Skip to content


       Szűrés lista

Hogyan ösztönözzük a szülőket, hogy járjon a gyerek az iskolába?

Ma szavaz a Parlament a családtámogatási törvény módosításáról.

Ez alapján a családi pótlékot két részre választják, nevelési ellátásra és iskoláztatási támogatásra. A nevelési ellátás jár a nem tanköteles gyermek után, illetve saját jogán jogosult erre a juttatásra az a 18. életévét betöltött tartósan beteg, fogyatékos gyermek, aki már iskolába nem jár.

Az iskoláztatási támogatás azon tanköteles gyermekek után jár, akik elérték azt a kort, hogy kikerülnek a nevelési ellátásból; s akik húsz éves korig közoktatási intézményben tanulnak tovább. A sajátos nevelési igényű gyermekeknél ez a korhatár 23 év lenne.

Az ötvenedik óra igazolatlan hiányzás után a családtól elveszik az iskoláztatási támogatást és védelembe veszik a gyermeket. Ez azt jelenti, hogy "a család kap egy segítséget - egyebek közt a gyermekjóléti szolgálattól - egy másik életforma kialakítására."

A javaslat előterjesztő, Soltész Miklós szerint három módosító javaslatot fognak támogatni, ezek közül az egyik:

Az iskoláztatási támogatást nem lehetne természetben kifizetni. Az iskoláztatási támogatás felfüggesztésekor ez az összeg egy, a kincstárban megnyitott családtámogatási folyószámlára kerülne. A kormány felhatalmazást kapna a javaslat szerint, hogy a családtámogatási összeg felhasználását rendeletben szabályozza. Ebben határoznák meg hogyan kapják meg ezt az összeget az önkormányzatok, s azt utána célzott támogatásként milyen formában biztosítsák a gyermekek iskoláztatása érdekében.
Azért kérték a változtatást a képviselők, mert egyre gyakoribb, hogy a másodlagos piacon megjelennek ezek a természetbeni juttatások, és eladják azokat.

Igen, szégyen és gyalázat, hogy meg kell hozni egy ilyen törvénymódosítást. 

Ugyanis minden gyereknek kötelessége iskolába járni, erről van is egy törvény (a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX.). Csak éppen vannak olyan szülők, akik tojnak rá. Amúgy meg minden szülő a legjobbat szeretné a gyerekének, ehhez pedig a tanulni, tanulni és még többet kell tanulni, ez szerintem mindenkinek világos és érthető.

Vagyis az a szülő (?), akit nem érdekel, hogy iskolaidőben otthon heverészik a kölök, az nem akarja a legjobbat a gyerekének, és emellett még meg is szegi a törvényt.

Nos, az ilyen szülőkkel mit lehet kezdeni? Hogy kényszerítsük rá, hogy járassa rendesen a gyereket az iskolába?

Volt ilyenre példa, nem is egy ...

Sajókaza, 2009. szeptember:


"Két gyerekkel van probléma, a 13 éves Annával és a 10 éves Adriánnal. Olykor bemennek ugyan az iskolába, de meglehetősen ritkán: a 2007/2008-as tanévben a lánynak 499, a fiúnak 324 óra igazolatlan hiányzása volt. Bár három év korkülönbség van köztük, mindketten másodikosok."


HVG-riport, 2010. június:


"Az első döbbenetet, egy 15 éves fiú váltotta ki belőlem. Dél körül járt az idő, ezért megkérdeztem, miért nincs iskolában. Közönyösen azt válaszolta, nem érdekli, két éve nem jár iskolába, neki elég volt az általános iskola első három osztályának az elvégzése. Napjai fagyűjtéssel és az udvar seprésével telnek. Az édesanyját kerestük, megkérdeztük volna, miért engedi, hogy a gyereke nem jár iskolába. A fiú nem szólt semmit, de a körülöttünk állók finoman jelezték, hogy az édesanyja prostituált, most „dolgozik”, nem tudunk vele beszélni. Ezalatt a gyerek gyorsan eltűnt.

Egy középkorú férfi azt mondta: „nagyon sokan vannak itt olyan gyerekek, akik nem járnak iskolába, mert nincs kedvük. Amikor elérik a 14-15 éves kort, már a megélhetést keresik, elmennek vasazni, fát gyűjteni. Csupán az érdekli őket, miből tudnak pénzt csinálni. Higgye el, nem az iskola teszi az embert, az egyenlő a nullával."


(További esetek, történetek az oktatási ombudsman honlapján.)

Ha ezeknek a szülőknek ösztönzőerő, ha a családi pótlék egy részét nem hozza ki nekik a postás, akkor hajrá, vágjunk bele, nézzük meg, hogyan működik. Ha nem hatékony, akkor keressünk egy másik, jobb módszert.

Az MSZP is kifejtette, hogy mi az álláspontja a kérdésről. A progresszió pártjának az égvilágon semmiféle elképzelése sincs, csak azt mondja, hogy ezt így ne. (Így is el lehet politizálgatni 2014-ig ...)

Török Zsolti (MSZP esélyegyenlőségért felelős ügyvivője!vállalta be a hálátlan szerepet:

"Ahhoz, hogy a gazdagabb családok gyermekei több pénzt kaphassanak, a szegényektől vesznek el."

Nem vesznek el semmit, csak nem a felelőtlen szülő kezébe nyomják az ezreseket.

"A nevelési támogatás bevezetése nem ösztönzi arra a családokat, hogy gyermekeik iskolába járjanak, egyszerűen csak megbünteti őket azzal, hogy kivesz a zsebükből egy bizonyos összeget és elkülönített számlán kezeli a pénzt. Ezért azt kérjük a képviselőktől, hogy hétfőn ne szavazzák meg azt. Inkább olyan módszerek kellenének, amelyek azt szolgálják, hogy a gyermekek valóban eljussanak az iskolába."

Ha ez nem ösztönöz, akkor mi? Milyen módszerek? Saját ötlet? Semmi? 

"A 2 millió 50 ezer gyerekből, akik után családi pótlékot fizetnek évente megközelítőleg 1500 és 1800 közötti a notórius iskolakerülő. A Fidesz viszont miattuk kétmillió családot büntet azzal, hogy a nevelési támogatás szabályait megváltoztatva a nehéz helyzetűektől vesz el és inkább a jómódúaknak próbál kedvezni."

A 2 millió család továbbra is megkapja rendesen a családi pótlékot, észre sem vesznek semmilyen változást.
Nem hinném, hogy az országban csak 1500 lógós gyerek lenne, de sajnos ez úgy működik, ha egy áruházban 1000 vásárlóból 1 lop, akkor bizony odaállítanak egy biztonsági őrt a kapuba, meg bekamerázzák a boltot. A többség mindig a kisebbség miatt szív, Zsolti.

A végén Török úr bedobja az ászt:

"Megértem, hogy kell a pénz Orbán Viktor és minisztertársai családjának, megértem, hogy kell Domokos László lakhatási támogatásához még pár millió forint, de azt nem, hogy miért kell pont a nehéz helyzetben lévő családokat büntetni."  

A hétvége legerősebb demagóg böffentése, a lógós gyerektől így lehet eljutni Domokos lakhatási támogatásáig. Ez a roppant erős logikai levezetés szerintem még Török úr szellemi kapacitását is megviselhette, ebben Nyakó úr a mester.

Ebből a rövid "szakmai" ellenzéki fellépésből remekül látható: az MSZP semmit sem tanult, semmit sem változott.

Címkék: mszp fidesz társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr932097564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alhazred 2010.06.21. 18:51:47

tudok egy középiskolai osztályról, ahol a 30 tanulóból féltucatnyian basztak bejárni gyakorlatilag egész évben, minden felszólítgatás ellenére. 1600? HÜLYE EZ?

tkgabor 2010.06.21. 18:55:18

És akkor most majd jön, hogy a tanárt fenyegetik meg, hogy igazolt hiányzásnak írja, vagy az orvost, hogy adjon igazolást...
Nem kell egy kanyi vasat sem adni, és ha nem megy iskolába akkor jól elverni.
Eleget élősködtek már a réti négerek a segélyből, ideje az asztalra csapni! Szépen 20 év alatt nem ment, újabb 20 alatt sem fog.
Hogy a szegíny-érzékenyeknek se legyen megbántva drága lelkük világa: a ki nem fizetett segélyekből ingyenes iskolai menza, tankönyv, stb kell.

Lone Wolf 2010.06.21. 19:03:10

@Ásómaci: Nem! Én szegregálva gondúttam. ;)

Csak máshogy kell hívni...

moszkvicssluszkulcs 2010.06.21. 19:04:27

A gyerekek az intelligenciájuk kb. 90%-át megszerzik 4-5 éves korukig. A cigány gyerekek ezen idő alatt a putriban koszosan, tetvesen élik életüket, mert a szülők "szarnak" a gyerekeikre.(pedig állítólag szeretik a gyerekeket...csinálni). Esténként hazasegítik a részeg apjukat, aztán egész este hallgatják a dorbézolást. Másnap kukáznak egy kicsit, majd lopni tanítják őket. Ezzel a szocializációval a hátuk mögött mennek iskolába és csodálkoznak rá az ottani világra. Van aki meglepődik azon, hogy a verseket tudó, játszó társaik között rosszul érzik magukat ? És kívülállásukat a "nemtanulással" is megerősítik. És ezeket kellene integrálni a barom jogvédők szerint. Szerintem meg ezeket a gyerekeket kiscsoportos foglalkozásokon, lassabb ütembe kellene "újra szocializálni" reggeltől estig, hogy minél kevesebbet legyenek otthon a családdal. De ez színtiszta rasszizmus a ballibek szerint...

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2010.06.21. 19:08:02

@pszicho pete:
Tulajdonképpen rátapintottál a lényegre.
A fő gond ott van hogyha elmenne a jóember dolgozni akkor alig keresne több pénzt napi 8 óra melóval + utazgatás stb. Mintha otthon vakarná a mogyoróit.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.06.21. 19:12:40

"Ebből a rövid "szakmai" ellenzéki fellépésből remekül látható: az MSZP semmit sem tanult, semmit sem változott."
Ó, dehogynem, eltanulta az ellenzéki retorikát a Fidesztől.

Egyébként meg a megoldás:
1. bukás: a gyereket kivizsgálni mindenféle disz...-re, ha van, akkor megadni a lehetőséget a felzárkózásra.
2. bukás: kötelező tanulószoba iskola után egy évig, minden nap, estig. Ebéd, vacsora költségét levonni a családi pótlékból. Ugyanez a tanulószoba önként vállalva is opció (ha éppen a gyerek akar tanulni, csak otthon a környezet alkalmatlan).
3. bukás: bentlakásos iskola alsóban, bentlakásos katonai iskola felsőben. Szülőknek az ott nevelt gyerek után szeptembertől júniusig egy fillért se!
4. bukás: kivizsgálni, hogy nem konkrétan retardált-e (<70 IQ) a gyerek. Ha nem, akkor megfegyelmezni (cserediákként elküldeni egy évre egy szibériai katonai iskolába egy évre? :P), ha igen, akkor menthetetlen, mehet a kisegítőbe, mert oda való. Ja, hogy a kisegítő elég egyszínű lesz? E'van...

Húsleves 2010.06.21. 19:15:59

Én abszolút egyet értek a cikkíróval. Ha ma nem tanul a cigány gyerek, akkor továbbviszi ezt a családmodellt, és a következő generáció is ilyen lesz. Természetesen teljesen más kategória a buta vagy agresszív gyerek, akiknek az iskolába kényszerítését az osztálytársak (és a pedagógusok) szívnák meg, mert ellehetetlenítenék az órákat. De ezeket külön kell kezelni - büntetni, elkülöníteni, stb. A legtöbb cigánygyerek értelmével semmi baj, csak követi a mintát, amelybe született. Azért kell elérni, hogy iskolába járjanak, mert ők is emberek, rájönnek majd, hogy hasznos, ha tudnak írni-olvasni, számolni. És a gyerekeiket már ők maguk - belátásból - fogják majd iskoláztatni. Tudom hogy feladtam a magas labdát a cigányokat eleve alacsonyabbrendűnek tartóaknak, de valóban léteznek már ilyen mentalitású cigány közösségek. Sokkal inkább egyetértek az ilyen jellegű felzárkóztatással, mint a ki tudja hányszor csődöt mondott (sőt pont az ellenkező hatást elérő) betelepítésekkel és iskolai integrációval.

NemzetköziKockázatközösség 2010.06.21. 19:16:11

Egy megoldás lehetne kötelező egész napos *óvoda* minden HHH gyereknek mondjuk két és fél éves kortól. Nagyon jól megfizetett, szakképzett óvónénikkel.

Az igazolatlan órák problémájára lehet megoldás az automatikusan naplózó beléptetőrendszer. Persze tudom, hogy nincs rá pénz. De az elaprózott kisiskolák rendszerére sincs.

Talán a roma nemzetiségi iskolák ellen sem tiltakoznának annyira, ha jól felszerelt lenne rendesen megfizetett, szakirányú képesítésű tanárokkal.

doktor.dikhed 2010.06.21. 19:18:13

Az a baj, hogy hiába veszik el a támogatást x igazolatlan óra után. Az igazolatlan órát be kell írni, és amíg a szülők szabadon vernek tanárokat, diákokat, addig senki sem fogja beírni, ha ezen múlik a támogatás...

2010.06.21. 19:19:35

Remélem ez mindenkire fog vonatkozni, bőrszínre tekintet nélkül:

Az én gyerekem Budán járt iskolába, ott is lakott koleszba.

Én Miskolcon.

A kölyök folyton elaludt, mert nem birta a 7.15-ös óra kezdést, persze igazolatlan. Éngem vegzált a családsegítő, hogy tegyek eleget a tankötlezettségnek.

Engem.

Aki egy vagyont fizetett az iskoláztatásért, de a kollégium még arra sem volt képes, hogy ellenőrizze, hogy a kiskorú hajlandó-e felkelni és el menni iskolába.

Nekem kell erről gondoskodnom. Ez volt a hivatal álláspontja. Hogy 200 km-ről hogyan tegyek ennek eleget, az már őket nem érdekelte.

Ja, nem vagyunk cigányok, ha csak nem ezért.

delano 2010.06.21. 19:20:18

@Quain: "Cigányéknál (akárcsak zsidóéknál) nem ritka és nem megvetendő a belterjesség (más-más okból: zsidóéknál azért, hogy ne aprózódjon a vagyon, cigányéknál meg simán megkívánja az uncsitesót "mer' az ollan szíp"). "

Hadd találjam ki: csak széljobbos médiát olvasol, ugye, mert csak ők mondanak igazat, igaz?
Tetűhintásoknak nevezzük a zsidókat, mert az olyan vicces, ugye? Nyilván pontosan tudod, hogy ugyanannyit fürdenek, mint a keresztények, de ezt a remek szóviccet azért jólesik napi ötvenszer elsütni....

Mesélek Neked vmit: az egyik legszigorúbb vallási előírás a zsidóknál, hogy rokonnal soha semmilyen körülmények között nem szabad szexelni. Sokkal szigorúbb, mint a disznóhúsra vonatkozó dolgok... Nem tudom honnan vetted a hülyeségedet, de vanak tippjeim.

derelyegrádi szellem 2010.06.21. 19:20:55

Ez a Török Zsolt, még mszp-s viszonylatban is kiugróan nagy barom, és ez feleim nagyon nagy szó ám.

Szerintem meg fog ő szólalni majd számokérés ügyben is, miközben annak idején Szász Károly agyonverése (ezzel idult a Kulcsár-ügy) kapcsán azt bírta mondani na nem az elkövetőkrüől, hanem sértettről, hogy neki teljes vagyonelkobzás, és utána tárgyalhatnuk (mármit ők a mszp-ben), hogy meddig üljön börtönben.

1./ Ezt a bíróságokon tárgyalják le, olyan csak a bolsevizmusban van zsótikám, hogy a Párt eldönti meddig üljön valaki, meg a vagyonát elkobozzák-e, tudom hogy az tetszett igazán,de most nem bolsevizmus van, szerencsétekre jegyzem meg.
2./ Ehhez bűncselekményt is kellett volna elkövetnie az illetőnek (nem csak a haverjaidnak, mint pl Kodela elvtárs, Forró elvtárs, Garamszegi elvtárs, meg az a titokzatos gyurcsányi), de ilyennek nincs azóta se semmi nyoma.
3./ A kurva anyád.

Franky4fingers 2010.06.21. 19:26:22

Azt mondom első lépésnek nem rossz. Valahol el kell kezdeni a rendrakást. De hogyan tovább?

Megtanul a cigánygyerek egy szakmát, és mi lesz?

Azt látja, hogy asztalosként keres 90 e ft-ot, ha segélyt kap meg vasazik akkor lesz havi 60+60 ezer forintja.

Vissza kell adni a "munka becsületét"- hogy egy szakmából tisztesen el lehessen tartani egy családot. Hogy azt lássa a fiatalság, hogyha kitanulok asztalosnak, akkor biztos megélhetésem lesz, eltartom a családom... Telik egy szuzukira, ki tudom fizetni a rezsit stb stb

Ez az ami néálkül hosszú távon nem működik semmi.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.06.21. 19:29:00

ez így édeskevés kedves Viktor.
Csak a tanár-orvos-jegyző verések száma fog szaporodni.
BTW, mostanáben sokat voltam Borsodban (igen, lapátoltam is kicsit, mert úgy hozta a sors, hogy jött a panzió udvarába be a víz :), ellenben azt láttam, hogy:
- a rühes nem lapátol csak sír.
- a rühes feszegeti a kocsim kilincsét (há csak megníztem bezárta-e a bácsi... ja, hogyneperszeigen)
- a rühes fürészeli a fát a forgalomirámyító rendőrtől 30 méterre az út szélén
- a rühes visít, hogy a víz is rasszista (btw, a hvgben vmi jogvédő fasz is visított, hogy direkt ár/hullám/elárasztható -térbe építették szegény norvégoknak a szocpolitikás házat...)
Voltak élmények de ez off :)

Talán kurva gyorsan be kellene már fejezni a babusgatást, nem?

martonx 2010.06.21. 19:29:22

Ilyenkor világosodok meg, hogy miért lehet az, hogy a totál halál gyenge dilettáns Fidesz 2/3-al tud kormánypárt lenni.
Mert NINCS alternatívája, a másik oldal még náluk is szarabb, a kis pártok meg inkább csak viccek.
Végül a Török Zsoltis felszólalások mindig megnyugtatnak, hiszen legyen bármilyen idióta a Fidesz, nevezzen ki akár csimpánzokat Köztársasági elnöknek, ÁSZ elnöknek, bárkinek, akkor is nagyságrendekkel jobbak, mint a komcsik.

derelyegrádi szellem 2010.06.21. 19:29:32

@doktor.dikhed:

Jól látod, ez a gyenge pontja a dolognak. 2003-ig is hasonló rendszer üzemelt. Csak akkor pl iskolalátogatási papírral kellett igazolni, és hát ugye melyik tanerő vállalja, hogy nem adja ki, mert nem járt iskolába a gyerek, hiszen neki is haza kell menni, esetleg egy faluban is laknak, aztán félt a jellegzetes szokásai alapján jól körülhatárolható társadalmi csoport egyedeitől, hogy esetleg elvágják bossszúból a torkát.

Emellé ezt is meg kell(ene) oldani.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.06.21. 19:34:22

@Frengi:
of korz, ha egyszerű, egyfejű fehér ember vagy, akkor szopóágon vagy.
Ha még dolgozol és adót is fizetsz, akkor dupla szopóágon vagy.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.21. 19:34:24

Mindenesetre talán már elkezdődött valami. Mondjuk én elvenném a gyereket, és bentlakásos suliba raknám. Így nem megélhetési gyerekcsinálás lenne svédéknél. De még ez is jobb, mint az utóbbi 8 év ámokfutása.
Török Zsolt meg szarjon sünt!

derelyegrádi szellem 2010.06.21. 19:35:43

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:

egyszerű a helyzet. A hvg-s jogvédő haza viszi őket, én meg nem építek nekik többet sehol "szociálpolitikás" lakást, és nincs miért vernyákolni, meg a cigók is tudnak lakni. És már kész is.

arlequin 2010.06.21. 19:36:39

@delano: inkább bátorítsad a druidapalántát az élet fájára. ;-D

unommáazegészet 2010.06.21. 19:49:37

Minden reggel hatkor odamenni, picsán/tökön rúgni a szülőket, a gyereknek két pofon, oszt jöhet a suli.

nyílméregbéka 2010.06.21. 20:00:57

Ez már olyan sokszor volt téma... És kb mindig ugyanoda jutottunk el, ahová @unommáazegészet olvtárs is: tűzzel-vassal; magyarán kényszerrel, ha a szép szó nem segít.
Meg azt is leírtam már többször, amit @derelyegrádi szellem: mivel életem első melóhelye iskola volt, így jól tudom, hogy az iskolalátogatási igazolás egy kedves kis papír, amit az iskolatitkár néni ír meg; na most ha a gyermek nem jár ugyan be, de a család nagyon szeretné mégiscsak azt a kis papírkát, akkor az osztályfőnök / igazgató / iskolatitkár néni vajon meg-e meri majd kockáztatni, hogy netán szemmel veri, vagy az ujjával megfenyegeti őt az említett család?
Talán ujjlenoymatos vagy retinaszkenneres beléptetőrendszer kellene a sulikba, így a probléma első fele (ti. ellenőrzini, hogy bejár-e a gyerek) megoldódna. A második felére (rávenni a szülőket) ott a tűzzel-vassal. Ne adj' isten, még családipótlék-megvonással is, akár habár pesszimista vagyok és tudom hogy szart sem fog majd érni.

Terminator2010 2010.06.21. 20:01:33

Csak egy út van! Már gyermekkorban el kell venni a szülőktől a gyereket és külön nekik létrehozott óvodában-kollégiumban felnevelni 14 éves korukig. Persze ez nagyon durva, DE így végre olyan körülmények közé kerülhetnek és olyan sablonokat láthatnak maguk körül, amilyet a putriban nem. Minden reggel fel kell kelni, óvodába, iskolába menni, tanulni és teljesíteni kell. Megtanulnak tisztálkodni, alapvető viselkedési szabályokat, evőeszközzel bánni, stb. Ha sikerülne egx generációt így felnevelni, akkor talán már a következőt ez a generáció is normálisabban nevelné fel. Nincs más út. Ha a jelenlegi helyzetet hagyjuk, akkor semmi se fog változni. És valóban igaz, hogy nem születik a gyermek bűnözőnek. De, mint legutóbb lányaimnak mondtam, a közelünkben élő cigány családok (az okos MSZMP betelepítette őket 30 éve egy város központi műemlék épületbe, mert így az majd természetese módon omlik össze) hasonló korú lánygyerekei már 4-5 saját gyerekkel rendelkeznek, mert 14 éves koruk óta szülnek, és így persze sehova sem juthatnak, csupán annyi változik, hogy a 20 nm-es istállóban már nem 8-an, hanem 12-en laknak. Nincs semmilyen kitörési lehetőségük, mert ha úgy nőnek fel, ahogy most, akkor csak ugyanarra lesznek képesek amire a szülők voltak, semmire! A jelenlegi here népességnek meg bizony létrehoznék olyan állami vállalatokat, ahol kapnának munkát, - akár úgy is, hogy az egyik héten kiásott árkot a másik héten be kell temetniük és így tovább - és nem segélyt hanem fizetést osztanék. Akkor ugye minden nap fel kell kelni, ha máshol nem, akkor a munkahelyi öltözőben mosakodni kell, majd dolgozni. És nem lehet alkoholt fogyasztani minimum 8 órán keresztül és nem lehet részegen bemenni dolgozni stb. De még abban is biztos vagyok, hogy szerte az országban lehetne értelmes a "képzettségüknek" megfelelő szintű munkát találni. Aki pedig ezek után nem dolgozna az nem kapna egy fillért sem, hiszen a gyerekei ugye kollégiumban vannak, azok ellátásáról már gondoskodik az állam. Ráadásul, a sok egyéb munkanélküli is dolgozhatna ezekben az állami vállaltokban és ők is csak akkor kapnának munkanélküli ellátást ha dolgoznának, azaz nem munkanélküli segély járna, hanem munkabér. Számtalan, több tízezerre tehető azoknak a munkanélkülieknek a száma, akik kijelenteik, hogy minimál bérérét ugyan nem mennek el dolgozni. Hát ezekre is ráférne az ilyen fajta segélyezés. És ekkor már nem is lenne szegregáció a munka megkövetelése, hiszen nem csak a romáknak kellene dolgoznia ilyen módon.

stratez 2010.06.21. 20:07:09

A helyzet ennél is rosszabb, ugyanis ehhez hasonló szankciók már voltak érvényben, és azt is a szocik szüntették meg 2002-ben. A legdurvább egyébként Zsolti statisztikája az 1500-1800 gyerekről. Ugyanis a valóságban minden második cigánygyerek nem fejezi be az általános iskolát, ráadásul ez a felmérést cigányszervezetek végezték, és nem a Jobbik találta ki. A történetben egyébként az a legelképesztőbb, hogy ennek a politikának természetesen a cigányok isszák meg a levét, és persze az adófizetők, akik finanszírozzák azt, amibe ezeknek a fél- és egész analfabéta tömegeknek a munkaerőpiacra be sem kerülése, a segélyezése kerül.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.21. 20:12:28

@derelyegrádi szellem: Már 4 hónapja :-( De megölöm azt a szemetet4 (Csak tudnám, hogy hívták :-D)

raja ram 2010.06.21. 20:24:14

A fejlett kapitalista országokban már rég rájöttek arra, hogy a társadalom 1/3-a nem akar, nem tud semmit hozzátenni a fejlődéshez. Ez egy elég nagy szám. A problémák elkerülésére (felkelések, garázdálkodások, stb.) elkerülésére kitalálták a Zweidrittel Gesellschaft (2/3 társadalom) fogalmát és közmegegyezés született, hogy a balhék elkerülése érdekében, eltartják az 1/3-ot. 2010-ben ez így néz ki:

- a fejlett nyugaton lassan már nem tudják ezt finanszírozni
- a volt szocialista országokban soha nem tudták és soha nem is tudják ezt finanszírozni

Megoldás : 0 (illetve nem merem ideírni, de ha olvasgatjuk a történelemkönyveket,akkor ki lehet silabizálni, mi volt a megoldás az ilyen helyzetekre)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.21. 20:26:11

"A progresszió pártjának az égvilágon semmiféle elképzelése sincs, csak azt mondja, hogy ezt így ne. "
A Fityisz is ezt csinálta.

Amúgy meg nagyon helyes ez a törvény! Részleteiben nem értek egyet, de az alapból rendben van, hogy ha a gyerek nem jár iskolába, akkor nincs segély.
A faszom az. Ha már segítjük a mélyszegényeket, akkor legalább a minimálisan elvárhatót tegyék meg azért a pénzért!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.21. 20:28:17

@ColT: Hozzáteszem : a Fityisz is így nyomta ellenzékben, és most a maszop is így nyomja - csak most ez az, ami a kutyát nem érdekli!

engem gyíkká változtatott 2010.06.21. 20:29:34

ez jó lépés, csak ezzel együtt vissza kell adni az iskoláknak azt a jogát, hogy kirúghassák a hülyegyereket, aki úgy érzi, hogy neki nagyon rossz, hogy "be van kényszerítve az iskolába".

következő lépésként pedig tanulmányi eredményhez kéne kötni a támogatás mértékét.

lehet, hogy egy idő után megérné otthon leckét írni, és ehhez megfelelő feltételeket biztosítani.

ERRE van példa is, hogy bevállt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.21. 20:30:33

@nyílméregbéka: A naplóban levő igazolatlanok is hamisíthatók?

moszkvicssluszkulcs 2010.06.21. 20:31:23

@Terminator2010:
Igazad van. Bentlakásos iskola 4-14 éves korig, vasárnapi láthatással. Kőkemény fegyelem, teljes átszocializálás. Iszonyú csúnyán hangzik, durva, de az egyetlen előrevivő út. Lássanak éveken keresztül pozitív példát maguk körül. Ja, NAGYON megfizetett pedagógusokkal. Persze lehet folytatni a mostani maszatolást. Kukázással, fejtetűvel, analfabétizmussal, alkoholizmussal, börtönnel, agyi leépüléssel. A jogvédőknek ez a szimpatikusabb, hisz így van munkájuk...

Reggie 2010.06.21. 20:44:20

@nyílméregbéka: Ezzel az erovel a fizeteset is kerhetnek a papirfecni helyett. Azt pedig most sem teszik olyan surun.

Dr Kangörény 2010.06.21. 20:46:34

Sok ide irogatónak fingja sincs az eddigi kísérletekről.
A fidesz 98-02 között csak annyit írt elő törvényben, hogy ha nem jár iskolába a gyerek, akkor a szülőnek el kell számolni a családi pótlék felhasználásról, amit iskoláztatási támogatásnak neveztek át. Tehát semmit nem vontak meg senkitől. Az mindig is szabály volt, amióta csak létezik családi pótlék, hogy aki 14 évnél idősebb, annak akkor jár a pótlék, ha hoz igazolást arról, hogy iskolába jár.

Vagyis a fidesz korábbi fantasztikus megoldása szart sem ért, mert senkitől nem vonták meg a pótlékot.

Ellenben köszönük meg a fidesz által nyakunkra szavazott köztársasági elnöknek, hogy kegyelmet adott két olyan szülőnek, akinek a gyermekei nem jártak iskolába, akárki akármit tett is.

Az mszp-s hülyére meg nem érdemes figyelni, semmi mást nem tesz, mint utánozza a fidesz elmúlt 8 évét, vagyis bármit hall a kormányoldal felől, azt tagadni kell, akkor is, ha az éppen pozitív kezdeményezés.

rkb9y5 2010.06.21. 20:56:40

Regebben MSZP szavazo voltam, iden el sem mentem, de ott szaradt volna el a kezem ha Fidesz vagy Jobbik melle huztam volna ikszet.
Ezzel egyutt Torok Zsolt demagog hulyeseget beszel, ami engem kisertetiesen emlekeztet a Fidesz ellenzekben toltott eveire. Minden kormanyparti otlet szar, de hogy mit javasolnank helyette? Ooo... na eddig mar nem jutottak el ok sem. Sajnos ugy latom az MSZP is ezt a fajta ellenzeki politizalast muveli.
Ocsmany dolog lehet a parlamentben ulni, de mit csodalkozunk, ugyanez van az utcan. Itt is frocsognek nehanyan hogy igy a hulye MSZP szavazok meg ugy a hulye MSZP szavazok, sot valamelyik baromarcu meg zsidozni is elkezd. Remenytelenul hulye nep a mienk, itt is megszolalt mar jonehany diszpeldany.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 21:13:44

Na,látom a sok vérnáczi ráizgult a témára.:))
@rkb9y5: Én is maszopos voltam,de nem száradt le a kezem most,mikor a jobbikra szavaztam.:))

jozicsenko 2010.06.21. 21:21:49

mindenkinek, aki örzött, bennlakásos iskolát követel a cigányoknak, üzenem: nem müködik

pont ezt csinálták száz éve az északamerikai indiánokkal és az ausztrál bennszülöttekkel, egy közös eredménnyel: ma az utódokat az adófizetők tartják el, plusz ügyes ügyvédek súlyos pénzeket perelnek az államtól: nálunk dettó ez lenne, spékelve brüsszel vonyításával

én egy utat látok: kisegíteni őket franciaországba, belgiumba, hollandiába: ha szabadon áramlik a munka meg a tőke, őket sem szabad visszatartani...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 21:24:31

@Terminator2010: És ezek az emberek termelnének,vásárolnának ami pörgetné egy kicsit a gazdaságot.A másik probléma még mindig,hogy vidéken nagyon rossz fizetések vannak így pláne alig éri meg dolgozni.

Reggie 2010.06.21. 21:42:34

@rkb9y5: Hat igen. Konnyebb a fejet a homokba dugni, mint korrigalni a hibadat.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 21:51:08

@Lone Wolf: + elmagyrázni nekik,hogy elit iskola,mert Magyarok nem jöhetnek be oda.:))

thatwasnice 2010.06.21. 21:56:58

"Megértem, hogy kell a pénz Orbán Viktor és minisztertársai családjának, de miért kell pont a nehéz helyzetben lévő családokat büntetni."

Úristen ez egy AGYHALOTT!
egyszerűen nem hiszem el, hogy nem érti miről van szó
valaki magyarázza már el ennek a szerencsétlen buta képviselőnek, hogy senki nem vesz el semmit a gyerekektől.

Spiritmonger 2010.06.21. 22:00:08

az ösztönzés csak komplett csomagban lehet, melynek elemei a következők lennének:

1, a tanárokat megkülönböztetett módon védeni, aki tanárt bánt vagy fenyeget súlyosan, az kapjon annyit, mint hivatalos személy esetén, annyi hátránnyal, hogy feltételes kedvezmény nélkül
2, a családi pótlékot és az egyéb, a gyerek után való járadékokat a gyerek tanulmányi eredményéhez kell kötni, így nem csak abban lesznek érdekeltek, hogy a gyeek bejárjon, hanem abban is, hogy tanuljon
3, az iskolán belül kapja meg a hhh gyerek az étkezést, a napközit, a sportoktatást és a személyi higiéniát, ha otthon nincs
4, a tanári fizetéseket felemelni, jobb kiválasztást, hogy legyen pálya egy vidéki kis faluban is a tanári lét
5, az eddigi segélyezés azonnali megszüntetése
6, iskolán kívüli munkára és életre nevelés kötelező jelleggel

ha ezek együtt megvannak, akkor kb 1-2 év, és iszonyatos fellendülés jön minenkinek, ha nem, akkor önmagukban bármilyen jók is a javaslatok, nem érnek semmit

anarhista 2010.06.21. 22:05:05

hát először is ez nehéz kérdés, nem hiszem, hogy 1-2 hangzatos jelszó meghirdetése eredményre vezetne.
másodszor: a politikusok nem akarják megoldani a helyzetet, ők minél több szavazatot akarnak. ha megcélzott választóik kétbites, indulati alapon döntő polgárok, akkor elég bedobni valami marhaságot, amit előtte párszáz emberen titokban a közvéleménykutatójuk megfuttatott és jónak talált. nem foglalkoznak hatástanulmányokkal, mert azok a választóikat sem érdeklik.

a kommentelők talán gondolkoznak azért a kérdésen, talán nekik tudnék új szempontot mutatni: ha a családnak pénzkereső kell, akkor a tanulásért, iskolába járásért (először az óvodába járásért) kapjanak pénzt a gyerekek után. reggel beadja a gyereket az iskolába-óvodába, kap mondjuk 500 Ft-ot, délután hazaviszi, akkor újabb 500 Ft (nagyobbaknál, ha jól tanul, a gyerek kapja, mértéke a tanulmányi eredménytől függően nőhet) persze kell egy kassza a kapuba, meg egy őrző-védő, de a többi ötlet sem megy ingyen

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 22:05:53

@Spiritmonger: + segélyek egy része élelmiszerben.Ha lenne esze a fidesznek megcsinálná.

epres négercsók 2010.06.21. 22:06:41

Nem tudom, ez volt-e már (biztosan, nem olvastam még kommenteket): szép dolog, hogy aki nem jár iskolába, az nem kap pénzt sem. De mondjátok már meg, mennyivel jobb az, ha O.-né beküldi Józsikát meg Marikát az iskolába, hogy jöjjön a pénz, de arról is szól a törvény, hogy az iskolában rendesen kell viselkedni? Hogy:
- odafigyelünk a tanító nénire, megcsináljuk, amit mond,
- rendesen viselkedünk, nem káromkodunk, nem nyúljuk le osztálytársaink uzsonnáját, nem püföljük társainkat, csak mert egy fejjel magasabbak vagyunk nála,
- az iskolai- és a házi feladatot megcsináljuk.
Majd a kiskölykök bejárnak az iskolába, bomlasztják az egész osztályt, kikészítik a tanító nénit, nem tanulnak, nem hagyják a többit sem tanulni, verekednek, lopnak... Kinek jó ez??
De azért ők BEJÁRNAK az iskolába. Az itt a lényeg...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.21. 22:17:46

@Tigeri: Akarta azt már a maszop is, ugye a szociális kártya.
Csak a libsik sipákoltak hogy az kirekesztés.

Bazemg ha valaki annyira szegény, akkor annak is örül ha kaját kap! Nem hogy milyen formában!

Horizont 2010.06.21. 22:31:03

Nap mint nap azon csodálkozom hogyan is tud működni még ez az ország ilyen politikusokkal.Némelyikbe a lábam nem törölném.
A cigánykérdést turbózhatjuk itt naponta ezerszer. Tudomásul kellene venni, hogy NINCS megoldás. Így és most nincs!!! A gyerekek nem születnek rossznak. A cigánygyerekek sem. Hiába is raknák bármilyen iskolába lehetne az bármilyen szuper is, ha mindennap hazamegy kész vége. Amit felépítenek nappal leomlik estére:) Addig amíg a szülők ilyenek, nem lesz semmilyen változás. Ha meg lehetne tenni akkor nekik külön diktatúra kéne, semmi demokrácia, jogvédőket a közelükbe se engedni, roma önkormányzat nuku, megvonni a családi pótlékot ha a gyerek nem jár suliba, megvonni ha megszüli a negyedik gyereket, rábeszélni őket, hogy a 3. gyerek után önkéntesesen vállalja a petevezeték elkötését, (ami most is létező fogamzásgátlási módszer), börtönbe a szülővel ha veszélyezteti a kiskorút (na ez nem csak cigányra vonatkozik) segély nincs, minden polgármesteri hivatal szervezze meg a közmunkát a segélyért cserébe, igenis elmennének, ha nem is mindenki, de ugye meg kéne szervezni, ellenőrizni mert munka egy városban, faluban lenne sok pláne ilyen pusztító időjárás mellett.
Szóval itt már csak a nagyon drasztikus eszközök bevetése lenne eredményes!!!
A legeslegfontosabb a magas szülési "kedv" azonnali megállítása lenne!
És az ilyen Török nevű barmokba a szó belefojtása.
Nem kell mindenkit szemét rohadt nácinak, fasisztának, rasszistának bélyegezni aki véleményt mer formálni a cigányokról.
Szerintem a cigányoknak is jobb lenne ha történne valami, mert ŐK is, MI is a 24. órában vagyunk!

arlequin 2010.06.21. 22:37:24

@Horizont: á, dehogy. már régen a 26. órában vagyunk, csak kissé fura észrevenni. olyan elbizonytalanító érzet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 22:38:26

@Horizont: Utolsó előti mondatban megfogalmaztad a válaszom.:)) Náczulsz anyukám,náczulsz.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.06.21. 22:42:59

@Horizont: A kőkemény fasiszta alapvetéseid ellenére igazad van.:))

Horizont 2010.06.21. 22:45:27

@arlequin: Tudod mit igazad van:)) Nagyon!
Miért érzem állandóan úgy, hogy a vezetőink nem is igazán keresik és lelik a megoldást erre a kérdésre (se). Amit mi tudunk, látunk, hallunk, olvasunk azt ők nem tudják?? Nincs semmi félelem érzetük? Mert itt "lent" sokunknak már nagyon van. Időjárásban sem gondoltuk, hogy ilyen hamar ezt kapjuk és ez lesz, na a cigány kérdésből is ez lesz. Cunami és tornádó egyszerre:)
De az a " vihar" nem fogja a Rózsadombot se kikerülni. Szívás.....

Horizont 2010.06.21. 22:47:49

@Tigeri: És én még bemerem vallani, hogy nagyon sajnálom a cigány kisbabákat. Azért mert nem tehetnek róla hová születtek.

arlequin 2010.06.21. 22:48:48

@Horizont:

www.youtube.com/watch?v=rmCpOKtN8ME

ha ránk szakad
világ fakad
gyermek kacag
világ marad

ZéBé 2010.06.21. 22:54:03

Szerintem nem jó ötlet az iskolába járási támogatás. Csak annyi lesz az eredménye, hogy a kölykök odabent még azokat is akadályozzák a tanulásban, aki pedig tanulna.

Ennél jobb ötlet szerintem egy ösztöndíj rendszer kialakítása az általános iskolások számára, mondjuk harmadiktól felfelé. Év végén vizsga, idegen vizsgáztatókkal, központi értékeléssel, hogy a helyi tanító nénit ne lehessen befegyelmezni, ha Ronaldínónak rossz lesz az eredménye. A következő évi vizsgáig az átlag alapján meghatározott összeg járjon havonta.
Lehetne pl így: egyes: nulla támogatás, kettes: 6 000 ft, hármas: 10 000 ft, négyes: 20 000 ft, ötös átlag: 34 000 ft.

Horizont 2010.06.21. 22:55:16

@arlequin:
Óóóóó ezt megköszönöm nagyon szeretem:)) A filmben egyszerű minden, kár, hogy Mezőhegyesen nem ilyen volt csak az eső, plusz felsorolhatnék még egy tucat helyet!

cso zsi 2010.06.21. 23:15:04

@Kartal (jogsértő fekete mellényben): "valahol tíz éves kor fölött kezd a gyerek szocializálódni a társadalomba, és ha az őt körülvevő szociális környezet nem támogatja a tanulást, akkor a gyerek is elkutyulódik. Ezért van az, hogy az alsóban még nyitott, hálás cigánygyerekek felsőben lógós, erőszakos kölykökké válnak. "

Láttál-e már fővárosi mellékutcákon végigvonuló 10-15 fős családot? A 4-5 évest előreküldik "játszani". Azt játsszák, hogy húzogatják az autók kilincsét, mert az jó játék. Ha valaki rájuk szól, a sor végéről a védelem megszólal: "csak jáccik..."
Ha nincs tanú, a 10 évesnél idősebb viszi a mozdíthatót, a nagyobb a beszereltet is. Legelnek mint a sáskák, vagy csak betakarítanak.
Szocializálódva, a feladatra éretten.

cso zsi 2010.06.21. 23:49:47

Végigolvasgatva az egészet, rájöttem, hogy vagy cigány vagyok, vagy balek.
Szeretek dologtalanul üldögélni, tán még pipáznék is közben. Megiszom néha egy-egy sört, így foci-vb alatt tán négyet is hetente.
Anno a suliban volt egy roma osztálytársam, talán harmadikban került oda, mert a családot a környékre költöztették, a létszám miatt egy Lehel piac-közeli bérházba.
végigjárta a 8-at, de lehet, hogy ott újra dobhatott.
Pár éve kiderült, hogy viszonylag közeli szomszédok lettünk, és lett némi rálátásom az életére.
A napi 5-6 sör, cigivel, az alap. Három (vagy azóta több) gyerek, de már unokák is. A munkahelyről nem lehetett sokat tudni, egész nap otthon volt, biztos tartós betegállományban.
Évekig.
Nekem is van 3 gyermekem, bár "háromgyerekes" sosem voltam, mert van 20 év a nagyobbak, és a kicsi között. Az elmúlt 32 évet munkával töltöttem, ebből pár a rendszerváltás után rosszul alakult, és a nyereséget elvitte.
Kettőnk életszínvonala között annyi a különbség, hogy én nem találok elfogadható munkát (vagy én nem vagyok az), ő viszont nem is töri magát érte.
Zorán:
'Mi a győzelemről megtanultuk
Hogy a részvétel a fontosabb
Hogy a vereség is fizet szépen
És a győztes sokkal fáradtabb "

Itt az ideje, hogy cigány legyek.

esef 2010.06.22. 07:09:29

A mai Magyar Nemzetben olvastam, hogy a z elmúlt hetek természeti csapásai miatt a németek elárverezik a német-magyar meccs aláírt labdáit. Természetesen hova lapátolják a pénzt? Naná, hogy a cigányok integrációjára...

molaris 2010.06.22. 07:10:35

"Ez a roppant erős logikai levezetés szerintem még Török úr szellemi kapacitását is megviselhette, ebben Nyakó úr a mester."

Török Zsoltnak semmilyen terhelést nem jelent marhaságot beszélni.
Ilyenkor önmagát adja a köznek.
Ő- ilyen!

esef 2010.06.22. 07:11:15

@Horizont:
3 éves kortól meg már a saját gyerekünket sajnáljuk, hogy cigányokkal kell egy közösségbe járnia.

molaris 2010.06.22. 07:21:50

@cso zsi:
Ezt úgy nevezik, hogy: VII.- ker.- i népi idill!
A múltkor a Dohány utcában szembetalálkozott két ilyen portyázó raj. Volt balhé, hogy kinek a "sétatere" az adott territórium.
Állatok!

molaris 2010.06.22. 07:27:32

@ZéBé:
Gondolom akkor az összes tanulónak járna ez a rendszer!!
Azért mert genetikailag festett a gyerek, ne élvezzen előnyt. Ne nyaljuk már ki a kis cigánypurdék seggét, mert hajlandóak tanulni!!
Aztán amikor le tudja írni a nevét, és elég hangosan ordítja, hogy diszkrimináció- beszarunk! Először tegyenek azért, hogy megbecsülésben legyen részük. Meglepő, de a legjobban a saját dolgos, becsületes társaik utálják ezt a sáskanépet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 07:39:31

@molaris: Nem véletlenül utálják, hiszen az ő megítélésüket is rontja a sok élősködő.
Ismerek én is rendes zigányt, csak keveset. És nem azért mert kisebbség, hanem mert a nagy részük nem rendes.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.22. 08:09:47

Hát igen!
Az otthoni szocializálódás sok érdekes dolgot tud belőlük kiváltani:

videa.hu/videok/vicces/cigojany-0GYCxDGleHIoZ2ch

cso zsi 2010.06.22. 08:11:08

@esef: Az önmagában még nem probléma. Ahová a gyermek jár óvodába, (luxusházas környék, lepukkant ovival), mindenféle népek vannak, a gyerekek egymás közt elfogadók.
Egy idő után kezdtek eltünedezni dolgok, ruhák a folyosói szekrénykékből. Senki nem állítja, hogy a 2-3 roma családból tette volna valaki, de amikor anyuka jött a kicsiért, akkor valahogy mindig volt mellett egy-két 10 évnél idősebb, akik járkáltak a folyosón (40-50 méter), amíg a kicsit öltöztették.
Ha "beszélgettek" egymással, akkor ott más ember már nem bírt megszólalni, mert csak, és kizárólag kiabálva társalogtak.
Pár napja a gyermekem kérdi az anyját: anya, tényleg van, hogy egy néni a szájába veszi egy bácsi kukiját?
"Szó fennakad, hang bennragad.."
Helyzet feloldása, hogy ha két ember szereti egymást, akkor puszit adnak egymásnak, ha nagyon szeretik egymást, akkor sok helyen is megpuszilgatják.
Visszakérdezés, hogy honnan ez az ismeret, a válasz, hogy a nem az idén barnult soknagytesós csoporttársra úgy vigyáznak a nagyobbak, hogy közben felnőtt filmeket néznek.
(más blogokban meg ki vannak akadva, amikor az ember leírja, hogy egy 12 éves lány nem biztos, hogy szűz)
Jut eszembe. a 6 éves roma lánykát újabban úgy hozzák be, mint aki a Megasztárra készül. 10 évvel idősebben ilyen "divatos" stílussal, és sminkkel mindenki lekurvázná.

cso zsi 2010.06.22. 08:13:14

@Ásómaci: Ez a bankos reklámlány egyik görbe tükre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 08:24:16

@cso zsi: "(más blogokban meg ki vannak akadva, amikor az ember leírja, hogy egy 12 éves lány nem biztos, hogy szűz) "
B+ ez már az én általános iskolás koromban is így volt - pedig az sem most volt.

elcsé 2010.06.22. 09:30:03

Amíg konkrétan nem büntetnek nagyon sok mindent, addig semmi nem ér semmit, legfeljebb akik eddig nem járatták iskolába a gyereket és majd így kevesebbet kapnak, akkor többet lopnak...
Tegnap voltam kontrollon nőgyógyásznál, ott várt vizsgálatra egy 15 éves terhes lány. Vajon elkérezkedett az iskolából? Tessék már elengedni az utolsó két óráról, mert ultrahangra kell mennem...

Mi annak idején fogászatra jártunk...

Egy kolléganőm nagyon értelmes ötlete: gyerekkorú anyának (18 alatt) nem adnék családi pótlékot. Vállaja a gyereket felelőssége teljes tudatában.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 09:46:56

@elcsé: Azért ez durva lenne, mert ugye a dolgozó családok se bírják eltartani rendesen a gyerekeket, mondjuk családi pótlékkal sem. És ugye mindenkire vonatkozik. És ugye magyarokkal is megesik hogy a kiccsaj terhes marad.
De maga a meglátás jó, csak finomítani kéne rajta...

Marcellusca 2010.06.22. 10:05:59

@ColT: Nincs mit finomítani!
15 éves lány akkor szüljön, ha ő vagy a családja fel tudja nevelni.
Még kiskorú, tehát a szülők (majdani nagyszülők) felelőssége.

És felteszem a kérdést: Kiskorú veszélyeztetése?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 10:43:49

@Marcellusca: Kiskorú veszélyeztetése mi?
Ha a csaj magától kefél?
Azt magyarok is nyomják. :S

Mondjuk jobb helyeken (Hollandia) szívfájdalom nélkül felírnak fogamzásgátlót ha a kiscsaj kéri, inkább minthogy abortuszra menjen.
Ha ez itthon is meglenne, akkor teljesen jó lenne a szankció, mert ugye akkor már lehetne mondani, hogy gondolkodott volna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.22. 10:44:51

@Marcellusca: De igazából ennek a megoldása nem is azon múlik, hogy mit kéne csinálni, hanemazon, amit itt említettek már, hogy senki nem mer hozzájuk nyúlni.
Amikor meg igen, akkor jönnek a libsik hogy így nem jó úgy nem jó.

Marcellusca 2010.06.22. 10:53:31

@ColT: Én akkor is aszondom, hogy kiskorú veszélyeztetése. És már kettőé.
Ezzel kapcsolatban a felvilágosítás a legfontosabb.
Igaz, bizonyos réteghez ez el sem jut.

A legnagyobb probléma, hogy nem mernek (akarnak???) komolyabban hozzányúlni a kérdéshez!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.06.22. 12:29:01

@ColT: Bocs, hogy beleszólok, de nem tartom jó ötletnek a fiatal lányoknál a fogamzásgátló tabletta használatát. Elkezdi 15 évesen, utána meg 30-egynéhány éves korára jön a májciszta, vagy valami fincsi kis dolog a beszedett hormonoktól.

zozo6296 2010.06.22. 13:22:40

@misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott]:
jajaja.Mit vársz aki még munkát se látott,mit fog csinálni?!!? És ebbe az a nonszensz h az ilyenek házait is meg kell védeni mert akkkor rasszisták az 'árvízi védekezők'.

Most nem találom a kommentet,de azt írta,hogy
" "nem kapja meg akkor a pénzt a szülő,ha nem jár a gyerek iskolába"
majd elintézi azt,csinál magának még egy gyereket"
Na és már is ki van a pénz-nemkapás küszöbölve,elintézte.....

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.06.22. 13:28:45

@Rejtett Változós Elmélet: Tényleg elbeszéltünk egymás mellett. :)
Amit leírtál, azzal egyet tudok érteni. Csak sajnos ha ezt itthon megcsinálják, akkor
1. liluló fejjel rohannak Brüsszelbe a munkverák, itthon pedig telenépirtózzák a médiát
2. konferenciát rendez majd a Demokratikus Charta (LOL!)
3. éhséglázadás - mint a szlovákoknál

S attól tartok, hogy mindezen okok miatt nem lesz annyi töke a kormánynak, hogy megtegye a (szükségszerűen) drasztikus lépéseket... Az MSZP-nek a posztban is olvasható korlátolt, ultra-pc retorikája marad, ami ellen ugyanolyan nehéz védekezni, mint anno a Fidesz neazemberekkel-szólama ellen. A Fidesz pedig nem hülye.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.22. 14:03:29

@Ásómaci:

Trombózis, szívpanaszok, meddőség stb mind-mind következmény lehet, tényleg nem kéne erőltetni. Mert évekig nem akarnak teherbe esni, aztán mikor leállnak a bogyóról, már nem tudnának. Óvszert a fiataloknak szerintem.

2010.06.22. 14:08:12

No, leendő királyotok újra ír - megaszondja nektek a frankót. :)

OKTATÁS

1. Minden gyereknek jár ingyenes természetbeni ellátás.
Tankönyv, felszerelés, íróeszköz, tízórai, ebéd, uzsonna ingyen jár minden iskolás korú gyereknek - nem csak a hátrányos helyzetűeknek, hanem mindenkinek, 18 éves kor alatt. (Óvoda esetén szintén jár, bár ott talán tankönyv nem kell. :) )
A tankönyvet nem viheti haza, sem pedig a füzetet, tollat; max. külön tanári engedéllyel. (Értelemszerűen a diák a suliban tanul. Otthon már nem az a dolga, hogy tanuljon. És szintén triviális, hogy a suli mindig du. 4-ig tart. Ebben napi 2 óra testnevelés is benne van. Délután napközi, ahol felügyelettel tanul, avagy fakultáció, akármi.)

2. Tanulmányi eredménytől függgően minden gyerek kap ösztöndíjat.
Bukás esetén lópikulát. 2-es átlag és afelett a következő félévre 5ezer; 3-as felett 10ezer, 4-es felett 20ezer, kitűnőért 30ezer havonta.

3. Ha a diák a félév során több, mint 20 igazolatlannal, avagy 80 igazolt hiányzásnál többel rendelkezik (kivétel ez utóbbiban a tartós megbetegedés - orvosi igazolással egybekötve), akkor értelemszerűen bukottnak tekintendő, félévet ismétel - ergo a következő félévre nem jár az ösztöndíj.

4. Ha két félévben is eléri a 20 igazolatlant, úgy a gyámhatóság, miegymás megnézi a család életkörülményeit, és szükség esetén elveszi a gyereket a családtól, és intézetbe helyezik. (Plusz esetleg a szülőket előveszik, megbüntetik.)

5. Csak úgy senki nem mehet be egy iskolába, kivéve a tanulókat és a tanárokat. (Egy beléptető rendszer nem az az őrült költség - napi 8 órában meg egy biztonsági őr sem vágja hanyatt az iskola költségvetését.) Csak akkor mehet be oda bárki, ha valamelyik tanár megengedi.

6. Követelmények magasab szintre emelése, a poroszos oktatási rendszer sok elemének átvétele (fegyelem, szigor), a libeárlisabb angolszász stílus bizonyos elemeinek átvétele (önállóság és kezdeményezés ösztönzése).

7. Nagymértékű befektetések az oktatásban: akár az autópályaépítés vagy más, kevésbé fontos dolgok kárára is. Modern oktatási rendszer, modern oktatási anyagokkal, kis osztálylétszámokkal (20 főnél mindenhol alacsonyabb), több tanárral, tanárok fizetésének drasztikus emelésével - ebből következően a tanárok megfelelő szűrése (csak a legjobb képességűek taníthassanak, de ők kapjanak is bőven megbecsülést, hiszen a jövő generációt nevelik - az ország legnagyobb befektetését).

---

MUNKA

1. Munkanélküli segély csak munkáért cserében járhat.
6 hónapig nem kötelező dolgozni, de akkor pénz sem jár.
Ha valaki fél éven keresztül nem kap hivatalosan még segélyt sem, annak utánanézni, hogy mi a fenéből él (APEH kiváló erre a célra). Ha nem tudja igazolni a jövedelmét, amiből megél (pl. nyert a lottón, és annak a kamataiból lóbálja a lábát), onnantól a munka kötelező lenne számára. Ha nem akar dolgozni, akkor irány a börtön (és ott dolgozik - lásd alább).
Munka van dögivel: szemétszedés, takarítás, árokásás, parlagfű írtás, esetleg gátépítés, útépítés.

2. Munkanélküli segély összege a minimálbérnek felelne meg.

3.Ergo voltaképpen egy félig-meddig kommunista rendszert hoznánk be. Ahol mindnekinek kell dolgoznia, avagy igazolnia, hogy miből él (adózik). Ha nincs ilyen, akkor fizetett közmunkát kell végeznie kötelező jelleggel, min. napi 4 órában.
(A nagy időjárásváltozás miatt nagyon el fog kelleni még pár száz km. gát, belvízelvezető csatorna, meg egy rakás víztározó; parlagfű is van elég sok - úgyhogy egy darabig lesz mit csinálni.)

---

BÜNTETÉS, JOG

1. Törvények egyértelműbbé tétele, kiskapuk kiiktatása (nem sorolom).
2. Pozitív és negatív diszkrimináció teljes megszünetése. Magyarországon minden ember egyenlő - ergo jogaikban sem kap sem többet, sem kevesebbet senki, akármilyen nemű, fajú, fejű, stb.
3. Büntetési tételek nagymértékű szigorítása, növelése (nem részletezem).
4. Büntetés módjának szigorítása; ezt részletezem:
A felfüggesztett szabadságvesztés, pénzbüntetés, közmuka és hasonlók mellett 3féle szabadságvesztés lehet. Nevezzük őket A, B és C típusnak:

+ C típus esetén: minimum jár neki a börtönben havi 1 telefonálás, havi 1 levélküldés és 1 levélfogadás, és havi 1 látogatás. Minimum heti 1 órát nézhet TV-t vagy hallgathat rádiót (közös klubhelység, nem pedig mindenkinek saját TV). A börtönparancsnok jó magaviselet esetén a havi tételeket hetire rövidítheti, a hetit napira - ennél nagyobb engedményt nem tehet.
Kötelező napi 8 óra munka - könnyű fizikai (parlagfűírtás, szemészszedés, stb. felügyelettel, akár közterületen is, hogy lássák a népek, hogy a rabok dolgoznak. Akár út mellett is szedhető a szemét.)
A kaját a munka után kapják. Ha nem dolgozik, nem is eszik. Ha probléma van a munkájával, akkor csökkenthető a fejadagja, avagy meg is vonható tőle teljesen.
Ha önként jelentkezik nehéz fizikai munkára, úgy jutalomból (meg hogy bírja is a gyűrődést) több kaját kap.
+ B típus esetén: minimum jár neki félévente 1 telefonálás, félévente 1 levélküldés és 1 levélfogadás, és félévente 1 látogatás. Minimum havi 1 órát nézhet TV-t vagy hallgathat rádiót. A börtönparancsnok jó magaviselet esetén a havi tételeket hetire rövidítheti, a féléveset havira rövidítheti. Annál többször nincs lehetősége igénybe venni, akármilyen jó gyerek is.
Napi 8 óra nehéz fizikai munka kötelező (árokásás, gátépítés, útépítés, stb.) A kaja ez alapján jár - szintén csökkenthető ha nem dolgozik rendesen.
+ A típus esetén: Ugyanaz, mint a B típus, azzal a különbséggel, hogy nincs TV, nincs látogatás, nincs semmi. Csak nehéz fizikai munka, napi 10 órában. A büntetés letöltése nem börtönben történik, hanem erre a célra kialakított helyen -> kőbánya, rézbánya, leendő utak útvonala, stb.

- A C típusú büntetési módszer az enyhébb dolgoknál van, pl: adócsalás, nem maradandó testi sértés, lopás, vandalizmus, stb. - természetesen a kiszabott idő lehet hosszabb vagy rövidebb a bíró belátása szerint.
- B típust kap maradandó testi sértés, nagyértékű adócsalás, cserbenhagyásos gázolás, nagyértékű lopás vagy sikkasztás, gyilkosság, kábítószer-kereskedelemben való részvétel, stb. esetén.
- Az A típus csak gyerekgyilkosság, többszörös gyilkosság, kábítószer eladása gyerekek részére, stb. esetén jár.
- Börtönbe senki nem vihet be semmit. Hozzátartozótól sem kap semmit, ruhát elveszik tőle bevonuláskor (majd visszakapja a végén). Bent abból él, amit kap, nincs saját csencselés, kintről hozott kaja, stb.
- A büntetési tétel mellé ugyanannyi felfüggesztett jár. Ha 1 évet kap valamiért, ahhoz automatikusan jár +1 év felfüggesztett, melynél ha közben elkövet bármit is, akkor 1 évet kell leülnie még.
- A büntetés kiszabásakor minden bűnnél külön-külön megállapítandó a mérték, és a végén összeadandó. Így lehet akár több évtized is (pl. ha betör egy házba, és ott a bent lévőket meg is veri, nem csak kirabolja, ako rugyan egy ügy az egész, de külön elítélendő betöréses lopásért és súlyos testi sértésért is).
- Külön súlyosbító körülmény, ha bárki bármilyen formában fiatalok avagy gyerekek, illetve ha hatósági közeg, tanár, stb. ellen követ el bűnt.

5. Betartatás (PÉLDA):
- Mivel fiatalkorúak számára tilos alkoholt, drogot, cigarettát eladni, és mivel ők képezik a leendő társadalmat (ők a jövő), ezért az ilyen bűncselekményeket erőteljesen büntetném, ill. figyeltetném. Emellett törvényben megszabnám, hogy 18 év alattiak szülői felügyelet nélkül este 11 és reggel 4 között nem tartózkodhatnak szórakozóhelyen, közterületen. 14 év alattiaknál ez este 10 és reggel 5 óra. Ittasan/bedrogozva/cigizve meg egyáltalán nem lehetnek közterületen meg szórakozóhelyen, stb. (max. csak otthon, különben viszi be őket a rendőr).
- Általános és középiskolákban minden gyerek számára kötelező jelleggel havi 1 drogteszt. A drogok tetemes hányada min. egy hónapig kimutatható a vizeletből - ergo szűrhető, hogy ki fogyasztott. Megj: NEM a gyerek a hibás, ha fogyasztott!
- Rendőrségi razziák és járőrözések szórakozóhelyeken és azok közelében. Ha egy 18 év alattinál alkoholos befolyásoltságot állapítanak meg (szonda), vagy drogot nála, esetleg cigit a szájában (a cigi is kimutatható), akkor beviszik.
- Esetek:
+ Ha bebizonyosodik, hogy a szórakozóhely tulaja szolgálta ki alkohollal/cigivel, akkor a tulaj a B típusú módszerrel leül kb. 10-20 évet, illetve a szórakozóhely bezár.
+ Ha kiderítik, hogy a drogot kitől kapta, akkor az illető megy az A típus szerint 10-15 évre követ törni.
+ Ha nem lehet kideríteni, hogy kitől kapta, akkor a szülő/gondviselő a bűnös. Ebben az esetben első alkalommal csak figyelmeztetést kap a szülő, és a családfelügyelet figyel rá jobban. Második esetben pár százezres pénzbüntetést kapnak a szülők. Ha 3X is előfordul, hogy a drága kisgyerek berúgva óbégat az utcán hajnal 3-kor, vagy az iskolai drogteszten bukik le, úgy a szülők (mindketten együtt) mennek szándékos veszélyeztetés miatt 2-10 év börtönbe B típus szerint, illetve a gyerek megy intézetbe.

Ez csak egy példa volt. De gyorshajtás esetén (ami ugye egyúttal szándékos közveszélyokozás), a 3. lebukáskor már börtönt adnék, illetve komoly sebességátlépéskor (+50 km/h) már az első alkalommal is.
A lopás csak 10ezer Ft-ig szabálysértés. A földekről elvitt termény (pl. uborkalopás) viszont már betöréses lopásnak minősül, ami mégha 50 Ft kárt okoz is, akkor is bűncselekmény.

Mivel a gyerek nem, avagy csak korlátozottan büntethető, így a szülők/nevelők felelősek a tetteikért. Példa:
Gyerek nekimegy a tanárnak, megveri. Ha 14 évet már betöltötte, úgy neki is jár büntetés, mint fiatalkorú. De a szülőket ekkor is előveszik, büntetik.
Ha a gyerek 14 év alatti, úgy a dolgot úgy tekintik, mintha a szülő követte volna el a tettet. Ha két szülője van, akkor mindketten azonos mértékben (nem megosztva) bűnhődnek, tanárverésért (pl. súlyos testi sértés közfeladatot ellátó személlyel szemben). Emellé jön náluk büntetési tételnek a kiskorú szándékos veszélyeztetése (mert valahogy az a gyerek eljutott odáig, hogy neki merjen meni a tanárnak).
És mivel a szülő ekkor börtönben fog csücsülni, a gyerekek mennek intézetbe.

---

EGÉSZSÉGÜGY

1. Többiztosítós rendszer, ahol a több biztosító között az állami is egy.
2. Mindenki választhat, hogy az államinál marad, vagy másik tetszik neki, avagy egyáltalán nem fizet. (Nem kötelező, de így ellátás sem jár. Ha baja lesz, akkor majd otthon kézrátétellel meggyógyítja magát, vagy kicsengeti a kezelésért járó összeget zsebből.)
3. Senkinek a fizetéséből nem vonunk TB-t meg egyéb egészségügyi szutykokat. Mindenki önmaga dönti el, hogy mennyit fizet (illetőleg amit a biztosító kér), avagy hogy egyáltalán fizet-e. Ha bebiztosítja magát szívátültetésre, akkor átültetik a kisszivét szükség esetén. Ha nem, akkor így járt. Ő maga dönti el, hogy mennyit szán rá, nem az állam dönti el helyette.
4. Alapesetben mindenkinek (biztosítás nélkül) csak a sürgősségi ellátás jár. Afölött meg az, amit a biztosítója áll.
5. Gyerekek számára 18 éves korig állami adókból van fizetve az EÜ ellátás, teljes körű ellátással.

---

NYUGDÍJ

1. Önkéntes nyugdíjrendszer, mindenki magának fizeti és annyit, amennyit akar, oda, ahova akarja. Állam bácsi nem von le egy forintot sem.
2. Ha nem fizet, nem kap nyugdíjat, ha fizet, kap - annyit, amennyit befizetett (illetve amennyit a biztosítója kifizet).

Megj.: Az utóbbi kettőnél nem érdekel a nyavajgók "Mi lesz így Pista nénivel, aki nem rakott félre" rinyálása.
Ha annyira zavarja őket, akkor csináljanak egy "Segítsük meg Pista nénit!" alapítványt, és majd az ellátja Pista nénit öreg korára. Én segítem a saját szüleimet, segítse mindenki a sajátját. Ne az én munkámon/pénzemen gyógyíttassa magát az alkoholista, dohányos többség. Gyógyíttassa a sajátjából. Ne az én pénzemen élje nyugdíjas éveit Pista néni meg Juliska bácsi. Éljen a saját pénzéből, meg - ha nem volt annyi esze, hogy félretegyen - akkor segítsék a saját gyerekei, vagy az alapítvány.

Ezáltal voltaképpen nem lenne nyugdíjkorhatár. Mindenki akkor megy nyugdíjba, amikor akar. Ha úgy látja 35 éves korában, hogy a félretett pénze további 80 évig elég neki, akkor nem dolgozik tovább. Ha meg nem tudott félretenni 70 éves korára sem, akkor dolgozik még azután is. Oszt jónapot.

Ja, és ezáltal az állam máris kivédte a nyugdíjasok eltartását és az EÜ problémát, amelyek együttesen a legnagyobb kiadást jelentik számára. Ergo nem kell a 2 millió munkavállalónak eltartania 3 millió nyugdíjast. És nem kell a rendesen dolgozó, soha nem beteg emberek TB-jéből finanszírozni az álbeteg "rokkantnyugdíjasok" és cigarettázó/alkoholista emberek ellátását. Mindenki önmagára fordíthatja a megkeresett pénzét, olyan ellátást kap, amit kifizet, és töredékére csökkenne az élősködő lakosok száma (nem lenne miből élősködjenek). És állam bácsinak sem lenne ekkora apparátusa hozzá.

---

ADÓZÁS

1. Potyautasok kiszűrése minden területen.
Senki nem kap semmiféle támogatást, segélyt, többletet, csak azért, mert valahova tartozik (legyen szó cigányról vagy gazdáról). Támogatás csak konkrét befektetésekre jár, ahol fel kell mutatni az eredményt. Visszaélés esetén komoly büntetések kiszabása (lásd fentebb a büntetésnél). Adó és más szempontból sem játszik állam bácsi Máltai szeretetszolgálatot. Annyira nyúl csak bele a kis életünkbe, amennyire feltétlen szükséges.

2. Egyenlőség az adózásban, és az adórendszer egyszerűsítése.
- Egykulcsos rendszer kb. 15%-os jövedelemadókulcs segítségével.
- ÁFA 5 és 40% között. 5% a kajára (és fontos fogyasztási szerekre), 40% a cigire.
- Egyéb adók, járulékok megszüntetése.
- Nincsenek kiskapuk, egyéb támogatottak. Mindenki egyenlő - nem tartunk el senkit, csak mert "más". Majd eltartja az, aki akarja, meg akinek fáj a szíve értük (lásd a potyautasos pontot).

3. Kártérítések és felesleges juttatások megszüntetése
Kártérítést senki nem kap semmiért - amit lehet, azt az eddigieknek is visszavenni. Tehát sem hollókoszt miatt, sem kommunista reszim miatt, sem másért nem kap sem magánszemély, sem szervezet egy vasat sem. Sem az egyházak a "jajdekifosztottakakommenyisták" miatt, sem a zsidók a "csilliónyianhaltunkéhen" miatt, sem a gazdák a "jájmegintelvittmindentazáradás", sem mások.
Ha sok a rinya, akkor meg el kell tolni a biciklit. Gyurcsány "apánk" is megmondta: "el lehet innen menni kéremszépen". Igaza volt. (Csak kicsit fordítunk most rajta. :) )
Potyautasok közé sorolom a több milliárd forinttal érdemein felül támogatott egyházakat. Azt a pénzt is megvonnám tőlük.
Ott az adó 1%-a, fel kell ajánlani, oszt jóccakát. Állam bácsi mindenki pénzéből nem fogja egyesek jólétét meg hitét támogatni. Támogassa az, aki hisz benne, vagy akinek nagyon fontos. Ráadásul vannak rendkívül jó alapítványok is, oda is lehet szórni a pénzt. Meg a templonyban is lehet bedobálni erre a célra szerkesztett bödönbe, ha valakinek éppen ilyen ingerenciája lenne.
De mivel a pozitív és negatív diszkriminációt éppen megszüntetni óhajtjuk, ezért egyik egyház sem kap semmilyen állami támogatást, csak mert többen hiszik el a Bibliában foglaltakat, mint a Nagy Manitut, vagy Zeusz legendáit. Egyformán nem kap pénzt egyik sem - majd a hívek eltartják.
(Megj.: jelenleg évente kb. 100-110 milliárd megy el a 4 "történelmi" egyház támogatására, ebben nincs benne az adó 1%-a és hasonló összegek. Ki lehet számolni, hogy ki mennyit is ad be évente abba, hogy a püspök uraknak legyen új BMW-jük.)
Ugyanígy nem kap pénzt a gazda sem. Segítjük a mezőgazdaságot, de nem azzal, hogy segílykét, támogatást meg kárpótlást kap a gazda (közben meg szándékosan betemeti a belvízelvezető csatornát, hogy a belvíz elvigye a termést, és hogy ezáltal felvehesse a támogatást). kaphat támogatást, ha befektet, és felmutat eredményt.
Ha meg tüntet ez ellen traktorral, majd vannak a Honvédségnek faszajó tankjai (nem sok ugyan, de van), azzal majd levontatgatjuk az útról a traktorokat, a gazdákat meg elküldjük kekszet kapálni.

--- --- ---

Nah, szóval ennyi így röviden. A számok sok esetben csak példaként szerepelnek - majd csiszolódnak még.
Azért írtam le most ezt nektek, mert most télen (esetleg jövő január/februárban - időjárástól függően) meg leszek választva királyotoknak a Tisza jegén. És ezeket óhajtom beveztni kis országunkban. Tehát erre készüljetek.

Amíg pedig nem leszek király, addig javaslom mindenkinek, hogy vallja magát cigánynak, hátrányos helyzetűnek, stb. A társadalmunk sok hibája abból adódik, hogy egyesek pozitívan, mások negatívan vannak diszkriminálva. Nomármost ha mindenki cigány lesz, akkor mindenki egyenlő is lesz. ;)

Joe.UK 2010.06.22. 14:38:18

@csíz: Vannak meg kidolgozasra varo pontok ebben az iromanyban de ha az eszmeiseget nezem akkor csak egy kerdesem van:

- Mikor es hol lehet jelentkezni arra a kiralyvalasztasra? :D

Pocócicó 2010.06.22. 15:01:03

Van egy ismerősöm, vagy 25 évvel ezelőtt tanító néni volt egy kisegítő osztályban. Elsős gyerekek, mind kis purdé. Ismerősöm kínjában, hogy figyeljenek a kölkök, elkezdett velük bábozni. A gyerekek nagyon élvezték, szerették, városi, területi, megyei bábversenyeket nyertek, tanulásban felzárkóztak a normál osztályhoz. Tantónénit felhívták az akkor még városi tanácsból, hogy állítsa le magát, mert ez nem lesz így jó!!!!
Nyolcvanas évek közepe....

Senkifia 2010.06.22. 15:20:38

Érdekes, ugyanez az MSZP-s képviselő semmit nem mondott akkor,mikor kormányzó képviselőtársa 4 év alatt 36 millió forint lakhatási és utazási támogatást vett fel(Nyakó István, emlékeim szerint) feleségével együtt,olyan címen,hogy külön laknak, és nem pesten. Mindeközben együtt laktak, és budapesten, vagyis sem az egyik, sem a másik támogatásra nem tarthattak volna igényt. Szili Katalin szintén felvette az utazási támogatást,miközben az őrezred szállította mindenhova. Az ő pénzük gondolom nem fért volna el a rászorulóknál. Olyan szintű demagógia, amit az MSZP produkál, már annyira fáj,hogy nevetséges :) Vagy fordítva...
Az MSZP az elmúlt 8 év után nem tud olyasmit felróni a fidesznek, amit ők ,preventív módon, ne übereltek volna, a szadesszel karöltve....

Senkifia 2010.06.22. 15:36:55

@Pocócicó: királyságban a cigány gyakrabban küldi iskolába a gyerekét, és a gyerekre költi a családi pótlékot,nem vodkára meg játékgépre? mert akkor én is megyek, még ha császár is az a király....

2010.06.22. 15:54:26

@Joe.UK:
Nincs jelentkezés. Én leszek, ez már eldöntött tény. -> Én döntöttem el. :)
Maga a jégen való választás is csak a formaság végett van. Mátyás nagy példaképem, így az iránta való tisztelet miatt nálam is a jeges megoldás lesz a nyerő. Persze a Tiszán, mert hát pont ugyanaz ne legyen már megint (meg a Tisza közelebb is van, meg könnyebben is befagy). ;)

Geza 2010.06.22. 17:07:42

@csíz:
Kedves Kolléga :), az elgondolása szívet melengetően szimpatikus, bár azért pár apróbb észrevétellel élnék, úgyminthogy:

- a diák nem kap ösztöndíjat, mert költsége nincs (ahogy nagyon helyesen megállapította), és mivel tan_köteles_, ezért ez kötelessége
- családi pótlékot meg nevelési támogatást mindenki legfeljebb csak adóalap-csökkentés formájában kaphat, azaz mindenki annyi gyereket csináljon, amennyit el tud tartani
- a felrovó-kiosztó folyamatokat leállítani, minden kerüljön annyiba, amennyibe kerül, a problémákat orvosolni és nem kompenzálni kell
- a tanárok díjazása továbbtanuló diákjaik eredménye ill. tovább nem tanuló diákjaik befizetett adója alapján legyen skálázva: olyat és úgy tessék tanítani, aminek haszna is van
- a katonai szolgálat senkinek sem kötelező
- köztisztséget viselni, jelöltetni ill. választani letöltött viszont két év katonai szolgálat után lehet, ugyanis ne ugasson a köz ügyeibe az, aki nem képes azért személyes áldozatot hozni
- mindenkinek a szavazata a befizetett adójával súlyozódik, azaz az választja a zenét, aki a zsetont dobja a gépbe
- a büntetési tételeknél minden visszaesés duplázza a skálát, azaz a 3. betörésért 8-szor annyi jár, mint az elsőért
- vezető beosztásban elkövetett bcs. esetén a büntetéshez hozzájön pluszba az annyiszorosa, amennyi az illető irányítása alatt álló emberek 10-es logaritmusa, azaz egy szimpla polgár szimpla büntetést kap, aki 10 embert irányít, az duplát, aki 100-at, az triplát, aki 1000-et, az négyszereset, stb., mert neki kellene példát mutatnia az embereinek
- indokolt esetekre halálbüntetés visszaállítása, viszont minden esetben (pontosan) 5 év 'A'-kat. börtön után, hogy az esetleges bírói tévedésekre is legyen idő fényt deríteni
- bírói tévedés (szándékos vagy sem, nem számít) esetén a bíró megkapja az általa kiosztott büntetés dupláját, kivéve a halálbüntetést, amikor elég szimplán is
- lopásnál nincs szabálysértési értékhatár vagy körülmény, minden esetben bcs.
- a hamis tanúzás és a hamis vád minimum 'B'-kat bcs.

Na, kb. ennyi, a királysághoz pedig sok szerencsét kívánok, ugyanis mindenképpen szükségem lesz ilyen gyakorlatias és ötletes vazallusokra :)

2010.06.22. 20:02:53

@Geza:

"a diák nem kap ösztöndíjat"
Ne kukacoskodjon kérem már! Értse jól! :)
Voltaképpen a családi pótlék helyett jönne be ez a rendszer, ahol a tanulmányi eredmény után kap a család egy juttatást. Ami ugye nem kötelezően jár, csak lehet járnia. Ezzel is ösztönözve a családot is és a diákot is a tanulásra. De ez csak egy plusz. Sima családi pótlékot nem szándékozunk adni, hiszen voltaképpen a természetben való juttatások ezt bőven elensúlyozzák. Hiszen a gyerek számára nem kel taneszközt, tízórait, ebédet, uzsonnát vennie a családnak - mind megkapja ingyen. Ha a többi dolgot nem képes egy család kitermelni a gyerek számára, akkor az ne vállaljon gyereket. A gyerekvállalás felelősség.
(Egyébként jogos, rossz volt a szóhasználat. ;) )

Tanár díjazása: elgondolkodtató az ötlet, megfontoljuk. De 100%-ig nem egyezünk bele. Főként azért nem, mert a tanár esetében egyrészt befolyásolhatná a jegyek osztogatását a saját fizuja alakulása, másrészt sok más dologtól is függ, hogy egy gyerek továbbtanul-e, és hogy hogyan.
Ha kifog egy olyan környéket a tanár, ahol nem túl rózsás állapotok uralkodnak, és a gyerekek többsége félbűnöző családban nevelkedik, akkor nyilván nem fog olyan eredményt elérni, mint a másik tanár, akinél még a szülői munkaközösség is segíti őt a munkájában.
De ettől függetlenül kiegészítő juttatásként (jutalom gyanánt ha úgy tetszik) szóba jöhet egy ilyen dolog.

"a katonai szolgálat senkinek sem kötelező"
Ez most is így van. Egyetértek.
Ugyanakkor minimális katonai ismeretekre a diákoknak szüksége van. Vagy inkább jobban fogalmazva: fegyelemre, tisztelettudásra, kötelességtudatra, na meg megfelelő fizikai kondícióra. (Ja, és természetesen maximális lojalitásra a királyi ház irányában!!! :) )

2 év katonai szolgálat:
Ezt elsősorban honvédelmi miniszterek esetében követelnénk meg. Máshol nem látjuk szükségét, nehezítené a megfelelő emberek megfelelő helyre jutását. A morális elv jogos, de gyakorlati haszna nem lenne sajnos.

"mindenkinek a szavazata a befizetett adójával súlyozódik, azaz az választja a zenét, aki a zsetont dobja a gépbe"
Gondolkodtunk mi is rajta, de úgy döntöttünk, hogy ez nem kifejezetten a hagyományos, nyugati típusú demokrácia útja lenne. (Bár így, hogy királyságot alapítunk, talán ez nem annyira gond. Hiszen úgyis mi nevezem majd ki a tisztviselőket. :) )

"a büntetési tételeknél minden visszaesés duplázza a skálát, azaz a 3. betörésért 8-szor annyi jár, mint az elsőért"
Helyénvaló! Támogatjuk és jóváhagyjuk az ötletet.

"vezető beosztásban elkövetett bcs. esetén"
Ez sem elhanyagolható ötlet. Ugyanakkor ezesetben a vezetőnek fizetéskor is legalább ennyivel többet kellene kapnia. Ebben majd a kincstár szemrevételezésekor fogunk dönteni. De az ötlet jó. ;)

"halálbüntetés visszaállítása"
Ezt nem tartjuk jó ötletnek. Ok:
1. A halálbüntetés nem riasztja el az elkövetőt jobban, mint a 25 év kőtörés.
2. 25 év kőtörésbe is bele lehet nyomorodni elég tisztességesen, így nem egy gyors pikk-pakk szurival ússza meg, hanem kínlódik vagy negyed évszázadot.
3. Hiába az 5 év kihagyás, még akár 15 év után is kiderülhetnek új adatok az üggyel kapcsolatban (erre volt már példa a történelemben nem egy), tehát ártatlanul is elítélhetik. És míg egy 10 éves kőtörés azért hellyel-közzel kárpótolható, addig egy kivégzés után elég bajos visszahozni az élők közé a jóembert (hacsak nem alkalmazunk nekromanta varázslókat :) ).
4. Akit olyan bűnért köröznek, ami halálbüntetéssel jár, az sokkal veszélyesebb, mint egy 20-40 éves büntetésben lévő. Ugyanis nincs vesztenivalója. Egyrészt az őt üldöző rendőrök számára is veszélyes, illetve egy esetleges túszejtés esetén sem lehet vele tárgyalni. Ergo növelheti a társadalomnak okozott kárt (további emberek megölése), míg a büntetési tétele már nem növelhető tovább. Egy kilátásban lévő 10-15 év kőtörésre csak nem fog rárakni még 15 évet magának menekülés közben. De ha már biztos a halálbüntetése, akkor neki már édesmindegy, hogy 5 embert végez ki, vagy 50-et.
Ergo ezt a javaslatot nem fogjuk jóváhagyni.

"bírói tévedés"
Tévedni emberi dolog. Ugyanakkor van benne valami. Komoly megfontolásunkat követően arra a döntésre jutottunk, hogy a 2X-es büntetés túlzás. Sőt, az 1X-es is az lenne.
De többszöri (pl. 3X-i) tévedés után mindenképpen egész életre eltitltani kívánjuk a bírót a hivatása gyakorlásától - emellett minden ilyen esetben a tévedésből adódó kárpótlást ő fizeti meg (vagyonelkobzással akár, avagy ha az sem elég, akkor börtönmunkával váltja meg, és az állam fizeti ki helyette).

---

Köszönjük a jókívánságokat. A minisztereink kinevezésekor mindenképpen figyelembe fogjuk venni az Ön lojalitását leendő királyunkhoz - elsősorban egy esetleges miniszteri szék betöltése végett, hogy kiváló képességeit a királyság hatékony működése érdekében továbbra is igénybe vehessük. ;)
Mivel gyanúnk az, hogy Ön már volt is katonaember (vagy akár most is akként ténykedik), így elsősorban a honvédelmi miniszteri szék leendő várományosaként tekintünk Önre. :)
(Eltaláltam? Hol, merre?)

cso zsi 2010.06.22. 20:04:51

@Geza: "mindenkinek a szavazata a befizetett adójával súlyozódik, azaz az választja a zenét, aki a zsetont dobja a gépbe"

Van is igazságod, meg nem is van.
Erősen hasonlít a választások előtt felbukkanó "csak az érettségizettek", majd a "csak a diplomások" szavazhatnak.
Magyarán azt a korosztályt, akinek jelenleg elhelyezkedni is problémás már, kizárná a körből, holott még 10-15 év munkaidő van kiszabva rá.
Folyik itt az ágálás a rendszer hibái ellen, de az ötleted alapján a "100 leggazdagabb magyar" elkaszálja az országot.

miqlas 2010.06.22. 20:31:50

"a büntetési tételeknél minden visszaesés duplázza a skálát, azaz a 3. betörésért 8-szor annyi jár, mint az elsőért"

Ha az elsőre kap 2 évet, akkor a másodikra 4-et, a harmadikra 8-at, de 8-ban a 2 csak 4szer van meg.

Vagy benéztem valamit?

miqlas 2010.06.22. 20:35:11

"2. Mindenki választhat, hogy az államinál marad, vagy másik tetszik neki, avagy egyáltalán nem fizet. (Nem kötelező, de így ellátás sem jár. Ha baja lesz, akkor majd otthon kézrátétellel meggyógyítja magát, vagy kicsengeti a kezelésért járó összeget zsebből.)"

aki kifizeti zsebből az nem fizeti meg a készenléti díjat, hogy az orvos folyamatosan ott van
az egészségügyi beruházásokat (kórház építés/fejlesztés/eszközvásárlás)
az ilyen egyszerűen megdögölhet

Senkifia 2010.06.22. 23:44:26

@Pocócicó: hát ezért tartunk most ott,ahol... illetve ezért is.

Geza 2010.06.23. 09:08:20

@csíz:
"Mivel gyanúnk az, hogy Ön már volt is katonaember (vagy akár most is akként ténykedik), így elsősorban a honvédelmi miniszteri szék leendő várományosaként tekintünk Önre. :) (Eltaláltam? Hol, merre?)"
Szombathelyen lettem volna híradó, ha nem szűnik meg a sorkötelesség a tanulmányaim befejezése előtt, így viszont -lévén másodszor már nem jelentkeztem- ebből kimaradván a h.m. tisztségére nem kvalifikáltam magam, így a felkérést köszönettel bár, de vissza kell utasítanom :).
A suszter maradjon a kaptafánál, és amíg egy vidéki sportegyletben több lőgyakorlatra van mód hetente, mint a seregben lenne a teljes kiképzés alatt, addig nem is igen adnám szöcskészésre a fejem.

Joe.UK 2010.06.23. 09:17:40

@csíz: Oh Felseg, felreertett.... Dehogy jelentkeznek kiralyi posztra, nem olyan csaladbol szarmazom en... :D
Csak megvalasztani mennek a Tisza jegere. Ilyet se szoktam mondani de barcsak fagyna mar....

derelyegrádi szellem 2010.06.23. 11:36:26

@ColT:

nekem nem úgy tűnik. Mert ugye kormányra kerülvén nagyon úgy néz ki kész törvényjaslataik voltak, kész programjuk (ami ugye eddig a szocik szerzint nem is volt, de mostani ellentétben áll a korábbi nem létezővel:-) ), amit - szintén úgy néz ki - meg is valósítnak.

Ezzel összvetve pl a 2002-es szoci hatalomátvételt, látszott semmi elképzelésük, kész tervük nincs, egyszerűen amit a kasszában találtak azt szétszórták a lakosság körében, egy részét pedig a saját köreikben. Aztán amikor ez elfogyott, akkor elkezdtek hiteleket felvenni, és a fentieket folytatták 2010.-ig csak már hitelből, azzal, hogy amikor már nem adtak a piacon nekik, akkor jöttek megszorítások, meg a csőd, aztán az IMF. Szociék a szabad demokrata "szürkeállománnyal" kiegészülve ennyit tudnak+ Török Zsótit.

2010.06.23. 21:29:17

@miqlas:
"aki kifizeti zsebből az nem fizeti meg a készenléti díjat, hogy az orvos folyamatosan ott van..."
Miért ne fizetné meg? Nyilván az árba nem csak azt számolnák bele. Ha a boltban veszel kenyeret, akor nem csak az előállítási díjat fizeted, hanem a szállításit is. Annak ellenére is, hogy a kenyér odaérkeztedkor már ott van a boltban.

@Geza:
Ejjnye. Ez így nem lesz jó. Sebaj, majd találünk Önnek megfelelő feladatot, ahol a királyságunk számára fontos segítséget nyújthat. ;)

@Joe.UK:
Helyes, helyes! Ha nem lesz fagy, akkor majd elrendeljük, hogy mindenki fújja a Tiszát, hátha befagy. Esetleg ideiglenesen begyűjtetjük a hűtőszekrényeket a cél érdekében. :))

süti beállítások módosítása