Skip to content


       Szűrés lista

Munka, törvény, egészségügy

Hamarosan vége a nyári szünetnek, a parlament kétharmad ismét összeül, és megtárgyalják többek között a Munka Törvénykönyvének tervezetét.

Mi ezt már kiveséztük, de most egy új, nagyon fontos megközelítésből visszatérünk hozzá. Nem utolsó sorban azért is, mert szép illusztrációja a tárcák közti NER-nek és konzultációnak, magyarán lesír róla, hogy kapkodva, komolyabb előretervezés nélkül készült, aztán meglepődik az egyik miniszter, hogy mit íratott a másik. Majd tiltakozik.

Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter múlt pénteken adott interjút a Magyar Nemzetnek, és a lapnak arra a felvetésére, hogy a nemzetgazdasági tárcánál formálódó új Munka törvénykönyve jelentősen csökkentené a műszakpótlékok összegét, Réthelyi Miklós elmondta, hogy az új jogszabály pontos tartalmáról még folynak az egyeztetések. "Ugyanakkor leszögezem: abból semmilyen körülmények között nem engedünk, hogy a jelenlegi bérmennyiség továbbra is biztosítva legyen az orvosok, a szakdolgozók részére" - tette hozzá.

Mint mondta, azt nem ígérheti meg, hogy jövőre béremelés lesz az egészségügyben, arra akkor lesz lehetőség, amikor az ország gazdasági helyzete megengedi. Réthelyi Miklós reményét fejezte ki, hogy a rezidensek jelentős része élni fog a felajánlott ötéves ösztöndíj lehetőségével.

Nos, eltelt pár nap, és máris kiderült, hogy a szakorvosjelöltek nem tojták össze magukat örömükben az ajánlattól, miszerint a fizetésükön felül havi nettó százezer forintos támogatást kapnak november elsejétől öt éven keresztül, cserében ugyanannyi ideig itthon kell maradniuk, és hálapénzt sem fogadhatnak el. (A Markusovszky Lajos-ösztöndíj révén hatszáz szakorvos, a Than Károly-ösztöndíj révén pedig mintegy húsz szakgyógyszerész pályázhatott.)

Hétfőn olvashattuk, hogy Papp Magor, a Magyar Rezidens Szövetség elnöke szerint a rezidensek szkeptikusak az ösztöndíjjal kapcsolatban, szövetségüknél nagyjából tízen érdeklődtek, illetve kértek tanácsot.

Ugyanekkor Paphalmi Rita, az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal elnökhelyettese a hvg.hu-nak azt nyilatkozta, hogy "A meghirdetett hatszáz helyre eddig százas nagyságrendben jelentkeztek."

Nos, a 100 stimmel, de a nagyságrend fogalmát még tisztázni kellene...... Ugyanis egész pontosan 99 szakorvos-jelölt és 11 szakgyógyszerész-jelölt adta be pályázatát az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalhoz. Szócskáék tovább próbálkoznak, kiterjesztik szélesebb körre a programot, hátha.

Szerintem ismét csúfos bukás lesz.

Az orvosok fizetése, hasonlóan mindenkiéhez az országban nevetségesen alacsony, a műszakpótlékok tervezett csökkentése/eltörlése pedig érzékenyen érinti őket is. Naná, hogy nem akarnak lemondani a hálapénzről. Vagy mennek külföldre, ahol tárt karokkal, és normális bérekkel várják őket.

Akárcsak a nővéreket. Pécsről legalább 25 (egyes hírek szerint 40-en) távozott/távozik hamarosan Németországba. Kintlétük első három hónapjában napi 6 órában nyelvet tanulnak (a családtagok is), ekkor havi 1700-1800 eurós fizetést és ingyenszállást kapnak, majd nettó 2000 eurós bérre számíthatnak.

Egyik oldal:


"– Idehaza minimálbér körüli összeget keresünk, három műszakban dolgozva pedig havi százezer forintot. Odakint ennek legalább a háromszorosát, vagy akár többet is – mondta a nővér. – Nem jókedvünkből megyünk el, hanem muszájból. Sajnos ez a betegellátáson máris érezhető, nyilván a páciensek is érzékelik, hogy milyen feszült a légkör, és azt is, hogy kevesebben vagyunk a kelleténél."

 

Másik oldal:


"– A felvetésre egyszerű a válaszom: semmi sem igaz abból, ami megjelent – mondta el kérdésünkre Kovácsné Kelemen Judit, a Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központjának ápolási igazgatója. – Ha nem augusztust írnánk, akár azt is gondolhatnám, hogy ez egy áprilisi tréfa. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy az információ kitől származik, engem ugyanis egyetlen médium sem keresett meg ez ügyben."

 

Kommentek:

"

  • 3. eperpalánta 2011. augusztus 17. 10:03

    drága Juditunk nem vette be a Cavintonját,lehet,hogy újságíróval beszélt!Ő csak a médiumokkal nem!Hoppácska nem kereste meg senki aki a szellemvilággal tud beszélgetni!:) hát de szép is,hogy ilyen kis iqtitán főnővérünk van!Az egész PTE-t lejáratod Judit a Butaságoddal,nem baj?Szeretnéd a neveket itt fent látni kik mentek el?Csak hogy emlékezz?

    Jelentem a moderátornak
  • 2. apranax 2011. augusztus 17. 08:53

    Ez áprilisi tréfa???? Gusztustalan! Egyik szavával üti a másikat az ápolásvezetés!! Nem leplezni, és szépiteni kellene a problémát hanem megoldani! Ha ez igy folytatódik akkor áprilisban már Kelemen Judit, és Kollár úr fogja hordani az ágytálat ezerrel!!!"

 

Végül pedig egy rövidke hír:

Megoperálják a 32 éves nő agyértágulatát!
Miskolcon.
Miután Budapesten és Pécsen pénzhiány miatt nem vállalták a 2-3 milliós operációt.
 

Címkék: válság egészségügy abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr133170591

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sokba került 2011.08.31. 00:07:10

p { margin-bottom: 0.21cm; }A Matolcsy-doktrína megbukott. Az adósság kinövekedésének elve egy globális recesszió közepén egy, a globális gazdaságnak igen kitett országban, Magyarországon nem bizonyult működőképesnek. Bár számos jel utalt erre, a kabin...

Trackback: Petőfi él, és fel van háborodva 2011.08.25. 14:50:59

Eltűntnek hitt szabadságharcos költőnket természetesen Hoffmann Rózsa támasztotta fel....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kej 2011.08.24. 16:20:14

@Katzenstreu: tulajdonképpen elmagyarázhatnád ezt a városi legendát miszerint. az oroszok kivásárlása sokat ért.

(előre szólok: nem fog menni: a lex mollal ugyanis megkötötték az oroszok kezét, azaz nem szólhattak bele a vállalati döntésekbe. egyébként tényleg sokat ért: 500 millióért vettünk egy halott pakettet, ami ma tovább zuhant a tőzsdén. grat.)

Kis ember 2011.08.24. 16:21:39

@lyken:

Más: Nemcsak az orvosok lépnek le, hanem IT-s, közgazdás, gépész, stb. Mindenki aki tud. Csak csendben jegyezném meg, hogy utoljára ilyen mértékű elvándorlás nyugat felé a világháború után volt. Anno töbtízmillióan távoztak nyugatra a kilátástalanság elől. Ennek hatására épült meg a berlini fallal kezdődöen a vasfüggöny.

Én is leléptem, de tessék engem nagyon szeretni, mert hazajárok elkölteni a pénzt.

Egyébként a Fal nem a kezdete, hanem a befejezése volt a vasfüggönynek.
hu.wikipedia.org/wiki/Vasf%C3%BCgg%C3%B6ny

Katzenstreu 2011.08.24. 16:22:13

@Viktus: Ezt gondolom ők személyesen mondták neked? Viszont nem egészen kerek a logikád. Ha ugyanis az oroszoknak megérte, akkor miért baj, ha a mienk?

zrobasé 2011.08.24. 16:24:35

@Katzenstreu: mienk ? hitelből vett dolog a mienk ? nofene...

kej 2011.08.24. 16:24:46

@Katzenstreu: bajnai meg akarta venni:

A Mol-Szurgutnyeftegaz üzlet már a Bajnai-kormány idején napirenden volt. Akkor két megoldás jött szóba, ám a hatalmas finanszírozási terhek miatt végül elmaradt az üzlet – írja a nol.hu.

Az egyik forgatókönyv szerint kizárólag a Szurgutnyeftegaz és a magyar kormány kapott volna szerepet a tranzakció lebonyolításában. Ám az végül meghiúsult, mert a költségvetési törvény módosítását igényelte volna, és ahhoz minden parlamenti párt támogatása szükségeltetik. A Fidesz pedig, mivel már készült a kormányzásra, és magának akarta a Mol-üzletet, vélhetően nem járult volna hozzá a jogszabály-módosításhoz.

A másik elképzelés szerint egy külső szereplőt vontak volna be az ügyletbe, amely vevőként megszerzi a Molban lévő orosz tulajdonrészt, és a saját mérlegében szerepelteti, míg a magyar állam opciós jogot szerez rá. De mivel a megoldás méregdrágának és politikailag támadhatónak bizonyult, végül ezt is elvetették.

DArchAngel 2011.08.24. 16:25:14

@bundi124: Erre tudnál valamilyen forrást is írni? Tényleg kíváncsi lennék, hogyan érték ezt el.

Cateran 2011.08.24. 16:26:47

@Katzenstreu: Nagyon nem erhette meg nekik, ha eladtak, nem igaz?:)

Katzenstreu 2011.08.24. 16:27:29

@kej: A nol nem ér. A harmatos feltételezéseiket talán ugorjuk át.

kej 2011.08.24. 16:29:21

@Cateran: :)

meglehetősen inkoherens az érvelése. egy kommentjében arról regél, hogy nem érte meg nekik (nem adtak szavazati jogot) egy másikban meg arról, hogy megérte az oroszoknak mol papírt venni. mondjuk tényleg: másfél év alatt 150 százalékos haszon tényleg nem semmi.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:29:24

@zrobasé: Miért szerinted kinek a tulajdona?

DArchAngel 2011.08.24. 16:30:06

@Katzenstreu: A Heti Válasz nem ér. A harmatos feltételezéseiket talán ugorjuk át.

kej 2011.08.24. 16:30:21

@Katzenstreu: a hv sem ér. :)

ember, te hallod magad, vagy a narancsszemüveged mellett narancsos szopogatócukorka is szorult a füledbe?

bundi124 2011.08.24. 16:30:27

@DArchAngel: www.youtube.com/watch?v=mOktJISUPKo&feature=related

Ebben a videóban elhangzik, más forrást egyenlőre nem találtam.

Kb. a lényege annyi, hogy nem adták oda a szokásos sarcot, erre bevonultak fegyverrel és számon kérték az akkori elnököt.
Az meg annyit mondott, hogy ki van osztva 10.000 (a számra nem emlékszek pontosan) géppityu és hozzá 180 golyó/fegyver. Úgyhogy ne nagyon pattogjanak.

És mit ad Isten, hát nem hazamentek pénz nélkül.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:31:39

@kej: Látványosan nem akarod érteni, hogy kénytelenek voltak belátni, nem sikerül megvalósítani az eredeti elképzeléseiket, ezért kiszálltak. De az a tény, hogy szerettek volna részesedni a MOL-ból azt mutatja, hogy van fantázia a cégben.

kej 2011.08.24. 16:31:57

@DArchAngel: az előbb elbasztam. természetesen veled röhögtem és nem magamon

Viktus 2011.08.24. 16:32:10

@Katzenstreu:

Te most olvasni nem tudsz? vagy csak funkcionális analfabéta vagy? az oroszok megvették anno, mert céljuk volt vele lásd. finomítók felhasználása kapu nyugatra , de mivel a magyar állam vétójoga odabaszott meg közben megszerezték a szerb olajtársaságot így hasztalanná vált nekik a pakett. Érted már?

zrobasé 2011.08.24. 16:32:23

@Katzenstreu: tudodmit, a tied akkor...légy vele boldog...ajánlat: vegyünk fel csillió hitelt, vegyük meg belőle a gugli-mikroszoft-epöl triót, a mienk lesz, és lesz örömésboldogság :)

Katzenstreu 2011.08.24. 16:33:43

@kej: Miért kellene hallanom magam?

Viktus 2011.08.24. 16:33:47

@Katzenstreu:

Jah nekik lett volna, mert a még Magyar Köztársaságnak nevezett államalakulattal szemben az Orosz Föderáció jelentős olajtartalékokkal rendelkezik azt ide lökik a barátság vezetéken feldolgozzák busásabb haszonnal lehetett volna neki eladni nyugatra. Most ezt majd a szerbeken keresztül bonyolítják le.

kej 2011.08.24. 16:33:50

@Katzenstreu: ez igez. ezze nincs baj. mindenkinek üzleti tervei vannak egy-egy beruházáskor. egy biztos: ha már nem valósult meg, akkor velünk jól megfizetették az árat. és tartok tőle, hogy van mér egy-két (szóbeli) záradék az ügylet mögött, ami belekerül még néhányszor 500 milliárdba

bundi124 2011.08.24. 16:34:32

@DArchAngel: A lényeg annyi, hogy a szabadságnak (jelenleg gazdasági rabszolgaság van) a világtörténelemben mindig megvolt az ára, amit időnként újra meg kell fizetni. Ami a fő probléma, hogy az árát vérben mérik. Az arany. a föld és a munka nem váltószám ebben az esetben. 4000 éve csak véren és életáldozattal lehet a szabadságot megvenni. Szerintem ez ma sincs másként.

A szolvéneknek nem kellett egy csepp vért sem áldozniuk, elég volt a fenyegetés.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:34:37

@DArchAngel: Nos elég rossz a találati arányuk.

zrobasé 2011.08.24. 16:34:46

(eszkep meg vidéki kiadta alvállalkozónak a vastagbőr narancsos offenziáját ? :D)

kej 2011.08.24. 16:34:50

@Katzenstreu: például a nol nem ér című elcseszett beszólásodért. egészen addig ugyanis akár ember is lehettél volna, de így (sajnos) csak egy troll vagy.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:37:06

@Viktus: Most akkor hiba volt visszavenni vagy sem? Hiba volt kitessékelni őket vagy sem?

Katzenstreu 2011.08.24. 16:38:09

@zrobasé: Ha te mondod, megfontolom.

Viktus 2011.08.24. 16:38:51

@Katzenstreu:

A pillanatnyi gazdasági helyzetben hiba volt 500 milliárdot hitelből erre elszórni. Nem osztott nem szorzott, hogy a tulajdonosok közt vannak-é vagy sem ... Horvátország sem omlott össze, hogy nem a horvátok kezében vannak a részvények. ...

zrobasé 2011.08.24. 16:39:20

@kej: ez a molos sztori már az elején vicces volt...köll a mol, szuper a vétel...de nem fizet osztalékot...de fizet...de nem,tessék a bizonyiték...na jó, majd most fog...de nem fog...eddig az oroszok miatt nem fizetett...persze-persze...ez szuper jó nekünk, köcsög imf pénzén jól bevásároltunk...szóval mégis jó az imf pénze...ilyenre igen,mocskok...de azt vissza is kell ám fizetni...majd az osztalékból...de hát nem is fizet osztalékot...usw.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:42:11

@Viktus: Ugye most viccelni tetszik? Nagyjából egyik utolsó még némi értéket képviselő céget is el kellett volna adni. Amúgy az oroszok mindent olyan transzparensen csináltak, hogy még szegény Gordonkában is felmerült a visszavásárlás. Ez pedig igaz kell, hogy legyen, mert a nol írta. Itt nincs némi ellentmondás?

Katzenstreu 2011.08.24. 16:43:19

@kej: Legalább egy nol cikket keress erre a feltételezésre. Ők ebben nagyok.

kej 2011.08.24. 16:43:33

@zrobasé: ja-ja. így igaz. de legalább nem kellett az elvtársnak a védhtetlen egészségügyi ámokfutást magyaráznia. klasszik

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.08.24. 16:43:57

@zrobasé: (eszkep meg vidéki kiadta alvállalkozónak a vastagbőr narancsos offenziáját ? :D)

:)))))

@kej: troll vagy

Egy kevésbé ismert filmből idézve: "Droidok, főnök."

@Katzenstreu: Ez vicc? A manyup a hiány egyik okozója...

Én nagyjából ezen mondatodnál nevettem fel hangosan.... Azt ugye tudod, hogy azt a pénzt savazod amely nélkül az orbáni hazugságokból meg vajákos dakoták vízióiból épült gazdaságpolitika már rég fejreállt volna.

Elhiszem, hogy Navra kiadta, hogy a megszokott elmútnyócév meg gyúcsányahibás után valami újat kell mondani, de azért ennyire elkeseredettek csak nem lehettek. Szóval helyreigazítás: a manyuppénz az jó, mert az leplezi az eddigi balfaszkodást és abból lehet adni a Közgépnek, a TEKIknek, stb. Jó? A manyuppénz nem baj okozója, hanem ő a jó, tudod, mint a mioligarchánk és a mikomcsink....

Katzenstreu 2011.08.24. 16:45:13

@kej: Elég sok tapasztalatot szereztem velük kapcsolatban, a feltételezésben tényleg nagyok.

kej 2011.08.24. 16:46:48

@Katzenstreu: ember. komolyan legalább a saját szavaidat jegyezd meg. harminc kommenttel feljebb még azt fejtegetted. hogy gordonnak esze ágába se volt visszavennie.

ami pedig a nekem címzett megjegyzésedet illeti: nem keresek, ez csupán az elmúlt 21 év tapasztalata mondatja velem. és hidd el: van rálátásom, hogy mi zajlik az országban.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:49:36

@Valahol Máshol: Mindig örömmel olvasom, amikor igazolódik, a mindenki magából indul ki tétel. Ha olyan nagyszerű a manyup - hol olvastad? - akkor majd legközelebb visszahozzátok. Amúgy nem tűnt fel, hogy mostanában ki mindenkit próbálnak bedönteni és Magyarország nincs közte? Pedig amikor még a Bajnai és a hozzá hasonló tehetségek voltak a fedélzeten, akkor bezzeg milyen jól álltunk?

Katzenstreu 2011.08.24. 16:50:31

@Viktus: Majd 2014-ben ezt is megítéljük.

Viktus 2011.08.24. 16:51:22

@Katzenstreu:

Nem kellett , de eladták így nem oszt nem szoroz ... az értéke meg leginkább eszmei. Ezzel az erővel a tigázt meg a többit is lehetne visszavásárolni , mert ugyebár az üresen kongó kincstárból Matolcsy mindig elővesz pár milliádot. Az oroszok nem csináltak semmit, mert nem tudtak lásd. lex mol ...
Ilyenekre, akkor kellett volna max. költeni, ha nem az államadósság elleni harc a fő propaganda vonulat a kormányzati kommunikációban ... akkor meg hagyjanak élni a köcsögök.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:53:07

@kej: Bocs, de az előbb még azért voltam lebaltázva, mert nem hittem feltétlenül egy nol hírnek, miszerint állítólag Gordonka egyszer fontolgatta, hogy de azután, mint mindent megakadályozta ezt is a patás. Neked kell eldöntened, hogy felülsz-re neki.

zrobasé 2011.08.24. 16:54:37

@Katzenstreu: "akkor majd legközelebb visszahozzátok." gondolom még nem tünt fel, hogy ez egy blog...az itt irók nem hoznak-visznek semmit...max a gyereket.barátnőt,görögdinnyét,vesekövet...
"Pedig amikor még a Bajnai és a hozzá hasonló tehetségek voltak a fedélzeten, akkor bezzeg milyen jól álltunk?" Bajnaival mi a gondod ? Kifele, angol szövegben kormányzati szinten dicsérték a mostaniak...

Katzenstreu 2011.08.24. 16:54:53

@Viktus: Most, akkor keressük meg az origót. Üres volt a kassza, vagy sem? Ha erre megtaláltátok a választ a következő lépés lesz a vásárlás tényének a megítélése.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.08.24. 16:55:49

@Katzenstreu: visszahozzátok..

Mi? Én és még ki? Azért mert a fejed beszorult a Vezér ánuszába, attól még aki kritizálja őt az nem feltétlen a maszop híve. De én voltam a naív mert a fajtáddal szóbaálltam. Felesleges időpazarlás.

Katzenstreu 2011.08.24. 16:57:31

@zrobasé: Azok, akikben jobban bízol és akit majd megválasztotok. Bajnai óriási mázlija volt, hogy nem kellett befejeznie a 2010-es évet, mert ott kibukott volna néhány könyvelési trükk. Az angolok vihetik, ha kell nekik.

zrobasé 2011.08.24. 16:58:36

@Katzenstreu: a kassza tök üres volt...láttam, ott voltam...többen kergetőztünk, matolcsy gyuri 16%-okat grafitizett, szijjártó peti meg egyfolytában üvöltötte, hogy gyurcsányahibásemútnyócév, kongott a terem, csak úgy viszhangzott :)...igaz volt-van pár száz rongyos milliárd, amin a szemétmocsok imf ujjlenyomat van, de az nem ér, mert az olyan izés, na :)

zrobasé 2011.08.24. 17:01:10

@Katzenstreu: tudom, hogy nektek ez furi, de ide figyelj : attól, hogy szerintem a szar büdös, még nem akarom, hogy pisát kelljen szagolgatnom...kapisi ?

Viktus 2011.08.24. 17:08:21

@Katzenstreu:

Kassza nem lehetett üres, ha volt benne miből megvenni a MOL-t megint visszakanyarodtunk ... gondoltam ennyit csak felfogsz.

Viktus 2011.08.24. 17:12:31

@zrobasé:

Na jah, de ha ezt nézzük a magyar kasszában nagyon sosem volt semmi ... meg nem is lesz egy jó darabig hiszen minden évben deficites a költségvetés ... :P

TheTruth! 2011.08.24. 17:29:45

Tudod pálmácskám, aztért megnézném a pofádat meg a többi balekét is, hogy milyen lenne ha egyszer csak olyna nettó 500-700e ftos fizetést kéne kitermelni minde egyes orvos zsebébe innentől abból az adóból ami befolyik a közösbe, mert mi nagyon európaiak akarunk lenni és ottani szintre emelni a béreket.
Mert nyilván nem gondolhatod komolyan hogy erre itt a kassza képes lenne, ha mégis akkor nem mondok újat hogy az EÜ költségek tejútrendszer magasságába lőnének ki, amibe a tisztelt hipohonder nyugger aki a köszvényével meg tyúkszemével rohan egyből a körzetihez h adjon már rá valamit mert nem bírja 80 évesen az élet terheit magán viselni.
Majd ezután mindenki fél évvel kezdene gyűjteni hogy legyen miből kiköhögnie az esetleges vakbél műtétjét, mert olyan állapotok lennének itt.

Az orvosokat meg a többi eüst meg mielőtt sajnálni kezdenénk belegondolhatunk hogy mennyi adómentes feketét vágnak szebre mert mindenki kényszernek érzi hogy kenőpénzt fizessen neki hogy egyáltalán szóba álljanak vele, és 80% eleve úgy áll neki az elején h mire végzek úgyis elhúzok innen.
Fasza akkor ezentúl csak költségtérítéses orvosképzés lesz aztán utána mindegyik mehet ahova akar.

2011.08.24. 17:34:54

Kolléganőm haza ment dolgozni, persze azzonnal fel is vették, ápoló nő ugye.Új munkahely, eleinte még a kilincst is keresni kell.

Nos a kolléganői 2 hét alatt kicsinálták, hiába könyörgött a főnővér hogy legyenek egy kis türelemmel..

Visszajött ide dolgozni, pedig még a képesítését sem ismerik el.

Na nekem ezek után ne sírjanak az ápolók, hogy kevesen vannak meg kevés a fizetés. Azt kapják amit megérdelmelnek.

Katzenstreu 2011.08.24. 17:36:16

@Valahol Máshol: Gondolom a mozgalom élére állsz és meggyőzve milliókat igazadról új irányt szabsz az országnak. Vagy rosszul gondolom?

Katzenstreu 2011.08.24. 17:40:48

@zrobasé: Roppant vicces. Nyilvánvaló, hogy a Fidesz csak valami mérhetetlenül aljas indokból nem rendezi az egészségügy, oktatás, stb. Problémáit. Természetes, hogy a kifejezetten Fidesz bérencnek számító MNB is azért beszélt 2010 kapcsán a beavatkozás nélkül 5 százalék feletti hiányról. S Fletó is a sikerre való tekintettel mondott le a miniszterelnökségről és tűnt el az MSZP éléről.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2011.08.24. 18:27:47

@Katzenstreu: "Gondolom a mozgalom élére állsz..."

Te mérhetetlenül ostoba vagy. :) Pont az a barom, akit a Vitya a hazudozásaival meg a másra mutogatásával meg tudott venni. Hű képe vagy a kétharmados tömegnek. Kár rád pazarolni az időt.

Katzenstreu 2011.08.24. 19:03:21

@Valahol Máshol: Pedig annyira bíztam abban, hogy majd összejárunk. Azért nagyszerű lehet ez az élcsapattudat.

dr. Aullah 2011.08.24. 19:26:53

OFF

kuruc.info/r/6/84004/

"Betiltotta Kodály Zoltán egyik művét a pécsi Pannon Filharmonikusok igazgatója, mondván: a Fölszállott a páva vármegye házára kezdetű dal és az abból készült zenemű sértené Pécs polgármesterét, Páva Zsoltot."

Te jó ég, milyen világban élünk mi... nc.

bundi124 2011.08.24. 19:50:48

@Aullah: Csak azért, hogy a tanácselnök.. pontosabban polgármester úr nehogy kényelmetlen utcai pletykák áldozatává váljon és ez akadályozza a szocializmus ... akarom mondani a nemzeti együttműködés (mit is építünk most???) kiépítésében.

Ez azért már tényleg gáz, nagyon gáz. GÁZT NEKI!!

jágör68 2011.08.24. 19:59:35

Hungary had it a long way coming...- mondaná az amcsi.
A Zsidesz csak most beveri az utolsó szöget is a koporsóba.
Aztán majd a milliárdos tolvajelit (politikai és gazdasági) majd jól ellesz 3 milió nyuggerrel meg 1,5 millió bodzással. A középréteg, dolgozók meg Nyugaton.
Ennek az országnak vége, akinek szeme van, látja.
Éljen
Egyesült feketén foglalkoztató- kamu minimálbéres, rabszolgatartó- adó- és járulékcsalonézia- nyuggerisztán- cigányia!

Horizont 2011.08.24. 19:59:51

Az utolsó kis híren döbbentem le. Életmentő műtétet nem kötelességük elvégezni?? Most hallottam megműtötték szegényt végre.(Innen is jobbulást neki) Most majd kivizsgálás jön tán, mert pénzhiány miatt nem lehet ilyent csinálni!Ejnye-bejnye! Mondta az illetékes akárki. Szánalmasak! Nagyon remélem akiken ez múlt (és sok más minden is) egyszer majd őket is keringetik a kórházak között életveszélyes állapotban...
Azt is ma hallottam, ha valami csoda folytán MINDENKI igénybe venné az ingyenes szűrővizsgálatokat (megelőzésre de jó is lenne) akkor összeomlana az EÜ! Miért most talpon van?

@Aullah: Sírjunk vagy röhögjünk? Nem hiszem el, hogy itt tartunk a sok minden más mellett is!Úristen! Állítólag Páva ledöbbent és nem is érti. Nincs egyedül.

@Frengi: Egy eset alapján nem ítélkezhetsz az összes ápolónő felett....Főleg ilyen ügyben. Csak az egyik oldalt hallgattad meg.Ki tudja hogyan viselkedett a kolléganőd is? Ez nem EÜ-s gond, általános.

jágör68 2011.08.24. 20:07:10

@Horizont:
Azért azt elmagyarázhatnád- MIBŐL is kéne 3 milliós Ft- ot egy kórháznak előkaparnia...
Mert rendben van, hogy életmentő műtét- más kérdés, hogy utána fizetni kell.
Ezért is lépnek le az egészségügyi dolgozók:
a magyarja azt hiszi két kézzel mindent meg lehet oldani- meg "nehogymár a pénz számítson".
Mert nyilván a beszállítók jóindulatúan INGYEN- sőt majd ráfizetéssel is- adják a többmilliós eszközöket...
Ja, hogy az adó- és járulékfizető réteg által befizetett járulékokat pont a nem fizetőkre költjük 99%- ban?
Na és? Jár neki, benne van a Zalkotmányba. Különben feljelent. Meg egyébként is "a zorvos fizessevissza"- örüljön, hogy gyógyíthatja ezt a népet.
Angliában egy 800.000 városnak TÖBB az egészségügyi költségvetése, mint nálunk az egész országnak. És az eszközök bizony nálunk is ugyanannyiba kerülnek, mint odakint- mert ugye a magyar gyártókat kicsinálták- vagy nem is léteztek soha.
Kínait meg lehet venni, de ha 100- ból egy működik, akkor hiába kerül a többi 1/10- ébe...

jágör68 2011.08.24. 20:11:13

Amúgy nettó 2.000 EUR-t nehezen keres egy nővér Németországban, max. ha már 25 év tapasztalata van és mondjuk intenzíves.
A kezdő orvosi fizu nettó 2.200

weldingpalko 2011.08.24. 20:29:30

Tudom nem ilyen egyszerű, de ha mondjuk 100 ezer forinttal megemelnék a 30 ezer orvosunk fizuját, és 50 ezerrel a 60 ezer fős ápolói keresetet akkor az 6 milliárd plusz lenne havonta. Namármost 500 milliárdért MOL meg 12 milliárdért stadion meg 100 milliárdért MÁV meg BKV meg autók meg baszom drága autópályák meg völgyhíd 50 milliárdért meg MALÉV meg a jóisten tudja még mi (ami sokak szerint nem létfontosságú) bőven fedezték volna az EÜ béreket jó ideig. Mondjuk úgy 10 évig. Talán egyszer el kellene fent is kezdeni a „sok kicsi sokra megy” politikát. Nekem személy szerint teli már a cipőm az „ez úgysem lenne elég erre ezért veszünk Ipad-ot rajta” hozzáállással. Amíg valaki a szaros seggeket törli havi 70 ezer forintért addig a jó kurva anyjukat vesznek maguknak akármit is meg laknak ingyen meg zabálnak meg költség térítenek. Elmehet a kurva anyjába mindegyik rohadék.

Horizont 2011.08.24. 20:30:24

@jágör68: "Azért azt elmagyarázhatnád- MIBŐL is kéne 3 milliós Ft- ot egy kórháznak előkaparnia..."
Nem a kórházzal hanem az elosztórendszerrel van baj. Már ne is haragudj, de ha életről halálról van szó ki nem szarja le? Mégse szilikon melleket akart plasztikáztatni? Erről az egy esetről írtam mindössze.32 éves nő, akinek értágulat van (volt) az agyában! Igazad van lehetne összeszedni a sok szemétséget amiért elfolyik a pénz. Amúgy ha az anyukádról, a húgodról, vagy a szerelmedről lenne szó, hogy tologatják ide oda életveszélyben, akkor is ezt írnád nekem?

weldingpalko 2011.08.24. 20:33:20

Lemaradt a 400 milliárdos 4-es metro....

jágör68 2011.08.24. 20:45:45

@Horizont:
Kapaszkodj meg:
a fejlett Nyugaton ennél sokkal olcsóbb életmentő dolgokat sem csinálnak meg- mondjuk ha külföldi vagy.
Az életmentés náluk kb az, ha olyan esélyeid vannak, hogy 2 percen belül kisimulhat az EKG-d.
Küldtek már haza Hollandiából magyar diáklányt méhen kívüli terhességgel- mondván még nem vérzik, nem repedt meg a méhkürt, nem életveszélyes az állapota- hogy aztán a veszprémi kórház előtti McDobálsz parkolójában haljon meg.
3 milliós beavatkozáshoz meg kicsit több kell, mint egy mondjuk 1,2 milliárdos adóssággal úszó kórház, meg 2 orvosi diplomás ember tudása és 4 keze-- jó kis Madzsarisztánban.
Lehet felkészülni a tömeges hasonló esetekre- mert
"az ország gazdasági helyzet, az elmúttnyócév meg a csillagok állása nem engedi meg".
Eddig tartott a mindenkinek minden jár- egészségügy.
Most már annak se jár semmi, aki megérdemelné.
70 év alatt csak sikerült tönkretenni a parára épülő magyar egészségügyet.
VÉGRE!!!

Horizont 2011.08.24. 20:57:34

@jágör68: De ő nem külföldi volt itthon és nem magyar külföldön! Hanem magyar beteg Magyarországon. Persze semmire nincs pénz. De hogyan lehet pénzre átszámolni a betegség gyógyítását? Nem a szalagon jön az összeszerelni való! Miért van olyan, hogy ott áll hó végén a röntgengép üresen pedig személyzet is lenne de már nem adnak pénzt rá fentről akkor nincs is röntgenezés. Már nincs tumultus sehol mert időpontra lehet csak menni és be sem mehet csak úgy. Kollégám telefonált az orr-fül-gégére, időpontért mert fájt a füle. És kb. 3 hét múlva mehetett volna.Az akkor fájó fülével. Mert nem volt szakorvos a városban. Elment magánorvoshoz. A környezetemben (ami nem gazdag:D) régóta így megy. Ha nem megy, megy mindenki a magánrendelésre. 5-6 ezer ft. és tiszta sor (nélküliség) minden. De akkor minek is fizetjük a TB-t?

momo2008 2011.08.24. 20:58:58

@DArchAngel: Írja meg a könyvet. Remélem bestseller lesz, tanulságul az utódoknak, ha még lesz olyan, és nem csak a valóvilág meg hasonlókon nevelkedő elbutított birkanyáj marad itt Magyarországon, mert azoknak mindegy.

jágör68 2011.08.24. 21:07:09

@Horizont:
Hogy mire fizetjük? Mit azt a 9%- nyi EÜ- járulékot? Azt MIND? Háháháh...
És azt mind a 1,5 millióan? Mert kb azokét tudja beszedni az állam, akiet alkalmaz, akiket lát.
A többi biztos, hogy nem annyit fizet, amennyit kellen neki, hanem kevesebbet. Jóval.
És akkor ott van a 7 millió járulékot nem fizető- jó vonjuk le a gyerekeket, nyugdíjasokat- és akkor még mindig vAN 3 millió járulékcsaló.
És nekik is jár minden.
A jó magyar versenyszféra nem is jelenti be a dologzóit- mert minek,- így is úgyis ugyanaz az ellátás JÁR!!!!
Na ezért nem a Zsidesz és nem az elmúttnyócév vagy az elmúttkommuniszmus vagy a Trianon felelős.

Horizont 2011.08.24. 21:39:51

@jágör68:
Aki fizet annak jár az ellátás, aki nem fizet annak nem jár. Életmentés annak is jár. Én 37 éve fizetek járulékot (rendesen, hogy nem sokat arról nem tehetek, ha magas fizum lenne többet fizetnék, szívesen:D)és a 37 év alatt háromszor szültem kórházban és vagy kétszer ha voltam táppénzen.Nem járok orvoshoz, nem szedek gyógyszert. Akkor???
Megelőzés, szűrés sehol, csak a gyógyszereket nyomják az emberekbe bele, ha kell ha nem kell. Amitől más betegséget kapnak el. És nem marad a tényleges betegekre se pénz, se idő, se energia.

csodalámpa 2011.08.24. 23:41:32

@Horizont: hogy a potyázók el tudjanak menni az sztk-ba, ahova te már nem férsz be....

SvenH. (törölt) 2011.08.25. 00:08:23

@jágör68: mi van mar a Molnar Jauzsika es Horvath Agika nem is slagertema?
mar csak az elmultnyooocev maradt a tarsolyban, de rossz hogy ilyen "gyorsan" valtoznak

amugy Orban elmondta, hogy fizetos lesz az egeszsegugy, mert volt sok fejlodes, es pl. egy MRI az tul draga alapellatasnak
na eppenseggel ez a 3 milkas tuttira abban az uj rendszerben fizetos lett volna, sajat zsebbol

en valahogy ugy kepzelem el, hogy a 30 evvel ezelotti szinvonal legyen alapbol ingyenes a tobbi meg maganbiztositos vagy sajat zsebbol, na igy talan menne a mostani koltsegvetessel is :)

az igazi problema meg az hogy az idiota kurmanyok csak 4 evre valasztodnak meg

SvenH. (törölt) 2011.08.25. 00:11:54

@Horizont: hat elmegy helyetted az oreg szatyor, es kibrusztolja hogy neki jar, mert o a zeleteben vegigdolgozta a kommunizmust, tudod meg van pofajuk es beallnak eled aki mennel melora, mivel nekik vissza kell erni az izaurara
vagy a segelyes ingyen kapja

ez van ez a CUCIALIS egeszsegugy, de nem csak itt van gond hanem a totocskaknal is, hogy elhuznak az orvosok
na majd kiderul meddig lesz ingyenes az egeszsegugy... de ugy latszik az orvosoknak ez a felallas (== 5% kiraly paraszoli a tobbi sziv ezerrel) nem fog sokaig tetszeni

2011.08.25. 07:08:31

Annak aki sajnálja az eü-s dolgozoktól a pénzt, annak javaslom feküdjön kórházba, ugy 2 hétig. Utána majd megváltozik a véleménye a dolgokról. Mert lehet itt őket szidni, de nem korrekt.
Aki az elmult 10-20 éve az eü-ben dolgozik az vagy megszállott vagy bolond esetleg mindkettő.Mert ezt a szakmát másként nem lehet üzni.
Vegyünk egy osztályt, ahol van 40- 60 beteg és 2 nővér, aki gyógyszert oszt, mosdat, fürdet, injekcióz, lázat mér, ételt oszt, etet, ágynemüt cserél, ágytálat és kacsát hoz.-visz, pelenkáz, közben jelentést ir, a hozzátartozókat, látogatókat tájékoztatja, és elviseli a sok okos és hozzáértő--én jobban tudom "önkéntes orvos, gyógyszerész" hülyeségét, alpári stilusát( főleg a kisebbség részéről) stb, stb.
Aki mindezt megcsinálja--3 müszakban-- havi 80-90-ért az menjen és jelentkezzen, de azonnal.
Biztos felveszik, mert már nincs orvos, nővér és szakasszisztens!

@TheTruth!: Látszik hogy nem vagy tisztában az eü-ben uralkodó viszonyokkal és helyzettel.Mielőtt birálnál nézz körül, hogy ki ér többet tettei alapján--1 politikus vagy 1 orvos vagy nővér és utána birálj.Te politikus barát vagy, aki azt hiszi hogy a politikusok miatt lesz majd magasabb szinvonalu az ellátás? Tévedsz! Ha egy nap majd arra ébredsz betegen hogy kórházba kell menned, kit fogsz hivni? Netán kedvenc politikusodat hogy mütsön meg, gyógyitson meg? Vagy te a VIP-es kategóriába tartozol? Mert akkor megértem a hozzászólásodat.
Ami pedig a hálapénzt illeti, mondd már meg, hogy egy osztályos nővér, fönővér, oszt. vez . fönővér mennyi jattot kap? Mert tudod az én nejem már lassan 38 éve az eü-ben gürcöl, havi 90 -ért, 3 müszakban. Amit kapott az "életpálya modellje alatti" tevékenysége során, az egyenlő a nullával! Ennyit a hálapénzről és a köztudatban repkedő összegekről. Mert a magyar mentalitás olyan, hogy ha a szomszédom azt mondta hogy adott 10 ezret, akkor én 20 ezret mondok hogy adtam, közben ez nem igaz.
Amugy meg miért ne lehetne adni? Ki vagy mi tiltja? A sok éhenkórász politikus zsebét meg lehet tömni? Az miért nem baj? Miért kaphat egy "analfabéta" országgyűlési képviselő ajándékot, napidijat, kiugróan magas fizetést, amikor semmit nem csinál, csak árt az országnak? És ezek beszélnek tisztességről, szamaszeretetről és etikáról? Ezek a csigagerincű képviselők és pártkatonák , akik a 20 év alatt mindent tönkre tettek, eladtak és ellopták amit lehetett --ezek beszélnek becsületről? Ez már mindennek a teteje!

Azok akik nyalják kedvenc pártjuk és politikusuk seggét, jó volna ha tudomásul vennék, hogy az eü még attól életképes--döcögve, nyikorogva és fogcsikorgatva---mert az abban dolgozók elhivatottak, a hiányok ellenére (orvos, nővér, bér, gyógyszer, ápolási seédanyagok, stb, stb) kevesebben, de még végzik munkájukat.Ám nem sokáig.Lassan majd --hála a sok baromarcu politikusoknak --a közmunkások fognak müteni , gyógyitani, 72 ezerért havonta.
Ez a magyar valóság, hála a sok zsivány és szarházi politikusnak--ugy jobbról mind balról.Sikerült tönkretenni ezt az ágazatot is, holott a magyar eü ellátás világszinvonalú-- volt . Majd amikor a megszállottak és a bolondok elmennek nyugdijba,kihalnak-- a fiatalok pedig tovább állnak innen, na majd akkor lesz igazán baj.
Ezért én a kórházak korszerüsitése helyett a "központositott és államilag felügyelt, tulajdonolt" hullaházak és krematóriumok épitését javasolnám a kormánynak. Ez kevesebb kiadás és nagyobb haszon a bevétel szempont. Igy talán nőni fog a GDP. Pláne ha bevállalnak külföldről is "munkát".

weldingpalko 2011.08.25. 09:20:39

Hat éves kapcsolatunk alatt az ápolónőként dolgozó kedvesem egy büdös fillért nem kapott. Talán egyszer-kétszer próbáltak adni neki pár ezer forintot amit nem fogadott el. Lehet, ha nem öregeket és elmebetegeket ápolt volna hanem politikusokat akkor több került volna a zsebbe. De valószínűsítem, hogy nem. Ugyanis azoknak a rohadék szemét mocskos gazembereknek sem lelkiismeretük sem becsületük nincsen. Hánynom kell az összestől. És aki a paraszolvenciát hibáztatja az EÜ helyzetéért az nyugodtan kapja be a vezére pöcsét és menjen vele a kibaszott kurva anyjába.

SvenH. (törölt) 2011.08.25. 14:06:29

@weldingpalko: pedig a korrupcio hibas sokmindenert
csak leanykori neven azaz paraszolikent emlegetik manapsag...
de a beszerzeseknel is ott van a korrupcio

meg az hogy elhitettek a Zemberekkel hogy a sok noverke a segget a foldhoz csapdossa, hogy ellathatnak embereket, hiszen koztudomasu a zegeszseg nem uzlet, na akkor az aki ellat az tutti elvezetbol es a feleskudes miatt csinalja a dolgat

2011.08.25. 19:34:21

@Horizont: Én nem is értem ezt a hárommilliózást. Ott az orvos, ott a nővér, ott az ágy. A hárommiliót nem kell sárga csekken feladnia a kórháznak még mielőtt operálni kezdenének... ez csak egy elszámolási egység a tb felé, amiben aztán a műszeramortizációtól a kazánfűtő fizetéséig minden benne van, jópár olyan költség, ami nincs közvetlen összefüggésben a műtevéssel.

@jános515: Miért pont az eü-t ne tették volna tönkre? Az ipart, a mezőgazdaságot tönkretették, a vidéki lakosságot szó szerint koldusbotra juttatták (no azért a fővárosban sem kell lámpással keresni nyomorgót), az államadósságot a kádári összeg 5x-ára tornázták föl, hát bizony mindehhez képest igen furcsa lenne egy csili-vili egészségügy. Amúgy nem kell pánikolni, ha a mostani generáció kihal is, és a fiatalok mind elmennek is, van elég fejlődő ország, amelyben örömmel írnak majd alá az orvosok 5-6 évre, csak hogy megkapják az eu-s állampolgárságot. ;-)

@weldingpalko: akkor nagyon rossz helyen volt. Anyámnak 2006-ban volt sérvműtétje, 5e-t adott a nővérnek, 25e-t a sebésznek. És nem politikus, egyszerű kisnyugdíjas. Persze a geronton meg a pszihiátrián nem az ápolásért és nem az ápoltak adják, hanem a rokonok és egész másért (lásd "fekete angyal"), szóval lehet, hogy jobban tette, hogy azt a ritka alkalmat is elutasította.
Egyébként én nem ítélem el, aki elfogadja. Nincsenek túlfizetve, és kinek ne jönne jól pár potya ezres, főleg, ha jó szívvel adják. A baj azokkal van, akik *kikövetelik*. Ezt a kettőt kéne élesen különválasztani a cselekmény megítélésében. E helyett összemossák, és kiátkoznak mindenkit, aki adja, aki kapja egyaránt. Pedig a hála egy természetes érzés, főleg egy életmentő, vagy életminőséget jelentősen javító műtevés esetén.

jágör68 2011.08.26. 19:14:17

@Hörömpő Töhötöm:
"Nem kell sárga csekken feladni"...
Nem, valóban; az egészségügyben minden INGYEN van- a beszállítók még fizetnek is, csakhogy a sok járulékcsaló megkapja ami "jár"-, sőt még fizettessünk is a dolgozókkal, hogy dolgozhatnak, gyógyíthatják a "mindig minden jár" népet!
Mekkora megtiszteltetés....

2011.08.26. 19:27:31

@jágör68: mentegesd csak a lelkiismeretlen fehércigányokat, akik -hippokrateszi esküjüket megszegve- életveszélyes állapotban elküldik a beteget, akin nem csak hogy módjukban állna segíteni, hanem kötelességük is. Ambuláns eseteket várakozási listán kívűl ellátni ugyanis _törvényi_kötelesség_, senkit sem szabad elutasítani semmilyen indokkal. Ha az seborvosnak is csak két keze és 8 órája van és nincs túlórakeret, akkor rózsi néni sérvműtétjét kell elnapolni, nem az életmentő beavatkozást.

elektromotor 2011.08.26. 20:28:43

@jágör68: Nincs ingyen! De az az összeg amit beírnak abba bele van számolva minden! De hogy amiatt nem lehet életveszélyes állapotban valakit megműteni az a politika piszkossága! Vajon ha Gyurcsányi Fletó ment volna oda, azt is ide-oda küldözgették volna?!

jágör68 2011.08.26. 20:47:08

@elektromotor: @Hörömpő Töhötöm:
Nyugodtan átadom kettőtöknek együtt- csak egy napra a melómat (meg a rengeteg hálapénzt is amit 4 év alatt kaptam- napi 1,5 Ft- ot)- aztán utána majd lehet szövegelni.
Mit nem lehet érteni azon, hogy 740 milliárd Ft- ból normális országban egy kisvárost nem tudnak ellátni, nemhogy egy egész országot????
Nem kéne úton- útfélen a magyarnak adót és járulékot csalni- no meg az ingyenélőknek ingyen ellátást adni- aztán kicsit jobb lenne a helyzet.
Simán az orvosokra fogni az egészet, kb Rákosi óta ez megy és a magyarja még lihegve tapsikol is hozzá.
Csakhogy jövőre igazi afrikai állapotokra lehet készülni; remélem mind a 6000 orvos felmond.
Bár nagy felhajtás nélkül- naponta lépnek le 4-5 en. Nyilván a rengeteg hálapénz miatt meg az erkölcsi elismerés miatt, ami árad ebből a népből...

Horizont 2011.08.27. 07:03:38

@jágör68: "ingyenélőknek ingyen ellátást adni"
Na ebben teljesen igazad van, csak nem pont ott és nem pont azokra vonatkozik akikre te gondolsz! Az egészségügy millió sebből vérzik, szerintem már így rendbe se lehet hozni, esetleg úgy, ha leradíroznák és újra felépítenék. De ez ugye nem következik be soha. Nagyon sok mindenben igazad van, csak az elfogultságoddal van egy kis baj. A normális ember nem fog mindent az orvosokra, de valljuk be azért ők is hozzátesznek ehhez a szarhoz egy adaggal. Nem csak az orvosok persze hanem az eü-ben dolgozók is. Nagyon sok minden történik ami nem pénz kérdése lenne. Csak emberi hozzáállás és bele érzőképesség.És máris meg lehetett volna egy rakás tragédiát előzni. A nagy baj, hogy minden forintosítva van!Ki volt az a barom aki a teljesítményvolumen korlátot kitalálta és az alapján finanszíroznak? Bakker itt emberekről van szó, nem a futószalagról legördülő Suzukikról. Aki meg nem fizet semmi járulékot azt állítólag nem látják el. Szűrjék ki. Életmentést kaphat, eddig legalább is úgy tudtam, de bebizonyosodott, hogy ez annak sem jár aki fizet!!!! Megint az egymásnak esés esete van, holott a legfelsőbb szinteken kéne keresni azokat akiknek a nyakát ki kéne tekerni.Összefogással!

@Hörömpő Töhötöm: Csak nem Hajszás Láncos úrhoz (vagy úrhölgyhöz:D) van szerencsém?:))

2011.08.27. 13:54:02

@jágör68: Panaszkodni mindenkinek van miért, mégsem szabotál senki. Haldoklókat ponciustól pilátusig küldözgetni meg egyszerű átgázolás, nyugodtan szégyellheti magát, aki ezt teszi.

jágör68 2011.08.27. 15:11:50

@Hörömpő Töhötöm:
Már bocsesz, de itt csak az szabotál, aki:
-elcsalja az EÜ- járulékot
-beleírja a Zalkotmányba, hogyaszongya: "Minden magyar állampolgárnak joga van az állapotának megfelelő egészségügyi ellátáshoz"- járulékfizetéstől függetlenül- no meg ilyet még a svájci alkotmányba se hiszem, hogy bele mertek tenni- zárójel
-aki azt hiszi az egészségügyben 300 Ft- os tételekkel dolgozunk.
Kihívod a mentőt- csak a kiszállás költsége kb 60- 70 ezer Ft- ha roham- vagy esetkocsi indul el. Egy koszorúér- stentelés 1,2 millió Ft- és ezt ugye minden 3 órán belüli szívinfarktusnál beteszik járulékot fizető- nem fizetőnek is. Nem nehéz kiszámítani a járulékot nem fizetők és fizetők aránya alapján meddig is működőképes ez a rendszer.
Szóval a szabotőröket máshol kell keresni.
Legfőképpen a "mindig minden jár- nehogymá pénzkérdés legyen" mentalitásban a fejekben.
Szóval álljon itt egy aránypár mi mennyibe is kerül az egészségügyben:
Magyarország- 9,7 millió lakos- EÜ ráfordítások összege 740 milliárd Ft
Nagy- Britannia- 60 millió lakos- EÜ- ráfordítások összege: 110 milliárd GBP= 33.000 MILLIÁRD Ft. Harminchárom- ezer- milliárd Ft.
Jó osszuk le a lakosságnak megfelelően 6- tal: 5,5 ezer milliárd Ft. Jó, osszuk le az ÁTLAG 3-4x fizetéskülönbséggel- bár a pénz nagy részét az eszköz/ műszerállomány- működtetés teszi ki- és nagyjából mi is ugyanennyiért vesszük az eszközöket- mert magyar gyártó nemigazán van/volt/lesz: 1375 milliárd Ft. És ugye náluk is hatalmas problémák vannak- a várólistáról nem is beszélve- plusz ezek csak az ottani ÁLLAMI kiadások. A magánszféra legalább ugyanennyivel veszi ki pluszban a részét.
Alsó hangon duplaennyit kéne egészségügyre költeni- ha maradunk a 100% állami rendszernél.
A magánbiztosítókkal csak előrébb lehet jutni a várólistán- de cserébe 100% költséget kell fizetni- nem valamennyit a borítékba- pl térdprotézis: kb 10.000 GBP.
Az egészségügy is pénzzel működik, mint minden más.
A boltban sem adnak élelmiszert hitelre vagy negyedáron- max. romlottat.

2011.08.27. 16:22:00

@jágör68: Már bocsesz, de
- a járulékcsalók ellen a munkaügyi hatóságok léphetnek fel
- mégsem dögölhet bele mindenki egy tüdőgyusziba vagy vakbélbe, aki éppen "állásváltoztatásban közben van", vagy aki után -tudta és beleegyezése nélkül- nem fizeti a járulékot a "szegín magor kkv"
- légyszíves, magyarázd már el nekem, mi kerül egy mentő kiszállásán 60-70e ft-ba? A kocsi fogyaszt mondjuk 3-4 liter benyát, ül benne két mentőápoló 400 Ft-os és egy orvos 550 Ft-os órabérért, ez eddig nagyvonalúan számolva 3000 Ft. És a többi??? Hasonlóképp kifejthetnéd a koszorúeret vagy a térdprotézist is. Csak hogy okuljunk.

Horizont 2011.08.27. 16:27:47

@jágör68: Na kapunk bőven romlottat is. Igyekszem sok mindenben igazat adni neked, de visszafelé nem látok semmit, mármint, hogy bármiben igazat adnál nekünk. Nem tudom az EÜ-nek milyen részén dolgozhatsz, de számomra rémisztő ez az anyagias látásmódod és mindent pénzre számítasz át, szigorúan. Tudom semmi nincs ingyen. A betegség is pénzbe kerül. De áruld már el légy szíves mi kerül egy mentőautó kiszállásába 60-70 ezer ft-ba? És ismerd el, hogy a rendszerbe van a hiba nagyobb részt.Vagy teljesen. Ha én tisztességesen fizetem azt a járulékot amit rám kiszabtak, egészségesen élek, vigyázok magamra, de ne adj isten lesújt rám egy betegség, akkor nem várhatom el, hogy ami jár azt ne kapjam meg? Oké kevés pénzért nem várom el a telki magán kórház színvonalát.Na de, hogy életmentő műtétet ne végezzenek el rajtam? Erre válaszolj már!

jágör68 2011.08.27. 20:24:37

@Hörömpő Töhötöm:
Aha. Meg a rohamkocsin lévő többmilliós lélegeztetőgép szervizelése, üzemeltetése, ugyanígy a defibrillátoré, stb.
Továbbá a kocsit is szervizelni kell, takarítani naponta többször is- minden bevetés után.
A koszorúér stent maga 1 milla alapáron. Úgy hogy a személyzet az általad is említett szégyenletesen alacsony órabért kapja.
Egy térdprotézis meg az eszközök amivl beteszik plusz altatógép szervizelés, üzembentartás lazán meg van 1- 1,5 milla.
És ott is ugye a bérköltség nálunk kb 1 ezreléke az egésznek.
Nyugaton a bérköltség akár 50- 60%- ot is elér.
Dolgoztam Angliában, Németországban, szóval nem a levegőbe beszélek. Tudom mi mennyibe kerül, a magyar várólisták és járulékok mértéke alapján mindenki imába foglalhatná a magyar egészségügyi dolgozókat, minden nap.
Ha normális bért fizetnénk nekik kb a fent említett 5,5 ezer milliátrd Ft- ot kell költeni egészségügyre. aMI UGYE A JELENLEGI RÁFORDÍTÁS LAZA 9X ESE.

2011.08.27. 21:16:32

@jágör68: Ez egy nagy blabla, persze hogy kell szervizelni egy lélegeztető gépet meg takarítani egy mentőautót, no de milyen gyakran és mennyiért??? (Lehet, hogy valakinek nagyon is jó üzlet ez, mint a BKV-s fénymásolók, nem?) No mindegy, nem piszkálódok. A halálos veszélyben lévő beteg elküldésére úgy sincs semmiféle mentség! És hadd ne idézzem, mit szokott mondani a főnököm, ha aszondom neki, nem csinálom meg amit kért, mert szar a fizetés és hiányos a céges szerszámkészlet is, a gépek meg 1992 óta nem láttak megelőző karbantartást. ;-)

jágör68 2011.08.27. 21:48:04

Látom nem érted miről beszélek. Egy autószerelő- üzemet kicsit más nem szervizelt meg hiánytalan eszközökkel működtetni, mint egy Idegsebészeti Osztályt megfelelő eszközök nélkül.
De mindegy, úgyis neked van igazad én meg fullhülye vagyok, meg a magyar orvosok is, meg lusta disznók- ezért dolgoznak 2-3 állásban is meg járnak ügyeletről- ügyeletre- mert "minden jár mindenkinek Madzsarisztánban NON- STOP"
- no és emiatt kapkodnak utánunk Nyugaton is. Nyilván az egészségügy is olyan egyszerű és felelősségteljes terület, mint mondjuk egy üzem.
De te csak mondogasd magadnak hogy egy kb 10- 20 milliós csak felszerelés!- értékű rohamkocsi kiszállási költsége annyi mint egy butapesti taxié... Hajrá!
Egy nap az intenzív osztályon simán megvan 10 millió Ft is- és akkor még nem is biztos, hogy sikeres kezelésről van szó.
Csak hogy tudd milyen pénzekről van szó- a "rengeteg járulékot fizetek" kb két perc alatt elfogy mondjuk egy szívinfarktusnál vagy az elküldött betegnél. Aztán arról nem is beszélve, hogy ugye "ez mind mindenkinek jár".

2011.08.28. 04:18:46

@jágör68: Miért lenne más? Egy szép taxi (mondjuk egy mercedes) is simán van 10 millió, mégis ki tud állni párezerből, és még profitja is van rajta.

jágör68 2011.08.28. 09:40:12

Úgy látom feleslegesen tépem a számat. Hiába dolgozok benne, meg van nem kevés nyugati tapasztalatom, te mindig, mindent jobban tudsz.
Na ezért IS lépnek le a magyar orvosok. Mert ilyenek vagytok.
Mindent tudtok az egészségügyről.
Milyen az, amikor 3 munkahelyed van, egyik ügyeletből a másikba mész- törvénytelenül!!- dolgozni, mert a "mindig mindent jobban tudó" magyarnak minden jár és még jobban is tudja!
Hajrá, tovább ezen az úton, hátha majd közmunkások fognak gyógyítani is egy éven belül 2 általánossal

Ayuamarca 2011.08.28. 13:47:33

@Horizont: hát amíg egy orvosnak a magánrendelés tízszeresét (50-80E Ft) kell adni - adómentesen - egy szülésért - amit a szülésznő vezet le -, addig én nem ugrálnék az orvosok helyében... de az is igaz, hogy @jágör68: -nak is igaza vagyon több vonatkozásban is. Az igazság az, hogy itt igazságot tenni nem lehet...

@Hörömpő Töhötöm: tán csak nem sörömpölő esett be megint ide?

Horizont 2011.08.28. 14:12:16

@Ayuamarca: Persze mindenkinek van egy kis igazsága:) A szülést azért nem tartom jó példának, mert ott azért KELL adni a szülésorvosnak, mert plusz szolgáltatást kér a kismama és kap is. Orvost választ és odahívja a szülés levezetésére. Az más kérdés ugye, hogy mindezt az orvos az állami kórház, állami műtőjében teszi. De nem a munkaidejében. Nem hiszem, hogy ha valaki nem ad az ügyeletes bent lévő szülésznek pénzt akkor az visszanyomja a gyereket az anyjába! Na de ez se fekete-fehér, mert ha az állami szolgáltatás csak ennyi a befizetett járulék után és ha a kismamának nagyobb az igénye, kinek fizessen érte, az orvosnak a kórháznak az államnak?
Az is igaz, hogy egy egészségügyi dolgozó nem verhetné le a bánatát a betegen, mert az államtól kevés fizut kap, nem egy pékségben dolgozik ahol a kemencében egyforma bucik sülnek:)))
Nehéz dolog ez, és mindenkit csak akkor érdekel a kérdés ha őt vagy hozzátartozóját sérelem éri. Arról soha nem írnak, hogy vannak olyanok is akik a szó nemes értelmében hivatásuknak tekintik, hogy embereket gyógyítsanak. Itthon!

SvenH. (törölt) 2011.08.28. 20:36:39

@Ayuamarca: " addig én nem ugrálnék az orvosok helyében... "

a nogyogyaszok es a korhazat vezeto foorvosok nem is ugralnak
nekik ez a rendszer kurva jo
volt egy olyan Molnar/Horvath javaslat is hogy ambulans legyen egy csomo minden, na ebbol ugye egyertelmu lenne, hogy kevesebb korhazi agy kell, na ok ahogy tudtak ennek keresztbe tettek, hiszen azt a beteget aki 2 hetet bent fekszik azt jobban le tudjak sarcolni, mint azt aki meg aznap hazamegy

vagy egy masik: 2006ban is a 300 HUFokert ment utcara az idiota MOK, nem azert hogy szegyenletes a fizetes, vagy hogy legyen rogton 1000 HUF hogy rendes bert kapjanak...

ezt csak kivulrol es profi modon lehet bevaltoztatni, belulrol nem fog ez menni, habar valami vekkeres idiota elultette a tuttit a sok tulok agyaban hogy az egeszsegugy nem uzlet...
ja nem az csak ha tulelni akarok akkor kell zsebbe tolni...

Kodomo 2011.08.28. 22:49:01

@jágör68: "Úgy látom feleslegesen tépem a számat."

Értjük, hogy szerinted az lenne a jelen esetre a megoldás, hogy az életveszélyben lévő beteg fizessen 3 milliót, és akkor megműtik. Egyébként dögöljön meg.
Én megértem azokat is, akik ebben ellentmondanak neked. Szerintem sem ez az optimális megoldás.

Sok orvos kezdi úgy a nemes gyógyító szakmát, hogy ő majd nem fogad el pénzt. Aztán látja, hogy a főorvos úr minden műtétet - még a piszlicsárékat is -lenyúl magának, a fiatalokat nem hagyja gyakorlatot szerezni, aztán ebből van neki a bmwje, meg évente nyaralása egzotikus helyeken, sielés a hegyekben télen, +szép nagy háza. A fiatal meg megkeseredik, cinikus lesz pár év alatt a panelban. Aztán lassan elfelejti hogy emberekkel dolgozik, nem munkadarabokkal. Eredmény: "A fenébe, már megint rám akarnak sózni egy munkadarabot. Inkább átpasszolom másnak."
Az ügyeletes orvosnak nem mindegy, hogy a kórház tartozása 248 millió, vagy 251 millió?
A pénz ebben az esetben csak ürügy volt.

(Ha egy esetkocsi 30 millió, az egyszeri kiszállás meg 60 ezer, akkor 500 kiszállás alatt a kocsinak teljesen le kellene amortizálódnia. Akkor érdemesebb lenne kb. évente, másfél évente újat venni.)

SvenH. (törölt) 2011.08.29. 01:56:36

@Kodomo: "Értjük, hogy szerinted az lenne a jelen esetre a megoldás, hogy az életveszélyben lévő beteg fizessen 3 milliót, és akkor megműtik. Egyébként dögöljön meg."

szerintem is sokkal jobb ha megmutik es masik 10 doglik meg akiknek konyebb lett volna az eletmento beavatkozasat megcsinalni
te is elhitted azt a vekkeres baromsagot hogy ingyenes az egeszsegugy?
akkor okulj: vg.hu/kozelet/vg_online/kozelet_-_belfold/080313_orban_213160
"Orbán Viktor elismerte: létező probléma, hogy az egyre korszerűbb, magas szintű egészségügyi ellátás költségei óriásiak, ezért meg kell határozni, melyek azok a szolgáltatások, melyek részei legyenek az egészségügyi alapellátásnak. Kiegészítő biztosításokat lehet kötni az extrém esetekre, még üzleti alapon is - mondta a Fidesz elnöke, aki ugyanakkor hangsúlyozta: az üzleti gondolkodást nem szabad beengedni az egészségügyi alapellátásba."

akkor ki az aki a tealtalad elkepzelt modon gondolkodik? Orban ezt nem a kisujjabol szopta hanem komoly szagertok sugtak neki...

Kodomo 2011.08.29. 10:43:39

@SvenH.: "szerintem is sokkal jobb ha megmutik es masik 10 doglik meg akiknek konyebb lett volna az eletmento beavatkozasat megcsinalni"
Tehát ezt az életmentő műtétet most ne csináljuk meg, hátha jön még ebben a hónapban egy (tíz) olyan életveszélyes beteg, akiket olcsóbban meg lehet majd menteni? A drága (milliós) életmentő műtétek tehát nem férnek bele az alapellátásba. Az agyértágulatos így járt, kész passz.
(Majd az életbiztosításból megkapja az örökös a millióját, hopp akkor már késő.)

@SvenH.: "te is elhitted azt a vekkeres baromsagot hogy ingyenes az egeszsegugy?"
Nem hittem el. Mondta ezt egyáltalán valaki?
Ellenben naivul azt hiszem, hogy az életmentés minden körülmények között bele kell hogy férjen az alapellátásba. Akár annak árán is, hogy pl. később tudja lecserélni a személygépkocsijait valamely hivatal (és még számtalan "demagóg" példát lehetne sorolni).

elektromotor 2011.08.29. 13:40:19

@Kodomo: Látod, hogy , hogy nem azért 60 db autócskára szegény minisztériumi tisztviselőknek csak jutott 600 000 000 Huf. Mert "megérdemlik"! Felvirágoztatták az országot! Hogy törné ki a nyakát aki beleül!

fedkvas 2011.08.30. 08:43:21

@bundi124: nekem is ez a tervem, annyi plusszal, hogy a magántőke a felső sávokban nyugodtan kínálhatna biztosítási csomagokat (pl. a teljes körű, itthon elvégezhető ellátáson felül csak külföldön végezhető beavatkozások, luxuskörülmények, akármi). ráadásul a szerződött kórházak is lehetnének magántulajdonban, természetesen az állami gerinchálózat (súlyponti kórházak+egyetemi klinikák+rendelőintézetek+háziorvosi rendelők+specializált klinikák) mellett, azt kiegészítve (egyszerűsítve: a magánklinikák is teljességgel integrálva lennének a biztosítási rendszerbe).
sőt, egy állami tulajdonú kórházat akár üzemeltethetne magáncég is, a Hospinvest bukása egyáltalán nem jelenti ennek az használhatatlanságát, hisz túl sok körnek volt érdeke a csőd, és tettek is annak érdekében. de az üzemeltetés megosztható is lehetne, úgy, hogy a szakmai irányítás házon belül történne, míg a gazdasági irányítás-fejlesztés pályáztatható.

süti beállítások módosítása