Skip to content


       Szűrés lista

Kormányhatározatba foglalt béremelés - a magánszférában

Csak sikerül pontot tenni az elkúrt 16%-os adóra ... nem, nem ismerték be, hogy elkúrták, hogy a gyerek nélküli 250 ezer forint alatt kereső magánszférában dolgozó rosszabbul járt a "soha nem látott adócsökkentéssel." (A közszférában dolgozók 46%-a kapott bérkompenzációt az államtól.)

A Bérmonitoring Bizottság vezetője, Rogán Antal 4 másik fideszes képviselővel együtt benyújtotta a legújabb agymenését: törvényileg kötelező béremelés a magánszektorban.

A törvényjavaslat szerint "a Kormány rendeletben határozza meg a bruttó 300 ezer forint alatti munkabérek nettó értékének megőrzéséhet szükséges munkabéremelés mértéket."

Csak a megőrzésről van szó, a nettó bér nem fog nőni, és még ezt is csak ilyen eszközzel tudják elérni.

A végrehajtását a munkaügyi ellenőrzések keretében fogják ellenőrizni, vagyis a munkaügyi ellenőrök átnézik a bérpapírokat ...

Amennyiben ilyesmit találnak a munkaügyi ellenőrök, akkor az adott cég "a jogsértést megállapító jogerős határozattól számított két évig közbeszerzési eljáráson ajánlattevőként nem indulhat és a központi költségvetésből, valamint elkülönített állami pénzalapokból származó támogatásban nem részesülhet."

Beszarok, 1 év alatt túllépnek a kommunistákon is.




Orbán Viktor fogja személyesen eldönti, hogy ki mennyi béremelést kapjon ... ezek - bassza meg-, tényleg úgy gondolják, hogy csak attól függ a béremelés, hogy a kormány hogyan határoz. Menyi legyen Gyurikám? 3%? 4%?
Bevétel, kiadás, extraadók, profit, infláció, költségek, ezekről van valami fogalmuk?

Ha törvényileg eldöntik, akkor valószínűleg a magánszféra nem tud mást csinálni, mint végrehajtja, legfeljebb elküldenek 2-3-4-10 embert, hogy az ő bérükből kijöjjön a kormány által előírt béremelés.

A kirúgott emberek meg mehetnek közmunkásnak, erről bővebben majd holnap.

Címkék: fidesz válság abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr263000170

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán: "Jogunk van elkergetni a kormányt!" 2011.06.20. 23:18:15

Lassan mondja, hogy mindenki megértse! (2008. március)

Trackback: Rafael Correa Háborúja az Államadóssággal 2011.06.20. 21:10:43

Nem Orbán Viktor az első a nap alatt aki hadat üzent az államadósságnak. A hadiállapot kihirdetése gazdasági, vagy társadalmi jelenségekkel szemben egy amerikai eredetű PR húzás. War on Crime, War on Drugs, War on Terror. Gyanítom, hogy a Fidesz PR-gur...

Trackback: Narancskommunizmus, bér-ÁVH 2011.06.20. 20:51:22

Döntsd a tőkét! - és ne siránkozz, ha nem lesz munkád.Az állítólag konzervatív, harcos antikommunista kormány gazdaságpolitikája a Munkáspárt programjából kölcsönöz elemeket: haladunk a hatósági bérmegállapítás felé. Egy most benyújtott törvényjav...

Trackback: Jön az igazi bérkommandó 2011.06.20. 19:43:55

Olvasom, hogy:A kormány rendeletben állapítja meg, hogy a bruttó 300 ezer forint alatti munkabéreket mennyivel kell emelniük a munkaadóknak, hogy azok nettó értéke ne csökkenjen 2012-2013-ban - az erről szóló törvényjavaslatot Rogán Antal és négy Fides...

Trackback: Kötelező bérkompenzáció 300 ezer alatt 2011.06.20. 15:27:01

A kormány rendeletben állapítja meg, hogy a bruttó 300 ezer forint alatti munkabéreket mennyivel kell emelniük a munkaadóknak, hogy azok nettó értéke ne csökkenjen 2012–2013-ban.

Trackback: Karsai: Ilyen rendszerben nem akarok élni! 2011.06.20. 14:24:01

Több tucat altatótablettát vesz be szerdán Karsai József volt szocialista parlamenti képviselő, és a parlament épületéhez láncolja magát. Karsai szerint szükség van egy mártírra, aki felrázza a passzivitásból a magyarokat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Devil 2011.06.21. 11:16:43

@gmower: A hazugsag az benne hogy "nem kellenek megszoritasok". De, kellettek. Lehet hogy te sokkal tobbet ekresel es ugy erzed, megerdemled (reszben igazad is van mert a legnagyobb baj az hogy az allam tul sok penzt kolt el - rosszul) de a megszoritasokat te is erezni fogod.
A megszoritassal sem az a baj hogy van (az hogy Orban hazudott a politika baja) hanem hogy ismet csak politikai erdekek menten tortenik, semmifele hosszu tavu fenntarthatosagot nem szolgal csak a napi politikai erdeket, a minimalis szavazatvesztest. Igy fogunk eljutni egy afrikai banankoztarsasag szintjere.

Netuddki. 2011.06.21. 11:17:43

@sz4sz4: Ez sem talált. ;)

A megoldás: A 21 év alatt regnáló megélhetési, semmihez nem értő, haveri körből kiemelt droidus politicus hungaricus.

strappa 2011.06.21. 11:20:50

@Virág et.: "Rossz az adórendszer, de ez kivételesen nem annak róható fel. Az okok egyszerűbbek: az adókulcs csökkentése mellett az adókedvezményeket is megnyirbálta a kormány és járulékot emelt. Nyilván, hogy valamennyit fogjon a magasabb keresetűek adójának kiesése miatt keletkezett hiányon."

Valamennyi eltolódásra szükség is volt, mivel Magyarországon az összes SZJA-bevétel több mint 80%-t a 10 millió állampolgár 3%-a fizeti meg.

Netuddki. 2011.06.21. 11:21:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: "De ugyanakkor a dolgozóimat, mivel nyereséges év volt, elvittem nyaralni Egyiptomba."

Gondolom megszavaztattad őket, hogy választhatnak az egyiptomi út és az út ára között, és ők az utat választották. :E

2011.06.21. 11:22:44

@Viktus: Így igaz.
Anglia: egy szja, vállalkozói adó, és áfa 20%
MINDENKI befizeti a 20% szja-t, aztán különböző jogcímeken visszaigényelhet. (na nincs túl sok).
Alapelv: van egy államilag elismert jövedelem, ami a megélhetéshez feltétlen szükséges. A minimálbértől magasabb, illetve mást fed le. Erre a szintre tudod kiegészíteni a jövedelmedet a visszatérítésekkel.
Ja, ha a jövedelmed támogatott kategóriába esik, tehát tudsz visszaigényelni, akkor ingyenes az orvosi ellátás java része! Például gyógyszerek. Például fogorvos (alapellátás: tehát röntgen, tömés, húzás, fogkő eltávolítás, fogszabályozás )
De mi, magyarok gazdagok vagyunk, nekünk minderre telik.

gmower (törölt) 2011.06.21. 11:25:43

@Virág et.: Összefoglalom miket gondolok, mert úgy érzem csak kötekedünk egymással, holott a világnézetünk talán egyáltalán nem áll távol egymástól...

Index címlapon csak az jelenhet meg blogbejegyzéssel, aki trágár módon szidja a kormányt. Ez nekem nem tetszik, mert a legtöbbször csak az alaptalan vádaskodást próbálják a trágársággal alátámasztani.

Az egykulcsos adórendszer szerintem jobb, mint az eddigi. Az adójóváírást meg kell szüntetni, mert az egyik leroszabb ötlet volt azt bevezetni. Ha növelni akarják az alacsony keresetűek bérét, azt a minimálbéren keresztül csinálják, ne az adórendszer torzításával. Abszolút igazságos rendszer nem létezik, de talán ez áll a legközelebb hozzá. Adókedvezményt csak a társadalom számára extrán pozitív tevékenység miatt lehessen kapni. A gyermeknevelés egyértelműen ilyen. Ezzel egyidőben a családi pótlék alanyi jogon való járását meg lehetne szüntetni, esetleg a rászorultaknak segéllyé alakítani. A bevezetés módján lehet vitatkozni, de még így is 3 év lesz, hova tököljenek még tovább? Nem hiszem, hogy az előző kormányok töketlenkedését bárki komolyan szeretné viszontlátni.

A mostani intézkedés egyértelműen populista látszatmegoldás, nem kell vele foglalkozni. Eleve csak azokat a cégeket érinti, akik közbeszerzésen részt vesznek. Amúgyis az állam, vagy önkormányzat, mint megrendelő, köthet ki feltételeket, ugyanúgy, mint amikor egy pl. multi pályáztat. Így érzékelhető hatása ennek szerintem nem lesz, nem kell tömegesen csődbe menő cégekről vízionálni.

Sajonos a demokrácia egyik rákfenéje, hogy ha egy párt kormányozni akar, akkor meglehetősen populistának kell lennie, majd minden igényt ki kellene elégítenie, ami törvényszerűen előbb-utóbb önellentmondásokhoz vezet. Ettől függetlenül lehet látni egy kormány valódi politikáját. Egy értelmiségi újságírónak (vagy blogírónak) az lenne a dolga, hogy a popolizmus mögé tudjon látni, és érdemi kritikát fogalmazzon meg. Ami itt az Indexen megy (a látszat ekézése, demagóg baromságok tolása), az az ellenzéki pártok dolga lenne.

2011.06.21. 11:26:11

@kovi1970:
Ez hogy jön ide? Bocsi, de a leadózott pénzemet arra költöm, amire akarom, nem?
Ha úgy ítélem, hogy a társaságnak jót tenne egy családos együtt nyaralás, csak a jobb kollektivitás kialakulása végett, akkor arra költök.
De igazad van, meg kellett volna kérdeznem. kire költsem??
Rátok, vagy magamra?

Devil 2011.06.21. 11:26:18

@Viktus: Gyurcsany miatt hittem Orbannak :) gratula.

2011.06.21. 11:28:45

@gmower: Az egykulcsos adórendszer szerintem jobb, mint az eddigi. Az adójóváírást meg kell szüntetni, mert az egyik leroszabb ötlet volt azt bevezetni. Ha növelni akarják az alacsony keresetűek bérét, azt a minimálbéren keresztül csinálják, ne az adórendszer torzításával. Abszolút igazságos rendszer nem létezik, de talán ez áll a legközelebb hozzá. Adókedvezményt csak a társadalom számára extrán pozitív tevékenység miatt lehessen kapni. A gyermeknevelés egyértelműen ilyen. Ezzel egyidőben a családi pótlék alanyi jogon való járását meg lehetne szüntetni, esetleg a rászorultaknak segéllyé alakítani. A bevezetés módján lehet vitatkozni, de még így is 3 év lesz, hova tököljenek még tovább? Nem hiszem, hogy az előző kormányok töketlenkedését bárki komolyan szeretné viszontlátni.

Na ez igen! Respect! Korrekt, világos, egyértelmű.

Kivlov 2011.06.21. 11:34:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:

csengeti az is legalább majd (ha teljesen megszűnik az adójóváírás). hacsak 100at keres, akkor 16-ot (21et), az is jobb, mint az eddigi kvázi semmi...

Viktus 2011.06.21. 11:34:27

@kovi1970:

Jó abba már nem is akartam belemenni ... meg pl. én szállítmányozok belföldön, és így sok milka jövedéki adót is fizetek a gázolajban. Na meg az önkormányzat is jön a maga 2% részesedéséért a bevételből! nem a nyereségből ... meg a gépjárműadó milliói ...

2011.06.21. 11:38:14

@Devil: Gyurcsany miatt hittem Orbannak :) gratula.

Fiatal lehetsz. Aki megélte az első orbáni négy évet, az jobbra nem számított. Bár akkor még volt pénz a kaszában, és az EU konjunktúra húzta magával a magyar gazdaságot, elfedve a struktúrális bajokat.

Az igazság pillanata jövőre jön el. Mikor vissza kell fizetni az IMF és az Európai Fejlesztési Bank hiteleit.
Abból a pénzből, amit MOL-ra költött!

Netuddki. 2011.06.21. 11:40:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: Az lehet, hogy Te jófejségnek tartod, de lehet más nem. Mindenesetre a "dolgozóid" ezt sose fogják a szemedbe mondani.
Viszont ha emellett még jól meg is fizeted őket akkor Te vagy a magyar munkáltatók gyöngye, és nem szóltam egy szót sem. ;)

Netuddki. 2011.06.21. 11:43:08

@Viktus: Hát ja, l van ez qrva rendesen. Ebben az 1ben igaza volt gyurcsánynak. Ettől függetlenül se az akkori se a jelenlegi garnitúra nem akar változtatni rajta...

2011.06.21. 11:45:36

@Kivlov:

Ez a cikk nem az egykulcsos adórendszer ellen szól!
Kapj a fejedhez! Az a prüszkölés oka, hogy
az állam kötelezettséget vállal,
rosszul számol,
nem vállalja fel,
a vállalkozásokkal fizetteti meg,
Fenyegetőzik,
kommandót állít fel, és működtet(ez nyilván ingyen van)

2011.06.21. 11:49:17

@kovi1970:
Szerintem jobban örültek neki, mintha megemelem a fizetésüket 500 forinttal. és küldök regy-egy képeslapot mindegyiknek Thai-földről: csinosak a lányok, kár, hogy nem látjátok!

Kivlov 2011.06.21. 11:55:33

@Könnyen elkaptuk, uram!:
persze, persze. a cégeknek meg mindig van valami mondvacsinált indokuk az elmúlt 5 évben, hogy épp miért nem emelnek bért a dolgozónak! miközben a tulaj meg évente 5ször utazgat távol-keletre nyaralni, meg havonta meccsekre Angliába. vicc...
jól teszi, ha kikényszríti az emelést!!! (amennyire lehet ilyet). meg azt is, hogy kivezeti az ilyen béreket lenntartó sz*rt, mint az adójóváírás.

2011.06.21. 11:57:23

@Viktus:
Igen, a magyar adórendszer legszexibb része a bevétel adóztatása, nem a nyereségé!
Így akkor is fizetsz, ha veszteséges vagy, magyarul a saját zsebedből.
Ez korrekt!

2011.06.21. 12:03:55

@Kivlov: miközben a tulaj meg évente 5ször utazgat távol-keletre nyaralni, meg havonta meccsekre Angliába. vicc...

Vetítsd ki az országra is. Hova jár a tulaj?

Amúgy általánosítasz, innentől nem vagy objektív. A magyarországi vállalkozások java része kényszervállalkozás. A feleségemnek is volt kft-je, a cég, amely foglalkoztatta, csak számlára fizetett. Volt is bevétele rendesen. 250-300 ezer. Jé, ez munkaköltség szintű!
A szemét vállalkozója, hányszor ment ebből külföldre!
És az ilyenből van számszerűen a sok.
Amúgy, ha ez bántja a szemed(joggal), arra NEM a munkabérek adóztatásának változása a megoldás. Ha valaki eddig milliókkal csapta be az államot, gondolod, ezt nem oldja meg 10 perc gondolkozással?

2011.06.21. 12:05:57

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Mondom a technikát: Józsi, most keresel 75 ezer nettót, ugye? Nézd, meg kéne emelnem a fizetésed. Hónap végétől ki vagy rúgva!
Ne rinyálj! Elsejével felveszlek 72 ezerrel, és megemelem neked! NA!

2011.06.21. 12:08:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Vagy: meddig tart becsukni a céget, és újat csinálni? Csak a név változik.
Ha jó a cég, még pénzt is kapsz érte.

Kivlov 2011.06.21. 12:13:44

@Könnyen elkaptuk, uram!:
thaiföld, bali, ausztrália stb.

de épphogy a munkabérek adóztatásának változtatása a lényeg! mi volt eddig? ha egy kicsit képzettebb voltál az átlagnál, tapasztaltabb, tehetségesebb ergo több volt a pénzed, fizethettél minden 3 ft-ból kettőt az államnak. na, legalább ezt most csökken (majd), de még is túl sok. mondjuk egy 300as bérköltségből (!) kb 200at meg kéne kapnia a dolgozónak, akkor már lehetne azt mondani, hogy alakul...

Viktus 2011.06.21. 12:49:05

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Na igen nem egyszerű ez sokkalta specifikusabb adórendszer kellene sokkal szigorúbb ellenőrzésekkel-retorziókkal.
Egy cipész kis kényszervállalkozó , ha kiváltja az ipart gyakorlatilag csak döglődik teljesen más normát kellene a részükre felállítani viszont, ha azt egy jól menő vállalkozó kihasználja törvénybe iktatni a vagyonelkobzást a teljes családban mellé kis börtönkét, és mindjárt nem járna efféle turpisságon az esze, és a kicsik is megmaradnának.
A munkaerő költségét csökkenteni, hogy tényleges béreken lehessen alkalmazni a népeket. Szerintem a NAV is tisztában van vele, hogy az egész rendszer visszaélésen alapul, és lehet pofázni fekete gazdaság stb. ez az szja bohóckodás édeskevés. Az meg egyszerű tény, hogy egy sofőr, szakács nem 70 ezer forintból él, mert nem lehet belőle családot-egzisztenciát fenntartani viszont, ha a kkv ténylegesen bejelenti a népeket szépen csődöt is jelenthetne pár hónap alatt, mert nem nagyon lehet semerre továbbhárítani a költségeket.

Ironfist 2011.06.21. 13:09:26

@Vidéki:
"Az ilyen vállalkozó, aki csak tisztességtelen eszközöket felhasználva képes vállalkozni, az inkább ne vállalkozzon."

Meg a jó büdös kurva anyád! Az! Te ocsmány, gerinctelen féreg! Hogy van pofád ilyennel vádaskodni, te fideszfasz? Mit képzelsz magadról, ki vagy te? Elárulom, a valóságban csak egy kis narancssárga csúszómászó, aki a gerinceseket ugatja, mert a többi féreg ezt mondja neki. Mi az, hogy tisztességtelen, aki nem tud emelni, mert belerokkan? Egyszerűen ledöbbentett most ez, pedig a pártodtól megszoktam már ezt a kekec buziskodást, de teee... teee... egyszerűen még a szíjjártónál is okádékabb fajzat vagy, pedig na ez aztán nem semmi!

Elképesztő méretű a pofád, ahoz képest, hogy csak egy tetű vagy. Pfff... bazmeg, tisztességtelen, aki tönkremegy a diktatórikus törvények sújtásától... az eszem megáll...

De tudom. Te tényleg egy hazaáruló vagy, semmi több. Te azt akarod, hogy tönkremenjen a magyarság. Melyik külföldi szervezet bízott meg? Kinek dolgozol, te patkány? Ha meg senkinek, akkor meg feltehetnénk a kérdést, hogy miért van számítógép, meg internet a gumiszobában?

Egyszerűen csak... dögölj meg... pusztulj, ne is lássalak többet!

SashaBraun 2011.06.21. 15:28:57

Na jó, akkor lássuk a számokat. Én tavaly havonta 117ezer forint szja-t fizettem minden hónapban, ennyit vontak le. Egy minimálbéres 769 (!) forintot. Az új adószabályok miatt most tőlem kb. 90ezret vonnak, míg a minimálbérestől az adójóváírás csökkentése miatt kb. 2800 forintot. Két kérdésem van:
1, Vajon melyikünk adójából fizetik a közszolgáltatásokat, nyugdíjat, segélyeket stb. (jellemzően olyan dolgokat, amikből én amúgy sem részesülök)
2, Vajon mi lett volna az az adóátalakítás, amitől egy minimálbéres boldog lett volna? A negatív adó? Mert ha bevezetik a 0% adót vagy a 100% adójóváírást, egy minimálbéres akkor is max 769 forinttal keresett volna többet havonta.

Be kéne már látni, hogy azt, aki gyakorlatilag egyáltalán nem adózik, azt sehogy nem lehet állami eszközökkel segíteni.

Amúgy pedig a minimálbéresek nagy százaléka amúgy is vállalkozó vagy olyan alkalmazott, aki borítékban kapja a többit. Nekem is van nem egy ismerősöm, aki kb. ugyanazt csinálja, mint én, kb. ugyanannyi nettóért, csak épp 87ezer forinttal kevesebbet adózik.

És még egy utolsó dolog: aki most szív az adóváltoztatások miatt (aminek a mértéke maximum 4 ezer forint, ott a kalkulátor, meg lehet nézni), az gondoljon egyszer bele abba, vajon nekem/nekünk milyen érzés volt az elmúlt nyolc évben, amikor az akkori kormány minden problémás szituációt úgy oldott meg, hogy "aki 100ezret be tud fizetni adóba, az 120ezret is be tud...vagy 140-et...vagy 160-at". Néha úgy érzem, itt néhány ember csak akkor lenne elégedett, ha minden bruttó fizetésnek ugyanannyi lenne a nettója, akár 70ezerről, akár millióról van szó. És még a Fidesz a komcsi...

Azt persze belátom, hogy a mostani kormány néha kicsit túllő a célon és nagyon határozottan (néha talán kissé agresszívan) veri keresztül az akaratát. De szerintem az irány az jó. És nyugodt lehet mindenki, abban a pillanatban, hogy visszajönnek a szocik és újra kreálnak egy "fizessenek a gazdagok" típusú adórendszert, én azonnal lépek is. Most is már csak az tart vissza, hogy végre látok valami perspektívát, ami hosszú távon kiforrhatja magát...

golyóstroll 2011.06.21. 15:41:54

@SashaBraun: az emberek nagy részének nem az fáj, hogy ő kevesebbet keres 4000 forinttal (bár ez is szarul tud esni) hanem az, hogy bezzeg a köcsög gazdagok meg a vállalkozók már megint többet kapnak

maim 2011.06.21. 15:59:20

Unokatesóm egy kis cégnél dolgozik több,mint tíz éve.Az utóbbi három évben egy fillérrel sem
emelték a fizuját,holott az árak elszabadultak.A főnökök télen telelnek,nyáron nyaralnak,nagy házat építettek és mindegyik vett egy uszály méretű autót.Ők majd egy kicsit jobban összehúzzák
magukat.Vagy nem tartanak csapatépítő bulit egy évben kétszer.

golyóstroll 2011.06.21. 16:13:01

@maim: és ezzel tulajdonképpen mit akarsz mondani?? mindenki vállalkozhat, mindenki lehet menő ügyvéd, jó fogorvos, feltalálhat Rubik-kockát
komolyan nem értem mire jó ez, hogy rúgjunk-bele-akinek-jól-megy mantra

2011.06.21. 16:26:26

@Kivlov: persze, persze. a cégeknek meg mindig van valami mondvacsinált indokuk az elmúlt 5 évben, hogy épp miért nem emelnek bért a dolgozónak!

Oké. Ez a burzsoázia diszkrét bája.
Ha valakinek van pénze, és befekteti, netalán effektíve részt is vesz a működtetésben, magának akarja a többet, nem a dolgozóknak.
És a multikat még adókedvezményben, támogatásban is részesítjük. A Mercedes mennyi adókedvezményt kap a következő 5 évben? Ezt miért nem a dolgozók béremelésére fordítja?
A parlament is a saját jövedelmezésének rendezését tekinti legfontosabb feladatának. Minden kormányváltás utáni első ülés első döntése ez volt.

2011.06.21. 16:37:41

@SashaBraun: Te, Szasha!
Nem ez a kérdés! Olvasd el az elejét is.
A fidesz ígért valamit: csökkenő adóterhek a vállalkozásoknak
csökkenő szja kulcs, a nettó bér változatlan (senki nem járhat rosszabbul!)

Majd mikor kiderül, rosszul kalkuláltak, akkor nem azt mondják, bocs, elnézést, helyrehozzuk, hanem a vállalkozókkal akarják kifizettetni!
Érted? Egykulcsos, ok!
Fizessen a szegény OK!
DE AZ VOLT AZ ARGUMENTUM? HOGY A VÁLLALKOZÁSOK FOGLALKOZTATÁSI TERHEIT CSÖKKENTJÜK? ÍGY ÖSZTÖNÖZVE A GAZDASÁG FELFUTÁSÁT! upsz! Vazze, ez teljesen az ellenkezője!

2011.06.21. 16:44:58

@maim: szerintem el kéne mennie a gánti kőbányába dolgozni. Úgy hallottam, hogy ott megtörtént a béremelés, noha senki se keres 300 ezer alatt.

2011.06.21. 16:47:33

@golyóstroll:
ez egy jó kérdés: miért kell a szegényebb rétegnek viselni a terheket, miközben a jobban keresők többet visznek haza, a gazdaság folyamatos szűkülése alatt?

Ironfist 2011.06.21. 18:15:22

@SashaBraun:

Jaja, fujjfujj komcsirendszer, kár, hogy a közgazdaságtan kiagyalója is megemlítette már, hogy akinek több van, az többet tegyen bele a közösbe, pedig Adam Smith-t igazán nem tarthatod kommunistának, lévén ő a mostani kapitalizmus atyja.

Blogger Géza 2011.06.21. 19:08:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: Tény az, hogy az elmúlt negyedév GDP-növekedése 4 (!) éves rekord Magyarországon. Tehát már a válság kitörése előtt sem tudtok hozni ezt a szintet az MSZP-SZDSZ kormányzása alatt.

Ezek után "Romló gazdasági környezet"-ről beszélni elég nevetséges.

lyken 2011.06.21. 19:11:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: "miért kell a szegényebb rétegnek viselni a terheket, miközben a jobban keresők többet visznek haza"
Ja, de a jobban keresők 20 éve fizetnek az álrokkantnyugdíjasok helyett, meg a feketézők helyett, meg a roma gyerekgyárak helyett, meg a szocsegélyen élők helyett meg a...stbstbstb.
Az, hogy közteherviselés van, azt jelentse, hogy mindenki viseli a terheket.
Plusz gondolat: ha valaki tízszer annyit fizet be adóban, mert jobban keres, akkor:
- elsőbbsége van orvosnál?
- elsőbbsége van hivatalban?
- elsőbbsége van bárhol?
- gyorsabban kiér a házához a tűzoltó vész esetén?
- kiemelt eü ellátást kap?
- jobban odafigyel a rendőr értékeinek védelmére?

Vagy esetleg ugyanaz a sorsa mint az autósoknak? Démonizálják, mert többre jutott mint az átlag? Ja, és az autósréteggel való párhozam azért is releváns, mert ha a gazdagok nem fizetnék be az adóterheiket akkor az államkassza ugyanúgy bedőlne, mintha az autósok nem fizetnék be az üzemanyagon át az adósarcot.
Röviden, azért kell a szegényeknek is hozzájárulni a kasszához, mert közteherviselés van.

Blogger Géza 2011.06.21. 19:12:48

@Könnyen elkaptuk, uram!: Na, azt meg senki nem ígérte, hogy az országban minden egyes embernek inflációt elérő vagy meghaladó mértében növekedni fog a fizetése. Hülyeség is lenne, ha ilyet ígérne bármilyen párt vagy kormány.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.21. 19:15:35

@Blogger Géza: köszönhetően a manyup pénzeknek és az állampapír kölcsönnek. ez nem növekedés, bazdmeg a növekedést nem negyedéves intervallumban mérik.

hogy értsd te is:
ha van 10 forintod, és ehhez hozzálopsz 4-et amit befektetsz akkor nem növekedett a vagyonod csak pillanatnyilag így számolod. majd decemberben amikor vissza kell fizetned a bírósági költségekkel együtt és az elbaszott befektetéseddel együtt amit buksz marad 3 forintod, akkor nem igen fog vigasztalni, hogy júniusban 40%-os növekedése volt a pénztárcádnak.

Blogger Géza 2011.06.21. 19:17:31

@púdó: Valóban nem, mindig volt pénzem befizetni a villanyszámlát, és erre büszke is vagyok. Én csak azt nem értem, hogy nálatok nincs valami bérszámfejtő, könyvelő vagy ilyesmi, akire ezt rá lehetne bízni? Aki képes lenne felütni egy törvényt és eldöntse, hogy egy gagyi és egy országosan (el)ismert bérkalkulátorból melyik a hiteles?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.21. 19:18:18

@Blogger Géza:

az maga a hülyeség, hogy a kormány bármit "ígér" olyan magyar kis és közép üzleti vállalkozások nevében, amelyekbe nemhogy beleszólása nincs, de még csak nem is segíti semmivel, sőt a multikat segíti mindenféle kedvezményekkel.

illetve nem hülyeség, hanem végtelen pofátlanság.

Blogger Géza 2011.06.21. 20:06:09

@Conv: Te sajnos nagyon nem értesz semmit. Először is a gazdasági növekedés igenis negyedéves időszakokban mérik tipikusan (persze évesben is, de ha havi már pl. túl ingadozó), már elve a recesszió általánosan elfogadott definíciója negyedéves növekedésen alszik.

Másrészt csúnyán kevered a gazdasági növekedést az állam vagyonával. Ennek sem sok köze van egymáshoz.

Blogger Géza 2011.06.21. 20:09:57

@Conv: Csakhogy a béremelési ígéretet az OÉT-en a munkaadói oldal tette. Amúgy a kormány mint munkaadó, be is tartotta az ígéretét, a közszféra dolgozói minden esetben megkapták a megfelelő szintű béremelést.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.21. 20:56:27

@Blogger Géza:

minden bizonnyal én vagyok a hülye, mert szarok arra, hogy ebben a pillanatban a növekedés mennyi, amikor láthatóan ez ahhoz vezet, hogy bukik minden a gecibe.

azt pedig naridroid, azt hiszem megbeszéltük, hogy az oét lófaszt sem csinált, ajánlást tehetett semmi mást, és a munkaadói oldallal nem egyeztettek. sorolj nekem kkv-kat akikkel egyeztettek, és vállalták a kormány ostobaságát elvinni a hátukon a saját terhükre.
majd azokon számon kérhetnek bármit, másokon nem.

a kormány lófaszt tartott be, miután beleverték az orrát abba, hogy mennyire elbaszta, miután már nem tudta kimagyarázni a dolgot, hónapok után kiszúrta a közszféra szemét az anyagi "kompenzálással", hogy befogják a pofájukat.
vagy te úgy látod január egytől automatikusan megtörtént a "kompenzálás" vagy te is a valóságot látod, hogy csak pislogtak és hónapok múlva léptek?
természetesen abból a pénzből amit az adófizetők fizetnek be, mindamellett, hogy kevesebbet kaptak a nagy adócsökkentés után mint előtt. nagyszerű, elismerésre méltó teljesítmény.

ha pedig eszedbe jut a nenyi meg a ner, mint a közös vállalás meg a nemzet, meg az ilyen narancsszín lózungok, akkor szépen dugd fel a seggedbe, vagy verd rá a farkad, de normális embereket ne próbálj baromságokkal fülkeforradalmasítani.

nem hiszem, hogy valóban hülye vagy, inkább egyszerűen seggnyaló, de ezzel a ténnyel nem fogsz meggyőzni senkit arról, hogy érdemes annak lenni.

cso zsi 2011.06.21. 21:15:35

@lyken: Az "értékesebb" szavazat már felmerült egy éve. Aki meg kitalálta bőgne, mikor kiderül, hogy a 10 leggazdagabb megvette az országot magának.
@Blogger Géza: Akármilyen hihetetlen, sokaknak gondot jelent a közüzemi számla befizetése. Abból a rétegből, ahol minimálbéren van az egyik családtag, és lapáton a másik, évek óta. Ha nincs kocsi, vagy lakáshitelük, még akár mosolyogni is tudnak. Egészen addig, amíg a munkanélküli körből kiesett családtagnak orvoshoz nem kell mennie. Mert TB sem jár neki "csak úgy".

Blogger Géza 2011.06.21. 21:16:51

@Conv: Jó, hát te szarhatsz rá, mennyi a növekedés, a tények igen zavaróak tudnak lenni, azt tudom, főleg ha nem támasztják alá a rögeszméidet. Tény, hogy az állam a közszférában megtette, amit vállalt, kompenzálta kisebb fizetést kapókat. Pont. Ő teljesítette, amit vállat, most a többieken a sor.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.21. 21:38:41

@Blogger Géza:

úgy látom téged a tény mint fogalom értelme nem igen érdekel.
örülsz mint majom a farkának, hogy egy egyszerű matematikai csalás egy pillanatra igazolja a hülyeséged.

csak, tudod a gazdaság nem abból áll, hogy most csaltam egyet, pillanatnyilag jók a mutatók, és erre verem a mellem.

tény hogy az állam a közszférában megtette amit vállalt. ez igaz.
a miként nem mindegy gerinccel rendelkező humanoidoknak. ez téged és a többi naridroidot sem érinti.

lyken 2011.06.21. 22:15:05

@cso zsi: "Aki meg kitalálta bőgne, mikor kiderül, hogy a 10 leggazdagabb megvette az országot magának. "

A kisember két dologgal nincs tisztában.
1. Bizonyos -a leggazdagabbnak titulált- emberek nagyjából akkora gazdasági hatalommal rendelkeznek, hogy akár úgy is tekinthetjük, hogy megvették az országot.
2. A leggazdagabbaknak tituláltak nem szja termelő állásból, hanem adótermelő cégből gazdagodtak meg. A gazdag ember nem fizet magas szja-t, mert nincs szüksége magas fizetésre. A cége birtokol mindent amit kell. Merthogy a cége nem fizet 50% szja-t. Hülye lenne 50%-ot befizetni, ha egyszer fizethet mondjuk 30%-ot is.
Az állásban levők keresik a pénzt, a cégtulajdonosok csinálják a pénzt. Lényeges különbség.

Nem tudom, hogy ki hogyan értette, de én keresőket írtam, tehát az amit reklamálsz, igencsak mellément. Pláne, hogy a reklamált teoretikus esemény már megtörtént.

lyken 2011.06.21. 22:17:25

@Conv: "csak, tudod a gazdaság nem abból áll, hogy most csaltam egyet, pillanatnyilag jók a mutatók, és erre verem a mellem."
Miért, Madoffnak bejött nem? ;)

2011.06.21. 23:08:31

@Conv: @Blogger Géza:
Máshol olvastam, nem az én meglátásom:

hihetetlen ez a fidesz panelesedes, trollkodas,megfigyeltem, _ mindig 2 _ van,

- az egyik az intellektualis, akinek van esze, de ertetlenkedonek tunik, persze megfelel az erobol poliitizalas, mindenfele jogok korlatozasa, mert ugye minden megmagyarazhato, aki minden kommentelobe belekot, mindenre van mosdato szovege, ezer ft-ozik, es teljesen ugy csinal, mintha a dontes mikentje, miertje teljesen rendben lenne (itt pl ursus, tegnap a vvezeren blogger geza), pont a lenyegre nem reagal soha.

- a masik meg a meg mindig nyolcevezo kurcsanyozo idiota aki szerint ha egy szar helyzetben szar dontesekkel dilettans emberek meg sokkal szarabbat csinalnak, akkor ... mindenki kommunista aki nem ert egyet itt most behajto, tegnap meg maskor videki.

kerdesem: minek, miert, kinek?

Kedves Géza! A számokkal való bűvészkedésed zseniális. De hazug. Már egyszer megbeszéltük: A GDP fogalmát ha ismered, nem hozod ide.
Ha az állam költekezik, az is emeli a GDP-t.
Ha a GDP nő az előző év azonos időszakához képest, az 2010 I. negyedéve !!!! Nagy kunszt!

Veszek egy MOL-t, már kúszik is fel a GDP.

2011.06.21. 23:13:42

@Blogger Géza: Tény, hogy az állam a közszférában megtette, amit vállalt, kompenzálta kisebb fizetést kapókat. Pont.

Ez aztán a logika!
A közszférában dolgozók 46%-a kapott kompenzációt, TEHÁT az szja változtatás átgondolt, jól kikalkulált, okos döntés volt. Az állam állta a szavát.

Géza, neked az utcai tolvaj is korrekt, becsületes, elismerésre méltó, felnézel rá, ha visszaadja amit ellopott?

lyken 2011.06.21. 23:54:15

@Conv: hja, hát a részletkérdések, ugye...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.22. 00:07:10

@Könnyen elkaptuk, uram!:

igen, ismert a dolog.
se vidéki, se eszkep, se blogger géza nem reagált még soha egyetlen kommentemre sem amiben tények vannak, illetve ha valamelyikre reagált akkor a legjelentéktelenebb dolgot próbálta megmagyarázni. többnyire szarul, kevesebb esetben nagyon szarul, de soha sem jól :)

én szeretem az ilyen naridroidokat, ugyanúgy mint a libbantakat és a maszopos bögregyűjtőket, meg űbermagyarokat.
megnyugvással tölt el a bizonyosság amit adnak, hogy ha véletlenül hernyóvá válnék, vagy agyhalottá, akkor is életben maradok.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2011.06.22. 00:10:51

@Könnyen elkaptuk, uram!:

valószínűleg úgy van vele, hogy mindenki hibázhat, ám csak feltételezett bizonyítékot tudok erre; valaki felnevelte, szerintem ennek ellenére tiszteli.

maim 2011.06.22. 00:36:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: Tényeket közöltem.Tehát van olyan cég és nem hiszem,hogy csak
ahol a rokonom dolgozik,aki évekig hagyja a dolgozó bérét a béka valaga alatt,miközben
megtehetné hogy emel.Többek közt ezért is ilyen alacsonyak a bérek az országban.
Golyóstoll,nem az fáj,hogy van akinek jól megy,nem vagyok irigy,hanem,hogy nem becsüli a hűséges alkalmazottat annyira sem,mint a kutyáját.A becsülés meg számokban is mérhető.

Béla Bácsi 2011.06.22. 02:58:49

@Blogger Géza: Ne törődj Kohn Vektorral (melegséget sugárzó lény)! Őt nem érdeklik tények, vagy még inkább a nagyobb kép, ő csak ledorongolni jár ide embereket.
A 16% adó egyértelműen az adócsalás 15%-os költségéről szól (ennyibe került fiktív kiadást vásárolni). A (geci) Fidesz úgy okoskodott, hogy nem éri meg 1%-ért csalni, egyszerűbb bevallani az egészet. Persze egy csomó ember ( a magánszektorban) azzal szórakozott, hogy minimálbért fizettek be és utána zsebből kompenzálták a dolgozót, hogy azért ott maradjon, így mindketten "jól jártak", nem kellett annyi adót egyiküknek se befizetni.
Az egész ország igyekezett adót csalni. A 16% adókulcs ellehetetleníti ezt, de egy-két kommunizmusból itt ragadt észkombájn csökevény azóta is torkaszakadtából társadalmi igazságtalanságot visít és Dr.KHG voltára való tekintettel mindenkire epét okád (mert ennyi jár nekünk, alantas férgeknek minimum!).
Szóval, ha jót akarsz, nem állsz vele szóba. Valójában -annak ellenére, hogy ezt hirdeti- fogalma sincs valós tényekről, adatokról: nagyképűen kioktatgat mindenkit az ő fennsőbbrendű intuíciói alapján.

zrobasé 2011.06.22. 08:33:36

hu, jó páran vannak/voltak itt, akik szerint elég csak annyi,hogy hopp vállalkozó vagyok, és már mindenem meg is van,nyaralás, ház,kocsi...és akik szerint a vállalkozó semmi adót nem fizet, najó, max az emberei után, de aztán a többi pénzt meg jól lenyeli magának, és huss...nosza, akkor hajrá, tessék, lehet vállalkozást alapitani, és meg is oldódik sok ember minden gondja...ehh...

2011.06.22. 09:29:12

@lykenJa, de a jobban keresők 20 éve fizetnek az álrokkantnyugdíjasok helyett, meg a feketézők helyett, meg a roma gyerekgyárak helyett, meg a szocsegélyen élők helyett meg a...stbstbstb.

Ebben nagyjából egyetértünk, de erre más megoldást kell keresni.
Amúgy nem az egykulcsos adó ellen ágáltam, ha visszaolvasol.

2011.06.22. 09:32:12

@maim: aki évekig hagyja a dolgozó bérét a béka valaga alatt,miközben
megtehetné hogy emel.T

A legtöbb multi.

2011.06.22. 09:37:29

@Conv:
Engem az gondolkodtat el, hogy mindíg kettős felállás van: egy szakértősködő, meg egy bunkó. Olybá tűnik, mintha ki lennének osztva a feladatok. Lehet, hogy van valami abban az 1.500 Ft/hozzászólásban? Mert akkor tényleg mi etetjük a trollokat.

2011.06.22. 09:41:35

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Géza is, mintha központi utasításra, leosztott információkat felhasználva érvelne. Mindig pontos adatokat közöl, de sose összefüggésében. Kiragadja éppen azt, ami pozitív. GDP 4 %-on. Hurrá!!! Munkanélküliség? nem játszik! Államháztartási hiány? kit érdekel!
Bár az is igaz, hogy mindig azt mondja: idén nyugodtan hátradőlhetünk! Valóban, a kölcsönök visszafizetése jövőre aktuális.

2011.06.22. 09:45:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: De miért emelne?
Ha meg tudja oldani olcsóbban, megoldja. A vállalkozás lényege, hogy profitot termeljen.
A mai munkaerőpiac sajátossága, hogy túlkínálat van. Nézd meg a hiányszakmákat! Ott jó pénzt lehet keresni.

2011.06.22. 09:54:54

@Blogger Géza:
Azt mondja a törvény: A bruttó 300.000 ft alatti munkabérek nettó értékének megőrzéséhez szükséges béremelést végre nem hajtó....

A nettó munkabér értékének megőrzését Te hogy értelmezed?

Azt írod, senki nem ígérte az inflációkövetést. Rossz hírem van: a munkabér értékének megőrzése éppen ezt jelenti. Bár neked volt ötösöd!

2011.06.22. 09:59:43

@Béla Bácsi: A 16% adó egyértelműen az adócsalás 15%-os költségéről szól (ennyibe került fiktív kiadást vásárolni). A (geci) Fidesz úgy okoskodott, hogy nem éri meg 1%-ért csalni,

Hát, akkor elég szarul okoskodott. Ugyanis számlát venni a cégbe szoktak, nem magánszemélyként. Ott pedig nem csak az szja 16%-os adóját tudom eliminálni. Nem kell megfizetnem a tb járulékot, nyugdíjjárulékot, társ. adót, stb.

2011.06.22. 10:08:08

@Viktus: Nézd, tudom, nem tökéletes, de Angliát tudom felhozni példaként:
20% adó, mindenki kötelezően befizeti. Aztán visszaigényelhet, különböző jogcímeken. Az állam támogatja a vállalkozásba kezdőket. Visszaigényel. Magánszemélyként a kis jövedelműeket. Visszaigényel. A gyermekeseket: visszaigényel. Van egy megállapított jövedelemszint, amely társadalmi megegyezés szintjén kell a minimális életszínvonal fenntartásához, erre az összegre lehet felhúzni a bejövődet, a visszaigénylésekkel. Nincs túl sok jogcím, így egyszerű, átlátható.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2011.06.22. 12:18:33

Árpádnál már megírtam, azért ide is bemásolom a véleményemet:

Pedig az adócsökkentés, valamint az egykulcsos adó jó irány, csak nem egészen azért, amiért kitalálták. Ezeket az intézkedéseket bevezetve ugyanis a cégek nagy része levegőhöz jut: tudja fizetni a törlesztőket, esetleg még megtakarításai is lesznek (ezért nem változtak a bérek, valamint az árak sem most, sem a Gyurcsány féle áfacsökkentésnél). Ezen megtakarítások későbbi eredménye lehet új munkaerő felvétele (pl. a vállalkozás méretének megnövekedése miatt), valamint fizetésemelés. Ha ez utóbbit törvényi erővel kényszerítjük ki, akkor megszabjuk, hogy a cég mire költse a megtakarításait (ha egyáltalán vannak). Ez a döntés tulajdonképpen ekvivalens (gazdasági értelemben) egy új munkáltatói járulék bevezetésével, ami teljesen kiöli az eredeti intézkedés pozitív hatásait.

Blogger Géza 2011.06.22. 20:37:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nagyon nagy baj az elmédben, ha az adóztatást, amely forrást teremt a közösségi kiadásokhoz, lopásnak tekinted. A valódi egykulcsos adó értelemszerűen növeli azoknak az adóterhelését, akik eddig a közteherviselésből magukat kihúzva eddig semmilyen vagy jelképes adót fizettek, ez már bevezetés előtt látható volt, tehát ezt csak béremeléssel lehet kompenzálni, nem olyan bonyolult ez.

Arra viszont nem lehetett számítani, hogy a munkaadói oldal megpróbálja elszabotálni a béremelést.

Blogger Géza 2011.06.22. 20:38:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Veszek egy MOL-t, már kúszik is fel a GDP."

Ez teljesen téves. Utána kéne kicsit olvasnod a dolgoknak, hogy alapvető közgazdasági műveltséget szerezz.

2011.06.24. 11:51:18

@Blogger Géza: mivel a GDP tartalmazza az állami kiadásokat is, például beruházások, például autópálya építés, stadionépítés, stb, így a belső fogyasztást mesterségesen is fel lehet futtatni.
Lehet még oly módon is, hogy például támogatott hitelekkel fokozom a lakossági fogyasztást.

Amúgy tényeket írjál. Mint például ez: "2009-ben bevallást benyújtó összesen 362 ezer(!) cég közül csupán 5702 adózás előtti nyeresége esett 50 és 500 millió forint közé, tehát ennyit érintett viszonylag pozitívan a változás. Ebben a körben a vállalati átlagos statisztikai létszám 15 százalékát foglalkoztatták..."
Társasági adó.

2011.06.24. 11:56:38

@Blogger Géza: Arra viszont nem lehetett számítani, hogy a munkaadói oldal megpróbálja elszabotálni a béremelést.

Dehogynem. Te ennyire naiv vagy, vagy ez a szereped a pártban?

A csökkenő adóterhekkel nem oldom meg a foglalkoztatás kérdését, csak prosperáló gazdaságban. Ha dekonjunktúra van, (használhatok idegen kifejezéseket? Vagy fordítsam le, hogy megértsed? Ja, nem kell! Ötösöd volt közgázból! ) több alkalmazottat nem vesz fel a vállalat, ugyanis nincs miért. A dekonjunktúra azt jelenti, kedves Matolcsysták, hogy csökken a vállalat forgalma, kevesebbet tud eladni, mint előtte, tehát, ennek folyományaként, kevesebb munkaerőre van szüksége. Noch da zu, bezárja a boltot!

2011.06.24. 11:59:58

@stoic79: Ez a döntés tulajdonképpen ekvivalens (gazdasági értelemben) egy új munkáltatói járulék bevezetésével, ami teljesen kiöli az eredeti intézkedés pozitív hatásait.

Teljesen igazad van! Jó meglátás.

2011.06.24. 12:09:01

@Béla Bácsi: Az egész ország igyekezett adót csalni. A 16% adókulcs ellehetetleníti ezt, de egy-két kommunizmusból itt ragadt észkombájn csökevény azóta is torkaszakadtából társadalmi igazságtalanságot visít és Dr.KHG voltára való tekintettel mindenkire epét okád (mert ennyi jár nekünk, alantas férgeknek minimum!).

Neked is: "2009-ben bevallást benyújtó összesen 362 ezer(!) cég közül csupán 5702 adózás előtti nyeresége esett 50 és 500 millió forint közé, tehát ennyit érintett viszonylag pozitívan a változás. Ebben a körben a vállalati átlagos statisztikai létszám 15 százalékát foglalkoztatták..."

Tehát, nem mindenkinek 16% a 16%.
Úgy gondolod, hogy főleg itt volt jellemző az adócsalás?
Most a kisvállalatokat akarják béremelésre kötelezni. Pont az 50 millió adózás előtti nyereséget termelőket. Ez mire ösztönöz?
Gondolkodtál már?
A létszám 15%-át foglalkoztatják
Mi van a maradék 85%-kal?
Azok béremelésére adott kedvezményt az állam?

Látod, demagóg, hazug dumával vezetik meg az embereket. És aki túl fiatal, mint a Géza, vagy túl buta, az be is veszi. És még jól is esik neki. A viktimológia ismeri ezt. Az áldozatoknál megfigyelhető az elkövetővel szembeni szimpátia kialakulása. Különösen, ha hosszabb ideig vannak összezárva: jellemzően emberrablásnál, nemi erőszaknál.
Ezzel a fidesznyikek is így lehetnek.

Béla Bácsi 2011.06.24. 16:19:49

@Könnyen elkaptuk, uram!: Először is megköszönöm a tisztességes hangnemű válaszodat és azt, hogy nem használsz itt alpári hangnemet (bunkózás, ökrözés), ami sajnos bevált gyakorlat itt randalírozó egyesektől.
Nézd, én nem tudok és nem is akarok belemenni számháborúba, marad a "józan parasztész", ahogy azt a matek tanárom szokta volt mondani. Az első kitételem az az, hogy ha progresszív adót vezet be valaki, akkor tutto berro, hogy a magasabb adókategóriát mindenki igyekszik majd elkerülni, mint ördög a szenteltvizet. ( A dicső közelmúltban hallhattunk "eltüntető vállalkozókról", akik abból tengették "sikeres" életüket, hogy megszabadultak a profi számlagyártók befizetetlen adósságától egy fiktív vállalattal, "vagyontalanul", stb...)
Az adóbehajtásnak az elsődleges funkciója a jövedelemteremtés lenne (az államkincstár részére), nem valami magyar népmeséből átvett igazságosztás, Ludas Matyi módjára. Ha alacsony az adó, szivesebben befizetik. Ha annyira alacsony, hogy nem éri meg nem befizetni, akkor mindenki befizeti. ("Sűrű fillér jobb, mint a ritka forint.")
A másik, hogy szimplán hozni egy törvényt, hogy "aki gazdag, az dögöljön meg", nem nagy valószínűséggel éri el a célját, mert azonnal mindenki be akarja bizonyítani, hogy ő nem is gazdag (és be is fogja). A progresszív adórendszer arra ösztönöz, hogy minden törvényes és (magyar esetben) törvénytelen eszközzel igyekezz az alsó kategóriákban adózni. Ez egyedül a fiktív számlákat gyártó "vállalkozóknak" volt jövedelmező, a közösségnek nem.
A "szegényekért" meg nem sírnék annyit: Még "hivatalos", "multi" cégeknél is bevett gyakorlat a "minimálbéren futtatás", amit aztán más juttatásokkal spékelnek meg az adózás közös elkerülésére. (Az igazgató uraknak pl. szolgálati Audi-bérlet egészíti ki szerény javadalmazásukat, de ez kiadás a cégnek, nem bevétel, fizetés helyett is részvény-opciót kapnak, ami eladás előtt természetesen nem lehet adóköteles.)
Még egyszer, nem vagyok adószakértő vagy bárminemű adóakármi, úgyszintén nem vagyok Fidesz-rajongó, de az egyszerűsített képet, hogy összetanakodott a Fidesz, hogy hogy lehetne még jobban elcseszni itt az életet, azt ugyanilyen egyszerűsített módon visszautasítom.

Blogger Géza 2011.06.24. 20:11:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: Pedig jó lenne, ha lefordítanád (első sorban magadnak), hogy mi a fenét értesz dekonjunktúrán. Merthogy most nem az van, az tuti. A magyar gazdaság növekedési üteme 4 éves csúcson van, és a legfőbb exportpiacunk, Németország is szépen növekszik, bár talán nem annyira mint várták, de még így is kiemelkedően.

2011.06.25. 23:56:48

@Béla Bácsi: Örülök, hogy találkoztunk.
Nos, nem vagyok ellene az egy kulcsos adózásnak, sajnos korlátozott a lehetőségünk, hogy itt igazán ki tudjuk fejteni álláspontunkat.
Az állam pénzéhes. Ezt minden módon csillapítani akarja. Nem tartom jó megoldásnak, hogy a magasabb jövedelműek kevesebbet adózzanak jelenleg.

Miért? Akinek magas a jövedelme, az szja csökkenésével többet visz haza. Aki eddig csalt, nem fogja abbahagyni, legfeljebb más technikákat talál ki.
Aki kisjövedelmű, az többet adózik, vagy nem mő a jövedelme. Pont neki gond a bankhitel. tehát nemcsak a svájci frank erősödése miatt szenved, de még a saját kormánya miatt is.

Egy aprócska tény:
16%-ra csökkent a társasági adója az 50-500 millió adózás előtti nyereséget termelőknek. És az az alattiakkal mi van?

Látod, hasonló problémát vélek felfedezni.
Fizessenek a kicsik!

Az, hogy úgyis zsebbe kapja... részben féligazság, (kérdezd meg a TESCO pénztárost) részben nem így kell megfogni.
Az alacsonyabb adó- kevesebb csalás elvvel egyetértenék, de az így kieső adóról kormányunk nem hajlandó lemondani!

2011.06.26. 00:01:16

@Blogger Géza: Pedig jó lenne, ha lefordítanád (első sorban magadnak), hogy mi a fenét értesz dekonjunktúrán.

Talán ha méltóztatnál körülnézni a nagyvilágban.

Amúgy az 1,9%-os GDP növekedés nem egy világteljesítmény, különösen, hogy 2010 első negyedévéhez képest történt.

Tudod, mikor a szovjet verte a mellét, hogy leköröztük az USA-t! Nálunk 10%-os növekedés volt, az ő 2%-uk koz képest!

Ja. 10-ről 11-re, szemben a 100-ról 102-höz!

2011.06.26. 00:06:53

@Béla Bácsi: hogy összetanakodott a Fidesz, hogy hogy lehetne még jobban elcseszni itt az életet, azt ugyanilyen egyszerűsített módon visszautasítom.

Ettől bonyolultabb a képlet: olyan szintű összefonódás van, hogy nem beszélhetünk csak a Fidesz-ről.

Légyszíves, a kedvemért, vedd már számba, hány vádemelés történt politikusokkal szemben az elmúlt évben, mennyi a Bajnai alatt, és mennyi a gyurcsány alatt.
Aztán még azt kérdezném meg, hogy akiknek a Bajnai alatt szabták ki a büntetését, azt most miért csökkentették, illetve miért lehet háziőrizetben, ha olyan kemények vagyunk?

Blogger Géza 2011.06.26. 00:17:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ez valami szocialista matematika? Maradjunk abban, hogy 2,5%, ami 4 éves rekord.

"Magyarország bruttó hazai terméke 2011 I. negyedévében 2,5%-kal, a naptárhatás kiszűrésével 2,4%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest."

A különösen fontos ipari termelésnél még ennél is jobbak a mutatók:

"Az ipar hozzáadott értéke továbbra is jelentősen (11,4%) növekedett, fő-ként az exportorientált feldolgozóiparban bekövetkezett 13,2%-os bővülés következtében"

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/gdn/gdn21103.pdf

2011.06.26. 09:40:10

@Blogger Géza:
Kedves Bélám!
Már elmeséltem neked, hogy a statisztika alkalmas néphülyítésre. És Te kiváló alany vagy hozzá. El akarod hinni.
Az előző év I. negyedévéhez. Erről szólnak a mutatók.
Érted? Nem? Sajnállak. Ötösöd volt gazdaságtanból. Az ismerősömnek is volt pedagógiából, ő speciel egy borospincében vizsgázott.

Na. Szóval ha a bázis alacsony, akkor nem nagy kunszt növekedni.
Lassan olyan érzésem támad, hogy a Hofi mennyit ellett a disznó? kérdése újra aktuális.

Ha eddig gyártottunk 100 tojáshámozót, majd csak 90-et, aztán javultunk 4%-ot, még mindig csak 94 (93,6)-on állunk!

2011.06.26. 09:55:14

@Blogger Géza:
Igen, Géza! Ez szocialista matematika. Bár az egész világon elfogadott az a tény, hogy egy negyedév 3 azaz három hónapból áll. Az I. negyedév konkrétan: január, február, március.

A Te általad citált kimutatás meg azt az árulkodó címet viseli, hogy a GDP növekedése a január- áprilisi időszakban. Ez meg négy. Vazze a naptárral hogy állsz?

2011.06.26. 10:02:04

@Könnyen elkaptuk, uram!: hogy összetanakodott a Fidesz, hogy hogy lehetne még jobban elcseszni itt az életet, azt ugyanilyen egyszerűsített módon visszautasítom.

Kedves Béla bács! Sose állítottam ilyet!
Nagyon drukkolok a Fidesznek, hogy sikerüljön az ország talpraállítása. Már csak azért is, mert jelentős pénzem van otthon ingatlanban, ami teljességgel inmobil.
Már csak azért is, mert ha egy gazdasági válságot nem tudnak megoldani, bárhol a világon, akkor a vége háború. Belső(polgárháború), vagy külső.
Egyikkel se nyernénk.- Ráadásul féltem a családtagjaimat.
TEHÁT, nem drukkolok a Fidesz ellen. Csak nem látom a megoldást. Viszont éjjel-nappal hazudnak. Ne legyen félreértés, a szocik se voltak jobbak. Nem vagyok Gyurcsányisa.
De tudod, ha a fiam(akit nagyon szeretek) megígér valamit, és nem tartja be, rajta is számonkérem!

Blogger Géza 2011.06.26. 16:52:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha jól értem, most az a bajod, hogy az MSZP idején túlságosan nagy volt a gazdasági visszaesés, ezért most ne foglalkozzunk a gazdasági növekedéssel. Ez igen vicces. :)

Blogger Géza 2011.06.26. 16:54:24

@Könnyen elkaptuk, uram!: Jó, hát eddig legalább azt hittem, olvasni tudsz, belátom, a feltételezés súlyos tévedés volt!

Béla Bácsi 2011.06.27. 01:05:03

@Könnyen elkaptuk, uram!: "16%-ra csökkent a társasági adója az 50-500 millió adózás előtti nyereséget termelőknek. És az az alattiakkal mi van?"
Ez egy nagyon jó kérdés! A választ nem tudom.
De gyanítom, hogy itt van a "sűreje" a gazdaságnak, itt történhetett a szocik alatt a legtöbb sumákolás. Egyszerűen őket akarják rávenni, hogy inkább a közösségnek fizessék be a pénzüket, mint profi számlagyáros szélhámosoknak.
Azt mondod, aki többet keres, az többet is visz haza. Mi ezzel a baj?
A kulcsszó a "többet keres"en van. Az az ember többet keres, többet is ad be a közösbe, ugyanúgy 16%-át minden forintnak, mint a kevesebbet kereső.
Az ellenkezője az lenne, ha neked 8 óra munka után azt mondanák, hogy ha túlórázol, az első túlórád csak háromnegyede lesz az órabárednek, a második csak a fele, a harmadik meg már csak a negyede, stb... Te akarnál ilyen feltételek mellett túlórázni?
Ugye, hogy nem!
De a mások jövedelméről mégis olyan nonsalanszul dönt itt mindenki. Az más... Az gazdag, kérem.
Hidd el a gazdagság tényleg egy nagyon relatív fogalom.
Inkább fogd fel úgy, hogy aki szegényebb, annak kevesebbel kell hozzájárulnia ugyanannak az infrastruktúrának, közigazgatásnak, oktatásnak a használatához , mint a tehetősebbnek.
A te logikád kifordítva: a progresszíven adózott polgár követelhetné, hogy neki két sáv jár a közútból, két kórházi ágy, két rendőr jöjjön ki hozzá, ha hívja őket, mert ő kétszer annyit fizetett, mint a "prolik".
Mint mondottam korábban: az adózás az nem egy kontraszelekciós "igazságosztó" eszköz, ahol az iparkodóbbat "büntetjük" (mert a pénz elvevésnek mindenki számára büntetés íze van!), a lassúbbat, lustábbat, kevésbbé életrevalót meg "jutalmazzuk", mesterségesen feljebbi szintre visszük.
(Természetesen a közösség méltányossági alapon indítványozhatja a képviselőknek -és nem fordítva!- olyan törvények megalkotását, amelyek segítenek olyan polgárokon, akik sok gyereket nevelnek -nem fialnak!-, vagy átmenetileg vagy huzamosabb időre elvesztették a munkaképességüket, vagy valami ehhez hasonló hátránnyal rendelkeznek, stb... Ezeknek nem szabadna "járni" "alanyi jogon" senkinek se! Alanyi jogon a közrendhez lenne mindenkinek joga és a közbiztonsághoz, nem ahhoz, hogy ha munka nélkül abnormális mennyiségű gyereket nemzek, akkor azok felnevelése a közösség többi tagját terheli!)
A "számonkérés" lassúságáról meg annyit, hogy (hál istennek!) nem élünk már Matyi bátyám rémuralma alatt, amikor egy teherautó pesti suhanc "pufajkással" le lehett menni vidékre kulákot verni és kifosztani.
Hidd el, akik idáig miiliárdokat raboltak, csaltak, azok azért nem annyira szerencsétlenek és ügyefogyottak, hogy egy rettenetes törvény hozatala után reszketve visszaadnák a szerzett vagyont. Megint össze-vissza gazdasági, pénzügyi folyamatok indulnának meg, ami nem kedvezne a nyugodt tőkeáramlásnak, egyszerűen "háborús zónaként" kezelnék Magyarországot, ahol nincs biztonságban a tőke.
Az ilyen dolgokat (Rákosiék módszerén túl) érzéssel kell csinálni, mintha lovat b.....nánk.
Egy kis türelem...

fokabacsi 2011.06.27. 07:28:45

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csak kíváncsiságból: Milyen iskoláid vannak?!

2011.06.28. 10:07:29

@Béla Bácsi: Kedves Béla bácsi!
Kezdem látni a nézeteltérésünk okát:
az érzelmi megközelítés: aki megkereste, kapja is meg, adózzon kevesebbet. aki keveset keres, azt meg nem kell támogatni, hiszen az ő baja.
az én megközelítésem gazdasági: a kis jövedelműek fokozott teher a gazdaságnak. Ugyanis nem költenek.
A kormány alapállása ezzel szemben, hogy a középrétegnél otthagyott pénz megjelenik a piacon, tehát fűti a belső fogyasztást. Sajnos jelen helyzetben vagy külföldi (luxus) cikkre költik, vagy megtakarítják, esetleg külföldre menekítik (idegen deviza megtakarítás, külföldi tőzsde),
tehát a belföldi hatás elmarad a várttól. Semmiképp nem tűnik úgy, hogy befektetnék.
Ez az SZJA

A társ. adó: ha megnézed, ez csak egészen elhanyagolható hatású a gazdaságra. Ugyanis: aki magyar, az a költségoldalon "csal", tehát már a nyereség előtt kivette a pénzét. Aki magyar, az tudja, hogy tökmindegy mit csinál, az APEH revizor úgyis megállapítást akar tenni, tehát egyszerűbb valami apróbb, de szem előtt lévö hibát beépíteni a könyvelésbe, amit kedvére észrevehet és büntethet a revizor, az ember meg befizeti, röhög a markába, hisz be volt építve a költségvetésébe a bünti, a nagyobb disznóságot meg elfedte. (hidd el, tudom, miről beszélek)

Amúgy: nem vagyok ellene az egy kulcsos adónak. Egyáltalán.
De a problémáinkat nem itt lehet megoldani.

2011.06.28. 10:10:48

@Béla Bácsi: A te logikád kifordítva: a progresszíven adózott polgár követelhetné, hogy neki két sáv jár a közútból, két kórházi ágy, két rendőr jöjjön ki hozzá, ha hívja őket, mert ő kétszer annyit fizetett, mint a "prolik".

Jól látod! Igen, az én logikám szerint, ha valaki többet fizet be a nyugdííjalapba, azért kapjon több nyugdíjat (nyugdíjplafon)
Aki többet fizet be a TB-be, az kapjon emelt szintű ellátást. Például legyen egy társadalmi alapszint, és a választható befizetések arányában legyenek választható szolgáltatási szintek is.

DE a nyugdíjnak, az egészségügynek elvileg semmi köze az adóhoz.

2011.06.28. 10:13:23

@Könnyen elkaptuk, uram!: egyébként aki többet adózik, általában többet autózik, több , magasabb szintű szolgáltatást vár el, gyakran soronkívüliséget, stb.

2011.06.28. 10:16:39

@fokabacsi: Közöd?

Közgáz, otthon, Economy NVQ 4 Hatfield Univ. U.K.

2011.06.28. 10:18:31

@Blogger Géza: Jó, hát eddig legalább azt hittem, olvasni tudsz, belátom, a feltételezés súlyos tévedés volt!

Bélám, ez így olcsó. Tényeket, idézeteket.

Anyázni csak gondosan, szépen...

2011.06.28. 10:22:11

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Tételesen cáfolom minden állításodat, elfogytak az érvek, marad az érzelem. Hidd el, nem veled van bajom. Csak vagy nagyon fiatal vagy, vagy Fidesz ügynök. Troll, hogy Te is megértsd.

2011.06.28. 10:23:53

@Béla Bácsi: . Ezeknek nem szabadna "járni" "alanyi jogon" senkinek se! Alanyi jogon a közrendhez lenne mindenkinek joga és a közbiztonsághoz, nem ahhoz, hogy ha munka nélkül abnormális mennyiségű gyereket nemzek, akkor azok felnevelése a közösség többi tagját terheli!)

Egyetértek. De nem oldották meg a problémát.

2011.06.28. 10:34:36

@Blogger Géza: Ha jól értem, most az a bajod, hogy az MSZP idején túlságosan nagy volt a gazdasági visszaesés, ezért most ne foglalkozzunk a gazdasági növekedéssel. Ez igen vicces. :)

Géza! Ezt hogy "okoskodtad" ki? Azt mondtam, hogy egy alacsony bázisról való elmozdulás történt. Azt mondtam, hogy ez az adat kevés. Azt mondtam, hogy mivel nyitott gazdaság vagyunk, de legalább kicsik, a külföld határozza meg növekedésünket. Azt mondtam, hogy mivel külker mérlegünkben 25%-kal szerepelnek a németek, egyedül, így a gazdasági teljesítményünket meghatározza a német gazdaság állapota.

Nem, nem mondtam, hogy a Fidesz összes intézkedése ördögtől való.
Nem, nem mondtam, hogy a szocik bezzeg...!
Nem, még csak Bajnait se istenítem!
De! Számonkérem a hazudozást, a lopást, a politikai sumákságot!

Hogy van az, hogy akit a Bajnai alatt elítélnek, szocialista képviselőt, annak az Orbán alatt CSÖKKENTIK! a letöltendőjét? Érted? Egy már kirótt büntetési tételt !
Vazze! Csak nem volt benne fideszes is?

Blogger Géza 2011.06.28. 17:28:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Hogy van az, hogy akit a Bajnai alatt elítélnek, szocialista képviselőt, annak az Orbán alatt CSÖKKENTIK! a letöltendőjét? Érted? Egy már kirótt büntetési tételt !"

Talán azért, mert a bíróságot nem a miniszterelnökség irányítja.

2011.06.28. 18:30:58

@Blogger Géza:
Tényleg fiatal vagy.

Nekem kisebb horderejű ügyekben is sikerült megtapasztalnom a bíróság "politika semleges"-ségét.
Amúgy, ha azt ígérem, hogy leszámolunk a politikusi korrupcióval, nem jó üzenet, hogy a komcsik alatt kirótt ítéleteken enyhítek.

2011.06.28. 18:43:07

@Blogger Géza: Nagyságrendileg mintegy hetvenmillió forint jutott Hagyó Miklóshoz Balogh Zsolton keresztül_ - erről a BKV Zrt. volt megbízott ...
Tudod. a nagyhírű Nokiás doboz.
A Fideszesek kedvenc hivatkozási alapja.

Most szüntették meg még a házi őrizetét is!!! Vazze egy barátom bebukott a vállalkozásával. 16 milkát keresnek rajta. Hűtlen kezelés. Benn van. Nem háziőtizet, mégkevésbé szabadláb.

2011.06.28. 19:00:48

@Blogger Géza: A Szegedi Ítélőtábla másodfokon két és fél évvel mérsékelte, hat év börtönre ítélte Zuschlag Jánost múlt hétfőn; az egykori szocialista politikus és társai ellen folyó perben a többi vádlott esetében is enyhítette az első fokon kiszabott büntetéseket a táblabíróság. Az ítélőtábla döntése alapján a szabadságvesztéssel sújtott vádlottak bűnszervezetben követték el tettüket, így nem bocsáthatók feltételes szabadságra. Zuschlag János 2007. szeptember 21-e óta van előzetes letartóztatásban, így - az azóta eltelt időt beszámítva - 2013 szeptemberében szabadulhat.

2011.06.28. 19:10:27

@Blogger Géza: A történtek után több mint hat évvel, jövő hétfőn állnak bíróság elé az 1998 elejére becsődölt Allied Investment brókercég egykori tisztségviselői. Egyelőre nem tudni, hova került az ügyfelektől elsikkasztott 300 millió forint.
Érintett : Simicska Lajos Nem volt előzetesben. Tény: elsikkasztott 300 millió!

süti beállítások módosítása