Skip to content


       Szűrés lista

Erzsébettel a családokért

Két gyereket nevelek (nem Matolcsy miatt született a második), 26.600 forint családi pótlékot kapok. Minden hónap második munkanapján, a bankszámlámra.

Nem kezelem külön ezt a pénzt, mindig arra költöm, amire épp szükség van a családunkban.
Veszek rajta ruhát, kenyeret, gyógyszert, pelenkát, habfürdőt, gyümölcsöt, húst, mosóport .......mikor mit. 
Fizetek vele/belőle a neten, a kisboltban, a nagyboltban, a ruhásboltban, a cipősboltban, a papírboltban, a patikában, a hentesnél, a zöldségesnél, a pékségben, a piacon, a fagyisnál, az oviban..... mikor hol.

Nem fogok örülni, ha unortodox módszerekkel operáló kormányunk ezután nem kp-ban, hanem Erzsébet-utalványban/-kártyán adja, de kibírom. Ki, mert városban élek, a bözsijegyet elfogadja a kedvenc hentesem és tegnaptól a Tesco is, nem kényszerülök a mindennél minimum másfélszer drágább magántulajdonú kisboltba, Coopba, CBA-ba (ami a drágaság mellett valami elképesztően igénytelen is, de legalább lelkesen nyal felfelé) menni vele.

Sokan viszont keményen megérzik majd az intézkedés hatását. Rendes, dolgozó emberek, akiknek hónap végére elfogy a fizetés, és égető szükségük van a készpénzre a következőig. Mert azzal bárhol lehet fizetni, és ha az van nálad, akkor kiválaszthatod, hol a legolcsóbb az adott termék, amit meg szeretnél, meg kell vásárolnod. Erzsébettel ilyen nem lesz, hisz nem fogják mindenhol elfogadni.

Viszont az állam jól jár(na), ezt a Napi Gazdaság szépen kiszámolta:


"A magyar költségvetés hivatalos adatai szerint 2011-ben összesen 342,5 milliárd forintot fizettek ki családi pótlék jogcímen, illetve 7 milliárd forintot "pénzbeni gyermekvédelmi támogatások" jogcímén.

Amennyiben ezeket teljes mértékben utalványban fizetnék ki, az állam jogosult lenne a kereskedők által megfizetett jutalékra (a közzétett általános szerződési feltételek - ÁSZF - szerint ez alapesetben 6 százalék+áfa, bár a megkötött szerződések esetében beszéltek 3 százalékról is), egyszeri partnerkapcsolati díjra (partnerenként 6000 forint), illetve kiszámlázzák az utalványok feladásához kapcsolódó postai díjakat is.

Egy év alatt, ha a családtámogatások összegét változatlannak vesszük (az egy főre jutó juttatás mértékén idén nem változtattak, csak a demográfia módosíthatja a teljes összeget), akkor az állam bruttó 26 milliárd forint feletti kereskedői jutalékra tehetne szert. Persze ha mégis csak 3 százaléknyi jutalék lenne az általános, akkor ennek felét, 13 milliárdot fogna meg. (Az ÁSZF-et az állami kibocsátó egyoldalúan is megváltoztathatja.)

Emellett a fizetési haladék sem jelent elhanyagolható tételt. Az állam az utalványok kibocsátásakor csak azok gyártási és disztribúciós költségét fizeti meg, beváltani viszont a kézhezvétel utáni egy évben lehet. A legtöbbet minden bizonnyal abban a hónapban fogják beváltani a háztartások, amikor megkapják, míg mások gyűjtögetik és később, egyben költik el. Az elméleti kamatveszteséget ez időszak alatt a gyűjtögető fogyasztó viseli (ha ugyanis készpénzben kapná a juttatást, akkor berakhatná elvileg bármely megtakarítási formába is, évi 3-9 százaléknyi kamattal). Az utalvány beváltásakor viszont már a kereskedő szenvedi el a kamatveszteséget, mivel a várakozások szerint az állam majd csak 30-75 napra fizet onnantól, hogy a kérelem beérkezik hozzá, az elköltés hónapja utáni hónapban.

Ha a támogatások összege egy hónapban majdnem 3 milliárd forint, akkor 30 napra ez körülbelül 167 millió, 75 napra 419 millió forintot jelent a 7 százalékos jegybanki alapkamattal számolva. Mivel a kereskedő nem naponta nyújtja be az utalványokat, ezért a 75 napos kifizetés valószínűleg közelebb áll a valósághoz. Egész évben ez akár 2-3 milliárdnyi elméleti kamatveszteséget kitehet."

Tudom-tudom, örüljünk, hogy kapunk egyáltalán valamit, meg különben is az emútnyócév, a zállamadósság stb. Mondjuk szerintem az különböztet meg egy (legalább szellemileg) fejlett államot Közép-Afrikától, hogy támogatja a saját újratermelődését, ezáltal hosszútávú fenntarthatóságát. Mégpedig nem nagyautó-szocpollal vagy más hasonló baromsággal, hanem javarészt készpénzzel, mert a családok azt tudják a legjobban hasznosítani (Családtámogatások az EU-ban).

Egyébként a családi pótlékot már most is lehetőség van természetben fizetni, ez az egyik legelső intézkedése volt a 2/3-nak. Csak ugye az melós, mert egyesével kell, meg önkormányzat, jegyző, gyámhatóság, hatvanhat papír......inkább legyen egységes, mindenkire vonatkozó szigorítás, akkor legalább rászizmust sem lehet kiabálni.

Viszont a kisebbség bűne miatt kvázi megbüntetni mindenkit, a többséget is .......az bizony a kollektív bűnösség elve, amitől hányok, és eddig azt hittem, a Fidesz is: "Magyarország nem fogadja el a kollektív bűnösség elvét, amely teljesen ellentétes az Európai Unió alapelvével, a legalapvetőbb emberi jogokkal és a magyarság érdekeiveljelentette ki Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes"

Meggondolták magukat? Minden gyerekes szívjon a segélyből dorbézolók miatt?

A lakásfenntartási támogatást pedig fogalmam sincs, hogy gondolták Erzsébetben fizetni. Talán még ők sem tudják.

Szerencsére viszont kiadtak egy közleményt.


"A kormány március 30-i határozatának megfelelően jelenleg zajlik a szakmai munka az egyes szociális jellegű ellátások készpénz-helyettesítő eszközzel való folyósításával kapcsolatos feladatokról. Kormánydöntés nincs az ügyben, jelenleg tárcaközi szakmai egyeztetések zajlanak arról, hogy mely szociális juttatások esetében indokolt és előnyös esetleg az utalvánnyal, pl. Erzsébet-utalvánnyal történő fizetés.

Az érintett tárcák még ebben a hónapban megvizsgálják, hogy szociálpolitikai okokból indokolt-e, és ha igen milyen mértékben – a családi pótlék, a lakásfenntartási támogatás, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, a rendszeres szociális segély és az átmeneti segélyek esetében – az utalvánnyal való fizetés. Ennek során az Erzsébet-utalvány felhasználhatóságát is vizsgálják. /Lásd: a Kormány 1084/2012. (III.30.) kormányhatározata/.

A vizsgálat alapelve, hogy mind az ellátásban részesülők, mind a támogatást nyújtó állam, mind a hazai kiskereskedelem szempontjából olyan hatékony és igazságos kifizetési rendszer jöjjön létre, amely biztosítja az állami támogatásokkal való visszaélések mértékének csökkenését, valamint, hogy az érintettek jól és életszerűen tudják felhasználni a szociális támogatásként kapott összeget. Kormánydöntés májusban várható az ügyben.

Mint ismert, az egy évvel ezelőtt tartott szociális konzultáción a válaszadók 89%-a támogatta azt, hogy aki szociális segélyt kap, azt részben pénzben, részben más formában kapja meg az összeget, annak érdekében, hogy az állami támogatás valóban az eredeti célját szolgálja.

A kormány által indított Erzsébet-programban eddig több mint másfél millió munkavállaló választotta az Erzsébet-utalványt, és ma is élénk érdeklődés mutatkozik mind a munkáltatók, mind a munkavállalók részéről. A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány kizárólagos jogosultságot kapott az új, Erzsébet-program keretében kibocsátott, étkezési célra felhasználható Erzsébet-utalvány forgalmazására. Az Erzsébet-utalvány forgalmazásából várható eredmény kizárólag közfeladat ellátására fordítható, tehát közjót szolgál. Az Erzsébet-program a szociális üdültetés és étkeztetés új rendszere, amely már az idén mindösszesen több mint 100 ezer emberen segít. Az Erzsébet-utalvány választása felelősségteljes döntés, hiszen aki adja vagy használja, az az Erzsébet-programon keresztül segíti mindazokat, akik rövidebb-hosszabb ideig kiemelt figyelemre szorulnak.

Az Erzsébet-program a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány és annak egyszemélyes tulajdonában álló Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. meglévő erőforrásait felhasználva valósul meg, a magyar költségvetést terhelő új források bevonása nélkül.

A kormány a múlt héten jelentette be, hogy a programnak köszönhetően idén nyáron 75 ezer hátrányos helyzetű ember tud kedvezményesen üdülni. Az Erzsébet-táborok második ütemében nyári táboroztatásra írtak ki pályázatokat. Ebből először a gyermekjóléti, gyermekvédelmi ellátásban, nevelőszülőknél élő gyermekek, valamint általános iskolák tanulói táborozhatnak majd. Így 20-40 ezer gyermek – június 18. és augusztus 25. között, 10 héten keresztül – elsősorban a Balaton és a Velencei-tó partján található állami tulajdonú táborokban nyaralhat egy hetet, szociális helyzettől függő önrész vállalása mellett. A pályázati keret 1 milliárd forint.

(Nemzeti Erőforrás Minisztérium)"

szk.jpgA szociális konzultációra való hivatkozásért csillagos ötös! Már a megjelenésekor tudható volt, hogy a nyomdász haverok megdolgoztatásán kívül csak arra jó az egész, hogy a jövőben JollyJokerként lehessen rá visszamutogatni, hogy "Dehát a Zemberek ezt akarják!"

Bár ebben az esetben elhiszem a 89%-ot, mivel a szociális segélyről valószínűleg mindenki a sokgyerekes, otthonülő, hangos, lopós, öregverős, segélyből élő cigókra gondolt, mikor behúzta az X-et, nem pedig az 1-2 gyereket nevelő, keményen dolgozó, tisztességesen adózó saját magára/gyerekére/szomszédjára. Már mindegy.

Azt meg egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy nem gondoltak bele abba, hogy aki akarja, megoldja. Eladja töredékáron a "bözsijegyet", hogy teljen kocsmára, játékgépre. Pillanatokon belül kialakul a feketepiac, rajzani fognak az utalványokért a "jól szituált, tisztességes" felvásárlók.

Tudják ezt ők is, csak nem foglalkoznak vele, ebből is látszik, hogy nem a családtámogatás a lényeg, hanem az Utalványt Mindenáron Mozgalom, ami szép hasznot hoz valakiknek.

Ui.: A témában természetesen megszólalt régi kedvenc ismerősünk, Herczog Mária is, köszönjük!


"- Totális kiszolgáltatottság - foglalta össze a következményeket Herczog Mária, aki szerint ahelyett, hogy a szülőket kisgyerek módjára próbálják korlátozni, be kéne őket vonni a problémák megoldásába.

- Nem ítélkezhetnek azok fölött, akik nem racionálisan használják fel a pénzt, ezzel pont az ellenkezőjét érik el. Ehelyett arra kellene odafigyelni, hogy a gyermekintézményekben, iskolákban, óvodákban jó minőségű ételeket egyenek a gyerekek, hogy ne fordulhasson elő az, hogy nem kapnak tanszereket, vagy az, hogy kirekesztik őket. Emellett hétvégi programokról, nyári táboroztatásról kellene gondoskodni. Ettől lesz jobb a gyereknek, nem attól, hogy szülője utalványban kapja a családi pótlékot. Ráadásul a szülők, ha nem alázzák őket, együttműködnek. Ehhez arra lenne szükség, hogy kompetens emberként tekintsenek rájuk - magyarázta a szociológus, hozzátéve, hogy bár ez valóban egy hosszasabb és nehezebb folyamat, de gyermekbarátabb, mint az utalványos rendszer"

Címkék: fidesz társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr984431371

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Családbarát Erzsébet? 2012.04.17. 13:29:20

Brüsszel már eddig is nemtetszését fejezte ki az Erzsébet-utalvány nyíltan diszkriminatív rendszere ellen, ám a kormányt ilyen apróság nem rettenti el, ígyhát április közepéig kell megvizsgálnia Réthelyi Miklós miniszternek, hogyan fizethető ki pénzbel...

Trackback: Szúrjon ki alkalmazottaival Erzsébet-utalvánnyal! 2012.04.17. 12:31:55

Önmagában nem hogy problémásnak nem érzem, de kifejezetten támogatandónak tartom, azt a szándékot, ha az állam azt szeretné, ha magyar cégek termelnék ki itthon azt a profitot, amit sokáig külföldi cégek hoztak össze. Ahogy azt is, hogy a tőke hel...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.17. 10:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 12:15:20

@Seduxen (már NEM dr.): Na még az első bekezdésed nagyon találó.
Kurva sok "embernek" kéne bocsánatot kérnie!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.25. 12:37:03

@kifordított nagyanyó: "Te valami kibaszott jogász vagy baszki?" - Te idefigyelj! Sok mindennek hívtak/néztek engem eddigi életem során (sok esetben nem éppen pozitív jelzős szerkezet kíséretében), néha okkal, néha ok nélkül, DE EZ MINDEN HATÁRON TÚL MEGY BASZOD! :DDDD

3dent 2012.04.25. 13:00:02

@Seduxen (már NEM dr.): Abban teljesen igazad van, hogy az újságírókra is ugyanaz a mérce vonatkozzon. (De ne csak a jobbos sajtót emeljük ki, hanem MINDEN újságíróra legyen érvényes.) Az rettentő nagy naivitás a részedről, hogy a bloggert a "HIVATÁSOS" újságíróval szembenállítod. Két ok miatt is:

1. Biztos, hogy a blogger ingyen és bérmentve dolgozik, szemben a hivatásossal?
2. A bloggernek van egy olyan előnye a "hivatásossal" szemben, hogy nem ismerjük a személyét, nem írja alá valódi nevével a cikkeit. Ezzel bizony vissza is lehet élni. Mert őt ugyanúgy olvassák, (sőt lassan többet), mint a hivatalos újságokat. Ezért nagy felelősség, mit ír le. Attól, hogy blogon ír, nem papíron, a felelősség ugyanakkora.

Azzel pedig nem tudok mit kezdeni, ha szerinted a blogger semmi rosszat nem állított az Erzsébet kártyával kapcsolatban. Akárhányszor olvasom, azt látom, hogy azzal riogat, hogy a családi pótlékot kártyán kapjuk. Mondatokat is kiragadhatunk, meg egyben is elolvashatjuk. Az elején felveti a lehetőségét (még feltételes módon), majd begerjedve elkezd arról rugózni, hogy ez milyen nagy szívás lesz egyeseknek, és szidja az egészért a kormányt.

Egy gerinces ember ilyet nem tesz. Sőt, továbbmegyek: egy tisztességes ember is ír blogot a témáról, de nem örjöng a felvetésen, hanem javaslatokat tesz arra, hogy hogyan lehetne jobbá/igazságosabbá tenni a rendszert. De egyébként az látszik, hogy erre nincsen igény, az indulatos szófosásokra több a vevő. Ezért nézzük a tévében a Való világ sztárjait, és nem tudósok előadásait hallgatjuk. Csak az a kérdés: jobb lesz ezzel a világ?

3dent 2012.04.25. 13:04:53

@laspalmas: Most látom, hogy az 5 gyerekemet is idézőjelbe tetted. minek köszönhetik a lurkók az idézőjelet?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.25. 13:25:50

@3dent:

Jobb dolgom is van, mint veled szarakodni, ezért gyors leszek.

1, "Sokan viszont keményen megérzik majd az intézkedés hatását. Rendes, dolgozó emberek, akiknek hónap végére elfogy a fizetés, és égető szükségük van a készpénzre a következőig."

Vagyis, HA bözsiben jön a családi, amire a kormányhatározatot meg Gyurink éleselműjéségét ismerve volt esély.
Szerencsére egyelőre meghagyják kp-ban. Aztán majd meglátjuk.

2, Begerjedni csak pozitív értelemben szoktam, négyszemközt, a családunk másik felnőtt tagjával, hogy témánál maradjunk :)

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.25. 13:30:29

@3dent: "kárhányszor olvasom, azt látom, hogy azzal riogat, hogy a családi pótlékot kártyán kapjuk." - könyörgöm, mi mást írjon, ha EGYSZER EZ VOLT AZ EREDETI KONCEPCIÓ?

Ne haragudj, de ezzel meg én nem tudok mit kezdeni.

3dent 2012.04.25. 13:38:20

@Seduxen (már NEM dr.): Most már értem, mit nem értesz!
Szerinted az volt az eredeti koncepció, amit laspalmas írt.

Szerintem pedig a kormányhatározat arról szól, hogy meg kell vizsgálni, hogy lehet-e csökkenteni a visszaéléseket. Pont.

Laspalmassal pedig - szerintem - az a baj, hogy megelőlegezi a vizsgálat eredményét, és a (saját!) prekoncepciója alapján elkezd habzani a szája.

Ezért szólítom fel laspalmas-t, hogy ismerje be, hogy tévedett, túlzott, és kérjen bocsánatot egy posztban. KÜLÖNBEN PONTOSAN UGYANOLYAN ERKÖLCSI SZINVONALON ÁLL, MINT AZOK A POLITIKUSOK, AKIKET KRITIZÁLNI SZERET.

3dent 2012.04.25. 13:41:06

@laspalmas: "Jobb dolgom is van, mint veled szarakodni, ezért gyors leszek."

Sajnálom, hogy ennyi nehézséget okozok Neked, hogy "szarakodnod" kell velem. De legalább kibújt a szög a zsákból: mindenki látja,hogy milyen stílusban írsz a Neked nem szimpatikus véleményeket hangoztató emberekről.

Ugye, ha ezt egy politikus tenné, rögtön írnál egy vitriolos posztot?

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.25. 13:43:46

@3dent: na akkor még egyszer:

"1. A Kormány felhívja
a) a nemzeti erőforrás minisztert, hogy vizsgálja meg a családi pótlék, a lakásfenntartási támogatás,a foglalkoztatást helyettesítő támogatás,a rendszeres szociális segély és az átmeneti segélyek pénzbeli ellátás helyett utalvánnyal történő biztosításának lehetőségeit, módját és mértékét, valamint a szükséges jogszabály-módosításokat készítse elő és terjessze a Kormány elé;"

Ebben Te hol látod, hogy VIZSGÁLJA MEG, hogy lehet CSÖKKENTENI A VISSZAÉLÉSEKET?

Én ebben azt látom, hogy AZT VIZSGÁLJA meg a miniszter, hogy ezen ellátások utalvánnyal történő kifizetésének lehetőségét vizsgálja meg, és FIGYELJ!!! Itt a lényeg: Készítse elő a szükséges jogszabály-módosításokat.

Nos, szerintem ez több, mint konkrét. Ezen NEM LEHET mit magyarázni.

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 13:47:20

@Seduxen (már NEM dr.): Ó sajnálom,ne haragudj.Most nagyon beletapostam a finom érzékeny lelkivilágodba.Tudhattam volna,hogy ez egy nagyon nagy sértés neked,ezer bocsánat.
Most megyek a sarokba kukoricán térdepelni.:))
@3dent: Aha.Szóval Laspalmas lopta szét.adta el,árulta el ezt a szerencsétlen országot.Igen.
Teljesen ugyanolyan színvonalon áll!

3dent 2012.04.25. 13:48:35

@Seduxen (már NEM dr.): Akkor én is még egyszer:

"Ebben Te hol látod, hogy VIZSGÁLJA MEG, hogy lehet CSÖKKENTENI A VISSZAÉLÉSEKET? "

Szó szerint idézet, a posztban magában is idézik:

"A vizsgálat alapelve, hogy mind az ellátásban részesülők, mind a támogatást nyújtó állam, mind a hazai kiskereskedelem szempontjából olyan hatékony és igazságos kifizetési rendszer jöjjön létre, amely biztosítja az állami támogatásokkal való visszaélések mértékének csökkenését, valamint, hogy az érintettek jól és életszerűen tudják felhasználni a szociális támogatásként kapott összeget. "

Most már stimmel?

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.25. 13:50:23

@3dent: kész, feladtam...

bocs, hogy raboltam az idődet!

3dent 2012.04.25. 13:53:44

"Aha.Szóval Laspalmas lopta szét.adta el,árulta el ezt a szerencsétlen országot.Igen.
Teljesen ugyanolyan színvonalon áll! "

Nem laspalmas lopta szét az országot. Mindössze rúgott egy öngólt, írt egy posztot, amit az élet nem igazolt. Meggondolatlan volt, túl hamar ítélkezett. Ezzel nincsen gond. De egy gerinces ember, ha nyilvánosság előtt valótlant állít, akkor az jóváteszi: nyílvánosan beismeri a tévedését.

Én ezt sok esetben - szerintem jogosan - hiányolom a politikusoktól. És mos laspalmastól is, mert nem mérek kettős mércével.

(Az, hogy laspalmas szétlopta-e az országot, szerintem nem tartozik ide. Pl. én sem vitettem zsidókat koncentrációs táborba, de ettől még lehetek aljas ember.)

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.25. 14:03:51

@3dent: nem, csak beláttam, hogy felesleges a szócséplés... én elismerem, ha tévedtem, és most ez történt. Tévedtem: azt hittem, hogy van értelme vitázni, de felesleges.

Eldöntötted, hogy 'palmas tévedett/hazudott/félretájékoztatott (megfelelő rész aláhúzandó), és ettől semmi sem - még az EGYÉRTELMŰ TÉNYEK sem - tántoríthatnak el.

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 14:08:21

@3dent: Szerintem egy nagy lószart kéne bocsánatot kérnie!
Azok sem akarnak bocsánatot kérni,akik különböző blogokon meg akarják magyarázni,hogy miért is jó z az egész szar amit itt csinálnak nekünk.
És nekem azért évek óta elég hiteles ez a blog,mint írtam.
Na csá.

3dent 2012.04.25. 14:14:26

@kifordított nagyanyó: Pontosan az ilyen mentalitás miatt tart itt az ország. Ez a focidrukkerek színvonal. Régen jártam Fradi meccsekre, és azt utáltam a legjobban, hogy körülöttem akkor is szidták a bírót, amikor nyilvánvaló volt, hogy jól ítélt, csak hát a fradika ellen fújt be valamit.

Erre van igény: szidni ész nélkül azt, akit nem szeretünk.

Azért kössz a vitát, további jó netezést!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.25. 15:13:36

@3dent:

Nem vagy nekem gond, csak van jobb dolgom is.
De még utoljára megpróbálom, sose lehet tudni.

"Laspalmassal pedig - szerintem - az a baj, hogy megelőlegezi a vizsgálat eredményét, és a (saját!) prekoncepciója alapján elkezd habzani a szája."

Másként fogalmazva
eljátszottam a gondolattal,
belegondoltam,
elképzeltem stb.
, hogy mi lesz, ha azt állapítja meg a vizsgálat, hogy jó dolog utalványban adni a családit, és így fognak tenni.
Mint az a sok tollforgató terrorista, akik már a bejelentés előtt azt számolgatták, hogy vajon mennyit fognak bukni az emberek az új adókkal.

Most te válaszolj arra, amit régebben írtam neked, jó?
Segítek egy picit.
Rövid, erősen sarkított kérdés: 40ezer / 12 sok-e?

Horizont 2012.04.25. 15:28:18

@laspalmas: Hagyd, reménytelen fajta......szegénykém:)

3dent 2012.04.25. 15:51:07

@laspalmas:

Szia!

"Most te válaszolj arra, amit régebben írtam neked, jó?
Segítek egy picit.
Rövid, erősen sarkított kérdés: 40ezer / 12 sok-e? "

Nem, 40/12 (2 gyerekre) nem sok.

Az egyetlen baj, hogy Te nem ezt írtad, hanem (Schmitt-C Schmitt-V módszerrel másolom):

Laspalmas: "Lényeg: ebben a hónapban 40.000 (negyvenezer) forintért vettem nekik ruhát, 90%-ban használtan, és még NINCS meg minden, még min. egy tizes megy erre a célra."

De azt sem tagadom, hogy én is kisarkítottam a mondandódat. (Tetszik is, hogy ugyanazokat a tüneteket produkálod, mint a politikusok, amikor részleteket idéznek a szövegeikből). Hiszen előtte írod, hogy éppen most kell a teljes ruhatárat lecserélni a két lurkónak, Ez egyébként teljesen életszerűtlen. Miután nekem tényleg vannak gyerekeim, nem veszem be azt a szöveget, hogy egyszerre cserélünk teljes ruhatárat. Véletlenül épp mindkét gyerek esetében. Ez egy retorikai fogás volt, hogy mutasd, mennyire sokat kell ruhára költeni. Kár volt írni, hogy "ebben a hónapban", mert ez feladott labda volt. És Te szó szerint ezt írtad. Mi néhányan pedig lecsaptuk rendesen a lasztit.

Amikor pedig elkezdtél mentegetőzni, hogy azért ilyen sok az összeg, mert akármit nem adsz a gyerekre, az csak olaj volt a tűzre, muníciót adtál a támadásokhoz.

(Egyébként továbbra is tartom, hogy mi 5 gyerek ruhájára nem költünk 40 rugót évente, hanem csereberélünk. De ehhez azért tudni kell, hogy tapasztalatom szerint a sokgyerekesek elég összetartóak, sok a barátjuk, ezért széles a cserebázis. És szerintem az én gyerekeim is igényes ruhában járnak, bár lehet, hogy egyes körökben mást értenek igényesség alatt.)

3dent 2012.04.25. 15:54:31

@laspalmas: Én válaszoltam, légy szíves Te is tedd meg, hogy reagálsz az én kérdésemre:

Egy cseppet sincsen lelkiismeret-furdalásod, hogy feleslegesen rémisztgetted az Olvasóidat? Nincs benned egy csipetnyi rossz érzés sem, hogy ma kiderült (1) családi pótlékra nem vonatkozik a dolog, (2) kiterjesztik a kártya érvényességét pl. éppen a ruhákra is?

Szerinted ez a poszt így teljesen rendben van?

Horizont 2012.04.25. 16:35:45

@3dent:
Hát kedvesem rajtad kívül senki nem támadta.
Sőt. Te viszont szívósan nyomulsz. Feleslegesen.

3dent 2012.04.25. 16:38:17

@Horizont: Olvass vissza pár nappal korábbra, és megtalálod, miről beszélek.

Horizont 2012.04.25. 16:54:22

@3dent: Törzsolvasó vagyok, tehát mindent elolvastam:) Simán egy ferdítő, rossz szemszögből néző, kötekedő kommentjeid vannak. Látom a fiúk már feladták . Az a típus vagy akit nem lehet eltántorítani semmilyen érvekkel, semmilyen más véleménnyel. Te elhatároztad, hogy helyesen gondolkodsz és kész. Első lépésben talán rá kéne jönnöd, hogy az ilyen "maszek" blogok mi célból jöttek létre, hogyan és miért működnek. De nem fogsz rájönni én tudom, ezért csatlakozom az előttem szóló fiúkhoz, és kikérem magunknak, hogy Laspalmast hazugnak nevezd. Ennyi.

3dent 2012.04.25. 17:11:19

@Horizont: Igen, valóban rossz szemszögből néző, ferdítő kommentjeim vannak.

Egy bibi van, olvasd el még egyszer a posztot, amit laspalmas írt, és próbáld meg észrevenni, hogy amivel a szerző rémisztgette a közvéleményt, arról ma konkrátan kiderült, hogy NEM IGAZ.

Azért verem itt a billentyűzetet, pedig lenne más dolgom, mert kiváncsi vagyok, hogy ki lehet-e egy beismerést csikarni laspalmasból. Hogy annak a bizonyos bőrnek a vastagsága a tükörben is érdekes, vagy csak a politikusok képével foglalkozik.

Mert a tény nyilvánvaló: laspalmas (ebben a konkrát esetben) teljesen feleslegesen rémisztgette a blog olvasóit. Ennek beismerésére várok immár 6 órája. De még várok, Schmitt Palinak is hosszabb időre volt szüksége. :)

Horizont 2012.04.25. 17:52:53

@3dent:
Ha neked 5 gyereked van és ennyit ijesztgetésnek tartasz és meg is ijedsz, hát........ erősítsd magad!!!!!De ne blogokkal ha lehet. Nem tudom milyen beismerésre vársz, de csak várj..... idő az van. Én az biztos nem ismernék be neked semmit, bocsánatot meg pláne nem kérnék tőled.Rajtad kívül senki nem rémült halálra:)) Ennél nagyobb bajod sose legyen, tiszta szívből kívánom neked.

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 20:20:37

@3dent: őőő ami ennél rosszabb,hogy vannak akik mindenáron védik a védhetetlent.

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 20:21:52

@3dent: Te amolyan Jean Valjean vagy ugye?

kifordított nagyanyó 2012.04.25. 20:26:47

@3dent: Figyi,inkább én kérek elnézést,hogy a tervezett szopatások közül egyet egyenlőre nem hajtanak végre.
Na jóéjt.

3dent 2012.04.25. 23:15:06

@kifordított nagyanyó: Nem Jean Valjean vagyok, hanem Kálmán Olga "fideszbirka" kiadásban. Azaz nem nyugszom, amíg laspalmas nem válaszol a kérdésemre. Vannak még bőven ötleteim, hogyan bírjam szóra... :)

Amúgy Neked is jó éjszakát!

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 10:31:43

@3dent: Hát ha ennyi időd van ezen rugózni öt gyerek mellett,akkor sok sikert!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.26. 10:40:12

"Bővülhet az Erzsébet-utalványban kifizetett szociális ellátások köre, tárcaközi egyeztetések zajlanak az ügyben, az illetékes minisztériumok folyamatosan monitorozzák a területet – mondta Giró-Szász András kormányszóvivő a Kossuth Rádióban."
www.hirado.hu/Hirek/2012/04/26/08/Segelyek_utalvanyban__Ne_ertekeljuk_tul_a_tiltakozasokat_.aspx

"bár "most is születtek döntések, de azért a téma nem került le a napirendről, folyamatosan bővülhet ez a dolog, tárcaközi egyeztetések folynak, és a megfelelő tárcák folyamatosan monitoringozzák a területet"."
www.fidesz.hu/index.php?Cikk=180083

3dent 2012.04.26. 10:49:28

@laspalmas: "Véletlenül" kihagytad a cikkedből, hogy a családi pótlékot (amivel) riogatsz, továbbra is pénzben adják.

Íme az idézet, egyenesen a Te linkedből: "szociális államtitkárság szerdán közölte az MTI-vel, hogy több támogatást, köztük a családi pótlékot továbbra is pénzben, a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény teljes összegét viszont utalvány formájában kapják meg a családok; a rendszeres szociális segély kifizetési módjáról pedig az önkormányzat dönthet."

Kezdesz nagyon felidegesíteni! Ennyire derogál elismerni, hogy nagyot hibáztál? Nem látod, hogy ez teljesen nyilvánvaló? Még a saját linked is egyérteműen megmutatja!

Milyen alapon bírálsz te embereket, ha magad is ugyanazon az erkölcsi színvonalon vagy?

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 12:50:27

@3dent: ööö tudod azért Palmi messze többet tett le bloggerként az asztalra,mint szeretett politikusaid a saját posztjukon,rendben?

3dent 2012.04.26. 12:58:28

@kifordított nagyanyó: Almát a körtével nem fogok összehasonlítani. De itt most arról van szó, hogy hibát követett el szeretett Palmid. Arra várok egy napja, hogy ezt elismerje.

3dent 2012.04.26. 13:00:06

@Horizont: Szeretem, amikor ilyen kifinomult érveléssel válaszol valaki. :) Jól mutatja az illető képességeit.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 13:10:46

@3dent: Ha elismeri,és a fidesz később mégis bevezeti a dolgot,akkor te is bocsánatot kérsz?

Horizont 2012.04.26. 13:37:56

@3dent: Nem ez a te képességeidet mutatja!!!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.26. 13:53:18

@3dent:

Vergődj csak, writeonly :)

"Rövid, erősen sarkított kérdés: 40ezer / 12 sok-e?"
"Nem, 40/12 (2 gyerekre) nem sok.
Az egyetlen baj, hogy Te nem ezt írtad,"
vs.
"A nagylánynak 1-1,5 évig jók lesznek a ruhák, tehát nekem abszolút megérte a bevásárlás."

"hanem (Schmitt-C Schmitt-V módszerrel másolom):"
vs.
"Azt írtam, hogy ebben a hónapban költöttem ennyit. Aki ezt nem tudja értelmezni, az funkcionális analfabéta.
Aki azt hiszi, hogy egy gyerek újszülöttkora után is havonta vált méretet (segítek: 6 centinként vannak), annak vagy nincs gyereke, pláne nem öt, vagy nem ő neveli őket."

"Hiszen előtte írod, hogy éppen most kell a teljes ruhatárat lecserélni a két lurkónak, Ez egyébként teljesen életszerűtlen. Miután nekem tényleg vannak gyerekeim, nem veszem be azt a szöveget, hogy egyszerre cserélünk teljes ruhatárat. Véletlenül épp mindkét gyerek esetében. Ez egy retorikai fogás volt, hogy mutasd, mennyire sokat kell ruhára költeni."
vs.
"Nemrég mindkét gyerkőc méretváltáson esett át, ami értelemszerűen TELJES ruhatárcserét jelent." (nemrég =/= napra pontosan egyszerre)
Persze, te jobban tudod! xDDD

"Amikor pedig elkezdtél mentegetőzni, hogy azért ilyen sok az összeg, mert akármit nem adsz a gyerekre,"
Eszem ágában sincs mentegetőzni azért, mert úgy járatom a gyerekeket, ahogy nekünk és a pénztárcánknak tetszik.

"az csak olaj volt a tűzre, muníciót adtál a támadásokhoz"
vs.
"Amúgy nagyon bájos, hogy többen kvázi leirigylik a gyerekeimről a használt (!) ruháikat, amiket a becsületes munkával megkeresett, tisztességesen leadózott fizunkból vettünk nekik."

"bár lehet, hogy egyes körökben mást értenek igényesség alatt"
Nem kell ilyen sértődött irigykedéssel fogalmazni. Mindenkinek más az ízlése, és a lehetőségek sem egyformák. Nyuszi pl tök szerencsés ott Szegeden :) Nem tudod véletlenül, hogy ő mikor jön vissza? :)

"Egy cseppet sincsen lelkiismeret-furdalásod, hogy feleslegesen rémisztgetted az Olvasóidat?"
vs.
"Másként fogalmazva
eljátszottam a gondolattal,
belegondoltam,
elképzeltem stb.
, hogy mi lesz, ha azt állapítja meg a vizsgálat, hogy jó dolog utalványban adni a családit, és így fognak tenni."

Szerencsére nem lépték meg. De lehet, hogy később megteszik.

"bár "most is születtek döntések, de azért a téma nem került le a napirendről, folyamatosan bővülhet ez a dolog, tárcaközi egyeztetések folynak, és a megfelelő tárcák folyamatosan monitoringozzák a területet"."

Remélem, akkor is ilyen hevesen fogod ütni a billentyűzetet. :)

3dent 2012.04.26. 14:00:11

@laspalmas: Tudod mit, legyen minden részletben igazad. Én elismerem, hogy csúsztattam, és kifacsartam a mondataid. Bocsánatot kérek érte!

Viszont Te a blogotok posztjában olyat feltételeztél, amiről kiderült, hogy NEM IGAZ. Ezzel feleslegesen hergelted a blog olvasóit, csúnyán kihasználva a kormányellenes érzelmeket. Van gerinced bocsánatot kérni érte a blog olvasóitól egy posztban?

Avatar 2012.04.26. 14:03:12

@laspalmas: Most már hiába próbálod kimagyarázni magad, kulák! ;)

Avatar 2012.04.26. 14:12:45

@3dent: Ezt nem a laspalmas feltételezte, hanem kormány előterjesztésben szerepelt az elképzelés. Ha nem tört volna ki általános felháborodás, simán el is fogadják.
Külön szépsége az esetnek, hogy olyan személy írta az előterjesztést, aki anyagilag igencsak jól járt volna vele, ha elfogadásra kerül.

'A Népszabadság úgy tudja, a kormány-előterjesztést annak a kft.-nek az igazgatója írta, amelynek az Erzsébet-utalványok terjedéséhez anyagi érdekeltsége is fűződik. A Guller Zoltán, a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. (NÜSZ Kft.) ügyvezetője által jegyzett dokumentumban az utalványos rendszert az uzsora visszaszorításának céljával és a szociális rendszerben az ellátásokkal összefüggő „átláthatatlansággal” indokolja.'
nol.hu/belfold/20120424-az_uzsora_ellen_kuzdenenek_

3dent 2012.04.26. 14:22:42

@Avatar: Tévedsz. a kormányrendelet azt írta, hogy meg kell VIZSGÁLNI A LEHETŐSÉGEKET.

Ezt Laspalmas is elismerte, hogy (idézem szó szerint) "Másként fogalmazva eljátszottam a gondolattal, belegondoltam, elképzeltem stb. , hogy mi lesz, ha azt állapítja meg a vizsgálat, hogy jó dolog utalványban adni a családit, és így fognak tenni."

Ez pontosan ugyanaz az eset, amikor anno újságírók eljátszottak a gondolattal, hogy a madárinfluenza hogyan fogja az emberiség jó részét kipusztítani. Pánikot keltettek.

Laspalmas ugyanezt tette. Ahogyan ártalmatlan volt a madárinfluenza, a családi pótlékos gondolatkisírlet is hamis volt.

Gerinces ember ezért bocsánatot kér! Vagy vastag a bőr a képén...

Avatar 2012.04.26. 15:22:46

@3dent: Tehát nem Laspalmas találta ki ezt a "családi pótlékot Erzsébet utalványra" témát, hanem a kormány elé került hivatalos papíron szerepelt az ötlet. Amikor a post kikerült április 17-én, akkor még volt nyilvánosságra hozott döntés ez ügyben, holott a kormányhatározat április 15-ig adott a vizsgálatra határidőt. Majd számon kéred laspalmast, hogy az április 17-i postban nem írta le, hogy a csp továbbra is kp-ben megy, amiről április 25-én tájékoztatta a szociális államtitkárság az MTI-t.
Tudod mit: neked van igazad, ez pont olyan, mint a madárinfluenza esete. LOL

3dent 2012.04.26. 15:44:43

@Avatar: Bár kimagyarázni próbáltad, de akaratlanul Te is leírod, mi a baj: az, hogy laspalmas április 17-én írt egy posztot úgy, hogy még nem ismerte a döntést, mert azt csak 25-én hozták nyilvánosságra. Valamit feltételezett, ami nem lett igaz.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.26. 16:06:44

@Avatar: bocs a kekeckedésért, de döntés MÉG MINDIG nincs! Mindezt csak azért, mert nem szép dolog pánikot kelteni!

index.hu/gazdasag/magyar/2012/04/25/segely_erzsebet-utalvany/

"A lapunk birtokába került előterjesztés szerint szerdán kerül a kormány elé az a törvénytervezet, amely alapján júliustól többfajta szociális ellátást Erzsébet-utalványon kaphatnak a rászorulók."

Ergo: törvényTERVEZET, amiről elvileg tegnap DÖNTÖTT a kormány, de ezt még nem ismerjük :DDDD

Szóval óvatosan a szavakkal :DDDD

Avatar 2012.04.26. 17:34:35

@3dent: Ha meg azután háborodott volna fel, hogy a döntés már megszületett, akkor meg az lenne a szöveg, hogy "dehát már rég nyilvános volt, hogy erre készülnek, miért nem tiltakoztatok a végeleges döntés előtt"?

Egy névrokonod, Arthur Dent esetét idézném:
"-Magának is joga volt hozzá, hogy javaslatokat tegyen, vagy tiltakozást jelentsen be a kellő időben jegyezte meg.
-A kellő időben, mi?! - süvöltötte Arthur. - A kellő időben? Akkor hallottam először az egészről, amikor beállított ide egy munkás tegnap. Megkérdeztem, azért jött-e, hogy megpucolja az ablakot, mire ő azt felelte, hogy nem, hanem azért, hogy szétrombolja a házat.Persze nem ezzel kezdte. Dehogy. Előbb letörölt pár ablakot, s megvágott öt fontra. Csak aztán mondta meg.
-De Mr. Dent, a tervek az elmúlt kilenc hónapban rendelkezésére álltak a helyi tervezőirodában!
-O, hogyne! Én is egyenesen odamentem, hogy megnézzem őket, mihelyst hallottam a dologról, tehát tegnap délután. Maguk aztán nem erőlködtek valami nagyon, hogy felhívják rájuk a figyelmet, ugye? Ugy értem, hogy például szóltak volna valakinek, vagy ilyesmi.
-De hiszen a tervek ki voltak állítva.
-Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam őket.
-Ott van a kiállítási részleg.
-Zseblámpával.
-Talán leszakadt a villanyvezeték.
-Meg a lépcső.
-Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
-O, hogyne - felelte Arthur -, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következő felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!"
(Galaxis Útikalauz Stopposoknak)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.26. 20:22:02

@3dent:

Avatarnak van igaza, megszondáztatták a népet, és mivel nagy volt a tiltakozás, egyelőre csak 2 dolgot adnak bözsiben. De nem felejtették el a többit sem. Sem a NÜSZ, sem a CBA.

Remélem a Napi Gazdaságnak is írtál már, hogy kérjenek bocsánatot a cikkük miatt :)
www.napi.hu/magyar_gazdasag/csaladi_potlek_es_erzsebet_kiszamoltuk_mennyit_kaszalhat_az_allam_frissitve.515258.html

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 20:44:51

@3dent: Te nagyon véded a fideszt.Azt ugye elismered,hogy maga az ötlet nem Laspalmas találmánya.Megjelent más portálokon is.Azért várjuk ki a végét.Én sok jót ezektől nem remélek.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 20:49:54

@Seduxen (már NEM dr.): Te ugye az Indexre hivatkozol,ami köztudottan libsibolsi.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 20:58:08

@3dent: Azért ezt a gerincességet nem kéne erőltetni.Kissé erős.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 21:00:03

@3dent: Nem értem mi érdeked van ebből az elszánt fideszvédésből.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 21:01:11

@3dent: Nem értem mi érdeked van ebből az elszánt fideszvédésből.

kifordított nagyanyó 2012.04.26. 21:04:17

@3dent: Nézd ezt:@laspalmas: Szerintem így volt.Persze mi rohadékok vagyunk,mert szeretett kormányodat/viktorodat szidjuk.Attól tartok majd kigondolják mi a jó nekik!
Na jóéjt!

3dent 2012.04.27. 08:56:14

@laspalmas: "Avatarnak van igaza, megszondáztatták a népet, és mivel nagy volt a tiltakozás, egyelőre csak 2 dolgot adnak bözsiben. De nem felejtették el a többit sem. Sem a NÜSZ, sem a CBA."

Forrás? Honnan tudod, hogy a tiltakozások miatt ejtették a családi pótlékot? A BBC norma szerint két független forrásból szerezted be az információt?

Ugye nincs olyan vastag bőr a képeden, hogy csak kitaláltad ezt az infót, hogy ments a renomédat a híveid előtt?

kifordított nagyanyó 2012.04.27. 10:26:02

@3dent: Lassan már ott tartasz,hogy mindent a vastagbőrön találnak ki.
Persze.Még a kormány is tőlünk kapja az ötleteket, nem?
Még mindig nem értem miért véded ilyen elszántan a fideszt,ennyire jót tettek veled?

3dent 2012.04.27. 10:35:26

@kifordított nagyanyó: Nem védem a Fideszt. Pl. néz be a legfrissebb (földosztásos) blogba, ott elismerésemet fejezem ki a témáért. De itt is elismertem, hogy a simicskázásban igaza van a Vastagbőrnek. Vagy abban is, amikor a közt.elnök megválasztásával kapcsolatban a Fidesz 2005-ös mondatait idézik.

Viszont ebben a blogban egy pozitív felvetést támad Laspalmas aljas, szemét módon. Mert az igenis probléma, hogy a szegény gyerekek után járó pénz megy a kocsmába. És a kormány semmi mást nem tett, mint kitűzte célul, hogy meg kell VIZSGÁLNI, lehet-e valamit javítani a helyzeten az Erzsébet kártyával.

Én a magam részéről akkor igyekszem a hibát észrevenni a Fideszben, de laspalmasban is. Ez pedig nagyon övön aluli volt, amit itt művelt a hölgyemény. Ezért gerinces ember bocsánatot kér, nem további aljas bejegyzésekkel (lásd laspalmas utolsó csúsztatását) próbál menekülni!

Viktus 2012.04.27. 11:28:54

@3dent:

Pedig bizony igaza volt ... ezekkel a kiszivárogtatásokkal méri fel a Fidesz a terepet. A célközönségnek nem jött be az általános bözsis ötlet így finomítottak rajta.
A netes-mobilos ügyletnél ugyanaz a taktika bedobták a nép morcos lett a netből gyorsan visszatáncoltak, és már a mobilosból is ki tudja mi lesz Gabika tegnapi bejelentése után.

kifordított nagyanyó 2012.04.27. 12:42:34

@3dent: Azért mégegyszer mondom:a gerincet meg a vastagbőrt nem laspalmason kéne számonkérni.

3dent 2012.04.27. 12:46:30

@kifordított nagyanyó: A vastagbőrt - magunktól indulva - mindenkin számon kell kérni. Hogy patetikus legyek: csak így lesz jobb a világ.

3dent 2012.04.27. 12:48:09

@Viktus: Ez csak feltételezés, csúnyábban szólva rögeszme. Ami egy kommentelőnek még csak-csak megendegedett, de egy magára adó blogger azért legyen sokkal igényesebb!

Viktus 2012.04.27. 12:55:37

@3dent:

Rögeszméid neked vannak a valóság meg más, mint látjuk ... legalább keresel is vele? vagy önszorgalomból vagy hülye?

3dent 2012.04.27. 12:59:41

@Viktus: Nekem örömet okoz, ha lehülyéznek, mert az esetek 99%-ban ez azt jelenti, hogy a vitapartner a saját érveit már maga is gyengécskének látja. :) Hülyézni egyszerűbb, mint vitatkozni.

kifordított nagyanyó 2012.04.27. 13:02:36

@3dent: Te egy szent vagy,fogadni merek!

kifordított nagyanyó 2012.04.27. 13:03:53

@3dent: Szerintem most a maradék 1%-ban vagyunk.Én nem beszélek veled csúnyán,mert feltételezem,hogy tényleg egy ötgyerekes anyuka vagy.

3dent 2012.04.27. 13:04:17

@kifordított nagyanyó: Sajnos nem vagyok, de még lehetek :)

kifordított nagyanyó 2012.04.27. 13:07:09

@3dent: Vagy amikor valaki konokul védi a védhetetlent,lásd vidéki a másik posztnál.
Akkor bizony elborul az ember agya és csúnyán beszél.

3dent 2012.04.27. 13:19:18

@kifordított nagyanyó: Szerintem amit vidéki csinál a földes posztban, pontosan azt csinálja laspalmas itt. Nálam nincsen kettős mérce: a földeknél egyértelmű a fideszes korrupció (hacsaknem hazugságok vannak az Origó cikkében), itt meg egyértelmű, hogy laspalmas hamis érvekkel járatja le a kormányt. A tények bizonyítanak mindkét esetben.

És sajnálom, hogy itt a blogon annyi ember van, aki a "Fidesz rossz" vagy a "Fidesz jó" rögeszmétől képtelen belátni, hogy a Fidesz tud jót is és rosszat is csinálni. Főleg, mivel a Fideszt elég sok ember alkotja.

Avatar 2012.04.27. 13:34:15

@3dent: "Honnan tudod, hogy a tiltakozások miatt ejtették a családi pótlékot?"

Ezt nyilván nem fogja egyetlen kormányzati szereplő se elismerni, sőt tagadni fogják.
Lásd a GyrosÁsz nyilatkozatát:
'Arra a másfél tucat civil szervezet által megfogalmazott kritikára, hogy a szociális juttatások utalványi kifizetése előítéletes és megalázó, a kabinet képviselője azt mondta, a demokrácia lényege, hogy mindenki szabadon megfogalmazhatja a véleményét. „Nyilvánvalóan a kormány megpróbál odafigyelni minderre, de azért ne értékeljük túl: több mint 24 ezer civil szervezet van Magyarországon” – mondta Giró-Szász András. '
www.hirado.hu/Hirek/2012/04/26/08/Segelyek_utalvanyban__Ne_ertekeljuk_tul_a_tiltakozasokat_.aspx

Viktus 2012.04.27. 13:37:45

@3dent:

Te egy általam írt dolgot sem tudtál cáfolni csak rögeszmézni. Ennyit a vitáról miközben a valóság bizony mást mutat csak lásd. az elmúlt hét történéseit.

Horizont 2012.04.27. 13:39:40

@3dent:
Csak nem hazudtál???? Öt gyereket??? Hahahahaha! Innen hiteltelen vagy!
Idézet tőled: 04. 25. 15:51 Egyébként továbbra is tartom, hogy mi 5 gyerek ruhájára nem költünk 40 rugót évente" Ma meg : 13:14 "Sajnos nem vagyok, de még lehetek :) " Hát bravó neked!!!!

"Hülyézni egyszerűbb, mint vitatkozni." Tudod ha értelmes vitapartner van akkor jó dolog vitázni és szeretünk is. De te nem tartozol közéjük ezért marad a hülyézés! Vagy beleszerettél laspalmasba, hogy rá vagy kattanva???

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.27. 13:45:57

@3dent:

Aranyoskám, ez nem a BBC, hanem egy véleményblog, így a 'szerintem' szót képzeld oda nyugodtan a véleményem elé, ha nem is írom oda.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.27. 13:48:56

@Horizont:

Legyünk jóindulatúak, lehet egy férfi, aki nemváltoztató műtétre készül.
Amúgy meg:

"Aki azt hiszi, hogy egy gyerek újszülöttkora után is havonta vált méretet (segítek: 6 centinként vannak), annak vagy nincs gyereke, pláne nem öt, vagy nem ő neveli őket."

Seduxen (már NEM dr.) 2012.04.27. 13:48:58

@Horizont: szerintem az arra vonatkozott, hogy ő nem szent, de még lehet.

... de lehet, hogy tévedek.

Avatar 2012.04.27. 13:51:51

@3dent: "Viszont ebben a blogban egy pozitív felvetést támad Laspalmas aljas, szemét módon. Mert az igenis probléma, hogy a szegény gyerekek után járó pénz megy a kocsmába. És a kormány semmi mást nem tett, mint kitűzte célul, hogy meg kell VIZSGÁLNI, lehet-e valamit javítani a helyzeten az Erzsébet kártyával. "

A segélyek Erzsébet utalványban osztása szerintem egyáltalán nem pozitív felvetés. Illetve a kormány előterjesztést megíró Guller Zoltán, a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. (NÜSZ Kft.) ügyvezetője számára az, másnak nem. Ő biztosan jól jár azzal, ha pár száz milliárd forintot Bözsiben oszt ki az állam és azok beváltását az ő cége intézi majd 3-6%-os kezelési költséggel. Ez nekik évi többmilliárdos, esetleg tímilliárdos fix biznisz. Az meg a cukormáz rajta hogy milyen indokokat sorakoztatnak fel.
Valójában az, aki a pénzét elkocsmázza, az a Bözsit se fogja tudatosabban költeni. Eladja 70-80%-os árfolyamon valakinek (esetleg épp az uzsorásának), és a kapott pénzt fogja elinni. De ez kb. a jogosultak 1-2%-a, miattuk fog szívni a többi 98-99% is.
Mert a faluban lesz olyan bolt, ahol elfogadják a Bözsit, de ha a forgalom nagy részét Bözsivel fizetik, akkor a boltvezető egész egyszerűen kénytelen lesz a költségei között a Bözsi átváltási jutalékát is érvényesíteni, azaz minden árat megemel 3-6%-kal, hogy ő ne járjon rosszul. A Bözsit el nem fogadó bolt meg nem kényszerül emelni.
Így a Bözsiben megkapott segély épp ezzel a 3-6%-kal kevesebbet fog érni azok számára is, akik eddig se kocsmázták el a támogatásokat.

3dent 2012.04.27. 14:02:18

@laspalmas: Kössz, ez mindent megmagyaráz. Tehát itt semmi sem igaz, ez csak egy vélemény. Amiért, mint kiderült, a felelősséget és a következményeket sem vállalja a szerző.

Idézek a címlapról: "Ha egyszer lesz egy rendszerváltás, ez a blog lesz a vádirat."

Na kisanyám, seperc alatt eljutottál a vádirattól a "csak egy vélemény"-ig! Gratulálok! Vastag a bőr, vastag a bőr!

Horizont 2012.04.27. 14:06:23

@Seduxen (már NEM dr.): :DDDDD Félreérthető volt:) Nem szent és nem is lesz:) Az öt gyereket nehezen hiszem el neki. Lehet, hogy van, de nem passzol hozzá:DDDDDD Azt jobban, hogy annyira oda van Orbánért, hogy ő is az orbáni utat választotta:) Isten bizony visszasírom csernaja obcát:))

3dent 2012.04.27. 14:14:10

@laspalmas: Ez akkora feladott labda, hogy mentenem kell. :)

Öröm nézni, ahogyan egy magát nagyra tartó blogger ekkora öngólt lő.

Nem tudom, láttátok-e a Bennfentesek (Oscar-díjas) dokumentumfilmet. (Ha nem, nézzétek meg, tanulságos!) Ott a hitelminősítőket faggatják, hogy vállalják-e a felelősséget, hogy a bóvli papírokat kiváló besorolással látták el 2008-ban. Miután sarokba szorították őket, pont ugyanazzal védekeznek, mint laspalmas: ők csak saját "véleményüket" mondták.

Nagyon érdekes, hogy a vastag bőrrel rendelkező emberek ugyanazokat a reakciókat produkálják, amikor lebuknak!

Viktus 2012.04.27. 14:15:09

@3dent:

Vastagbőr az orcádon van, hogy az ötgyerekes mese után még van képed itt böfögni :D Nem semmi.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2012.04.27. 14:17:01

@3dent:

Mondom ez nem a BBC, tehát nem csak a száraz híreket írjuk le, hanem hozzáfűzzük a véleményünket, gondolatainkat is. Döbbenet, de ha kinyitsz egy újságot, ott is ezt látod, ezért vannak kategorizálva jobb-bal stb oldalinak. Az NG meg képzeld gazdasági szempontok alapján gondolkodott a előre a vizsgálatról. Nekik írtál már?
www.napi.hu/magyar_gazdasag/csaladi_potlek_es_erzsebet_kiszamoltuk_mennyit_kaszalhat_az_allam_frissitve.515258.html

De égesd csak magad tovább nyugodtan.

Viktus 2012.04.27. 14:18:18

@3dent:

Még annyit videki meg enrico legalább őszintén hülye, de te nagyon gyenge próbálkozás vagy.

3dent 2012.04.27. 14:20:55

@Viktus: Ahogyan azt sem tudtad bizonyítani, hogy az erzsébetes dolgot a Fidesz tesztelés céljából dobta be, azt sem tudod bizonyítani, hogy nincsen öt gyerekem.

Amúgy csak azt nem értem, hogy mi érdekem lenne 5 gyereket hazudni?

Horizont 2012.04.27. 14:23:31

@Viktus: Ezt én értettem félre, mert félreérthető volt. És még az is lehet, hogy igaz!Mármint, hogy még sincs neki egy sem:) Hihetetlen már ez a kommentáradat amit ideömleszt. Ez a görcsös ragaszkodás a tévhitéhez, már annyira szánalmas. És közben el van telve magával, hogy neki aztán igaza van. Egyszerűen rácuppant laspalmasra. Én a való világban elmenekülök ilyen emberektől, mert nagyon veszélyesek. Csak nyomatja és nyomatja megállás nélkül, nagy arccal. És közben olyan buta, de olyan buta. Emberileg.

3dent 2012.04.27. 14:31:44

@laspalmas: Tehát akkor ez nem vádirat, csak vélemény?

Viktus 2012.04.27. 14:35:18

@3dent:

Szerinted ez bíróság? :D bocsánat te nem hülye vagy, hanem eszelős ... ez egy blog, amely alapján a jelenlegi NER megalakulása után is szemezgethetett volna Budai Gyula miféle ügyletek után lehetne menni. Az más kérdés, hogy nem tette meg, és elszámoltatás sincs.

3dent 2012.04.27. 14:38:38

@Horizont: Ha nem bírod, hogy ellenvélemények is megjelennek, akkor mindek nézed a kommenteket? Már megint csak a jelzők jönnek, érvek nuku.

De van egy jó hírem: lassan én is unom, látom, hogy laspalmas vezető politikusaink hagyományait másolva képtelen belátni, hogy hibázott. Azzal tisztában vagyok, hogy egy átlag kommentelő álláspontja betonba van öntve. A Vastagbőr bloggereit viszomt ennél többre tartottam, azt hittem, ők képesek az önkorrekcióra.

Tévedtem. :(

3dent 2012.04.27. 14:43:12

@Viktus: Ez nem bíróság, hanem blog. De attól még írhatja az igazat, vagy ha tévedett, beláthatná. De tudomásul vettem: ez nem az a blog, aminek mondja magát.

Viktus 2012.04.27. 14:46:34

@3dent:

Miben hibázott? a családi pótlék bözsibe való fizetésének mivoltát a kormányzat is felismerte, hogy marhaság a szondáztatás sikerült így legalább marad a rendszer. Ergo nem hibázott, hanem éppen az ilyen véleményformáló csatornákon keresztül lehet egyedül bármi módosításra rábírni a kormányzó erőket.
Látják v.mi ügylettel kapcsolatban, hogy elsöprő a népharag mindjárt finomítanak.

3dent 2012.04.27. 14:51:28

@Viktus: Igen, ez valószínű. Mikor Orbán Viktor meghallotta, hogy a Vastagbőr blog kipécézte a Bözske kártyás ötletet, felhívta Matolcsyt: "Te Gyuri, végünk van, a Vastagbőr lebuktatta a tervünket. Forradalmat csinálnak, a népharag elsöpör minket. Azonnal csinálj vissza mindent!"

Viktus 2012.04.27. 15:04:57

@3dent:

Része a nagy egésznek. Ezek már meghaladják az agyi képességeid, ahogy látom. Nem csak itt volt belőle háborgás sok más helyen is, és kevés volt a pártkatona akinek tetszene az ötlet.

3dent 2012.04.27. 15:09:36

@Viktus: Jó, majd figyelek a beírásaidra. ha elérni nem is fogom tudni a Te "agyi képességeidet", de talán megközelíteni sikerül. Ha jól sejtem, az első számú lecke hogy ha "nem csak itt volt belőle háborgás sok más helyen is", akkor az igaz. Pl. olvastam, hányan hőbörögtek, amikor egy őrült tudós azt állította, hogy a Föld gömbölyű. Most már logikád alapján tudom, hogy lapos!

Köszönöm a segítséget!

Viktus 2012.04.27. 15:42:59

@3dent:

Gyenge riposzt volt. Erőlködj pár pofás idézet legalább, mint videki elvtársnál. Így sosem leszel profi narancs troll.

kifordított nagyanyó 2012.04.28. 11:22:38

@Horizont: Azért értetted félre kislány mert nekem válaszolt csak nem az előtte lévőre hanem az az előttire.
Elég ha rányomsz arra akinek válaszolt és meglátod.:))

kifordított nagyanyó 2012.04.28. 11:24:05

@3dent: Gondolom sokan reagáltak még rajtunk kívül,így rájöttek,hogy ezt azért ne!
Egyenlőre.

kifordított nagyanyó 2012.04.28. 11:25:07

@3dent:
@laspalmas:
Ugye ti nem egy és ugyanaz vagytok,csakhogy generáljátok a kommenteket?:))

Viktus 2012.04.29. 12:23:21

Sokak szerint nem feltétlenül sikersztori az utalványpiacra bevezetett Erzsébet-rendszer, írja a Napi Gazdaság. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter egy parlamentben elhangzott képviselői kérdésre adott válaszában megjegyezte, a kormány is tisztában van vele, hogy az utalványpiac a jelenlegi formájában nem felel meg az uniós irányelveknek, ezért a mostani formájában biztosan nem marad meg.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/04/29/viszlat_erzsebet/

süti beállítások módosítása