Skip to content


       Szűrés lista

Pápá gyerekek, fél év múlva találkozunk!

Írtam már néhány bölcsis postot, és most ismét nekiállok egynek, mert Siófok városvezetésének sikerült az eddig talán legpofátlanabb húzást megtennie a témában.

A sonline kommentelői szerint Balázs Árpád polgármester úr jelenleg Egyiptomban üdül, így Démuth Pál alpolgármesterre jutott a hálátlan feladat, hogy november 4-én bejelentse: a város egyetlen bölcsödéje egy héttel később fél évre bezár.

"– A korszerűsítés és bővítés munkálatai miatt döntött a képviselő-testület a bölcsőde átmeneti bezárásárólmondta Démuth Pál siófoki alpolgármester. – Az intézmény törvényes és biztonságos üzemeltetését más helyen nem lehet megoldani. Ezért választotta a testület azt a megoldást, hogy azokat a gyerekeket, akik elérik a két és fél éves kort, azonnal átveszik az óvodák. A bölcsőde jelenlegi 93 gyermeke közül 33 még ebben a hónapban, 13 decemberben, 12 pedig januárban éri el ezt a korhatárt. Április végéig újabb húsz apróság mehet óvodába. Vagyis valóban csak átmeneti problémáról lehet szó.

(...) Elmondtam a szülőknek: emelkedjenek felül a pillanatnyi problémákon és azt nézzék, hogy az átalakítás, bővítés nyomán végre jobb körülmények teremtődnek a bölcsődénél."

Elképesztő, micsoda empátia szorult ebbe a fickóba! Csodálom, hogy egyik anyuka/apuka sem ugrott neki....

Kurvára nem pillanatnyi probléma azzal szembesülni hirtelen, hogy egy héten belül oldd meg a gyereked elhelyezését, ha dolgozni akarsz, mert az eddig megnyugtató megoldásnak tartott bölcsi egyszercsak bezár (épp elég a kisgyerekes szülőknek a nyári 5! hetes! szünetre megoldást találni). Köztudott, hogy eleve nagyon nehéz bekerülni egy ilyen intézménybe, óriási várólisták vannak; nyilvánvaló, hogy senki nem azért rakja be a gyerekét, mert idegesíti, hanem mert vissza kell mennie dolgozni; és az is eléggé ismert adat, hogy manapság már a nagymamára sem lehet egyszerűen rábízni a gyereket, mert gyakran még ő is dolgozik, ráadásul másik településen él.

Azt sem nevezném könnyen átléphető pillanatnyi problémának, kedves Démoth úr, hogy egy ilyen sok embert érintő döntést így sikerült az érintettek tudomására hozni; hogy épp csak az utolsó pillanatban szóltak a szülőknek a hónapokkal ezelőtt elindított projektről; az ügy nyilvánosságra kerülését követő zavart és ügyetlen hazudozás pedig különösen nagy gondnak tekinthető véleményem szerint.

Ugyanis magyarázat természetesen van.

"Démuth Pál a Független Hírügynökség tudósítójának kérdésére elismerte, hogy már hónapokkal ezelőtt kiírták a közbeszerzési eljárást a bölcsőde felújítására. Arra a kérdésre, hogy akkor miért csak most szóltak a szülőknek, azt válaszolta: csak nemrég tudták meg, hogy nyertek a felújításra kiírt európai uniós pályázaton."

Sajnos a fránya Internet korában nem szabad ilyen óvatlanul ekkora marhaságokat nyilatkozni, mert nagyon könnyen lebukik az ember.

 

A másik hülye magyarázat a villámgyors bejelentésre az volt, hogy "A kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárás mostanra fejeződött be, s mivel információnk szerint április végéig be kell fejezni, ezért volt szükség a rapid döntésre, valamint arra, hogy a kivitelezés azonnal meg is kezdődjön.", ám ez is könnyen cáfolható.

Siófok fideszes vezetése ezt a dolgot egész egyszerűen elszúrta. Ráadásul hiába ajánlanak koraibb óvodát, pénzbeli támogatást ("Siófok Város Önkormányzata a 15/1995./V.25./ sz. rendeletében szabályozza a bölcsődés korú gyermeket nevelő családok szociális támogatásának feltételeit. A bölcsődei ellátásra jogosult, rászoruló szülők pénzbeli támogatásának összege a mindenkori minimálbér és a GYES közötti különbözet."), mindez édeskevés. Ugyanis nem csak a jelenlegi bölcsödés gyerekek szülei kerülnek most nagyon nehéz helyzetbe, hanem azok is, akik a következő félévben mentek volna vissza dolgozni. A gyerek pár hónapos korában szépen feliratkoztak a várólistára, a munkáltatójuknak szóltak, hogy a GYED letelte után számíthat rájuk, megnyugodtak hogy nem a Gyesből kell nyomorogniuk, és most......pofáraesnek.

Bár lehet, hogy nem kell aggódni, a siófoki alpolgármester munkahelymegtartó beszélgetésekben is segítséget nyújt.

"Démuth Pál hozzátette, felveszik a kapcsolatot a szülők munkáltatóival, hogy meggyőzzék őket, senkit ne bocsássanak el, amíg esetleg otthon kell maradnia gyerekével."

Ühüm, a jószívű cégek, gyárak biztos bevállalják majd a szeretetszolgálatot, ha egy fideszes városvezetés kéri tőlük a saját balfaszsága miatt. 

Címkék: fidesz botrány abszurd bölcsőde

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr882435420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 10:57:09

Valahogy sejtettem, hogy ebből lesz post :)

Ami engem az egészben megdöbbentett: Siófokon 1, azaz EGY DARAB bölcsőde van??? WTF?

Megjegyzem, ha a kedves szülők a hőbörgés helyett inkább megfogadnák végre Apró... ööö, izé akarom mondani Dobrev Klára asszonyság jótanácsát, és "be mernék adni" magánbölcsibe a porontyaikat, akkor minden meg is oldódna :)))))

Krikri 2010.11.09. 11:00:48

@Seduxen: max a magánbölcsi kifizetésével adódna némi probléma, persze nem Dobrevéknél :)

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.11.09. 11:03:30

Az én kislányom 5 hónapos, de még meg sem született már akkor mondták, hogy foglaljunk helyet a bölcsibe.
Persze mi röhögtünk, hogy nem-nem, a mi gyerekünk rendesen az anyja mellett lesz oviskoráig, de a napokban kiszámoltuk a párommal, hogy ha hó elején csinálunk egy nagybevásárlást (max. 25e Ft-ig) befizetjük a számlákat, a hitelt, és tankolunk egyet a kocsiba, akkor következő fizetésig marad napi 1545 Ft-unk. Ergo: jó lenne ha a Párom is dolgozhatna, de nem akarja a kicsit sehová sem beadni és ebből az összegből nem is lenne rá keret. Így marad a gatyaszíj meghúzása és az olyan cikkek mint a gyümölcslé, túrórudi luxuslistára tevése... 8-(

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.09. 11:03:31

@Seduxen: Ezen én is meglepődtem, hogy Siófokon CSAK 1 óvoda van. Azért téli voszonylatban sem kis lélekszámú város hagyjuk meg. :)

gidabiga 2010.11.09. 11:07:04

@Seduxen:

bizony.
sőt, Tapolcán, Balatonfüreden, Keszthelyen is csak egy van.
25-30 férőhellyel.
és a közhiedelemmel ellentétben, az itt alkalmazottak munkabére pont annyi, amennyi egy magánbölcsi havidíja, amit anno Dobrev Klára és az a nagydarab pogácsás asszony támogatott

rognork 2010.11.09. 11:07:05

Abban tévedsz, hogy minden anyuka dolgozik. Hiába a sok szigorúság, az én gyerekem csoportjában talán a fele dolgozott. Nem mintha ez mentené ezt a pofátlanságot. A másik, amiben tévedsz,az az 5 hetes nyári szünet, ami gyakorlatilag 10 hetes, mivel 5 hét után összevont csoportok vannak, így rengeteg szülő nem adja be kölköt, mert minden másnap szarosan kapja vissza (pl nem tudja a kölök, hogy kit kérne megkérni, hogy vigye ki szarni, ez konkrét példa). Szóval fel a fejjel, az oviban sem lesz jobb a helyzet. Tessék felnőtt gyereket szülni.

Csak pontosítás végett...

Sátán meg a Jocó 2010.11.09. 11:07:28

@Lecso (F*ck the Shit): mielőtt neked esnének, nyugtass meg minket, kérlek, hogy nem dohányzol/iszol.

iwen 2010.11.09. 11:11:26

Ez elég nagy pofátlanság, hogy egy héttel a munkálatok előtt értesítik csak a szülőket. Amúgy ilyenkor a dolgozókkal mi lesz, kényszerszabadságra küldik őket? (értsd: óvónéni, dadus, stb) Abban sem vagyok biztos, hogy ez fél év után kész lesz, biztos lesz csúszás is.

S.O.A. 2010.11.09. 11:13:03

Siófok...
Egész nyáron ment a feltúrás, felújítás, új park, új könyvtár, új pláza épül, 50 kisgyereket meg nincs hova rakni. Annyira siófoki sztori, hogy nagyon...

Agyalap 2010.11.09. 11:14:05

@Seduxen: Persze a nagy tudású Klára asszony a tanácsa mögé mindenkinek odateszi a pénzt is gondolom...

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.11.09. 11:14:07

@Sátán meg a Jocó: inni soha sem iszom, de bagózni sajnos bagózok. mondjuk azt is egyre kevesebbet, ma már elég egy doboz 2, 2 és fél napra is.....

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2010.11.09. 11:14:43

@Agyalap: én is erre gondoltam. próbálná meg egy átlagfizuból.....

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.11.09. 11:16:50

És hogy? Kérik az egységes óvoda-bölcsőde működési engedélyt? Vagy anélkül veszik át a gyerekeket?

Marcellusca 2010.11.09. 11:17:42

Heeeee??????
1 azaz egy bölcsőde van egész Siófokon? Egy 24ezres városban?

"Elmondtam a szülőknek: emelkedjenek felül a pillanatnyi problémákon..." - Kedves, mama? Jól van?
Pillanatnyi probléma, ha pénteken nincs bölcsi/ovi, továbbképzés miatt.
De FÉL ÉV nem pillanatnyi probléma!!!

Bölcsibe nem azért adják be a szülők a porontyokat, mert már qrvára unják az otthonlétet, hanem szükségszerűségből.
Mert - jelenleg - egy fizetésből + GYES-ből nem lehet megélni.

És jó L'Palmas felvetése is: mi van a várólistás, januárban, februárban felveendő gyerkőcökkel? Akik még nem érik el a 2,5 éves kort?

De, gondolom, minderről volt konzultáció a NER és a NENYI szellemében. :(((

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 11:25:09

@rognork:

Köszi, van gyerekem. Kicsi.
Ezért is szívügyem a téma :)

Marcellusca 2010.11.09. 11:26:34

@rognork: Na, ja.
És ebből kiindulva, miért nem lehetett nyáron (vagy jövő nyáron) megkezdeni a felújítást?
A felújítási idő fele, harmada eltelne úgy, hogy nem kell a csöpségeket máshol elhelyezni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 11:26:39

@iwen:

Állítólag a dajkák is átmennek az oviba, hogy a gyerekeknek ne legyen akkora a váltás.
Amúgy érdekelne, hogy az óvodákban van ennyi plusz férőhely?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 11:29:04

@Marcellusca:

Na ki mondta ezt a NER reklámkampányában? :)

"Munka, otthon, család, egészség és rend lesznek közös jövőnk tartóoszlopai"

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 11:30:44

@Krikri: @Agyalap: ne legyünk már prolik, ez részletkérdés :)))

aki havi nettó 80.-90.000-es fizetésből nem tud kicsengetni 65-70.000.-Ft-ot egy magánbölcsire, az megérdemli, ugye jól mondom ? :))))

@Noname Cowboy: bölcsőde vazze, BÖLCSŐDE, nem Óvoda :))))

zkdqts 2010.11.09. 11:36:04

Az volt még jópofa, ahogy az alpolgármester a TV-ben nyilatkozott az ügyről: "Akkor menjenek legközelebb a szülők a televízióhoz, ha november 11-re nincs mindegyikük problémája elrendezve." És épp csak nem tette hozzá, hogy 'a hálátlan köcsögök'.

Marcellusca 2010.11.09. 11:43:44

@laspalmas: Jaj, ne tessen mán illeneket kérdezni, Kézcsókom! :)))
Elhangzott az tuti.
De, hogy melyik f@szkalap szájából, hadd ne kelljen tippelnem! :D

Egyébként is, ma reggelt szíjjártópetike lefárasztott.
Mármint nem "úgy", hanem a tévében. :)
Komoly válasza volt (érdemes kikeresni az mtv reggeli archívumból), arra a kérdésre, hogy a Költségvetési mittudoménmilyen bizottság és az ÁSZ is kifogásolta a jövő évi költségvetés tervezet számításait. :D

rognork 2010.11.09. 11:44:13

@laspalmas: @Marcellusca: igazság szerint a közszférában nem szokás racionálisan gondolkodni, eddig a java tapasztatom erre mutat. És nem csak ilyen nagy dolgokban, én heti szinten szoktam kurvaanyázni az óvoda miatt. Az apró piti stiklijeik, pl hirtelen kihirdetett nevelés nélküli munkanapok (gyk nyitva van, de gyereket nem vihetsz be), hirtelen összevont csoportok, 8-16-ig egy szem óvónő az egész csoportra, stb. Legjobb esetben felépül benned némi rezisztencia, és ennyi. Csak kitartást tudok kívánni. Valamint olyan gyereket, alig elég erőszakos, és nem hatja meg a csoport váltás, és jól elvan idegenek között. Mert a kissé félősebb gyerekeknek rémálom az egész huzavona.

fokabacsi 2010.11.09. 11:50:24

@zkdqts: Két nap múlva november 11-e !! Rá kellene kérdezni?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.09. 11:51:21

@Seduxen: F..szom pedig bölcsődére gondoltam. :):):)

an hero please 2010.11.09. 11:52:26

LOL sok proli szar besír, hogy megszűnik a gyerekzaci. :DDDDDDDDDDD

Marcellusca 2010.11.09. 11:56:26

@rognork: Ja, ja.
Erre a nevelés nélküli napra is gondoltam, mikor írtam, hogy "pénteken nincs ovi".
És ezt csütörtökön reggel ki is plakátolják. :(

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 11:58:38

@rognork: ilyen már a bölcsiben is volt (legalább is nekünk), amikor kiderült, hogy felvették, és mentünk beszélni a vezetővel, hogy mikor kezdhet, meg ilyenek.

Kérdezzük, hogy szünet ugye csak nyáron van az a 4-5 hét. Válasz: igen, csak akkor van. És ugye a decemberben a 2 ünnep között is nyitva van a bölcsőde? Jaaa, akkor TERMÉSZETESEN nem. Anyád! Akkor "csak úgy" zárva van, de az nem számít szünetnek. Hát igazán fasza.

Az már csak hab a tortán, hogy rendszeresen "rányitják" az ablakot a játszószobában a gyerekekre, + a múlt héten egyik délután az asszony szólt a gondozónak, hogy nem a saját cumiját csócsálja a gyerek, hanem egy másik gyerekét. Mondanom sem kell, hogy azóta 38 fokos lázzal, taknyanyála egyben állapotban otthon van.

an hero please 2010.11.09. 12:00:03

@Seduxen: miért nincs vele az anyja, otthon?

Marcellusca 2010.11.09. 12:02:22

@Seduxen: Hehe!

Tuggyák az óvónők/dadusok, hogy mi köll a gyerökenk.
Attúl erősödik.
Ollan immunrendszere leszen, hogy aztán egy napot senem fog hiányoznyi ovibúl, sulibúl.
xDxD

Énbagoly 2010.11.09. 12:06:43

Hogy utálom, amikor a politikusok baromságokat csinálnak, és akkor még a szülők a faszok, mert miért nem tudják egy hét alatt valahová benyomni azt az átkozott kölyköt. Hát, nem lehet. Mondjuk azért, mert Mo-on nem lehet megélni egy fizetésből, a gyes meg gyalázatosan kevés. A nagyszülők később mehetnek nyugdíjba, nincs akire rá lehessen bízni a kölyköt. Már ha egyáltalán olyan egészségi állapotban lennének, hogy egy 2-3 éves örökmozgóra vigyázzanak.
Ráadásul a bébiszitter rohadt drága. Azt nagyon kevés ember tudja megfizetni.
És a munkahelyről meg gond nélkül kirúgják azt, aki a gyerek miatt otthon kényszerül maradni.
Éljen a családbarát politika!
Ja, arról nem is beszélve, hogy az ország nagy részén még rendes bölcsőde sincs.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:11:07

@an hero please: lehet, hogy azért, mert vissza kell mennie dolgozni? meglepő fordulat belátom, de ez az igazság.

@Marcellusca: na erre azért mérget nem vennék.

an hero please 2010.11.09. 12:12:09

@Seduxen: akkor meg sírj hanem keress valami normális munkát, hogy tisztességesen el tudd tartani a családodat!

Énbagoly 2010.11.09. 12:13:20

@Seduxen: Megvered te a hülyét(@an hero please: ), vagy rámbízod?

Homeoffice 2010.11.09. 12:14:20

@an hero please:

Hadd tippeljem meg... IT szektor, vagy HR?

Homeoffice 2010.11.09. 12:17:31

@Énbagoly:

Nem tudtad?
Két Magyarország van.
Az egyikben Évenkénti Bértárgyalás van. Cafeteria keret, 13-14 ik havi fizetés, ruhapénz, NETTÓ 5-600 000 ft fizetés, jutalom, szolgálati kocsi, telefon, laptop.stbstb..
A másikban meg MI élünk...

kovacskoko 2010.11.09. 12:18:23

@Gunther: A stílus és helyesírás alapján mezőgazdaság. Vagy államilag dotált sertéstenyésztő, vagy hidropónikus növénytermesztéssel foglalkozó vietnámi bevándorló.

Énbagoly 2010.11.09. 12:19:36

@Gunther: Csak az az igazi gáz, hogy a másik Magyarországban fogalmuk sincs arról, hogy mi zajlik nálunk. :S

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:20:41

@an hero please: Polgármester Úr, Ön az? Milyen volt Egyiptomban?

bazze, azt hittem, index-címlap, mert akkor szokott droid-invázió lenni.

@Énbagoly: megtisztelsz :)))

@Gunther: hadd tippeljek: SÖR, vagy KOKTÉL ? :))))))

Jim Raynor 2010.11.09. 12:22:37

@Gunther:

kész van már az a személyi? :D .D .D :D

Homeoffice 2010.11.09. 12:23:39

@Seduxen:

SÖR:)

@an hero please:

Sajnos van az a helyzet amikor az ember nem engedheti meg magának a munkahelyváltást.

Énbagoly 2010.11.09. 12:23:42

@Seduxen: az ilyeneket bármikor. :)

Homeoffice 2010.11.09. 12:24:23

@Jim Raynor:

Látom bent is zajlik a meló:)

an hero please 2010.11.09. 12:25:56

@Seduxen: fáj az igazság? mi felelünk a saját sorsunkért. az állam nem fog segíteni le kéne szokni végre erről az állami csecsszopásról és rendes, kiegyensúlyozott boldog életet élni.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:27:56

@Gunther: @Énbagoly: most ezen kár kiakadni, vannak olyanok, akik szeretik kitartani a nőket, és emígyen választanak feleséget/barátnőt. Gunther meg tudja erősíteni, hogy efféle egyedekből mennyit látni az irodaházban, ahol dolgozunk, lévén az alattunk lévő emeleten működik egy "szépségfarm" (aka= IQ-center) :))))))

Jim Raynor 2010.11.09. 12:29:22

@an hero please:

ebben az esetben én meg nem szeretném az államot segíteni az adómmal.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:29:52

@Gunther: de csak "mértékkel" gondolom :)))

@an hero please: te szerencsétlen ökör, hol írtam, hogy a pénz miatt kell visszamennie? idézd már kérlek...

an hero please 2010.11.09. 12:30:48

@Jim Raynor: akkor ne tedd. @Seduxen: konkrétan sehol de ez jött le abból amit írtál.

Jim Raynor 2010.11.09. 12:31:06

@Gunther:

hogy is mondtad tegnap? "jövök, peeersze hogy jövök holnap" :D :D

kovacskoko 2010.11.09. 12:32:56

@an hero please: Én is IT-szektoros vezető vagyok és nem is panaszkodom, viszont proliként születtem, a felmenőim meg egyszerű falusi parasztemberek voltak. Vedd tudomásul, hogy mindenki nem lehet IT-s és szükség van kétkezi melósokra is, meg közalkalmazottakra is. Havi nettó 70-80 eFt-nál többet fiatalon, azaz gyermekvállaló korban nem keresnek nagyon sokan. Nincs is annyi "jólfizető" munkahely, hogy mindenki azt az életet tudja élni, mint Te, vagy én. Próbáljad megérteni az ő problémájukat is. Ezt hívják empátiának, ha pedig segíteni is próbálsz rajtuk, akkor azt szolidaritásnak.
Üdv:
Koko, egy radikális proli paraszt

Énbagoly 2010.11.09. 12:35:02

@Seduxen: És gondolom azt is elvárja, hogy az eltartott nőnek ne legyen saját véleménye. :)

És ti abban az irodaházban mennyit foglalkoztok aktív nézelődéssel? :)

an hero please 2010.11.09. 12:36:49

@kovacskoko: "Koko, egy radikális proli paraszt" ezt tautológiának hívják, mind1.

más, szerintem itt túlvállalásról van szó, ha proli munkás kocsit vesz meg lakást és sír, hogy nincs pénze. azért nehogy már a lekvár tegye el a nagymamát és folyton engedjük a tanulatlan tömegek gátlástalan követeléseinek.

Homeoffice 2010.11.09. 12:38:25

@Seduxen:

Vannak akik szeretik kitartani vannak akik csak szeretnék DE nem tudják.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:38:35

@an hero please: azért megkérdezném, hogy liberális gondolkodásmódod szerint (öngondoskodás, ne az államtól várjuk, stb-stb.) akkor mégis mi a bánatért fizetünk közterhet? pardon, nem tudom, hogy ez esetedben is igaz -e, de jómagam így teszek. Szóval ha minden szolgáltatásért fizetnünk kell(ene), akkor a befizetett adók mire vannak?

ja, és még 2 meglepő dolog:
1: a helyi önkormányzatnak (gyk: települési önkormányzat, a fővárosban a kerületi) TÖRVÉNYBEN előírt KÖTELEZŐEN ellátandó feladata a gyermekről gondoskodás (a HOGYAN a kérdés)
2: óriási tévhit, hogy az önkormányzati bölcsőde INGYEN van a szülőknek.

Homeoffice 2010.11.09. 12:39:16

@an hero please:

khmm.. Lakáskérdés... Más megoldás? Margitsziget? :)

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 12:41:47

@Énbagoly: hát a fent említett nőnemű egyedek között (kitartott plázapicsa) nem nagyon, mert szegények annyira buták, mint a föld, a legtöbb még az emelet gombját sem találja el a liftben. Ha véletlenül egy liftbe szállunk velük, mindig rettegünk, hogy az agyuk helyén lévő fekete lyuk egyszerűen beszippant minket :)))

@Gunther: te szeretnéd, ha olyan nőd lenne, akinek saját véleménye sincs kb semmiről, mert az agyi kapacitása ezt nem teszi lehetővé? ugye nem?

an hero please 2010.11.09. 12:42:29

@Seduxen: most akkor te kommunista vagy?
@Gunther: albérlet. esetleg nagyszülők ahogy régen is működött.

Jim Raynor 2010.11.09. 12:43:06

@an hero please:

lol, a bölcsöde mint "a tanulatlan tömegek gátlástalan követelése"? észnél vagy?

prolizni meg ne prolizzál, mert a nagy IT-s eszeddel gondolom nem tudnád a nappalidat kifesteni, vagy egy csaptelepet felszerelni. te bazmeg a proli munkások nélkül még éhen is döglenél.

Fell Bandi 2010.11.09. 12:43:07

@Noname Cowboy: honnan veszed, hogy csak 1 óvoda van Siófokon? Én ott laktam nemrég még, és akkor még 2 volt.. Egy a Foki hegyen, egy másik a Dózsa György úton. Csak nem bezárták valamelyiket?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 12:44:15

@zkdqts:

Persze, a szülők a bunkók, nehogymá a polgi.

an hero please 2010.11.09. 12:45:46

@Jim Raynor: így van de ez nem jelenti azt, hogy bármivel is tartoznék nekik.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 12:46:12

@an hero please:

Na téged csak most vettelek észre, de kis is basztalak. Szevasz.

Énbagoly 2010.11.09. 12:47:13

@Seduxen: Van akinek az ilyen nő kell. Vagyis nekik is van létjogosultságuk. Csak azt nem szoktam érteni, amikor okos emberek elvesznek egy buta nőt, akkor nem félnek, hogy a gyerek majd az eszében hasonlít az anyjára, nem a külsejében?

@Fell Bandi: Hát, eszerint csak egy önkormányzati bölcsőde van.
www.siofok.hu/oktatas/intezmenyek-ovoda.htm

Jim Raynor 2010.11.09. 12:48:44

@an hero please:

egyrészről ki mondta, hogy tartozol nekik, másrészről a dolog kölcsönös, ők sem tartoznak neked, úgyhogy nem tudom, hová akarsz ezzel kilyukadni.

Énbagoly 2010.11.09. 12:49:33

@laspalmas: ugyan, ez is csak az ő igazát fogja bizonyítani. Engem sem volt hajlandó észrevenni, mert nő vagyok. Csak a pasiknak válaszolt.

kovacskoko 2010.11.09. 12:50:03

@an hero please: Te valami nagyon érdekes párhuzamos világban élhetsz. Én sem azt mondom, hogy mindenki sz*rjon világra nyolc purdét az állam nyakára.
Vegyünk egy egyszerű példát. Adott két pályakezdő fiatal, akiknek az a fejlövésük, hogy általános iskolában akarnak tanítani és nem csak diplomaszerzés céljából csinálták végig a főiskolát. Tanulatlannak őket azért már nem illik nevezni. Pályakezdőként elhelyezkednek havi 80 eFt-ért fejenként, az összesen havi 160 eFt bevételt jelent nettó. 50nm-es távfűtéses panel-albérletre elmegy 50 eFt lakbér + 30 eFt rezsi, azaz az egyikük fizetése. Havonta elfogyasztanak 45 eFt-nyi kaját, így ha mást nem vesznek, nem szórakoznak marad 35 eFt, amit félretesznek a gyerekvállalás éveire (ez egy nagyon optimista számítás, mert amúgy sz*r sem marad nekik, ugyanis mindig van egy háztartási gép, ami tönkremegy). 3 év után gyermeket vállalnak. Persze csak egyet, mert nem meggondolatlanok. Az ingyenes egészségügyben elmegy nődokira az összerakott kb. 1.2 MFt-ból minimum 300 eFt, babacuccokra, bababútorokra még 200 eFt, így marad 700 eFt, amit a következő 24 hónapban élnek fel az anyuka GYED-kiegészítésére. Így élni tudják az általuk megszokott életszínvonalat. 36 hónapra az összeg nem elég, így a bölcsire szükség van, hogy anyuka vissza tudjon menni dolgozni és továbbra is élhessék nem túl fényűző életüket.

Énbagoly 2010.11.09. 12:50:21

@laspalmas: @Énbagoly: ja, és emilcímmel tilts le. :)

an hero please2 2010.11.09. 12:50:24

@Jim Raynor: oda, hogy a faszom tele van ezzel az állandó élősdi magatartással. majdnem az összes politikus egy gátlástalan féreg, de az a gáz, hogy az emberek jó része is ilyen különben nem tartanánk itt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.09. 12:50:55

@laspalmas: Eh,pedig most akartam rákérdezni,hogy ő topo,vagy a bölcs lázadó e?

an hero please2 2010.11.09. 12:53:32

@kovacskoko: aha és mit akarsz ezzel mondani?

kovacskoko 2010.11.09. 12:54:04

@an hero please2: és még Te gondolod magadat felsőbbrendűnek... Ehhh... Ilyenkor felmerül a kérdés, ha a bölcsiben nem neveltek meg, mert édesanyád egy eltartott fehérnép volt és otthon volt veled, akkor miért nem próbált embert faragni belőled, ha úgyis ráért.

an hero please2 2010.11.09. 12:54:23

@Énbagoly: persze, tiltsanak ki. nehogy egy más hang is megszólaljon itt...

Homeoffice 2010.11.09. 12:54:25

@an hero please2:

Még egy kérdés...
Minimálra vagy bejelentve vagy számlás vagy?
ÉS még mi vagyunk bazze élősködők?

Énbagoly 2010.11.09. 12:55:34

@an hero please2: miért ne? Ez csak egy blog, nem a független magyar bíróság.

kovacskoko 2010.11.09. 12:55:40

@an hero please2: csak azt, hogy a bölcsikre sajnos szükség van. És nem az ingyenélők miatt elsősorban.

kovacskoko 2010.11.09. 12:57:13

@an hero please2: Ne kezdjük a hivatásos rettegést! Ez a poszt nem arról szól! A TASZnak is van blogja, ezt ott kéretik ma nyomatni.

Jim Raynor 2010.11.09. 12:58:07

@an hero please2:

gyanítom, hogy több pénzem van, mint neked.

kovacskoko 2010.11.09. 12:59:37

@an hero please2: eddig pont azt állítottad, hogy a bölcsi a tanulatlan népek érdemtelen követelése

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.09. 13:00:53

Szerintem ne nagyon foglalkozzatok vele.Egypár csúnya szón kívül mást nem érdemel.

an hero please III 2010.11.09. 13:04:30

@Jim Raynor: akkor te is zsidó vagy?
@kovacskoko: nem a bölcsire mondtam hanem általánosan.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 13:05:45

@an hero please2:

Csak a stílussal vannak gondok, de azzal nagyok.
Csinálj egy "new hero" nicket, és beszélgessünk kulturáltan.

Marcellusca 2010.11.09. 13:06:52

DON'T FEED THE TROLL!!!!!!

Homeoffice 2010.11.09. 13:07:56

@Marcellusca:

Akkor most Neked se válaszoljunk?:))))

Marcellusca 2010.11.09. 13:10:30

@Gunther:

.......BEA...... :DDDDDDDDD

Homeoffice 2010.11.09. 13:14:04

@Marcellusca:

:D:D
Bea asszonyt meghagyom neked..)))

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 13:16:07

@an hero please: látom egyszerű vagy, mint a faék. javasolnám felütni kezdésnek a helyi önkormányzatokról szóló törvényt, és próbáld értelmezni egy-két gondolatát. Kezdésnek pl az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatait. Ha ezzel meg vagy, akkor feltétlenül jelentkezz!

Marcellusca 2010.11.09. 13:16:49

@Gunther: Neeeeem, nem Balla Bejá ásszonyrá gondúttam, hanem Kapd kisasszonyra. :DDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 13:17:07

@laspalmas: ki is basztalak? Ejnye...

basszameg, minek válaszoltam neki, már nem tud rá reagálni.

qbr 2010.11.09. 13:28:53

Azért nem atomfizikus-konferencia kellett volna a megoldás megtalálásához, amit úgy hívnak egyébként, hogy családi napközi, és már törvényi szabályozása is van.
Annyi kellett volna, hogy néhány hónapja összehívják a szülőket, és megmondják, hogy kell 20 anyuka, aki vállalja, hogy vigyáz 3-3 gyerekre (a sajátja mellett), és ezért fizetést kap. A pénzt részben az önkormányzattól kapja (ott erre megvan a keret, hiszen a bölcsit egyébként is feladatuk finanszírozni), és a szülőket is meg lehet valószínűleg kérni, hogy járuljanak hozzá a dologhoz havi 2-3.000 Ft-tal/pelenkával/kajával, ki mivel tud. Ráadásul egy kisebb településen, ahol jobban ismerik egymást az emberek, könnyebben kialakul, hogy ki kire bízza rá a gyerekét. Aki meg nem akarja így odaadni a gyerekét, annak ott marad az óvoda is, mint lehetőség.
A pár hónap felkészülési idő az anyukák képzésére, a gyerekek beszoktatására és az egyes lakások veszélytelenítésére kellett volna (pl. vakdugók aljzatba, stb.)

Most az óvodára fog rázúdulni 30-60 gyerek. Gratulálok a sok észlénynek.

qbr 2010.11.09. 13:30:47

(@qbr: észlény alatt az önkormányzat döntéshozóit értettem)

an hero please III 2010.11.09. 13:33:41

igazából nem tudom eldönteni, hogy trollkodtok vagy valóban ez a véleményetek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 13:35:22

@an hero please3: abszolút, már kezdtem magam cudarul érezni...

@qbr: alapvetően jó a felvetés, de úgy tudom, hogy a családi napközi "működtetésének" is elég szigorú feltételei vannak, még ha "csak" 3 gyerekre vigyáz az anyuka (a sajátján kívül).

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 13:39:34

@an hero please3: na kezdjük az alapoktól: mi a bajod azzal, hogy egy szülő, aki visszamegy dolgozni bölcsődébe adja a gyerekét? Igen, önkormányzati bölcsődébe, mert - bizonyos keretek között - kötelező bölcsődét fenntartani, amit - meglepőt írok - az adófizetők pénzéből működtet a helyhatóság.

an hero please III 2010.11.09. 13:41:28

@Seduxen: ezzel semmi bajom bár sokkal jobbnak tartom ha az anya otthon marad a gyerekkel. (esetleg ott vannak a nagyszülők ami szintén jobb megoldás).

dr. Aullah 2010.11.09. 13:46:12

Minek szóltok hozzá? Egyértelmű, hogy csak trollkodik csak szarjátok le.

ON:

Rohadjon el a polgi meg az egész bagázs. Köcsögök.

qbr 2010.11.09. 13:48:29

@Seduxen: Igazából nem annyira szigorúak a feltételek, pont az a lényege, hogy egy átlagos családi ház vagy lakás többnyire megfelelő legyen. Kb. 2 négyzetméter kell gyerekenként, hideg-meleg víz, csatornázás, gyerek számára biztonságos környezet, játékok, cipőnek/kabátnak külön tároló, pelenkázó - ez többnyire mindenhol megvan ahol gyerek is van. Ami plusz kell egy átlagos háztartáshoz, az: gyerekenként egy kiságy és egy kisszék - pl. ebben kell az önkori meg a többi szülő segítsége.

Egyébként itt vannak a feltételek:
szmi.hu/images/dok/Ggyermekvedelmi/csana_vegleges_melleklet2.pdf (11-15.oldal)

belzebubó 2010.11.09. 13:54:00

Azt hittem miután a blog.hu leghiresebb trollját eltemettük a hétévégén, kis nyugi lesz...de feléledt és itt kezdi.
nekrolog.blog.hu/2010/11/05/elhunyt_csirke_72

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.09. 13:54:25

@an hero please3:
majd ha lesz saját gyereked, meglátod mennyire nem jobb megoldás, sőt a legrosszabb a nagyszülőkre bízni a bölcsődés korú gyereket.
Az anya otthonmaradásához meg pénz kell. a családok 90%-a nem tud egy fizetésből megélni. főleg, ha nem is csak az az egy kicsi van a családban.

an hero please III 2010.11.09. 13:55:24

@Conv: "majd ha lesz saját gyereked, meglátod mennyire nem jobb megoldás, sőt a legrosszabb a nagyszülőkre bízni a bölcsődés korú gyereket."

miért?

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 13:59:42

@an hero please3: hm, miért jó az, ha először 6 évesen az 1. osztályban kerül közösségbe?

an hero please III 2010.11.09. 14:00:43

@Seduxen: miért jó ha 3 évesen bekerül a cigányok közé?

qbr 2010.11.09. 14:00:55

@Seduxen: a bölcsőde az bölcsőde, az óvoda az óvoda. A bölcsődéskorú gyerek = 1-3 év, az óvodáskorú gyerek = 3-6 év.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 14:02:56

@qbr: háááát, én végigolvastam. azért nem olyan egyszerű ez, mint első nekifutásra hinnénk. alapvetően amúgy igazad van, ha nem az utolsó utáni pillanatban szóltak volna a szülőknek, gondolom akadt volna jó pár olyan, aki - persze anyagi támogatásért cserében - vállalja ezt.

Overdream 2010.11.09. 14:05:05

Nem olvastam el eddig az összes hozzászólást, de igencsak megakadt a szemem ennek az an hero please gyereknek és folytatásának (remélem, nincs és nem is lesz több) értelmi megnyilvánulásain.
Kiscsillag, tudod, mi az a társadalmi egymásrautaltság? Nem? Nem lep meg. Na, figyelj, szemléltetem ezt egy egyszerű példával (olyan egyszerűvel, amit még a te IT-s agyad is felfoghat, ha akarja): egyrészről van a paraszt (nem, nem olyan paraszt, mint te, különb); nos, bármennyit termelhet, éhen fog dögleni, ha nem veszi meg a városi marha (pl te) a terményeit. Fordítva is működik ez a dolog. Másrészről, ugyanez a paraszt nem tudna termelni, ha a városban a gépeit nem szerelnék össze dolgos kis gyáros kezek...de nem lenne mit összeszerelni, ha egy főokos mérnök nem tervezné meg; és ez a lánc bárhogy variálható, a végeredmény az, hogy nem működik egyik a másik nélkül.
(A többiektől elnézést, némileg sarkítottam, hisz a mai nagyáruházas, külföldi termékes világban nem feltétlenül így működik). Nem, nem tartozol nekik semmivel (ahogy ők sem neked), de nem is várja ezt el senki tőled. Azonban némi empátiát és józan észt igen, abból pedig véges mennyiség van a hajad alatt a jelek szerint.
Ja, és mielőtt el nem felejtem: a tiédet!:)
@poszt: nejemmel most várjuk a második kis porontyot (a nagyobbik is még csak egy éves), úgyhogy már előre tartok attól, mi lesz a bölcsi, óvoda, iskola szentháromság eljövetelekor. Egy darabig még eléldegélünk ugyan a magam fizetéséből (és némi szülői segítségből) de ez hosszú távon nálunk sem tartható.
Arról nem beszélve, hogy nálunk sokkalta rosszabb anyagi helyzetben lévőknek ez mekkora teher lehet...nem csodálom, hogy a természetes szaporodás az országban évről-évre csökken.
Nincs elég bölcsődei, óvodai férőhely, ahová a dolgozni akaró szülő be tudná rakni a gyerkőcöt. Maradhat persze az a lehetőség, hogy a nagyszülők vigyázzanak rá addig, de sokaknak ez sem feltétlenül járható út. Mi marad? Nagyjából semmi.
Apró...izé...Dobrev Klára meg menjen a fenébe a hülye ötleteivel, a marhája...

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 14:05:41

@qbr: kösz, ezt tudom :)))) abból indultam ki, hogy gyaníthatóan tanult, és empatikus kommentelő-kollégánk óvodába SEM adná be a gyereket, és így először csak iskolás korba lépve kerülne közösségbe.

@an hero please3: megsúgok egy titkot: a kgst-indiánok igencsak elvétve adják bölcsibe a gyereket. ti: azok otthon vannak vele gyes-en (lévén gyed-re amúgy sem jogosultak, mert nincs biztosítási idejük), amelyik cigó meg azért viszi bölcsibe a gyerekét, mert DOLGOZNI jár, azzal meg nincs is gond.

an hero please III 2010.11.09. 14:06:44

@Overdream: te ilyen morális széplélek vagy?

an hero please III 2010.11.09. 14:07:57

@Seduxen: hát egyik volt osztálytársam és barátom azért vette ki kb 3-4 helyről a gyerekét mert egyszerűen tele volt cigánnyal a hely.

qbr 2010.11.09. 14:13:37

@Seduxen:
"háááát, én végigolvastam. azért nem olyan egyszerű ez, mint első nekifutásra hinnénk."
A dolog messze legnehezebb része az, hogy 3-5 gyerekre kell figyelni, etetni, altatni - tehát nagyon sok figyelmet és munkát követel az adott anyukától. Ezért kap fizetést érte.

"ha nem az utolsó utáni pillanatban szóltak volna a szülőknek, gondolom akadt volna jó pár olyan, aki - persze anyagi támogatásért cserében - vállalja ezt."
Az anyagi támogatás forrása pedig jelentős részben megvan:
- bölcsőde jelenlegi fenntartási költsége
- valamennyi szülői hozzájárulás: pl. havi 5000 x 3 gyerek = 15.000 (akinek nem megy, annak ott marad az óvoda, mint megoldás)
- akár erre külön pályázat, mint munkahelyteremtés (mert egyébként ez az)

Overdream 2010.11.09. 14:14:32

@an hero please3:
Nem, nem vagyok. Téged például hagynálak éhezni, hátha megtapasztalod, miért van szükség a más foglalkozást végző emberekre.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 14:18:12

@qbr: "A dolog messze legnehezebb része az, hogy 3-5 gyerekre kell figyelni, etetni, altatni" - így van, aki már próbálta - akár EGYETLEN gyerekkel is :))) -, az igazat ad.

"Az anyagi támogatás forrása pedig jelentős részben megvan:" -
" valamennyi szülői hozzájárulás: pl. havi 5000 x 3 gyerek" - ha ezt havi szinten gondolod (már az 5.000.-Ft-ot), akkor az NEM okozhat gondot annak, akinek EDDIG bölcsibe járt a gyereke, miután - figyelj HŐS GYEREK!! ennyit az INGYENESSÉGRŐL - ott is van napi térítési díj - ha jól rémlik nálunk pl napi 322-Ft, 20 nappal számolva 6440.-Ft/hó - szóval ez nem jelentene gondot.

Sőt, mondok egy jobbat! Ha X szülő vállalja a családi napközi működtetését, a MOSTANI gondozónőket segítségként oda is lehetne tenni. Nekik fizetést akkor is kell adni, ha nincs bölcsi.

Akárhányszor körbejárjuk a dolgot, mindig oda lyukadunk ki: ha az önkormányzat IDŐBEN szólt volna, akkor ez mind-mind megelőzhető lett volna.

Overdream 2010.11.09. 14:18:37

@an hero please3:
Ennyi? No, ez a baj az ilyen "most jól megmondom a frankót" emberekkel, mint példának okáért te. Vitaképtelen vagy...mondjuk agytekervények nélkül...

an hero please III 2010.11.09. 14:22:19

@Overdream: mely sorod volt vitaindítónak szánva? én ugyanis kissé kusza soraidból csak a személyeskedést olvastam csak ki.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.11.09. 14:23:28

@an hero please3:

majd amikor az összes nevelés semmibe vész, mert a nagyszülők (természetükből adódóan mind) a gyerek seggét kinyalják, akkor rájössz. Másrészt öröm lehet a szomszéd városba utazni minden reggel és este a gyerekkel meló előtt és után.
Ha pedig anyós költözik oda hozzád, az kész katasztrófa amellé, hogy a ygereknek ha valamit mondasz, és nem tetszik neki, akkor megy a nagyihoz, aki majd jól megvédi :).

A természet rendje az, hogy a gyereket a szülők neveljék és a gyerek közösségben a maga korúakkal együtt, kapja meg azokat az emóciókat, erkölcsi-etikai értékeket amelyeknek köszönhetően 3 éves korára kialakul az értékrendjének alapja és szociális hozzáállása.
Minden élőlény "óvodákban" neveli a kicsinyeit, nem elzártan, hanem olyan közösségben, ahol a maga korúakkal tud együtt fejlődni a személyisége, ahol a rivalizálás egészségesen tud kialakulni az egyidős kicsik közt, nem pedig egy burokban él.

A bölcsőde, óvoda nem a munkába járást biztosító lehetőség főként, hanem a szocializáció folyamatának szerves része és megalapozója. Természetesen fontos rész az életszínvonal fenntartásának biztosításához is, de a gyerek fejlődése szempontjához képest ez igencsak hátrább sorolható érv.
Igen, a mai termelői társadalomban a fogyasztói gazdaságpolitika elég erősen előtérbe helyezte a megélhetéshez szükségességét az óvodáknak, bölcsődéknek, azonban ezekre az intézményekre nagy szüksége van minden gyereknek, még azok gyerekeinek is, akik megengedhetik maguknak az egy keresős családmodellt.
Ez az elbaszott gondolkodás (nem kell óvoda, bölcsőde, majd én otthon vagyok a gyerekkel) az ami a jelenre jellemző nagypofájú, szociális empátiával nem, vagy másik végletként a családi buroknak köszönhetően deformálódott vérlibbant gondolkodással rendelkező lényeket megteremtette.

Overdream 2010.11.09. 14:27:52

@an hero please3: Ha csupán ennyit tudtál kiolvasni belőle, akkor bizony az értő olvasás képessége, mint olyan igencsak fejlesztendő nálad. Ha és amennyiben sikerült ez a nem túl bonyolult feladat, akkor szólj és lehet, kellemesen el tudunk majd vitázni (bár ezt azért kétlem).
Addig is szép napot!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 14:28:49

Kissé ironikus ez most, de nagyon szurkolok:

"Az ombudsman javasolt, a miniszter egyetért – javulhatnak a bölcsödei és napközi ellátás feltételei
Budapest, 2010. november 9., kedd (OS) - Egyetért az ombudsman ajánlásával a nemzeti erőforrás miniszter és széleskörű konzultációkat szervez, törvénymódosítást készít elő annak érdekében, hogy javuljon a gyermekek napközbeni ellátása. A jogi-szakmai-pénzügyi változások célja, hogy minél több gyermek juthasson bölcsődébe, óvodába, családi napközibe, valamint annak elősegítése, hogy a szülők visszatérhessenek a munkaerőpiacra."
os.mti.hu/hirek/65019/az_ombudsman_javasolt_a_miniszter_egyetert-javulhatnak_a_bolcsodei_es_napkozi_ellatas_feltetelei

an hero please III 2010.11.09. 14:29:32

@Overdream: ismét személyeskedés... nagy fasz lehetsz.

Overdream 2010.11.09. 14:33:08

@an hero please3: Már sokan mondták, legtöbbjük még nem szabadult:)
Úgy társalgok veled, ahogy értelmi és empatikus képességeidet figyelembe véve megérdemled. Se több, se kevesebb. Amennyiben magadra veszel némi empátiát, abban az esetben én is máshogy állok majd hozzád.

an hero please III 2010.11.09. 14:35:33

@Overdream: nekem nincs szükségem empátiára. viszont én sem érzek együtt senkivel. ez ilyen.

Overdream 2010.11.09. 14:36:21

@laspalmas: Pont ideje volt. Nincsennek pontos adataim, mennyi támogatást is kapnak az államtól ezen intézmények, de gyanítom, nem lehet túlontúl sok.
Az ottani körülményekről nem is beszélve (nincs még személyes tapasztalatom, csupán ismerőseimtől hallottam ezt-azt, amik nem voltak nagyon szívderítőek).

Jim Raynor 2010.11.09. 14:37:58

@an hero please3:

hát, száradtál volna inkább apád lábára, most mindenkinek jobb lenne. ez ilyen.

Overdream 2010.11.09. 14:38:31

@an hero please3: No látod, pont ez itt a probléma. Alapjában nem lennél egy agyatlan marha, de az empátia hiánya a szememben többet ront egy-egy emberen, mintha hülye lenne.

Kicsit Karcos 2010.11.09. 14:57:40

Csodálkozom, hogy nem fért bele a millió dolláros felújításba 3x20 gyereknek 1-1 kuckó valamelyik általános iskola tantermében vagy a művelődési házban hat hónapra. Az óvónénik, bútorok, játékok adottak ráadásul. De még Zimmer Feriben vagy családi napköziben is kijöhetett volna a dolog a projektköltség úgy 5%-ából. Ilyet nem lehet megtenni bölcsődés gyerekekkel meg a szüleikkel.

2010.11.09. 15:00:44

@Seduxen: ha tudod, hogy bölcsis lesz a gyereked praktikusabb eleve nem rászoktatni a cumira (egyébként akkor is ha nem).

Nálunk minden gyereket bölcsődébe viszenek, pedig oda - csak úgy mint a csecsemő otthonba - csak a legrászorultabbakat szabad lenne vinni. (olyat akinek még ott is jobb mint otthon)

Az én gyerekem is bölcsis volt - sajnos - amikor láttam, hogy milyen autókkal hordják a kicsiket bölcsődébe, hát sajnáltam őket, mert ha autóra telik, talán arra is futná, hogy otthon maradjon vele, vagy fogadjon valakit mellé.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.11.09. 15:16:38

@Frengi: nekünk azt mondta a gyerekorvos (és igaza van szerintem), hogy még mindig a kisebb rossz a cumi, mert ha nem azt, akkor az ujjait fogja szopni. Azt meg nem tudom "elvenni" tőle, míg a cumit igen.

A többi meg erősen szubjektív. Az, hogy kinek mekkora, meg milyen autója van.... Az ne legyen már a XXI.században hivatkozási alap. Már csak azért sem, mert a bölcsőde NEM elsősorban, mint szociális intézmény kellene, hogy működjön. Az megint más kérdés, hogy helyhiány esetén MILYEN szempontok alapján vesznek fel, vagy utasítanak el valakit.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.11.09. 16:39:47

"Csütörtökön és pénteken szükség esetén még fogadja a gyerekeket a Nyitnikék bölcsőde, Siófok önkormányzatának döntése alapján.

A szülők többsége már felvette a kapcsolatot a hivatallal azért, hogy minden kisgyermek ellátásáról valamilyen formában gondoskodni tudjanak. A városvezetés értetlenül figyeli ugyanakkor annak a néhány szülőnek a megnyilvánulásait, akik annak ellenére tiltakoznak, hogy gyermekeik elhelyezése már megoldódott. Az önkormányzat továbbra is minden segítséget megad a szülőknek, de visszautasít minden olyan hangulatkeltést, amely nem a gyerekekről szól, hanem ezen kérdéskörön túlmenő célokat szolgál."
(siofok.hu)

2010.11.09. 18:19:16

@Seduxen: másik orvost kellene keresni. A cumit akkor is cuclizza a gyerek, ha játszik, de a kezére játék közben szüksége van. (persze a gyártóknak is meg kell élni valamiből)

Kartal (rezervált) 2010.11.09. 21:14:28

@Gunther: ahogy elnézem köcsög szektor. Igazi szadeszos mentalitás. Látom megjött Topo v2.0

@laspalmas: "visszautasít minden olyan hangulatkeltést, amely nem a gyerekekről szól, hanem ezen kérdéskörön túlmenő célokat szolgál." - lefordítva: gyereknek van helye? Akkor KUSS! Azt csinálunk amit akarunk. Igazi Fidesz mentalitás.

@Overdream: csatlakozom.

@Jim Raynor: szerintem valami ilyesmi történt, de közben sajnos beköpték a legyek... (elhatárolódok)

cometneni 2010.11.10. 06:15:00

demuth pál jól kinőtte magát... általános iskolában a rajztanárom volt... siofokra egyébként a fejetlenség a jellemző az utóbbi időben. mondom ezt volt siófokiként. havonta járok haza, szóval azért van rálátásom. a városban nem lehet normálisan közlekedni és szerintem egyszerűen tulvallalta magát...

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2010.11.10. 14:45:00

Demut németül a.m. "megaláztatás"... no more comment.

süti beállítások módosítása