Méltatlanul kevés visszhangot kapott az ÁSZ jelentése a "a 2007-től uniós finanszírozással megvalósuló, kormányzati döntésen alapuló beruházási projektek pályáztatási, tervezési és előkészítési tapasztalatainak ellenőrzéséről", valamint az erről írt Index-es cikk.
A jelentés a 2007-2010 közötti négy évet vizsgálja, de ugyebár olyan nagy változás nem következett be az EU-s pénzek felhasználásában, sőt ..
0,7%!
Négy év alatt sikerült 14,4 milliárdot a vállalkozásoknak adni.
"A szerződés szerinti támogatások közel felét (47%) állami tulajdonú gazdasági társaságok kapták. Ezen belül a támogatások 85%-át (831 milliárd!) a NIF Zrt. használta fel a hagyományos kohéziós infrastruktúra-fejlesztési feladatokra, mint út- és vasútfejlesztésre.
Magyarországon 2007-2013 között közel 8000 Mrd Ft áll rendelkezésre az ÚMFT-ben. A forrás-felhasználás célja a foglalkoztatás bővítése és a tartós növekedés megteremtése, a régiók felzárkóztatásának általános célja mellett.
A támogatást nyújtó NFÜ sem értékelte külön, kiemelten e projektek hozzájárulását a foglalkoztatás bővítéséhez és az operatív programok más, szerteágazó céljaihoz. A fejlesztések gazdasági növekedésre gyakorolt hatását a
támogatások odaítélésekor nem vizsgálták, ezt csak a későbbi értékelés során tervezi az NFÜ."
Nyilván nagyon klassz dolog, ha megújul egy város főtere, temploma EU-s pénzből, de vajon ezek a milliárdos beruházások hány új munkahelyet teremtenek?
7 év alatt 8000 milliárd forint, óriási összegek. Úgy, hogy a gazdaság nem növekszik, a foglalkoztatottság nem bővült. Akkor hol is van ez a pénz?
"A kiemelt kiválasztási eljárás a kiemelt fejlesztések negyedét, illetve a regionális operatív programokból megvalósuló kiemelt fejlesztések számának 81,5%-át kitevő 4-5 számjegyű közutak fejlesztése esetében nem voltak célszerűek, nem feleltek meg a közútfejlesztés sajátosságainak."
Két hetes hír, hogy a Közgép vezette Konzorcium újítja fel a Pápát Szilsárkánnyal összekötő alsórendű utat: 8,8 km-t 878 millió forintért.
Tegnapi hír, hogy az Észak-magyarországi Operatív Program keretében kap új burkolatot a Kazincbarcika-Múcsony és a Szikszó-Onga közötti összekötő út összesen 8,7 kilométeres szakasza 603,8 millió forintból. A burkolatcsere mellett átépítik a buszmegállókat, kitisztítják a nyílt árkokat és a csőátereszeket!
A "C-H ROP 2009-2013" nyertes konzorciumban most nincs ott a Közgép, de azért ott motoszkál a kérdés az emberben: változott bármi is az ÁSZ jelentésben taglalt 2007-2010 közötti gyakorlathoz képest?
Tényleg elverünk 1,5 milliárd forintot 17 kilométer alsórendű út felújítására? Ehhez a csepphez vajon mekkora tenger tartozik?
Az utolsó 100 komment: