Skip to content


       Szűrés lista

50 igazolatlan óra és a jegyző adja a ruhát vagy élelmiszert

Szeptember 1-én indult a tanítás, és hamar meg is lett az első tanuló, akinek meglett az 50 igazolatlan óra. Ami ugye nem is olyann sok, napi 6 tanítási órával számolva 8 és fél nap alatt megvan az az 50 óra ...

Nézzük, hogyan is változott a folyamat:


"Ha egy diáknak összegyűlik félszáz igazolatlan órája, akkor - az iskola jelzése alapján - a jegyzői gyámhatóság felfüggeszti az iskoláztatási támogatást és védelembe veszi a gyermeket. A jegyzőnek e körben mérlegelési lehetősége nincsen.

A törvénnyel gyakorlatilag két részre választották a korábbi családi pótlékot: nevelési ellátásra és iskoláztatási támogatásra. Ez utóbbit nem kapja meg az iskolakerülés miatt a család határozatlan ideig. Az iskoláztatási támogatást a Magyar Államkincstár a helyi önkormányzat családtámogatási folyószámlájára utalja, amely aztán pénz helyett természetbeni juttatásban „utalja ki” a támogatást.
A rendelet azt írja elő, hogy a gyermek szükségleteire lehet költeni, így például tanszerre, ruházatra, élelmiszerre, gyógyszerre, közlekedési bérletre, fizetős szakkörökre, de akár a család lakhatására is. A gyámhatóság három havonként és a tanév vége után felülvizsgálja, hogy továbbra is indokolt-e a felfüggesztés, azaz a gyermek helyzete rendeződött-e, teljesíti-e tankötelezettségét. Akkor szüntethetik meg a felfüggesztést, ha a vizsgált időszakban a gyermek egy óráról sem hiányzott igazolatlanul."
 


Az országos verseny győztese a hírek szerint egy nyírbátori gyerek lett. Tóth Árpád, Nyírbátor jegyzője megerősítette, hogy egy általános iskolai tanuló már valóban túllépte az 50 órás igazolatlan hiányzást a kisvárosban, s az ügyben megindítják az eljárást. A törvényi kötelezettségnek megfelelően intézkednek a családi pótlék fizetésének felfüggesztéséről, gyám kirendeléséről, sőt szabálysértési eljárás is indul a szülők ellen.

Időközben kiderült, miért nem jár általános (!) iskolába:
"Ismerjük a családot, a tanuló egyébként is védelem alatt áll, és tudjuk, hogy azért nem jár iskolába, mert hiába kiskorú, már van két gyermeke, így nem tud részt venni az órákon. A család valószínűleg elfelejtette kérelmezni az iskolánál erre a tanévre a magántanulói jogviszonyt, ezért gyűltek össze az igazolatlan órái." - Németh Mária, Nyírbátor főtanácsosa

A jegyzők szerint mostantól a kisebb hiányzásokra is odafigyelnek, és kisebb hiányzások esetén az iskola jelzése alapján az önkormányzati hivatal figyelmezteti az érintett szülőket. Ugye-ugye, hogy lehet így is, és nem dől össze a világ ...


De még mindig vannak olyanok, akik nem értik, hogy miért kellett ez a "szigorítás".

Nos, a cél az, hogy minden gyerek elvégezze az általános iskolát. Viszont az elmúlt években a "lógás" egy elfogadott, általános dologgá vál, és az iskolának / önkormányzatnak nem sok eszköz volt a kezében. Amikor már nagyon durván kiborult a bili, és leltöltendő börtönt kaptak a szülők, akkor meg a köztársasági elnök kegyelmet adott.
 
A debreceni Nagysándor József Általános Iskola és Előkészítő Szakiskolában ez volt a helyzet idáig:
"Tavaly volt olyan gyerekünk, akit egész évben nem láttunk. Az 50 óra igazolatlan hiányzás nagyon gyorsan összegyűlhet. Ha napi 6 órával számolunk, ez két hét igazolatlan távolléttel is összejöhet. Tavaly az összes gyermekünk 30-40%-ának bizony volt 50 igazolatlan órája. A tanév elején igyekeztünk minden szülőt tájékoztatni a változásról, s úgy tűnik, ennek most még van hatása; kevesebb ugyanis az igazolatlan hiányzó." - árulta el az igazgató.

Ki más nyilatkozhatna ez ügyben, mint az ország szociológus nagyasszonya, Herczog Mária?


"A leghatékonyabban elérni azt, hogy minden gyerek - a veszélyeztetett, a halmozottan hátrányos helyzetű gyerek is – eljárjon az iskolába elsősorban támogató, és nem megvonó intézkedésekkel lehet. Úgy, hogy a pénzügyi támogatás mellé oda kell tenni azokat a feltételeket, amiktől ezek a szolgáltatások vonzóvá válnak. Fel kell tárni a hiányzások valódi okait, és a probléma kezelésére felméréseken alapuló, komplex programot kell kidolgozni. E mellett meg kell győzni a helyi önkormányzatot és a lakosságot, bevonva az érintett szülőket, hogy mindenkinek fontos az érintett gyerekek iskolai sikeressége. Ehhez persze az is kéne, hogy az iskola el- és befogadó legyen, rugalmasan alkalmazkodjon a gyerekek szükségleteihez, és sokkal jobban megbecsüljék a felkészült és sikeres szakembereket.

Az iskolába járás sikerességét elsősorban az örömteli óvodai jelenlét és a koragyerekkori segítségnyújtás oldja meg, ahol a szülő is partner lehet. A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Gyerekszegénység Elleni Programjának állásfoglalása szerint szintén nem alkalmas az új törvény az iskolai hiányzás kezelésére. A családi pótlék a gyermek felneveléséhez biztosított közösségi hozzájárulás, nem pedig a büntetés vagy jutalmazás eszköze. Ráadásul a javaslat ellentétes a gyermekvédelmi törvény alapelveivel, a gyerekek jólétét és védelmét szolgáló szakmai törekvésekkel."


Segítünk Herczog Máriának feltárni a hiányzások valódi okait? (Megértjük Máriát, nem könnyű Budapestről ilyet kideríteni.)

Az egyik legkézenfekvőbb módszer (azt hiszem, már tanítják a szociológia szakon, de ebben nem vagyok biztos), hogy megkérdezzük a legilletékesebbet, a szülőket:
"Szendrőládon az egyik családban összesen 8 gyerek van. A gyerekek édesanyja az RTL Híradónak azt mondta: tavaly előfordult, hogy a gyerekek nem tudtak eljutni az iskolába, de akkor is csak azért, mert nem volt pénzük cipőre."

Nocsak-nocsak ... semmi félelemkeltő iskola légkör, teljesen kézzelfogható az indok: nincs cipellő, nincs iskola. Nos Mária, ilyen esetben mit lehet tenni? Ha megkérdezünk bármelyik, szociológiai végzettséggel NEM rendelkező embert, mind az fogja mondani, hogy ... adjanak cipőt a kölköknek! A jegyző a családi pótlék feléből szépen vesz a gyerekeknek cipőt, és irány a suli ...  Ügy? Megoldva!

A másik, már sokkal ravaszabb módszer, mikor magát az érintett diákot kérdezzük meg, hogy miért nincs iskolában?

Az egri rendőrök 1 hetes akciót tartottak a  fiatalok által előszeretettel látogatott helyeken (bevásárlóközpont, buszpályaudvar, Széchenyi utca, belváros, Érsek kert, vasútállomás), mivel a fiatalok sérelmére és a fiatalok által elkövetett bűncselekmények aránya igen magas, illetve az iskolák igazgatóinak jelzései alapján nagyon sok a hiányzó a városban csellengő gyermek, diák.

Egy hét alatt 76 (!) hiányzó diákot "találtak", akik össze-vissza csavarogtak a városban. Ami kemény, és ide már lehet, hogy Herczog Mária több évtizedes rutinja kell, hogy "az igazoltatott diákok közül van olyan, aki az iskoláját, gyakorlati helyét nem is ismeri, nincsenek tisztában az osztályfőnökük nevével, és hogy hányadik és milyen osztályba járnak."
Volt olyan gyerek, aki nem tudta megmondani, hogy mi az iskola neve, ahová jár, csak azt tudta megmondani, hogy hol kel leszállni a buszról ... 


No, erre varrjon egy tökös szociológus gombot!

Erre milyen programot kellene kidolgozni? Komplexet, természetesen!

Nézzük csak, mit is mondott Herczog?
"Meg kell győzni a helyi önkormányzatot és a lakosságot, bevonva az érintett szülőket, hogy mindenkinek fontos az érintett gyerekek iskolai sikeressége. Ehhez persze az is kéne, hogy az iskola el- és befogadó legyen, rugalmasan alkalmazkodjon a gyerekek szükségleteihez, és sokkal jobban megbecsüljék a felkészült és sikeres szakembereket."  

Vagyis ki a hibás, hogy a gyerek lóg, és annyira ostoba, hogy azt sem tudja, melyik iskolába jár?
- Az önkormányzat
- A lakosság
- Az iskola
- A tanárok

Gratulálunk Herczog Máriának, ismét nagy megfejtést adott nekünk a problémáról!

Csak azt nem tudom, hogy az összes szociológus ennyire segghülye, és ilyenkor csak bólogatnak, hogy a Mária milyen faszán megmondta, vagy azért van egy-két értelmes közöttük? Remélem nem sok szociológus végez évente, mert nekünk egy Herczog is elég ...

Címkék: oktatás társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr302318038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.09.24. 09:18:06

Nem csak Budapestről, hanem Brüsszelből is nehéz ezt kideríteni.
Egyébként nagyszerű elméleti szakmeber Herczog Mária, neki is köszönhetjük a gyermekvédelmi törvényt. Ami 13 év alatt elavult sajnos.
Azért megnézném (és mások is:)), hogy mit kezdene egy településen egy hónapon át családgondozás címén.

f.m.j. 2010.09.24. 09:18:09

most majd jegyzőt vernek... van, ami nem változik :)

f.m.j. 2010.09.24. 09:21:46

de egyszer már Herczog Máriát is elpáholhatná valaki :)

Horizont 2010.09.24. 09:31:14

"csak azt tudta megmondani, hogy hol kel leszállni a buszról ... "
És ebből teljes jogú magyar állampolgár lesz! Azért az anyjának tennék fel 1-2 kérdést!
Mert ennek a pusztításnak ami történt iskola ügyben egyik fele a szülő lelkén szárad a másik felét az SZDSZ -nek "köszönhetjük" !!
Mielőtt valaki azt hiszi, hogy ebben a posztban szereplő gyerekek mind cigányok, hát tévednek!
Ilyen Herczog Mária féléket meg kizavarnék az ÉLETBE egy kicsit, bele a sűrűjébe, aztán mondjon véleményt. Íróasztal mellől rózsaszín a világ(a)!!

Sátán meg a Jocó 2010.09.24. 09:38:40

Herczog Máriát ezennel Tiszteletbeli Brit Tudóssá nevezem ki!

LiberGon 2010.09.24. 09:39:15

Herczog Máriának küldenék egy Bárdosi Sándor idézetet: Miért nem mész el az anyádba?

Rikki Harcos 2010.09.24. 09:39:54

Valahogy rá kell venni a kis aranyos barnabőrű lurkókat is, hogy iskolába járjanak. Ennek egyedüli módja, hogy megvonjuk a pénzbeli ellátást.

Azzal, hogy a pénzbeli ellátást természetbeni ellátásra változtatjuk, persze nem old meg semmit, ugyanis a kapott cipőt azonnal kidobják, mondván hogy "paraszttól nem kell", csak a pénz, amiből persze úgyszintén nem lesz cipőcske.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 09:41:52

Az mr1 oldalán jelent meg ez a hír:
www.mr1-kossuth.hu/hirek/itthon/mar-most-riaszto-az-igazolatlan-hianyzasok-statisztikaja.html

Ajánlom mindenkinek az alábbi sorokat megfontolásra:
"Azoknál a családoknál, ahol a gyermek eddig is kapta a rendszeres gyermekvédelmi támogatást azért, mert a család anyagi helyzete miatt rászoruló, havonta az eseti gondnok fogja beosztani a gyermek szükségleteinek megfelelően ezt az iskoláztatási támogatás összegét. Az eseti gondnokot pontos előírások vezetik. Ruhára, tanszerre, élelmiszerre költhet. Havonta kell rendszeresen, lehetőleg a teljes összeget felhasználnia, és ezzel el is kell számolnia a gyámhatóságnak.
Hogy ki legyen az eseti gondnok, arról az iroda a családsegítőt kérdezi meg, de Polyákné a romagimnáziumban érettségizettekben látja a további tartalékot."

Na vajon miért a romagimnáziumban végzettekre van szükség ide? TÁN CSAK NEM AZÉRT, MERT A LÓGÓSOK MAJDNEM MINDEGYIKE CIGÁNY????????

Horizont 2010.09.24. 09:46:28

@Kartal (fekete mellényben):
De csak majdnem!! Ha megnézed az Agria TV felvételét azok a lógósok pont nem cigányok!

Krikri 2010.09.24. 09:46:53

Scmitt Pál érdemrendet Herczog Máriának :)

Steve the Great 2010.09.24. 09:47:06

"nincsenek tisztában az osztályfőnökük nevével, és hogy hányadik és milyen osztályba járnak."

Azért ez kemény. Még egyetemen csak-csak megérti az ember, hogy félév végére se tudja egyik-másik hallgató megjegyezni, hogy kinek a milyen órájára "járt", de hogy általános és középiskolában sem...

Krikri 2010.09.24. 09:47:46

@Horizont: az ilyennek az anyja is ezen a "magas" színvonalon áll, így neki hiába tennének fel kérdéseket...

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.09.24. 09:49:11

Nagyon helyes. Én visszavinném a botozást is az iskolákba, ha néha agyonvernek félig néhány nagyarcú keménygyereket, mindjárt megjavul a morál.

LuciFerko 2010.09.24. 09:49:53

Az összes szociológus takarodjon!!! Sajnos sokan tanulnak szociológiát, főleg a Corvinuson, ahol teletömik a fejüket a hülyeséggel. Le kéne őket költöztetni Enyingre vagy Miskolcra....

kyncza 2010.09.24. 09:51:19

herczog!! Igy, kisbetűvel írva!
Röviden mondom, hogy megértsd, és ne keress komplex értelmezést!

A jó édes kurva anyád, te tetves cigányfajvédő múmia!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 09:51:27

Herczog amúgy ott megy tévútra, hogy úgy gondolja, ezek az emberek szellemileg vele egyenrangúak, így értenek a "szép szóból" .... olyan, mintha drogost megkéred hogy szokjon le, hát persze hogy ezerrel megígéri hogy leszokik.

Nos, ezek az emberek csak egy dologból értenek: a pénzből. Ha nincs pénz, akkor megcsinálnak mindent, hogy legyen. Így igenis hasznos a fele családi pótlék megvonása és természetbeni kifizetése.

A jegyzők meg töltsék fel a raktáraikat élelmiszerrel meg ruhákkal, mert hosszú ez a tanév ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 09:52:32

@Steve the Great:

Választópolgár lesz belőle is, még pár év ...

Artyom2033 2010.09.24. 09:57:23

@zero: Vagy a fekete ruhás halálbrigádokból!

tkgabor 2010.09.24. 09:58:12

A lófaszt nem végez sok!!! Slágerszakma manapság! Ilyen hülyéket ontanak ki magukból az "egyetemek" ráadásul a tanáraik is ilyen barmok és belenevelik a hallgatókba, hogy mikor végeznek ők lesznek az istencsászárok és csak ők értik a társadalmat. Fennhéjázás kontra szaktudás.

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.09.24. 10:03:40

@LuciFerko: Nekünk szociológia órán elkezdte a faszi a rizsát, hogy Magyarországon itt a Jobbik, a NÁCZIK, és hogy a cigányokat hogyan elnyomják és mi vagyunk a szemetek. Az egyik srác vitába szállt vele, majd amikor már mindenki látta, hogy a faszi azt sem tudja, hol él, és a srác értelmeseket mond, akkor előjött az ütőkártya, hogy "erről van szó, itt a baj a fejekben", kb. majdnem lenácizta a gyereket is.

Azóta nem járunk erre a képzésre, mert nem azért fizetünk, hogy valami gyökér tárgy nevében megkapjuk ezt a liberális-fasz szöveget.

nyugatioldal 2010.09.24. 10:04:38

Hehe. Komplex program, mi? Tudja valaki hány komplex program volt eddig a szegények felzárkóztatására? Eredmény? Ja igen, ha nem lett volna már rég csődben lenne az ország. Kézzelfogható szép eredmény.

Grat. Nem fognak hiányozni a liberálisok.

jozicsenko 2010.09.24. 10:07:12

@zero: az tetszett, hogy ungarovalentin és barátai a rózsadombról osztják az észt

jön herczogmária és megmondja mi a frankó? kiez? miez? volt már öt percnél többet valódi szegények között? vagy ez is olyan szobatudós mint azok a középkori faszik, akik az angyalok nemén és a mennyország kiterjedésén agyaltak 800 éve?

f.szom, hogy ezeket még képezzük is: szobafestő/villanyszerelő/ lakatos/ács / kőműves az nincs, b.szod, de szuciológusokat meg filozófusokat (buktacukrozókat, büfé-ruhatárszakosokat) képezünk ezerrel...

reKorrekt 2010.09.24. 10:08:33

Én nem Herczogot hibáztatom hogy ilyen hülye, hanem azon médiumokat, akik őt kérdezik meg a mai napig ilyen kérdésekben (és le is közlik). Még azt se kérdezhetem hogy na ezt vajon ki b*ssza, mert igen érdekesarcú az úrhölgy...

Homeoffice 2010.09.24. 10:16:31

@zero:

Teljes mértékben egyetértek.
Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy a maguk fejével értékelik az emberi cselekvéseket.

2010.09.24. 10:16:51

Sajnos tudomásul kell venni, hogy van egy réteg aki pénzért mindenre hajlandó, akár még arra is hogy iskolába járassa a gyerekét.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 10:18:40

@Horizont: naná, nem fognak cigányokat mutogatni a tévében. Én is tudom, hogy nem kivétel nélkül mindegyik roma, de túlnyomó többségük az.

A kormányzatnak is jó lenne tudomásul venni, hogy itt elsősorban etnikai kérdésről van szó, éppúgy mint az iskolai erőszak esetében. Ott is csak kevés nem cigány elkövető van, túúúúlnyomó többség bizony nem napon barnult le.

herczog meg lehúzhatná magát a vécén, így fizikailag és szellemileg is egy szinten lenne.

@Szekuriti Blogger: feleségem szociológia tanára is azzal kezdte, hogy nem szabad azt mondani, hogy 'cigány'... szerencséjére velem nem találkozott, mert megkapta volna egyenesen a képébe, hogy szülőhazámban az anyanyelvem fogom használni, akkor is, ha ez neki nem tetszik, és ennek az etnikumnak a neve magyarul az, hogy 'cigány'.

molaris 2010.09.24. 10:19:43

" Ehhez persze az is kéne, hogy az iskola el- és befogadó legyen, rugalmasan alkalmazkodjon a gyerekek szükségleteihez, és sokkal jobban megbecsüljék a felkészült és sikeres szakembereket."

A kérdésem az, hogy: miként is kell az iskolának alkalmazkodni kolorék igényeihez?
Új tárgyak bevezetésével: A vasazás rejtélyei, A bodzázás jövője?
Zseblopási trükkök, erőszak tréning?
Ökölbe ugrik a talpam!

Inner Circle 2010.09.24. 10:23:35

Saját fülemmel hallottam pár napja Herczog Máriát a Klubrádióban, amint saját szájával kimondta a fenti igét, és ti a legjobb részről lemaradtatok. Utána ugyanis azt is elmondta a Klubrádió műsorvezetőjének, hogy épp az ENSZ-ben van, és Sierra Leone és Burundi gyermekügyeit vizsgálták az imént, ahol elég rossz a helyzet, de hát itthon sem jobb (vagy "itthon is érdekes" vagy valami hasonló, az áhítattól nem tudtam szó szerint megjegyezni). Hiába, Zorbán az Zorbán. Vele nem lehet.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2010.09.24. 10:30:25

Nem-nem, az ilyen kurva okos szociológusokkal nem az a baj, hogy rosszul tippelik meg a "kliensek" színvonalát, hanem hogy még életükben nem találkoztak velük. Ez az a valahol felsír egy gyerek mentalitás, ami eddig olyan szép eredményeket ért el.

Másik meg, hogy Herczog Mária a szociológia Nógrádi Györgye és Tálas Pétere egy személyben. Tök mindegy, hogy milyen szakterületről van szó, ő mindenhez ért (előbbi két úr ugyanezt teszi: teljesen mindegy, hogy Kelet-Timor, Venezuela, vagy Togo, teljesen mindegy, hogy választási rendszer, ökológia, vagy fegyverkezés...). Ezért nem szabad sem komolyan venni, sem hivatkozni rá.

LuciFerko 2010.09.24. 10:30:42

@Szekuriti Blogger: nálunk a Kodolányin is van ilyen tanár, igaz messze nem szociolgógia téma, de nem nevezem meg mert nem akarok érdemjegyileg pórul járni...
Mondom költözzenek le Enyingre vagy Miskolcra egy hónapra.

wlakos 2010.09.24. 10:36:37

@f.m.j.: "de egyszer már Herczog Máriát is elpáholhatná valaki :) "

Mondjuk egy bátor ló, vagy öszvér!:)

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 10:40:14

@LuciFerko: egy évre! És amikor egy hét után sírva könyörög, hogy engedjem el onnan, akkor megnyugtatom, hogy már csak 51 hét van vissza... Egyébként lakik ismerős az Avason, szokott mesélni olyanokat... elképzelni nem tudjátok mi folyik ott. Hacsak nem éltetek hosszabb ideig egy cigánytelepen.

Horizont 2010.09.24. 10:42:13

Nem volt cipőre pénzük? Nem értem, hogy a Vöröskereszt a begyűjtött használt ruhákat miért külföldi rászorulóknak viszi?

z666 2010.09.24. 10:42:54

Minden felsőfokú tanulmányt egy év gyakorlattal kellene kezdeni. (Nekem is jól jött volna.) A szociológusok pl. eltölthetnének 1 évet Lyukóvölgyben...

LuciFerko 2010.09.24. 10:45:03

@Kartal (fekete mellényben): mint enyingi kb sejtem mi mehet ott...

z666 2010.09.24. 10:45:16

Herczog Máriát pedig ki kellene végezni "bűnszövetségben elkövetett, aljas indokból történt, társtettesként elkövetett többszáz rendbeli gyilkosságra való felbújtás" büncselekméyne miatt...

LuciFerko 2010.09.24. 10:46:01

@z666: van nekik ilyen, de általában idősotthonokban és hajléktalanszállásom...

wlakos 2010.09.24. 10:46:40

@Kartal (fekete mellényben): @Horizont: Sajnos óriási probléma az iskolákban az "elcigányosodás" is:( Nem cigány gyereke csoportosan isznak, rongálnak, verekednek:(
Az iskolák tehetetlenek akkor is ha akarnak valamit csinálni. /nem azt mondom, hogy a cigány gyerekek nem ezt teszik/

Petrow 2010.09.24. 10:47:46

@Steve the Great: . "Még egyetemen csak-csak megérti az ember, hogy félév végére se tudja egyik-másik hallgató megjegyezni, hogy kinek a milyen órájára "járt"..."

Félig OFF: Bocs, de ha nem jár mellé teljesítmény, akkor qrvára nem értem meg. Az ilyennek nincs keresnivalója a felsőoktatásban. Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy bármilyen munkahelyen.

A fene nagy szabadosság és "jogvédelem" eredménye, hogy ma az oktatás minden szintjén ez van. Nálunk is jó páran ajvéztak, amikor pár tanárunk az asztalra csapott és a TVSZ szerint az 5. igazolatlan után elkezdte kiszórni az embereket óráról.

Tesó fél évet volt kint ruszkiknál. Ott a szobatársa elmondta, hogy esze ágában sincs hiányozni, mert ha mégis, akkor először a koleszt vonják meg tőle, aztán szó nélkül kicsapják, és mehet a seregbe letölteni a kötelező sorkatonai szolgálatot.
Ha másból nem értenek, akkor marad a szigor. Nálunk egyelőre ott van a helyzet, hogy ha az ember eszére nem tudsz hatni, akkor hass a pénztárcájára.

@Horizont: egyetértek. Apám egy egész tanévet húzott le iskolában portásként / biztonsági őrként. Első kézből mondta el, hogy a fehér gyerekek között is rengeteg sík egyed van, csakúgy mint kormos társaik között.

slaci89 2010.09.24. 10:49:09

Szociológus, lál. :D
Válogatott faszságokat nyilatkozni én is tudok, ráadásul büfészakos diploma nélkül is.

A cipős sztori is hatalmas kamunak tűnik. Fogadni mernék rá, hogy csípőből leszarja a drága gyerekgyártó kisiparos "szülő", hogy hol/mit csinál a gyerek.

LuciFerko 2010.09.24. 10:50:51

Amúgy ismerek egy elég csinos lányt, anno kevertünk is, most a Corvinusra jár szoc-ra, és múltkor elkezdi nekem "De én nem mondhatom, hogy cigány, olyan emberek mint mi.." Na mondom pff... Előtte teljesen más volt. ebből is látszik az agymosás... :(

Homeoffice 2010.09.24. 10:51:08

@Petrow:

Mindez szándékos.
Az a legjobb sokaknak, ha a tömeg tudatlan.
A tudatlan, tanulatlan nem gondolkozik, Fogyaszt, és jól kezelhetően melózik (vagy nem).
Ha kicsit elkanászodnak akkor kimegy azi dőközben jól felszerelt rendőrség és rendbeteszi őket.

darkwertoo 2010.09.24. 10:52:08

Nem ismerem H. Marika nénit, így nem tudom megmondani, mennyire ért a dolgához. Csak azt látom, hogy nagyon elméleti szinten, átfogóan gondolkodik. Még mindig a problémát elemezgeti, amikor már szerintem a megoldás is késő lenne... Én azért találtam ám jót (konkrét dolgot) abban amit mondott. "Az iskolába járás sikerességét elsősorban az örömteli óvodai jelenlét és a koragyerekkori segítségnyújtás oldja meg..."

Nézzünk egy példát, mert az jó! Van egy sokgyerekes család, ahol se apa, se anya (se a többi velük élő rokon) nem (vagy nem rendszeresen) dolgozik. A gyerkőc eléri úgy a 6 éves (iskolaköteles) kort, hogy nem került ki a családból, nem került be egy óvodai közösségbe. Egy olyan helyre, ahol társadalmi normákat, beilleszkedést tanul (a gyurmázás mellett) Csak abból az ismeretanyagból építkezhet, amit otthon lát, és ez korántsem egy jó példa! A család egyik napról a másikra él, ezek feszültséget gerjesztenek, agresszívvá válnak tőle a gyerekek. Nagy probléma a rendszertelen életmód. (Ilyen egyszerű dolgokat is nehezen tanulnak megy szerintem, hogy hétköznap és hétvége különbsége, hiszen hiányzik az hogy rendszeresen lássák, hogy anyu v. apu elmegy 5 napot dolgozni, majd 2 napot otthon van!) Mire iskolába megy, már szinte behozhatatlan a szociális lemaradása. Beilleszkedni nagyon nehezen tud, hiszen ez a készség sosem alakult ki nála.

Félreértés ne essék, nem vagyok szociológus, nem védek/támadok én senkit csak próbálok logikusan gondolkodni. Vagy sikerül vagy nem....

minimalista 2010.09.24. 10:52:22

@Von Siebenbuergen:
"Herczog Mária a szociológia Nógrádi Györgye és Tálas Pétere egy személyben. Tök mindegy, hogy milyen szakterületről van szó, ő mindenhez ért"

Sajnos ez olyan mértékben így van, hogy naccsága megkerülhetetlen a szociológia sok területén. Szoc szakos ismerősöm mesélte, hogy nem lehet normális, esetleg a liberális mainstreamtől elütő, más módszertanú kutatásokat végezni pl. a szegénység témakörben, mert a kutatási támogatásokat is herczog őnaccsága ítéli meg, csakis a neki tetsző programoknak.
Végül, az évek során több tíz (ha nem 100!) millió forintokat költöttek a herczog által vezetett "kutatásokra", amik - ismerősöm szerint - nem is akarnak megoldást találni a vizsgált problémákra, csak általánosságban maszatolnak, hiszen akkor megszűnne a támogatás!
Mindenki döntse el maga, vajon herczog mária őnaccsága havi hány millió Ft-ot zsebelt ezekkel a "kutatásokkal"...

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 10:55:46

@Horizont: paraszttú nem kőll!!!
Tőlünk nem fogadnak el semmit, az ingyen ebédet is azért dobálják szét az utcán a cigány gyerekek iskolából hazafelé, nem tudtad? Inkább szó szerint éheznek. De píz meg segíj, az kőne...
Egyébként adnak a rászorulóknak cipőt, akár a Vöröskereszt, akár a Máltai Szeretetszolgálat, csak kérni kell.
Ez is olyan, mint a kiskorú megrontásáért, okirat hamisításért, áramlopásért elítélt Dugó, akinek úgy kellett könyörögni, hogy regisztráltassa magát az önkormányzatnál, mert különben nem tudnak neki munkát adni. De panaszkodni azt tudott a kamerába, hogy nem adnak neki munkát, pedig egy raklap gyereket kell eltartson.

@LuciFerko: Akkor nem szóltam. Nem irigyellek.

marcinátor (törölt) 2010.09.24. 10:56:53

A gyerek azért nem tudja megmondani az iskolája nevét, mert már csak három agysejtje maradt a sok csavarlazítótól.

Marcellusca 2010.09.24. 10:58:01

Köszi, Zero! Kávé már nem is kell. :)))

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.09.24. 10:58:55

Ez a ruha,cipő ez a jolly joker, nem egyszer volt szerencsém ezt élőben is végighallgatni,,miközben apuka a legújabb nike,adidas stb. cuccban feszít a legújabb menő mobiltelefont szorongatva, amit 2 forintért 5 év hűségidőre el lehet hozni a szolgáltatóktól...mondjuk ezt a kontrasztot egy Herczog féle nem veszi észre az a helyzet,vagy ha észreveszi arra is van egy nagyszerű érve.Amúgy a legrosszabb ,hogy az ilyenek egyetem tanítanak és a rózsaszín világban élő tanulókra ilyen szarságokat ragasztanak,reprodukálják magukat.

LuciFerko 2010.09.24. 10:58:59

@Kartal (fekete mellényben): ja az a fontos, hogy legyen mit elgípezni.

Marcellusca 2010.09.24. 11:00:21

@Horizont: Pontosan!

Tudom, tudom, nem bűntetni köllene, de a szülőket is felelősségre vonnám.
Kiskorú veszélyeztetése címén.

Horizont 2010.09.24. 11:00:30

@darkwertoo: egyszer olvastam valahol, hogy egy 35 év körüli nő beszélgetett egy cigány kislánnyal aki megkérdezte tőle, hogy van -e gyereke? A nemleges válasz után kikerekedett szemmel kérdezte meg tőle: akkor miből élsz?? Hát igen a minta....

Horizont 2010.09.24. 11:04:21

@Kartal (fekete mellényben): Ha már kell adni segélyt én egy forintot pénzben nem adnék nekik. Mindent természetben szigorúan. Ennivalót, ruhát, tűzifát.

Horizont 2010.09.24. 11:05:34

@Horizont: Tűzifát azért, hogy ne tarolják már le az erdőket:(

MagyarZizzi (törölt) 2010.09.24. 11:06:42

@darkwertoo:
Sikerült logikuson gondolkodnod, bár én sem vagyok szociológus, nem tudok érdemben nyilatkozni az ügyről. Amit az óvodáról mondtál, teljesen igaz, ha a család nem tud segíteni a gyereknek a társadalomba való beilleszkedésben, akkor ez az ovi feladata lenne, ehhez viszont jól felkészült, szakmailag és emberileg is jó óvónők kellenének (meg egy őrző-védő szolgálat, aki megvédi az ovónénit, ha a rokonság meg akarja verni, mert leszidta a kis lurkót, mikor az a csoporttársa fejére kente a tökfőzeléket). Nekem tetszik ez az új törvény; tulajdonképpen nem vesz el semmit a rászoruló családoktól, viszont megakadályozza, hogy olyasmire költsék a gyerektámogatásra kapott pénzt, ami nem a gyereket támogatja.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:07:57

@minimalista: és még csodálkozunk, hogy a Fidesz kivág minden régi vezetőt, és a saját embereit ülteti be. Ezt is megröptethetnék végre!

@darkwertoo: ezzel egyetértek, de itt a Jobbik bentlakásos iskola javaslatát érzem jobb megoldásnak, csak már óvodai szinttől kezdve. Persze tudom, hogy a probléma ennél sokkal összetettebb, de kezdetnek megtenné ez a megoldás is. Jobb lenne, mint egy ilyen "családban" felnőni.

@Gunther: vagy a nyakukba sóznak egy válságot, és akkor kuss lesz, mert mindenki félti a munkahelyét, aki meg az utcára megy, arra ott a droidhadsereg.

@wlakos: mivel az az etnikum sokkal szaporább, mint a tervezgető, biztonságra törekvő magyar, ez sajnos mostantól csak romlani fog. A fő baj az, hogy a fehér gyerekek is át fogják venni ezt a mentalitást, mert az iskolában ez lesz a többségi - így a követendő, vagány - viselkedésforma. A most iskolába induló/alsó tagozatos generáció nagy része rettenetesen el lesz cseszve. Ebből következik, hogy az igazi problémák úgy 15-20 év múlva fognak kibukni. Mindent figyelembe véve szerintem az országnak már most vége, már most el vagyunk késve az intézkedésekkel, vagy csak brutálisan durva, jogállamisággal össze nem egyeztethető intézkedésekkel lehetne javítani a helyzeten.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.09.24. 11:10:04

@darkwertoo: "Mire iskolába megy, már szinte behozhatatlan a szociális lemaradása. Beilleszkedni nagyon nehezen tud, hiszen ez a készség sosem alakult ki nála. "

És tegyük ,hozzá azt ha húsz tanulóból tíz ilyen, akkor miről beszélgetünk integráció címen?Amúgy teljesen jók a meglátásaid és ehhez nem kell diploma csak józan ész,félelmetes ami ebben az országban folyik.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:10:19

@Horizont: a párbeszéd tovább:
- Én dolgozok kicsim.
- Az meg mi???
Az eset - legjobb tudomásom szerint legalábbis - megtörtént, egy tanárnőt kérdezett egy alsós cigánygyerek.

Marcellusca 2010.09.24. 11:10:56

@zero: Ahogy mondod.
Te megérted, az itt kommentelők (zöme :D) megérti, én megértem, de mi van a 6 általánost végzett szülővel? Sosem fogja megérteni.

Azért tegyük hozzá, hogy a lógósok egyrésze nem HHH!
Módosabb szülők gyerekei is szeretnek lógni, bandázni.
Szülői szeretet, odafigyelés hiánya.

És, igen.
Sajnálatos módon, ezek a gyerekek 4-5 év múlva választópolgárok lesznek.
Még belegondolni is rossz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.24. 11:11:24

igazából én nem értem a problémát... milyen rasszizmusról van szó?
Mária miért cigányozik?
A romák és magyarok egyforma emberek, ugyanolyan állampolgári jogaik/kötelességeik vannak. Nincs megkülönböztetés.
Különbözőség abban van, hogy ki hogyan él a jogaival/kötelezettségeivel

cuciológusék és romáék szerint ŐK romák, nem cigányok.
Akkor a cigány jelző nem is rájuk vonatkozik ugye. Mit háborognak?
Egyébként egyetértek velük. A cigány az egy jelző, nem az etnikum megnevezése. Az etnikum, a roma.
A jelző pedig egy viselkedési, normakövetései sablon jelzője.

Szerintem cigány az is aki nem roma, de úgy viselkedik mint egy cigány. (aki nem a roma etnikum, hanem egy deviáns viselkedést mutató egyén)
OK sértő, ha valakire ilyen dehonesztáló jelzőt ragasztanak... ha nem érdemli meg.
No de akkor ne rasszizmusról beszéljünk, hanem becsületsértésről, és lehet indítani a polgári pereket, ha nem tetszik a jelző.

Ilyenformán, hogy tisztáztuk abból kiindulva, hogy a cigány nem egyenlő roma (elvégre is ők romák, nem cigányok), kijelenthető, hogy semmi de semmi rasszizmus nincs abban, ha valaki cigánybűnözésről beszél, - mely fogalom nem a romákra vonatkozik, hanem egy a társadalom normáival szemben álló, jellemző deviáns viselkedési mintacsoportokra (gyűjtőfogalomként) - hanem kifejezetten a társadalom egészére nézve hasznos, a rasszista megkülönböztetést eltüntető beszéd.
Hiszen nem romákat, meg magyarokat, törököket, arabokat, zsidókat, svábokat, szerbeket emleget, mint bűnözőt, hanem ezen csoportok összességének deviáns elemeit. Mi van ebben kivetnivaló?

Hogy hogyan került ez most ide? Csak úgy, hogy fajvédőink előszeretettel beszélnek cigányról amikor sajnáltatni kell a romákat, azonban vérig sértődnek, ha valaki lecigányozza őket egy bűncselekmény kapcsán, merthogy ők nem cigányok, hanem romák.

Kérem tisztelettel, összegezhetjük tehát, hogy az iskolakerülés mint "bűncselekmény" valójában valóban a cigánybűnözés elemi része.

mrnyzltn 2010.09.24. 11:12:39

@darkwertoo: Többek között ennek megváltoztatására lett kitalálva a segílykéért közmunka program. Hogy a gyerek azt lássa, hogy a szülőkneki is vannak kötelezettségeik és lássák, hogy apa, anya megy hétköznap reggelenként dolgozni. De ugye a fajvédők és védelmezettjeik emiatt is csak ugattak, hogy hogyan képzelik mán azt, hogy ami amúgy is jár azért mostmár dolgozni kelljen.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:15:30

@Conv: elég sajátos értelmezés, és nem fogod tudni lenyomni a rajvédők torkán, de tényleg egyfajta megoldás lenne így értelmezni legalább a közbeszédre. Egyébként szólásaink, szófordulataink is ezt támasztják alá: cigánykodás, cigányvásár, nem szokta a cigány a szántást...

Petrow 2010.09.24. 11:16:58

@Kartal (fekete mellényben): Szintén apám (tudom, mindig vele példálózom, de 7. éve dolgozik a helyi önkorm.-nál, mint melós, és ezalatt többet látott, mint pár szociológus egy élet alatt) a megmondhatója, hogy nyáron vittek ki a környező falvakba ételt azoknak a családoknak, akik egyébként év közben az ingyen, vagy kedvezményesen az iskolától kapják az étkeztetést.

A második naptól az egyik cigó kispurdé már 100 méterre a házuktól kijött az autóhoz, mert ő akarta bevinni az ételt. És lerítt róla, hogy aznap először (és valszeg utoljára) kajál. Persze, olyan rásszistá kérdésekkel a hivatal már nem foglalkozott, hogy anyuka mégis mit csinál, ha otthon van, és mi lesz az étellel.

Szóval ennek is két oldala van - neked is igazad van részben, ahogy nekem is. És az ilyen herczog-félék pontosan abba a rétegbe rúgtak bele a legkeményebben el az évekig tartó agymosásukkal, akiknek valóban rászorulnának. Ez az ember egymaga többet tett a társadalmi feszültségek élezéséért, mint 10 romagyilkosság. Pfej, mocskosgecik! <köp>

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:18:10

@mrnyzltn: én a teljes szociális segélyt úgy ahogy van, eltörölném. Csak közmunka maradna, ami kötelező lenne minden, RÁT-ból kiesett embernek, természetesen úgy, hogy ha állásinterjúra kell menjen, akkor elengedik. Nem lenne alanyi jogon járó pénz a nyugdíjat kivéve. Mindenért tenni kell, mindenért dolgozni kell, és aki életében nem dolgozott, az ne is egyen!

kej 2010.09.24. 11:19:27

@zero: egyébként herczognak a dolgok komplex kezelése terén sok mindenben igaza van. amiért mégse, azt vki előttem megírta: a neki i köszönhető gyermekvédelmi törvény 13 éves, és tetszik, nem tetszik: eljárt felette az idő. így a komplex kezelés azon módjának is, amit felvázol. a magam kis egyszerű eszére herczog elképzeléseit a következőképpen tudom lefordítani: adott egy rákos beteg, akit az orvos megpróbál kezelni. a komplex kezelés a korai stádiumban akár sikeres is lehet. ám, ha a kór túlburjánzik, akkor drasztikusabb (műtéti, csonkolásos) eljárásokat kell alkalmazni. na ez a drasztikusabb eljárás a pénz megvonása, vagy átkonvertálása lisztté, cipőé, vagy éppen füzeté.

nagy kár azonban, hogy ésszé, felelős gondolkodássá és tekintéllyé nem lehet konvertálni. ugyanis nem hiszem, hogy mindezek hiányában hasznos lesz ez az eljárás. az a gyerek, aki b*szik elmenni iskolába, sőt azt se tudja hol van, az úgy szarik bele a hagyományos értékekbe (család, közösség, felelősség, tekintély stb.), hogy csak úgy szaglik. velük mi lesz? őket hogyan lehet ránevelni arra, vagy még inkább felébreszteni bennük azt a gondolatot, hogy az ő érdekük iskolába járni, legalább egy szakmát elsajátítani?

kej 2010.09.24. 11:20:25

@kej: ja és lemaradt: nem vagyok "fajvédő"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 11:21:05

@kej:

"őket hogyan lehet ránevelni arra, vagy még inkább felébreszteni bennük azt a gondolatot, hogy az ő érdekük iskolába járni, legalább egy szakmát elsajátítani?"

erre kellene egy jó válasz ....

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.24. 11:22:59

@Kartal (fekete mellényben):
nehéz ledugni?
hiszen ők mondják, hogy nem cigány, hanem roma.
ezek szerint a cigány az más. legyen. de akkor minek rasszistázni?
ha a cigány nem egy etnikum elnevezése, akkor csak egy jelző lehet. akkor meg semmi gond, ha pejoratív, negatív jelző, akkor polgári per, ha nem, akkor meg mit problémáznak?

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:25:27

@Petrow: értem én ezt is, hogyne érteném, mindannyian áldoztok áldozatai vagyunk, de ezt a kört valahogy meg kell szakítani, és ha máshogy nem megy, akkor a kisebbség érdekében hozott kényszerintézkedésekkel. A jó sebész nem az, aki rázokog a daganatra, hanem aki a beteg érdekében kivágja. Itt is ezt kell(ene) csinálni, és elsősorban a szülőkkel kezdeni a kényszerítést, mert azok saját jószántukból az életben nem fognak változtatni az életvitelükön, ezzel viszont a következő generációt is tönkreteszik, és így tovább... Látjuk hová vezetett az, hogy rájuk hagytunk mindent.

Petrow 2010.09.24. 11:26:14

@darkwertoo: "Csak azt látom, hogy nagyon elméleti szinten, átfogóan gondolkodik. "

Mint a viccben:
Egerek: - Bagoly, van egy kis gondunk! Kicsik vagyunk, védtelenek, erdőn, mezőn, városban, mindenki minket vadászik, még a te fajtád is. Te olyan okos vagy, mégis mit csináljunk?
Bagoly: - Változzatok sünökké, azokat senki sem bántja.
Egerek:: - Öööö... bagoly... ez tök jó, de mégis, hogyan változzunk sünné?
Bagoly: - Azt nettó leszarom, én az átfogó kérdésekkel foglalkozom.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:28:10

@Conv: nem semmi érvelés :)))

@kej: na ott kell a szülőket kényszerintézkedés alá vonni, hogy hassanak a gyerekre.

Petrow 2010.09.24. 11:28:39

@Kartal (fekete mellényben): ebben pedig maximálisan egyetértek veled

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.24. 11:29:30

@zero:
úgy, hogy meg kell teremteni azt az állami hátteret ami nem támogatja az ingyenélést, henyélést, csalást, bűnözést, hanem bünteti. keményen, gyerekek esetén a szülőt. Majd ha lesz retorzió azért mert nem neveli a ygereket, akkor fog gondolkodni a szülő és megpróbálni nevelni a gyereket. Addig míg nincs negatív következménye a helytelen cselekvésnek, nincs amiből megértse, mi a nem jó.

minimalista 2010.09.24. 11:33:41

@Conv:
"Szerintem cigány az is aki nem roma, de úgy viselkedik mint egy cigány. (aki nem a roma etnikum, hanem egy deviáns viselkedést mutató egyén)"
Ez biza így van!
Ugyanakkor:
hu.wikipedia.org/wiki/Cig%C3%A1ny
Én továbbra is cigánynak hívom őket, magukat is annak tartják, a "roma" kifejezést 1971-ban fogadták el, minta az összes, cigány népcsoporthoz tartozó személy gyűjtőnevét.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 11:36:40

@zero: @Conv: Pokol Béla egy eléggé elfogadható modellt vázolt erre nézve:
belfoldvilaglap.blogspot.com/2010/09/rasszizmusbelyeg-benitja-rendorseg_08.html

A cikk legfontosabb megállapítása:
"A bűnszervezethez tartozás már létező tényállás a Btk.-ban, és a legtöbb helyen szinte név szerint ismerik a cigány bűnbandák kigyúrt kemény legényeit a helyi rendőri szervek. Ha törvényesen fellépnének ellenük és elkülönítenék a cigányságtól ezeket, a bűnözőktől megtisztított cigányságot a lakossággal is könnyebb lenne elfogadtatni. Nem nyomorban élő és bűnözőkkel együtt hagyott cigányságnak kell egyenlő bánásmódot követelni, hanem a bűnözőiket kell elkülöníteni tőlük, őket pedig akár kemény intézkedésekkel is a társadalmi integrációra ösztökélni."

Na ezzel teljesen egyet tudok érteni.

kej 2010.09.24. 11:39:24

@Kartal (fekete mellényben): akkor jön a következő kérdés: hogyan?

azt azért lássuk be, hogy a lógósok nem egy tőről fakadnak. legnagyobb számban persze a lumpenek (bőrszíntől független) kölykei válnak azzá, ez igaz. de szép számmal megtalálhatóak köztük olyan "normális" családból származóak is, akik egy-egy ilyen társaság befolyása alá kerültek. ott hathat az, amit mondasz, mármint, hogy a szülőket kell megszorongatni.

akik viszont leginkább érintettek, ott miként hatsz a szülőre? gyakorlatilag pária, akire már csak azért sem lehet hatékony büntetést kiszabni, mert ténylegesen nincs semmije. (na jó, a vasazóknak, bodzázóknak van. de ez mégis csak kisebbség a lógósok családi hátterét nézve) ha viszont nem tudsz tőle mit megvonni, csak a kölkét, akkor mi lesz? abba az állami gondozásba veszed a kölykét, ahonnan már a 12-13 éves fiúk és lányok kiszöknek strichelni, markecolni a nyugatihoz? vagy családi gondozásba adod a kölyköt?

az előbbi - szerintem - csak újra termelné a problémát.

kej 2010.09.24. 11:46:35

@kej: a "beszólásom" csak arról szól, hogy tényleg bonyolult a helyzet. talán nem lenne az, ha nem hagyta volna (mit hagyta: inkább elősegítette) ez a politikai elit az elmúlt 20 évben, hogy ennyire lezülljön egy társadalom, hogy szellemileg, fizikailag, erkölcsileg ennyire igénytelen legyen. talán akkor könnyebben meg lehetne oldani ezt az egészet. de akikről beszélünk (cigány és nm cigány, segélyezett, vagy éppen csak alul iskolázott, vagy munkanélküli) egy könnyen irányítható szavazógéppé vált minden oldal számára. akik ugyan három és fél évig tehet jelentenek az ország számára, de egy (akarom mondani két) napon még jól jöhetnek.

trojka 2010.09.24. 11:52:07

" cél az, hogy minden gyerek elvégezze az általános iskolát" nos, ez édeskevés. nem mindegy,hogy milyen eredménnyel. az iskoláknak is ez a céljuk egyebkent, még a totál hulye gyerek is "következö" osztályba léphet, mert eléggé kellemetlen lenne mondjuk 5. osztályban egy 15 éves kamasz,aki csak visszatartja a többiek tanulását. igen, nagyrészuk átmegy, utána meg - ujságban olvastam - az iparitanulo iskola igazgatoja arrol panaszkodott az ujságironak, hogy a hozzájuk kerulö tanulok joformán még olvasni sem tudnak...nos, az elöbbiek miatt nem tud...csak az az érdekes, hogy hogyan vették fel a középiskolába...még ugy is, hogy megbukott nyolcadikban...az igazolatlanrol: nem csak jegyzöt fognak verni, hanem tanitot még többet, hiszen az iskola jelenti a jegyzö felé a hiányzásokat...más: jorészt mindazt, amit pénz helyett kaphatnak (élelem, ruházat, stb) el is lehet adni...vagy tényleg, kiadják lakhatási támogatásként...nesze neked, visszatarto erö...

2010.09.24. 12:06:32

@Marcellusca: "Azért tegyük hozzá, hogy a lógósok egyrésze nem HHH!
Módosabb szülők gyerekei is szeretnek lógni, bandázni.
Szülői szeretet, odafigyelés hiánya."
Azért ne tegyünk úgy, mintha a mi generációnkban ismeretlen fogalom lett volna az iskolakerülés. Magam is megtettem pár alkalommal, igen lógtam egy-egy napot. Egyszerűen jól esett kicsit kiszakadni a napi robotból, kicsit lázadni a rend ellen. Szar ember lettem? Biztosan állíthatom, hogy nem.. Talán azért, mert a családban értéknek számító elvek 16 éves koromra már szépen el lettek ültetve gyermeki fogékony lelkemben, a jó és rossz fogalmával pontosan tisztában voltam, magam húztam meg a határt, hogy mit teszek meg és mit nem.
Kamasz fiút nevelve, én nem látom annyira sötéten a helyzetet, pedig nem elit, egy kis VIII. kerületi gimnáziumba jár. Semmivel nem rosszabbak ők mint az én generációm. Az, hogy még zenében is hasonlókat hallgatnak azért vicces tud lenni, de hiába a klasszikus értékeket úgy látszik nem lehet megkerülni. :)
Az egyetlen ami számít, és a Herczog Mária félék szeretik ezt elhallgatni, a család, a szülő felelőssége. Biztos nem PC korrekt kimondani, hogy ezeket a krónikusan iskola mellé járó, túlkoros, az iskolaköteles korból alacsony végzettséggel kikerülő kölyköket felelőtlen szülők nevelik. Mondhatni gyártják.
A családi pótlék megvonása illetve természetbeli juttatásra átváltása szerintem náluk igenis hasznos lesz. Meglepően gyorsan rá fognak jönni, hogy a gyereket el kell küldeni az iskolába. Talán arra is, hogy nem önszerveződő szülői csoportokra van szükség, mint ahogy ezt a Herczeg Mária félék állítják, bőven megteszi az is, ha anyuka felkel reggel hétkor és beviszi a gyerekeket az iskolába.
Azt nem tudom, hogy az agresszív közegben szocializálódott kamaszoknál lesz-e érdemi változás, valószínűleg nem, de a kisiskolásoknál talán még van remény.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.24. 12:15:04

Herczog Máriának szeretném üzenni, miután van a közelebbi ismeretségi körömben olyan család, ami bár nem kisebbségi a lecsúszottabb fajtából, de a gyerekek konkrétan ugyanolyan nevelésben, színvonalon élnek, ott a szülő ELVÁRJA a támogatást, a segítséget, mert neki az JÁR! Ilyen emberekre csakis úgy lehet hatni, hogy megvonod tőlük. Más út nincs! Roppant szomorú, hogy itt tartunk, de ez van.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:15:30

@kej: pont ez a lényeg, hogy nem állami gondozásba kell adni a kölköt. A környékünkön volt általános iskolás kollégium, állami gondozottaknak kollégium, kisegítő iskola, osztálytársaim egy része is innen került ki, láttam mi megy egy-egy ilyen helyen. Azért kellene bentlakásos hétközi, hogy a gyerekek lássák a kontrasztot a napi fürdés, rendes étkezés, és a putri között.

A másik kérdés: akinek nincs semmije, annak adni kell. Nagyon rossz az a rendszer, amelyik csak büntet; néha jutalmazni is kell. Akinek nincs semmije, az tényleg kapjon valami lakhatóságot, de úgy, hogy eladni ne tudja; és kötelezni, hogy hozza rendbe, kötelezni, hogy a gyerekei járjanak iskolába. Ha ezeknek nem tesz eleget, akkor jöhet a bünti. Ha eleget tesz - vagyis együttműködő, beilleszkedő viselkedést folytat -, akkor lehetne segíteni, jutalmazni, hogy jobb legyen az élete, szokja meg ezt, és ne akarjon lemondani róla. De mindezt csakis úgy, hogy a legnagyobb részét kemény munkával érje el, különben nem lesz becsülete az egésznek.

Hogy azokkal a pszichopata hajlandóságú emberekkel mi legyen, akik semmiféle együttműködést nem mutatnak, nem tudom. Bááár... ezek többnyire már bűnözők, nekik pedig önfenntartó börtönöket kell létrehozni, ahol akkor kap enni, ha dolgozik. Persze így is kihullanak egy csomóan a rostán, de szerintem egy jelentős többséget fel lehetne emelni ilyen, vagy ehhez hasonló, következetesen kivitelezett, kőkeményen betartatott programokkal.

A legfőbb probléma azonban az, hogy ebben sem a politikusaink, sem a szociológusok, sem senki vezető nem érdekelt, mivel igen sok nem cigány is hasznot húz - főleg szervezőként, vagy másmilyen háttéremberként - a cigányok által elkövetett bűncselekményekből. És ezek a szálak egyes - konkrétumokat le nem író - hírek szerint rendőrségi, sőt politikai körökbe vezetnek...

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:18:20

@beebeer: én is lógtam néha, nem mondhatom, hogy nem, de 12 év alatt nem jött össze 20 óra sem, nem hogy 3 hét alatt 50. Apám ott ütött volna agyon helyben. És a cikk most ezekkel az extrém esetekkel foglalkozik.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:27:23

és most találtam ezt a cikket: hvg.hu/velemeny/20100913_pokol_bela_demografia
Az egyik legfontosabb megállapítása:

"A cigány kisebbség jóval kisebb mértékben vesz részt az oktatásban, mint a többség, ennélfogva nehezen integrálható a társadalomba, így fel van adva a lecke. 2050-re Magyarország összlakossága mintegy hétmillió lesz, ennek egyharmada cigány, azaz több mint kétmilliós lesz a kisebbség. Már ez is meghökkentő adat, de ha az elöregedést is figyelembe vesszük, akkor arra kell felkészülnünk, hogy a munkaképes korú lakosságnak több mint a fele lesz cigány származású. Jelen pillanatban a dolgozó cigányok legnagyobb része segéd- vagy betanított munkát végez, közöttük nagyon nagy a munkanélküliek aránya, egyes településeken 80-90 százalékos. Ha ez a helyzet továbbra sem változik, a magyar nyugdíjrendszer összeomlik, jóval a 21. század közepe előtt, már tíz-tizenöt év múlva. De nemcsak a nyugdíjrendszer, hanem a cigányság túlnyomó része megélhetésének alapját jelentő állami segélyek mögötti költségvetési rendszer is."

Vagyis magyarul: a kérdés a körmünkre égett, kurva gyorsan kell lépni, és nagyon hatékony kell legyen az a lépés, különben megdöglünk.

z666 2010.09.24. 12:31:57

Már nagyon sok, genetikailag fehér ember él és viselkedik cigányként. Főleg a tizenévesek között. A médiából az ömlik, hogy az a menő, az a raj...

2010.09.24. 12:32:32

@Kartal (fekete mellényben): Értem én, csak úgy éreztem, elmegy a dolog a mai tanuló teljes generáció irányába, lehet, hogy rosszul vettem le, ezért bocs.
Ezeket a srácokat mi neveljük, a mi felelősségünk. Pont azért utálom a Herczog féléket, mert állandóan az egyéni felelősséget próbálják levenni a HHH családok válláról, áthárítják azt rám, rád, a többségi társadalomra. Pont ezzel igazolva azt a teóriát, hogy a legnagyobb rasszisták maguk a liberálisok. Ha nem tekintik felelősséggel bíró felnőtteknek a gyámolítottjaikat, rendben, de akkor miért van választójoguk?

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:36:56

@beebeer: egy pont neked. Ha találkozok eggyel, megkérdem tőle.

kej 2010.09.24. 12:37:21

@Kartal (fekete mellényben): pont erre akartam kilyukadni. büntet/jutalmaz. a kettőnek kéz a kézben kell járnia. ha nincs így, akkor sem egyiket, sem másikat nem tudja az ember a helyén kezelni.

a többivel is egyet tudok érteni, mint ahogy itt a legtöbben. már csak néhány kérdés maradt:

ki lépi mindezt meg?
ki finanszírozza meg kezdetben a rendszert?
honnan lesz értelmes, hasznos munkahely?
ki csillapítja le a hőzöngőket?

na arra fogok szavazni legközelebb, aki ezekre válaszol. bár azt hiszem, hogy ennyi erővel az aranycsinálás titka után is érdeklődhetnék.sajnos.

valami ugyanis nagyon félre csúszott ebben a világban. és nem csak nálunk...

Marcellusca 2010.09.24. 12:38:57

@beebeer: Ki nem lógott? Tegye fel a kezét! Senki? Köszönöm. :DDDD
Szóval, igen, mi is lógtunk. Néha-néha. De nem állandóan. És tudtuk, hogy hova járunk és ott kitől fogjuk kapni a lecseszést, az intőt.
Ami után meg otthon a sallert. :)
Én arra céloztam, hogy a "nagyonelfoglaltminigdolgozó" szülők gyerekei is lógnak, rendszeresen.
Mert nem foglalkoznak velük a szüleik.

És nem vontam kétségbe, hogy ez a magatartás leginkább kikre jellemző.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:39:45

@z666: nem csak a média. Sok helyen a cigányok vannak többségben az iskolában, és a gyerek olyan, hogy a többség normáihoz próbál hasonulni, mert az a vagány, az elvárt, attól lesz tekintélye. Így sajnos rengeteg nem cigány gyerek is tönkre lesz téve - mint ahogy az az ellopott pulóveres ügy felmentett gyilkosa sem született cigány, csak "betért".

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 12:41:33

@kej: alapítsunk pártot! Kidolgozzuk a válaszokat, és indulunk a választásokon. Ki csatlakozik? :)))

postabelyeg 2010.09.24. 12:42:23

Nem rég volt a 14. Európai Szkeptikus Kongresszus. A homeopátia, a kozmikus energiával gyógyítás és hasonlók mellé felvehettek volna egy másik témát: a társadalomtudományoknak, mint például a szociológiának van-e bármiféle haszna? Szerintem a szociológiának nincs haszna.

kej 2010.09.24. 12:57:44

@Kartal (fekete mellényben): benne vok. elég tíz ember.

ráadásul nem is biztos, hogy párt kell. lehet elég lenne, hogy az a tíz ember összedugja a fejét. feltegye a kérdéseket, kidolgozza a válaszokat, felvázolja a jövőképet. aztán, mint szellemi tulajdont, levédesse a programot, majd házalni egy-két kompetensebb embernél. és máris rácsatlakoztunk a tőgyre:))

ermi50 2010.09.24. 13:06:26

Azért az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy még a Gyurcsánya kormánya regnálása idején, szóba hozta a heti bentlakásos iskolákat, egyhangúan hördült fel az szdsz a fidesszel karöltve, hogy nincs jog arra, hogy a gyerekeket egy hétre kiszakítsák a családból. Mos, hogy a fidesznek a fejére nőtt a probléma, európai programot sürget, amit majd a mi elnökségünk alatt kell elkezdeni!? Nincs már az embereknek türelmük arra, hogy eberi szóval hassanak a társadalmi normákat semmibe vevő emberekre. Szigor kell, mert másképp itt nem lesz rend, csak újabb szájtépés.

Kicsit Karcos 2010.09.24. 13:07:42

Ki kell jelenteni, hogy Schneider "Roy" Tamás többet tett a magyar-cigány együttélés problémáinak megoldásáért, mint Herzog Mária. Az előbbi megoldásai ugyanis működtek Egerben, az utóbbié pedig káoszt, pusztítást okoznak az ország egyre nagyobb területein.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 13:08:38

@postabelyeg: így, ebben a formában csakugyan nincs. Lenne, ha releváns kérdésekkel foglalkozna, segítené a politikai döntéshozók munkáját, de úgy, hogy egy - már amúgy is hullamerev és dögszagú - párt ideológiáját böfögik fel újra és újra, úgy nincs értelme az egésznek.

Valaki szóljon már ennek a múmiának, hogy az elméleti tételeket a valóságból kell leszűrni, és nem egy elméletet kell akarni a valóságra ráerőszakolni. Hitler is megpróbálta, az eredményt ismerjük.

apamaffia 2010.09.24. 13:13:50

Herczog Mária és a többi hasonló liberálszociológus, akik nagyon jól megéltek-megélnek ezen a területen és többet tanulmányozzák (közpénzen) a nyugati demokráciák társadalmait "tanulmányi kirándulásaik" során, mint a magyar valóságot, elhintették és elhitették azt a téves nullhipotézist, miszerint a cigányság nagy tömegeiben integrálható a magyar társadalomba. Minden törekvés, program, ami ebből a téves kiindulópontból indul ki, eleve halálra ítélt és ablakon kidobott pénz. A békés egymás mellett élés feltételeit persze meg kell teremteni és az alapvető normákhoz (törvényekhez) mindenképpen alkalmazkodnia kell minden állampolgárnak.

kej 2010.09.24. 13:16:21

@Kartal (fekete mellényben): na a kompetens embernél házalnikor vki ilyenre gondoltam:))

szerintem egyébként 5-8 éves távlatban már komoly eredményeket lehetne elérni:))

Kicsit Karcos 2010.09.24. 13:22:05

@apamaffia: Herzog Mária és bűntársai lófaszt sem tudnak a magyar társadalomról, és ezt úgy is ki merem jelenteni, hogy közöm nincs a szociológiához.

Néhány "pillér", amire építik halandzsáikat:

- a néger párhuzam: apró különbség, hogy a négerek azért küzdöttek, hogy iskolába járathassák a gyerekeiket, a jól körülhatárolhatók meg basznak az egészre, lopni meg verekedni tanítják a gyerekeiket

- a francia párhuzam: hogy ugye Franciaországban minden ember egyenlő, és mindenki francia, aki francia állampolgár, stb. Látjuk már, mekkora bullshit szöveg volt ez.

- a spanyol párhuzam: hogy ugye a spanyolok integrálták a cigányokat, szinte meg se lehet őket különböztetni az évezredes értékteremtést felmutató spanyoloktól. Kiderült, hogy a spanyolországi cigányok 30%-a végzi el az általános iskolát, dacára a nagyvonalú segíjezésnek.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.24. 13:23:07

@kej:

ki lépi mindezt meg? /// egyenlőre csak a fityisznek volna rá lehetősége
ki finanszírozza meg kezdetben a rendszert? /// az eddigi segélyezési rendszer pénze és mindenféle integrációs szarokra költött milliárdok
honnan lesz értelmes, hasznos munkahely? /// bizony az volna. rengeteg elvégezni való munka van, csak nincs vállalkozás akinek megéri. kétkezi munka, földeken, útépítésen, vasútépítésen, építkezéseken, stb.
ki csillapítja le a hőzöngőket? /// erre van tán a rendőrség... majd ha begyüjtötték az összes gyanús eredetű zöld pólót és csíkos sálat, ráérnek

Véraláfutás2 2010.09.24. 13:46:35

@Gunther:
A tudatlan, tanulatlan nem termel, ergo nem is fogyaszt, hanem bodzazik. Erre nem lehet epiteni egy tarsadalmat, es semmilyen vezetesnek nem lehet erdeke...

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 13:46:39

@Kicsit Karcos: mert mindig mások farkát szopkodják. Magyarok vagyunk, magyar szociokulturális környezetben, és ilyen nincs másutt sehol a világon. Ebből kellene kiindulni, rohadjanak meg, nem francia meg spanyol példákból. Persze lehet tanulni másoktól, KELL is tanulni tőlük, de nem lehet lemásolni az ottani rendszert, mert az az ottani társadalmi, gazdasági, kulturális környezetre épült fel, nem az ittenire.
A másik meg, hogy ott is csak hozzájuk hasonló "szakértőkkel" tárgyaltak, de nem mentek le mondjuk Párizs nyomornegyedeibe, megnézni, hogy a valóságban mi a helyzet, ahogy itt sem mennek lakni az Avasra mondjuk.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 13:49:34

@Conv: megmondom, én a Honvédség szerződéses állományát is kizavarnám rendfennteartani. Milyen dolog már, hogy Koszovóba vagy Irakba mehettek tőlünk rendfenntartók, itthon meg a laktanyában növesztik a seggüket???

Watchman 2010.09.24. 13:50:12

H. Máriának igaza van... Gyakorlatilag kijelentette, hogy egy országban ahol nincs rasszizmus, ahol az iskolák nem forráshiányosak, ahol a tanárok kivétel nélkül jól képzettek, ahol nincs tartós munkanélküliség/leszakadt kistérség, ahol minden szakma jól meg van fizetve, ahol az emberek törődnek egymással, akár besegítenek más gyerekének nevelésében nem kallódhatna el a gyerek, hanem iskolába járna. Tényleg B+?? Az utópiában nincsenek problémák, de hogy mindezt, hogy érjük el, na azt elhallgatta a kis hamis.... :-/

kej 2010.09.24. 13:58:16

@Conv: ez is igaz. de ha követted a kartallal folytatott kis párbeszédünket, akkor az első kérdésre adott válaszod már minimum kétséges. de ezt te is tudod. sajnos...

a finanszírozást aláírom, félig-meddig a munkát is, sajnos mindig lesz zöld-szürke-piros, vagy akármilyen színű póló...

de félre a viccet. szerintem tényleg nem érdeke senkinek ezt a kérdést országos szinten rendezni. ha az lenne, legalább az első figyelmeztető jelekkor hatékony megoldásokon törték volna a fejüket. azok pedig már minima egy évtizedes múltra tekintenek vissza

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 14:21:12

LOL :)

A nyírbátori gyereknél is kiderült, hogy miért nem járt iskolába. No comment ...

""Ismerjük a családot, a tanuló egyébként is védelem alatt áll, és tudjuk, hogy azért nem jár iskolába, mert hiába kiskorú, már van két gyermeke, így nem tud részt venni az órákon. A család valószínűleg elfelejtette kérelmezni az iskolánál erre a tanévre a magántanulói jogviszonyt, ezért gyűltek össze az igazolatlan órái" - mondta az [origo]-nak Németh Mária, Nyírbátor főtanácsosa.

A másik, házasodni készülő diák (17 éves, 9. osztályos) szüleivel is felvette már a hivatal a kapcsolatot. A szülők megígérték, hogy a gyerek addig járni fog az iskolába, amíg házasságot nem köt - akkortól ugyanis már nagykorúnak fog számítani, és nem kötelezhető iskolalátogatásra. A szülők azt mondták, hogy szeretne tanulni a gyerekük, de túlkorosnak érzi magát a 9. osztályban, ezért sem szeret járni az iskolába."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 14:25:50

Még általános iskolás, de KÉT (!) gyereke van ...ELKÉPESZTŐ .... még a 8 osztálya sem lesz meg neki, hogy lesz így állása, végzettsége? Édes istenem ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 14:55:41

@Rwindx:

Herczog Edit MSZP-s EP képviselő nem egyenlő Herczog Mária szociológussal :)

Rwindx 2010.09.24. 14:57:16

@zero: basszus, ezt benéztem :D látszik hogy hetek óta alig alszok...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.24. 15:12:20

Szerintem össze kéne jönnie a Ferge Zsuzsával.Külön külön is durvák de együtt sokmindenre képesek lennének.Melléjük még a mohácsiviki meg a baromartúr....

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 15:18:46

@zero: ez már mindent alulmúl.

A kedvencem: "Azokban a családokban, ahol a szülők fontosnak tartják, hogy iskolába járjon a gyerek, de nem fogad nekik szót, úgy élik meg az új intézkedést, hogy miután már mindent megpróbáltak, és idegileg tönkrementek, még büntetik is őket a pénz megvonásával"
Akkor a gyereket gondozásba kell vetetni, baz+, ugyanis nem beszámítható. De legtöbb esetben a szülő sem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.09.24. 15:21:17

@Kartal (fekete mellényben):

Ha szülő nem tudja elérni, hogy gyereke ne lógjon az iskolából, akkor hogy nevelte a gyerekét?

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 15:24:40

@zero: sehogy. Nevelés? Munka? Ammegmi?

apamaffia 2010.09.24. 15:31:47

Ezeket az intézkedéseket (iskoláztatási támogatás megvonása) nem oktatási ügynek kell tekinteni, inkább közrendvédelmi intézkedésnek. Az alapprobléma: nem is akarnak beilleszkedni, nem akarnak tanulni, nem akarnak dolgozni, várják a potyát. A gyereket bekényszeríthetik az iskolába, ha elveszik a pénzt (másik megoldás a TV elkobzása lenne - visítanak és elvonási tüneteik vannak, ha délelőttönként nem nézhetik a kedvenc szappanoperáikat). attól a gyerek nem fog tanulni, leginkább csak renitenskedik. A pedagógus persze idegileg tönkremegy. Az iskola inkább szeretné őket magántanulóként látni. Pedig a lényeg, hogy napközben, amikor a becsületes emberek dolgoznak és őrizetlenül állnak a házak, akkor a potenciális fiatalkorú bűnelkövetők legyenek csak felügyelet alatt.

picur3ka 2010.09.24. 15:36:21

Szerintem, ez a rovid tavon lecsukosdi, meg a korbejarnak a rendorok a kolykok utan jo jel. Az egesz megvonosdi szinten. A penz nyelven ertenek, azzal kell oket rangatni. Es pofan baszni a nem kivanatos dolgokert. Mast nem ertenek ugy se nagyon meg.

A nulladik evfolyam pontosan ezert jo, es lett bevezetve, elokeszito az isire. Annyi ilyen gyerek van, hogy meg se merik mondani. Ennyi ovodat nem lehet varazsolni egyik percrol a masikra.

Hianyolok meg nehany torvenyt, eltorleset vagy valtoztatasat. Iskolakoteles, akar szul, akar sem. A gyereket nevelje a nagyanyja, vagy akarki. Szegregacio. Iskola 4-5 eves kortol. 7-8 evesen szexualis es csaladtervezesi tantargy, meg ilyenek. A buntethetosegi korhatar leszallitasa.

A getto/telep dozerolas, anti-szocialis hulyek varosba koltoztetese beszuntet. (Mar hallottunk errol is a minap, a tanya es videkfejlesztes apropojan, itt egy nagyobb munkatabor projekt is, igen helyesen, felmerult.)

2010.09.24. 15:41:09

őrület, hogy mit finomkodnak jobbra-balra... bezzeg más esetben mindjárt bekeményítenek, ez meg tabu... bőrszíntől függetlenül, ahol a gyerek nem jár rendesen iskolába, 50 igazolatlan hiányzása van, onnan elvenni a csp-t egészben, és szépen CSAK természetben visszaadni a FELÉT, és amikor a gyerek 5 hónapja rendesen jár iskolába, a HÁROMNEGYEDÉT, és így tovább. ha legalább az évet kijárta igazolatlan hiányzás nélkül, akkor még egy évig természetben fizetni az EGÉSZET, és UTÁNA gondolkodni a pénzesítésen. azt hiszem, igencsak megszorongatná bárki deviáns tökét a megvonás-de-okosan rendszer.

2010.09.24. 15:42:26

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ez se rossz. Ha felügyelet kell, akkor kapjanak felügyeletet... Csak rend legyen már végre.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.09.24. 15:44:10

Ezt ide is be kell raknom, annyira passzol:

"Tekintettel arra, hogy a „cigánypárti”, „rózsadombi” (magyarul: árnyalt, tárgyszerű, szolidáris) tudósi és bármiféle megnyilvánulásokat a közbeszéd mostanság elvakultan, szélsőségesen píszínek tekinti, így a cigány mellé – mint tettestárs – a „szociológus” kerül a vádlottak padjára. Ahogy a lapszám szerkesztőségi felvezetője is megállapítja a közvélekedés és közbeszéd radikális átalakulásának egyik fontos fejleménye „a szakértői tudás hitelességének megkérdőjelezése”, annak a vádja, hogy a kutatók nem ismerik, elferdítik vagy elhallgatják (tabusítják) a valóságot. "
hvg.hu/itthon/20100923_ciganyozas_anblokk

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.09.24. 15:51:53

@Inner Circle:

Ilyenkor mindig bánom, hogy nem hallgatok Klubrádiót :)

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 16:03:48

@laspalmas: igen, ezen a cikken már tegnap eldurrant az agyam. Ez ragadott meg leginkább:

"A telepet felszámolták ugyan, a romák komfortosabb lakásokban élnek, de a falu meghalt." - ezt a mondatot legszívesebben az égre írnám fel, lángoló betűkkel! Íme, a vhg megírta: ha egy faluból elköltöznek a nem cigányok - gádzsó meg paraszt ám az anyja valaga a cikkírónak -, akkor a falu meghal. Fehérek nélkül akárhová költöztetik a cigányokat, a falu halott. Na vajon miért??? Csak nem azért, mert a cigányok nem képesek életet lehelni belé??? Csak nem azért, mert bármihez nyúlnak is, az tönkremegy, elpusztul?
Nem akarom bántani a cigány kisebbségen belüli normális kisebbséget, de sajnos a gyakorlat azt mutatja, hogy ez így van.

"a kutatók nem ismerik, elferdítik vagy elhallgatják (tabusítják) a valóságot." - ez egyébként nagyon pontos diagnózis a jelen helyzetre. Nem is értem miért tiltakoznak ellene :D

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 16:05:27

@Szabó Borka: Miért nyírjuk a tanárok idegeit ezekkel? Miért nem lehet ez mondjuk rendőri felügyelet? Egy közrendvédelmi területen, ahonnan nem mehetnek ki csak engedéllyel? :DDDDD

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.09.24. 16:08:01

@laspalmas: Talán ott van a kutya elásva ,hogy parasztozni,gázsózni,magyarozni lehet,akkor ugyan miért kellene romázni a többségnek?Ez viszont magas az olyanoknak akik abból indulnak ki ,hogy a kisebbség jó, a többség gonosz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.24. 16:48:40

"Ehhez persze az is kéne, hogy az iskola el- és befogadó legyen, rugalmasan alkalmazkodjon a gyerekek szükségleteihez, és sokkal jobban megbecsüljék a felkészült és sikeres szakembereket."
Szerintem ez iskola eddig is kurvára befogadó volt, nem zavarták el a gyereket ha véletlenül betévedt...
Legkevésbé az iskola a hibás.
A szülők a leginkább hibásak, de hogy ők mit tesznek, abba közvetlenül nem lehet beleszólni. Közvetetten, mint ezzel a lépéssel, már inkább.

Szóval szerintem ez teljesen helyes döntés volt, csak tartassák is be.

És a hiányzók 99%-a szerintem kurvára nem azért nem megy iskolába, mert nem tud eljutni oda.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.24. 16:52:09

@Tigeri: És amikor együtt vannak, kirakni őket este Hétesen. Hiszen szerintük ott jótét lelkek laknak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.24. 16:54:46

Mondjuk az a baj, hogy tuti kitanulják majd a módszert a delikvensek.
Eleget hiányzik a gyerek, akkor már boltba se kell menni, hanem adnak kaját az önkormányzatnál! A többit majd összelopják, feketemunkázzák, abba már a gyerek is besegíthet, hiszen nem jár iskolába :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.24. 17:00:50

@ColT: És úgy járnak,mint a félvér munkatársam:-Tegnap még haverkodtunk,ma meg már kiraboltok?
-Jóvan akkor csak a pénzt add ide! (eredetileg még a ruhája is kellett volna)

Prof. Dr. Simon Templar 2010.09.24. 17:07:34

@BálnaUhr: majd betelepitünk melléd is néhány ilyen fasza cigánycsaládot Brüsszelbe, aztán meglátjuk meddig birod. Ameddig felégetik a parkettádat vagy amig a saját lakásodban csicskává tesz a családfő.

trojka 2010.09.24. 17:36:44

Szerintem itt oriási probléma van. Bedobnak valami marhaságot, mi meg marcangoljuk, mint a piranyak...ök meg röhögnek a marha szolganépen...folytatva, amikor én általános iskolás voltam (rég volt) cigánygyerek és magyargyerek egyutt járt, egy osztályba...egyutt rendetlenkedtunk, egyutt játszottunk, még néha rosszak is voltunk - az akkori kor erkölcsi megitélése szerint, (nem parasztoztunk, nem ciganyoztunk) de - az akkori cigány szulö elvárta a gyerekétöl, hogy ha nem is fenomén, de tanuljon legjobb tudása szerint és legalább szerezzen egy szakmát; kömuves, mezögazdasági gépszerelö, szerkezetlakatos, stb. ezen szakmák birtokában viszont el is tudott helyezkedni, mert volt számára is munkahely, s meg is tanulta a szakmat. Most viszont, - ugye ismerös mindenki elött -a cigány tanulo a szakmunkásképzöt 8 honap alatt elvégezheti, s okosaink meg vannak elégedve (nyalni kell az UNIO felé, meg az USA felé is), hogy bizony, a statisztika szerint kicsiny hazánkban egyre több a jol képzett, keresett szakmunkás...akkor tessek már megmondani, hogy a hirdetésekben miért keresnek "rajzrol olvasni tudo" kömuveseket. azért, mert a nyolc honapos gyorstalpalo arra sem eleg, hogy megtanulják a malter keverését, pedig ez a segédmunkás dolga...(volt).
Kartalnak:
Igy igaz. nálunk amig a Danko utcában laktak a cigányok, a falukép dicséretre mélto volt, virágos, nyugodt telepulés képét mutatta. most egyre több utcában jelennek meg, megveszik az elhagyott házakat, és folytatják ott, ahol a "szögben" abbahagyták. Ha végigmész bármelyik utcán, rögtön kiszurod, hogy hol lakik magyar (még), és hol a cigany. Ezek a foltok egyre jobban terebélyesednek, majd egyszer (nem is olyan soká) összefolynak. Ki (kik) az (azok) a haza és nemzetárulok, akik ezt a jövöt akarják. Mi vagyunk rasszisták...lehet ez forditva is igaz...

Kicsit Karcos 2010.09.24. 17:39:39

Akik sajnálják a gyerek szüleit, hogy csak azért nem tudják járatni a gyereket iskolába, mert nem telik cipőre, azok hány pár lábbelit ajánlottak már fel?

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 17:52:54

@Kicsit Karcos: fizetésükből futná...

@trojka: szülőfalumban is a régi ipartelepre költöztek be a cigányok, egész pontosan látszott, hol lakik magyar ember, ott az udvar rendezett és tiszta volt, másutt meg dűlt össze a tető, az udvaron mocsok és elvadult, sovány kutyák... ma már a fehérek - nagyobb részt - elköltöztek onnan, meg is lehet nézni az egészet. Mintha egy harmadik világbéli telepen járnánk. Pedig ezek még a rendes, dolgos cigányok közé tartoznak, ha találkozunk udvariasak, most sincs egy-két lopáson kívül semmi különösebb gond velük.

Kicsit Karcos 2010.09.24. 18:41:47

@Kartal (fekete mellényben): igazad van, a többiről sem tudhatnak túl sokat. De majd jönnek a maláj meg a burundi típusú integrációval, aztán majd csak eljutnak ők is oda, hogy itt kéne felmérni a helyzetet, itteni igények alapján kellene kitűzni a célokat, és ennek megfelelően kell cselekedni. Majd írnak komplex tanulmányokat erről a megközelítésről is.

Kicsit Karcos 2010.09.24. 18:45:44

@Kartal (fekete mellényben):

"egy sikertelen betörési kísérlete volt, amely során egy lakóház alsó épületébe jutott be csütörtök hajnalban"

Biztos indult nulladik órára, csak nem volt meg a cipője, és ott kereste.

tudi 2010.09.24. 18:46:20

Herczog Mária ANYÁD.
"A családi pótlék a gyermek felneveléséhez biztosított közösségi hozzájárulás, nem pedig a büntetés vagy jutalmazás eszköze." Megint csak ANYÁD. Ha valaki valamit ad, ahhoz feltételeket is szabhat, amik nem teljesülése estén, azt nem kötelező tovább adni tovább. Bár én szerintem a CSP-t teljes egészében természetben kéne adni, hisz az, mint "kiváló" szociológusunk rávilágított az a gyerek felneveléséhez!!!! adják ugyebár. Járjon érte ingyen az iskolában az tanszer, tanfelszerelés, ingyenes étkezés mindenkinek. Aki hiányzik legközelebb már nem kap, és akkor mindezt természetesen fizetnie kéne. Ha nem járatja iskolába a gyerekét, és kicsapják tökmindegy hány éves, keressen neki a szülő új iskolát. ha nem tanul tovább és tök hülye analfabéta lesz, akkor arról miért tehet a társadalom, a szülő érdeke, hogy a gyereke többre (vagy picit többre) vigye, mint ő. Ha bűnözővé válik, akkor irány a kőtörő és törhet követ 12-16 órában.

Kartal (rezervált) 2010.09.24. 18:46:48

@Kicsit Karcos: Láttad a Brian életét? Az egyik csoport ott is folyton komoly elhatározásokat hozott a cselekvésről, pont mint nálunk...

Kicsit Karcos 2010.09.24. 18:53:09

@Kartal (fekete mellényben): na igen, de ők ártalmatlanok voltak, nem voltak ott kerékkötőnek, ha valaki mégis megpróbált volna csinálni valami hasznosat.

guma 2010.09.24. 19:46:07

@zero: Csak gratulálni tudok.
Amikor ömleszti az élet a témát, tudsz teríteni pár lapot a gondolkodásra.
Régi mániám a szülői felelősség valamint a kötelesség számonkérése. Mert a kiskorú az kiskorú akire elméletileg "felügyeleti joga van".
Az iskola felelősé sem hanyagolható sajnos a tanulmányoknál, mert a jó tanár igenis csodákra képes!

2010.09.24. 20:16:38

@Kicsit Karcos: Régen láttam már a filmet, hétvégén előásom az biztos, de mintha Brian-nek egészen más véleménye lenne erről...:)

blur7 2010.09.24. 20:21:10

Szociológiára szükség van. Eredményei nélkülözhetetlenek a sikeres kormányzáshoz. A gondot az jelenti, hogy sok szociológus rosszul végzi a munkáját, sokszor szándékosan.
Nem kell lebecsülni a tudásukat, sokok nagyon is jól ismeri a helyzetet, de éppen arra törekszik, hogy a valóság rejtve maradjon.
Ezen túl talán a szociológia az egyik legliberálisabb társadalomtudomány, ez részben jellegéből, részben magának a tudománynak a gyökereiből ered. A mai magyar szociológia kifejezetten kirekesztő. Akinek világnézete nem felel meg a véleményformálóknak, azt könyörtelenül kirekesztik.
De lehetőség van alternatív szociológiai munka, kutatás folytatására. Van még mit dolgozni rajta.

picur3ka 2010.09.24. 20:25:53

@blur7:

Hat, nem igazan. A szociologia mint tudomany nagyjabol megszunt letezni a fejlett nyugaton nem tudom, mikor. Antropologusuk nyomjak ezt a reszt. A tobbi csak csalad segito nover, egyszeruen.

Kicsit Karcos 2010.09.24. 20:32:27

@beebeer: végülis lehet, régen láttam, majd egyszer megnézem én is újra. Az biztos, hogy HM egy nagy Fikusz Kukisz. Vagy a felesége, Fortissima.

Horizont 2010.09.24. 20:34:08

Na lecsendesedett a Vastagbőr élete??
Miért érzem úgy ilyenkor mintha egy mad-max-os horda lerohant volna mindent?

@blur7: szociológiára nagy szükség lenne, csak ami itt van az nem az -szerintem. Legalábbis amit nekünk bemutatnak ilyen Herczog Máriák által. Az élettől messze van.
Sok dolog lenne még itt! Hajaj.....

Kicsit Karcos 2010.09.24. 20:43:50

@blur7: vajon érdemes-e egy olyan tudományág képviselőinek a kutatásait felhasználni bármilyen fontos dologgal kapcsolatban, akik kivétel nélkül (ellenpéldát elfogadok, de csak olyat, akiről hallottam már, mert a többi az nem számít) azt bizonyították be eddig, hogy sarlatánok? Nem lenne jobb "érzésből" kormányozni, pl. aki nem járatja a gyerekét iskolába, az nem kap iskolalátogatási támogatást, és leszarni ennek a szociológiailag várható társadalmi hatásait? Nem ér többet egyetlen Böjte Csaba az összes eddig futtatott cociológusnál, romológusnál?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.24. 20:43:59

@tudi: Rasszista ötlet,de jó.:)) Juttatás természetben+esetleg egy kis aprópénz.Segélyosztás hetente,hogy szokják a rendszerességet.Megjelenés rendezetten.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.24. 20:51:47

Mária egy önjáró baloldali bullshit generátor, akinek szemmel láthatóan fogalma sincs a világról. Mi a faszt kell azon érteni hogy vonzóvá válnak a szolgáltatások??? Már ne haragudjunk bőrfoteles tantermek, szünetekben masszázs, a notórius logóknak pénzjutalom ha bejárnak (a támogató nem megvonó szellemiség jegyében), a dohányzáson rajtakapott tanulóknak ingyenes kirándulás az Alpokba hogy megtanulják, hogy mennyivel jobb a friss levegő.....vagy mi a faszom?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.24. 20:53:34

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Igen!Ezen én is gondolkodtam.Sztriptíztáncosnők esetleg???

guma 2010.09.24. 20:57:07

@Horizont: Nem rosszul végzik (illetve vannak akik nagyon jól) hanem mindig 1-1 párt elképzelését akarják alátámasztani, nem a pártok használják a tudásukat.
Sajnos lassan minden szakma ezt csinálja ma nálunk! Ez a szégyen.

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2010.09.24. 20:57:46

Herzog Máriának erősen javasolt lenne egy néhány hetes csapatépítő tréning a védenceivel, valami távol-keleti cserkésztáborban, odafelé vonatos kirándulással, fegyveres kísérettel, hazaút önerőből.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.24. 21:03:08

@Tigeri:
Persze és Mária elmagyarázná egy késelő/verekedő egyednek, hogy ha valakit bánt az annak az embernek bizony fáj, és tudjuk hogy nem szép dolog fájdalmat okozni valakinek, közben simogatná a fejét....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.09.24. 21:06:24

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Meglepődne az 5-10-15 éves aranyos gyermekek válaszain....

Kicsit Karcos 2010.09.24. 21:06:49

@guma: egyetlen szociológust mondj, aki szakszerűnek tűnő munkát végzett az elmúlt 100 évben országos szinten, kormánypárti, ellenzéki vagy bármilyen háttérrel. Mert attól, hogy világválság van, még sok okosságot hallottam egy-egy közgazdásztól, akik nem voltak reflektorfényben, de hol vannak a meg nem értett szociológusok? A Kétfarkú Kutya Pártban?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.09.24. 21:06:54

Szerintem meg a legigazságosabb támogatási rendszer az lenne, hogy MINDENT természetben adjanak (tanszer, iskolába járáshoz bérletszelvény, ruha, iskolában naponta 3* étkezés) így simán kifutna a keret hogy ha ezeket ebben a formában adnák.

Kicsit Karcos 2010.09.24. 21:13:04

@DexterMorgan78/Séfbácsi: nemrég olvastam, hogy egy hajléktalanra átlagosan havonta 100 ezer forintot költ az állam, eredménye meg nulla. Valahogy így lehet ez a segíjezéssel is.

Sajnos pontos forrást nem tudok adni a fenti adatra, de 2002-es 64 ezer forintra igen, ez 5%-os éves inflációval kb. ki is jönne: epa.oszk.hu/00800/00804/00247/37549.html

guma 2010.09.24. 21:20:55

@Kicsit Karcos: Bocs (rossz a név memóriám, de a SZETA és azon belül 1-2 agy háttér számításokkal is rendelkezett, de soha nem fogadták el alapjaitól a változást, épp úgy mint az egészségügyben sem). Utána nézek, (de nem ma) és linkelem neked.

Azt hiszem mindig a látszat és felszíni intézkedést vállalták mert ott sokan, sok pénzt szakíthatnak.

guma 2010.09.24. 21:22:13

@Kicsit Karcos: Pont erre céloztam az előbbi válaszomban (megelőztél.D)!

Kicsit Karcos 2010.09.24. 21:55:23

@guma: igen, érdekelne a SZETA tevékenysége, mert eléggé fekete folt nekem. 1994-1998 között, amikor az SZDSZ kormányon volt, és Solt Ottilia még élt ('97-ig), mindenesetre nem rémlik, hogy komolyabban felhasználták volna kutatásaik eredményeit a kormányzati munkában, vagy egyáltalán hivatkoztak volna rá.

guma 2010.09.24. 22:06:02

@Kicsit Karcos: Na látod ez a világ szégyene. Mert azt minden oldal elismerte, (már 90-ben is), hogy a legátfogóbb elemzések, számítások, javaslatok voltak tanulmányaikban (ne feledd akkor emelték a 3% lakás kamatot 28-35-re) és már ezek hatását is kimutatták, hogy az akkori középréteg alsó fele szakad le és válik hajléktalanná. Kit érdekelt???

blur7 2010.09.25. 09:16:29

@Kicsit Karcos:
Böjte Csabát mindannyiuknál többre becsülöm társadalomismerete tekintetében is. Igazán hitelesnek, bölcsnek tartom. Ha egy szociológus ellenkezőjét állítja, mint ő, akkor nem a szociológusnak fogok hinni.
De szerintem a szociológusok is sokat tudnak, de nem akarják jóra használni.

blur7 2010.09.25. 09:19:45

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Nem is az a lényeg, hogy miként nevezik a tudományt, hanem a sikeres működése. Felőlem antropológia is lehet. Akiket utóbb említesz, ők a szociális munkások. A szociológusok kutatók lennének, a szociális munkások pedig gyakorlati feladatot látnak el. Éppen e gyakorlatból következően sokkal többet is tudhatnak, mint a szociológusok.

Beer Ninja 2010.09.25. 09:28:42

Én a tanár oldaláról szeretnék hozzászólni.
Osztályfőnök vagyok egy szegedi középiskolában. Az osztályom szakiskolás. A suliban van 1 (!) telefonvonal, azon kellene elérnünk a szülőket, hogy vajon miért nem jár a gyereke 2 hete suliba? 30 osztállyal-osztályfőnökkel számoljunk. Nem túl esélyes... Saját mobilomon szoktam érdeklődni.
Több gyerekem is segít otthon a háztartársban, tanyákon élnek, földet művelnek. A szombati nagybani piacok előtt elkéredzkednek, én meg leigazolom. Munka van.
Rendszeresen nézek iwiw-et pl. hogy tájékozódjak a kölykökről, pénteken tényleg dolgoznak-e vagy csak az esti diszkóra készülnek.
Irtózatos mennyiségű papírmunkák van (1. óra igazolatlan hiányzást is jelezni kell levélben a szülőnek pl.), havonta kb. 10-20 órányi, ezért kapunk a tanításon felül plusz bruttó 8000 forintot. Érthető, ha több osztályfőnök is félvállról veszi a dolgot.

A törvény óta kevesebb a hiányzás, több szülő veszi fel a telefont. Herczog Máriát b*ssza már meg egy ló végre, az MTA meg forduljon fel ha csak hülyeségeket tudnak mondani a vén sz*rok (tisztelet a kevés kivételnek persze!). Amíg a régi szovjet típusú akadémiánk létezik, én csak nevetek az állásfoglalásaikon, kutatócsoportjaikon.

blur7 2010.09.25. 09:32:55

@Horizont:
Igen, H. M. lejáratja a tudományt, de néhány munkatársa mégjobban.
Tényleg komplex program kellene, valóban vonzóvá kellene tenni a szolgáltatásokat.
Ha a meggyőzendő embereket nem ismerjük, akkor nem lehet sikeres a program. Szerintem ezekre az emberekre anyagi javakkal (adott esetben akár elvonásukkal) és erőszakkal lehet hatni (ezt viszont csak bűnözők esetén etikus alkalmazni, csak a szükséges mértékig).
Jó lenne nekik elmagyarázni, hogy milyen nagy kiváltság az INGYENES oktatás, amely sok száz millió gyerek számára ma is elérhetetlen a világban. Elmagyaráznám továbbá, hogy történelmi léptékkel nézve még Magyarországon is viszonylag új lehetőség az ingyenes közoktatás, sőt maga a közoktatás. 300 éve még itthon is egészen különlegesnek számított, ha valaki tudott olvasni és írni. Akkor kevésbé is volt erre szükség, de a 21. században más a helyzet. Éppen az iskolakerülők és szüleik nem lennének vevők az érveimre. Tehát a pénzzel, illetve annak megvonásával kell őket sajnos motiválni. Ahogy Frengi írta: pénzért még arra is képesek, hogy járassák gyerekeiket iskolába.

trojka 2010.09.25. 09:34:55

@dr. dodó:
ezek a "kutatocsoportok" olyan messze járnak már a valoságtol, hogy kutatocsoportot kell felállítani megtalálásuk érdekében...de én azt sem bánnám, ha örökre elvesznének...

blur7 2010.09.25. 09:41:28

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Ez a természetbeni juttatás jó ötlet. Támogatom.
De az elvetemültebbek még ebből is eladnák, amit lehet, és jóval a valós ára alatt.

Kartal (rezervált) 2010.09.25. 09:42:13

@DexterMorgan78/Séfbácsi: aztán a mentőorvos kiszedné az oldalából a kést, a pénztárcáját és mobilját pedig a rendőrség keresné meg...

@beebeer: erre gondoltam én is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.25. 10:00:00

@LuciFerko: Pécsi szoc szakon is arra panaszkodnak a hallgatók, hogy amit nyomnak nekik, az mindig az adott tanárok saját elmélete, az élethez semmi köze...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.25. 10:02:08

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Vonzó szolgáltatás anni lenne, hogy ha tanul a gyerek, akkor el tud helyezkedni, fasza munkahelyre.
Na most ez nem mostanában lesz, ahogy elnézem, mivel lopással könnyebb meggazdagodni.

trojka 2010.09.25. 10:24:19

@Kartal (fekete mellényben):
a kést nem szabad kiszedni...akkor hamarabb elvérzik...

Tatrangi 2010.09.25. 13:12:25

Az ELTE-PPK-ra jártam tanárképzésre és ott is hasonló volt a helyzet - de hát ők hozták össze NAT-ot, így talán nem meglepő. Nagyon erős volt a tanár- és középosztályellenes hangulat. A kedvencem amikor az egyik tanár kifejtette, hogy a cigányság felemelésének legfőbb akadálya a középosztály, akik azért nem emelik fel a szegényeket, mert ezzel saját maguknak teremtenének konkurenciát.

Szerencsére egy-két kivétel is akadt, de a többség bizony Herczog-párti.

picur3ka 2010.09.25. 19:06:10

@dr. dodó:

Ne vicceljon! Beismeri, hogy tanar, ezen a blogon! Semmi jobbra nem szamithat, mint a ciganyoktol.

Kulonosen Conv kartasra kell figyelni. Senkit nem fog erdekelni a velemenye kulonben. Tiborc panasza, proli cigo kultura amit itt tobbnyire talal.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.25. 20:14:11

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Nyomi droid, nem zavar, hogy senkit nem basztattam még azért mert tanár?
Téged sem azért szoktalak, mert tanár vagy, hanem mert ostoba... és csak olyankor :)

Kartal (rezervált) 2010.09.25. 20:56:21

Félig OFF: balogh - mostantól csak kisbetűvel - államtitkár vázolta a megoldást:
"Székely János szerint nyitottá kell tenni a keresztény közösségeket a cigányság befogadására, így a templomokban megjelenhetne a cigány zászló, Szent Ceferino a romák védőszentjének szobra, de a papság és a lelkészek képzése során is többet kellene foglakozni a romológiával, ugyanis az integrációs folyamatban sokat tehet az egyház. A tervek között említette, hogy cigány lelkipásztori segítőket szeretnének a munkába bevonni, tanfolyamokat indítanának, hogy legyenek a közösségeknek saját roma lelkipásztorai.
Fontosnak tartaná továbbá, hogy minden iskolás tananyagába bekerüljön a cigányság ismerete, mert az előítéletek a tudatlanságból fakadnak. A többségnek is meg kell ismernie a cigány himnuszt, a cigány költők vereseit, dalait - tette hozzá."
zipp.hu/belfold/2010/09/25/a_magyarorszagi_ciganysag_problemaira_nincs_megoldas_csak_megoldasok_vannak

Kartal (rezervált) 2010.09.25. 20:59:40

@Kartal (fekete mellényben): mármint balogh szervezésében és egyetértésével hadoválta Székely ezt az avétos vakert.

arlequin 2010.09.25. 21:04:44

@Conv: most miért mondasz ilyet? picurka nem ostoba, csak mint mi mindahányan a körülményeknek megfelelően alkalmazza tudását.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.09.25. 22:29:02

@arlequin:
ezt azért pontosítanám.
a minősítő jelzőt a végén erősnek tartom... jóindulattal: ismereteit.
az alkalmazza ige is húzós a szóban forgó cselekményre.

arlequin 2010.09.25. 23:15:43

@Conv:
te kis szőrszálhasogató.
de engednem kell.
igazad van. annál rosszabb neked.

guma 2010.09.26. 07:05:51

@Conv: @arlequin: Félelmetesek vagytok!!!!!!!!
De jók, mert érteni is valami az művészet...

trojka 2010.09.26. 08:41:28

@Kartal (fekete mellényben):
A fene egye meg a mocskos pofáját. Én meg javaslom, hogy az iskolákban és a templomokban minden héten olvassák fel a cigányok által elkövetett buncselekményeket. arrol bezzeg nem regél ez a barom, hogy a cigányoknak az a zagyva kulturájuk, amit vándorlásuk alatt itt-ott összeszedtek, ellestek más népektöl, mindennek nevezhetö, csak kulturának nem. az egyik cigány iskolában (magyar one, mert elvitték öket a városba) azt olvastam a falon levö "cigány ismertetön", hogy Rákoczi Ferencnek egy egész ezrede volt cigány huszárokbol. Na,...a katolikus templomban is megprobálják valahogy összeszedni a gyerekeiket, de az a baj, hogy a leghulyébbek járnak, csak zavarják a szertartást...de ha nyári tábort szervez nekik a presbitérium, egymást tapossák agyon annyian jelentkeznek (persze, ingyen van) cigány csupán egyetlen jár nálunk misére, a többieknek kulön terem van biztositva, mert babtisták, jehovák, meg a fene tudja mik...csak dacbol is, mert nekik nem kell a "parasztok" vallása...ez itt Magyarország, mi lene, ha ök tanulnák meg a Himnuszt, nem pofáznának, mászkálnának aközben, mig elhangzik, mi lenne, ha ök tanulnák meg a magyar történelmet...kell a fenének az ö kreált himnuszuk, az ö nemletezö hagyományaik, meg az ö mocskos meséik, amit egyszeruen át kell irni, hogy szalonképes legyen...a szaharaba veluk, ott folytathatják a vándorlásukat...az arabok viszont nem olyan birkák, mint a magyarok...

Kartal (rezervált) 2010.09.26. 10:28:18

@trojka: óvatosan a javaslatokkal, mert esetleg olyanokkal kerülsz egy platformra akikkel nem szeretnél, pl. Yaakov Katz.
jacks-corner.weebly.com/1/post/2010/09/tanuljunk-izraeltl-kitelepteni-s-szegreglni-a-cignyokat.html

arlequin 2010.09.26. 12:37:20

@Conv: aki olvassa kérem, az a bolond...

@guma: lettegjél topoltyán, lettegjél!

guma 2010.09.26. 16:28:35

@arlequin: "otthon" kell fenyegetni (ezt sem tudja?) !
Valamint mért kell világgá kürtölni, ha új névvel akar megajándékozni, főleg nekem nem is szimpi annyira a topoltyán. Mást nem kérhetnék...

fokabacsi 2010.09.26. 16:51:19

Miért csak a két szar nemzetséggel van a baj?? Miért nincsen pl: a magyarországi svábokkal ? Miért nem háborog a sváb, ha svábnak hívják ? Miért nem háborog a szlovén , ha szlovénnak hívják? Melyik az a magyar aki reklamál, ha magyarnak hívják. Szégyellik a származásukat?

2010.09.26. 17:18:13

@fokabacsi: A szlovénekről nem tudok nyilatkozni, de svábokkal volt dolgom, lenézik azok a magyart, nem is szeretnek keveredni, őrzik a maguk kultúáját, és szarnak rá, más mit gondol róluk.

Marcellusca 2010.09.26. 17:39:12

Nem reklám és programajánló akar lenni, de az előzetes szerint ez lesz az egyik téma a teve2-n, a Naplóban.

Kíváncsian várom, milyen fajvédő, oppá, bocsánat, akarom mondani: rajvédő hozzáállás lesz részükről. :)

Kicsit Karcos 2010.09.26. 18:18:54

@Marcellusca: alapvetően ez - együtt a tyúklopás büntethetőségével - egy rászista törvény, mert főleg cigányokra vonatkozik. Van is egy hatóság (nem az AB), amelyik eljárhat a súlyos törvénysértés miatt:

2003. évi CXXV. törvény

az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról

9. §

"Közvetett hátrányos megkülönböztetésnek minősül az a közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek nem minősülő, látszólag az egyenlő bánásmód követelményének megfelelő rendelkezés, amely a 8. §-ban meghatározott tulajdonságokkal rendelkező egyes személyeket vagy csoportokat lényegesen nagyobb arányban hátrányosabb helyzetbe hoz, mint amelyben más, összehasonlítható helyzetben lévő személy vagy csoport volt, van vagy lenne."

www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300125.TV

guma 2010.09.26. 18:27:55

@Marcellusca: Láttad minek neveznek?

Marcellusca 2010.09.26. 19:05:29

@guma: Ne foglalkozz vele! :)
Bolond. :DDDDDDDDDDD

trojka 2010.09.26. 19:15:57

@Kartal (fekete mellényben):
"Maroknyi székely porlik mint a szikla..." végul is, abszolute nem érdekel, hogy kikkel kerulök egy platformra...nagyon kemény, székely nyakam van...levágni lehet, de megtörni nem...

arlequin 2010.09.26. 22:41:52

@Marcellusca: @guma:

lettegjetek! bolzalmas végetek látok vál!

picur3ka 2010.09.28. 01:42:32

@arlequin: @Conv:

Na, orulhetnek akkor, mert mar regota nem tanitok. Remelem, sokkal okosabb tanrjaik vannak, amilyet megerdemelnek.

Kartal (rezervált) 2010.09.28. 18:26:31

@trojka: nekem mondod, milyen a székely? Az összes felmenőm az. :))))

Ma volt egy beszélgetés a rádióban a témáról. A nyomorult szociológusnő minden egyes megszólalásával nekifutott a "meg kell nézni milyen az iskola, biztos nem véletlenül nem szeretnek oda járni" kezdetű mantrának, én meg minden egyes esetben elszidtam az anyját. A telefonnál Sajókaza polgármestere volt, aki szerint a szociális munkások egyenetlenül oszlanak el az országban, mert a Rózsadombra is ugyanannyi jut, mint Sajókazára, Tiszabőre, Rakacára, ahol mondjuk nagyságrendekkel nagyobb probléma az iskolából való lógás... ez kérem fasisztanácirasszistajobbikok kirekesztő megnyilvánulás volt, egyenes utalásként a lógósok etnikai származására - mivel az adott településeken alig, vagy egyáltalán nem járnak iskolába nem cigány gyerekek.

arlequin 2010.09.28. 19:10:26

@picur3ka/mesterhazymiklospart: szerintem kár, hogy nem tanítasz. a legbiztosabb útja a tanulásnak, ha tanítasz.

trojka 2010.09.29. 07:00:15

@arlequin:
Tanítani csak azt lehet, aki képes befogadni a tanítást...amíg a pedagogusnak arra megy el az ideje, hogy a minimális fegyelmet fenntartsa, meg a dokumentácioat elvégezze, ami napi több orát jelent, nemigen jut ideje a "szegregált", több nemzedéken keresztul gyogyoba járt szulök hulye gyerekét is tanitani...beintegrálva...

egogegó 2010.09.30. 17:22:02

A legnagyobb probléma, az hogy az egyébként nem retardált, segélyes család gyerekeit is be palizzák, hogy hagyják a fenébe a tudományt inkább menjenek lógni. Ld. Pinokió mese. Utána csodálkoznak hogy szegény ember gyereke is már csak úgy tud hozzá szólni a dolgokhoz, dik mán!Hajrá szociológusok, már mint vegyétek magatokhoz ezeket a jóra való "embereket"!

fokabacsi 2010.09.30. 20:55:49

@csernaja obca: Mi a bajod azzal, ha egy népcsoport beilleszkedett, és mégis a kultúráját , szokásait , dalait őrzi?? És nem a lopást csalást hazudozást?? Sváb közösség mellett nőttem fel, náluk szorgalmat takarékosságot rendet lehetett tanulni. mit tudsz tanulni a cigánytól??

2010.09.30. 21:15:40

@fokabacsi: Nekem ugyan semmi. Csak annyit jegyeztem meg, hogy a svábot pont nem érdekli, hogy a magyar utálja-e vagy sem, mert esze ágában sincs kvaterkázni vele.

bóbita2 2010.10.06. 18:55:19

Az se volt százas, aki kitalálta, hogy 18 év a tankötelezettségre a korhatár. Minek?? Gyermekvédelemben dolgozom. Körbe röhög a gyerek is meg az apja-anyja is, amikor megkérdezem miért nem jár a kölök iskolába... Már családfenntartó 16 évesen. "megnősült" - úgy, ahogy ők szoktak. Vagy gyereket szült és ő már nem tud iskolába járni, mert otthon szoptatja a purdét.
Lehet ezeknek beszélni... semmit nem ér szép szó.
Az integrált oktatásról meg csak annyit, hogy épültek szép iskolák, pöpec bútorokkal, eszközökkel (nincs már ződ tábla meg kréta...) - a gyerekeket meg inkább máshová hordják a szülők. Lehet, hogy lepukkantabb az épület, lehet a pad is már jó kopott, de ott oktatnak és fegyelmeznek. Van ismerősöm, akinek a gyerekének az első héten ellopták szinte mindenét, a színes ceruától, a tornacipőig.. A tanár meg az igazgató meg csak a vállát vonogatja, hogy ne vegyen neki olyan jó minőségűt meg drágát. Da ha ő jót akar vennei a gyerekének???!!! A szutykok miatt ne tegye... hát, kösz. Az, hpgy szó szerint beleköpnek a menzán a levesbe...z meg már fel sem tűnik. Olyat is ismerek, aki azért vitte más iskolába agyerekét, mert a lány 13 évesen minden éjjel bepisilt, olyan stressznek volt kitéve az iskolában a kedves iskolatársak miatt. Érdekes, az új iskolában megszűntek a problámái...

Na, Herczog Mária! Az ilyen kislányokat-kisfiúkat ki védi meg?? Vagy ők kívül kerülnek a szociológia tárgykörén????

süti beállítások módosítása