Skip to content


       Szűrés lista

Semjén és az aktív természetvédelem

Most már tényleg kijár egy vállveregetés a Országos Magyar Vadászati Védegyletnek, a kormányváltást követően tényleg nagyot húztak. Felkérték Semjén Zsoltot elnöknek. Így nem kell holmi lóti-futi lobbistákat fizetni, hiszen maga az Elnök úr / Miniszterelnök-helyettes úr tapossa ki az ösvényt. (Semjén Zsolt a miniszterelnök-helyettes, a második ember a kormányban, Orbán helyettesítője.)


"A vadászatot nem én választottam, hanem a vadászat választott engem. Tekintve, hogy apám, nagyapám, dédnagyapám, a családom tagjai évszázadokra visszamenőleg vadásztak. Annak, hogy elvállaltam az elnöki teendőket, egy oka van: a vadászat méltóságát helyre kell állítani. Azt gondolom, hogy Magyarországon a vadászat - Hunortól és Magortól kezdve Szent Imre hercegen át Fekete Istvánig - hungarikum, és nekünk a nemzeti önbecsülésünkből kifolyólag is fontos, hogy ennek méltóságát helyreállítsuk és ezt tudatosítsuk a társadalomban is." - nyilatkozta Semjén.

 

Semjén szerint a környezetvédők és a zöldlobbi jóformán kikényszeríti a vadászatot:


"A környezetvédők egyébként kifejezetten követelik a vadállomány radikális apasztását, mert szerintük a vadászlobbi miatt túl sok a vad az erdőkben. És mivelhogy ezek lerágják az erdőt, a zöldlobbi azt követeli, hogy sokkal több vadat lőjenek ki. Ezzel a szemlélettel csak az a probléma, hogy a vad nem valamiféle természeti csapás, hanem az erdő természetes velejárója. Megjegyzem, a valóságban pont fordítva van, mint azt a laikusok gondolnák, akik szerint a környezetvédők alacsonyabb, a vadászok magasabb vadkilövési kvótát akarnak. Tény, ha irreálisan túlszaporodik a vadállomány, akkor az erdő nem tud reprodukálódni. És ha pusztul az erdő, akkor a vadnak sincs tápláléka, tehát a vad is legyengül és elpusztul. Ezt a két dolgot tehát egyensúlyban kell tartani, és mivel az urbanizált világban nincsenek nagyragadozók, amelyek ezt elintéznék, ezért ennek egyedüli megoldása a tervszerű vadásztatás."
 


Semjén Pintér Sándorral és Fazekas Sándor miniszterekkel folytatott tárgyalásokat, de sok minden nem derült ki, hogy miről.

Arról sem tájékoztatta a Zembereket, hogy levelet írt Fazekasnak, miszerint jó lenne kibővíteni a hazánkban vadászható vadfajok listáját. Íme:

- nyári lúd (Magyarországon védett. Eszmei érték: 50 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- barna rétihéja (Magyarországon védett. Eszmei érték: 50 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- barátréce (Magyarországon védett. Eszmei érték: 50 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- fürj Magyarországon védett. Eszmei érték: 50 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- vadgerle (Magyarországon védett. Eszmei érték: 10 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- egerészölyv (Magyarországon védett. Eszmei érték: 10 000 ft. Natura 2000 kiemelten védett faj.)

- menyét (Magyarországon védett. Eszmei érték: 10 000 ft)

- nyuszt (Magyarországon védett. Eszmei érték: 10 000 ft)

Ezen kívül Semjén "a nemzeti sajátosságokra hivatkozva" szeretné visszaállítani az erdei szalonka tradicionális tavaszi vadászatát, és "meg kell győzni az EU szakbizottságát arról, hogy a Magyarországon évente elejtésre kerülő 2000 darab szalonka nem befolyásolja az európai állomány létszámát."

(A szalonka tavaszi vadászatát egy uniós jogszabály tiltja, azért mert ez a szaporodási időszak.)

Még jó, hogy a Nemzeti Konzultáció keretében megkérdeztek minket, hogy kívánjuk-e megőrizni a Kárpát-medence élővilágát, annak sokszínűségét ...

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület honlapján még lehet szavazni, hogy 3 madár közül melyik legyen a 2012. év madara, amelyik több védelmet fog kapni. Az egyik éppen az egerészölyv ...

A magas labdát az LMP egyből le is csapta: 


"Különösen felháborító, hogy Semjén „nemzeti” lobbi projektjének egyik fő célja énekesmadaraink kiszolgáltatása a vérmes olasz vadászoknak; hiszen a védett vadgerle, vagy a csökkenő állományú védett fürj vadászhatóságánál maga is „külföldi vendégvadászok érdeklődésére” hivatkozik. A szintén javasolt nyári lúd, barátréce, menyét, nyuszt vadászhatóvá tételének pedig feltehetően az a célja, hogy az úri passzióból lövöldöző hobbivadászoknak ne kelljen vesződniük, mondjuk a tőkés- és a barátréce, vagy a nyest és a nyuszt megkülönböztetésével.

A képviselő a korlátozások feloldását olyan monitoring-vizsgálatokkal indokolja, amelyek elvégzéséről és eredményéről a magyar természetvédelem nem értesült. Még kevésbé ismertek azok a tények, amelyek a Semjén-javaslat legmeghökkentőbb elemét, az úgymond „káros” ragadozó madarak kilőhetőségét indokolnák. Azt még egy miniszterelnök-helyettes sem gondolhatja komolyan, hogy a mezőgazdasági kártevőként számon tartott egerekkel és más apró rágcsálókkal táplálkozó egerészölyv állományának bármilyen hatása van a magyarországi apróvad-sűrűségre. A természetvédelem több évtizedes erőfeszítései nyomán valamelyest stabilizálódott ragadozó madár állományt sajnos jelenleg is veszélyezteti a tudatlanság miatti kilövés és mérgezés."

 

A botrányos ügy vasárnap gördült egyet tovább, amikor Feiszt Ottó, a az Országos Magyar Vadászkamara elnöke adott ki egy sajtóközleményt.

Nagy meglepetés nincs, Feiszt úr teljes mértékben támogatja Semjén úr programját, törekvéseit, erőfeszítéseit, illetve elküldi melegebb éghajlatra Gera Pál
Pro Natura-díjas természetvédőt, aki nem dicsérte meg Semjén urat a terveiért. 


"Az Országos Magyar Vadászkamara nevében felháborodásunkat fejezzük ki, hogy egy hozzá nem értő, mondhatnánk a vadászatban dilettáns igyekezett kompromittálni, egy a hazánkban köztiszteletben álló olyan politikai vezetőt, aki nyíltan  vállalta a vadgazdálkodás és vadászat  fejlesztését  szolgáló programját.
   A magyar vadgazdálkodók és vadászok egyszerűen nem tűrhetik tovább, hogy szélsőséges nézeteket valló, szakmailag felkészületlen személyek befolyásolják a laikus közvéleményt, gátolva ezzel a természetvédelem, a vadgazdálkodás illetve a vadászat összhangjának a megteremtését.
  Az 1400 vadgazdálkodási egység és a több mint 57 ezer magyar vadász többségének nevében kijelentjük, hogy egyetértünk a Védegylet elnökének törekvéseivel és programjának megvalósításában támogatjuk. A magyar vadásztársadalom Semjénnel az élen bátran odaállhat a közvélemény elé, mert az élővilág megőrzése érdekében továbbra is vállalja a hazánkban élő fajok létszámának szabályozását, a biológiai sokszínűség fenntartását. A közvélemény bizonyára megérti, hogy a továbbiakban nem lehet megengedni, hogy a több évtizedes védelem miatt túlszaporodott egyes szárnyas és szőrmés ragadozók a vadászható, sőt a védett fajok állományában olyan károkat okozzanak, melyek következtében azok a kipusztulás szélére sodródhatnak.
(...)
Az erdei szalonka tavaszi vadászata viszont hazánkban évszázados hagyomány, nemzeti sajátosságnak számít, nemzeti múltunk része. Hazánkban évente pár ezer darab kerül terítékre, míg Franciaországban az őszi vadászatok során milliós nagyságrendben hasznosítják.
Miért kell e nemzeti hagyományunkat belülről támadni akkor, amikor ezzel nem veszélyeztetjük az európai állományt, sőt monitoring vizsgálataink igazolják, hogy a tavaszi vadászat kevésbé veszélyezteti a populáció alakulását.
(...)
 A Védegylet elnöke által benyújtott programot nem kell visszavonni, sőt megváltoztatni sem, mert egyértelműen tudható, hogy egy olyan elkötelezett vadásztársadalom áll mögötte, akik egyben természetvédők is.  A vadászat aktív természetvédelem ezt nemcsak Európában, hanem az egész világon elfogadják és tudomásul veszik, valamint azt is, hogy a változásokhoz a fajok védelménél is  folyamatosan alkalmazkodni kell."


És miért nem jó a vadászoknak, ha ősszel lövik a szalonkákat? Sikerült megtalálnom a választ az Országos Magyar Vadászegylet honlapján:

"A tavaszi, húzáson történő szalonkavadászat hangulata, élménye nem hasonlítható az őszi vonuláson történő vadászathoz, évszázados tradíció, része a magyar vadászati kultúrának.
Az ősz a nagyvad vadászat fő szezonja, javában zajlik a szarvasbőgés, a dámbarcogás és a vaddisznó hajtások is megkezdődnek. Ilyenkor balesetvédelmi okokból és a zavarás miatt sem javasolt szalonkára vadászni."

Hangulat és ősi tradíció ... 



Amúgy kíváncsi lennék, hogy ezek a környezetvédő vadászok, amikor megnéznek egy ilyen videót, felizgulnak, mintha pornó lenne? Máris mennének ki madarakat lövöldözni?

 

(Forrás: Hírszerző)  

Címkék: kdnp semjén

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr192816362

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ne szavazzunk vadászó politikusra! 2011.04.13. 00:22:45

A kereszténydemokrata értékekkel ellentétes, ha valaki kedvtelésből állatokat gyilkol

Trackback: Leendő áldozatok? 2011.04.12. 10:02:32

 Kell nekem mindenfélét olvasgatni. Belefutottam egy olyan hírbe (a Vastagbőrön), hogy "okos" politikusok vadászhatóvá akarnak tenni jelenleg védett állatokat. Köztük madarakat is. Miért? Nincs elég állat, akit ölhetnek kedvük szerint? R...

Trackback: Most vésik nemzeti ércbe a nemzeti Alkotmányt 2011.04.11. 16:31:03

Kéretik nagyon figyelni mostan! A nemzeti országgyűlés nemzeti kétharmada ezekben az órákban, napokban vési ércbe – mit ércbe? gyémántba! – a nemzeti Alkotmányt. Ezt a szöveget érdemes megtanulni, mert nagyon v...

Trackback: Semjén és az aktív természetvédelem 2011.04.11. 16:22:03

Most már tényleg kijár egy vállveregetés a Országos Magyar Vadászati Védegyletnek, a kormányváltást követően tényleg nagyot húztak.

Trackback: Mindenre Ami Mozog 2011.04.11. 15:07:12

"Védett állatokat ölne Semjén Zsolt" 168 óra onlineÁmen!-Atyám! Megöltem néhány védett állatot.........-Ejjjjjjjjjjj, Zsolti mondj el három miatyánkot, aztán vasárnapig meg ne lássalak.Vadászok közérzete? Na ne röhögtess.Vadászturizmus? ...

Trackback: Szájhősökből Hősök – a Költészet Napjára 2011.04.11. 14:51:33

Nekünk is sikerült! Sokáig tartott, de kis csapatunk modellezte a március 15-i állami ünnepségen már bemutatott módszert: miként kell a közönség idejét megóvni egy fölöslegesen hosszú, túlírt vers lerövidítésével. Az elmúlt hetekben időt és energi...

Trackback: KFT - 897 Land Cruiser Köszi, hogy majdnem megöltél! 2011.04.11. 14:46:52

Ezúton szeretném megköszönni annak a szörnynek sminkelt öreg néninek aki a címben említett Land Cruisert vezette az M3 bevezető szakaszán, hogy 2011 április 11-én reggel 8 óra körül kis híján felöklelt az autójával, és veszélybe sodorta az én és a vára...

Trackback: Semjén vadászik 2011.04.11. 14:08:45

Szombaton Matolcsy bejelentette, hogy az Orbán-csomag tényleg 250 milliárdos megszorítást jelent. Az lenne hát a feladata a kormány tagjainak, hogy enyhítsék ennek a brutális megszorításnak a hatásait, és ne csak pénzt akarjanak behajtani a rendőr...

Trackback: Semjén védett állatokra vadászna 2011.04.11. 13:51:08

A természetvédő szerint Semjén tervei visszafordíthatatlan károkat okoznának....

Trackback: Semjén Zsolt vadászati idénye 2011.04.11. 11:54:51

Semjén Zsolt véletlenül magát is fellobbizta az újabb vadászható fajok tervezett listájára. Habár Fidesz2000 védett jelölő-faj volt, de elterjedési területe olyan nagy lett, hogy kilövetése szükségszerűvé vált. Hiszen a vadászat, az aktív természetvéde...

Trackback: Lex szalonka 2011.04.11. 11:47:59

"Csodálatos kocsik jönnekLegendás férfiak érkeznek.Ezt nézd meg, érdemes, soruk nyílegyenes.Első a rend, aztán a csend. Fegyelem. Figyelem!"(Hobo Blues Band: Vadászat)Egyes védett madarak vadászhatóságáért lobbizik Semjén Zsolt miniszterelnök...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandika gazdája 2011.04.11. 17:32:54

@hoplita: És mikor a rohadt macskád leterít és felfal egy vaddisznókocát akinek kicsinyei vannak?! Azt hogy magyarázod ki?

3006 2011.04.11. 17:33:25

Bocs, hogy vadászként beleszólok, majd lealáznak érte.

Néhány tudományos tény:
A hazai vadállomány az egyre intenzívebb vadászat ellenére egyre jobban szaporodik.
2 (kettő) év teljes vadászati tilalom megszüntetné a hazai mezőgazdaságot.

A vadászat kizárólag a mezőgazdaság lobbit érdekli. Ők már eleve úgy számolnak, hogy hektáronként 40 e. Ft a földalapú támogatás + 100 e. Ft a vadkár, amit majd a vadászok kifizetnek.

Egy kisebb 4 - 5 e. hektáron gazdálkodó vadásztársaság símán kifizeti a 14-15 millió forint vadkárt évente, azért csak ennyit mert általában nem az egész terület szántóföld. Ezt a pénzt pedig csak vadásztatásból lehet megtermelni.

Továbbá: szalonka vadászat most is van, de ezt szalonka monitoringnak hívják.
A vadászok lövik a szalonkát ( mondjuk az ügyesebbje) nem véletlen, hogy a szalonka neve angolul snipe (ebből lett a közismert Siper - mesterlövész- kifejezés) aztán mérik minden adatát
amiből majd valaki ír egy nagydoktorit a minisztériumban

Jelzem, hogy trófeáért soha nem lőttem vadat, kárelhárítási célból igen.

Alvarez 2011.04.11. 17:35:02

Stohl Buci is nagy vadász volt ám. Ez mindent elmond erről a csürhéről.

commando 2011.04.11. 17:35:20

@waldorfbalcon: Még ha kicsit drasztikus is ez a vélemény - bizony szóról-szóra igaz. Az ölés öröme szorosan összefügg a hatalom birtoklásával, tulajdonképpen a legnagyobb és korlátlan hatalom kiélése, amikor öléssel elveszem egy élőlény életét. A "Kéjjel ölni" kifejezés, a költészetből átvéve tulajdonképpen mindent lefed. Tehát semmiféle magyarázat, ölni kell, mert a természet így kívánja. És mindezt egy keresztény hírdeti!!??

tryclops 2011.04.11. 17:38:32

@hazug fidesznyik: Ja, mer' a medve olyan, hogy megáll az erdő szélén, onnan ki egy tapottat se.
Csak arra akartam felhívni a figyelmét a Vissza A Természetbe Támogatói Kör figyelmét, hogy lehet olyat kérni, hogy soha többé vadászat, csak akkor más módon kell megoldani a növényevők számának a szinten tartását. Gondolom abban meg nem fogunk vitázni, hogy akkor a természetben már jól bevált farkas/medve kombó a megoldás. Amik meg szépen rá fognak állni az emberekre is ugye... Aki meg látott már természetfilmet, annak meg evidens, hogy a ragadozók a gyenge/beteg/kicsi egyedeket támadják elsősorban, mert azokat könnyű elkapni. Úgyhogy pontosítok, az évi 30-40 kisgyerek mellé még beírhatsz ugyanennyi túrázó nyugdíjast is. Szóval csak óvatosan, hogy mit kértek, mert mindennek megvan a maga ára.

És a továbbiakban megkérném azokat akik anno a biológia órán hármasnál rosszabbak voltak azok gondolkozzanak már el ezen, vonják le a következtetést, és ne itt osszák az észt. Otthon anyuci/apuci biztos meghallgat, és még le se hülyéz cserébe.

e-hajos 2011.04.11. 17:40:04

Semjén Zsolt:
Az apróvadak számának csökkenéséért olyan ragadozó madarak, mint az egerészölyv és a barna rétihéja okolhatók.

A szakember:
Az apróvadállomány sajnálatos csökkenéséért leginkább élőhelyük pusztulása így a mezőgazdaság felelős.

Semjén Zsolt (elképzelt válasza):
Nekem az is jó, ha parasztra vadászhatok.
A keresztény kúltúrában ennek is van hagyománya.

commando 2011.04.11. 17:48:21

@tryclops: Most végre megtudtam, hogy a vadászoknak köszönhetem az életem. Ha ők nem lövik le a sok farkast és a sok medvét, akkor már régen megettek volna engem. Édes Istenem! Hát ezt tényleg komolyan gondolja valaki???????????

négyzet báró · http://utalomazecetet.blog.hu 2011.04.11. 17:49:36

és most akkor a levegővétel, az anyagcsere és a párosodás is hungarikum? mert ugye azt is már mióta művelték a derék magyar ősök. de nem?

csoko20 2011.04.11. 17:51:07

@bandika gazdája: Hát, jóval hamarabb megtalálod a telefonkönyvben mint Szabó Zsoltot ;)

Mondjuk ha még visszahoznák a gr. vagy br. előtagokat -amit nem kétlek- akkor végképp egyszerű lesz!!!

bandika gazdája 2011.04.11. 17:51:28

@waldorfbalcon: Nem tudom ki vagy barátom, de szóról szóra azt mondtad el, amit én mondtam volna, ha ilyen szépen össze tudom szedni a mondandómat! -"-

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.11. 17:51:56

@serrath:

Ha kiegyenlített lenne, akkor nem lenne vadászat, pont az a lényege, hogy 'a vad nem tud visszalőni'.

csoko20 2011.04.11. 17:54:53

@Schindler Pistája: Már többször is felszólalt, csak az MTV kisípolta:)))))))))))
Most döntik el a HörrrTv-nél , hogy mit is mondott!: D

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.11. 17:58:59

@bandika gazdája:

Az átlagmacskának nem a szoptató vaddisznókoca a fő zsákmánya. Elmondjam, miért?

Dendrobatidae 2011.04.11. 18:00:53

Hát persze, a"ződlobbi" akarata, hogy irtani lehessen a barna rétihéját, fürjet, szalonkát.... hát hülye ez, a kurvaanyját megbassza!!!! Bár Semmilyenzsóti Afrikába jár vadászni oroszlánra meg antilopokra, elhiszem hogy ezek után már meg sem kottyan neki kilőni egy-két védett magyar madarat meg kisemlőst.
Szent Imrét, Hunort és Magort meg ide keverni... na ehhez már tényleg pofa kell. Fideszes pofa.

tryclops 2011.04.11. 18:01:04

@commando: Most képzeld, komolyan. A civilizáció egyik vívmánya az, hogy kisajátítottuk az életterüket, az erőforrásaikat (nagyvadak). Mit ezen olyan nehéz megérteni? Előtte ők ettek meg minket, most mi esszük meg ő kajájukat. Most azon akadsz fel, hogy az ősembereket akik anno kihalásig vadászták pl. a kardfogú tigrist vadásznak nevezem?
A zsákmányukat meg gyéríteni KELL, mert ők nem tudják mi az a születésszabályozás, és ha túlszaporodnak, akkor következő évben összeomlik az állomány, és éhen hal az állatok cca. 90%-a. Ezt a tényt vessétek össze azzal, hogy etikus-e lelőni ősszel az állomány bizonyos százalékát. Vagy a másik megoldás a ragadozók visszatelepítése, aminek ára van, mint fentebb kifejtettem.

Iron 2011.04.11. 18:04:57

@waldorfbalcon:
tökéletes poszt :)

még valami:
vadászat =! természetvédelem
vadászat = állattenyésztés kerítés nélkül, ahol nem a feldolgozott hús és bőr hozza a nagy pénzt, hanem a leölés élménye és ennek "bizonyítéka", a trófea (amivel lehet dicsekedni hasonszőrű faszkalapoknak)

A vadászat - ez az állattenyésztési forma - ezért egy biznisz, célja a minél nagyobb lóvé felmarkolása, a profitmaximalizálás, ami a létező összes szempontból ellentétes a természetvédelemmel, ami nonprofit és a minél természetközelibb állapot fenntartása, visszaállítása a célja (és ezért csak kevés szent őrültnek tartott ember csinálja sajnos). Ez pedig a tenyésztéssel ellentétben egyáltalán nem arról szól, hogy minél több állatot zsúfoljunk minél kisebb területre, mert abban van a zsé. Sok faj egyáltalán nem kívánatos termvédelmi szemmel, mivel behurcoltak, betelepítettek (vadászati, mg-i okokból) és mivel tájidegenek, szétbasszák a helyi életközösségeket (pl muflon).
A vadászok érdeke a minél több megfelelő méretű (nagy) emlős és madár életben tartása a hozzájuk tartozó társasági területen. Mivel így tudnak minél több kilövést eladni, ami hozza a pénzt. Emiatt ETETNEK, TÚLSZAPORÍTANAK, és így torz összetételű, kizárólag az ő szempontjaiknak megfelelő állatállományt hoznak létre, aminek nem sok köze a természetes eltartóképességhez, biodiverzitáshoz. Kényelmesen kilőhető nagyméretű állatfajból nincs olyan sok, így MONOKULTÚRÁT hoznak létre a természetes állapotban is ritka, rejtőzködő, specializált életmódú fajok rovására, (valamint betelepítenek óriási pusztítást végző idegen fajokat). Ha emiatt aztán tiltakozás van, kapóra jön a szöveg, hogy "úristen, túlszaporodtak, ritkítani kell őket!!", miközben éppen ők maguk felelősek a helyzetért. Milliós! nagyságrendben szaporítanak neveldékben fácánokat, amiket aztán szabadon engednek, hogy lelövöldözhessék őket. Kiirtják a konkurens ragadozókat, az emberre teljesen veszélytelen aranysakál pl máig nem védett, pedig egykor őshonos volt itt, és most, hogy kezd visszatelepülni, nem győzik agyonlőni őket.

A vadászokat ezért utálja a mezőgazdaság és az erdészet is, mert riválisai egymásnak a bizniszben, egymástól veszik el a területet/rágják le a növényzetet (a túlszaporított növényevők miatt), amiért a vadászok fizetnek is nekik.
És sajnos mindhárom gazdasági forma a természetvédelem ellensége pont a teljesen ellenkező céljaik miatt, csak sok laikus sajnos összemossa őket. Nem ismerek nemzeti parkost, aki szeretné őket.

bandika gazdája 2011.04.11. 18:06:11

@3006: Nem aláz le senki, mert nem a hivatásos és etikus "vadgazdálkodóval" van a bajunk! Azt azért megjegyezném neked, hogy egy barát család nagy területen gazdálkodik, és igaz amit írsz, komoly vadkáruk van minden évben, de hogy az illetékes vadásztársaság egy kurva kanyit sem fizet nekik soha még véletlenül sem, az tuti! Lehet, hogy felétek másképpen van!

commando 2011.04.11. 18:06:37

@tryclops: Ez így rendkívül logikusnak hangzik, ill. látszik, de nem igaz. A természet önmagában gondoskodik az egyensúlyról, az ember csak belezavar ebbe. Mi vagyunk a zavaró tényező. Vannak még a világon érintetlen területek, ahol az ún. biocönikai egység évszázadok óta változatlan. Nem hiszem, hogy az elszaporodó ragadozók az embert veszélyeztetnék. Sajnos tisztelettel, de nem sikerült meggyőznöd. (Mint ahogy gondolom nekem sem Téged!)

Netuddki. 2011.04.11. 18:06:49

Eh ez Magyarország!

1. hiba: tömjén zsótit választani elnöknek, bárhova...
2. hiba: a kamaraelnök lekezelően bánik a ződekkel, ez még akkor is hiba, ha esetleg neki van igaza...
3. hiba: médiában üzengetni egymásnak...

Zuzu Petás 2011.04.11. 18:07:27

Hagyjuk már ezt a "vadászat szükséges a vadgazdálkodás miatt" dumát! A természetnek van egy olyan sajátságos tulajdonsága, hogy ÖNSZABÁLYOZÓ!
Emlékszünk még a tiszai ciánszennyezésre? Akkor azt mondták, hogy évtizedekre kipusztult minden a folyóból. Két évre rá már minden visszaállt a helyére. Amikor néhány éve a Balaton vízszintje nagyon lecsökkent, jött a sok okos, hogy hogyan kell mesterségesen pótolni a vizet. Ehhez képest tavaly már a magas vízszint volt a probléma.
Ha mostantól kezdve nem lenne vadászat, nyilván lenne egy átmeneti 5-10 év, de azután beállna az egyensúly.

Jurganov 2011.04.11. 18:07:45

@bandika gazdája: olvass kicsit visszább.
@hoplita: majd ilyet használ :)
eroberer.atw.hu/FPNP/GB/Pancor.html
@dzsugasvili: inkább egyél, az látszik rajtad...
@majomkutya: itt nincs igazad. és kismacskát emlegettél, ő meg egy elvadult macskát. vagy kutyafalkát. de valóban, azokat ki kell lőni

béla a veszedelmes 2011.04.11. 18:07:54

Semjén egy kapitális barom. Ez sajnos tény, nem párt és ideológia kérdése.

Iron 2011.04.11. 18:07:56

@Iron:

vadászat, halászat, mezőgazdaság, erdészet - pénzt csinál

természetvédelem - természetet véd

egyedül az közös bennük, hogy mind a négy az élővilággal foglalkozik, illetve az első négy abból él

bandika gazdája 2011.04.11. 18:11:33

@milyen szép a Vértes, ó: Ha komolyan vetted azt a mondatot, csak azért nem szúrom tökön magam, mert nincs tököm! :-)

Dendrobatidae 2011.04.11. 18:12:46

@tryclops: Ekkora faszt! Tehát az mondjuk erdei szalonkát azért kéne újra irtani, mert eleszi előled az élelmet? Kieszi a tányérodból a rántotthúst? Vagy mi? A rétihéja meg ha elszaporodik, falkába verődve megtámad a Nagykörúton?... menj má' a picsába bazzeg!

Netuddki. 2011.04.11. 18:14:32

@Iron: Hát ja. Mondjuk nem ártana elszámoltatni a vadásztársaságokat, hogy az állam által gondjaikra bízott javakkal hogyan gazdálkodnak. Most nem akarok csúnyát írni...

Zuzu Petás 2011.04.11. 18:18:15

@Mr. Acid: Akkor ezzel az érveddel pont azt bizonyítod, hogy a "vadgazdálkodás" egy kamu dolog, amit a vadászok találtak ki azért, hogy igazolják az ölés iránti vágyukat.

bandika gazdája 2011.04.11. 18:23:51

@milyen szép a Vértes, ó: Akkor mégiscsak jobb lett volna, ha elmagyarázod, hogy az átlagmacska mé nem támad anyavaddisznóra! :-)

Cateran 2011.04.11. 18:23:56

@Takony_fősámán:

"Ja, erre nem válaszoltam: íjjal lelőni nem etikusabb, de legalább nehezebb, plusz a vadnak is adunk esélyt. Egy távcsöves vadászpuskával kilőni egy vadat nem kunszt. A hőkövetős lövedék mikor jön?"

Edes istenem...ugye tudod mekkora marha vagy? Regebben nem azert vadasztak az allatokra ijjal, mert az mennyire majer es etikus, hanem mert nem volt tavcsoves puska....de azert az ij kivaltotta a landzsat,gerelyt,parittyat....vagy ugy gondolod, hogy mar az ijaszok sem voltak "sportszeruek" mert nem kessel vagy baltaval mentek neki a vadnak? Vagy puszta kezzel...meg kell noveszteni a kormokat, aztan hajra...
Nem akarok elkeseriteni senkit, de meg az allatvilagban is elofordul a "sportbol" valo oles (es nem a taplalekszerzes miatt) de emlithetnem, amikor a potencialis konkurenciat megoli a dominans him (gyengebbek kedveert: az ujszulott vagy legalabbis meg nagyon fiatal -foleg- himeket) Szoval fel lehet kotni a bugyit, evvan.....
Aki szerint meg a vadaszat undorito es fuj, az ugyan olvasson mar el 1-2 Kittenberger konyvet vagy Fekete Istvan muvet...(utobbinak mintha lett volna kotelezo olvasmanya is...) Tudom javasolni az alapmuveknek szamito Tuskevar es Teli Berek muveket. (ennyi muveletlen, tanulatlan, ostoba tusko embert...)

Cateran 2011.04.11. 18:27:19

@Cateran:

Amugy meg megtanulhatnak mar, hogy politikust nem szabad nyilatkozni hagyni....hihetetlen milyen agy kapacitassal rendelkeznek azok is....valahol a darab kavics es a moszat kozt...a vadaszat hungarikum..hat igen, mi fedeztuk fel es adtuk el a licenszjogokat kulfoldre, immar vagy 500000 eve..../double facepalm

BP80 2011.04.11. 18:31:19

@tryclops: Tisztelettel szeretnem megjegyezni, hogy Erdelyben sok helyen pl a telepulesek mellett is elnek medvek. Eleg sok, ocsem baratnoje ott el, meselte, hogy bejarnak neha kukazni, tavaly telen lottek is ki a vadaszok parat, mert elszaporodtak. A lenyeg: NINCS evi 30-40 halott kisgyerek meg megegyszer ennyi megevett nyugdijas. Pedig jarnak az emberek turazni ott is.

Tudtommal Europaban is vannak olyan teruletek napjainkban is, ahol tilos a vadaszat. A termeszet meg szepen megoldja mar evek ota, pedig ment ott is az izgulas, hogy most mi lesz..

amit még megtehetsz 2011.04.11. 18:40:26

Csak azt magyarázza meg nekem valaki, hohy ha annyira kib@szottul sok a vad, akkor miért etetik őket télen? Mé' nem hagyják kinyiffanni őket?
Illetve egy egerészölyv kilövésének mekkora a sportértéke? Majd hátbaveregetik egymást: "ejj ecsém király vótál lelőtted azt a szárnyast!"

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.11. 18:41:12

@Cateran:

Ha elolvasod az alapműnek számító Tüskevár című könyvet, esetleg a Téli berek címűt, rájöhetsz, nem nagyon ölnek állatokat bennük szórakozásból.

amit még megtehetsz 2011.04.11. 18:41:15

Semjén már Kádári magasságokba emelkedik...

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.11. 18:42:10

@tojastobias:

Kb. akkora, mint egy agyaggalambé. Csak az egerészölyv olcsóbb.

Cateran 2011.04.11. 18:44:20

@milyen szép a Vértes, ó:
Ki mondta hogy olnek szorakozasbol? Nem az volt a tema, hanem, hogy ijjal mennyire majerebb vadaszni..es azok a szemetek is puskat hasznaltak (bar tegyuk hozza, hogy Matula bacsi sem eppen a vadallomany egyensulyban tartasa miatt valogatott a vadak kozt...Tutajos elment, oszt lott vmit...oszt megettek..vagy odaadaak a hust a falusiaknak..mar ha nem tevedek:) )

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.04.11. 18:44:27

@Schindler Pistája: "A pedofil Kohn még nem nyilatkozott a témában? "

Minek nyilatkozzon, ha már megvoltál neki? Lehet, hogy azért nem akar nyilatkozni, mert nem volt elégedett a szolgáltatásoddal, viszont nem akar leégetni (talán jobb is lenne, ha befognád a testüreged, míg nem bosszantod fel).

picur3ka 2011.04.11. 18:46:48

@e-hajos:

Kevered a cigany kulturaval.

picur3ka 2011.04.11. 18:56:49

@e-hajos:

Kevered a cigany kulturaval.

tryclops 2011.04.11. 18:58:13

@Dendrobatidae: A vadakat azért ritkítják, hogy ne szaporodjon túl, mert akkor éhen halik. Tudod, tápláléklánc, meg természetes egyensúly, tanítják az iskolában. Segítek, biológia órán hallhattál róla. És nem fog a szalonka lecsapni a tányérodra, meg az egerészölyv se bejárni a Nagykörútra, de mivel szétkúrtuk a "természet rendjét", ezért a mi felelősségünk besegíteni neki az egyensúly fenntartásába. És az adott esetben azt jelenti, hogy valamennyi állatot le kell lőni. Vagy tényleg ott van opciónak, hogy békén hagyunk mindent 20-30 évre, és visszaáll az egyensúly, csak előtte még nagy valószínűséggel túl fognak szaporodni a növényevők, és ragadozó híján (mert a ragadozók állománya mindig késéssel követi a növényevőkét) éhen pusztul a nagy részük. Aztán majd lehet azért sipákolni, hogy jaj mentsük meg a szegény nyuszikat, olyan aranyosak.
@BP80: Ok, valóban csak évi 1-2 medve támadás van Erdélyben. De feltételes módban beszéltem egy olyan szituációról, amikor nem vadászunk, hanem hagyjuk hogy a természet tegye a dolgát. Szerinted ekkor hányszorosára nőne az egyedszámuk, és velük párhuzamosan az ember-medve találkozások száma?
Előző vajon elnyerte a blogmotor?

picur3ka 2011.04.11. 19:00:14

@3006:

Igy, igy, egyik rokonom is vadasz. Ha szolnak a farmerek, akkor aznap ejjel indulas van, mer tele a vetes vaddisznoval. Stb.

tryclops 2011.04.11. 19:03:06

@commando: Írtam neked egy szép hosszú filozófikus posztot, erre lenyelte a blogmotor. :(
Úgyhogy sajna mégegyszer nem gépelem be, csak a piszkálódást:
Szóval nem hiszed, hogy az elszaporodó ragadozók az embert veszélyeztetnék? :)

www.origo.hu/nagyvilag/20090716-medve-tamadt-ket-magyar-turistara-romaniaban.html
www.hir24.hu/baleset-bunugy/142597/medve-tamadt-emberre-a-belvarosban-.html
www.kakukk.ro/content/view/13024/26/
www.geographic.hu/Tudomany/2010/03/Jon_a_farkas

ketroot 2011.04.11. 19:10:03

Az OGY. tagjaira is ki kellene adni a kilövési engedélyt...

milyen szép a Vértes, ó 2011.04.11. 19:12:05

@Cateran:

Csak azért említettem, mert 'itt' nem a hivatásos vadászok "kritikája" folyik, de még csak nem is azoké, akik élelemszerzés céljából vadásznak.

Thresher 2011.04.11. 19:19:26

@Cateran: Az biztos...pont Fekete írja le hogy a vadászok közt is mennyi a rosszindulatú, és hogy tönkre vágják a vadászat hírnevét.

Szóval mindenki vésse már az eszébe, hogy a vadász, mint olyan, az nem egy ökológia aranyember, és nem is szadista kéjenc. Egyszerűen emberek ők, így van köztük részeg hobbi puffantó, meg van köztük lelkiismeretes és szorgalmas.

Aki a vadászokat lőné le, az meg ugyanolyan degenerált fasz, mint a sznob puskások, akiknek a puskaportól áll fel. Ugyanis ha valaki nem tudja mi az a vadgazdálkodás, mert növényt is csak a balkonládában látott, az ne ugasson faszságokat hogy gyilkos ámokfutó mind... másrészt védett állatokat lövöldözni nem menő, hanem szimpla gerinctelenség. Bár Semjénnél mit várjunk...

vitézlajszló 2011.04.11. 19:28:47

Vadász vagyok
Király az én apám
Vadászgatok
Királyi birtokán
Nincs egyebem
Fegyverem, golyóm, s lovam
Lányok előtt
Mégis ez jelszavam.....

"Gyertek csak kislányok, kisfiúk is jertek
A kaotikus fegyház vár reátok jelnek
Hogy pedofil papjaik örömük lelhessék
Gyerekszexből, biz' ritkán van terhesség! "

bandika gazdája 2011.04.11. 19:33:55

@tryclops: Akkor talán gyors-, és részegen hajtókat is ki kéne lőni, mert fogadjunk, hogy tőbb emberélet szárad a lelkükön mint a medvéknek meg a farkasoknak Európában!

vitézlajszló 2011.04.11. 19:40:25

@bandika gazdája: A súlyos közúti balesetek 25 %-át ittas vezetők okozzák. Ergo: a 75 %-át olyanok okozzák, akik kizárólag vizet, tejet, alkoholmentes italokat fogyasztottak, na ezek veszélyes emberek, óvakodj tőlük! (STATISZTIKA és az ő értelmezése.) :)))

kovacsguszti68 2011.04.11. 19:45:30

"Tény, ha irreálisan túlszaporodik a vadállomány, akkor az erdő nem tud reprodukálódni...."
Már csak arra szeretnék választ kapni a mélyen tisztelt miniszterelök-helyettes úrtól a fenti idézet kapcsán, hogy ha a túlszaporodott emberállomány miatt nem tud reprodukádni az erdő, akkor mi lesz?

kovacsguszti68 2011.04.11. 19:46:44

btw: az 56 ezer vadász az egészséges mennyiség? Nincsenek kicsit túlszaporodva?

Dendrobatidae 2011.04.11. 19:57:31

@tryclops: Természetesen a nagyvadaknál ez így van. De itt nem erről van szó. A nagyvadállományt ma is rendben tartják a vadászok. Itt egerészölyvekről nyusztról, szalonkáról beszélt ez a fasz. Ezek közül egy sem fog soha a büdös életben túlszaporodni, ráadásul a húsukat sem eszi meg senki. Csak le lehet puffantani rendkívül sportszerű módon sörétessel, aztán mehetnek a kukába. Ebben szerinted mi a jó?

heffi.g 2011.04.11. 19:59:53

Az vesse az első követ a vadászokra, aki cipelt kukoricát fél méteres hóban az etetőhöz, aki látta már hogyan pusztul el az őzsuta a műtrágyától és aki adott kegyelemlövést kutya által félig széttépett őzgidának. Az itt kommentelők többsége csak a walt disney-ben látott szarvast, és azt hiszi valaki attól rossz ember, mert vadászik.
Amit én lelövök az az állat egész életében szabadon élt, szaporodott és gyorsan pusztult el. Ami a sok "aszfalttermészetvédő" asztalára hús kerül, az az állat kb. 1 négyzetméteren élt nyakig szarban és azért tartották a húsgyárban, hogy eladhassák. Nem szaladgált, nem szaporodott..... Ez az állatkínzás!! Az ilyen állatot kell sajnálni!
Most pedig lehet összeülni és utálni, mert vadászom......

bandika gazdája 2011.04.11. 20:09:33

@vitézlajszló: Akkor most képzelj el egy részeg medvét!

Dendrobatidae 2011.04.11. 20:09:40

@tryclops: Hozzátéve még azt, hogy ezek a Semjén féléknek semmi közük a természethez. Kimennek, halomra lövik a vadakat, aztán hazamennek. De ne tudom, látta-e már valaki Semjént vadászlest állítani, vadat etetni a szórón, vagy jeget törni a vízi szárnyasoknak a téli vizeken, hogy túléljék a telet? Ugyanis az igazi vadászok, akik nem csak puffogtatni szeretnek, azok ezt is csinálják. Nekik elhiszem, hogy szeretik a természetet. De az ilyen nekem ne dumáljon ökológiáról meg táplálékláncról.

vitézlajszló 2011.04.11. 20:16:59

@heffi.g: Szerintem aki téged a vadászatod miatt útál, az hülye.
A Semjén eftással azért más a helyzet, mert oly nagyon keresztényi a szövege! Itt nagyon kilóg a lóláb, mert az igen kedvelt min.elnök h. úr bizonyos szempontból nem különb, mint kádárjános, czinegelajos, biszkubéla, stb.
Hiányzik az a fránya keresztényi példamutatás!
Mégegyszer: veled és azzal, hogy vadászol, szerintem semmi gond nincs, főleg, ha mindezt etikusan is teszed.

vitézlajszló 2011.04.11. 20:20:17

@bandika gazdája: Azért leitatni sem lenne pici feladat!
Egyébként: nem biztos, hogy egy csapatnyi részeg suhancnál veszélyesebb volna. Még az is lehet, hogy a medve hamarabb értene a szóból.

waldorfbalcon 2011.04.11. 20:25:32

@heffi.g: Kedves heffi, ha figyelmesen olvasol, látni fogod, hogy többféle probléma rétegződik egymásra, és nem a felelős módon viselkedő emberektől van hányhatnék. Inkább attól, ha valaki pusztán a befolyásával és hatalmával szeretné kibővíteni a hobbijának kereteit a neki tetsző irányba. Főként ha az érvelése annyi, mintha én azt mondanám, hogy jobb szeretnék herendi porcelánokra célozva tekézni, mert az sokkal faszábban csörömpöl, mint a sima fabáb.

Mindenesetre a dzsentri-pap attitűd egy egészen új színt visz a dolog vallási részébe is, legalábbis meglehetősen nehezen tudok felidézni Jézust szalonkázás vagy vadkanbelezés közben ábrázoló képeket. Más kérdés persze, hogy a tanítványok ellenben masszív pecásnak számítottak, de valahogy mégsem a kisállatritkítás jut először az ember eszébe mondjuk a templomi gerléről és a keresztényi tanításokról. Valahogy mintha nem ott lenne a súlypont, van arra egy csomó más vallás és kultusz kismillió vadászistennel, ahol az élet tisztelete kevésbé fajsúlyos, inkább rájuk kéne hagyni a lobbizást, nem?

fedkvas 2011.04.11. 20:25:41

@Énbagoly: kvóta, kvóta, kvóta. a hobbivadászat normál esetben alá van rendelve a vadgazdálkodásnak, tehát maga is vadgazdálkodási feladatot lát el, csupán kétes motivációból. én pl. ha látok egy gyönyörű szarvast, akkor képzelek mellé tört krumplit, meg mártást, de persze nem is vadászok, és alapjáraton szeretem az állatokat, nem csak megenni, bár főleg azt.

Mr. Acid 2011.04.11. 20:29:54

Az a baj az ilyen témákkal, hogy egyből mindenki elkezdi magát makrobiológusnak képzelni, mwg vadgazdának.

Mr. Acid 2011.04.11. 20:30:37

Az a baj az ilyen témákkal, hogy egyből mindenki elkezdi magát makrobiológusnak, meg vadgazdának képzelni.

Csigataposó 2011.04.11. 20:31:03

Semjen a magyar kozelet egyik legkartekonyabb figuraja. Orulnek ha Gyurcsannyal egyutt vegleg eltunnenek a politikabol.

dbeata 2011.04.11. 20:31:30

@anonymand: Pont ez jutott nekem is eszembe, hogy most már lassan megmondhatná valaki, hogy mikor függesztik fel a vadászati tilalmat a kormánypolitikusokra vonatkozóan...:-)

Jó látom, hogy ezek Magyarországból egyfajta felnőtt-játszótér-játszóház kialakításán munkálkodnak, ami csakis nekik felel meg minden tekintetben, és aki ebbe bele szólni, hogy hát a játékszabályok... az sürgősen repül, vagy mocskolásra kerül (persze csakis a zemberek nevében). Már várom a további szürreális javaslatokat (pl. parkokból focipályát).

heffi.g 2011.04.11. 20:42:09

@waldorfbalcon: Kedves waldorfbalcon! Ha figyelmesen olvasol láthatod, hogy :) nagyon sokan zsigerből utálják a vadászokat és csak hab a tortán, ha a neve semjén zsolt. A kommentem nekik szólt. Semjénről sem mint emberről, sem mint politikusról nem tudok képet alkotni lévén nem ismerem, a média torzító tevékenységét pedig már sajnos a saját bőrömön is tapasztaltam. Bizonyos ragadozómadár fajok gyérítésének felvetése szakmailag nem alaptalan, de ez nem politikai kérdés. Az, hogy semjént mi vezérli, azt nem tudom, és szerintem a 10 kézen átmenő és 15-féle politikai szándékkal bíró hírforrás után objektíven nehezen megítélhető.

vitézlajszló 2011.04.11. 20:45:48

Vannak sztereotípiák mind a vadászokkal, mind a zöldekkel kapcsolatban. Ezt el kéne felejteni!
Semjénnel - képzelete-beli báróúrral - kapcsolatban a hiteltelenség kérdése merül fel százszorosan. A tökfilkó kérkedik, méghozzá ollyannal, ami nem igazán az általa üzletszerűen hangoztatott kereszténység gondolatkörébe tartozik, vagyis élőlények gyilkolászásából szerzendő önnön gyönyörűségével.
Ezeknek a 2/3 tényleg a maradék eszüket is elvette!

pofa 2011.04.11. 21:10:10

"az erdők, illetve a honos növény- és állatfajok is a nemzet közös örökségét képezik, amelyek védelme az állam és mindenki kötelessége." - olvasom egy oldalon a parlament mai "munkája" "eredményeként". Akkor Semjén úr megen kapott egyet az arcba ezzel?

Németh András 2011.04.11. 21:21:28

@heffi.g: azokért amit írtál téged senki nem utál, de ha fenyőrigót vagy nyári ludat akarsz lődözni akkor az más tészta...

Spiritmonger 2011.04.11. 22:24:45

@Aullah: olyan szinten vagy hülye, hogy az már fáj...méghogy késsel medvének...hallottál már állományszabályozásról?
@Mr. Acid: teljesen igazad van
@Dinsdale Piranha: hidd el, kevés kivételtől eltekintve a vadászat nem az eltunyult, a meglőtt vadra a pöcüket verő potenciaproblémás középkorúak gyilkos hobbija
@Kaaaroly: a kontroll nélküli tömeges mészárlásokat ne keverd a kifejezetten jól működő magyar vadászkultúrával!
@ö...mikó?: ne egyél húst, ne hordjál bőrből készült ruhát, ne ülj autóba, stb...hagyd ezt a sötétzöld maszlagot! vadászni kell, már az állományszabályozás miatt is, ha meg ebből a helyi közösségnek pénze is van, hát rajta

Bee-zony 2011.04.12. 00:42:31

@zero: "A nagy kérdés, hogy miért a KDNP elnök - miniszterelnök helyettes döntené el, mire lehet lőni és mire nem ..."
... ha nem azért, mert ő az állatok helyettes királya az Állatfarmon, ahol a disznók uralkodnak, és ő a második legnagyobb disznó, akinek a védtelen állatokra való lövöldözés a hobbija.
mek.niif.hu/00600/00620/

Bee-zony 2011.04.12. 00:54:39

Semjén és a zsidó matematika u.a.: "2000 darab szalonka nem befolyásolja az európai állomány létszámát."
Ahogy a holokamu áldozatainak száma is mindig hatmillió, ugyanúgy nem befolyásolja a szalonkák számát, ha x mennyiségből kilőnek kétezret...
A semjéni logika értelmében, 2000 darab porcus politicus (disznó politikus) nem befolyásolja az európai állomány létszámát, tehát vadászhatók.
Bár lehet hogy azt már nem vadászatnak hanem háborúnak / forradalomnak fogják hívni; de ha egyszer vad(ember)gazdálkodási szempontból erre van szükség... Isten, a természettörvények, és S. Zsolt nevében, mehet. Nincs itt semmi probléma. Vagy mégis? Hmm.... Az a probléma, hogy Semjén és hasonszőrű társai vannak a politikai hatalom csúcsán - meg az összes előzménye.

Bee-zony 2011.04.12. 01:16:38

@rossztanár: A karikatúra jó, viszont megjegyzem, hogy a Bibliában levő „ne ölj” parancsolat általános alakban történt megfogalmazás, ahol nincs konkretizálva az alany, ellentétben a „ne ölj embert” alakkal. Éppen ezért a „ne ölj” nem csak az emberre vonatkozik, hanem mindenkire és mindenre, amit-akit ölni lehet.
Persze a Bibliát nem kell komolyan venni, az csak áttételes, allegorikus, és nem úgy kell értelmezni, ahogy le van írva… hanem mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja. Így lesz a Bibliából a nesze semmi, fogd meg jól. A tekintélye, a súlya, a mérvadósága is ezzel arányos: semmi. Mit kell betartani a Tízparancsolatból? Semmit. Mit kell betartani a Bibliából? Annyit, amennyit egy mesekönyvből; semmit. A Biblia semmi, a kereszténység semmi, a keresztények semmik és senkik.
A tényleges keresztény szellem aránya 0%, viszont van helyette (mese)könyv-olvasás, szertartások, perselyezés…
Igaz hogy le van írva az elvileg mérvadó könyvben, hogy „ne ölj”, de attól még lehet valaki vidáman főkeresztény. Nincs kizáró ok, csak a Btk., és ez is csak azért, mert a börtönben az illető nem tudja betölteni a főkeresztényi tesz-vesz képmutató funkcióját.
Ennyit erről.

Bee-zony 2011.04.12. 04:04:27

Közben arra jöttem rá, hogy „a következmények nélküli ország” milyen jól összekapcsolódik a kereszténységgel. Mert mi a kereszténység feltétele? Egy rövid kis rituálé. – Beee-fogadod Jézust a szívedbe? – Beee. – Akkor te keresztény vagy – és jöhet a következő. Van, akik ezt jobban cifrázzák, de az se sokkal több.
A lényeg az, hogy a „Nagykönyvben” leírt szabályok megszegésének nincs semmi visszaható következménye.
Ehhez képest a törvény azért törvény, hogy:
1. Ami tiltva van, azt ne tedd;
2. Ha mégis azt teszed, ami tiltva van, akkor megfelelő arányú elrettentő, megtorló, visszatartó visszaható büntetést kapsz érte.
A büntetés a kereszténységből hiányzik, és bárki következmény nélkül megszegheti a felállított szabályokat, anélkül hogy emiatt elveszítené a kereszténységét.
Az lenne a minimum, hogy ha valaki megszegi a keresztény tanban felállított szabályokat, parancsolatokat, törvényeket, akkor nem maradhat a keresztény közösségben. Mert nem tartotta be a tant.
A jelenlegi helyzet szerint – ami szerintem nem fog változni – viszont formalitás az egész kereszténység, amit mindenki a saját szája íze szerint értelmezhet, és maga az abszolút liberalizmus, aminek csak a világi büntető törvénykönyvek szabnak határt (lásd pl. a papok megvédik a pedofil papokat).
Persze hogy nagy a (formális) létszám, ha bárki 1 perc alatt kereszténnyé lehet, és utána ugyanúgy azt csinál, mint annak előtte, amit csak akar: kedvtelésből állatokat ölhet, pénzt harácsolhat… attól ő még (formális) keresztény marad, és nem szól rá senki, hogy hoppá, ezért és ezért ki vagy rúgva.
Másként mondva, nincs visszahívhatóság; a jelenlegi Országgyűlés is eszerint üzemel… és meg is látszik rajta.
Látszik, hogy a kereszténység nem csak nagy méretű, hanem nagyon elfuserált vallás is. Amiben az alapítónak is felelőssége van. Ahogy abban is, hogy egy híve sem tudta elérni az ő színvonalát; pedig a fejlődés az, ha a tanítványok túlszárnyalják a mestert.
Meglehetősen ismerem a könyvet, de olyan részt nem találtam benne, ami gondolkodásra ösztönözné a híveket, akár áttételesen is. Tekintélyelvet, „hidd el, amit mondanak” részt viszont annál többet, valamint nagy halom logikai ellentmondást is. A Biblia az ösztönre, vágyakra, érzelmekre van kihegyezve – és így lesz belőle az, hogy rafináltak ösztönlényeket hülyítenek, és viszik őket a zsákutcába, lásd pl. Jim Jones és a Népek Temploma… egy példa rá, hogy jó szándékkal van kikövezve a pokolba vezető út.
Amikor pedig erre az egészre büszkének kell lenni az új alkotmány előszava (preambuluma) szerint, onnantól ez már egy sírva röhögős Monty Python tragikomédia (kb. Brian élete a Kárpát-medence elmegyógyintézetében a XXI. században) élőben.
Defektes lelkűek között normális életet élni elég nehéz; ahogy józannak és boldognak lenni az alkoholisták között, stb.
Nem csodálom, hogy a kevés normális menekül innen; mert ugye vannak az ápolók, vannak az elmebetegek, és vannak, akik egyiknek sem születtek; és a látogatók nem akarnak végleg ott maradni.

Bee-zony 2011.04.12. 05:20:01

Ha már így oknyomozok:
1. Miért nincs benne a Bibliában, hogy aki megszegi a felállított szabályokat, az nem keresztény? Mert a Biblia írói nem írták bele.
Ennek 2 oka lehet:
a) elfeledkeztek róla;
b) szándékosan nem írták bele.
Akár a, akár b, a következménye az ő saruk.
2. Bár a bibliaírók nem írták bele, ettől még a keresztény vezetők érvényesíthetnék „a leírt szabályok megszegéséért kirúgás jár” elvét. Döntési helyzetben voltak és vannak: miért nem ezt választották / választják?
Egy magyarázatot találtam erre: azért van így, mert a keresztény vezetőknek az az érdekük, hogy minél könnyebben minél több keresztény legyen, mert több keresztény = több pénztárca = több pénz. A másik mellette szóló érv, hogy lehet dicsekedni a keresztények nagy számával.
Így viszont a korrektség és a minőség a sor végére kerül a szempontokat illetően, de ezek szerint ez őket nem zavarja. Jellemző.
Logikus, hogy miért a mennyiség dominál a kereszténységben a minőséggel szemben… olyan is.
A másik mennyiségi dolog vajon mi? A demokrácia. Mi kell a demokráciában egy párt győzelemhez? A mennyiségi kritériumok minél magasabb szinten való teljesítése, úgy a pártlétszámot, mint a rájuk adott szavazatokat illetően. Aztán ott állnak a szavazók a győztes párttal, és kezdenék elvárni a párttól a minőséget. Na, az nincs. Hogy lenne, amikor az eddigi útjukon ez még soha nem volt követelmény? Most pedig már hiába az. Ha így, menet közben elkezdenénekk alkalmazni egy sztenderd minőségi szűrőt, pl. hogy a közt. elnök helyesírásának hibátlannak kell lennie, hányan maradnának a Fidesz-KDNP-ben? 1, 2, 3? Ahhoz, hogy minőség legyen, gyakorlatilag a 0-ról kellene újra felépíteni a pártot, és nem kis idő alatt. Úgyhogy ezt nem fogják meglépni; és egyébként is onnantól, hogy a szavazóktól megkapták a szavazatokat, a szavazók nagyjából-egészéből le vannak szarva – a szavazásra kellettek csak – és következhet azoknak a kiszolgálása, akik cserébe perkálják a zsetont. Pl. van törvény annak tiltására, hogy pénzért cserébe nem lehet képviselői helyet venni egy pártban? Nincs? Az nem véletlen. Akinek pénze van, bevásárolhatja magát bármelyik „megfelelő” (ti. megfelelően korrupt) pártba országgyűlési képviselőnek. Hozok nektek x millió forintot, cserébe kérek egy képviselői helyet. Áll az alku? (Persze / Anyád.) Amíg ilyen dolgokat meg lehet csinálni, milyen minőség várható el egy párttól? Olyan „minőség”, amilyen most van.
Így lehet levezetni a kereszténységből (is) azt, hogy Magyarországon a legnagyobb problémára, a politikai „elit” hitványságára két békés módú megoldás van:
1. Kivándorlás: megoldódik az egyéni, családi, kiscsoportos szoc. probléma;
2. Megfelelő minőségi párt alapítása, megfelelő minőségi emberekkel (tűk a szénakazalban projekt): így megoldódik a társadalmi probléma. Hogy a közbiztonság javítását és a gazdaság fellendítését börtönök építésével kell kezdeni, az egy dolog; ilyenek szükségszerűen és törvényszerűen benne vannak egy lezüllött-lezüllesztett ország esetében a pakliban. Az, hogy mindezt a nem minőségi többség ellenében kell véghez vinni – innen szép nyerni, ahogy szokták mondani. Ez mennyi idő? Lehet hogy évtizedek. Tart ameddig tart, a helyben maradóknak nincs jobb választása, úgyhogy… időponttól és külső körülményektől, ellenszéltől függetlenül aktuális. Minőségi, antiszemét párt nincs, de igény volna rá… (a részemről orrmérettől és bőrszíntől függetlenül; tényleg nem ez érdekel, hanem a lelke „színe”, de az nagyon, és nagyon kritikusan; az élősködő, bűnöző életforma nem érvényesíthető).
Tájékozódásilag: mekkora az igény, és hány megfelelő ember van rá?
Ez nem költői kérdés volt.

fokabacsi 2011.04.12. 06:53:56

@hazug fidesznyik: Egy félcédula bolsi volt! Ennyi tellett tőle! és ez a hulladék még üzent nekem, hogy ássam el a kutyát ! Visszaüzentem neki, hogy "majd az a kretén aki lelőtte!"
Egy seggnyaló bolsi hülye volt, aki azért volt vadász, mert jól tudott nyalni!

Iron 2011.04.12. 10:57:22

@heffi.g:

Valóban nem vagy túl szimpatikus. Demagóg hülyeségekkel jönni (esetleg csak az agyadat mosták a kollégák), miközben te magad vallod be, hogy eteted a vadállatokat... mesterségesen beavatkozol a természetbe, hogy aztán az eltartóképesség sokszorosát elérve az általad lepuffantani oly kedves állatkákat puskacső elé terelhesd, ez meglehetősen szánalmas. Én félméteres hóban simán kimegyek túrázgatni, mert élvezem, viszek távcsövet is puska nélkül... Nagy hős lehetsz, hogy lelövöd a sérült állatot, szerinted mit csinál egy mezei disznótenyésztő? Ugyanezt.
Mindenáron mesterségesen belenyúlni a dolgokba mindenek felett. Szabályozni, mintha anélkül nem működne a dolog (miközben a valódi ok az emberi vadászösztön pénzzé tétele). A világ jobbik felén tökéletesen működnek a vadászmentes nemzeti parkok.
Itt nem a hellókittis jajdesajnálomszegényállatot szemléletben kéne önigazolást keresni, a természetes állapot, a sokféleség, fajgazdagság szétbaszása a probléma, amiben ti, kedves vadászok, aktívan közreműködtök.

bandika gazdája 2011.04.12. 10:57:47

@fokabacsi: A fene se hitte volna volna, hogy mennyire egyetértek veled! (A Samu jól van?)

Apafarkas 2011.04.12. 13:04:26

@aeidennis: és ezzel mi a baj, hogy áttették a Naturát az AUDI miatt? Inkább egy gyár, 1800 új munkahellyel+új beszállítókkal, mint egy rét,pár kabócával.

fokabacsi 2011.04.12. 15:43:32

@bandika gazdája: Nekem egy öreg Kormos cicám van! 16 éves a vén csont. Hozzánk nőtt, érti amit mondok neki. de igényli is a törődést! De "Ő" az egy szál macskánk. :-))

heffi.g 2011.04.12. 21:15:56

@Iron: Tudod a szimpátiának semmi köze a természetvédelemhez, mocskolódni, fikázni olyan dolgot kritizálni, amihez semmi közöd az mindent elárul rólad. Én biodiverzitás vizsgálatból írtam az egyik szakdogámat (természetvédelmi mérnök), nem hiszem, hogy te fogod nekem megmondan, hogy az mit jelent. A vadlétszám az teljesen más tészta, mint a diverzitás, kevered a szezont a fazonnal. A magas vadlétszám pedig nem az én hibám, én nem csináltam egyetlen szarvasborjút sem. Az önszabályozás pedig nem működik, mert minden talpalatnyi földön gazdálkodnak, vagy erdőként, vagy mezőgazdasági területként, hogy legyen mit enni és legyen mivel fűteni. Én is örülnék, ha képes lenne az ökoszisztéma magát szabáyozni, pl lennének nagyragadozóink, de sajnos a területek fragmentálódtak, tele vannak zavaró tényezőkkel, rossz élőhelyek a ragadozóknak, ez csupán álom, az olyan önszabályozó mechanizmusok hátrányát, mint a sertéspestis, a veszettség az agyvelő és agyhártyagyulladás stb. talán neked sem kell ecsetelni. És melleseleg félméteres hóban nem csak túrázgatni kell hanem mondjuk 5-600m-t cipelni a zsák kukoricát. Az is rohadék aki télen a madarakat eteti? Én nem vadászni járok az etetőre. De ha már itt tartunk azon is el kellene gondolkozni, hogy amikor lekerül a növényzet a mezőgazdasági területekről akkor ott egy fűszál sem marad, a vad számára szinte csak az erdőterületek maradnak, ami kb. 1/5-e a mezőgazdaságinak, akkor mekkora legyen a vadlétszám? Ötöd annyi? Lehet, de azt is csak vadászattal lehet beállítani és szinten tartani. Az etetésnek mellesleg nem csak az a funkciója, hogy a vadat mesterségesen segítsünk áttelelni, hogy jó sok legyen, hanem, hogy olyan helyen tartsuk, ahol kevesebb kárt okoz. Nem én avatkozok bele mesterségesen a természetbe a zsák kukoricával, hanem aki 100 000 ha számra szántja fel a rétet, hogy neked csak a boltig kelljen túráznod, mert ugye ma már senki nem magának szerzi az élelmet. A biodiverzitást a mai ember életformája bassza szét, ahogyan a természeti erőforrásokat számolatlanul használja, feldarabolja az élőhelyet, szennyezi a vizet, vegyszerez stb, stb de azok nem a vadászok, miről beszélsz?
Ja és a sérült állatot lelőni, öreg az nem kellemes dolog, nem is hősiesség, az állatot szenvedni látni senkinek sem jó, de biztos te ezt is nagyon jól tudod.

Hoppázó Beléndek 2011.04.13. 12:40:33

@Cateran: olvasva titeket "vadászokat", tényleg az az érzése az embernek, hogy mind állástalan MTA-tagok vagytok.. "(ennyi muveletlen, tanulatlan, ostoba tusko embert...) " esetleg keresztény-népnemzeti-konzervatív.. azok még ennyire felvilágosultak, mint te.

mindenesetre ha esetleg legyilkosoznak, ne borulj ki legközelebb.. tudod ezek mind "muveletlen", "tanulatlan", "ostoba tusko" emberek.

Németh András 2011.04.13. 13:51:34

@Apafarkas: mit szólnál ahhoz hogy egy gyár 1800 munkahellyel + egy rét védett állatokkal meg növényekkel?
nekem ez szimpatikusabb lett volna...

fokabacsi 2011.04.13. 13:55:58

@Németh András: Megfogják a rét "védett" állatait , és eltelepítik onnan a csipába olyan helyre, ahol senkit nem zavarnak.
És a probléma lezárva.

Németh András 2011.04.13. 14:01:30

@heffi.g: látom te mindenáron magadra akarod venni a dolgot.
szóval mesélj már légy olyan kedves arról hogy a "magasságos úr" javaslatában leírt dolgok és az általad leírt dolgok közt hol is van az átfedés?
mert az aki kicsit ismeri a mai országunk külterületeit vagyis azt a környezetet ami körülvesz minket és ahol a szakmájukat végzik a természetvédők/vadászok/erdészek stb, az tudja hogy azokra amivel te példálódzol részben szükség van. De a posztindító nyilatkozat nem egész erről szólt (tudod kanadai meg nyári lúd meg fenyőrigó meg egerészölyv meg szalonka).

Szóval kérlek nyilatkozz arról amiről a poszt írodott. Mi a véleményed természetvédelmi mérnökként esetleg még vadgazd mérnökként (ezt a posztjaidból merem megelőlegezni, de lehet tévedek) a posztindító levélről?

Németh András 2011.04.13. 14:12:50

@fokabacsi: ha-ha-ha, azért az nem úgy van ahogy képzeled

tudod azoknak a kis lényeknek vannak igényeik, és ha nem megfelelő helyre kerülnek akkor hajlamosak nem túlélni a dolgot (és mellesleg pont azért ritkák és védettek mert ezen igényiek kevés élőhelyen teszik alkalmassá őket a megtelepedésre)

parlagfüvet pl egyszerű áttelepíteni, de a homoki nőszirom lehet hogy igényesebb nála

és a kompenzáció is érdekes dolog, ugyanis fogom a védett értéket kiveszem, és beteszek egy olyan részt ami egyébként is megérdemelné a védelmet csak eddig kimaradt, és így egy védendő értékes élőhellyel tényleg kevesebb lesz, ez a kompenzáció akkor lenne fair ha az audi fogna egy 100 hektáros szántót vagy épp felhagyott ipari területet és csinálna belőle pusztai tölgyest (na de erre nem képes, sem az audi sem más)

Németh András 2011.04.13. 14:14:31

@fokabacsi: és egyébként tényleg mi az oka hogy nem a szántókat vették meg a gyár építéséhez az eredeti gyártól délre?
ahol nincs természetvédelmi érték?

fokabacsi 2011.04.13. 14:27:40

@Németh András: Pofon egyszerű! Ha nem akarod a gyártósort szétszabdalni akkor van egy lehetőséged. Ha otthon úgy sütöd a palacsintát, hogy nálad öntöd a sütőbe, aztán átviszed a szomszédhoz megsütni, majd az utca másik oldalán lekvárral bekeneted! Akkor rendben van. Technológiai sor ! Olvass utána.

fokabacsi 2011.04.13. 14:32:50

@Németh András: Ne beszélj marhaságot ! évtizedekkel ezelőtt hozzánk került egy érdekes narancsszínű bogyót termő növény. De közben mert nőtt mindig szét ültettük ne egy helyen legyen akkora. Van mellette ibolya , tőzike, hóvirág. És most nemrégen tudtam meg, hogy ez a növény a Csodabogyó! És semmi baja a hellyel meg az érzékeny lelkével. Csak van egy csomó ingyenélő aki hajlamos misztifikálni a dolgokat, hogy nélkülözhetetlennek tűnjenek.

Bee-zony 2011.04.13. 19:42:14

@Bee-zony: Folyt. köv.:
A kérdés nem volt költői, de a válasz…
A szénakazlat látom; de hol vannak a tűk? Valaki?
Ha senki, akkor itt van egy példa-történet:

„Volt egyszer négy ember: Mindenki, Valaki, Bárki, és Senki
Egy fontos munkát kellett elvégezni és Mindenkit megkérték, hogy csinálja meg. Mindenki biztos volt abban, hogy Valaki majd megcsinálja. Bárki megcsinálhatta volna, de Senki sem csinálta meg.
Valaki mérges lett, mert az ügy Mindenkié volt. Mindenki azt gondolta, hogy Bárki megcsinálhatná, de Valaki rájött arra, hogy Senki sem fog csinálni semmit. Az ügy azzal végződött, hogy Mindenki Valakit okolta, amikor Senki sem csinálta azt, amit Bárki megcsinálhatott volna.”

Úgy néz ki, szeretnénk, ha lenne egy jó párt; de csinálja meg valaki más, és akkor majd – esetleg – rá szavazunk?
De ki más csinálja meg? Az UFO-k? Azok igen ritkán fordulnak elő.
Ez így nem működik.

Viszont, van folytatása a fenti történetnek:
„Ha mindenki valakinek érezné magát, akkor haladnánk. Hogy lehetne ezt elérni? Szerintem úgy, hogy ha lenne egy valaki, aki találna maga mellé még egy valakit, akik ketten aztán valakiket találnának, hogy a társadalomban elterjedjenek a valakik. :)”

Fontos, hogy elterjedjenek a társadalomban a Valakik.
Mivel a szívügyemmé vált, hogy legyen egy jó párt, és a kivándorlás mellett nincs is jobb ötletem, megcsinálom. Tudva azt, hogy ha van egy projekt, abba bizony be kell fektetni mindazt a munkát, időt, energiát, amennyi ahhoz kell, hogy meglegyen – és ilyen projektnél ez nem kevés; életforma-szinten, folyamatosan kell csinálni. Ezt a sportot nem sokan engedhetik meg maguknak – már csak azért sem, mert az érdekében sok minden másról le kell mondani – és kell a folyamatos motiváltság és a kitartás. De szerintem Magyarországon, és általában mindenütt, ez egy fontos „sport”.
Ezt is úgy kell elkezdeni, mint az ezer mérföldes utat. Az első lépéssel; aztán következik a többi lépés; és minden lépésnek jónak kell lennie, mert ha nem jó a lépés, abból lefelé vezető út lesz.
Ebben a „sportban” az első lépés a mozgalom – ha már az elérendő célok, a módja, és az elvi szervezeti felépítés megvan; tehát ha megvan a „térkép”, hogy hol vagyunk, és hová akarunk eljutni, és milyen útvonalon.
Ha minden jól megy (de legalább átlagosan), akkor ez meglesz az (idei) munka ünnepére. Egyszemélyes párt nincs (az még Magyarországon is minimum 10 ember), de az, hogy valaki egyszemélyben elkezdjen egy mozgalmat, az rendben van.

CHEETA (törölt) 2011.04.15. 15:44:34

Azért nem véletlen az sem hogy nácik imádnak vadászni.

Kartal (rezervált) 2011.04.15. 20:50:24

@CHEETA: hát ezzel most jó nagy butaságot mondtál. Mesélhetnék az elvtársak helikopteres-géppisztolyos vadászatairól, vagy amikor egy új kocsit lőttek szarrá éjjel részegen mert azt hitték valami vad.... bár ha úgy nézzük, az elvtársak sem voltak különbek a náciknál.

Dendrobatidae 2011.04.15. 21:15:38

"...És mondá az Úr! Lődd le a szalonkát az égről és a nyusztot a földről! Menj Afrikába vadászni, és durrants az antilopok közé! Nem állhat meg előtted sem a réce sem a lúd, lődd őket, aztán vedd fel a dupla költségtérítésedet! Ez az Úr akarata!"
(részlet a KDNP székházának felújításakor, a padlószint alól frissen előkerült, Jézus korabeli kőtáblára írt feliratból)

süti beállítások módosítása