

Tudja valaki hogy motoros sárkányrepülő után kell-e vagyonadót fizetni?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.22. 13:45:31

@Marcellusca: Asszem No.-ban is LE után fizeted az adót. Persze nem vagy megnyúzva még 33 különbözővel, meg ugye hát a benzinben is útalapozol.

Mellesleg, meg rohadt környezetszennyező vagy, miért nem mész BKV-val, na meg biriglivel...

arlequin 2010.04.22. 13:46:25

@Aullah: trehánykodik ez a zero-szan. most is virítanak a posztban a helyesírási hibák. fegyelmezhetné magát kicsit.

Marcellusca 2010.04.22. 13:46:40

@Rettegő {készenlétes Kubatov-szavazó}: Ja, ja.
Viszont ilyen alapon bármikor felbecsültethetnék a régebbi, nagy teljesítményű autókat is.
És, akkor már lehetne érték alapú a vagyonadó.
Hamár annak hívják.

Vagy nem tudom, létezik-e még az eurotax (vagymifenének hítták), ami egy katalógus volt, a behozott autóknál alkalmazták, mikor rájöttek, hogy a leleményes magyar az adásvételi szerződésre 15000 dajcsmark helyett 5000-t íratott és ez alapján VÁM-olták.
Ezért találták ki a listát, és amennyiben nagy volt az eltérés, akkor nem a számla/adásvételin szereplő összeg, hanem a katalógusár alapján VÁM-oltak.
Szóval, valami hasonlót is bevezethettek volna.

eszkep 2010.04.22. 13:47:57

Úhye azt mondanom sem kell, hogy a vagyonadót úgy találták ki, hogy az igazi (értsd: értéke 12 milliótól indul) HIBRID luxusautók után NEM kell megfizetni. Nehogy má' az elvtársak adózzanak a 15 milkás autó után, majd a "bugris" fizet hejettük is a 15 éves tragacsra...

Marcellusca 2010.04.22. 13:48:06

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Mer' magas vagyok, nem hülye. :)))
Kielégítő válasz? :D

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2010.04.22. 13:53:04

@eszkep: 15 milka??? Nézzed csak meg jobban azt a Lexus LS 600H, vagy esetleg abból még a long verziót!:DDD

Tedd hozzá, hogy szmogriadó esetén is mehet!:DD

jágör68 2010.04.22. 13:54:35

szoci- áldemokratáink megint hoztak egy látszatintézkedést a "gazdagok megadóztatására"...
Amíg a ZsAPEH nem vonul ki kommandósokkal a kacsalábon forgó palotákba, cigányputrikba a Mercedeseket, BMW terepjárókat stb, stb ellenőrizni addig minden ilyen kamu- törvény baromság ahogy van.
A ZsAPEH ne csak a közalkalmazottakat cs"szegesse, hanem minden vagyongyarapodást ellenőrizzen a rokkantnyugdíjastól, a bodzásokon át a többi maffiózókig- beleértve a 100 milliárdokat eltüntető bankokat

Marcellusca 2010.04.22. 13:54:50

@eszkep: Szerinted melyik efftárs ülne be egy Toyota Prius-ba? :)
Meg nem csak a Lexus LS600h-t meg RX450h-t kell alapul venni! :)))

Amúgy, ezzel nagy bajom nincs.
Támogassuk a környezetkímélő megoldásokat, az alternatív üzemanyag használatot!
Mondjuk a fent említett Lexus-oknál már az árat is nézném.
Mert ezek valóban értéktárgyak (is).

loláb 2010.04.22. 13:57:54

A magánszeméklyek adóbevallásának a határideje május 29. Ezek csak az egyéni vállalkozók bevallásának számai.

Marcellusca 2010.04.22. 13:59:21

@loláb: Húúúúú, bammeg, most nagggyon megnyugtattál.

loláb 2010.04.22. 14:07:15

@Marcellusca: Nem azért írtam, hogy megnyugodj, felőlem szétbaszhat az ideg.

Csak a poszt pillanatnyilag értelmetlen mivel még hátra van a kb 3 millió alkalmazott adóbevallása, aminek része a vagyonadó bevallása is. Ezek után lehet megállapítani, hogy befolyt-e a tervezett bevétel (egyébként nyugodjatok meg, be fog, mivel ezek marha egyszerűen ellenőrizhető tételek, ha valaki nem vallja be, kap egy 200ezres adóbírságot kb a határidő után egy hónappal) Szóval azt leírni, hogy a gépjármű tulajok 4%-a fizette be az adót, a többiek szarnak az egészre, az konrkétan baromság.
Ha megvolt a teljes bevallási szezon, utána lehet mérleget vonni. (Már ha az informálódás a lényeg, nem a hergelés)

Grafithuszar 2010.04.22. 14:12:57

"..azonban a gépjárművek esetén (azok rendkívül sokfélesége és állaguk jelentős eltérése miatt) nehéz az érték meghatározása..."

Ja erre van az EUROTAX amit a regisztrációs adónál is használnak.... _egyértelműen_ megmondja hogy az adott évjáratú autó mennyit ér.

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2010.04.22. 14:13:05

Egy kis észrevétel a cikkhez, ugyanis drága kormányunk engem nagyon megtalált mint célcsoportot (innen is üdvözölve rokonaikat):
Nekem egy 225 LE-s autóm van (piaci ár kb.2,5mFt), de szerintük vagyonosabb vagyok, mint aki pl. egy 12Mft + extrás 520i BMW-t gurít ki a szalonból (gépjármű típus felcserélhető). És még a cikkben említett jóval olcsóbb és idősebb nagyteljesítményű gépkocsikról nem is beszéltünk (érdemes rászűrni ezekre a használtautó keresőkön, van belőle jónéhány) Az egészben az a vicc, hogy az ingatlanadó eltörlésénél az egyik legjobban hangoztatott probléma az volt, hogy nincs megbízható érték nyilvántartási rendszer. Az autóknál van: Eurotax a neve, lehet, hogy a kiadójának is be kellett volna próbálkoznia a kormánynál egy 5 milliárdos informatikai tenderrel és akkor használták volna.
A légi járművekhez is egy kis adalék (bár szerintem a vízi járműveknél is hasonló lehet a helyzet):
Nekem egy motoros sárkányrepülőm van (lajstromozva, mert idióta törvénytisztelő f*sz vagyok), a piaci értéke max. 700 eFt. Mivel itt a felszállósúly után kell az adót megfizetni, ugyanolyan kőgazdag vagyok, mint a 10 milliós új gépek tulajdonosai, az ultralight kisgépekről nem is beszélve, amelyekkel szerintem karcolni lehet a 20 milliós árat és kb. 10-20%-kal fizetnek többet. És még egy: tudom, hogy azt mondják, hogy akinek ilyen hobbira telik, az ne sírjon, én sem ezért írtam le csak megint érdekes, hogy a gépem árát szerintem egyéb más vagyonadómentes hobbira is simán el költeni (szerintem egy mániákus hobbihorgásznak is lehet ilyen értékű felszerelése), egyéb nagy értékű vagyonadómentes hobbijárművekről (pl. 2 milliós új motor) nem is beszélve.

emzperx 2010.04.22. 14:13:54

CD, DVD lemezek és memóriakártyák után is Slotáék kasszájába fizetjük az adót mert istenbarma tolvaj senkiháziak az artisjusos haveroknak csináltak okos különadót. És szerintem ez még csak csepp a tengerben.

Geza 2010.04.22. 14:14:49

Hát erre már Freud bácsi is csak azt mondaná, hogy tipikus.

Addig is, minden BMW-snek sok szeretettel: СЕРЁГА - чёрный бумер
www.youtube.com/watch?v=zd1kdeL7baU

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.22. 14:15:05

@Kicsit Karcos: "Az ugye még senkinek nem jutott eszébe, hogy az SZJA-ból le lehessen vonni a befizetett vagyonadót?"

Olvastad a Jobbik programjat? Jan 15. ota elerheto. Abban szorol szora ez van. Egy szelesebb koru vagyonado, amit le lehet vonni tokkal vonoval az egyeb adokbol. Tehat csak az fizet, akinek jocskan van vagyona, de semmilyen mas adot nem fizet. Mert a Jobbik szerint ennek a vagyonadonak NEM a koltsegvetesi bevetel netto novelese a celja, hanem az egyebkent adozast kerulok bevonasa a kozteherviselesbe. Adjon az Isten!

bonabear 2010.04.22. 14:22:38

Nálunk Győrben az egyik etnikum számos tagja grasszál pozsonyi meg dunaszerdahelyi rendszámú kocsival, rokikártyával. Nem a sorstársaik körében oly népszerű piros Lada és Zsiguli modellekről van szó, sokkal inkább SL 55 BRABUS, Cadillac Escalade, meg Audi A8.
A pofánkba dörgölik, hogy szarnak a törvényeinkre, mindig a belvárosban a rakodóterületen parkolgatnak, csak hogy mindenki lássa. A kedves sünök meg Apeh-esek vígan bírságolnak másokat, izzókészlet meg lángos apropóján, ezeknél meg semmi dolguk.

dr. Aullah 2010.04.22. 14:30:30

Ja és még a benztin adóból is kevesebb jött be így, mint azelőtt!

minimalista 2010.04.22. 14:33:47

@Kicsit Karcos:
Tilbury? Domingo?
Én Drum-ot szívok, az 995 Ft, de még így is sokkal jobban megéri, ráadásul sokkal finomabb mint a legdrágább filteres cigik - egy heti dohányzásom megvan 1200Ft-ból, az 2 db közepesen szar cigi...
Adómegkerülők lennénk? :-)

Kicsit Karcos 2010.04.22. 14:35:56

@Meleardil Eressea Iluvadan: szebb jövőt!

A Jobbikét és az LMP-ét olvastam végig, mert ennek a kettőnek volt valódi programja. A jobbikosnak a 90%-ával egyetértek, a tartalmával és a súlypontjaival is. Ezzel a résszel el.

Kicsit Karcos 2010.04.22. 14:40:22

@minimalista: még tesztüzemben vagyok, eddig a Rycote volt a legjobb, sőt jónak mondanám. Tilburyt meg még valamilyet vettem, de azok az állaguk miatt alkalmatlanok.

Most látom, hogy 40g-nál nagyobb kiszerelésben is kapható dohány, majd utánanézek.

Drumot kipróbálom majd, arany Marlboróról váltottam, összevethető minőségű?

minimalista 2010.04.22. 14:42:15

@Marcellusca:
A TopGear csinált egy régebbi műsorában fogyasztási tesztet: 90 km/h-ás sebességgel, ua. benzinnel melyik autó megy tovább a versenypályán, a Toyota prius (140Le) vagy a BMW M3 (400Le). Mit gondoltok melyik nyert?
Az M3-as, 3-szor akkora teljesítménnyel!
Ezek a mai hibridek olyanok mint a biokaja: parasztvakítóak.

reKorrekt 2010.04.22. 14:42:57

@minimalista: Neba, mennyit szívsz egy héten? Mit kell venni a készlethez és mennyibe kerül? :)

2010.04.22. 14:42:58

Szerintem meg akinek van pénze 340 Ft-os benzinnel a piros lámpánál gyorsulgatni a 225LE-s saabbal, annak csak ne fájjon az a vagyonadó sem. Ha meg nincs pénze, cserélje le nyugodtan egy swiftre.

Béci91 2010.04.22. 14:43:02

@loláb: tehát akkor még akár 0-ra is kijöhetnek. :D Remek! Ettől még értelmetlen az egész ebben a formában mindenképp...

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.04.22. 14:44:23

Az autó értéke eléggé hozzávetőlegesen megállapítható ez EUROTAX katalógusából, ott minden benne van. Hol a probléma?

2010.04.22. 14:46:56

Én pl. Hiller Tyutyura fogok szavazni vasárnap. Dacára annak, hogy már bent vana parlamentben listán, meg egyébként is egy elmebeteg manus... De a 2/3-os fidesz-diktatúrából köszönöm, nem kérek, és ezt csak azzal tudom akadályozni, ha Hillert erősítem, mert csak neki van sansza többet összeszedni, mint a fideszes jelöltnek.

2010.04.22. 14:47:37

Bocsi, ezt a kommentet nem ide szántam, hanem burányihoz...

minimalista 2010.04.22. 14:48:03

@Fungie:

Abszurdisztánban:

semminek sincs eredője,
az elkúrásnak felelőse,
csak a politikusnak vastagbőr-redője,
Balatonnál kiserdője.

dr. Aullah 2010.04.22. 14:50:17

@Szekuriti Blogger: Akkor utána kellene nézniük, vagyis DOLGOZNI. Ráadásul a politikusok is többet fizetnének.

Marcellusca 2010.04.22. 14:52:10

@loláb: Aha.
Egyéb problémád nincs is a dologgal?

fogash 2010.04.22. 14:52:55

@minimalista: majdnem.

a feladat az volt, hogy a Priussal kellett menni10 kört a pályán, villanyt-benzint beleadva. a 400 lovas M3-nak egy feladata volt, követni. Követte, Clarkson majd elaludt a volánnál, de tény, hogy a BMW bő 10%-kal kevesebb üzemanyagot kért annál a tempónál. :)

Kicsit Karcos 2010.04.22. 14:54:55

@reKorrekt: sodró kb. 2 rugó egyszer, dohány 400-1000 Ft. körül / zacskó (kb. 60 szál), hüvely (2-3 Ft./db.)

minimalista 2010.04.22. 14:55:08

@Kicsit Karcos:
A@reKorrekt:
OFF
A Drum és a Golden Virginia a két csúcstermék a piacon, a Golden kicsit drágább, de én a Drumot ( a sárgát) jobban csípem, ugyanakkor mindkettő sokkal jobb mint a Marcsa vagy a Dunhill ( a Camel a legjobb sztem:-), szóval mindenképpen ajánlom!
Készlet: kézzel sodrom - esetileg, nem előre :-) - slim filter:250Ft/120db, vékonyabb cigipapír ( rövid! :-) 60-100 Ft/ 50 db.
40 g dohányból kb 70 szál cigi jön ki (előtte kb 5dobozzal-al szívtam hetente filterest)

Nagyjából ennyi! ^^

ON

fogash 2010.04.22. 14:55:37

@csernaja obca: te tényleg ekkora gyökér vagy?!
5-700eFt kp-val mit vennél? 3milliós Suzukit, ahol havi 40.000 törlesztő van a 7-8L/100km benzin mellé, vagy kp-ra egy tizenéves nagyvasat, ami stílustól függően eszik 9-15 között, viszont nincs havi 40.000 törlesztő. Üzemanyag+törlesztő+karbantartás összesent tessék nézni, jó eséllyel a tizenéves de kéccázlovas Saab az olcsóbb autó...

Kicsit Karcos 2010.04.22. 14:56:46

@Kicsit Karcos: vagy töltő vagy mi, amivel 20mp alatt megcsinálod a cigit.

2010.04.22. 14:56:59

@Grafithuszar: No, azért én kíváncsi lennék arra az eurotaxra... Autó és autó között ég és föld lehet a különbség, kurvára nem azonos az állaga (és így az értéke) ha utcán áll, ha garazsírozott, vagy ha cégautó csillió kilóméterrel (és visszatekert órával), vagy ha tényleg öreg papa templomba járós autója volt stb. Extrém példa volt a nullkilóméteres trabant, amit valami egymillióért árvereztek el pár éve, miközben a kortársai 50e-kért kellették magukat az Expresszben. :)
De egy erős autóban nem is a vételára a luxus, hanem tartani. Lehet hürnyögni, hogy egy cadillac eldorádo olcsóbban megvehető, mint egy új swift, de könyörgöm, aki azt a 8000 köbcentis motort tankolni tudja, meg az utána kirótt kötelezőt be tudja fizetni, annak már ne legyen gond pártízezer forint luxusadót megfizetni... ha meg gond, akkor lehet venni 169 LE-s autót, azzal még mindig bőven el lehet kocsikázni 130-al az autópályán, még akkor is, ha netán utána van kötve egy ormótlan lakókocsi is.

minimalista 2010.04.22. 14:58:57

És a témához:
Ha azt a rengeteg adót, amit elvileg útkezelés címén szednek be, mind felújításra is fordítanák, szerintetek ilyen állapotban lennének az útjaink?

index.hu/belfold/2010/04/20/bortont_kaphatnak_a_katyuk_miatt/

Nagyon várom, mi lesz ennek az ügynek a kimenetele...

minimalista 2010.04.22. 14:59:40

@Kicsit Karcos:
Kézzel 10 alatt összedobom :-)

minimalista 2010.04.22. 15:01:20

@fogash:
Köszi a pontosítást, a lényeg viszont megmaradt!

2010.04.22. 15:01:23

@fogash: Használt VW lupót diesel motorral, 3 literes fogyasztással, amivel egérlyukban parkolok, és olcsóbban járok, mint az agyontámogatott tömegközlekedéssel. Tizenéves benzines nagyvasat biztos nem vennék, volt már nekem, és semmi örömem nem volt benne, mert egy Bajai vagy Füredi víkendre beletankolhattam 10e+++ Ft-ot, mijafasznak, ha a feliből is megúszható? Nekem elég hosszú a faszom más levedlett saabja nélkül is. ;-)

loláb 2010.04.22. 15:08:51

@Marcellusca:
Nekem elsősorban a poszttal van problémám, mert butaság, korai ítélet. Az adótörvényeken viszont nem idegesítem magamat, egyrészt mert ezek közül egyik sem érint (a vizi járműves rész majdnem, de szerencsére alatta vagyok a 24 négyzetméteres határnak), másrészt pedig mert marhára nem tudok ellene mit lépni. Most volt a választás, elküldtük ezeket a pökhendi buzikat, részemről ennyi volt a dolog, én már a szocikat nem rugdalom. Minek?

Geza 2010.04.22. 15:13:45

@csernaja obca:
"aki ...meg az utána kirótt kötelezőt be tudja fizetni, annak már ne legyen gond pártízezer forint luxusadót megfizetni..."
Ééértem. Ha valaki elég gazdag az eddigi nagyobb adókat megfizetni, annak akasszunk egy másikat is a nyakába. Gondolom, a következő adófajtánál már az az érv jön elő, hogy 'aki a nagy kötelezőt meg a vagyonadót is be tudja fizetni, az fizesse az X adót is'.
Ennek véve a tranzitív lezártját azt kapjuk, hogy mindenkit addig kell adóztatni, amíg már nem bírja fizetni és kénytelen eladni, azaz szerinted az a helyes, ha senkinek sincsen semmilye.
Jól látom?
Vagy csak a (neked antipatikus) nagyautósoknak nem szabadna kocsijuknak lennie, azaz igazából csak a nagy kocsikat tiltanád be?

tizen9 2010.04.22. 15:14:02

@Roltii: Feltehetően nem a gépek ára, hanem a fenntartás, tárolás, karbantartás magas költsége az, ami miatt nem hobbirepül a fél ország. Ezeket a költségeket persze nehéz megadóztatni. Gondolom egyszerűbb azt feltételezni, hogy ha van pénzed venni egy gépet, akkor van ott még több is, hiszen az átlagember prioritásait inkább az 1.) autó -> 2.) lakás/ház -> 3.) nyaraló -> 4.) hajó/repülő tengelyen lehet elképzelni.

Geza 2010.04.22. 15:16:08

@loláb:
"én már a szocikat nem rugdalom. Minek?"
Mert élnek, azért. És mert olyanok, mint a csótány: amíg egy is marad, garantáltan nem lehetsz nyugodt, mert ha kicsit is félrenézel, megint elszaporodnak és már üres is a kamrád, azért. :)

Kicsit Karcos 2010.04.22. 15:24:45

@Geza: kommunista a srác, abban hisz, hogy elvesszük a gazdagoktól, és odaadjuk a kommunistáknak.

loláb 2010.04.22. 15:59:37

@csernaja obca:
" No, azért én kíváncsi lennék arra az eurotaxra... Autó és autó között ég és föld lehet a különbség, kurvára nem azonos az állaga (és így az értéke) ha utcán áll, ha garazsírozott, vagy ha cégautó csillió kilóméterrel (és visszatekert órával), vagy ha tényleg öreg papa templomba járós autója volt stb. Extrém példa volt a nullkilóméteres trabant, amit valami egymillióért árvereztek el pár éve, miközben a kortársai 50e-kért kellették magukat az Expresszben. "

Olyan adóredszer a világon sehol nincs, amibe az extrém példák beilleszthetőek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 16:01:27

"Ennyi. Nehéz meghatározni."

Érdekes, egy házét nem nehéz?

Vagy egy cégét?

Vagy egy repülőét? :D

Amúgy nem hiszem, hogy 29 magánrepülőgép vagy helikopáter lenne itthon :D Annál tuti több van!

Egyébként maga a kezdeményezés, hogy behajtják az adót, az jó, de akkor lenének szívesek következetesen? Szóval ha valakitől luxusadót szednek, akkor, ha már ott vannak, megnézhetnék, hogy jé, maga 100 ezerre van bejelentve? Akkor honnan a rózsadombi villa? Anyámtól kaptam mi?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 16:02:18

@loláb: Na jó, de érted, Eutax alapján legalább valami viszonyítási alap lenne, nem csak a 170Le...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.22. 16:05:58

@minimalista: Hát igen, ezen én s el szoktam filózni.

Illetve ha az adó az autópályába megy, akkor azon miért kell fizetni.

Kicsit Karcos 2010.04.22. 16:08:17

@ColT: a valódi árat a piac határozza meg.

Szerintem korrektebb lenne, ha azt mondom, hogy az autóm 1 milliót ér, és ez alapján fizetem az adót, hogy másfél millióért látatlanban, a fő paraméterek ismeretében (azaz amik benne vannak a forgalmiban + az utolsó vizsgán rögzített futásteljesítmény) elvihető.

Kicsit Karcos 2010.04.22. 16:09:59

@Kicsit Karcos: oszt akkor aki azzal cigánykodik, hogy az adó miatt 1 millióra értékeli a 10 milliós autóját, az várhatja, mikor csap le a kalapács az interneten másfél millióért.

Ez persze együtt az adó SZJA-ból levonhatóságával.

loláb 2010.04.22. 16:19:19

@ColT: Neki mondd, ő fosozta az eurotaxot.

Reformer 2010.04.22. 16:42:58

Egy apróság a törvényben:

www.apeh.hu/data/cms131043/34_vagyonado.pdf
-----------------
50 százalékos adókedvezmény illeti meg:
• a kizárólag elektromos meghajtású, valamint a hybrid – azaz elektromos és
hagyományos belső égésű motorral egyaránt ellátott18 – meghajtású
személygépkocsit,
• annak a magánszemélynek tulajdonában álló - legfeljebb egy darab -
személygépkocsit, amely személy szülőként, nevelőszülőként, örökbefogadó
szülőként háztartásában három vagy annál több gyermeket nevel (tart el).
E második kedvezmény szempontjából gyermeknek minősül
• a kiskorú,
• az a nagykorú személy, aki oktatási intézmény nappali tagozatának tanulója,
hallgatója, de 25. életévét még nem töltötte be
• életkorától függetlenül az a személy, aki súlyosan fogyatékosnak vagy tartósan
betegnek minősül.
A két külön jogcímen járó adókedvezményt – külön tilalom hiányában – egy adóalany
akár párhuzamosan is igénybe veheti, azaz lehetséges, hogy kétszer 50, azaz
gyakorlatilag 100 százalékos mentességet élvezzen. Az adókedvezmény igénybevétele
nem zárja ki annak lehetőségét sem, hogy az adóalany a terhére kivetett gépjárműadót
is levonja az adójából. Ugyanakkor az adóbevallást abban az esetben is be kell
nyújtani, amennyiben ezek a kedvezmények az adóalany adóját nulla forintra
csökkentik.
------------
Hibrid autó + 3 v. több gyerek/fogyatékos családtag = nincs vagyonadó

Na kinek kedvező ez?

Kicsit Karcos 2010.04.22. 16:49:05

@Reformer: Schwarzeneggernek, ha ideköltözik a hibrid Hummerével meg a 4 gyerekével.

tudi 2010.04.22. 16:52:23

Dél-koréában egy ilyen adót úgy vezettek be, hogy minden 2500 köbcenti feletti autó fizeti (jó mondjuk ott az autók átlagélletkora 4-5 év), egyszerűbb ilyet úgy bevezetni, hogy lelehessen írni az adóból, vagy azt mondani, hogy mondjuk a 1-3-5 éves 9 millió feletti autók adóznak x összeggel, aminek y% az adóból leírható. Vagy egykulcsos szja és, hogy megmaradjon a progreszívítás x összeg felett y % vagyonadó.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.04.22. 17:19:03

@Meleardil Eressea Iluvadan: olvasni? emberek? ne hulyeskedj mar. Ezert lett csak 17%.
a fideszre szavazok fele azert szavazott a fideszre hogy szopjon az mszp. mert tovabb nem terjed.

nah, adjon az isten

jágör68 2010.04.22. 17:26:06

Amúgy qrva egyszerű lenne a feketejövedelmek felderítése:
elektronikus pénzforgalom ellenőrzése
helyszíni vizsgálat, vagyonfelmérés
de mondom legelőször a legnagyobb tolvajokat: a bankokat kéne kőkeményen ellenőrizni

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2010.04.22. 17:52:29

2008ban nyilatkozott egy apeh főmókus, hogy az évi 8mrd alatt teljesítő adónem beszedése ráfizetéses. rakjátok össze.

Kicsit Karcos 2010.04.22. 17:57:10

@denever: akkor az 53-szorosára kell emelni a vagyonadót, mert 53-szoros adókulcs = 53-szoros bevétel. Ez ilyen egyszerű.

fokabacsi 2010.04.22. 18:24:39

@Kicsit Karcos: A parlament nevezetű baromistállóba van vagy 400 lábasjószág. ezeknek annyira telik, hogy kevés a pénz, vegyük el ahol van, a jó része el lesz lopva, szét lesz pancsolva, segííjjjkére haveroknak pályáztatásra , ezer helyre, mert ezek a kullancshordák nemi örömöt akkor éreznek, ha jó bolsevistaként elvehetik . Erre lettek szocializálva. Ennyi eszük van. Kretén horda.

2010.04.22. 18:25:06

@Geza: Nem erről van szó, hanem arról a felismerésről, hogy pénzt onnan lehet elvenni, ahol van. Aki el tud tartani egy 170+++ LE-s autót, annak nyilvánvalóan van. Ennyi. Nem kell ezt cifrázni. Senkinek sincs semmije elvről pedig nincsen szó, egy 169 LE-s vagyonadó mentes autóval azért bőven el lehet furikázni. Itt egyedül azok szívtak nagyot, akik korábban vettek erős régi autót, és most nem tudják eladni, mert ilyen adóterhet ki akarna ma a nyakába venni. Ez biz tényleg kínos lehet, de a környező országokban hirdetve biztos ki lehet belőle lépni. Az én benzintemetőmet is egy lengyel faszi vette meg két éve.

@loláb: Azért vannak kevésbé extrém példák is. Pl. dohányzás. Asszem nyilvánvaló, hogy nem ugyanannyit ér két egyforma autó, ha az egyik patyolat, a másiknak meg az összes kárpitja kiirthatatlanul beszívta a nikotinbűzt, netán itt-ott ki is van égetve. Karcolások, apró horpadások dittó. De hát ilyen részletekre kitérő adótörvény mégiscsak röhelyes és totál ellenőrizhetetlen lenne.

martonx 2010.04.22. 18:58:54

29 légi jármű? Szerintem csak a szegedi repülőtéren van vagy 20 repülő, helikopter. És hány nagyobb város is van Magyarországon? PLusz mennyi reptér a Pesti + túrista régiókban?

Ez egy vicc.

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 20:03:30

@csernaja obca:

Elvtárs! Írtad, hogy dízel VW-ed van. Miért nem vettél benzines Tatát vagy kis Polskit, amikor azok egy vagy kétmillióval is olcsóbbak? Minek arcolsz luxusautóval, amikor az etiópok éheznek?

Add oda szépen a különbözetet az általad kizsákmányoltaknak. Vagy ha nem akarod, azt is megérted, de akkor minek kampányolsz a kommunista eszmék és böszmék mellett?

2010.04.22. 20:06:11

@martonx: Korábban megírták, és igazuk volt: magánszemélyek számára a bevallási határidő az SZJA bevallás határideje, és persze utána még rá kell számolni kb. egy hónap feldolgozási időt is. Aztán lehet mérleget vonni a vagyonadóról. Ezek itt csak az első fecskék.

2010.04.22. 20:13:41

@Egy kicsit karcos: Nem, azt írtam, hogy ha 700e-ből kéne most használt autót vennem, akkor egy dieselmotoros VW lupót vennék, nem pedig egy több mint 170LE-s benzintemetőt. Véleményem szerint egy 70-80 LE-s autó a magyarországi út- és forgalmi viszonyokhoz bőségesen megfelelő, még ha utánfutózol, akkor sem kell 170LE-nél több. Kivéve, ha piros lámpánál gyorsulgató lefóliázott ablakos hülyegyerek vagy, aki az autójával akarja meghosszabbítani a pöcsét. Általam kizsákmányolt személyek pedig nem léteznek. Se magyarok, sem etiópok. :-p

Száraz Monszun 2010.04.22. 20:19:40

@jágör68: Azért nem ilyen egyszerű.
Az elektronikus pénzforgalom ellenőrzése nem lehetetlen, de pont az a baj, hogy hazánkban túl nagy az aránya a készpénzforgalomnak. És minden eddigi kezdeményezés ennek visszaszorítására sikertelen.

A helyszíni vagyonfelmérés nem lehetséges, mert hiányzik a jogszabály ahhoz, hogy az adóhatóság a magánlakásba belépjen ilyen célból.

De egyébként is a vagyonosodási vizsgálatok amiket sokan hiányolnak fentebb, szépen elvéreznek a bíróságokon, ahol az életszerűség nem érv. Be kell bizonyítani az adóhatóságnak, hogy xy nem tartotta a párnában a 200 millió forintot 10 éven keresztül. Az nem érv, hogy életszerűtlen, hogy ennyi pénzt nem fektet be, nem kamatoztat valaki, hanem otthon tartja a spájzban.

Emellett mindenféle kamu kölcsön szerződéseket hoznak gyakran külföldről, offshore cégektől (melyek biztosíték nélkül köttetnek, lejáratkor nem fizetik vissza, és senki nem érvényesíti), melyeket ki kéne röhögni egy normális bíróságon. Ehelyett jogsegélykérelemmel kell élni a külföldi adóhatósághoz, ahonnan egy-két év múlva jön meg a válasz, ami pont elég ahhoz hogy részben vagy egészben elévüljön az adó megállapításához való jog. Szóval vannak eljárások a gazdagok ellen is, de ott ugyanaz megy nagyban, mint a falopásoknál. Mindenki széttárja a kezét, vagy hülyének teszi magát, ahelyett hogy az asztalra csapna és azt mondaná: "Na ne már, mostantól csináljunk rendet! A meséket pedig adják elő a bábszínházban!"

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 20:37:59

@csernaja obca:

www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/passat/volkswagen_passat_klima_abs_legzsak-3745860

Én valami ilyesmit vennék, ha 7 kilóm lenne autóra. Ebbe még beleférne az átvizsgálás, a kopó alkatrészek cseréje is. Esetleg Ventót vagy Seat Toledót.

Vonóhorgosat nem vennék, ki tudja, mire használták, egyébként tudtommal a vontatáshoz elsősorban nem teljesítmény kell, hanem nyomaték. Ha vontatni is akarnék, akkor én szereltetném fel a horgot.

Hitelre, magáncélra autót venni, na annak nem sok értelmét látom, ha 2 kiló készpénzem lenne autóra, még abból is ki lehet fogni egy Ladát vagy ilyesmit.

Mindenesetre ebben az árkategóriában 6 liter alatti fogyasztással kb. Marutit vagy olyan kocsit kapni, ami a 6 liter elpöfögése után ki is leheli a lelkét. Ha nem bánod, ha néha 8-9 litert is bekap, akkor viszont lehet jó kocsit venni ennyiért. Fogyasztás alatt persze azt értem, ahogy én használom hosszú távon, nem azt, amikor behajtott tükrökkel, tojással a gázpedál alatt egyedül, csomag nélkül, szakadékba hátszéllel mész, hogy ne maradj hazugságban a 6 literrel:-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.22. 21:07:11

@csernaja obca: Te most retardált, vagy csak szimplán buta vagy? Gratulálok, a lényeget sikerült megfognod... (á, nem, dehogy ironikus a nevetésem)

loláb 2010.04.22. 21:13:47

@csernaja obca: Egy szétdohányzott autó, és a "átlagos" állapotú használat között hány százalék lehet az árkülönbség? 10? Maximum. Persze a nagypapi által vezetett, karcmentes, fűtött garázsban tartott, évi 3000km-t futotthoz képest egy lelakott romhalmaz értéke nyilván jelentősen eltér, de az adótörvényeket az átlag alapján kell kitalálni, és azt az eurotax körülbelül követi. Ha a te kocsid egy leharcolt fos, és harmadáron vetted az eurotax értékhez képest, akkor buktad. Viszont ha a te kocsid a nagypapi féle, megkímélt verzió, akkor örülhetsz, mert nem az értéke után fizeted az adót, hanem az átlagérték után. Ez kb kiegyenlíti egymást, nomrális országban legalábbis messze nincs annyi lelakott szar "státusszimbolum" az utakon, akik aztán 2000ért tankolnak a kúton, és sírnak a vagyonadón (a normális, érték alapú vagyonadón).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.22. 21:17:09

@Egy kicsit karcos: Pofátlanul drága ez a kocsi. Itt ez 400 eurót ér. 1000 Eurótól indul a B5-ös Passatok ára, persze azok 1.6 benzinesek, de 1200-tól már dízelek is vannak.

Én mégis egy 200 lóerős, 11 éves "luxusautót" vettem, 700 Fontért (215 ezer Forint). Tudom, hogy 8 és 15 liter között bármennyi lehet a fogyasztás, de élvezem minden percét, más hobbim meg úgy sincs itten, nem iszok, nem drogozok, satöbbi. De otthon kéne rá fizetnem a vagyon/luxus adót. Aha, akkor marad az angol rendszám, ha hazavinném, ez nagyon úgy néz ki...

2010.04.22. 21:29:54

@Egy kicsit karcos: Ez is jó, csak nekem már volt nagy autóm vonóhoroggal, és meg kell hogy mondjam, utálatos egy dolog volt öt-hat lépésből becipőkanalazni a suzuki swiftek meg daewo matizok által elhagyott parkolóhelyekre. Nekem a mai benzinárak mellett a fogyasztás a legfőbb szempontom, főleg, hogy szeretek kirándulni, és Bp környékét már unom. De ha van mondjuk egy ótvaros Uno 1,3D-d (amiből már 300e körül már olyat kapsz, hogy megszólal), onnantól már nem kell latolgatnod, hogy ha hétvégén elmész a Szegedi Szabadtéri Színpadhoz vagy a Babócsai Babfesztiválra, akkor marad-e pénzed 30-án a munkahelyi ebédlőre. Számold csak ki: ha egy évben mész 10e km-et, az 9 liter benzinnel 300000 Ft, 6 liter gázolajjal 185000 Ft, hát ez azért szerintem kurvára nem mindegy, az első évben megszolgálja a kis dízel (vagy az LPG) azt, amivel többe kerül! És ugyanoda jutsz el mindketővel, esetleg az Unóval tíz-húsz perccel később, no és?
A vonóhorgot sokan csak úgy felrakatják, oszt sose húznak vele semmit, vagy legfeljebb egyszer-egyszer egy kölcsönzött Lady utánfutót. Én is ilyen vagyok, a nagy kocsimon volt, hat év alatt, amíg megvolt talánha négyszer vontattam vele (tipikusan a motorbicajomat húztam vele haza, ha lerohadt valahol az isten háta mögött.) Amúgy meg bármivel ki lehet fogni, és bármivel be lehet szívni. Hitelre megvenni meg lehet, de úgy, hogy utána ne maradjon pénz benzinre, nem sok értelme van. Sajnos a magyarokra tipikusan jellemző, hogy mindenki egy fokkal drágábbat akar, amit megengedhetne magának, csak hogy a szomszéd sárgujjon, aztán ha netán 10 forinttal több lesz a CHF, akkor egyből borul a családi büdzsé. Na ez tényleg baromság, de ilyen barmokra is szükség van, mert ők azok, akiktől a jó állapotú használtautót olcsón megveheted. ;-)

2010.04.22. 21:34:40

@loláb: Na igen, pontosan erre akartam kilyukadni, hogy egyedi értékbecslés nélkül nem lehet az autó értékét megállapítani. Innentől fogva meg tök mindegy, hogy az eurótax alapján hasalod meg, vagy a lóerőket adóztatod meg, mindkét módszernek lesznek nyertesei és vesztesei.

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 21:38:12

@Egy kicsit karcos:
Off:
Sztori: van vagy 7-8 éve, hogy a férjem és fiam kiválasztották számomra a tuti autót:). Orbán kormány után vettük, akkor bíztunk a gazdaságban (nem az új szoci kormányban, de úgy véltük, azért annyira csak nem tolják el - ó, mi naivak). Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a színét engedték kiválasztani, a többihez ugye csak férfiember érthet:-D
Viszont egy óvatlan pillanatban megkérdezte tőlem az eladó, hogy mit szereljenek fel rá. Kérdeztem, mégis,mit szoktak rászerelni, merthogy fogalmam se volt, mi hiányozhat egy vadiúj autóról. Mondta, vonóhorgot. Ne röhögjetek, illetve dehogynem, nem lehet ezt anélkül megállni. Én rábólintottam, jó legyen rajta. Ezt most a legkomolyabban írom: azt hittem, a vonóhorog azért kell, hogy ha ledöglök, legyen mibe beleakasztani a vontatóhorgot:-DDDDDDDD
Ugyanis még a szép régi időkben volt szerencsém lerobbanni kezdő autósként, úgy, hogy hátul anyós ült alig 4-5 éves fiammal meg 4 éves unokatesójával. A papát látogattuk meg a harkányi kórházban. Hazafele jövet dombnak fel meg felforrt a vizem. Mobil akkor még talán még mint kutatási elgondolás sem létezett...
Mit csinál ilyenkor egy nő? Megállítja az első arra autózó hapsit. Meg is állt, kéri, nyissam fel a motorháztetőt. A mit? Hol? Mivel? Na mindegy, rájött hol van a Wartbiban, úgyhogy ő maga kinyitotta és megállapította a bajt. Nézett rám, hogy ő bevisz bennünket Pécsig, mert itt mégse maradhatunk, ezzel az autóval meg tovább nem tudunk menni. Röndös manus volt. De én akadékoskodtam, hogy nekem muszáj az autóval hazamenni, mert különben otthon a férjtől annyi nekem.
Megszánt. Kérdi, van-e vontató kötelem? Igazi bizalommal nézek rá és mondom, nem tudom. Na, előkotor a saját autójából egyet, felszereli, kérdezi, tudom-e mit kell tennem vontatáskor? Mondom, nem igazán, talán ha elmagyarázná. Figyeltem, nagyjából meg is értettem a lényeget, csak egy kérdésem volt: sebességet is váltsak? Na szegény, erre már leizzadt. Becsületére legyen mondva, nem hagyott ott és Pécsig elvontatott. Csak a városba vezető lejtőn már nem tudtam feszesen tartani a vontatókötelet, és az egyre jobban belengett, mígnem kiakadt. De már a város határában voltunk, úgyhogy megköszöntem hihetetlen szívességét, türelmét és mondtam, itt már itt hagyom a kocsit, megyünk busszal. De akkor már a férfi azt mondta, ha már idáig elvontatott, bevisz a központig. És újra visszaszerelte a vontató kötelet.
Na, ez eddig hosszú volt, de muszáj volt elmondanom, hogy érthetővé váljék az a trauma, ami 20 év után is kitörölhetetlen nyomott hagyott a lelkemben.
Ezért a vonóhorog nálam mágikus hatással bír, naná, hogy kértem egyet. Ha nem szégyelltem volna, kettőt is kértem volna:-D
Kb. 2 hét múlva megérkezik az autó, a fiam és a férjem nézik, mi a fenét szereltek rá, ezt meg ki kérte? Nincs nekünk utánfutónk! No, akkor töredelmesen bevallottam, én rendeltem, de én nem utánfutóra gondoltam:-))))))))
Viszont azóta megvan az az előnyöm, ha valaki nagyon rámnyomul, kicsit rálépek a fékre, mindjárt kapcsol a mögöttem ágáló, hogy jobb a távolság. Mármint neki:-D
Ez speciel heppiend volt az életemben:)))))
On

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.04.22. 21:51:30

@Donna (Cara)mba: A vonóhorog egyetlen szépséghibája, hogy ha kicsit beléd koccannak, akkor sikeresen elnyomja a padlólemezt (mert ahhoz van rögzítve, jó erősen), ahelyett, hogy a lökös fogná fel...

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 22:10:55

@KuKori: Na, akkor ezt is elszúrtam:-D
Mint annyi mindent az életemben:(

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 22:11:24

@csernaja obca: én egy alsó-közép szedánnal a városomban bárhová beállok, igen ritka, hogy arra gondoljak, hogy bár hatchbackkel lennék most. A sebesség annyira nekem sem szempont, lendületesen szoktam menni, de az igazi nagy sebességek annyira sosem csábítottak, amikor még volt motorom, azt is csak talán ha egyszer húzattam ki a végéig, pedig a sebesség motoron az igazi élmény. A vonóhorogra / vontatószemre, ha nem haragszol, Donnának reagálok mindjárt:)

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 22:27:17

@Donna (Cara)mba: ha nem haragszol (nem olyannak tűnsz), viszonzom a mosolyt:))

A szedánt éppen azért preferálom, mert belefér a túlélőcsomag, és még mindig marad hely néhány féldisznónak hátul. Egyszer régen kifogytam a benzinből, azóta van kanna is meg kötél is hátul. Volt, hogy az akksim adta meg magát, azóta oda került a bikázókábel is. Hűtővizem is forrt már fel, azóta a kanna víz is ott figyel:) Sőt még olvasnivaló is van a kocsimban, ki tudja, mikor lesz rá szükség:P Azért remélem, senkinek nem jutott volna eszembe rólam Maupassant-tól A madzag, ha nem mondom:)

A vontatós fickó jó fej volt, ritkán, de azért vannak ilyen emberek. Én sem szoktam továbbhajtani, ha valaki nyitott motorháztetővel vészvillog az út szélén.

KuKori materiális igazát elismerve a vonóhoroggal kapcsolatban, azért pszichológiai vonatkozásban Neked adok igazat. Egy kiálló horog nagyobb követési távolságra sarkallja az embert, engem legalábbis. És szerintem ez az igazán fontos, a passzív védelem: a 'látni és látszani' elv is ilyen. Egy drabális, 20 éves rozsdatemetőnek pl. nagyobb tekintélye van az utakon, mint egy száz légzsákos, csillagos ötös töréstesztes kisautónak; ki akarna párharcolni egy nagy döggel, amit jó eséllyel a gazdája sem félt úgy?:) Talán még örül is neki, ha talál egy balekot, akinek a biztosítója megveszi az autóját:)

Szóval ilyen szempontból nem feltétlen volt hülyeség horgot kérned az autóra, még ha nem is ez volt a célja:) Műszakilag meg nyilván oké volt, ha az okosok azt a típust ajánlották:)

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 22:44:00

@Egy kicsit karcos: No, azért ekkora túlélő készlettel nem rendelkezem, veled nem veszem fel a versenyt:)))))))
De nem maradok nagyon le én se:
A múlt nyáron vittem szervizbe a Cliot, jókat derültek rajtam, hogy ott volt még télről vagy két zacskó só, téli fagyálló ablakmosó folyadék mínusz 25 fokig, a hólánc...Aztán mindig van az első ülés előtt egy üveg ásványvíz, egy doboz Saridon, ha fáj a fejem, menet közben is be tudjak kapni egyet, a csomagtartóban egy pumpa nyomásmérővel, jégkaparó, láthatósági mellény, spárga, esernyő, több nem jut hirtelen eszembe.

De tanulok tőled, mert az a világ, amikor a fenti eset történt velem, rég elmúlt, és ma már nem nagyon mernék megállítani senkit, inkább gyanakodva néznék arra, aki segíteni akar, mert ki tudhatja? Sajnos. Pedig tudjuk jól, nem kellene így lennie. Ehhez - mármint a közbiztonsághoz - még sok pénz se kellene.
Helyette vannak az útmentén elhelyezett perselyes fakabátok:(, (pénzelnyelő automata-'közegek":-D

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 23:06:49

Jó éjt nektek! Vágyteljesítő álmokat mindenkinek:-D

Egy kicsit karcos 2010.04.22. 23:14:16

@Donna (Cara)mba: jó éjt, és NE álmodj pénzelnyelő közegekkel:)))

2010.04.23. 06:23:59

@Egy kicsit karcos: Én a szedánozásnak egyetlen előnyét látom: hogy nem látnak bele a csomagtartójába. De egy kivehető kalaptartóval ez is megoldható a kombiban. De spec. nem is erről beszéltem, hanem az autó hosszáról centikben kifejezve. Ha 30-40 centivel hosszabb, mint a nagyátlag (ami jelenleg a suzuki swift jellegű készítmények), akkor párhuzamos parkolásnál bizony nem akárhova állsz be, vagy legalábbis nem egykönnyen. Persze ez főleg csak Bp belváros problémája, faluhelyen pullman mercivel is el lehet járni, van hely elég.

@Donna (Cara)mba: Hihi, aranyos a sztori, de minden bántás nélkül: ehhez képest lehet, hogy tényleg jobb, hogy a család hímtagjai csak a színválasztást bízták rád. :-)

@KuKori: Ha még csak a padlólemezt.... valamikor a júrakorban volt egy nagypolszkim, ott a tank vízszintesen felküdt a csomagtartó alatt. Valaki megnyomta a horgot, padlólemez görbült-szakadt, horog a tank oldalának neki... és az is görbült, kirepedt, a benzin elfolyt, én meg majdnem helyben agyvérzést kaptam, hogy egy piti kis koccanás miatt ottragadtam. De ma már van kivehető vonóhorog, ami nem akadályozza a parkolást, és nem csinál efféle károkat koccanás esetén.

devisionhun 2010.04.23. 09:37:58

nehéz meghatározni az értékét????!!
Hívjanak már fel egy lízing céget, vagy járműhitel központot!!
3perc alatt megvan az értéke, úgy hívják EUROTAX! agyam eldobom!

6LE híjja, hogy én is adót csaljak, mert be nem fizettem volna egy forintot sem.

Marcellusca 2010.04.23. 10:01:25

@Egy kicsit karcos: Bocs, de nem hiszem, hogy egy Passat 2.0 CR TDI (vagy a régebbi 1.9 PD TDI), 170LE-vel akkora luxuskategóriát képezne.

Donna (Cara)mba 2010.04.23. 10:20:58

@Egy kicsit karcos:
Szép reggelt és napot! Nálunk a kertben nyílnak az orgonák! Csak éppen még nagyon hajnal volt, hogy igazán örüljek is nekik:(

OFF
Kösz az esti jókívánságot, 6 óra tájt felébredtem, és hálistennek nem emlékszem mivel álmodtam:-D
Mivel kegyetlenül gyűlölöm ezeket a sunyi pénzelnyelő közegeket, még képes lehettem velük álmodni, úgyhogy jobb is, hogy nem emlékszem:)
On

További nagyon szép napot, jó autózást, nulla közlekedési fakabátost 100 kilométeren belül. Ez a kívánság vonatkozik hétvégére is!

Donna (Cara)mba 2010.04.23. 10:22:45

@csernaja obca: Na igen, jól ismernek. Én csak vezetni tudok (?)
A színeket meg imádom, valaha nagyon színeset álmodtam az életemről:)

Kicsit Karcos 2010.04.23. 10:24:39

@Marcellusca: szerintem 1 autó per 1 fő akkor sem luxus, ha az az autó történetesen egy vadiúj Bentley. Ha a Bentley mellé veszel egy kis Polskit, akkor már az egyik luxus, mert 1 fenékkel két autót egyszerre nem lehet megülni.

Ne már, hogy luxus legyen az autó 2010-ben...

Marcellusca 2010.04.23. 10:26:18

@KuKori: Hehe!
Neszójjábe! :)))
Te meg rossz oldalon ülsz, vaze. :D

Marcellusca 2010.04.23. 10:39:37

@Kicsit Karcos: A zátkosban volt olyan, hogy már a 80 éves nagymama nevén is volt autó. :)))
Mert 1 ember 1 autó. :)))
De, demokrácija - vagy mifene - van kérem itten. Ne mongya mán meg néköm senkisenem, hogy hány alsógatyám, biciklim, tévém, mobiltelcsim és ótóm legyen! Ha akarom - és fenn tudom tartani - méne lehetne aká 20 is?
Jóva? Megvagyok értve?

Kicsit Karcos 2010.04.23. 10:47:11

@Marcellusca: én nem mondom meg Neked:) Itt arrul van nagyba' szó, hogy mi után mennyi legyen az adó. Szerintem 1 ház vagy lakás / család, 1 autó / jogosítvány nem luxus, és külön adóztatni tisztességtelen, akkor is, ha az egy palota egy ún. luxusótóval. Egyébként igazad van, a 2. ilyet adóztatni is tisztességtelen, ha azt adózott jövedelemből, áfával, anyámkínjával veszi az ember, hogy a regadóról és a jövedékiről meg a többiről ne is beszéljek. Egy autót fenn kellene tudnia tartania minden dolgozó embernek a 3. évezredben.

Erre szokták mondani, hogy mi lesz a közlekedéssel, ha továbbra is duplázódik az autók száma x évenként. Na de kérem, ki az, aki 2 autót vezet egyszerre? Ez a szám előbb-utóbb eléri a maximumát.

kispista 2010.04.23. 16:43:52

Az adócsalókat a nyilvántartás alapján nem lesz nehéz megtalálni. Kivetnek majd rájuk dupla bírságot.

De értelmesebb lenne ezt az adót, ha valóban szükséges, beépíteni a gépjárműadó rendszerébe, azt progresszív adóvá alakítani (pl. 150 kW feletti részre dupla adómérték)

kispista 2010.04.23. 16:52:50

@turner:
".. nem rég olvastam, hogy az égig emelt jövedéki adó miatt nem fogy a benznin :D (mintha ez hír lenne...) -"
Ez sajnos nem igaz, tavaly utolsó negyedévben kb annyival több fogyott, mint amennyivel idén első negyedévben kevesebb.
December végén mindenki teletankolt, meg sokan a kannákat is megtöltötték.

kispista 2010.04.23. 16:54:56

@Marcellusca:
"
Súlyadó - millen nehez a verda, ollan mértékben rongálja a zutakat. Rá lehet fogni.
Teljesítményadó - WTF????
Csak azt nézték, hogy az autók tömege csökken, míg az adott hengerűrtartalomból kihozott teljesítmény növekszik. Hopppácsak! Itt lehet többet kaszálni."
Az utakat a teherautók rongálják, nem a személyautók, azok hatása észrevehetetlen.
A teljesítményadó lényegében egy környezetvédelmi adó.
50 kw-os autóval is el lehet bárhova jutni, Akinek 4x ekkora kell, az nyugodtan fizethet.

kispista 2010.04.23. 17:03:36

"
Magyarországon 3,1 millió autó fut, ebből 73 264 darab autó éri el a 170 lóerős adóhatárt. "

Az emberek alig 2%-át érinti! És ti ezért rinyáltok?
Ha valóban életfontosságú lenne egy 200 lovas autó, akkor több lenne belőle.

Nemcsak 250 lóerős 10 éves autó meg vadiúj suzuki között lehet választani, hanem kapható 10 éves középkategóriás autó pl. 2.0-ás dízel vagy 1.8-as benzinmotorral, amik általában adómentesek. És ezekkel is lehet elég gyorsan menni, és általában biztonságosak is.

2010.04.25. 07:13:56

@kispista: No azért az sem volt rendben, hogy a moszkvics tulaj több adót fizetett, mint aki vett miautónkat. Szerintem a teljesítmény alapú adóztatás igazságosabb, mint a súlyalapú, aki Niki Laudát játszik az közutakon, az csak fizesse meg az adót! (Öreg napjaira úgysem kell félretennie, mert pár év múlva úgyis a tűzoltók szedik ki a roncsok közül.) Én is azt mondtam fentebb, hogy 169LE még ahhoz is dószt elég, hogy egy batár nagy lakókocsit húzzál az autópályán 130-al, ennél nagyobb teljesítményű kocsit tényleg csak az vesz, aki ezzel akarja a fütyijét meghosszabbítani.

süti beállítások módosítása