A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium közbeszerzést írt ki médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, illetve online kommunikációs feladatok elvégzésére, melyet a Bell & Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. nyert meg, bruttó 600 millió forintos keretösszegből gazdálkodhatnak.
A kormányzati kommunikáció célja, hogy az állam "újra bemutatkozzon" a közössége tagjainak, valamint az értékközpontú kommunikációval a kormányzati döntések és ez által a kormányzat is szerethetővé váljanak - áll a szerződés részét képező kommunikációs stratégiában. Ezt stabil értékrendet közvetítő üzenetekkel kívánják elérni (mint jó állam, erős gazdaság, ügyfélbarát közigazgatás). A kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a "kinyilatkoztatás" jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték a politikától való távolságtartásukat.
A 600 millió forintból 100 ezer gyerek 1 havi ebédje is kijönne, de egy jó kis kormányzati agitprop sokkal fontosabb.
A szerződésből azonban kiderül, hogy hogyan képzeli el a kormányzati kommunikációt 2011-re a kormány:
Három célcsoport van, nézzük kik a szerencsések:
- "regeneráció", a 18-25 éves korosztály. A kormány célja, hogy bemutassa, itthon is megtalálhatják azokat a lehetőségek, amit külföldön, vagyis ne menjenek el külföldre dolgozni.
- "aktív bázis", a 25-44 éves korosztály, a Kormány legszilárdabb bázisa. A cél megakadályozni, hogy az aktív réteg passzivitásba fordulását.
- nők.
A fő feladatnak azt tekintik, hogy az intézkedések köré brandeket építsenek ki, amelyeket az emberek egyértelműen a Kormányhoz kötnek.
1, Meglévő brandek:
2, Felépítésre váró brandek:
Az anyag szerint a kormányzati kommunikációnak nyitnia kell az eddig lenézett csatornák felé:
- kereskedelmi tévék és a rádiók használata a fő prioritás. Magyarázat: "Egy olyan országban, ahol a funkcionális analfabéták száma 25-30%, olyan csatornákat is tematizálni kell, amelyen keresztül velük is lehet kommunikálni." =>A "Maunika-só" népét is meg kell fogni.
- bulvársajtó használata. Magyarázat: "Arra kell törekedni, hogy a minőségi bulvársajtóban rendszeresen megjelenjenek a kormányzat egyes képviselői, illetve a kormányzati döntések." => Emlékszünk: 6 oldalas tudósítás az Orbán-családról a Storyban pont a választások előtt.
A nőket itt kell megfogni: Nők Lapja, Story, Éva magazin, Marie Claire.
Csudálatos program ez, kár, hogy a sok balfaszságot baromi nehéz jól kommunikálni, lásd pl. a Mandiner mai posztját, amiben összegyűjtöttek egy csokorral.
Az meg egyenes vicces, hogy a kommunikáció fő csapásiránya az "aktívak", amikor a kormányzati intézkedések céltáblái éppen ők (táppénz, magánnyugdíj pénzek, munkanélküli segély csökkentése stb.), a 3 millió nyugdíjas pedig érinthetetlen, mint arra pont a mai Véleményvezér poszt mutat rá.
Ui:
A sokadik állami közbeszerzést megnyerő cég honlapja. Bmeg, ehhez képest még ez a blog is fényévekkel igényesebb.