Skip to content


       Szűrés lista

Nem is vizsgálták

Méltatlanul kevés visszhangot kapott az ÁSZ jelentése a "a 2007-től uniós finanszírozással megvalósuló, kormányzati döntésen alapuló beruházási projektek pályáztatási, tervezési és előkészítési tapasztalatainak ellenőrzéséről", valamint az erről írt Index-es cikk.
A jelentés a 2007-2010 közötti négy évet vizsgálja, de ugyebár olyan nagy változás nem következett be az EU-s pénzek felhasználásában, sőt ..

ász1.jpg

0,7%!

Négy év alatt sikerült 14,4 milliárdot a vállalkozásoknak adni.

"A szerződés szerinti támogatások közel felét (47%) állami tulajdonú gazdasági társaságok kapták. Ezen belül a támogatások 85%-át (831 milliárd!) a NIF Zrt. használta fel a hagyományos kohéziós infrastruktúra-fejlesztési feladatokra, mint út- és vasútfejlesztésre

Magyarországon 2007-2013 között közel 8000 Mrd Ft áll rendelkezésre az ÚMFT-ben. A forrás-felhasználás célja a foglalkoztatás bővítése és a tartós növekedés megteremtése, a régiók felzárkóztatásának általános célja mellett.

A támogatást nyújtó NFÜ sem értékelte külön, kiemelten e projektek hozzájárulását a foglalkoztatás bővítéséhez és az operatív programok más, szerteágazó céljaihoz. A fejlesztések gazdasági növekedésre gyakorolt hatását a
támogatások odaítélésekor nem vizsgálták, ezt csak a későbbi értékelés során tervezi az NFÜ."

Nyilván nagyon klassz dolog, ha megújul egy város főtere, temploma EU-s pénzből, de vajon ezek a milliárdos beruházások hány új munkahelyet teremtenek?
7 év alatt 8000 milliárd forint, óriási összegek. Úgy, hogy a gazdaság nem növekszik, a foglalkoztatottság nem bővült. Akkor hol is van ez a pénz?

"A kiemelt kiválasztási eljárás a kiemelt fejlesztések negyedét, illetve a regionális operatív programokból megvalósuló kiemelt fejlesztések számának 81,5%-át kitevő 4-5 számjegyű közutak fejlesztése esetében nem voltak célszerűek, nem feleltek meg a közútfejlesztés sajátosságainak."

Két hetes hír, hogy a Közgép vezette Konzorcium újítja fel a Pápát Szilsárkánnyal összekötő alsórendű utat: 8,8 km-t 878 millió forintért.

Tegnapi hír
, hogy az Észak-magyarországi Operatív Program keretében kap új burkolatot a Kazincbarcika-Múcsony és a Szikszó-Onga közötti összekötő út összesen 8,7 kilométeres szakasza 603,8 millió forintból. A burkolatcsere mellett átépítik a buszmegállókat, kitisztítják a nyílt árkokat és a csőátereszeket!

A "C-H ROP 2009-2013" nyertes konzorciumban most nincs ott a Közgép, de azért ott motoszkál a kérdés az emberben: változott bármi is az ÁSZ jelentésben taglalt 2007-2010 közötti gyakorlathoz képest?
Tényleg elverünk 1,5 milliárd  forintot 17 kilométer alsórendű út felújítására? Ehhez a csepphez vajon mekkora tenger tartozik?

Címkék: eu nfü

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr244610801

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.27. 12:09:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mennyibe került nekünk eddig a Fidesz szabadságharca? 2012.06.26. 11:36:08

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba kerül nekünk az, hogy a Fidesz nem az IMF-kölcsön, hanem a sokkal drágább, piaci finanszírozású hitelek felvétele mellett döntött. Döntésük fejenké...

Trackback: Kalapjával tarháló koldusként ábrázolja Orbán Viktort egy cartoonstock oldal 2012.06.26. 11:34:52

A külföld úgy látszik, egyáltalán nem annak a bátor szabadságharcosnak látja a magyar miniszterelnököt, mint aminek az itthon láttatni szeretné magát. Most akkor ki miatt is van rossz híre Magyarországnak? Ki miatt kell szégyenkezni külföldön, ha magya...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Zomboss 2012.06.26. 09:16:39

Biztos nagyon löszös az a 17 km.

InversioN 2012.06.26. 09:17:53

Engem nem is az ÁSZ, hanem az EU vaksága zavar a legjobban. Abban nincsenek ott a kormány emberei, mégse látnak/tesznek semmit a pénzük ellopása (nevezzük nevén!) ellen. Komolyan kívánom hogy nézzenek rá és izomból szívassák szét a rezsimet. A bulvár eszközeivel élve, botrány kell ide a változásokhoz kérem szépen, méghozzá jó zsíros nemzetközi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 09:29:03

"Nyilván nagyon klassz dolog, ha megújul egy város főtere, temploma EU-s pénzből, de vajon ezek a milliárdos beruházások hány új munkahelyet teremtenek? "
Hát igen. Az kb. addig munkahely, amíg elkészül - mondjuk a tempó sem szokott hatalmas lenni, csak a végösszeg.

Viszont persze ha termelő vállalkozásoknak adnák, azzal nem lehet akkorát mutyizni, mert ugye azt a pénzt bele kell tenni a cégbe, az eldolgozgat, aztán majd termel nyereséget, de adózni is kell... tiszta macera. Egyszerűbb egyben kifizetni a Közgépnek, vagy tetszőleges haver cégének térkőcserére.
(Erre szoktam mondani, hogy Pécsett milyen érdekes, már lassan minden épület egyfajta műmárvánnyal van burkolva - biztos valakinek olyan cége van, ami azt gyártja :D )

"Tényleg elverünk 1,5 milliárd forintot 17 kilométer alsórendű út felújítására?"
Ez is kurva sok de amúgy az alsóbbrendű utakkal is illik már foglalkozni. Most már rengeteg fizetős autópálya van, kicsit lehetne az alsóbbrendű utakkal is foglalkozni. Ugyanis pl. Somogyban, ahol rendszeresen járok kis falvakon át, szinte már lehetetlen közlekedni bármin, ami nem főút (de néhol a főbb utak is hihetetlen szakadtak).
Ha már vidékfejlesztés, meg ilyesmi, akkor ez igencsak prioritás lenne...

Virág et. 2012.06.26. 09:30:37

@InversioN: Ez a pármilliárd forint összeurópai szinten nem pénz, az EU meg nagy és lassan reagál. De reagál előbb-utóbb, ezt a legjobban a Közgépes vizsgálat (OLAF).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 09:31:05

@InversioN: Meg pár független EU biztos a pénzek kifizetésének koordináláshoz, megfelelő szakértelemmel, szakértőkkel.
Aztán lenne balhé, amikor ki kéne hozni nyertesnek egy olyan ajánlatot, ami 3x drágább, mint a valós érték... :D

Transylvanianmixedgrill 2012.06.26. 09:31:46

Hogy ÁSZ jelentések kapcsán egy korábbi klasszikusomat idemásoljam:

Vastagbőr Az ÁSZ jelentése az M6-os autópályáról 2011.11.08 12:01:00
Az Állami Számvevőszék egy 112 oldalas jelentést készített a 2007-2010 közötti autópálya-építéseket, egészen pontosan 7 szakaszról: M31 Gödöllői átkötés (12,4 km), M43 autópálya 5. sz. főút – 47. sz. főút közötti szakasza (6,7 km), M43 autópálya 47. sz. főút.....

Transylvanianmixedgrill 2011.11.08 12:21:32
Ugye nem ez volt/van/lesz az egyetlen alibi beruházás Magyarországon, aminek a forgatókönyvét jól ismerjük.

1. bizonyos haveri köröknek irgalmatlan pénzt kell juttatni (az okokat ne firtassuk), amiből majd visszacsorog
2. kitalálunk valami alibiépítkezést, alibicélból, amin a haver cége nyer
3. haveri cég hanyag módon felépítik az építményt
4. haveri cég balra el, kassza.
5. pénz leosztás
6. az építmény funkciótlanul, kihasználatlanul áll évtizedekig, az üzemeltetés a szerencsétlen önkormányzat nyakába szakad
7. az építmény karbantartását szintén haveri cég kapja, visszacsorgatás a már leírt módon
8. az épület tönkremegy, a bontás, renoválás hatalmas üzlet, amit megint csak egy haveri cég nyer
9. a lebontott, renovált építmény helyére új alibiépítmény kerül, minden kezdődik elölről...

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.06.26. 09:36:02

@InversioN:
Ez a válság-hatás. Amikor az embernek sok pénze van, akkor kellő felelőtlenséggel könnyen szórja el mindenféle marhaságra, és ahogy szűkül a kassza, egyre jobban megnézi, hogy mire is költ. Vastagék is foglalkoztak már a témával (vastagbor.blog.hu/2010/11/15/csodas_dolgokra_megy_az_eus_penz_mindehol), de hát ugye mégiscsak nálunk épült 40cm magas "kilátó" EU-s pénzből meg hasonlók. Talán a Házon kívül foglalkozott vele egyszer, hogy az EU sem annyira hülye, a foglalkozásbővítést, gyártást, hosszú távú jövedelmet (értsd: konkurenciát) jelentő projektekhez a támogatást jóval magasabb önrésszel adják, és ezért mennek inkább ezek a dekorációs kirakat-projektek, amik nem idéznek elő további túltermelést.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.26. 09:38:12

Na igen, a régi téma, hogy az EU pénzek 88%-át ellopták az elvtársak, a maradékon pedig díszkutat csicsáztak a buszmegálló és az ÁFÉSZ bolt közé.
Egyébként kíváncsi lennék hogy a vállalkozásoknak adott 14,4 mrd-ból vajon hány ment abszolút pártsemleges cégekhez...mondjuk illúzióim nincsenek...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 09:39:09

@Rufus78: Nem csak a túltermelés a bajuk szerintem, hanem hogy ne jelentsünk a nagyobb tagoknak konkurrenciát :)

InversioN 2012.06.26. 09:45:04

@Rufus78: Így van, a konjunktúra idején nem is lehetett volna ebből botrányt csinálni. De most, hogy a fél EU-ban megszorítanak/ népet sanyargatnak/görögöt mentenek, a feszültség alapból elég magas és az embereknek alacsonyabb az ingerküszöbe az ilyesfajta hírekre, a pénz is jobban számít. Lenne itt fröcsögés, ha a Spiegel és egyéb nyugati nagylapok címlapján megjelenne egy velős cikk a k-európai pénzek felhasználásáról, a görögök után itt már végleg kinyílna a bicska.
Nem is igazán a pénz nagysága számít, hanem az elvek.

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2012.06.26. 09:45:18

Elég összeadni a százalékokat (47+28,2+20,8+0,5), tehát az EU-s lóvék 96,5 %-a olyan helyekre megy (állami és önkoris pénzosztók), ahonnan egy tollvonással lehet továbbutalni apránként a havercégekbe, vagy ahogy a Közgép példája mutatja nem is olyan apránként. Nagy biznisz ez az oligarcháknak meg a politikusoknak.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.26. 09:57:10

@ColT: Nincsenek hát, bezzeg romkocsmákban ücsörgő haszontalan diplomások dögivel vannak :))))))

jozicsenko 2012.06.26. 10:16:17

soroljam, mik a bajok?

- adott a végtelen mennyiségű pénz
- amit mi költünk el, de úgy hogy mi vállaljuk a felügyeletét
- a rendszerben több politikai tábor delegáltjai vannak ott
- a rendszerben lévő, azt üzemeltető jómunkásemberek vagy öreg rókák, akik a levélzörgéstől is félnek, és mindent, de mindent betartatnak (=ha hiba van, X politikai oldal kirúgja őket)
- vagy fiatal épp diplomás emberkék (=23 évesen ugat a 60 éves, tapasztalt öregnek? milyen alapon?), akik mindent betartatnak, főleg ha az elöbb emlegetett öreg rókák f.satják őket...
- brüsszel azt kéri, AZT tartsuk be amit mi vállalunk
- de mert mi sokkal többet vállalunk, mint amit kérnek, ezért kiirtjuk fél braziliát, fáért, papírért
- nincs önerő, sehol, semmiben: ha a nyertes srácoktól az összes adó megfizetését megkövetelték volna, vissza jött volna az önerő, többszörösen (=áfa, tb-járulékok, adók: a kifizetett összes költség 30-40% befolyhatna a kasszába, ha nem cimbora alvállalkozásain keresztül mosnák ki a pénzt: az önerő ugyanis 5-15-25%, pályázatja válogatja: a nagyok ugyanis állami cégeké, ahol kicsi az önerő aránya)

a végén pedig senkinek nincs kedve dolgozni, pályázni, vállalni, mert annyi bürokratikus hülyeség van, hogy besz.rsz

és a legszebb, igazi magyar sírvaröhögös bürÖkratikus f.szság

mit gondoltok, miben kérik elszámolni X pályázatfelügyelő cégnél a rezsiköltség elszámolásból a földgázt?

négyzetméterben...

/=amikor visszakérdeztek, hogy nem m3-ben? akkor jött a hülyeség: nem, a földgázt m2-kell elszámolni: sem a vásárolt köbmétert, sem a fütött légtért nem tudod négyzetméterben megadni.../

jozicsenko 2012.06.26. 10:23:37

@jozicsenko: sajnos hülyeséget írtam: önerőt kér az unió, de már az induláskor nehéz összeszedni, gyakorlatilag nincs...

persze lenne, ha képesek lennének a 2007 óta futó pénzekből annyit visszafizetni adóban, amennyiből újra lehetne kezdeni...

(dehogy egy strabag vagy közgép vagy az alvállalkozóik adót fizessenek? a ganz és a megyeri-hidnak mi lett a vége? becsődölt cég, tönkrement kisvállalkozók? ez ment a Szeviépnél és szeged melletti autópálya elkerülő úttal az m43/m47-es vonalán?)

sokadszorra 2012.06.26. 10:27:23

Kazoncbarcika-Mucsony közötti szakaszon van egy buszmegálló a barcikai végénél, egy megálló középtájt az egykori szelesi bányánál, meg egy harmadik Mucsony belterületén az elágazásnál - gondolom, odáig fogják felújítani az utat. Csőáteresz nem nagyon :) van, helyette van egy Sajó híd, egy ártéri híd, meg egy híd a Szuha fölött, és slussz. Remélem, a hidak dilatációit is rendberakják, mert azok sem valami fényesek...

sokadszorra 2012.06.26. 10:28:14

@sokadszorra: Ja, nyílt árkok sincsenek :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 10:32:10

@jozicsenko: Adót? Az alvállalkozókat mióta szokták kifizetni? :S

@sokadszorra: A híd már lehet drágább, de másfél milliárdból már majd' újat lehetne építeni (persze nem itthon :D )

mizrolist 2012.06.26. 10:41:53

@Rufus78: "Talán a Házon kívül foglalkozott vele egyszer, hogy az EU sem annyira hülye, a foglalkozásbővítést, gyártást, hosszú távú jövedelmet (értsd: konkurenciát) jelentő projektekhez a támogatást jóval magasabb önrésszel adják, és ezért mennek inkább ezek a dekorációs kirakat-projektek, amik nem idéznek elő további túltermelést."

Szerintem itt a kulcs a "magasabb önrész". Egy átlagos magyar vállalkozásnak sem tőkéje nincs rá, sem hitelt nem kap, hogy biztosítani tudja... márpedig így nem tud pályázni sem.

dr. Bubó 2012.06.26. 11:11:07

:))) hol lenne a közpénz ? :)

fides mafia

közgép

drsimicska-drorvbán-drlázár-drkósa-drpintér stb...

tovább is van, mongyam még?

Mitya Ivanov 2012.06.26. 11:14:22

de buta poszt, de jó ég. Pedig értelmes a felvetése, de az érvrendszere egyszerűen nulla, olyan vastagbőrös

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:15:16

@Mitya Ivanov: Akkor halljunk egy jobb érvrendszert a témában, szabadon leírható :)

Viktus 2012.06.26. 11:18:48

Szolnok bukhatja a kínai citromsavgyárat
Nincs meg az önerő, a kormány sem teljesíti ígéreteit. Lehet, hogy inkább Belgiumba viszik.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/26/bukhatja_a_kinai_citromsavgyarat_szolnok/

siker! az új szökőkutas főterekre kell a pénz meg a focira az a fontos!!!

rohadjmegARCgeci 2012.06.26. 11:19:13

@ColT: De legalább a kórházakat meg az iskolákat baszogtatná a közgép és ne az utakat az istenháta mögött!

BPO654 2012.06.26. 11:20:48

Az indexes cikk túlmutata a dolgokon. Gondolkodó ember megkérdi magában miért is veszünk hitelre mindent, miközben ott az Eu-s ingyenpénz??? Combino villamosok (40 db), Bombardier Traxx mozdonyok (25+25 db - a második 25-öt nem is hívták le mert nincs rá pénz. Ott az EU pénze.......).:D
Combino-ügy;
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1437
Tehát 2004-2006 közt majdnem 16 Mrd Euro támogatás volt, Mi mégis hitelre vettük a Combinokat, érdekes ugye????
www.vilaggazdasag.hu/gazdasag/onkormanyzatok/atkari-mesterhazy-mar-a-combino-tendernel-is-kavart-305716

Bombar Traxxok:
www.benbe.hu/categories/benbeic.Hungary.Electric.480.php
Tehát a finanszírozás itt is hitelből ment miközben már rég EU tagok voltunk.

Az Eu 90-100%-os támogatást ad elektromos járművekre, infrastruktúrájuk kiépítésére, mégis 40 áve szovjet roncsok rohangálnak az alagutakban, villamosok hévek pályák felújítása, Mi mégis Eu taggként hitelből veszünk járműveket miközben ott az EU-s ingyenpénz amiből pl vehetnének új trolit, nem 17 éves használtat, és annak még munkahelyteremtő vonzata is lenne!!! Ikarus csuklós troli szegedi BKV-nál készült:
www.youtube.com/watch?v=2rJ4r3rXy24&feature=related
Egyébként 10 év alatt a háromszorosára nőtt a gázolaj/áram különbség, ami 2003-ban háromszoros volt, ma kb 9-szeres az áram javára. Eme különbség megegyezik a BKV teljes éves veszteségével ami 6 Mrd Ft volt tavaly. Ma már a trolit is meghaladta a technikai fejlődés, van tisztán elektromos busz vezeték nélkül. Épp ilyet tesztel Tbálint, kínait, EU-s támogatással- a kínait..... .!!!!!!!!!!!!!
iho.hu/hir/elektromos-buszt-tesztel-torokbalint-120623

soproni1 2012.06.26. 11:23:40

Munkanélküliek, nyugdíjasok, szar iskolák, családi pótlék, önkormányzatok és cégeik, szar orvosok, szar bkv, szar máv stb. Megvan a 8000 mrd.

gnme 2012.06.26. 11:26:49

kimentem a neszűrbe és azt láttam hogy a cigányok olyan mértékben szaporodnak, amire én álmomban sem mertem gondolni ,, lopásból és szociális támogatásokból élnek

zsg? 2012.06.26. 11:27:45

Azért egy kicsit jobb szövegértés szükséges lenne. Az ÁSZ jelentés a "kormányzati döntésen alapuló beruházási projektek" témában értekezik, azaz köznyelven a kiemelt EU-s projektekről. Ezekről azt kell tudni, hogy csak és kizárólag közcélokat szolgáló témában indíthatóak, így ezek között még a 0,7%-os vállalkozási arány is magas, valószínű ezek is valamiféle PPP együttműködések, nem tisztán piaci alapon álló magántársaságok.

Ha az EU-s támogatások között vállalkozásfejlesztést akarsz találni, akkor a nyílt pályázati rendszert kell vizslatnod, abban is leginkább a GOP és a TAMOP pénzeket. Itt azt fogod látni, hogy a 2007-től máig működő GOP alatt durván ezermilliárdos nagyságrend megy a vállalkozásoknak. Statisztikát itt tudsz nézegetni:

emir.nfu.hu/nd/kozvel/?link=umft_1_1

Persze, erről is lehetne mesélni, hogy miért csökken radikálisan a cégek pályázati szándéka és képessége, sajnos itt is volna mit tenni. De a post alapvetése ettől még hibás.

asmodean 2012.06.26. 11:28:55

@Viktus:
Ne aggódjál, az S. Lajos nevű NER kompatibilis egyén hetente kap 4 milliárdot , akkor minden rendben lehet nem? :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:31:18

@Dr. Furia: Az isten háta mögött is emberek laknak, akiknek valahogy kell közlekedni. Majdnem annyira fontos dolog, mint a kórházak.
(De ha már egészségügy, a kis falvakba is jár mentő, és nem túl szerencsés, ha egy pont megfelelő méretű kátyúban kiszakad a futóműve,, miközben beteget visz.)

Inkább @Viktus: nézeteit osztom. Stadiont építsünk akkor, amikor jobban mennek a dolgok.

krausz2 2012.06.26. 11:31:41

@dr. Bubó: Annyira korlátolt buta és képzetlen vagy, hogy a cikket sem olvasod végig!
Nem is tudod értelmezni! De legalább a táblázatot nézd meg, az évszámok 2007-2010.
Amikor itt elkezdesz "fideszezni" legalább ne röhögtesd ki magadat.
Hát azért nálad egy bagoly/dr.Bubó/ okosabb, mindenesetre közel álltok egymáshoz!
Egyébként: az EU.-s pénzeket állami vállalatokra szórják 20 éve MO--n.
A legkártékonyabb cégek: MÁV,BKV, MALÉV/volt/. Ezeknek a gyors megszüntetése-privatizálása- elengedhetetlen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:33:59

@zsg?: " Ezekről azt kell tudni, hogy csak és kizárólag közcélokat szolgáló témában indíthatóak,"
Abban azért lehetnének egyéb, tartós munkahelyeket biztosító dolgok is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:35:26

@krausz2: A postban viszont benne van, hogy valószínűleg nem lett jobb a helyzet 2010 óta.

Kakimaki0123456789 2012.06.26. 11:39:12

@ColT: Pecs jo pelda arra mennyire nem lendit az infrastruktura-fejlesztes a gazdasagon. Ugyanis nem a fejletlen infrastruktura, hanem a fejletlen jogi, gazdasagi struktura az akadaly. A kormanyok mind a mai napig a szocialista tervgazdasagban elnek, a legtobb penzt magukra koltik, az Orban-kormany a legnagyobb visszaallamosito az elmult 20 evben - meg is van az eredmeny, a szocializmus restaurasaval ujra mi leszunk a legvidamabb barakk, csak az elvtarsakat hivjak mashogyan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:43:51

@Kakimaki0123456789: Azért szerintem a víz- gáz- stb nyugodtan legyen állami kézben. Az sem megy, ami itt ment eddig, hogy a vízdíj a franciákhoz ment, a buszokat meg 1Ft-ért eladták.
Azaz lehet ezeket privatizálni, csak nem mindegy, hogyan. Felügyelet kéne ide, és nem is akármilyen. Csak sajnos a legfelsőbb szinten megy a lopás, azt meg nehéz felügyelni.

Mitya Ivanov 2012.06.26. 11:46:16

@ColT: nincs sok időm, de keveri a közvetett és a közvetlen támogatás fogalmát, pedig nem szabadna összemosni a kettőt. Az a 0,7 % a közvetlen támnogatásoké, de közvetett támogatásokból igenis jut a magyar vállalkozásoknak, pl úgy hogy a kohéziós alapból finanszírozott infrastruktúra beruházásba dolgoznak bele. Más kérdés, hogy ehhez úgy jutnak hozzá, hogy állami tulajdonú gazdasági társaságok részére dolgoznak, pl infrastruktúra fejlesztésen, vagy önkormányzati gazdasági társaságok részére templomfelújításon vagy bármi máson (megrendelt munka révén, láncszerűen, utófinanszírozással). A vállalkozásoknak valóban előnyösebb lenne ha közvetlenül jutnának támogatáshoz, persze ehhez megfelelő innovatív szemlélet kell, ami megfelelő ötletet eredményez.

Apropó: nincs kedve a Vastagbőrnek kideríteni, hogy az M7es továbbépítését (54 Mrd Ft ért) miért kellett 100%-ban hazai forrásból finanszírozni? Noha azt is a kohéziós alapból kellett volna?

zsg? 2012.06.26. 11:46:56

@ColT: Nem lehetnek. Nézelődj az alábbi linken, miről szólnak általában a kiemelt programok. És utána ne gyere azzal, hogy a múzeumfelújítás után a teremőr nénike az márpedig tartós foglalkoztatást bővítő hatásnak minősül:)

www.nfu.hu/kiemelt_es_nagyprojektek

dr. Bubó 2012.06.26. 11:47:20

@krausz2: :))))))

komcsi komcsi komcsi-náci együtt lopnak !!!!
kis ország csak egy csürhe van és egy mafia....

apropó 2006 tól azér már jogilag is a fides lop....
csak megjegyzem (megyék városok csilliárgyai...)

ezek mindent szétlopnak és az ijjen hitány (butalusta)
zombirkák miatt amijenb te vagy... ezért tehetik meg...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 11:50:57

@Mitya Ivanov: " pl úgy hogy a kohéziós alapból finanszírozott infrastruktúra beruházásba dolgoznak bele. "
Amit aztán vagy kifizetnek, vagy nem, ugyebár.

@zsg?: Ezeket a kúrmány javasolja. Annak meg nem feltétlen az EU mondja meg, mire költhet.

rókafogta 2012.06.26. 11:54:14

Hol a pénz ,hol a pénz? Na vajon hol? Hát nálunk az biztos nincs! Sajnos!

deruyter 2012.06.26. 11:55:36

zsg 11:27:45-kor írt kommentjei teljesen jól leírta, hogy miért hülyeség az egész bejegyzés, és halkan megjegyzem, azt is, hogy miért hülye aki még 20 perccel később is veri a nyálát, mert nem olvassa el. Legalább a beidézett dokumentum címét illene néha elolvasni.

Az már egy másik kérdés, hogy lopás volt is, van is. De azért nem ilyen arányban. Ennél azért okosabbak a tolvajok.

Mitya Ivanov 2012.06.26. 11:58:35

@ColT: igen, ezért írtam, hogy utófinanszírozás, meg láncban dolgoztatnak, ahol a sor végén álló szívja a faszt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.26. 11:58:38

Milyen jó lenne, ha az EU-s pénzeknek legalább a 10%-a vállakozások fejlesztésére és munkahelyteremtésre menne! Az 800 milliárd forint, abból ágazattól függően 100-250 ezer munkahelyet lehet teremteni (a valóságban, nem a nyilatkozatokban).

martonx 2012.06.26. 12:06:39

A baj szerintem nem az, hogy felújítjuk azt a 17 km utat. Hanem, mi a f*** kerül ezen 1,5 milliárdba?
Amikor elmegy rajtuk naponta 5 autó, meg 3 traktor?
A közmunkásokkal lassan már nem tudnak mit csinálni, annyi van belőlük, vezényeljék ki őket, aztán csákányozzanak, meg lapátolják ki a csatornákat. A végén mehet egy aszfaltozó gép, ami egy nap alatt végigér egy 8 km-es szakaszon.

Mad Mind 2012.06.26. 12:09:40

@krausz2:
Egy cég nem lehet kártékony, max. a vezetése.

fingerbangs 2012.06.26. 12:10:52

vicces hogy milyen tömegben lopják el az EU támogatást, és semmi retorzió,
és még ennyi csalással is csak az elérhető támogatások harmadát tudjuk lehívni
LOL

tede 2012.06.26. 12:12:09

Azért mondom, itt ekézik a közgépet, de sokkal inkább az lesz a baj, hogy nem fogjuk felhasználni az EU-s pénzt. Azon röhögtem, hogy itt görcsöltek a szocik a 150 milliárd elvont EU-s támogatás miatt, pedig csak szívességet tenne nekünk az EU, annyival is kevesebb fel nem használt pénz.

Ha valaki jár falvakban, szinte mindenhol a főtér letérkövezve és szökőkút, az nagyon kell. Ha meg lefordulsz a főútról, akkor földes út.

Azt nem értem, hogy a szocik állítólag a pénz 3/4 lekötötték, a Bajnai laptopjában is benne volt :), csak ezek szerint olyan értelmetlenül, hogy a végén mégsem használta fel a nyertes vagy nem is akarta soha vagy nem is tudta.

Mennyire szidták a 40cm-es kilátót, de basszus, legalább elköltötték a pénzt és nem kell a végén visszaadni az EU-nak, pontosabb nem kell bent hagyni és legalább lehívták.

dr. Bubó 2012.06.26. 12:13:21

hálistennek a főtér felújítások nagyon hosszútávra megolgyák az ország problémáit

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 12:20:15

@InversioN: "Engem nem is az ÁSZ, hanem az EU vaksága zavar a legjobban. Abban nincsenek ott a kormány emberei, mégse látnak/tesznek semmit a pénzük ellopása (nevezzük nevén!) ellen"

Nem hiányzik egyetlen eus tömegpártnak sem, hogy az ezerfejű rákapjon arra a gondolatra, hogy a visszaosztott pénzeknek transzparenseknek kéne lenniük.

Ahol 90%-át tudják most ellopni, ott az fájna a tagpártnak, ahol csak 5%-öt, ott az.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2012.06.26. 12:20:32

A vállalkozásoknak nem tudják csak úgy odaadni(nem is akarják).....Becsöngetnek Jóska bácsihoz a cipészhez, vagy MAri nénihez a fodrászhoz, hogy ugyan már hoztunk 8 milliót tessék már eltenni.....
Pályázni kell valamire, ott jól megfingatják a jelentkezőt, önerő kellene 50-60%, ugyan semmi realitása nincs, hogy a KKV Eu pénzhez jusson, tudja ezt az EU is, ők se különbek a Simicska vásznánál, jól ki van ez találva....

2012.06.26. 12:21:03

@InversioN: "Engem nem is az ÁSZ, hanem az EU vaksága zavar a legjobban. Abban nincsenek ott a kormány emberei, mégse látnak/tesznek semmit a pénzük ellopása (nevezzük nevén!) ellen."

Lehet hogy meglepődsz öregem, de a zsebbe visszaosztott pénztől még talpig becsületes, feddhetetlen, nagy példakép liberál-ejrópéer bürokraták is megvakulnak.

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 12:21:43

@dr. Bubó: Azért persze felvetődik egy komoly dilemma: főtér vagy kilátó.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.06.26. 12:23:21

@Transylvanianmixedgrill:

Hegyeshalom, járhatatlan (mellék)utak. De legalább a járhatatlan főtérre fölbaszták (EU-s pénzből) a MÀSODIK agyrém szobrot/obeliszket/picsa_tuggya_mit.

Mosonmagyaróvár, 32ezer lakosú város, járhatatlan !!! fő- !!! és mellékutak:
Az elmúlt két év alibi építkezései:
-Csodák Palotája - !!! Egymilliárd !!! magyar Forint
-Mosoni Piac - 725millió
-Bagoly szobor (Fekete István) - 1-2milla. De lehet hogy tévedek. De hogy EU-s pénzböl, az tuti.

www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/szuletoben_a_csodak_palotaja_a_futuraban/2075064/

www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/725_milliobol_ujul_meg_a_mosoni_belvaros/2157891/

www.infomovar.hu/hir_olvas/permalink:fekete-istvan-emlekhelyet-avattak-majorokban-2011-11-28-094022/

hopptarisznya 2012.06.26. 12:24:40

és tegyük hozzá, hogy akik a valódi munkát csinálják, mindig ráfaragnak az állami megrendelésre. Ismerősöm cége kórházaknak és a MÁVnak végzett építőipari munkákat. Hülyék voltak, hogy elvállalták, de hát az építőipar leállt.. gondolták 20 év tapasztalattal nem nagyon égetik meg magukat. Tévedtek. Jobban jártak volna, ha az embereket fizetett szabadságra küldik. Van egy-két politikaközeli cég, ami elviszi az ilyen munkákat. Ha véletlenül alájuk ígérsz, akkor garanciális idő végéig szívatnak, míg a másik cég utólagos igényeit szónélkül elfogadják. Így nem lehet versenyezni. Ez tiszta balkán.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 12:25:56

@Mitya Ivanov: Még az se lenne baj, ha utófinanszírozás, ha legalább az megtörténne, hogy kifizetik...

parrre 2012.06.26. 12:30:00

@Dr.Zomboss: Persze, meg dimbes-dombos. Alagutak és völgyhidak is kellenek rá

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.26. 12:31:10

@jozicsenko: "sajnos hülyeséget írtam: önerőt kér az unió, de már az induláskor nehéz összeszedni, gyakorlatilag nincs..."

Mint az ÁSZ vizsgálat rámutatott, főleg önerőre vették fel az önkormik azt a qrva sok hitelt, ebből aztán Domokos le is vezette, hogy tul.képpen az EU adósította el az önkormányzatokat.
Most aztán szegény Lézer Janiéknál leszerelik a gázórát.

hopptarisznya 2012.06.26. 12:31:50

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: a III.kerületben most indul a Kolosy téri piac felújítása. Tudni kell, hogy a környéken 6-7 éve nem lehet normáisan parkolni. De ahelyett, hogy ez oldanák meg, (egy mélygarázzsal ... vagy legalább fizetőautomatákkal) inkább díszburkolatot kap a tér ahová egy autó sem mehet majd be, mert odakúrnak két szökőkutat (a csövesek örömére). ÍGY LESZ EGY PIACUNK PARKOLÓ NÉLKÜL!!! Ilyen baromságokra mennek el az EU-s milliárdok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 12:33:01

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Na az megint szép mese, a szolgáltató nekiállt a Nemzet Seggfejével szórakozni... Én már csak pocornt kérek :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 12:34:12

@hopptarisznya: De a környék parkolási problémáit megoldja... ;)
A térköves cégeknek biztos jól megy mostanság :)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.26. 12:34:16

@tede: "Mennyire szidták a 40cm-es kilátót, de basszus, legalább elköltötték a pénzt és nem kell a végén visszaadni az EU-nak, pontosabb nem kell bent hagyni és legalább lehívták. "

Ha egy csöpp eszük van, lehívják az összes forrást, a feléből építenek egy kurva nagy hegyet, a másik feléből meg fúrnak bele egy bazi nagy alagutat.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.26. 12:40:21

@ColT: Ez Magyarország: van itt egy ember, aki három dolgot tud felmutatni: a legtöbb cicire felvett költségtérítés/év, folyamatos pimaszkodás az állampolgárokkal, akik pénzén annyit is ér, és egy viszonylag stabilan átvett önkormányzat eszetlen, a hűtlen kezelés határát súroló (ha nem átlépő) pénzügyi manőverekkel való csődbevitele.
Na ő napjaink "Ígéretes fiatal politikusa", a Kedves Vezető lehetséges utóda.

A Jövő.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.06.26. 12:41:20

@hopptarisznya: Vegyél egy olyan húzós kocsit amit a nénik használnak, aztán milyen jó lesz ahogy villamos, busz, autók között bóklászol haza a friss sárgarépával...

Hypofx 2012.06.26. 12:59:17

@dr. Bubó: Igen ezt SOKAN elfelejtik 2006 ota az onkormanyzatok tobbsege fideszes, es azok vettek fel svajci hitelt es adosodtak el, persze ez nem menti a ganej gyurcsanyekat de a fidesz ugyan ugy sot meg jobban tud lopni szoval ebben ok a nyerok

Hypofx 2012.06.26. 13:00:48

@hopptarisznya: de aki megkapja az epitest az 3x os aron epiti fel ugyan azt amit lehetne olcsobban is UGY IS EU PENZE HADD FOGYJON semmi ertelme ezeknek a beruhazasoknak csak bizonyos emebrek meg jobban megszedik magukat az mesz alatt mszps baratok most meg fidesz baratok, aztan majd jobbik baratok stb

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:05:27

@ColT: "A térköves cégeknek biztos jól megy mostanság :) "

Mivel olyan helyeken is gondos előrelátással fektetik, ahol se dőlés, se normális vízelvezetés, még sokáig jól is fog menni az újrafektetésekből.

dr. Bubó 2012.06.26. 13:05:33

@Hypofx: pedig abbol lehetne tudni amit a hírtv is hozott soxor hogy a maszopnak 2006 tól nem maradt mnás csak az EU pénzt lopni... a hazai közpénzcsapokat elvesztették MIND !!! emlékezzetek a belügyér tramplira ...

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:08:22

@Hypofx: "a fidesz ugyan ugy sot meg jobban tud lopni szoval ebben ok a nyerok "

Ha hasonlíthatok: az előző koala úgy lopott, hogy a lé odalett, haszna kevés, inkább látszat - a mostani egypártos koala úgy lop, hogy a lé odalesz, látszat kevés, haszna semmi.

Senki sem mondhatja, hogy nem változtattak.

Hypofx 2012.06.26. 13:08:41

@dr. Bubó: lop itt mindenki ennyi a történet pártállástól függetlenül

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.26. 13:13:18

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Tessék mondani: egy eladósított város, annyit is ér, amennyire eladósított? A vezetője pedig paralell?

*****

Többször, több helyen leírtam már: nekünk nem az EU-val, annak különböző szerveivel, bizottságaival kellene foglalkoznunk/megoldást várnunk, hanem a saját házunk táján kellene rendet raknunk.

Kérdés: kinek nem érdeke ez?
Jó reggelt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.06.26. 13:16:48

Tényleg lehetne annyi eszük,hogy kevesebbet lopni belőle és jobban felhasználni ezeket a pénzeket.

tede 2012.06.26. 13:20:25

@Hypofx: de még a lopást sem csinálják jól. Legalább akkor arra fordítanának energiát, hogy minden ellopható forrást lehívjanak, mert ellopni csak akkor lehet, ha van valami projekt.
Minden falu és város főterét már letérkövezték. Szökőkút is van a legtöbb helyen, igaz ott még van lehetőség, mert nincs még minden faluban szökőkút, de ez már nem sok pénz.

Fel kéne építeni a Kheopsz piramis pontos mását, mondjuk valami kamu közös egyiptomi-magyar eredetre hivatkozva. Azzal ellennének a közmunkások egy darabig, sőt még kisérletezni is lehetne, hogyan lehetett megépíteni pusztán emberi erővel vagy esetleg Danikennek volt igaza? Itt a nagy lehetőség, le kell hívni rá az EU-s pénzeket.

Netuddki. 2012.06.26. 13:21:29

"Nyilván nagyon klassz dolog, ha megújul egy város főtere, temploma EU-s pénzből, de vajon ezek a milliárdos beruházások hány új munkahelyet teremtenek? "

Sajnos nem is ez a lényeg hanem az, hogy mennyit nyúltak le ezekből a pénzekből...

Hypofx 2012.06.26. 13:22:32

@tede: IGEN DE MOST JONNEK A HORTY SZOBROK:))))))))

Netuddki. 2012.06.26. 13:23:27

@tede: "Minden falu és város főterét már letérkövezték."

De a qrva nénikéjüket a mi falunkban pl. nincs csatorna...

Netuddki. 2012.06.26. 13:24:54

@tede: Ja és azért nem hívtak még le minden forrást mert még nem jutott eszükbe olyan project amit az EU is elfogad és legalább a fele pénzt le lehet általa nyúlni...

dr. Bubó 2012.06.26. 13:26:31

@kovi1970: menynit?

300% os a lopás aránya...

100% ellopják az eu pénzt
100% felvesznek rá hitelt, amit nem fizetnek vissza soha
100% nem fizetik ki az alvállalkozókat, az ő munkájuk értékét is ellopják...

drorbánia 300% lopás, fides mafia... hatékony keresztapa...

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:27:02

@dr. Bubó: "emlékezzetek a belügyér tramplira ... "

Csaknem szó szerint azt mondta, hogy "csak arra kell vigyáznunk, hogy mi nyerjük a legtöbbet".

tede 2012.06.26. 13:27:16

@kovi1970: szintén zenész, az én falumban (pesttől 15km) nagyjából egy hektár területet letérköveztek, mondjuk becsületükre legyen mondja, hogy az olcsóbb egyszínű térkőből, bár gondolom, így is horribilis áron. Ja meg a szökőkút, a település új böszmesége, bocs büszkesége.

A főút járhatatlan a csatornázás után, mert a falu és a minisztérium veszekszik, hogy kinek kéne rendbe tenni. A minisztérium megcsinálná, de nincs rá pénze, a falunak elvileg lenne rá pénze, de akkor meg máshol nem tudna aszfaltozni. Ha lefordulsu a főútról, akkor minden második utca földes. Természetesen a polgármester utcája kiváló aszfaltos és a járda színes térkő.

dr. Bubó 2012.06.26. 13:27:20

@kovi1970: meg pl ÉRDEN járda... sem csatorna sem burkolt utak...

de főtér már igen...

dr. Bubó 2012.06.26. 13:28:37

@dr. mesterseges szinezek: n em tudom mit mondott pontosan a trampli mónika...

de hogy loptak csaltak hazudtak az tuti...

és nem akarok bele menni hogy ki lop többet melyik mafia (sőt szerintem egy van)

viszont a fides mafia a legszervezettebb a világon...

mindent tarolnak...

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:29:14

@kovi1970: "De a qrva nénikéjüket a mi falunkban pl. nincs csatorna... "

Kiváló lehetőség a(z újra)térkövezésre.

dr. Bubó 2012.06.26. 13:30:29

siófokon minden évben ujra burkojják a főteret ....

egyik évben már FŰTÉST is tettek bele...

haverok buli finta

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:31:04

@dr. Bubó: Aki ügyel arra, hogy előbb a jogrendszert lopja el, az bármit ellophat, csak logisztikai kérdés.

dr. Bubó 2012.06.26. 13:31:31

szerintem a gengszter filmet látták...

amikor a keresztapa aszongya:

"BURKOLJ FIAM"

dr. Bubó 2012.06.26. 13:32:49

@dr. mesterseges szinezek: hm...

csak nehogy hirtelen megváltozzanak a "társadalmi viszonoyk" akár visszamenőleg is...

mert akkor akár lámpavasat is kockáztatnak...

és a felcsúti aranylábú csoda csatár akár mijen zsíros tokája van kicsit nehezen venné a levegőt...

high up! 2012.06.26. 13:34:16

A 2007-13-as EU-s kölsegvetési korszkra a maszop-libsi kormány határozta meg a támogatásra szánt szakterületeket és támogatási arányokat. Ott kúrták el ezek rögtön, hogy a gazdaságot kihagyták, helyette túlsúlyosan bevették az oktatást. Na vajon miért?

Hát hogy gyúrtcsányi Perfekt cégje (na meg Altus stb.) vagonokban akassza le az EU-s pénzeket.
Ezt a vonalat kellene megvizsgálni, aztán a sukorói aktához dobni. gyúrtcsány akkor legalább az életben nem jönne ki a jól megérdemelt börtönéböl.

Állásrafal 2012.06.26. 13:35:50

Egyszerű, a dolgozni tudókat kirúgták, mert ők csak dolgozni akartak, és számukra a család még számít, a dolgozni akaróknak - akik dolgozni nem tudnak, csak mindent ők akarnak, és ezért mindent meg is tesznek - van munkahelyük, és viszik a léééééééééééééééééééééét.

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:37:26

@kovi1970: Amúgy a csatornához...
Csak szándék kérdése, és azt is meg lehet csinálni úgy, hogy háztartásonként kerüljön több, mint negyedmillióba, DE a vízelvezetés továbbra is vízelvezető árkokban történjen - mindezt völgyben, mint a Börzsöny lábánál lévő Szokolyán.
Aztán ha elkészült, derüljön ki, újra kell bontani az aszfaltot, és hogy kell még hozzá egy átemelőszivattyú, mert a terv azzal nem számolt, hogy a víz szintet nem ugrik a víz, ill. amikor teszi, akkor gond van.

vasgyuszi 2012.06.26. 13:40:01

Régebben is mondtam és még mindig vallom; politikus legyen bármilyen színu, a Dunába vele.

tintamin 2012.06.26. 13:40:14

Hát sajnos munkehelyteremtésre illetve gazdaságélénkítésre már nem volt elég munkaerő, illetve már gazdaság sem maradt, ami élénkiíteni lehetne, hahaha.

Nálunk, kérem, loptak itt reggel délben este. És ez a lendület ma is tart.
Ha valamiben jók vagyunk, hát lopásban világszínvonal.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 13:49:03

@dr. mesterseges szinezek: Ezen azért én is szoktam fogni a fejem. Útfelújítás után tuti fel kell még 1-2x bontani, mindig, mindenhol.
Láttam már olyat is, hogy kereszteződés (mellette laktam), megcsinálták az utat, egyik irányból át a kereszteződésen, majd jött a következő irány, akkor is felbontották újra a kereszteződést is...

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 13:56:20

@ColT: Ez talán érthető volna, ha 20 településenként volna 1 önkormányzat - de amikor egy és ugyanazon településen belül élő és khm... dolgozó önkormon keresztül folyik több közmű és helyi útszakasz telepítése/karbantartása, és 1-2hónapos időhorizonton nem képes a műszaki osztály kiszűrni a redundáns melókat és azokkal járó költségeket, akkor nem nagyon lehet kétséges, hogy nekem kell elnézést kérnem.

szanalmas 2012.06.26. 13:59:41

@vasgyuszi:

Ebben az országban mindenki a Dunával akar kibaszni!

ember67 2012.06.26. 14:02:30

Még egy adalék: az áfa, illetve a beruházást végző cégek nyereségadója, iparűzési adója, valamint az ott dolgozók utáni jövedelem adó, TB útján minden beruházásra fordított 100 forintból kb 50 FORINT!!! becsorog az államkasszába! Tehát 8000 milliárdból 4000 milliárd a beruházásokon átcsorogva az államnál landol!!!!!! A beruházást csak azért teszi kötelezővé az eu, mert a közvetlenül adott címzetlen támogatást képesek lennének díszes vezetőink szétosztani egymás között prémiumként!!!! Így ha terekben, stb.is, de legalább a nép is kap valamit

rolika 2012.06.26. 14:04:42

Tök jó, hogy elszarjuk a pénzt csilivili látszatberuházásokra úgy, hogy egy lukas garas nincs a zsebünkben, mert az önrész ugye (deviza)hitel, nem belegondolova, hogy ezeket az építményeket majd fenn is kell ám tartani...
Gratulálok bazmeg. És az sem zavar senkit, hogy a hagyományosan jól teljesítő német és németalföldi polgárok közösbe gurított adóforintjaiból épül az ország? Kicsit sem megalázó, hogy az ország magától semmire sem képes? El kell csak képzelni, mi lenne itt eu-s pénzek nélkül.
Az eu-pénzeket úgy kellene felhasználni, hogy "gyerekek, van egy jó ötletem, kellene rá pénz!" Ehelyett "gyerekek, van pénz rakásra, építsünk valamit, tök mindegy, mit, jól hangozzon, látványos és kurva drága legyen". Hát ezért kaptak csak hét ezreléket a vállalkozások.
Megszopjuk még ezt a faszt is egyszer, kétség nem fér hozzá.

ember67 2012.06.26. 14:06:20

@Zébácsi: már így is kockáztatjuk, hogy egyszer csak ránk legyintenek és azt mondják: ezek a magyarok ha ilyen hülyék, hogy hagyják magukat kifosztani, úgy kell nekik. Ha nekik így jó...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.26. 14:11:56

@ember67:

Bocsánat, mi a saját hazánkat lopjuk meg, minden szinten. Még csak segítség se kell hozzá...megy magától is. Tehetséges nép a magyar.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 14:12:34

@dr. mesterseges szinezek: Hát igen... :S Ez amúgy egy megyei jogú városban volt, ahol 1db ön-orrmányzat van.

@ember67: Ez már megvolt, a saját politikusaink részéről.

ember67 2012.06.26. 14:12:54

@rolika: Ez a német polgár fizeti a cehhet kicsit túlzó. A német akkor ad neked 1 eurót, ha már keresett rajtad 4-et! Azért 20 éve viszik ki a pénzt az energetikai, távközlési, biztosítási és bankszektoron keresztül. Semmi más nem történt, mint a 2008-as válságkor túl sok pénzt vontak haza a saját gazdaságuk megmentésére. Nemhiába meg se zakkantotta a válság a BMW-t, a Mercedest, stb. A német tulajdonú bankok a külföldi leányaiktól bevonták a központba a pénzt és belepumpálták a német gazdaságba. Inkább megvédtek 200 ezer német állást, mint akár 10 cseh, vagy 5 magyart. Szerintem ez jogos, csak mostmár meg kéne menteniük a piacokat is, mert hiába dübörög a német gazdaság, ha nem lesz hova eladni, mert az összes "eu tag PIACORSZÁG" térden.

ember67 2012.06.26. 14:13:32

@Zébácsi: mármint saját vezetőink fosztogatására gondoltam!!!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 14:17:21

@ember67: Szerintem inkább kitolták a válság hatásait a roncsprémiummal, de biztos sokat segített nekik az is, amit innen hazatalicskáztak.

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 14:21:03

@rolika: 'Az eu-pénzeket úgy kellene felhasználni, hogy "gyerekek, van egy jó ötletem, kellene rá pénz!" Ehelyett "gyerekek, van pénz rakásra, építsünk valamit, tök mindegy, mit, jól hangozzon, látványos és kurva drága legyen". Hát ezért kaptak csak hét ezreléket a vállalkozások.'

Direkt nem említem, hogy innovációban hol állunk a nemzeti együttmüködésképtelenségben (is).
Jaj, említettem...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.26. 14:22:00

@ember67:

Értem, és igazad is adok neked.

De erre egy tegnapi, a Varánusz blogon elkövetett kommentemet tudom válaszként idecitálni.

"...Pár éve egy este a Szt. István körúton sétálva mondtam is kedves legjobb barátomnak (aki séf, és tisztességes, jobboldali gondolkodású gyerek, egyébként), hogy ne nagyon szidja már oly csúnyán a szocis meg a fideszes lopókat.
Kérdezi, hogy, "de Zé, már miért ne? Hiszen mennyit lopnak! Téged nem bosszant?"
De igen, Szabcsikám - mondom erre - bosszant, de áruld már el nekem, hogy te mennyit viszel haza? Úgy saccper-cirka?
Megmondta. Cirka.
- És mennyire is vagy bejelentve?
Megmondta. Konkrétan.
Volt közöttük 2 kilo. Persze netto 2 kilo.
- Látod Szabcsi, amit te csinálsz (illetve veled csinálnak) itt lent kicsiben, azt csinálják ők ott fent nagyban. Ha itt lent senki nem csinálná, akkor lehet, hogy ott fent is más lenne a hozott attitűd. De mivel már lent és ifjúkorban beindul a kondicionálás, mire fent a nagy húsosfazékhoz érsz (mit fazék, kondér az, jókora), már csak az a vágy fűt, hogy meríts belőle, de jó nagyot.
Ilyen a rendszer. Lent is, és fent is.
Magyar Ugar.
A kivételeknek tisztelet, maximális riszpekt.

Értette.
Ebben maradtunk és ittunk pár sört. Világosat, az ő szürke pénzéből... "

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 14:27:54

@Zébácsi: Kis adalék.
A politikus vígan ellenne a pénzéből, mire odakerül, van cége, meg jó pénzt kap a "munkájáért" is. Senki nem kényszeríti lopásra.
A szakács meg választhat, hogy feketén dolgozik, vagy nem eszik.
Nem menti, de árnyalja a képet.

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 14:28:59

@ColT: Másik példa, szintén megyei jogú városból, ahol a strand mellett a szokásos tábla hirdeti, hogy félmilliárd forintos eus apanázsból újult meg a fürdő.
Szó sem lehet, ez ténylég szükséges és hasznos cél, főleg ha hozzászámítjuk azt, hogy idegenforgalmi cél- és tranzitvárosról van szó.
Itt jön a DE.
De azon nincs mit büszkélkedni, ha a megnyitás után azonnal kiderül, hogy a hipermodern (árú) be- és kiléptető rendszer* áteresztőképességében a töredékét tudja annak, amire reumás nyugdíjas nénikék képesek, és olykor egyik-másik kapu elromlik.
Azon meg végképp nincs, ha a rákövetkező szezonban is annyi a megoldás, hogy a hibás kapuk mellé külön diákokat alkalmaznak - persze ez is egyfajta munkahelyteremtés.

*Ezekkel a kapukkal és beléptetőkkel valahogy nincs nagy szerencséje a magyar sportkultúrának...

collateral collector (törölt) 2012.06.26. 14:29:10

Lekövezték a főteret, felújították a polgármesteri hivatal homlokzatát. Kb. ilyen beruházásokra ment el a pénz. Meg óvodák is épültek, meg autópályák 3-szoros árakon (még a nokiásdobozos "elmúlt8év" alatt), illetve, amióta a Fidesz van, azóta a Közgép 12-szeres áron újít fel vasútvonalakat (persze szigorúan csak felújitásra NEM szoruló vasúti pályákon), ilyenekre költöttük eddig az EU-s pénzeket.

Pedig ekkora keretből kis túlzással már az egész ország megújuló energiával működhetne.

Kenedy1 2012.06.26. 14:30:24

@Zébácsi:
Szívemből szóltál. Csak annyit kéne csinálnunk nekünk magyaroknak, hogy a sarkunkra állni és ledönteni mi magunknak ezt a banánköztársaságot és tiszta lappal kezdeni mindent. kb 2 éven belül minőségi javulás történne ebben az országban.

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 14:37:37

@Zébácsi: Nem mintha nem igyekeznének nagyon, de kétségtelen, hogy még a fideszes szeretteink sem képesek a - fekete- és szürkegazdaság méretének alsó hangon megfelelő - GDP harmadát meglovasítani.

Persze ebben a számításban kis csalás az, hogy úgy a fideszes, mint nemfideszes szeretteink izomból nyomják lefelé mérleg feketegazdaságos serpenyőjét is.

Anti Anyag (törölt) 2012.06.26. 14:39:54

Akkora volt az antiszemitázás, hogy erre nem figyelt senki.
Ez amúgy mindig bejön, ha nem így lenne, nem csinálnák.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.06.26. 14:48:31

@Kenedy1: "Csak annyit kéne csinálnunk nekünk magyaroknak..."

Nem lehet. Mi magyarok nem létezünk.
Csak mondom: ott van állam és jog, ahol az emberek közösségben élnek és annak vannak értékei.

Orbán Viktor nagykorú és társai csak tort ülnek a társadalom pusztulásán.

prof. DR. Igaz Magyar doctor professor 2012.06.26. 14:51:25

@dr. mesterseges szinezek: "fekete- és szürkegazdaság" 27% áfa és csillió adó, járulék, mellett nevetséges maga a szó is: fekete gazdaság.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.06.26. 14:55:05

Nagyon egyszerű: ezek a támogatások többnyire vagy arra mennek el, hogy a források hiányában teljesen lerohadt fizikai infrastruktúrát x*10 év után végre tisztességes-közeli állapotúra újítsuk fel, vagy arra, hogy bizonyos fizetéseket a nevetségesről az elfogadható szintre emeljenek. Értem itt ez alatt mondjuk a különböző kutatói munkabéreket, vagy kutatáshoz kapcsolódó kifizetéseket - az akadámiai kutatóintézetek és az egyetemek egyaránt lehúzhatnák a rolót, ha nem lennének a fenti uniós pénzek.
Szóval növekedést ezektől a forrásoktól ne várjunk, jelenleg csak a szintentartásra elegentőek, miután a zemberek állama szépen kisomfordált sok olyan feladat mögül, amit neki kellene finanszíroznia. Hogy szándékosan, vagy sem, azt döntsék el a trollok.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.26. 15:05:50

@ColT:

Igazad van, persze.

De az a vállakozó, aki a szakácsot foglalkoztatja, sokáig Audi A4-gyel járt. Most Q7-essel nyomja.
Neki sem kellene ez okvetelnül. Ugyanis nem a szakácstól, hanem tőled és tőlem lop.

@Kenedy1:
A minőségi javuláshoz tisztáébb genrecáió kellene, aemliyk képes egy még tisztább új generációt felnevelni. Van remény, de az is elég, ha a tőkefelhalmozás lezárul, már mindenki figyelni fog, hogy a második milliárdja már "tisztességes forrású" legyen (lásd: Kennedy klán USA).

@dr. mesterseges szinezek:
Talán ebből a fektéből ők tisztán részesednek, nem?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 15:09:53

@collateral collector: Na ja, ha lehetne értelmes dolgokra használni.
Csak abból nem kapna az e-on annyi zsét :S

vladimir964 2012.06.26. 15:13:41

Azért ez hihetetlen! A vállalkozások, amik a gazdasági élet motorjai (kellene legyenek normális körülmények között) a 2075 milliárdból mindössze 14 (!!!!!) milliárdot, avagy 0,7%-át (!!!!!!!!) nyerték el a pályázati pénzeknek. Jómagam is vállalkozó vagyok, gyakran találkozom ezzel a problémával. A pályázatok szándékosan agyon vannak bonyolítva, az elbíráláskor szemmel láthatóan kukacoskodó és látszathibákra hivatkozva elutasítják az értelmes (nem csak az enyém!) pályázatokat. Sőt, konkrét ajánlásokat is kaptam már, kinek hány százalékot kellene visszatejelnem, hogy "zökkenőmentes" legyen az ügyintézés. Ja, és piszlicsáré 1-2 milliónál még csak szóba sem állnának az emberrel. Hát ezért nem megy itt előre semmi, a vállalkozói terhek meg két év alatt a tündérmesében 50%-kal nőttek!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 15:14:23

@Zébácsi: Ez is igaz! Csak azt világítottam meg, hogy a szakás sok mindent nem tehet.
A vállalkozót már az államnak kellene megfingatnia, de ugye nem teszi, mert maga is korrupt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 15:15:16

@Zébácsi: Sőt. Attól még, hogy korrupt az állam, tehetné a vállalkozó megfingatását, mert így is tőle lopnak :) És a korrupt képviselők nem szeretik a konkurrenciát.
Az a félelmetes, hogy szarnak az egészre.

sivatagi n. 2012.06.26. 15:33:19

@Anti Anyag: "Akkora volt az antiszemitázás, hogy erre nem figyelt senki. "

Hehe, telitalálat :))
Mondhatni, nem látnak az ORRUKTÓL...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.26. 15:35:09

@Zébácsi: "Többször, több helyen leírtam már: nekünk nem az EU-val, annak különböző szerveivel, bizottságaival kellene foglalkoznunk/megoldást várnunk, hanem a saját házunk táján kellene rendet raknunk."

Ha most azt válaszolom, hogy szolgalelkű, moslékzabáló droidok vagyunk, akkor a kertész kurva anyámat... :DDD

Ilyen dolgokat, mint nálunk, még Romániában sem nagyon lehet szárazon elvinni...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.06.26. 15:39:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Ezt egy Kertész (Ákos nevű) úr már leírta. Utána őt írták le.
:-(.

Egyébként ja, igen.

balambher 2012.06.26. 15:50:58

@zsg?: Na végre egy értelmes ember...

kvadrillio 2012.06.26. 16:16:22

"Magyarországon 2007-2013 között közel 8000 Mrd Ft áll rendelkezésre az ÚMFT-ben. A forrás-felhasználás célja a foglalkoztatás bővítése és a tartós növekedés megteremtése, a régiók felzárkóztatásának általános célja mellett."

nO, EBBŐL SEMMI NEM VALÓSULT MEG ! a FOGLALKOZTATÁS A BÉKE SEGGE ALATT, A NÖVEKEDÉS NEGATÍV IRÁNYÚ, SZINTÉN A BÉKA SEGGE ALÁ TART, A FELZÁRKÓZTATÁS SZINTÉN ......MEZŐGAZDASÁG MEGDÖGLÖTT, ÁLLATÁLLOMÁNY DRASZTIKUSAN CSÖKKENT, FÖLDEK HAVEROKNAK KIOSZTVA, PARASZTOK ZSELLÉREK LETTEK, MUNKANÉLKÜLISÉG HATVÁNYOZÓDIK, EZRÉVEL DŐLNEK BE A CÉGEK, BOLTOKBAN EGYRE KEVESEBB A VEVŐ, FOGYASZTÁS ERŐTELJESEN VISSZAESETT, VISZONT AZ ORBÁN-VILLA MEGHÍZOTT, KIBŐVÜLT, OSZKÓ BÁCSI 600 MILLIÓT OSZTOGAT NANUSHKÁNAK, KÓSA "SOKTÍZMILLIÁRDOT" KEBELEZ BELE MAGÁBA, STB...STB....

KÉNE MÁR EGY POLITIKUSNÉLKÜLI VÁLTOZÁS....., HOGY A ZEMBEREK FELLÉLEGEZZENEK POLITIKUSOK NÉLKÜL......

tede 2012.06.26. 16:19:30

@vladimir964: ez így van,

Az únió helyében én simán alkalmaznék fantom cégeket, amik pályázgatnának. mint egy titkos ügynök. Alapít itt egy céget és megírja a pályázatot meg felderíti a mocskos szemét korrupciót vele párhuzamosan.

Bár, ha azt nézem, ha ezt megcsinálni az únió, akkor az életben ide pénzt nem adna többet.

Hallani ismerősöktől. akik egyáltalán gondolkodtak úniós pályázatokban, hogy ide meg oda mennyi csúszót kell adni, sőt olyant is halottam, ahol előre!!!! kellett több millió csúszót adni, de cserébe állítólag garantálták!!! a nyertes pályázatot. vagy átverték a balekokat vagy tényleg ekkore a korrupció, mindegyik lehetséges

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 16:24:34

@tede: "Az únió helyében én simán alkalmaznék fantom cégeket, amik pályázgatnának. mint egy titkos ügynök. Alapít itt egy céget és megírja a pályázatot meg felderíti a mocskos szemét korrupciót vele párhuzamosan."
A francot. Alapítanak céget, megnyerik a pályázatot, és hazaviszik a lóvét... :)

tede 2012.06.26. 16:26:18

@ColT: lopás határok nélkül :)

vladimir964 2012.06.26. 16:27:50

Sajnos azt kell mondjam neked, tényleg ekkora a korrupció! Gyakorlatilag a paraszolvenciával hasonlatosan működik. Minden "szolgáltatásnak" illetve "lépcsőfokos funkcionáriusnak" megvan a maga árlapja. Egyébként még egy pikantéria: nevezett pályázatíró ismerősöm a tejelés megfejelve azt tanácsolta, hogy ha teljesen tutira akarok menni, akkor nem árt belépnem a .......... (na vajon hova, nem a szarba az biztos!) Erre hátast ugrottam, és azt mondtam: Ilyen nincs! Válasza: És mégis van! :-) összegezve hányhatnékom van az egész gusztustalan képmutató tolvaj bandától.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.26. 16:33:46

@vladimir964: Heh! Mit várunk olyan országban, ahol külön pályázatíró képzés van?!

jani888 2012.06.26. 16:47:10

A 14,4 milliárddal támogatott vállalkozások jó része sem értékteremtő vállalkozás, hanem ügyvédi irodák,kommunikációs tanácsadó,közvélemény kutató,pályázat író,stb. vállalkozások.Ezt is lehetne (kellene) vizsgálni.

KopaszMercis 2012.06.26. 16:57:48

Gyurcsany a hibas, most bevezette a telekom adot is... A kommunista kurva anyjat

KopaszMercis 2012.06.26. 17:00:28

Gyurcsany a hibas, most bevezette a telekom adot is... A kommunista kurva anyjat

tudi 2012.06.26. 17:19:56

Ez azért durva na nem oda adjuk a pénzt, ahol majd azt a pénzt megtermelik, amiből majd lehetne autóutat, vasutat, szökőkutas főteret, stadiont építeni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.06.26. 17:20:25

Ha visszaszámolsz akkor 1 m autóút az 88ezer azaz 6m szélességet feltételezve 1nm aszfalt az 14ezer.

Nálunk 2cm vastagon 8ezer forintért csinálnak 1nm: ez csak végigöntés (murvára, betonra) és hengerelés.

Szóval ha benne van az alábetonozás, a buszmegálló, vízelfolyók rendbetétele akkor jó az ár, de ha csak lyukat foltoznak akkor rablás. Még inkább, ha ők mondják meg mi a lyuk.

zrobasé 2012.06.26. 17:56:09

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: nem akarlak elkeseriteni...de öntött, hengerelt,közútra való Ö2-es aszfalt, 3cm-s rétegben 3600+áfa körül mozog...(ez anyag+szállitás+munkadij)...nyilván 8,8 km-re való cuccnál még ebből lehet alkudni...de legyen, nem alkudunk...sőt, toldjuk meg 20%-al, mert kicsit rátartunk az árra, és miért ne...szóval igy kijön kb 5500 Ft bruttóra per m2...te meg kiszámoltad, hogy 14000...azaz az én listaárnál 20%-al magasabb áramnál is nagyobb, mégpedig 254%-al ez az ár...érted, 2,5x többe kerül !!!

Brix 2012.06.26. 17:56:25

A pénz egy jelentős része még megvan. Ott van Simlismiska Lajos és társai svájci bankszámláján, és sok fidesz-közeli vállalkozót és a korrupt politikust gazdagítottak vele. Egy fillér kohéziós pénzt nem kellene adnia az EU-nak, mert semmi értelme sincs. Dél-Olaszországban és Görögben ls csak a politikai-gazdasági maffát gazdagították vele- ahogy nálunk is- és semmivel nem növekedett a versenyképesség vagy jött létre új munkahely.

Hertelendi 2012.06.26. 18:12:26

Ha csak azt nézitek, hogyan próbálja megoldani ez a barom (orbán) a munkanélküliséget, már az is önmagáért beszél. Közmunkát hirdet, több százezer embert kényszerít olyan munkára, amiből az országnak semmi haszna, viszont kiáll eléd és beleröhög pofátlanul a képedbe és azt mondja...lám lám mennyivel kevesebb lett a munkanélküli. Ezt a majmot sürgősen ki kell zavarni a Parlamentből! Amíg nem késő!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.06.26. 18:30:31

OFF
Ajánlom MINDENKINEK a figyelmébe ezt a kis cikket Glatz Ferenctől.

www.historia.hu/archivum/2012/Glatz_2012-04.pdf

ON

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 18:43:51

@prof. DR. Igaz Magyar doctor professor:
A gazdaság tökéletes kifehérítése valószínűleg meg is ölné azt változatlan körülménykek között, de a dolog létezik, ahogy léteznek az okai is.

- o -

Le merem fogadni, hogy 100 emberből 99 csodálattal nézett volna rám azért, mert nem ütöttem agyon a korábbi szomszédomat, ha ismerte volna, de mégsem lett volna egy valid megoldás.

Lord Snow 2012.06.26. 19:26:40

@tede:
"Azért mondom, itt ekézik a közgépet, de sokkal inkább az lesz a baj, hogy nem fogjuk felhasználni az EU-s pénzt."

Hát persze. A lényeg, hogy elköltsük. Azaz inkább, hogy VALAKI elköltse. Lehetőleg egy fideszes.

Építsünk két nagy szittya piramist, fúrjuk át őket alagúttal, a tetejükre mehet a térköves kilátó turulos szökőkúttal, kössük össze őket völgyhíddal, a tövükbe temessünk át pár nyilast, az egészet kerítsük körbe autópályával, azok mellett legyen luxus-buszmegálló, aztán a végén pár fizetett statiszta énekelje el a himnuszt.

A lényeg, hogy lehívjuk a pénzt.
Idióta.

ketroot 2012.06.26. 20:01:39

Off, de szerintem kurva nagy poén!

kuruc.info/r/6/97961/

dr. mesterséges színezék 2012.06.26. 20:33:56

@ketroot:
Tisztára, mint Cartman, miután a vöröshajúkkal szemben indított hadjárata során álmában vörösre festették.

kifordított nagyanyó 2012.06.26. 20:48:32

@ketroot: @dr. mesterseges szinezek: Mi van rohadékok!? Kigúnyoljátok az igaz magyarokat?:))

BPO654 2012.06.27. 11:21:17

hirek.logportal.hu/ha-akarnank-vehetnenk-korszeru-buszokat-eu-s-penzbol

9000 db busz van országosan ebből 3000 db 21 évnél idősebb az állomány fele 12 évnél.
Ez az egyik része.
A másik része ;
2007-ben úgy döntött az akkori kormány h elektromos járművekre kell fordítani a beszerzést, ahogy az a cikkben benne is van Vitézy D el is mondja. Nos akkor; a Combinok a Stadler Flirt motorvonatok a Talent motorvonatok és a Traxx mozdonyok mind-mind elektromosak és közel 200 Mrd Ft-ba kerültek a magyar adófizetőknek, HITELBŐL. Miért is nem EU-s pénzből?????????? Ki tudná ere a választ megadni?
Az EU 90-100%-ban finanszíroz elektromos járműbeszerzést, azaz min 180 Mrd-ot az Eu állhatott volna. Ki ezért a felelős????

biohouse 2012.06.27. 20:11:21

És szerintetek hogy kéne csinálni? USA-ban van ilyen pályázatosdi?
Én vállalkozó vagyok, gyümölcsöst telepítettem. Amikor elkezdtük , a támogatandó összeg (Ft/ha) 50 %-t kellett teljesíteni. Mikor elkészültünk, örültünk, hogy 60%-ból kihoztuk a telepítést. Aztán a Fidesz kormány visszamenőleg 80%-ra emelte az összeget, vagyis aki nem költ el ennyit (mert pl spórol) az nem kapja meg a támogatást. A vállalkozó nem számolhatja el költségként a saját bejelentett munkaköltségét, de még az alkalmazottjáét sem. Csak számlás vállalkozói szerződéssel lehet teljesíteni. Vagyis én nem telepíthetek gyümölcsöst, csak telepíttethetek.
Pedig szerintem okos dolog lenne hazai kiváló földeket munkaigényes gyümölcs és zöldségtermesztésre használni, de a magaspolitika ebben nem érdekelt, ezért keresztbetesznek, ahol tudnak.

Sunder 2012.06.28. 01:00:01

@zsg?: szeretem a logikus, visszafogott kommenteket, és ha nagyon fehéren nézem a dolgokat, igazad is van.
Mindenesetre azt halkan tegyük hozzá, hogy a koordináló szervezet (esetünkben ugye állam bácsi megfelelő csápjai) könnyedén eszközölhetett volna olyan "szürkezónás" döntéseket, hogy a támogatások az ország jövőjét szolgálják hosszabb távon. Az EU-s ellenőrzés olyan amilyen, pont ezt kihasználva sokkal racionálisabban is el lehetett volna költeni a pénzeket, így vagy úgy. Tudom, hogy nem ez a cikk témája és nem is ebbe kötöttél bele, de ha már errefele csordogál a gondolatmenet, ezt mindenképp hozzá kellene tenni.

zsg? 2012.06.28. 09:13:33

@biohouse: Sajnos az EU pályázatok nagy része egyszerűen nem tudja kezelni a kisvállalkozások (amúgy nagyon is racionális) szemléletét. A pályázati bürokrácia arra van berendezkedve, hogy rendeld meg, fizesd ki a számlát, nyújtsd be elszámolásra. A saját erős kivitelezések egyszerűen ellenőrizhetetlenek, hiszen utólag nem lehet megszámolni, hány órát/napot/hetet dolgozott azon a gyümölcsösön a munkás, ezért egyben táptalaja a visszaéléseknek is. Ezért, inkább kizárják az ilyen típusú elszámolási lehetőségeket is. Az ilyen döntések a kisvállalkozó szemében ugyanazt eredményezik: a pályázat életszerűtlen, olyan beruházásba kényszeríti őket, ami nem takarékos, nem racionális. Egy elméleti, tisztességes világban nem kéne a csalók miatt az egész közösséget tornáztatni, de sajnos ez a világ nem olyan, így szívunk mindannyian.

zsg? 2012.06.28. 09:16:15

@Sunder: így van. Ha az a kérdés, hogy ezek a témák-e a jó témák, akkor sokkal kritikusabb hangnemben tudok nyilatkozni. Mert a témák komoly részén látszik, hogy azokat a lobbi nyomja át, nem a racionalitás. Egyáltalán, a kiemelt projektek kiválasztási folyamata is tragikus, amikor egy 2-3 oldalas (nem túlzok, tényleg ennyi) projekt leírás alapján ítélnek meg egy 5-30 milliárdos projektet.

BPO654 2012.06.28. 12:25:07

Na hogy hallgat az apraja-nagyja!!!! Tehát ott tarottunk h elektromos járműveket finanszíroz az Eu,nem gyümölcsöst.. .
A metrókat pedig még nem is említettem, hát itt van egy összefoglaló cikk ebben benne van a finanszírozás a Kronológia alcím alatt a 3. bek., amiből kiderül, h az egészet a magyar adófizetők finanszírozzák, mivel az EIB hitelt ki fizetné vissza ugye, a többit meg eleve a főváros és az állam. Most is olyan jó volt Bajnai meg a többi??? Ez a jó politika??? Ingyen pénz helyett mindent Mi fizessünk??? Egyébként a végösszeg 278 Mrd Ft ami egy kisebb megszorító csomaggal ér fel. Lehet gondolkodni. Nade persze ilyenkor úgy eltűnik a sok kötözködő idióta mint a kámfor!!!!!!!!!

fn.hir24.hu/itthon/2011/07/20/alairt_tarlos_alstommal

BPO654 2012.06.29. 13:39:27

És ezt ki vizsgálná ki; 10 év alatt az okozott nemzetgazdasági kár kb 380000000000 (Md) Ft.

A cikk 6-7-8.oldala. "A magyarországi közállapot"

www.mgkke.hu/download/Metangaz_a_kozlekedesben.pdf

BPO654 2012.06.29. 13:43:07

A csepeli szennyvíztisztítóbol pedig lehetne metángázt nyerni, gázmotort meg gyárt a Rába is... .
Vasúti kapocs is meg van egyenesen Kelenföld Autóbuszgarázshoz. Ha Zalában megtudják csinálni akkor Bp-en is megkéne tudni.
A gáz(CNG)-hibrid pedig kitörési pont lehetne gazdaságilag lásd a fenti cikket.

Politizálni könnyű, szakmai dolgokban kéne otthon lenni mert a politikából nem élünk meg, ezért tart itt az ország!

süti beállítások módosítása