Skip to content


       Szűrés lista

Vasutasok, boldog karácsonyt!

Fél éve volt, hogy a vasutassapkás Orbánon vigyorogtunk.... a kép apropóján mondjuk kevésbé: Viktor megígérte Gaskónak, hogy kifizeti minden vasutasnak az egyszeri 150 ezer forintot (az árvíz miatt engedtek egy százast) + 10% béremelést 2007. júliusig visszamenőlegesen.

A sztori már jó régóta húzódik. Mert Gaskó szerint Kóka szóban 250 ezret ígért a Máv-Cargo eladásából a többi dolgozónak is (a cargósok 700 ezret kaptak/fő), hát erre építette fel a követeléseit és a sztrájkokat. És mivel a gonosz Gyurcsány és a még gonoszabb Bajnai nem teljesítette ezt a nyilvánvalóan eszetlen ígéretet / követelést, így a sztrájkok mögé beállt a Fidesz is, hiszen nekik politikailag jól jöttek a kormányellenes akciók, az utasok meg -szokás szerint-le voltak szarva.

Aztán tavasszal ugye megígérte Viktor, hogy fizet, de idáig nem lehetett hallani a dologról.

Viszont pénteken (mikor máskor) megjelent ez a kis csinosság a Közlönyben:

 

Azt hiszem, ez a legdurvább kormányrendelet, amit valaha láttam.

Már a címe is ütős: "MÁV" és "pénzügyi ösztönzés"...

A MÁV 8 év alatt 1500 milliárd állami forintba került.

- 100 utasból 25 ingyen utazik.
- Nyolc év alatt három és félszeresére emelkedett a késett vonatok száma 37 387-ről 123 845-re.
- Az árbevétel nagyrészt a MÁV Cargo eladása miatt 38 százalékkal csökkent.
- Az anyagjellegű ráfordítások 24,5, a személyjellegűek pedig 30 százalékkal emelkedtek.
- A MÁV hosszú lejáratú kötelezettségei a 2002-es 12 milliárd forintról 239 milliárdra emelkedtek, nyolc év alatt csak kamatokra több mint 70 milliárd forintot költött a vállalat.
- 8 év alatt az állam 1500 milliárd forintot költött MÁV-ra.


 

Erre most, az államcsőd árnyékában, az IMF-tárgyalás napján eldönti az állam, hogy ennek az állami pénznyelőnek az állami pénzből fizetést kapó dolgozóit kitömik egy "kicsit" még most gyorsan, karácsony előtt, aztán jövőre meg utána megint, összesen 5 milliárd állami forinttal.

Ha van eszük a vasutasoknak, konzervre költik, legalább egy részét...

Csak nem értem, hogy miért kapják a pénzt, hisz Gaskót már kinyírta Fidesz a sztrájktörvénnyel, gördüléstől nem kell tartani.

Presztízsből? Hogy nehogy folt essen a Sohasemhazudó Ember hírnevén?
Vagy egyszerűen csak megérdemlik?
Esetleg mégiscsak tele vagyunk pénzzel, nincs már mire költeni?
Netán ez egy unortodox gazdaságélénkítő lépés, Gyuri?
 
Gaskó körtelefonhívásban jelenti be az örömhírt:



(További Gaskós postok:
2008.01.19.:
Gaskó, a pofátlan. Jár-e 2,5 havi bér plusszba a dolgozóknak?
2008.12.15.:
Évi 170 milliárdunkba kerül, és még sztrájkol is. Mi az?
2009.02.05.:
Gaskó. Csak ennyi.
2009.04.24.:
Gaskó és Geronazzo, avagy a sajtóközlemények alja
2009.10.20.:
Gúnydallal üzen Gaskó
2011.02.01.:
Képtelen örökség, arcképes a neved
2011.05.17.:
Egy érdekházasság stációi
2011.05.18.:
A nap képe: Vasutasviktor )

Címkék: orbán fidesz máv válság abszurd gaskó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr73396204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ötmilliárd forintot kapnak a vasút dolgozói 2011.11.21. 11:54:36

Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-b...

Trackback: Hallgat, mint a süket disznó a búzában. 2011.11.21. 11:51:30

 Nehéz eljátszani a tájékozottságot a magyar belpolitika tengerén. Kapkodom a fejem, hogy jó-e, ha a gyorsnaszád első tisztje már látja a jéghegy csúcsát, vagy éppen a Titanic sorsa jusson eszembe. Miközben a fővezérként is funkcionáló első tisz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OÁFK 2011.11.21. 13:41:21

@fzs.1933: Ha szemetel valaki, meg lehet büntetni. Nem csak a lehetőség létezik, hanem a szankció is. Tehát azért nem kell, hogy trágyadomb legyen egy vagon, mert páran idióták és szemetelnek.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 13:41:42

@Enrico72:
Nálunk egyik maradt, másik nem.
Aki maradt, most a pofájába kapta, hogy nem lesz nyugdija, de azért a (most átnevezett) nyugdijjárulékot vonják tőle.
Ez is teljesen igazságos, ugye?
De aki maradt, annak is egyéni számlát igértek év elejére. Az hol van?
És még sorolhatnám, de ez a poszt most a bakterokról szól.

OÁFK 2011.11.21. 13:45:48

@kennyking: Ha kft-k végzik a takarítást, akkor pláne gáz, mert állami pénzt fizetnek ki nekik látható ellenszolgáltatás nélkül.
Én sehol nem írtam, hogy jogom van behányni a kocsiba és ezzel a joggal élni is kívánok. Azért tépem a számat, hogy a vonatokon trágya állapotok uralkodnak, amit normális keretek közé lehetne terelni, de senki nem teszi, de ezért minden MÁV-alkalmazottnak jutalom jár.

bogmaty 2011.11.21. 13:53:04

@Mr. Acid: De nem is a dolgozók pénze miatt megy tönkre a vasút!A főnökök,akik karácsonyra több milliót kapnak.Meg a sok ingyenélő,barátom.Tényleg havi nettó 90-et kap az orvos?Ne röhögtess már,akkor miből nyaral?Ugyan már.egyébként bármelyik munkahelyről beszélhetnénk.ha bátor vagy,írd ki a te munkahelyed.Egyébként sajnálom,hogy a vasuti kocsik koszosak,a kocsitakarítók nem a vasuthoz tatartzoznak,maszek cég,bár ha minden igaz,most átveszi a vasút őket,ha jól hallottam.különben felfogtátok?Karácsonykor kb.30 ezret kap egy vasutas,bruttóba.mire lemegy az adó,marha nagy pénzekről beszélünk.Szinte minden más munkahely többet ad,és jutalomba.Ez meg csak most az évek óta jogosan járó pénz egy kicsiny része.Az,hogy jogos-e lehet vitázni a bírósággal,aki jogosnak találta.Nem velünk.Ennyi.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 13:54:08

@Kőmíves Kelemen: Tudod mit fog mondani enrico 2012-ben?
"Ezt a szerencsétlen országot!Még szerencse,hogy eljöttem onnan!"

bogmaty 2011.11.21. 13:57:33

@kennyking: Több 100 ezres fizetés?Ember!Hol? 12-24-be jó,ha megvan a 120. úristen több 100ezer?Miről beszélünk.Ez a baj,hogy sokan ezt hiszik.Nem,nem álom munka.Élszaka tööbb mínuszba is menni kell,tűző napon is,ha dörög,ha fúj.ne a főnököket nézd!mi nem tudjuk ben-tről számítógép-ről int-ézni a munkánkat.
3

kennyking 2011.11.21. 13:59:32

@bogmaty: Tudom.Irónikusan értettem.

OÁFK 2011.11.21. 14:01:42

@bogmaty: Mi profitot termelünk, de nincsen jutalom és bérfejlesztés, mert válság van és tartalékolni kell, hátha gyorsabban kezd süllyedni a gyorsnaszád. Ha nem tetszik valakinek, kereshet más melót. Ehhez mit szólsz?
A kezdő orvos amúgy tényleg havi nettó 90-et keres.

OÁFK 2011.11.21. 14:04:18

@bogmaty: Én meg mínuszban és hóban is beülök kocsiba és levezetek párszáz kilométert, mert tartani kell a tervet. Ahhoz képest, hogy írni nem tudsz, egész jó fizu az a 120. Pl. egy kezdő tanárhoz képest is.

bogmaty 2011.11.21. 14:10:08

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Ki mondta azt neked,hogy az a fő állásom,hogy vasutasfeleség vagyok.Nem kérlek,egyáltalán nem ülök itthon a lábam lógatva.A helyesírásér bocsáss meg,igen emberből vagyok,és néha félre ütök.Nagyon nagy ökörhibákat vétettem,belátom.Kérlek uram,bocsásd meg nekem ezt a rettenetes bűnt,és mondd tovább,hogy e-miatt tanulatlan vagyok.Remélem,neked legalább van 2 diplomád a zsebbe barátom,hogy van jogod ilyenekkel vádolni.Amikor már nincs mivel köpködni,akkor át kell térni egy másik témára?Higgy csak amit akarsz,ítélkezni akkor ítélkezz,ha ismersz!

bogmaty 2011.11.21. 14:16:46

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Tudok írni drága,és nagyon sajnállak hogy vezetned kell.Igen elütök néhaegy-egy billentyűt,úr isten!Lehet itt fikázni egymás munkáját,elég dedós dolog.,de ha látnálak vezetni,biztosan tudnék én is mondani egy két keresetlen szót a vezetési stílusodról.Most is azt tudom írni,nem láttam hogy vezetsz,nem tudom ki vagy,ezért nem mutogathatok rád.Viszont te sem rám,hiszen te sem tudod ki vagyok,hogy dolgozom,egy dolgot látok,a témától eltérően nagy szavakkal dobálózunk.Ennyi.Ja,és,ha te egy-két elütött betűből következtetsz,akkor lehet róla beszélni,hogy ki a tanulatlan bunkó.

kennyking 2011.11.21. 14:17:08

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Mégis , kinek kéne normális keretek közé terelni? Bocs, de, te vagy az UTAS, és az UTASok összehányják a kocsit?.....A kocsik tisztaságáért a legtöbbet az utasok tehetnének... de nem teszik.Erre van igény. Persze, a MÁV szutyok, mégis, mitől ne lenne az? Ez az ország legnagyobb állami cége, pont úgy működik, mint maga az ország.A vezetők ugyanolyan korruptak, pazarlóak, tolvajok, mint az országot irányítók.Mitől lenne ez olyan, mint a német vasút?A német vasutakat a német állam, a német fizetésekből levont adóból németeknek működteti.a MáV-ot pedig magyar fizetésekből levont adóból a magyar állam müködteti a magyaroknak. Vonatozz szerbiában egyet.Ott szerb színvonalon működik.a MÁv olyan a szerb vasúthoz, mint az osztrák a magyarhoz.( csak a szerb vasutasfizetések kb. akkorák, mint a magyar.)

bogmaty 2011.11.21. 14:18:38

@bogmaty: jaj,most látom,megint gyors akartam lenni,és kihagytam egy szünetet.Javítás: néha egy-egy.

Mr. Acid 2011.11.21. 14:19:50

@bogmaty: Az idei 1 milliárdból átlag 54.000 jut mindenkinek, a jövőbeli 4 milliárd 216.000 forintot jelent.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 14:19:52

Mondjuk ez tényleg az utastól is függ,hogy milyenek a vonatok.Mert kik szemetelnek,törnek zúznak,hánynak a vonatokon?Cigányok,bunkó szakmunkások,elszállt egyetemisták.:))

titan 2011.11.21. 14:22:42

örülök, hogy egy gazdag ország polgára lehetek

kennyking 2011.11.21. 14:23:39

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Sofőr vagy? A testvéremnek egy nagy fuvarozó cége van, folyamatosan panaszkodik a soförők munkájának a minőségére. Erre szoktam mondani neki, hogy ha német minőséget vár, akkor alkalmazzon német sofőrt.ja, annak a fizetése millió fölött van? Ilyen a piac.Magyar bérért magyar sofőrt kap.Bár, te biztosan az übermegagiga minőségű munkát végző sofőr vagy.állítólag a magyar sofőrök a legjobbak Európában.Ezt a magyar sofőrök mondták, onnan tudom.( de nem akarom fikázni őket, van közöttük egy-két jó arc és nem én alkalmazom őket.)

bogmaty 2011.11.21. 14:23:49

@nyuszicska: Nyuszicska!Kérlek egyet vegyetek figyelembe,nem a dolgozók írják a menetrendet,és nem ők döntik el hány kocsi közlekedjen,hanem az okosok valahol a meleg irodában.Ebben tökéletesen igazatok van,hogy vasárnap,és pénteken több kocsi kellene,az én gyerekem is,hiába vasutas gyerek,ugyan úgy végig áll több mint 1 órát,mint más.Neki sincs kivétel,mert vasutas az apja,de akik eldöntik odafenn,vonatot valószínűleg csak fényképen láttak.Sajnos,ezekkel veszik egy kalap alá az összes dolgozót.

Mr. Acid 2011.11.21. 14:24:32

@bogmaty: Bocsáss meg, de nem néha-néha elütsz, majdnem minden mondatodban van egy-egy ordító helyesírási hiba.
A pénzt pedig semmilyen bíróság nem találta jogosnak. Mivel soha nem jutott el bírósági szakaszba a dolog, nem is juthatott, mert egy olyan szóbeli "egyezségről" van szó, mely csak és kizárólag Gaskó úr fantáziájában létezett.

bogmaty 2011.11.21. 14:25:31

@Mr. Acid: Az a baj,hogy ez nem így van.Szép lenne,de nem .A hivatalos levél szerint,összesen 150 ezret adnak,most 30-at,2012-ben 50-et,és 2013-ban is 50-et bruttóban.

bogmaty 2011.11.21. 14:28:20

@Mr. Acid: Írd ki kérlek minden mondatomban a hibát.A bíróság pedig igenis jogosnak találta,első fokon jogerősen,és ezután volt a sztrájk.Várom a hibáimat,nem csak a nagy szavakat.Ha ide leírod,hidd el belátom.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 14:29:08

@kennyking: Ezt már rég kitaláltam.Az egyetemistákat azért vettem bele,mert itt sok felsőfokú végzettségű van.Hagy örüljenek!:))

Viktus 2011.11.21. 14:36:24

@kennyking:

Ő is 150 ezres jutalmakat osztogat? :D

Mr. Acid 2011.11.21. 14:36:49

@bogmaty: "A Bíróság szerint a privatizációs bevétel egy részére vonatkozó szakszervezeti követelés nem ütközik a 2007-2010 évekre megkötött Együttműködési Megállapodásba, mivel az, ilyen jogcímen történő juttatásról egyáltalán nem rendelkezik. A végzés alapján tehát a munkáltató által megjelölt okból nem minősül jogellenesnek a sztrájk, de az nem volt vizsgálat tárgya, hogy egyéb okból a követelés jogszerű-e."
sztrajkinfo.blog.hu/2008/02/12/nem_votl_jogellenes_a_sztrajk_elutasitotta_a_birosag_a_mav_zrt_keresetet
A helyesírásod pedig főként azért rossz, mert vesszőt mindig a befejezett tagmondat után teszünk, majd nyomunk egy szóközt, tehát helyesen így kell kinéznie: xascabdvq, qjevbiqerb. Ugyanez igaz a legtöbb írásjelre is (például a pontra).

bogmaty 2011.11.21. 14:38:46

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Az én írásom fikázod ,közben te is ökörhibákat vétesz pl.D e

Mr. Acid 2011.11.21. 14:41:29

@bogmaty: Tehát kb. egy havi bért kapnak a vasutasok ajándékba (a felsővezetők gondolom jóval többet, ezért lehet a 260-as átlag) az adófizetők pénzéből. Remek. Kérlek, ha a nem segítené ki az állam folyamatosan az előre tervezettnél többel a vasutat, már rég csak 10.000-en dolgoznának ott. Ahogy néha utazás közben elnézem, nagyon fel se tűnne egy ilyen leépítés. A vonatok nem késnének sokkal többet, az fix.

bogmaty 2011.11.21. 14:43:52

@Mr. Acid: Kedves Acid,köszönöm a felvilágosítást!Belátom igazad van.Ennyi,de nem is te fikáztad a helyesírásom.:)

kennyking 2011.11.21. 14:45:24

@Viktus: Nem. Viszont viszonylag normális fizetést és azt korrekten ki is fizeti.Mondjuk, ez a vasutas átlagfizetés 2,5-szerese. Ez annyi, amennyiért már érdemes rendesen dolgozni.

bogmaty 2011.11.21. 14:48:04

@Mr. Acid: Egy havi bér?Jaj,nem.Annyit nem.Mint írtam 30-at bruttóba.A felső vezetők igen ők mindíg kapnak karácsony táján..Is.Itt Borsodban meglátszana,ha bizonyos posztokról elküldenének embert.Nem azt kellene aki dolgozik,azt kellene megnézni egy dolgozóra hány főnök jut.Mindíg is az szív aki lenn van.

kennyking 2011.11.21. 14:48:22

@Mr. Acid: A vonatok lehet, hogy pont azért késnek, mert nincs annyi ember, amennyi kellene a normális közlekedtetéshez. De az biztos, hogy ráférne a MÁV-ra egy kis ritkítás, de nem a melósok között, hanem a vezetők között.Na, azokkal Dunát lehetne rekeszteni.( és kéne is.)

bogmaty 2011.11.21. 14:52:43

@kennyking: Így van.Nem csak a vasutasnak,de minden más normális dolgozónak.Itt beszélhetnénk postásról,boltosról,utcaseprőről,ápolóról,stb. Nincs a Magyar ember megfizetve ez a nagy harci helyzet. . Ó ,elnézést,van aki mégis, odafenn a tisztelt ház dolgozói.Mégis ők sírnak a legjobban.

bogmaty 2011.11.21. 14:56:25

@Mr. Acid: Tudom ,hogy ez 130,ennyi lesz kb.Úgy mondták kb most 30 az lehet 28 is lehet 35 is.jövőre és azután kb 50 lehet 48 is,lehet 55 is.Nem konkrét összeget mondtak,csk kb ennyi lesz egy főnek.Különben ahogy a 100-at,úgy a többit is simán el tudják tüntetni.

kennyking 2011.11.21. 15:03:22

@bogmaty: Szerintem alapvetően az a baj a gazdasággal, hogy nincs megfizetve az elvégzett munka.Ezért nincs megfelelő adóbevétel, és nincs fogyasztás sem, ami a termelést gerjeszthetné. persze a munka azért nincs megfizetve, mert a gazdaságban nincs elég pénz, az pedig azért van, mert az MNB nem nyomtathat pénzt, csak állampapírt, amit, ha elad, kamattal adja " kölcsön" a gazdaságnak, és mivel nincs elég pénz a gazdaságban, ezért nincs beruházás, ezért nincs jövedelem és ezért nem lehet megfizetni a munkát. Ördögi kör.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.11.21. 15:09:24

Eszembe jut egy story, ami velem esett meg tavasszal. Budapest és Székesfehérvár között kb 1 órát késett a sebes vonat, mert pályamunkálatok folytak. A munkásokon nagy MÁV jelvényes ruhák voltak, nem tudom, melyik kft/zrt-ből. Ott ültek egymás mellett, és nézték a vonatot, ahogy 10 km/órával elhalad. A fülkében volt egy középkorú pár, a nő orosz lehetett (az akcentusából ítélve, valamint hogy a férfivel többször oroszul beszélt.) A nő odaszólt a férfihoz:
- "Tudod, mi kéne ide? Egy Kalasnyikov! Akkor dolgoznának ezek! "
Egyébként a vonatút során végig szidta a MÁV-ot, hogy milyen undorító, mocskos, megbízhatatlan, stb...
ÉS szerintem bármelyik turistának ez jön le.
@bogmaty: Nekem is van olyan vasutas mozdonyvezető ismerősöm, aki középiskolával 250 ezret keres, 24/48-ban dolgozik, és mellékállásban még magánvasútnál is elvezetgeti a tehermozdonyokat ugyanennyiért. Miközben ismerek két diplomával rendelkező tanárt, aki este 10-ig dolgozik, készül a következő órákra, meg rányomnak ezer meg egy munkát, hogy plusszpénz nélkül csinálja meg. Ja, és a közalkalmazottak fizetése 2008 óta be van fagyasztva.
Sokan mellékállást vállalnak, elmennek takarítani, magánórát vállalnak, mert havi fizetéséből nehezen élnek meg.
Ja, és még ezt is küldöm neked:
www.demotivalo.net/view/53152
Mellékesen, a kezdő orvosoknak kb 90.000 Ft-os fizetésük van. És mondjuk ne keverd össze a szívsebész professzort az intenzíven belét is kidolgozó orvossal. Vagy az olyan ortopéd sebésszel, akinél egy csípőprotézis 600.000 Ft.
További jó hőbörgést.

dr. Aullah 2011.11.21. 15:14:43

Ezzel igazán az a baj, hogy teljesen jogtalanul akarják a pénzt:
Miért is kéne adni? Mert megígérték? Ezen az alapon minden embernek egy csomó mindent kellett volna adni.
Miért is kéne adni? Mert hasonló munkakörben dolgoznak? Ennyi erővel minden állami dolgozónak kéne adni nem? Sőt, minden embernek.

A máv rohad. Át kell szervezni, vagy el kell adni. Gaskónak meg a kurva anyját.

kennyking 2011.11.21. 15:17:12

@Ásó[Mosó]maci: És miért nem megy el a két diplomájával mozdonyt vezetni a tanár ismerős?
És lehet, hogy a pályát építő melósok azért nem dolgoztak a vágányokon, mert ment a vonat rajta?
További jó hőbörgést

bandika gazdája 2011.11.21. 15:32:21

Én egy olyan állami cégnél dolgoztam amely privatizálásáig nyereséges volt, (a 80-as évek végén pld. mi újítottuk fel a Vígszínházat) aztán eladták, öt perc alatt tönkretették, oszt mit kaptunk? Na mit? Akkor most hol kell jelentkeznem?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.11.21. 15:41:42

@kennyking: A blogmotor nem engedte a korábbi válaszom. Semmi rondát nem írtam. Megpróbálom újra leírni.
A Budapest - Székesfehérvár vonal kétpályás. Nem azon dolgoztak, amin a mi vonatunk ment.
A másik.
Női mozdonyvezetők nincsenek. A mozdonyvezető ismerősöm szerint mentálisan nem bírnák. (!) Biztos hatalmas teher van rajtuk, hogy nők vezethetnek repülőt, de mozdonyt nem.

nemjogasz 2011.11.21. 16:08:38

Tanárokat, orvosokat, nővéreket, stb. hasznos munkát végző állami alkalmazottakat miért nem "ösztönöznek"? Egyáltalán, milyen elmebeteg dolog ez már, hogy egy állami (=köztulajdon, azaz a népé basszameg, a népé!) cég eladása után a kedves dolgozók úgy gondolják, hogy az övék volt a cég? Miafasz, a máv részvényt kapott fizetés helyett? Ja nem. Fizetést kapott, úgyhogy a Máv cargo tulajdonjogához semmi köze. Legalábbis nem több, mint nekem.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 16:13:09

Le lehet kattanni a vasutasokról...ha belelátnátok a sűrűjébe tátott szájjal csodálkoznátok, hogy még van vonatközlekedés az országban. Irigyek és dilettánsok vagytok ebben a témában, de az oldalt bírom, csak evvel kivertétek a biztimet. Na csá!
Különben is a cargosok 805000-et kaptak.

Cogito.t 2011.11.21. 16:13:45

Látom, tökéletesen működik a "Dived et impera"!!
Az egésznek semmi más célja nem volt!! Lecsillapítani/befogni a száját a legnagyobb látszámot tömörítő szakszervezeteket az érlelődő/küszöbön álló sztrájkok előtt!! Ha ők nem "állnak bele" a sztrájkba, akkor a többire már re lehet sütni, hogy "nem reprezentatív", "csak egy kisebbséget képvisel" stb.!!
Ti meg ostoba birkák hagyjátok magatokat, és inkább egymást b.sztatjátok!?!? Gratulálok!!!
Megérdemlitek!!!

bogmaty 2011.11.21. 16:18:23

@Ásó[Mosó]maci: kezdő orvos.Igen,tényleg,és máris szebben mosolyog,ha dugod a zsebébe a pénzt.a szülész orvosom is kezdő volt,de nem volt ott a szülésnél,mert éppen síelt.Nem tudom a mozdonyvezető mennyit keres,viszont tudom,hogy sok hülye miatt milyen stressznek van kitéve,mert úgy gondolják ,vonat elé vetik magukat stb.Na az én férjem annyit kapna,a fejem sem fájna.Egyébként megnézném te hogy javítanád a síneket,amikor a vonat éppen ott halad.Ha már orosz, akkor rulett?

bogmaty 2011.11.21. 16:26:36

@Ásó[Mosó]maci: megnéztem,ha ezt el tudod olvasni,köszönd meg egy tanárnak.Ezt lehet még fokozni.Ha éppen kenyeret eszel,köszönd meg a parasztnak a búzát,a péknek a sütést,a sofőrnek a kiszállítást,a boltosnak,hogy nyitva van.A tejet a bocinak,a feldolgozónak ,az,hogy elindul a vonat,nem mindíg a főnöknek,sokkal inkább a pályamunkásnak,a kocsivizsgálónak,stb.,ha kórházban vagy sokszor inkább a nővéreknek,és az orvosnak,ha csomagot kapsz a postásnak.Az,hogy ember lettél,hogy meg tanultál járni,és beszélni köszönd meg,de nagyon köszönd meg a szüleidnek,akik napi 24 óráztak veled,és nem kértek érte semmit,csak annyit,hogy maradj ember minden körülményben.

bogmaty 2011.11.21. 16:30:15

@diotoro10: Hagyd,most a vasutas a téma,pedig sokkal inkább lehetne más pozíciót betöltő személyeket szidni.tényleg azt hiszik ,hogy a vasutas csak úgy van,a vonat mégis sínen marad.A legtöbben akik itt lázadnak,lehet,még nem is láttak vasutat,ha mégis,nem látnak bele a dolgokba.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 16:59:07

@bogmaty: Igen, valamiért a vasutasok a bögyükben vannak, de majd kinövik a srácok...
Ez a poszt kb ennyit ért, sőt már így is sokat foglalkoztunk vele.

Viktus 2011.11.21. 17:02:51

@bogmaty:

Nemzetgazdaságilag jobb lenne, ha a sok csihuhu nagy része nem keringene üresen az országban ... amikor meg lenne utas beállít egy csonka szerelvényt, hogy nyomorogjon a jónép a tanuló-melós járatokon.

Egyébként a vasutasoknál is a mozdonyvezetőnek a legjobb dolga vagyon kötött pálya nagy fizu , és az ő érdekérvényesítő képességük a legjobb. A váltókezelőnek elég cumi minimálbérért főleg a fagyban kiszenvedi a váltót mondjuk, de arra a megoldás az, hogy mondjuk a mozdonyvezető ne keressen 2-3 kilót, hanem csak 150-200-at max. és a váltókezelő is akkor kapjon 100-150 ezret ... egy veszteséges állami cégnek nem jár a közösből több milliárd osztogatni.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 17:09:00

@diotoro10: @bogmaty:
Igen, kiszenvedtük magunkat.

De érdekes módon az én mávos tapasztalataimról mélyen hallgattok, mert tudjátok, hogy igaz.

Mindemellett nem a vasutasok basztatása a cél, hanem az, hogy NINCS pénz erre (sem).

bogmaty 2011.11.21. 18:06:31

@Kőmíves Kelemen: Igen,valóban igazad lehet,de mivel ezt nem mi csináltuk,és nem is abban a körökben dolgozunk,nem is tudunk ilyenről.Persze attól még lehet,mert sajnos ilyenek mindenhol vannak.Minden egyes munkahelyen van ilyen,aki lop csal ,hazudik.Tudod mit?Nekik van igazuk.Mert mi,akik becsülettel dolgozunk soha a büdös életbe nem fogunk megélni.ezt mindíg mindenhol tapasztalom.Ráadásul azoknak van becsületük.Úgy látom én szegényen halok meg.Engem édesanyám nem erre tanított.bár sokszor a mai világban úgy érzem,bár tanított volna meg valaki lopni,csalni.Lehet már nem itt tartanék a béka hátsója alatt.

kennyking 2011.11.21. 18:08:46

@Viktus: A vasút ( a személyszállító vasút) mindenhol a világon veszteséges.Svájcban van személyszállító ( részben) magánvasút, de az is veszteséges és az állam téríti meg a ( magán) részvényesek veszteségét, ill. nyereségét. Skóciában egy 15 km-es szakaszon a menetjegy ára kb. 4000 Ft , mégis veszteséges.A vasút az ilyen.Erre szokták az überokosok azt mondani, hogy akkor meg kell szüntetni.Ja, persze.Az iskolába a kölköket anyu-apu kocsival hordaná, a szerelvényenkénti pár ezer tonnát meg kamionokkal( kb. hetven kamion egy átlag tehervonat teljesítménye), akkor meg a sírás -rívás, hogy mekkora a forgalom, a dugó, életveszély a száguldozó kamionok miatt. Mindenki sír, hogy milyen szar ebben az országban, mert nem fizetik meg a munkát.Nosza, legyen mindenki vasutas ! Sok százezer a semmiért.Jobb, mint brókernak lenni.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 18:18:53

A következő poszt majd arról szól, hogy ezek a piszkos vasutasok étkezési utalványban kapják a 25000 ft-ot karácsonyra, hogy kevesebbet adózzanak utána, mintha kp-ben kapták volna meg jutalom címén.

==T== 2011.11.21. 18:20:10

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: A GYESEV-nek van talán 2/3 forgalmas vonala az ország legfejlettebb részén. Ne hasonlítsd már össze egy országos vasúttal.

Viktus 2011.11.21. 18:27:41

@kennyking:

Blabla. Veszteséges, de nem mindegy mennyire, és milyen áron. Nem iskolába a gyerek felül a kisbuszra nem kell egy szerelvényt elindítani mellé tartani két tucat vasutast, ha nincs egy tucat utas. Ennyi.
Nehéz bekerülni mozdonyvezetőnek pl. oda is kapcsolatok kellenek.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 18:31:31

@Viktus: Vastagbőr szerkesztőnek könnyű bekerülni? Netán kapcsolatok nélkül menne?

Viktus 2011.11.21. 19:12:46

@diotoro10:

Jah, ha tudsz v.mit értelmes produktumot ...

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 19:22:40

@Viktus: Dettó mozdonyvezető. Értelmesnek kell lenni és produkálni is kell, ja és makk egészségesnek...

Nem vagyok már vasutas, de voltam valamikor és védem a mundér becsületét.

Viktus 2011.11.21. 19:38:43

@diotoro10:

Nagy humorzsák vagy te :D az a baj van mozdonyvezető a rokonságban :D tudom miképpen ment ez az alkesz tuti állás :D

Horizont 2011.11.21. 19:58:09

Ez az ígéret is csak arról szól, hogy szándékosan összeugrasszák az embereket, ti meg ugrotok rá.
Nem kell lebecsmérelni a másik MELÓS ember munkáját, és általánosítani se kéne. Gaskóra meg szót se vesztegetnék. Ott ül a jó kis irodájában a milliós fizetéséért és félistennek hiszi magát....magában meg röhög mindenkin.

Horizont 2011.11.21. 20:00:38

Ingyen jár a busz és a vonat a képviselőknek. Pont.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 20:31:12

@Horizont: Dehogy ugrunk össze...Csak mikor érjük el azt, hogy a másik ember örömének mi is tudunk örülni? Én például örülnék neki, ha a Paksi Atomerőmű takarítószemélyzete karácsonyra kapna 25000 étkezési utalványt...de tényleg!

gyik-680 (törölt) 2011.11.21. 21:04:04

@bogmaty: Egy moz.vez. mennyit keres?Olyan 200-250 ezret havonta.Nettóban.Ha valaki sokalja,most épp van felvétel,jöjjön el kollégának!Aztán majd elgondolkodhat a ködös hajnalon hogy kellett -e ez neki ...

Horizont 2011.11.21. 21:29:19

@diotoro10:
Nem hiszem, hogy a paksi takarítók keveset keresnének:)
Pl. a Mátrai Erőmű Zrt. lett a legjobb magyar munkahely 2011-ben amin nem csodálkozom, mert nekik még pulykapénz is van, meg jó fizetésük. Most akkor fújjunk rájuk? Attól nekem több lesz? Nem. Én csak azt szeretném ha normális fizetése lenne mindenkinek aki rendesen dolgozik. Csak sajnos ez nincs így. Ezért is könnyű egymásnak esni......pedig a kormánynak kéne teljes testbedobással:)

Viktus 2011.11.21. 22:38:33

@Dirty Harry:

Egykönnyen nem lehet bekerülni ... ismeretség-kapcsolatok ...

Viktus 2011.11.21. 22:46:17

@Horizont:

Velük nem találkozom vasutasokhoz már volt szerencsém ... nem túlságosan ügyfélbarát környezet. Talán ez is az oka az ellenérzéseknek, hogy a követelőzés megy nekik a legjobban.

lbs0420 2011.11.21. 22:47:27

Azért ehhez a cikkhez lenne néhány hozzáfűznivalóm!

Először is nem árt tisztázni, hogy a "MÁV veszteségei" című fogalom úgy általában sántít és nem igaz!
A MÁV - mint a nevéből is adódik - a Magyar Állam Vasút nevű szervezet, tehát a Magyar Állam Vaspálya társasága.
Amit kötelessége fenntartani éppen úgy mint a közoktatást, vagy a közegészségügyet!
A "veszteségek nem mások, mint az üzemi költségek!

A MÁV az ország tömegközlekedésének a gerince.
Ez különösen akkor mutatkozik meg, amikor a téli zord időjárási viszonyok megjönnek.
A vonatok - igaz jelentős késésekkel - de azért mennek, ellentétben a közúti közlekedéssel, amikor ilyen idő esetén az Útinform több percig csak azt ismerteti, hogy mely települések vannak elvágva a külvilágtól.
Más kérdés, hogy a cégnél komoly kívánnivalók vannak!
A MÁV-nak megvannak a maga üzemköltségei, amelyet önmaga képtelen kigazdálkodni, főleg azután hogy az egyetlen értékteremtő üzletágat a teheráru fuvarozást - divatosabban mondva a Cargo-t eladták(?) odaadták(!) ingyen vagy annál olcsóbban az előző kormányzati ciklusok egyikében.
Azért nem ártana ebben az ügyben a felelősöket a törvény elé citálni és megadni, ami jár ezért nekik!

A Cég tehát állami dotációra szorul eleve!
Ráadásul az elmúlt időszak át nem gondolt, vagy inkább tudatosan rossz kormányzati intézkedéseinek "köszönhetően" a járművek, épületek, berendezések műszaki állapota hihetetlen mértékben leromlott.
Azok az országok, amelyek 20 évvel lényegesen hátrébb álltak tőlünk gazdaságilag, egytől egyig képesek voltak a járműparkjukat megújítani - méghozzá európai színvonalon, de vonatkozik ez a szolgáltatásokra.
A MÁV állomásokon üresek a Büfé helységek. piszkosak a várótermek - viszont "Üzletágakból" és azok jól Túl jól!) fizetett vezetőiből egyenesen túlkínálat van.
A vendéglátó ipari létesítmények esetében pl. az az alapvető hiba, hogy a bérleti költségek olyan magasak, hogy gyakorlatilag senki nem vállalkozik a vidéki állomásokon az üzemeltetésükre, mert egyszerűen nem éri meg.

A járművek fenntartási tevékenysége régen a Gépészeti Szakszolgálat (És nem "Üzletág"!) feladata volt, amit viszonylag elfogadhatóan el is látott - a kor színvonalának megfelelően.

Azóta viszont megnőttek a – jogos – elvárások az utasok részéről és ezeket messze nem követi a szolgáltatások színvonala.
A járműfenntartási tevékenységbe három „Üzletág” (Üzletágról amúgy a prostik szoktak beszélni…) szól bele.
A személyszállító járművek fenntartását a MÁV START ZRt. rendeli meg a MÁV-GÉPÉSZET ZRT-től, (Már amit nem a külső cégekkel végeztet.) a fenntartásra fordítható pénz viszont a MÁV START ZRt. kezelésében van.
Ugyanez vonatkozik a MÁV TRAKCIO ZRt.-re is, amely a vontatójárművek – közérthetőbben a mozdonyok – fenntartási tevékenységét dotálja.
A tényleges fenntartási munkát ez esetben is a MÁV_GÉPÉSZET ZRt. végzi el.

Azok, akik huzamosabb ideig a Cégnél (MÁV) szolgátunk, szolgálunk, felvetődik a kérdés, hogy mire volt jó ez a szétforgácsolás?
De a felsővezeték karbantartás is kiszervezték, privatizálták – e nélkül villamos vasúti üzem elképzelhetetlen – most meg szervezik vissza…
A feltehető kérdés itt is az ami az előbb: Miért volt erre szükség?

Nos ezeket a felesleges kiadásokat valóban le lehet és kell(!) faragni.

A másik nagy téma a vasúti pályák állapota.
Az hogy miért olyan rossz az állapotuk, hosszasabb műszaki magyarázatot igényelne.
Rövidre fogva: Ahol a V43 sor. villamosmozdonyok továbbítják a vonatokat ott a pályák lényegesen hamarabb használódnak el, mint ahol csak motorvonatok, vagy más mozdonyok továbbította vonatok közlekednek.
Ennek az oka ezekre a mozdonyokra jellemző, a kezdetek óta (több mint 40 éve!) fennálló nyugtalan futásában van, ami a jármű konstrukciós hiányossága.
A legutóbbi időkben történt ugyan műszaki változtatás a konstrukción, azonban lényegesen nem javult a futásjóságuk.
Az egyértelmű távlati cél a villamosított fővonalakon a belföldi forgalomban a járműpark cseréje korszerű villamos motorvonatokra, amelyek futásjósága rendkívül jó.
Ilyen vonatból már jelenleg 60 db fut a MÁV vonalain, ráadásul ezek a járművek szinte megállásig villamosan fékeznek és visszatáplálják az energiát a felsővezetékbe.
Tehát csökken a vonattovábbításhoz szükséges villamosenergia felhasználás, méghozzá radikálisan!
Svájci gyártmányok és túlzás nélkül kimondható, hogy kategóriájukban a világszínvonalat képviselik.
A villamos mozdonypark zömét alkotó V43-as mozdonyok cseréjével pedig a pálya-igénybevétel fog minimalizálódni, mert az új mozdonyok a „Taurusok” és a „Traxok futása is lényegesen kedvezőbb.
Ezek is képesek a fékenergiát visszatáplálni.

Lehet és kell is az üzemi költségeket csökkenteni, azonban ez csak egy határig lehetséges, és mindig is szükséges lesz állami dotáció az üzemfenntartáshoz.

Horizont 2011.11.21. 22:49:45

@Viktus: Csak tudod az a nagy rohadt általánosítás, az ne fájna annyira......

Viktus 2011.11.21. 22:49:48

@Horizont:

Grátisznak:

64 milliárd MÁV-adósságot vállal át az állam
Az Országgyűlés hétfőn a költségvetési törvény módosításával hozzájárult ahhoz, hogy az állam még idén átvállaljon a MÁV Zrt. adósságából legfeljebb 64 milliárd forintot.

hvg.hu/gazdasag/20111121_mav_adossag_mfb

Viktus 2011.11.21. 22:51:19

@Horizont:

Ez van a cigánybűnözés is csúnyaság, mint fogalom, de megvan az oka amiért az emberek egyetértenek véle ...

Viktus 2011.11.21. 22:52:33

@lbs0420:

"A MÁV az ország tömegközlekedésének a gerince." Jah jogos volt ilyen is pár évtizede.

Hack.Elek 2011.11.21. 22:53:05

@bogmaty: Ha orvosnak olyan jó lenni, te miért nem vagy orvos? Tanár? Azok a fránya körülmények, hogy csak a vasutasra volt _lehetőség_...

Hack.Elek 2011.11.21. 22:59:38

@bogmaty: Csak hogy értsd: totálisan felháborító, ahogy gondolkodtok. Tanulni kellett volna, ennyi a megoldás, nem irigykedni és sóvárogni olyan szakmák után, akiknek valóban méltatlanul szar ebben az országban, a vasutasokkal ellentétben. (Nem vagyok se orvos, se tanár.)

lbs0420 2011.11.21. 23:05:52

@Viktus: Most is az, csak kormányzati szinten 1968 óta igyekeznek ezt a gerincet megroppantani... A mostani kormány sem sokkal jobb...

Viktus 2011.11.21. 23:09:19

@lbs0420:

Hol? az üresen fel-alá szambázó vonatok? amikor meg utas lenne b*sznak elég vagont bevetni a népek szállítgatására lásd. a tanulók-melósok vándorlása ...

Horizont 2011.11.21. 23:10:58

@Viktus: Már bocs, de két különböző dologról beszélgetünk.Tudom milyen a MÁV, mennyi tartozása van, mennyit tömött, töm bele az állam. Én az egyszerű vasutas melós emberről beszéltem. Akikről MINDRŐL olyan egyöntetű alpári véleményt tudtok megfogalmazni, hogy na....
Kapaszkodj meg én azt is utálom amikor a cigányoknál is megy az általánosítás. Ez a módi. Általánosítás, egymás leszarozása,a másik munkájáról csak negatívan, csak én dolgozom jól, csak én nem lopom a napot, csak én vagyok nagyszerű, más mindenki csak a véremet szívja naplopó szemétként és ráadásul ő miatta van az államadósság is. Csatasorba állás (ha már harc van hirdetve:D) tolerancia, beleérző képesség, a másik elismerése, dicsérete(?!) embernek nézése, sehol!! Elvárnánk, hogy ezek a tetves mocsadék politikusok vegyenek már emberszámba minket, amikor még egymást se tudjuk annak nézni a dögevők háta mögött sem.

Dirty Harry 2011.11.22. 14:09:47

@Viktus: szerinte lehet, én meg kíváncsi vagyok a hogyanra. (még mindig :))

@lbs0420:
"Amit kötelessége fenntartani éppen úgy mint a közoktatást, vagy a közegészségügyet!"

Lószart, mama.
A tömegközlekedést kell fenntartania, ha ennek adott helyeken a legalkalmasabb eszköze a vasút, akkor azzal, ha nem, akkor máshogy.
Jelenleg úgy tűnik, hogy az utóbbi megoldás a nyerő, a volánok éves támogatása például nyolcada a mávénak, lásd itt: www.origo.hu/itthon/orbanreformjai/20110114-mav-bkv-volan-orban-viktor-lehetosegei-a-reformra.html

És akkor nézzük meg, hogy milyen szolgáltatást kaptunk a 8 év alatt elköltött 1500 Mrd-ért? Egyre rosszabbat, ami azért a volánokról nem mondható el. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy "az állam rossz gazda", hiszen a volánok is állami cégek.

Számomra az látszik, hogy a máv egyszerűen nem képes hatékonyan működni - valószínűleg túl sokan élnek túl jól abból, hogy szétlopják (az ejtőernyősök és a felső vezetés mellett ideértve a főállású sztrájkszervezőket [az milyen már, hogy a cég azért fizet embereket, hogy növeljék a bérjellegű kiadásait???], de a munkaidőben fusizókat, piti gázolajtolvajokat is), a többi meg képtelen ezeket leküzdeni, pedig szerintem a megfelelő emberek egy-egy rejtett kamerával vagy fénymásolóval igen izgalmasakat tudnának szivárogtatni.

Sitti24 2011.11.22. 23:30:54

Tisztelt mindenki!

Mozdonyvezető vagyok. Még pályakezdő, de szeretem a munkám. Nem tudom miért ilyen irigyek az emberek, de nyugi nem lesz itt kifizetve semmi (megoldják okosba majd). Nem tudom ki hol szedte össze ezeket az adatokat hogy 200-300 ezer ft a fizunk, nekem őszintén: 160 ezer ft/ hó, ez lehet több mint az átlag, de jó ha tudják, hogy igen felelősségteljes. Nincs ünnep, hétvége, folyton jönni kell, egy hónapban 16-22 napot dolgozni. A szakszervezetek már semmit sem érnek nállunk, lehet menni demonstrálni meg tüntetni, de sztrájk?, az már nem lehet (az idén megválasztott törvény alapján), folyamatos ellenőrzések, digitális alkoholszonda, folyamatos stressz, ja és a legjobb időszakos orvosi alkalmassági 2-3 évente és elég egy kis eltérés és mehetsz az utcára kukázni! 3 évente időszakos vizsgák, hogy el ne felejtsük a tudásanyagot! Ha ott meghasalsz 2 pótvizsga és ha nem megy csáó!! Lehet fikázni a vasutat, de ha nem vagy benne, nem ott dolgozol, nem benne élsz akkor ne írj ilyesmit, hogy hú de jó nekik szarrá keresik magukat! Mert nem igaz, vannak kivételek, vannak olyanok akik kicsit életrevalóbbak és talpraesettek és van mellékállás ilyesmi, de a többség nem olyan jól keres (a többi vasutast beleértve) 90-180 között van az átlag, ami annyira nem is olyan jó, mert te bejönnél hajnali 1-re -13-ig utána 8 óra pihi és megint gó meló és össze vissza gyere? Nincs családi program? se közös ünnep? De ez a helyzet is változik dunántúlon más a vasút mint a keleti régiókban!!! Sok kommentelővel egyetértek, olyanok állítják össze a vonatokat akiknek figjuk sincs a vonatközlekedéshez: mert az iskolás és dolgozó vonatokra rak 3 kocsit míg 9-10 után megy 6-8 kocsis? Ebből is látszik hogy nem jó a főnökség, vezetőség! Megkérnék minden kommentelőt ha teheti ne fikázza annyira a vasutut, vannak itt is szar emberek, de hol nincsenek? Ez a 150 ezer ft meg kacsa, nem lesz kifizetve (nekem biztos nem mert tavaj óta vagyok mávos így jogszerint nem is jár!!!!) További szép estét!

bogmaty 2011.11.23. 13:07:37

@Hack.Elek: Jah,kedves akárki,te az vagy?Képzeld a körülmények ,igen.Remélem neked volt olyan jó gyerekkorod,hogy tudtál tanulni.Tanultam ,amennyire a körülményeim engedték.tudod egy aloholista apa mellett,aki fél éjszakát cirkuszol,nem igazán van lehetőséged.itt lehet megint okoskodni,de apámat nem én választottam.Igen a következő kérdés,édesanyám miért nem zavarta el,vagy jelentette fel.El nem tudta hagyni,mert hamarabb ölt volna meg minket,mint elmenjen.Feljelenteni?Megtörtént,és nem történt semmi.Majd ha vér folyik.Ennyi.Igen,nekem "csak"egy vasutas jutott.Egy olyan vasutas,aki imádja a gyerekeit,és megbecsüli a feleségét!Érdekel még az életem bunkókám?Ja,és ha mindenkiből orvos lenne,ki csinálna minden mást?Előbb gondolkozz,utána írj,dokikám.Bár kétlem,hogy az lenneél,mert ha igen akkor nem írnál baromságokat.

bogmaty 2011.11.23. 13:08:59

javítás:lennél.mielőtt megint kötekedne valaki

bogmaty 2011.11.23. 13:37:24

@Hack.Elek: Már kb nem is tudom hányadszor írom le.1.Láttál valahol olyat leírva,hogy sóvárgok más állás után? 2.Még mindíg nem tudod hol dolgozok,de dobálózol a nagy szavakkal :"tanulni kellett volna."3 kicsit feljebb nagy vonalakban leírtam dolgokat. 4.tegnapelőtt a rendőr,tegnap a tűzoltó,ma a vasutas,holnap a pék stb.A lényeg,hogy a dolgozó embereket lehet szidni,de sehol nem látom a kommentekbe,hogy szidnátok az ingyenélőket,akik a mi pénzünkből szülik rakásra a gyerekeket,hogy a bűnöző társadalom fenn maradjon.Vajon miért?A legtöbb szidalmazó lehet,hogy ebbe a körbe tartozik.Munka?Mi az?Szidni a dolgozó embert!Na ez már igen!

bogmaty 2011.11.23. 13:44:06

@gyik-680: Az itt írogatók közül,megnézném hányan szaladnának anyuci szoknyája alá,mikor mozdonyvezetőként elé fekszik valaki,vagy neki megy valami a vonatnak.Ismertem egy mozdonyvezetőt,az életébe került ,hogy megmentette az utasok életét,mert egy hülye kamionos nem figyelt,és bumm!Hányan bírnátok?Különben is úgy csináltok,mintha olyan nagy összegekről lenne szó.Egy befizetetlen csekkre nem elég.Valaki nem akarná a kedves honatyákat fikázni?Na amit ők kapnak,azért lehetne háborogni!

Viktus 2011.11.23. 14:18:03

@bogmaty:

Nagyobb a ráció, hogy az autóm elé kerül v.ki ... ez így érvelésnek igen gyenge.

@Sitti24:

Ez legalább korrekt.

Viktus 2011.11.23. 14:23:17

@bogmaty:

Nincs pénz ezek az ágazatok meg mind a kasszából igényelnének pénzt ennyi a történet.

hvg.hu/gazdasag/20111123_MAV_konszolidacio_Szarvas_Ferenc_64_milli így is érthetetlen mi a francra ment el ennyi pénz a mávnál ...

Viktus 2011.11.23. 22:34:09

Többet költenének magukra a képviselők
Egy módosító indítvány 1,4 milliárd forintot szánna az országgyűlés tagjainak többletjuttatására.

-

Ez durvább , mint a máv ...

lbs0420 2011.11.24. 07:15:20

@Dirty Harry:... És akkor nézzük meg, hogy milyen szolgáltatást kaptunk a 8 év alatt elköltött 1500 Mrd-ért? Egyre rosszabbat, ami azért a volánokról nem mondható el. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy "az állam rossz gazda", hiszen a volánok is állami cégek....
Mire költöttek 1500Mrd-ot?
Mert hogy nem a MÁV-ra az tény!
És a "Volán"-ok milyen szolgáltatásokat nyújtanak?
Ha a buszos balesetek gyakoriságát összehasonlítjuk a vasúti balesetekkel, ahol mindkét esetben utas sérül meg -akkor már igen érdekesen alakul az eredmény!
És még itt is főleg azok a jellemzőek, amikor a közúton a közlekedő vonat elé hajtanak!
A legeldugottabb madzagvonalon is valamiféle biztosítóberendezés üzemel a közlekedés biztonságának az érdekében.
A közúti közlekedésnél miféle biztonsági berendezés van?

A másik, hogy hol van egy autóbusz komfortérzete egy - akár kifogásolható vasúti kocsiéhoz?
A szűk ülésbe belepréselve ülhetsz órák hosszat, hogy azután a leszállás után ki tudd egyengetni az elgémberedett testrészeidet.
A Budapest-Esztergom vonalon - annak ellenére, hogy kétségbeejtően rossz a pálya műszaki állapota, a DESIRO motorvonatok üzembeállításával lecsökkent a párhuzamosan közlekedő Volán járatok forgalma.
A vasút visszaszorítása a Hazánkban is - sajnos - működő olaj- és betonlobbinak az érdeke.
Nyugaton a fejlett országokban ezt már megfelelő módon kezelik és erőteljesen fejlesztik a mellékvonali minőségi vasúti közlekedést.

vigyázzonnanmajdén (törölt) 2011.11.26. 21:05:03

Látom ismét sikerült a kormánynak a hangulatkeltés...
Van megint rágódni valamin az embereknek. Köpködni a vasutasokat...
Ezzel el is lesznek egy darabig.
Az már más kérdés, hogy ebből a pénzből senki nem fog látni semmit... Legalábbis azok nem akik ténylegesen dolgoznak is a vasúton.
De azért az mégis elgondolkodtató dolog, hogy mindenki szarja vasutat, hogy ilyen meg olyan...
Amikor meg van egy két napos sztrájk és nem mennek a vonatok, akkor meg mindenki be van szarva, hogy hogyan ér oda a munkahelyére?...
El kellene már dönteni, hogy akkor kell e a vasút ezeknek a "kulturált" embereknek, vagy nem?
Melyik idióta gondolja komolyan, hogy a vasút attól ilyen, amilyen munkavállalói vannak???
Ezek szerint a tanárok is hülyék, mert van egy csomó emós, meg buzi, meg tudja a nyavaja, hogy milyen... És ezek szerint nem tudták a jóra nevelni őket...
Lófaszt...
Nem a melósok miatt ilyen, hanem mert ilyenné teszi a mindenkori rendszer....

Viktus 2011.11.27. 22:01:13

Házon kívül-ben lesz a témakör ... "Elmennék wellnessezni" éhező vasutas kaller :D Gaskó: "Megdolgoztak érte!"

Viktus 2011.11.30. 09:19:25

Orbán fizet, csak ne sztrájkoljanak Gaskóék
Kifizeti a kormány a privatizált MÁV-cégek dolgozónak a részesedését. A VDSZSZ befejezi a sztrájkot.

img10.hvg.hu/image.aspx?id=16ae14a6-33df-4437-b9a3-b0ffbb99ae77&view=0fc69b48-142b-451f-a104-52942517ed67 öröm-boldogság

hvg.hu/itthon/20111130_orban_gasko_mav

kela-bá 2011.11.30. 17:59:47

@Viktus: @vigyázzonnanmajdén: @bogmaty: @sááá: @Horizont: @Dirty Harry: @Sitti24: @lbs0420: @gyik-680: @diotoro10: @Ásó[Mosó]maci: @kennyking: @kifordított nagyanyó: @Secnir:
Karácsony előttre és utána, Vasutasoknak és Utasoknak ,sőt Mindenkinek :
www.eberiseg.hu

További jó estét, jó utat mert jó ha tudjuk : "mindnyájan átutazók vagyunk itt a földön ! "

bogmaty 2011.12.01. 12:05:37

Bárki bármit írt is ide,én ennek ellenére kívánok mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt!Tiszta szívemből,minden hátsó gondolat nélkül!

gyik-680 (törölt) 2011.12.01. 19:51:20

Úgy nézz ki,hogy még ebben a hónapban kapunk 30-ezret :-)) !A többit arányosan szétosztva...A lázadók pedig ne ellenünk lázadjanak,hanem a politikusok ellen! Mint látszik, lehet sikereket elérni.

Viktus 2011.12.01. 20:02:04

„A szakszervezet követelésének a magyar jogrendszer a kezdettől fogva ellenált" – mondta az Indexnek Mihályi Péter, aki szerint az anyacégben maradó vasutasok követelése a Cargo eladása után nonszensz volt. Az eladott cégben dolgozóknak azért jár a pénz, mert az átalakítással megnő az esélye a leépítéseknek index.hu/gazdasag/blog/2010/10/12/460_dolgozotol_valik_meg_a_volt_mav_cargo/ , nő a bizonytalanság, hasonló az állami kézben maradó anyavállalatot nem érinti.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/01/vasutas/

Sir Gombóc 2011.12.22. 13:43:50

@mh1973:
Mostanában azért ne próbálj meg érettségi nélkül mozdonyvezetőnek menni, mert csalódás fog érni. És vannak, akik diplomával vezetnek mozdonyt, bár tény, nem ez a jellemző.
Amúgy a hozzászólásod tipikus, jellemző erre az országra. Ez az a mentalitás, ami miatt itt tartunk, ezért lehet az embereket kijátszani egymás ellen...

zsitva 2011.12.22. 16:20:44

Ma sok vasutas megkapta.
Netto 12.744 Ft.-

süti beállítások módosítása