Skip to content


       Szűrés lista

Négy éve mondtunk nemet a tandíjra

Négy évvel ezelőtt, 2008. március 9-én volt a szociális népszavazás.

Három kérdésben döntött a szavazáson megjelent 4 millió választópolgár:

  • Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?
  • Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen vizitdíjat fizetni?
  • Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetni?

A tandíjat 3 309 616 szavazó utasította el.

3 igennel sokat spórolhatsz:


Fidesz kampányvideó, rendezői változat:


Igen kampányfilm:




Kerényi Imre:


A legnagyobb hazugságvideó, Orbán Viktor a tandíjról a Szólás Szabadságában:


"Arról van szó, hogy akik szegény sorba született, de tehetséges gyerek eljuthasson az egyetemre, akik szegények, nem fogják tudni kifizetni a tandíjat a gyermekei számára ..."

Plakátmustra:

Álljon itt azért, hogy micsoda szörnyűségre mondtak akkor nemet a Zemberek:

"A 2006 októberében módosított felsőoktatási törvény alapján 2008 szeptembertől az államilag támogatott szakokon képzési hozzájárulást, röviden tandíjat kell fizetniük a hallgatóknak. Az intézkedés felmenő rendszerben lép életbe, csak azokra vonatkozik, akik 2007-ben voltak elsőévesek.
A díj összege a legtöbb egyetemen alapképzésben havi 10 500 forint, a mesterképzésben, illetve az egységes osztatlan képzésben (orvos, építész, jogász) 15 ezer forint (félévre 52 500, illetve 75 000 forint).
Az alapképzésben és az egységes osztatlan képzésben az elsőéves hallgatóknak nem kell fizetniük. A második évtől a tanulmányi eredmények alapján a diákok legjobban teljesítő 15 százaléka mentesül a hozzájárulás fizetése alól."

Félévente 52 ezer forint ... a betyárját, még jó hogy a Fidesz eltörölte!

Azok a kedves diákok meg, akik most nem fognak bekerülni az "ingyenes" 33 927 hely valamelyikére, és be kell fizetniük félévente a 150 ezer - 1 millió forint közé eső tandíjat, jusson eszükbe, hogy mennyire felemelő érzés volt együtt nemet mondani a tandíjra négy évvel ezelőtt!

Címkék: fidesz tandíj népszavazás seggszáj

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr374299713

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mikor hagy bennünket Orbán az EU-nál? 2012.03.11. 15:21:47

Mert, hogy előbb-utóbb otthagy az biztos. Honnan veszem? Mondom a példát, amit tapasztalatból ismerek és annak a párhuzamát.Elmegy a Gazsi a Polgármesteri Hivatalba. (Elmegy Orbán az Európai Parlamentbe.)- Gyüttem egy kis segílyé’. (Jöttem a kohé...

Trackback: Éljen a tandíj! 2012.03.10. 15:28:27

Megjött a tandíj, akárhogyan is nevezzük a képzési hozzájárulást. Sokan úgy érzik, hogy most dől össze a világ, hogy az egyenlőtlenség tovább nő a felsőoktatásban, abban, hogy kinek jár vagy kinek jut belőle, és hogy elfogadhatatlan az, hogy az állam s...

Trackback: Írjatok kérdéseket, legyen népszavazás a tandíjról! 2012.03.09. 20:44:12

Itt most egy Jobbikról szóló cikknek kellene következnie, de majd hétfőn, addig egy felhívás. Előtte kezdjük messzebbről: 2008-ban szavazott az ország arról, hogy ne legyen egyetemi tandíj, most meg mégis lesz korábbi ellenzőik révén. Az legalább ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HawkTrane 2012.03.11. 12:06:53

@jágör68: Na ez az első komment amire csak annyit tudok mondani: számból vetted ki a szót. Nincs mit hozzáfűzni, ez a színtiszta igazság!

HawkTrane 2012.03.11. 12:09:14

@Tigeri: A jobbik 5 év alatt az egykori Albánia állapotába helyezné az országot. Se USA, se EU, se SZU, majd mindent magunk. persze...

Ironfist 2012.03.11. 12:10:40

@Tigeri:
"Háát,bízom benne,hogy nem fideszbérenc."

Hát az, hogy hőbörögnek, hogy ez nem jó, az nem jó, minden szar amit a fidesz csinál, aztán bent a nagy házban tán még semmi nem volt, amire ne úgy szavaztak volna, ahogy a fidesz, azért sokat elárul.

@HawkTrane:
"Most már áruld el, te mit látsz üdvözítőnek? Mi legyen? Kire szavazzunk?"

Üdvözítőnek egyiket se találom. De per pill arra a pártra kacsintgatok, akinek a vezetője egyszer már megpróbálta helyrehozni az országot. Nem tudom a párt nevét amúgy, azt se, hogy van-e egyáltalán ilyen párt, vagy csak tervezik, de a Bajnaira gondolok itt.

HawkTrane 2012.03.11. 12:10:47

@Tigeri: Ja és persze a multik kizavarását még el is felejtettem :-)

Ironfist 2012.03.11. 12:12:49

@HawkTrane:
Azaz, Tesco helyett Turul :D

HawkTrane 2012.03.11. 12:16:27

@Ironfist: Hát nekem Bajnai egyszer és mindenkorra leszerepelt a kormánya által bevezetendő ingatlanadóval. A 15 éves kocsim teljes értékét kellett volna befizetnem minden évben luxusadóként. A nagyszüleimtől örökölt, és húsz év munkájával úgy ahogy felújított családi házamra meg kb. 300E forintot évente, a pedagógus feleségem negyedéves fizetését. (Nyaralni 2-szer voltunk a 20 év alatt) A tetves pénzügyminisztere meg azt mondta, ha nem bírom fizetni, adjam el... Köszönöm, nem kérek ezekből!

HawkTrane 2012.03.11. 12:18:30

Persze az ingatlanadót "kommunális adó néven" a fidesz i behozta, de az évi 25000-et reálisnak tartom, és szívesen be is fizetem.

HawkTrane 2012.03.11. 12:21:11

@Ironfist: Ahogy korábban mondtam, a megoldás: minden politikust és ideológiát elzavarni a parlament közeléből, (közmunkára alkalmazni őket 47000-ért), és értelmes képzett szakemberekre bízni az ország vezetését havi 5millió fizetésért, hogy a korrupció is ki legyen zárva.

HawkTrane 2012.03.11. 12:29:00

@Tigeri: Érdekes, mindannyian jót akarunk, mindegyikünk másképp, de abban legalább egyetértünk, ami itt a rendszerváltás óta (és pláne azelőtt!) történt, az egy nagy kalap sz@r. És erről a magukat politikusnak nevező bűnözők tehetnek elsősorban.

Ironfist 2012.03.11. 12:34:05

@HawkTrane:
Jó oké, de akkor döntsük már el, mit akarunk! Hogy ne legyen adó, de az ország menjen tönkre, vagy kegyen adó, amivel ki lehet minket húzni a szarból. A Bajnai ezt csinálta. A fidesz azért nem jó példa ez utóbbira, mert a befolyt adóösszeget nem arra fordítják, amire kéne, hanem jórésze eltűnik.

" Ahogy korábban mondtam, a megoldás: minden politikust és ideológiát elzavarni a parlament közeléből, (közmunkára alkalmazni őket 47000-ért), és értelmes képzett szakemberekre bízni az ország vezetését havi 5millió fizetésért, hogy a korrupció is ki legyen zárva."

Tehát szakértői kormányt? Mondok egy titkot: a Bajnai egy szakértő. És mikor ő volt a miniszterelnök, egyik pártnak sem volt tagja. Ugyanis ővele eljött az, amiért a fidesz oly sokat sírdogált, hogy szakértői kormány kell, szakértői kormány kell. Mellesleg tudtommal sem ő, sem a gonoszfujjfujjgyurcsány sem vett fel egy forintot sem, hanem teljesen ingyen voltak miniszterelnökök.

@Tigeri:
"@HawkTrane: Neki bajnai a mániája.@Ironfist: na ugye.:))"

Dehogy mániám. Azért, mert per pill őt tartom a legkompetensebb embernek, aki el tudná igazgatni az országot, attól még nem mániám.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 12:35:17

@HawkTrane: Te nem is vagy igazi Magyar!
Legközelebb ha kimész:
Berúgod a bolt ajtaját,bemész.
Az eladó /pénztáros ijedten:
-Ooh,endschuldingsiebitte!
Mire te:-Kussójá labanc! Ha annakidején kicsit tovább megyünk,most hitler és swárcenegger is Magyar lenne.Arról a móócártról már nem is beszélve!
Aztán a karikásostoroddal leszedsz egy zacskó chipset a polcról,miközben odasercintesz a sarokba.
Aztán távozol a falfehér megdöbbent boltos/pénztáros szeme láttára.esetleg még rá is ijesztesz,hogy tuggya hol a helye.:))

Ironfist 2012.03.11. 12:41:19

@Tigeri:
XD
Arról elfeledkezel, hogy az igazi magyar tudja az igazi magyar helyesírást, és ezen belül tudja, hogy az igazi magyart kisbetűvel írják, mert nem tulajdonnév :D

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 12:44:39

@jágör68: Mondom:Is-is.
@Ironfist: Nekem hiteltelenné vált pedig az elkúrás után még egy darabig bíztam fecóékban.De aztán rátaláltam erre a blogra...
@HawkTrane: Nem hiszem,hogy meg tudnák csinálni.De az igaz,hogy nem nagy pofával,üvöltve kéne csinálni a dolgokat.+már mondtam,hogy az EU ellenes tüntetésük fidesz seggnyalásnak tűnt.Nem ezért szavaztam rájuk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 12:46:50

@Ironfist: Mondom,hogy csak 4-es voltam hejesírásból.:))

Ironfist 2012.03.11. 12:46:56

@Tigeri:
"Nekem hiteltelenné vált pedig az elkúrás után még egy darabig bíztam fecóékban.De aztán rátaláltam erre a blogra..."

Az elkúráshoz semmi köze nem volt a Bajnainak. Jóval utána mondott csak le a Gyurcsány, és csak utána kérték fel a Bajnait, hogy ugyan legyen már szakértői kormányfő. Tudtommal ő semmi olyasmit nem tett, amivel hiteltelenné válhatott volna.

Ironfist 2012.03.11. 12:47:45

@Tigeri:
Szavaz a hejesirok pártyára.

HawkTrane 2012.03.11. 13:04:03

@Ironfist: Kétségtelenül van logika abban, amit mondasz. Meglátjuk, lesz-e pártja, egyáltalán lehet-e rá szavazni...

@Tigeri: Sok magyar valóban kb. úgy viselkedik, ahogy leírtad... Nekem nem igazán ez a stílusom. Úgy gondolom, először le kéne tenni valamit az asztalra magunknak megmutatni, hogy képesek vagyunk valamire, és akkor, mikor már van mire, lehet büszkének lenni.
Sajnos minden háborúban a rossz oldalon álltunk, mindent elvesztettünk, mikor már nincs is külső ellenségünk, akkor egymás haját tépjünk. De a nagy magyar öntudat az megvan! (Más meg semmi) Joggal röhög rajtunk a világ. Persze a zsidók tehetnek mindenről, meg a cigányok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 13:09:18

@HawkTrane: Na azért picit az osztrákok,németek is tehetnek egy két dologról.
Például megnyerhették volna azokat a háborúkat,amelyekben melléjük álltunk.:))

Marcellusca 2012.03.11. 13:12:11

@HawkTrane:
" Persze a zsidók tehetnek mindenről, meg a cigányok. " - Meg a Gyurcsány.
Meg az Orbán.
Nem, nem a Józsi, hanem ...
xD

HawkTrane 2012.03.11. 13:15:08

@Tigeri: Hát igen :-) Valamivel előbbre lennénk. De tudod, mennyit ér a "mi lett volna ha..."
Ráadásul talán úgyis tudod, mi volt Hitler véleménye a magyarokról... (Ezért furcsállom is, hogy a kuruc.info úgy isteníti) Szerintem csak addig kellettünk volna neki, míg az érdekében állt. Aztán valószínűleg mi követtük volna a lágerekben (amik szerinted gondolom nem is léteztek) a zsidókat...

HawkTrane 2012.03.11. 13:17:59

@Marcellusca dr.: Még nem esett le egészen, mire gondoltál a Józsival :-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 13:25:41

@HawkTrane: Apád faszát...! Szerinted én a bunkó,primitív fajta jobbikos vagyok ,köcsög?
Mert ha igen ,gyere ki játsszuk le!:))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.03.11. 13:25:45

@Tigeri: Fogadok ha nem állunk melléjük akkor most van Osztrák Világmonarcia vagy III. Birodalom...:)

Ironfist 2012.03.11. 13:26:32

@HawkTrane:
Lágerek léteztek még az ún. holokauszttagadók szerint is, csak nem pusztult el bennük 6millió zsidó (miután Európa zsidó lakossága nem érte el a 6milliót, ez elég valószínűtlen is lett volna).

Marcellusca 2012.03.11. 13:27:12

@Tigeri: Miazhogy? Nagyonis! :)
Annyi kiegészítéssel, hogy távozásom után felpattanok a parkolóban kikötött pej lovamra - természetesen szőrén megülvén - és elvágtatok a felkelő Nap irányába. :D

Ironfist 2012.03.11. 13:28:34

@Tigeri:
Hát, bunkó nem.... :D

Marcellusca 2012.03.11. 13:32:12

@HawkTrane: Hát, igen.
A zsidók és a szlávok után mi övetkeztünk volna.
De lehet, beelőztük volna a szlávokat. :)

Marcellusca 2012.03.11. 13:33:10

@Ironfist: Csak abban az esetben, ha Skicc Plagi bá az örökös elnök. :D

Ironfist 2012.03.11. 13:36:18

@Marcellusca dr.:
Elnöknek nem kéne, mert azért mégiscsak más országok előtt járatjuk le magunkat, de udvari bolondnak szerintem tökéletes lenne.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 13:36:30

@HawkTrane: Egyszer haverom is beolvasott egy nagymagyarnak,hogy nem attól lesz nagy magyar,hogy a Waffen SS-t élteti.Amúgy talán rabszolgának meghagytak volna.:))
A másik a holokauszt.Igen tudom,hogy volt.hagyjuk már ezt.A múltkor anyám is ezzel idegesített,hogy mi szívesen kiirtanánk/hagynánk éhenhalni a nyugdíjasokat.Aztán mikor dühös lettem,kinevetett.Egy másik blogon meg olvastam,hogy a jobbik szegényellenes politikája.
A tévében meg a múltkor valami mazsihiszes, kirekesztő plotikáról beszélt.
Amúgy,még mindig nem tudom eldönteni,hogy a németek jártak e jobban a második világháborúval,vagy a zsidók a holokauszttal?

Ironfist 2012.03.11. 13:38:37

@Tigeri:
Miért jártak volna jól a németek a háborúval?

HawkTrane 2012.03.11. 13:40:06

@Marcellusca dr.: :-))
@Ironfist: Nem tartom döntő jelentőségűnek a milliók darabszámát ha csak fél volt 6 helyett, azt is sokallom a magam részéről. A zsidók védelmében számomra elég néhány név a kedvenceim közül: Bob Dylan, Leonard Cohen, Albert Einstein, Woody Allen, Vladimir Horowitz, Leonard Bernstein és még sorolhatnám. Szegényebb lenne az emberiség nélkülük.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 13:41:44

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Sunderlaaaaaaaaaand!
És most ne gyere azzal,hogy a Realnak fújnak! Alonso kezezése jogos,mert ő Pool os volt.
Ramosé pedig nem is volt annyira.:))
Amúgymeg az amcsik biztos beszartak amikor hadat üzentünk nekik...:))
@Marcellusca dr.: Igen.Ez így méltó befejezés.:))
@Ironfist: Mivaaan,bazdmeg?:))

HawkTrane 2012.03.11. 13:43:28

@Tigeri: Igen, erről az jut eszembe, mikor az öreg zsidó bácsi megkapta a kárpótlást Auschwitzért, és azt mondta: jó, köszönöm, de ennyiért még egyszer nem vállalom.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.03.11. 13:47:47

@Tigeri: Ez igazán nem volt szép, méghogy Szádörizé....:/
A Realnak meg fújnak, na und? 10 pontos előnynél (amiből 9 bírói megtámogatás ugyi) a vajú akár le is húzhatja Xabi/Sergio/José gatyáját és lepippanthatja lendületből, a bajnokság állásán nem változtat. 10 vagy 13 vagy 25 pont olymindegy, nekem idén már semmiért sem kell izgulnom :))
Viszont azt az amcsi hadüzenetet de megnéztem volna, Hungary, Hungary, what is Hungary??? :)))

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.03.11. 13:49:16

@Tigeri: De az a Zsákos Bilbao megvan ugye? A hónap beszólása :)))))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 13:51:21

@csizsikpizsik - pique takarodj, evra te meg tövig!: Még az a rasszista borsodi félcigány kinézetű haverod se lőtt gólt.
A másik.A realnak a bajnokságban,a barcának a BL-ben fújnak.Ez így igazságos.Ezt már máshova is írtam.:))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 14:02:14

@Ironfist: Nos,nézzük,hol is tartanak...?
Szerintem ha járnék náluk csodálkoznék,hogy ezek vesztették el a háborút?
Mindenki szereti őket van pénzük az ő seggüket nyalják.Jóban vannak azokkal akikkel sokáig rosszban voltak.
A zsidók is szeretik őket például a Kertészek.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.11. 14:06:30

@HawkTrane: Próbálkozni a kiskutyák szoktak a nagykutyáknál...
Egyébként igazad van, próbálkoznak okosabban lopni, mint a haverjaik.

Ironfist 2012.03.11. 14:15:21

@HawkTrane:
"Nem tartom döntő jelentőségűnek a milliók darabszámát ha csak fél volt 6 helyett, azt is sokallom a magam részéről. A zsidók védelmében számomra elég néhány név a kedvenceim közül: Bob Dylan, Leonard Cohen, Albert Einstein, Woody Allen, Vladimir Horowitz, Leonard Bernstein és még sorolhatnám. Szegényebb lenne az emberiség nélkülük."

Lehet, de a holokauszttagadók csak névleg azok. Nem tagadják, hogy valóban történt ilyen, csak a manapság sokat hangoztatott mértékét tartják túlzottnak. Vagy valami ilyesmi.

@Tigeri:
"Nos,nézzük,hol is tartanak...?
Szerintem ha járnék náluk csodálkoznék,hogy ezek vesztették el a háborút?
Mindenki szereti őket van pénzük az ő seggüket nyalják.Jóban vannak azokkal akikkel sokáig rosszban voltak.
A zsidók is szeretik őket például a Kertészek."

Lehet, de gyakorlatilag csak egy liberális bólogatójánosnép lettek. Akik annyira liberálisak, hogy ha valami hasonlít arra, hogy horogkereszt, vagy agresszió, azt a legkeményebben büntetik, és tiltják. Kvázi túlkompenzálnak a háború miatt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.11. 14:22:30

@HawkTrane: Jójó,de Leonard Cohen buddhista lett így ő rendes zsidó!:))
Nomeg Woody Allen is király.Akár Radnóti A leghazafiasabb vers ugye a Nem tudhatom.
Úristen egy zsidótól!Menten felakasztom magam.:))
@Ironfist: Igen de sokkal előrébb járnak,mint mi.És az is igaz,hogy ott is szaporodnak az arabok,mint mindenhol európában.Lehet,hogy ezért még egyszer elszabadul a pokol nyugaton.

HawkTrane 2012.03.11. 14:26:57

@Ironfist: "Kvázi túlkompenzálnak a háború miatt" Teljesen egyetértek! Fizetnek boldog-boldogtalannak (lásd görögök), Az ország nagyobbik része már török, afgán, romám, ukrán. Épülnek a minaretek. Teljesen átestek a ló túlsó oldalára.

"Lehet, de a holokauszttagadók csak névleg azok. Nem tagadják, hogy valóban történt ilyen, csak a manapság sokat hangoztatott mértékét tartják túlzottnak. Vagy valami ilyesmi."
Akkor rám is rám lehetne fogni, hogy holokauszttagadó vagyok. Én nem ezekre gondoltam.
Nézz meg hozzászólásokat a kurucon, ők nem így fogalmaznak.

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:
"próbálkoznak okosabban lopni, mint a haverjaik" neked is igazat adok ebben, de már ez is jobb, legalább úgy fosztanak ki, hogy az idegeimet (és ezzel a családi életemet) kevésbé teszik tönkre...

Ironfist 2012.03.11. 14:38:27

@HawkTrane:
"Nézz meg hozzászólásokat a kurucon, ők nem így fogalmaznak."

Itt a kulcsszó. A kurucon. Azért a kurucinfót ne tekintsük már mérvadó, véleményformáló médiumnak, jó?

HawkTrane 2012.03.11. 14:42:46

@Ironfist: Már hogy ne kéne annak tekinteni! Ha így haladunk, a következő választások nagy esélyese a jobbik. Egyedül ők nem voltak még kormányon, meg fogják nyerni.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.11. 14:47:52

@HawkTrane: Tehát ha a betörő élére vasalt nadrágban toppan be hozzád Armani öltönyben és megkínál a teádból, akkor vihet bármit.

Droid vagy te a félművelt fajtából, ez tesz veszélyessé.

Bee-zony 2012.03.11. 14:56:11

@Horizont: Nekem már fel sem tűnt, hogy ilyen témát jobb az ebéd és a vacsora közé időzíteni… A továbbiakban majd nagyobb érzékenységet tanúsítok.
Akármennyire jó vagyok az elemzésben, és rossz a pártalapításban, világos, hogy mit kell tenni a javuláshoz, az igazságosabb és élhetőbb világhoz. Kezdeményezni kell, politikailag, aktívan, ami csak alulról tud jönni, mert a fent lévőknek jó így ahogy van, és ők nem fognak ezen változtatni, és csak a további hatalomátmentési kísérletekre lehet tőlük számítani.
Nem számíthatunk másra csak magunkra, mert helyettünk nem teszi meg ezt senki. Sőt én sem teszem meg mások helyett; akinek kell a „gesztenye”, az tegyen érte. Legfeljebb megmondom, hogy szerintem mit és hogyan érdemes tenni, de nem teszem meg mások helyett; tehát vagy munkamegosztásban működik az alulról jövő kezdeményezés, vagy sehogy. Logikus, máshogy ez nem tud működni.
Most három dolgon dolgozom (főleg) egy elemzésen, hogy ha nem USraeli-iráni háború, akkor mi a békés megoldás – elvileg van… és hogy milyen pártot szeretnék látni, és ennek melyek az alapelvei, és a kivándorlásomon; nálam ez így kerek, mert minden összefügg mindennel, de tényleg.

Ezt még hozzáteszem: www.enneagram.hu
Az enneagram a személyiségtípusok újabb felosztása. Nem csodaszer, és nem is hülyeség; jó tudni. Én alapvetően vizsgálódó, megfigyelő típus vagyok, és a többi ebből következik, az erős és a gyenge oldalak. Ugyanígy mindenki megtalálhatja a saját fő személyiségtípusát, és hogy az mely személyiségtípusokhoz kapcsolódik a legjobban.
Ha már be tudja magát kategorizálni az ember, és a többieket is, már előrébb vagyunk egy fokkal, mert tudható, hogy kitől mit lehet várni és mit nem.
(Állítólag a kék borítós Enneagram könyv a legjobb, ha valaki nem csak az internetről akar tájékozódni.)

HawkTrane 2012.03.11. 14:56:15

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.: Látom a szövegértés nem erősséged. Ha kötözködni akarsz, menj vissza a kocsmába, ott legyél ilyen bátor, a barátaid között te idióta :-)
Bár én vagyok a hülye hogy egyáltalán válaszra méltatlak...

Bee-zony 2012.03.11. 15:07:12

@HawkTrane: „Egyszerűen nem igaz, hogy mindenről a zsidók és cigányok tehetnek.”
Az tényleg nem igaz. Viszont ki állította azt, hogy mindenről a zsidók és cigányok tehetnek?
Mit is cáfolsz tulajdonképpen?

„Szalmabáb érvelés
hu.wikipedia.org/wiki/Szalmab%C3%A1b_%C3%A9rvel%C3%A9s
A szalmabáb érvelés olyan érvelési hiba, mikor az egyik vitapartner, a racionális vita szabályait megsértve a másik vitapartner torzított álláspontját támadja.
A torzított álláspont általában nagyon hasonlít az eredetire, azonban jóval gyengébb annál. A torzított állítást a vitapartner, mivel az sokkal könnyebben támadható és sokkal nehezebben védhető, hatásosan támadhatja, annak látszatát keltve, hogy az eredeti állítást cáfolta meg.” (...)

Én azt állítottam, és állítom, hogy vannak dolgok, és nem is kevés ilyen van, amiről a zsidók és cigányok tehetnek. Pl. Szögi Lajos családjának próbáltad már magyarázni, hogy szegíny ártatlan romákok, nehéz gyerekkoruk volt, gyerekcsíny…? Legyenek elegen a környékeden, meg jártadban-keltedben, aztán megtudod, hogy miről tehetnek a cigányok: a köztörvényes erőszakos bűnözés kb. 45%-áról – és miről nem: pl. az intellektuális pénzügyi bűnözés. Zsidóknál kb. ugyanez van fordítva.
A magyarok meg pl. arról tehetnek, hogy lehet rajtuk élősködni, és pl. ha valaki valahogy fegyverhez jut, akkor nem forradalmat csinál, hanem bankot rabol, stb.
A leírásom nem volt teljes körű, ahhoz a többi hozzászólásomat is el kellett volna olvasni…
Akkor leírom sokadszor is a probléma három fő összetevőjét: szemét cigányok, rohadt zsidók, és szarmagyarok. Ha ők nem a probléma, hanem egymást érdemlik, akkor viszont az a probléma, hogy mi legyen a többiekkel…

„A Kertész Ákost talán nem elzavarni kellett volna, hanem elgondolkozni a nagyon igaz és bátor szavain. Le a kalappal előtte, hogy ki merte mondani. Aztán most kezdhetsz engem is letetveszsidóhazaárulózni kedves felebarátom!”
Én nem tetveszsidózni szoktam, hanem szemétzsidózni… :)
Mit mert kimondani, a „genetikailag alattvaló”-t? Sértésnek megfelel, az biztos. Egyébként pedig bizonyítsa be az állítását őtoleránsliberálissága.
Ha ezt a kanadaiakra mondta volna, ők talán nem elzavarták volna? Persze még megtehetik, visszazsuppolás formájában. Egyébként egy paranoiást „elzavarni” igazán nem nehéz, hiszen „mindenki őt üldözi”. (És akkor mit szóljon a másik üldözött, az „echelon tanú” Molnár F. Árpád, akinek sugározzák az agyát?!) Egy lakatlan szigetet, vagy egy zárt osztályt kellene megpróbálnia, ott ő sem zavar senkit, és őt sem zavarják.
A „fejlődés” (mármint a tüneti):
Kertész Ákos: A magyar zsidóság is alattvaló
nol.hu/belfold/kertesz_akos__a_magyar_zsidosag_is_alattvalo

Magyarázat:
„Az elmebetegség mint zsidó kórság
www.antidogma.hu/node/3109
(…) Dr. Hutschnecker megállapítja, hogy minden zsidó a skizofrénia csíráival születik, és ez a tény magyarázza a zsidók széleskörű üldöztetését. „A világ könyörületesebb lenne a zsidókkal szemben, ha köztudott lenne, hogy a zsidók nem felelősek az állapotukért”, mondja. „A skizofrénia az a tényező, amely a zsidókban egy kényszeres üldöztetésvágyat teremt.”
A zsidók sajátos elmebetegsége azáltal nyilvánul meg, hogy képtelenek megkülönböztetni a jót a rossztól. Azt mondja, hogy bár a zsidó kánoni törvények elismerik a türelem, a szerénység és a becsületesség értékeit, a zsidók agresszívek, bosszúállók és becstelenek. „Miközben a zsidók azzal támadják a nem zsidó amerikaiakat, hogy rasszisták, Izrael a világ legrasszistább országa”, mondja Dr. Hutschnecker, aki szerint a zsidók az elmebetegségüket a paranoiájukon keresztül mutatják ki, mert - mint magyarázza - a paranoiás nemcsak azt képzeli, hogy üldözik, hanem szándékosan olyan helyzeteket teremt, amelyek az üldözést valósággá teszik.
Mindenkinek, aki látni akarja a zsidó paranoiát működés közben - mondja Dr. Hutschnecker -, fel kellene szállnia a New York-i metróra. Tíz esetből kilencszer egy zsidó az, aki félrelök az útjából. „A zsidók azt remélik, hogy mi ugyanígy veszünk revánsot, és ha ezt tesszük, akkor ő azt mondhatja, hogy antiszemiták vagyunk.” (…)
Dr. Jacques S. Gottlieb (Wayne State University) kutatásai kimutatták, hogy a skizofréniát az alfa-2-globulin proteinben lévő elváltozás okozza, amely a skizofrének esetében dugóhúzó alakú. A deformált proteintért nyilvánvalóan egy vírus a felelős, amelyet Dr. Hutschnecker szerint zsidók adnak át nem zsidóknak, akikkel kapcsolatba kerülnek. Ezért a nyugat-európai származású amerikaiak, akik nem építettek ki immunitást a vírussal szemben, különösen érzékenyek a betegségre. „Számomra nem kétséges, hogy a zsidók megfertőzték az amerikai népet skizofréniával. A zsidók a betegség hordozói, és járványszerűen fog terjedni, amíg a tudomány fel nem fedezi a vakcinát, amely ellensúlyozza azt.”
A zsidók a Biblia- és Talmud-tanulmányaik részeként azt tanulják, hogy a gojok ellen elkövetett olyan bűnök, mint a népirtás, tömeggyilkosság, gyermekmolesztálás Istennek tett szentséges szolgálatnak tekintendő. A Biblia és a Talmud, a gyűlölet szent könyvei felhatalmazást adnak az ártatlan zsidó fiataloknak arra, hogy Isten nevében gyűlöljék, gyilkolják, becsapják, üldözzék, kirabolják a nem zsidókat. Ez nemcsak egy rovátkát hagy a mentális struktúrájukon, hanem a lelkületüket is rothadó szellemi elferdülésbe taszítja.
Együtt élnek és dolgoznak a nem zsidókkal világszerte, kedvelik a goj szomszédjaikat, élvezik a kultúrájukat és esetenként még bele is szeretnek ellenkező nemű gojokba, mert a (fajtisztaságon alapuló) rájuk kényszerített szigorú törvények és megszorítások miatt kénytelenek egy olyan világban felnőni, amelyben megtanulják a más parancsának való engedelmesség és a kettős élet magvait. Az átlagos zsidó azzal a dilemmával szembesül, hogy engedelmeskednie kell az isteni törvények rabbinikus interpretációjának. A rabbik azt tanították a zsidó nemzet fiataljainak, hogy megvessék, leigázzák, lenézzék, sőt gyűlöljék a nem zsidók világát. Tanításaik szerint, ha valaki nem követi ezeket a szent parancsolatokat, akkor azokat Isten szigorúan megbünteti. Ennek természetesen mentális aberrációt kell eredményeznie a zsidóság körében.”

HawkTrane 2012.03.11. 15:24:51

@Bee-zony: "Hozzáteszem, az hogy a választási ígéretek nincsenek köszönő viszonyban sem a választás utáni tettekkel, az nem magyar specialitás, hanem világjelenség mindenütt, ahol a zsidók vannak hatalmon, vagy erős befolyásuk van, ott a gójok átverésének ezt a módszerét terjesztik, és ezt ismeri és alkalmazza a kiválasztott díszgój GyurBán is. Talán nincs meg mögöttük a zsidó háttér? De még mennyire hogy megvan. "

Mit kell még ezen magyaráznom? Bármilyen problémáról beszélsz, néhány mondat után a zsidóknál tartasz. Aztán meg letagadod, és teszed a hülyét. Szerintem meg nem ez a probléma gyökere, tegyük félre (az egyébként szerintem is létező) cigány és zsidó problémát, ha az ország sorskérdéseiről beszélünk.
Egyébként pontosan azt teszed, amivel vádolsz! Hol mondtam én, hogy Szögi Lajost ártatlan romák tréfálták meg? Miért adsz olyat a számba, amit sosem mondtam?
Ami Kertészt illeti, szerintem ő szándékosan, figyelemfelkeltés céljából fogalmazott úgy ahogy. Hogy felrázzon végre a tespedtségből. Ő (most is) magyarnak vallja magát, magára is értette. Sosem szólnék egy rossz szót sem a magyarokról, ha nem annak érezném magam. De azt hiszem hiába magyarázom. Persze lehet, hogy nincs is igazam.
De ha már metro... Ha sieltél már Ausztriában, nézd meg, ki az aki a sort kikerülve elöl próbál betolakodni, aki megpróbál csalni a bérlettel. Majdnem mindig magyar. Mindannyian ügyeskedni szeretnénk munka helyett. Talán mindannyian zsidók vagyunk?

zoktolk 2012.03.11. 15:40:53

@Bona Fides: végre egy normális ember... pont ez az én véleményem is. Annyit árnyalnék, hogy lehessen választani, hogy milyen minőségű szolgáltatást kérek, De ez tényleg legjobban a magánbiztosítókon keresztül tudna működni.

zoktolk 2012.03.11. 15:47:20

@jágör68: Nagyon sok falusi rendelőben ez igenis komoly bevételi forrást jelentett. Fel is lettek újítva ezek a rendelők, meg nővért vett fel maga mellé az orvos. Akit aztán kénytelen volt elküldeni, mikor megszűnt ez a bevétel. Nemzetgazdasági szempontból nem volt bevétel, ahogy egy átlagos családnak sem jelentett megerőltetést kifizetni alkalmanként. Akiknek meg tartós betegségük miatt többször kellett orvoshoz menni, azok meg amúgy is visszakapták vagy mentesek voltak a díj alól.

Ironfist 2012.03.11. 16:14:26

@zoktolk:
Bona Fides? Normális? Gratulálok, ő nem normális, hanem a fideszdroidok tipikus mintapéldánya.

jágör68 2012.03.11. 16:30:17

@zoktolk:
Ja persze:DDDDDDD
Komoly bevételi forrás, mivel 2000 óta nem emelték a háziorvosi praxisok finanszírozását.
Ha komoly bevételi forrást akartak volna, akkor mondjuk:
2000 Ft: MINDENKINEK
Indokolatlan sürgősségi ellátás igénybevétele esetén: 10.000- 50.000 Ft

HawkTrane 2012.03.11. 16:40:50

@jágör68: Hidd el, ebben tévedsz. Én nagyon szeretem, és jóban vagyok a körzeti orvosommal, az alapfizetéséhez képest egész tűrhető bevételi forrás volt, 5-10ezer forint rendelésenként.

Bee-zony 2012.03.11. 16:45:05

@HawkTrane: „Egyébként pontosan azt teszed, amivel vádolsz! Hol mondtam én, hogy Szögi Lajost ártatlan romák tréfálták meg? Miért adsz olyat a számba, amit sosem mondtam?”

Ezt írtam: „Pl. Szögi Lajos családjának próbáltad már magyarázni, hogy szegíny ártatlan romákok, nehéz gyerekkoruk volt, gyerekcsíny…?”
A kérdőjel mondat végén, az nem állítás, hanem kérdés.
Nem mondtad sehol. Én kérdeztem.
Csúsztatsz, szándékosan félreértelmezed a dolgokat. Nem megy a korrekt érvelés? Pedig a nem korrektet úgyis észreveszem…

„Mit kell még ezen magyaráznom? Bármilyen problémáról beszélsz, néhány mondat után a zsidóknál tartasz. Aztán meg letagadod, és teszed a hülyét.”
Mit és hol tagadtam le, és hol teszem a hülyét?
Írom, hogy van zsidó probléma, és van zsidó háttér, van az Orbánt kiképző Soros, van a „királycsináló” Apró Piroska és Apró Antal, van Hunvald és Zoltai és a Mazsihisz… és a többi zsidó hatalmi és pénzügyi korrupt hálózati tag.
Bármilyen problémáról beszélek, néhány mondat után a zsidóknál tartok? Azoknál a problémáknál beszélek a zsidókról, amelyekben ők szerepet játszanak, és ennyi, a többit te magyarázod-képzeled bele.
A normális gondolkodás nem az erősséged, állandóan eltérsz tőle. Ha Kertész Ákos lelki rokona vagy, kezeltesd magad.

„Ami Kertészt illeti, szerintem ő szándékosan, figyelemfelkeltés céljából fogalmazott úgy ahogy. Hogy felrázzon végre a tespedtségből.”
Sikerült, ezt elérte. De miért így tette, miért nem normális ember módjára? Mármint ha egészséges. Szerintem nem az. Akkor viszont mondjuk ki, hogy elmebeteg, nem teljesen beszámítható, és nem kell komolyan venni azt, amit mond. Vannak ilyen emberek, akikre azért rág be a környezetük, mert komolyan veszik, amit mondanak – mintha egészséges emberekről lenne szó, pedig nem.

„Ő (most is) magyarnak vallja magát, magára is értette.” Ez nem igazán derült ki akkor és ott. Ha ott lett volna az az egy mondat, hogy ezt magára is érti, akkor már más lett volna az egész – úgymint önkritika.

„Sosem szólnék egy rossz szót sem a magyarokról, ha nem annak érezném magam.”
Tehát azért basztatod a magyarokat, mert magyarnak érzed magad, és ha nem annak éreznéd magad, akkor nem basztatnád őket. Ez azért eléggé nyakatekert logika, nem az az egyszerű eset, amikor azért basztatja valaki a többieket, mert nem annak érzi magát.

„Ha sieltél már Ausztriában, nézd meg, ki az aki a sort kikerülve elöl próbál betolakodni, aki megpróbál csalni a bérlettel. Majdnem mindig magyar.”
Nem síeltem még Ausztriában (máshol sem, erről valahogy lemaradtam), azt viszont tapasztaltam, amikor a magyar buszsofőr a német határon megpróbálta megkerülni a sort. Aztán persze a németek visszaküldték a sor végére, ami közben már hosszabb lett, és így hátrébb került, mintha maradt volna a sorban.

„A magyar mögötted lép be a forgóajtón, de már előtted megy ki onnan.”
Ezt nem pozitív értelemben mondják külföldön… hanem a pofátlan nyomulás, törtetés értelemben.
Ha ebből indulunk ki, akkor én „földönkívüli” vagyok – de legalább is atipikus, mert ez a mentalitás nem jellemző rám.

Még néhány, állítólag a magyarokra jellemző tulajdonság:
„…időnket legszívesebben henyéléssel töltjük, és a folytonos viszálykodásba fogunk belehalni.”
„…eltúlzott nemzeti büszkeség jellemez bennünket, könnyelműek, pazarlók, telhetetlenek, passzívak vagyunk.”
…lusták, lassúak, megbízhatatlanok, bűnözésre hajlamosak, gyengék, naivak, elszigeteltek és szegények vagyunk.”
„…az önkritika hiánya”, „…alacsony aktivitás” (jellemez bennünket).
„Nincs még egy olyan ország Kelet-Európában, ahol olyan elkeseredett gyűlölettel támadnák egymást a társadalom különböző csoportjai.”
„Egy panaszkodó nemzet, és külön képességük van rá, hogy a pozitívumokat is negatívumként tüntessék fel, és ezt még élvezik is. Azt mondják, a magyar panaszkodik, ha a fagylaltja hideg.”

Ady Endre: "megtartó erő pedig itt hagyományosan az elzárkózás, a passzivitás, a rezisztálás kirgiz módszere volt", … a "magyar történelem, magyar kérdés, magyar fátum ennyi: néhány száz erőszakos család uralkodott, álnokoskodott, kegyetlenkedett, barbárkodott egész Magyarországon. Ezek kinevezték magukat Magyarországnak, s a szent magyarság nevében kötötték az üzleteket, és zsebüknek egy kis sérelméért fölborítottak mindent."

Bibó István: "Rossz oldalra álltunk…", "a döntő pillanatokban, politikai, társadalmi és szellemi téren egyaránt, nem tudta megtalálni, vagy nem tudta hatalomhoz juttatni azokat a vezetőket, vagy olyan vezetőket, akik szükségleteit, érdekeit, útját jól kifejezték s jól megtalálták volna."

Ez utóbbi kettő szerintem nagyon igaz a többségre vonatkozóan.

„Mindannyian ügyeskedni szeretnénk munka helyett. Talán mindannyian zsidók vagyunk?”
Szerintem nem annyira homogén a magyar társadalom, hogy ez mindenkire igaz lenne. Tehát nem mindannyian, csak sokan. Pl. nyolcszázezer roki... ez sok; és ha ilyen a többség, akkor az van, ami most van, a nyomor és a nyavalygás, és ez nem jól van.

jágör68 2012.03.11. 17:14:38

@HawkTrane:
Hát végülis- normális országokban ennyi az orvos ÓRADÍJA.
Itthon meg ebből a felszerelést, asszisztensnőt, gyógyszereket, kocsit, stb is kell belőle fizetni.
Amúgy még a 300 Ft is valamennyi pluszforrás lett vón, ha előtte nem vonnak ki 300 milliárdot- arra játszva, hogy a 300 Ft miatt távolmaradó súlyos, akut betegekre nyugdíjat meg temetési költséget se köll majd fizetni.
Többszázezres- milliós egészségügyi ellátásról nem is beszélve.
Na ehhez képest a 300 Ft.........

HawkTrane 2012.03.11. 17:29:04

@Bee-zony: Igazából nem szívesen vitázom veled, mert lényegében ugyanazt gondolom, mint te, csak apró értelmezésbeli dolgokat nagyítasz fel. Akkor minek mondod nekem, hogy "Szögi Lajos családjának próbáltad már magyarázni, hogy szegíny ártatlan romákok, nehéz gyerekkoruk volt, gyerekcsíny…? Legyenek elegen a környékeden, meg jártadban-keltedben, aztán megtudod, hogy miről tehetnek a cigányok: a köztörvényes erőszakos bűnözés kb. 45%-áról" Ha rajtam múlott volna, 24 órán belül lógott volna mind a tizenegynéhány tetves gazember. (függetlenül attól, hogy cigány, tót, vagy magyar)
Sosem tagadtam, hogy óriási probléma. Itt van mellettem a kőhidai fegyház, tudom, hogy az elítéltek 90%-a cigány. És nem tyúklopási ügyek. De ennek semmi köze ahhoz, hogy az ország gazdaságilag évről évre lejjebb csúszik. Csak ennyit akartam mondani. És ugyanez a zsidókkal. A magyar mentalitás az, amin először kéne változtatni, az visz előre. Bocs, ha én is azt tettem, de te is kiforgatod a szavaimat. Ha Kertész normálisan fogalmaz, a kutya sem hallotta volna. Szerintem is abnormális amit mondott. De attól még el kéne rajta gondolkozni. Végső elkeseredésemben én is mondok néha hülyeséget. Szerintem nem is áll szándékodban megérteni.
"Tehát azért basztatod a magyarokat, mert magyarnak érzed magad, és ha nem annak éreznéd magad, akkor nem basztatnád őket. Ez azért eléggé nyakatekert logika" Miért lenne nyakatekert. Mivel magyar vagyok, úgy érzem jogom van kritizálni. Ha cigány lennék, kőkeményen fogalmaznék róluk. Így inkább védem őket, mert ha csak 5% becsületes, már ez elég ahhoz, hogy ne általánosítsunk. Mert nekem is rosszul esett a "Magyar ne lopj!" tábla.
Az meg sajnos az elenyészően ritka eset, hogy a buszt visszaküldték. Demokráciákban nem áll minden kapunál rendőr. Még egy jellemző példa: Bécs, IKEA büfé. Kétgyerekes család. Fizet papa 2 pár virslit egy üdítővel. Mama megtömi a tálcát, paradicsom, reszelt uborka, mustár rogyásig (mert önkiszolgáló) Az egy poharat kb. 8-szor töltik fel, az egész család rogyásik issza magát. Végül az egész cuccot otthagyják, lusták 3 méterre a leadó tárolóig elvinni. Az összes ingyen uborka hagyma meg mustár 3/4-e, meg a félig töltött üdítős pohár persze ott rohad, majd a személyzet kidobja. Aztán nagy böfögés közepette röhögve továbbállnak. Én meg szégyenkezem a szomszéd asztalnál. Gondolom a fekete BMW jeep megvan...
Szóval magunknál kell keresni a hibát.

HawkTrane 2012.03.11. 17:34:18

@jágör68: Értem én! TÖK IGAZAD van! Persze, hogy szar ez így. Tudom, hogy más országokban hogy van ez. Feleségem 115000-et keres diplomával 30 év munkaviszonnyal. (Télen ez épp a teljes rezsink összege) Nézd meg, mennyit keres egy nővér 3 műszakban. De most őszintén: te most meg tudnád oldani, hogy minden fizetést a jogos szintre (= a háromszorosára) emelj?
Mindenki tudja mi lenne a jó és igazságos, csak pénzt nem tud rá senki keríteni. Még jó politikával (amire SEMMI remény) is kéne néhány évtized türelem.

nápolyi maszti 2012.03.11. 20:10:33

Olvasom itt a hozzászólásokat, ahogy a hányadék fidesz-fanok egymásnak adják a stafétát. Vagy a klaviatúrát. Ehogy eltűnik az egyik, nyomban felbukkan a következő, nagyjából ugyanazokkal a a dögunalmas érvekkel. És a mentális egyensúlyuk fenntartása szempontjából nélkülözhetetlen gyurcsányozással... (nagyjából olyan lehet ez nekik, mint egy középkorinak, hogy lapos a föld, vagy hogy a nap forog körülöttünk. Ha szembe kéne nézniük a szomorú ténnyel, hogy imádott orbánuk százszor kártékonyabb f.sz, és sokkal régebben, sokkal nagyobb hatásfokkal qrogatja elfelé a hazát, szerintem mentem megbolondulnának.) Mindegy, lehangoló ez az egész - pedig régen olyan jókat röhögtem itt a vastagbőrön.

Bee-zony 2012.03.11. 20:39:38

@HawkTrane: Engem is zavarnak a kultúrált(abb) nemzetek játékszabályait felrúgó bunkók. Az sem véletlen, hogy Ausztria elfordult Magyarországtól; „Ázsia a Lajtán túl kezdődik”, távolságtartó kapcsolatok…
Akkor ezt megbeszéltük, és léphetünk tovább.
Én legszívesebben leválasztanék egy területet a nyugati határszélen, Hongkong Különleges Igazgatású Terület mintájára, olyan tartózkodási feltételekkel, saját pénzzel és saját törvényekkel, hogy csak az előírt viselkedési, erkölcsi és szellemi szintet elérők tartózkodhatnak ott, a többieknek kívül tágasabb. Ehhez viszont az kellene, hogy a kormány ebbe belemenjen, és hogy ne nyúlja le pénzügyileg. A manyup-lenyúlós, külön bankadós kormány nem ilyen, úgyhogy ezt a tervet lehet jegelni…
Akkor mit lehet tenni? A politikai aktivitást. Vannak érdekeink, ezekből meg kell keresni a legfontosabb közöseket, és összeállni politikai érdek-érvényesítő szervezetté.
Én pl. tudom a fő társadalmi érdekeimet fejből, mert nincs ezekből olyan sok.
1. 0 bűnözés mint elérendő cél.
2. Optimális népszaporulat.
Ez a kettő leginkább nemzetközi rendszerben érhető el, tehát már csak ezért is fel kell venni a kapcsolatot a többi országgal, és úgy jó, ha szerte a világon van olyan párt, ahol megvan ugyanez a két elérendő cél.
3. Gazdaság: megtanulni a hogyan-t, és megcsinálni az ésszerű, nem tömeges munkanélküli, és nem is rablógazdálkodó gazdaságot. Vannak követendő példák a világban, csak legyen meg a korrekt szándék és kivitelezés. El kell dönteni, milyen gazdasági modellt, illetve modell-mixet válasszunk, és amiről leszűrődött, hogy magyarországi viszonyok között a legjobb és működik, azt meg kell csinálni.
4. Oktatás: az élethez valóban fontos dolgokat megtanítani, és hogy a tudás és képzettség a tényleges gazdasági igényekhez igazodjon. Vannak külföldi példák, és némi saját ötlet, úgyhogy ez nem egy elérhetetlen cél, csak legyen meg hozzá az egységes csapat-akarat.
5. A külpolitikát illetően Svájc-Ausztria-Magyarország semleges tengely, és az EU-hoz egyedi szerződésekkel csatlakozás, ahogy ezt Svájc is teszi.
Ha ez a 4+1 pont megvan, akkor már megvan az élhető ország alapja, és jöhet a következő 4 pont, megoldandó feladatként. Így, lépésről-lépésre fel lehet építeni a jól működő országot.
Az első pont eléréséhez kell a kőkemény szigor, amit persze a bűnözők és bűnözővédők nem fognak megszavazni, mert az elveik és céljaik ellen való (úm. szabad bűnözést mindenkinek, hadd pusztuljon a nép).
Magyarországon ilyen párt ilyen célokkal aligha lesz mostanában többségi párt, de attól még érdemes összehozni, becsületből. Pl. én ilyen világban szeretnék élni, még a Kárpát-medencében is, tehát ezért dolgozom.
De előtte még lesz egy magas labda az USraeli-iráni háború vonatkozásában… Van egy elméleti békés megoldás, és lehet majd rajta agyalni, hogyan lehet gyakorlatra váltani; mert ha nem megy, akkor marad a háború, a harmadik világháború nem is kicsi esélyével.

HawkTrane 2012.03.11. 21:23:27

OK, majdnem teljesen egyetértek veled. Néhány apró megjegyzés:

1. Én a 3-as pontot hoznám előre.
2. A fent vázolt "programunk" a Magyarországon hagyományos értelemben vett politikusokkal nem érhető el, nekik ez nem érdekük. Tehát jön az, amit leírtam, egy ideológiáktól mentes szakértői ""párt"" kéne.
3. "Magyarországon ilyen párt ilyen célokkal aligha lesz mostanában többségi párt"
Ez óriási tévedés. Óriási igény lenne egy ilyen pártra! A kommentekből is láthatod, egyre többen vagyunk, akiknek MINDKÉT oldallal tele a töke! Ilyenszerű próbálkozás már volt egyszer, mikor még sokkal kisebb volt rá az igény, és pillanatok alatt minden szervezés nélkül majdnem bejutott a parlamentbe az a butácska Kupa Mihály azzal a szöveggel, hogy ő független. Egy ilyen párt rengeteg szavazatot kaphatna, kifogná a szelet a jobbik vitorlájából. Persze kéne néhány értelmes és meggyőző személyiség. (Sokan ilyennek látták Gyurcsányt a legeslegelején, mikor berobbant sportminiszterként. Bevallom, legelőször én is nagyon értelmesnek véltem)
4. Ha Irán sokat packázik az atomellenőrökkel, valóban pofán vágják, előbb-utóbb, és szerintem jól is teszik. Egyáltalán nem szükséges, hogy ilyen kiszámíthatatlan őrülteknek atomfegyverük legyen. Jobb időben lépni a fejlett világnak, ne várjuk meg, míg késő lesz. Ugyanez vonatkozik É-Koreára is. Én az Iraki dologgal is egyetértettem. Emlékszem, hogy Husseinék hónapokig szórakoztak az ellenőrökkel, be is engedték meg nem is. Ha simán megmutatnak mindenüket, még ma is élne. Gondolom ezzel nem loptam be magammal a szívedbe, de ez végül is egy egészen másik ügy.

HawkTrane 2012.03.11. 21:25:55

Bocs, az utolsó előtti mondatban kimaradt az alany, természetesen Szaddam-ra gondoltam, biztosan értetted.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.03.12. 08:44:46

@HawkTrane:
Sajnos nem értek a pénzügyekhez, így lehet, hogy baromság a felvetésem:

A munkáltatók elsősorban azért nem emelnek béreket, mert az azzal járó adóterhek igazán magasak. Mi lenne, ha egy bizonyos értékhatárig. (Pl.: brutto 200.000-170.000 Ft) Nem kellene több adót fizetni a munkáltatónak munkabérekért. (Ez kb. az a szint, ahol az adójóváírások és az egy kulcsos adóval sem jártak rosszabbul a dolgozók).
Ebből sok pénz így is elmegy az szja+tb kombóra. Aztán ha a szerencsétlen magyar dolgozónak egy kicsivel több pénze maradna, akkor talán többet tudna vásárolni. És minden kifizetett tétel 27%-a adó, az is pénz az államnak.

Én egy ilyesfajta kedvezményben látom a gazdaság élénkítését.

Bee-zony 2012.03.12. 08:57:30

@HawkTrane: „1. Én a 3-as pontot hoznám előre.”
Igazából egyszerre kellene dolgozni mind az ötön, mert mindegyik fontos. Várjunk a többivel, amíg nincs rendben a gazdaság? Az nagy veszteség lenne. Igaz hogy így csak 20% idő-energia-ember jut egyre, viszont nem is kell ehhez sok ember. A Jobbik a témaköreit kabinetek (kb. munkacsoportok) formájában oldotta meg, és ez így jó itt is. Kétszámjegyű létszám már elegendő egy-egy kabinetbe, ha a tagok komolyan dolgoznak a választott ügyön, plusz a népi bölcsesség hozzászólási lehetőség formájában… A minőség legyen meg; a mennyiséget illetően ez nem olyan vészes.

„2. A fent vázolt "programunk" a Magyarországon hagyományos értelemben vett politikusokkal nem érhető el, nekik ez nem érdekük. Tehát jön az, amit leírtam, egy ideológiáktól mentes szakértői ""párt"" kéne.”
A szakértelem mindenképpen szükséges. Viszont már maga a program is egy ideológia, és rendszer. (Az, hogy miért pont ez a program, és nem más.) Párt: országgyűlési választáson induló politikai szervezet, tekintve hogy a főhatalom megszerzésére, az ország irányítására más törvényes mód nincs. (Az erőszakos megoldásokat most hagyjuk.) Hogy a nevében szerepel-e a párt szó vagy sem, az mindegy; ha választáson indul, akkor a funkcióját tekintve párt.

„3. "Magyarországon ilyen párt ilyen célokkal aligha lesz mostanában többségi párt"
Ez óriási tévedés. Óriási igény lenne egy ilyen pártra! A kommentekből is láthatod, egyre többen vagyunk, akiknek MINDKÉT oldallal tele a töke!”
Lehet, hogy alábecsültem az igényt… Van 4 parlamenti párt (meg egy árnyék), vegyük úgy, hogy a híveik nem pártolnak el tőlük, és a többiek jöhetnek szóba, akik egy része így is - úgy is politikailag passzív és szkeptikus… Az 5%-os támogatás ilyen körülmények között sem esélytelen. A puding próbája – meg kell próbálni.

„Ilyenszerű próbálkozás már volt egyszer, mikor még sokkal kisebb volt rá az igény, és pillanatok alatt minden szervezés nélkül majdnem bejutott a parlamentbe az a butácska Kupa Mihály azzal a szöveggel, hogy ő független.”
Az mekkora átverés volt… mint a Somogyért-es független Gyenesei; akik aztán persze csak megtalálták azt a helyet, ahonnan jöttek. Ezt egyszer el lehet játszani, aztán mehetnek a történelem szemétdombjára, ahova 4 év nélkül is valók lettek volna, ha a szavazók egyből átlátják az egészet.

„Egy ilyen párt rengeteg szavazatot kaphatna, kifogná a szelet a jobbik vitorlájából.”
Kitűzött és elérendő célok vannak programként, hogy ehhez a többi párt hogyan viszonyul, az már az ő dolguk. 2010-ben még én is azon a véleményen voltam, hogy a Jobbiknak ne legyen konkurenciája, mert akkor az szavazatmegosztás, és ha a másik párt 5% alatt marad, akkor „elveszett szavazat” is. A Jobbik bejutott, eléggé stabilan, és most már azt mondom, hogy programként ezek és ezek az elérendő célok, és hogy ezek nem esnek teljesen egybe a Jobbik programjával, és ezért van létjogosultsága ilyen célú politikai érdek-érvényesítő és képviselő csoportnak, az elérhető százalékoktól függetlenül. A Jobbik is rendpáti, jó, örülök. Ők égetnek EU-zászlót, nekem ilyen tervem nincs, és az elérendő célokban és a módszerekben bőven van annyi különbség, hogy két külön politikai csoportról legyen szó. Együttműködni pedig ott kell, ahol megvannak a közös pontok, és ez jelenti az optimumot a kitűzött és elérendő célok viszonylatában.

„Persze kéne néhány értelmes és meggyőző személyiség.”
Persze. És az is, hogy a közös célokért meglegyen a közös akarat.
A pártalapításnak két módon van létjogosultsága. Az egyik, hogy emberek, mit akartok hallani, mi azt képviseljük, rugalmasan, gumigerinccel, sőt gerinctelenül, mint egy amőba, bármi legyen is a képviselendő.
A másik lehetőség, hogy emberek, ezek a céljaink és a programunk, és akinek ez így megfelel, az csatlakozzon, valamint szavazzon ránk.
Amint a helyzet mutatja, a gerincesek a politikában eléggé ritkák; gerinctelenből, köpönyegforgatóból, színváltóból van bőséges kínálat.

„(Sokan ilyennek látták Gyurcsányt a legeslegelején, mikor berobbant sportminiszterként. Bevallom, legelőször én is nagyon értelmesnek véltem)”
Értelmes, „csak” alacsony erkölcsű, karizmatikus szélhámos. Ez a legkártékonyabb kombináció, mert van esze – a bűnözéshez.

„4. Ha Irán sokat packázik az atomellenőrökkel, valóban pofán vágják, előbb-utóbb, és szerintem jól is teszik. Egyáltalán nem szükséges, hogy ilyen kiszámíthatatlan őrülteknek atomfegyverük legyen. Jobb időben lépni a fejlett világnak, ne várjuk meg, míg késő lesz. Ugyanez vonatkozik É-Koreára is. Én az Iraki dologgal is egyetértettem. Emlékszem, hogy Husseinék hónapokig szórakoztak az ellenőrökkel, be is engedték meg nem is. Ha simán megmutatnak mindenüket, még ma is élne.”
Végül nem találtak semmilyen tömegpusztító fegyvert, viszont háborús oknak jó volt. És ha már egy vélt dologra hivatkozva úgyis megszállták és leigázták őket, ott maradtak még egy ideig.
Irán viszont nem Irak. Irakban sokan örültek, hogy megszabadultak Szaddamtól és a rezsimjétől, ledöntötték a szobrát, megtaposták a fényképét… Hámeneinek és Ahmadinezsádnak sokkal nagyobb a támogatottsága a nép körében, és jelzem, hogy Irán sokkal keményebb dió Iraknál és Afganisztánnál is, és vagy nem sokat ér el vele szemben USrael, vagy ha atomfegyvert is bevetnek, akkor elérik, hogy a többi atomhatalom se maradjon tétlen, és így már meg is van a III. vh.
A magam részéről kölcsönös izraeli-iráni atomleszerelést javaslok, mert az egyoldalú aligha fog összejönni; amíg az izraelieknek van, addig az irániaknak is lesz.
Észak-Koreához pedig hozzá se nyúlnak, mert ott nincs se olaj, se zsidó érdek, ellenben keményen fanatikusok vannak ott, akik kiosztanának olyan tömeghalált beavatkozás esetén, hogy nem éri meg beavatkozni; és nem is avatkozik ott be az USA, ha nem muszáj. Meg le is vannak már kötve a kétfrontos háborúval, Afganisztán-Irak után Afganisztán-Iránnal.
Ahogy biztos voltam abban, hogy Irakot leverik annak rendje s módja szerint, most azt érzem, hogy az Irán elleni háborút, ha beindul, az megszívja a világ, még az olyan viszonylag távoli helyek is, mint Magyarország. Meddig eszkalálódhat ez? Az atomháborúig. Akkor pedig már ott van a III. vh., az oda küldött katonák halálával, a radioaktív szennyezéssel (ami több lesz, mint a fukushimai), az olajárral, a gazdasági visszaeséssel… és így már senki sem fog a háború áldatlan hatásaiból kimaradni a globális faluban.

molaris 2012.03.12. 10:41:00

@Bee-zony:
Igen, Ferinél a gazemberség találkozott az elszántsággal.XDXD

HawkTrane 2012.03.12. 11:23:20

@csabapayne: Nézd, amit mondasz, az nem hülyeség, de a helyzet a következő:

Van egy kis vállalkozásom 1992 óta. (Kft.) A legjobb időszakban (1998-2006) 8 alkalmazottam volt. Majdnem mindenkit el kellett küldenem, már csak ketten vagyunk. Én azt mondom, persze, magasak a járulékok, de nem ez a döntő kérdés. Ha leviszik nullára, akkor sem tudok egyetlen embert sem felvenni! Mert nincs elég munkánk! Magyarul: a kereslet, a piac a kevés. Én miattam emelhetik is, ha van munka, gond nélkül ki tudom fizetni. Ezért nem stimmel, amit a fidesz is gondolt, hogy olyan egyszerű munkahelyet teremteni. Pár százalékot csökkentünk, és a vállalkozók ész nélkül elkezdenek bővíteni és embereket felvenni. Egy frászt. (Nem is jött össze nekik) Ha Orbán életében dolgozott, vagy vállalkozott volna, akkor bele sem kezd... De hát egyetemről egyből politikus lett :-)

@Bee-zony: Nagyon belementél olyan dolgokba, amiket csak példának hoztam fel. Így kifejtve én is kb. azt gondolom, mint te.
"Viszont már maga a program is egy ideológia" persze abszolút igazad van, én csak úgy értettem, el kéne felejteni a "balközép" meg "szélsőjobb" és egyéb hasonló kategóriákat. Melyek persze már amúgy is teljesen értelmetlenek (fidesz már szinte köztudottan a legbaloldalibb)
"Van 4 parlamenti párt (meg egy árnyék), vegyük úgy, hogy a híveik nem pártolnak el tőlük, és a többiek jöhetnek szóba" Ez semmiképp sem igaz. Szó sincs róla, hogy egy pártra szavazó egyben a párt híve lenne. A környezetemben szinte alig ismerek valakit, aki híve lenne annak a pártnak, akire szavazott. Tehát nem csak a többi jöhet szóba. A jobbik szavazóinak szerintem legalább fele olyan, aki mérgében szavazott rájuk, úgy elege van már a fidesz-mszp párossal.

A Gyenesei és Kupa-féle dolgokat csak példának hoztam, persze, hogy átverés volt. De azt jól mutatta, hogy lenne ilyen "párton kívüli" párta igény.

A jobbik (és a társadalom nagy részének) rendpártiságával egy apró gondom van: a nyomorban élő (nevezzük nevén, úgyis már csak négyszemközt vagyunk) cigány tömegnek vagy munkát, vagy elegendő segélyt KELL adnunk. Mert ha én nem találnék munkát, otthon meg éhezik a család, én is elindulok betörni. Az képtelenség, hogy éhen haljanak. Tehát amit a jobbik és hívei gondol, hogy elég a segélyből, az erősen kontra-produktív lesz a bűnözést illetően.
Amit a pártalakításról írsz, ahhoz nem tudok mit hozzátenni, így igaz! Gyurcsányról szintúgy, annyi kitétellel, hogy Orbánra is igaz. (Remélem sosem derül ki, hogy Vonára is igaz lenne-e?)

Az Iráni véleményedre nem akarok mélyen kitérni, mert nagyon "off topic", de én némileg másképp látom. Iránra véletlenül nagyon pontosan emlékszem, minden este izgulva néztem az osztrák TV híradót. Nem fogadom el, hogy a tömegpusztító fegyverek létezése csak ürügy volt. Nem akarom újra leírni, de Aziz heteken át hülyítette a világot, a huszadik figyelmeztetés után is. Szóban ugyan mondta, hogy nincs fegyverük, de az ellenőröket csomó helyre nem engedték be (máig sem értem miért) Ilyen helyzetben az USA nem veszíthette el az arcát, szinte kénytelen volt már lépni. Utólag könnyű okosnak lenni, hogy milyük volt... Irán keményebb dió, ez kétségtelen. De én messze optimistább vagyok, szerintem az USA értelmesebb annál, sztem fel sem merülne az atom bevetésének gondolata. Tudom, durva, de ahogy mondtam, az ilyen országokat addig kellene leszerelni, amíg nem késő.

HawkTrane 2012.03.12. 11:26:06

@molaris: Nagy igazságot mondasz, de be kell látnod, gazemberségben egyformák Orbánnal, ez utóbbi viszont messze-messze túltesz Gyurcsányon elszántságban!

Ironfist 2012.03.12. 13:03:29

Na, hogy kis ON is legyen. Hoffman Rózsa: Dehát nincs tandíj!
hirek.msn.mainap.hu/itthon/hoffmann-rozsa-dehat-nincs-tandij-11055/

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.03.12. 13:06:25

@HawkTrane:

Igen, ez egy ördögi kör. Az embereknek, vállalkozásoknak nincs pénzük, így persze, hogy beszűkül a kereslet, zsugorodik a piac. Ilyen állapotok mellet pár százalék tényleg csak csepp a tengerben
És most nem tudsz több embert felvenni, még többet fizetni sem, de egy jobban teljesítő cég már talán igen. Sőt a multicégek véleményem szerint a mostani bérek dupláját is vidáman ki tudnák fizetni az alkalmazottaiknak. A lényeg, hogy a dolgozó emberekből kellene egy újjáéleszteni egy felzárkózó középosztályt. Mert azt látom, hogy pont azok szakadnak le, mennek ki külföldre, akikben itthon is komoly vásárlói potenciál volna.
Ez most legélesebben az orvosoknál ütközött ki.

Vona Gábor fogalmazta meg ezt nagyon frappánsan: "Aki nem dolgozik, ne is egyék, de aki dolgozik, az legalább hadd egyen".

HawkTrane 2012.03.12. 13:24:49

@csabapayne: Hát ahogy mondod! Így van. A multi (helyesebben valamennyi munkaadó!) csak annyit fizet, amennyit muszáj. Ez az érdeke, ő nem jótékonysági intézmény. Persze, hogy tudna többet, de hülye lenne. Nem tudom, mi lenne a megoldás! :-(

HawkTrane 2012.03.12. 13:34:05

@Ironfist: Hát az ember zsebében kinyílik a bicska, ha ennek a gátlástalan, hazug, csúsztató, mindenkit hülyének néző seggfejnek a cinikus szövegét olvassa.
Ennek ellenére azt kell mondanom, a törvényt (az ország jelen helyzetében) teljesen elfogadhatónak tartom!
Csak nem így kéne behozni! Ki kéne állni, bocsánatot kérni az országtól és az előző kormánytól, és bevallani, hogy "uraim, tévedtünk! Maguknak volt igazunk, nem lehet ingyenes oktatás!".

HawkTrane 2012.03.12. 13:37:22

De azt fel kell fogni, aki nem tanul jól, az fizesse ki a költséget!
Léhűtőknek ne adópénzből finanszírozzák a sokéves pihit!
Akinek meg apuci nem tudja fizetni, ott nincs mese, neki kell állni tanulni.
Ha meg az nem megy, kell keresni egy jó szakmát.
Ennyi.

Bee-zony 2012.03.12. 15:23:29

@HawkTrane: „A jobbik (és a társadalom nagy részének) rendpártiságával egy apró gondom van: a nyomorban élő (nevezzük nevén, úgyis már csak négyszemközt vagyunk) cigány tömegnek vagy munkát, vagy elegendő segélyt KELL adnunk. Mert ha én nem találnék munkát, otthon meg éhezik a család, én is elindulok betörni. Az képtelenség, hogy éhen haljanak. Tehát amit a jobbik és hívei gondol, hogy elég a segélyből, az erősen kontra-produktív lesz a bűnözést illetően.”
Igen, aki nem tud munkát adni, az ne vonja el a segélyt. A többiektől se, mert ha az éhenhalás a perspektíva, abból éhséglázadás lesz. De ez gazdasági kérdés, a rendpárti célok pedig konkrétan a bűnözésre és a bűnözőkre vonatkoznak. 0 bűnözés = 0 tolerancia, és új Btk., a jelenleginél sokkal keményebb büntetésekkel, az egyenlő vagy arányos hátrány elszenvedése, plusz a bűntől elrettentő kamat (min 25%, közép 50% max 100%) elve alapján. Ha jó az elfogási arány, és elrettentők a büntetések, akkor nem fognak a bűnözők bűnözni, mert kapásból láthatják, hogy nem éri meg, nem nyereségük van rajta, hanem veszteségük. Ez persze nem eurokonform, és nem is zsidókomform. Nincs igazodás a degenerált és hanyatló EU-hoz, és a rothadó Nyugathoz. A példa a néhány szigorú és jól működő ország, földrajzi koordinátától függetlenül.

Irak, 2003: ha volt is valamennyi tömegpusztító fegyver Irakban, azt a háború előtt kimentették.
Érkeztek hírek Irakból elindult, és nyoma veszett hajókról… Azokat vagy elsüllyesztették, vagy elkobozták NATO-ék. Hogy mi volt a hajókon, és mi történt velük, az nem nyilvános; talán majd úgy 50 év múlva az lesz.
A háború első áldozata az igazság, azután következnek a civilek…
Az érthetetlen rész: valószínű, hogy Szaddam kimenekítette a TPF-eket, és utána beengedte az ellenőröket.
Csakhogy ha egy háború már el van döntve, elő van készítve, és be van tervezve a költségvetésbe, akkor már nem állítják le csak azért, mert Irak beengedte a fegyverzetellenőröket – és lehet visszamenni a laktanyákba, mint a háromszázezren.
A történtekből arra lehet visszakövetkeztetni, hogy a háború megkezdésekor már egyáltalán nem voltak TPF-ek Irakban – csak akkor már mindegy volt, hogy van-e vagy nincs.
G. W. Bush is igen flegmán reagálta le, hogy nem találtak TPF-eket Irakban, kb. a „na és?” szintjén.
A vád koronatanúja, az iraki vegyész a háború után bevallotta, hogy hazudott a TPF-ekről, mert azt akarta, hogy döntsék meg Szaddam rendszerét, és erre csak így volt módja.
A háború megkezdése előtti végjátékban a fegyverzetellenőrzés eredménye már mindegy volt, az már csak egy formaság volt a médiának és a közvéleménynek.
Iránt most húzzák bele ugyanebbe a csőbe. Még nincs eldöntve a háború, és az amerikai elnökválasztás előtt valószínűleg nem is lesz, de ha elkezdik szervezni és megjelenik a költségvetésben, akkor már hiába nem fognak találni semmit az ellenőrök Iránban. Ha nincs atomfegyver, akkor azért háborúznak, hogy megdöntsék az iráni rendszert, és USA-izraeli barát rezsimet tegyenek a helyére. Ha a gójok életéről és pénzéről van szó, a zsidóknak mindig megéri az ár… (Lásd pl. Madeleine Albright zsidó amerikai külügyminiszter 1996-ban az irakiak ellen hozott szankciókról és a félmilliós gyermekhalálról: „úgy gondoljuk, megéri az ár”.) De most nem csak a gójok életéről van szó… Bár a zsidók egy része őrült, és belemennek olyan akciókba is, amikből nem jönnek ki jól, csak azért is. Már most is vannak közöttük olyanok, akik amerikai támogatás nélkül is nekimennének Iránnak. Ott már nincs józan ész, se előrelátás, csak az indulat, mint az öngyilkosság közvetett módja, ahol a provokálással kvázi felkérik az irániakat, hogy ugyan öljék már meg őket. Az is egy lehetőség, hogy Izrael megtámadja Iránt, Irán visszacsap, viszont az USA-nak megadja magát, még mielőtt általuk meg lenne támadva, hogy ők Izrael állam megszűnésével a részükről befejezték a háborút… Van néhány lehetőség, és forgatókönyv. A történet lehet olyan kacifántos is, mint az I. vh., Ferenc Jóskával: „Mindent megfontoltam és meggondoltam. Nyugodt lelkiismerettel lépek a kötelesség útjára.” – kivéve azt, hogy az USA hadba lépésével elveszítik a háborút.
„Az összesen több mint 15 millió ember halálát okozó, négy éven át tartó öldöklő küzdelem a korabeli gyarmat- és érdekeltségrendszer újrafelosztásáért indult. Bár valamennyi résztvevő nemzet meg volt győződve arról, hogy gyors offenzívával legyőzheti ellenfeleit, s fél év alatt véget érhetnek a hadmozdulatok, a háború végül négy évnyi véres küzdelemmé terebélyesedett.”

HawkTrane 2012.03.12. 19:37:52

Hát az iraki - iráni dologban nem közeledik az álláspontunk. Szerintem "A háború megkezdése előtti végjátékban a fegyverzetellenőrzés eredménye már mindegy volt" ez tényszerűen nem igaz. Mondom, pontosan figyeltem és emlékszem az eseményekre. n+1-szer elhangzott az ultimátum: ha nem engedik dolgozni az ellenőröket, háború lesz. Erre jött az ígéret: jöhetnek az ellenőrök. Néhány nap után kiutasították őket, jött egy újabb ultimátum. Jó néhány ilyen kör után fogyott el az USA türelme. Teljesen jogosan. Ezek után joggal mondta utólag Bush, hogy "na és?". Teljesen egyetértek. Ahogy az olimpikonjaink éremtől való megfosztásával is. Ha lányos zavarukban nem tudtak pisilni (nézz rájuk, valóban milyen kis szeplős ártatlan kisfiúk!), utána meg napokra eltűnnek, akkor ezzel elismerték a bűnösségüket, innentől már tök mindegy utólag, hogy valóban doppingoltak-e. Vagy egy másik példa: az ittas vezetés. Ha valaki nem hajlandó megfújni a szondát, akkor ittas, és kész. Ha tényleg nem ivott, akkor is.
Mellesleg akkoriban, mikor én még egyetemre jártam (sajnos még bőven az előző rendszerben), rengetek arab volt velünk az egyetemen. Hát elmondhatom saját tapasztalatból: inkább barátkoznék zsidókkal, mint arabokkal... Van jó néhány zsidó ismerősöm, egytől egyig mindegyikük tisztességes dolgos segítőkész normális ember. Néha már röhögnöm kell, mikor egy poston belül a hozzászólók hol azért zsidóznak mert azok rohadt mocskos kommunisták voltak mind, hol meg azért mert mind aljas kizsákmányoló kapitalista bankárok. Szóval ha van rajta sapka....
A cigánykérdés viszont egy óriási (és egyre növekvő) probléma, amire szerintem nincs is megoldás. Illetve csak nem EU-konform (hogy téged idézzelek) megoldás lenne. Na nem valami durva megoldásra gondolok, csak arra, hogy komoly pénzt kéne 3 vagy 5 évente fizetni azoknak a fiatal nőknek, akik vállalják, hogy nem szülnek. Akkor néhány évtized után csökkenne az arányuk, ami jelentősen megkönnyítené a probléma megoldását, a beilleszkedésüket, tanításukat, munkahelyekhez jutásukat. Sokba kerülne, de más megoldást el sem tudok képzelni. A többi dologgal amit írtál egyetértek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.03.12. 21:02:57

@Bee-zony: A cigóknak lehetne élelmet adni,amit esetleg hazai termelőktől venne az állam.
Irak:Méghogy nem találtak tömegpusztító fegyvereket.
"A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!"
Ezt egy rajzfilmben mondta a srác,miután kérdezték tőle,találtak e fegyvereket.És még lenyomott néhány hasonló szöveget.Hát szakadtam.:))
@HawkTrane: Ez a szerencséjük a zsidóknak.Az arabokat jobban rühellik,mint őket.:))
Én a nőkkel való bánásmód miatt nem bírom az arabokat.Zsidóknál meg inkább valszeg a nagy pénzemberekkel van a gond.

Bee-zony 2012.03.13. 00:08:24

@Tigeri: "A cigóknak lehetne élelmet adni,amit esetleg hazai termelőktől venne az állam."
Mégis van ingyen ebéd?

"A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!"
Kb. Chewbacca védelem
hu.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_v%C3%A9delem

Bee-zony 2012.03.13. 00:16:58

@HawkTrane: A blog.hu nem szereti, ha sok a link, úgyhogy ezeket kihagytam. :(

„Néhány nap után kiutasították őket, jött egy újabb ultimátum. Jó néhány ilyen kör után fogyott el az USA türelme.”
Volt ebből néhány évnyi, viszont a mondandóm az, hogy a háború lenni-je nem az ENSZ BT 2003-as vitái (amikor Colin Powell és társai állították és védték ezerrel a valótlant) és nem az akkori ellenőr-körei alatt dőlt el, hanem már előtte, akkor, amikor támadó pozícióba vonult a hadsereg.
Nem is olyan mellesleg, Bush is kijelentette, hogy ha nem kapják meg az ENSZ BT felhatalmazást a háborúhoz, akkor is megcsinálják, és így lett. Akkorra ők már eldöntötték, hogy háború lesz, úgyhogy az ENSZ BT végjáték már csak formalitás volt, miközben az emberek azt hihették, hogy juj de izgi, most dől el a dolog.
Én nem csak a TV-ből néztem, hanem békeaktivistaként valamivel közelebbről, és pl. a Magyarországra akkreditált iraki diplomaták tőlem kérdezték (akkor még Zuglóban voltak egy villában), hogy az USA megtámadja Irakot? – én pedig mondtam, hogy úgy gondolom, hogy igen. De ez már hosszú történet.

„…komoly pénzt kéne 3 vagy 5 évente fizetni azoknak a fiatal nőknek, akik vállalják, hogy nem szülnek.”
A cigányoknál annyi a családtervezés, hogy „becsúszott”… Az lehet, hogy elmegy abortuszra, aztán felveszi a pénzt. Az pedig pláne lehet, hogy a magyar nők vállalják, hogy nem szülnek (ha mindenkire egyformán vonatkozik), és felveszik a pénzt :(
Ha pedig nem mindenkire vonatkozik, akkor az ráááászziiisttáá!
Milyen liberális visítás lenne csak ennyitől is…
Az már egy másik kérdés, hogy érdekel-e ez még valakit.

HawkTrane 2012.03.13. 00:45:28

@Tigeri: Úgy röviden: minden ponton igazad van!
A "nőkkel való bánásmód" is igaz. Amúgy olyan hízelkedő fajta, de amikor úgy érzik, sérülnek az érdekeik, egy pillanat alatt eszméletlen agresszívvé válnak. Ha egy-egy buliba úgy csoportosan beállítottak, mindig rossz vége lett. A nőkre mindig rámásztak, nem volt téma, hogy facér vagy sem.
Borzasztóan lusták egyébként. Szóval nem is tudom, kikre emlékeztetnek, de nagyon...
@Bee-zony: Én biztos vagyok benne, ha legalább az utolsó pillanatban hagyják dolgozni az ellenőröket, megúszták volna a háborút. Nem fogjuk tudni meggyőzni egymást :-)
Ami a cigány családtervezést illeti, igazad van, de igazából a gyógyszeres meddőségre gondoltam, persze szigorúan önkéntes alapon. De ez csak teoretikus megoldás, mert óriási nemzetközé balhé lenne. Mert könnyen pofázik, akit közvetlenül nem érint. Ebből így viszont nagy gáz lesz, hogy náluk az átlagos gyerekszám 3.8, nálunk meg 1.3 (sacc volt)

kifordított nagyanyó 2012.03.13. 13:25:28

@Bee-zony: Arra gondoltam,hogy a segély egy részét élelmiszerben kapnák.
Annyit,hogy ne hivatkozhassanak éhségre lopás esetén.
A szöveg amit elmondtam valami rajzfilmsorozatból volt az animaxon.Valamilyen gettó a neve talán.Vagy a címében van ilyesmi.A feka gyerek fehér barátai mondták.
@HawkTrane: Acsonkítás,kivégzés,ilyenek miatt rühellem őket.Kitalálnak valamit szerencsétlen csajról és megölik. A rosszarcú csávó a Sin Cityből:CSípi a szemem ha nőkkel keménykednek.
Én sem szeretem ha a gyengébbet basztatják.Ennek mi értelme?Barmok.

kifordított nagyanyó 2012.03.13. 13:29:00

@Bee-zony:
@HawkTrane:
A kokeróknál valahogy úgy kéne,hogy ne érje meg nekik a gyerekcsinálás.
Ezért mondom,ha a segély jelentős részét kajába kapnák,nem lenne mit eljátékgépezni.
A nyugatiak beleszólhatnak a dolgokba,de nekik meg a fejükre nőnek a négerek ,arabok,négerarabok.

kifordított nagyanyó 2012.03.13. 13:31:12

@Bee-zony:
@HawkTrane:
Persze az igazi megoldás a vadászengedély kiadása lenne a...Juj! Nyomban el is határolódok magamtól.:))

HawkTrane 2012.03.13. 13:44:20

@kifordított nagyanyó: Hát kb. úgy gondolom, mint te.

Mondjuk kicsit eltávolodtunk a tandíj kérdésétől :-))

Bee-zony 2012.03.13. 15:34:43

@HawkTrane: „Ebből így viszont nagy gáz lesz, hogy náluk az átlagos gyerekszám 3.8, nálunk meg 1.3 (sacc volt).”
Fogyatkozás és kihalás… Az sem vigasz, hogy pl. a japánok dettó ezen az úton vannak, és cigányok nélkül. Náluk a szigetek már „megteltek”, és most éppen depresszióban vannak a földrengések, a cunami és az atombaleset miatt. A japánok ott rontották el, hogy nem rajzanak ki a szigetekről. Az európai fehér emberek viszont közben benépesítették az észak-amerikai kontinenst, Ausztráliát… De ez még így is kevés, hogy ne tolódjon el az arány a színesek javára, mert ők szaporodnak, a fehérek kevésbé. Annyira egyszerű a helyzet… ha nincs szaporodás, akkor a kihalás van; és jönnek a szaporodó primitívek.
Tehát hiába a legfejlettebb egy nép intelligenciában, technikában, bármiben, ha nem szaporodik, akkor kihal, és a primitívebbek lesznek a túlélők, és a civilizáció-folytatók, vagy újrakezdők.

Cigánytéma – van más is: gyakorlatilag az összes afrikai országban 7, 6, 5, 4 gyermek az átlagos népszaporulat. Túlszaporodják a cigányokat is… és hogy milyen rendfenntartó módszereik vannak – pl. lopásért félig agyonverés, aztán benzinnel leöntés és felgyújtás – így le is rendezik őket.
Az afgánok pl. szintén a 7, 6 gyermek / nő szintjén vannak.
Ilyen a jövő demográfiai összetétele a Földön.

Ország-sorrend és termékenységi mutató (1 nő hány gyermeket szül),
az utolsó 25-ös blokk:
205 Ausztria 1.39
206 Szerbia 1.39
207 Magyarország 1.39
208 Görögország 1.37
209 Örményország 1.36
210 Szlovákia 1.36
211 Andorra 1.35
212 Olaszország 1.32
213 Litvánia 1.31
214 Lengyelország 1.29
215 Szlovénia 1.29
216 Moldova 1.28
217 Románia 1.27
218 Ukrajna 1.27
219 Bosznia és Hercegovina 1.26
220 Fehéroroszország 1.25
221 Csehország 1.25
222 Montserrat (UK) 1.25
223 Litvánia 1.24
224 Dél-Korea 1.22
225 Japán 1.21
226 Tajvan (Republic of China) 1.15
227 Szingapúr 1.10
228 Hong Kong (PRC) 1.04
229 Makaó (PRC) 0.91

Magyarországon a magyaroknak minimum három gyermekes családmodell szükséges, már csak azért is, mert a 2 gyermek nem a népességszám fennmaradást jelenti, hanem a lassú csökkenést, mert a születés és halálozás nem 2+2, hanem dinamikus dolog, mert nem mindenki éli meg a szaporodóképes kort, arról már nem is beszélve, hogy így sem is szaporodik mindenki, ezért a szinten tartáshoz jó egészségügyi esetben 2,1 rosszabb esetben akár 3,0 átlagos népszaporulat kell.
A 2 gyermek, az egyszerű matekkal szemben, még a szinten tartáshoz sem elegendő.
A dolgok a fejekben dőlnek el, és ha minden fontosabb, mint a gyermek (pl. kicsi vagy kocsi, hedonizmus, szenvedélyek és -betegségek), akkor nem lesz gyermek, hanem a fogyatkozás és a kihalás lesz.
Hogy erről a témáról (pl. a népesedés növekedési ráta) mennyire nincsenek magyar nyelvű linkek, az jellemző. Angolul van anyag bőven, de még ott is nehéz ezt megtalálni…
Címszavak, amikre érdemes keresni: zéró növekedési ráta (zero population growth, ZPG), utánpótlás termékenységi ráta (replacement fertility rate), utánpótlás alatti termékenységi ráta (sub-replacement fertility), szaporodás és intelligencia (fertility and intelligence) demográfiai-gazdasági paradoxon (Demographic-economic paradox)…

Nem én csináltam, de legalább egyetértek vele:
Toborzás
nepesedes.hu/drupal/node/315

HawkTrane 2012.03.13. 16:34:06

@Bee-zony:
Egész jól eltaláltam akkor az 1.3-at.
Megmondom őszintén, a kihalás egy nagyon túllihegett dolog szerintem. A Földön az ember túlnépesedik, nem kihal. Gondold el, egy csomó előnye is lenne, ha Magyarországon fele ennyien lennénk: környezetszennyezés, lakáshelyzet, munkanélküliség, városi forgalom/parkolás stb. stb.
Szerintem egyáltalán nem lenne katasztrófa ha csökken a népesség, a nagyobb baj az, hogy a primitívek viszont eszeveszetten szaporodnak. Azt hiszem a "fejlett" világban az IQ fordítottan arányos a szaporodással. Ez viszont katasztrófa!
Gondolom majd felveted a gazdasági (főleg nyugdíj) problémákat. Ez azonban szerintem kezelhető, azért annyira nem hirtelen a fogyatkozás. A nyugdíjkorhatárt nyilván folyamatosan emelni kell, vagy rászoktatni végre az embereket, hogy gondoljanak maguk is az öregkorukra...

Bee-zony 2012.03.13. 19:14:35

@HawkTrane: Van egyszer az, hogy az emberi faj túlszaporodott, és túlterheli a bolygót, túl nagy az ökológiai lábnyom, stb.; és van az, hogy egyes rasszok és népek kihalásnak indultak. Neandervölgyi 2.
A primitívek eszeveszett szaporodása: soha nem volt esze, az már a születésnél elveszett… Az IQ és a gazdasági fejlettség fordított arányban áll a születésszámmal, ez a természetes alap, és ezen csak mesterséges beavatkozással lehet változtatni.
Jöhetnek a minőséget preferáló megoldások…

A nyugdíjprobléma radikális megoldása:
Szinte teljesen kiirtotta a szomszédja családját egy olasz nyugdíjas
www.origo.hu/nagyvilag/20111224-szinte-teljesen-kiirtotta-szomszedja-csaladjat-egy-olasz-nyugdijas.html
Ugyanezt nagy tömegben már polgárháborúnak hívják, és Magyarország pont errefelé tart.

Bee-zony 2012.03.13. 19:16:57

@kifordított nagyanyó: A megfelelő emberekre szavazással oldódik a probléma. Jobbik talán.
A kérdés az, hogy van többségi támogatottsága, vagy nincs többségi támogatottsága?
Én rasszra és bőrszínre való tekintet nélkül oldanám meg a bűnözés kérdését.
Szingapúri szigor, bűnözői mentalitás esetén pedig áthelyezés a nemzetközi Béke szigetre, ahol az összes emberragadozó egymás között lehet, és vagy kiirtják egymást, vagy megtanulnak egymással békében élni. A többieknek pedig megvan a békéje nélkülük, ezért Béke sziget. Hogy ez melyik bolygó? Lehet a Föld is. Ausztrália esetében már bevált a kisebb súlyú bűncselekményeket elkövetők deportálása, és a 3 - 4-ik generáció már viszonylag normális helyet hozott ott össze…

HawkTrane 2012.03.13. 21:59:16

@Bee-zony: Jók a meglátásaid, meg a javaslataid is. De nyilván te is tudod, hogy ez sosem valósul meg. Pedig jó lenne, mert a hagyományos megoldások már sehová sem vezetnek, ez látszik. Szerintem az olasz nyugdíjas esete semmit nem jelent, ámokfutó őrültek mindig is voltak, meg lesznek is. Polgárháborútól pedig nagyon messze vagyunk. Szerintem max. 5% akiben ilyen hajlam van, annyi pedig kevés hozzá. De lehet, hogy én vagyok túl optimista. Abban bízom, hogy néhány év múlva elkezd újra talpra állni a világgazdaság, és akkor szépen elsimulnak a hullámok, és poshadunk tovább. Az persze nagy kérdés, hogy ezt megelőzi-e egy teljes összeomlás, mert az nagyon benne van a pakliban...

Barnamaci 2012.03.15. 14:04:00

@HawkTrane: "a kihalás egy nagyon túllihegett dolog szerintem. A Földön az ember túlnépesedik, nem kihal."

Ez igy igaz. Viszont Európa "kihal", de nem a szó szoros értelmében persze.
Egyszerű matek:

Idén Mo-on 86e csecsemő született. Vajon 30 év múlva hány gyerek születik, ha a 86e-nek a fele nőnemű?

És ebben még a szinesbőrűek is benne vannak :-)

kifordított nagyanyó 2012.03.15. 14:18:57

@Bee-zony: A jobbikban egyetértünk.:))
És a büntetési tételeket is jelentősen kéne szigorítani.

Melchi Zadok 2012.03.16. 08:28:29

@Barnamaci: persze, nyilván én vagyok az oka magyarország összes problémájának...

idióta...

Ironfist 2012.03.16. 18:24:40

@HawkTrane:
"Ki kéne állni, bocsánatot kérni az országtól és az előző kormánytól, és bevallani, hogy "uraim, tévedtünk! Maguknak volt igazunk, nem lehet ingyenes oktatás!"."

Bocs, Hoffman Rózsa sértődötten fortyant fel az újságírói "tandíj" emlegetésre, kénkrétan: "De hát nincs tandíj!"

HawkTrane 2012.03.16. 22:42:40

@Ironfist: Hát ez az. Meg is írtam róla a véleményem. Cinikus és felháborító, ahogy a kormány többi dolga is. El tudom fogadni, hogy nincs pénz, de hogy össze-vissza hazudoznak, azt nem.
Magánnyugdíjpénztár pl. Ha azt mondják bocs, de kell a pénzetek, még el is fogadom. De hogy komolyan el akarják hitetni, hogy nekem jó, ha elveszik, na ez az igazi pofátlanság!

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.11.28. 08:53:40

A poszt régi, de talán ide illik a legjobban:

Állami és magántőke bevonásával egy budapesti angol nyelvű üzleti felsőoktatási intézmény, egy business school megalapítására tett vállalást Orbán Viktor miniszterelnök a gumiabroncsokat gyártó Hankook Tire Kft.-vel kötött stratégiai partnerségi megállapodás keddi aláírási ünnepségén.
index.hu/gazdasag/2012/11/27/orban_business_school-t_alapitana/

Angol nyelvű business school az oké, legyen miben tanulni az ide települő multikultik gyerekeinek. MAGYAR nyelvű "business school" az nem kell, legyen csak az állami finanszírozott helyek száma alig száz, de inkább annyi se, a felsőoktatás legyen önfinanszírozó, és egyébként is ott csak adót csalni tanítják meg a hallgatókat (picsába, biztos én jártam rossz helyre)!
index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/24/dux_adoelkerulesre_tanitjak_a_kozgazdaszokat/

Nem leszünk gyarmat... aha?!

süti beállítások módosítása