Skip to content


       Szűrés lista

Vasutasok, boldog karácsonyt!

Fél éve volt, hogy a vasutassapkás Orbánon vigyorogtunk.... a kép apropóján mondjuk kevésbé: Viktor megígérte Gaskónak, hogy kifizeti minden vasutasnak az egyszeri 150 ezer forintot (az árvíz miatt engedtek egy százast) + 10% béremelést 2007. júliusig visszamenőlegesen.

A sztori már jó régóta húzódik. Mert Gaskó szerint Kóka szóban 250 ezret ígért a Máv-Cargo eladásából a többi dolgozónak is (a cargósok 700 ezret kaptak/fő), hát erre építette fel a követeléseit és a sztrájkokat. És mivel a gonosz Gyurcsány és a még gonoszabb Bajnai nem teljesítette ezt a nyilvánvalóan eszetlen ígéretet / követelést, így a sztrájkok mögé beállt a Fidesz is, hiszen nekik politikailag jól jöttek a kormányellenes akciók, az utasok meg -szokás szerint-le voltak szarva.

Aztán tavasszal ugye megígérte Viktor, hogy fizet, de idáig nem lehetett hallani a dologról.

Viszont pénteken (mikor máskor) megjelent ez a kis csinosság a Közlönyben:

 

Azt hiszem, ez a legdurvább kormányrendelet, amit valaha láttam.

Már a címe is ütős: "MÁV" és "pénzügyi ösztönzés"...

A MÁV 8 év alatt 1500 milliárd állami forintba került.

- 100 utasból 25 ingyen utazik.
- Nyolc év alatt három és félszeresére emelkedett a késett vonatok száma 37 387-ről 123 845-re.
- Az árbevétel nagyrészt a MÁV Cargo eladása miatt 38 százalékkal csökkent.
- Az anyagjellegű ráfordítások 24,5, a személyjellegűek pedig 30 százalékkal emelkedtek.
- A MÁV hosszú lejáratú kötelezettségei a 2002-es 12 milliárd forintról 239 milliárdra emelkedtek, nyolc év alatt csak kamatokra több mint 70 milliárd forintot költött a vállalat.
- 8 év alatt az állam 1500 milliárd forintot költött MÁV-ra.


 

Erre most, az államcsőd árnyékában, az IMF-tárgyalás napján eldönti az állam, hogy ennek az állami pénznyelőnek az állami pénzből fizetést kapó dolgozóit kitömik egy "kicsit" még most gyorsan, karácsony előtt, aztán jövőre meg utána megint, összesen 5 milliárd állami forinttal.

Ha van eszük a vasutasoknak, konzervre költik, legalább egy részét...

Csak nem értem, hogy miért kapják a pénzt, hisz Gaskót már kinyírta Fidesz a sztrájktörvénnyel, gördüléstől nem kell tartani.

Presztízsből? Hogy nehogy folt essen a Sohasemhazudó Ember hírnevén?
Vagy egyszerűen csak megérdemlik?
Esetleg mégiscsak tele vagyunk pénzzel, nincs már mire költeni?
Netán ez egy unortodox gazdaságélénkítő lépés, Gyuri?
 
Gaskó körtelefonhívásban jelenti be az örömhírt:



(További Gaskós postok:
2008.01.19.:
Gaskó, a pofátlan. Jár-e 2,5 havi bér plusszba a dolgozóknak?
2008.12.15.:
Évi 170 milliárdunkba kerül, és még sztrájkol is. Mi az?
2009.02.05.:
Gaskó. Csak ennyi.
2009.04.24.:
Gaskó és Geronazzo, avagy a sajtóközlemények alja
2009.10.20.:
Gúnydallal üzen Gaskó
2011.02.01.:
Képtelen örökség, arcképes a neved
2011.05.17.:
Egy érdekházasság stációi
2011.05.18.:
A nap képe: Vasutasviktor )

Címkék: orbán fidesz máv válság abszurd gaskó

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr153396204

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ötmilliárd forintot kapnak a vasút dolgozói 2011.11.21. 11:54:36

Ötmilliárd forintot csoportosít át a kormány a vasúti dolgozók ösztönzésére. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke azt nyilatkozta az Origonak, hogy ez a pénz az, ami szerintük a MÁV-Cargoi privatizációja után járnak a dolgozóknak. A VDSZSZ 2008-b...

Trackback: Hallgat, mint a süket disznó a búzában. 2011.11.21. 11:51:30

 Nehéz eljátszani a tájékozottságot a magyar belpolitika tengerén. Kapkodom a fejem, hogy jó-e, ha a gyorsnaszád első tisztje már látja a jéghegy csúcsát, vagy éppen a Titanic sorsa jusson eszembe. Miközben a fővezérként is funkcionáló első tisz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2011.11.21. 09:09:39

ez csak parasztvakítás.
"tegyen javaslatot"
ez a kulcsszó. Az még nem biztosíték, hogy valaha ki is fogják fizetni. Gaskó újfent pofára fog esni.
Ez csak por és hamu, hogy ne kezdjenek sztrájkba. Ennyi.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.11.21. 09:20:08

Ez egyszerre ravasz és nagyon ostoba húzás volt.
Akik nem kapnak az osztogatásból, azok csalódottak lesznek és visszasírják még az "elmúlt8évet" is.

Énbagoly 2011.11.21. 09:20:49

@Secnir: hát, nem tudom. A jövő évinél van ott a javaslattevés.

De ha ezt megteszik, basszus... Milyen jogon kellene ekkora pénzt adni a vasutasoknak? Nem akarok senkinek rosszat, de alólam is adtak el állami vállalatot, akkor most kérjem a részem a bevételből?
Komolyan nem értem.

nyuszicska 2011.11.21. 09:21:12

Elnézve pl. a Budapest-Miskolc, vagy Sátoraljaújhely között közlekedő sebes vonatok állapotát (de szerintem a többi sem különb), azt hiszem egy pár fillért nem ártott volna arra sem költeni. Valamint nem ártana egy logisztikához is értő emberkét alkalmaznia a MÁV-nak, aki józan parasztésszel belátná, hogy a fent említett vonatot nem ugyanannyi kocsival kellene közlekedtetni a vasárnap délutáni és esti órákban, mint például hétköznaponként. akkor talán a kollégiumba visszatérő diákok nem egymás hegyén-hátán állnának végig, hanem jutna mindenkinek kényelmes állóhely (ülőhelyre még legvadabb álmaimban sem mernék gondolni).

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2011.11.21. 09:21:37

@Secnir:
Igen... így karácsony előtt nem hiányzik senkinek sem cirkusz a vasút környékén. Bár a számadatok elég beszédesek: egyre kevesebben utaznak kényelmetlen sz*r vonatokkal. Aki teheti megoldja inkább busszal.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.21. 09:21:49

@Secnir:

Ez csak technikai kérdés. A 2011-es 1 milliárdot már utalják, a 2012-13-as 4 milliárdon pedig dolgoznak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.21. 09:23:53

Összeszedtem, mit tett a Fidesz a vasúti közlekedésért az elmúlt 1,5 évben:

És ennyi.

Secnir 2011.11.21. 09:25:53

@zero:
kicsivel több mint technikai kérdés, mivel ott a másik kulcs: "beleértve annak forrásának megjelölésével"
na most ha nincs rá forrás, akkor na bumm, mi történik? ott van, legfeljebb nem lesz kifizetve.

Stenonis 2011.11.21. 09:27:36

Van itt pénz...

A MÁV probléma megoldása:
Le kell igazolni a japán vasúttársaság egyik vezetőjét. És teljhatalommal felruházni 6-8 évre.
Ez lenne az egyetlen esély arra, hogy ebből a szeméthalomból valami értelmes dolog legyen.

Secnir 2011.11.21. 09:35:37

@Stenonis:
"És teljhatalommal felruházni 6-8 évre."
beleértve a pallosjogot is...

Transylvanianmixedgrill 2011.11.21. 09:36:01

Hehe, mégis mi más lenne ez, mint kusspénz?

Eszembe jutott egy régebbi interjú Lukáts Andorral a 168 órában, előkerestem: www.168ora.hu/arte/maszatos-napok-730.html

Ez a rész passzol ide hihetetlenül:

Egyelőre sokan vannak, akik egyik napról a másikra megvásárolhatók. A leghiteltelenebb politikus ígéretére is rámozdulnak, hiszen az általános lelki és anyagi nyomor korszakát éljük. De hát ilyen az ember: amikor éhes, azt mondja, el ebből az országból. Aztán eszik ötszázért egy főzeléket, és lenyugszik, azt hiszi, jobbra fordulhat az élet. Tévedés. Át vagyunk verve.

Szóval ez most pontosan ez az "ötszázért egy főzelék"...

Mr. Acid 2011.11.21. 09:40:19

Miközben a közgyűjteményekben 20%-os bértömeg-csökkentést kell végrehajtani! Az orvosok éhbérért dolgoznak, a tanárok meg lassan heti 60 órát tanítanak. A jó édesanyjukat.

Lakatos Unkasz 2011.11.21. 09:40:28

@Secnir:
Lesz ra fedezet! ha elolvasod az "alaptorveny atmeneti rendelkezesei" cimu t. javaslatot,akkor megtalalod:
"ha az Alkotmánybíróság vagy az uniós bíróság döntéséből olyan állami fizetési kötelezettség fakad, amelynek teljesítésére a büdzsében erre meghatározott pénz nem elég, és a hiányzó összeg nem is pótolható a kiegyensúlyozott költségvetési gazdálkodás követelményének sérelme nélkül, „kizárólag és kifejezetten az e kötelezettség teljesítéséhez kapcsolódó, a közös szükségletek fedezéséhez való hozzájárulást kell megállapítani”.
"A kormány indítványa állami tulajdonba adná a megyei önkormányzatok vagyonát és intézményeit, valamint a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeit, cserébe az állam átvállalná a megyei önkormányzatok mintegy 180 milliárd forintos adósságát."
Ezzel lenyulhatjak a bankbeteteket,vagy a privatizalt onkor.i vagyonbol kifizethetik,meg fole is marad.

Stenonis 2011.11.21. 09:42:20

@Secnir:
Kb. Bárkit, bármikor indoklás nélkül kirúghatna.
Az instant tarkónlövés azért erős lenne :)

Egyébként a politikai "elit" érdekelt a MÁV káoszának fenntartásában. Mivel ebből a káoszból lehet komoly pénzeket kitalicskázni. Mert egyszerűen józan ésszel nem felfogható, ami ott történik.

mh1973 2011.11.21. 09:44:01

Szegény agyatlan mozdonyvezetők, szakmunkás végzettséggel is vezethetnek vonatot, cserébe (igaz túlórával) kézhez kapnak 200-300e forintot, így megy ez magyarisztánban!

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2011.11.21. 09:54:41

És ennyi kess után amit pénzügyi ösztönzésnek szánnak legalább egy MÁV dolgozó száján ki fog esni egy udvarias mondat bármely szabadon választott fizető utas felé? Esetleg kiganéznak egy vasúti kocsit csak úgy ösztönzőleg? Vagy megpróbálnak tízből egyszer nem késni megszopatva boldog-boldogtalant?
(egyébként én személy szerint nem tudom átkozni a MÁV és BKV csődtömeget, mert nekem sokat segítettek. Olyan mocsokban és balkáni filingben utaztam folyamatosan szardarabként kezelve hogy gyorsan sokat tanultam és még sokabbat dolgoztam hogy meglegyen a kocsi hogy velük soha többé egy métert se)

Secnir 2011.11.21. 09:57:32

@Stenonis:
"Az instant tarkónlövés azért erős lenne :) "

szerintem meg nem.
a második nyilvánosságot kapott eset utáni reggelen csillognának azok a mozdonyok, és 8 mp-nél nem késnének többet.

Dan_W_Smith (törölt) 2011.11.21. 10:02:25

@nyuszicska: vasúti menetrendekkel és logisztikával kapcsolatban még mindig egyik ismerősöm története a kedvencem, aki pont vasúti közlekedésmérnöknek tanul. Van egy szép picit több, mint 20 oldalas tételük a menetrendkészítések mikéntjéről (hatástanulmányok, statisztikai elemzések, logisztikai megfontolások, keresztek helye ideje és minimalizálása, váratlan tehervonatoknak hely biztosítása, stbstbstb, mindmegannyi szépen felépített tudomány), amelynek az utolsó mondata emígyen olvasható: "A valóságban a menetrendeket a tavalyi alapján készítik." Szóval ja... ennyit erről. Pedig gyakorlatban használható elmélet van rá. Csak lusták + a szakembert meg kellene fizetni ugye, ahogy a statisztikákat is meg minden mást...

DArchAngel 2011.11.21. 10:09:04

Fellendül a kis állomásokon a restik forgalma, az biztos. A miniszterelnök (sk.) meg próbál venni pár tízezer szavazatot. Mennyivel szebb lenne, ha ezt (is) a saját pénzéből tenné... Remélem, ez a dolog csak javaslat marad...

csoko20 2011.11.21. 10:13:35

@Stenonis: "A MÁV probléma megoldása:
Le kell igazolni a japán vasúttársaság egyik vezetőjét. És teljhatalommal felruházni 6-8 évre."

A MÁV helyére szabadon behelyettesíthető bármi más? Pl.: kormány?

Zsebtelep (törölt) 2011.11.21. 10:23:15

A megtermelt nettó haszonból felölem annyit osztogatnak, amennyit csak akarnak. Ja, hogy csak veszteség van? Akkor is tessék a pénztárhoz fáradni, de befizetés lesz!
Ha csak még több pénzt borítanak bele a lyukas zsákba, attól az nem fog befoltozódni. De az az érzésem, ez soha nem is volt cél.

Alterix 2011.11.21. 10:28:24

Az már igen szegény ember, aki még ígérni sem tud! :)))
Belengetnek egy ilyen szívmelengető javaslatot. Mindenki boldog, december elejével épp nem tudják még kifizetni, mert "technikai akadályok" merültek fel. De majd a decemberi bérrel, január 10-ig jön a zseton.
Új év új remények!!!
Aztán:
A köcsög IMF miatt most nem tudják kifizetni.
A német GDP adatok miatt nem tudják kifizetni.
Meg még egy tucat kifogás.

nyuszicska 2011.11.21. 10:44:48

@Alterix:
... és akkor széttárt karral sajnálkozva azt mondják: Hja kérem! Járni jár, csak nem jut.

nyuszicska 2011.11.21. 10:52:58

@Dan_W_Smith:
Ezek szerint azért nincs több kocsi vasárnap délutánonként, mert tavaly ilyenkor szombat volt. (a logikát követve), és akkor meg minek? Viszont így hétfőn este megy több kocsival a szerelvény? Köszönöm a felhomályosítást. Mindig tanul az ember.

fzs.1933 2011.11.21. 11:00:14

"Mi mindent kellene csinálni

Kellene alapítani egy igazi kurzuslapot. "Fütykös" lenne a címe, mondjuk.
Kellene indítani egy magas színvonalú irodalmi hetilapot. "Fekete Lapok" legyen a címe. Hőskölteményeket közölne korunk nagyjairól és szerelemmentes elbeszéléseket, amelyek lehetőleg mind a zsidó halálával végződnének.
Új tankönyveket kellene nyomtatni az iskolák számára, amelyek a destruktív hazugságokkal szemben a keresztény nemzeti igazságokat tartalmaznák. Például: hogy a föld a világ közepe, nem gömbölyű, hanem tányér alakú, nem mozog, csupán a vörös nemzetköziek akarják megmozdítani.
Azután meg kellene már végre kezdeni az építkezéseket. Mindenekelőtt tíz templomot, tíz kaszárnyát, tíz börtönt és száz internáló barakkot meg egy kártyavárat kellene építeni.
Be kellene hozni a víz- és kenyéradót. Mosdóvízadót, szappanadót, levegőadót.
Föl kellene emelni a villamosjegy árát és a házbéreket.
Szaporítani kellene a villamos- és autóbusz-ellenőröket. Az ellenőr-rendszert ki kellene terjeszteni a jegyen kívül a zsebre, a múltra, a szándékokra.
Föl kellene találni a munkabér nélküli dolgozót.
Meg kellene engedni, hogy a luxusautók százhúsz kilométeres óránkénti sebességgel rohanjanak az utcákon; akiért kár lenne, az úgysem jár gyalog.
Új időszámítást kellene bevezetni. 1926 helyett 1513-at kellene írni.
Vissza kellene állítani az ősi igazságszolgáltatást, például aki kenyeret lop, annak le kellene vágni a kezét.
El kellene rendelni az Alföld homokosítását, a kötelező vályogépítkezést, deszkapadló nélkül. Föl kellene találni a mesterséges tüdővészt.
Korlátozni kellene a levegőfogyasztást.
Idegen valutát kellene hamisítani.
A közerkölcsöket meg kellene tisztítani benzinnel, szappannal, meleg vízzel és kefével. Esetleg porszívógéppel.
Büntetni kellene az öngyilkosságot. Például sikeres öngyilkosság után az öngyilkost főbe kellene lőni, és ezenfelül ötven évi hivatalvesztésre ítélni.
Új titkos társaságokat kellene fölállítani.
A verebeknek a csiripelést szigorúan el kellene tiltani. Destruktív verebek üldözésére föl kellene állítani a repülőrendőrséget.
Én nem értem, nem csinálnak semmit, nem történik semmi, nincs ebben az országban semmi iniciatíva."

Nagy Lajos
1926

elmeherceg 2011.11.21. 11:15:59

Cégeknek meg több, mint 40 milliárddal tartoznak, amit eszük ágában sincs kifizetni az idén a pénzügyi "egyensúly" miatt... De talán jövőre sem.
Csak gratulálni tudok mindenkinek, akik ránkszabadították ezt a tetű bagázst!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 11:26:13

A minisztériumoknak kiadták már októberben, hogy a kiadásokat 80%-al csökkenteni kell év végéig (gyk: nincs kifizetés). A maradék 20%-ba a bérkeret nem fér bele a legtöbb helyen. (bennfentes infó)
És akkor a majom vasutasoknak meg osztogatnak?

Kicsit kezd sokk lenni a "jóból", ömlik ránk a szar ezerrel :/

silvestrismalus 2011.11.21. 11:35:19

az egyetemtől minden pénzt elvesznek, ezek a köcsög zsarolók meg megint pénzhez jutnak?

a francba, hát ide tényleg a jobbik kell már!

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.11.21. 11:59:55

@fzs.1933:
Zseniális. És sajnos rémisztően aktuális.

"Erre most, az államcsőd árnyékában, az IMF-tárgyalás napján eldönti az állam, hogy ennek az állami pénznyelőnek az állami pénzből fizetést kapó dolgozóit kitömik egy "kicsit" még most gyorsan, karácsony előtt, aztán jövőre meg utána megint, összesen 5 milliárd állami forinttal."

Bár szárnyalunk az abszolutizmus felé, ezt nem az állam döntötte el, hanem Orbán Viktor.

Egyszerűen nem hiszem el, hogy ez az agyrém még mindig létezik, még mindig komolyan veszik!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.11.21. 12:32:28

EZ az 1 + 4 milliárd nagy része pedig szépen visszacsordogál a feladóhoz. Mielőtt leváltja őket a Zájemef, kell még egy kis tartalék.

Viktus 2011.11.21. 12:37:05

Leálláskor a kamionokat be kellene állítanom v.mi főút közepére ... akkor ide is osztogatnának kis pénzt a nyúzás helyett.

OÁFK 2011.11.21. 12:37:48

Tessék mondani: Akkor mostantól pofánb*szhatom az első vasutast, aki szembejön és nem mosolyog? Továbbá elvárhatom a tisztaságot, rugalmas menetrendet és pontosságot? Ha igen, akkor miattam mehet az első milliárd. Ha az utazóközönséggel kapcsolatba kerülő személyzettel kapcsolatban elvárás lesz az angol vagy német nyelvtudás és pozitív üzemi eredményt produkál a MÁV, akkor mehet a maradék zsé is.

Alterix 2011.11.21. 12:38:00

@Kőmíves Kelemen: @silvestrismalus: Nyugi! Ez csak egy ígéret. Tájékozott ember tudja, hogy nem azt kell nézni, amit mondanak, hanem amit csinálnak.

Eddigi tapasztalotokból kiindulva:
Ha a kormány plussz juttatásokat ígér a vasutasoknak, akkor nagy eséllyel elvonásokat fognak "kapni".

bogmaty 2011.11.21. 12:39:55

Hú,vannak itt olyan kommentek,hogy minek adnak ennyit egy vasutasnak!Olvassátok már el rendesen .Egy embernek adnak 150000-ret a járó, 250000-ből,mert 100000-ret csak úgy felajánlott a főnökség a dolgozók pénzéből a tavalyi árvízkárosultaknak.na mármost karácsonyra talán megkapnak 30000-ret,2012-ben 50000-ret,2013-ban 50000-ret.Marha sok pénz.ne sajnáljátok már.Dolgozó emberekről van szó,nem olyanokról,akik segélyből élnek,a gyerek után kapják a pénzt,abból amit mi megdolgozunk.Na lehet őket szidni.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.11.21. 12:44:00

Ez az, hajrá Magyarország, hajrá magyarok! Fizessetek, adózzatok az állami pénznyelőnek, hadd működjön minél gazdaságtalanabbul tovább!!!
De jó, hogy eljöttem családostól Magyarországról! Áldom az eszemet.

bogmaty 2011.11.21. 12:45:12

@mh1973: és amennyire én tudom,a mozdonyvezetők meg is kapták már ezt a pénzt,amikor a sztrájk volt.De nem csak őket kell nézni.A mozdonyvezető tényleg jól kap,de nézzük a többieket is.Elég szomorú,hogy ugyan az a cég /MÁV / pesten dupla annyit fizet a dolgozóinak,mint É-.Magyar országon.na ez a szomorú.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 12:45:27

Szerintem ezeket a szlovák kémek irják, hogy egyre több vállalkozó vigye oda a cégét/pénzét, látván hogy itthon mire megy el a (több) adója.

OÁFK 2011.11.21. 12:46:57

@bogmaty: A munkának látszatának is kellene lennie. Összehányt, zsúfolt, szutyok vonatokon utazik párom minden nap, bunkó kallerekkel, műveletlen forgalmistákkal ellátott vonalon, ami mellesleg az egyik legforgalmasabb elővárosi vonala Budapestnek.
Tudod mi jár, komám? A szájuk! Meg egy bunkós lóf*sz a s*ggükbe.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 12:49:41

@bogmaty:
Megérdemlik a pénzt? Van szinvonala a szolgáltatásuknak? NEM és NINCS.

Nem értem miről pofázunk akkor...
Elég sok vasutas munkást ismerek. A munkaidejük nagy része hereverés, a többiben pedig megy a saját zsebbe lopkodás (gázolaj, fűtőanyag, fa, stb). 10 éve látom, hogy élnek, mit dolgoznak, és miket lopnak haza. Egy komplett vidéki karbantartó részleget ismerek személyesen, annak idején rengeteget maszekoltak nekem (munkaidőben, külön pénzért).

bogmaty 2011.11.21. 12:50:35

@Mr. Acid: Majd ha lesz egy kis időm,sajnálom az orvost,aki nyáron síelni,télen nyaralni megy.Szegények,de tényleg.Aztánj majd sajnálom a tanárt is,aki van olyan ismerős tanár házaspár,akik Afrikába,görögbe,ide oda járnak nyáron,szegények bele ne szakadjanak a túlórákba,főleg nyáron.Én vasutasfeleség vagyok,nem hogy nyaralni nem tudunk,de még egy napra sem telik kiruccanni valahova.a számlák meg csak halmozódnak.mert tényleg annyira jól keres a vasutas!

kennyking 2011.11.21. 12:51:26

@bogmaty: Mai ellenség, a vasutas letudva. A tegnapi ellenség, az orvos volt, mert kurvaanyját neki, a pénzünkön tanul, aztán meg nem akar éhendögleni.a tegnap előtti ellenség a tanár volt, mert egész nyáron a farkát veri a mi pénzünkön, aztán rinyál, hogy kevés a fizetése. Holnapi ellenségünk a hómunkás lesz, mert agyonfizetik őket, mégis havas a mellékutca a rózsadombon és a nethuszárnak fázik a lába.A holnaputáni ellenségünket add meg nekünk Uram A mindenkori kormány a barátunk, mert lehetővé teszi, hogy mindennap gyűlölhessünk valakit.

OÁFK 2011.11.21. 12:53:20

@bogmaty: a főállású vasutasfeleségeskedés biztosan nem fizet jól. D egy kis akarással, tanulással (pl. a helyesírás fontos dolog) még pénzt is lehet keresni. Senkinek nem jár alanyi jogon a szar szolgáltatásért pénz. Ha a mi cégünk szarul szolgáltat, akkor nincsen bevétele, magyarul mehet minden melós a búsba. Jó lenne a MÁV-nál is ezt bevezetni.

Viktus 2011.11.21. 12:53:24

@bogmaty:

Mi jár ? egy politikus azt hazudta nekik anno SZÓBAN! ezzel az erővel itt az ország nagy részének sok ezer milliárd járna, ha átnézzük az elmúlt év ígérgetéseit.

fzs.1933 2011.11.21. 12:54:41

@kennyking:
valami ilyesmit akartam én is írni, csak nem ennyire kiszínezve! :)

Oszd meg és uralkodj...! Magadon, mert ha nem teszed, széthullunk 10 millió részre!
Már megint sikerült két csoportot egymásnak ugrasztani...
Erre vagyunk csak képesek?

Viktus 2011.11.21. 12:55:32

Az egész országra kivetett különadókkal fizettetnék meg a kormánypártok a matolcsyzmus nem szokványos gazdaságpolitikai lépéseinek az árát, amennyiben az Európai Bíróság úgy dönt, hogy az Orbán-kormány jogellenes döntéseket hozott és kártérítést kell fizetnie. Számításaink szerint ez akár 900-1000 milliárdos adóvonatkozást is jelenthet.

hvg.hu/gazdasag/20111121_EuropaiBirosag_buntetes_hozzajarulas

Szép ... de hülyeségekre mindig van pénz.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 12:56:51

@Kőmíves Kelemen:
Jah, és plusz bónuszként:
A vasútnál minden évben vannak olyan szakaszok, ahol ritkitást, bozótirtást kell csinálni. Normális cég kivezényelné a karbantartó részleget a szerszámokkal, és munkaidőben csinálják meg.
A MÁV megkérdezi a csoportfőnököket, hogy mennyiért csinálnák meg!
Utána a csapat elmegy szabadságra, bemegy a műhelybe a gépekért, és megcsinálják szép pénzért, plusz még a kiirtott fát is elviszik tüzifának.
(volt mikor behalt az 1 éves STIHL egy ilyen maszek munka közben. Bevitték a műhelybe, kihozták a másikat, és a MÁV pénzén javitották/cserélték a maszek munkában tönkrementet)
Honnan tudom mindezt?
Mert anno nekem a vállalkozásomban volt egy kisbusz, amit az egyik vasutas kölcsönkért ilyen munkákra (jóbarátom). Most már nincs erre szükség, ugyanis egyikük vett egy kisbuszt, a másik vett egy platós autót. Természetesen dizel mindegyik, de benzinkutat sosem láttak.
Az ott dolgozok 15-20 éve ott vannak, gyakorlatilag nehezebb bekerülni, mint a Fidesz felsővezetésébe.

Mr. Acid 2011.11.21. 12:56:55

@bogmaty: Ja, mert a kezdő orvosok nyaralnak/síelnek a kb. nettó 90.000-ből. Tessék majd január 2-án benézni egy kórházba, amikor minden 2. osztályt be kell majd zárni, mert nem lesz meg a működtetéséhet szükséges minimális orvos- és nővérlétszám! És egyébként a vasutasok mire fel kapják ezt a pénzt, ha szabad megkérdeznem? Mert meg lett ígérve? (nekem a KókaJani 15.000.000-t ígért szóban, de hajlandó vagyok 7 misiről indítani az alkudozást).

Azt kell látni, hogy ha annyira kilóg az ország segge a gatyából, amennyire, akkor azt az 5 milliárd forintot ne egy olyan vállalatra és a dolgozóira költsék, mely az utóbbi években 1500 milliárdjába került az adófizetőknek, úgy, hogy az egyszeri MÁV utas a Gyesev-szintű szolgáltatásokról csak álmodni mer.

kennyking 2011.11.21. 12:59:38

@fzs.1933: Sajnos ez alap ebben az országban. Amúgy a nagy állami cégek a mindenkori kormányok zsákmánycégei.Innen lehet kifizetni a hűbéreseket nagy bukta nélkül.

OÁFK 2011.11.21. 12:59:51

@kennyking: Nem, de őket fizetik a takarításért, a felelős árpolitikába meg bele van kalkulálva a róka is.

fzs.1933 2011.11.21. 13:04:34

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány:
@kennyking:

jó volna arra is ébredni egyszer, hogy nekünk lehet, hogy jogunk van összehányni a vasúti kocsit, de hogy kötelességünk is a rendbetételéért tenni valamit, az is biztos. Mondhatjuk, hogy igen, ezért fizetünk többek között. No de kérem, nem e lehetne e előbb össze nem hányni azt a vasúti kocsit ha nem muszáj? Hogy nem muszáj autóba ülni, csak azért, hogy a szemetet az erdőszélre kivigyük? Hogy nem kéne egyből a másik torkának esni, ha éppen neki más véleménye van?
Addig míg ezeket és még ezer más hasonló dolgot megteszünk, sok jóra nem számíthatunk.
És igen, idealista vagyok, aki hisz abban, hogy élhetnénk egy szép világban is, ahol a mosoly többet ér mint a vicsor...

OÁFK 2011.11.21. 13:07:37

@fzs.1933: A MÁV-nak joga és kötelessége megvédeni a rábízott állami vagyont. Ha összehányom, hajtsa be rajtam. A mi szolgáltatásainkat is veszik igénybe nehéz esetek, de ez bele van kalkulálva a működésünkbe.

stefiapo 2011.11.21. 13:07:47

Jön a hosszú hideg tél, nem kell most a sztrájk.

==T== 2011.11.21. 13:08:25

Azért a MÁV gyalázatos működése leginkább az állam sara. Az állam az, aki b*k karbantartani a vasúti pályákat - ezért is van anyni késés és lassúság. A MÁV az aki meghatározza a menetjegyek árát és a kedvezményeket - ezért sem használhatja ki a MÁV a potenciális árelőnyét, és az állam az, ami felszeletelte a MÁV-ot és eladta a legjobb részeket. Magát a személyszállítást kb. sehol nem lehet számvitelileg nyereséges módon megoldani, de gazdasági profit bizony képződhetne, gondoljunk a kiváltott üzemanyag importra/úthasználatra és egyéb járulékos hatásokra.

Viktus 2011.11.21. 13:10:38

@Mr. Acid:

Az MTV-nek osztogatott száz milliárdból az egész egészségügyi bérkérdést meglehetett volna oldani, de hát fontosabb a lakájmédia.

OÁFK 2011.11.21. 13:10:52

@==T==: A GySEV a személyszállítást is rentábilisan tudja hasonló gazdasági környezetben csinálni. Ha egy cég ennyire deficites, nem jár senkinek jutalom. Sem a vezérnek, sem az utolsó gyakornoknak.

Enrico72 2011.11.21. 13:11:21

Legalább van aki nem feledkezik meg róluk (sem).

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 13:13:56

@Enrico72:
Akkor majd 2012-től a te adódból nem feledkeznek meg róluk, mert az enyémet január 1től elfelejthetik (sok vállalkozó ismerősömével egyetemben).
Amíg ilyenekre megy el a közpénz, addig marad a cikázó gyorsnaszád, amit egyre többen a túlsó partról néznek.

Enrico72 2011.11.21. 13:17:47

@Kőmíves Kelemen: Bajban ismerszik meg az igaz barát.

fzs.1933 2011.11.21. 13:18:17

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány:
Ha csak és kizárólag a MÁV-val akarsz foglalkozni, ám tegyed. Igen, lehetséges, hogy van ebben a pénznyelőben olyan, aki érdemtelenül kapja fizetését. De ettől nekem még furcsa, hogy mennyien gondolják azt, hogy ha a takarításért fizetünk, akkor szemetelhetünk is... Erre a gondolkodásmódra szerettem volna felhívni a figyelmet. Semmi több. Kérlek, ha téged ez nem érint, ne is vedd magadra!

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 13:24:26

@Enrico72:
Az igazi barát nem nyúlja le a manyup-pénzemet, hanem KÖLCSÖNKÉRI, vagy ELKÉRI. Mert elég sokan vagyunk, akiknek nem fájna ez a dolog, ha előállt volna az a piritott ribanc, és azt mondja, hogy szükség van erre a pénzre, mert különben nem tartható a hiány. Oké, vigyétek.
Ehelyett megy a hazudozás másfél éve, és aki ellent mer mondani (Költségvetési Tanács, AB), azt kiherélik, megint csak mondvacsinált indokokkal.

Hát az ilyen jóbarát tartsa el önmagát, ahogy tudja. Nekem nincs szükségem nyugdijra, segélyre, az orvosi ellátásért, utazásért, mindenért megkeresett pénzemmel fizetek.

Majd ha látom, hogy végrehajtottak szerkezeti reformokat, és nem november végén döntenek többszázezer ember adózásáról (eva), akkor szivesen hazahozom a pénzt. (és nem érdekel piros, zöld, vagy narancssárga lesz hatalmon)
Viszont addig nem foglak téged és a sleppedet anyagilag támogatni, elég volt az elmúlt 20 évben ezt tennem. Ideje magamra és a családomra, valamint a jövőmre gondolni.

kennyking 2011.11.21. 13:24:43

@fzs.1933: Mindig elcsodálkozom azon, hogy micsoda energiákat fektetnek be emberek azért, hogy autógumikat hordjanak fel a hegyekre, hogy valószerütlen helyeken dobáljanak szét rozsdásodó roncsokat.Szét kell nézni az utcákon, térdig gázolunk a szemétbe, miért a kommentelés lenne az, ahol másként viselkedik az " átlag" magyar.

bucbuc 2011.11.21. 13:26:25

A nyugdíj mellett a vasutasok azok, amivel fel lehet baszni.

Sajnos ismerek neme gy vasutast, van akinek annyi a dolga, hogy váltót állít naponta 6-10x.
Beül a kocsijába megcsinálja aztán megy haza.

Forgalomirányító ismerősöm saját bevallása szerint van aki lefekszik és alszik, mert ittasan ment be.
ÁLtalában szart se csinálnak arról panaszkodott nem-e tudok vmi uj online játékot.
Régen travian ment, most a farmerámát már kezdi unni.

...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 13:30:03

@bucbuc:
Tőlem régebben mindig a DVD-imet kérték kölcsön :D
Valamint vettek közösen egy Playstation2-t, egy jó darabig lefoglalta őket...

kennyking 2011.11.21. 13:30:42

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: A GYSEV-nél sem rentábilis a személyszállítás, mit ahogy sehol sem a világon.( SEHOL SEM)
A takarítást nem vasutasok végzik, hanem takarító kft-k. a MÁV azért nem működik, mert ezernyi kft-re bontották szét az egységes céget.( Főleg a gyurcsány-kóka tandem idején.)Lehet, hogy nem tudod, de a kallerok is egy cég, a mozdonyvezetők egy másik cég, a forgalmisták a harmadik cég, a pályamunkások megint egy másik kft, de van ahol a magát a jegypénztárt privatizálták !Ez hülyén hangzik, de ez egy ilyen hülye rendszer.Nem a minimálbéres váltókezelő privatizálta agyon ezt a céget.
Egyébként igen szemléletes a példád a magyar liberális gondolkodásra. Mármint, hogy behányhatsz a vasúti kocsikba, mert valami félreértelmezett szabdság jogán, ez neked jogodban áll.

kennyking 2011.11.21. 13:33:02

@bucbuc: A fejedhez tartják a pisztolyt, hogy ne legyél vasutas? Nekem úgy jön le, hogy ez egy álomállás.Nem kell csinálni semmit, ha csinálunk valamit , azt is le lehet szarni és ezért több százezres fizetés jár.Maga a Kánaán váltókat állítgatni Bivalybasznádon.

Enrico72 2011.11.21. 13:35:27

@Kőmíves Kelemen: Tudtommal nem volt kötelező odaadnod. Többen írták, hogy megtartották. Ez a te döntésed volt, ne mást hibáztass érte.

Secnir 2011.11.21. 13:37:33

na, akkor számoljunk:
150.000.-et ígértek /fő.
5mrd-ból kijön 33.000 vasutas 'kártérítés'-e.
létszám : 18560 fő.
ööö....
...az annyi mint 2.784.000.000.- forint. És a többi hová lészen?

OÁFK 2011.11.21. 13:41:21

@fzs.1933: Ha szemetel valaki, meg lehet büntetni. Nem csak a lehetőség létezik, hanem a szankció is. Tehát azért nem kell, hogy trágyadomb legyen egy vagon, mert páran idióták és szemetelnek.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 13:41:42

@Enrico72:
Nálunk egyik maradt, másik nem.
Aki maradt, most a pofájába kapta, hogy nem lesz nyugdija, de azért a (most átnevezett) nyugdijjárulékot vonják tőle.
Ez is teljesen igazságos, ugye?
De aki maradt, annak is egyéni számlát igértek év elejére. Az hol van?
És még sorolhatnám, de ez a poszt most a bakterokról szól.

OÁFK 2011.11.21. 13:45:48

@kennyking: Ha kft-k végzik a takarítást, akkor pláne gáz, mert állami pénzt fizetnek ki nekik látható ellenszolgáltatás nélkül.
Én sehol nem írtam, hogy jogom van behányni a kocsiba és ezzel a joggal élni is kívánok. Azért tépem a számat, hogy a vonatokon trágya állapotok uralkodnak, amit normális keretek közé lehetne terelni, de senki nem teszi, de ezért minden MÁV-alkalmazottnak jutalom jár.

bogmaty 2011.11.21. 13:53:04

@Mr. Acid: De nem is a dolgozók pénze miatt megy tönkre a vasút!A főnökök,akik karácsonyra több milliót kapnak.Meg a sok ingyenélő,barátom.Tényleg havi nettó 90-et kap az orvos?Ne röhögtess már,akkor miből nyaral?Ugyan már.egyébként bármelyik munkahelyről beszélhetnénk.ha bátor vagy,írd ki a te munkahelyed.Egyébként sajnálom,hogy a vasuti kocsik koszosak,a kocsitakarítók nem a vasuthoz tatartzoznak,maszek cég,bár ha minden igaz,most átveszi a vasút őket,ha jól hallottam.különben felfogtátok?Karácsonykor kb.30 ezret kap egy vasutas,bruttóba.mire lemegy az adó,marha nagy pénzekről beszélünk.Szinte minden más munkahely többet ad,és jutalomba.Ez meg csak most az évek óta jogosan járó pénz egy kicsiny része.Az,hogy jogos-e lehet vitázni a bírósággal,aki jogosnak találta.Nem velünk.Ennyi.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 13:54:08

@Kőmíves Kelemen: Tudod mit fog mondani enrico 2012-ben?
"Ezt a szerencsétlen országot!Még szerencse,hogy eljöttem onnan!"

bogmaty 2011.11.21. 13:57:33

@kennyking: Több 100 ezres fizetés?Ember!Hol? 12-24-be jó,ha megvan a 120. úristen több 100ezer?Miről beszélünk.Ez a baj,hogy sokan ezt hiszik.Nem,nem álom munka.Élszaka tööbb mínuszba is menni kell,tűző napon is,ha dörög,ha fúj.ne a főnököket nézd!mi nem tudjuk ben-tről számítógép-ről int-ézni a munkánkat.
3

kennyking 2011.11.21. 13:59:32

@bogmaty: Tudom.Irónikusan értettem.

OÁFK 2011.11.21. 14:01:42

@bogmaty: Mi profitot termelünk, de nincsen jutalom és bérfejlesztés, mert válság van és tartalékolni kell, hátha gyorsabban kezd süllyedni a gyorsnaszád. Ha nem tetszik valakinek, kereshet más melót. Ehhez mit szólsz?
A kezdő orvos amúgy tényleg havi nettó 90-et keres.

OÁFK 2011.11.21. 14:04:18

@bogmaty: Én meg mínuszban és hóban is beülök kocsiba és levezetek párszáz kilométert, mert tartani kell a tervet. Ahhoz képest, hogy írni nem tudsz, egész jó fizu az a 120. Pl. egy kezdő tanárhoz képest is.

bogmaty 2011.11.21. 14:10:08

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Ki mondta azt neked,hogy az a fő állásom,hogy vasutasfeleség vagyok.Nem kérlek,egyáltalán nem ülök itthon a lábam lógatva.A helyesírásér bocsáss meg,igen emberből vagyok,és néha félre ütök.Nagyon nagy ökörhibákat vétettem,belátom.Kérlek uram,bocsásd meg nekem ezt a rettenetes bűnt,és mondd tovább,hogy e-miatt tanulatlan vagyok.Remélem,neked legalább van 2 diplomád a zsebbe barátom,hogy van jogod ilyenekkel vádolni.Amikor már nincs mivel köpködni,akkor át kell térni egy másik témára?Higgy csak amit akarsz,ítélkezni akkor ítélkezz,ha ismersz!

bogmaty 2011.11.21. 14:16:46

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Tudok írni drága,és nagyon sajnállak hogy vezetned kell.Igen elütök néhaegy-egy billentyűt,úr isten!Lehet itt fikázni egymás munkáját,elég dedós dolog.,de ha látnálak vezetni,biztosan tudnék én is mondani egy két keresetlen szót a vezetési stílusodról.Most is azt tudom írni,nem láttam hogy vezetsz,nem tudom ki vagy,ezért nem mutogathatok rád.Viszont te sem rám,hiszen te sem tudod ki vagyok,hogy dolgozom,egy dolgot látok,a témától eltérően nagy szavakkal dobálózunk.Ennyi.Ja,és,ha te egy-két elütött betűből következtetsz,akkor lehet róla beszélni,hogy ki a tanulatlan bunkó.

kennyking 2011.11.21. 14:17:08

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Mégis , kinek kéne normális keretek közé terelni? Bocs, de, te vagy az UTAS, és az UTASok összehányják a kocsit?.....A kocsik tisztaságáért a legtöbbet az utasok tehetnének... de nem teszik.Erre van igény. Persze, a MÁV szutyok, mégis, mitől ne lenne az? Ez az ország legnagyobb állami cége, pont úgy működik, mint maga az ország.A vezetők ugyanolyan korruptak, pazarlóak, tolvajok, mint az országot irányítók.Mitől lenne ez olyan, mint a német vasút?A német vasutakat a német állam, a német fizetésekből levont adóból németeknek működteti.a MáV-ot pedig magyar fizetésekből levont adóból a magyar állam müködteti a magyaroknak. Vonatozz szerbiában egyet.Ott szerb színvonalon működik.a MÁv olyan a szerb vasúthoz, mint az osztrák a magyarhoz.( csak a szerb vasutasfizetések kb. akkorák, mint a magyar.)

bogmaty 2011.11.21. 14:18:38

@bogmaty: jaj,most látom,megint gyors akartam lenni,és kihagytam egy szünetet.Javítás: néha egy-egy.

Mr. Acid 2011.11.21. 14:19:50

@bogmaty: Az idei 1 milliárdból átlag 54.000 jut mindenkinek, a jövőbeli 4 milliárd 216.000 forintot jelent.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 14:19:52

Mondjuk ez tényleg az utastól is függ,hogy milyenek a vonatok.Mert kik szemetelnek,törnek zúznak,hánynak a vonatokon?Cigányok,bunkó szakmunkások,elszállt egyetemisták.:))

titan 2011.11.21. 14:22:42

örülök, hogy egy gazdag ország polgára lehetek

kennyking 2011.11.21. 14:23:39

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Sofőr vagy? A testvéremnek egy nagy fuvarozó cége van, folyamatosan panaszkodik a soförők munkájának a minőségére. Erre szoktam mondani neki, hogy ha német minőséget vár, akkor alkalmazzon német sofőrt.ja, annak a fizetése millió fölött van? Ilyen a piac.Magyar bérért magyar sofőrt kap.Bár, te biztosan az übermegagiga minőségű munkát végző sofőr vagy.állítólag a magyar sofőrök a legjobbak Európában.Ezt a magyar sofőrök mondták, onnan tudom.( de nem akarom fikázni őket, van közöttük egy-két jó arc és nem én alkalmazom őket.)

bogmaty 2011.11.21. 14:23:49

@nyuszicska: Nyuszicska!Kérlek egyet vegyetek figyelembe,nem a dolgozók írják a menetrendet,és nem ők döntik el hány kocsi közlekedjen,hanem az okosok valahol a meleg irodában.Ebben tökéletesen igazatok van,hogy vasárnap,és pénteken több kocsi kellene,az én gyerekem is,hiába vasutas gyerek,ugyan úgy végig áll több mint 1 órát,mint más.Neki sincs kivétel,mert vasutas az apja,de akik eldöntik odafenn,vonatot valószínűleg csak fényképen láttak.Sajnos,ezekkel veszik egy kalap alá az összes dolgozót.

Mr. Acid 2011.11.21. 14:24:32

@bogmaty: Bocsáss meg, de nem néha-néha elütsz, majdnem minden mondatodban van egy-egy ordító helyesírási hiba.
A pénzt pedig semmilyen bíróság nem találta jogosnak. Mivel soha nem jutott el bírósági szakaszba a dolog, nem is juthatott, mert egy olyan szóbeli "egyezségről" van szó, mely csak és kizárólag Gaskó úr fantáziájában létezett.

bogmaty 2011.11.21. 14:25:31

@Mr. Acid: Az a baj,hogy ez nem így van.Szép lenne,de nem .A hivatalos levél szerint,összesen 150 ezret adnak,most 30-at,2012-ben 50-et,és 2013-ban is 50-et bruttóban.

bogmaty 2011.11.21. 14:28:20

@Mr. Acid: Írd ki kérlek minden mondatomban a hibát.A bíróság pedig igenis jogosnak találta,első fokon jogerősen,és ezután volt a sztrájk.Várom a hibáimat,nem csak a nagy szavakat.Ha ide leírod,hidd el belátom.

kifordított nagyanyó 2011.11.21. 14:29:08

@kennyking: Ezt már rég kitaláltam.Az egyetemistákat azért vettem bele,mert itt sok felsőfokú végzettségű van.Hagy örüljenek!:))

Viktus 2011.11.21. 14:36:24

@kennyking:

Ő is 150 ezres jutalmakat osztogat? :D

Mr. Acid 2011.11.21. 14:36:49

@bogmaty: "A Bíróság szerint a privatizációs bevétel egy részére vonatkozó szakszervezeti követelés nem ütközik a 2007-2010 évekre megkötött Együttműködési Megállapodásba, mivel az, ilyen jogcímen történő juttatásról egyáltalán nem rendelkezik. A végzés alapján tehát a munkáltató által megjelölt okból nem minősül jogellenesnek a sztrájk, de az nem volt vizsgálat tárgya, hogy egyéb okból a követelés jogszerű-e."
sztrajkinfo.blog.hu/2008/02/12/nem_votl_jogellenes_a_sztrajk_elutasitotta_a_birosag_a_mav_zrt_keresetet
A helyesírásod pedig főként azért rossz, mert vesszőt mindig a befejezett tagmondat után teszünk, majd nyomunk egy szóközt, tehát helyesen így kell kinéznie: xascabdvq, qjevbiqerb. Ugyanez igaz a legtöbb írásjelre is (például a pontra).

bogmaty 2011.11.21. 14:38:46

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: Az én írásom fikázod ,közben te is ökörhibákat vétesz pl.D e

Mr. Acid 2011.11.21. 14:41:29

@bogmaty: Tehát kb. egy havi bért kapnak a vasutasok ajándékba (a felsővezetők gondolom jóval többet, ezért lehet a 260-as átlag) az adófizetők pénzéből. Remek. Kérlek, ha a nem segítené ki az állam folyamatosan az előre tervezettnél többel a vasutat, már rég csak 10.000-en dolgoznának ott. Ahogy néha utazás közben elnézem, nagyon fel se tűnne egy ilyen leépítés. A vonatok nem késnének sokkal többet, az fix.

bogmaty 2011.11.21. 14:43:52

@Mr. Acid: Kedves Acid,köszönöm a felvilágosítást!Belátom igazad van.Ennyi,de nem is te fikáztad a helyesírásom.:)

kennyking 2011.11.21. 14:45:24

@Viktus: Nem. Viszont viszonylag normális fizetést és azt korrekten ki is fizeti.Mondjuk, ez a vasutas átlagfizetés 2,5-szerese. Ez annyi, amennyiért már érdemes rendesen dolgozni.

bogmaty 2011.11.21. 14:48:04

@Mr. Acid: Egy havi bér?Jaj,nem.Annyit nem.Mint írtam 30-at bruttóba.A felső vezetők igen ők mindíg kapnak karácsony táján..Is.Itt Borsodban meglátszana,ha bizonyos posztokról elküldenének embert.Nem azt kellene aki dolgozik,azt kellene megnézni egy dolgozóra hány főnök jut.Mindíg is az szív aki lenn van.

kennyking 2011.11.21. 14:48:22

@Mr. Acid: A vonatok lehet, hogy pont azért késnek, mert nincs annyi ember, amennyi kellene a normális közlekedtetéshez. De az biztos, hogy ráférne a MÁV-ra egy kis ritkítás, de nem a melósok között, hanem a vezetők között.Na, azokkal Dunát lehetne rekeszteni.( és kéne is.)

bogmaty 2011.11.21. 14:52:43

@kennyking: Így van.Nem csak a vasutasnak,de minden más normális dolgozónak.Itt beszélhetnénk postásról,boltosról,utcaseprőről,ápolóról,stb. Nincs a Magyar ember megfizetve ez a nagy harci helyzet. . Ó ,elnézést,van aki mégis, odafenn a tisztelt ház dolgozói.Mégis ők sírnak a legjobban.

bogmaty 2011.11.21. 14:56:25

@Mr. Acid: Tudom ,hogy ez 130,ennyi lesz kb.Úgy mondták kb most 30 az lehet 28 is lehet 35 is.jövőre és azután kb 50 lehet 48 is,lehet 55 is.Nem konkrét összeget mondtak,csk kb ennyi lesz egy főnek.Különben ahogy a 100-at,úgy a többit is simán el tudják tüntetni.

kennyking 2011.11.21. 15:03:22

@bogmaty: Szerintem alapvetően az a baj a gazdasággal, hogy nincs megfizetve az elvégzett munka.Ezért nincs megfelelő adóbevétel, és nincs fogyasztás sem, ami a termelést gerjeszthetné. persze a munka azért nincs megfizetve, mert a gazdaságban nincs elég pénz, az pedig azért van, mert az MNB nem nyomtathat pénzt, csak állampapírt, amit, ha elad, kamattal adja " kölcsön" a gazdaságnak, és mivel nincs elég pénz a gazdaságban, ezért nincs beruházás, ezért nincs jövedelem és ezért nem lehet megfizetni a munkát. Ördögi kör.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.11.21. 15:09:24

Eszembe jut egy story, ami velem esett meg tavasszal. Budapest és Székesfehérvár között kb 1 órát késett a sebes vonat, mert pályamunkálatok folytak. A munkásokon nagy MÁV jelvényes ruhák voltak, nem tudom, melyik kft/zrt-ből. Ott ültek egymás mellett, és nézték a vonatot, ahogy 10 km/órával elhalad. A fülkében volt egy középkorú pár, a nő orosz lehetett (az akcentusából ítélve, valamint hogy a férfivel többször oroszul beszélt.) A nő odaszólt a férfihoz:
- "Tudod, mi kéne ide? Egy Kalasnyikov! Akkor dolgoznának ezek! "
Egyébként a vonatút során végig szidta a MÁV-ot, hogy milyen undorító, mocskos, megbízhatatlan, stb...
ÉS szerintem bármelyik turistának ez jön le.
@bogmaty: Nekem is van olyan vasutas mozdonyvezető ismerősöm, aki középiskolával 250 ezret keres, 24/48-ban dolgozik, és mellékállásban még magánvasútnál is elvezetgeti a tehermozdonyokat ugyanennyiért. Miközben ismerek két diplomával rendelkező tanárt, aki este 10-ig dolgozik, készül a következő órákra, meg rányomnak ezer meg egy munkát, hogy plusszpénz nélkül csinálja meg. Ja, és a közalkalmazottak fizetése 2008 óta be van fagyasztva.
Sokan mellékállást vállalnak, elmennek takarítani, magánórát vállalnak, mert havi fizetéséből nehezen élnek meg.
Ja, és még ezt is küldöm neked:
www.demotivalo.net/view/53152
Mellékesen, a kezdő orvosoknak kb 90.000 Ft-os fizetésük van. És mondjuk ne keverd össze a szívsebész professzort az intenzíven belét is kidolgozó orvossal. Vagy az olyan ortopéd sebésszel, akinél egy csípőprotézis 600.000 Ft.
További jó hőbörgést.

dr. Aullah 2011.11.21. 15:14:43

Ezzel igazán az a baj, hogy teljesen jogtalanul akarják a pénzt:
Miért is kéne adni? Mert megígérték? Ezen az alapon minden embernek egy csomó mindent kellett volna adni.
Miért is kéne adni? Mert hasonló munkakörben dolgoznak? Ennyi erővel minden állami dolgozónak kéne adni nem? Sőt, minden embernek.

A máv rohad. Át kell szervezni, vagy el kell adni. Gaskónak meg a kurva anyját.

kennyking 2011.11.21. 15:17:12

@Ásó[Mosó]maci: És miért nem megy el a két diplomájával mozdonyt vezetni a tanár ismerős?
És lehet, hogy a pályát építő melósok azért nem dolgoztak a vágányokon, mert ment a vonat rajta?
További jó hőbörgést

bandika gazdája 2011.11.21. 15:32:21

Én egy olyan állami cégnél dolgoztam amely privatizálásáig nyereséges volt, (a 80-as évek végén pld. mi újítottuk fel a Vígszínházat) aztán eladták, öt perc alatt tönkretették, oszt mit kaptunk? Na mit? Akkor most hol kell jelentkeznem?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2011.11.21. 15:41:42

@kennyking: A blogmotor nem engedte a korábbi válaszom. Semmi rondát nem írtam. Megpróbálom újra leírni.
A Budapest - Székesfehérvár vonal kétpályás. Nem azon dolgoztak, amin a mi vonatunk ment.
A másik.
Női mozdonyvezetők nincsenek. A mozdonyvezető ismerősöm szerint mentálisan nem bírnák. (!) Biztos hatalmas teher van rajtuk, hogy nők vezethetnek repülőt, de mozdonyt nem.

nemjogasz 2011.11.21. 16:08:38

Tanárokat, orvosokat, nővéreket, stb. hasznos munkát végző állami alkalmazottakat miért nem "ösztönöznek"? Egyáltalán, milyen elmebeteg dolog ez már, hogy egy állami (=köztulajdon, azaz a népé basszameg, a népé!) cég eladása után a kedves dolgozók úgy gondolják, hogy az övék volt a cég? Miafasz, a máv részvényt kapott fizetés helyett? Ja nem. Fizetést kapott, úgyhogy a Máv cargo tulajdonjogához semmi köze. Legalábbis nem több, mint nekem.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 16:13:09

Le lehet kattanni a vasutasokról...ha belelátnátok a sűrűjébe tátott szájjal csodálkoznátok, hogy még van vonatközlekedés az országban. Irigyek és dilettánsok vagytok ebben a témában, de az oldalt bírom, csak evvel kivertétek a biztimet. Na csá!
Különben is a cargosok 805000-et kaptak.

Cogito.t 2011.11.21. 16:13:45

Látom, tökéletesen működik a "Dived et impera"!!
Az egésznek semmi más célja nem volt!! Lecsillapítani/befogni a száját a legnagyobb látszámot tömörítő szakszervezeteket az érlelődő/küszöbön álló sztrájkok előtt!! Ha ők nem "állnak bele" a sztrájkba, akkor a többire már re lehet sütni, hogy "nem reprezentatív", "csak egy kisebbséget képvisel" stb.!!
Ti meg ostoba birkák hagyjátok magatokat, és inkább egymást b.sztatjátok!?!? Gratulálok!!!
Megérdemlitek!!!

bogmaty 2011.11.21. 16:18:23

@Ásó[Mosó]maci: kezdő orvos.Igen,tényleg,és máris szebben mosolyog,ha dugod a zsebébe a pénzt.a szülész orvosom is kezdő volt,de nem volt ott a szülésnél,mert éppen síelt.Nem tudom a mozdonyvezető mennyit keres,viszont tudom,hogy sok hülye miatt milyen stressznek van kitéve,mert úgy gondolják ,vonat elé vetik magukat stb.Na az én férjem annyit kapna,a fejem sem fájna.Egyébként megnézném te hogy javítanád a síneket,amikor a vonat éppen ott halad.Ha már orosz, akkor rulett?

bogmaty 2011.11.21. 16:26:36

@Ásó[Mosó]maci: megnéztem,ha ezt el tudod olvasni,köszönd meg egy tanárnak.Ezt lehet még fokozni.Ha éppen kenyeret eszel,köszönd meg a parasztnak a búzát,a péknek a sütést,a sofőrnek a kiszállítást,a boltosnak,hogy nyitva van.A tejet a bocinak,a feldolgozónak ,az,hogy elindul a vonat,nem mindíg a főnöknek,sokkal inkább a pályamunkásnak,a kocsivizsgálónak,stb.,ha kórházban vagy sokszor inkább a nővéreknek,és az orvosnak,ha csomagot kapsz a postásnak.Az,hogy ember lettél,hogy meg tanultál járni,és beszélni köszönd meg,de nagyon köszönd meg a szüleidnek,akik napi 24 óráztak veled,és nem kértek érte semmit,csak annyit,hogy maradj ember minden körülményben.

bogmaty 2011.11.21. 16:30:15

@diotoro10: Hagyd,most a vasutas a téma,pedig sokkal inkább lehetne más pozíciót betöltő személyeket szidni.tényleg azt hiszik ,hogy a vasutas csak úgy van,a vonat mégis sínen marad.A legtöbben akik itt lázadnak,lehet,még nem is láttak vasutat,ha mégis,nem látnak bele a dolgokba.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 16:59:07

@bogmaty: Igen, valamiért a vasutasok a bögyükben vannak, de majd kinövik a srácok...
Ez a poszt kb ennyit ért, sőt már így is sokat foglalkoztunk vele.

Viktus 2011.11.21. 17:02:51

@bogmaty:

Nemzetgazdaságilag jobb lenne, ha a sok csihuhu nagy része nem keringene üresen az országban ... amikor meg lenne utas beállít egy csonka szerelvényt, hogy nyomorogjon a jónép a tanuló-melós járatokon.

Egyébként a vasutasoknál is a mozdonyvezetőnek a legjobb dolga vagyon kötött pálya nagy fizu , és az ő érdekérvényesítő képességük a legjobb. A váltókezelőnek elég cumi minimálbérért főleg a fagyban kiszenvedi a váltót mondjuk, de arra a megoldás az, hogy mondjuk a mozdonyvezető ne keressen 2-3 kilót, hanem csak 150-200-at max. és a váltókezelő is akkor kapjon 100-150 ezret ... egy veszteséges állami cégnek nem jár a közösből több milliárd osztogatni.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.11.21. 17:09:00

@diotoro10: @bogmaty:
Igen, kiszenvedtük magunkat.

De érdekes módon az én mávos tapasztalataimról mélyen hallgattok, mert tudjátok, hogy igaz.

Mindemellett nem a vasutasok basztatása a cél, hanem az, hogy NINCS pénz erre (sem).

bogmaty 2011.11.21. 18:06:31

@Kőmíves Kelemen: Igen,valóban igazad lehet,de mivel ezt nem mi csináltuk,és nem is abban a körökben dolgozunk,nem is tudunk ilyenről.Persze attól még lehet,mert sajnos ilyenek mindenhol vannak.Minden egyes munkahelyen van ilyen,aki lop csal ,hazudik.Tudod mit?Nekik van igazuk.Mert mi,akik becsülettel dolgozunk soha a büdös életbe nem fogunk megélni.ezt mindíg mindenhol tapasztalom.Ráadásul azoknak van becsületük.Úgy látom én szegényen halok meg.Engem édesanyám nem erre tanított.bár sokszor a mai világban úgy érzem,bár tanított volna meg valaki lopni,csalni.Lehet már nem itt tartanék a béka hátsója alatt.

kennyking 2011.11.21. 18:08:46

@Viktus: A vasút ( a személyszállító vasút) mindenhol a világon veszteséges.Svájcban van személyszállító ( részben) magánvasút, de az is veszteséges és az állam téríti meg a ( magán) részvényesek veszteségét, ill. nyereségét. Skóciában egy 15 km-es szakaszon a menetjegy ára kb. 4000 Ft , mégis veszteséges.A vasút az ilyen.Erre szokták az überokosok azt mondani, hogy akkor meg kell szüntetni.Ja, persze.Az iskolába a kölköket anyu-apu kocsival hordaná, a szerelvényenkénti pár ezer tonnát meg kamionokkal( kb. hetven kamion egy átlag tehervonat teljesítménye), akkor meg a sírás -rívás, hogy mekkora a forgalom, a dugó, életveszély a száguldozó kamionok miatt. Mindenki sír, hogy milyen szar ebben az országban, mert nem fizetik meg a munkát.Nosza, legyen mindenki vasutas ! Sok százezer a semmiért.Jobb, mint brókernak lenni.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 18:18:53

A következő poszt majd arról szól, hogy ezek a piszkos vasutasok étkezési utalványban kapják a 25000 ft-ot karácsonyra, hogy kevesebbet adózzanak utána, mintha kp-ben kapták volna meg jutalom címén.

==T== 2011.11.21. 18:20:10

@OrmányÁrmányFurmányKúrmány: A GYESEV-nek van talán 2/3 forgalmas vonala az ország legfejlettebb részén. Ne hasonlítsd már össze egy országos vasúttal.

Viktus 2011.11.21. 18:27:41

@kennyking:

Blabla. Veszteséges, de nem mindegy mennyire, és milyen áron. Nem iskolába a gyerek felül a kisbuszra nem kell egy szerelvényt elindítani mellé tartani két tucat vasutast, ha nincs egy tucat utas. Ennyi.
Nehéz bekerülni mozdonyvezetőnek pl. oda is kapcsolatok kellenek.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 18:31:31

@Viktus: Vastagbőr szerkesztőnek könnyű bekerülni? Netán kapcsolatok nélkül menne?

Viktus 2011.11.21. 19:12:46

@diotoro10:

Jah, ha tudsz v.mit értelmes produktumot ...

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 19:22:40

@Viktus: Dettó mozdonyvezető. Értelmesnek kell lenni és produkálni is kell, ja és makk egészségesnek...

Nem vagyok már vasutas, de voltam valamikor és védem a mundér becsületét.

Viktus 2011.11.21. 19:38:43

@diotoro10:

Nagy humorzsák vagy te :D az a baj van mozdonyvezető a rokonságban :D tudom miképpen ment ez az alkesz tuti állás :D

Horizont 2011.11.21. 19:58:09

Ez az ígéret is csak arról szól, hogy szándékosan összeugrasszák az embereket, ti meg ugrotok rá.
Nem kell lebecsmérelni a másik MELÓS ember munkáját, és általánosítani se kéne. Gaskóra meg szót se vesztegetnék. Ott ül a jó kis irodájában a milliós fizetéséért és félistennek hiszi magát....magában meg röhög mindenkin.

Horizont 2011.11.21. 20:00:38

Ingyen jár a busz és a vonat a képviselőknek. Pont.

diotoro10 (törölt) 2011.11.21. 20:31:12

@Horizont: Dehogy ugrunk össze...Csak mikor érjük el azt, hogy a másik ember örömének mi is tudunk örülni? Én például örülnék neki, ha a Paksi Atomerőmű takarítószemélyzete karácsonyra kapna 25000 étkezési utalványt...de tényleg!

gyik-680 (törölt) 2011.11.21. 21:04:04

@bogmaty: Egy moz.vez. mennyit keres?Olyan 200-250 ezret havonta.Nettóban.Ha valaki sokalja,most épp van felvétel,jöjjön el kollégának!Aztán majd elgondolkodhat a ködös hajnalon hogy kellett -e ez neki ...

Horizont 2011.11.21. 21:29:19

@diotoro10:
Nem hiszem, hogy a paksi takarítók keveset keresnének:)
Pl. a Mátrai Erőmű Zrt. lett a legjobb magyar munkahely 2011-ben amin nem csodálkozom, mert nekik még pulykapénz is van, meg jó fizetésük. Most akkor fújjunk rájuk? Attól nekem több lesz? Nem. Én csak azt szeretném ha normális fizetése lenne mindenkinek aki rendesen dolgozik. Csak sajnos ez nincs így. Ezért is könnyű egymásnak esni......pedig a kormánynak kéne teljes testbedobással:)

Viktus 2011.11.21. 22:38:33

@Dirty Harry:

Egykönnyen nem lehet bekerülni ... ismeretség-kapcsolatok ...

Viktus 2011.11.21. 22:46:17

@Horizont:

Velük nem találkozom vasutasokhoz már volt szerencsém ... nem túlságosan ügyfélbarát környezet. Talán ez is az oka az ellenérzéseknek, hogy a követelőzés megy nekik a legjobban.

lbs0420 2011.11.21. 22:47:27

Azért ehhez a cikkhez lenne néhány hozzáfűznivalóm!

Először is nem árt tisztázni, hogy a "MÁV veszteségei" című fogalom úgy általában sántít és nem igaz!
A MÁV - mint a nevéből is adódik - a Magyar Állam Vasút nevű szervezet, tehát a Magyar Állam Vaspálya társasága.
Amit kötelessége fenntartani éppen úgy mint a közoktatást, vagy a közegészségügyet!
A "veszteségek nem mások, mint az üzemi költségek!

A MÁV az ország tömegközlekedésének a gerince.
Ez különösen akkor mutatkozik meg, amikor a téli zord időjárási viszonyok megjönnek.
A vonatok - igaz jelentős késésekkel - de azért mennek, ellentétben a közúti közlekedéssel, amikor ilyen idő esetén az Útinform több percig csak azt ismerteti, hogy mely települések vannak elvágva a külvilágtól.
Más kérdés, hogy a cégnél komoly kívánnivalók vannak!
A MÁV-nak megvannak a maga üzemköltségei, amelyet önmaga képtelen kigazdálkodni, főleg azután hogy az egyetlen értékteremtő üzletágat a teheráru fuvarozást - divatosabban mondva a Cargo-t eladták(?) odaadták(!) ingyen vagy annál olcsóbban az előző kormányzati ciklusok egyikében.
Azért nem ártana ebben az ügyben a felelősöket a törvény elé citálni és megadni, ami jár ezért nekik!

A Cég tehát állami dotációra szorul eleve!
Ráadásul az elmúlt időszak át nem gondolt, vagy inkább tudatosan rossz kormányzati intézkedéseinek "köszönhetően" a járművek, épületek, berendezések műszaki állapota hihetetlen mértékben leromlott.
Azok az országok, amelyek 20 évvel lényegesen hátrébb álltak tőlünk gazdaságilag, egytől egyig képesek voltak a járműparkjukat megújítani - méghozzá európai színvonalon, de vonatkozik ez a szolgáltatásokra.
A MÁV állomásokon üresek a Büfé helységek. piszkosak a várótermek - viszont "Üzletágakból" és azok jól Túl jól!) fizetett vezetőiből egyenesen túlkínálat van.
A vendéglátó ipari létesítmények esetében pl. az az alapvető hiba, hogy a bérleti költségek olyan magasak, hogy gyakorlatilag senki nem vállalkozik a vidéki állomásokon az üzemeltetésükre, mert egyszerűen nem éri meg.

A járművek fenntartási tevékenysége régen a Gépészeti Szakszolgálat (És nem "Üzletág"!) feladata volt, amit viszonylag elfogadhatóan el is látott - a kor színvonalának megfelelően.

Azóta viszont megnőttek a – jogos – elvárások az utasok részéről és ezeket messze nem követi a szolgáltatások színvonala.
A járműfenntartási tevékenységbe három „Üzletág” (Üzletágról amúgy a prostik szoktak beszélni…) szól bele.
A személyszállító járművek fenntartását a MÁV START ZRt. rendeli meg a MÁV-GÉPÉSZET ZRT-től, (Már amit nem a külső cégekkel végeztet.) a fenntartásra fordítható pénz viszont a MÁV START ZRt. kezelésében van.
Ugyanez vonatkozik a MÁV TRAKCIO ZRt.-re is, amely a vontatójárművek – közérthetőbben a mozdonyok – fenntartási tevékenységét dotálja.
A tényleges fenntartási munkát ez esetben is a MÁV_GÉPÉSZET ZRt. végzi el.

Azok, akik huzamosabb ideig a Cégnél (MÁV) szolgátunk, szolgálunk, felvetődik a kérdés, hogy mire volt jó ez a szétforgácsolás?
De a felsővezeték karbantartás is kiszervezték, privatizálták – e nélkül villamos vasúti üzem elképzelhetetlen – most meg szervezik vissza…
A feltehető kérdés itt is az ami az előbb: Miért volt erre szükség?

Nos ezeket a felesleges kiadásokat valóban le lehet és kell(!) faragni.

A másik nagy téma a vasúti pályák állapota.
Az hogy miért olyan rossz az állapotuk, hosszasabb műszaki magyarázatot igényelne.
Rövidre fogva: Ahol a V43 sor. villamosmozdonyok továbbítják a vonatokat ott a pályák lényegesen hamarabb használódnak el, mint ahol csak motorvonatok, vagy más mozdonyok továbbította vonatok közlekednek.
Ennek az oka ezekre a mozdonyokra jellemző, a kezdetek óta (több mint 40 éve!) fennálló nyugtalan futásában van, ami a jármű konstrukciós hiányossága.
A legutóbbi időkben történt ugyan műszaki változtatás a konstrukción, azonban lényegesen nem javult a futásjóságuk.
Az egyértelmű távlati cél a villamosított fővonalakon a belföldi forgalomban a járműpark cseréje korszerű villamos motorvonatokra, amelyek futásjósága rendkívül jó.
Ilyen vonatból már jelenleg 60 db fut a MÁV vonalain, ráadásul ezek a járművek szinte megállásig villamosan fékeznek és visszatáplálják az energiát a felsővezetékbe.
Tehát csökken a vonattovábbításhoz szükséges villamosenergia felhasználás, méghozzá radikálisan!
Svájci gyártmányok és túlzás nélkül kimondható, hogy kategóriájukban a világszínvonalat képviselik.
A villamos mozdonypark zömét alkotó V43-as mozdonyok cseréjével pedig a pálya-igénybevétel fog minimalizálódni, mert az új mozdonyok a „Taurusok” és a „Traxok futása is lényegesen kedvezőbb.
Ezek is képesek a fékenergiát visszatáplálni.

Lehet és kell is az üzemi költségeket csökkenteni, azonban ez csak egy határig lehetséges, és mindig is szükséges lesz állami dotáció az üzemfenntartáshoz.

Horizont 2011.11.21. 22:49:45

@Viktus: Csak tudod az a nagy rohadt általánosítás, az ne fájna annyira......

Viktus 2011.11.21. 22:49:48

@Horizont:

Grátisznak:

64 milliárd MÁV-adósságot vállal át az állam
Az Országgyűlés hétfőn a költségvetési törvény módosításával hozzájárult ahhoz, hogy az állam még idén átvállaljon a MÁV Zrt. adósságából legfeljebb 64 milliárd forintot.

hvg.hu/gazdasag/20111121_mav_adossag_mfb

Viktus 2011.11.21. 22:51:19

@Horizont:

Ez van a cigánybűnözés is csúnyaság, mint fogalom, de megvan az oka amiért az emberek egyetértenek véle ...

Viktus 2011.11.21. 22:52:33

@lbs0420:

"A MÁV az ország tömegközlekedésének a gerince." Jah jogos volt ilyen is pár évtizede.

Hack.Elek 2011.11.21. 22:53:05

@bogmaty: Ha orvosnak olyan jó lenni, te miért nem vagy orvos? Tanár? Azok a fránya körülmények, hogy csak a vasutasra volt _lehetőség_...

Hack.Elek 2011.11.21. 22:59:38

@bogmaty: Csak hogy értsd: totálisan felháborító, ahogy gondolkodtok. Tanulni kellett volna, ennyi a megoldás, nem irigykedni és sóvárogni olyan szakmák után, akiknek valóban méltatlanul szar ebben az országban, a vasutasokkal ellentétben. (Nem vagyok se orvos, se tanár.)

lbs0420 2011.11.21. 23:05:52

@Viktus: Most is az, csak kormányzati szinten 1968 óta igyekeznek ezt a gerincet megroppantani... A mostani kormány sem sokkal jobb...

Viktus 2011.11.21. 23:09:19

@lbs0420:

Hol? az üresen fel-alá szambázó vonatok? amikor meg utas lenne b*sznak elég vagont bevetni a népek szállítgatására lásd. a tanulók-melósok vándorlása ...

Horizont 2011.11.21. 23:10:58

@Viktus: Már bocs, de két különböző dologról beszélgetünk.Tudom milyen a MÁV, mennyi tartozása van, mennyit tömött, töm bele az állam. Én az egyszerű vasutas melós emberről beszéltem. Akikről MINDRŐL olyan egyöntetű alpári véleményt tudtok megfogalmazni, hogy na....
Kapaszkodj meg én azt is utálom amikor a cigányoknál is megy az általánosítás. Ez a módi. Általánosítás, egymás leszarozása,a másik munkájáról csak negatívan, csak én dolgozom jól, csak én nem lopom a napot, csak én vagyok nagyszerű, más mindenki csak a véremet szívja naplopó szemétként és ráadásul ő miatta van az államadósság is. Csatasorba állás (ha már harc van hirdetve:D) tolerancia, beleérző képesség, a másik elismerése, dicsérete(?!) embernek nézése, sehol!! Elvárnánk, hogy ezek a tetves mocsadék politikusok vegyenek már emberszámba minket, amikor még egymást se tudjuk annak nézni a dögevők háta mögött sem.

Dirty Harry 2011.11.22. 14:09:47

@Viktus: szerinte lehet, én meg kíváncsi vagyok a hogyanra. (még mindig :))

@lbs0420:
"Amit kötelessége fenntartani éppen úgy mint a közoktatást, vagy a közegészségügyet!"

Lószart, mama.
A tömegközlekedést kell fenntartania, ha ennek adott helyeken a legalkalmasabb eszköze a vasút, akkor azzal, ha nem, akkor máshogy.
Jelenleg úgy tűnik, hogy az utóbbi megoldás a nyerő, a volánok éves támogatása például nyolcada a mávénak, lásd itt: www.origo.hu/itthon/orbanreformjai/20110114-mav-bkv-volan-orban-viktor-lehetosegei-a-reformra.html

És akkor nézzük meg, hogy milyen szolgáltatást kaptunk a 8 év alatt elköltött 1500 Mrd-ért? Egyre rosszabbat, ami azért a volánokról nem mondható el. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy "az állam rossz gazda", hiszen a volánok is állami cégek.

Számomra az látszik, hogy a máv egyszerűen nem képes hatékonyan működni - valószínűleg túl sokan élnek túl jól abból, hogy szétlopják (az ejtőernyősök és a felső vezetés mellett ideértve a főállású sztrájkszervezőket [az milyen már, hogy a cég azért fizet embereket, hogy növeljék a bérjellegű kiadásait???], de a munkaidőben fusizókat, piti gázolajtolvajokat is), a többi meg képtelen ezeket leküzdeni, pedig szerintem a megfelelő emberek egy-egy rejtett kamerával vagy fénymásolóval igen izgalmasakat tudnának szivárogtatni.

Sitti24 2011.11.22. 23:30:54

Tisztelt mindenki!

Mozdonyvezető vagyok. Még pályakezdő, de szeretem a munkám. Nem tudom miért ilyen irigyek az emberek, de nyugi nem lesz itt kifizetve semmi (megoldják okosba majd). Nem tudom ki hol szedte össze ezeket az adatokat hogy 200-300 ezer ft a fizunk, nekem őszintén: 160 ezer ft/ hó, ez lehet több mint az átlag, de jó ha tudják, hogy igen felelősségteljes. Nincs ünnep, hétvége, folyton jönni kell, egy hónapban 16-22 napot dolgozni. A szakszervezetek már semmit sem érnek nállunk, lehet menni demonstrálni meg tüntetni, de sztrájk?, az már nem lehet (az idén megválasztott törvény alapján), folyamatos ellenőrzések, digitális alkoholszonda, folyamatos stressz, ja és a legjobb időszakos orvosi alkalmassági 2-3 évente és elég egy kis eltérés és mehetsz az utcára kukázni! 3 évente időszakos vizsgák, hogy el ne felejtsük a tudásanyagot! Ha ott meghasalsz 2 pótvizsga és ha nem megy csáó!! Lehet fikázni a vasutat, de ha nem vagy benne, nem ott dolgozol, nem benne élsz akkor ne írj ilyesmit, hogy hú de jó nekik szarrá keresik magukat! Mert nem igaz, vannak kivételek, vannak olyanok akik kicsit életrevalóbbak és talpraesettek és van mellékállás ilyesmi, de a többség nem olyan jól keres (a többi vasutast beleértve) 90-180 között van az átlag, ami annyira nem is olyan jó, mert te bejönnél hajnali 1-re -13-ig utána 8 óra pihi és megint gó meló és össze vissza gyere? Nincs családi program? se közös ünnep? De ez a helyzet is változik dunántúlon más a vasút mint a keleti régiókban!!! Sok kommentelővel egyetértek, olyanok állítják össze a vonatokat akiknek figjuk sincs a vonatközlekedéshez: mert az iskolás és dolgozó vonatokra rak 3 kocsit míg 9-10 után megy 6-8 kocsis? Ebből is látszik hogy nem jó a főnökség, vezetőség! Megkérnék minden kommentelőt ha teheti ne fikázza annyira a vasutut, vannak itt is szar emberek, de hol nincsenek? Ez a 150 ezer ft meg kacsa, nem lesz kifizetve (nekem biztos nem mert tavaj óta vagyok mávos így jogszerint nem is jár!!!!) További szép estét!

bogmaty 2011.11.23. 13:07:37

@Hack.Elek: Jah,kedves akárki,te az vagy?Képzeld a körülmények ,igen.Remélem neked volt olyan jó gyerekkorod,hogy tudtál tanulni.Tanultam ,amennyire a körülményeim engedték.tudod egy aloholista apa mellett,aki fél éjszakát cirkuszol,nem igazán van lehetőséged.itt lehet megint okoskodni,de apámat nem én választottam.Igen a következő kérdés,édesanyám miért nem zavarta el,vagy jelentette fel.El nem tudta hagyni,mert hamarabb ölt volna meg minket,mint elmenjen.Feljelenteni?Megtörtént,és nem történt semmi.Majd ha vér folyik.Ennyi.Igen,nekem "csak"egy vasutas jutott.Egy olyan vasutas,aki imádja a gyerekeit,és megbecsüli a feleségét!Érdekel még az életem bunkókám?Ja,és ha mindenkiből orvos lenne,ki csinálna minden mást?Előbb gondolkozz,utána írj,dokikám.Bár kétlem,hogy az lenneél,mert ha igen akkor nem írnál baromságokat.

bogmaty 2011.11.23. 13:08:59

javítás:lennél.mielőtt megint kötekedne valaki

bogmaty 2011.11.23. 13:37:24

@Hack.Elek: Már kb nem is tudom hányadszor írom le.1.Láttál valahol olyat leírva,hogy sóvárgok más állás után? 2.Még mindíg nem tudod hol dolgozok,de dobálózol a nagy szavakkal :"tanulni kellett volna."3 kicsit feljebb nagy vonalakban leírtam dolgokat. 4.tegnapelőtt a rendőr,tegnap a tűzoltó,ma a vasutas,holnap a pék stb.A lényeg,hogy a dolgozó embereket lehet szidni,de sehol nem látom a kommentekbe,hogy szidnátok az ingyenélőket,akik a mi pénzünkből szülik rakásra a gyerekeket,hogy a bűnöző társadalom fenn maradjon.Vajon miért?A legtöbb szidalmazó lehet,hogy ebbe a körbe tartozik.Munka?Mi az?Szidni a dolgozó embert!Na ez már igen!

bogmaty 2011.11.23. 13:44:06

@gyik-680: Az itt írogatók közül,megnézném hányan szaladnának anyuci szoknyája alá,mikor mozdonyvezetőként elé fekszik valaki,vagy neki megy valami a vonatnak.Ismertem egy mozdonyvezetőt,az életébe került ,hogy megmentette az utasok életét,mert egy hülye kamionos nem figyelt,és bumm!Hányan bírnátok?Különben is úgy csináltok,mintha olyan nagy összegekről lenne szó.Egy befizetetlen csekkre nem elég.Valaki nem akarná a kedves honatyákat fikázni?Na amit ők kapnak,azért lehetne háborogni!

Viktus 2011.11.23. 14:18:03

@bogmaty:

Nagyobb a ráció, hogy az autóm elé kerül v.ki ... ez így érvelésnek igen gyenge.

@Sitti24:

Ez legalább korrekt.

Viktus 2011.11.23. 14:23:17

@bogmaty:

Nincs pénz ezek az ágazatok meg mind a kasszából igényelnének pénzt ennyi a történet.

hvg.hu/gazdasag/20111123_MAV_konszolidacio_Szarvas_Ferenc_64_milli így is érthetetlen mi a francra ment el ennyi pénz a mávnál ...

Viktus 2011.11.23. 22:34:09

Többet költenének magukra a képviselők
Egy módosító indítvány 1,4 milliárd forintot szánna az országgyűlés tagjainak többletjuttatására.

-

Ez durvább , mint a máv ...

lbs0420 2011.11.24. 07:15:20

@Dirty Harry:... És akkor nézzük meg, hogy milyen szolgáltatást kaptunk a 8 év alatt elköltött 1500 Mrd-ért? Egyre rosszabbat, ami azért a volánokról nem mondható el. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy "az állam rossz gazda", hiszen a volánok is állami cégek....
Mire költöttek 1500Mrd-ot?
Mert hogy nem a MÁV-ra az tény!
És a "Volán"-ok milyen szolgáltatásokat nyújtanak?
Ha a buszos balesetek gyakoriságát összehasonlítjuk a vasúti balesetekkel, ahol mindkét esetben utas sérül meg -akkor már igen érdekesen alakul az eredmény!
És még itt is főleg azok a jellemzőek, amikor a közúton a közlekedő vonat elé hajtanak!
A legeldugottabb madzagvonalon is valamiféle biztosítóberendezés üzemel a közlekedés biztonságának az érdekében.
A közúti közlekedésnél miféle biztonsági berendezés van?

A másik, hogy hol van egy autóbusz komfortérzete egy - akár kifogásolható vasúti kocsiéhoz?
A szűk ülésbe belepréselve ülhetsz órák hosszat, hogy azután a leszállás után ki tudd egyengetni az elgémberedett testrészeidet.
A Budapest-Esztergom vonalon - annak ellenére, hogy kétségbeejtően rossz a pálya műszaki állapota, a DESIRO motorvonatok üzembeállításával lecsökkent a párhuzamosan közlekedő Volán járatok forgalma.
A vasút visszaszorítása a Hazánkban is - sajnos - működő olaj- és betonlobbinak az érdeke.
Nyugaton a fejlett országokban ezt már megfelelő módon kezelik és erőteljesen fejlesztik a mellékvonali minőségi vasúti közlekedést.

vigyázzonnanmajdén (törölt) 2011.11.26. 21:05:03

Látom ismét sikerült a kormánynak a hangulatkeltés...
Van megint rágódni valamin az embereknek. Köpködni a vasutasokat...
Ezzel el is lesznek egy darabig.
Az már más kérdés, hogy ebből a pénzből senki nem fog látni semmit... Legalábbis azok nem akik ténylegesen dolgoznak is a vasúton.
De azért az mégis elgondolkodtató dolog, hogy mindenki szarja vasutat, hogy ilyen meg olyan...
Amikor meg van egy két napos sztrájk és nem mennek a vonatok, akkor meg mindenki be van szarva, hogy hogyan ér oda a munkahelyére?...
El kellene már dönteni, hogy akkor kell e a vasút ezeknek a "kulturált" embereknek, vagy nem?
Melyik idióta gondolja komolyan, hogy a vasút attól ilyen, amilyen munkavállalói vannak???
Ezek szerint a tanárok is hülyék, mert van egy csomó emós, meg buzi, meg tudja a nyavaja, hogy milyen... És ezek szerint nem tudták a jóra nevelni őket...
Lófaszt...
Nem a melósok miatt ilyen, hanem mert ilyenné teszi a mindenkori rendszer....

Viktus 2011.11.27. 22:01:13

Házon kívül-ben lesz a témakör ... "Elmennék wellnessezni" éhező vasutas kaller :D Gaskó: "Megdolgoztak érte!"

Viktus 2011.11.30. 09:19:25

Orbán fizet, csak ne sztrájkoljanak Gaskóék
Kifizeti a kormány a privatizált MÁV-cégek dolgozónak a részesedését. A VDSZSZ befejezi a sztrájkot.

img10.hvg.hu/image.aspx?id=16ae14a6-33df-4437-b9a3-b0ffbb99ae77&view=0fc69b48-142b-451f-a104-52942517ed67 öröm-boldogság

hvg.hu/itthon/20111130_orban_gasko_mav

kela-bá 2011.11.30. 17:59:47

@Viktus: @vigyázzonnanmajdén: @bogmaty: @sááá: @Horizont: @Dirty Harry: @Sitti24: @lbs0420: @gyik-680: @diotoro10: @Ásó[Mosó]maci: @kennyking: @kifordított nagyanyó: @Secnir:
Karácsony előttre és utána, Vasutasoknak és Utasoknak ,sőt Mindenkinek :
www.eberiseg.hu

További jó estét, jó utat mert jó ha tudjuk : "mindnyájan átutazók vagyunk itt a földön ! "

bogmaty 2011.12.01. 12:05:37

Bárki bármit írt is ide,én ennek ellenére kívánok mindenkinek Boldog Békés Karácsonyt!Tiszta szívemből,minden hátsó gondolat nélkül!

gyik-680 (törölt) 2011.12.01. 19:51:20

Úgy nézz ki,hogy még ebben a hónapban kapunk 30-ezret :-)) !A többit arányosan szétosztva...A lázadók pedig ne ellenünk lázadjanak,hanem a politikusok ellen! Mint látszik, lehet sikereket elérni.

Viktus 2011.12.01. 20:02:04

„A szakszervezet követelésének a magyar jogrendszer a kezdettől fogva ellenált" – mondta az Indexnek Mihályi Péter, aki szerint az anyacégben maradó vasutasok követelése a Cargo eladása után nonszensz volt. Az eladott cégben dolgozóknak azért jár a pénz, mert az átalakítással megnő az esélye a leépítéseknek index.hu/gazdasag/blog/2010/10/12/460_dolgozotol_valik_meg_a_volt_mav_cargo/ , nő a bizonytalanság, hasonló az állami kézben maradó anyavállalatot nem érinti.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/01/vasutas/

Sir Gombóc 2011.12.22. 13:43:50

@mh1973:
Mostanában azért ne próbálj meg érettségi nélkül mozdonyvezetőnek menni, mert csalódás fog érni. És vannak, akik diplomával vezetnek mozdonyt, bár tény, nem ez a jellemző.
Amúgy a hozzászólásod tipikus, jellemző erre az országra. Ez az a mentalitás, ami miatt itt tartunk, ezért lehet az embereket kijátszani egymás ellen...

zsitva 2011.12.22. 16:20:44

Ma sok vasutas megkapta.
Netto 12.744 Ft.-

süti beállítások módosítása