Skip to content


       Szűrés lista

Erős anyag: a hajléktalanügyi referens programja

Kocsis Máté 30 évesen Józsefváros polgármestere, országgyűlési képviselő, a rendészeti bizottság elnöke, és frissen kinevezett hajléktanügyi referens.
Egy ifjú lázárjani-klón: természetesen egy percet sem dolgozott. 2004: doktori oklevelet szerzett a Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogi karán. 2004 és 2006 között a Századvég Politikai Iskola és a Budapest Corvinus Egyetem közös, másoddiplomás képzésében vett részt politikai szakértő szakon. 2006-ban józsefvárosi önkormányzati képviselő, majd rögtön alpolgármester, Fővárosi Közgyűlés tagja, 2010-től 2009-től már polgármester. Ragyogó karrier, nem piszkította be ezt makulátlan cv-t holmi magánszektorban lehúzott évekkel. Apró szépséghiba: ifjú korában tagja volt a MIÉP-nek, amit aztán lehazudott
 
Kocsis nyáron úgy gondolta, hogy ő most amolyan fideszes tempóban megoldja a hajléktalan-kérdést Józsefvárosban. Három kérdésben írtak ki kerületi népszavazást:
- hatályban maradjon-e a kukázást tiltó rendelet,
- tiltsák-e a közterületen történő életvitelszerű lakhatást,
- tárgyaljon-e a kerület a fővárossal a "hajléktalanellátás színvonalának emelése és a kerület hajléktalanokkal kapcsolatos tehermentesítése érdekében".

A népszavazásra sokan nem mentek el (16%), érvénytelen lett, de mivel az "igenek" győztek, Kocsis nagy győzelemként értékelte.

A programja, hogy eltünteti a hajléktalanokat az utcákról nagyon bejött Orbánnál, mert a múlt héten országos hajléktanügyi referenssé nevezte ki. Becslések szerint 30 ezer hajléktalan él Magyarországon, ebből 8-10 ezren Budapesten. Közülük 2700-an Józsefvárosban.

Kocsis rendeletben tiltotta meg az életvitelszerű közterületen tartózkodást, és a rendőrséggel együtt megkezdték a hajléktalanok büntetését, összegyűjtését. 50 ezer forintra büntették például azt hajléktalant, aki a kezében tartott cigarettát eldobta (a határozat). Egy másik hajléktalan egy "kövön üldögélt", őt is megbüntették. Gondolom a hajléktalanok zsebből kipengetik a bírságot, esetleg leülik a börtönben. Igaz, hogy a börtönök már 130%-os kapacitással üzemelnek, de pár ezer hajléktalan még biztos elfér. Éjjelente a belvárosban az utcán hugyozó-okádó-kukaborogató fiatalokkal persze nem keménykednek, nem sokkal egyszerűbb a hajléktalanokkal szívózni meg javítani a statisztikát? De, sokkal könnyebb.

Szóval Kocsis Nagy Hajléktalanprogramja:

Tarlósék és a Belügyminisztérium segítségével december elején néhány nap alatt eltüntetik a hajléktalanokat a fővárosi közterületekről. Mégpedig úgy, hogy a tél első napján három szállót nyitnak meg összesen hatszáz férőhellyel, ahová „ha kell, kényszerrel fogjuk becibálni” az otthontalanokat. Az akciót, ahogy azt az ellenfeleinek üzenő Kocsis mondja, „lehet üldözésnek hívni vagy börtönnek”.
Odabent alapos, mindenre kiterjedő elbeszélgetés várja az érintetteket, aztán „vetkőztetés” következik, tisztasági fürdő, fertőtlenítés, nagymosás, majd orvosi vizsgálat az Auróra utcai rendelőben. Eztán vallási preferenciáról kell (lehet) számot adni, majd ez alapján a megfelelő felekezet szeretetszolgálatához irányítják a szerencsés szerencsétleneket.

"Felmérve állapotukat, munkát kínálunk nekik, programot állítunk fel az életükre. Aki gyengébb fizikumú, az mondjuk portás lesz egy iskolában, ahol egész nap ülhet. Akinél van sansz, annak megpróbálják újraegyesíteni a családját. Aki igyekvő, az három-négy férőhelyes lakásba utalódhat (Koszorú utca 6.). Utánkövetéssel! Egy év elteltével az önkormányzat lelkiismeretes alkalmazottai kikérdezik a ház többi lakóját: jól viseli-e magát az illető. Ha igen, akkor örülünk." - nyilatkozta Kocsis.

Ha decemberben még felszólításra sem vonul be valamelyik szállóra, akkor rendőr kíséri be őt. A műotthon kapujában a nap huszonnégy órájában szerv posztol majd, kinek dolga az igazoltatás és a házirendfenntartás. Mivel „a szálló nem börtön”, a lakók szabadon kijárhatnak, akár „talajrészegre is ihatják magukat harmincforintos kannásborral, amitől megvakulnak”, bár Kocsis Máté ezt nem ajánlja. Aztán akár józanul, akár delíriumban, de kötelesek visszamenni/tántorogni/kúszni, ugyanis, ha újfent „közterületen történő életvitelszerű lakhatáson” kapják őket, egyrészt ismét karon ragadja őket a hatalom és a szállóba tuszkolja, másrészt százötvenezer forintig terjedő pénzbírságot róhatnak ki rájuk. S mivel ennek kifizetése nem életszerű, jöhet a közmunkára váltás. 

"Két-három kör után elzárás a büntetés. Ez már rendészeti kérdés. Ha valaki így akar élni, azt Budapest közterületein nem teheti. De addig is most lepkehálóval összefogdossuk őket, ugyanis be kell rángatni mindenkit fűtött helyre. Tízből hat egyelőre nem akar változtatni az életvitelén, vele le kell ülni, kitisztítani az elméjét az alkohol és a kábítószer hatása alól, aztán bírni megújulásra; a zöm menthető, én hetvenet bevállalok. A rövidtávú terv természetesen nem az, hogy mindegyiküket integráljuk a társadalomba, hanem az, hogy idén télen ne fagyjon meg senki… vagy legföljebb két-három ember, persze az is sok." - Kocsis

A reintegrált hajléktalanok legsikeresebbjeit, mint valami mlm-gyűlésen, bemutatja egy év múlva a sajtónak.

"Én nem vagyok egy elvetemült állat, akit úgy neveltek a szülei, hogy rúgjon bele a szegényekbe." - Kocsis.

Csodálatos program, csodálatos referens, a Vastagbőr csak tapsolni tud!

(forrás:
fn.hu)

Címkék: fidesz abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr233302161

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Karácsony előtt kerül a boltokba Dr Kocsis Máté életvezetési kalauza 2011.10.21. 10:03:01

 A Tíz lépés, hogy szerethető hajléktalan légy című könyv azokat az embereket szólítja meg elsődlegesen, akik valami érthetetlen oknál fogva, ahelyett, hogy fűtött, vezetékes vízzel, árammal, gázzal ellátott, összkomfortos ingatlanokban néznék az ...

Trackback: Navracsics egyeteme és Valóság nagybátyánk 2011.10.14. 19:42:19

A Ludovikába költöztették volna Navracsics egyetemét, de kiderült, ott van már egy múzeum. Most építenek egy új, 35 ezer négyzetméteres épületet az Orczy kertben, hogy legyen hely a Közszolgálati egyetemnek, amelynek egyetlen pontja biztos: hogy a héte...

Trackback: A kerület egy emberként Kocsis Máté mellett áll! 2011.10.14. 19:05:56

Alulírott özv. Asperger Martinné özv. Szaratromf Matild ezúton szeretnék hivatalos panaszt tenni annak irányában, valamint végett a tekintetes tisztelt Polgármester Tanácselnök Elvtárs Kocsis Máté Úrnak, hogy a kerületünkben, a Tavaszmező utcában itten...

Trackback: Pesti Vicc: Kuplerájban volt zongorista 2011.10.14. 17:47:30

- Asszonyom, mit írjak a férje sírkövére foglalkozásként?- Írja azt, hogy egy kuplerájban volt zongorista.- Na de asszonyom!- Hát mit csináljak, politikus volt szegénykém, de azt úgy szégyellem ráíratni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

politologus · http://politologus.blog.hu 2011.10.14. 19:39:42

@Transylvanianmixedgrill: Jó hozzászólás!

Valaki egyszer jönni fog egy swifti szerény javaslattal: a hajléktalan azért az, mert nincs hol laknia, miközben hányan laknak egyedül, nosza, dugjunk be mellé egy hajléktalant, és kész is. Egyetemistáknak nem kellene hónapokig keresni a hiányzó albérlőt, magányos idős néniknek nem kell beszerelni a jelzőrendszert, egyedülálló anyánál lesz, ki elhozza az oviból a gyereket, gazdagéknál meg kutya helyett inteligensebb őrzi a házat, és így tovább...

Kandabula 2011.10.14. 19:41:38

Érdekelne, hogy a hajléktalanügyi népszavazásra kidobott milliók a "Hajléktalan-probléma megoldása" címen lett e számfejtve, vagy az "Ötletelés" címszó alatt? Sok hozzászóló elfelejti, hogy a hajléktalanok magyar állampolgárok, azonos jogokkal és kötelességekkel, mint a többi. Életük beszűkült, de élnek. És ez a fontos. Kötelességüket (mi is lenne az?) nem képesek kifejteni. Viszont legalább olyan fontosak kelljen, hogy legyenek, mint bármely, a nagyvilágba elkóborolt, vagy elcsatolt magyar.

dr.justice 2011.10.14. 19:59:42

Hajléktalanokat a börtönbe. Lesz itt rend.

Kandabula 2011.10.14. 19:59:45

"Felmérve állapotukat, munkát kínálunk nekik, programot állítunk fel az életükre. Aki gyengébb fizikumú, az mondjuk portás lesz egy iskolában, ahol egész nap ülhet..." nyilatkozta Kocsis.

Egyik lányom - leszázalékolása során 42%-osnak értékelték, így semmilyen támogatásban nem részesülhet - tartós munkanélküli. Kérem, hogy "kínáljon" fel neki valamilyen munkát. Pár év múlva eggyel kevesebb lesz a gondja...

harcsapaprikás 2011.10.14. 20:27:49

Szerintem a hajléktalan kérdés is megoldható két hét alatt, akárcsak a közbiztonság kérdése.

Gekko 2011.10.14. 20:30:15

Átnevelő táborokról mintha már hallottunk volna. Ők is csak jót akartak.
Aztán ha nem sikerül, akkor lesz indok a keményebb fellépésre, hisz ők mindent megpróbáltak. Vegytiszta 1984.
Ja, és a modellkisérlet - a kudarc ellenére - a mélyszegénységben élőkre is kiterjesztendő. Mélyszegény az, aki annak néz ki. Főleg kreol.
@TBal szerint a "bűnözők" internálása is tök jó ötlet, de persze csak ha megadjuk a lehetőséget a kitörésre, hohohohó.
Így javaslom, írjuk ki a szállók / táborok kapujára: „Arbeit macht frei”, és máris ott a lehetőség, csak akarni kell.
Ahol hiányzik az igazi tudás és a kellő alázat, ellenben van félműveltség és arrogancia, na akkor üti fel a fejét az ilyen ostoba voluntarizmus.

Nem is tudom, ilyenkor hol van a keresztényi hitből fakadó empátia? Vagy tényleg ennyi olvasata lenne a tanításnak?

fzs.1933 2011.10.14. 20:33:43

Basszus, két hete a Gutenberg téren ledőltem egyet szunyálni az egyik padra, erre elvittek valami épületbe, levetkőztettek, lemosdattak, tiszta ruhát adtak rám, majd megkérdezték, hogy milyen vallású vagyok. Mondtam, nem tartom magam vallásosnak. Erre ők: akkor itt marad és kap munkát is. Hiába tiltakoztam, hogy én pont munkából hazafelé tartva dőltem le egy kicsit. Nem hitték el. Mivel véletlenül pont nem tartottam magamnál érvényes munkaszerződést, valamint lakcímkártya sem volt nálam, így még azt se nem tudtam igazolni, hogy lakom valahol. Innentől már csak egy lépésre voltam attól, hogy kivigyenek a Keletibe egy, a debreceni stadionépítésre tartó vonatra...
Talán még tudok írni egy levelet az asszonynak.

Krumplicukor1987 2011.10.14. 20:33:57

A drasztikus lépések jegyében javaslom az alábbi intézkedéseket is:
- közterületen szaró kutyákat helyben agyonlövetni, gazdáikat nyilvánosan megbotoztatni
- köpködők nyelvét kivágni
- szemetelők fél karját levágni (ez mondjuk 10 korbácsütéssel kiváltható)
Ezek után rend és tisztaság lesz a városban. Heil Orbán!

nemstatikus 2011.10.14. 20:38:28

A program példaértékű. Valami hasonlót lehetne kezdeni a prostituáltakkal, koldusokkal, a lakással ugyan rendelkező, de megjelenésükben szegényesnek ható polgárokkal, akik szintén rontják a főváros panorámáját. A lepukkant kis kocsmákat be kell zárni, alkoholista törzsvendégeit pedig arra kötelezni, hogy megfelelő öltözetben, kifogástalan viselkedéssel valami jobb helyen vedeljen. A szellemi és testi fogyatékosokat zárt helyen kellene tartani, ahogy a másként gondolkodókat is.

piszi a hiszi 2011.10.14. 20:43:03

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
ha most visszahoznák, a fél ország önhibáján kívül lenne kmk-s

recommented 2011.10.14. 20:51:12

Erről az egész hajléktalanprogramról, közmunkáról, szállóba cibálásról egy mondat jut eszembe, amit mintha már olvastam volna valahol: "a munka szabaddá tesz!".
Tán Kocsis Máténak is el kellene mennie dolgozni, esetleg kivernék a fejéből azt a sok ordas faszságot, ami az ifjonti évek alatt ott elgyülemlett MIÉP-esen és nem MIÉP-esen.

dennisthemenace 2011.10.14. 20:52:35

NEm tudom miért jut eszembe a kúrmány hajléktalanpolitikájáról Moldova ezen szosszenete:

"Jott valami kártyás, vagy zsugás Vili és megígérte, hogy megszunteti a sorbanállást. Így is lett: a sor elso ot kilométerét legéppuskáztak, így mi, hátul állók szinte látótávolságra megkozelíthettuk a boltot."
(A postamester lánya)

Kandabula 2011.10.14. 20:54:17

@fzs.1933: régi (1935 év körüli), érdekesebb rendőrségi jelentések gyűjteményéből: "letartóztattam, amint a ligeti padon éppen csavargott".

dennisthemenace 2011.10.14. 20:54:28

@Turbék: Nem vállalja, mert ekkorát nem tud hantázni, mint pl. a Szíjjártó...

Kandabula 2011.10.14. 20:58:31

Azért a "felkínált" munka mindenképpen erős. Úgy is mondhatnám, hogy pofátlan. De azt is mondhatnám, hogy az én kurva anyámat!

Kopi3.14 2011.10.14. 21:09:52

Tessék mondani, és a punkokkal mi lesz? Hogy lehet eldönteni, hogy ki punk, s ki hajléktalan?
Ha egy Kinizsi 100, Túlélőverseny nagyhalál kiírás, esetleg egy egész hétvégés barlangászkodás után, vagy EFOTT-ról Bp-re érkezve a Keletinél üldögélőt simán elvihetik a rendőrök, mert hajléktalannak néz ki? És aki hajléktalanként viselkedik, de van lakása, az tovább művelheti amit?

A polgárhülyének az a mondása, hogy ő hetvenet vállal azt jelenti, ennyit költöztethetnek be hozzá?

fzs.1933 2011.10.14. 21:12:14

@Kandabula:
:)

De érdemben is valamit:
Mint minden dolgot ma Magyarországon, ezt a kérdést is több részre szét kell szedni.
1. Szükséges, hogy megoldjuk a hajléktalan-helyzetet? Igen
2. Szükséges, hogy megoldjuk, hogy közterületeink esztétikai élményt adjanak? Igen
3. Szükséges, hogy az első kettő érdekében adott területről eltávolítsuk az oda nem valókat? Igen
4. Szükséges, hogy mindezt valamiféle fasiszta módszer alapján tegyük? Na ez az, ami NEM.

De... Ebben a szaros országban soha, semmi nem fog történni addig, míg nem lesz valami karhatalmi rendszer. A rendszerváltás óta kurvára eljött a szabadság helyett a szabadosság, amivel nem tudtunk mit kezdeni. Illetve tudtunk - ezért tartunk ott, ahol.
Kibaszottul elegem van abból, hogy mindenki csak azt szajkózza, hogy ehhez is jogom van, meg ahhoz is, aztán közben jól beleszarik a pofánkba azzal, hogy lézerblokkolója van, hogy az erdő szélére rakja le a szemetet, hogy természetvédelmi övezetbe építkezik, hogy a világ egyik legszebb városában mindenki szeme láttára hugyozik, szarik, majd hányja ki a fél liter vöröset, arra hivatkozva, hogy itt szabadság van.

Igen, itt szabadság van. De csak azért, mert az igazságszolgáltatás a legtöbb helyre nem ér el. Biztos vagyok abban, hogy sokkal előrébb járnánk, ha 89 után is megállított volna a rendőr, megkérdezve, hogy hol a munkahelye, hogy hova viszi azt a zsák szemetet, hogy mija fasz az ott a kocsija elején, stb.

Egyébként pedig csak az erkölcsi süppedés és nihil van.

Szégyellem, de Magyarországot így nem annyira szeretem...

fzs.1933 2011.10.14. 21:12:58

egyébként pedig mindenkitől elnézést a szövegért. :(

Mylady 2011.10.14. 21:13:51

Aha. Aztán azok után és körül ki fog takarítani, akik folyamatosan tajtrészegek és még arra is lusták, hogy a wc-re kimenjenek? Hogyan és milyen eredménnyel fognak "elbeszélgetni" azokkal, akiket ez az egész nem érdekel?

Van egy ismerősöm, szociális munkás. Megszállottságból segíti a hajléktalanokat. Érdekes dolgokat mesélt. Néhány év után már totál depressziós ő is.
Minden tiszteletem az övé, én nem bírnám még rövidtávon sem csinálni azt, amit ő évek óta tesz.

Indriq 2011.10.14. 21:29:29

a Kedves Kocsis Mátéval egyetértők pont ugyanabbban a sötétségben szenvednek, mint a korkedvezményesekkel, azért mert van 1% aki tényleg 40 évesen ereje tejébn megy nyugdíjba, nem jelenti hogy mindengyik csaló. Ahogy 10000 hajléktalanból 100 hányingert keltő, úgy a nagyrészük nem. Viszont nem kéne mindegyiket egy kalap alá venni... Tipikus fideszes sarkítás, igenis, ezeket a kreténeket azért "fizetjük" hogy mindenkire kielégítő megoldást hozzanak. Találják ki, alkalmazzanak szakembereket vagy konzultáljanak istennel, de ne az legyen, hogy ha egy hajléktalan koszos, akkor az összes az.

Akik pedig a gazdasági oldalát nézik, szégyeljék magukat. Egy társadalmat jól meg lehet ítélni a hajléktalanok, az alsó, lecsúszott osztály kezelésével. Mit is csinál a fityesz? megsarcolja a kis keresetűeket és szállókba zsuppolja a hajléktalanokat. Féreg banda.
És még még valami. Ha csak az élhetne, aki megtermeli a megélhetését, nagyon sok politikus döglene meg.... nem csak haljéktalan....
És qrva cinikus hozzáállás, hogy menjen dolgozni, szerzünk neki melót, stb... mert MELÓ NINCS... Munkahelyet teremtsenek, vagy legalább a feltételeit, hogy teremtődjön, és meglásd, csökkenni fog a hajléktalan szám is.
Kocsit Mátéval ellentétben, a haljéktalanok emberek.

Virág et. 2011.10.14. 21:41:12

Azért érdekes nézni, hogy magukat értelmes embernek tartó (?) kommentelők milyen vehemensen védik más emberek akaratuk ellenére történő elhurcolását, internálását. Ezek után érdemes elgondolkozni, mennyire hiteles az ilyen emberektől a komcsizás/nácizás. Igen, a hajléktalanok büdösek és sokszor részegek. És nem, ez nem ok arra, hogy karhatalommal zárjuk őket szállónak nevezett börtönökbe (megfosszuk őket szabadságuktól bírói ítélet nélkül), aztán pedig kényszermunkára vigyük őket, mivel a százezres bírságokat nyilván nem tudja egy nincstelen kifizetni. Az ezerforintost sem tudná.

A nyilvánvalóan szellemileg nem túl fényes Kocsisnak üzenem, hogy a hajléktalanok nem azért nem mennek a szállókra, mert a szabadságukat féltik, hanem mert ott börtönviszonyok vannak. Az erősebb kutya b.szik, vulgárisan szólva. Aki gyengébb, azt megverik, mindenét elveszik, megalázzák. A magyar karhatalom a bv-ben már bizonyított, hogy képtelen egymástól megvédeni az intézmények lakóit, ugyanúgy nem fogja megvédeni a hajléktalanokat sem.

Aki a szegénység ellen büntetőjoggal akar küzdeni az annyira, de annyira hülye, hogy arra nincs is szó.

Roan 2011.10.14. 21:47:12

8. kerületi lakosként én sem mentem el szavazni, nem véletlenül. Egyrészt, erőszakkal nem lehet segíteni senkin, másrészt, a probléma sem oldódik meg. Akárcsak a térfigyelő kameráknál: ha felszerelik, nem lesz kevesebb köztéri bűnözés, csak olyan területre mozdulnak át a bűnözők, ahol nincs kamera. A hajléktalan is legfeljebb egy másik kerületbe megy át, és ott is ugyanilyen problámát fog jelenteni.

Kandabula 2011.10.14. 21:49:20

@fzs.1933:
Ebben az országban normális dolog, hogy:
- kordont bontunk a Parlamentnél?
- sátorozunk a füvön és körbehugyozzuk a Parlamentet? (Bár ott több fedél nélküli igazán jól érezte magát, akkor jól jöttek...)
- olyan helyekre szervezünk nagygyűlést, ami a város rendjét zavarja?
- minden magyart a keblünkre ölelünk, de az itthoni fedél nélküliek nem kellenek?
- munkát "kínálunk" a szerencsétleneknek... Micsoda cinizmus ez? Micsoda cinizmus! Hol van itt munkalehetőség?

fzs.1933 2011.10.14. 21:58:11

@Kandabula:

A kérdésed jogos!
Ma, ebben az országban mindez normális!
Normális, mert az állapotok, amik a fejekben vannak, nem normálisak! Csak mi annak hisszük.

Egyébként amit mondani akartam, az alapvetően nem a hajléktalanokra célzott volna. Én NEM rúgok bele olyanba, akit inkább segíteni kellene.

De normális országban nem szabadna elmenni szó nélkül azon jelenségek mellett sem, melyeket fentebb írtam.

Szeretném és a magam lehetőségeivel azon fáradozom, hogy országunk előrébb jusson. Ennek érdekében például nem rókázom, hugyozom végig fővárosunkat. Nem szemetelek. Dolgozom becsületesen és fizetek becsületesen. Két gyereket nevelek, hogy legalább ugyanannyian legyünk. És talán a legfontosabb: emberekkel emberségesen!

Kandabula 2011.10.14. 22:06:56

@Virág et.: Nagyon igazad van. Egyébként ez a dolog simán átcsap az ellentétébe. Miféle veszteni valója van egy hajléktalannak? Ha becsukják, legalább lesz fedél a feje fölött és lesz mit ennie. Pénzbüntetésre ítélni egy hajléktalant? Ezzel legfeljebb arra kényszerítik, hogy lopjon, ha keményebb, akkor raboljon. Akkor is ő jár jól, mert lesittelik. Fedél, kaja. Egyszerűen nincs veszteni valója. Ezt kellene ennek a figurának megértenie. Egy részük valóban elveszett. Azokkal - sajnos - nincs mit kezdeni, aluljárókban, erdőkben, vakvágányok mentén fognak névtelenül meghalni. De egy jórészük élni akar. Sőt, dolgozni. No, itt van a teendő. Ők vannak kb. húszezren, a beígért munkahely egymillió, ha így nézzük, elhanyagolható...

Bloodscalp 2011.10.14. 22:14:34

a helyzet az hogy néha nekem is vannak antiszoc pillanataim, egyrészről meggyőződésem hogy ez nem az én hanem a társadalom hibája, másrészt azt tapasztalom mások is így kezdenek lenni ezzel

Kandabula 2011.10.14. 22:14:38

Persze van megoldás, az iskolák számát kell növelni a pedellusok érdekében. Hogy' erre én nem jöttem rá. (Normális ember az ilyen?)

szabogyula 2011.10.14. 22:22:57

Én meg egyetértek Kocsis Mátéval !
A hajléktalanság nem bűn , de akkor is elvárunk egy minimumot !
.
Na , innentől kezdve annak lehet osztani az észt , aki itt él a nyóckerben .
A gyerekemet nem tudom levinni a játszótérre ....az utcára nem tudok kimenni úgy , hogy ne essek át egy hajléktalanon , majd ha valaki ezt átéli , akkor jöhet ......
.mégegyszer mondom : a hajléktalanság , a szegénység nem bűn , de a mocsok igen .

Kandabula 2011.10.14. 22:29:10

@Bloodscalp: valóban, hogy úgy mondjuk (Újpesten) a tökünk tele van ezzel a helyzettel, és egyetlen kormányzat sem tudott megoldást találni. Ennek oka korábbról keresendő, a megszüntetett iparban, a szétzilált patakvéres mezőgazdaságban. A sok töketlen, felelőtlen, sunyi politikusban. Most itt tartunk. Valahogy úgy, mint az egyszeri őrmester, akinek fogalma sem volt arról. hogy a csapata hogyan megy át a folyón híd és csónak, meg egyéb fahasábok nélkül. Így hát kiadta a parancsot: sorakozó tíz perc múlva a túlparton!

Kandabula 2011.10.14. 22:32:40

@szabogyula: most már nem fogsz átesni senkin. Jó neked. Meg érted is, hogy mi a gond. Én majd átesek helyetted.

SvenH. (törölt) 2011.10.14. 22:44:56

@Virág et.: amit te megtehetsz az az ha a segguket kitorlod es megmosod
ha nem mosod meg akkor te ellokod oket a jobb elet remenyetol
na remelem jovo hettol lesz nalad mindig kezfertotlenito es baba popsitorlo kulonben ugy fog tunni hogy csak ugatni tudsz

SvenH. (törölt) 2011.10.14. 22:47:57

@Kandabula: engem szemely szerint kielegit ha lesittelik, Kadarek is ezt tettek, ilyen teren rend is volt
tudod 10e van Bp -en, ha most ilyen drasztikusan lepnek fel akkor legalabb a fele fel fog szivodni
ugyanis pl. van csaladjuk!!!!
nem is beszelve a csaladegyesitesrol...
egy kisse fura hogy van kolyke a csovikenek es megis az enaltalam hasznalando padot szarja ossze tudod ezt en hadd fajlaljam mar...

SvenH. (törölt) 2011.10.14. 22:51:52

@szabogyula: en meg azzal ertek egyet hogy nem csak lepasszoljak a ket labon allo szarszagu problemat hanem orszagosan ohajtjak megoldani

komolyan aki vedi oket az belegondolt hogy pl. videken ha oda vinnek le egy tanyara ott 1 m2 lenne neki 30e, mig az aluljaroban 1m2 az 1m - 2m? ez a kortexig mar nem jut el? magukat elmeletileg intelligenseknek mondo emberek ilyen oltari nagy segg hulyek?
jo hat megertem en bolcsesz csak de akkor is, gondolkodni meg nekik is kellene nehany parszor...

Kandabula 2011.10.14. 23:07:38

@SvenH.: ha jól látom a kommentjeidet, Te külföldről írsz. Kérlek, old meg. Mindannyian örülni fogunk. Kérded: "ez a kortexig mar nem jut el? " Hát nem.

Virág et. 2011.10.15. 00:30:29

@SvenH.: Ha a hülyeség világítana, ember, neked soha nem kéne otthon villanykörtére költeni. Nem kezdek bele az empátia és a szociális munkás közti különbség ecsetelésébe, mert nem hiszem, hogy képes lennél felfogni. Már az is meglep, hogy beírni sikerült ezt a pár sort (bevallhatod, ugye segítettek?). Gondolom te az a fajta egyszerű jószág vagy, aki a filmkritikusnak is megírja, hogy miért nem csinál jobb filmet. Ilyenek is kellenek, ha másért nem, kontrasztért.

Vidéki 2011.10.15. 10:00:21

Vastagbőr cinikus befejező mondata: „Csodálatos program, csodálatos referens, a Vastagbőr csak tapsolni tud!”

De vajon mi lehet Vastagbőr saját programja?

Fenn akarja tartani a közterületek hajlékként kisajátítását, anyagcsere termékekkel beszennyezését, a kukák kiborításának jogát, nem törődve azzal, hogy anarchista követeléseik nem szolgálják a hajléktalanok érdekeit sem, de a nem deviáns többség érdekeire egyáltalán nincsenek tekintettel.

Most amellett kampányol, nem gondolva higiéniai, járványügyi szempontokra, hogy a hajléktalanok továbbra is „kukázhassanak”, azaz a város belterületén borogathassák ki a kukákat, szórhassák szét a szemetet, amit eszük ágában sincs visszarakni a kukába.

Egy neves szocialista régen így gúnyolta ki a kapitalista társadalmat:

„A kapitalista társadalomban mindenkinek jogában áll a híd alatt aludni”.

Azt azonban ő sem állította, hogy a kapitalista társadalomban mindenkinek jogában állna akárhol, akár a hídon is aludni.

Az USA hatalmas, gazdag ország, óriási erőforrásokkal, mégis tapasztalható, hogy ott is élnek hajléktalanok.
Az Investigation Discovery ismeretterjesztő csatornán megtörtént bűneseteket ismertetnek. Volt közöttük olyan, amelyik egy hajléktalan által, másik hajléktalannal szemben elkövetett gyilkosság feltárását mutatta be. A hajléktalanok ott a perifériákon húzzák meg magukat, nagyon hasonló körülmények között vegetálnak, mint a mi hajléktalanjaink.

Sokan közülük tudatformáló szerek rabjai.

Az ottani hatóságok azonban nem rabjai az anarchista mentalitásnak.

Nem tévesztik össze az anarchiát a demokráciával, a bűnpártolást az emberi jogokkal és a józan dolgozó többség jogait nem nyomják le harmincharmadik helyre a deviánsok jogai alá.

Az ottani rendvédelmi szervek nem tűrik el, hogy frekventált nagy forgalmú közterületeket hajléktalanok hajlékként kisajátítsanak, azt ürülékükkel vizeletükkel beszennyezzék, mélyrészegen közterületen vizeletükben és ürülékükben fetrengjenek, vagy a városok belterületén borogathassák ki a kukákat, szórhassák szét a szemetet.

Ott elfogadják, hogy az állam törvényei a hajléktalanokra is vonatkoznak és a hatóságok nem tűrik el, hogy a hajléktalanok "ügyeiket" saját törvényeik szerint, egymás között "rendezzék le",

Ott a bűnelkövetőket, még ha hajléktalanok is, „kriminalizálják”.

anica inkognitóban · www.lepcsankparty.blog.hu 2011.10.15. 15:11:39

@Enrico72: lehet, hogy te fizetsz mint közszférában dolgozót, bár az én (szuper)bruttómból is is lehúznak két-három segélyre valót minden hónapban! másrészt az én jövedelmemből az utolsó fillérig leveszik az adót és járulékot, úgyhogy nem tudok félévente autót cserélni, csak mondom. eddig az off.
és a témához: ha esetleg szociális szakembereket kérdeznének meg egy ilyen döntés előtt, elég hamar megtudták volna, hogy csakis annak segítünk, aki akarja,hogy segítsünk neki!

Horizont 2011.10.15. 15:57:08

"idén télen ne fagyjon meg senki… vagy legföljebb két-három ember"
Hát igen nézhetjük így is a dolgokat. Nem tudom miért gondolják sokan azt, hogyha nem tetszik ez az intézkedés sorozat akkor védjük a hajléktalant aki a mocskában hever (???) ha pedig tetszik a lépéssorozat akkor szívtelen dögök vagyunk, akik nem sajnálják őket. Na mint minden ez se egyértelmű. Felelős a mindenkori hatalom aki megint hagyta a végsőkig elmenni ezt a helyzetet is. Most meg mint a elefánt a porcelánboltba úgy ugranak neki!!!! Igen valóban csak annak lehet segíteni aki ő maga is akarja. Ebben az esetben talán mégse a 30 éves (anyuci kicsi fiacskája) polgármester (aki még soha nem szagolt bele az élet sűrűjébe ) döntsön már ilyen horderejű kérdésben. Szakemberek, szociális munkások véleménye?? Megoldás?? Tiltani, fenyegetni, büntetni könnyű. Ugye megszűntek a munkásszállások. Megszűnt a KMK. Senki nem szeretetből van az utcán. Elég egyszer lecsúszni, onnan visszakapaszkodni nem csak elhatározás kérdése, hanem szerencse is. El lehet ítélni őket, de ha megnéznénk egyenként őket mindegyiknek meg van a saját tragédiája. Most megkaphatom, hogy könnyű nekem nem látom őket nap mint nap. Ez igaz. De két gyerekem Pesten él, az ő szemükkel is "látok" , a lányom meg a Blahánál dolgozik. Szerintem rengeteg elhagyott tanya van az országban, miért nem teremtik meg a módját, hogy oda költözzenek akiknek az jó lenne? És Pesten a rengeteg üresen álló lakás?( Nem a luxus) Az a baj, hogy ha hajléktanról van szó akkor mindenki csak a mocskos, büdös, saját ürülékében fetrengő, kukából zabáló, kannás bort ivókra asszociál. Pedig nem csak azok vannak.....
Ha valaki azt gondolja, hogy a polgármester úr megoldotta ezt a kérdést és rendet csinált, hát téved. A hajléktalanokat ki lehet szorítani a városból büntetési tételekkel, erőszakkal, de attól azok maradnak akik eddig is voltak. Hajléktalanok......

Jurganov 2011.10.15. 23:34:28

omg, új a rendszer és vidéki hozzászólásait ismét látom...sokkolt. akkor újra szűrés. bb.
@Horizont: most nagyon egyet kell értsek veled.

Vidéki 2011.10.16. 17:59:26

@Horizont:

A hajlék fogalmába azonban beletartozna az emésztőcsatorna kimeneti nyílásainak működésével kapcsolatos termékek higiénikus elhelyezése is.

Többször tapasztaltam régebben budapesti aluljárókban, hogy olyan szag volt, mint az állatkertben. A Déli pályaudvarnál egy szép üvegportálos üzlet kirakatában egy nagy papírtáblára írva kérték a hajléktalanokat, hogy ne közvetlenül az üzlet bejárata elé hugyozzanak.

Az úgynevezett "szakma" teljesen elfogadhatónak tartja, hogy a hajléktalanok ezeket a közterületeket anyagcsere termékeikkel és kulturálatlan viselkedésükkel (például alkoholizálással ) szennyezzék.

Az úgynevezett "szakma" szemellenzős világlátása nem engedi észrevenni, hogy a nem hajléktalanoknak is vannak érdekei, amelyek nem egyeztethetők össze beszűkült gondolkodású alakok fellegekben járó téveszméivel.

Léteznek hajléktalan szállók és egyéb intézmények, ahol ha nem is tökéletesen, de sokkal jobban meg lehet oldani a hajléktalanok problémáit, mint közterületeken. Kora tavasszal egy cikk szövegében ez volt olvasható:

„a hajléktalanszállók többnyire 90 százalékos kihasználtsággal működnek ebben az időszakban is.”

Sok hajléktalan, viszont irtózik ezektől a helyektől, mivel előírnak ésszerű magatartási szabályokat, amit ők semmi áron nem hajlandók betartani. Például az alkoholizálást nem lehet mértéktelenül folytatni.

Nagy okos ideológusok legitimálják deviáns viselkedésüket ezzel: " a hajléktalanoknak alkotmányos joga hajlékként kisajátítani frekventált nagy forgalmú közterületeket, például aluljárókat."

Horizont 2011.10.16. 18:58:31

@Vidéki:
Hűha nagyon szakértő lehetsz ha a "szakmát" ennyire véleményezed!!?? Honnan veszel olyan baromságot, hogy a "szakma" teljesen elfogadhatónak tartja, hogy a hajléktalanok szennyezzék a közterületet? Attól, hogy sajnos ilyen is van nem azt jelenti, hogy helyeslik. Nekem minden elismerésem az utcai segítőknek és szociális munkásoknak. Ha minden hajléktalan be szeretne menni szállóra akkor kiderülne, hogy nem férnének be. Nincs annyi hely. De te ezt jobban tudod, biztos megszámoltad őket és pontos adatod is van a férőhelyekről. Tudod ha mínuszt mutat a hőmérő, akkor az is igyekezne behúzódni akinek nem tetszik, hogy előírnak ésszerű magatartási szabályokat! A jó kis meleg kuckódból nehéz ezt elképzelned gondolom! Én arról írtam, hogy attól, hogy a politika azzal intézi el a kérdést, hogy büntet és tilt nincs megoldva az ügy!!!! Ezt be kellene látnod, hogy így van, még ha ennek a politikának teljes és kritikátlan híve is vagy!!!!

Vidéki 2011.10.16. 21:20:16

@Horizont:

Írod: „Én arról írtam, hogy attól, hogy a politika azzal intézi el a kérdést, hogy büntet és tilt nincs megoldva az ügy!!!!”

Utópista szöveged nem a földön jár.

A hajléktalan-kérdés egy bizonyos ponton túl rendészeti ügy.

A törvények betartása minden állampolgárra nézve kötelező.

Akik nem hajlandók a törvény betartására, azokkal szemben a világ minden államában kényszert alkalmaznak.

Vannak olyan emberek is, akiknek a szép szó nem használ.

Horizont 2011.10.16. 22:05:53

@Vidéki:
Én a földön járok. És te merre?? Agymosáson már nem vagy azt látom, azon már túl vagy! Szerinted a rendészeti ügy nem politika??? Tehát még egyszer, hogy megértsd: tiltással, büntetéssel, szankciókkal nem lehet megoldani a hajléktalan kérdést. A szőnyeg alá besöpörték vele az egészet.És ami látszik? Hipp-hopp rend és fegyelem van. A hajléktalanokkal mi van?? Ki nem szarja le őket!! Csak ne is lásd őket! Igaz? A férőhely kevesebb mint amennyi hajléktalan van.

Sörhastáncos 2011.10.16. 22:25:11

Nehezen, de előkerült, idemásolom, rá lehet kérdezni a fröcsögőktől, hogy - például - ez esetben hol maradt a tüntetés (ha ugyanezt más személy lépte volna, másnapra tele lett volna szimpátiatüntetéssel a környék):
vastagbor.blog.hu/2009/04/25/ami_a_legjobban_zavarja_demszkyt_budapesten#more1085405

SZVSZ egy kis fogalmi tisztázás kellene amúgy. Konkrétan arról lenne szó, hogy a csöves fogalmát meg kellene próbálni elkülöníteni, ugyanis az egy olyan életstílust takar, aminek alapja a higiéniai minimumok leszarása, olyan szinten, hogy az kevésbé szadesz-fertőzött társadalmakban kiközösítést jelent.
Például csöves az, aki különbusszal jár. Azért különbusszal, mert mindenki más leszáll a szag miatt.
A leírt életstílus kevéssé függ össze az illető helyzetével, lásd például divatpunkok hasonló cipőben (pontosabban bakancsban :) ) és szagokkal...

SvenH. (törölt) 2011.10.16. 23:24:50

@Horizont: "Tehát még egyszer, hogy megértsd: tiltással, büntetéssel, szankciókkal nem lehet megoldani a hajléktalan kérdést."

a KMK mi volt?
irtad korabban de ugy latszik nem fogtad fel az ertelmet...
a KMK vegen a gumibot allt es a böri, es az MUKODOTT!!!
megis te mit hittel a KMKrol? eppen az a LENYEGE hogy buntettek, eleve a megfogalmazas is azt sugallja nem?
közveszélyes...

SvenH. (törölt) 2011.10.16. 23:29:15

@Virág et.: irtad az empatiat de akkor ugy tunik megint egy budai elit seggfejjel van dolgunk aki BKVra mar elvbol nem vetemedik...
hiszen te nem tudod beleelni magad abba a helyzetbe, hogy leulsz egy ilyen szaros segg utan a BKV ulesre ugye? na ezert kellene a magafajtaknak a kocsijaba is beultetni hetente egy-ket szarosseggu csovest...

Almandin 2011.10.17. 00:44:07

@SvenH.: Én gyakran utazom együtt hajléktalanokkal különböző buszokon-járműveken. Én is fuldokoltam már csöviszagtól, találkoztam jó pár lepukkant képviselőjükkel. A Kocsis-féle program mégis vegyes érzelmeket kelt bennem. A programjának kétségtelenül jó eleme az, hogy önkormányzati ingatlanokat akar megnyitni a részükre, ahol 3-4 ágyas szobákban kulturáltabb körülmények várnák őket, mint a tömegszállásokon. Viszont az erőszakkal való beszállítást és a bírságolást embertelennek tartom. Ennek valóban az lesz a következménye, hogy a hajléktalanok máshová mennek. Mivel most már az úriember hajléktalanügyi referens lett, lehet, hogy az egész országra kiterjedő homelessüldözés indul. Mi lehet ennek a célja? Az országhatárokon kívülre akarják kergetni őket? Vagy kényszermunkára fogni? Azt is könnyű mondani, hogy menjenek be a szállókra, amikor nincs is elég hely. Amúgy a büdös csöves a hajléktalanoknak csak egy kis része, nagy részükről nem lehet megmondani, hogy hajléktalan, vagy legalábbis ad azért annyit magára, hogy ne bűzölögjön, időnként segélyszervezeteknél megmosdik, ruhát mosat, így elfogadható állapotban van.
Érdekes, hogy a magyar társadalom ritka ellenséges a hajléktalanokkal szemben. Itt alig adnak valamit a koldusoknak, szinte nincs feléjük semmi együttérzés. Az emberek elfelejtik, hogy akár ők is kerülhetnek ilyen helyzetbe! (Bebiztosítva ugyanis nincs senki, az egyre szegényedő magyar társadalomban tömegek csúsznak egyre lejjebb).

LászlóTábor 2011.10.17. 02:18:01

Lehet, szívtelen dög vagyok, lehet, kerülhetek hasonló helyzetbe, de marhára elegem van abból, hogy lépten-nyomon kéregetőkbe botlok, nem tudok átmenni egy aluljárón anélkül, hogy a hányinger kerülgetne, hogy minden éjjel, vagy hajnalban arra ébredek, hogy a szelektív gyűjtőt borogatják, arra jövök haza a munkából, hogy a házunk környéke olyan, mint egy szemétdomb, hogy a házak közötti játszótéren FÉNYES NAPPAL élnek nemi életet a csövesek - ez külön egy okádék, senkinek nem kívánom a látványt -, mindent össze sz*rnak, hugyoznak, itt dajdajoznak az ablak alatt éjjel-nappal, a sz*ros gatyájukkal fetrengenek a padon, ha jegyet veszek, ott dekkolnak a jegypénztárnál, és lesik, hogy pénzzel fizetek-e, máris jön lejmolni. Még arrébb menni sem tudok, mert sorba kell állni, kénytelen vagyok a bűzét szagolni. Bárki bármilyen megoldással előáll, hálás vagyok érte. És igen, bármikor az utcára kerülhetünk, de attól még nem kell úgy viselkedni, mint a vademberek.

Vidéki 2011.10.17. 08:13:16

@Horizont:

A demagógia agyadra ment.

Hajléktalan szállókra van szükség, olyan mennyiségben, amelyek képesek befogadni az összes rászorulót.

Ezeknek a színvonala nem kell, hogy elérje a Hotel Kempinsky szinvonalát, de felül kell múlnia mondjuk egy forgalmas aluljáró színvonalát, ahol nincsenek meg a higiéniai feltételek és télen a hőmérsékélet is kedvezőtlen lehet.

Nem kell eltűrni, hogy ezeket a közterületeket valakik hajlékként kisajátítsák, vagy a városok belterületén borogathassák ki a kukákat, szórhassák szét a szemetet.

Aki nem hajlandó elfogadni a hajléktalan szállón a normális emberi együttélés szabályait azzal szemben kényszerítést kell alkalmazni.

Ha nem hajléktalanként egy szállodában szállsz meg, ott is létezik egy házirend, amit a nem hajléktalannak is muszáj betartani.

Nem hiszem, hogy a világ bármely pontján lenne arra lehetőség, hogy a hajléktalanoknak ötcsillagos szállodákban biztosítsanak hajlékot..

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:36:30

@Vidéki: "Aki nem hajlandó elfogadni a hajléktalan szállón a normális emberi együttélés szabályait azzal szemben kényszerítést kell alkalmazni."

Na innen már csak egy lépés a totális diktatúra, és ha nem tetszik a rendszer, majd tesznek róla.
Úgy emlékszem, éppen emiatt lett leváltva a kádári rendszer, amelyik megmondta, hogy ki mire érdemes, ki mikor, és mit csináljon.

A hajléktalanság nem új keletű jelenség, az a rendszerváltás előtt is volt, csak nem ilyen nagy mértékben és ennyire látványosan.
A hajléktalanná válásnak sok oka van, de eddig egyetlen kormányzat sem kísérelte meg ezeket felderíteni, és a megszüntetésük iránt bármit is tenni.
Talán már gyermekkorban meg kellene tanítani mindenkit arra, hogy nem egyedül él a világban, nem ő a világ közepe, mások is vannak benne, akikkel együtt kell élni, és tudni kell elfogadni őket.
A hajléktalanok általában öntörvényűek, nem hajlandóak elfogadni a mások szabályit, ezért nehéz a beilleszkedésük. Én ismertem olyan embert, aki egy alagsori dohos, vizes lakásban élt, majd miután meghalt, kiderült, hogy rendezett szép családja volt, ami nem kellett neki. Olyat is ismertem, aki a városka széli erdőben élt egy fóliasátorban, pedig a város adott neki egy szobát, de az azért nem kellett, mert nem tudta elviselni a szomszédait, pedig azonos származásúak voltak vele.
Sajnos sokan azért válnak hajléktalanná, mert a szüleik , házastársuk elhalálozása után ( főként a képességeik miatt ) nem kellenek senkinek, kihasználják őket, esetleges vagyonkájukból kiforgatják, oda csapódnak, ahol egy kis törődést, és főként meleg helyet, meg élelmet kapnak, és nem zavarja őket, ha ezért dolgozniuk is kell.
A jelenséget nem elég megszüntetni, az okát is kezelni kellene az eredményhez. Nem gondolom, hogy a különböző büntetésekkel, bebörtönzésekkel nagyon megijesztik őket, hiszen a börtönben nyitják, csukják nekik az ajtót, enni kapnak, meleg van. A büntetések költségét meg az adókból fedezik.

Nagy hiba az, ha egy 30 éves fiatal azt gondolja, ő a rózsadombi lakásából jobban ért ennek a problémának a megoldásához, mint azok, akik 20-30 éveket dolgoztak már a szociális ellátásában. Talán nem ártana egy-egy népszavazás előtt kikérni azok véleményét is, akik nap, mint nap közelről látják a hajléktalanokat, és nem csak úgy, hogy elmennek mellette. A népszavazás eredménye pedig, gondolkodásra késztethetné, mert az eredménytelenséget aki eredménynek látja, az VAK, még akkor is ha egyébként ép a látása. Az ilyen vakság pedig, mindig vissza szokott ütni.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:40:54

@LászlóTábor: "És igen, bármikor az utcára kerülhetünk, de attól még nem kell úgy viselkedni, mint a vademberek."

Persze, csak a parlamentben szabad ( vadember módjára ) azt mondani, hogy akinek nincs semmije, az annyit is ér, igaz?

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:53:48

@Horizont: "Szerintem rengeteg elhagyott tanya van az országban, miért nem teremtik meg a módját, hogy oda költözzenek akiknek az jó lenne? És Pesten a rengeteg üresen álló lakás?( Nem a luxus)"

Egy ismerős családnak volt tanyája, ahol a férj állandóan ot ttartózkodott. Azért, hogy ne legyen egyedül, a melléképületbe oda engedtek egy hajléktalan házaspárt azzal a feltétellel, hogy a tanya körüli munkákban segíteniük kell. Ez jól működött egy ideig, a házigazda pedig időnként kávéval, és cigarettával is meg-meg kínálta őket. Később már elvárták a kávét, majd távollétében a cigarettát elvették. Ekkor kerültek megint az "utcára".

Ezek az emberek nem az átlag ember mércéjével élnek, nem úgy mérik az élet szabályait, mint a többség.

Egyébként az üres tanyákban, és az üres lakásokban jövedelem hiányában mit kezdenének? Erről elfelejtettél írni!

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:56:18

Mellesleg, ki tudja, miért tüntek el a rendszerváltás után a közterületi WC-k? Valamikor régen ingyen működtek.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:58:30

@Vidéki:"Ott a bűnelkövetőket, még ha hajléktalanok is, „kriminalizálják”."

Arra gondolsz netalán, hogy a hajléktalanság legyen bűncselekmény?

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 11:02:25

@fzs.1933: Mit válaszolsz, ha nincs munkahelyed, és a rendőr megkérdezné, hogy hol a munkahelyed? Hát azt, én is szeretném tudni.
Te kis álmodozó!

LászlóTábor 2011.10.17. 11:46:31

" látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 10:40:54
@LászlóTábor: "És igen, bármikor az utcára kerülhetünk, de attól még nem kell úgy viselkedni, mint a vademberek."
Persze, csak a parlamentben szabad ( vadember módjára ) azt mondani, hogy akinek nincs semmije, az annyit is ér, igaz? "

Ja, hát ha idióták ülnek a parlamentben, akkor semmi baj, akkor a hajléktalanok is nyugodtan összefoshatják az országot. Így mindjárt más, így már rendben van. Majd erre gondolok, amikor éjjel megint a kukaborogatásra ébredek, vagy a csöves szexet látom a lépcsőház mellett. Vedd úgy, hogy nem szóltam... Pff

Vidéki 2011.10.17. 13:06:10

@látjátok feleim szümtükkel:

Jellemző mellébeszélős propaganda szövegedre ez a kérdésed:

„Arra gondolsz netalán, hogy a hajléktalanság legyen bűncselekmény?”

Nem arra gondolok, hanem a törvény előtti egyenlőségre.

Ha valaki hajléktalan, az még nem jogosíthatja fel arra, hogy felette álljon a törvényeknek.

Civilizált államokban elfogadják, hogy az állam törvényei a hajléktalanokra is vonatkoznak és a hatóságok nem tűrik el, hogy a hajléktalanok "ügyeiket" saját törvényeik szerint, egymás között "rendezzék le",

Civilizált államokban a bűnelkövetőket, még ha hajléktalanok is, „kriminalizálják”.

A Tízparancsolat több ezer éve ismert.

Egyik parancsolata így hangzik: „Ne lopj”.

A törvény létrejötte óta rengeteg ember élt, akire nem hatott a törvény szava, annak ellenére lopott.

Akik így cselekedtek azokat kényszeríteni kellett arra, hogy leszokjanak káros szenvedélyükről.

Magyarországon született meg az a férfi és jutott el belügyminiszteri pozícióig Horn Gyula „szakértői” kormányában, akinek sikerült felülírni a Tízparancsolatot és legalizálni a lopást széles körben, amikor bevezette a „Megélhetési Bűnözés” = ”Bocsánatos Bűn” fogalmát a magyarországi „jogvédők” tapsaitól kísérve.

Meredek „jogvédős” szöveged alapján bizonyára te is a híres volt belügyminiszter egyik legjobb magyarországi tanítványa lehetsz.

Almandin 2011.10.17. 14:04:01

@látjátok feleim szümtükkel: Valóban így van, egy lakást fenn is kell tudni tartani. Fűteni, világítani kell, társasházban közös költséget fizetni. Arról nem is beszélve, hogy pl. a tanyák magántulajdonban vannak, még ha elhagyatott-elhanyagolt állapotban is. A hajléktalanokon való segítés állami-önkormányzati feladat. Senki magánszemélyt nem lehet kötelezni arra, hogy üresen álló ingatlanát nyissa meg a rászorulók előtt (a Tanácsköztársaság idején voltak hasonló dolgok).
Nem is csodálom, hogy a tanyán élőket meglopták a befogadott hajléktalanok. Nem így kell egy magánszemélynek segíteni rajtuk. Együttérzőnek és segítőkésznek kell lenni, de nem kell Teréz anyát vagy más katolikus szenteket utánozni. Egyszerűen ők rendkívüli személyiségek voltak, az ő útjuk nem járható az átlagember számára.

Almandin 2011.10.17. 14:12:50

@látjátok feleim szümtükkel: Nekem se tetszene az ilyen megoldás. Az a baj, hogy a mai káosz láttán sokan visszasírják a diktatúrát. Ha pedig visszatérne (sajnos látok rá esélyt), akkor lehet, hogy ők jajgatnának legjobban.
Elképzeltem, mi lenne, ha a mai rendőrök faggatnák az embereket, hol a munkahelyük. Kb. az emberek ötöde nem tudna ilyennel szolgálni (az aktív korú népességre gondolok), Attól, ha pl. kriminalizálnák a munkanélküliséget, nem lenne több állás. Viszont sokan elszökdösnének az országból, meg kamu állásokra tennének szert kínjukban.

Almandin 2011.10.17. 14:26:00

@Vidéki: Szerintem nem "meredek jogvédő szöveg" az, amit látjátok feleim szümtükkel írt. Szerintem is bűn a lopás, de vannak helyzetek, amikor az éhhalált elkerülendő rákényszerül valaki. Ha csak annyit lop, hogy elűzze az éhségét (pl. a piacon elemel egy almát), az megbocsátható ilyen esetben. Ezt nem Kuncze találta ki, a megélhetési bűnözés egyidős az emberiséggel. (Megjegyzem, egyszer sem szavaztam se az MSZP-re, se az SZDSZ-re). Az, hogy ők ezt a kérdést aktuálpolitikai célra használták fel, az az ő szégyenük. A jelenség attól még ugyanúgy probléma.
Még valami: a szegényekkel való szolidaritás tipikus keresztény érték. A mai magyar társadalomban pedig ebből is aktuálpolitikát csinálnak (az itteni kommentelők is). Azt lehet látni, hogy gyakran épp a magukat kereszténydemokratáknak vallók ugranak neki legjobban a nyomorgóknak, mert a kereszténydemokrácia itt valami "jólfésült nyárspolgári virtus". Arra pedig, aki szolidarít velük, ráfogják, hogy libsi, meg komcsi. Szomorú, hogy sok honfitársunk gondolkodása csak a szekértáborok közti harcban merül ki, és mindenből jobb-bal szembenállást akarnak kihozni.

Horizont 2011.10.17. 17:59:12

@Vidéki: Nem a demagógia ment az agyamra csak kizárólag te:) Magaddal beszélgetsz, mert amit én írtam azt nem vagy képes felfogni?? Milyen 5 csillagos hajléktalan lakról írsz??? Ki beszélt erről? Azt írtam meg neked többször amit végre felfogtál, hogy annyi férőhely legyen amennyi hajléktalan van. És ha ez meg van és akkor nem megy be a hajléktalan vigyék be, büntessék meg. De csak a szankció magában?? Szart se ér.

@SvenH.: Te most miről is oktatsz ki? Én tudom mi volt a KMK. Éltem akkor már:) Idézd már hogy hol, mit írtam róla amiből neked ez jött le!! Igen a KMK büntetés volt, csak akkor mindenkinek meg lett a lehetőség adva a munkavállalásra (nem térek ki most a bújtatott munkaerőre) és aki akkor mégse dolgozott azt jogosan megbüntették.Elég volt egy igazoltatás, mert akkor olyan személyi igazolvány volt amiből rögtön kiderült. Annak idején a szerencsétlen önhibájából (vagy nem önhibájából) lecsúszott embereket beszippantották a gyárak segédmunkás állásai és voltak a munkásszállók. Erről írtam, félreértettél.

@látjátok feleim szümtükkel: Azért nem írtam róla, mert először az első lépésről próbáltam gondolkozni. A múltkor hallottam egy rádióriportot egy aránylag értelmes fiatalemberrel aki az utcán él. Arról beszélt, hogy ő mindig megtalálja a módját, hogy fürödjön és kimossa a ruháit, az átmeneti szállón. De sehová nem veszik fel dolgozni, mert nincs lakáscíme, és ha meghallják, hogy hajléktanszállón lakik még segédmunkásnak se veszik fel. Azt hiszem állami gondozott volt. Persze mindig történnek szélsőséges esetek, bevallom én sem fogadnék be hajléktalant, de azt gondolom nem is az én dolgom.Nekem az a véleményem akinek adnak lehetőséget és nem él vele, na azt kell büntetni. De lehetőség megadása nélkül csak büntetni?? Mert valóban nem lehet egy fővárosban így élniük. De a "rendesebb" hajléktalanokat nem büntethetjük a vegetáló, embernek már nem is igazán nevezhetőek miatt.

Kandabula 2011.10.17. 18:30:12

Elgondolkodtató, hogy van egy ember, aki egy embertelen döntést hoz szűkebb körzetében, erre kinevezik, hogy hozzon hasonlót országos méretekben. Itten komoly cinizmus van betáplálva.

Almandin 2011.10.17. 18:50:52

@Horizont: Tényleg elképesztő, hogy a hajléktalanszállón élőt nem veszik fel sehova dolgozni emiatt. Miért nem lehet hozni egy olyan rendeletet, hogy a hajléktalanszálló címére be lehessen jelentkezni állandó lakcímre?

Almandin 2011.10.17. 18:52:31

@Kandabula: Pont ez kell ennek a kormánynak. Tarlós is kikergette az aluljárókból őket. Úgy látszik, a fideszes átlagszavazó nyárspolgári mentalitásának akarnak megfelelni.

Horizont 2011.10.17. 19:10:56

@Almandin:
Na de hol van (nagy vadász)Semjén és az ő keresztényi szeretete? És a a többinek? Csak büntetünk, pénz szedünk be ami nem adó és nem megszorítás, elmenekülünk a haza szent ünnepe elől stb.???
Én sem értem, hogy ennyi segítséget se tudnak megadni, hogy lakcíme legyen egy hajléktalannak? Amúgy gratulálok a fiatal polgármester úrnak!:( Így kell kitűnni a sok barom politikus közül, hogy felfigyeljen rá a nagyfőnök és megjutalmazza. Tarlós jobb lesz ha fél, mert ha sokat nyekereg meg is lesz az utódja a főpolgi székére a kerületi polgi személyében aki Houdinit játszik és eltünteti a hajléktalanokat:) Örüljünk együtt, egy probléma kipipálva!:(

Almandin 2011.10.17. 21:52:35

@Horizont: Sajnos a "politikai keresztények" nagy része nem a vallása tanításait követi. Sok köztük az álkeresztény, vagy a felszínes keresztény. Sokaknál a kereszténység (vagy bármelyik másik vallás) inkább csak a közösséghez, brancshoz tartozás érzése miatt fontos. Természetesen van egy megélhetési keresztény réteg is, aki a vallásgyakorlásból él. Igazából ma Magyarországon ezek masszív szavazóbázisa a jómódúbb nyárspolgár réteg. Akik nagy része vasárnap eljár a templomba, de nem szeret a nyomorral szemtől-szemben találkozni. Választott politikusaik jól ráéreztek, hogy rendpárti-nyársatnyelt szavazóiknak kedveskedhetnek a probléma látszólagos megoldásával.

Horizont 2011.10.17. 22:51:23

@Almandin:
Felszínes itt majd mindegyik politikus.Vagy inkább "alszínes" , vagyis nem "színes" semmiképp egyik sem:)) Ennyi jellemtelen középszerű ember hogy a fenébe tudott egymásra találni országos és helyi szinten, minden pártban???A közös konc ekkora mozgatóerő?? Keresztények?? Ahhh.... embernek is nehezen nevezném őket!

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.17. 23:19:53

@Vidéki: "Nem arra gondolok, hanem a törvény előtti egyenlőségre.
Ha valaki hajléktalan, az még nem jogosíthatja fel arra, hogy felette álljon a törvényeknek."

Én sem a posztban, sem a hozzászólásokban nem találtam oylat, ami arról szólna, hogy a hajléktalanok a törvéynek felett állnak.

Ha nem vetted volna észre, ebben az országban a hajléktalant is megbüntetik azért, mert az utcán vizel, ez amúgy köztisztasági szabálysértés, ha lop, ami szintúgy szabálysértés. Az még nem szabálysértés, ha valaki büdös, mosdatlan, és a padon alszik, neadj isten pad híján a fal tövén pihen. Bár ez utóbbi cselekmények lassan bűncselekménnyé válhatnak. Felmerül ugyan akkor a kérdés, hogy a nem hajléktalan, de állandóan részeg állampolgárok, akik szintén szeretnek az utcán heverni, azok miért nem büntethetők ezért?

Amikor az állam majd biztosít annyi nappali tartózkodó helyet, és éjszakai szállást, ahol ezek az általában deviáns egyének elférnek, és meg tudják húzni magukat, valamint törvény írja elő, hogy a hajléktalan itt köteles "élni", akkor én is egyet értek azzal, hogy maga a hajléktalan lét legyen büntetendő cselekmény. Bár a közveszélyes munkakkerülést büntető diktatúrból állítólag már kinőttük magunkat.

Azért kíváncsi lennék rá, ha szétesne a családod, elvesztenéd a megélhetési lehetőségeidet, és nem tudnál hol tartózkodni, aludni, tisztálkodni, mit tennél? Önként bemennél a börtönbe? Ugye szerinted sem a büntetés az első megoldása a problémának?

Almandin 2011.10.17. 23:33:24

@Horizont: Bizony, a közös koncért vannak ezek együtt. Tisztelet a kivételnek, a politikus egy ilyen emberfajta.

SvenH. (törölt) 2011.10.17. 23:48:32

@Horizont: tokeletes, akkor csak rosszul vettem az adast...
a lenyeg hogy a Kadar rendszerben is volt karhatalmi eroszak a (leendo)csövivel szemben...

@Almandin: "Tarlós is kikergette az aluljárókból őket. "
nem akarok belemenni a nagyvarosi epitkezes es vasbetony mint epitoanyag temakorbe, de azert elhihetjuk hogy az aluljarot azt arra csinaltak hogy athaladjanak rajta emberek...
egy kicsit helytelen felhasznalasi modozat hogy a csövikek ott szarjak ossze magukat arra sokkal hatekonyabb egy tavol eso tanya, kozel eso azert nem mert az mar draga...
gyakorlatilag ez az eroforrasok helyes felhasznalasa... ennel jobbat nem tehettek volna, az aluljaro nem teli melegedo szarohely es a BKV sem melegedo

amugy en mar sokszor ajanlgattam hogy csoviket lekurom a buszrol de ahogy itt idegelnek egyre inkabb mar keresem a lehetoseget... remelhetoleg utana kezet tudok mosni...

multkor is mentem el a csovike mellett ott mutogatott a terdere, mondom ha nem kepes rendesen kifejezni magat hat erre nincsen idom, oldja meg, vagy talan a sok nagypofaju csovivedo este a helyett hogy nekiall maunikasot nezni vagy kimenni fetrengeni a Kocsis Ur elleni tuntetesre a helyett venne egy adag steril gezlapot es egy kis betadint meg nehany adag baba popsitorlot es elmehetne akciozni, ugy mar sokkal jobb lenne...

SvenH. (törölt) 2011.10.17. 23:56:42

@látjátok feleim szümtükkel: "Azért kíváncsi lennék rá, ha szétesne a családod, elvesztenéd a megélhetési lehetőségeidet, és nem tudnál hol tartózkodni, aludni, tisztálkodni, mit tennél?"

latszik hogy a most alkotas alatt levo torvenyt nem latod at :)))
...
"Akinél van sansz, annak megpróbálják újraegyesíteni a családját."
ez tudod mit jelent? azok a csovikek akiket az asszonka a csaladi feszek es a kölykök penzelese es felnevelese utan kivagott mint macskat szarni hat szolnak hogy hat nem jo poen lepasszolni a problemat, ezt valakinek fizetnie kell...
raadasul felhivnam a figyelmedet az ALKOTMANYRA ami nem csak abbol all hogy kirakjak az asztalt meg bohockodnak de KOTELEZOVE teszik/tettek a szulok eltartasat...

na most ha van a csovikeknek vagyontargya, rokoni kapcsolata(egyenesagu leszarmazott) es elvarja midnenki hogy a zadobol fizessek... miert is? ott van a NAV szedje be a csovike ellatasanak a koltseget a csaladtol...
alkotmany es torveny is van mar ra...
lehet ha csak 30e -t szednenek be utana a csoviknek a negyede rogton eltunne az utcarol...
ezt hivjak ugy hogy win-win-win szituacio

Vidéki 2011.10.18. 08:21:30

@látjátok feleim szümtükkel:

Írod: „Ha nem vetted volna észre, ebben az országban a hajléktalant is megbüntetik azért, mert az utcán vizel, ez amúgy köztisztasági szabálysértés,”

Ugyanabban az országban élünk? Lehet, csak te a Rózsadombon élhetsz és nem szívesen teszed ki onnan a lábadat.

Én a tengerszinthez közelebb, a Déli pályaudvarnál egy szép üvegportálos üzlet kirakatában láttam (saját szememmel), hogy egy nagy papírtáblára írva szépen kérték a hajléktalanokat, hogy ne közvetlenül az üzlet bejárata elé hugyozzanak.

Ha jellemző lenne amit írsz, hogy „ebben az országban a hajléktalant is megbüntetik azért, mert az utcán vizel, ez amúgy köztisztasági szabálysértés”, akkor a szép üvegportálos üzlet működtetőinek nem kellett volna megírni szívhez szóló könyörgésüket a hajléktalanok jobb belátásra bírása érdekében.

A „jogvédők” kemény érveket hoznak fel annak érdekében, hogy a hajléktalant ne lehessen megbüntetni azért, mert az utcán vizel, ez amúgy köztisztasági szabálysértés. Ők azzal érvelnek, hogy „a hajléktalanok kriminalizálása” csúnya dolog, rossz dolog.

Néhány naív utópista elfogadja azt a gondolatot, hogy az ékesszólás, a racionális érvelés a szép szó eltérít minden a potenciális törvénysértőt szándékától és ezért a kényszert ki kell küszöbölni a társadalom életéből.

Élt egyszer egy szocialista író, Makarenko, aki egy híressé vált könyvet írt: „Az új ember kovácsa” címmel.

Ebben azt bizonygatta, hogy az antiszociális magatartás, a bűnözés egyedüli oka a rossz társadalmi berendezkedés (a kapitalizmus). Ha ez megszűnik és helyébe a szocializmus lép, megszűnik „embernek ember által való kizsákmányolása”, ezáltal a bűnözés is megszűnik.

A szocializmus a Szovjetúnióban felépült, mégis amikor Sztálin elvtárs meghalt, több, mint tízmillió ember sínylődött kényszermunka táborokban, köztük köztörvényes bűnözők is.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.18. 08:32:54

@SvenH.: "Akinél van sansz, annak megpróbálják újraegyesíteni a családját."

HA-HA-HA!

Kérdezz már meg idős gyámügyeseket, akik már 40 évvel ezelőtt is a családegesítés témáján ügyködtek, hogy a többségébe deviáns embereket sikerült-e visszavezetni a családjukba. Mit gondolsz a többség miért vált hajléktalanná? A régi okokhoz a rendszerváltás óta hozzájön a munkahely, és a lakás elvesztése ( a visszaszerzésre reményük sincs ), és nem hiszem, hogy a megnyomorodott leszármazóknak a saját nyomoruk mellett a szülők nyomorát is viselniük kellene. Egyébként a hajléktalanok jelentős része gyermektelen ( ezt tapasztalatból tudom, olyan munkahelyen dolgoztam, ahol volt rálátásom ).
A társadalom perifériájára sodródott ember maga sem akar rendezettebb életvitelt, de már korábban írtam, hogy ennek a gyermekkorig visszavezethető nevelési okai is vannak.

Továbbá, szerinted "hajlékosnak " nevezhető az az ember, akinek vidéki kisfaluban van háza, de nincs munkája, segélyt nem kap? Figyeld csak télen, hányan szoktak megfagyni a saját "otthonukban". Ezt sem tudta megoldani a társadalom.
Te mit tettél volna azzal az 50 körüli férfival, aki a saját házában megfagyott, pedig volt teljesen új kályhája, és tüzelője, de a kályha még beüzemelve sem volt? Ugye nem is annyira egyszerű, és első sorban nem rendeletekkel, törvényekkel megoldható probléma ez?

A szülőtartást a családjogi törvény egyébként régóta ( képzeld már a kádári rendszerben is ) ismeri. Persze annak feltétele, hogy a szülő korábban maga is teljesítette a gyermekével szembeni kötelezettségeit, de nagyon sok hajléktalan ezt nem tette meg, ezért "zavarta" el a családja, akiben azonban volt rá igény, az nem vált hajléktalanná.

A "Rózsadombról" könnyű feltalálni a spanyol viaszt, de sajnos ezek csak neked új dolgok, vannak még azonban olyanok, akik már látták egyszer a mélyszegénységet. Szomorú, hogy öregségükre még egyszer megláthatják. Az ő küzdelmük egy jobb, élhetőbb világért nem sikeredett hosszútávra, az utánuk jövő nemzedékek elsáfárkodták a lehetőségeiket.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.18. 08:42:17

@Vidéki: nem a rózsadombon, hanem vidéken élek, de ismerem a fővárost is, én is szoktam ott megfordulni.

Eléggé szemelemzős vagy, mert nem arról beszélsz, ami a blog lényege. Nem az utcán pisilésről, hanem a közterüket életvitel szerű használatáról beszélünk. Márpedig akinek nincs lakása, és te sem fogadod be, az kénytelen a közterületen tartózkodni, mert azt ugye nem lehet tőle elvárni, hogy önként bújjon a föld alá.

Egyébként meg ha valaki lát az utcán dolgát végző hajléktalant, hívjon rendőrt, hogy szabálysértőt lát. Ha a rendőr nem megy a helyszínre, akkor tegyen panaszt a kapitánynál, vagy reklamáljon az országgyűlési képviselőjénél, hogy a rendőrség megsértette az alkotmányt, de nem tudjuk ezt a jogsérelmet hol, és kinél kell panaszolni. Ez is állampolgári kötelezettség, nem csak a hajléktalanok szapulása.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.18. 08:45:27

A büdös emberről egy sztori:

Vidéki kisvárosba költöztünk, és még nem ismertük a helyi potentátokat. Egyszer a boltban előttünk vásárolt egy idősebb, de rendkívüli módon koszos, és büdös férfi. Miután elment, megkérdeztük az eladót ki volt az, és az eladó közölte, hogy ő a városka főorvosa. Mondanom sem kell, nem volt hajléktalan.

Vidéki 2011.10.18. 10:14:20

@látjátok feleim szümtükkel:

Hajléktalan szállókra van szükség, olyan mennyiségben, amelyek képesek befogadni az összes rászorulót.

Ezeknek a színvonala nem kell, hogy elérje a Hotel Kempinsky szinvonalát, de felül kell múlnia mondjuk egy forgalmas aluljáró színvonalát, ahol nincsenek meg a higiéniai feltételek és télen a hőmérsékélet is kedvezőtlen lehet.

Nem szükségszerű, hogy a hajléktalan szállók túlnyomó többségét Budapestre a Józsefvárosba telepítsék.

Nem szükségszerű, hogy a hajléktalan válogathasson, mazsolázgathasson a szállóhelyek között.

Aki ilyen helyzetben van, minden segítséget meg kell ragadnia, akár egy vidéki hajléktalan szállót is.

Aki nem hajlandó elfogadni a hajléktalan szállón a normális emberi együttélés szabályait azzal szemben kényszerítést kell alkalmazni.

Ők is állampolgárok, a törvény előtti egyenlőség elve rájuk is vonatkozik.

Ha valaki hajléktalan, az még nem jogosíthatja fel arra, hogy felette álljon a törvényeknek.

Ha nem hajléktalanként egy szállodában szállsz meg, ott is létezik egy házirend, amit a nem hajléktalannak is muszáj betartani.

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.18. 10:54:51

@Vidéki: Még mindig nem válaszoltál arra, mit tennél az olyan hajléktalannal, aki nem akar a szállóra menni.

Egyébként szerinted a szállón lakjon? Vagy csak időnként menjenj be? Közben hol tartózkodjon?

Vidéki 2011.10.18. 12:02:51

@látjátok feleim szümtükkel:

Akik frekventált közterületeken, alkoholmámorban fetrengenek saját vizeletükben és ürülékükben, akik közterületeket anyagcsere termékeikkel és kulturálatlan viselkedésükkel (például alkoholizálással ) szennyezik, azokra ezt nem kellene ráhagyni. Ha a szép szó nem használ nem kell elzárkózni kényszerítő eszközök alkalmazásától.

Ha valaki hajléktalan, az még nem jogosíthatja fel arra, hogy felette álljon a törvényeknek.

.

Mi lenne a helyes? Félrenézni, semmit se tenni?

SvenH. (törölt) 2011.10.18. 12:42:44

@látjátok feleim szümtükkel: aki nem hajlando bemenni, es engedelmeskedni azokat kenyszerrel kell bevinni
tudod regen(5 eve) az volt, hogy minek bantjak a csovikeket hat ok nem sertenek szabalyt, es ez komoly gond, megis mit akarnak ellenuk tenni hiszen nem sertenek torvenyt
na most meghoztak a torvenyt amit annyira hianyoltak az idiota jogvedok
most meg ez a gond...

Kandabula 2011.10.18. 17:08:41

Eszembe jutott Villon:

BALLADA A PARLAMENTHEZ

Most, hogy a bitó árnyékában állok,
a parlament eszéhez apellálok.
Mert jogában áll minden féregnek, dögnek
védekezni, ha életére törnek,
a kutya vonít, a kígyó sziszeg,
a farkas üvölt, s ebben a hideg,
tetves ketrecben, ahová bezártak:
csak én, csak én fogjam be a pofámat?

Persze: nem nékem állna a deres,
ha úr lehetnék vagy gazdag nemes,
de mivelhogy szegény bitang vagyok,
a vallatásnál csak pofont kapok,
s most, hogy még hozzá kínpadra ítéltek,
ha hegyes szögekkel húsomba tépnek,
ha olajba főznek, ha négyrétre vágnak:
most is, most is fogjam be a pofámat?

Nem - a fejemben még több szalma lenne,
mint amennyi szalma nőtt már eddig benne,
ha most a parlament elé nem állnék,
a végső lehelletig nem protestálnék,
hogy ártatlan vagyok, s ha siralomházba zárnak
s a bitó alatt a martalócok várnak,
míg a szuronyok merev négyszögben állnak,
hát még akkor is fogjam be a pofámat?

BÚCSÚ

Nem: látjátok, nem hiába firkálok,
mert ha ezt a verset ki nem gondolom,
fölöttem folyna már régen az árok,
s csalán nőtt volna már a gyomromon.
Ezért, ha a zsaruk a nyakadra hágnak,
az urak előtt ne fogd be a pofádat.

Vidéki 2011.10.18. 20:31:07

@Kandabula:
Szép, szellemes anarchista szöveg.

A költői túlzás ismert eszköz a figyelem megragadására, de egy civilizált államot nem lehetne fenntartani ilyen elvek alapján.

A bűnözőknek (vagy ügyvédeiknek) is joguk van kinyitni a pofájukat a bíróság előtt, de ebből nem következik, hogy a az áldozatok jogait nem kellene figyelembe venni egy feladatára alkalmas bíróságnak.

Bölcs Salamon (a bibliából) sem a bűnözők szempontjait tartotta kizárólagosan fontosnak amikor nehéz helyzetekben példaszerű ítéleteit meghozta..

Almandin 2011.10.19. 00:16:19

@Vidéki: Amikor Villon ezt írta, még nem volt demokrácia, tehát tényleg nem volt joguk kinyitni a pofájukat a bűnözőknek. Azért ne feledjük, hogy Villon valóban bűnöző volt, míg a hajléktalanok nagy része nem az. Bölcs Salamont se venném példának, mert az ókori társadalmak nagy része is messze volt a demokratikustól.

Kandabula 2011.10.19. 01:46:24

@Kandabula: mondom, ez csak egy vers. Hagyjuk a hajléktalanokat. Ők csak egy szerencsétlen tétel a történetben.

Vidéki 2011.10.19. 07:34:36

@Almandin:

A „jogvédők” igyekeznek meggyőzni arról, hogy ha valaki (hajléktalanként) a küszöbödre szarik és utána még bekopogtat papírért, azt nem szabad "kriminalizálni"?

Nagy okos „jogvédők” legitimálják deviáns viselkedésüket ilyen típusú szöveggel:

" a hajléktalanoknak alkotmányos joga hajlékként kisajátítani frekventált nagy forgalmú közterületeket, például aluljárókat."

Almandin 2011.10.19. 20:28:15

@Vidéki: Azért a többségük nem a küszöbre csinál. De ha belegondolunk, Bp-n hol tudja elvégezni a dolgát egy átlag hajléktalan? A nyilvános WC-k többsége fizetős, 80-150 Ft/alkalom díjszabással. Ezt nem tudja kifizetni, mert ahhoz napi kb. 1000 Ft kellene. Ingyenes WC-k többnyire csak a plázákban vannak, de odáig nem jut el, mert kikíséri a biztonsági őr. Így marad az ide-oda csinálás. Jobb esetben egy nagyobb park bokrai közt, vagy kihalt területen. Vagy pedig utcasarkon, aluljáróban. Én még emlékszem arra, hogy Pesten a 90-es években, a plázák megnyitása előtt egy átlag járókelő is alig tudott valahova bemenni, ha rájött a szükség. Ahhoz, hogy egy hajléktalan büntethető lehessen utcai vizelésért, kb. 500 méterenként kellene ingyenes utcai WC-ket létesíteni, ahova a vécésnéni szimpátiájától függetlenül bárkit kötelező lenne beengedni. Csak ehhez meg lehet, hogy nincs elegendő közpénz. Akkor pedig sajnos kénytelenek vagyunk a helyzetet elviselni. A fő baj, hogy még mindig tüneti kezelgetése van a hajléktalanproblémának. Sok politikus és egyszerű ember úgy gondolkodik, hogy ami nincs szem előtt, az nem létezik. Nem szeretik látni a nyomorúságot, de azért senki nem tesz semmit, hogy ne termelődjenek újra a hajléktalanok. Mert a fő baj, hogy olyan nagy az elszegényedés az országban, hogy többszörösére nőhet a számuk 1-2 év alatt. Igazából ennek a természetes következménye egy latin-amerikai típusú favelarendszer kialakulása lenne. Igen ám, de itt valószínű nem engednék, hogy a nincstelenek favelákat húzzanak fel (pedig az is jobb a semminél), mivel akkor nem lehetne tovább hazudni azt, hogy a kormány felvirágoztatja az országot. Így maradt a szem elől való eltüntetés, ami a hajléktalanok ide-oda kergetéséből, zárt intézményekbe való bevonultatásából, erdei kunyhók ledózerolásából, stb. áll.

Almandin 2011.10.19. 20:47:16

@látjátok feleim szümtükkel: Sokban egyetértek veled, de azzal nem, miszerint a perifériára sodródott ember maga sem akarna rendezettebb életvitelt. Ma a hajléktalanok nagy része nem feltétlenül az alkoholista lumpenproletár rétegből kerül ki. Sokan pl. tartós munkanélküliség, félresikerült válás, devizahitel, elmagányosodás, pszichiátriai betegségek következtében jutnak ide. Olyan is van, aki munkahellyel rendelkezik, de annyira kevés a fizetése, hogy abból még egy kis garzont se tud fenntartani, mert vagy eszik, vagy rezsit fizet. Rokkantnyugdíjasok is gyakran végzik az utcán. Én is ismertem több olyan embert, akinek a rokkantjáradéka 30 ezer Ft/hó körüli összeg volt. Úgy éltek meg belőle, hogy más családtagokkal együtt éltek, vagy valami munkát vállaltak mellette. Ezekből az emberekből a hozzátartozóik nélkül és/vagy a kis kiegészítő munka nélkül biztosan hajléktalanok lettek volna, vagy még az utcára kerülés előtt éhen haltak volna.

Vidéki 2011.10.19. 22:06:54

@Almandin:

Mosdatod a szerecsent: "Azért a többségük nem a küszöbre csinál. "

Egy hajszál egy fejen lehet kevés, de egy levesbe sok.

Almandin 2011.10.19. 22:26:13

@Vidéki: Szerecsenmosdatás? Önmagában nem bűnöző az otthontalan ember. Sőt, én megkockáztatom a kijelentést, hogy ma Magyarországon gyakorlatilag bárkiből lehet hajléktalan egy kis "szerencsével". Nem tudom, hány éves vagy, de még akár te is kerülhetsz utcára, vagy fagyhatsz meg a saját lakásodban (ne adja Isten). Az a baj, hogy az emberek többsége azt gondolja, ez egy tőlük távol eső probléma, ami őket sosem érintheti.

Vidéki 2011.10.19. 22:34:33

@Almandin:

Írod: „Önmagában nem bűnöző az otthontalan ember. „

Ez így igaz.

De az is igaz, hogy hajléktalan is lehet bűnelkövető, és ha nem tartja be a törvényeket, akkor vele szemben is (egy civilizált államban) kényszert kell alkalmazni ugyanúgy, mint a
nem hajléktalan állampolgárral szemben.

Hallottál valamit a törvény előtti egyenlőségről?

látjátok feleim szümtükkel 2011.10.20. 07:02:08

@Vidéki: "Hallottál valamit a törvény előtti egyenlőségről?"

Úgy sejtem te lenyelted a papagájt. Tedd már le a szemelemződ! Senki nem mondja, hogy a hajléktalan bűnelkövetőket nem kell megbüntetni, ha bűncselekményt követnek el, de a hajléktalanság önmagában miért is legyen büntetendő?

Egyébként kérdezd meg a rendőrséget, megbüntetnek minden hajléktalant, akinek a büntetendő cselekménye a hatóság tudomására jut.

Vidéki 2011.10.20. 08:05:12

@látjátok feleim szümtükkel:

Kifogytál az észérvekből.

Már csak a papagáj. jut eszedbe.

Nem a hajléktalanságot büntetek, hanem a szabálysértést, vagy bűnelkövetést.

Hajléktalanok a hatalmas, erőforrásokban gazdag USA-ban is élnek.

A hajléktalanok ott a perifériákon húzzák meg magukat, nagyon hasonló körülmények között vegetálnak, mint a mi hajléktalanjaink.

Sokan közülük tudatformáló szerek rabjai.

Az ottani hatóságok azonban eszüknél vannak, nem rabjai az anarchista mentalitásnak, miként a mi Úgynevezett "jogvédőink".

Nem tévesztik össze az anarchiát a demokráciával, a bűnpártolást az emberi jogokkal és a józan dolgozó többség jogait nem nyomják le harmincharmadik helyre a deviánsok jogai alá.

Az ottani rendvédelmi szervek nem tűrik el, hogy frekventált nagy forgalmú közterületeket hajléktalanok hajlékként kisajátítsanak, vagy a városok belterületén borogathassák ki a kukákat, szórhassák szét a szemetet.

Ott elfogadják, hogy az állam törvényei a hajléktalanokra is vonatkoznak és a hatóságok nem tűrik el, hogy a hajléktalanok "ügyeiket" saját törvényeik szerint, egymás között "rendezzék le",

Ott a bűnelkövetőket, még ha hajléktalanok is, „kriminalizálják”.

SvenH. (törölt) 2011.10.21. 22:01:52

@látjátok feleim szümtükkel: "Senki nem mondja, hogy a hajléktalan bűnelkövetőket nem kell megbüntetni, ha bűncselekményt követnek el, de a hajléktalanság önmagában miért is legyen büntetendő? "

tokeletes
meghoztak a torvenyt hogy szabalysertes kozteruleten elni, a rendorseg intezkedik is, ha a vegen nem tud fizetni leultetik

szerintem is tokeletes a mostani rendszer, min vitazunk?
van a torveny es azt be kell tartani mindenkinek

SvenH. (törölt) 2011.10.21. 22:05:30

@Almandin: "Azért a többségük nem a küszöbre csinál. De ha belegondolunk, Bp-n hol tudja elvégezni a dolgát egy átlag hajléktalan? A nyilvános WC-k többsége fizetős, 80-150 Ft/alkalom díjszabással."

szoval szerinted is okes hogy osszeszarva osszehugyozva fetrengenek az aluljarokban, sot valoszinuleg te vagy a legjobban felhaborodva hogy nem alakitanak ki egy ürítősarkot a csövikéknek mindegyik metromegallo szelen

2012.03.23. 11:19:34

Megszűnt a több évtizedes munkahelyem.
Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezdtem el keresni az interneten. Így bukkantam rá a KMD által kínált lehetősére, melyet mindenkinek ajánlok a mellékelt honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

süti beállítások módosítása