Skip to content


       Szűrés lista

Dugódíj nélkül elveszítjük a 4-es metró EU-s támogatását?

Tarlós István múlt héten az alábbi szavakkal indokolta, hogy miért is kell Budapesten 2013. július 1-től bevezetni a dugódíjat:


"A dugódíjat azonban muszáj bevezetni, mert az előző városvezetés által kötött 180 milliárdos EU-s támogatásokról kötött megállapodásban feltételként szabták meg a díj bevezetését, amit Demszkyék el is fogadtak. Vagyis ha a főváros nem akarja, hogy elússzanak az előző ciklusban megpályázott uniós támogatások, akkor mindenképpen be kell vezetni a behajtási díjat."


A 4-es metróval többször is foglalkoztunk már, többek között a metrószerződésekkel is, így nekiálltam a keresésnek, hogy kinek is köszönhetjük a dugódíjat? Az EU-nak? Demszkynek?

A 4-es metró honlapjáról letölthetőek a szerződések, az EU-s pénzekről a 2008-ban kötött támogatási szerződés rendelkezik, amit a Főváros és a NFÜ kötött, de ebben egy szó nincs semmifélre dugódíjról. A szerződést 2010-ben módosították, azt is Demszky Gábor írta alá, de abban sincs egy fél mondat sem a dugódíjról.

Rákérdeztünk a BKK-nál, akik elküldték azt ominózus szerződést, amire Tarlós hivatkozott, ami nem más mint  az Európai Bizottság határozata a "konvergencia célkitűzés keretében a magyar régiókban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és a Kohéziós Alapból származó közösségi strukturális támogatásra vonatkozó "Közlekedés operatív program" részét képező "Budapest 4-es metó I. szakasz"  nagyprojektjéről" 2009. szeptember 6-án.

A határozatban ez a bekezdés tartalmazza a dugódíjat:

projekt2.jpg









A "Budapest közlekedésfejlesztési terve 2020-ig" című Főmterv tanulmányt Hagyó Miklós előterjesztésére 2009 elején szavazta meg a Fővárosi Közgyűlés az MSZP-SZDSZ-MDF szavazataival.

Ezt a "merjünk nagyot álmodni" tervet nagy merészség volt az EU-nak elküldeni, amikor olyan - minden bizonnyal határidőre elkészülő - projektek szerepelnek benne, mint "az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró), a 3-as metró északi és dél-keleti meghosszabbításai, a 2-es metró nyugati (esetleg keleti) meghosszabbítása, egy kelet-nyugati gyorsvasúti tengely létrehozása, a budai és pesti közúti-vasúti hálózat rendszerbe szervezése és a regionális gyorsvasúti (S-Bahn) hálózat ütemezett megvalósítása."

A dugódíjról szóló rész (28. oldal) feketén emeli ki, hogy "behajtási díj fenntartható működtetéséhez az érintett zóna és a díjtétel helyes megválasztása mellett:
= az egyéni közlekedés esetén a Körvasúti körút és Duna-hídjainak mielőbbi megvalósítása
szükséges,
= a közösségi közlekedés esetén az eszközkínálat és színvonal jelentős fejlesztése szükséges, kiegészítve azt hatékony P+R hálózattal.
(...) Az úthasználati díj bevezetésének előnyei, hasznai, hatásai jelentősek, középtávon való bevezetése indokolt, de a működtetés alapos előkészületek után, kapcsolódó intézkedésekkel és fejlesztésekkel együtt lehet csak fenntartható."

A közlekedésfejlesztési terv csodálatosan hangzik, nagyon meggyőző így együtt ezekkel a feltételekkel.

Ezt a tervet bevonta az EU a szerződésbe, de ebből csak a puszta dugódíjat akarják Tarlósék megvalósítani, se új hidak, se új körút, de új BKV-járművek, se többlet BKV-kapacitás, se P+R parkolók ...akkor most ki ver át kit?

Tarlósék bőszen mutogatnak az EU-ra és Demszkyre, de azt elhallgatják, hogy milyen pontokat tartalmaz még a közlekedésfejlesztési terv a dugódíj előfeltétele kapcsán.

Másrészt pedig emiatt a fél bekezdés miatt nem vennék el az EU-támogatást, például a határozat szövegében olyat is olvashatunk, hogy "annak érdekében, hogy a projekt a Közlekedésfejlesztési Tervvel kompatibilis legyen, az alábbi intézkedések kerülnek megvalósításra: új autópályacsomópont az M1-M7 utakhoz kapcsolódóan, a városi és elővárosi buszok, valamint a P+R parkoló könnyebb megközelítése érdekében."
Ennek a megvalósítását még a DBR is csak 2015-2016-re teszi, mondjuk, hogy ez egy nagyon-nagyon optimista becslés, mivel még csak a tervezőasztalon sem létezik semmiféle közös M1-M7-4esmetró csomópont ... csak nehogy ugorjon miatta az EU-s támogatás.

A BKK a következőt közölte velünk ezzel kapcsolatban:


"Az új autópályacsomópont engedélyezése folyamatban van, nemsokára indul a kivitelezési tender. Felvetése másik felére válaszul engedje meg elmondanunk: nem a mi értelmezésünk kérdése, hogy ez vállalás vagy sem, az Európai Bizottság döntésében szereplő projektelemek a beruházás részét kell képezzék. Azt pedig sosem állítottuk, hogy a szerződésben benne van a 2013 júliusi indulási dátum, a határozat szerinti programozási időszak vége 2013. december 31. A júliusi dátum a BKV finanszírozására vonatkozó Kormány-Főváros szerződésben szerepel."


Hogy mennyire "reális" az Európai Bizottság határozata, amire most ezerrel hivatkozik Tarlós és a BKK, annak egy másik rész a határozatból:

projekt3.jpg







Ez alapján persze már sokkal érthetőbb: az EU-nak beadták, hogy 
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.

És hogy állunk most?
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.

A VEKE-t is megkérdeztük, hogy valóban ugrik-e az EU-s támogatás, ha nem lesz 1 év múlva dugódíj Budapesten:


"Az eredeti cél, hogy a dugódíj egy forgalomszabályozó eszköz legyen, mára szinte teljesen eltűnt és csak és kizárólag BKV-adóként funkcionálna. Érezhető, hogy ezt a közvélemény így nem veszi be, nagyon nem támogatja, nem véletlen, hogy a főpolgármester is úgy emlegeti, mint örökölt kötelezettséget, amit kötelező megcsinálni és úgy beszél mindig a dugódíjról, hogy saját magát gyakorlatilag ellenzőként tünteti fel. Mivel a dolog szakmailag is egyre kevésbé vállalható, kérdéses, hogy lesznek-e, és ha igen, milyen szakemberek, akik kidolgozzák a részleteket.

Az Európai Bizottságban szereplő félmondat mint látható, teljesen gumi, semmit nem szabályoz, sem az övezetet, sem a díjat, sem a díjfizetők körét, sem a módszert, semmit. A belső, legforgalmasabb terület alatt meg mindenki azt ért, amit akar."


Tarlós Istvánban a hétvégén időközben lefutott a dugódíj-kalkuláció, mert míg múlt hét csütörtökön azt mondta, hogy dugódíj nélkül elveszik a 4-es metró EU-s támogatás (budapest.hu:"A Hungária-gyűrű lesz a dugódíj zónahatára"), hétfőre már változott a véleménye, a legújabb ötletük, hogy dugódíj helyett hídpénzt szednének, a hídon való áthajtásért kellene fizetni.
Nyilván olcsóbb arra kevés budapesti hídra a kamerákat kiépíteni, mint az összes, a zónába vezető utat, utcát mellékutcát bekamerázni.

"Tarlós szerint ezt a megoldást az unió is elfogadhatja".
Nafene, még sincs ez akkor betonba öntve?!

Az EU a környezetvédelmi célok miatt fogadta be a behajtási díj ötletét, nem azért, mert az állam kivonul a BKV finanszírozásából, és kellene évi 20 milliárd forint. A hídpénz milyen környezetvédelmi céloknak felel meg? Tehermentesíti a a Belvárost?

Nem lenne könnyebb kiállni, és elmondani, hogy elkúrtuk a tárgyalásokat a kormánnyal, és kell 2013-ben 20 milliárd forint a BKV-ra? Nem vagyunk ostobák, viszont nem szeretjük, ha hülyének néznek, nyugodtan lehet hivatkozni Demszkyre meg az EU-ra, csak napi ötletelgetéssel már nagyon kilóg a lóláb.

Az Önök dugódíja, ha tényleg megvalósítják, pontosan annyi napot fog megérni, mint a nagy sikerű buszsávjuk az M1-M7 bevezető szakaszán.
Három napot.

(A dugódíj-témát holnap folytatjuk, mégpedig a stockholmi helyszíni tudósítónk, Rékuc jóvoltából.)

Címkék: budapest bkv tarlós dugódíj bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr554594300

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Matolcsy Csodaországban: A magyar tündérmese egy éven belül sikeres lesz 2012.06.19. 13:30:30

“The Hungarian fairy tale or the Hungarian example will be a successful one in a year’s time.” – olvasható a Matolcsy-interjú CNN által közzétett angol nyelvű leiratában. Érdemes végigolvasni lentebb az anyagot, mert tele van sú...

Trackback: A Nézőpont Intézet rózsaszín szemüvegben kutatja a Fidesz jövőjét 2012.06.19. 13:28:35

Mráz Ágoston Sámuel és csapata sokkal népszerűbbnek láttatja a Fideszt, mint más közvéleménykutató cégek. Szerintük a teljes felnőtt lakosság 28 százaléka, míg a Medián szerint csak 22, az Ipsos szerint 17, a Tárki szerint pedig csak 16 százaléka szava...

Trackback: Dugódíj vagy hídpénz? 2012.06.19. 12:32:36

  Mindegy, csak fizessen lehetőleg minél többet mindenki, aki Budapesten él, dolgozik vagy épp turista minőségben tartózkodik a fővárosban.  A dugódíj már régen terítéken van, most újabb Tarlós-verzió került elő, a hídpénz. Lehet, hogy mégiscsak bele...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2012.06.19. 16:21:26

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Én nem pont ezt láttam, pedig én a tömeg előtt járok. A BKV sztrájk alatt 50% kapacitás (főként a metró) működött, de még buszok is jártak.
Ha szerinted ugyanaz 4 napig taxizni, mint egész évben, akkor nincs miről vitatkoznunk.

igazi hős 2012.06.19. 16:23:26

@yxcvbnma: Nem az autó birtoklása, hanem a belvárosi használata "luxus". Érted a különbséget, vagy magyarázzam tovább?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.19. 16:25:49

@GG81: Elszomorodok, hogy ilyen jól működik a jó öreg "divide et imperata"
Most éppen az autósok kontra nem autósok... :-( Mintha nem együtt szívnánk!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.19. 16:31:23

@igazi hős: Abból, hogy Te nem láttad pont ezt, és a buszok is jártak, kikövetkeztetted, hogy szerintem a taxizás ugyanaz mint a buszozás.
Óbakker feladom. Igazad van. Mindegy miben.

Secnir 2012.06.19. 16:35:04

@yxcvbnma:
"Én speciel ugyanott vagyok anyagilag ha kocsival járok be a munkahelyre, mintha BKV-val. Illetve mégse, mert naponta 1 órát nyerek. A költségekbe beleszámolva a kocsi fix költségeit is. A dugódíjjal persze már nem így lesz...

Tényleg van valakinek eladó robogója? "

ingázó "lehetnék", vagyok.
napi 1 óra az nálam 2.
anyagilag ua., stimmt.
dugódíjat basszák meg.
robogómat nem adom el.

miheztartás végett:
BKV-val (beleértve az eü sétát a BKV-ig): 2*1h45p
autóval: 2*1h
robogóval: 2*45p

fülesboci 2012.06.19. 16:38:08

kb 10 éve lazán meglehetne a metro, oszt akkor még eu tagok sem voltunk.
az összespolitikus elmehet egyébként a picsába.

igazi hős 2012.06.19. 16:46:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "kikövetkeztetted, hogy szerintem a taxizás ugyanaz mint a buszozás." Ezt a 'logikus következtetést' hogy sikerült ebből a mondatomból: "Ha szerinted ugyanaz 4 napig taxizni, mint egész évben, akkor nincs miről vitatkoznunk. " levonnod?

NickFry 2012.06.19. 16:52:05

szoval lesz ket hid 10 savja ahol at lehet menni ingyen autoval at a dunan budapesten, az eddigi 30 sav helyett. a margit hid felujitasa (4sav) is eleg nagy hatassal volt a tobbi hid hasznalhatosagara.
tehat ha nem akarsz fizetni: allhatsz par orat a hungarian, mire atersz. ha fizetsz akkor eleg kenyelmesen atjutsz budara, persze a kulso utak tulterheltsege miatt (keresztezodesekben allo autok) elkepzelheto, hogy a fizetos teruleteken is dugo lesz. a mostani forgalom 50-65%-a fogja kb kifizetni a dugodijat naponta, mivel nem lehet ugy munkaba jarni, hogy az ember 4 orat ul a a dugoban. a bkv nem lesz addigra alternativa. a bubi lehetne, viszont a bubi pontok a fizetos zonan belul vannak + nincsenek parkolok ahol megallhatnal..
a hungarian beluli dugodijhoz kellene meg legalabb 8 savnyi hid valahova az m0-as hidak es a lagymanyosi/arpad hid koze.
bkv szempontbol nem artana az emlitett gyorsvasut. biztos segitene ha elkeszulne a 4es metro, bar az 2013ig eselytelen. meg azert kifizetni annyi penzt hogy legyen a rakoczin egy savval tobb. ami ugy is dugodijas ut, tehat nem oszt nagyon. persze dugodij hataraig csak egyik oldalon megy el..
ott lett elkurva valszeg, hogy bevezettek az autopalyakat kb budapest belvarosaig.

igazi hős 2012.06.19. 16:53:21

@Secnir: Akkor is ilyen impozáns az autó előnye, ha félbevágod az utadat és valahol a Hungária magasságában átszállnál? Mert hogy pont erről szólna a dugódíj: ott autózz, ahol van hely és ott tömegközlekedj, ahol az is megfelelő. (Most tekintsünk el attól a "szépséghibától", hogy nincs elég parkoló az átszállóknak.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.06.19. 16:55:38

@igazi hős: Nem érdekelsz. Igazad van. Te vagy a császár. Megnyugodnál végre? Vedd már észre inkább az igazi problémát.

yxcvbnma 2012.06.19. 16:58:15

@igazi hős:

Magyarázd tovább légyszíves.

Én a magam földhözragadt módján nem látok benne luxust.
Vannak eszközök (autó, gyaloglás, bicikli, motor, bkv, taxi, vonat stb) amelyek segítségével tudok közlekedni, intézni a dolgaimat.
A különféle szempontok alapján döntöm el melyiket használom. Mellékszál, de konkrétan a belváros közepén dolgozok...
Nekem úgy jött ki a matek, hogy egyárban van az autó és BKV, de az autó előnyösebb több szempontból. A havi bérletnyi benzinből én kb másfél hónapig járok be dolgozni kocsival. Ergo nekem a BKV a "luxus".

De ha ellehetetlenítik is az autókat, akkor inkább váltok robogóra, mert a BKV biztos hogy letérdel ebben az esetben. Esős napokon meg majd gyűjtőjegy, vagy mittomén:S

-----------

De mindez akkor is mellékes dolog, mert ez a dugódíj miről is fog szólni?

Bevezetik, akik nem érintettek hevesen bólogatnak, hogy ej de jó, hiszen a bevételből ígérnek buszt, P+R-t, ingyen sört, örök életet. Majd a Centrum (vagy valamilyen hasonló) üzemelteti, oszt az előzőleg kalkulált 20 milliárdból az üzemeltetésre elkönyvel a cég 18-at, a maradék kettőből pedig talán letérköveztetnek a Közgéppel egy-két utcát. A górék meg vesznek még ferrarrit meg rojszrojszot, de nem is baj, mert emiatt 4 évente ki lehet őket pattintani a helyükről a közharag/közirigység segítségével, amikor jönne az új garnitúra embere...
Majd x év múlva -amikor az emberek már elfogadták a dugódíjat - elkezdődik a bicikli/motor/járdaadó bevezetése. Mert ugyan a parkolási, meg dugódíjból egy darab buszt se vettünk eddig, de ha a járdaadóból becsszó, hogy lesz busz, P+R, ingyen sör, örök élet. A nem érintettek persze majd bólogatnak, és innentől ismert a történet.

-- dr kotász -- (törölt) 2012.06.19. 17:10:13

@fülesboci: "kb 10 éve lazán meglehetne a metro, oszt akkor még eu tagok sem voltunk.
az összespolitikus elmehet egyébként a picsába. "
Ha '96-ban nem utasítják el, hogy az Oroszok államadsság-törlesztés címén megépítsék, akkor már rég. Csak akkor páran most jó néhány milkával szegényebbek lennének...

Inkább élhető várost kellett volna csinálni, nem liberálisat!

InTheGajd 2012.06.19. 17:21:50

Én még most sem értem, hogy ennyire felelősségteljes és fontos pozíciókban hogy ülhet ennyi felelőtlen, hozzá nem értő ember akik csak a pénzbehajtáshoz értenek és a saját zsebüket tömik. Rendszerváltás mi? Aha, az....

Szevasztok 2012.06.19. 17:22:13

@kpetya: "a közvilágítás a gyalogbékáknak van. fizessenek ők. az autón kötelező a kivilágítás. "

Ezt hívják autós-sovinizmusnak...

dr. Bubó 2012.06.19. 17:24:19

@Szevasztok: ja rögtön sovinisztázod... te rohat zöld náci

van benne valami... fizesse a agyalogos... a lámpák aljára zseton bedobón bedosz és kigyullad egy ucca szakaszon a lámpa...

vagy méter arányosan fizeted egy beépített gps szel mérve

Szevasztok 2012.06.19. 17:26:22

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "Elszomorodok, hogy ilyen jól működik a jó öreg "divide et imperata"
Most éppen az autósok kontra nem autósok... :-( Mintha nem együtt szívnánk!"

Ebből a körből csak úgy lehet kilépni, ha végre egyszer nem azt néznénk, hogy a konkrét intézkedés jó-e nekem személy szerint, hanem azt, hogy jó-e az egész közösségnek.
És ha jó a közösségnek, akkor elfogadom (sőt támogatom!) akkor is ha számomra áldozattal jár.

Szevasztok 2012.06.19. 17:29:50

@dr. Bubó: "van benne valami... fizesse a agyalogos... a lámpák aljára zseton bedobón bedosz és kigyullad egy ucca szakaszon a lámpa...

vagy méter arányosan fizeted egy beépített gps szel mérve "

Egyébként ha már itt tartunk a közvilágítást az autósok is élvezik - aki hajtott már át falun, ahol nem volt közvilágítás, az tudja milyen sz*r.

mojszipupi 2012.06.19. 17:33:53

Ua mint MÁV és tetves IMF....csak itt BKV és tetves EU (no meg demszky meg a mocskos szdsz :o Megy ez mint a karikacsapás. Most akkor ez lesz a Nagy Nemzeti Behajtás Kft? :D

mojszipupi 2012.06.19. 17:33:53

Ua mint MÁV és tetves IMF....csak itt BKV és tetves EU (no meg demszky meg a mocskos szdsz :o Megy ez mint a karikacsapás. Most akkor ez lesz a Nagy Nemzeti Behajtás Kft? :D

igazi hős 2012.06.19. 17:34:43

@yxcvbnma: AZ autózás kapcsán nem a "látványosan drága", hanem az "értelmetlenül drága" értelemben használják. (Én nem véletlenül tettem idézőjelbe.)
Ha a Belvárosban dolgozol, akkor semmiképpen nem lehet olcsóbb az autó, mert kihagyod a parkolást. Ha a céged fizeti, akkor is te fizeted, csak nem a nettódból, hanem a bruttódból. Ez egy nyilvánvaló külső költség, amit nem veszel figyelembe. Ha a reggeli tömeggel jársz, akkor azzal, hogy nem teszed le az autót valami értelmes külső helyen, azzal lehet, hogy több időt veszel el a többi autóstól, mint amennyit te megspórolsz. Abban az időben ők is tudnának hasznosat csinálni (ha mást nem, többet ülnek a tv előtt, több sört isznak és több bevétele lesz a kormánynak), ezt sem számolod. Pedig ez a tétel magában sok milliárdot jelent.
És persze ott van pár nehezen vagy hosszú távon forintosítható költség, a helyben lakók levegő- és életminősége.
Egyébként meg nem kötelező a BKV, a robogó kényelmetlenebb, de középtávon olcsóbb megoldás. A bringa még olcsóbb és még kényelmetlenebb.

GG81 2012.06.19. 17:36:21

@yxcvbnma: teljesen jogos! oh, már az alapparkolási díjak bevezetésekor ez volt a hivatalos mese, hogy P+R lesz, meg tömegközlekedés fejlesztése. erre van a Centrumos faszinak egy rojsz-rojsz fantomja, amit jól lebilincseltek a belvárosban (http://index.hu/belfold/budapest/2012/06/18/megbuntettek_a_volt_centrum-vezert/)!

aztán jött a parking kft pár éve, ők mondták, hogy már mostmár télleg a parkolásidíjakból p+r lesz! lett?, loophaszt lett!

erre jön a dugódíj... esztelenmód, meg hídadó... tiszta ötletelgetés, kilátástalan próbálkozások és ami a legfőbb hazudozások. közben meg a hol a zsé, amit már most befizetünk autósok ilyen-olyan bkv-t (már bkk-t is) megsegítés címen???

GG81 2012.06.19. 17:43:48

@Szevasztok: nah, ez egy álomkép... ez nem japán! sajnos.
persze lehetne fizetni dugódíjat, meg kell is majd... de ötletelgetésre... 10-15 év (parkolási díjak->bkv és p+r fejlesztések) folyamatos hazugságra nehéz jóhiszeműen aztmondani, hogy még ezt is befizeted, mert most már elhiszed, hogy ettől már tényleg látható fejlődést fogsz érzékelni... (subba.blog.hu/2012/06/15/regen_minden)

mindezt úgy várják el, hogy fizesd, hogy a részükről vállalt kötelezettségeiket pedig ki sem mondottnak gondolják... pl. az az 1-2 hiányzó dunahíd...
a dugódíj részleteinek teljes kidolgozatlansága mellett pedig támogatót találni az érintettek között... pl. környezetvédelmi besorolás szerinti szorzó, dízel felár, stb... hogy az emberek is felkészülhessenek! mindezt alig egy év múlva!!! noormális? (azt azért borítékolom, hogy a városházára izadságos munkát végző bejárók szuperkedvezményeket kapnak a közterületi parkból kialakított megaparkolójukban ingyen állva naphosszat a város szívében) talán itt kezdődne ez a mindenki nyel egyet a köz érdekében dolog, ha ezek a komcsi kiváltságok szépen lassan megszűnnének!!! ámen!

igazi hős 2012.06.19. 17:54:02

@Szelesztia: Demagóg, ostoba Tarlós ellen demagóg, ostoba blog. Tüzet tűzzel?

Ironfist 2012.06.19. 18:01:32

@DFK:
"Felesleges: ugysem értik, mert nem akarják érteni. Mert akkor a felelősséget is vállalni kellenne...."

Óóóójeee, kiszólt a gödörből a lyuk :D Nagyarcúan idemondja a "libsibolsik"nak, egy fideszes (Igen, egy FIDESZES!!!), hogy fölösleges nekik magyarázni, mert úgysem értik?? :D Ezzel, barátocskám, tökéletesen leírtad az összes - de tényleg: az összes - fideszest. Mindet.

yxcvbnma 2012.06.19. 18:07:52

@igazi hős:

A parkolási díjat nem kell fizetnem, mert van még pár hely, ahol nem kell fizetni. Egyfajta szimbiózis alakult ki az ott lakók és pár ott dolgozó emberben. AZ ott lakók fél hét, hét körül mennek el (igen, belvárosban laknak, és autóval járnak, hiába ideológiailag ők se elég képzettek), és akkor felszabadul pár ingyenes hely, ahol én le tudok parkolni. De nem reklámozom hogy hol, mert hátha díjasítják (tervbe van sajnos:S).

Sok időt meg nem veszek el az autóstársaktól, mert reggel fél hétkor zöldhullámmal be lehet menni Újpest Városkaputól a Bajcsyig. Csak kicsit ki kell ismerni a lámpákat. Egy hely lóg ki, a nyugati felüljáró utáni lámpa, ott néha piros fogad. Fél órával később persze már más a helyzet, de az engem nem érint. Még jobb is hogy korábban beérek, mert így reggel van egy órám, amikor a többi kollégától nem zavartatva tudok dolgozni. Hazafelé meg 3 körül, még a csúcs előtt megyek, és abszolúte jól autózható akkor is a város (30km/h-s átlagsebesség).

---------

De ha már ennyire javaslod, fogékonnyá váltam a P+R-re. Nem veszem a szívemre, hogy mennyi időt rablók el a polgártársaimtól.
Kérlek sorold fel az általad értelmes külső helynek mondott parkolókat, ahol át tudok szállni BKV-ra (lehetőleg valamelyik törzshálózati járatára, a félóránként járó 1xx számú járat nem számít). Ahol nem zavarom a helyieket (lakótelepek, családi házas övezetek kiestek). Ahol este még meglesz a kocsim (meg a kereke is), és nem egy áruházhoz tartozik, és akad még szabad hely, és kevesebbe kerül a parkolás 20 munkanapon, mint amennyi most a benzinre költök.

Értem én mit mondasz, meg képviselsz. Elméletben igazad is lenne. De a valós élet az nem hasonlít Transport Tycoonhoz.

etruszk 2012.06.19. 18:46:18

@igazi hős: "Akkor is ilyen impozáns az autó előnye, ha félbevágod az utadat és valahol a Hungária magasságában átszállnál? Mert hogy pont erről szólna a dugódíj: ott autózz, ahol van hely és ott tömegközlekedj, ahol az is megfelelő."

Kedves felebarátom: ott autózom, ahol jónak látom. Ha megdrágítod ( megdrágítják) vagy ellehetleníted, akkor drágább lesz minden a belvárosban. A szemétszállítás, az élelmiszer, a szolgáltatás. Ezért az emberek inkább majd a külvárosban veszik ezeket igénybe. Budapest nem London.
Lehet próbálkozni.

Horizont 2012.06.19. 19:13:00

Hazudunk mi is éjjel is nappal is!!!
Dugódíj, hídpénz? Valamit be kell szedni minél többet minél előbb. Kuszaszemmel biztos jókat tanácskoznak: te ezt szedd be, te azt szedd be, majd megkérdezzük Viktort ő beszedte-e ?
Én meg azt mondom bekaphatják:)
Ja Demszky az emlékiratait írja :DDDDDD És leszar mindenkit:) Mondjuk mi is őt:)
Zero jó kis munka a poszt gratulálok !

Szelesztia 2012.06.19. 19:18:30

@igazi hős: Nincs abba semmi demagóg. Olvasd el a többi bejegyzést is, talán kinyílik a szellemi szemed.

Tananarive 2012.06.19. 19:23:56

A nyóckerbe is kell majd fizetni? (költői). És ha valaki célirányosan hajt be? A kedves nejek majd kapják a videót párjuk szokásairól. Lehet, hogy budai lakos.

Tananarive 2012.06.19. 19:33:10

Mi van az őslakosokkal. Fizetniük kell? Óbudát még csak nem régen csatolták Pesthez.Honnét tudná a kívülállója mi a járás.

Ironfist 2012.06.19. 19:44:10

@Anti Anyag:

"Mégis mi a lófaszt csinálhatott volna?"

Jaaaa, hazudott, de ha fideszes, akkor jó, mert mást nem tehetett? Kérdezek valamit. Mikor megtudtad, hogy a Gyurcsány hazudott, akkor is ez volt a reakciód? Hogy mégis mi a lófaszt tehett volna?

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Tudomásul kéne venni, hogy a vidékiek nem akarnak többet invesztálni a Budapesti tömegközlekedésbe."

És azt is tudomásul kéne venni, hogy azért, mert te sulykolod, még nem lesz a Gyurcsányból adóhamisító, meg közokirathamisító. Ellentétben edvenc Schnittplagiddal, de ugye róla feltétlenül le kell mosni a gyalázatot, ha kell, másra terelve a dolgot, olyasvalakire, aki már évek óta senkit nem érdekel.

high up! 2012.06.19. 19:53:45

Koptatjátok itt magatokat lúzerek, ahelyett hogy cselekednétek. Ha kijön a legújabb sarc, akkor

NYOMÁS TAXIS SZTRÁJKOT SZERVEZNI, MINT ANNO 1990-BEN!
Majd abból érteni fog a kormány.

Csak az a baj hogy ti magyarok, született lúzerek vagytok ahhoz, hogy megmozdítsátok magatokat az elnyomások ellenében. 2006-ban voltatok a legnagyobb lúzerek, amikor nem mozdultatok meg az öszödi hazudozó ellen. Még ma is ennek a következményeit szívjátok. Csak most már Orbántól is, mert rájött arra Oligarcha Viktor, hogy a magyar akkora birka, hogy akár Nyócéven át is lehet a falhoz vezetni. Majd hülye lenne nem megtenni.

Ironfist 2012.06.19. 20:07:49

@high up!:
Mi az, hogy "ti" magyarok? Te nem vagy magyar? Mert ha meg nem, akkor mi a fasz közöd is van mindehhez?

igazi hős 2012.06.19. 21:09:34

@yxcvbnma: Nincs P+R, ezt már Tarlós elvtárs is megmondta. A szerencséseknek (aki jó irányból jár be) akad egy kevés, de alapvetően nincs. Az egész poszt erről szól, ha visszaolvasol, én is írtam.
"Ahol nem zavarom a helyieket (lakótelepek, családi házas övezetek kiestek)." Most nem pont valaki helyére rakod le az autót? Akkor miért lenne más a XIII-ban lerakni, mint ahol most teszed?
Most már kíváncsi vagyok melyik kerületben dolgozol, ismerek nyúlfarknyi utcarészeket a I. és XII. kerületben ahol nem kell fizetni, de nem tuti hely. (Persze ha te vagy az első, akkor nincs gond.)
A leírtak alapján te vagy az 5%, aki nem növelné a dugót, de megszívta. Én is a tömeg előtt megyek, ha autózom, viszont ha kitalálnák, hogy csak reggel 7-től van díj, akkor 6:50-kor dugó lenne. Szerencsés esetben legalább a fél nyolcas torlódás csökkenne, de ez sem biztos.

igazi hős 2012.06.19. 21:14:27

@etruszk: Jól látod, én vagyok minden mögött. "Mögöttem is én állok." Egyébként meg majdnem a város szélén lakom, ezért csináltam, de lebuktattál. Most kitalálok valami más autósszívatást, amit az unokahúgom, a főpolgármester majd lenyom a torkotokon.

igazi hős 2012.06.19. 21:15:32

@Szelesztia: A poszt csak az evo tévé szintjén értelmezhető, simán elmegy kormányszóvivői tájékoztatónak.

Secnir 2012.06.19. 22:15:34

@igazi hős:
"Akkor is ilyen impozáns az autó előnye, ha félbevágod az utadat és valahol a Hungária magasságában átszállnál? "

hát nekem a hungária kibaszottul nem esik útba.
ami meg útba' esik, ott incs parkoló, ofkörsz. legfeljebb egy meki.

Szelesztia 2012.06.19. 22:47:59

@igazi hős: Akkor szerintem sem kormányszóvivői tájékoztatót, sem bármilyen írásos dokumentumot nem vagy képes értelmezni. Semmi baj, nem a te hibád. Sok hülyét gyártottak az országban.

igazi hős 2012.06.20. 00:21:00

@Szelesztia: No akkor ezt megbeszéltük. Kérdezz meg valakit, hogy melyikünk a hülye, ha te hiszed a kormányszóvivőnek.

igazi hős 2012.06.20. 00:27:56

@Secnir: A Hungária gyűrűről volt szó a dugódíj kapcsán, az hogy ott épp Róbert Károly vagy Könyves Kálmán, nem igazán számít. Ha egyik sem érint, akkor miért zavar a dugódíj? (Ha netán budai oldalon jössz, akkor passzolok, ott legfeljebb a HÉV megállókhoz közeli paneleknél tudnám lerakni az autót, délről még ennyi sincs.)

Nash vs. Keynes 2012.06.20. 04:40:15

@Pierr Kardán: de az is előfordulhat, hogy a BKV összes busza villamosa metrója rohad és holnap leáll, kilyukad, kiég, füstöl és ráz, mert ahelyett, hogy lecserélték volna őket az elmúlt 20 évben alfa busz káeftéken, reklám cégeken és mindenféle emília keresztnevű hölgyeken át eltüntették a lóvét. Ha pedig vettek mégis valamit (legdrágább villamost európa legkorruptabb cégétől) akkor arról kiderült, még attól is drágább..
de persze ez csak fikció. Erre biztos nem kell pénz a békávének.

Vidéki 2012.06.20. 08:09:56

„Ez alapján persze már sokkal érthetőbb: az EU-nak beadták, hogy
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.”

A dugódíjat a politikusok varázsszerként mutatják be:

Azt hiszem, a budapesti választópolgárok nagy hibát követtek el, amikor nem Horváth Csaba elvtársra, az MSZP polgármester jelöltjére voksoltak, aki azt ígérte, hogy ha megválasztják ingyenes lesz a tömegközlekedés Budapesten.

Ha ő ilyen erőset tudott ígérni, akkor bizonyára volt egy titkos csoda receptje a megoldásra.

Később felfedte, hogy ő is a dugódíjból akarta az "ócsítást" egyszerűen megoldani.

RobÚr 2012.06.20. 10:32:30

@nova76:
Juj bazdmeg.
Az autó a gazdagság jele.
Elmész te a picsába, kinek hiszed magad? :)

BPO654 2012.06.20. 11:47:01

"Ezt a tervet bevonta az EU a szerződésbe, de ebből csak a puszta dugódíjat akarják Tarlósék megvalósítani, se új hidak, se új körút, de új BKV-járművek, se többlet BKV-kapacitás, se P+R parkolók ...akkor most ki ver át kit?"

Kinek volt arra 20 éve hogy mindezt megtegye, megépítse, megvegye??? Tarlósnak??:P

A dugódíj igenis feltétele a négyes metrónak minden szerz-t Sky írt alá nehogy már a tényeket letagadjuk szerzőkém.:D
Már 2003-ra ÍGÉRTE D GÁBOR EXFŐPOGÁCSA, H KÉSZ LESZ.

Ja az M1-M7 buszsáv meg igenis kellene. Az agglo járuljon hozzá a ktg.-ekhez. B.örsön mennyi egy telek??????:DDD Pöffeszkednek az autóikban ugatnak, de pénzt azt nem adnának semmihez viszont elvárják, h a budaörsi villájuk Hörmann garázskapujátóll a belvárosi iroda-mélygarázsig akadálymentesen 12 perc alatt bejussanak. Hát rohadjanak meg. Pénz pedig kell a BKV-ra és kész, tök mind1 mit mond Dorner Lajos a Vekétől, és mit mond bki más.
Ha nincs pénz nincs szolgáltatás járatritkítás jöhet. ennyi.

Az M5 ötös metró pedig még 2050-re sem lesz kész!!!
Leírtam egy tervet rá hogyan kéne megcsinálni;
M3 úgyis felújításra szorul, tehát Eu-s pénzből azt fel kell újítattni, ezután pedig két db egymegállós szakszt kell építeni és kész az ötös metró. Azaz, szépvölgyi út-Nyugati tér az egyik egy megállós szakasz, a másik meg az 1972 óta tervezett (!!!!!!!!!!!!!!), Kálvin -Boráros szakasz, Így a sztendrei-csepeli hévek összekötésre kerülnének, és metróvonallá avanzsálnának, és bizony bizony amitől itthon sokan ódzkodnak lenne egy KÖZÖS HASZNÁLATÚ SZAKASZ; a Nyugati- Kálvin szakaszt M3 és M5 szerelvényei közösen használnák. Lehet tanulmányozni a new-yorki, londoni, és ha holnap jön Rékuc akkor meg pláne a stockholmi metrót, ez utóbbiban egyébként gránitsziklába vájt állomások vannak itt meg nyavalyognak h milyen "nehéz" talajviszonyok vannak a M4 építésénél...................:D Hozzátenném még, h M3-on az Arany János utcai megállót ki kellene iktatni, h a metrók haladása biztonságos legyen és Én még a Pöttyös utcai megállót is kiiktatnám. Felmérések szerint a belvárosi lakosság inkább felszínen utazna (14-47 összekötés)! A közös használatú szakasszal semmi baj nem lenne a felújításba be kell venni EU-s pénzből megcsinálni és kész. Moszkvában akár 70 mp-es követésoi köz is előfordul, régen csúcsban az M3-on is 90 mp.-ként jöttek a metrók egymás után, New-Yorkban és máshol is meg tudják ezt oldani, csak itthon keresnek kifogásokat... .:D Hamarabb készen lenne így mint 2050.

nova76 2012.06.20. 15:31:25

@RobÚr: Miért? Szerinted mindenkinél alap dolog kellene legyen? Mint a cipő a lábadon? Aki nem bírja fizetni, annak ne legyen autója! Egy autó fenntartása minimum 20-30eFt/hó (nagyon a minimum). És utána sír hogy nincs pénze? Én meg amilyen hüle vagyok, a végén még megsajnálom.... Ma is 2 órát ültem a dugóban, pedig még mindig 400Ft fölött a benzin ára.

yxcvbnma 2012.06.20. 16:28:43

@nova76:
a luxus, és mindenkinek kellene legyen között egész széles a skála. Próbáld a világot ne digitálisan (egybitesen) értelmezni. Bár saját magad is azt írod, hogy hülye vagy, így talán érthető...

Aki havonta ki tud fizetni 20~30 ezret, akkor abból még tudunk pénzt kihúzni? Nem érzed, hogy ez egy kicsit sánta logika? Vagyis a nemautósoknál marad havi 20~30 pénz, nosza, meg is van az új adóbevételek forrása
(a gyengébbek kedvéért: szarkazmus):))))

igazi hős 2012.06.20. 16:58:09

@yxcvbnma: Órákat ülni a dugóban, na az a luxus. Ma reggel 9:15-kor a Heim Pál kórház előtt a sor vége a felüljárón állt. 10-kor mentem a Hungária mellett, megint a bringa volt a gyorsabb, mint az autós forgalom.
Nekem megérne napi 4-500 forintot, hogy 14 km-t fix 20 perc alatt tegyek meg autóval. Persze ez csak akkor valósulhat meg, ha ezt a pénzt arra fordítják, hogy más letegye az autót, lásd a cikk végén az áthúzott részt.

yxcvbnma 2012.06.20. 17:31:32

@igazi hős:
Ülni a dugóban tényleg luxus. Én ma reggel fél nyolckor zöldhullámmal végigmentem a Újpest-Bajcsy útvonalon. Egy helyen kaptam pirosat, amikor balra kikanyarodtam a Vácira (ez ugye érthető). Délután 3kor ugyanez visszafelé, asszem két helyen kaptam pirosat, amiből az egyik arról szólt, hogy egy autós ráért 30al lődörögni a Bajcsyn és kiestünk a zöldhullámból...
Mindenre lehet mondani példát, de az ellenkezőjére is.

Nekem is megér napi 400~500 forintot naponta 12 kilométer autóval. Kb ennyi az üzemanyag, szerviz, amortizáció költsége. De ha bevezetik a dugódíjat, akkor már 900~1000 Ft lesz, na az már sok.

Tegnap javasoltad, hogy ne a célomig menjek autóval, hanem rakjam le XIII-ban a kocsit, és szálljak át BKV-ra. Ez a megoldás azért lenne más, mert havonta 9 rugó plusz kiadásom lenne bérletre, oszt a 105-ön hosszabb ideig is tart az út. Metronál meg át kell szállni, ami megint csak idő.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 18:23:16

@BPO654:

A dugódíj igenis feltétele a négyes metrónak minden szerz-t Sky írt alá nehogy már a tényeket letagadjuk szerzőkém.:D
Már 2003-ra ÍGÉRTE D GÁBOR EXFŐPOGÁCSA, H KÉSZ LESZ.
- Gondolom azt is elolvastad, hogy Demszky dugódíjat csak abban az esetben vezetett volna be, ha utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón, építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást, meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal

Ja az M1-M7 buszsáv meg igenis kellene.
Semmi akadálya, hogy épüljön a Budaörsin egy plusz sáv.

B.örsön mennyi egy telek?
- Hát Nyíradonyban? Hogy jön ez ide? Mi köze a dugódíjhoz a telekárnak onnan 20 km-re???:

Hát rohadjanak meg. Pénz pedig kell a BKV-ra és kész, tök mind1 mit mond Dorner Lajos a Vekétől, és mit mond bki más.
- Előszőr is te is rohadj meg. Másodszor gondold végig:
Bevezetik a dugódíjat, hogy abból támogassák a BKV-t.
Leteszem az autót, ezáltal nem fizetek dugódíjat, miáltal a BKV-nak nem lesz több forrása, de feladata (én) igen.
Ezért baromság ez az érvelés, hogy BKV-ra kell a pénz. A BKV a helyett, hogy számolatlanul önti a buszokba a motorolajat, újítsa fel a motort. Ja hogy az értéknövelő, azt meg tilos, ellenben a motorolaj üzemeltetés. Igaz, egy busz motorjának a felújítása akár már hónap után is rentábilis tud lenni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 18:28:17

@nova76: Egy autó fenntartása minimum 20-30eFt/hó (nagyon a minimum).

Sorold már légyszi fel, hogy milyen elemekből jött ki ez az összeg!

nova76 2012.06.20. 19:44:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nekem egy 10 éves suzukim van és ki ne találja senki hogy egy új autó olcsóbban kijön mint 30e, mert ha elosztod 10 évre a minimum 2M-os árát, akkor máris kiszaladtál az általam jelzett összegből.
Erre a suzukira idén 70e-t költöttem javításra, hamarosan megyek vizsgáztatni, az még legalább egy 50-es lesz. A nyári gumicsere is erre az évre esett, az 60e. 14e a kötelezőm (B10), de lehetne akár 40e is. Nem is tudom mennyit fizetek súlyadót. És ügye havi 25-30e a benzinköltség, ami 2db 30-32 literes tankolásból áll össze (és volt már rosszabb is, amikor 20km-t mentem munkába és 20-at vissza, akkor kb. 4-5x tankoltam egy hónapban). És ugyan a kocsit örököltem, de ez maximum azt jelenti hogy nem volt plusz kiadásom, de lemondtam 4-500e bevételről, hogy megmaradjon. Ha a belvárosba jársz vele, akkor még a napi parkolást is számold (ott lesz a dugódíj is). Számold ki hogy mennyi pénzed maradna, ha nem lenne kocsid. De úgy mindenestül. És ügye van olyan aki emellett megveszi a BKV bérletet is. Ha mondjuk a Moszkva tér környékén dolgoznék, én is a 22-es buszt választanám, és a kocsi mégis maradna.

nova76 2012.06.20. 19:51:29

@yxcvbnma: Szerintem a luxus az, amire nincs szükséged. Autóra az esetek 99%-ban nincs szükséged. 40 éve még alig volt olyan, akinek autója volt. Ma meg már egy családban a két autó sem luxus egyeseknek.

Meridian74 2012.06.20. 20:16:56

A dugódíjat akkor tudjuk elfogadni - az autósok nevében mondom, és sztem ezzel mindenki egyetért - ha a Budapest vezetését akkoriban (2000-2010) végző vezető beosztásban lévő személyeket egyöntetűen elítélik, és teljes vagyonelkobzások mellett minimum 10 évre lecsukják egy fegyházban (nem a kecskeméti v szombathelyi luxusbörtönben!).

Olyan a világon nincs, hogy nincs felelőse a BKV és Budapest csődtömegének. Ezért nem a melós a felelős, mert azokat szívfájdalom nélkül azonnal kirúgták, ha baj volt velük.

igazi hős 2012.06.20. 20:20:10

@yxcvbnma: "Mindenre lehet mondani példát" Attól, hogy te nem a csúcsforgalomban jársz, nem tagadod, hogy van csúcsforgalom és torlódás/dugó. Más is írta, hogy korán jár, nem érinti a reggeli dugó. Én is korán járok, ha lehet. (Amikor reggel 6-ra jártam és 3-kor már elhoztam a fiamat a bölcsiből, akkor sose volt gondom a forgalommal, az Üllőin és a Körúton is zöldhullámmal mentem. Nálad is elmúlik majd ez a szabadság, ha több emberhez kell igazodnod.)
"Nekem is megér napi 400~500 forintot naponta 12 kilométer autóval." Nem azt olvasod, amit írtam, a fix 20 perc éri meg az extra költséget nekem. Nekem a BKV havi 9000, az autó 16000 (plusz még ugyanannyi a km független költség), az autó+BKV 21000 (ebből 6400 a P+R), az első napi 110-120 perc, a második 60-120, a harmadik 80-90. (Bringa 75-80.) Ha 16 helyett 24-26 ezerbe kerülne, de az érezhetően kevesebb autó miatt, spórolnék havi 10 órát az nekem korrekt üzlet, pláne ha a hazafele utam lenne sokkal kiszámíthatóbb.

yxcvbnma 2012.06.20. 20:28:56

@nova76:
Akkor jó, mert definíciód szerint az esetemben a kocsi nem luxus, mert szükségem van rá.:))

A család helyett nem háztartást akartál írni? Mert az én kiccsaládomban (testvéreim, szüleim) összesen van 4 autó, a cégeseket nem beleszámolva. Viszont háztartásonként csak átlag 0,8 autó van. Apámnak 1976ban vette az első Trabantját. Most akkor mi geciburzsujnak számítunk?

Meridian74 2012.06.20. 20:35:32

@Szevasztok: "...Ha a BKV sz*rban van (mert abban van - most az okok nem érdekesek), akkor miért nem lehet kiállni az emberek elé és értelmesen elmagyarázni,..."

Autósként nekem semmi közöm a BKV-hoz. Tartsák el azok, akik használni is akarják. Ettől függetlenül az egész ország adópénzeiből tartották el ezidáig is, szóval mi autósok is fizettünk a BKV-ért, ne akarjanak még egy újabb adótfajtát kivetni ránk.

Ha meg tehermentesíteni akarják a belvárost, akkor zérják le hermetikusan és kész. Meg építsenek ELEGENDŐ és megfelelő MINŐSÉGŰ P+R parokolókat - ne a zsebünkben kotorásszanak! Éppen eleget húznak le az üzemanyagok járadékaiban, az 27%-os ÁFA csak a szokásos ráadás benne...

yxcvbnma 2012.06.20. 20:47:16

@igazi hős:

Nekem meg nem, mivel szerencsésebb desztinációban közlekedek.

nova76 2012.06.20. 21:17:26

@yxcvbnma: Nekem nincs szükségem rá, de jólesik ha autóval mehetek. De én megtehetem, hogy kocsival közlekedem. Ha viszont megszorulnék, biztosan az autótól válnék meg inkább, mint a gyerekektől. Szóval, nálam luxus. És ha nem bonyolítják el a behajtási díj beszedését, nem is lesz vele gondom.
Példa itt Budakeszin a bonyolultságra: Ha parkolni szeretnék a posta mellett, akkor előtte el kell mennem az önkormányzathoz, hogy jegyet vásároljak. De az önkormányzatnál is fizetni kell a parkolásért. Mint bennszülött, tudom hogy óratárcsával is parkolhatok két órán keresztül, de aki csak úgy ideállít, annak az óratárcsa beszerzése sem triviális.

igazi hős 2012.06.20. 21:56:08

@yxcvbnma: Per pillanat te vagy a szerencsésebb helyzetben (ami a közlekedést illeti), de azt is mondhatom, hogy a szerencsétlenebben vagy, hisz a dugódíjjal nem nyersz semmit, viszont veszítesz. (Akkor is veszítesz, ha robogóra váltasz, hiszen ha most megérné neked robogózni, akkor már váltottál volna.) A többség viszont kap valamit a pénzéért, minél többen váltanak, annál többet nyernek a maradók.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 23:04:39

@nova76:

Nekem egy 10 éves suzukim van és ki ne találja senki hogy egy új autó olcsóbban kijön mint 30e, mert ha elosztod 10 évre a minimum 2M-os árát, akkor máris kiszaladtál az általam jelzett összegből.
- Másnak nem lehet 10 éves kocsija? Az enyim idén lesz 12.

Erre a suzukira idén 70e-t költöttem javításra, (amikor 20km-t mentem munkába és 20-at vissza)
- Tehát most napi 40 km-nél kevesebbet mész, és 70 rugó javításra? Én napi 70 km-t megyek, és évi 120-at azért költök javításra (Amiben már a kétévenkénti vizsga is benne van!), mert motorolajból kell 6,5 liter bele, és nem az olcsó olajból. Egy olajcserénél csak az olajam kerül 12 ezerbe, és van évente 3 olajcserém, de minimum 2. Jelenleg kilométerenként 1,50 Ft a javítási költségem, de ha picit többet mennék, akkor ez lemenne megint 1 Forintra. Minél rövidebbeket mész, annál jobban gyilkolod a kocsit.

hamarosan megyek vizsgáztatni, az még legalább egy 50-es lesz.
- Maga a vizsgadíj csak 22 ezer. De a vizsgabázis éhes, és beleköt mindenbe.

A nyári gumicsere is erre az évre esett, az 60e.
- Használj téligumit, két évet el tudsz vele menni, és ha a neten veszed a gumit, akkor olcsó. Nekem a 195x65x15 kijött darabonként 12000 alatt. Tescoban a szarabb gumi is ebben a méretben 19-30 ezer darabja.

14e a kötelezőm (B10), de lehetne akár 40e is. Nem is tudom mennyit fizetek súlyadót.
- Súlyadó olyan 50 Ft körül van az enyimre, naponta. Nem tétel.

És ügye havi 25-30e a benzinköltség, ami 2db 30-32 literes tankolásból áll össze (és volt már rosszabb is, amikor 20km-t mentem munkába és 20-at vissza, akkor kb. 4-5x tankoltam egy hónapban).
- Napi 40 km-es futásnál, aza heti 200 km-nél tankoltál 25 litereket hetente? 10 literes fogyasztás? Segítség!!!!
6,04 volt a legutóbbi fogyasztásom, és a kocsim súlya két Suzuki.

Számold ki hogy mennyi pénzed maradna, ha nem lenne kocsid. De úgy mindenestül.
- Azt is kiszámoltad, mennyit spórolsz azzal, hogy kocsid van? Kocsival hazafele 32-37 km-en belül van 3 útvonalam, ahol mindent meg tudok venni. Mikor megnézem a cetlit, amit a kedvesem írt, akkor döntöm el, merre megyek haza. Mibe kerülne ez, ha otthonról kellene elmenni vásárolni? Nem érné meg elmenni egy olcsó helyre, mert igencsak 12 km a legközelebbi bolt, ami nem Coop. Csak vajkrémben van 150 Ft különbség.

És ügye van olyan aki emellett megveszi a BKV bérletet is.
- Az gazdag.

Ha mondjuk a Moszkva tér környékén dolgoznék, én is a 22-es buszt választanám, és a kocsi mégis maradna.
- Hallgass rám: Ne járj 22-essel! Komolyan mondom! Annál ótvarabb járat....

Én egy időben gondolkoztam, hogy Keszin leteszem a kocsit, és 22. Letettem róla. Annyi szívás van a dologban, hogy tudni kell érezni a ritmust Keszin, különben elvesztél. Iskolaszünetben meg Keszi sem akadály, ma reggel 4 percig tartózkodtam Keszin.

Összegezve: Lehet spórolni a kocsin, ha kicsit utánanézel a dolgoknak. Én például az alkatrészt is magam szerzem be, így 30%-al olcsóbb, mint ha a szervíz rendeli meg. Annyi, hogy el kell menjek érte Zuglóba. Egy kerékcsapágynál meg 6 rugó megtakarításért már átmegyek Zuglóba.

Addig, amíg a gázolaj olyan 320 körül volt, kifejezetten olcsóbb volt autózni. Ma már dolgozni járni mindössze a kényelem és az idő miatt teszem.

Parkolás - Ez egy szopás, de nekem ingyenes. Mostanában, ha nem sikerül emeltetnem a pénzt, akkor lépek, de az új helyen is az egyik alapfeltétel, hogy tudjak parkolni. Ha emiatt meg a külvárosban kell dolgozzak, annál jobb a városnak, és annál kevesebb díj foilyik be. Igaz, a kerülő utak (Hungária) ugyanolyan szar lesz, mint a kamionos időkben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 23:06:57

@nova76:

Autóra az esetek 99%-ban nincs szükséged

- Ezt azért gondold át.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 23:13:46

@nova76: annak az óratárcsa beszerzése sem triviális.

Enyimet Münchenben vettem, 4 €-ért, mert ott sok helyen csak tárcsával lehet ingyen megállni. Itthon is lehet venni már egyre több helyen.

Érdekesség egyébként, hogyí a legutóbbi KRESZ-ben nem találtam meg a Keszin kitett táblát (Parkolási övezet, tárcsával)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.20. 23:15:27

@igazi hős: minél többen váltanak, annál többet nyernek a maradók.

Ez a benzin árának emelésekor is egy darabig így volt. Minél drágább lett, annál kevesebb fogyott, mert kevesebbet kellett araszolnom. Mára ez az előny egy kicsit kezd eltünedezni.

h.kovacs 2012.06.21. 07:06:28

a dolog lényege hogy tarlós hazudott,
ezek után szavahihetetlenné vált, nincs helye a politikában
ennyi

Dr. GGG77 2012.06.21. 08:20:41

Nincs itt szó semmiféle környezetvédelemről, nettó lehúzás, hazugságokra építve.
Miközben ezt látom, meg Fürst György, egykori Centrum vezér 100 millás Rolls-át... nos, simán megértem a kamu rokkant kártyát használókat.

nova76 2012.06.21. 09:01:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezért írtam, hogy nem annyira baj, hogy ha egyre kevesebben leszünk, és az autó a luxus kategória lesz, nem pedig a mindennapi élet része, a bárki által elérhető kategória.
Én egyébként a benzin árát is megemelném. A gázolajét direkt nem írtam, viszont a dízel személygépjárművek egyéb adóját nyomnám meg, hogy ott se legyen minden kánaán. Úgy érzem hogy az autósokon még van mit keresni a kormányzatnak. Ez a dugódíj is pont ezt a cél szolgáltja, ezért vagyok mellette :-)
De lenne még ötletem. Ott van az ebadó. Azt is növelném, mert hihetetlen, hogy Budapesten 600e kutya él. És nyilván ennek megfelelő kutyaszar termelődik. A kutyatartás is luxus szeritnem.

Azzal persze teljes mértékig egyetértek, hogy nem csak a bevétel oldalon lehetne alkotni és így simán meglehetne az a pénz, ami a BKV-nak kell. De a bevétel mellett ebben a kérdésben van szabályzó is, ami különösen vonzóvá és az emberek számára emészthetőbbé teszi.

igazi hős 2012.06.21. 09:24:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, azt embert éri egy sokk ("x00 felett van a benzinár!", "y ezerért tankoltam"), aztán kiheveri. A dugódíjnál is nyilván beáll majd egy egyensúly, kinek éri meg fizetni és kinek éri meg letenni. Igazából nem kell sok "átszálló", az akadálytalan forgalom és a torlódás között csak 10-20% a különbség. A Hungária gyűrűn a 10% 5000 autót jelent. (Ceterum censeo: 5000 P+R helyet sem képesek csinálni jövő év végéig, 20 év alatt összesen csináltak ennyit.)

@nova76: "Én egyébként a benzin árát is megemelném. A gázolajét direkt nem írtam, viszont a dízel személygépjárművek egyéb adóját nyomnám meg" Te hol élsz? Minél több egyszeri adót raksz az autózásra, annál jobban megéri elcsalni. Ezzel az ötlettel az 1.5 dci Thalia is szlovák rendszámos lenne. Ha már adónövelés, akkor egyértelműen az energiatartalom alapú jövedéki adó lenne a "városok megmentője", de ez az ötlet megbukott a német autógyárakon.

nova76 2012.06.21. 11:02:52

@igazi hős: "Minél több egyszeri adót raksz az autózásra, annál jobban megéri elcsalni" - ez se ennyire egyszerű. Megéri elcsalni mert a lebukás veszélye kicsi, meg megéri elcsalni, mert a büntetés elenyésző a vár haszonnal szemben.
Én nagyon egyszerűen megoldanám az adókérdést. Aki csal, az 800-1000Ft-os napi áron leülheti a büntetést. Az ülés helyett persze bevezetném a kényszermunkát.
Először is, egyszer megengedném hogy bevallják az emberek az adót utólag (adóamnesztia), viszont onnantól kezdve mindenkinek az adóbevallásában szerepelnie kellene a jelenlegi vagyonának. És minden évben mindenkit megvizsgálnék hogy csalt -e adót. Marha egyszerű, ha valaki minimálbéren él, ne vegyen mercit. Ha mégis, akkor mondja meg miből. Ha nem tudja, akkor jön a büntetés. A lebukás veszélye 100%, a büntetés pedig nagy. Máris meglenne a keret a minimálbér emelésre, mert csökkenthetőek lennének az adók és járulékok. Ugyanígy büntetném, aki külföldi rendszámos autóval jár. És ugyanígy felszerelném az nagyobb kereszteződéket kamerával. Mire megszokják az emberek hogy vannak törvények és jogszabályok és KRESZ szabályok, amiket be kell tartani, addigra megtérülne az áruk. Utána viszont nem lenne olyan hogy valaki áthajt a piroson, vagy beáll a kereszteződésbe és feltartja a forgalmat. A gyorshajtókat is el lehetne kapni, mert már szégyenlem magam, amikor feltartom a kocsisort, mert a 40-es táblánál csak 45-el megyek, vagy a kisebb 4-5 házas falukon is csak 55-60-al hajtok keresztül és nem 90-el. Alig győzök lehúzódni...

igazi hős 2012.06.21. 12:21:43

@nova76: "A lebukás veszélye 100%" És hogyan ellenőriznéd a vagyonbevallás valódiságát? A NAV most is összeveti kockázatelemzéssel (azaz feljelentés vagy hasraütés alapján) az ingatlanvásárlókat az adóbevallásaikkal. A céges vagyonnal mit csinálsz?
De visszatérve az eredeti ötletedre: az egyszeri adótétel azt terheli jobban, aki kevesebbet autózik, ráadásul helyfüggetlen, holott pont ennek az ellenkezője a cél: egy bizonyos helyet használókat használatarányos fizetésre kell kötelezni.

nova76 2012.06.21. 13:09:40

@igazi hős: "A céges vagyonnal mit csinálsz?" a -cég nem csinál adóbevallást, vagy a cégnek nincs vagyona? A felelős pedig a tulaj és az ügyvezető. Az amúgy sem ártana, ha felelősök lennének egy cégnél.
"az egyszeri adótétel azt terheli jobban, aki kevesebbet autózik" - mondjuk nem az vesz dízel autót, akinek ritkán kell a kocsi. Mi jó van benne, azon kívül hogy keveset eszik a teljesítményéhez képest? Egy javítás horror. Nekem is volt egy dízel opel corsám. El is adtam mikor mondták a szervizben hogy igazából most alsó hangon rá kellene költeni 600e-t. De egy új dízel is negyedével drágább, mint a benzines. Kinek ér meg majd 1000 000 Ft.-ot, hogy utána havi szinten 100-200Km-en sporoljon 4-8 liter benzint (1300-2600Ft)? Használtan is sokkal drágább, mint a benzines. Nyilván megérheti, de mivel az én világomban (:-)) a dízel üzemanyag olcsóbb lenne, így is jobban járna, mint a benzines. Minél többet megy vele annál jobban. Minden bizonnyal azért menne többet vele, mert dolgozik, és nem azért mert egész nap kocsikázik a városban. A dízel haszonjárművek meg eleve nem kapnának adót, akkor a fuvarozási költség sem emelkedne. Hol van ebben a hiba?

De mint mondtam, ez csak a bevételi oldal, vannak itt bajok a kiadási oldalon is. Az adócsalók is sokszor azzal takaróznak, hogy fizetnének adót, de ezeknek ezekre?

igazi hős 2012.06.21. 13:43:21

@nova76: Nos, a te világod nem túl környezetbarát, hanem tehetősbarát. Azaz aki megteheti, hogy autót vesz, az járjon mindenhova azzal. Nem azért menne eleve többet, mert dolgozik, hanem mert olcsóbbá teszed, mint a többi lehetőséget. Mellékszál, de azt igazán nem értem, hogy miért nem dolgozik szerinted, akinek benzines autója van. Ő miért kegyvesztett? (Érdemes lenne megnézned, hogy melyik autókategóriában mekkora a dízelek részesedése. Minél nagyobb az autó, annál valószínűbb, hogy dízel. S-Merci, mint tipikus melósautó.)
Most 2 emberrel olcsóbb autózni, mint vonattal menni. Miért jobb, ha ez már egy emberre is igaz? Miért jobb, ha még távolabb lesz az autózás egyéni költsége a közösségi költségétől? Miért jó, hogy egy kis réteggel nem akarod megfizettetni a valós költségeit? Itt a hiba, nem is kicsi.

nova76 2012.06.21. 14:26:24

@igazi hős:
"azt igazán nem értem, hogy miért nem dolgozik szerinted, akinek benzines autója van" - lehet hogy dolgozik. De biztos lehetsz benne, hogy nem olyan hatékonyan mint a dízeles. Attól hogy valaki dízel mercivel jár, még dolgozhat. A szellemi munka is munka. Ügye nem csak a vízvezeték-szerelő az, aki autóval járhat, hanem mondjuk egy manager is.

"Most 2 emberrel olcsóbb autózni, mint vonattal menni. Miért jobb, ha ez már egy emberre is igaz? Miért jobb, ha még távolabb lesz az autózás egyéni költsége a közösségi költségétől? Miért jó, hogy egy kis réteggel nem akarod megfizettetni a valós költségeit? Itt a hiba, nem is kicsi."
Ezek a kérdések eléggé ellentmondásosak. :-) Ha már egy emberre is igaz lesz, akkor az autózás egyéni költsége közeledik a közösségi közlekedéshez. Az én világomban ez távolodna (hiszen a magas benzin áraknak lenne egy szabályozó hatása, ami visszavetné az autózást) A kis réteg azért nem is olyan kicsi, ha mind autóba ülne, akkor sírva fakadnál. Megfizethetnék a valós költségeiket (valószínűleg a valósakat meg is fizetik), ha azzal nem pont az ellenkezőjét érnénk el, vagyis hogy mindenki rohanjon autót venni, mert az olcsóbb. De azért ügye Te is érzed az ellentmondást? Egy busz, ami naponta több száz/ezer ember utazik alig gazdaságosabb, mint ha autóval utaznának. Hogy is van ez? És azért talán Te sem akarod növelni a BKV bérlet árát? Vagy igen?

igazi hős 2012.06.21. 14:51:08

@nova76: "De biztos lehetsz benne, hogy nem olyan hatékonyan mint a dízeles." Hoppá, ez aztán az érv! Szóval aki keveset autózik, az szarul dolgozik. Azt hiszem, ezzel még a legelvakultabb autósok sem fognak egyetérteni.

"Ha már egy emberre is igaz lesz, akkor az autózás egyéni költsége közeledik a közösségi közlekedéshez. Az én világomban ez távolodna (hiszen a magas benzin áraknak lenne egy szabályozó hatása, ami visszavetné az autózást)" Nem közösségi közlekedést írtam, hanem közösségi költségeket. Érted a különbséget?
Egyébként meg a te világodban mindenki dízel autót venne és mivel olcsó használni, ezért sokat használná. Igaz legalább a nyugdíjakon megtakarítanád, amit az utakra elmegy.

"A kis réteg azért nem is olyan kicsi, ha mind autóba ülne, akkor sírva fakadnál. " Én a kis réteg alatt a dízelautósokat értettem, ők a kedvezményezettei a te rendszerednek. Nem tudom, hogy sikerült ezt félreértened.

"Megfizethetnék a valós költségeiket (valószínűleg a valósakat meg is fizetik)" Ez vicc, ugye?

nova76 2012.06.21. 15:21:40

@igazi hős:
"Egyébként meg a te világodban mindenki dízel autót venne." - Te az én világomban egy lényeges dologról elfeledkeztél. Én azt írtam már az elején, hogy a dízel autósok adót fizetnének. Aki sokat megy, annak megtérülne hogy megveszi, érted? Példa számítás (ne az összegeket nézd, csak az arányokat! :-)):
benzines:
800 Ft a benzin
100 liter benzin 80 000 Ft
dízel:
400 Ft a gázolaj
100 liter benzin 40 000 Ft
Adó : 40 000 Ft
Itt mindegy hogy benzinnel, vagy gázolajjal közlekedsz,

Na akkor számold ki 200 liter esetén és számold ki 10 liter esetén. Beláthatod hogy aki 10 liternyit közlekedik, nem éri meg a drága dízel autót megvennie.

"és mivel olcsó használni, ezért sokat használná" - tehát ha holnaptól 100 Ft lenne egy kiló kenyér, ami olcsó, akkor rohannál venni tonnaszám? Jó sokat ennél, mert olcsóbb?

yxcvbnma 2012.06.21. 15:58:35

@nova76:

Ez már szellemi ámokfutásnak számít amit művelsz.

Na léptem...

igazi hős 2012.06.21. 16:29:36

@nova76: Másodszorra sem sikerült leírnod, hogy az adó (40,000 Ft) egyszeri összeg vagy rendszeres (évi/havi) összeg. Eddig egyszerinek tűnt, a mostani alapján inkább rendszeresnek.
"ha holnaptól 100 Ft lenne egy kiló kenyér, ami olcsó, akkor rohannál venni tonnaszám" Nem kell a feltételes mód, az emberek nem takarékoskodnak azzal ami olcsó. Pláne, ha még kényelmes is. Aztán eljutunk a "sarokra is autóval" életstílushoz.

nova76 2012.06.21. 17:15:10

@igazi hős: "Másodszorra sem sikerült leírnod, hogy az adó (40,000 Ft) egyszeri összeg vagy rendszeres (évi/havi) összeg" - nem teljesen mindegy? A mérték a fontos, hogy 10 liter gázolaj miatt ne vegyél dízel autót. Ha akarod lehet havi 40, vagy évi 400, vagy egyszeri 2Millió. A lényeg hogy ne járj jobban ha 10 litert veszel. Az egész ötletemnek csak az a célja, hogy az autósok túlfogyasztását csökkentsük, miközben a szállítási költségek ne növekedjenek. A benzinkutasra nem bízhatod annak eldöntését, hogy kinek mennyiért adja a benzint vagy a gázolajat. Így milyen lehetőségeid maradnak? Dugódíj, regisztrációs adó, benzin árának növelése mind mind olyan tényező, ami növeli a szállítási költségeket is.
A szállítás nyilván nem benzinüzemű autókkal történik, úgyhogy logikus lenne a benzin árának növelése. Azt tudom , hogy már most is drága, de ennek ellenére mégis túlfogyasztunk. A dugók nem szűnnek. Ha viszont növeljük a benzin árát, akkor logikus hogy mindenki dízel autót vásárol majd. Ezért szükséges ellenlépéseket tenni, vagyis megadóztatni a dízel személy gépjárműveket. Személy gépjármű alatt értsük azt, amit nem szállításra vizsgáztatnak (?) le (nincs útnyilvántartás, stb)
Ebben az esetben nem mondható el, hogy a fogyasztást serkenteném. Hiszen aki keveset megy, kevesebb benzint vásárol és nem fizet olyan sokat, mint aki sokat megy. Viszont a dízelt csak az veszi, aki sokat megy, hogy olcsóbb legyen az üzemanyag.

"Nem kell a feltételes mód, az emberek nem takarékoskodnak azzal ami olcsó. Pláne, ha még kényelmes is. Aztán eljutunk a "sarokra is autóval" életstílushoz." - az olcsóság relatív. Ha maradunk az előző posztomban lévő számoknál, a gázolaj ára ugyanennyi lesz mint most. A kétszer olyan drága benzinhez képest persze tényleg olcsó lenne. Viszont ha olcsónak nevezzük, akkor most is az. Nem? :-)

nova76 2012.06.21. 17:20:42

@igazi hős: Egyébként meg ez a felvetésem úgyis meddő. Senki sem örülne neki. Aki bírja fizetni az azért, mert sokkal többet kell fizetnie. Aki meg nem, az meg azért mert alább kell adnia az életszínvonalából. Van egyébként megoldás, ha mindenkit elszegényítesz magad körül. Ezt elég sokan jól is művelik ebben az országban. Ez pedig csak tüneti kezelés, a problémák nem oldódnak meg.

igazi hős 2012.06.21. 17:42:03

@nova76: "Az egész ötletemnek csak az a célja, hogy az autósok túlfogyasztását csökkentsük, miközben a szállítási költségek ne növekedjenek." Akkor ehhez a célhoz a legrosszabb irányból próbáltál eljutni. Ha a fogyasztást akarod csökkenteni, akkor a fogyasztást kell adóztatnod. Ha emellett a szállítást támogatni akarod, azt más eszközökkel kell, bár nehéz lenne olyat kitalálni, ami nem ütközik az EU versenyjogba.
A dugó csökkentésre kétségtelenül alkalmas az üzemanyagár növelése, ezt látjuk vagy 3 éve. De ugye jártál már BP-en kívül? Miért fizessen sokkal többet, az aki 40 km-re jár munkába, de még csak nem is érint nagyvárost? (Akkor is többet kell fizetnie, ha átszoktatod a dízelautóra, hisz arra most akarsz rárakni egy jelentős adót.)

"Hiszen aki keveset megy, kevesebb benzint vásárol és nem fizet olyan sokat, mint aki sokat megy." Ezt nehéz lenne előadnod ott, ahol munkába járáshoz szükséges havi 20000-es benzinszámlát megdupláznád. Te se éltél még fizetésből, ugye?

"a gázolaj ára ugyanennyi lesz mint most. A kétszer olyan drága benzinhez képest persze tényleg olcsó lenne." Ezzel azt éred el, hogy akinek most majdnem megéri dízellel járni, annak mindenképpen megérje, azaz a károsabb választás felé tolod az embereket. Nagyon rossz ötlet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.21. 21:52:51

@nova76: @igazi hős:

Azért abba is gondoljatok bele, hogy a szolgáltató szektor áthárítja az adót (és egyéb díjakat) egy az egyben a megrendelőre.

Láttam olyan árajánlatot burkolótól, ahol a végösszeg (anyaggal, kb 200 ezer Ft alatt szerepelt: A munka elvégzése cirka 4 napig tart, erre az időre a parkolási díj 13000 Ft. És így jött ki a 213000 Ft-os árajánlat végső összege.

És itt el kell gondolkozni: Egy szabvány fürdőszobai kisfelújítást megdob 10%-al a parkolási díj.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.21. 21:55:10

@nova76: Én egyébként a benzin árát is megemelném.

30 km-re lakom a szlovák határtól. Nekem már sokszor most megéri átjárni tankolni. Emeljünk itthon 100 Ft-ot a benzin literjén. Onnantól kezdve már Kesziről is megéri elmenni tankolni Párkányba.

És a várt bevétel elmarad.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.21. 21:58:54

@nova76:

A diesel fogyasztása a tiszta városi üzemben sem szalad fel 6-ról 8 fölé, míg egy benzines autó fogyasztása az országúti 6-ról akár 14-re is felszaladhat a tiszta városi üzemben.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.21. 22:02:09

@nova76:

Eddig is csak annak érte meg az olajos, aki sokat megy. Évi 25000 km körülre számoltuk legutóbb a megtérülési határt. Aki ennél kevesebbet megy, annak benzines kocsit kell venni.

Nincs most kedvem újraszámolni, mert elég sok adat (alkatrész árak) kell hozzá.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.21. 22:06:05

@nova76:

Azt tudom , hogy már most is drága, de ennek ellenére mégis túlfogyasztunk. A dugók nem szűnnek.

Ez így leírva baromság.

Nézzük Budakeszit. Ha lenne normális út Kesziről, amit a forgalom megkíván (2x2 sáv), akkor nem lennének dugók. Ha lenne a Budakeszi út mellett még két másik párhuzamos út a városba, nem lennének Keszin dugók.

Ellenben ha kitennénk egy lámpát az Erzsébet hídra a budai oldalon, ahova festenénk egy zebrát a híd végére keresztbe, adnánk neki jó hosszan zöldet, hogy járókerettel is át lehessen érni, akkor nem az Astoriáig lenne dugó, hanem addig a lámpáig.

BPO654 2012.06.21. 23:27:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Azért vannak szakaszokra bontva a hsz.-eim, mert a különböző bekezdések másról szólnak, Te meg összekeverted a 1. és a 2. bekezdést...:D Biztos berúgtál.

Az a köze adugódíjnak a telekárhoz, h aki bejön az itt semmiért nem akar fizetni, mindent elvár legyenek P+R parkolók 100 m.-ként, mindegyikhez legyen metró és akkor Ő az agglobunkó majd leteszi az autót. Tudod mit öregem??? AKKOR SEM TENNÉ LE.

A BKV-nál a motorok felújítása folyamatban van de sztem felesleges.:D

A demszky bizony több1000000 utast vízionált a metróra de az nem lesz meg... .:D

A dugódíjat arra költik amire akarják nem Te fogod megmondani, egyébként ez a Veke válaszából is kitűnik.

A hülye tanácsaidat meg ne itt propagáld; tehát téli gumi télen való, nyáron piszkosul gyorsan kopik, felkeményedik ezáltal tapadást veszt mindezt nagyon gyorsan, tehát életveszélyes....:DDD

Bkeszire meg soha nem csinálsz 2x2 sávos utat a Bkeszi útból mert az term védelmi terület nem lehet írtani..DDD

BPO654 2012.06.21. 23:33:24

Bkeszi út szélesítéséről kérdezd meg Sky-t ott lakik rögtön ahogy beérsz keszire, a mozdony jobbra Sky balra lefelé (Rákóczi u)., a szanatórium mellett........................ .
Tényleg Palik L után szabadon ("Látta vki Damond Hillt?");
Látta vki Sky-t?????

Zéró; Rékuc beszámolója hol van???:D

igazi hős 2012.06.22. 00:44:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem lényeges, de nekem csak 6,5% jött ki.
Ha bent laksz, akkor a parkolás és majd a dugódíj kerül pénzbe, ha meg kint a városszélén, akkor a kiszállási díjad nagyobb. Nyilván az a szerencsés, ha a közeli szolgáltató jön. (Feltéve, hogy van olyan. Pizza lesz a közelben, de kazánszerelő nem biztosan.)
Egy belvárosi csak akkor fizeti a dugódíjat, ha hozzá jön egy szolgáltató, de egy külvárosi mindig, ha bemegy a belső részbe.

igazi hős 2012.06.22. 00:51:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A városi 14-hez elég régi és nagy vas kell (pl. régi turbós Volvok, V6 Opelek). Egy mai (max 10 éves) kompakt autó 9 körül megáll a városban. Egy M5 vagy Camaro biztos nem, de egy 1,6-os Astra/Golf/... igen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 02:15:04

@BPO654:

Az a köze adugódíjnak a telekárhoz, h aki bejön az itt semmiért nem akar fizetni, mindent elvár legyenek P+R parkolók 100 m.-ként, mindegyikhez legyen metró és akkor Ő az agglobunkó majd leteszi az autót. Tudod mit öregem??? AKKOR SEM TENNÉ LE.
- Miért jön be?
-- Dolgozni? -- Itt termel értéket. Esetleg szolgáltat. A BKV buszvezetők között hány agglomer van?
--Vásárolni? -- Itt költi el a pénzét. Mekkora vásárlóerőt képviselnek az agglomerek Bp-n, az összes vásárló százalékában? Bútor, autó, tévé, zsemle, kávé, stb...
-- Szórakozni? -- Itteni vállalkozások megélhetését teszi lehetővé. Hány szórakozóhelynek kellene bezárni, ha Bp-n csak a budapestiek mennének moziba?

A hülye tanácsaidat meg ne itt propagáld; tehát téli gumi télen való, nyáron piszkosul gyorsan kopik, felkeményedik ezáltal tapadást veszt mindezt nagyon gyorsan, tehát életveszélyes....:DDD
Két szezont kibír egy új téli gumi, de még egy 85%-os is. Lassan 10 éve így járok, és mindig meg tudok állni. Jobban, mint a nyárival. Igaz, hangosabb, és a pályán nyáron 160 felett nem megyünk, mert ott tényleg lehet már baj.

Bkeszire meg soha nem csinálsz 2x2 sávos utat a Bkeszi útból mert az term védelmi terület nem lehet írtani..DDD
- 3 sávos út elférne, váltakozó irányú forgalommal. Reggel befele lenne a szélső buszsáv, a középső lefele,. Délután a középső felfele buszsáv. Valami hasonlót csináltak is a tűzoltóság és a Budagyöngye között.
- Igazából oda amúgy sem 2x2 sávos út kellene, hanem a meglevő úton felül egy 2x1 sávos alagút.
Még jobb lenne, ha az 58-as visszaépítenék, és a Libegőtől az jönne ki alagúton Keszire.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 02:17:22

@igazi hős: Nem lényeges, de nekem csak 6,5% jött ki. - Az elv a lényeg.

Ha bent laksz, akkor a parkolás és majd a dugódíj kerül pénzbe,
- Lakossági várakozási engedély.

Egy belvárosi csak akkor fizeti a dugódíjat, ha hozzá jön egy szolgáltató, de egy külvárosi mindig, ha bemegy a belső részbe.
- Vagy lásd a példát, áthárítja.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 02:20:12

@igazi hős:

Volt anyámnak olyan 1.4 Astrája, amivel képtelen volt a városban 12 alatt kijönni. Nekem se sikerült 10 alá tolni.

Ha sok az indulgatás, azaz pl a dávidlámpa miatt a Moszkva-Margit híd között el kell indulnod 10-szer, és közben csak 30-ra tudsz gyorsulni, akkor hidd el, bármely nagyobb, mai kocsi is bekéri a 10 felettit.

nova76 2012.06.22. 07:47:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Azért abba is gondoljatok bele, hogy a szolgáltató szektor áthárítja az adót (és egyéb díjakat) egy az egyben a megrendelőre." - az én általam vázolt terv, bármennyire is utópisztikus, a szolgáltatók költségeit nem növeli. Általában ha nem a teljesen fekete gazdaságban dolgozik, akkor a céges autó, nem személygépjárműnek van nyilvántartva és dízel.

"Ha lenne normális út Kesziről,"
Ha lenne? Persze. És ha majd a 2x2 sávos út is kevés, akkor legyen 3x3-as? Meg az alagútba is lehetne 3x3 sáv, meg építhetnének még vagy 2 hidat a belvárosba. És esetleg a budai hegyekbe is fúrhatnának egy alagutat hogy elkerülhető legyen budakeszi. Egyébként itt aránylag lehet haladni, inkább lefelé van baj, ahol már 2 sávos az út. és ott ahol bejön a buszsáv és bejön a hűvösvölgyi út.. De gondolom hogy nem azért van buszsáv, mert a busz anélkül is gyorsan haladna.

"És a várt bevétel elmarad" - ha hiszed ha nem, az én utópisztikus világomban a cél nem a bevétel növelése, hanem a kiadások csökkentése. Ha kevesebb autó lenne, sok minden megváltozna. Nem lenne élhetetlen a város levegője, nem lenne annyi útfelújítás, jóval többen utaznának BKV-val, ami eleve több bevételt jelentene a BKV-nak. Párkányba meg még az általam jelzett 800Ft-os áron sem lenne célszerű átmennem, mert az autó hatótávja 200Km (200 oda és 200 vissza). Neked persze nem lenne kérdés, de annál macerásabb. De erre is ki lehet találni valami okosat, például behajtási díj (az országba). Az jóval olcsóbb megvalósítani, mint a dugódíj figyelő kamerákat. És igazságos lenne, mert a külföldi is fizetne.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.06.22. 20:57:14

@nova76:

az én általam vázolt terv, bármennyire is utópisztikus, a szolgáltatók költségeit nem növeli. Általában ha nem a teljesen fekete gazdaságban dolgozik, akkor a céges autó, nem személygépjárműnek van nyilvántartva és dízel.
- És hány olyan egyéni vállalkozó van, akinek diesel autója van, saját nevén van az autó?

Ha lenne? Persze. És ha majd a 2x2 sávos út is kevés.....
- Egy budai Nullás nagyban tehermentesítené Budakeszit.

De erre is ki lehet találni valami okosat, például behajtási díj (az országba).
- Itt be is fejezhetjük, mert ez már nekem is sok.

SvenH. (törölt) 2012.07.03. 23:24:57

@BPO654: "Az a köze adugódíjnak a telekárhoz, h aki bejön az itt semmiért nem akar fizetni, mindent elvár legyenek P+R parkolók 100 m.-ként, mindegyikhez legyen metró és akkor Ő az agglobunkó majd leteszi az autót. Tudod mit öregem??? AKKOR SEM TENNÉ LE."

en kulvarosikent ahhoz hogy a belvarosi utamat megtegyem ejjel kettokor kell 18 perc
ez nappal 45 perc pont annyi mint a tomegkozlekedes, igy szamomra -mivel a sok agglobunko agyonbaszott- igy logikus dontes hogy inkabb nagyon sokszor a tomegkozlekedest valasztom
ugyanezt kell megtenni az agglosokkal is... legyen nekik is UGYANANNYI az autoval bejutas mint a tomegkozlekedessel, elvegre EGYENLOSEG VAN!!!

ingyenebed 2015.02.14. 09:10:16

@yxcvbnma:

ne robogót keress, hanem fegyvert, idióta.

ingyenebed 2015.02.14. 09:12:18

@igazi hős:

nem a belvárossal van a probléma, hanem a Hungária körúti határral, a 700 ft-al, meg a napidjjal, te F@SZ.

ingyenebed 2015.02.14. 09:14:26

@igazi hős:

ostoba, demagóg?

szó szerinti forrásokkal, adatokkal?

elmész te a kva nyádba, fideszg*ci.

süti beállítások módosítása