Skip to content


       Szűrés lista

Visszaszereztük!

"Visszaszereztük a Molt, jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök kedd délutáni sajtótájékoztatóján. Orbán úgy fogalmazott, a magyar kormánynak ki kell állnia a magyar emberek érdekeiért, a kormány most ezt tette, a Mol stratégiai energiavállalat újra magyar kézben van."

Ha a Miniszterelnök Úr ezt mondta, akkor az úgyis van!


És még egy:
"Fellegi elismerte, a magyar kormány nem szívesen lát külföldi befektetőt stratégiailag fontos, meghatározó magyar vállalatban."

Mennyi magyar MOL-tulajdonos ...

Az OMV 2009-ben adta el a  21,2%-os pakkot az oroszoknak 1,4 milliárd euróért, amiért mi most 1,88 milliárd eurót fizettünk.

Jó biznisz ez :)

Ja, mi már tavaly novemberében megírtuk: Oroszország kap a nyugdíjpénzünkből?

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr382929069

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MOL-vásárlás: ez benne volt az apróbetűs részben 2011.05.25. 20:15:12

Kedvenc Orbán Viktor-interjúmból (részletesebb elemzése is van) kiderül, hogy nagy állami vállalatok létesítése a miniszterelnök régi programja. A 2005-ből származó videó egészét érdemes megnézni, mert erről szól, mindenesetre az első percekben nemzeti...

Trackback: Kutas József - AKÁR 2011.05.25. 09:29:11

Az „akár”, szófaját tekintve, kötőszó, s az összetett (választó) mellérendelő mondat tagmondatait köti össze: akár így, akár úgy… Csakhogy a szócska mostanában gyakran kilép szövegkörnyezetéből, és homályos, bár meglehetősen kalandos...

Trackback: Nyílt levél a magyar rezidensekhez 2011.05.25. 09:26:11

 Mélyen tisztelt Papp Magor!Kedves rezidensek!   Olvasom, hogy a Magyar Rezidens Szövetség ultimátumot adott a kormánynak, miszerint ha január 1-jéig nem kapnak nagyjából 300 ezer forint nettó bért, akkor elhagyják az országot.   Err...

Trackback: A tőzsdecápák megint itt köröznek 2011.05.25. 09:13:30

 A tőzsde nagyon veszélyes! Ezt már tudjuk az óta, amióta a magánnyugdíjunk veszélybe került az előző kormány tőzsdézése miatt. Hál’ Istennek a Fidesz kormány megmentette a magánnyugdíjunkat a tőzsdecápák elől! Igaz, azóta le is nyúlta, és e...

Trackback: Selmeczitől a Szurgutig 2011.05.24. 22:26:17

"Visszaszereztük a Molt ... a stratégiai energiavállalat újra magyar kézben van." - adta le a diadaljelentést Orbán Viktor. A Vastagbőr blog elég gyorsan bemutatta, hogy ez nem igaz. A 21 százalékos részvényszerzés után is legalább 60 százal...

Trackback: Főúr! Egyszer élünk! Még egy doboz gyufát! 2011.05.24. 19:17:10

Röpke 800 milliárd Ft elköltéséről döntött ma a kormány. Ez igen. Tudunk élni. 500 milliárd a MOL-nak, 300 milliárd a MÁV-nak, ez a GDP-nek közel 2,9%-a, de mi az nekünk. Ugyan ebből az összegből jelentősen lehetett volna csökkenteni az államadóságot, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zrobasé 2011.05.24. 16:11:36

ez már az új, forradalmi ner-számitás, hogy 21,2%=a mienk ? erre érdemes volt cirka 500 milliárdot eltapsolni...főleg úgy, hogy az oroszok nem is gyakorolták a tulajdonosi jogukat...szuper...és most akkor mi van ? mégse az államadósság volt a szuperfontos No1 ?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:17:23

@zrobasé:

Kíváncsian várom, mennyibe került ez nekünk ... a Fidesz matek meg egyenesen lehengerlő, vitatkozni sem lehet vele :)))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:23:01

Na, meg is van az ár:

A magyar állam 1,88 milliárd euróért szerezte vissza a 21,2 százalékos Mol-tulajdonrészt az orosz Szurgutnyeftyegaz - jelentette be Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter kedden Budapesten.

Az OMV végül 2009-ben, látva, hogy nem veheti át a Molt, a teljes 21,7 százalékos pakkott eladta a Szurgutnyeftegaznak, amiért 1,4 milliárd eurót kapott..

Jó biznisz volt ez az oroszoknak, 2 év alatt + fél milliárd euró :)

minimalista 2011.05.24. 16:23:44

Innentől kezdve már csak az a kérdés, hogy az állam kinek fogja töredékáron átjátszani a részvénycsomagot. Szerintem Cs. S. áldozna rá 100 milliárdot...

Viktus 2011.05.24. 16:24:30

Csodás hír befektették a nyugdíjpénzt. Ebben mi is volt nagy mutatvány? több munkahely nem lesz tőle, államadósság sem csökken ami most iszonyat fontos ugyebár nékik ...

1116001 2011.05.24. 16:25:42

@zero:
A gáz és a kőolaj orosz akarom mondani világpiaci ára hirtelen a duplája lesz....

abrakadabra40 2011.05.24. 16:28:54

www.napi.hu/tozsdek-piacok/imf_penzbol_vesszuk_vissza_a_mol-csomagot.484207.html

A lényeg:

- IMF pénzből vesszük vissza a Mol-csomagot
- A vételár 1,88 milliárd euró, ez megfelel az április eleji ármegállapodás előtti utolsó három hónap átlagárnak. Az ár kedvező, tekintve, hogy a célárak 26500 forint körül vannak a részvényre, ami alapján a csomag értéke 2,3 milliárd euró lenne
- A vételárat a korábban lehívott IMF-hitelből rendezik, így nem növeli az államadósságot
- A vételáron kívül nem adtunk semmit az oroszoknak, nincs "csomag" - emelte ki Fellegi újságírói kérdésre. A további állami vállalatfelvásárlásokra vonatkozó kérdésre Fellegi kitérő választ adott

1116001 2011.05.24. 16:29:14

@minimalista: OTP (Csányi) és Trigánit (Demján) a tippem:)

gramercy 2011.05.24. 16:29:40

stratégiailag fontos, persze... ennyi erővel a komplett energiaszektort vissza kellene vásárolni
sőt, enni is kell, TSZ-esítést követelek azonnali határidővel

és a sok droid ezt is lenyeli, jobban mint az útszéli

energiatakarékosság és atom kell, a többiből vonuljon ki a picsába az állam

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:30:06

@abrakadabra40:

"A vételáron kívül nem adtunk semmit az oroszoknak, nincs "csomag" - emelte ki Fellegi újságírói kérdésre. "

LOL, micsoda füllentés :-)

Viktus 2011.05.24. 16:30:30

Fellegi azt mondta: az a teljes részvénycsomagot visszavásárolja, aminek 1,88 milliárd eurós vételárát (ez nagyjából 500 milliárd forintot jelent) az IMF pénzéből fizetjük ki.

A 2008 végi hitelcsomagból egy 3,3 milliárd eurós részt lehívott, de nem használt fel hazánk, hanem az MNB-nél van devizabetétben. Ez azt jelenti, hogy a mostani tranzakció nem növeli az államadósságot, hiszen az a 3,3 milliárd euró már része annak. Az üzletet augusztusra zárják le, a vételárat az elmúlt három havi piaci átlagárból számolták ki.
-

Magyarán más nemi szervével verik a csalánt a kamatokat meg mi fizetjük meg ... államadósság csökkentésesdi részeként vissza adhatták volna az imf-nek azt a pénzt ne kelljen a kamatait nyögni ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:32:35

@Viktus:

Nem értem .... nem szabadságharcot folytatunk az IMF ellen?

gazsi72 2011.05.24. 16:32:53

~40% kizárólag magyar kézben, a többi szórványos párszázalék egyedi kezekben. A döntésekhez és irányításhoz bőven elég.

abrakadabra40 2011.05.24. 16:33:31

@zero: Meglátjuk. Max Paksról lehetett szó, amit mondjuk szerintem amúgy is az oroszoknak kéne megcsinálniuk.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:33:32

"Matolcsy György szerint Magyarország pénzügyi függetlenségi, gazdasági szabadságharcot folytat, amelynek első lépése az IMF "kipaterolása" volt, a második a Széll Kálmán Terv, amellyel az ország méltósága állhat helyre a világban."

www.tozsdeforum.hu/i/c-az_imf_kipaterolasa_volt_gazdasagi_szabadsagharcunk_elso_lepese-menu-cimlap-submenu-onearticle-news_id-426620-red-hs.html

astrup 2011.05.24. 16:35:46

Kedves zero!

Az ugye fel sem merült benned, hogy a MOL első negyedéves profitja közel 100 milliárd forint volt... Ebből meg ugye nem nehéz már kiszámolni, hogy ennek az ötöde hosszabb távon azért nem is olyan gyenge összeg...

gramercy 2011.05.24. 16:37:32

@astrup: az államszervezetet nem azért tartjuk, hogy piacgazdasági vállalatok tulajdonosaként profitot realizáljon

abrakadabra40 2011.05.24. 16:39:03

@zero: de, viszont, ha már lehívtunk tőlük jópár milliárd eurót, akkor azt költsük el hasznosan. :D Basszus ne lepődjetek már meg, ilyen a politika :D
Idén úgy néz ki 300 mrd fölötti rekord adózott nyereséget ér el a MOL. Szerintem ez nem szar üzlet.

Azért az is érdekelne, hogy a MOl-ból származó privatizációs pénzek hova lettek....

sárkányfő 2011.05.24. 16:39:35

Na fiúk, azt hiszem nálam most szakadt el végleg a cérna. Aszondja az index:

"A 2008 végi hitelcsomagból egy 3,3 milliárd eurós részt lehívott, de nem használt fel hazánk, hanem az MNB-nél van devizabetétben. Ez azt jelenti, hogy a mostani tranzakció nem növeli az államadósságot, hiszen az a 3,3 milliárd euró már része annak."

Tehát ott csücsült a bankban 3,3 milliárd euró, felvett hitel, miközben itt megy a szirénázás hónapok óta, hogy egy roncshalmazt vett át a fidesz, meg az adósság megöl minket? Mi ez valami abszurd vicc?

Orbán kezet csókolhat a szociknak (ilyet még leírni is bizarr ;-)), amiért hatalmas pénz-hegyeket hagytak rá!
Ott van ugyebár a manyup-pénz, amit a hülye szocik nem mertek elrabolni, 3000 milliárd. Most itt egy bakszámlán csücsülő további ezer milliárd.

Ez összesen 4000 milliárd ft. Ez a GDP 15%-a

Tehát a szarrá szajkózott 80%-os adósságot valójában praktikusan csak 65%, mivel a pénz megvan, a hegyekben álló pénzből bármikor vissza lehetne fizetni több ezer milliárd ft-ot.
Ha....
Ha valóban akkora baj lenne az adósság. Ha valóban az lenne az első számú baj. ha nem csak kamu lenne ez az egész adóssághiszti.

Mondjuk a szocik is a világ lúzerei, hogy ezt most kell megtudnunk :D Már több mint egy éve ott ül az ezer milliárd ft, és hagyják, hogy rájuk kenjék az összes szar hazugságot...

gátlástalan hazudozók + idióta lúzerek = magyar politikai elit

Horizont 2011.05.24. 16:39:47

"A Mol örül az új befektetőnek, a magyar államot baráti, stratégiai befektetőként értékeljük - mondta a sajtótájékoztatón Hernádi Zsolt a Mol vezére."
"Nehéz küzdelem volt, egy év kemény tárgyalássorozat eredménye.Fontos lépést tettünk az erős Magyarország felé vezető úton, mivel egy ország sem lehet erős, ha energiaügyi szempontból kiszolgáltatott. Magyarország és Közép-Európa felemelkedésének egyik kulcsa az energiakiszolgáltatottság megszüntetése – hangsúlyozta a miniszterelnök. Biztonságba helyeztük az egyik legfontosabb magyar stratégiai céget – tette hozzá Orbán Viktor."

Megnyugodtam, jó úton vagyunk:( Ha Orbán mondja.... Kezet kell-e neki mindezért csókolni?

Kabbe (törölt) 2011.05.24. 16:41:05

IMF hitelből:)
hajrá
hajrá
hajrá
hajrá
hajrá

Roltii 2011.05.24. 16:42:52

"Ha jól sikerül az üzlet, Orbán a mennybe megy. Ha bukik, örökre bukik."
majd most kiderül. Egyébként én is jó ötletnek tartom az egészet, végre valami lépés, amit nem rövid távú profitszerzés reményében tettek (legalábbis nem valószínű).

jozicsenko 2011.05.24. 16:43:30

ősszel válság, kényszerű privatizáció

eladjuk talán 1 mrd euróért, mert ekkora tételben csak ennyit ér

ugye, efftársak?
(ööööö, pogátásak)

Marcellusca 2011.05.24. 16:44:04

@Viktus: Szerinte arra játszanak, hogy csődbe megy az IMF, oszt' nem köll visszafizetni, marad a mienk a lóvé. :D

asmodean 2011.05.24. 16:45:00

@sárkányfő: Eztet mostan én se értem. Valaki világíjjon föl, hogy miért volt annyi felhasználatlan IMF pénz a befőttes üveg mögött, és ha ott volt mé nem adtuk csak úgy vissza a gonyosz IMF-nek, hogy ehune-e gazdasági szabaccságharc?

Marcellusca 2011.05.24. 16:46:39

@gramercy: Illetve realizáljon, de akkor azt fordítsa a köz javára (NEM a képviselők zsebébe!) pölö szociális kiadások (eü., oktatás) formályában!

sárkányfő 2011.05.24. 16:48:02

@asmodean:

én se értem, de már csak röhögök :D kabaré ez az ország, meg a folyamatos összevissza, önellentmondó hazugságok :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:48:19

@asmodean:

Előbb bespájzoltuk az eurómilliárdokat, aztán hirdettünk szabadságharcot :-))

Amúgy tényleg elég kemény, hogy ezer milliárdon csücsül a Fidesz ....

Marcellusca 2011.05.24. 16:51:02

@asmodean: Meeee jó leszen szűkösebb napokra. :)

Cadaver!! 2011.05.24. 16:51:36

Na most akkor majd a MOL élére is lehet valaki jó kis fideszest ültetni. :)

sárkányfő 2011.05.24. 16:52:20

@asmodean:
mondjuk lehet, ha visszaadjuk, nem lehet egy évig éjjel-nappal szijjártózni (új ige, most találtam fel), hogy adóssság! meg elmúltnyóóócév! meg hasonlókat.

Ez az ezermilliárd csak 5%-a a GDP-nek, tehát csak 5%-kal csökkentette volna az államadósságot (80% -> 75%), ha visszaadjuk, de már nem lehetett volna olyan erővel harsogni a hülyeségeket.

Ja és tényleg: vagy 2 hónapja a piacról vett fel Magyarország egy nagy csomó hitelt. Minek? Itt volt a halom pénz.

Roltii 2011.05.24. 16:53:42

Gondolkodjatok, az IMF pénz az hitel. Mit érdemes csinálni a hitellel? befektetni. Mit csináltak? befektettek. Szerintem ez jó és kész. Pontosabban a rendelkezésre álló infók alapján jónak tűnik:D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.24. 16:55:36

@Roltii:

Mintha a fő prioritás az államadósság elleni harc lenne :))

Roltii 2011.05.24. 16:57:47

@zero: a MOL profitjából elég hosszútávon lehet elég fasza szeleteket törleszteni az államadósságból...

Professor Chaos 2011.05.24. 16:57:54

Érdekes lesz, hogy mire nyugdíjasok lesztek elfogy az olaj és rájöttök milyen értékállóan fektették be a nyugdíjatokat. :)

gramercy 2011.05.24. 16:59:34

@Roltii: feltételezve hogy Állambácsi gondos gazda lesz, és lesz profit is...

zrobasé 2011.05.24. 17:00:20

@Roltii: akkor miért nem Apple részvényeket vettünk ? vagy microsoftot ? esetleg bwinen okosba feltenni valami tuti meccsre...mondjuk Barca BL győzelemre :)

zrobasé 2011.05.24. 17:01:31

@gramercy: profitot könnyű csinálni...hipphopp benzin-diesel + 10 forintocska...gáz +10 forintocska :)

asmodean 2011.05.24. 17:03:13

@Roltii:
Én nem tudom mennyire jó biznic a MOL ez majd kiderül.
A részvények árát levonva is még ott lapul ezek szerint, a párna alatt, a dugi IMF pénz, nem kevés.

Na most őszintén szólva, eddig ez volt a legnagyobb csontváz ami a pofámba esett, de erről a Varga csontváz hunter nem regélt semmit.

zrobasé 2011.05.24. 17:06:35

@Roltii: nézz utánna, hogy mikor és mennyi osztalékot fizetett a mol...

Viktus 2011.05.24. 17:12:34

@Roltii:

Én is befektetnék-túlélnék több ezer más kkv-val egyetemben nem pedig döglődnék, ha hagynának élni egy kicsit, de a szent államadósság elleni harc jegyében minden fillért besarcolnak.

Marcellusca 2011.05.24. 17:25:14

Most, akkor miért is kell hirtelen ez a sok megszorít.....izé, reform....őőőő, akarom mondani átszervezés?
Mikor milliárdok vannak a kasszában, amit vissza is lehetett volna adni, hamár annyira harcolunk?

zrobasé 2011.05.24. 17:33:16

@Marcellusca: má' megint kérdezel ? semmiből se tanulsz...a kocsmában is az alkoholisták úgy harcolnak a piával, hogy megisszák !
zero, javaslom, irjátok bele a posztba, hogy mennyi volt az osztalék 2008-09-10-ben, amit a mol kifizetett...:)...csakhogy elejét vegyétek a "dehátdehát majd jól bepénzel ebből a zállam ám ! úgyhogy komcsik kuss ! " tipusú tőzsdesnecik hőbörgésének...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2011.05.24. 17:40:16

Jiháhé visszaszereztük! Akkor nem csak olyan sima Kánaán lesz itten', hanem még az üzemanyag is a világon nálunk lesz a legolcsóbb. Éljen a király. KÉT-HAR-MAD, KÉT-HAR-MAD, KÉT-HAR-MAD!

illetve IMF-NEAZEMBEREKKELFIZETTESSÉKMEG-IMF-NEAZEMBEREKKELFIZETTESSÉKMEG...

Tartok tőle, hogy mégsem

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.24. 17:55:54

Ha a MOL-tól kapott osztalék nagyobb, mint az erre a célra fordított IMF hitel kamatterhe, akkor nincs ezzel semmi baj. Nem kell mindenben az ördögöt látni, könnyen lehet, hogy most kivételesen jó üzletet csinált a magyar állam. A benzinárakat és a MOL profitabilitását elnézve meg szinte biztos vagyok benne :-)

sz_ 2011.05.24. 18:01:07

Indexes cikk: "Fellegi Tamás újságírói kérdésre elmondta, az állami tulajdonon keresztül sem tudnak majd hatni a benzinárra, míg ugyanis a gáz, villany, távhő esetében van mozgástere a kormánynak, addig a benzinében nincs, az teljes egészében a világpiaci áraktól függ."

Ha teljes egészében a világpiaci áraktól függ a benzin ára, akkor ellenzékben miért követelte a Fidesz annyira harsányan a kormány beavatkozását?

zrobasé 2011.05.24. 18:01:51

@Droli:
1. a mol évek óta nem fizet osztalékot...mindent visszaforgatnak...ergo ez bukta...
2. a benzin ár legnagyobb része adó, amit a fidesz ellenzékbe követelte, hogy csökkenjen...amióta hatalmon vannak, hallani se akarnak róla...ergo ez is bukta...

gramercy 2011.05.24. 18:06:36

@Droli: lol, persze jó üzlet... mert a nyereséget nem a Zemberek fizetik meg a benzinárban ugye? vagy van nyereség és akkor drága a benzin vagy olcsó a benzin akkor viszont nincs nyereség

és ha fizet is osztalékot, az átlag ~100 milliárd körüli profitjából, akkor is évtizedek alatt jönne vissza az 500 milliárd, az osztalékfizetésre pedig még ezzel a tulajdoni hányaddal sem kötelezhető a vállalat mert a többi tulajdonosnak is van beleszólása, és ha úgy látja hogy az osztalékfizetés éppen hátrány volna akkor akár be is perelheti a többi tulajdonost

jó üzlet persze... ha viszont a megtérülés a fontos, akkor miért nem munkahelyekké konvertáltuk a dellát, például azzal hogy olyan energetikai beruházásokat (tudod, nem pénztologatást hanem igazi építőmunkát) indít az állam hogy rögtön munkához jut több százezer ember

ebből a lóvéból a hazai lakásállomány negyedét fel lehetne újítani, 4 év alatt több százezer munkahely, megspórolt energia, a vagyon növekménye pedig a lakosságnál jelentkezik nem pedig Putyin eftárséknál

nagyon_buta 2011.05.24. 18:07:33

kérdezni szeretnék:
1 Milyen valutanemben fizet osztalékot a MOL?
2 Milyen valutanemben kell visszafizetni az EU/IMF kölcsönt?
3 Milyen nem forint bevételei vannak Magyaro.-nak?
4 Ki és milyen árfolyamon vált a kölcsön törlesztéshez?
Bónusz kérdés: Mennyi a MNB valuta tartaléka?

Templ@r 2011.05.24. 18:07:58

@zrobasé: Utánanéztem, mert felkeltetted a figyelmemet a hozzászólásoddal.
2008-ban úgy határozott, hogy a 2007-es év eredményéből 85 milliárd Ft-ot fizet ki osztalékként.
2009-ben úgy határozott, hogy a 2008-as év eredményéből 0 Ft-ot fizet ki osztalékként.
2010-ben úgy határozott, hogy a 2009-es év eredményéből 0 Ft-ot fizet ki osztalékként.
2011-ben még nincs adat.
Mindezt úgy, hogy minden évben több száz milliárd Ft volt az adózott eredmény.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.24. 18:09:17

@zrobasé: A haszon visszaforgatása meg növeli a részvények értékét, később valószínűleg jobb áron el lehet adni ezeket, tehát akkor megint nem bukta, legfeljebb az állam később és egyösszegben realizálja a nyereséget.

(Feltéve, ha nem valamelyik "hűbéresnek" akarják olcsón átjátszani az egészet, de remélem, most kivételesen nem erről van szó.)

trojka 2011.05.24. 18:25:34

"visszaszereztuk"-nem furcsa szo egy kicsit?

Ivanhoe 2011.05.24. 18:29:27

@Droli: Lézer Janika gyerekének még nincs nagy értékű MOL pakettje, most majd lesz.

sárkányfő 2011.05.24. 18:33:58

Az elmúlt egy évben hány tízmilliárd ft kamatteherért cserébe ücsörögtünk a 3,3 milliárd eurón?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.24. 18:41:43

@sárkányfő: a részletek itt vannak: www.privatbankar.hu/html/cikk/cikk.php?kommentar=26498

Igaz, akkoriban még úgy volt, hogy nem hívjuk le, csak biztonsági tartalék lesz. (Az is igaz, hogy előtte nem sokkal meg olyat mondott valamelyik sok pénzt kereső, felelős pozícióban lévő politikus, hogy a válság nem jut el Magyarországig :-)

Mike36 2011.05.24. 18:44:55

ennyire fontos az eladósodottság, a kurvaanyjukat

Horizont 2011.05.24. 18:47:32

Kezdődik már. Kinek lehet ma már itt hinni?
"Az, hogy az IMF pénzből vette meg Magyarország a Mol részvényt az oroszoktól, finoman szólva több mint csúsztatás, ugyanis a Magyar Nemzeti Bank tartaléka erre nem használható, az MNB nem folytathat tőzsdei ügyleteket – hangsúlyozta Mihályi Péter közgazdász. A közgazdász szerint ez kommunikációs fogás, amit azonban valószínűleg ki fog kérni magának az IMF - tette hozzá."

bari-kád 2011.05.24. 18:49:32

@Horizont: Finoman szólva csúsztatás, mint az egész ügylet.

Dracon 2011.05.24. 18:56:47

No azért remélem hogy a jövőheti sztrájkhoz és a orvos rezidensek elhatározásához jól fog jönni ez a kis infó hogy volt a láda fiában véletlenül egy kis della amit a jó gazda most befektetett.
Az osztalékra nem kell hivatkozni mert nem erről szól a történek hanem a cég ellenőrzéséről. Ezt most megkapta az állam ezt nem lehet tőlük elvenni. hogy jó volt-e az ár? Hát az omw-t jobban sikerült megszopatni mert olcsóbban adta el a pakettet az oroszoknak.
De ugyebár viktor patkány hithű kommunistához méltóan ugyebár először elment moszkvába nyalni egy jóízűt majd kihirdette legjobb barátnak kinát és szorosabbra fűzi kapcsolatait a kinai kommunista párttal.
Ebbe a képbe az is beleillik hogy egy üveg vodka mellett megegyezett putyin elvtárssal hogy jó áron visszaveszi tőle a részvényeket (titkolják ki a szurgut tulaja de hírlik hogy benne van putyin is).
Hát mi ez a ha nem hazaárulás vagy legalábbis hűtlen kezelés.
És ennek az árát már megint a Zemberek fizetik meg!

Yogi 2011.05.24. 18:57:51

Jaj, hát senki sem látja a lényeget? Kifizettük IMF hitelből, majd találtunk egy honleányt, aki a new york-i Sofitel Hotelben dolgozott és kompromittálta Staruss-t. Ennek következtében be fog dőlni az IMF és nem kell visszafizetnünk a hitelt. Globálisan gondolkodjunk elvtársak, a nemzetközi helyzet egyre fokozódik! :) Máris javaslok a szobalánynak egy szobrot a Zöld Pardon helyén! (úgyhogy a tüzes tekintete, a magyar alaptörvény zászlajára szegeződjön) :)

Dracon 2011.05.24. 18:59:53

'Barta Judit, a GKI Energiakutató szakértője :
– Egy olyan IMF-hitelből költünk a Mol-részvényekre, amelyek a forint stabilitását biztosították – magyarázta Barta. Azaz most a magyar fizetőeszköz árfolyama valamivel bizonytalanabbá válik, ha pedig spekulálni kezdenek a befektetők a forint ellen, és esik az árfolyam, az az euró- és svájcifrank-hiteleseket hozhatja a jelenleginél is szorultabb helyzetbe. A szakértő arra is emlékeztetett: az IMF-hitelt jövőre el kell kezdenie törleszteni Magyarországnak. Így elképzelhető, hogy a Mol-részvények miatt újabb államadósság-növelő hiteleket kell felvennie a költségvetésnek, vagy akár új adókat is kivethet a kormány, hogy behozza az elköltött pénzt.'

sárkányfő 2011.05.24. 19:07:07

@Droli:
Köszi a linket. Akkor számoljunk a lehető legoptimistább verzióval:
A cikk alapján legkésőbb 2010 Március végén hívhatta le a kormány a pénzt. Ha ezt az időpontot vesszük, akkor 14 hónapja ülünk (vegyük az 5-6%-osnak mondott kamat alsó értékét) kerek 5%-os kamatért a milliárdokon.

3,3 milliárd euró kamatterhe 12 hónapra: 165 millió euró
3,3 milliárd euró kamatterhe 14 hónapra: 192,5 millió euró.

192,5 millió eur = 52 milliárd ft.

Persze ha kicsit korábban hívtuk le, és mondjuk 6%-on kamatozott, akkor bőven 60 milliárd ft van a kamat. De legyen csak 52 milliárd. A nagy büdös semmiért. A szabadságharcos nagyvezír a mi kontónkra ücsörögött egy éve 52 milliárd ft kamatért a hatalmas pénz fölött. (Miközben arról ment a sziréna, hogy csődközelben vagyunk, és az adósság az ördög maga.)

magichorze 2011.05.24. 19:09:59

az ájemef pénzt nyugdíjemelésre kellett volna költeni

Dracon 2011.05.24. 19:14:56

@sárkányfő:
Ja de mint ahogy fentebb eggyel be idéztem a pénz arra volt mint régen az aranytartalék, hogy ne tudják a mocsok spekulánsok szopatni a forintot (minek is hiszen a shortolásra kósa patkány a legalkalmasabb)
No most hogy megszüntettük ezt a kis pénzt még egy unatkozó nyugdíjbiztosítási bróker is be tudja dönteni a forintot mivel nincs meg az a pénz amivel az MNB az árfolyamot tudná kontrollálni.

No majd akkor remélem mikor végrehajtják a sok devizahiteles házát az adósság fejében, akkor ők majd őszintén vigasztalódnak azzal hogy DE MOL A MIENK!

bunko_jobbos 2011.05.24. 19:21:36

Ez nem igaz, hogy ennyire király kormányunk van. Reméljük, még sokáig ott lesznek. Mondjuk 2002-ben is ezt gondoltam a Medgyessy--Orbán-vitát látva, hogy a megfelelő ember van a megfelelő helyen. Erre a szellemi fogyatékos Megyót választották az emberek: meg is lett a következménye.

Úgy látom, kb. 500 évente van egy kiemelkedő vezetőnk: István, Mátyás,...

Persze azt sem kell elfelejteni, hogy az ellenségei végül mindegyiket megmérgezték...

sárkányfő 2011.05.24. 19:23:52

@Dracon:
"Tovább nőtt az MNB devizatartaléka"
"Az idén február végén 33,816 milliárd eurót tettek ki a nemzetközi tartalékok a Magyar Nemzeti Bank (MNB) előzetes adatai szerin"
www.privatbankar.hu/frisshir/hircentrum/tovabb_nott_az_mnb_devizatartaleka_96496

Tehát tartalékunk van dögivel, több mint az ország egész éves DGP-je.

És miközben ment a hörgés a 2 millió ft fölötti fizukról, meg végkielégítésekről, csak ennek a kamata volt több mint 100 millió, naponta...

Dracon 2011.05.24. 19:33:23

@sárkányfő:
Jaja csak az a baj hogy annak a valag sok pénznek nagy része nem pénz hanem külföldi államkötvény. Azt pedig el kell adni hogy pénz legyen belőle. Mikor szopatják a forintot és hirtelen kell reagálni akkor csak a kp a jó és az imf ezért adta azt a zsetont amit most elköltöttek.

Dracon 2011.05.24. 19:36:33

@sárkányfő:
Amúgy akkor mehetne a nyálverés ha annyit fizettek volna érte mint amennyiért eladták.
A szocik ugyan ezt a pakettet eladták 2008-ban 350 milliárdért most visszavettük 500 milliárdét buktunk 150 milliárdot 3 év alatt, ami hogy aktuális témát is felhozzak 50 milliárdjával számolva 3 évig elég lett volna a most elvenni készült nyugdíjak finanszírozására. És akkor talán nem koncolnák fel a rendvédelmiek a teljes fidesz vezérkart.

sárkányfő 2011.05.24. 19:44:27

@Dracon: nem tudom, ez valahogy nem meggyőző nekem... neked az?
és akkor most, hogy a MOL-ba ment a pénz, megint felveszünk az IMF-tól pár milliárdocskát, hogy legyen kes ha kitör a váláság? Vagy pont mától már nem is kell?

sárkányfő 2011.05.24. 19:45:00

@Dracon: Nem a tőzsdéről vették a labancok?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.24. 19:45:15

Ez az így kell ezt. Nyaljuk fényesre a ruszkik seggét. Tömjük a zsebeiket. Vegyünk tőlük egy Titanicot extra profitért.

Ezek a neuronhiányos barmok, gazdasági analfabéták, kommunistáznak. Ezek akiknek ki nem lóg fejük az orosz fenékből. Bezzeg a 41,5 milliárdos 6-9-12 hónapos lejárt tartozásokat amikkel a magyar vállalkozóknak, sok KKV-nak tartoznak azt basznak kifizetni (mellékesen ez abszolút ekord mértékű tartozás). De kell ruszkik zsebét tömni 74%-os extra profitért a semmiért az megy. Még van pofájuk fényezni is magukat ezeknek gazdasági nímandoknak.

Ráadásul mindezt hitelből, ezek mernek pofázni Gyurcsányról meg államadósságról meg 8 évezni. Na el mennek ezek a retekbe, mit csinálnak ha nem még mélyebbre lökik ezt az országot. Mert ugye a IMF pénzre még kamatot is kell majd fizetnünk. Mit fog érni 20-30 év múlva ez a MOL egy kalap szart. Mikor fogja ezt a pénzt az állam viszont látni, soha az életbe, ezt is majd mi nyögjük ki, nem a ezek a köcsögök akik szétszórják értelmetlenül.

Azért kíváncsi lennék a kiosztásra kerülő sikerdíjakra is, mert a Tocsik semmi nem lesz majd az itt kiosztott pénzekhez. Mert ugye Ők biztos nem lopnak, ugye....

Grafithuszar 2011.05.24. 19:47:15

Látom itt sokan arról beszélnek, hogy az állam így milyen jó osztalékot kap majd. Azért ez nem egészen így van, tudniillik, hiába van 100 milliárd nyereség, ha a közgyűlés úgy dönt, akkor nem fizetnek osztalékot, és inkább tartalékot képeznek, vagy befektetik másba pl INA.
Higgyétek el, a MOL nem egy állami mamut, hanem egy elég jól működő magáncég, és legfontosabb dolog számára, hogy saját maga növekedjen, és nem pedig, hogy 1-el kevesebb kórházat zárjanak be.
Ettől függetlenül persze lehet hogy van egy olyan háttéralku, hogy cserébe ezért majd a választásokig minden évben fizetnek osztalékot. ...

Kieseritzky 2011.05.24. 20:33:36

ZERO! Hazudsz! Hazudsz! Hazudsz!!!!

Szánalmas vagy...

Nyilván észrevetted, hogy az Index blogketrecébe kizárólag Orbángyalázó bejegyzésekkel lehet kikerülni, ezért gyorsan ráugrottál a hírre, kifacsartad, megerőszakoltad, eltorzítottad, kigúnyoltad.

Abban az elemzők és közgazdászok is egyetértenek a kormánnyal, hogy számunkra előnyös üzletet kötött a kormány.

Zero! Te undorító módon azt a látszatot kelted, hogy az "emberek ellopott nyugdíjából" és a "kisemberek pénzéből" költött a ZORBÁN!

ZERO! Mondd, milyen érzés Szanyi Tibor és Nyakó elvtárs nyomdokaiba lépni?

S Z Á N A L M A S!

ZERO! KURV@ VAGY! Ráadásul az olcsóbb fajtából...

Válaszolj!!!

Anti NWO 2011.05.24. 20:34:01

Semmi értelme nem volt egy hamarosan a tönk szélére jutó , régi tecnológián alapuló olajcégre
költeni ennyi pénzt. Olasz kutatók ősszel piacra dobják a szobahőmérsékleten működő
fúziós reaktorukat. Egy kis doboz az egész. E-Cat (energy catalyzer) a neve. Irdatlan
teljesítményt produkál. Gyakorlatilag ingyen energia. Csak 1x kell rá költeni.
Előre kéne végre nézni nem a múltba révedni állandóan.

www.naturalnews.com/032455_cold_fusion_E-Cat.html

blog.newenergytimes.com/2011/05/05/the-magic-of-mr-rossi-in-english/

peswiki.com/index.php/Directory:Andrea_A._Rossi_Cold_Fusion_Generator_%28E-Cat%29

Viktus 2011.05.24. 20:35:26

@Dracon:

Megint a devizahiteles kisember lesz a hibás , mert lakást vett :P

Viktus 2011.05.24. 20:43:07

@Nikosi:

Na igen nekem van olyan számlám ami tavaly júniusban járt le ... még nem fizették ki, de ha én nem utalom a járulékot adott hó 13. napjáig már inkasszóznak ...
Mellette csak cumi volt az árfolyamokon meg megy ez a nem tudunk lazítani meg fegyverbe az államadósság ellen, erre kiderült ott a pénzt csak vissza kellett volna tolni már régen ...

eszkep 2011.05.24. 20:52:50

@sárkányfő: Látom ma kirívóan alacsony a komentelők értelmi színvonala... De még ezt az alacsony nívót is kirívóan húzza lefelé sárkányfő... Tulajdonképpen nem is kellene ehhez a géniuszi elmebajhoz kommentet főzni...

"Orbán kezet csókolhat a szociknak, amiért hatalmas pénz-hegyeket hagytak rá! "
A felvett hitel nem egészen "pénz-hegynek" számít...

"Tehát a szarrá szajkózott 80%-os adósságot valójában praktikusan csak 65%, "
Mi van?????????

Egyetlen értelmes ember hívta fel a figyelmet arra az apró, de nem elhanyagolható tényre - érdekes módon még zeronak is elkerülte a figyelmét... - , hogy egy RÉSZVÉNYTÁRSASÁG szokott OSZTALÉKOT is fizetni. zrobasé persze hatalmas öngólt lőve megkérdezi, hogy mióta nem fizet osztalékot. Pedig a valóság pont jó a most részvényt vásárlóknak, hisz az oroszok bukták azt el.
www.privatbankar.hu/frisshir/hircentrum/a_mol_nem_javasol_osztalekot_97522
zero azt is megemlíthette volna, hogy anno a részvényeket a piaci ár alatt adta el a 2004-ben regnáló "szakértő" kormány, mint az emlékezetes (részvényenként -300 forint...)

Dracon 2011.05.24. 21:06:31

@eszkep:
Te egy fasz vagy az már látszik.
A felvett hitel ha ott fekszik a MNB trezorjaiban és fizetjük rá a kamatot miközben szart se csinálunk vele, igenis pénz hegy még ha átvitt értelemben is.
A MOL már évek óta nem fizet osztalékot és most sem fog mert minden nyereségét a növekedésre fordítja. Tehát igen ebből a boltból fiskális haszna nem lesz az államnak.
Az oroszokat nem kell sajnálni volt egy részvény pakettjük amibe 3 évvel ezelőtt befektettek x mrd eurót. Most eladták 500milla euróval DRÁGÁBBAN Ne sajnáld őket! Én is szeretnék ilyen jü nyereséget elérni a pénzemen.
Teszem azt hozzá hogy a pakett semmivel sem jobb vétel ma mint 3 évvel ezelőtt mikor az OMV azért adta el mert nem tudta mire használni.
Az oroszok sem tudják mire használni! Nincs osztalék sem! Ez kvázi azt jelenti hogy a pakett értékteremtő ereje NULLA. El kell adni. Mi meg voltunk olyan faszok hogy nem alkudtuk le a felét!
De orbán patkány és fellegi patkány szereti az oroszokat sűrűn járnak putyinhoz teázni hát most megmutyizták hogy putyin keresett lazán 500 milla eurót!

No most hogy ezt megbeszéltük térjünk át arra hogy ennek mi volt az értelme.
Igen jó döntés volt ha az a cél hogy stratégiai vállalatok legyenek állami kézben. De ettől messzi van még mindig az állam ahhoz még legalább kell vagy 10+ százalék.
A kivitelezés meg olyan orbános, elkurták már megint elmutyizták a pénzt az oroszok röhögnek a markukba itthon meg ti kedves agy mosottak mosdatjátok a szerecsent.
De ettől még a tények makacs dolgok.

Mike36 2011.05.24. 21:11:57

@Kieseritzky: nem kell Orbán gyalázni
megoldja ő ezt saját maga

Dracon 2011.05.24. 21:23:38

@Kieseritzky:
Azt azért áruld már el te fasz hogy hol hazudott Zero?
Ő csak a tényeket irta le.
Ja hogy a tények nem kérnek a pártházból utasítást? Hát így jártatok.
Ahogy elvtársnőd is mondta annak idején "A tények makacs dolgok"

Az meg hogy Zero olcsó kurva-e ? Hát majd ha bemutatod a nyugtát hogy mennyit kellett fizetned akkor majd elhiszem, de ha nem tudsz ilyet fizetni akkor csak savanyú a szőlő.

Általában azok a frusztrált valós vagy vélt hímnemű kotonszökevények használják ezt a frázist akiknek nem jött össze a dolog.
Az asszony kivel kúr miközben neked azt mondja hogy fáj a feje?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2011.05.24. 21:26:29

Lehet tippelni, melyik offshore cimbinek fogják eladni a pakettet, töredékáron, a választások előtt 3 nappal......

Dracon 2011.05.24. 21:32:02

@anti_troll:
Csányinak van 6%-a.
Szerintem Csányi eladja a pakettet tőzsdei ár + 1%-on kp-ért az államnak. Így kárpótolják a manyup ügyben nyújtott lojalitásáért.
Majd mikor borul a kormány legkésőbb 2014-ben eladják az egész cuccot hogy csökkenjen az államadósság vissza Csányinak akkor tőzsdei ár -10%-on. És akkor amikor a BUX éppen zuhan.
Van itt ész zsidóéknál kérem.

ketroot 2011.05.24. 21:35:14

Uramisten, micsoda troll-temető lett itt!

De sebaj, jöttek harcolni, az igaz ügyért!

Kosinva 2011.05.24. 21:38:08

De ha már az állam megvette a részvény csomagot, akkor most mint jó tulajdonos bírja rá a horvátokat, hogy engedjék eladni az INA-t a MOL-nak!
Amúgy majd kiderül, hogy mennyire volt jó üzlet a MOL részvény vásárlás, aztán reméljük az állam nem akarja kifizettetni majd a MOL-lal utólag az árat. Az a legjobb, amit most is csinál a MOL, hogy visszaforgatja a nyereséget és növekszik. Annyiban pedig igaza van Felleginek, hogy ha van az országban néhány régiós szinten is óriás vállalat, akkor az általában javít az ország stabilitásában is.

Dendrobatidae 2011.05.24. 21:40:29

@Kieseritzky:
Höhö, idióta! Esetleg személyesen Szíjjártó Petikéhez van szerencsénk személyedben?

Viktus 2011.05.24. 21:42:39

@Kosinva:

Vagy éppen ugrik az INA ... emlékeim szerint az OMV ellen az volt a legfőbb érv abban van osztrák állami tulajdon lehet ez a horvátoknak sem tetszik majd , és dől a dominyó ... marad végül itt a MOL a kiindulási ponton.

Dracon 2011.05.24. 21:52:38

@Kosinva:
Az állam sose volt jó tulajdonos, ezt azt hiszem mindenki megtanulhatta volna 50 év szocializmus után, az államnál korruptabb hanyagabb és rosszabb tulajdonost nem lehet elképzelni.

De vannak olyan helyzetek mikor ez nem számít mint pl a stratégiai vállalatok esetén, DE ott is legyen mindig a szemünk előtt hogy az állam az ellenőrzés miatt van benne a buliban és nem azért hogy a cégnek jobban menjen, a cégnek MINDIG rosszabbul fog menni egy állammal a nyakán.

Kosinva 2011.05.24. 21:52:55

@Viktus: Csak míg az osztrákok elég semlegesek, addig a Magyarország elvileg a horvát eu-s csatlakozás főtámogatója. Szerintem kilehetne csikarni engedményeket a kölcsönös barátság jegyében. A Horvátországnak pedig fáj a foga az EU-s tagságra, mert még manapság is jobb bent lenni, mint kint.

Dracon 2011.05.24. 21:54:34

@Kosinva:
Az usztasák felkoncolnák a horvát kormányt egy ilyen "baráti" lépésért.

Dendrobatidae 2011.05.24. 21:56:06

Mit buktak el az oroszok, nyomikám? A ruszki Szurgut főnők azóta is részegen fetreng és a hasát fogja a röhögéstől, mert bizonyára nem gondolta, hogy egyszer az életben még keresni fog a szart sem érő pakettjével. Erre jön a szabadságharcos Viktor és annyit ad neki érte, amennyit csak kér.
Utána meg jössz azzal, hogy milyen jó mán' hogy a Mol nem fizet osztalékot... tényleg kurvajó, így az 500 milliárdos, hitelből finanszírozott "befektetésből" egy baszott vasat sem lát viszont a magyar állam. De lesz helyette a páncélszekrényben egy rakás Mol részvény. Éljen. Analbabéta idióták.

Kosinva 2011.05.24. 22:09:38

@Dracon: A MOL az eddigiek fényében így is úgy is megfogja szerezni az INA-t és azt a kevesebb mint egy százalékot amivel már ők lesznek a többségi részvény tulajdonosok. Csak az úgy nagyon barátiatlan lépés lesz, ha pedig a magyar és horvát diplomácia csinálja, talán könnyebben ellehet sikálni a dolgot.

Viktus 2011.05.24. 22:11:25

@Kosinva:

A horvát EU tagság rajtunk nagyjából egy fikarcnyit sem múlik ... formalitásos szavazás.

Viktus 2011.05.24. 22:12:19

@Kosinva:

Na igen egy évszázada arról híres a diplomáciánk , hogy mindig mindent flottul lezsíroz :D:D:D:D:D

Dracon 2011.05.24. 22:14:12

@Viktus:
AZ már csak igaz, ha viktorka megpróbál beszólni akkor majd megüzenik neki hogy "kuss ez nem a legyek dolga"

Kosinva 2011.05.24. 22:15:32

@Viktus: Maga a tagság tényleg nem, de hogy milyen feltételekkel abban Magyarország komolyan segíthet a Horvátországnak. Nálunk is eljátszották az EU-s csatlakozás előtt a már tagországok, hogy valamit valamiért, ha jól tudom.

Viktus 2011.05.24. 22:21:20

@Kosinva:

Jah a munkavállalásban sokban másban nincsen alkudozási alap rögzítve vannak évek óta kvóták stb. azt meg nem hinném a horvát lakosság tömegesen akarna nálunk munkát vállalni, és megrettennének, ha nem engednénk.

uni.korn 2011.05.24. 22:22:51

Mindegy, hogy milyen párt, "beavatáson" is rész kell a politikusoknak, hogy kussoljanak és egy irányba menjenek, aztán utána már csak bábok...

Egy kis infó a beavatásukról : postaimre.euroweb4you.eu/news.php?readmore=2735

Dendrobatidae 2011.05.24. 22:25:31

@Kosinva: Haha, kérjük az INA-t a csatlakozás támogatásáért cserébe... Meg mellé Fiumét egy pár szigettel... Hány éves vagy kismókus?:) A magyar külpolitika szava kb. annyit nyom, mint légyszar a tányér szélén.

Dracon 2011.05.24. 22:32:19

@Dendrobatidae:
Nono ezt azért egy jól táplált rendes emésztéssel rendelkező egészséges légy minden bizonnyal felháborodva kikérné magának.

Kosinva 2011.05.24. 22:34:43

@Dendrobatidae: Na jó azt elismerem, egy kicsit túl ragoztam a témát. Lehet csak azért mert lázba hozott a adótan könyv olvasása. Színes olvasmány, mindenkinek ajánlom. :)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.24. 22:34:50

@Dracon: "Az oroszok sem tudják mire használni! Nincs osztalék sem! Ez kvázi azt jelenti hogy a pakett értékteremtő ereje NULLA. El kell adni. Mi meg voltunk olyan faszok hogy nem alkudtuk le a felét!"

Annyira nulla volt a pakett értékteremtő ereje, hogy kaszíroztak rajta az oroszok majdnem 500 millió euró tiszta hasznot. Rossz, értéktelen MOL részvény:-)

Egy részvény nemcsak akkor ér sokat, ha osztalékot fizet; ha az osztalékot rendesen visszaforgatják, "fialtatják", az tovább növelheti a részvény árfolyamát.

dr. Aullah 2011.05.24. 22:38:47

OFF:

Sajnálom, de ez annyira mókás :D

index.hu/belfold/2011/05/24/akkor_most_ez_a_ketmillio_vissza_fogja_nekunk_adni/

"k a kért kártérítés töredékét ítélte meg a bíró annak a három roma fiatalembernek, akik tizenegy hónapot töltöttek ártatlanul előzetes letartóztatásban. A bíró az alacsony összeget részben azzal indokolta, hogy nem ártott nekik annyit a börtön, mert a családjukban ez úgyis megszokott dolog, és így nem volt nehéz visszailleszkedniük a környezetükbe szabadulásuk után."

So true...

Dracon 2011.05.24. 22:39:43

@Droli:
Bocs de az oroszok is azért vették meg, amiért az omv is akarta. Vagyis leszarták az osztalékot és mivel nem kapták meg hatalmat ezért számukra a pakett értéktelen lett vagyis annyit ért amennyit a tőzsdén fizetnek érte.
Ha értékes lett volna akkor hiába ment volna ki viktor hogy személyesen szopja le az egész Dumát akkor se kapta volna meg.

Viktus 2011.05.24. 22:39:47

@Droli:

Orbán nagyzolási mániából még többet is adott érte ... annyi értéke volt, mert amúgy nem oszt nem szoroz kinél van a részvény. Adózni így is adózik ...

Dracon 2011.05.24. 22:40:28

@Aullah:
Igaz de ez egy bíró szájából akkor is vérlázító.

dr. Aullah 2011.05.24. 22:44:57

@Aullah: Még csak most értem a végére... egyszerűen... nem tudok erre mit mondani :D Hazudoznak... kérik az elmaradt segélyt, közben a másikat másért is leültették... Nagyszerű cikk.

@Dracon: Egy picit furán hagzik... de amúgy teljesen igaza van.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.24. 22:45:55

@Dracon: Ettől függetlenül nem volt rossz volt nekik. Erre akarok utalni, hogy lehet, hogy a magyar államnak is hasonlóan jó bolt lesz. (Lehet az is, hogy nem persze...)

Dracon 2011.05.24. 22:51:15

@Aullah:
Nem is vitatom az igazságát, de azért képzeld magad a helyükbe, és gondold át mit szólnál hozzá ha egy ilyen érvelést vágna a pofádba a tisztelt bíróság.

Hogy inkább örülj az ingyenes állami szállásnak és kosztnak mert odakint a szabadban fizetned kellett volna lakbért és a kaját és ha kirúgnak az állásodból akkor földönfutó lehettél volna.
Idebent a kóterben pedig kitapasztaltad a börtönéletet ami már maga egy nagy nyereség és ha egyszer mégis vissza kell ide jönnöd akkor ez segít a beilleszkedésben.

Mit szólnál egy ilyen indokláshoz?

Viktus 2011.05.24. 22:59:51

@Dracon:

Nem olvastad végig ... állásuk nem volt a fél család ki-be járt a sittre vagy sitten van ... ők is alapban bekerültek volna a rendszerbe. Bár az igaz így elég sok cigányt lehetne a hűvösön tartani megelőzésképpen. :P

Dracon 2011.05.24. 23:05:08

@Viktus:
Olvastam ahogy írtam nem is vitatom hogy jogos a szöveg.
Mindenki teljes joggal ezt elmondhatta volna a két réti négernek. Mindenki kivéve a BIRÓT!
A bíró nem azért ül ott hogy az amúgy egészséges ellenszenvét és igazság érzetét kifejtse a cigóknak, hanem azért hogy amit követelnek - ha meg tudják indokolni a jogosságát - megítélje neki.
Az az érzésem hogy nem volt jobb szövege a bírónak azért mondta ezt. Ez pedig így nagyon zsenge.

Kristl 2011.05.24. 23:14:41

Bocs Zero meg többiek... de szerintem tényleg nem nézitek minden oldalát a vásárlásnak.

Én eddig úgy tudtam, hogy történetesen a Mol kapcsán az volt az egyik fő "probléma" vagy veszély, hogy egy idegen többségi tulajdonos esetén az ország kiszolgáltatottabb lesz, és maga a cég székhelyet is változtathat. Ergo fennállt a veszélye az adójövedelem csökkenésének, és annak hogy a Mol mekkora mértékben fektet be idehaza. (teremt munkahelyet, finanszíroz kutatást.)

A másik probléma, meg az ára annak hogy az oroszok számára ez a plakett tényleg nem ért semmit. Lényegében amióta az övék, ez számunkra folyamatos terhet jelentett és fenyegetettséget. Erősen lehűtve az orosz-magyar kapcsolatokat. Lényegében folyamatosan mérgezve.

Most hogy a történetnek vége, tény ami tény...
-A diplomáciai kapcsolatok erősítése útjából elkerült a legfőbb akadály. Sőt, lehet ez volt a "csomagban" ezért vették meg ilyen drágán. Legalábbis jobb esetben vagy az oroszok adtak még valamit... vagy pedig egyszerűen ez volt a békepuszi.
-A Mol marad(hat) tartósan magyar érdekeltség, és biztosan megkapja az adójövedelmet az állam, talán osztalékot is... (én nem tartom bűnnek ha az állam osztalékból pénzhez jut. Ha a skandinávoknál se gond, akkor hadd ne legyen ez a kapitalizmus halála...)
- A Mol fellélegezhet és/ráadásnak, az állam ekkora köteg részvény birtokában eleve "kérheti" hogy bizonyos fejlesztések itt valósuljanak meg. Azaz a Mol teremtsen munkahelyet és szálljon be a kf-be...
->Akár a régóta óhajtott új, alternatív energiák kiaknázásába is. Elvileg energetikai cégtől ez nem "szokatlan" vállalkozás lenne.

+1 Azért elgondolkodtató, hogy mégis miért volt szükség a vagyonmozgatásra az adórendszer reformálása mellett... Hisz egy "új polgárság" vagy milyen program keretében, ha honi polgároknak dobnak piacra limitált mennyiségű részvénycsomagot... akkor "sokan" jól járhatnak...

Dracon 2011.05.24. 23:32:28

@Kristl:
"+1 Azért elgondolkodtató, hogy mégis miért volt szükség a vagyonmozgatásra az adórendszer reformálása mellett... Hisz egy "új polgárság" vagy milyen program keretében, ha honi polgároknak dobnak piacra limitált mennyiségű részvénycsomagot... akkor "sokan" jól járhatnak...
"
Ebbe azért ne éld bele magad.
A többivel amit írtál nincs is gond ez a cél lehet jó és stratégiai is. Ahogy írtam. De a kivitelezés és az időzítés belpol hatása valamint a kommunikáció az egy kalap szar. Illik viktor patkányhoz.
És én csak annyiban értek veled egyet a békepuszi kapcsán hogy ez inkább csak a tulajnak szól, putyin és viktor ezt most lemutyizta amúgy barátilag.

CDX 2011.05.25. 00:16:25

kiváncsi vagyok annak idején mennyiért privatizálták a mol-t, de lefogadom, hogy sokkal kevesebbért reálértéken, mint amennyit most fizettek. Ez aztán az üzleti érzék, olcsón eladni drágán megvenni! Csak azért, hogy továbbra is szopni tudják a mol csecsét a politikusok és a többi barom. Hülyének néznek és még én tapsoljak hozzá!
Magyarok, mikor lázadtok már fel végre az idióták, dilettánsok, szarfaszúak ellen, akik titeket szipolyoznak, szopatnak már legalább 20 éve?

Megdobbent 2011.05.25. 01:55:21

Tenyleg igaz, hogy matolcsi gallerjan es vitya kopeteben spermanyomokat talaltak es fbi vedelem ala veszik oket? :(

l.x. 2011.05.25. 03:39:35

@asmodean: "mé nem adtuk csak úgy vissza a gonyosz IMF-nek, hogy ehune-e gazdasági szabaccságharc? "

Nem érted ezt: a harcban, amilyen a szabadságharc is, megtévesztő manővereket kell alkalmazni.
Ha egy lépéssel sikerül megtévesztened a hiteleződet, és a választódat, akkor még szabadságbónuszpontokat is kapsz, és nő az szabadságpajzsod energiája.

l.x. 2011.05.25. 03:53:19

@zrobasé: "akkor miért nem Apple részvényeket vettünk ? vagy microsoftot ?"

Hooogyisne, mint valami kaszinózó magánnyugdíjpénztár! A MOL részvények, az más, a zemberek arra attak felhatalmazást.

l.x. 2011.05.25. 04:03:54

@Dracon: "No most hogy megszüntettük ezt a kis pénzt még egy unatkozó nyugdíjbiztosítási bróker is be tudja dönteni a forintot mivel nincs meg az a pénz amivel az MNB az árfolyamot tudná kontrollálni."

Ebből az következik, hogy szűk egy évvel ezelőtti árfolyamnyereséget nem költöttel el teljesen MOL részvényre Kósa és Szijjártó, hanem újra eurót vásárolt belőle.

l.x. 2011.05.25. 04:18:49

@Droli: "lehet, hogy a magyar államnak is hasonlóan jó bolt lesz."

Máshol is folyik szabaccságharc?

kej 2011.05.25. 05:30:32

@Kosinva: Fokozódik a feszültég a horvát pénzügyi felügyelet és a MOL között, miután az előbbi büntető eljárást indított a magyar vállalat, illetve annak „felelős személyei” ellen, piaci befolyásolás vádjával, ami az INA részvények decemberi felvásárlásánál történt a hatóság közleménye szerint. A HANFA, horvát felügyelet tegnap határozatlan időre meghosszabbította az INA részvények kereskedésének felfüggesztését, szintén piaci befolyásolásra hivatkozva. A közlemény nem részletezi, hogy pontosan milyen vádat emel a Mol ellen, a kiadott nyilatkozat annyit hangsúlyoz, hogy a piacbefolyásolás 1-től 5 évig terjedő börtönbüntetést von maga után, míg a csalásért 1-től 8 évig terjedő börtönbüntetés szabható ki.

kitekinto.hu/karpat-medence/2011/05/24/mol_keseredes_horvat_nyar/

csak a tisztánlátás végett

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 06:38:43

Erre azt mondom, muszáj volt.
Persze, hogy a ruszkik befolyásolhassák a magyar piacot... kösz, nem... És egy nyereséges (igaz, egy rohadék banda, de nyereséges) cég igenis, legyen magyar kézben.
Szar üzlet volt, de ez van.

Inkább költsenek erre, mint országzászlóra, meg a vasutas mutyira basszák el a pénzt.

2011.05.25. 06:44:43

Azok a privatizátorok, akik eladták szarér-húgyér a MOL-t, anno, az Antall-kormány idején, még szabadlábon vannak?
Ezek után van bőr a képén Bod Péter Ákos-nak magyarázkodni és mosakodni hogy elkurták?
És ez a muksó tanitja a jövő gazdasági szakembereit ? De ha ő sem tudja, érti, akkor mit tanit?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 06:47:17

@jános515: És a visszaszerzés ellen bárkinek ágálni, miért kell? Pénzbe került, de ezt egyszer muszáj volt megtenni.

@ColT: És mialőtt bárki beszól, azt kihagytam, hogy "legyen magyar kézben" -> többségi tulajdonban, nyilván tudom, hogy nem az egészet vettük meg.

Virág et. 2011.05.25. 07:42:13

@ColT: 500 milliárd okom van, hogy miért ágálok ellene. Az ELV nem rossz, ne érts félre, nem volt jó helyen az oroszoknál az a 21% (nem is örült senki, amikor az OMV eladta nekik). A hangsúly azon van, hogy ennyiért és most biztos ez volt a legbölcsebb lépés? Konkrétan lázadás-közeli állapotok vannak a fegyveres erőknél, államosították a nyugdíjmegtakarításainkat, szűkítik a munkavállalók jogait (munkaidő-kedvezmények, szabadság szabályai, munkarend stb.) és az ország fele rosszabbul járt az "adócsökkentéssel" is. Minden nap azt halljuk mindenhol, hogy romokban az ország, nincs pénz semmire, aztán 500 millió eurós profitot csinálunk a Surgutnak. Mindezt a kizsákmányoló IMF pénzéből - aminek felvétele miatt az előző kormányokat napi szinten támadják, de most azért jól jött az a 2 milliárd euró.

Nem nyugszik bennem a kisördög, hogy ezzel megint az oroszok jártak jól.

Virág et. 2011.05.25. 07:53:56

@ColT: Megfeledkezel a lex Molról, amit még GyF-ék hoztak össze OMV ellen. Az megakadályozta (sikerrel), hogy az OMV vagy az oroszok bármit is befolyásoljanak a maguk részével. Ezért is volt értéktelen a csomag az osztrákoknak és ezért akartak az oroszok is túladni rajta minél előbb.

Viktus 2011.05.25. 08:19:33

@ColT:

Kivételesen most az LMP mondotta meg a tutit : "Jávor Benedek kiemelte azt is, hogy e tranzakciónak a hatására egyáltalán nem lesz jobb Magyarország energiabiztonsága, hiszen hatására nem lesz "egy cseppel több olaj sem Magyarországon" hanem ugyanúgy külföldről importálja majd az ország az energiahordozókat."

Az oroszoktól függünk ugyanúgy onnan jön a nafta nagy része ... idővel visszalehetett volna vásárolni, de v.mi jobb árat is kilehetett volna alkudni, ha már az eladó fél sokra nem megy a csomagjával. Tényleg arról megy a szövegelés, hogy gazdasági szabadságharc stb. az emberek, vállalkozások szopóágon.

Kartal (rezervált) 2011.05.25. 08:21:54

@Virág et.: biztos vagyok benne, hogy nem CSAK az oroszok jártak jól ezzel. Kíváncsi lennék mennyi csorgott vissza "magyar" politikusoknak ilyen-olyan csatornákon ebből a pénzből.

És igen, nagyon rossz üzenet ekkora összeget kidobni, miközben pl. gyerekétkeztetésre napi szinten nincs pénz.

zrobasé 2011.05.25. 08:25:05

@eszkep: ehh...igen egy RT szokott, de nem kötelezhető...a mol évek óta nem fizetett, mint azt te is olvashattad a te általad is belinkelt cikkben...de majd most fog, mi ? gondolom ezt te csak tippeled, mert tuti forrásod nem lehet rá...és mivel a zállam nem többségi, és a szavazatmaximálás miatt 10%-nyi szavata van,és a többi részvényes eddig is inkább visszaforgatta a nyereséget, de majd most jön a zállam, és jól nem hagyja...hagyjál már...és ha már öngól...látom, halvány fingod sincs a fociról, vagy bármi más sportról, amiben van öngól, úgyhogy ne is erőlködj...
de tudod mit, örülj, megvan, sikerült, überfasza, szuperlativuszok meg minden...de egyszer azért majd próbáld ki magad nem mint alkalmazott, hanem mint vállalkozó...sok meglepetés fog érni...

Stenonis 2011.05.25. 08:25:18

Inkább az érdemelt volna gigavastagbőrt, aki eladta a MOL teljes állami tulajdonrészét. Bár inkább ezért lámpavasat osztogatnék.

Az OMV-ben az osztrák államnak 31,50 %-os a tulajdonrésze. A norvég StatoilHydro 67%-os tulajdonrészét a norvég állam birtokolja. És nekik nem kellett visszavásárolniuk, mivel a szerencsésebb országokban nem juthat kormányra egy maszop-szadesz hazaáruló csapat.
Hosszú távon az ország érdekét szolgálja a MOL tulajdonhányada.

Viktus 2011.05.25. 08:36:50

@Stenonis:

Norvégoknál kicsit más a szitu lásd. északi olajmezők :P az osztrákoknál pedig megvolt az az árnyoldal, hogy pl. ezen okból bukták a MOL-t ... a MOL meg lehet ezek után bukja az INA-t ... mindennek van árnyoldala is.

eszkep 2011.05.25. 09:02:49

@Dracon:
"A felvett hitel ha ott fekszik a MNB trezorjaiban és fizetjük rá a kamatot miközben szart se csinálunk vele, igenis pénz hegy még ha átvitt értelemben is."
Balfasz szakértők minek hívták le, ha nem használták fel? A felvett hitel fektetésénél bármi jobb, de a legjobb, ha megtérülő dolgokba fektetik, pl energiaipari részvényekbe.

"A MOL már évek óta nem fizet osztalékot és most sem fog mert minden nyereségét a növekedésre fordítja. Tehát igen ebből a boltból fiskális haszna nem lesz az államnak."
Igen, a tőzsde lényege az, hogy a befektetők felebaráti szeretetből veszteséget könyveljenek el... Igencsak infantiis vagy nemde? Apropó, mi a helyzet a MOL részvények árfolyamával, figyelembe véve a 2008-tól terjedő időszakot, amióta nem fizettek ki osztalékot. Bizonyára azért olyan kapósak, mert nem lesz belőle haszon, mi? Engem azért megdobhatnának pár ezer MOL részvénnyel...

"Ne sajnáld őket!"
Ki a búbánat sajnálja az oroszokat???

"Teszem azt hozzá hogy a pakett semmivel sem jobb vétel ma mint 3 évvel ezelőtt mikor az OMV azért adta el mert nem tudta mire használni."
Az ÖMV azért adta el, mert az akkori dilettáns kormányunk piaci ár alatt adta el nekik, az oroszoknak viszont paci ár felett tudták továbbadni.

"Az oroszok sem tudják mire használni!"
Ezt csak saját maguknak köszönhetik, mint az közismert:
www.hirado.hu/Hirek/2011/05/24/16/Ismerje_meg_a_Mol_Surgutneftegas_ugylet_hatteret_.aspx

"Ez kvázi azt jelenti hogy a pakett értékteremtő ereje NULLA."
Ehhez a marhasághoz már nem is fűznék kommentárt...

"De orbán patkány és fellegi patkány szereti az oroszokat sűrűn járnak putyinhoz teázni"
nekem úgy rémlik, hogy az Gyurcsány volt... Hogy is volt az a MALÉV eladása? Jó bolt volt mi?

"megmutyizták hogy putyin keresett lazán 500 milla eurót!"
Ez a szocik orbitális balfaszságának köszönhető.

"De ettől messzi van még mindig az állam ahhoz még legalább kell vagy 10+ százalék."
Mivel a vastagbőrön nagyon lecsökkent a színvonal és érdekes módon ezt zero sem említi - nem volt benen az Index-es direktívákban, érdemes megemlíteni, pedig triviális: RT közgyűlésén szavazati jog csak meghatározott arányú részvénytulajdonlás esetén illeti meg a részvényest, és a szavazati jog aránya a részvények sorozatától is függ.

"kivitelezés meg olyan orbános, elkurták már megint elmutyizták a pénzt"
Nekem ez egy szimpla adásvételi ügyletnek tűnik...
Kifejthetnéd, mitől mutyi ez?

zrobasé 2011.05.25. 09:06:56

@eszkep: A MOL már évek óta nem fizet osztalékot és most sem fog mert minden nyereségét a növekedésre fordítja. Tehát igen ebből a boltból fiskális haszna nem lesz az államnak."
Igen, a tőzsde lényege az, hogy a befektetők felebaráti szeretetből veszteséget könyveljenek el... Igencsak infantiis vagy nemde?
az,hogy nem fizet ki osztalékot, az nem egyenlő azzal, hogy veszteséges...úgyhogy ne hazudj ! csak így, a te stílusodban...

eszkep 2011.05.25. 09:11:07

@zrobasé: "de majd most fog, mi ?"
Az RT-knek "átkos szokása", hogy általában fizetnek osztalékot. Hogy nem fizettek két évig, vélhetően volt olyan hátszó szándék, hogy tudták a totál hülye MSZP már nem nyerheti meg a 2010-es vásárlást.
Érdekes tanulmány, hogy aki arra hivatkozik, hogy nem fizetett a MOL osztalékot az elmúlt két évben, annak értelmi színvonala elégtelen ahhoz, hogy megértse: ez az új tulajdonost duplán kedvező helyzetbe hozza.

eszkep 2011.05.25. 09:13:44

@Virág et.: "Megfeledkezel a lex Molról, amit még GyF-ék hoztak össze OMV ellen. Az megakadályozta (sikerrel), hogy az OMV vagy az oroszok bármit is befolyásoljanak a maguk részével."

Láthatóan lövésed sincs, hogy miről szólt az említett törvény és ezért baromságokat beszélsz, de azért osztod az észt. Egy rossz vicc vagy.

eszkep 2011.05.25. 09:16:26

@zrobasé: "az,hogy nem fizet ki osztalékot, az nem egyenlő azzal, hogy veszteséges"
Az, hogy egy nyilvánvaló ironikus marhaságot komolyan veszel, és azt még el is kezded magyarázni, az azért minősít téged...
Mot tényleg azon diskurálunk, hogy a részvényesek a profit érdekében vesznek részvényt????????????????????????????????????????????????????????

zrobasé 2011.05.25. 09:20:33

@eszkep: értem, tehát szerinted a tulajdonosok,részvényesek mind-mind (CEZ,OMANOIL,etc) ezért nem akart osztalékot realizálni, és nem pedig azért, hogy a nyereséget ellenséges felvásárlásokra tegyék félre (MOL-INA pepitában az OMV-MOL (és OMV az nem OMW ahogy tegnap az ESTE volt szives hülyén feliratozni)...2007-ben meg azért fizettek osztalékot, de azt is 40%-ot, mert az mszp volt hatalmom...ügyes, okos elgondolás, bravo eszkep :)
(halkan megkérdem, ha oké, legyen ahogy mondod, kiveszik az utolsó garasig a nyereséget, akkor ugyan miből lesz a mol-nak ereje további terjeszkedésre pénze ? hmm ?)

zrobasé 2011.05.25. 09:26:02

@eszkep: én tovább nem diskurálok veled, mert sok a munkám mennem kell :)

Virág et. 2011.05.25. 09:26:35

@eszkep: Azon kívül, hogy a szád jár és mocskolódsz érveid is vannak ennek alátámasztására? Nem tűnt fel, hogy mindenki RAJTAD és nem VELED röhög?

Nem is neked írom, téged úgysem érdekel, hanem a többi kommentelőnek. A lex Mol többek között azt is szabályozta, hogy milyen befolyás kell ahhoz, hogy a menedzsment elmozdítható legyen.

Idézek a 2007. évi CXVI. tv-ből:

1. § (4)

"A stratégiai jelentőségű gazdasági társaság igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjainak visszahívásáról szóló határozatot a társaság legfőbb szervének háromnegyedes többséggel kell meghoznia, kivéve, ha a stratégiai jelentőségű gazdasági társaság legfőbb szerve a társaság igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjait öt évnél hosszabb határozott időre vagy határozatlan időre választotta meg, vagy a társaság alapszabálya másként rendelkezik."

eszkep 2011.05.25. 09:30:51

"értem, tehát szerinted a tulajdonosok,részvényesek mind-mind (CEZ,OMANOIL,etc) ezért nem akart osztalékot realizálni, és nem pedig azért, hogy a nyereséget ellenséges felvásárlásokra tegyék félre"
Ebben a mondatban több elmezavar is tettenérhető: Egy részvényesnek mi köze lenne bármilyen "ellenséges felvásárláshoz is"? Ha meg további jelentősebb részvénycsomagot akartak volna venni (ami a táblázatból is látható módon nem történt meg) akkor pont az osztalékkifizetés mellett döntöttek volna. Az említett részvényeseknek van szavazati joga talán ők is az osztalék nem kifizetése mellett döntöttek.
Reálisan nézve annak, hogy osztalékot nem fizettek ki, két oka lehet:
- Lásd a MOL terjeszkedését a környező országokban
- Háttérben lehet az is, hogy kihasználják az alkalmat, hogy az orosz tulajdonosnak még nincs szavazati joga.

kej 2011.05.25. 09:38:46

index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/25/az_allamnak_el_kell_adnia_mol-papirokat/

mondjuk ebből nekem az jön le, hogy a szarnak adtunk egy jó nagy pofont, esetleg vkit ki kell fizetnie a fülkeforradalmároknak. egyik sem túl jó opció

eszkep 2011.05.25. 09:41:45

@Virág et.: "Azon kívül, hogy a szád jár és mocskolódsz"
Ilyet idézzél légyszíves...

Kösz, hogy idemásoltál egy részt a törvényből, nyilván nincs senkinek jogtára... Az idemásolt bekezdésnek van bárminemű relevanicája azzal, hogy az "OMV vagy az oroszok bármit is befolyásoljanak a maguk részével? Most tényleg bele kell mennünk egy RT működésének részleteibe? Egy FB jelentősége Rt-nél kicsit mást jelent... Az, hogy nem volt szavazati joguk, nem a törvénynek köszönhető, hanem saját bénaságunknak. (Lásd fentebb egyik linkemet.)

"Nem tűnt fel, hogy mindenki RAJTAD és nem VELED röhög?"
Hát az tényleg nevetséges, hogy azon kell diskurálnunk, hogy valóban megtérülő-e egy energiaipari nagyvállalatban részvénycsomagot szerezni a XXI. században...

Virág et. 2011.05.25. 09:48:29

@kej: módosítják majd a jogszabályt és a probléma megoldva.

@eszkep: "rossz vicc vagy" Idézetnek megfelel?

"nyilván nincs senkinek jogtára"

Akkor miért nem használod írás előtt?

"Most tényleg bele kell mennünk egy RT működésének részleteibe? Egy FB jelentősége Rt-nél kicsit mást jelent"

Igen, és? Kit érdekel az FB, amikor az IGAZGATÓSÁGra is ez vonatkozik. A Gt szerint az Rt ügyvezetését az igazgatóság, mint testület látja el. Szerinted, ha bebetonozzák a korábbi igazgatóságot (lásd lex mol), akkor mit tud elérni az OMV vagy a Szurgut a maga 21%-ával? Nemm lesz képviseltetve a menedzsmentben.

Ehhez csak bónusz, hogy Mo (nem túl jogszerűen, szerintem) akadályozta, ahol tudta a Szurgutot a tulajdonosi jogai gyakorlásában.

"Hát az tényleg nevetséges, hogy azon kell diskurálnunk, hogy valóban megtérülő-e egy energiaipari nagyvállalatban részvénycsomagot szerezni a XXI. században... "

Ahogy írtam (néha érdemes olvasni is), az ELV támogatható. A megvalósítás, annak ideje és főleg az ár már nehezebben.

kej 2011.05.25. 09:50:19

@eszkep: szerintem speciel nem megtérülő. egyrészt ugye nincs sem kőolaj, sem földgáz vagyonunk. biztonságpolitikai szempontból tehát tök mindegy, hogy kinek a kezében van a fent említett részvénypakett, továbbra is az oroszok kezében van a franciakulcs. vki itt bőszen érvelt az ina megszerzésével. ezzel kapcsolatban arra a linkre hívnám fel a figyelmed, hogy a horvát tőzsdefelügyelet épp a minap tett feljelentést az ügyészségen különféle olyan tőzsdepiaci bűncselekmények kapcsán, ami különböző bontásban 1-8 évvel fenyegetett. ja a mol ina körüli kavarásáról van szó. a harmadik: a belinkelt napi gazdaság cikk, ami nagyjából arról szól, hogy állam bácsinak sürgősen tovább kell passzolnia a a mostani pakettet, vagy annak egy részét, esetleg a manyupos mol-papírokat nem fordíthatja a kiemelt célra, az államadósság csökkentésére. és, ami még fontos: az oroszok szempontjából halott papírok voltak. egyrészt blokkolták a tulajdonosi jogaikat, másrészt ugye hasznot nem hajtott, mert a mol évek óta nem fizetett osztalékot...

kej 2011.05.25. 09:51:36

@Virág et.: ezt azért te se gondoltad komolyan. ha egy kibebaszott ügylet miatt felrúgják a tőzsdetörvényt, akkor azt eléggé megsínyli a magyar gazdaság. mondjuk én pölö sikítva vinném a pénzem, akár még botswanába is:(

Virág et. 2011.05.25. 09:54:41

@kej: Akik hetente módosítják az alkotmányt, azoktól ez is bőven kitelik.

eszkep 2011.05.25. 09:56:37

@kej: Az "Index gazdasági elemzései..." hát az fogalom...
Emlékszem, egy pl. éve azt számolgatták, mennyibe fog kerülni az adófizetőknek az államadósság a tényként említett kockázati felárának emelkedése. Azóta a felére csökkent a kockázati felár...
Vagy amikor együtt bólogattak Bajnaival, hogy hazánkba nem fog begyűrüzni a hitelválság - mindezt egy héttel azelőtt, hogy az IMF-nek kellett megmenteni e minket az államcsődtől.
Egyébként áruld már el, hogy a nyilvános vételi ajánlattétel kötelezettsége miatt - amit a PSZÁF felé kell bejelenteni - miért kellene az államnak, vagy a MOL-nak is eladni részvényt?

kej 2011.05.25. 09:59:22

@eszkep: olvass hülye gyerek. napi gazdaság elemzésre hivatkozik az indexes cikk

kej 2011.05.25. 10:00:12

@eszkep: azért, mert nem fogják a tőzsdekönyvbe bejegyezni. azért

kej 2011.05.25. 10:02:21

egyébként meg nem eladásról van szó. éppen arról, hogy a manyupos részvényekkel együtt már olyan befolyást szerezne az állam, hogy kötelező nyilvános vételi ajánlatot tenni. ugyanis lassan meghaladja a 25 százalékot a befolyás mértéke, és nincs még egy olyan tulajdonosa a molnak, akinek 10 százalék felett lenne a pakettje.

kej 2011.05.25. 10:04:04

@kej: ja jelzem a következő legnagyobb tulajdonosa a molnak az otp. tartok tőle, hogy ez a nekibuzdulás csak cs. sándor kiskorú versenyzőnek lesz jó.

kej 2011.05.25. 10:06:48

@Virág et.: sajna. szerinted befektessek egy szögesdrót üzembe? esetleg vmelyik afrikai országból kezdjek taposóaknát importálni? :((((((

gramercy 2011.05.25. 10:12:55

@ColT: muszáj a faszt volt muszáj

megszereztük a ruszki olajmezőket? nem

pontosan ugyanúgy függünk tovább is te szerencsétlen

Viktus 2011.05.25. 10:13:29

@kej:

A tulajdonosi jogait gyakorolhatták volna az oroszok, ha a szabályozásnak megfelelően közzéteszik kik állnak a ruszki cég mögött :P de azt még az oroszoknál sem tudják Putyin köreink kívül :D

eszkep 2011.05.25. 10:15:25

@Virág et.: "Szerinted, ha bebetonozzák a korábbi igazgatóságot (lásd lex mol), akkor mit tud elérni az OMV vagy a Szurgut a maga 21%-ával?"
Öt évig nincsenek az igazgatóságban, de utána már nekik is lett volna szavuk. A Llex-mol kullogás az események után. Az osztalékot viszont addig is felvehették volna, ha lett volna kifizetés. Szerencsére nem volt, he-he-he.

"Ehhez csak bónusz, hogy Mo (nem túl jogszerűen, szerintem) akadályozta, ahol tudta a Szurgutot a tulajdonosi jogai gyakorlásában."

Már többször említette, és belinkeltem, hogy nem akadályozzák benne, hanem ők voltak a bénák.

"Ahogy írtam (néha érdemes olvasni is), az ELV támogatható"
Szerintem részvényszerzésre a vásárlás elfogadható megoldás, lehet, hogy te még "államosításban" gondolkodsz?

eszkep 2011.05.25. 10:17:20

@kej: Ez az a Napi gazdaság, aki két egymást követő évben nem vette észere, hogy Gyurcsány költségvetés-tervezete egy vicc és a tényleges hiány a duplája lesz a tervezettnek? Értem...

Virág et. 2011.05.25. 10:21:15

@eszkep: Látod, ha árnyalod a véleményed, mindjárt közeledik a többiekéhez.

"Már többször említette, és belinkeltem, hogy nem akadályozzák benne, hanem ők voltak a bénák."

Ezzel kapcsolatban per volt a két cég között és a legújabb fejlemény (a vásárlás előtt persze) az volt, hogy EU elé vinné a Szurgut az ügyet, mert nem ért egyet a mayar bíróság döntésével. Nem olyan egyértelmű ez a dolog. Én nem tudom megítélni, hiszen a részleteket nem ismerem, csak a sajtóból.

"lehet, hogy te még "államosításban" gondolkodsz? "

Nem. Én abban gondolkodok, hogy a felvásárlást jobb feltételekkel és meg lehetett volna oldani. Az oroszoknak nem ért semmit a 21%-uk: az igazgatóságban nem voltak képviseltetve, osztalékot nem kaptak és még a tulajdonosi jogaikat sem gyakorolhatták. 21%-nyi semmin ültek.
Ez az 500 milliárd, ami "1 év kemény tárgyalásának eredménye" furcsa mód megegyezik ugyanazzal az összeggel, amit már tavaly szeptemberben megállapítottak az elemzők.

eszkep 2011.05.25. 10:24:27

@kej: "oroszok kezében van a franciakulcs."
Nem tudom feltűnt-e már neked, hogy 1991-ben széthullot. A jelen állapot annak következménye, hogy az oroszoknak eddig sikerült fenntartaniuk a monopol-helyzetüket. Az EU pont ezen kíván változtatni. Igaz a Nabucco-terv kapcsán egyenlőre meglehetősen hatékonyan működik az Orosz lobbi... Azért az ÖMV is elég jól eléldegél, attól függetlenül, hogy ők is az oroszoktól veszik a benzint. Majd ha a piacon már széles körben elterjedtek a hidrogén- vagy elektromos hajtású járművek, térjünk vissza arra- jó üzlet-e a MOL részvény, melynek egyébként nem csak ez az üzletága van...

Marcellusca 2011.05.25. 10:25:33

@Virág et.: @kej: Ti még szóba álltok eszkeppel? :)
Helyből olyan hülye, mint más nekifutásból! :)))
Sokszor van olyan érzésem, hogy:
1 - hozzá jár továbbképzésre szíjjájtóoetike;
2 - ő maga szíjjájtópetike.

Asszem követem @zrobasé: példáját! :DDDD

Virág et. 2011.05.25. 10:28:19

@Marcellusca: Engem nem zavar az ellenvélemény, sőt. Akinek ugyanaz a véleménye, mint nekem, azzal nem lehet miről vitázni.
Ami miatt eszkep néha kihoz a sodromból az nem a véleménye, hanem a stílus, ahogy előadja.

2011.05.25. 10:36:46

@bunko_jobbos: én csak attól tartok, hogy mire kiganajozza ezt a sok szart, megint jön valami beteg állat, és beígéri a háromhatvanas kenyeret.

eszkep 2011.05.25. 10:39:07

@Virág et.:
- "az igazgatóságban nem voltak képviseltetve"
ez csak öt haladékot jelent
- "osztalékot nem kaptak"
végtelenségig nem lehet visszatartani az osztalék kifizetést
- "tulajdonosi jogaikat sem gyakorolhatták"
Ehhez csak az ő akarásuk kellett volna. Ha megadták volna a tulajdonosi körükre vonatkozó információkat...

kej 2011.05.25. 10:41:20

@eszkep: most utoljára állok szóba veled. az oroszok putyin vezetésével újra nagyhatalmi törekvésekkel álltak elő. és ebben az egyik legnagyobb adujuk az "energiafegyver". a nabucco sosem valósul meg, ráadásul, ha böngészel az oroszok egy ellennabuccot építenek. tudod mi a különbség? hogy az már majdnem kész van. ráadásul ameddig háború van afganisztánban az amcsik úgy gazsulálnak putyinnak, ahogy csak te szoktál a sarki kocsmában hó végén, ha elfogyott a felesre a pénzed.

kej 2011.05.25. 10:42:12

@Marcellusca: hát basszus, látod. szerintem mazochista vagyok. bár észképnél egy lakkcsizmás dögös vörös biztos nagyobb örömet nyújt:)))

eszkep 2011.05.25. 11:56:10

@jános515: "Azok a privatizátorok, akik eladták szarér-húgyér a MOL-t, anno, az Antall-kormány idején, még szabadlábon vannak?"

Ilyen hülyék is léteznek még ezen a bolygón??????? Nézz már utána fiacskám, ki adta el!!!!!

martonx 2011.05.25. 12:19:56

Egyre ritkábban tudok egyetérteni a Fidesz lépéseivel (vannak még lépései egyáltalán, vagy folyton csak csetlik-botlik?), de a MOL visszavásárlását kivételesen nem tartom hülyeségnek.
Sőt ha rajtam múlna a komplett energia, víz szektort is visszavásárolnám a helyükben.

l.x. 2011.05.25. 12:28:38

@eszkep: "Reálisan nézve annak, hogy osztalékot nem fizettek ki, két oka lehet:"

Majd most lesz egy harmadik: hogy egy kormány, amely olyan verbálantikapitalista és különadóztató, hogy abba Thürmer et. belesárgul, ne lobogtathassa a kapitalisták által megtermelt profit hányadát, és bukjon, amint megérdemli.

l.x. 2011.05.25. 12:29:59

@martonx: "Sőt ha rajtam múlna a komplett energia, víz szektort is visszavásárolnám a helyükben."

Mit zálogosítanál, vagy adnál el, esetleg kit rabolnál ki a vételár előteremtéséért?

lyken 2011.05.25. 12:35:00

@Horizont: "A közgazdász szerint ez kommunikációs fogás, amit azonban valószínűleg ki fog kérni magának az IMF - tette hozzá."
Azt mégsem mondhatja ki Viktor, hogy ez bizony a manyup pénzből lett rendezve.
Hogy nézne az ki, hogy a a meglopottak előtt élvezkedik a reflektorfényben?

gramercy 2011.05.25. 12:38:07

@l.x.: ugyan már, az ilyen agyhalottak szerint "einstand gecó" az összes olyan iparra ami szerintük madzsar kell hogy legyen

hogy honnan a büdös picsából volna tőke az adott iparágak működtetésére, azt már nem tudják megmondani de nem is jut el az agyukig

Dendrobatidae 2011.05.25. 13:34:35

@martonx: És miből? Felvennénk 1000 csitrillió forint IMF hitelt?:)
Az jó vó'na! Miénk lenne a vízcső, a gázcső, meg a villanydrót az oszlopokon. Az volna ám a jó! A komcsi rendszerben is nyugodtan hajthatta a fejét a polgár, mert tudta, hogy éjjel nem jön el a Suez-Gaz de France és nem húzza ki a csövet a földből, oszt viszi ki a csigazabáló népségéhez. Most meg minden éjjel kétségek közt forgolódhatunk az ágyunkban alvás helyett. Ha meg megvennénk, papírunk lenne róla, hogy az államé. Igaz, másnap már jönne a végrehajtó az államcsőd miatt, és diszkont áron, szarér-húgyér vehetné vissza mindenki az államtól a cuccot.
Bár szerintem ezek nélkül is biztos az államcsőd. Ennyi marha politikussal, mint nálunk, garantált.

l.x. 2011.05.25. 13:55:30

@gramercy: Az lesz majd az elegáns - de egyáltalán nem egyedi eset - amikor a MOL az elképzelésekkel ellentétben mégsem kezd osztalékolni a választásokig, ezért - hogy gyöngyre mégis fussa - zaciba vágják újra, annyiért, amit éppen adnak érte -- és a most tapsolók továbbra isvéresre verik a tenyerüket, és ámulnak, hogy ez a Viki mekkora egy géniusz, amit a Viki meg is mond, hogy éppen miért.

Dendrobatidae 2011.05.25. 14:02:33

@l.x.: Viki mindenképpen géniusz. Ha az IMF és az államadósság ellen harcol akkor is, Ha IMF hitelből vesz részvényt és növeli az államadósságot, akkor is. Így működnek a szekták és a szektavezérek.:)

l.x. 2011.05.25. 14:05:20

@Dendrobatidae: "És miből? Felvennénk 1000 csitrillió forint IMF hitelt?:) "

Mivel a nyugdíjkasszát még egyszer nem lehet lenyúlni, jöhetne a kisiskolások zsebpénze. Ők még tán el is hiszik a sasfészek agitpropját. Legalábbis a kevésbé tájékozott részük.

l.x. 2011.05.25. 14:07:47

@Dendrobatidae: Ne legyünk epések! A fidesz nem szekta, hanem egyház, ami abból is látszik, hogy az alaptőkéjüket egy ház eladása biztosította.

l.x. 2011.05.25. 16:46:36

@Viktus: Orbán-napi ajándékul ez a minimum, amit áldozhatunk Érte.

2011.05.25. 16:59:31

@eszkep: Tudom hogy te egy lángész vagy, csak az a baj, hogy valaki gyerekkorodba lepisilte a fejed és kialudt az ész nálad.
Fiacskád nem vagyok, de az apád sem lennék szivesen, mert buta vagy.
De tudd, azt szeretem ha az okos hülyéskedik, de azt nem csipem, mikor a hülye okoskodik és azt hiszi hogy ő mindent tud..
Akkor leirom, de ha nem igaz amit irok, akkor tévedtem, bocs.No lássuk a tényeket.
A MOL-t, az Antall-kormány kezdete el privatizélni, mégpedig a kárpótlási jegyek megjelenésekor. Ezt maga Bod Péter Ákos is bevallotta , aki abban az időben a MNB elnöke volt. Azt szerették volna elérni, hogy a kisbefektetők a kárpótlási jegyekért cserébe, tulajdonrészt kapjanak, vegyenek a hazai vállalatban. .
Igaz, hogy a szocik követték az MDF baromságaikat és elkótyavetyélték a maradékot is.
Az is igaz, hogy ezt a fidesz ellenezte.
Nem akarlak megsérteni, de ne a kocsmába járkálj, hanem olvass a dolgok után. Hidd el megéri, mert akkor nem látszol butának, még ha az is vagy.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.25. 17:23:15

Nahát, pont a minap jutott eszembe, hogy mostanában milyen nagy a csönd a témában, vajon mi lehet, elzavartak minket Putyinék? Erre kiderül, hogy épp ellenkezőleg, a színfalak mögött már megállapodtak. Grat! :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.25. 17:27:28

És természetesen le a kalappal az olvasónk előtt, aki már tavaly novemberben kilogikázta, hogy ez lesz. Ügyes! :)

Tokány 2011.05.25. 17:33:08

@eszkep: Az egy dolog, hogy a gazdasági dolgokhoz hülye vagy (nem gond, a providentes kölcsönök országában ez nem bűn), de még ráadásul osztod is az észt. A legutóbbi "az állampapir értéke nem csökkenhet" beszólásod után én legalábbis egy kicsit meghúztam volna magamat. Na mindegy, segitek egy kicsit, jó?

"Balfasz szakértők minek hívták le, ha nem használták fel? A felvett hitel fektetésénél bármi jobb, de a legjobb, ha megtérülő dolgokba fektetik, pl energiaipari részvényekbe."

Az IMF-től lehivott pénz egy része a Magyar Nemzeti Bankhoz került, hogy a valutatartalékát növelje. A valutatartalékból pont azért nem veszel részvényt, mert ha kiderül, hogy katasztrófát okozott a cég (BP), vagy könyvelést hamisitottak (ENRON), vagy egyáltalán csak történik egy terrortámadás, akkor a béka segge alá kerül az árfolyama, aztán cseszheted. Az MNB-nél parkoló valutának pont az a lényege, hogy a foring árfolyámnak a stabilitását tudja vele biztositani eladással/vétellel. Az meg hogy miért kell, hogy ott minél több pénz legyen, ugyancsak triviális... ha az MNB-nek 1-2 milliárd dollárja/eurója lenne csak, akkor bármelyik nagyobb alapkezelő úgy bedöntené a forintot, hogy "öröm" lenne nézni. Régen az aranytartalék számitott a nemzeti bankoknál, de nem véletlen, hogy a gazdagabb országok (németek, osztrákok) nem nagyon számolták fel az aranykészletüket, mert az még stabilabb, értékállóbb, mint az euro, vagy a dollár.

Nemzeti Bank tartalékából piaci dolgokat fizetni, egyébként meg ősi fehérorosz szokás, nem véletlen hogy most kuncsorognak a ruszkiknál némi apróért.

2011.05.25. 18:18:07

@ColT: Nekem nem a visszaszerzéssel van a bajom. Inkább azzal, hogy 22 évvel ezelőtt eladtak mindent, szarér-húgyér, most pedig visszavásároljuk piaci ár felett. Ez aztán marha jó üzlet--valakiknek, de nem nekünk..
De akik anno, olcsón, szinte semmiért vették , vagy kapták a részvényt, azok mostanra meggazdagodtak, nem is kicsit. És miből is? Az állami tulajdonból! Nekem csak ennyi a bajom. Mert a kótyavetyéből meggazdagodott politikai elit baráti körei, haverjaik könnyen ugrálnak. De ha mindezt a saját pénzből kellett volna előteremteni, létrehozni, vajon hány okos politikus lenne ma kapitalista, nagytőkés? Szerintem egy sem.

l.x. 2011.05.25. 18:22:34

@Tokány: "Nemzeti Bank tartalékából piaci dolgokat fizetni, egyébként meg ősi fehérorosz szokás, nem véletlen hogy most kuncsorognak a ruszkiknál némi apróért."

Csóró fehéroroszok. A menők nem kérnek a ruszkiktól, hanem adnak nekik.

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2011.05.25. 18:46:09

Szóval az IMF vett 21 százalék Mol részesedést 1.88 milliárd ajróért, majd kiadta haszonbérbe a madzseri államnak. Kérdésem csak az: mennyi a futamidő és az előirányzott minimálprofit?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 18:59:56

@Virág et.: Ha ennyiért, hát ennyiért... Nyilván a ruszkik is hülyék lettek volna olcsóbban adni.

@gramercy: Nem is ere gondoltam... Leginkább arra, hogy a legalább valamennyire jól működő magyar, stratégiai cégeink, mégicsak legyenek a mieink! Ugyanígy a pécsi vízmű is.
Leginkább annak kéne a tökére lépni, aki ezeket kiárusította...! Ahogy @jános515: is írja.

Kristl 2011.05.25. 19:28:45

@Stenonis:
Talán. Egyelőre én csak annyit látok, hogy drágán megvettük, és sok benne az árnyék és a potenciál.
Majd nyugtával dicsérhetjük a napot. Hova fog kerülni a részvénycsomag, és mit lépnek az oroszok esetleg a mollal szemben, vagy miféle közös gazdasági megállapodás lesz születőben az elkövetkezendő 1-2 évben.
Jelenleg drágán megvettük, és nyugodtabban alhatunk egyrészről, másrészről ismét elszállóban a s.frank, és nagy az adósságteher, s az összes járulékos intézkedés rövidtávú célokra jó a kormány részéről.

gramercy 2011.05.25. 19:47:20

@jános515:
volt tőke 40 év kommunizmus után? faszt
van most? faszt

innentől kezdve tárgytalan a kérdés, illetve aki szerint az állam vásároljon közműveket az az unokáinkat adósítja el
pont

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.25. 20:02:52

@gramercy: Ez azért anyira nem közmű. És Attól még a MOL nagyon jól megy, akik akkor olajjal foglalkoztak, azoknak sem kopott fel az álla. Másrészt, OK, hogy egy részét eladják, de többségi tulajdon az maradjon csak az államé.

l.x. 2011.05.25. 23:39:52

@ColT: A neolib dogmákkal szembe szoktam menni, de azt el kell ismerni, hogy a magáncégeknek van egy irigyelhető tulajdonságuk az államiakkal szemben: a magánvállalatok menedzsmentjét a tulajok szinte bármely pillanatban elhajthatják a francba, de a hagyómiklósok kiebrudalásához annyi rendkívüli esemény és idő kell, hogy azt cég túl nem éli, ha nincs abszolút monopolhelyzetben.

2011.05.26. 05:18:58

@gramercy: Bocs, de ha nem volt tőke 40 év után, akkor mi a pöcsből lettek eggyesek milliomosok, milliárdosok? Az állami vagyonból, az meg ugye nem magántőke volt.Csak azután lett magántőke, magánvagyon miután ellopták és a lopott vagyont legalizálták. Ilyet nagyon sokat hallottunk és láttunk az elmult 22 évben.
Bakker. Igy én is tudtam volna milliárdos lenni, csak roszkor voltam rosz helyen és nem nyaltam egyetlen pártnak , vezetőinek a seggét. Mert aki nyalt annak megengedett volt a lopás, kapott különböző támogatást, E-hitelt, vissza nem téritendő milliókat, és ha jattolt, akkor joga volt hülyének lenni--büntetlenül. Lophatott, csalhatott minden következmény nélkül.
Ám az unokáink eladósitása nem ma kezdődik, hanem 1990-ben kezdték el. Mostanság befejeződik, mert nincs már mit ellopni és eladni. Hacsak bennünket el nem adnak darabra és kilóra, mert a magyar politikai elit , a pénzért , a hatalomért mindenre képes.

l.x. 2011.05.26. 12:42:39

"Ám az unokáink eladósitása nem ma kezdődik, hanem 1990-ben kezdték el"

Ha már érdekes a történelmi kezdet, akkor az Aranybullánál kell keresni,

valójábannemberci 2011.05.26. 17:18:52

@l.x.: Lófaszt. Samu tehet mindenről.

l.x. 2011.05.26. 17:35:59

@valójábannemberci: Samu tudta, hogy ha nem vadászik, nem gyűjtöget, éhendöglik; ha kölcsönvesz egy falatot, aztán még egyet, és megint egyet, de nem adja vissza, akkor agyonverik. Azt a gondolatot a magyar nemes plánálta jó mélyen a saját agyába, hogy abból meg lehet élni, hogy az ő elei már Árpád talpát nyalták. Illetve egy ideig meg lehetett - ez volt a magyar középkor gazdasági buboréka.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.05.26. 18:03:48

@valójábannemberci: @l.x.: Azért ennyire ne menjünk vissza az időben.De ez @jános515: nagyon igaz.Nem a régmúlttal kell törődni,hanem az elmúlt 20 év bűnözőit kell(kéne)megbüntetni.

süti beállítások módosítása