Skip to content


       Szűrés lista

A magyar kormánynak van pénze

Tavaly júniusban Matolcsy benyújtotta a törvényjavaslatot, ami szerint három lépésben (2011-ben, majd 2012. január 1-től, és július 1-től) emelkedne a cigaretta, szivar, szivarka és a fogyasztási dohány jövedéki adója. Egy hónap múlva sztornózták az ötletet, és az idei adó emelést áttolták 2013. január 1-jére, illetve 2013. május elsejére, mert "a dohánylobbi erősebb volt".

Tegnap "Az egészségügy többletforráshoz juttatása érdekében szükséges törvénymódosításokról, valamint egyéb törvények módosításáról" nevet viselő előterjesztéshez azonban a Költségvetési Bizottság benyújtott egy olyan módosítót (is), amely a dohánytermékek jövedéki adóját a tervezettnél kisebb mértékben növelné, így a cigaretta jövedéki adója az eredetileg tervezett 13 700 forint helyett 12 500 forint lehet ezer darabonként, és a kiskereskedelmi eladási ár 31 százaléka, de összesen legalább 24 920 forint ezer darabonként. A szivarra, a szivarkára a kiskereskedelmi eladási ár 28,5 százaléka, a finomra vágott fogyasztási dohányra a kiskereskedelmi eladási ár 52 százaléka, de legalább 14 650 forint helyett 12 460 forint lehet a jövedéki adó kilogrammonként. Az egyéb fogyasztási dohányra a kiskereskedelmi eladási ár 32,5 százaléka, de legalább a 14 650 forint helyett 12 460 forint lehet kilogrammonként a jövedéki adó. (kigyűjtés: Index)

Viszont az emelést nem két, hanem egy lépésben hajtanák végre, még idén december 1-én.

Az indoklás szerint azért javasolják a kevesebb, ám hamarabb életbe lépő emelést, "hogy ne növekedjenek túlzott mértékben a fogyasztói árak, illetve ne emelkedjen a feketepiac térnyerésének kockázata sem".

Különösen vicces, hogy Rogán Antal tegnap reggel a TV2-n még január elsejével kezdődő, többlépcsős emelésről beszélt. (05:15-től)

Csak nem megint elszámolta Gyuri a költségvetést, és kiderült, hogy minden fillérre szükség van?

Á, biztos nem, hisz Varga Mihály épp tegnap mondta el a Heti Válasznak, hogy "ha a hitelmegállapodással kapcsolatos tanulmányokat, elemzői véleményeket olvassa az ember, az az érzése támadhat, hogy Magyarországnak nem is kell az IMF, mert viszonylag kedvező a nemzetközi helyzet, a magyar kormánynak pedig van pénze, és 2013 közepéig biztosan finanszírozni tudja az országot, szerencsés helyzetben akár tovább is."

Mi mást mondhatnánk, örülünk.

Címkék: gazdaság fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr84819353

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A dohány nyomában 2012.10.04. 14:20:20

Megindul az 500 milliárdra becsült dohánypiac újrafelosztása - 2013. július elsejétől márcsak a Nemzeti Dohányboltokban lehet dohányárút kapni a trafiktörvény alapján, a jelenlegi 44 ezer elárusítóhely száma pedig 7 ezer koncessziósra fog csökkenni...

Trackback: Szoríts meg még egyet és fogd rá a nyuszira 2012.10.04. 10:50:54

“We are not looking for more fiscal adjustment beyond what the government is already planning, there is no more austerity in our proposals,” Iryna Ivaschenko, the IMF’s representative in Budapest, said in an e-mailed response to questions. “But we th...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2012.10.04. 10:36:12

"szerencsés helyzetben" - vaze, nem tűrik a konkurenciát, ezért nem kellenek a nyerőgépek.

Mi lenne, ha az ország költségvetését nem a szerencse határozná meg?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.10.04. 10:42:10

A vágott dohány kilónkénti jövedéki adója MINIMUM 12.480 Ft lesz :) És ez csak a jövedéki adó! Az ÁFA, meg az egyéb adóterhek nincsenek benne!

Milyen szerencse, hogy én a legminőségibb dohány kilóját átszámolva 6.000 Ft-ért veszem, de vehetnék 4.000 Ft-ért is, csak az nem minőségi dohány.)

Igaz, hogy nem Magyarországon élek (szerencsére) :)

Secnir 2012.10.04. 10:45:45

27 éve bagózom
2 éve a vágott dohány zacskója 350 forint volt.
2 hónapja 850.
és mondta a kiscsaj, hogy tovább emelik.
mondtam, oké, én meg a tétet: abbahagytam. egyik napról a másikra.
anyám is, ugyanezért, igaz, ő 40 éve dohányzik. nem tudják akkora méretben emelni a dohány adóját, hogy legyen belőle bevételük.

Secnir 2012.10.04. 10:49:22

@Jani haverja:
"A vágott dohány kilónkénti jövedéki adója MINIMUM 12.480 Ft lesz :) "

ergo egy 40 grammos dohányból csak az ADÓ! 500 ft.
nagy siker.
egyszer matolcsy papa ugorjon már le a nagybanira vagy a kőbányai piacra, ahol bármelyik kereskedő a második kör után érzelmesen a nyakába borul és elmeséli a Nagy Titkot Ahogyan A Piacon Nyerni Lehet:
kis haszon + nagy forgalom = nagy nyereség
nagy haszon + kis forgalom = bukás.

közgazdászok is értik ezt, tudják is, de ők misztikus ködbevesző grafikonokból vonják le ugyanezt, mindenféle ezoterikus módszerekkel.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 10:51:28

@Secnir: Akkor térdre kényszerítjük a költségvetést ! Lassan 4 hete én is leraktam (ca 14-15 év - kisebb megszakításokkal - után). Majd ehhez a mozgalomhoz ketten csatlakoztak a munkahelyemen is!

Reszkess Kuszaszem: JÖVÜNK! :D

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.10.04. 10:57:30

@Secnir: @Seduxen (már NEM dr.): Látjátok, Kuszaszem az egészségetekért aggódik. És így kevesebb tüdőrákos lesz. A tüdőgyógyszereket sem kell majd állami dotációban részesíteni, és a többi. Ez egy feritél!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 10:57:40

@Secnir: bocs, de ezek szerint Te valami ortodox piacra jársz, tudod, hogy Gyuriék másik pályán játszanak :D

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 10:58:35

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): ja, tüdőrák helyett megdögölhetünk majd szívinfarktusban, agyvérzésben, vagy valami ennél is egzotikusabb dögvészben. Remek :D

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.10.04. 10:59:14

@Marcellusca: Pedig bizony a szerencse dolgozik minálunk!
Hiszen bőszen várjuk a tömegével bekrepáló háztartási gépeket is, hogy végre felpörögjön a belső fogyasztás... -.-

Homeoffice 2012.10.04. 11:01:43

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): @Seduxen (már NEM dr.): @Secnir:

Igen, ezenfelül a cigipénzből mást fogtok vásárolni, így a Nemzetgazdaság más szektorait pörgetitek fel:)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2012.10.04. 11:08:40

@Seduxen (már NEM dr.): A transzzsírokat is be akarják tiltani! Szívinfarktus kilőve! :-D

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 11:11:07

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): hááát, ahhoz ennél több kellene. Mondjuk be kellene tiltani Gyurit is (de legalább azt, hogy nyilvánosan megszólaljon...)

"Matolcsy György A pénztőke hatalmáról című cikke szerint ma minden magyar munkavállaló, nyugdíjas, vállalkozó közmunkás a pénztőke hegemóniája ellen küzd. Nem nehéz észrevenni, hogy Matolcsy a pénztőke alatt az IMF-et is érti – bár ezt csak sejteti."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/matolcsy_a_nyugdijasok_is_reszei_a_penztoke_elleni_koalicionak.533110.html

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.10.04. 11:17:33

@Secnir: Pontosan. Csakhogy a PIAC törvényeit nagyon nem érti a Kuszaszem. Hiába, vezető kommunista gyerekeként kommunista nevelést kapott. Ami önmagában nem lenne baj (mindenkinek olyan véleménye lehet, amilyent akar), csakhogy ő akarja Magyarországon a PIACgazdaságot irányítani. Na, ez a végzetes hiba.

dr. Aullah 2012.10.04. 11:39:36

Helyes. Emeljék csak az árakat, ameddig tudják. Akár be is tilthatnák... még abba is belemennék, hogy abban a három kaszinóban lehessen csak dohányozni.

Le a dohányosokkal!

Transylvanianmixedgrill 2012.10.04. 11:48:08

Lomizás beszüntetés, nyerőgép beszüntetés, cigarettisták sanyargatás és szopatása, autósok sanyargatása szopatás, mind-mind jó kis gumicsonti és persze egyértelmű uszító és hergelő téma, ez kell a kétbites népnek, tökéletes "gonosz" csoportok, akiknek a viselkedésére rá lehet mutatni, hogy figyelsz haver, hát ezek miatt szar neked az életed, nem a kormány miatt, a lomisok, a nyerőgépesek, a cigarettisták, az autósok, ezek miatt meleg a diszkontsöröd a hűtőben, ugye apukám neked sem fáj, ha őket szopatom és sanyargatom a végtelenségig, ami nekik fáj, az neked édes öröm.

Calibaan 2012.10.04. 12:07:57

Ha ennyire nagy mumus a pénz, akkor vajon miért küzdenek ennyire érte? alapíthatnának egy mai ferences-rendet, és kóborolhatnának pucéran, koldulva, és akkor tényleg megszabadulnának a rettentő karvalytőke rémuralmától :D

kifordított nagyanyó 2012.10.04. 12:27:25

Ezt most nem értem.
A nyerőgépes sztorival kiesik 30 milliárd.
A boríték nélküli szavazás ötletét azzal is magyarázzák,hogy ezzel megtakarítható 30 millió.
Oké értem én,hogy unortodox,de ennyire???

nyomi pók (törölt) 2012.10.04. 12:56:30

"a magyar kormánynak pedig van pénze, és 2013 közepéig biztosan finanszírozni tudja az országot, szerencsés helyzetben akár tovább is."
Ezzel egyből két problémám is van. A kormánynak van pénze, és ő pénzeli az országot? Ne már... Vagy amit adóként befizetünk, azt egyenesen zsebpénznek nézik, és örüljünk, ha valamit visszacsorgatnak?
Másik problémám meg az lenne, hogy akár még fél évis is húzhatjuk csőd nélkül, szerencsés esetben meg tovább, netalán akár 9 hónapig is? Ez aztán az optimista jövőkép, csak így tovább!

VT Man 2012.10.04. 12:58:32

@Secnir:
"egyszer matolcsy papa ugorjon már le a nagybanira vagy a kőbányai piacra, ahol bármelyik kereskedő a második kör után érzelmesen a nyakába borul és elmeséli a Nagy Titkot Ahogyan A Piacon Nyerni Lehet:
kis haszon + nagy forgalom = nagy nyereség
nagy haszon + kis forgalom = bukás."

Ez az egyenlet nem igaz akkor, amikor a nagy forgalom nagyobb kárral (egészségügyi) jár.

Ha valaki napi 1 doboz helyett 10 dobozt szív, mert alacsonyabb az adó, akkor az egészségügyi rendszert jobban meg fogja terhelni.

nyomi pók (törölt) 2012.10.04. 13:02:10

Amúgy meg ne aggódj Misi, mostanában durvábban bánok a hűtővel, csak a te kedvedért. Kicsit mintha már köhögne is, félkézzel megmentjük a gazdasgot, meglásd!

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 13:06:13

OFF:

www.origo.hu/itthon/20121004-kosakaracsony-vita-a-bibo-szakkollegiumban-a-valasztasi-eljarasrol.html

""Sehol ne rotyogjon a gulyás" - igyekezett Kósa Lajos a választási visszaélésekkel megvédeni a regisztrációs eljárás szükségességét. A politikus szerint több választáson is az utolsó pillanatban döntő, kétes módon választásra bírt, politikailag nem tudatos szavazók döntöttek az ország sorsáról. Kósa szerint Magyarország népességén nem tudnak egyhamar változtatni, adottság, hogy egymillió embernek nincs meg a 8 általánosa, még többen pedig funkcionális analfabéták. A politikus szerint el lehetne várni egy választótól, hogy két hétre előre tudjon gondolkozni. Derültséget és értetlenséget váltott ki Kósa egy másik érve, amely szerint a mostani eljárás kevésbé korlátozza majd a választókat, kevesebb aktivitást vár majd el a választóktól." - Te Lajos! BASZDMEG, te és a fajtád 2 NAPRA előre nem tud gondolkodni baszdmeg! Maximum akkor ha a forintot kell shortolni, hogy "valakik" kaszáljanak rajta baszdmeg.

"Ezt azzal is próbálta erősíteni, hogy országgyűlési választáson is van küszöb, de ekkor még nagyobb zavar támadt a teremben, ugyanis a hallgatóság többsége tudhatta, hogy az egyfordulósra módosított választáson immár nincs küszöb. Kósa ezután még egy percig hajtogatta, hogy van küszöb, míg Karácsony azt, hogy nincs. A gordiuszi csomót végül egy bekiabáló hallgató vágta el, aki azt mondta, hogy második fordulóra lenne szükség egy esetleges érvényességi küszöb esetén. Kósa erre kissé zavarba jött, és gyorsan a politikusi felelőtlenségre terelte a szót, amivel a vitának vége is lett." - BASZDMEG Lajos! Te vagy baszdmeg az egyik benyújtója az új Ve. javaslatnak baszdmeg, és azt sem tudod mi van benne leírva baszdmeg?

Eszem megáll, és ilyenek "dolgoznak" a törvényhozásban (+ vezetnek többszázezres várost polgármesterként...)

Jottun 2012.10.04. 13:49:58

@Seduxen (már NEM dr.): Ez valami fergeteges show lehetett! :D Felvétel nincs róla?

Hevn 2012.10.04. 13:57:48

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): lófaszt. Kuszaszem abban bízik, hogy mivel szenvedélybetegségről van szó így az állam több bevételhez fog jutni...

Ha valóban a leszoktatás lenne a cél akkor már évek óta komoly "leszoktató-roadshow"-kat kellett volna rendezni.

Seduxen (már NEM dr.) 2012.10.04. 13:59:16

@Jottun: Az M1, meg a HírTV archívumában biztos meg van :DDDDD

(Sajnos nincs, pedig megérné a ráfordított időt...)

Komolyan agyrém: és ez a műveletlen félázsiai tahó, biztos megvonja a vállát; kilenemszarja, és hazamegy a "királyságába". Komolyan szószban ülünk asszem...

az_igazi_trebitsch 2012.10.04. 14:02:32

@VT Man:

"Ha valaki napi 1 doboz helyett 10 dobozt szív, mert alacsonyabb az adó, akkor az egészségügyi rendszert jobban meg fogja terhelni."

Mondjuk, hogy erre van tíz százalék esély. Viszont tízszer annyi adót húz le róla az állam naponta, amiből te is részesülsz. Ez viszont száz százalék.

==T== 2012.10.04. 14:04:09

@Secnir: A dohány adójának emelésével ne ma bevételek növelése a cél, hanem hogy ne bagózzanak annyit az emberek.

Ti vagytok a példa, hogy bejött.

keptelen kepkeret 2012.10.04. 14:04:11

Aki fuggo, az igy is megveszi, ha mashogy nem akkor feketen.Nalunk a Marlboro £7.20 (mondjuk attol is fugg, h hol veszed) es a hirekkel ellentetben rengeteg embernek nem okoz gondot megvenni.

Mondjuk itt a dohany a nepszerubb, a fel orszag "tekeri" a cigit, es egy zacskoval siman elvannak masfel hetig.

Masreszt vannak szerencsesek, akiknek az ismerose ossze vissza ingazik Anglia es kulfold kozott, kethetente, igy folyton ellatja a baratait cigivel:-)))))))

az_igazi_trebitsch 2012.10.04. 14:04:43

@dr. Aullah: "kár be is tilthatnák..."

Van még ehhez hasonló okos ötleted az adóbevételek csökkentésére?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.04. 14:18:38

pénze van, esze nincs, vagy esze van pénze nincs, vagy mindene van, vagy semmije???

morgás joga mindenkit megillet · http://morgasjoga.blog.hu/ 2012.10.04. 14:25:00

Az elérhető hivatalos adatok alapján az állami költségvetésnek 2011-ben mintegy 380 milliárd forint bevétele származott a dohánytermékek jövedéki adójából és áfájából. A 2012-es törvényi változások miatt idén már mintegy 10-15 milliárd forintos adóbevétel kiesésével lehet számolni, míg a dohány kiskereskedelem koncessziós rendszerének tervezett bevezetésével járó intézkedések 2013-ban összességében várhatóan mintegy 30 milliárd forint bevételkiesést okoznak. (Forrás: GfK Hungária)

ezek szerint ennél még több lesz a bevételkiesés jövőre?

zgabi 2012.10.04. 14:33:04

Aki nagyon akarja, ma is tud dohányt venni a neten. Virginiát, kilóját 5.000-ért. Nézzetek csak szét a keresőkben! Az biztos, hogy egy doboz cigit 1.000 forintért nagyon kevesen fognak vásárolni, s ha egy kis zacskó ( 40 gr.) vágott dohány ára is ebbe a magasságba kúszik akkor úgy beindul a jelenleg 10 %-ra taksált feketepiac, hogy jövő év végére meghaladhatja akár az 50 %-ot is. És sokkal kevesebb adó fog befolyni, mint ebben az évben. És hiába lesz több finánc, tökös-TEKes, vagy akárki. A nikotintól való függés ugyanakkora, mint a heroinétól. Ezt tudósok állapították meg nem én. 100 leszokni vágyóból tíznek sikerül. Na ezért fogja megtalálni a nép a számára megfizethető bagózás lehetőségét akkor is, ha ezrednyi finánc állja útját. A Nemzeti Dohányboltok kiagyalóját pedig be kellene zárni a Lipótba, már ha lenne olyan. Azt is jó lenne újranyitni, óriási az igény iránta, még akkor is, ha az érintettek többségének fogalma sincs róla, hogy odavaló.

laci0011 2012.10.04. 14:47:01

A dohányosok szimpla utonállók áldozatai,a szerencsétlen magyart az állam és a multik is erőfölényükkel visszaélve fosztogatják!Szervezett népirtás folyik!Az emberhez méltó élet lehetősége megszűnt sajnos!

zsolti_ 2012.10.04. 15:06:22

Cigit is betilthatnák a nyerőgépek mellett, az lenne az igazi kemény döntés és talán nem is rossz. Mondjuk erre semmi esély a következő 50 évben. De ami működne is az a drasztikus áremelés. pl 1000 huf / 5 szál és ez lenne az olcsóbb cigik ára. Vagy a durvább tiltás, tehát nem csak kocsmákban meg ilyen olyan helyeken, hanem mindenhol tilos lehetne a dohányzás, utcán, autóban etc.., max otthon szívhatod azt csá. A pult alól vásárlást, meg sokkal keményebben kellene büntetni, mert ma csak az nem vesz aki nem akar. Írom mindezt úgy, hogy dohányos vagyok, de remélem már nem sokáig, mert le kell szokni vhogy, csak nehéz baszki.
Azonban ami leginkább hiányzik egy államilag támogatott, de akár fizetős dohányzás leszokást segítő programok. Szerintem nagyon sokan használnák, még akár pénzért is, hisz hosszabb távon sokkal nagyobb a megtakarítás, de én egy ilyenről se tudok. Akár magáncég is csinálhatna ilyet, de olyat ami működik is.

Lajoska1026 2012.10.04. 15:09:58

@Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül): azért az döbbenetes, hogy 2004 és 2009 között is Feri-tale volt és most is az van... ez maga Tündérország! :D

Csillagszemű Juhász 2012.10.04. 15:44:41

@zsolti_: Nagy ötlet a betiltás. A világon szerintem sehol nincs betiltva, mi lennénk az úttörők. Kicsibe is látszik milyen faszán működik. A böribe nincs cigi, mégis bagózik mindenki. Ahogy nő az ár, úgy nő a fekete piac. És ha ilyen szépen haladunk, akkor már az osztrákok se jönnek majd át cigiért, a csempészeknek meg megéri Magyarországig szállítani a cuccot. Jelenleg még inkább tranzit ország vagyunk. De ha eltűnnek az osztrák vásárlók, a magyarok meg a 30%os fekete cigit szívják, elmondhatjuk, hogy a számok alapján sokkal kevesebb a dohányos. Éljen a kormány!

Mad Mind 2012.10.04. 15:45:53

@zsolti_:
És mi értelme lenne? Kimegy a szlovákokhoz, románokhoz, osztrákokhoz, szlovénekhez és megveszi ott negyedannyiért.

"Marikanéni" 2012.10.04. 15:48:12

Az én férjem, isten nyugosztalja, napi 2 doboz szofit szívott, aszt mégis májrákban halt meg, pedig életében nem ivott egy kortyot se!

NoCigi 2012.10.04. 15:50:35

A dohánylobbi nem erős?
A szigorításokat nem egyik napról a másikra vezették be.
Sőt nem is tiltották be a köztereken a dohányzást.
A pénznyerő automatákból élő lobbihoz képest megállapítható, hogy a dohánylobbi igen is erős.
Tény, hogy a FIDESZ néha erősebb, mert azért másfél éve sem gondolhattuk azt, hogy eddig is eljutunk, hogy legalább zárt helyen nem kell a 4000 mérgező vegyületet és 50 rákkeltő anyagot beszívnunk. Azért az eldobált csikkek még azt mutatják, hogy nem tiltották be teljesen azt, hogy mérgezhessék a dohányzók a környezetükben lévőket.
A kormány szerint a passzív dohányzás és egyáltalán a dohányzás nem olyan veszélyes mint a pénznyerő automaták.
Miben is halnak meg többen? A pénznyerő automaták miatt vagy a dohányzás miatt
Nem erős a dohánylobbi?
Betiltatták a pénznyerőautomatákat, hogy a szigorodó, nemdohányzókat védő törvények miatti kiesést a pénznyerő automata függők inkább dohányzásban elégítsék ki az addiktív szokásaikat:)

zsolti_ 2012.10.04. 15:57:45

@Mad Mind: @Csillagszemű Juhász:
Akkor talán lehetne ez az első dolog, amiben összefognánk a környező országokkal. Az angolok se jönnek ide cigit venni, pedig sokkal olcsóbb és hidd el sokan már így se mennének még szlovákiába se, hiába élnek a határ mellett. Egy igazán káros szenvedélyről van szó, ami durva függőséget okoz. És mint írtam sokkal keményebben kellene fellépni az illegális bagósok ellen, mert jelenleg bárki tud venni bárhol. Pl nem csak a terjesztést de a használatot is lehetne büntetni. Az értelmesebbje úgyis megpróbál leszokni, aki meg hülye az meg úgyis a kiskapukat fogja keresni. Viszont azt szánalmas látni, hogy übercsoró népek az utolsó forintok inkább egy doboz cigit vesznek, minthogy kajára, rezsire vagy a gyerekre költenék. Menjetek le egy vidéki faluba vagy egy város nyomorgósabb részére. Sokkal durvább zsé vándorol ki a szegényebbek zsebéből a cigire, mint a nyerőgépekbe.
Aztán még egy ötlet, talán ilyet szabad írni. Ti is írhattok. Ha nem dobozonként hanem kartononként árulnák, akkor ugyebár egyszerre több pénzt kellene kiadni, ami szintén nagyobb visszatartó erő lenne, mert naponta csak "ennyi" megy el rá és sokan pl nem is tudják, hogy mennyit költenek éves szinten cigire.
Persze lehet azt írni erre is, hogy nem ér semmit, mert vki úgyis beszerzi a napi adagot, de az emberek egy része legalább leteszi, a többiekkel meg a teljes tiltásik úgyse nagyon lehet mit kezdeni, mert buták, ennyi.

Morcos Kartal (törölt) 2012.10.04. 16:02:55

@Seduxen (már NEM dr.): @Secnir: kollégám, aki narancsvakságban szenved, tegnap este pont ezt magyarázta:
- Úgyis megveszik a cigit, te is megiszod a sört...
- Mostanában nem.
- De az utasban háromszáz forintért azért...
- Most már boltban is megnézem mennyibe kerül, és csak ritkán veszek pár doboz olcsó sört...

Ehhez hozzá tartozik, hogy pár éve még a napi egy litert elkortyoltam. Nem berúgásilag, csak víz helyett azt ittam. Most már heti egy-két sört iszok. Cigizni soha nem cigiztem, és nem is tervezem. Szóval gratulálok a kedves kormánynak, újfent bizonyította, hogy idióták, inkompetens barmok irányítják, akiknek fogalmuk sincs a valóságról.

fchris82 2012.10.04. 16:14:42

@az_igazi_trebitsch: "Mondjuk, hogy erre van tíz százalék esély. Viszont tízszer annyi adót húz le róla az állam naponta, amiből te is részesülsz. Ez viszont száz százalék. "

Ez csak abban az esetben igaz, ha a 10 doboz cigaretta dobozonkénti adó tartalma változatlan. Tehát hülyeséget beszélsz. Ez 100% ;)

Nyilván sokféle képen lehet reagálni az árváltozásra. Vki felezi a mennyiséget, ha duplájára nő, ezzel ugyanannyit költ a cigire, és ugyanannyit adózik, csak éppen fele annyit szív. Vki leszarja, hogy nőtt, mert van pénze dögivel. A másik része meg leteszi. Az, hogy az árnövekedés hatással van a dohányzási szokásokra, ezt tudjuk jól, ezért nyomja az EU a folyamatos árnövelést, mert náluk speciel tényleg az a cél, hogy mindenki szokjon le. Hosszú távon ez a a cél, tehát ez a bevételi forrás csökkeni fog, ezzel a kormányoknak számolniuk kell, de ahogy a britt példa is mutatja, elég drámai hatása tud lenni már rövid távon is a leszokásnak: index.hu/tudomany/2010/06/09/kevesebb_a_szivroham_az_angliai_dohanyzasi_tilalom_utan/ . Persze ettől még nálunk jól láthatóan a pénzről szól a dolog, és kevésbé az egészségről.

A leszokóknak pedig gratulálok, ez nem mindig könnyű, és remélem minőségében egy új és jobb életük veszi ezáltal kezdetét.

indazs 2012.10.04. 17:36:33

Kibaszottul tud irritálni, amikor a mi egészségünkre hívatkozva szigorítanak, vagy tiltanak be valamit. Pedig nagy ívben szarnak az egészségünkre és még nem is beszéltem arról, hogy lassan nem hagynak mozgásteret, hogy én döntsek el magamtól valamit. És akkor itt számtalan hozzászólás elemezgeti, hogy milyen jó, vagy rossz döntés, hogy legyen-e nyerőgép, vagy cigi, vagy bármi más. Senkit nem zavar, hogy kapzsi, gátlástalan, hazug, minden erkölcs nélküli gazemberek döntenek arról, amit nekem kellene eldönteni, hogy élek-e vele, vagy nem. Egy pillanatig ne legyen senkinek kétsége, hogy csakis a saját érdekük szerint, vagy esetleg a butaságuk miatt döntenek bárhogy. Nagyon ritka hogy beletrafálnak, de köyöröm, minden szarral ne korlátozzák már a döntési lehetőségeimet.

bread 2012.10.04. 17:44:47

@zsolti_: Amerikában betiltották az alkoholt. Mi lett a következménye? Megerősödött a maffia.
Tiltott a drog. Ki tartja a kezében a terjesztést? Az alvilág.
A tiltással csak őket erősíted.

Függőkről beszélünk, akik így vagy úgy be fogják szerezni a cigijüket; ha kriminalizálod a fogyasztót és/vagy a terjesztőt, annyit érsz el, hogy nagyon sok pénzért dolgoztatod a rendőrséget, a bíróságokat és a büntetésvégrehajtást, valamint meghurcolsz pár(millió) embert, aki szenvedélybeteg.

Lécci, ezeket is gondold át; nem bántani akarlak, csak egy másik aspektusra is felhívom a figyelmedet.

bbwd 2012.10.04. 17:49:07

az igazi cél egyébként, jogy a sok dohányos leszokjon!

ez az, ami megéri az országnak!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.10.04. 18:00:23

@indazs: +1

Én pontosan ezért költöztem el Magyarországról egy szabad országba. Itt sincs kolbászból a kerítés, viszont SZABAD vagyok, a döntéseimet magam hozhatom meg, egészen addig, amíg másnak nem ártok vele. Ja itt egy kiló dohány 4-6.000 Ft, a 6.000 Ft-os már nagyon minőségi. Egy doboz Marlboro 400 Ft.

Egyébként meg tételezzük fel, hogy a dohányzás káros az egészségre. Akkor, amíg állami egészségügy és állami nyugdíjrendszer van, addig nemhogy megadóztatni kellene, hanem támogatni a cigaretta árát. Ugyanis a legtöbb ember élete vége felé (akárhány éves korában legyen is az) általában költséges orvosi kezelésre szorul. Viszont, ha igazak a rémmesék, akkor sokkal kevesebb ideig kell fizetni nekik állami nyugdíjat, ergo a dohányosok tiszta hasznot termelnek az államnak.

Az én nagyapám 89 éves korában halt meg, és haláláig napi 75 szál! füstszűrő nélküli cigit szívott. Ha minden cigi 1 perccel rövidíti meg egy ember életét, akkor a nagyapám hány évig is élt volna?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.10.04. 18:01:48

@bbwd: Az előző kommentemben írtam le, hogy miért nincsen igazad.

renevol 2012.10.04. 18:13:35

@Secnir: "kis haszon + nagy forgalom = nagy nyereség
nagy haszon + kis forgalom = bukás."

Az Alpha Romeo meg ezek meg aztán a totál bukás?

zsolti_ 2012.10.04. 18:28:12

@bread: Ja ezért írtam, hogy a teljes betiltásra a kövi 50 évbe nem igen van reális esély(sztem utána se). Ezért is lenne jó ha még több módon próbálnák csökkenteni a függők arányát és ebből az egyik rész az áremelés. Mondjuk ezt a problémát se itt fogjuk megoldani. :)
Amúgy a pénz kérdés, hogy kevesebb marad az államnak meg mindenre.. Pl egy kék szofi 740 huf és ha napi 1 doboz elmegy, akkor az évente 270k huf(és még drágább lesz). Amelyik családba ketten cigiznek ott ez 2x ennyi. Aztán sírnak, hogy nincs pénz. Mennyi ilyet láttam már baszki, főleg mikor cigivel a kezében siránkozik. Nah most mi lenne ha ezt a pénzt másra költené el a dohányosok egy része.
(Ok megint lehet írni, hogy olcsó ukrán meg ruszki cigi jön akkor több, de azt se megoldás, hogy erre alapozzuk az egészet, mert akkor sose jutunk előre.)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.10.04. 18:28:13

@Seduxen (már NEM dr.):
Mit nem értesz? Minden mondatuk hónapok óta csak a híveknek szól, akiknek igazából nem csak az tökmindegy, hogy az elmondottak igazak-e, hanem az is, hogy van-e értelme annak, amit mondanak. Csak bele kell szőni azt, hogy MSZP, és máris vetik a keresztet és bólogatnak hozzá. Itt is valami szitokszóként van emlegetve a gulyásozás, mintha a Fidesz soha semmikor nem élt volna a szavazatvásárlás módszerével, vagy mintha az MSZP-re valaha is rá tudták volna bizonyítani ezt. Cserébe megint azzal jött valami faszkalap, hogy amikor az MSZP nyert 2002-ben és 2006-ban, azt biztos csak csalással tudták elérni, az MSZP tisztán soha nem tudott volna nyerni, mert ugye olyan kurva jól csináltak és csinálnak mindent, hogy CSAKAFIDESZ!.

Egyébként meg ki vagy mi a tököm gátolja meg, hogy innentől ne KÉTSZER legyen főzve a gulyás, ne kétszer induljanak a konzerv- és a választási járatok, egyszer a regisztrációra, egyszer meg a szavazásra? Egy ilyen szabály az effajta visszaélést legfeljebb megnehezíti, megbonyolítja, de megszüntetni, kizárni nem tudja.

Akkor milyen "érv" is maradt a regisztráció mellett?

renevol 2012.10.04. 18:29:02

@indazs: "Kibaszottul tud irritálni, amikor a mi egészségünkre hívatkozva szigorítanak, vagy tiltanak be valamit."

Egyetértenék veled, de ebben az esetben ki hivatkozott az egészségünkre? A cikkben említett előterjesztés is "Az egészségügy többletforráshoz juttatása érdekében ..." címet viseli. Nem pedig "Az egészséges életmód elősegítse érdekében..." címet. Nagy különbség. Nem nevelni akarnak (hálistennek), hanem pénzt beszedni. Szerintem ez így korrekt, ha már a címben is rögzítik. Leszoktató célú dumára és intézkedésre önmagában valóban nincs joga egy kormányzatnak. (= Jó lenne, ha nem érezne magának hozzá jogot.)

indazs 2012.10.04. 18:30:09

@bbwd:
Ja, az a céljuk persze, meg az, hogy ne játssza el a paraszt a pénzt a gépen. A cukor is káros, meg a só, jegyre kellene fejadagot adni havonta, amennyi még nem káros. Meg a lottó, totó és minden, na meg ez a sok hülye film is rossz a marháknak, szerintem valami Kerényi oktatófilm kellene csak. Meg isznak, mint a disznók. Be kellene tiltani, mert nem vigyáznak a hülyék magukra. Millió ötletem lenne még, amit meg is ideologizálnék, te meg helyeselhetnél (persze, csak akkor, ha én lennék a Fidesz).

indazs 2012.10.04. 18:40:51

@renevol: Na jó, persze, igazad van. Azokon a helyeslő hozzászólásokon rágtam be, akik alátámaszják okosan, hogy igenis az egészség, stb. Nyilván ők cigiznek, és most örülnek, hogy leszokhatnak. Meg a nyerőgépezés betiltását is így helyeselték. Én nem akarok tiltással megmenteni egy embertársamat sem, aki egyébként köszöni, de jól van és másokat nem zavarva cigizik, vagy kiéli a játékhajlamát. Furcsa magatartás ez tőlem, mert egyik említett szenvedéllyel sem élek.

renevol 2012.10.04. 18:47:04

@zsolti_: " ... Aztán sírnak, hogy nincs pénz. Mennyi ilyet láttam már baszki, főleg mikor cigivel a kezében siránkozik. Nah most mi lenne ha ezt a pénzt másra költené el a dohányosok egy része."

Azt vágod, hogy a szegénységnek általában nem oka, hanem következménye a látszólag irracionális módon összeálló fogyasztói kosár? Nem azért lesz vagy marad valaki szegény, mert cigizik, viszont ha valaki szegény, ha nagyon alacsony a jövedelme, akkor sem az életével, sem a nagyobb dolgokra nem látja érdemesnek spórolni, tehát simán cigizik. Havi tízezret elcigizik - ebből évente valóban összegyűjthetne egy nyaralásra, de akkor az egész évben a világon semmi szórakozása nem volt. Ettől még szerintem jogosan sír, hogy nincs pénze nyaralásra, mert tényleg nincs neki. A havi tízezer megspórolásával majdnem 10 év alatt spórolna meg nem sokkal több, mint egymilliót.10 évig hajlandó lennél lemondani az egyik nagy örömforrásodról 1 millióért cserébe? Ugyan már. A cigizés csak a tényleg nagy dohányosoknál és a tényleg nagyon szegényeknél, e két csoport közös halmazba eső részénél pénzkérdés.

"... a teljes betiltásra a kövi 50 évbe nem igen van reális esély(sztem utána se). Ezért is lenne jó ha még több módon próbálnák csökkenteni a függők arányát... "

Miért gondolod azt, hogy az államnak jogában áll nevelgetni az állampolgárait, pl. egészséges életmódra? Miért akarsz beleszólni az életükbe? Nekem tökéletesen elégséges az, ha 1.) engem nem károsítanak, 2.) nekem nem kell egy fillérrel több adót sem fizetnem azért, hogy az ő egészségügyi kiadásaikat fedezzem. Ezen felül minden más célú beleszólás a káros szenvedélyükbe etatista erkölcstelenség.

Jottun 2012.10.04. 18:49:12

@Seduxen (már NEM dr.): De micsoda pillanat lehetett, mikor a nép, az istenadta nép neki állt kuncogni a Lajin, hogy miket magyaráz! A szószról meg ne is essék külön szó. Aki követi az eseményeket az tudhassa, láthassa, nyalhassa, hogy miféle matériáról van szó... sajna.

renevol 2012.10.04. 18:50:28

@indazs: Igen. Sajnos pont ez az a liberális minimum, amit te is és én is megfogalmazunk, amit általában az emberek a nemzetközi zsidóösszeesküvés karvalytőke-vezérelt Sátánista SZDSZ-eként átkoznak el. Pedig ez az egyetlen erkölcsös hozzáállás a kérdéshez.

zsolti_ 2012.10.04. 19:05:43

@renevol: Nézd úgy, hogy évente keres mondjuk 1,1 milla hufot amiből 120.000-t elver cigire. Így azért már más nem? És az a 120k sok helyen sokkal több ugye, akár sokszorosa is lehet. Amúgy persze nem csak ez a gond, de ez is az egyik. A másik ami még gebasz a pia. Pont most volt youtube-n egy jóféle videó, hogy a közmunkás* fazon kikérte magának, hogy a napi pár sörét megissza mert más is(!). Eddig segélyből tette mindezt... Még bolti gagyi sörből is elmegy vagy 10k rá. Mondjuk sokan ki se tudják számolni azt, hogy mire mennyit költenek. Nem hiába virágzik a provident is(sicc!), így legalább lesz miből fűnyírót venni.... És ezen 3 szegmens között k nagy átfedés van(cigi, pia, provident).

*bárkit írhatsz ide, csak spec pont erről volt szó. de minimálbéres pénztáros is lehet akár cigivel a szájába. akárki.

indazs 2012.10.04. 19:34:36

@zsolti_: Ezt biztos nem érted, de annak a közmunkásnak, vagy minimálbéres pénztárosnak is van saját élete, minimális kis örömökkel, teljes kilátástalansággal. Dolgozhatna a barma, kis örömök nélkül is, mert te azt jobban helyeselnéd, de lehet, hogy mégközelebb kerülne ahhoz, hogy felkösse magát. Nem lelnék örömöt benne, de, ha ismernélek, próbából át tudnám rendezni a szokásaidat és csak kísérletképpen eltiltanálak attól, amit én helytelennek és károsnak találnék, hívatkozva a saját érdekedre.

dr. Aullah 2012.10.04. 19:42:36

@az_igazi_trebitsch: Na nehogy már fontosabb legyen az, hogy miből lopnak a politikusok, mint az emberek egészsége. A dohányosok a legundorítóbb ember csoport.

yxcvbnma 2012.10.04. 19:44:55

@zsolti_:
Ha már bele akarsz szólni abba, hogy ki mire bassza el a jövedelmét, akkor ne kispályázz. Lobbiz a Központi Jövedelemelosztó Intézetért. Az emberek nem is kapnák meg a fizetésüket, hanem ez a központ döntené el, hogy mire költhetnék. Ez az Intézet kifizetné a lakásköltségeket (hitel, rezsi, stb), adna egy marék kajajegyet. A gondoskodó állam keretében mindenki kapna színházbérletet, meg focimeccs belépőket. A ruhákat is mindenkinek kiutalnának, odafigyelve a kihordási időre. Tartós fogyasztási cikkek vásárlását kérelmezheti a dolgozó, és az Intézet kiutal neki egyet. Így egy kosszal az ipari termelést is jól lehet előre tervezni...
Esetleg kaphatna zsebpénzt is, amiről pontosan el kell számolni. Ha a Központi jövedelemelosztó Intézet úgy ítéli meg, hogy méltatlanul költötte el a zsebpénzt, akkor fél évig nem kap a dolgozó...

Mennyivel egyszerűbb lenne minden...

Nincs semmi jogod arra, hogy beleszólj hogy mire költi el a jövedelmét. Az államnak se sok...
De ha ennyire szíven viseled az érintett réteg túl sokat költ piára, és cigire, akkor kardoskodj az alacsonyabb adótartalomért. (Példádat folytatva, ha nem lenne adó, akkor provident se kéne, mert épp megspórolnának évente egy fűnyírót...)

renevol 2012.10.04. 19:47:45

@zsolti_: Félreértés ne essék, nehogy azt hidd, hogy én jónak tartom, ha a minimálbéréből hülyeségeket (ráadásul: káros dolgokat) vesz valaki, csak azt írtam, hogy ez a látszólag irracionális fogyasztás a szegénységben élőknél nem butaságból, hanem magából a szegénységből ered. Meg tudom érteni, hogy ha valaki 1 teljes év alatt tudna 120ezret spórolni, de cserébe az egyetlen élvezetéről kellene teljesen lemondania, és hosszabb távon nem lát esélyt a helyzetéből való kikeveredésre, mert már évtizedes (vagy generációs) távlatokban is szegény volt, akkor inkább az egész éves élvezetet választja. Látszólag irracionális, de valójában racionális.

Csillagszemű Juhász 2012.10.04. 19:52:36

@zsolti_: a dohányzás nem olyan amit be lehet tiltani. Az egész arra lenne jó, hogy néhányan szénné keressék magukat (szesztilalom). Arra, hogy az angolok nem jönnek ide cigit venni, nem nagyon tudok mit mondani. Ennyi erővel példálózhatnál Ausztráliával, ott még drágább. Anglia kicsit messzebb van, mint Sopron az osztráknak. Nem járnak át??? Te hol élsz? A németek a csehekhez, mi az ukránokhoz, az osztrákok hozzánk járnak cigiért. Meglepődnél az angolok hogy viszik a cigit a reptéren. Ha nem maguknak, akkor spanoknak vagy eladásra. A drog sose volt legális, mégis el lehet adni. De erről beszélni teljesen értelmetlen. A dohányzást nem lehet betiltani.

renevol 2012.10.04. 20:00:23

@yxcvbnma: Vigyázz, mert a Fidesz hajlamos rá és még megvalósítja ezt a kommunista tervet is.

Amúgy nem arról írt szerintem a hozzászóló, hogy ő meghatározná, hanem hogy irracionálisnak tartja a cigivásárlást a szegények részéről, hiszen költhetnél az alapvető szükségleteikre is azt a pénzt. Így falsnak tartja, ha a szegény a cigizés közben panaszkodik. Szerintem meg ez a fals, hiszen havi tízezerből valójában, a szegénység perspektívájából nem nagyon nő a mozgástér. Havi tízezer plusszal nem lehet kilábalni a szegénységből. Egy 15 milliós lakásra 1500 hónap alatt persze össze lehet gyűjteni... Hát akkor már inkább a cigi.

Csillagszemű Juhász 2012.10.04. 20:01:19

@zsolti_: ismersz olyat, aki szegény volt, de aztán leszokott a cigiről és most ettől már nem az? Többen leírták, ha szegény vagy nagyjából ez marad, meg a pia a haverokkal a kocsmába. Egy céltalan, perspektíva nélküli életben ennyi a szórakozásod. Kicsit összetettebb dolog ez annál, mintsem te itt kitaláld a nagy megoldást. Értem én mit szeretnél ebből kihozni, de hidd el, nem olyan egyszerű ez.

zsolti_ 2012.10.04. 20:07:15

@yxcvbnma: Nem tudom honnan vetted amit írsz, de én nem ezt írtam. Nem szólok bele, hogy ki mire költi, ő baja, ő marad szegény egész életében, mert ami kis pénze lenne azt elveri ilyenekre, aztán meg sír, hogy nincs. Én csak leírtam, hogy mennyi pénz megy el ezekre és ha nem erre költenék mennyi maradna. Ez tény. Ennyi. Ebbe nem is tudom minek kell belekötni. Nem milliók évente, de a bevétel(ami itt a fizetés) arányét nézve 10-20-30%. Hidd el nagyon sokan így tettek életük során, kicsit kezdtek el kuporgatni és abból van most lakásuk, autójuk és jó állásuk is, mert tanulásra se sajnálták a pénzt.

zsolti_ 2012.10.04. 20:21:17

@renevol: Sajnos egyetértünk. Ez megy ma.

@Csillagszemű Juhász: Értem mit írsz, de én meg csak leírtam egy alternatívát, hogy más is lehetne, de sokan leszarják, mert a nagy semmibe ülni jobb. Az meg igaz hogy sok helyen lófasz semmi nem fog változni, mert azt látja otthon és a környezetében is, hogy ez a norma. Ez van. Mi meg itt vitatkozunk rajtuk. :)

Amúgy idén pont volt egy rész a Házon kívülbe, ami ezzel foglalkozott, tehát még azt se lehet mondani, hogy a tv-n élő emberekhez nem jutna e el az ilyen info.

W0M1TT 2012.10.04. 20:36:44

Én is a passzív ellenállást választottam és 13 év után letettem ezt a szart, pontosan 20 napja, legalább mostmár van valami amit köszönhetek ezeknek a kreténeknek

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.04. 20:53:47

@Seduxen (már NEM dr.): Ez a hülye leszólja a legutóbbi választást.:))
Beismeri,hogy sok félrevezetett ember szavazott rájuk.:))

yxcvbnma 2012.10.04. 21:03:42

@zsolti_:
Valóban nem azt írtad amit felhoztam példának. Hanem egy útnak az első állomását, aminek a végén (szélsőséges esetben) az van amit én írtam.
Ezen az úton pedig nem szabad szerintem elindulni.
Először csak betiltják/korlátozzák az egyértelműen gonosz dolgokat (játékgép rossz, értem... cigi rossz, értem... pia rossz értem...), hiszen aki ezek korlátozása ellen ágál az ilyen meg olyan. Vagyis lesz még társadalmi támogatottsága ebben a PC világban. Főleg a net van tele a radikálisan polkorrekt emberekkel...Nekem is fura, hogy épp kvázi védem ezeket az élvezeti dolgokat.

De hova vezet ez az egész? Elő lesz írva, hogy mit szabad, és mit nem? Köszi ebből én nem kérek...

Mindegy, kellenek az ilyen témák, jól elterelik másról a figyelmet... Mi hülyék meg asszisztálunk is ehhez:S

Nyasgemfidesz(ha hagyom!) 2012.10.04. 21:07:35

@dr. Aullah:
" A dohányosok a legundorítóbb ember csoport."
Számomra viszont az a politikus a legundorítóbb a világon, amelyik nem elég, hogy tolvaj, hanem még arrogánsan, "felsőbbrendűen" hülyének is néz engem -a mezei választópolgárt- , akinek a gondtalan életét köszönheti...Ezen felül minden bugyuta törvényt megszavaz (mert ne má' hogy szembe merjen szállni a vezér hagymázas gondolataival!)... Az már csak hab a tortán, hogy -félve esetleges lázadozásomtól- , most még ki is akar zárni a szavazásokból....A csúcs viszont az, hogy mindezek után, arról próbál meggyőzni, hogy mindez az én érdekemben történik!
Továbbra is a dohányosokat tartod a legundorítóbb embercsoportnak?!?

dr. Aullah 2012.10.04. 21:15:56

@Nyasgemfidesz(ha hagyom!): Igazad van. Totális mea culpa. tényleg ők a legundorítóbbak.
A dohányosok csak utánuk jönnek.

bbwd 2012.10.04. 21:29:22

@dr. Aullah: "A dohányosok a legundorítóbb ember csoport."

ez pontosan így van!

a leggusztustalanabb, legundorítóbb, nincs is rá szó, mennyire buták.

mérgezik magukat, a környezetüket, és százezreket el is szórnak közben...

ostobák!

Nyuggervadász 2012.10.04. 21:29:27

@yxcvbnma:
Szenzációs az ötleted (a Központi Jövedelemelosztó Intézet). Azonban tartok tőle, hogy Kuszaszem (Unortodoxia önjelölt apostola) rácsap a témára, és megvalósítja. Aztán a külvilág felé úgy tálalja, hogy feltalálta a varázsszert a gazdasági helyzet stabilizálására, ami belépő lesz Kánaánba.
Jó lenne, ha levédetnéd az ötletedet, a későbbi jogviták elkerülése miatt!

Nyuggervadász 2012.10.04. 21:36:12

@bbwd:
És mi a véleményed a narkósokról, az alkoholistákról, a feleségüket, gyereküket verő barmokról, az állatkinzókról, az autósokról és egyéb környezetszennyezőkről, stb.? Ők kevésbé undorító kategóriába tartoznak???

dr. Aullah 2012.10.04. 21:42:11

@Nyuggervadász: Bár nem engem kérdeztél, de én hasonló véleményen vagyok, mint ő.
Narkósok nem járkálnak az utcán és szurkálnak másokat. Alkoholisták szintén nem. A barmok ügyét ki kell vizsgálni és megfelelően büntetni kell. Állatkínzókat fel kéne kötni... Autósok... valahogy közlekedni kell. Környezetszennyezőket komoly pénzbüntetéssel szabályozni.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.10.04. 22:06:50

Ezek nem adók, hanem segélykiáltások...."Adjatok még pénzt!"

Elhatárolódom magamtól, természetesen.

Nyuggervadász 2012.10.04. 22:22:57

@dr. Aullah:
"Narkósok nem járkálnak az utcán és szurkálnak másokat. Alkoholisták szintén nem." Ezt most úgy kéne értelmeznem, hogy az utcai szurkálások kizárólag a dohányosok rovására írható fel?
Félreértés ne essék, én is megvetem a dohányosokat (önmagamat is, mert gyenge jellem révén, bagózom), mi több, autót is vezetek (nap mint nap), tehát környezetszennyező is vagyok. Azonban nem mentem fel az egyik és démonizálom a másik káros szenvedélyt. Csupán konstatálom, hogy az ember felelőtlen , nem törődik sem önmagával, sem embertársaival, sem a környezetével.

Nyasgemfidesz(ha hagyom!) 2012.10.04. 22:39:50

@immortalis:

Mi történt veled? ("Elhatárolódom magamtól, természetesen") A régebbi kommentjeid alapján ezt nem hittem volna rólad! :-))))))

Mad Mind 2012.10.05. 07:41:56

@zsolti_:
A teljes tiltás semmire sem jó. Már látszott az alkoholtilalmon. Az emberek felnőttek, ha valaki mérgezni akarja magát, mi közöd hozzá? Csak a "maffiát" erősíted mindenféle tiltásokkal. A dohánybolt pl. jó ötlet lenne, de elcseszték, mert túl kevés boltot engedélyeztek és nem árulhatnak mást. A nyerőgépek betiltása ugyanez. csak még kontrollálhatatlanabb, mivel még a sarki elektronikus kaszinókat is betiltották.

f.m.j. 2012.10.05. 07:54:36

bocsánat, egy off, de tényleg röhejes ez az ország...

index.hu/belfold/2012/10/05/nem_kerestek_az_eltunt_raketakat/
index.hu/belfold/hirek/2012/10/04/hende_remelem_ennyire_nem_primitiv_az_elkoveto/

ismerős lesz a történet, a legkisebb láncszem lesz a felelős, Hende Csaba, meg ül tovább, mint aki jól végezte dolgát, vagy mint aki halkan belelépett... :) -bár orrlukig merülnének már...

Sváb 2012.10.05. 09:05:46

Vajon hová tűnt a videó?

süti beállítások módosítása